onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

مجلس قانون تسهيل ازدواج جوانان را بازنگري كند

«فريبرز نجفي مهر» روز يكشنبه به ايرنا افزود: مهمترين مشكل صندوق اندوخته ازدواج جوانان را خلاء ضمانتي اعلام كرد و افزود: متاسفانه هنوز آيين نامه اي تدوين نگرديده و طرحي براي اصلاح آن از سوي مجلس به منظور رفع موانع اجرايي آن ارايه نشده ‌است.

‌وي هدف از اين قانون را ايجاد صندوقي تحت عنوانِ صندوق اندوخته ازدواج جوانان براي كمك به زوج هاي نيازمند، دادن تسهيلات اجاره مسكن و يا وديعه مسكن به آنان و حتي پرداخت كمك هزينه به زوج هاي فاقد شغل تا ۲ سال از محل همين صندوق دانست. 

نجفي مهر اضافه كرد: همچنين در قانون تسهيل ازدواج جوانان مقرر بود براي تامين مسكن جوانان؛ بر روي زمين هايِ دولتي، مسكنِ موقت ايجاد و با قيمت مناسب به جوانان اجاره داده شود و حتي ادارات و سازمان ها نيز مكلف بودند كه امكانات و تالارهاي خود را بصورت رايگان به مراسم ازدواج جوانان اختصاص دهند.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كرمانشاه با بيان اينكه يكي از مهمترين دغدغه هاي اين روزها در خانواده ها، هراس جوانان از تشكيل زندگي و نبود مشوق هاي مناسب براي آنها است از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استان خواست در اصلاح و بازنگري اين قانون پيشقدم شده و به شعارهاي انتخاباتي خود درباره رفع مشكلات جوانان عمل كنند.

 نجفي مهر،  ازدواج نكردن جوانان را باعث افزايش دوران تجرد و پايين آمدن امنيت رواني در جامعه و بروز برخي از آسيب هاي اجتماعي دانست. 

مقالات بيشتر: ليست دفاتر ازدواج شمال تهران به همراه تلفن و آدرس


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۰:۲۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :