onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

خبر مهم درباره ساعات شروع كار ادارت، دانشگاه‌ها و مدارس در سال ۱۴۰۲

علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت در حاشيه جلسه امروز هيات دولت گفت: تغيير ساعات شروع كار ادارت، دانشگاه‌ها و مدارس تصويب شد.

خبر مهم درباره ساعات شروع كار ادارت، دانشگاه‌ها و مدارس در سال ۱۴۰۲

به گزارش سلام نو به نقل از تسنيم، بهادري جهرمي اعلام كرد كه در جلسه امروز هيات دولت كلياتي طرحي به تصويب رسيد كه طبق آن ساعات شروع به كار ادارات، مدارس و دانشگاه‌ها در سال آينده تغيير مي‌كند.

مقالات بيشتر: پخش لوازم پرده

علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت در حاشيه جلسه امروز هيات دولت در جمع خبرنگاران اظهار داشت: باتوجه به اينكه از ابتداي سال ۱۴۰۲ ديگر تغييري در ساعت رسمي كشور به وجود نخواهد آمد، پيشنهادي از سوي سازمان امور استخدامي مبني بر تغيير ساعات كاري ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس مطرح شد.

به گزارش تسنيم؛ وي بيان كرد: كليات اين طرح در جلسه امروز هيات دولت به تاييد رسيد. جزئيات آن هم قرار شد نهايي شود و اميدواريم تا پايان سال به سرانجام برسد.

مقالات ديگر:فيزيوتراپي در منزل با بيمه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۷:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

نايب رئيس مجلس درباره طرح صيانت: كار متوقف نشده

وي گفت كه اگر با هشدار ولي امر مسلمين از خواب بيدار نشويم با لگد دشمن بيدار مي‌شويم اغتشاشات اخير همه چيز را به خوبي نشان داد.

نايب رئيس مجلس در پاسخ به تذكر يك عضو كميسيون مشترك صيانت از فضاي مجازي كه گفت هيات رئيسه بايد طرح مربوط به فضاي مجازي را در دستور كار مجلس براي بررسي قرار دهد، گفت كه اين طرح در دستور قرار مي گيرد.

به گزارش ايسنا، مهرداد ويس‌كرمي در جلسه علني امروز(سه شنبه) مجلس شوراي اسلامي در تذكري اظهار كرد: طرح مربوط به فضاي مجازي يك بار با راي مجلس به صورت اصل ۸۵ (تصويب در كميسيون) تصويب شد و بعد با جوسازي در اين موضوع تشكيك به وجود آمد و در صحن راي‌گيري شد و صحن براي بار دوم به بررسي اين طرح در كميسيون مشترك راي داد.

وي ابراز عقيده كرد: براساس جوسازي داخلي كه عمدتا در خارج از كشور هدايت مي‌شد ادامه كار كميسيون متوقف شد. در جلسه غيرعلني به صورت غيرمتعارف راي استمزاجي گرفته شد كه در آن‌جا هم آراي مخالف و موافق نزديك به هم بودند. در نهايت موضوع به صحن برگشت و از ادامه كار كميسيون جلوگيري شد.

 مقالات بيشتر:فروش عمده پرده زبرا

اين نماينده مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: سه سال از عمر مجلس مي‌گذرد و ما هنوز يك قانون درباره فضاي مجازي نداريم كه مطالبه رهبري است، جنگ تركيبي اخير و فيلترينگ هم نشان داد كه فيلترينگ منتظر قانون‌گذاري مجلس شوراي اسلامي نمي‌ماند اين عيب بزرگ مجلس است كه قانون‌گذاري را رها كرده و تصميم‌گيري درباره فضاي مجازي ندارد؛ لذا هيات رئيسه بايد اين موضوع را در دستور كار مجلس قرار دهد.

در خلال صحبت‌هاي ويس‌كرمي، مصري رئيس جلسه به او يادآور شد كه قرار بود به عنوان مخالف پيشنهادي در طرح مالي افشاگران فساد صحبت كند كه صحبت‌هايش خارج از موضوع است.

ويس‌كرمي در واكنش به اين صحبت‌هاي مصري گفت: مگر شما رفتارهاي قانوني مي‌كنيد كه از ما توقع داريد قانوني رفتار كنيم مگر شما قانوني طرح فضاي مجازي را كنار زديد؟ من اهل استخاره نيستم اما براي طرح اين صحبت‌ها استخاره كردم خوب آمد كه بگويم تا كي بايد در مقابل اداره سليقه‌اي مجلس سكوت كنيم. در مجلس بايد جمع نظر بدهند و هيچ جاي قانون نيامده كه رئيس مجلس به جاي كل مجلس تصميم‌گيري كند

ويس‌كرمي ادامه داد: بايد صحن مجلس درباره ادامه كار كميسيون مشترك تصميم‌گيري كند. از خردادماه به من قول دادند كه اين موضوع را بررسي مي‌كنند الان چند ماه ديگر به خرداد سال آينده مي‌رسيم و قرار است دوباره خدمت حضرت آقا برويم با چه رويي مي‌خواهيم بگوييم كه فضاي مجازي ما قانون ندارد چرا در جمهوري اسلامي به عنوان ام‌القراي جهان اسلام، قانوني براي فضاي مجازي نداريم حال اين‌كه فضاي مجازي بسياري از كشورها قانون‌مند هستند چرا شهامت انقلابي بودن را از دست داده‌ايم و چهارتا بچه براي ما تصميم‌گيري مي‌كنند.

وي گفت كه اگر با هشدار ولي امر مسلمين از خواب بيدار نشويم با لگد دشمن بيدار مي‌شويم اغتشاشات اخير همه چيز را به خوبي نشان داد.

 

عبدالرضا مصري نايب رئيس مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به تذكر ويس‌كرمي ابتدا اين سوال را از او مطرح كرد كه آيا خواسته شما اين است كه طرح مربوط به فضاي مجازي در دستور كار جلسه علني مجلس شوراي اسلامي باشد كه ويس كرمي به آن پاسخ مثبت داد.

مصري در ادامه خطاب به ويس‌كرمي گفت: شايد بيش از ۱۰ جلسه من خدمت شما و آقاي تقي‌پور و دوستان ديگر بودم كه ساعت‌ها مساله را مطرح كرديد، شما صبح به من گفتيد كه اين موضوع در جلسه علني مطرح نشود اما الان مي‌گوييد در جلسه علني مطرح شود؛ ما ان‌شاءالله در دستور كار مي‌گذاريم و انجام مي‌شود.

وي ادامه داد: شايد بيش از ۱۰ جلسه كار محتوايي جلو رفته و كار متوقف نشده است، خيلي از وظايف در اختيار شوراي عالي فضاي مجازي است پس كشور معطل نبوده است. شوراي عالي فضاي مجازي و شوراي عالي امنيت ملي اختيار تام داشته و خيلي خوب هم عمل كرده كه آثار آن را مي‌بينيد اما ان‌شاءالله در صحن علني مطرح مي‌شود.

مقالات ديگر:قيمت ايمپلنت آلماني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۴:۳۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

توافق «تهران-رياض»؛ توافقي «برد-برد»

يك روزنامه چيني در يادداشتي اهميت توافق ايران و عربستان سعودي براي ازسرگيري روابط ديپلماتيك را از جنبه‌هاي مختلف بررسي كرد.

روزنامه چيني گلوبال تايمز در يادداشتي درباره توافق ايران و عربستان سعودي براي ازسرگيري روابط ديپلماتيك نوشت: توافق اخير ايران و عربستان سعودي بيشتر ناظران را سخت شگفت‌زده كرده است اما اعلام آن و شرح جزئياتش از سوي پكن شگفتي بزرگ‌تري بوده است.

گلوبال تايمز در ادامه نوشت: ازسرگيري روابط ميان ايران و عربستان سعودي با ميانجيگري چين گواه ديگري براي جهان شد كه تك قطبي بودن ديگري وجود ندارد و ما همين حالا هم، عملا در جهاني چندقطبي به سر مي‌بريم.

مقالات بيشتر:توليد كننده پرده زبرا

همچنين در اين گزارش آمده است: خاورميانه و جهان نه تنها ديگر در نظامي پسا آمريكايي نيستند، بلكه در نظامي پسا غربي به سر مي‌برند. عرصه سياسيِ منطقه‌اي و جهاني كه به سرعت در حال تغيير است، به طور فزاينده‌اي با آن‌چه طي دو قرن اخير بوده است، تفاوت دارد. تك‌تك ملل منطقه با سرعت در حال ايجاد ظرفيت براي حفاظت از استقلال خود بوده و مطابق منافع ملي‌شان عمل مي‌كنند.

اين يادداشت در ادامه مطرح مي‌كند: عربستان سعودي پيام روشني به جهان فرستاده است كه با جديت به دنبال ايجاد تنوع در شراكت‌هاي راهبردي خود بوده و در حال برقراري روابط با جهان بر اساس اهداف ملي و منطقه‌اي خود است. ايران نشان داده است كه نمي‌توان آن را به انزوا كشاند و مي‌تواند براي ايجاد تفاهم مياد خود و همسايگانش جهت پرداختن به چالش‌هاي منطقه‌اي انعطاف و آمادگي نشان دهد.

اين روزنامه مي‌افزايد: آمادگي عربستان سعودي و ايران براي رفتن به پايتخت چين و اعلام آمادگي در آن‌جا براي ازسرگيري روابط،‌ پيامي نه‌تنها براي منطقه، بلكه براي جهان است كه هيچ كشور يا گروهي از كشورهاي متحد به خاورميانه و امور جهاني سلطه ندارند. علاوه بر اين، اين امر نشان مي‌دهد كه چين، قدرتي كه دوباره ظهور كرده است، مي‌تواند كمك زيادي به صلح و ثبات جهاني كند. كمك چين به ثبات جهاني نه‌تنها از طريق ابتكارات چين مانند طرح امنيت جهاني كه اخيرا توضيحات بيشتري درباره آن داده آشكارتر مي‌شود، بلكه از طريق تلاش‌هاي واقعي‌اش كه نمونه بارز آن توافق ايران و عربستان است، نمود مي‌يابد.

گلوبال تايمز همچنين نوشت: اعلام اين توافق از سوي پكن به طور رسمي و آشكارا دكترين كارتر در دهه هشتاد ميلادي را نقض مي‌كند كه منطقه خليج فارس را قلمرو انحصاري نفوذ آمريكا به حساب مي‌آورد. اين دكترين اساسا از بين رفته است و فرجام آن در اثر پيامدهاي طبيعي تغييرات سريع نظم منطقه‌اي و جهاني رقم خورده است. همچنين نتيجه اشتياق بازيگران منطقه‌اي براي به ميدان آوردن قدرت‌هاي جهاني داراي اهميت و نفوذ سياسي در ميان تمامي طرفين به منظور فعاليت به عنوان تضمين‌كنندگان موثر ثبات منطقه‌اي است.

به نوشته گلوبال تايمز، «اين توافقي برد-برد-برد-برد است. بردي براي عربستان است، چراكه چشم‌انداز 2030 را دارد كه هدف آن دگرگورني اقتصادي و تبديل كردن آن به يكي از ده كشور برتر جهان است. سعودي‌ها ابتكارات منطقه‌اي زيادي را مانند ابتكار سبز سعودي معرفي كرده‌اند كه اجراي موثر آن بدون ثبات و همكاري منطقه‌اي ممكن نيست.»

 

در ادامه آمده است: بردي براي ايران است، چراكه از مزاياي عادي‌سازي روابط با عرب‌ها و پايان دادن به انزواي منطقه‌اي و جهاني‌اش بهره‌مند خواهد شد. اين توافق موجب بهبود وضعيت اقتصادي و تجاري آن در موقعيتي خواهد شد كه آمريكا و اسراييل آشكارا آن را تهديد به به‌كارگيري قواي نظامي مي‌كنند. علاوه بر اين، اين توافق روي ايده «ناتوي خاورميانه» خط بطلان كشيده است كه توسط آمريكا و اسراييل معرفي شده بود و هدف آن ايجاد نوعي هم‌بستگي خصومت‌آميز ضدايراني ميان كشورهاي عربي و شايد حمله مشترك به ايران بود. ايران حالا مي‌داند كه ميان عرب‌ها هم‌بستگي نظامي بيشتري عليه آن ايجاد نخواهد شد. علاوه بر اين، چين به عنوان ضامن توافق ايران و عربستان سعودي مسئوليتي اخلاقي خواهد داشت تا براي جلوگيري از چنين رخ‌دادي كار كند.

اين روزنامه مي‌افزايد: اين توافق بردي براي خاورميانه نيز به حساب مي‌آيد. به اين دليل كه موجب تسريع روند تنش‌زدايي و سرانجام حل‌وفصل مسائل موجود در يمن،‌ سوريه، عراق و لبنان خواهد شد. اين توافق در عوض به منطقه اجازه خواهد داد كه فضاي درست جهت پيوستگي اقتصادي پيشرفت براي آن ايجاد شود. توافق تهران-رياض، همچنين موجب اعتمادسازي ميان بازيگران اصلي منطقه مي‌شود و آن‌ها را قادر مي‌سازد در زمينه چشم‌اندازها و اهدافشان براي منطقه در سطح بالاتري به اتحاد برسند و به‌ آن‌ها در افزايش رشد منطقه‌اي كمك مي‌كند. اين توافق، به ويژه پس از بيش از 20 سال جنگ و مناقشه، مسير به كار گرفتن ظرفيت‌ها و رسيدن به شكوفايي را براي تمامي ملل منطقه هموار مي‌سازد. طبق اين توافق اعلام شده،‌ معلوم است كه تصميم‌گيرندگان عربستان سعودي و ايران متقاعد شده‌اند كه براي رونق و شكوفايي منطقه‌شان، ابتدا بايد مسائل حل‌نشده در سراسر منطقه را حل‌وفصل كنند.

گلوبال تايمز همچنين اشاره كرد: اين توافق براي چين هم يك برد محسوب مي‌شود،‌ چرا كه در نهايت موجب ايجاد ثبات در منطقه مي‌شود كه درصد قابل توجهي از انرژي‌اش از آن وارد مي‌شود. عربستان سعودي بزرگ‌ترين صادركننده نفت به چين است؛ پنج كشور از شش كشور عربي حاشيه خليج فارس معمولا در بين تامين‌كنندگان اصلي نفت و گاز چين هستند.

مقالات ديگر:نقاشي ساختمان نياوران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۵:۱۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

مراقب قاليشويي‌هاي آنلاين باشيد!

رئيس اتحاديه قالي‌شويان تهران از متقاضيان خدمات قاليشويي خواست قبل از انتخاب واحد به سايت اتحاديه مراجعه كنند و اطلاعات واحدهاي صنفي داراي مجوز و همچنين نرخ‌هاي مصوب را مشاهده كنند تا در صورت تخلف احتمالي امكان پيگيري آن وجود داشته باشد.

به گزارش ايراسين به نقل از ايسنا، حجت محمدي رئيس اتحاديه قالي‌شويان تهران، از متقاضيان قاليشويي خواست پيش از انتخاب واحد صنفي مورد نظر به سايت اتحاديه مراجعه كنند و مطمئن شوند واحد مورد نظرشان با مجوز فعاليت مي‌كند؛ چرا كه در اين حالت اگر بعد از شست‌وشو فرش دچار مشكل شود، به راحتي مي‌توانند موضوع را از اتحاديه پيگيري كنند.

وي با بيان اينكه اطلاعات تكميلي واحدهاي صنفي قاليشويي مثل شماره تماس، آدرس، تاريخ دريافت جواز و غيره در سايت اتحاديه قرار گرفته، اظهار كرد: با وجود پيگيري‌ها و هشدارهاي اتحاديه از وزارت ارشاد و فرهنگ اسلامي و پليس فتا درباره خطرات فعاليت قاليشويي‌هاي آنلاين بدون مجوز، اقدامي در اين زمينه انجام نشده است. در اصل گفته مي‌شود اين موضوع حتما بايد شاكي خصوصي داشته باشد.

مقالات بيشتر:قاليشويي جيحون

محمدي با بيان اينكه معمولا قاليشويي آنلاين فقط يك شماره تماس در سايت ثبت كردند و امكان پيگيري تخلفات احتمالي آن‌ها وجود ندارد، تصريح كرد: براي مثال ممكن است كسي فرش‌هاي مردم را جمع كند و ديگر تحويل ندهد. همچنين احتمال اينكه فرش كثيف باشد يا آسيب ببيند وجود دارد، اما امكان پيگيري آن‌ها كم است.

رئيس اتحاديه قاليشويان تهران با بيان اينكه در گذشته با همكاري روزنامه‌ها، واحدهاي بدون مجوز امكان ثبت آگهي نداشتند و اين مشكل كمتر بود، گفت: در حال حاضر هم درخواست كرديم كه حداقل سايت‌هاي قاليشويي‌هاي بدون مجوز فيلتر شوند، اما هنوز همكاري صورت نگرفته است.

وي با تاكيد بر اينكه متقاضيان مي‌توانند با مراجعه به سايت اتحاديه به نشاني (www.Eght۱۳۵۱.com) قيمت‌هاي قاليشويي را استعلام بگيرند، گفت: همچنين در صورت بروز مشكل مردم مي‌توانند در همين سايت شكايت خود را ثبت كنند تا بعد از بررسي با آن‌ها تماس گرفته و پاسخ شكايت داده شود.

مقالات ديگر:قيمت پرستار سالمند در منزل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۰:۰۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

تلسكوپ جديد ناسا ۱۰۰۰ برابر از هابل سريع‌تر است

تلسكوپ فضايي رومن آسمان را ۱۰۰۰ برابر سريع‌تر از هابل كاوش مي‌كند و قرار است در سال ۲۰۲۷ به فضا پرتاب شود.

 تلسكوپ فضايي جيمز وب از زمان پرتابش در سال ۲۰۲۱، با مناظر خيره‌كننده‌اي از اجرام فضايي دور و نزديك، طرفداران فضايي را خوشحال كرده است اما ناسا تلسكوپ فضايي ديگري در دست ساخت دارد كه مي‌تواند به سوالات بزرگ نجومي پاسخ دهد.

تلسكوپ فضايي نانسي گريس رومن كه قرار است در سال ۲۰۲۷ پرتاب شود و در زبان عاميانه با نام رومن شناخته مي‌شود، به مناطق وسيعي از فضا نگاه خواهد كرد تا به كيهان شناسان كمك كند تا جهان را در مقياس بزرگ درك كنند.

در تحقيقات نجومي، اين كه بتوانيم با جزئيات بسيار عالي و در مقياس بسيار گسترده فضا را رصد كنيم، اهميت دارد. تلسكوپ‌هايي مانند هابل و جيمز وب داراي حساسيت استثنايي هستند، بنابراين مي‌توانند به اجرام بسيار دور نگاه كنند. اما رومن متفاوت خواهد بود و هدف آن به دست آوردن ديد وسيعي از آسمان است.

مقالات بيشتر:هاشور ابرو غرب تهران

تصوير زير تفاوت‌هاي بين اين تلسكوپ‌ها را نشان مي‌دهد، اين كه تلسكوپ‌هاي رومن و هابل در يك حركت ثابت چه مواردي را مي‌توانند ثبت كنند.

آرون يونگ از مركز پرواز‌هاي فضايي گادرد ناسا كه به تازگي سرپرستي يك مطالعه پيش‌بيني قابليت‌هاي رومن را بر عهده گرفته است، افزود: تلسكوپ‌هاي فضايي هابل و جيمز وب براي مطالعه اجرام نجومي در عمق و از نزديك بهينه‌سازي شده‌اند، بنابراين استفاده از آن‌ها مانند نگاه كردن به كيهان از درون يك حفره است. براي حل اسرار كيهاني در بزرگ‌ترين مقياس‌ها ما به يك تلسكوپ فضايي نياز داريم كه بتواند نماي بسيار گسترده‌تري ارائه دهد. اين دقيقا همان كاري است كه رومن براي انجام آن طراحي شده است.

رومن براي انجام فعاليت‌هايي مانند انجام يك بررسي براي تخمين تعداد سيارات فراخورشيدي در كل كهكشان و بررسي توزيع كهكشان‌ها براي كمك به درك ماده تاريك استفاده خواهد شد. يكي از مزيت‌هاي بزرگ رومن براي انجام اين موارد، علاوه بر نماي وسيع آن، سرعت تصويربرداري است.

ناسا اعلام كرد كه رومن قادر خواهد بود تا ۱۰۰۰ برابر سريع‌تر از هابل از جهان نقشه‌برداري كند.

جفري كروك، اخترفيزيكدان محقق در گادرد افزود: رومن هر سال حدود ۱۰۰ هزار عكس مي‌گيرد. با توجه به ميدان ديد بزرگ‌تر رومن، براي تلسكوپ‌هاي قدرتمندي مانند هابل يا وب بيشتر از طول عمر ما طول مي‌كشد تا كل آسمان را پوشش دهند.

مقالات ديگر:نقاشي ساختمان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۵۴:۵۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

آلودگي هوا بر كيفيت خون‌هاي اهدايي موثر است؟

معاون فني سازمان انتقال خون با بيان اينكه نياز به خون و فرآورده‌هاي خوني دائمي و هميشگي است، درباره تاثير آلودگي هوا بر سلامت و كيفيت خون‌هاي اهدايي گفت: در هيچ يك از دستورالعمل‌هاي اهداي خون اين موضوع كه آلودگي هوا منعي براي اهداي خون داشته باشد، ذكر نشده است.

پايگاه خبري تحليلي انتخاب (Entekhab.ir) :

 ايسنا:معاون فني سازمان انتقال خون با بيان اينكه نياز به خون و فرآورده‌هاي خوني دائمي و هميشگي است، درباره تاثير آلودگي هوا بر سلامت و كيفيت خون‌هاي اهدايي گفت: در هيچ يك از دستورالعمل‌هاي اهداي خون اين موضوع كه آلودگي هوا منعي براي اهداي خون داشته باشد، ذكر نشده است.

 دكتر ناظمي_ معاون فني اداره كل انتقال خون تهران، در نشست خبري انتقال خون استان تهران، گفت: مصرف خون و فراورده‌هاي آن در سطح جهان رو به‌روز در حال افزايش است و اين گسترش روز افزون، نياز بيشتر مراكز درماني به فراورده‌هاي خوني را در پي دارد كه ما را به سمتي پيش مي‌برد تا ما هم توسعه مراكز و خدمات‌مان را در دستور كار قرار دهيم و اين مساله براي سازمان انتقال خون حياتي است.

وي با بيان اينكه تنها منبع خون و فرآورده‌هاي خوني، اهداكنندگان هستند، گفت: تاكنون خون و فرآورده‌هاي خوني به صورت حجيم و عظيم به صورت صنعتي ساخته نشده است. از طرفي نياز به خون و فرآورده‌هاي خوني دائمي و هميشگي بوده و نمي‌توان آن را به زمان يا فصل خاصي محدود كرد. بنابراين نيازمان اين است كه اهداكنندگان خون در فواصل مختلف جهت اهداي خون مراجعه كنند.

وي افزود: افتخار نصيب ما شده كه در سازماني خدمت مي‌كنيم كه روزبه‌روز در حال پيشرفت كمي و كيفي است. امسال در ابعاد كمي افزايش خون‌گيري نسبت به سال گذشته را داشتيم، مراكز خون‌گيري و توزيع‌مان و همچنين توزيع خون به مراكز درماني نيز افزايش يافته است. در عين حال در حوزه كيفي تلاش ما اين بوده است كه بتوانيم نيازهاي مراكز درماني را به صورت عادلانه تامين كنيم كه از ابتداي امسال در دستور كار بوده است. همچنين طي يكسال اخير بسياري از تست‌هاي غربالگري‌مان را كه قبلا دستي بود، با دستگاه هاي اتوماتيك انجام مي‌دهيم. در گروه‌بندي خوني استفاده از دستگاه‌هاي به‌روز را در دستور كارمان قرار داديم كه سرعت و دقت كار را بالا مي‌برد.

 مقالات بيشتر:قاليشويي در پونك

ناظمي با بيان اينكه در حال حاضر ۱۶۰ مركز درماني تحت نظارت اداره كل انتقال خون استان تهران قرار گرفته است، گفت: در زمينه آزمايش‌هاي تخصصي هم‌ پوشش گروه‌هاي خوني‌ خاص‌مان افزايش يافته و از ۹۰۰۰ به ۱۲۰۰۰ رسيده است؛ بايد توجه كرد كه بيماراني كه به صورت دائمي خون دريافت مي‌كنند، ممكن است به دليل تزريق‌هاي خون مكرر در بدن‌شان آنتي‌بادي ايجاد شده باشد و بنابراين نمي‌توان هر خوني را براي آنها تزريق كرد، بلكه بايد خصوصيات ژنتيكي گروه‌هاي خوني را مشخص كنيم كه اين خصوصيات ژنتيكي علاوه بر گروه‌هاي خوني اصلي هستند. اين اقدام به صورت تخصصي در آزمايشگاه انجام مي‌شود و در سال جاري تا بهمن ماه ۱۴۰۱، حدود ۱۲ هزار واحد را به صورت اختصاصي از نظر ويژگي‌هاي ژنتيكي خون، مشخص كرديم و براي بيماراني كه به صورت مستمر خون دريافت مي‌كنند، ارسال كرديم.

ناظمي ادامه داد: در آينده دنبال اين هستيم كه روش‌هاي آزمايشگاهي‌مان را ارتقاء داده و به سمت آزمايش‌هاي مولكولي رويم كه بسيار دقيق هستند و در فواصل كوتاه‌تري به ما نتيجه مي‌دهد. همچنين به دنبال گسترش مراكز خون‌گيري در سطح استان تهران و همچنين اتصال نرم‌افزاري با مراكز خون هستيم كه در زمينه نظارت بر مصرف بهينه خون موثر است.

 

ناظمي درباره تاثير آلودگي هوا بر سلامت و كيفيت خون هاي اهدايي، گفت: در هيچ يك از دستورالعمل‌هاي اهداي خون اين موضوع كه آلودگي هوا منعي براي اهداي خون داشته باشد، ذكر نشده است. همانطور كه مصرف دخانيات براي اهداي خون ندارد. مگر در شرايط خيلي خاص كه آلودگي بسيار زياد و شديد باشد كه به صورت مسموميت با سرب باشد كه آن هم براي خوني كه براي كودكان زير دوسال مصرف مي‌شود، منع دارد كه موارد بسيار خاصي است كه معمولا خيلي كم اتفاق مي‌افتد، اما با آلودگي‌هايي كه ما در سطح تهران با آن مواجهيم، منعي براي اهداي خون ندارد. آلودگي هوا از اين نظر براي ما مشكل‌زا است كه در زمان آلودگي هوا مردم كمتر از منزل خارج مي‌شوند و مقداري مراجعات ما را كاهش مي‌دهد.

مقالات ديگر:وكيل پايه يك دادگستري در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۵:۵۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

اختصاص ۲ ميليون تومان سهام به ازاي تولد هر فرزند از ابتداي سال ۱۴۰۲

 

با تصويب نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به ازاي تولد هر فرزند از ابتداي سال ۱۴۰۲ معادل ۲ ميليون تومان سهام به نام فرزند اختصاص مي يابد.

به گزارش ايسنا، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي در جلسه علني نوبت صبح امروز(شنبه) و در ادامه بررسي بخش هزينه اي لايحه بودجه ۱۴۰۲ كل كشور، با الحاق يك بند به تبصره ۲ موافقت كردند.

مقالات بيشتر:تم تولد سعادت آباد

بر اساس اين بند الحاقي به تبصره ۲؛ دولت مكلف است ماهانه معادل ۲ درصد از يك دوازدهم هزينه هاي جاري شركت هاي دولتي و بانك ها و موسسات انتخابي وابسته به دولت مندرج در پيوست شماره ۳ اين قانون كه سود ده و فاقد زيان انباشت طبق آخرين صورت مالي حسابرسي شده باشد، به استثناي هزينه هاي استهلاك و هزينه عمليات بانك و بيمه را از حساب هاي آنها برداشت و به پيوست شماره ۱۳۰۴۲۵ جدول ۵ اين قانون واريز كند.

از منابع اين محل، دولت مكلف به اجراي ماده ۱۱ قانون جواني جمعيت براساس سازوكار اجرايي كه وزارت امور اقتصادي و دارايي به تصويب هيات وزيران رسانده است، خواهد بود. بر اين اساس به ازاي هر فرزند كه از ابتداي سال ۱۴۰۲ متولد خواهد شد، مبلغ ۲۲ ميليون ريال تا سقف ۲۲ هزار ميليارد ريال از محل رديف ۱۳۰۴۲۵ جدول شماره ۵ اين قانون صرفاً جهت خريد واحدهاي صندوق سرمايه گذاري معامله در بورس به نام فرزند اختصاص مي يابد.

مقالات ديگر:قيمت ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۲:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

اميرعبداللهيان: آيا آلماني‌ها مي‌پذيرند فرزند هيتلر امروز صدراعظم شود؟

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران اعلام كرد كه طي روز‌هاي آينده قرار است مديركل آژانس بين‌المللي انرژي اتمي به تهران سفر كند.

آفتاب‌‌نيوز :

حسين اميرعبداللهيان در حاشيه سفر به سوئيس در جمع خبرنگاران در تشريح اهداف سفر خود به ژنو و رايزني‌هايي كه در طول اين سفر داشته است، گفت: هدف از سفر به ژنو شركت در جلسه شوراي حقوق بشر سازمان ملل بود. روز گذشته در اين جلسه شركت كرديم و به تبيين مواضع جمهوري اسلامي ايران در اين ارتباط پرداختيم.

وي با بيان اينكه در ماه‌هاي گذشته دشمنان تلاش زيادي كردند كه از يك موضوعي كه در ايران پيش آمده بود حداكثر سوءاستفاده را كنند و به دنبال اغتشاش و ايجاد ناامني و بي ثباتي در ايران بودند، تصريح كرد: روز گذشته از اين فرصت استفاده شد كه واقعيت‌هاي ايران براي افكار عمومي جهان تشريح شود.

مقالات بيشتر:اجاره باند غرب تهران

اين ديپلمات عالي رتبه جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه در حاشيه شركت در اين نشست با برخي از مقامات شركت كننده نيز ديدار و رايزني داشته و در مورد مسائل دو جانبه و موضوعات منطقه‌اي و بين‌المللي گفت‌وگو كردند، تصريح كرد: در همين چارچوب روز گذشته ملاقات مهمي با دبيركل سازمان ملل متحد داشتيم و مسائل مهمي را در اين ديدار با ايشان مورد بحث و گفت‌وگو قرار داديم. از جمله بحث و گفت‌وگوها براي رفع تحريم‌ها و همكاري‌هايي كه بر اساس يك نقشه راه جديد بين تهران و آژانس بين‌المللي در جريان است.

وي با بيان اينكه در مورد مسائل يمن، افغانستان و اوكراين نيز رايزني و گفت‌وگو داشتيم، ادامه داد: امروز نيز با چهار سازمان بين‌المللي بشردوستانه رايزني و گفت‌وگو داشتيم كه محور آن نيرومندسازي همكاري‌هاي سازمان‌هاي بشردوستانه بين‌المللي در جهت حمايت از وضعيت پناهجويان و مهاجران افغانستاني در ايران بود.

وزير امور خارجه جمهوري اسلامي ايران با بيان اينكه حدود پنج ميليون آواره مهاجر و پناهنده افغانستاني در ايران زندگي مي‌كنند، اظهار كرد: متاسفانه سازمان‌هاي بين‌المللي بشردوستانه توجه چنداني در ارسال كمك و حمايت از اين جمعيت بزرگ ندارند و تحريم‌هاي يكجانبه آمريكا نيز باعث شده كه وضعيت آوارگان و پناهجويان تحت تاثير قرار بگيرد.

وي با بيان اينكه اين فرمتي كه امروز به صورت پنج جانبه برگزار شد قرار است ادامه پيدا كند، افزود: نشست بعدي در تهران خواهد بود و اميدواريم بتوانيم همكاري‌هايي را با سازمان‌هاي بشردوستانه بين‌المللي براي ارتقاء وضعيت افغانستاني‌هايي كه در ايران زندگي مي‌كنند داشته باشيم.

امير عبداللهيان همچنين در گفت‌وگو با خبرنگاران در پاسخ به سوالي اعلام كرد كه قرار است كه مديركل آژانس بين المللي انرژي اتمي طي روزهاي آينده به تهران سفر كند.

وزير خارجه جمهوري اسلامي ايران در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاري در ارتباط با استفاده او از واژه تروريسم شويي در جريان سخنراني‌اش در نشست شوراي حقوق بشر سازمان ملل، گفت: دشمنان ملت ايران در مدت اخير تلاش كردند از جمهوري اسلامي ايران و فراتر از آن از ملت ايران مشروعيت زدايي كنند و در همين چارچوب تلاش كردند كه تروريست‌ها را شست‌وشو دهند و يك چهره جديدي از آنها خلق كنند.

 

وي ادامه داد: روز گذشته در جريان گفت‌وگويي كه با همتايان اروپايي خود و آقاي گوترش داشتم به وي گفتم كه آيا آلماني‌ها مي‌پذيرند كه اگر هيتلر فرزندي داشت امروز بيايد صدراعظم آلمان شود و اين چه رفتاري است كه يك فردي كه پدرش و خاندانش در طول دوران حكومت‌شان در ايران ده‌ها هزار نفر را به قتل رسانده‌اند و چهل و چند سال پيش ميليون‌ها و ميلياردها دلار اموال ايران را سرقت كرده‌اند امروز ادعاي ليدر بودن براي افرادي كه به دنبال تغيير وضعيت در ايران هستند را داشته باشند. اين دقيقا مثل اين است كه فرزند هيتلر صدراعظم آلمان شود.

امير عبداللهيان ادامه داد: يا اينكه يك فردي در يك گروهك تروريستي كه مسئول شهادت بيش از 17 هزار زن، كودك و مردم بيگناه ايران است توسط يك سناتور آمريكايي به عنوان رئيس جمهور آتي ايران معرفي شود. البته مردم ايران پاسخ اينگونه رفتارها را داده‌اند و من در روز گذشته با كاربرد اين واژه تلاش كردم كه اقداماتي كه در اين ارتباط از سوي دشمنان در حال انجام است به خوبي تبيين شود.

مقالات ديگر:نقاشي ساختمان شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۳:۳۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

تصويب اختيارات بانك مركزي براي مهار ارز

سران قوا و اعضاي شورا در جلسه اخير با تاكيد بر لزوم هماهنگي و همكاري مجلس شوراي اسلامي، قوه قضائيه و دستگاه‌هاي اجرايي براي كنترل و كاهش نرخ ارز و تأمين ارز براي واردات كالا‌هاي مورد نياز، بسته پيشنهادي بانك مركزي براي دريافت اختيارات لازم با هدف مهار قيمت ارز و حفظ ارزش پول ملي بررسي و به تصويب رساندند.

رويداد۲۴: بسته پيشنهادي بانك مركزي براي دريافت اختيارات لازم با هدف مهار قيمت ارز و حفظ ارزش پول ملي در جلسه شوراي‌عالي هماهنگي اقتصادي سران قوا بررسي و مورد تصويب قرار گرفت.

مقالات بيشتر:دي جي تولد در تهران

به گزارش پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري، شوراي‌عالي هماهنگي اقتصادي يكشنبه شب با حضور سران سه قوه و ديگر اعضا به رياست حجت الاسلام سيد ابراهيم رئيسي تشكيل جلسه داد.

در جلسه هشتاد و يكم شوراي‌عالي هماهنگي اقتصادي مهمترين موضوعات مهم اقتصادي كشور مطرح و مورد بررسي قرار گرفت.

سران قوا و اعضاي شورا در اين جلسه با تاكيد بر لزوم هماهنگي و همكاري مجلس شوراي اسلامي، قوه قضائيه و دستگاه‌هاي اجرايي براي كنترل و كاهش نرخ ارز و تأمين ارز براي واردات كالا‌هاي مورد نياز، بسته پيشنهادي بانك مركزي براي دريافت اختيارات لازم با هدف مهار قيمت ارز و حفظ ارزش پول ملي بررسي و به تصويب رساندند.

در اين جلسه همچنين بانك مركزي گزارشي از اقدامات انجام شده در زمينه همكاري صادركنندگان بخش‌هاي دولتي و غيردولتي براي عرضه ارز‌هاي حاصل از صادرات در سامانه بانك مركزي و مركز مبادله و چگونگي تأمين ارز مورد نياز كالا‌هاي وارداتي ارائه كرد.

مقالات ديگر:تعرفه فيزيوتراپي در منزل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۱:۰۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

چرا مديرعامل ايران خودرو بركنار شد؟

متعاقب اين دستور و با بررسي حجت‌الاسلام حسن درويشيان، رئيس دفتر بازرسي ويژه رئيس‌جمهور تخلف برخي خودروسازان از جمله ايران خودرو قطعي شد كه رئيس‌جمهور نيز پيرو اين گزارش دستور بركناري خطيبي مديرعامل ايران خودرو را صادر كرد.

پس از گذشت ١٣ ماه از دوره فعاليت مهدي خطيبي در گروه صنعتي ايران‌خودرو، عصر امروز (يكشنبه ٧ اسفند ماه) اين مدير صنعتي بركنار شد و جاي خود را به عليمردان عظيمي داد.

به گزارش ايسنا، ٩ بهمن ماه سال گذشته بود كه مهدي خطيبي پس از شايعه‌هاي بسيار بر سر تغيير فرشاد مقيمي (مديرعامل اسبق ايران‌خودرو) بر صندلي مديريت عاملي اين گروه خودروسازي تكيه زد. حال پس از گذشت ١٣ ماه، مهدي خطيبي نيز از اين سمت بركنار شده و جاي خود را به عليمردان عظيمي، عضو هيات مديره سايپا داد.

در حالي‌كه سه هفته پيش برخي رسانه‌ها، ‌ خبر دستور رئيس‌جمهور مبني بر بركناري مديرعامل ايران خودرو به علت واگذاري رانتي را منتشر كرده بودند، ‌ امروز با تغيير خطيبي اين خبر تأييد و محقق شد. گزارش‌هاي پيشين حاكي از اين بود كه چندي قبل با رسيدن گزارش‌هايي به رئيس‌جمهور مبني بر واگذاري رانتي خودرو به دست برخي خودروسازان، ‌ رئيسي در جلسه هيئت دولت در اين زمينه به وزير صمت و بازرسي ويژه رئيس‌جمهور دستور بررسي داده است.

مقالات بيشتر:قاليشويي غرب تهران

متعاقب اين دستور و با بررسي حجت‌الاسلام حسن درويشيان، رئيس دفتر بازرسي ويژه رئيس‌جمهور تخلف برخي خودروسازان از جمله ايران خودرو قطعي شد كه رئيس‌جمهور نيز پيرو اين گزارش دستور بركناري خطيبي مديرعامل ايران خودرو را صادر كرد.

گفته مي‌شود برخي دستگاه‌ها جزو دريافت‌كنندگان خودروهاي رانتي بوده‌اند و پيگيري‌هايي براي تغيير دستور رئيس‌جمهور انجام داده‌اند كه به نتيجه نرسيد. اين درحالي‌است كه طبق دستورالعمل ۸ بندي رئيس‌جمهور در موضوع خودرو، هرگونه واگذاري خودرو به شركتها و دستگاههاي دولتي و غير دولتي به صورت رانتي و غيرشفاف و متفاوت با رويه معمول فروش خودرو به مردم ممنوع است.

از سوي ديگر، اميد قاليباف-سخنگوي وزارت صمت- در رابطه با بركناري مديرعامل ايران‌خودرو اظهار كرد: با تغييراتي كه در تركيب سهامداران ايران‌خودرو در مجمع عمومي اين شركت اتفاق افتاد، مهدي خطيبي از مديرعاملي ايران خودرو كنار رفت و عليمردان عظيمي جاي وي را گرفت. وي افزود: در همين راستا سه نفر از پنج عضو هيات مديره ايران‌خودرو نيز تغيير كردند.

عليمردان عظيمي پيش از اين رئيس هيات مديره شركت سايپا بوده و عضويت هيات مديره شركت‌هايي نظير فنرسازي زر، توسعه بازرگاني برنا و سايپا پرس، مديركل دفتر مركز حقوقي و مديركل بازرسي گروه سايپا را نيز در كارنامه خود دارد.

مقالات ديگر:وكيل خانم در تهران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۱:۴۷ توسط:onlinetabliq موضوع: