onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

ثبت ۱۲ هزار طلاق با عمر رابطه كمتر از يك سال/ مهم‌ترين دلايل طلاق در ايران چيست؟

سال گذشته، 524 هزار ازدواج در كشور ثبت شد. از سوي ديگر بيش از 204 هزار طلاق هم به ثبت رسيد. روندي كه كارشناسان مي‌گويند مي‌تواند بر ساختار جمعيتي ايران و پيري جمعيت اثرگذار باشد.

ثبت ۱۲ هزار طلاق با عمر رابطه كمتر از يك سال/ مهم‌ترين دلايل طلاق در ايران چيست؟

بررسي داده‌هاي مركز آمار ايران نشان مي‌دهد كه سال گذشته 204 هزار و 304 طلاق در كشور به ثبت رسيد. از اين ميان، حدود 12 هزار طلاق، عمر رابطه كمتر از يك سال و بيش از 53 هزار مورد هم عمر رابطه يك تا پنج ساله داشتند.

به گزارش تجارت‌نيوز، همزمان با كاهش آمار ازدواج در كشور، تعداد طلاق‌هاي ثبت‌شده طي يك دهه اخير نيز روند صعودي داشت. بررسي داده‌هاي رسمي از جمله مركز آمار ايران و ثبت احوال نشان مي‌دهد كه نسبت ازدواج و طلاق در كشور در حال كاهش است؛ تا جايي‌كه از هر سه ازدواج يك مورد طلاق هم در دفاتر رسمي ثبت مي‌شود.

مطالب مرتبط:دفتر ازدواج غرب تهران

سال گذشته، 524 هزار ازدواج در كشور ثبت شد. از سوي ديگر بيش از 204 هزار طلاق هم به ثبت رسيد. روندي كه كارشناسان مي‌گويند مي‌تواند بر ساختار جمعيتي ايران و پيري جمعيت اثرگذار باشد.

نكته مهم ديگري كه در آمارها به چشم مي‌خورد، عمر روابط رسمي است. روابطي كه بسياري از آنها بعد از چند ماه به طلاق ختم مي‌شود و بسياري ديگر بعد از 30 سال يا بيشتر از آن.

مركز آمار ايران در گزارشي كه به تازگي منتشر كرده است، از وضعيت طلاق در كشور هم داده‌هايي ارائه داد. اين داده‌ها نشان مي‌دهد كه در سال گذشته، 11 هزار و 976 طلاق ثبت شد كه طول مدت ازدواج آنها كمتر از يك سال بود. به عبارتي ازدواج‌هايي كه پس از چند ماه به طلاق ختم شد.

سال 1400 حدود 572 هزار ازدواج در كشور ثبت شد. بر اين اساس حدود 2 درصد از اين ازدواج‌ها به طلاق كشيده شد. اما بيشترين طلاق‌ها مربوط به كدام خانواده‌هاست.

بيشترين طلاق‌ها مربوط به چه روابطي است؟

آنطور كه داده‌هاي رسمي نشان مي‌دهد، سال گذشته، 53 هزار و 525 طلاق با عمر رابطه يك تا پنج سال ثبت شد. بيشترين طلاق‌ها مربوط به روابط در همين گروه است. يعني با گذشت يك تا پنج سال از ازدواج، اقدام به طلاق كردند.

به تفكيك طلاق‌هاي ثبت‌شده را مي‌توان اينطور دسته‌بندي كرد. سال گذشته، آمار طلاق‌هايي با طول مدت ازدواج 5 تا 10 سال، 45 هزار و 554 مورد بود. همچنين، طلاق‌هايي با عمر رابطه 10 تا 15 سال هم 35 هزار و 903 مورد گزارش شد.

آمار طلاق بعد از 2 دهه زندگي مشترك

براي روابط با عمر 15 تا 20 سال هم 25 هزار و 275 مورد طلاق ثبت شد. روابطي كه طول مدت ازدواج 20 تا 25 سال داشتند هم 15 هزار و 236 طلاق را به خود اختصاص داده‌اند. تعدادي از ازدواج‌ها هم با گذشت 25 تا 29 سال به طلاق ختم مي‌شوند. براي اين گروه روابط، سال گذشته، حدود 7 هزار طلاق ثبت شد.

ازدواج‌هايي هم هستند كه بيش از 29 سال از عمر آن مي‌گذرد، اما با گذشت دو دهه يا بيشتر از آن به طلاق كشيده مي‌شود. سال گذشته براي اين گروه از روابط، حدود 10 هزار طلاق ثبت شد.

كارشناسان براي فروپاشي روابط رسمي دلايل مختلفي عنوان مي‌كنند. برخي مي‌گويند ساختار سنتي جامعه ايران در حال تغيير است و فاصله گرفتن افراد از چارچوب‌هاي سنتي، تصميم درباره طلاق را براي افراد راحت‌تر كرده است.

پيش از اين زنان و مردان با بسياري از شرايط يكديگر كنار مي‌آمدند، ولو اينكه در آن رابطه، متحمل آسيب‌هاي زيادي مي‌شدند. حالا اما جامعه در حال پذيرش مسئله طلاق است.

برخي هم نقش عوامل اقتصادي را در طلاق پررنگ مي‌دانند. روابطي كه به علت بيكاري، درآمد كم و مشكلات اقتصادي به بن‌بست كشيده مي‌شود. به باور برخي از روانشناسان و مشاوران هم ريشه برخي از طلاق‌ها هم ناشي از شناخت كم، عدم همراهي زوجين و گذر سريع از روابط است.

پيش از اين، علي فتحي آشتياني، رئيس سازمان روانشناسي كشور در همايش سلامت روان، مهم‌ترين دلايل طلاق در ايران را بررسي كرد. به گزارش «تجارت‌نيوز»، سال 1400 مطالعه‌اي درباره 20 مورد از مهم‌ترين عوامل طلاق طي يك دهه گذشته انجام شد.

فتحي آشتياني درباره نتايج اين مطالعه گفت: «20 موردي كه در اين مطالعه آمده، عبارت است از بيكاري مرد، عدم تفاهم اخلاقي، ناباروري، تفاوت‌هاي فرهنگي و اعتقادي، دخالت اطرافيان، بيماري‌هاي رواني، اعتياد به مواد و الكل، مشكلات مالي و درآمد ناكافي، ازدواج تحميلي و اجباري، عدم رضايت جنسي، خشونت خانگي، بي‌علاقگي به همسر، خيانت، ازدواج مجدد، بيماري‌هاي جسمي، مشكلات حقوقي و قضايي، عدم اعتماد به يكديگر و فساد خلاقي.»

در همين حال، برخي از جمعيت‌شناسان نسبت به پيري جمعيت ايران تا 30 ديگر هشدار مي‌دهند. روند كاهشي ازدواج و افزايشي طلاق به معناي فرزندآوري كمتر در كشور و در نهايت منجر به نسبت بالاي تعداد سالمندان به جمعيت جوان و كودك كشور مي‌شود. شكل‌گيري بحران سالمندي در ايران خود مي‌تواند منجر به شكل‌گيري چالش‌هايي براي تامين اجتماعي، سيستم بهداشت و درمان و بازار كار باشد. زنجيره‌اي كه به صورت جزئي‌تر حامل مشكلات زيادي براي كشور باشد.

مقالات بيشتر: دفتر ازدواج جنوب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۶:۳۳:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

كلاهبرداري در اينستاگرام با روشي كه به عقل جن هم نمي‌رسد!

رئيس پليس فتا تهران بزرگ: يك كلاهبردار اينستاگرامي كه تحت عنوان قاليشويي اقدام به كلاهبرداري بيش از هشت ميليارد ريال از مردم كرده بود شناسايي و دستگيري شد.   متهم با راه‌اندازي يك صفحه اينستاگرامي و تبليغات اين صفحه به بهانه شستشوي فرش با قيمت بسيار مناسب مراجعه‌كنندگان را با ترفند رزرو ترغيب به پرداخت […]

مقالات ديگر:قاليشويي در پونك

رئيس پليس فتا تهران بزرگ: يك كلاهبردار اينستاگرامي كه تحت عنوان قاليشويي اقدام به كلاهبرداري بيش از هشت ميليارد ريال از مردم كرده بود شناسايي و دستگيري شد.

متهم با راه‌اندازي يك صفحه اينستاگرامي و تبليغات اين صفحه به بهانه شستشوي فرش با قيمت بسيار مناسب مراجعه‌كنندگان را با ترفند رزرو ترغيب به پرداخت بيعانه مي‌كرد و پس از واريز وجه ديگر پاسخگوي تلفن آن‌ها نبود.

فريب ظاهر زيبا و پر رنگ و لعاب صفحات اينستاگرامي را نخوريد و قبل از دريافت كالا و يا گرفتن خدمات وجهي را به عنوان تسويه و يا  بيعانه پرداخت ننماييد.

با بهترين قاليشويي جنوب تهران؛ تمام اتوماتيك در خدمت شما هستيم، تميزي قالي‌هاي شما به يك تجربه دلنشين تبديل مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۱۲:۲۴:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

توضيح مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان مركزي درخصوص يك واگذاري

توضيح مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين‌المللي استان مركزي درخصوص يك واگذاري
ايسنا/مركزي مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين المللي استان مركزي گفت: واگذاري سالن نمايشگاه بين المللي اراك به يك گروه صنعتي در چارچوب تشريفات اداري و قانوني صورت گرفته است.
مهدي رمضاني، ۲۱ اسفند در نشستي خبري، در رابطه با اعتراض صنف فروشندگان لوازم خانگي اراك پيرامون واگذاري ۵ ساله يك سالن نمايشگاه اراك به يك گروه صنعتي لوازم خانگي اظهار كرد: ما حدود ۶۲۰۰ بنگاه اقتصادي داراي جواز كسب در اراك داريم ولي در برگزاري نمايشگاه‌هاي لوازم خانگي در سال جاري با ما همكاري نداشتند و شركت نكردند.
وي با بيان اينكه اين واگذاري علاوه بر ايجاد اشتغال بالغ بر ۱۰۰ نفر، در حوزه تنوع محصولات و تنظيم بازار نيز مي‌تواند موثر باشد گفت: محصولات اين گروه صنعتي از توليدات بومي مملكت خودمان است و وظيفه ماست كه از توليد ملي حمايت كنيم.
رمضاني افزود: اينكه سالن نمايشگاه به اين گروه واگذار شد به اين دليل بود كه در پروژه‌هاي سرمايه گذاري ما مشاركت داشته باشند و كليه فرآيندهاي واگذاري در چارچوب تشريفات قانوني و اداري بوده است.
وي با بيان اينكه ۱۰۰ نيروي بومي از شهر اراك در  نمايشگاه اين شركت اشتغال پيدا كرده‌اند تصريح كرد: در شهري ديگر كه تقريبا از لحاظ وسعت در حدود اراك است بالغ بر ۶ شهر لوازم خانگي وجود دارد و كسي انتقاد نمي‌كند و فقط در اراك است كه چنين موضوعاتي پيش مي‌آيد.
رمضاني اضافه كرد: حدود ۲۴ سال از عمر نمايشگاه بين المللي اراك مي‌گذرد و در طول اين سالها بيش از ۱۲۰ نمايشگاه با عناوين مختلف به صورت پيوسته برگزار كرديم.
وي با بيان اينكه تعداد نمايشگاه‌هاي برگزار شده در سال جاري نسبت به دو سال قبل ۲۲۸ درصد رشد داشته است افزود: در سال ۱۴۰۰ هفت عنوان نمايشگاه، در سال ۱۴۰۱ بيست عنوان نمايشگاه و در سال جاري ۳۰ عنوان نمايشگاه برگزار شده است. سال آينده نيز بنا داريم حدود ۴۰ تا ۵۰ عنوان نمايشگاه برگزار كنيم.
وي با اشاره به عناوين نمايشگاه‌هاي برگزار شده در سال جاري تصريح كرد: نمايشگاه‌هاي سوغات محلي، گل و گياه و فضاي سبز، صنعت و معدن، كشاورزي و ماشين آلات وابسته، كسب و كار، خانه مدرن، دام و طيور و آبزيان، فرش دستبافت، خودرو، صنعت ساختمان، لباس و پوشاك، مبلمان، شيريني و شكلات، يلدا و اقتصاد مقاومتي از جمله نمايشگاه‌هاي سال جاري بوده است.
رمضاني با بيان اينكه در سال جاري هفت عنوان مراسم و جشن در مجموع ۴۵ روز برگزار شده است، با اشاره به تجهيز و بهسازي سالن‌ها و محوطه نمايشگاه در سال جاري اظهار كرد: در طول برگزاري تعدادي از نمايشگاه‌ها، از سفرا و هيات هاي تجاري و اقتصادي كشورهاي ديگر دعوت به عمل آمد و به نحو احسن ميزباني شدند.
مديرعامل شركت نمايشگاه‌هاي بين المللي استان مركزي افزود: در هر عنوان نمايشگاه به صورت ميانگين ۲۰۰ غرفه وجود دارد و حدود هزار نفر مستقيما در طول برگزاري هر نمايشگاه مشغول به كار هستند.
وي با اشاره به برنامه‌هاي توسعه نمايشگاه گفت: ما تمام بدهي‌هاي خود در سال‌هاي گذشته را پرداخت كرديم و مي‌خواهيم بعد از ۲۴ سال به سهامداران خود سهام پرداخت كنيم. همچنين بنا داريم يك هتل براي اسكان غرفه داران خارج از استان احداث كنيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۰:۱۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

آماده سازي منطقه آزاد انزلي با ۸۰ برنامه اجرايي جهت استقبال از گردشگران نوروزي

مدير پشتيباني و تشريفات منطقه آزاد انزلي:
آماده سازي منطقه آزاد انزلي با ۸۰ برنامه اجرايي جهت استقبال از گردشگران نوروزي
مدير پشتيباني و تشريفات منطقه آزاد انزلي اظهار داشت: مهمترين راهبرد آماده نمودن فضاي محيطي، مكاني و امكاناتي جهت فرآهم ساختن شرايط مناسب براي گردشگران ورودي نوروزي رمضان سال ۱۴۰۳ است.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني ديارميرزا، سلمان غنوي مدير پشتيباني و تشريفات سازمان منطقه آزاد انزلي با بيان اينكه پيرو برگزاري جلسات ستاد سفر و با دستور رييس هيأت مديره و مديرعامل سازمان بهسازي و نوسازي زيرساخت‌هاي خدماتي اين منطقه در قالب ۸۰ برنامه كاري در دستور كار بخش‌هاي مختلف اجرايي سازمان و اعضاي ستاد خدمات سفر قرار گرفت؛ اظهار داشت: مهمترين راهبرد آماده نمودن فضاي محيطي، مكاني و امكاناتي جهت فرآهم ساختن شرايط مناسب براي گردشگران ورودي نوروزي رمضان سال ۱۴۰۳ است.

وي با بيان اينكه بهسازي بخش‌هايي همچون بلوار ساحلي، جداول معابر، ترميم آلاچيق‌هاي فاز تجارت و گردشگري صورت گرفته، افزود: ترميم و رفع مشكلات روشنايي معابر و بازسازي امكانات و مبلمان شهري موجود در بوستان‌هاي منطقه و گل آرايي و بهبود فضاي سبز از ديگر اقدامات انجام شده مي‌باشد.

مدير پشتيباني سازمان منطقه آزاد انزلي با اشاره به استقبال رو به گسترش گردشگران كه با خودرو سواري جهت بهره برداري از امكانات و برنامه‌هاي اين ايام، نخستين منطقه آزاد شمال كشور را انتخاب مي‌كنند از افتتاح سومين درب ورودي-خروجي فاز تجارت و گردشگري منطقه خبر داد و گفت: علاوه براين فضاي پاركينگ‌هاي منطقه به ۱۵ هزار خودرو در قالب شش پاركينگ گسترش يافته و هماهنگي‌هاي لازم جهت مديريت مسيرهاي تردد در محدوده فاز تجارت و گردشگري ايجاد شده است.

وي تأمين شاخص‌هاي امنيتي مسافران را از اولويت‌هاي كاري سازمان منطقه آزاد انزلي اعلام و گفت با هماهنگي نيروي انتظامي، پليس راه، پليس راهور و درياباني استان؛ نيروهاي خدوم انتظامي همراه با همياران پليس در نوروز در اين منطقه به صورت تمام وقت مستقر خواهند بود.

غنوي از حضور تمام وقت خودروهاي امدادي با همكاري هلال احمر و مركز آتش نشاني منطقه در ايام تعطيلات نوروزي بهمراه راه اندازي غرفه سلامت براي حفظ امنيت و ايمني گردشگران خبر داد و افزود: در راستاي پيش بيني نيازهاي جاري گردشگران نوروز رمضاني پيش روي، امكاناتي مانند حضور پمپ بنزين‌هاي سيار در مسيرهاي منتهي به فاز تجارت و گردشگري، خدمات‌رساني بيش از پيش گمرك به فعالين اقتصادي، حضور فعال شبكه بانكي در ايام تعطيلات و خدمات‌رساني به گردشگران و استقرار شعب بانك سيار بهمراه تقويت آنتن دهي شبكه تلفن همراه را شاهد خواهيم بود.

وي با اشاره به مهيا نمودن شرايط ميزباني از مهمانان روزه دار منطقه آزاد انزلي در تعطيلات نوروزي در مساجد سطح منطقه، از آماده‌سازي نمازخانه ساحلي و نمازخانه‌هاي مجتمع‌هاي تجاري و برپايي موكب‌هاي رمضاني در ساعات افطاري خبر داد و افزود: در راستاي اجراي موازين حجاب و عفاف، گروه‌هاي مردم نهاد در اين حوزه مشغول به همكاري خواهند بود.

مقالات ديگر: ظروف كرايه شريعتي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۲۱:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

مردمي‌بودن به معناي حضور در ميدان براي رفع مشكلات مردم است

مديركل تشريفات دفتر مقام معظم رهبري:
مردمي‌بودن به معناي حضور در ميدان براي رفع مشكلات مردم است
بوشهر- مديركل تشريفات دفتر مقام معظم رهبري گفت: مردمي بودن به معناي حضور در ميدان براي رفع مشكلات مردم است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سيد مظاهر حسيني عصر جمعه در آئين اختتاميه نخستين رويداد «مردمي شو» رويداد رقابتي پيشرفت و حل مسئله استان بوشهر اظهار كرد: مردمي بودن از ويژگي‌هاي مهم انبياي الهي است.

مديركل تشريفات دفتر مقام معظم رهبري اضافه كرد: هيچ تهديد و تطميعي باعث نشد انبيا خود را از مردم جدا كنند و نه تنها در آنها اثر نداشت بلكه افتخار مي‌كردند كه در كنار مردم باشند.

وي افزود: طبق درس‌هاي از زندگي ائمه و تجربه انقلاب اسلامي ايران هرچه كه كارهاي خود را به صورت عمومي و مردمي انجام دهيم غالباً كار با توفيق و سرعت فراواني همراه خواهد بود اما مردمي بودن آداب و فرايندي دارد كه اگر غير آن عمل كنيم صرفاً شعار مردمي بودن داده ايم و از مردم حمايتي نخواهيم كرد.

حسيني ادامه داد: يكي از آداب مردمي بودن طبق رويه سردار شهيد سليماني اين است كه عملاً وارد عرصه بشويم و به جاي حرف و شعار دادن در ميدان عمل كنيم.

نماينده دفتر مقام معظم رهبري تاكيد كرد: شهيد سليماني به فكر فرصت‌ها نبود بلكه به فكر تهديدها بود و تهديدها را به فرصت تبديل مي‌كرد.

وي ادامه داد: اگر مسئله هست حتماً راه حل هم وجود دارد و ما خليفه خدا در زمين هستيم و اگر بخواهيم مي‌شود همانطور كه حاج قاسم سليماني تنها با ۵۰ نفر نيرو كردستان عراق را پاكسازي كرد.
آئين اختتاميه نخستين رويداد «مردمي شو» رويداد رقابتي پيشرفت و حل مسئله استان بوشهر با حضور گروه‌هاي جهادي از سراسر استان در بندر شيرينو بوشهر برگزار شد.

در پايان اين رويداد از گروه‌هاي برگزيده تجليل شد كه شامل گروه‌هاي زير است.

گروه اول: گروه ريحانة الحسين از دشتستان به سرپرستي ايرج زاده

گروه دوم: گروه شهيد دانشگر از كنگان به سرپرستي اسماعيل آبداني

گروه سوم: گروه شهيد محمد خواجه از دشتي به سرپرستي سيده معصومه حسيني مفرد

مقالات مرتبط: تشريفات ترحيم تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۲۷:۵۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

جمشيد عندليبي نوازنده پيشگام ني درگذشت

بر اثر ايست قلبي؛
جمشيد عندليبي نوازنده پيشگام ني درگذشت
به گزارش خبرنگار مهر، جمشيد عندليبي نوازنده پيشگام عرصه ني نوازي روز پانزدهم اسفند ماه در سن ۶۶ سالگي براثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.
سيد عباس سجادي پژوهشگر موسيقي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اين خبر را تاييد كرد.
مرحوم جمشيد عندليبي از جمله نوازندگان شناخته شده عرصه ني نوازي بود كه نواختن ساز ني را ابتدا بدون استاد فرا گرفت و سپس با حضور در دانشگاه تهران و آشنايي با حسين عمومي به ادامه فراگيري تكنيك هاي اين ساز پرداخت. وي رديف موسيقي ايراني را نزد هنرمنداني چون نصرالله ناصح پور ، نورعلي برومند و محمدرضا لطفي فرا گرفت و در سال ۱۳۶۰ بود كه براي تكميل تكنيك هاي پيشرفته نوازندگي ني به نزد حسن كسايي در اصفهان رفت.
اين هنرمند فقيد موسيقي ايراني در طول زندگي خود علاوه برتوليد چندين اثر موسيقايي در پروژه هايي چون «بيداد»، «نوا»، «دستان»، «دود عود»، «آسمان عشق»، «ياد ايام»، «رسواي دل»، «پيام نسيم»، «دل مجنون»، «سروچمان» همكاري داشته است. وي علاوه بر نوازندگي در كار آهنگسازي نيز فعال بود و آلبوم‌هاي «ميهمان تو»، «پاييز نيزار» و «مونس جان» از جمله فعاليت‌هاي او در زمينه آهنگسازي است.
عندليبي همچنين قطعات ابوالحسن صبا را با ني و به صورت رديف آموزشي تنظيم و نواخته‌است. اين در حالي است كه تك نوازي ني پروژه ماندگار «ني نوا» اثر حسين عليزاده هم به عهده مرحوم عندليبي بوده كه بسياري از مخاطبان موسيقي اين هنرمند را با چنين اثر معتبري مي شناسند.
موسيقي «ني نوا» از جمله ملودي‌هاي معتبر و ارزشمند تاريخ موسيقي ايران زمين است كه به واسطه حضور هنرمنداني چون حسين عليزاده با خلاقيت و استادي منحصر به فرد و جمشيد عندليبي با تك نوازي سحرانگيزي كه در حوزه ني نوازي انجام داده و همچنين جمعي ديگر از نوازندگان شاخص موسيقي كشورمان توانست جايگاه رفيعي ميان مخاطبان پيدا كند.
خبرگزاري مهر درگذشت اين هنرمند را به خانواده وي و جامعه هنري تسليت مي‌گويد.
كد خبر 6046978


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۲:۴۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

دختر ترامپ، بيل گيتس، ريانا و زاكربرگ در عروسي پسر ثروتمندترين مرد آسيا

دختر ترامپ، بيل گيتس، ريانا و زاكربرگ در عروسي پسر ثروتمندترين مرد آسيا
اين جشن پيش عروسيِ 3 روزه در قصري مجلل در بزرگ ترين باغ انبه آسيا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار مي شود. در اين مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا براي مهمانان سرو مي‌شود.
مراسم جشن پيش عروسيِ 3 روزه ثروتمندترين مرد آسيا با حضور چهره هاي سرشناس بين المللي برگزار مي شود.

به گزارش عصرايران به نقل از رويترز، در جشن پيش عروسيِ پسر " موكش آمباني" سرمايه دار هندي و ثروتمندترين مرد آسيا، چهره هايي چون ايوانكا ترامپ و جارد كوشنر، بيل گيتس، مارك زاكربرگ و ريانا (براي اجراي برنامه) حضور يافته اند.


در عروسي "آنانت آمباني" پسر " موكش آمباني" رييس شركت صنايع " ريلاينس " (بزرگ ترين شركت خصوصي هند) كه با دارا بودن 114 ميليارد دلار، ثروتمندترين مرد آسيايي لقب گرفته، علاوه بر چهره هاي سرشناسي از جهان بسياري از ستاره هاي سينمايي باليوود هند نيز حضور يافته اند.

شركت صنايع "ريلاينس" در بخش‌هاي مختلفي از جمله نفت، گاز، پتروشيمي و منسوجات،مخابرات تا رسانه فعاليت مي‌كند.

مراسم عروسي اصلي قرار است در ماه ژوئيه 2024 برگزار شود، اما جشن 3 روزه قبل از عروسي از روزهاي بين 4 تا 6 مارس ( دوشنبه تا چهارشنبه) در حال برگزاري است.

اين جشن پيش عروسيِ 3 روزه در قصري مجلل در بزرگ ترين باغ انبه آسيا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار مي شود. در اين مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا براي مهمانان سرو مي‌شود.

آنانت آمباني 28 ساله با "راديكا مرچنت" 29 ساله، دختر رئيس يك شركت بزرگ داروسازي هند به نام "آنكور هلث‌كر" ازدواج مي كند.

عروسي دختر موكش آمباني نيز كه در سال 2018 برگزار شد بسيار مجلل بود و بيش از 100 ميليون دلار هزينه داشت.

در هند سالانه بيش از 75 ميليارد دلار صرف برگزاري جشن هاي عروسي مي شود و برگزاري مراسم عروسي پرزرق و برق به ويژه در بين قشر مرفه هندي چهارمين صنعت بزرگ پردرآمد در اين كشور محسوب مي شود.

با اين حال جمعيتي بيش از 600 ميليون نفر از مردم هند در فقر مطلق به سر مي برند و با درآمد بين 1 تا 2 دلار در روز زندگي مي كنند.

لينك هاي مرتبط: ظروف كرايه نياوران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۹:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع: