onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

نرخ لوازم خانگي بيشتر از اين قيمت تخلف است

اقتصادي ركنا: رئيس سازمان صمت البرز گفت: واحدهاي صنفي ذيربط از جمله نمايندگي‌هاي رسمي فروش ملزم به نصب برچسب قيمت مصرف كننده مطابق با قيمت‌هاي اعلامي در سامانه www.۱۲۴.ir هستند و با هرگونه تخلفي همچون گرانفروشي، احتكار، امتناع از عرضه و ... به شدت برخورد خواهد شد.

به گزارش ركنا، رامين ربيعي روز چهارشنبه ۱۸ تيرماه در جمع خبرنگاران پيرامون نظارت بر بازار لوازم خانگي تصريح كرد: بازرسي سازمان صمت و اتاق‌هاي اصناف مكلفند ضمن رصد و پايش مستمر بازار محصولات لوازم خانگي، نسبت به كنترل و نظارت ويژه بر زنجيره توليد تا مصرف نظارت نموده و هر گونه تخلف را در كوتاه ترين زمان ممكن مورد رسيدگي قرار دهند. همچنين سازمان صمت البرز ضمن هماهنگي با سازمان حمايت، تعزيرات حكومتي و ساير مراجع قضايي، پرونده‌هاي متشكله را در موعد مقرر مورد رسيدگي قرار خواهد داد.

مطالب مرتبط:سمساري در لويزان

ربيعي افزود: با توجه به دستورالعمل‌هاي ارسالي از سوي سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، كليه واحدهاي توليد و عرضه در زمينه توليد لوازم خانگي مخصوصا كالاهاي پرمصرف شامل يخچال، فريزر، لباسشويي، اجاق گاز و ... بايد اقدام به درج شناسه بر روي كالا نموده و از عرضه كالاي بدون شناسه خودداري نمايند؛ همچنين رعايت درصد سود قانوني، فروش كالا با فاكتور رسمي و ارائه گارانتي براي تمامي كالاهاي خصوصا در بخش لوازم خانگي اجباري و الزامي است.

وي توضيح داد: در استان البرز با توجه به حضور چند برند مطرح لوازم خانگي رصد اين توليدات از درب كارخانه تا انبار و فروشگاه‌ ها صورت مي‌گيرد و در صورت افزايش قيمت لوازم خانگي بيش از نرخ مصوب، متخلفين تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

رئيس سازمان صمت البرز ادامه داد: واحدهاي صنفي ذيربط از جمله نمايندگي‌هاي رسمي فروش ملزم به نصب برچسب قيمت مصرف كننده مطابق با قيمت‌هاي اعلامي در سامانه www.۱۲۴.ir هستند و با هرگونه تخلفي همچون گرانفروشي، احتكار، امتناع از عرضه و ... به شدت برخورد خواهد شد.

ربيعي درباره كم و كيف طرح ويژه نظارت و بازرسي در حوزه لوازم خانگي اظهار كرد: در اين طرح، اتاق هاي اصناف نيز مكلفند ضمن هماهنگي با بازرسي صمت استان البرز با اعمال نظارت جدي و مؤثر بر واحدهاي عرضه كننده صنفي، موضوع الزام رعايت قيمت‌هاي ثبت شده در سامانه ۱۲۴ توام با درج قيمت و شناسه كالا روي محصولات را به تمامي فروشندگان و عرضه كنندگان لوازم خانگي ابلاغ نموده و رصد و پايش در اين زمينه را در اولويت نظارت‌هاي خود قرار دهد.

وي با اشاره به نظارت بيش از پيش بر روي عمده فروشان و بنكداران لوازم خانگي تاكيد كرد: طرح تشديد بازرسي و برخورد با تخلفات گرانفروشي علي‌الخصوص در بخش نمايندگي‌ها و عاملين توزيع كل، بنكداران و عمده فروشان لوازم خانگي به شدت در حال پيگيري است و بنكداران و فروشگاه‌هاي لوازم خانگي، ملزم به ثبت موجودي خود در سامانه جامع انبارها هستند و در صورت هرگونه اهمال و كم كاري بايد عواقب آن را نيز پذيرا باشند.

به گفته اين مقام مسئول واحدهاي توليدي لوازم خانگي كه كالاهايي با قيمت مناسب‌تر و كيفيت بالاتر به بازار عرضه نمايند در دريافت مواد اوليه توليد در اولويت خواهند بود.

دبير ستاد تنظيم بازار استان البرز در ادامه بيان كرد: حدود ۲۰ تا ۲۵ درصد مجوز افزايش قيمت كالاهاي توليدي لوازم خانگي توسط سازمان حمايت نسبت به بهمن ماه سال ۹۷ صادر شده و بازرسين ما با هرگونه افزايش قيمت خارج از ضوابط و مجوز صادر شده برخورد جدي خواهند داشت.

 

خريداران لوازم خانگي حتما به نكات زير توجه كنند

ربيعي از شهروندان خواست به دور از خريدهاي هيجاني قبل از خريد لوازم خانگي به سايت www.۱۲۴.ir مراجعه نمايند و در ادامه تاكيد كرد: عرضه كالا با قيمت‌هاي بالاتر از قيمت ثبت شده در سامانه مذكور تخلف محسوب مي‌شود. در اين سامانه قيمت‌ها به تفكيك برند درج شده و براي توزيع‌كنندگان خرد و عمده قابل استناد است.


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۰:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :