onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

اقدامي جهادي و خداپسندانه در خراسان جنوبي؛ هزينه مراسم ترحيم اموات براي بازسازي و احياي قنوات اختصاص يافت

اقدامي جهادي و خداپسندانه در خراسان جنوبي؛ هزينه مراسم ترحيم اموات براي بازسازي و احياي قنوات اختصاص يافت

گروه استان‌ها- رئيس سازمان بسيج سازندگي خراسان جنوبي گفت: يكي از موضوعاتي كه در بحث نهضت كمك مومنانه پيگيري مي‌شود كمك مجموعه نهادها و خيران در بحث پروژه‌هاي عمراني محروميت‌زدايي است و مردم مي‌توانند هزينه مراسم ترحيم را به پروژه‌هاي محروميت بدهند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از بيرجند ، ديگر كمتر كسي است كه از كرونا ضربه‌اي نخورده باشد، يا به آن مبتلا و يا فوتي و قرباني از اين بيماري نداشته باشد.

كرونايي كه هر از گاهي در قالب پيك جديد جولان مي‌دهد و از روزي كه وارد كشور شد، خواب آسوده را از چشمان خيلي از افراد جامعه از جمله مدافعان سلامت ربوده است، كرونايي كه در پيك پنجم به هيچ كس رحم ندارد و پير و و جوان را درگير خود مي‌كند.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم شهرك غرب

با شروع پيك پنجم كرونا از اوايل تيرماه اكنون هفته‌ هشتم آن در حالي سپري مي‌شود كه همچنان روند موارد ابتلا و بستري در استان صعودي است تا جايي كه بيش از 90 درصد ظرفيت تخت‌هاي بيمارستاني تكميل شده است و در كنار اين آمار قربانيان از هزار نفر عبور كرده است و حالا روزانه خانواده‌هاي زيادي داغدار عزيزان خود مي‌شوند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند معتقدند در پيك‌هاي قبلي كرونا سه تا چهار هفته بعد از شروع پيك، روند نزولي بيماري رخ مي‌داد اما در اين پيك همچنان روند كاهشي مشاهده نمي‌شود و هم اكنون تعداد شهرستان‌هاي قرمز كرونايي در خراسان جنوبي افزايش يافت آن گونه كه  در حال حاضر 9 شهرستان بيرجند، زيركوه، فردوس، قائنات، نهبندان، طبس و بشرويه، درميان و سرايان در وضعيت قرمز (خيلي پُرخطر)، سربيشه در وضعيت نارنجي (پُرخطر) و خوسف در وضعيت زرد (خطر متوسط)  قرار دارند.

در اين بين عادي انگاري‌ها، فرصت را براي انتشار سريع سويه خطرناك دلتا فراهم كرده است و اين را مي توان در آمارهاي ابتلا و فوتي‌هاي كرونا در استان به وضوح ديد، اما آنچه اين روزها  كمتر برگزار مي‌شود، مراسم ترحيم وختم براي قربانيان و افرادي كه عزيزي از دست مي‌دهند، است يكي از اقدامات خوبي كه براي مردم كه عزيزانشان را در اثر كرونا از دست دادند  مي‌توانند انجام دهند اين است كه هزينه مراسم را براي كمك‌هاي مومنانه و در قالب پروژه‌هاي عام المنفعه و عمراني بدهند.

  احيا و مرمت قنوات با كمك هزينه ختم قربانيان كرونا

رئيس بسيج سازندگي خراسان جنوبي صبح امروز در جمع خبرنگاران با توجه به اينكه يكي از موضوعاتي كه در بحث نهضت كمك مومنانه پيگيري مي‌شود  كمك مجموعه نهادها و خيران در بحث پروژه‌هاي عمراني محروميت‌زدايي است اظهار داشت: با رايزني‌هايي كه همراه با مجموعه‌هاي خيران خارج از استان شده است، بخشي از هزينه‌هاي مراسم  ترحيم به بحث احياي قنات اختصاص يافته است.

مهدي هنري افزود: در شهرستان قاين با كمك بخش‌هاي مختلف و با توجه به هماهنگي با مجموعه جهاد و اهالي روستا سه پروژه احياي قنات با اعتبار 450 ميليون تومان انجام شد.

 

رئيس بسيج سازندگي خراسان جنوبي گفت: از مبلغ 450 ميليون تومان 60 درصد يعني نزديك به 270 ميليون تومان كمك مجموعه اين خيران بود و از آنجايي كه با توجه به كرونا مراسمات مربوط به ترحيم انجام نمي‌شود هزينه‌ها براي كمك به احيا  و مرمت قنوات اهدا شد.

هنري با بيان اينكه اهداي هزينه‌هاي مربوط به ختم و ترحيم براي احياي قنوات كشاورزي كاري  جديدي بود افزود: با توجه به كار خوبي كه شد مردم استان مي‌توانند نذورات خود را در ماه محرم و صفر  و هزينه‌هاي مراسم در بحث كمك پروژه‌هاي زير ساخت اشتغال اختصاص دهند و چون پروژه‌هاي آب و كشاورزي اولويت استان است اين اقدامات خيرخواهانه مي‌تواند كمك بزرگي باشد.

وي بيان داشت: از ابتداي سال با رايزني كه با مجموعه‌هاي خيران و مجموعه‌ها در قالب كمك‌هاي مومنانه نيز صورت گرفت 500 ميليون تومان كمك خيران براي كمك به منابع آب و كشاورزي بود كه 10 پروژه را آغاز كرديم و اميد است با ترويج اين سنت حسنه بتوانيم مبالغ بيشتر در اين مسير براي كمك به اجراي پروژه‌هاي محروميت‌زدايي سوق دهيم و باعث كمك به عمران و آباداني روستاهاي استان شويم.

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي تلفني رايگان


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

{COMMENTS}
ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
آواتار :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :