onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

مبادلات ۳.۸ ميليارد دلاري ايران با تركيه طي ۴ ماهه امسال

مديركل دفتر صادرات غرب آسيا سازمان توسعه تجارت ايران گفت: طي چهار ماهه نخست سال جاري حجم مبادلات ايران با تركيه ۳,۸ ميليارد دلار بوده كه در مقايسه با مدت مشابه در سال قبل ۱۴۰ درصد افزايش داشته است.

به گزارش خبرگزاري تسنيم،‌ فرزاد پيلتن افزود: از اين ميزان تجارت دو ميليارد دلار مربوط به صادرات جمهوري اسلامي ايران به تركيه و 1,8 ميليارد دلار هم مربوط به واردات ايران از كشور تركيه بوده است.

وي همچنين اظهارداشت: ميزان صادرات ايران به تركيه در چهار ماهه نخست سال جاري نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از نظر وزني نيز 232 درصد رشد داشته است.

مقالات بيشتر:شيشه بري جردن

مديركل دفتر صادرات غرب آسيا سازمان توسعه تجارت ايران در پاسخ به اين سئوال كه پرسيدبيشترين صادرات ايران به تركيه چه اقلامي بوده است، گفت: عمده كالاهاي صادراتي جمهوري اسلامي به تركيه شامل گاز طبيعي، اوره، فلزات شامل آلومينيوم، روي، مس كاتد، مفتول، شمش آهن، فولاد و يكسري از پليمرها، صنايع دستي و جواهرآلات است.

وي در ادامه ضمن پاسخ به اين پرسش كه آيا براي كاهش خام فروشي و گسترش زنجيره ارزش افزوده بسياري از محصولات به منظور افزايش صادرات به تركيه برنامه‌اي در نظر گرفته شده است، افزود: با رويكردهاي جديدي كه در ماه‌هاي اخير توسط دولت جديد شكل گرفته توسعه صادرات كالاهاي با ارزش افزوده بالاتر و همينطور كالاهاي دانش بنيان در كشور از يك سمت و جلوگيري از خروج كالاهاي با ارزشي مثل آب كه بصورت مجازي از مملكت خارج مي‌شود از سمت ديگر در دستور كار است.

پيلتن اظهارداشت: سازمان توسعه تجارت نيز آئين نامه‌ها و دستورالعمل‌هايي براي تشويق به صادرات كالاهاي با ارزش افزوده بالاتر، كالاهاي دانش بنيان و كالاهايي كه متضمن خروج يك كالاي با ارزش ديگري مثل آب از كشور را تدوين و اين رويكردهاي جديد در دستور كار رايزنان بازرگاني و ميزهاي كشوري قرار گرفته است.

وي اضافه كرد: بطوركلي در نمايشگاه‌ها، هيئت‌هاي و همايش‌هاي تجاري روي اين نوع محصولات تمركز و تاكيد بيشتري خواهيم داشت و اميد مي‌رود با حمايت‌هاي دولت روند صادرات كالاهاي با ارزش افزوده بالا از كشور در سال‌هاي آينده افزايش چشمگيري پيدا كند.

مديركل دفتر صادرات غرب آسيا سازمان توسعه تجارت ايران همچنين در پاسخ به سئوال ديگري مبني بر اينكه آيا صادرات ايران در ساير كشورهاي منطقه غرب آسيا هم بر مدار افزايش بوده است، افزود: خوشبختانه صادرات جمهوري اسلامي به كشورهاي عمان، قطر و امارات نيز افزايشي بوده است.

وي همچنين يادآورشد: طي چهار ماه نخست سال جاري صادرات ايران به كشورهاي غرب آسيا نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 33 درصد افزايش داشته است.

مقالات ديگر:عروس سرا پرديس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۱:۳۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

گياهان دارويي؛ نسخه شفا بخش بيكاري و كم آبي

كار آفرين بومي خاش گفت: كشت گياهان دارويي نه تنها نياز فراواني به آب ندارد كه بخشي از مشكلات اقتصادي و اشتغالزايي را نيز حل مي كند.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، كشت گياهان دارويي در سيستان و بلوچستان كه از نظر گياهان دارويي و صنعتي بسيار غني است علاوه  بر بهره برداري داخلي و صادرات مي تواند نقش بي بديلي در توسعه اقتصادي منطقه نيز داشته باشد.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه شهرك غرب

حاج مراد محمد ريگي معلم باز نشسته خاشي كه با كمترين امكانات توانسته براي 5 نفر از جوانان اين شهرستان اشتغالزايي كند، در گفت و گو با خبرنگار ما انگيزه ي خود را از راه اندازي كار گاه عرق گيري گياهان دارويي را علاقه به گل و گياه و اشتغالزايي براي جوانان اين منطقه عنوان كرد و گفت: از آنجايي كه كشت گياهان دارويي نياز به سرمايه زيادي ندارد، جوانان مي توانند با كمترين امكانات براي خود اشتغال زايي كنند.

حاج محمد ريگي با بيان اينكه بخشي از مشكلات اقتصادي و اشتغالزايي با كشت گياهان دارويي قابل حل است، ادامه داد: جواناني كه زمين كشاورزي دارند مي توانند اقدام به كشت گياهان دارويي كنند و بنده با كمال ميل خريدار محصولات آن ها خواهيم بود.

وي همت و تلاش خود و كمك ومساعدت هاي جهاد كشاورزي را در ايجاد كارگاه عرق گيري موثر دانست و افزود: كارگاه ظرفيت پذيرش كل گياهان دارويي منطقه را دارد و كساني كه مايل به فروش و همكاري هستند با كمال ميل خريدار محصولات خواهيم بود.

وي ادامه داد: ظرفيت ها و منابع زيادي وجود دارد كه نيازمند ايده و تلاش جوانان هستيم.

مقالات ديگر:وكيل خوب غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

افزايش آمار كشته‌هاي تصادف جاده شوشتر / چند كارگر جان باختند؟

صبح امروز وقوع تصادف هولناك بين ميني بوس و تريلي متاسفانه موجب مرگ كارگران فصلي شد كه آمار كشته‌هاي تصادف جاده شوشتر افزايش يافت.

به گزارش سلام نو به نقل از ايرنا، عارف شرهاني مدير روابط عمومي اورژانس پيش بيمارستاني و مديريت حوادث دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: تعداد كشته شدگان تصادف ميني‌بوس و كاميون جاده شوشتر- گاوميش آباد در روز سه‌شنبه به ۱۶ نفر رسيد.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم تهران

مدير روابط عمومي اورژانس پيش بيمارستاني و مديريت حوادث دانشگاه علوم پزشكي جندي شاپور اهواز گفت: تعداد كشته شدگان تصادف ميني‌بوس و كاميون جاده شوشتر- گاوميش آباد در روز سه‌شنبه به ۱۶ نفر رسيد.

به گزارش روابط عمومي اين مركز، عارف شرهاني بيان كرد: در اين حادثه كه ساعت ۵:۵۷ دقيقه گزارش شد ماموران امدادي اورژانس با حاضر شدن در صحنه مصدومان را به مراكز درماني انتقال دادند.

وي افزود: از مجموع فوتي‌ها ۱۰ نفر زن و ۶ نفر مرد هستند كه هويت يك نفر از آنها معلوم نيست.

وي ادامه داد: هم اكنون هشت مصدوم در بيمارستان‌ها بستري هستند.

گفته مي‌شود سرنشينان ميني‌بوس از كارگران فصلي مزارع كشاورزي منطقه بودند كه دچار حادثه شدند.

دليل وقوع اين حادثه از سوي پليس راه در دست بررسي است.

مقالات ديگر:سالن زيبايي پرديس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۳:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

گل فروش ميلياردر بهشت زهرا بازداشت شد

بازداشت گل فروش ميلياردر بهشت زهرا«س»

رئيس پليس فتا پايتخت از شناسايي و دستگيري كلاهبرداري كه با روش اسكيمر در پوشش گل فروش سيار بهشت زهرا«س» بيش از ده ميليارد ريال از شهروندان كلاهبرداري كرده بود، خبر داد.

پايگاه اطلاع رساني پليس فتا: سرهنگ داود معظمي گودرزي رئيس پليس فتا پايتخت اظهار داشت: تعداد زيادي از شهروندان به پليس فتا تهران بزرگ مراجعه و مدعي شدند مبالغي بصورت غيرمجاز از حساب آنان برداشت شده است.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: پس از اخذ اظهارات مالباختگان اين پرونده موضوع در دستور كار قرار گرفت و كارشناسان پليس فتا پايتخت تحقيقات خود را در اين زمينه آغاز كردند.

مقالات بيشتر:تالار شرق تهران

 وي افزود: در تحقيقات اوليه كارشناسان پليس فتا پايتخت مشخص شد همه قربانيان اين پرونده بعد از خريد گل از يك دستفروش نزديك بهشت زهرا«س» تهران حسابشان خالي شده و به روش اسكيمر مورد كلاهبرداري قرار گرفته اند.

سرهنگ گودرزي بيان داشت: افسران پليس فتا تهران بزرگ در مرحله تحقيقات پرونده متوجه شدند مجرم تحت پوشش يك گل فروش روزهاي پنجشنبه و جمعه در بهشت زهرا«س» تهران مشغول كار شده و پس از كپي برداري كارت‌هاي بانكي مالباختگان به وسيله دستگاه اسكيمر اقدام به برداشت غيرمجاز از حساب بانكي آنان كرده اند كه با بررسي هاي تكميلي و همه جانبه و بهره گيري از روش هاي فني و علمي موفق شدند اين فرد را شناسايي و پس از تشريفات قضايي، مجرم را در حين ارتكاب جرم دستگير و به همراه تجهيزات اسكيمر به پليس فتا منتقل كنند.

اين مقام مسئول خاطرنشان كرد: متهم پس از انتقال به پليس فتا و مواجهه با شكات پرونده و مستندات جمع آوري شده توسط پليس به كلاهبرداري از بيش از 30 نفر با اين روش به ارزش ريالي حدود ده ميليارد ريال اعتراف كرد و پرده از نحوه اقدامات مجرمانه خود برداشت.

اين مقام سايبري ادامه داد: شهروندان جهت پيشگيري از سرقت‌ به‌ صورت اسكيمينگ، انجام عمليات بانكي و وارد كردن رمز كارت حساب بانكي را شخصاً انجام دهند چرا كه حتي در صورت نصب اسكيمر بر روي دستگاه كارت‌خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، امكان برداشت از حساب شهروندان امكان‌پذير نخواهد بود.

رئيس پليس فتا تهران بزرگ با بيان اينكه تغيير رمز دوره‌اي يكي از بهترين راه‌ها براي جلوگيري از عملي شدن اهداف مجرمانه كلاهبرداران است توصيه كرد: در صورت اطلاع از هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي مجازي مراتب را از طريق سايت پليس فتا به آدرس  www.Cyberpolice.ir  گزارش كنند.

مقالات ديگر:مركز نگهداري سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۲:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

سردار اشتري: پليس در حوزه عفاف و حجاب از هيچ تلاشي دريغ نكرده است

فرمانده انتظامي كل كشورگفت: مجموعه فراجا كار خود را در حوزه عفاف و حجاب با برنامه‌ريزي شروع كرده و در اين زمينه با جريان‌هاي سازمان‌يافته هم در فضاي مجازي و هم در اماكن و معابر برخورد كرده است البته بيشتر به دنبال باندها و شبكه‌ها هستيم كه همكاران ما در اين زمينه اقدامات خوب و ارزنده‌اي را انجام داده‌اند.

سردار اشتري: پليس در حوزه عفاف و حجاب از هيچ تلاشي دريغ نكرده است

به گزارش خبرگزاري فارس از اراك سردار حسين اشتري در ديدار نماينده ولي فقيه در استان مركزي ضمن تسليت شهادت امام سجاد (ع) و ايام سوگواري حضرت اباعبدالله الحسين (ع) با اشاره به اينكه ارتقاي امنيت اخلاقي نياز جامعه است، بيان داشت: يكي از وظايف اصلي پليس مقابله با ناهنجاري‌هاي حوزه امنيت اخلاقي و حفظ و ارتقاي شأن اين مهم در جامعه است.

مقالات بيشتر:تشريفات مجالس غرب تهران

وي با بيان اينكه بر اساس مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي ۳۰ دستگاه در امر عفاف و حجاب دخالت دارند خاطرنشان كرد: همكاران ما در مجموعه پليس كشور اقدامات خوبي را در اين زمينه انجام داده‌اند و خواستار كمك ساير دستگاه‌هاي دخيل در اين امر هستيم.

فرمانده انتظامي كل  كشور افزود: پليس هيچ‌وقت كار را تعطيل نكرده و با برنامه‌ريزي مدون و تلاش، همكاران در اين حوزه از هيچ كوششي دريغ نكرده است.

اشتري ادامه داد: مجموعه فراجا كار خود را در حوزه عفاف و حجاب با برنامه‌ريزي شروع كرده و در اين زمينه با جريان‌هاي سازمان‌يافته هم در فضاي مجازي و هم در اماكن و معابر برخورد كرده است البته بيشتر به دنبال باندها و شبكه‌ها هستيم كه همكاران ما در اين زمينه اقدامات خوب و ارزنده‌اي را انجام داده‌اند.

وي به همكاري برخي از دستگاه‌هاي دخيل در امر عفاف و حجاب با پليس در اين زمينه اشاره كرد و گفت: البته در اقدامات ميداني پليس بهتر و قوي‌تر عمل كرده است.

فرمانده كل انتظامي كشور ابراز اميدواري كرد: با اجرايي شدن مصوبه شوراي عالي فرهنگي در حوزه برخورد با متخلفان عفاف و حجاب و استفاده از محدوديت‌هاي اجتماعي براي افراد متخلف و هنجارشكن از بازدارندگي خوبي برخوردار شود.

اشتري به اقدامات ارزنده پليس در حوزه‌هاي ديگر امنيتي در سطح كشور اشاره و بيان داشت: در بحث امنيت اجتماعي، برخورد با اراذل و اوباش، جمع‌آوري معتادان و دستگيري موادفروشان و همچنين برخورد با سارقان به صورت شبانه‌روزي در تلاشيم، اگرچه مسئله اقتصادي تاثير بسزايي دارد اما هزينه‌هاي جرم پائين است و بازدارندگي برخوردار نيست.

وي از ارائه خدمات به شهروندان در خصوص اربعين حسيني (ع) خبر داد و اظهار داشت: ۳۰ هزار نفر از همكاران ما در مجموعه پليس به صورت شبانه‌روزي مشغول خدمات‌رساني به زائران براي ارائه به موقع گذرنامه و تأمين امنيت در مرزها هستند.

فرمانده كل انتظامي كشور همچنين به رضايتمندي مقام معظم رهبري(مدظله‌العالي) و مردم از پليس در تأمين امنيت جامعه اشاره كرد و افزود: بر اساس نظرسنجي‌هاي صورت گرفته پليس به لحاظ كسب رضايتمندي شهروندان از رتبه خوبي برخوردار است.

 

اشتري خاطرنشان كرد: با توجه به اينكه استان مركزي به لحاظ تعدد شركت‌ها و كارخانجات توليدي و مشكلات كارگري با تجمعات و اعتراضات زيادي روبه رو بوده و همچنين به دليل معبر بودن بسياري از محموله‌هاي كالاي قاچاق و مواد مخدر  از اين استان عبور  مي‌كنند، اما با تلاش‌هاي صورت گرفته فرمانده و مجموعه انتظامي استان به لحاظ امنيتي از رتبه خوبي در كشور برخوردار است.

كاركنان انتظامي همانند ساير نيروهاي مسلح يكپارچه براي تحكيم و پاسداري از امنيت با هر نا مني مقابله مي‌كنند

نماينده ولي فقيه در استان و امام جمعه شهر اراك در ديدار فرمانده كل انتظامي كشور گفت: كاركنان انتظامي همانند ساير نيروهاي مسلح يكپارچه براي تحكيم و پاسداري از امنيت با هر ناامني مقابله مي‌كند.

آيت‌الله قربانعلي دري‌نجف‌آبادي در اين ديدار ضمن گراميداشت ياد و خاطره شهداي گران‌قدر انقلاب اسلامي به خصوص شهداي عرصه نظم و امنيت بيان داشت: شهداي نيروي انتظامي با تلاش و شجاعت، به مقابله با ضدانقلاب و افراد فاسد و تبهكاران خائن رفتند و با مجرمان و هنجارشكنان در همه عرصه‌ها مقابله كردند تا به فيض شهادت نائل آمدند.

وي با اشاره به اينكه كاركنان انتظامي همانند ساير نيروهاي مسلح يكپارچه براي تحكيم امنيت و حفظ و پاسداري از امنيت با هر ناامني مقابله كرده و مردانه ايستاده‌اند خاطرنشان كرد: اميدواريم نيروي انتظامي بيش از گذشته در اين عرصه موفق باشد.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي با تأكيد بر همراهي و همكاري همه دستگاه‌ها و مردم با پليس در تأمين امنيت جامعه به عنوان مهمترين دغدغه فرهنگي و اجتماعي افزود: همه موظفيم در كنار نيروي انتظامي براي تحقق اهداف امنيتي كشور تلاش كنيم.

دري‌نجف‌آبادي با بيان اينكه دشمن با عده‌ قليل خود و با در دست داشتن رسانه‌هاي مختلف قصد ضربه وارد كردن به پيكره امنيتي كشور را دارد و با تمام وجود هجمه وارد مي‌كند خاطرنشان كرد: مسئولان و مردم در كنار پليس اين هجمه‌ها را خنثي و هر كسي در هر مسئوليتي با شيوه‌هاي حكيمانه در حوزه عفاف و حجاب وظيفه خود را به خوبي انجام دهد.

وي با بيان اينكه عدم رعايت عفاف و حجاب مقابله با اسلام است و حقيقت اين است كه انقلاب اسلامي به بركت خون شهدا شكل گرفته است خاطرنشان كرد: بيگانگان در تلاش هستند كه اين حقيقت ارزشمند را از بين ببرند.

نماينده ولي فقيه در استان مركزي در پايان تصريح كرد: همه اقشار جامعه به دور از سلايق شخصي مكلف به حمايت از قانون عفاف و حجاب مي‌باشند چراكه با خلل در اين عرصه به كرامت جامعه و خانواده  لطمه وارد مي‌شود.

مقالات ديگر:سالن عقد شيك تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۲:۴۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

چرا كيفيت زندگي در خوزستان پايين است؟

 

رتبه ۲۰ خوزستان ميان استان‌ها در جمعيت فقيربزرگنمايي قلمكوچكنمايي قلمبازگشتhttps://ebtekarnews.com/?newsid=201564تحول در معماري و برنامه‌ريزي شهري، گسترش زيرساخت‌هاي دولت الكترونيك، بهينه‌سازي اماكن عمومي، بالابردن سطح خدمات پزشكي و آموزشي و رفاهي، كاهش ساعات كاري در فعاليت‌هاي بيروني و افزايش دستمزدها، تغيير نظام‌نامه مهندسي ساختمان براي الزام پيمانكاران به تطابق با معيارهاي توسعه پايدار، پرداخت تسهيلات بهسازي خانه‌ها از جمله مواردي است كه مي‌تواند از رنجش زندگي در گردوغبار بكاهد.

به گزارش خبرآنلاين، تدوام پديده گردوغبار از ابتداي سال جاري تاكنون مشكلات و مخاطرات زيادي براي جامعه ايجاد كرده است. از طرفي پديده گردوغبار تاثير يكساني بر طبقات اجتماعي و مناطق مختلف كشور نگذاشته است و طبقات فرودست و مناطق حاشيه‌اي با شدت بيشتري با اين مشكل دست‌وپنجه نرم مي‌كنند. مقابله با پديده‌اي مثل گردوغبار با اقداماتي در جهت كاهش اين پديده و افزايش تاب‌آوري در برابر آن صورت مي‌گيرد. در اين باره با محمدرضا جعفري، پژوهشگر محيط زيست و توسعه گفت‌وگو كرده‌ايم كه در ادامه مي‌خوانيد.

از تاب‌آوري در برابر مخاطرات و آسيب‌هاي پديده گردوغبار تعبيرهاي زيادي شده است، شما چطور آن را تعريف مي‌كنيد؟

مسئله اساسي در اين مورد زيست فردي و حيات اجتماعي در شرايط استمرار وقوع پديده‌ي گرد و غبار است. ما بايد از تعيين آسيب‌پذيري و اثرات مختلف اين پديده فراتر رفته و نگاه خود را بر نحوه و شيوه‌هاي تداوم حيات باكيفيت و رفاه عمومي‌كه امكان تاب‌آوري در شرايط بحراني را ميسر مي‌كند متمركز كنيم. اما بايد مفهوم تاب‌آوري را از اين نگاه كه مي‌خواهد مسئله را به نوعي تحملِ فردي در شرايط ناگزير تقليل دهد و آن را به اصطلاح سوختن‌ و ساختن تحت هر شرايطي تعبير كند آزاد كنيم. تاب‌آوري روشي فردي در مقابل بحران نيست، بلكه راهكاري ساختاري مرتبط با عدالت اجتماعي و متناظر با رفاه عمومي‌ است كه جنبه‌هاي متفاوت اقتصادي و اجتماعي را دربر مي‌گيرد. به اين معنا تاب‌آوري، ايجاد و توسعه‌ي ظرفيت‌هاي اجتماعي-اقتصادي و ابزاري براي تسهيل فرآيندهاي بازيابي و كاهش مخاطرات و آسيب‌پذيري است. از طرفي بايد در نظر داشت كه شدت و وسعت آسيبي كه از پديده‌هاي جوي و اقليمي بر مناطق مختلف وارد مي‌شود به شكل مستقيمي متاثر از ميزان توسعه‌يافتگي آن مناطق و ظرفيت‌هاي زيرساختي است كه از پيش براي مواجهه با اين پديده‌ها مهيا شده است. در واقع ميزان توسعه‌يافتگي رابطه مستقيمي با حفظ كيفيت زيست و تداوم و بازگشت زندگي به شرايط نرمال پس از بحران دارد. در مقابل مفاهيم محدود و تقليل‌گرايانه تاب‌آوري و سازگاري كه از زبان رسانه‌ها و كارشناسان ارگانيك حاكميتي و جريان اصلي محيط زيستي بيان مي‌شود، بايد بحث ظرفيت‌سازي و ارتقاي شاخص‌هاي توسعه انساني، اجتماعي و استانداردهاي زيستي مطرح شود.

مقالات بيشتر:باغ تالار

عدم توسعه يافتگي چگونه در برابر پديده‌اي مثل گردوغبار خود را نشان مي‌دهد؟

بگذاريد به صورت نمونه به استان خوزستان بپردازم. صدمات ناشي از جنگ و فرسودگي زيرساخت‌هاي شهري و روستايي و عدم توسعه زيرساخت‌هاي اقتصادي و اجتماعي متناسب با افزايش جمعيت در استان خوزستان، باعث شده كه شرايط استاندارد زندگي از زيستمندان آن دريغ شود. فقر، محروميت و بيكاري، فقدان امكانات اجتماعي و فرهنگي، ضعف در خدمات پزشكي، بهداشتي و آموزشي از عوامل ايجاد نارضايتي عمومي ‌از زندگي در استان‌هايي مثل خوزستان است كه نتيجه آن به شكل مهاجرت‌هاي گسترده نمود پيدا كرده است. آمار رسمي‌كشور نشان مي‌دهد كه استان خوزستان با دارا بودن ۶ درصد جمعيت كشور رتبه دوم در توليد ناخالص ملي را دارا است. ۷۰ درصد نفت كشور و ۵۰ درصد محصولات پتروشيمي در اين استان توليد مي‌شود. خوزستان جايگاه دوم در توليد محصولات كشاورزي و جايگاه دوم در توليد فولاد كشور را دارد و داراي ۵۰ ميليون تن ظرفيت بندري است. اما با اين وجود، خوزستان با معضلاتي عميق از جمله نرخ بالاي بيكاري، مهاجرت و فقر در كنار فرسودگي زيرساخت‌هاي شهري و روستايي همچون آب، برق، گازرساني و راه‌ها دست به گريبان است.

در مطالعات متعددي كه براي دستيابي به درجه توسعه‌يافتگي استان‌ها صورت گرفته شاخص‌هاي مربوط به زيرساخت‌هاي بهداشتي-پزشكي، خدمات بهزيستي-اجتماعي، ارتباطات و ارتباطي، فرهنگي، آموزشي، تفريحي، حامل‌هاي انرژي و نيز شاخص‌هاي اقتصادي همچون نرخ اشتغال و بيكاري، سپرده‌هاي بانكي بررسي شده است. بر اساس اين مطالعات در مورد خوزستان مي‌توان به موارد ذيل اشاره كرد؛ قرار گرفتن در رتبه دوم بيكاري در تابستان ۹۷، رتبه ۲۵ در ميزان درجه توسعه‌يافتگي ميان استان‌هاي كشور، رتبه ۲۰ ميان استان‌ها در جمعيت فقير، قرار گرفتن در گروه ناامن غذايي ميان استان‌هاي كشور، رتبه ۲۳ در ميزان پس‌انداز مالي، دارا بودن رتبه اول در فرستادن مهاجر به ديگر استان‌ها در بازه زماني ۹۵-۹۰، رتبه ۱۵ در ميان استان‌هاي كشور از لحاظ دسترسي به شاخص‌هاي بهداشت و درمان، رتبه ۱۸ در ارتباط با ۷ شاخص اقتصادي، رتبه ۱۰ در ارزيابي و تحليل شاخص‌هاي توسعه انساني در مناطق شهري كشور و نيز رتبه ۱۲ در سطح كيفيت زندگي ميان استان‌هاي كشور.

اين مسائل نشان از واقعيتي تلخ از سيماي توسعه‌نيافتگي خوزستان و شرايط زيستي ساكنانش دارد؛ واقعيتي كه بحران‌هاي محيط زيستي مانند گردوغبار به صورت مكرر و مستمر و با شدت بالا به وخامت آن افزوده است. از طرفي قدرت ايجاد شرايطي براي تاب‌آوري در برابر اين پديده از دست رفته است. همه اين موارد باعث شده كه رضايتمندي كه بر اساس ميزان برخورداري و دسترسي به منابع رفاهي از زندگي مطرح مي‌شود وجود نداشته باشد.

افزايش تاب‌آوري در برابر گردوغبار نيازمند چه اقداماتي است؟

با اين فرض كه امكان كنترل و توقف پديده گردوغبار در كوتاه‌مدت به دلايل شكل ساختار حكمراني و با توجه به تغييرات اقليمي و سياست‌هاي آبي در كشور و منطقه وجود ندارد، دو نوع مواجهه با پديده گردوغبار بايد در دستوركار قرار بگيرد. اولين اقدام آغاز ‌يك بسته توسعه انساني است كه شاخص‌هاي كلاسيك توسعه را به وجود آورده و ارتقاء دهد. دومين اقدام نوآوري و خلاقيت در اداره شهرها و روستاها و تغيير فضاهاي كلاسيك و ايجاد فضاها و روش‌هاي جديد زيست اجتماعي است.

سياست‌هاي بسته توسعه‌اي به مسئله رفاه و ارتقاي سطح زيست مربوط شده و در جهت از بين بردن فقر و محروميت و بيكاري و بهبود شاخص‌هايي كه وضعيت بهداشت، آموزش و فرهنگ‌ يك جامعه را مشخص مي‌كند هدف‌گذاري مي‌شود. همچنين افزايش دستمزدها، پرداخت پاداش‌هاي مالي، ارائه‌ تسهيلات تفريحي و فرهنگي از سوي كارفرماها، پرداخت حق شرايط سخت و تغيير قوانين بازنشستگي در اين مناطق از ديگر اهداف اين بسته توسعه انساني است.

تحول در معماري و برنامه‌ريزي شهري، گسترش زيرساخت‌هاي دولت الكترونيك، بهينه‌سازي اماكن عمومي، بالابردن سطح خدمات پزشكي و آموزشي و رفاهي، كاهش ساعات كاري در فعاليت‌هاي بيروني و افزايش دستمزدها، تغيير نظام‌نامه مهندسي ساختمان براي الزام پيمانكاران به تطابق با معيارهاي توسعه پايدار، پرداخت تسهيلات بهسازي خانه‌ها از جمله مواردي است كه مي‌تواند از رنجش زندگي در گردوغبار بكاهد. بخشي از اين موارد بايد با هدف ظرفيت‌سازي و تاب‌آوري ساختاري در مقابل پديده گردوغبار اجرايي شود.

گسترش زيرساخت‌هاي دولت الكترونيك چگونه قرار است ميزان تاب‌آوري را افزايش دهد؟

گسترش دولت الكترونيك نياز حضوري به انجام مراحل اداري و ميزان رفت‌وآمد در فضاي آزاد را كاهش مي‌دهد. بخش بزرگي از ازدحام شهري مربوط به انجام كارهاي اداري و بانكي است و بروزرساني سيستم بروكراتيك با نگاه به تجربيات كشورهاي پيشرفته از اين ازدحام شهري كم مي‌كند.

در بخش ساختماني چه بايد كرد؟

در بخش ساخت‌وساز بايد به ساخت منازل مسكوني طبق معيارهاي پايداري به لحاظ نوع مصالح، ورودي‌ها و منافذ، چيدمان معماري براي كاهش نفوذ گردوغبار و هواي آلوده و گرم به داخل ساختمان، نصب دستگاه‌هاي تهويه در منازل تازه‌ساز و ادارات و پرداخت وام‌هاي كم‌بهره براي بهبود وضعيت خانه‌هاي قديمي‌ و مناطق محروم توجه شود.

چگونه مي‌توان ميزان تاب‌آوري را در شرايط كاري و اداري افزايش داد؟

در روزهاي آلوده و گرم ضرورت دارد كه ساعت كاري كاهش و شيفت‌هاي كاري افزايش پيدا كند. به كارگيري نيروهاي بيشتر، افزايش حقوق، پرداخت پاداش، فراهم كردن امكانات خاص براي استراحت دوره‌اي در زمان كار از ديگر اقدامات در اين شرايط است. تعطيلي همه شركت‌ها، ادارات و نهادهاي دولتي و خصوصي و كارگاه‌هاي صنعتي و مراكز آموزشي بايد به موقع اعلام شود. با توجه به نقشه‌هاي ماهواره‌اي مي‌توان با دقت بالا وقوع گردوخاك را پيش‌بيني كرد. ضمن اين كه نصب و بروزرساني تجهيزات پايش و سيستم هشدار پديده‌هاي جوي بايد در كشور و به ويژه در مناطقي كه تحت تاثير مستقيم پديده‌هاي حدي (Extreme) هستند انجام شود.

چه طراحي‌ها و برنامه‌ريزي‌هايي تاب‌آوري شهرها را افزايش مي‌دهد؟

در اين راستا بايد فضاهاي شهري متناسب با نوع اقليم جديدي كه علاوه بر گرما يا شرجي بودن هوا، گردوغبار هم بر آن افزوده شده است ايجاد كرد. سايه‌بان‌ها، آلونك در پارك‌ها، اتاق‌هاي مادران و كودك، ايستگاه‌هاي مدرن اتوبوس با سيستم تهويه هوا و تجهيزات خنك‌كننده، مدرن‌سازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي‌ منطبق با اقليم و توزيع رايگان ماسك‌هاي مناسب در سطح شهر و محل‌هاي كاري از جمله اقداماتي است كه تاب‌آوري شهرهاي ما را در مقابل گردوغبار بيشتر مي‌كند. اما همه راهكارهايي كه گفته شد صرفا روي كاغذ بوده و مسئله اساسي ساختار اقتصادي سياسي موجود است. ما در تامين نيازهاي ابتدايي‌ خود هم مانده‌ايم. چشم‌انداز تورم، فقر و شاخص فلاكت روشن نيست. در اين شرايط، مقوله‌ توسعه، بالاخص توسعه‌ي پايدار، فرع بر مقوله‌ي حكمراني شده است. وضعيت استاني مثل خوزستان و توسعه‌نيافتگي و مخاطراتي كه با آن روبه‌رو است جداي از كليت ساختار نيست و به بيان دقيق‌تر نتيجه‌ي بلافصل عملكرد سيستم حكمراني است.

مقالات ديگر:وكيل كيفري غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۸:۳۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

نوجوانان از چه سني مي‌توانند صفحه «اينستاگرام» داشته باشند؟

فرارو:به گفته عضو كميته تخصصي روانشناسي باليني كودك و نوجوان سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور، بهتر است خانواده‌هاي ايراني تا قبل از ۱۵ سالگي اجازه نصب اينستاگرام و داشتن صفحه اينستاگرام مستقل را به نوجوانان ندهند و از ۱۳ تا ۱۵ سالگي نيز نوجوانان با نظارت والدين از صفحه اينستاگرام والدين استفاده كنند نه اينكه صفحه‌اي مستقل داشته باشد.

عضو تيم تخصصي كودك و نوجوان در انجمن ازدواج و خانواده كشور، با بيان اينكه حداقل سن براي نصب "اينستاگرام" از سوي سازندگان اين برنامه ۱۳ سال اعلام شده است، در عين حال گفت: با توجه به فرهنگ مردم جامعه و كشور ما بهتر است خانواده‌ها تا قبل از ۱۵ سالگي اجازه نصب اين برنامه و داشتن صفحه اينستاگرام مستقل را به نوجوانشان ندهند.

مقالات بيشتر:قاليشويي شرق تهران

دكتر آسيه اناري در گفتگو با ايسنا، با تاكيد بر اينكه به طور كلي براي استفاده كودكان و نوجوانان از شبكه‌هاي اجتماعي بايد سن خاصي را تعيين كرد، اظهار كرد: حداقل سن براي نصب "اينستاگرام" از سوي سازندگان اين برنامه ۱۳ سال اعلام شده است، اما سن استفاده از اين برنامه مي‌تواند از فرهنگي به فرهنگ ديگر متفاوت باشد چراكه نوع مسائلي كه كودكان و نوجوانان در جوامع مختلف با آن مواجه‌اند متفاوت است.

به گفته عضو كميته تخصصي روانشناسي باليني كودك و نوجوان سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور، بهتر است خانواده‌هاي ايراني تا قبل از ۱۵ سالگي اجازه نصب "اينستاگرام" و داشتن صفحه اينستاگرام مستقل را به نوجوانان ندهند و از ۱۳ تا ۱۵ سالگي نيز نوجوانان با نظارت والدين از صفحه اينستاگرام والدين استفاده كنند نه اينكه صفحه‌اي مستقل داشته باشد.

وي معتقد است كه داشتن صفحه اينستاگرام براي نوجوانان زير ۱۳ سال آسيب زاست و از اين رو لازم است والدين قاطعانه مخالفت خود با نصب و استفاده كودك و نوجوان تا قبل از ۱۳ سالگي را اعلام كنند.

اين روانشناس باليني كودك و نوجوان درباره چگونگي قاطع بودن والدين در اعلام مخالفت خود با نصب و استفاده نوجوان از "اينستاگرام" تا قبل از ۱۳ سالگي، توضيح داد: طبيعتا نوجوان با هر قانوني كه والدين در خانه وضع كرده و بر روي آن پافشاري دارند مخالفت مي‌كند. از جمله توجيه‌هاي مورد استفاده نوجوان براي نصب اين برنامه آن است كه "والدين دوستانم به آن‌ها اجازه نصب اين برنامه را داده‌اند و چرا من نمي‌توانم اين برنامه را نصب كنم؟ ". اغلب اوقات والدين توسط نوجوان در حال مقايسه شدن با والدين دوستان نوجوان هستند. با اين حال والدين بايد خطاب به نوجوان تاكيد داشته باشند كه "اين قانون خانه و خانواده ما است" و از آنجا كه هر خانواده‌اي براي خود چارچوب دارد ما نيز بايد از قوانين خانواده خود تبعيت كنيم.

اين عضو هيئت رييسه انجمن روانشناسي باليني كودك و نوجوان همچنين خاطر نشان كرد كه والدين نبايد در اين راستا با نوجوان بحث و "كل كل" كنند بلكه صراحتا اعلام كنند اين قانون خانواده ما است و گرچه با ديگر خانواده‌ها متفاوت است، اما بايد آن را رعايت كنيم.

اناري ادامه داد: والدين براي نوجوان توضيح دهند همانطور كه فضاي منزل و چيدمان اثاث خانه و حتي نوع غذا‌ها و فرهنگ خانواده ما با خانواده دوستان نوجوان متفاوت است، ممكن است قوانين خانه و خانواده ما نيز با دوستانش متفاوت باشد و از اين رو بايد اين قوانين خانوادگي را رعايت كنيم. والدين تحت هيچ عنوان نبايد به نوجوان پاسخي مبهم نظير اينكه "صلاح نمي‌بينم اينستاگرام نصب كني" بدهند. پاسخ والدين بايد واضح و مشخص باشد.

 

وي همچنين با اشاره به "باج گيري عاطفي" نوجوانان از مادر و پدر به منظور جلب رضايت والدين براي نصب "اينستاگرام"، افزود: بعضا نوجوان با بيان سخن‌هايي نظير اينكه "تو را دوست ندارم"، "چرا من را به دنيا آوردي"، "مادر يا پدر بدي هستي" و... سعي در جلب رضايت والدين براي نصب اينستاگرام را دارند، اما والدين نبايد وارد اين "تله‌ها" و باج گيري‌هاي عاطفي نوجوان شوند. نوجوانان با بيان اين حرف‌ها سعي دارند به خواسته خود برسند، اما والدين بايد محكم سر حرف خود بايستند و بگويند اين قانون خانواده ما است و قوانين هر خانواده با خانواده ديگر متفاوت است.

عضو تيم تخصصي كودك و نوجوان در انجمن ازدواج و خانواده كشور، درباره نحوه برخورد والدين با كودكان و نوجواناني كه كمتر از ۱۳ سال دارند و در عين حال از مدت‌ها قبل اينستاگرام را نصب كرده و صفحه مستقلي در اين برنامه دارند، بيان كرد: نبايد اجازه نصب و استفاده از اينستاگرام رابه كودكان و نوجوان كمتر از ۱۳ سال داد چراكه اين برنامه براي كمتر از ۱۳ سال آسيب زاست، اما والدين بايد در چنين شرايطي كه از مدت‌ها قبل كودك و نوجوان زير ۱۳ سال اين برنامه را نصب كرده و در آن فعاليت دارند، قاطعانه با كودك و نوجوان صحبت كنند. به او بگويد اجازه ندارد از اين پس از اين برنامه استفاده كند مگر آنكه صفحه خود در اينستاگرام را به گوشي والدين منتقل كرده و تحت نظارت آن‌ها از اين برنامه استفاده كند. والدين بايد از فرزند خود بخواهند صفحه خود را ببندد و يا آن را به گوشي موبايل والدين منتقل كرده و تحت نظارت آن‌ها از اين برنامه استفاده كند. براي اين نظارت نيز مي‌توان از ابزار‌هاي كنترلي استفاده كرد تا كودك و نوجوان بيشتر از ساعتي معين در طول روز نتواند در اين برنامه حضور داشته باشند.

اناري در پايان سخنان خود با تاكيد بر اهميت نقش والدين در الگو گيري فرزندان، اظهاركرد: اگر والدين معتاد اينستاگرام باشند، دائما در فضاي مجازي بچرخند و دغدغه آن‌ها ديدن زندگي ديگران و الگو گرفتن از آن‌ها باشد، چطور از فرزندان خود انتظار دارند معتاد اين برنامه نشوند؟

والدين ابتدا بايد سبك زندگي خود و نگاه خود به زندگي را درست كنند و سپس به فكر تغيير در رفتار فرزندان باشند. نحوه و مدت زماني كه والدين از فضاي مجازي استفاده مي‌كنند بسيار مهم است. اگر والدين مي‌خواهند فرزندان از فضاي مجازي و شبكه‌هاي اجتماعي به درستي استفاده كنند در ابتدا بايد رفتار خود را اصلاح كنند.

مقالات ديگر:خانه سالمندان خصوصي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۴:۰۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

ديوار: فقط آگهي‌هاي سرپرستي تاييد مي‌شود

تجارت حيوانات خانگي فرصتي در اختيار سودجويان قرار داده است تا با توله‌كشي، خريد و فروش حيوانات خانگي اين تجارت سياه را رونق دهند.به گزارش وانانيوز،

تجارت حيوانات خانگي فرصتي در اختيار سودجويان قرار داده است تا با توله‌كشي، خريد و فروش حيوانات خانگي اين تجارت سياه را رونق دهند. به همين دليل، در سال‌هاي اخير خريد و فروش توله‌هاي حيواناتي چون سگ، گربه و… بازار زياد شده است. بخشي از اين تجارت هم از طريق فضاي مجازي انجام مي‌شود و سودجوياني با استفاده از پلتفرم‌هاي آنلاين، اقدام به توله‌كشي يا خريد و فروش توله‌هاي خانگي مي‌كردند. از آنجايي كه پلتفرم «ديوار» خود را ملزم به رعايت حقوق حيوانات مي‌داند و در سال‌هاي اخير بر روي موضوع محيط‌زيست با حساسيت‌هاي بسياري تمركز كرده، به تازگي تلاش كرده است در راستاي مخالفت با كالاانگاري حيوانات، راهكارهايي ارائه كند تا از خريد و فروش حيوانات سگ و گربه و حيوانات وحشي در اين پلتفرم جلوگيري كند و سودجويان، اين سايت را به حياط خلوت خود تبديل نكنند. يكي از جديدترين اقدامات «ديوار» در اين راستا، ممنوعيت خريد و فروش سگ و گربه از طريق اين پلتفرم است

ممنوعيت خريد و فروش سگ و گربه در «ديوار»

سايت ديوار از فروردين امسال به طور رسمي مانع انتشار آگهي‌هاي خريد و فروش توله زير دو سال شده است. همچنين از نخستين روزهاي تير ماه سال جاري خريد و فروش سگ و گربه در اين پلتفرم ممنوع شد. اين پلتفرم، فيلد قيمت براي آگهي حيوانات خانگي را حذف كرده و تنها اجازه واگذاري آنها را مي‌دهد.

 مقالات بيشتر:توليد كننده قطعات گيربكس پرده زبرا

ديوار در همين راستا در صفحات ثبت آگهي سگ و گربه پيامي با اين مضمون اضافه كرده است كه كاربران با هدف فروش آگهي ثبت نكنند و فقط در صورت واگذاري، آگهي‌شان را به ثبت برسانند. همچنين جملاتي براي افزايش انگيزه كاربران براي واگذاري حيوانات در صفحات آگهي سگ و گربه ديده مي‌شود؛ جملاتي مانند «حيوان كالا نيست؛ بهتر است به جاي خريد حيوانات خانگي، سرپرستي آنها را به‌ عهده بگيريد»/ «خريد و فروش حيوانات وحشي، سگ و گربه در ديوار ممنوع است»/ «آگهي‌هاي فروش‌ گونه‌هاي ممنوع حيات‌وحش را به ديوار گزارش كنيد.» هنگام ثبت آگهي واگذاري، نوشتن توضيحاتي در پايين آگهي‌ها نيز الزامي شده و همچنين محدوديت‌هايي بر روي آگهي‌هاي خدمات جفتگيري سگ و گربه اعمال شده‌است.

واگذاري توله زير دو ماه ممنوع

با توجه به قيمت بالاي توله سگ‌‌هاي تزئيني يا گربه‌هاي نژاددار، گاه برخي افراد كه ممكن است صلاحيت لازم را هم نداشته باشند در مراكز غيرمجاز و در شرايط غير بهداشتي، اقدام به توله‌كشي از اين حيوانات مي‌كنند؛ تجارتي سياه كه در غياب نظارت صحيح، حقوق حيوانات را سلب مي‌كند. مراكز نگهداري غير بهداشتي، تغذيه نامناسب مادر و توله‌كشي‌هاي مداوم كه جان سگ را به خطر مي‌اندازد و جداسازي سريع توله‌ها از مادر، افسردگي مادر و در بسياري از موارد، مرگ توله‌ها را به دنبال دارد. در همين راستا پلتفرم «ديوار» به منظور جلوگيري از انجام توله‌كشي و جداكردن توله‌هاي كوچك از مادر و فروش آنها، به طور كلي براي سگ و گربه زير دو ماه اجازه درج هيچگونه آگهي حتي به صورت واگذاري را در اين سايت نمي‌دهد.

حقوق حيوانات در ايران از نگاه كارشناسان

درباره حفاظت از حقوق حيوانات در ايران با يك دامپزشك و همچنين يكي از فعالان محيط زيست به گفت‌وگو نشستيم.

* «علي مشيري»، دامپزشك، با انتقاد از نبود نظارت بر بحث حيوانات خانگي، گفت: «به هرحال واقعيت اين است كه افرادي در جامعه، خواستار نگهداري از حيوانات خانگي هستند و بايد اين موضوع به رسميت شناخته شود. وقتي صورت مسئله پاك شود و هيچ نظارتي هم وجود نداشته باشد يك تجارت سياه به صورت زيرزميني شكل مي‌گيرد و مافياها پررنگ‌تر مي‌شوند.»

وي افزود: «مافياهاي متعددي در اين حوزه وجود دارند كه برايشان تنها بحث سودآوري مهم است و بدون توجه به اخلاقيات، دائم به توله‌كشي مي‌پردازند حتي اگر جان مادر بر اثر زايمان هاي متعدد و متوالي به خطر بيفتد. در نبود نظارت و ناديده گرفتن حقوق حيوانات، زير پوست شهر مسائلي شكل مي‌گيرد كه بسيار دردناك است.»

وي با اشاره به لزوم به رسميت شناختن واقعيتي به نام حيوانات خانگي، خواستار فرهنگ‌سازي در اين زمينه شد و گفت: «بايد اين موضوع را به مردم آموزش داد كه توله‌هاي ۴۰-۵۰ روزه را نخرند و اصولا به سمت واگذاري بروند تا چرخه بي‌رحم خريد و فروش متوقف شود.»

* حميدرضا ميرزاده، فعال محيط‌زيست نيز در اين خصوص گفت: «در زمينه حيوانات خانگي، با چند موضوع مواجهيم. علاقه مردم نسبت به نگهداري حيوانات و توجه به آنها بيشتر شده و صنعتي را در دنيا شكل داده است كه اين صنعت، فارغ از بخش غذا و وسايل مورد نياز حيوانات خانگي، موضوعي را هم با عنوان كالا انگاري حيوانات مطرح كرده است. اين موضوع كه يك موجود زنده به عنوان كالا خريد و فروش مي‌شود جاي بحث دارد.»

وي ادامه داد: «اما از طرف ديگر اتفاق ديگري هم افتاده و برخي نژادها و گونه‌ها كه از نظر شكل ظاهري، رفتارها و.. بيشتر مورد پسند آدم‌ها هستند واجد ارزش اقتصادي زيادي شده‌اند. در نتيجه پديده توله‌كشي‌هاي غيرقانوني شكل گرفته‌است و برخي، شروع به توليد اين نژادهاي خاص كرده‌اند؛ در حالي كه اين موضوع، كاملا با رفاه حيوانات در تناقض است. اين افراد حيوانات را ماشين تكثير مي‌بييند و با سوء‌استفاده، آنها را به فروش مي‌رسانند.»

ميرزاده يادآور شد: «در بسياري از كشورها غير از حيواناتي كه استفاده خاص از آنها دارند مثل سگ هاي زنده‌ياب يا سگ‌هاي نگهبان، شاهد ضابطه‌مند بودن اين حوزه هستيم و چيزي به نام خريد و فروش پت وجود ندارد، همين موضوع جلوي تجارتي كه به صورت زيرزميني و غيرقانوني صورت گرفته و مخالف با شئون رفاه حيوانات است را مي گيرد. در كشور ما هم بين گروه‌هاي حامي حيوانات، اين مساله مورد توجه قرار گرفته كه اتفاق خوبي است. در گذشته اين خريد و فروش در پلتفرم ديوار نيز اتفاق مي‌افتاد و برخي هم در اين خريد و فروش شركت مي‌كردند. هرچند اين كار غيرقانوني نبود، ولي بسيار خوشحالم كه اين موضوع جاي خود را به واگذاري داده است. با توجه به اينكه ديوار يك پلتفرم بسيار گسترده و تاثيرگذار در جامعه است، به‌ تدريج به جاي خريد و فروش، موضوع سرپرستي و واگذاري مطرح شد كه اتفاق خيلي خوبي است. مهم است كه به حيوانات خانگي به چشم كالاهاي زينتي نگاه نشود.»

مقالات ديگر:دفتر ازدواج شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۰:۳۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

طلاق‌هاي صوري چالشي براي سازمان‌هاي بيمه‌گر/ نوه دختري هم حقوق پدربزرگ را مي‌گيرد؟

نصر: مديركل سابق امور مستمري‌هاي سازمان تأمين اجتماعي با اشاره به قضيه طلاق‌هاي صوري در سازمان‌هاي بيمه‌گري همچون تامين‌اجتماعي، گفت: در واقع دو نوع آفت ناشي از طلاق و ازدواج‌هاي صوري گريبان صندوق‌هاي اجتماعي را گرفته است كه بايد مديريت شود.

به گزارش نصر، محمدعلي جناني در گفت و گو با خبرنگار حوزه رفاه و تأمين اجتماعي اظهار داشت: براساس قانون تأمين اجتماعي و قانون حمايت از خانواده يكي از تبعات نامساعد اين قانون كه از سال ۹۱ يا ۹۲ تصويب شد اين بود كه به فرزندان اناث كه شغل و شوهر ندارند اجازه داده است كه اين افراد بتوانند از مستمري والدين خود استفاده كنند.

وي تصريح كرد: طبيعتا اين كار تبعات زياد اجتماعي و اثرات مخرب و سوء دارد به اين شكل كه دو زوجي كه سال‌ها با هم زندگي مسالمت‌آميز داشتند در قالب طلاق‌هاي صوري از هم جدا مي‌شوند كه همين مساله مشكلات جدي براي سازمان‌هاي بيمه‌گر به همراه دارد.

جناني ادامه داد: طلاق‌هاي صوري به اين شكل است كه با توجه به اينكه يك زوج سال‌ها با هم زندگي كرده‌اند، براي اينكه من غير حق از اين قانون سوءاستفاده كرده باشند براي همين موضوع به شكل تصنعي و صوري از هم طلاق مي‌گيرند و در واقع به شكل صيغه ۹۹ ساله و يا به هر شكلي ديگري باز هم با هم زندگي مي‌كنند.

مديركل سابق امور مستمري‌هاي سازمان تأمين اجتماعي گفت: اين قانون تبعات زيادي دارد به اين شكل كه پس از اينكه اين زوج از هم جدا شوند اگر زوج فوت كند در مساله ارث دچار چالش مي‌شوند و درگيري اجتماعي رخ مي‌دهد و يا فرد وقتي كه از اين ازدواج رها شود به طور قطع مي‌تواند ازدواج ديگري داشته باشد و كانون زندگي آنها از هم پاشيده شود.

وي خاطرنشان كرد: بخاطر طلاق‌هاي صوري، مشكلات حقوقي و بسياري زيادي در واقع در استحكام خانواده رخ خواهد داد و بنيان خانواده از بين مي‌رود با اين كار بجاي اينكه مشكلي را حل كنيم مشكلات ديگري به آن اضافه مي‌كنيم.

مقالات بيشتر:قاليشويي جنوب تهران

ضرر صندوق‌هاي بيمه‌اي از طلاق‌هاي صوري

اين كارشناس حوزه تامين‌اجتماعي اضافه كرد: بخاطر اين موضوع صندوق‌هاي بيمه‌اي همچون تامين اجتماعي به شدت از اين قضيه متضرر مي‌شوند و در واقع كرامت خانواده زير سوال مي‌رود و بايد در اين زمينه فكر اساسي كرد و مضافا اينكه در اين زمينه به هر حالي بانوان دوشاش مردان در حال كار و فعاليت هستند.

جناني ادامه داد: بايد در بحث طلاق‌هاي صوري يك نوع نگرش ديگري نسبت به آن اعمال شود و اينطور نباشد كه هركسي بخواهد طلاق صوري و تصنعي بگيرد از مستمري پدر استفاده كند.

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا آماري از طلاق‌هاي صوري موجود است، اضافه كرد: آمار طلاق‌هاي صوري در دسترس نيست اما دامنه آن زياد است و شدت و ضعف دارد به گونه‌اي كه در برخي استان‌هاي كشور آمار اين گونه طلاق‌ها بالاست به طوري كه در گذشته به عنوان يك چالش جدي تبديل شده بود.

وي ادامه داد: براي كشف و رصد اين افراد حربه‌اي وجود ندارد تا بتوان اين افراد را شناسايي و رصد كرد زيرا بيشتر از حربه‌هاي سنتي و بازرسي استفاده مي‌شود كه با شرايط كشور منافات دارد.

 

قانون درباره استفاده از مستمري بازماندگان چه مي‌گويد؟

به گزارش ايرنا، براساس ماده ۸۳ قانون بيمه تامين اجتماعي سهم مستمري هريك از بازماندگان بيمه شده متوفي اينگونه است كه ميزان مستمري همسر بيمـه شـده متـوفي معـادل ۵۰ درصـد مسـتمري استحقاقي بيمه شده است و در صورتي كه بيمه شده داراي چند همسر دايـم باشد مستمري به تساوي بين آنها تقسيم خواهد شد.

همچنين ميزان مستمري هر فرزند بيمه شده متوفي معادل ۲۵ درصد مستمري استحقاقي بيمه شده است و در صورتي كه پدر و مـادر را از دسـت داده باشـد مستمري او دو برابر ميزان يادشده خواهد بود، ميزان مستمري هر يك از پدر و مادر متوفي معادل ۲۵ مسـتمري استحقاقي بيمه شده است ومجموع مستمري بازماندگان بيمه شده متوفي نبايد از ميزان مستمري استحقاقي متوفي تجاوز كند.

براساس اين قانون هرگاه مجموع مسـتمري از ايـن ميزان تجاوز كند سهم هريك از مستمري بگيران به نسبت تقليل داده مي‌شود و در اين صورت اگر يكي ازمستمري بگيران فوت شود يـا فاقـد شـرايط اسـتحقاقي دريافت مستمري شود سهم بقيه آنان با توجه به تقسيم بندي يادشده در اين ماده افزايش خواهد يافت و در هرحال بازماندگان بيمـه شـده از صددرصـد مسـتمري بازماندگان متوفي استفاده خواهند كرد.

نوه دختر هم حقوق پدربزرگ را مي‌گيرد

مديركل سابق امور مستمري‌هاي سازمان تأمين اجتماعي اظهار داشت: اكنون كه بايد موضوع طلاق‌هاي صوري تعديل شود متاسفانه بحث نوه هم مطرح شده است كه دامنه اين قضيه را عميق‌تر مي‌كند و زمينه سوءاستفاده جامعه را از صندوق‌هاي بيمه‌اي بيشتر فراهم مي‌كند.

وي خاطرنشان كرد: بحث ازدواج‌هاي صوري هم يك موضوع و چالش جدي است كه هم دامنگير سازمان تامين اجتماعي و هم صندوق‌هاي ديگر شده است كه به اين شكل كه فرد مستمري‌بگير كه در بستر بيماري است، يك دختر جوان را به عقد اين مستمري‌بگير درمي‌آورند تا حقوق مستمري فرد از بين نرود و اين هم معضل و چالشي جدي است كه بايد مديريت شود.

جناني ادامه داد: اين دو موضوع ازدواج و طلاق هاي صوري آفت‌هايي است كه اگر مديريت شود مي‌تواند از ضرر و زيان به صندوق‌هاي بيمه‌گر جلوگيري كند.

وي خاطرنشان كرد: سال گذشته نيز بجاي اينكه موضوع فرزندان اناث را مديريت يا تعديل كنند و به گونه‌اي فعاليت شود كه تبعات آن كمتر شود، موضوع عميق‌تر شد و دامنه اين موضوع را به نوه‌ها هم تسري داده‌اند.

اين كارشناس حوزه تامين‌اجتماعي افزود: براساس قوانين موجود تاكنون فرزندان اناث مستمري‌بگيران از اين قانون استفاده مي‌كردند اما اكنون نوه‌ها هم مي‌توانند از اين مستمري استفاده كنند و نوه‌هاي اناث هم امكان بهره‌مندي از اين مزيت را دارند و اگر پدربزرگ يك اناثي فوت كرده و اين دختر مطلقه باشد مي‌تواند از اين خدمات مستمري استفاده كند.

قوانين مستمري بازماندگان نيازمند بازنگري است

مديركل سابق امور مستمري‌هاي سازمان تأمين اجتماعي گفت: بايد اين قانون مربوط به مستمري بازماندگان مورد بازنگري قرار گيرد و نبايد به اين شكل بدون مديريت و برنامه‌ريزي اينگونه قوانين سازمان را متضرر كند.

وي اظهار داشت: بجاي اينكه يك قانون يك مشكلي را در سازمان‌هاي بيمه‌گر حل كند اما اينگونه صندوق‌هاي بيمه‌اي را با مشكل مواجه مي‌كنند.

جناني در عين حال ادامه داد: موافق اين مساله هستيم كه دختري كه شغل و شوهر ندارد بتواند تحت حضانت باشد ولي اينكه به گونه‌اي طراحي شود كه زمينه سوءاستفاده فراهم شود درست نيست زيرا  باعث مي‌شود كانون گرم خانواده‌ها از هم پاشيده شود و مسير قانون به سمت من غيرحق سوق داده شود و زن و شوهري كه سال‌ها كنار هم زندگي كرده‌اند بخاطر بهره‌گيري از مستمري پدر، اين دو از هم جدا شوند و اين با روح قانون منافات دارد و بايد قانوني را ايجاد كنيم كه روح اجرايي داشته باشد.

قانون استفاده نوه دختر از مستمري پدربزرگ

براساس صدوررأي وحدت رويه در مورد برقراري مستمري بازماندگان نوه اناث ديوان عدالت اداري و به موجب بند (ب) قانون اصلاح تبصره ۲ ماده واحده قـانون اجـازه پرداخت وظيفه و مستمري وراث كارمندان در مورد فرزندان و نوادگان اناث، حقوق وظيفـه سهم فرزنـدان و همه نـوادگان اناث، مشمولان قانون استخدام نيروي مسلح وقانون تأمين اجتماعي كه طبق قوانين و مقررات مربوط برقرار شده يا بشود با رعايت همه قوانين و مقررات مورد عمل به شرط نداشتن شوهر و شغل قابل پرداخت است و با توجه به اصل ۲۹ قانون اساسي كه برخورداري از تأمين اجتماعي را حق همگاني تلقي كرده و دولت را موظف كرده طبق قوانين، خدمات و حمايت هاي مالي مربوطه را براي يكايك افراد كشور تأمين كند.

براساس اين قانون، نوادگان اناث مطلق مشمولان قانون تأمين اجتماعي اعم از كاركنان دولت و مشمولان قانون كار در صورت نداشتن شغل و شوهر و در صورتي كه احراز شود تحت كفالت اجداد خود بوده‌اند مشمول استفاده از حقوق وظيفه اجداد خود هستند و در اين خصوص تفاوتي بين مشمولان قانون تأمين اجتماعي كه جزء كاركنان دولت بوده و يا مشمول مقررات قانون كار هستند وجود ندارد

 

مقالات بيشتر:دفتروكالت پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۶:۱۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

ترامپ: اوباما هم اسناد محرمانه اتمي را نگه مي‌داشت

ترامپ خواستار انتشار تمام اسنادي شده كه اجازه تفتيش منزلش را مي‌دهد و شخصاً توسط «مريك گارلند» دادستان كل ايالات متحده تاييد شده است.

رئيس‌جمهور سابق آمريكا سلف خود را به انجام همان كاري متهم كرد كه ظاهراً دليل يورش ماموران اف‌بي‌آي به اقامتگاهش بوده است.

به گزارش فارس، «دونالد ترامپ» رئيس‌جمهور سابق آمريكا پس از يورش اف‌بي‌آي به خانه‌اش در فلوريدا در هفته گذشته كه ظاهراً به دنبال اسناد طبقه‌بندي شده مربوط به تسليحات اتمي بودند، استانداردهاي دوگانه در كشورش را محكوم كرد.

ترامپ استدلال كرد كه سلف او، باراك اوباما هنگام خروج از كاخ سفيد، «حدود ۳۳ ميليون صفحه اسناد كه بسياري از آن‌ طبقه‌بندي شده بود، از جمله برخي مرتبط با اتمي را بدون حتي زمزمه اعتراض پليس فدرال» با خود خارج كرد.

به گزارش «راشا تودي»، ترامپ در بيانيه‌اي كه براي پيروانش منتشر كرد، گفت: رئيس‌جمهور باراك اوباما ۳۳ ميليون صفحه از اسناد را نگهداري مي‌كرد كه بسياري از آن‌ طبقه‌بندي شده بود. چه تعداد از آن‌ مربوط به هسته‌اي بود؟ بسياري از آن‌ها!».

مقالات بيشتر:فروش عمده پرده زبرا

اف‌بي‌آي دوشنبه به ملك ترامپ در فلوريدا يورش برد، تجربه‌اي كه او آن را «حمله» و «سلاح‌سازي سيستم قضايي» توصيف كرد. ترامپ خواستار انتشار تمام اسنادي شده كه اجازه تفتيش منزلش را مي‌دهد و شخصاً توسط «مريك گارلند» دادستان كل ايالات متحده تاييد شده است.

به گزارش راشا تودي، در خصوص ادعاي تصاحب اسناد طبقه‌بندي شده توسط اوباما، اداره بايگاني و سوابق ملي آمريكا جمعه مسئوليت «حفاظت انحصاري قانوني و فيزيكي سوابق رياست‌جمهوري اوباما» را بر عهده گرفت و مدعي شد كه ۳۰ ميليون صفحه از «سوابق طبقه‌بندي نشده» را به يك مركز اين نهاد در منطقه شيكاگو منتقل كرده، در حالي كه موارد طبقه‌بندي شده رئيس‌جمهور پيشين را در منطقه واشنگتن دي سي نگهداري مي‌كند. اداره بايگاني و سوابق ملي آمريكا مدعي شد كه اسناد طبقه‌بندي نشده در نهايت در يك كتابخانه رياست‌جمهوري در شيكاگو نگهداري خواهد شد.

بامداد سه‌شنبه ۱۸ مرداد پليس فدرال (اف‌بي‌آي) در اقدامي بي‌سابقه عليه يك رئيس‌جمهور سابق آمريكا به عمارت ترامپ در فلوريدا يورش برد و اسنادي را ضبط كرد. ترامپ و جمهوري‌خواهان در واكنش، دولت بايدن و دموكرات‌ها را به تبديل كردن نهادهاي مجري قانون به سلاحي در برابر احزاب سياسي مخالف متهم كردند.

ماموران اف‌بي‌آي در كل، ۱۱ مجموعه سند را از خانه ترامپ ضبط كردند كه برخي از آن‌ها با عنوان فوق‌محرمانه و حساس طبقه‌بندي شده بود و ترامپ را در مظان اتهام نقض قانون جاسوسي قرار داده است. يورش اف‌بي‌آي به محل اقامت ترامپ بار ديگر اختلافات حزبي را در آمريكا به اوج رسانده و هشتگ جنگ داخلي را در اين كشور داغ كرده است

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۲:۰۴ توسط:onlinetabliq موضوع: