onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

۲ هزار و ۱۷ همداني مشاوره ژنتيك دريافت كردند

۲ هزار و ۱۷ همداني مشاوره ژنتيك دريافت كردند

مركز مشاوره غرب تهران

نصير نيوز

«ابوالفضل باب الحوائجي» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: سه مركز مشاوره ژنتيك در شهر همدان، يك مركز در اسدآباد و يك مركز در نهاوند به مراجعه كنندگان خدمات رساني مي‌كنند. وي با اشاره به اينكه ۲۱۰ نفر از مراجعان به مراكز مشاوره ژنتيك در سال گذشته هزينه انجام آزمايش ژنتيك را دريافت كردند افزود: […]


بزرگنمايي تصوير


«ابوالفضل باب الحوائجي» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: سه مركز مشاوره ژنتيك در شهر همدان، يك مركز در اسدآباد و يك مركز در نهاوند به مراجعه كنندگان خدمات رساني مي‌كنند.

وي با اشاره به اينكه ۲۱۰ نفر از مراجعان به مراكز مشاوره ژنتيك در سال گذشته هزينه انجام آزمايش ژنتيك را دريافت كردند افزود: در اين مدت مبلغ يك ميليارد و ۱۴۰ ميليون تومان براي آزمايشات ژنتيك خانواده هاي مددجويان با هدف پيشگيري از معلوليت‌هاي ناشي از اختلالات ژنتيكي اختصاص يافته است.

سرپرست معاونت امور فرهنگي و پيشگيري بهزيستي استان همدان خاطرنشان كرد: بي‌توجهي و ناآگاهي اغلب مردم پيرامون فوايد آزمايش ژنتيك از جمله مهمترين دلايل بروز بيماري هاي ژنتيكي و معلوليت ها است.

باب الحوائجي گفت: معلوليت علاوه بر صرف هزينه هاي هنگفت، مشكلات متعدد اجتماعي را به دنبال دارد و بر اين اساس سازمان بهزيستي با اجراي طرح اجبار غربالگري و مشاوره ژنتيك پيش از ازدواج، سعي دارد تا از بروز اين‌گونه بيماري‌ها جلوگيري كند.

وي اظهار داشت: غربالگري هاي ژنتيك شامل سه مرحله، پيش از ازدواج، پيش از بارداري و حين بارداري است كه ۲ مرحله اول مهمتر بوده و درصد تولد نوزادان سالم و معلول مشخص خواهد شد.

سرپرست معاونت امور فرهنگي و پيشگيري بهزيستي استان همدان ادامه داد: همه ساله تعدادي از افراد به دليل اختلالات ژنتيكي در جهان دچار معلوليت شده و هر روز نيز بر تعداد آنان افزوده مي‌شود و در اين ميان به باور متخصصان انجام مشاوره‌هاي ژنتيك به عنوان سدي در برابر معلوليت عمل كرده و از بروز اين اختلالات جلوگيري مي‌كند.

باب الحوائجي گفت: سازمان بهزيستي وظيفه جلوگيري و پيشگيري از معلوليت در جامعه را بر عهده دارد و از راهبردهاي اصلي و كليدي سازمان توجه همه جانبه و رويكرد علمي و سيستماتيك به مساله پيشگيري از معلوليت ها با در نظر گرفتن جنبه‌هاي علمي و اجتماعي آن است.

وي با اشاره به اينكه در زمان حاضر از مشاوره ژنتيك به عنوان يكي از رويكردهاي جديد در سيستم مراقبت‌هاي بهداشتي نام برده مي‌شود اظهار داشت: در كشورهايي مانند ايران كه اقوام گوناگوني در آن زندگي مي كنند تمايل به ازدواج با افراد خويشاوند بالاتر و به طور معمول بيماري هاي ارثي و ناهنجاري‌هاي ژنتيكي نيز در آن شايع‌تر است.

سرپرست معاونت امور فرهنگي و پيشگيري بهزيستي استان همدان خاطر نشان كرد: گروه‌هاي هدف ملزم به انجام مشاوره هاي ژنتيك مربوط به ازدواج هاي فاميلي، افراد داراي بيماري هاي ژنتيك در خانواده از قبيل عقب ماندگي ذهني، بيماري هاي متابوليك، عصبي و عضلاني، ناشنوايي، نابينايي و بيماري هاي خوني مثل تالاسمي، هموفيلي و در نهايت زوج هاي نگران در ارتباط با بارداري هستند.

باب الحوائجي، انجام مشاوره ها و آزمايشات ژنتيك را گامي براي سالم سازي جامعه و اميد به داشتن فرزندان سالم و با نشاط دانست و ادامه داد: تولد نوزادان معلول، علاوه بر بار اقتصادي بر خانواده و جامعه، منجر به فشارهاي عاطفي مي شود و خانواده هاي بسياري به جهت ترس از تولد نوزاد معلول تمايلي به فرزندآوري ندارند.

بر اساس آخرين آمار منتشر شده حدود يك سوم جمعيت استان همدان به صورت مستقيم و غيرمستقيم از خدمات حمايتي و درماني سازمان بهزيستي بهره مي‌برند.

استان همدان حدود يك ميليون و ۸۰۰ هزار نفر جمعيت دارد.

قاليشويي حكيميه

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۹:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

هزينه سالن عقد و عوامل تاثيرگذار بر آن

هزينه سالن عقد و عوامل تاثيرگذار بر آن
پايگاه خبري تحليلي مثلث آنلاين:

سالن عقد شيك شهرك غرب

اين روزها كمتر زوج جواني پيدا مي شود كه از هزينه هاي سرسام آور مراسم عقد و عروسي شكايت نكند. همه عروس و داماد ها قطعا دوست دارند تا مراسم عقد و عروسي خود را به صورتي به يادماندني و البته با هزينه اي مناسب در سالن عقد و يا تالاري زيبا برگزار كنند.


برخي از ارائه دهندگان خدمات مجالس در حال حاضر بصورت تخصصي برگزاري و اجراي مراسم عقد و نامزدي عروس و داماد را بر عهده مي گيرند و آنها با خيال آسوده مي توانند در مراسم عقد كه مدتها انتظار آن را ميكشيدند قدم بگذارند. معمولا در سالن هاي عقد به عروس و داماد منوهاي مختلفي ارائه مي شود تا آنها بتوانند از ميان منوها، بخشهاي گوناگون را متناسب با نياز و سليقه و البته مقدار بودجه شان حذف و يا اضافه كنند.

عوامل زيادي در قيمت و هزينه هاي برگزاري يك مراسم عقد در سالن عقد تاثير گذار هستند. در اين مقاله قصد داريم شما را با فاكتورهايي كه درنحوه قيمت گذاري سالن هاي عقد تاثيرگذار هستند آشنا كنيم تا انتخابي بهتر و مناسب تر داشته باشيد.


هزينه سالن عقد چگونه تعيين مي شود؟
به طور معمول منو سالن هاي عقد لوكس در شهرهاي بزرگ و مدرن بخشهاي متننوعي دارند؛ اين بخشها شامل: گل آرايي، ميوه آرايي، پذيرايي شام يا نهار، آتليه عكاسي، يخ سرد، موزيك زنده و دي جي، گيفت عروسي و غيره مي شود. تصميم گيرنده نهايي شما هستيد كه حين مراجعه به سالن عقد، انتخاب مي كنيد كدام بخش از منو ارائه شده براي مراسم عقد و نامزديتان انجام شود و كدام بخش حذف شود.

آنچه ديگران مي خوانند:
تغيير وحشتناك كتايون رياحي همه را شوكه كرد | كتايون رياحي جذاب تر از هميشه
رفتار زشت احسان عليخاني به همراه داور عصر جديد | احسان عليخاني شورش را درآورد
مهراوه شريفي نيا راز خانوادگي اش را فاش كرد | حرف هاي عجيب مهراوه شريفي نيا بر روي آنتن زنده
توهين رامبد جوان به مجري عصر جديد | داد و بيداد احسان عيخاني در برنامه خندوانه
پژمان جمشيدي بازيگر معروف را مسخره كرد | ناراحتي آقا بازيگر از پژمان جمشيدي
فاكتورهاي اصلي و تاثير گذار در قيمت گذاري سالن عقد
ورودي سالن عقد، نخستين هزينه اي كه بايد پرداخت كنيد !
اولين هزينه اي كه در ليست قيمت سالن عقد قرار مي گيرد، مقدار هزينه ورودي است. به طور متوسط و ميانگين هزينه ورودي براي سالن هاي عقد شيك و لاكچري در تهران بين 4 تا 8 ميليون تومان است.

جذابترين ها
ببينيد مقايسه ديدني سرعت در دو گوشي جذاب و جديد سامسونگ
قيمت خودرو در دست نادان‌ها|پژو ٢٠۶ يك ميليارد توماني مي‌شود!
فوري|نخستين فروش بدون قرعه كشي سايپا؛فروش ويژه خودروي محبوب
البته بعضي از سالن هاي عقد نيز وجود دارند كه هزينه ورودي بالاتري تا حدود 15 ميليون تومان نيز از شما درخواست مي كنند. اين سالن ها عموما خانه باغهاي ويلايي بسيار لوكس و لاكچري هستند؛ اما به طور ميانگين مبلغي كه بايد براي ورودي كنار بگذاريد، چيزي حدود 4 تا 8 ميليون تومان است.

همچنين اين مورد را در نظر داشته باشيد كه سالن عقد در شمال تهران و غرب تهران معمولا هزينه بيشتري نسبت به ساير نقاط تهران دريافت مي كنند..

گل آرايي و ميوه آرايي سالن عقد
فاكتور ديگري كه در قيمت گذاري سالن هاي عقد تاثير زيادي دارند، گل آرايي و ميوه آرايي است.

امروزه گل آرايي يك بخش جدا نشدني از دكوراسيون و ديزاين مراسم عقد و عروسي است و همچنين تاثير بسزايي در زيبايي هر چه تمام تر مراسم خواهد داشت.

سالن هاي عقد معمولا با فلوريستهاي مطرح و كاربلد همكاري دارند و گل آرايي مراسمات خود را به آنها مي سپارند.

7

هزينه پذيرايي ساده از ميهمانان
هزينه ديگري كه در ليست قيمت منو سالن هاي عقد قرار گرفته و نمي شود از آن چشم پوشي كرد، هزينه پذيرايي ابتدايي و ساده از مهمانها باخوراكيهايي از جمله: آب ميوه، شيريني، ميوه، چاي يا نسكافه و غيره است.

شما شايد بتوانيد از هر بخش منو مراسم عقد بگذريد، اما قطعا نمي توانيد مهمانهايتان را بدون پذيرايي رها كنيد! لذا اين بخش از قيمت منو سالن هاي عقد را حتما در بودجه اي كه قرار است كنار بگذاريد، در نظر بگيريد.

جهت همين پذيرايي ساده و ابتدايي از ميهمانان با استفاده از خوراكيهايي كه نام برده شد شما حداقل بايد 200 هزار تومان به ازاي هر نفر هزينه كنيد.

اگر مي خواهيد مراسم عقدتان مجلل تر بوده و در پذيرايي تان كمي دست و دلبازتر عمل كنيد، گزينه فينگرفود را نيز مي توانيد در منو انتخاب كنيد. فينگر فودها هم باعث زيباتر شدن ميز پذيرايي مي شود و هم مهمانان را سير مي كند. به طور ميانگين براي هر نفر هزينه فينگر فود مبلغي حدود 50 هزار تومان خواهد بود.

سيني بركت نيز از جمله بخشهاي پذيرايي است كه مي توانيد آن را در ليست قرار داده و يا حذف كنيد. سيني بركت لقمه هاي كوچك نان و پنير و سبزي هستند كه بعد از بله گفتن عروس خانم براي شگون و مباركي بين مهمانها پخش خواهد شد و به نسبت موارد گفته شده هزينه كمتري در قبال هر نفر بايد پرداخت كنيد.

موسيقي زنده و يخ خشك در مراسم عقد
يكي ديگر از فاكتورهاي مهم و اساسي و تاثيرگذار در قيمت سالن هاي عقد موسيقي است، مراسم عقد و شادي بدون موزيك و موسيقي لطف و صفاي هميشگي خود را نخواهد داشت.

براي موسيقي هم شما انتخابهاي متنوعي داريد شما مي توانيد از موسيقي سنتي، پيانو، چنگ و ديگر سازهاي مورد علاقه تان استفاده كنيد. طبيعتا هزينه اي كه براي موسيقي زنده پرداخت خواهيد كرد، با توجه به نوع سازي كه انتخاب مي كنيد متفاوت است.

همچنين همان طور كه مطلع هستيد يخ خشك همان مه و دودي است كه حين رقص عروس و داماد و يا بريدن و كيك و زمان هاي ديگر در محيط سالن عقد پخش مي شود. در بعضي از سالن ها اين گزينه همراه با ديگر هزينه هاي سالن و يا آتليه در نظر گرفته مي شود و در سالنهاي ديگر هزينه جداگانه اي براي آن از شما گرفته خواهد شد.

هزينه آتليه عكاسي
بسياري از سالن هاي عقد با آتليه هاي صاحب نامي قرارداد دارند و شما مي توانيد هنگام عقد براي مراسم عقدتان، منوي آتليه عكاسي را نيز انتخاب كنيد. مزيتهايي كه اين كار دارد اين است كه باعث مي شود هم كارها برايتان زودتر انجام شده و هم در هزينه هايتان صرفه جويي كنيد. البته اگر شما از قبل با آتليه ديگري توافق كرده ايد، مي توانيد اين منو را از منو سالن عقد حذف كنيد.

8

هزينه شام
اين شما هستيد كه انتخاب مي كنيد در مراسم عقدتان به مهمانها شام بدهيد يا خير. براي منوي شام ليست غذاهاي مختلفي در اختيار شما قرار مي گيرد كه شما مي توانيد يك يا تعدادي از آنها را براي پذيرايي از مهمانان خود انتخاب كنيد. هزينه اي كه بابت غذا پرداخت خواهيد كرد، بدون شك متناسب با تعداد و نوع غذايي است كه انتخاب كرده ايد.

گيفت عروسي
يكي از رسم هاي امروزي و البته شيك و خاص در مراسمهاي عقد و عروسي گيفت هايي است كه از طرف عروس و داماد به مهمان ها و اغلب افراد مجرد داده مي شود. گيفتها در مدلها و طرحهاي مختلفي وجود دارد تا شما بتوانيد متناسب با سليقه تان انتخاب كنيد.

9

قيمت نهايي سالن عقد در سال 1401 چقدر است؟

به طور كلي مي توان گفت هزينه نهايي سالن عقد طبق فاكتورها و شاخصه هايي كه گفته شد تعيين مي شود. همچنين موقعيت جغرافيايي سالن عقد (سالن عقد در شمال، غرب يا شرق باشد) و ظرفيت و گنجايش سالن عقد هم در قيمت گذاري مراسم عقد تاثير زيادي دارند. هر سالن عقد طبق شرايط و امكانات خود منويي در اختيار شما قرار مي دهد كه شامل خدمات و هزينه مربوط به هر بخش است كه شما با توجه به بودجه تان و هزينه اي كه مي خواهيد پرداخت كنيد به طور دلخواه مي توانيد اين بخشها را انتخاب و يا حذف كنيد.

قاليشويي سراج

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۹:۲۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

گل چيست و انواع عكس گل زيبا كدام است ؟

گل چيست و انواع عكس گل زيبا كدام است ؟

گل فروشي اندرزگو

چابخونه

گل يكي از جذابترين هداياي است كه ما براي ابراز احساسات خود به ديگران هديه مي دهيم. هر چه در اهداي گل صميميت بيشتري باشد، جذابيت آن براي طرف مقالمان بيشتر مي شود. انواع گل را كه طرفدار بيشتري دارد ميتوان به چند دسته كلي تقسيم كرد كه از آنها ميتوان به گل رز، گل نرگس، گل ياسمن، گل مريم، گل محمدي، گل آپارتماني و … اشاره كرد. در ادامه براي شما ۵۰ عكس گل جذاب را آماده كرديم كه شما را به ديدن آنها دعوت مي كنيم.

بيشتر بخوانيد : بهترين گل آپارتماني براي خريد كدام است ؟
گل چيست ؟
گل چيست ؟

گل يكي از بهترين و زيباترين و شايد تازه ترين هداياي خداوند به انسان ها است. اگر بخواهيم در مورد مزيت هايي كه گل و انواع ان براي ما دارد صحبت كينيم، بايد به اين نكته توجه كنيم كه گل جز موجوداتي است كه سود بسيار زيادي براي ما انسانها دارد و بر روي روحيه و خلق و خوي ما تاثير بسيار زيادي ميگذارد. اغلب افراد با اهداي يك شاخه گل به دوست يا اعضاي خانواده خود مهر و محبت و دوستي خود را به آنها نشان ميدهند و باعث تحكيم روابط خود با ديگران مي شوند.

بيشتر بخوانيد : چرا گلدان تبليغاتي به عنوان يك هديه تبليغاتي انتخاب مناسبي است؟
مهمترين مزيت استفاده از گل چيست؟

تصفيه كننده هوا
كمك به روحيه بهتر
تقويت ضريب هوشي
از بين برنده آلودگي شيميايي
تضمين سلامت روان
مسكني براي سردرد
مبارزه با سرماخوردگي
رسيدگي به گل ها و لمس خاك و برگ، از لذت بخش ترين كارهاي دنياست.
لمس خاك يكي ازناب ترين حس هاي دنياست، گياه سبز خودت را بكار ورشدش را بالذت ببين.
وقت گذراندن با گياهان،تماشاي جوانه هاش و شوقشان براي قد كشيدن هم حال را خوش مي كند و هم اميد و سبز بودن را به ما مي آموزد.
انواع گل كدام است ؟

از انواع گل ميتوان به مواردي مانند گل رز، گل نرگس، گل مريم، گل ياس، گل ياسمن، گل محمدي، گل سرخ، گلهاي آپارتماني، گل گاوزبان، سانسوريا، گل لاله، گل اركيده، گل ختمي، گل بنفشه، گل بابونه، گل يخ، گل كاغذي، گل نسترن، گل شمعداني، گل ميخك، گل داوودي، گل شقايق، گل قاشقي، نيلوفر، ديفن باخيا، سنبل، عروس، سنگ، گل آفتابگردان، حسن يوسف، زاموفيليا، زنبق، هميشه بهار، سوسن، كاكتوس، شب بو، پتوس، ليليوم، آگلونما، رز آبي، اگلونما، پامچال، مينا، مرجان، كوكب، ساعتي، بنجامين، پتوس، اطلسي، شيپوري، ميمون، شاه پسند، گلايل، آنتوريوم، بامبو، گندمي، ارغوان، نخل شامادورا، آگلونما، حنا، ديفن باخيا، بونساي، فردوس، بنفش، برگ انجيري، لاله عباسي، ساناز، فيكوس، بنت قنسول، گل لادن، كامليا، گل پيچك، گل نيلوفر آبي، تاج خروس، ياس رازقي، اقاقيا، قاصدك، اسپاتي فيلوم، گل كروتون، مغربي، جعفري، ادريسي، بگونيا، گل آزاليا، سرخس، آهار، گل سيكاس، عنكبوتي، رونده، گل زاميفوليا، شمشيري، دراسنا، گل زاموفيليا، پيوني كالانكوئه، كريستال، پريوش، ديفن، گل آلوورا، رازقي، انار اشاره كرد.

بيشتر بخوانيد : بهترين گياهان آپارتماني براي خريد كدام است ؟
كل كريسمس
گل كريسمس يا همون افوربيا پولشريما حكم سُنبل رو براي اروپايي‌ها داره با اين تفاوت كه داستان جالب گل كريسمس به قرن۱۶ميلادي برمي‌گرده.‌
تو افسانه‌ها اومده دختر فقيري نمي‌تونست تولد عيسي مسيح رو جشن بگيره و هديه‌هاي كريسمسي بگيره؛ به همين دليل يه فرشته بهش گفت هرچيزي كه داره رو با عشق به خدا هديه كنه
اون هم يك سري گياه هرزه رو جلوي محراب كليسا گذاشت و خدا هم هديه‌اش رو پذيرفت و يك شكوفه قرمز ستاره‌اي بين گياهان هرزه‌اش كاشت
و بعد از اون همه مردم مكزيك به مناسبت كريسمس، اين گل رو مي‌خريدند و مردم آمريكا به عنوان يك هديه محبوب اون رو كادو مي‌دادند.

گل سانسوريا
سانسورياها گل هاي مقاومي هستن،كه در نور كم هم به رشد خود ادامه ميدن. ولي اين به اين معني نيس كه نور نميخوان. اتفاقا اگه نور مناسب و غير مستقيم داشته باشن خيلي خوب رشد ميكنن و پاجوش ميدن. نور مستقيم هم برگ ها رو ميسوزونه. وقتي خاكش خشك شد بهش آب بدين و آبياري زود به زود و زياد دشمن اين گياهه و باعث پوسيدگي و قارچي شدن گياه و ريشه ميشه.

تكثير از طريق قلمه و پاجوش انجام ميشه.

اگه گياهتون پا جوش داره اجازه بدين پاجوش ها اندازه ي نصف قد مادرشون بشن و بعد از ريشه جداشون كنين و تو گلدون ديگه بكاريد. قلمه هم تو آب و هم تو خاك ريشه دار ميشه.تو اب زودتر پاجوش و ريشه ميده ولي تو خاك پاجوش قوتي تر ميزنه اما ديرتر. بيشتر از يك ماه طول ميكشه تا ريشه و پاجوش ظاهر بشه پس صبور باشيد

بهترين قاليشويي تهران از نظر مردم

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۷:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

پيچيدن بوي ركود در گلفروشي‌ها | «گراني» طراوت را از بازار گرفت

پيچيدن بوي ركود در گلفروشي‌ها | «گراني» طراوت را از بازار گرفت

گل فروشي قيطريه

مشهد- با وجود اينكه دو هفته تا نوروز باقي نمانده است اما گل‌فروشي‌ها هم چون سال‌هاي گذشته و در اين ايام با ازدحام فروش روبرو نبوده و مانند روزهاي عادي فعاليت دارند.


بازار؛ گروه استان ها: همه‌ساله در اين ايام در مقابل بسياري از گل‌فروشي‌ها انبوهي از گلدان‌هاي متعدد و سبزه‌هاي آراسته و نيز دسته‌هاي متعدد گل خودنمايي مي‌كرد كه به نظر مي‌رسد امسال رنگ و بوي ساليان پيش را ندارد.

هم‌زمان با شيوع كرونا بسياري از صنوف در كشور متحمل ضرر شدند؛ ضررهايي كه اين بار مقصر يك‌نهاد و سازمان نبود بلكه ويروسي بود كه كل جهان را درگير كرده است. در ادامه با شيوع دوباره كرونا مشكل برخي از صنوف نه‌تنها حل‌نشده بلكه بيشتر نيز شده است و در اين راستا يكي از صنوفي كه از كرونا ضرر جدي ديد توليدكنندگان گل هستند.

اين توليدكنندگان به دليل از دست دادن بازار فروش خود در انتهاي سال و اعياد رجب و شعبان و دهه كرامت با ضررهاي چند صدميليوني و ميلياردي مواجه شدند و هرروز كه مي‌گذرد اين ضررها بيشتر نيز مي‌شود.

تعطيلي تالارها و عدم برگزاري مراسم عروسي و عزا و حتي خودداري بيمارستان‌ها از پذيرش ملاقاتي‌ها و برچيده شدن ديد و بازديدها همگي دست‌به‌دست هم داد تا صنف گل‌فروش‌ها هر روز از تعداد مشتريانش كاسته شود.

امسال با فراگيري واكسيناسيون و تا حدي عادي شدن روابط اجتماعي به نظر مي رسد كه وضعيت اين صنف در مقايسه با سال گذشته رو به بهبود گذاشته باشد لذا با «محمود عليان» رئيس اتحاديه گلفروشان و سموم و دفع آفات نباتي مشهد مقدس پيرامون همين موضوع به گفت‌وگو نشستيم.

* وضعيت فروش گل و گياه در آستانه نوروز ۱۴۰۱ چگونه است؟
متاسفانه در دوران كرونا اين صنف با افت فروش مواجه بوده است و اين روز ها نيز كه كمي بازار رونق گرفته است اما به دليل افزايش قيمت محصولات استقبال زيادي مانند گذشته نمي شود و اين بازار هم مانند بازار خودرو راكد و قيمت ها همچنان بالا است زيرا قيمت توليد گران تمام مي شود.

پيچيدن بوي ركود در گلفروشي‌ها | «گراني» طراوت را از بازار گرفت

* علت افزايش چند برابري گل و گياه طي دوسال اخير چيست؟
علت افزايش قيمت گل و گياه را مي توان افزايش بيش ازحد قيمت تمام شده توليد عنوان كرد. براي مثال در دوسال قبل هزينه يك خودروي كمپرسي خاور «خاك برگ» كه از تهران يا ساير شهرها به مشهد حمل مي شد تنها حدود ۷۰۰ هزار تومان بود اما درحال حاضراين رقم حدود به حدود ۳ميليون و ۵۰۰هزار تومان يعني حدود ۵ برابر گذشته رسيده است.

در همين راستا سم و كود نيز قيمت آن ۱۰ برابر شده است و يا همين گلدان هاي پلاستيكي به عنوان كم قيمت ترين وسيله مورد استفاده كه هر عدد آن تنها ۱۰۰ تومان قيمت داشت در حال حاضر به قيمت هر دانه ۵ هزار تومان رسيده است.

پيش از اين پلاستيك پوشش گلخانه متري ۸ هزار تومان خريداري مي كرديم ولي حالا بايد متري ۹۰ هزار تومان خريداري كنيم و لذا هر يك از اين اقلام را كه در توليد محصول افزايش نجومي داشته است را كه محاسبه كنيد آنوقت علت گران شدن كاملا واضح و ملموس است.

* افزايش دلار چه تاثيري بر كار شما داشته است؟
كمبود هاي زيادي در بازار گل و گياه كشور وجود دارد و افزايش نرخ دلار موجب كاهش واردات نهاده ها و پياز گل از كشورهاي ديگر شده است. تا پيش از افزايش قيمت دلار واردات نهاده ها و پياز گل از كشور هاي ديگر براي واردكننده صرفه اقتصادي داشت اما اكنون كاهش ميزان متقاضي براي موارد مذكور واردات اين دسته از محصولات را محدود كرده است.

از طرف ديگر بسياري از سموم به دليل وارداتي بودن قيمت آن حداقل ۴ تا ۸ برابر شده است و لذا ارتباط مستقيم افزايش دلار بر روي اجناس وارداتي كاملا مملوس است.

* آيا با وجود واكسيناسيون شرايط بازار بهتر نشده است؟
متاسفانه دو سال گذشته جزو بدترين سال ها براي فعالين در اين حوزه بوده و آن ها فروشي نداشتند. هميشه در اعياد يا جشن ها، تعداد زيادي سبد گل سفارش داده مي شد كه در طي دوسال گذشته اين سفارشات به حداقل رسيد و حتي برخي افزاد اين سبد ها را از بازار گل تهيه مي كنند و لذا گل فروشي ها با مشكل فروش روبرو هستند.

از طرفي قيمت گل خيلي افزايش يافته است و لذا برخي خانواده ها از خريد سبد و يادسته گل خودداري مي كنند و چون خريد و هديه دادن يك يا دو شاخه گل را هم چندان محترمانه نمي دانند لذا به طور كلي از خريد گل صرف نظر مي كنند.

* چه تعداد واحد صنفي داير است و طي دوران كرونا چه تعداد از واحدها تعطيل شده اند؟
متاسفانه از ۹۰۰ واحد بيش از ۱۵۷ واحد در اين مدت تعطيل شده اند.

پيچيدن بوي ركود در گلفروشي‌ها | «گراني» طراوت را از بازار گرفت

* يك مشكلي كه برخي شهروندان اعتراض دارند فروش خاك هاي بسته بندي شده در گل فروشي ها است.آيا اين خاك ها شرايط استانداردي دارند؟
متاسفانه استانداردي براي خريد خاك گلدان تعريف نشده است و يا پروانه بهره برداري از طرف كشاورزي نيز ندارد از اين رو هركسي اين كاررا انجام مي دهد.متاسفانه روي بسته هاي خاك گلدان نظارتي وجودندارد و بايد نظارت دولتي وجودداشته باشد و اين موضوع زير نظر اتحاديه گل و گياه نيست و تعدادي از اين خاك ها بسته هاييش از تهران مي ايد و لذا بنده هم اعتقاد دارم تا سازمان كشاورزي و يا اداره استاندار بايد بر روي اين كار نظارت داشته باشند.

براي مثال در بازار روز هر شخصي بسته هاي خاك را مي فروشد بطور قطع نمي توان مطمئن بود كه اين خاك ها داراي استاندار لازم مي باشند و فاقد آشغال و حشرات موذي نمي باشند.

در اين راستا ما از مشتري ها تقاضا داريم تا خاك مورد نياز گلدان را از اماكن معتبر خريد كنند و از آن جا كه اتحاديه نمي تواند برند خاصي را معرفي كند لذا توصيه مي شود از جاهايي كه توليد كننده هاي شناخته شده اي هستند خريد شود.

* چشم اندازه شما در خصوص رونق بازار گل و گياه تا پايان سال و آغاز نوروز چگونه است؟
از همين حالا مشخص است كه نوروز امسال در حوزه گل و گياه مانند شرايط قبل از كرونا نخواهد بود و ما هم چنان باز هم با ركود نسبي همراه هستيم زيرا در گذشته گل و گياه در سبد خانواده به ويژه در ايام نوروز جايگاه ويژه اي داشت اما در حال حاضر به دليل گراني از سبد خريد خانواده ها خارج شده و اغلب خانواده ها ترجيح م يدهند به جاي خريد يك گلدان ۲۰۰ الي ۷۰۰ هزار توماني اين هزينه را به خريد كالاهاي اساسي مانند گوشت و برنج اختصاص دهند.

* در حال حاضر در شبكه هاي مجازي هم شاهد فروش گل و گياه هستيم آيا نظارتي بر روي آن ها هست؟
متأسفانه در شبكه هاي اجتماعي فروشگاه هاي اينترنتي و مجازي بسياري شكل گرفته كه بدون هيچ نظارتي در اين بازار مشغول فعاليت هستند اين شبكه ها و فروشندگان بعضا سفارشات را تحويل هم نمي دهند و يا با قيمت هاي بالا به دست مشتري مي رسانند كه در اين زمينه شكايات زيادي به ما شده ولي به دليل ناشناخته بودن افراد در فضاي مجازي نمي توان پيگيري درستي انجام داد.

قاليشويي هنگام

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۳:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

اشك «مريم» را در نوروز در نياوريم

اشك «مريم» را در نوروز در نياوريم

گل فروشي زعفرانيه


شيراز - ايرنا- نوروز كه آمدنش نويد بخش بهار است زماني براي احترام به آموزه هاي طبيعي است اما با زياده خواهي و بي توجهي برخي شهروندان اين روز فرصتي براي تاراج طبيعت و گلهاي خودروي طبيعت شده است ، برخي از گل فروشي ها در شيراز و ديگر شهرستان هاي فارس اين روزها پر از گلهاي لاله واژگون و سنبل وحشي است.

 

به گزارش خبرنگار ايرنا ، اغلب گلفروشي هاي شيراز در انتهاي خيابان قصر دشت قرار دارند ، برخي از اين مراكز عرضه گل نيز در بلوار مدرس شيراز بين پل غدير تا خيابان فرصت شيرازي متمركز شده اند ، عرضه گلهاي خودروي طبيعي در اين گلفروشي ها و هجوم شهرونداني كه بي محابا گلها را ريشه كن كرده اند صحنه هايي آزار دهنده فرا روي دوستداران محيط زيست قرار داده است.

 

عمده بوته هاي لاله واژگون يا اشك مريم و لاله و سنبل وحشي از مناطق نيمه گرمسيري استان فارس و از شهرستان هاي كازرون ، ممسني ، رستم و مناطقي از شهرستان سپيدان ، اقليد و ناحيه هاي شمال غرب استان فارس به شيراز مي آيد ، هر بوته لاله واژگون در روزهاي قبل از تحويل سال در اين گلفروشي ها به بهاي ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان بفروش رفت.

 

دوستداران حفاظت محيط زيست يورش به مناطق طبيعي و به يغما بردن لاله هاي واژگون و سنبل وحشي از اين مناطق را دست اندازي به طبيعت و محيط زيست مي دانند و معتقدند پليس راهها و پاسگاههاي بين راهي نيروي انتظامي بايد با حمل اين گونه هاي گياهي مانند كالاي قاچاق برخورد كند.

 

همچنين بسياري از دغدغه داران محيط زيست ميگويند : يگان حفاظت محيط زيست استان فارس و نيروهاي نظارتي منابع طبيعي در گشت هاي شهري بايد با عرضه اين گلها در گلفروشي ها برخورد قاطع كند.


لالهٔ واژگون با نام علمي: Fritillaria نام يك سرده از راستهٔ سوسن‌ سانان است.عمر اين گياه بسيار زياد است. گل‌دهي آن از اوايل بهار آغاز مي‌شود و در فصل گرما پايان مي‌يابد. لالهٔ واژگون از گياهان علفي پيازدار و چندساله است كه تاكنون ۱۵ گونهٔ آن در ايران شناسايي شده‌ است. گونهٔ زرد كم‌رنگ متمايل به ليمويي اين گل‌ها موسوم به لاله زاگرسي بين ۵۰ تا ۸۰ سانتي‌متر ارتفاع دارد.


قاليشويي خيابان بهار

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۰:۱۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

توصيه هاي گل فروشي شرميلا براي خريد تاج گل

توصيه هاي گل فروشي شرميلا براي خريد تاج گل

گل فروشي سعادت آباد

همشهري آنلاين

از دست دادن شخصي در زندگي هركس مي تواند بسيار دردناك و سخت باشد. كه يكي از رسوم ابراز همدردي با خانواده مرحوم مي باشد و يكي از رايج ترين راه هاي عرض تسليت ارسال گل براي خانواده مرحوم مي باشد. ارسال گل به خصوص تاج گل مي تواند روحيه تازه اي به بازماندگان مرحوم بدهد.


گل رز سفيد
در اين مقاله مي خواهيم نكات لازم براي خريد تاج گل را با شما به اشتراك بگذاريم، پس تا انتها همراه ما باشيد.

تمامي نكات لازم جهت خريد تاج گل شرميلا
از كجا تاج گل نخريم؟
با توجه به گسترش فروش اينترنتي گل و گياه ، مراكز فروش زيادي در اينستاگرام و وبسايت ها ايجاد شده است كه تاج گل ها را قيمت هاي نازلي هم ارائه مي دهند. پيشنهاد ما اين است تاج گلي كه با قيمت ارزان تر از عرف بازار ارائه مي شود احتمالا از گل ها كهنه و مانده استفاده مي كنند به همين در صورتي كه از فروشگاهي كه اولين بار خريد ميكنيد تاكيد نماييد حتما از گل تازه استفاده شود و قبل ارسال ويديويي از محصول آماده شده ارسال كنند تا از كيفيت محصول اطمينان خاطر حاصل كنيد.

گل هاي مورد استفاده براي مراسم ترحيم چيست؟
گل هاي زيادي براي مراسم ختم مناسب هستند كه درادامه به بهترين آنها اشاره خواهيم كرد.

گل گلايل

شما در ابتدا بايد گلهايي را انتخاب كنيد كه ماندگاري بالايي داشته باشند و سپس نماد و مفهومي را برسانند. گلايل يكي از گل هاي مناسب براي مراسم ترحيم و ختم است. اين گل زيبا رنگبندي زيادي دارد و شما مي توانيد براي تاج گل خود يكي از آنها را استفاده نماييد. در مراسم ختم بهتر است تا از گلهاي سفيد گلايل استفاده كنيد. رنگ سفيد گلايل نماد خلوص و پاكي را مي رساند.

گل ژربرا

يكي ديگر از گل هاي مناسب براي تاج گل ، ژربرا است. اين گل به تاج گل تازگي ميبخشد و مي تواند احساس خوبي را به خانواده مغفور برساند. پيشنهاد مي شود تا از ژربرا سفيد در تاج گل خود استفاده كنيد.

گل داوودي

گل داوودي با توجه به قيميت مناسبي كه دارد، مي تواند براي تاج گلها عالي باشد. گل هاي داوودي سفيد به معناي غم هستند و تركيب آنها با گلايل مي تواند زيبا باشد.

گل آنتريوم

اگر ميخواهيد تاج گلي زيبا داشته باشيد ، حتما گل آنتريوم را انتخاب كنيد. اين گل زيبا نماد احترام و شكوه را بهمراه دارد و مناسب مراسم ترحيم است. همچنين شما مي توانيد آنتريوم را با ليليوم تركيب كنيد. براي تاج گل خود مي توانيد آنتريوم هاي صورتي و قرمز را انتخاب نماييد.

گل ليليوم

يكي از فوق العاده ترين گل ها مخصوص تاج و باكس گل ، ليليوم مي باشد. اين گل بي نظير نماد سوگواري و مغفرت براي روح از دست رفته است.

گل رز

اگر به دنبال گلي معروف و پر معنا ميگرديد، حتما از رز بهره بگيريد. رز را مي توانيد در هر مراسمي استفاده نماييد. رز سفيد بهترين گزينه براي چيدمان در تاج گل ها هستند و زيبايي چشم نوازي را بهمراه مي آورند.

گل ژيپسوفيليا

اگر به دنبال اين هستيد تا كنار تاج گل خود را تزيين كنيد، حتما از گل ژيپسوفيليا بهره بگيريد. اين گل زيبا با شاخه هاي بلند سفيدي كه دارد مي تواند دور تاج گل شما را به خوبي پوشش دهد و باعث جذابيت بيشتر آن شود.

گل مريم

همانطور كه احتمالا ميدانيد گل هاي مريم مي توانند انرژي خود را به محيط انتقال دهند و به همين دليل براي مراسم ختم مناسب است. گل مريم سفيد نماد دوستي و پاكي مي باشد.

معرفي چند تاج گل در مراسم تسليت
تاج گل هاي بسيار زيادي در بازار هاي آنلاين و حضوري وجود دارد. اين تاج گل ها شامل يك طبقه، دو طبقه، گرد و... هستند. اينكه كدام يك از اينها را خريداري كنيد، اول به سليقه و نظر شخصي شما برميگردد.

تاج گل هاي يك طبقه و گرد مي توانند انتخاب خوبي براي مراسم ترحيم عزيزان از دست رفته باشند. اگر شما به مراسم ختم يكي از دوستان رسمي خود ميرويد، مي توانيد تاج گل هاي دو طبقه را خريداري نماييد.

سعي كنيد تاج گل هاي بسيار بزرگ را خريداري نكنيد تا هنگام حمل آن، دچار مشكل نشويد. همچنين از رنگ هاي چشم زننده در تاج گل خود استفاده نكنيد.

اگر به دنبال خريد انواع تاج گل هستيد، گل فروشي شرميلا تاج گل هاي بسيار متنوع و زيبا را در گلخانه خود به خوبي نگهداري مي كند و هنگام سفارش مشتريان، آنها را با سلامت كامل تحويل مي دهد.

توصيه هاي گل فروشي شرميلا براي خريد تاج گل

نحوه ارسال تاج گل
نحوه ارسال تاج گل ها بستگي به محلي دارد كه از آن خريد كرده است.

در ابتدا به شما پيشنهاد ميكنم تا از مراكز آنلاين تاج گل مدنظر خود را خريداري كنيد، چون گلفروشي هاي آنلاين و به خصوص "شرميلا" تحويل سفارش رايگان دارند و شما مي توانيد آدرس مراسم ختم را به آنها بدهيد و تاج گل خود را در محل مورد نظر تحويل بگيريد، به همين راحتي. اما اگر بخواهيد از فروشگاه هاي آنلاين تاج گلي خريداري كنيد، بايد با كلي دردسر وانت بگيريد و تاج گل خود را حمل كنيد.

معرفي باكس گل هاي مناسب ترحيم
شما با مراجعه به گلفروشي هاي مطرح در گوگل متوجه تنوع و زيبايي باكس گل ها خواهيد شد

يكي از جديد ترين و بهترين باكس گل ها كه امروزه درمراسم ترحيم زياد از آن استفاده مي شود ، باكس روميزي است. اين نوع باكس شكل بسيار زيبايي دارد و نگاه كردن به آن باعث آرامش دروني انسان مي شود. همچنين بر روي آن چند شمع قرار ميگيرد كه به زيبايي آن اضافه مي كند.

باكس گل هاي ديگري نيز وجود دارند كه پيام هاي مثبتي را به ديگران ارسال مي كند. در كل شما مي توانيد با يك مقايسه بين انواع آنها ، باكس گل مورد نظر خود را انتخاب نماييد.

سايت شرميلا باكس، دسته، سبد و تاج گل هايي زيادي دارد كه شما مي توانيد هر كدام از آنها را كه دوست داشتيد، با قيمتي مناسب خريداري نماييد.

در اين مقاله سعي كرديم تا شما را به انواع تاج، باكس، سبد و دسته گل هاي مناسب براي مراسم ترحيم آشنا كنيم و توصيه هاي لازم را انجام داديم، اميدواريم كه مورد پسند شما عزيزان واقع شده باشد.

اگر سوالي داريد و يا بخشي را متوجه نشديد، در قسمت كامنت براي ما ارسال كنيد. در ضمن اگر به دنبال خريد تاج گل مناسب براي ترحيم ميگرديد، حتما به سايت بزرگ شرميلا سر بزنيد

قاليشويي افسريه

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۵:۵۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

براي سفارش شستشوي پرده زبرا بايد چه موضوعاتي را بررسي كنيم؟

براي سفارش شستشوي پرده زبرا بايد چه موضوعاتي را بررسي كنيم؟

پخش لوازم پرده

پرده هاي زبرا از خلاقانه ترين و جديد ترين انواع پرده محسوب مي شوند. زيبايي و كارايي مناسب آن ها را براي فضاهاي مسكوني و اداري مناسب ساخته است. امروزه در طراحي دكوراسيون داخلي فضاهاي مدرن از پرده زبرا بيشتر استفاده مي كنند.


براي سفارش شستشوي پرده زبرا بايد چه موضوعاتي را بررسي كنيم؟
به گزارش گروه بازار خبرگزاري آنا، پرده هاي زبرا از خلاقانه ترين و جديد ترين انواع پرده محسوب مي شوند. زيبايي و كارايي مناسب آن ها را براي فضاهاي مسكوني و اداري مناسب ساخته است. امروزه در طراحي دكوراسيون داخلي فضاهاي مدرن از پرده زبرا بيشتر استفاده مي كنند.

پرده هاي زبرا از دو بخش جنس پارچه و تور تشكيل شده اند و در دو لايه موازي روي يكديگر قرار مي گيرند. با حركات بندهاي متصل محل قرارگيري اين دو لايه و ميزان فضاي پوشيده شده از تور و پارچه تغيير مي كند. با اين تغييرات ميزان نور دلخواه را به فضا مي دهند.

يكي از نكاتي مهم در استفاده از اين پرده ها شستشوي پرده ها است. چنان كه بهترين راه براي شستشو اين پرده ها مراجعه به مراكز خشكشويي محسوب مي شود. زيرا اين پرده ها به ميله هاي فلزي متصل شده اند و جنس خشك تور و پارچه پرده زبرا بيشتر از انواع پرده ها ممكن است در شستشوي خانگي خراب شود.

بنابراين در ادامه آنچه كه براي سفارش خشكشويي پرده بايد به آن توجه كنيد را شرح مي دهيم.

موارد قابل بررسي براي سفارش شستشوي پرده زبرا

شستن پرده زبرا در منزل به دليل شكل رولي و نحوه نصب روي ريل هاي آن بسيار سخت است. شستشوي آن در خانه و با آب به پرده آسيب مي رساند. زيرا شرايط لازم براي حفظ حالت و زيبايي آن در منازل موجود نيست.

مطلب پيشنهادي: شستشوي مبل در منزل

براي تميزكاري هاي روزانه در خانه بهتر است به دستمال كشيدن آن راضي شويد و هر چند وقت يك بار آن ها را به مراكز خشكشويي بسپاريد. در اين صورت ديگر هيچ نگراني نسبت به بروز آسيب در پرده هاي زبرا نداريد. البته براي سفارش خشكشويي اين پرده ها بايد به مواردي توجه داشته باشيد كه بهترين خشكشويي را براي آن انتخاب كنيد كه در ادامه به شرح اين موارد مي پردازيم:

براي سفارش شستشوي پرده زبرا بايد چه موضوعاتي را بررسي كنيم؟

آيا مركز خشكشويي كارشناس براي جمع آوري پرده دارد؟

براي انتقال پرده به خشكشويي بايد نسبت به جمع آوري آن اقدام كنيد. جمع آوري پرده زبرا كار راحتي به نظر نمي رسد. در زمان جمع آوري بايد مراقب باشيم گرد و غبار پخش نشود و كل محيط را كثيف نكند. در اين رابطه بايد بدانيد براي اين كار در زمان سفارش خشكشويي انواع پرده امكان واگذاري آن به افراد كاربلد خشكشويي واش لين وجود دارد.

در زمان جمع آوري و تحويل سفارش شستشوي پرده زبرا باتوجه به وزن ميله ها و ظرافت تور و پارچه بايد مراقب آن باشيد. زيرا براي پايين آوردن پرده زبرا بايد پارچه آن از قطعات فلزي جدا شود. اين كار را بايد با دقت انجام دهيد. به همين دليل بهتر است از كارشناسان مراكز خشكشويي كمك بخواهيد.

پارچه را بايد به صورت لوله شده به خشكشويي انتقال دهيد كه باعث شكستگي و آسيب نشود. زيرا پرده هاي زبرا حساس هستند به همين دليل در برخورد با آن بايد با احتياط عمل كرد. پيك هاي خشكشويي آنلاين اين مرحله را باتوجه به حساسيت هاي پارچه انجام مي دهند.

بنابراين پيش از سفارش خشكشويي اين پرده بررسي كنيد كه مركز مورد نظر شما كارشناسان حرفه اي براي جمع آوري مدل هاي زبرا داشته باشد.

بررسي شستن پرده هاي زبرا در خشكشويي

براي سفارش شستشوي پرده زبرا بايد چه موضوعاتي را بررسي كنيم؟

خشكشويي پرده زبرا را نبايد به هر مركزي بسپاريد. زيرا بيشتر خشكشويي ها خدمات شستشوي پرده زبرا را انجام نمي دهند و شستشوي آن را به خشكشويي هاي مكانيزه تر مي سپارند. خشكشويي پرده هاي زبرا در خشكشويي هاي بزرگ و مجهز انجام مي شود.

در خشكشويي هاي مدرن پس از كارشناسي، پرده ها مطابق با برگه سفارش خشكشويي پرده براي عمليات شستشو آماده مي شوند. شستشوي پرده زبرا با آب انجام نمي شود و بايد با روش خشكشويي شسته شود. استفاده از آب براي پرده هايي كه به مدت طولاني مي خواهيم از آن ها استفاده كنيم، باعث بروز آسيب و پوسيدگي خواهد شد.

استفاده از روش مناسب خشكشويي در شستشوي پرده ها باعث حفظ الياف و درخشاني آن خواهد شد. بنابراين پيش از سفارش خشكشويي اين پرده ها ابتدا روش شستشوي مركز مورد نظر را بررسي كنيد.

قاليشويي لواسان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۶:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

مردم توان خريد اجناس دست دوم را هم ندارند

مردم توان خريد اجناس دست دوم را هم ندارند

 

خريدار فرش دست دوم

گراني به بازار لوازم خانگي، فرش، مبل و صندلي و هزاران لوازم مورد نياز هر خانه رسيده تا جايي كه توان خريد لوازم دست دوم را از مردم گرفته است.
مردم توان خريد اجناس دست دوم را هم ندارند
به گزارش پول نيوز،
گراني به بازار لوازم خانگي، فرش، مبل و صندلي و هزاران لوازم مورد نياز هر خانه رسيده تا جايي كه توان خريد لوازم دست دوم را از مردم گرفته است.

طي چند سال اخير به دليل كاهش قدرت خريد، مردم به خريد لوازم دست دوم روي آورده بودند. تا جايي كه نو عروسان نيز براي تهيه بخشي ازجهيزيه خود به سراغ سمساري‌هاي سطح شهر مي‌رفتند.

امروز اجناس دست دوم هم در بازار براي خود حكمراني مي‌كنند و بر تاج و تخت گراني نشسته و نبض بازار را در دست گرفته‌اند.

در همين رابطه داود عبدالهي فرد رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان گفت:امسال با توجه به اينكه يك ماه تا پايان سال باقي مانده بوي عيد در خيابان‌ها پيچيده نشده است.

رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان گفت: طي سال‌هاي اخير مردم قدرت كافي براي خريد لوازم خانگي نو را نداشتند. از اين رو به دنبال وسايل مورد نياز خانه خود در سمساري‌ها بودند.

وي تصريح داشت: متأسفانه امسال همين مردم قدرت خريد لوازم دست دوم را نيز از دست داده‌اند و توان خريد اجناس دست دوم را نيز ندارند.

به گفته عبدالهي فرد؛ گراني و ركود اقتصادي وادار كرده مردم كمتر به سمت خريد لوازم مورد نياز خانه خود بروند. چراكه با همين درآمد‌هاي ناچيز و افزايش قيمت‌ها بتوانند شكم خود و خانواده را سير كنند هنر كرده‌اند!

اين فعال صنفي ادامه داد: بيش از ۱۰۰۰ واحد صنفي داراي پروانه كسب و غير رسمي در سطح شهر فعال هستند. اين تعداد از واحد‌هاي صنفي سال سختي را پشت سر گذاشته‌اند.

وي ادامه داد: برخي از اين فعالان صنفي به دليل ركود، ناگزير تغيير شغل داده‌اند.

بيشتر بخوانيد: جزئيات تغييرات قيمتي شكر در سال ۱۴۰۰

رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان ادامه داد: طي يكي – دو سال اخير خانواده‌ها براي تهيه بخشي از جهيزيه فرزند خود به سراغ سمساري‌ها مي‌رفتند و اجناس مورد نياز را تهيه مي‌كردند. نكته جالب اين است كه امسال حتي براي سوال كردن قيمت‌ها اقدام به حضور در اين فروشگاه‌ها هم نكرده‌اند.

وي تصريح داشت: نكته مهم اينجاست كه امسال از اين مشتري‌ها هم خبري نبود! يا جوانان بدنبال تشكيل خانواده نبودند و يااينكه قدرت خريد همين وسايل كار كرده هم نداشتند!

عبدالهي فرد ادامه داد: با اين همه گراني مردم فقط بدنبال سير كردن شكم خانواده خود و پرداخت هزينه اجاره بها هستند، ديگر قدرت مالي براي خريد و تعويض لوازم مورد نياز خانه خود را ندارند.

به گفته اين فعال صنفي؛ مردم با توجه به فشار اقتصادي اگر لوازم خانه‌شان دچار آسيب و يا فرسودگي شود نه تعويض مي‌كنند و نه تعمير!

رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان گفت: فعالان اين عرصه تمام دلخوشي خود را به ماه‌هاي پاياني سال خوش كرده بودند. هر سال از مهر و آبان مردم اقدام به تعويض لوازم مورد نياز خانه خود مي‌كرند. امسال در همين ماه پاياني سال هيچ حركتي در بازار سمساري به وجود نيامده و خبري از معاملات در بازار نيست.

عبدالهي فرد گفت: مشخص نيست وضعيت ركود در بازار و كم تواني مالي مردم تا كجا ادامه خواهد داشت. درهر صورت اين وضعيت هشدار وادار مي‌كند كه دولت تاوان سختي را براي بهبود وضعيت مردم بپردازد. در غير اينصورت هيچ اميدي به آينده وضعيت كسب و كار‌ها در كشور نيست.

قاليشويي سهروردي

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۰:۱۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

سمساري محله گلشور مجموعه‌اي از راديو و تلويزيون‌هاي قديمي است كه فروشي نيست.

سمساري محله گلشور مجموعه‌اي از راديو و تلويزيون‌هاي قديمي است كه فروشي نيست.

 

سمساري ميدان امام حسين

سعيده ساجدي نيا | شهرآرانيوز؛ ريشه علاقه مندي اش به اين شغل به دوران كودكي بازمي گردد؛ وقتي كه هنوز مدرسه نمي‌رفته، هركجا راديو و تلويزيون قديمي و هر وسيله عتيقه يا دست دومي مي‌ديده، چشم از آن برنمي داشته و براي به دست آوردن آن، حرص و ولع داشته است. خاطراتش را كه مرور مي‌كند، خوب يادش هست كه اولين معامله را در هفت سالگي، يعني زماني كه تازه به كلاس اول ابتدايي رفته، انجام داده است. تجربه‌اي شيرين و موفقيت آميز كه مسير زندگي و كاري احمد را خيلي زود و در همان كودكي مشخص كرد.


شغلي كه در گذشته نه چندان دور به «سمساري» معروف بود، اين روز‌ها بيشتر در قالب «خريد و فروش وسايل دست دوم» از آن ياد مي‌شود. احمد مرادي كاسب محله گلشور است و مغازه اش بين همه سمساري‌هاي آن اطراف چشمگيرتر است؛ به دليل انبوهي از تلويزيون‌هاي كوچك و بزرگ كه در اولين نگاه به مغازه چشم را درگير خود مي‌كند. نتيجه سال‌ها تلاش او، آن هم بدون كمترين پشتوانه اي، حالا در چهل سالگي چنان به بار نشسته است كه چند خانواده از پس سرمايه او نان مي‌خورند.

در مغازه تا چشم كار مي‌كند، انواع وسايل دست دوم پيدا مي‌شود. شايد بهترين توصيف اشاره به ضرب المثل «از شير مرغ تا جان آدميزاد» باشد كه اينجا هست. فضايي تقريبا به مساحت ۱۲۰ مترمربع كه جاي سوزن انداختن در آن نيست و هرچه دلتان بخواهد و احتمالا نياز داشته باشيد، در آن پيدا مي‌شود. تازه همه چيز به اين مغازه ختم نمي‌شود و احمدآقا دست كم ۴ انبار بزرگ ديگر هم در اختيار دارد كه به كسب وكارش اعتبار زيادي داده است.

روايت اولين معامله اش جريان جذابي است كه هيچ وقت از خاطرش نمي‌رود و طعم شيرينش هنوز هم به او انرژي مي‌دهد. انگار هنوز يادآوري آن روز‌ها كه موفق به درآمدزايي براي تأمين هزينه‌هاي تحصيلش شده است، حالش را خوب مي‌كند.
با لبخندي كه حكايت از رضايت دارد، برمي گردد به آن روز‌ها و تعريف مي‌كند: جا‌هايي را در اطراف حرم امام رضا (ع) شناسايي كرده بودم كه راديو مي‌فروختند و كسي مطلع نبود. اين طور بگويم كه هنوز كشفش نكرده بودند. در مسير رفت وآمد به مدرسه، يكي مي‌خريدم و كنار بساطي‌هايي كه در پنج راه ته خيابان نوار كاست و راديو‌هاي كهنه باتري خور مي‌فروختند، مي‌رفتم و با كمي سود مي‌فروختم. علتش هم در اين بود كه مردم در آن زمان وارد نبودند اين راديو‌ها را از كجا بخرند و خيلي استقبال مي‌كردند. البته در ميانشان افرادي هم بودند كه از سر دل‌سوزي و كمك خريد مي‌كردند. هرچه بود، هزينه درس خواندنم درمي آمد و راضي كننده بود.

طرف حساب ما پول دار‌ها و بي پول‌ها هستند
احمد مرادي آن قدر اين خريدوفروش‌ها را ادامه داده تا زمينه اجاره مغازه و فعاليت در قالب واحد صنفي برايش فراهم شده است. پشتكار و عشقي كه به اين كار داشته، موجب شده است كه روزبه روز محيط كسب وكارش و شمار و تنوع وسايلي كه براي فروش دارد، رونق بگيرد.

در مغازه او بيشتر از هر چيزي مجموعه تلويزيون‌ها تماشايي است. بزرگ و كوچك در چند رديف قرار گرفته اند و مي‌گويد: براي تهيه اين‌ها زحمت زيادي كشيده ام و هركدام را از جايي گير آورده ام و فروشي هم نيست.

مرادي غير از اينكه در كار جمع آوري عتيقه جات و جنس‌هاي خاص است، مي‌داند كه شغل متفاوتي دارد. تعريف مي‌كند: در اين كار، ما بيشتر با ۲ قشر طرف هستيم؛ پول دار‌ها كه وسيله‌هاي خانه زود دلشان را مي‌زند و گاه حاضرند حتي به زير قيمت واقعي آن‌ها را بدهند تا زودتر از شرشان خلاص شوند و آن طرف، خانواده‌هايي با سطح درآمد پايين به دنبال خريد وسيله‌اي هستند كه كارشان راه بيفتد و وضعيت و كيفيت آن هم خيلي برايشان مهم نيست. چون مجبورند و چاره‌اي جز اين ندارند. به اين ترتيب ۲ گروه بيش از هر كس ديگر، كارشان به سمسار‌ها گير است. عده‌اي از مشتري‌ها هم هستند كه اگرچه دستشان به دهنشان مي‌رسد، اما به دليل بالارفتن قيمت وسايل نو، ترجيح مي‌دهند برخي نيازهايشان را از دست دوم فروشي‌ها تهيه كنند. براي نمونه صندلي‌هاي چرخ دار مديريتي دست كم در بازار ۲ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان است، اما با ۷۰۰ هزار تومان آن را از ما مي‌خرند و اين طوري در هزينه هايشان صرفه جويي خوبي انجام مي‌شود.

سمساري‌ها هم خط قرمز دارند‌
مي‌گويند «سمسار‌ها بزخري مي‌كنند»؛ اين پرسش ماست كه احمدآقا درنهايت صداقت پاسخ مي‌دهد: همه اين طور نيستند و رعايت انصاف را نگه مي‌دارند. براي خود من بار‌ها پيش آمده است كه افراد براي فراهم كردن مبلغ چكشان مجبور به فروش فرش، تلويزيون و برخي اقلام ديگر خانه هايشان شده اند. خداي من شاهد است كه به هيچ وجه از اضطرار كسي سوءاستفاده نكرده ام و هرچه ارزش وسيله بوده است، درنهايت با ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان سود به مشتري ديگري فروخته ام.

خط قرمز‌هاي كاري من
احمدآقا به مسئله مهم ديگري اشاره مي‌كند و مي‌گويد: برخي همكارانش در مواجهه با نياز فوري متقاضي فروش سنگ كم به مال او مي‌زنند تا ميزان سود خودشان را بيشتر كنند، يا در مواردي اتفاق مي‌افتد كه طرف معتاد است و دور از چشم همسر و خانواده‌اش وسيله را براي فروش مي‌آورد و هر قيمتي كه به او بگويند، قبول مي‌كند، يا زن و شوهر‌هايي كه متاركه كرده‌اند، بدون اطلاع طرف مقابل، وسايل را براي فروش مي‌گذارند كه دردسر‌هاي زيادي دارد، اما انگار بعضي‌ها دنبال همين سوژه‌ها هستند كه بتوانند منفعت بيشتري ببرند، درحالي‌كه اين مشتري‌ها براي من خط قرمز‌هاي جدي هستند و هرگز طرف اين‌جور آدم‌ها نرفته‌ام.

او ازسختي و فشا راقتصادي اين روز‌ها يادكرده و تعريف مي‌كند:كرونا برخيلي ازخانواده‌ها سخت پرفته است و آن قد ركه مجبور مي‌شوند برخي از اجناس منزل شان را به فروش برسانند.


خانه جعبه‌هاي جادويي

اضطرار براي فروش
تعريف مي‌كند: خيلي وقت‌ها براي خريد وسيله‌اي به نشاني موردنظر رفتم، اما ديدم خانواده‌اي از سر فقر و نداري و براي تأمين هزينه‌هاي درماني و موارد مشابه مجبور به فروش ضروري‌ترين وسايلشان مثل يخچال شده‌اند. پول آن را به آن‌ها دادم، اما وسيله را نياوردم و گذاشتم خودشان استفاده كنند. گاهي هم به اصرار خودشان وسيله را آوردم، با اين شرط كه هر زمان پولشان فراهم شد، برايشان بفرستم، اما بعضي‌هايشان بعد‌ها تماس مي‌گرفتند و مجوز فروش آن را مي‌دادند. اين مناعت‌طبع آقاي مرادي درحالي است كه او ماهانه تا ۳۰ ميليون تومان اجاره و هزينه‎ جاري و حقوق كارگر‌ها را پرداخت مي‌كند، اما به‌شدت به بركتي كه خداوند به كسب و كارش داده است، ايمان دارد و مي‌گويد: من آدم سرمايه‌داري نيستم و همه واحد‌هاي صنفي‌اي كه دارم، اجاره‌اي است، اما هرچه درمي‌آوريم، همان را بين همه تقسيم مي‌كنيم و خدا را هم شاكريم.

قاليشويي تهران نو

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۸:۱۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

عبدالهي‌فرد: مردم ديگر نميتوانند با سپردن لوازم كهنه به سمساري ها به استقبال سال نو بروند

عبدالهي‌فرد: مردم ديگر نميتوانند با سپردن لوازم كهنه به سمساري ها به استقبال سال نو بروند

سمساري صادقيه

 

راه امروز

رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران گفت مردم به جهت كاهش قدرت خريد ترجيح ميدهند از لوازم قديمي خود استفاده كنند. نميتوانند مانند سال‌هاي گذشته به استقبال سال نو با لوازم نو بروند.

 

رئيس اتحاديه سمساران و امانت فروشان تهران گفت: به نسبت هر سال پيش‌بيني داشتيم زمستان پايان سال است و مردم براي سال نو به استقبال خريد لوازم جديد و نو ميروند و لوازم كهنه و فرسوده را به سمساري‌ها ميفروشند،

اما تاكنون هيچ استقبالي نشده و مردم به جهت كاهش قدرت خريد ترجيح ميدهند از لوازم قديمي خود استفاده كنند. نميتوانند مانند سال‌هاي گذشته به استقبال سال نو با لوازم نو بروند.


داود عبدالهي‌فرد افزود: يكي از رسته‌هاي اين صنف امانت فروشي ميباشد. برخي از افراد لوازم نو و بدون استفاده‌اي در منزل دارند كه ميتوانند با سپردن به واحدهاي صنفي اين اتحاديه وجه آن را دريافت دارند.

 

از سوي ديگر جهيزيه‌هايي وجود دارد كه متاسفانه استفاده نميشود و خانواده اين لوازم را به امانت فروشان ميسپارند كه البته امانت فروشي‌ها ميتوانند بين ۲۰ تا ۳۰درصد از مغازه خود را از لوازم نو بگذارند و نه بيشتر كه قطعاً تداخل ميشود و اتحاديه مانع خواهد شد.

قاليشويي حكيميه

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۶:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع: