onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

آمريكا دو طرح ضد ايراني را به تصويب رساند

سعيد خطيب‌زاده سخنگوي وزارت امور خارجه ايران در كنفرانس خبري اخيرش درباره احياي توافق گفت: بايد پايه هاي فشار حداكثري كه ترامپ عليه ايران كار گذاشته از بين برود. چرخه انتفاع اقتصادي ايران از برجام به صورت كامل لحاظ شود.

آمريكا دو طرح ضد ايراني را به تصويب رساند

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، خبرگزاري رويترز نوشت: مجلس سناي آمريكا در ادامه تلاش‌هاي خصمانه واشنگتن براي افزودن موضوعات غيربرجامي به توافق هسته‌اي، دو طرح ضد ايراني را به تصويب رساند.

اعضاي مجلس سناي آمريكا بامداد پنج‌شنبه (امروز) با ۶۲ راي موافق در برابر ۳۳ راي مخالف طرحي را به تصويب رساندند كه مانع از اقدام دولت بايدن (رئيس جمهور آمريكا) براي خارج كردن نام سپاه پاسداران از فهرست تروريستي آمريكا مي‌شود.

مقالات بيشتر:شيشه بري يوسف آباد

اين طرح با هدف جلوگيري از احياي توافق هسته‌اي ۲۰۱۵ و به پيشنهاد جيمز لنكفورد، سناتورجمهوري‌خواه ضد ايراني مطرح شده است تا دولت آمريكا را ملزم كند كه هر گونه توافق با تهران بايد شامل آنچه فعاليت‌هاي مخرب و شرورانه ايران خواندند، باشد.

اين طرح اگرچه الزام‌آور نيست اما موجب پيچيده‌تر شدن روند مذاكرات با ايران براي احياي برجام خواهد شد، توافقي كه دونالد ترامپ رئيس جمهور پيشين آمريكا در سال ۲۰۱۸ باوجود مخالفت جامعه بين‌الملل به‌طور يك‌جانبه از آن خارج شد و سپس تحريم‌ها عليه ايران را بازگرداند.

سناتورهاي آمريكايي همچنين در اقدام ضد ايراني ديگر طرحي را با ۸۶ راي موافق در برابر ۱۲ راي مخالف تصويب كردند و در آن خواستار ادامه تحريم‌هاي مرتبط تروريسم عليه ايران شدند و ادعا كردند كه حفظ اين تحريم‌ها براي محدود كردن همكاري ميان تهران و پكن ضروري است.

به گزارش ايسنا، اين اقدامات ضد ايراني با هدف جلوگيري از هر گونه توافق جديد با ايران پس از اين مطرح مي‌شود كه مذاكرات وين كه از زمان روي كار آمدن دولت بايدن در سال ۲۰۲۱ در راستاي احياي توافق هسته‌اي و لغو تحريم‌هاي ايران از طريق بازگشت آمريكا و ايران به پايبندي كامل به توافق هسته‌اي آغاز شد، در پي برخي تحولات اخير در مناسبات سياسي بين‌المللي در پي حمله روسيه به اوكراين، اعمال تحريم‌هاي متعدد واشنگتن عليه روسيه و كشمكش‌هاي تهران-واشنگتن بر سر برخي مسائل باقي مانده در مذاكرات، از جمله حذف نام سپاه پاسداران از ليست فهرست تروريستي تا اطلاع ثانوي متوقف شده است.

سعيد خطيب‌زاده سخنگوي وزارت امور خارجه ايران در كنفرانس خبري اخيرش درباره احياي توافق گفت: بايد پايه هاي فشار حداكثري كه ترامپ عليه ايران كار گذاشته از بين برود. چرخه انتفاع اقتصادي ايران از برجام به صورت كامل لحاظ شود.

خطيب‌زاده با انتقاد از رويه دولت آمريكا افزود: ما تاكيد بر اين داريم كه قوانين داخلي و سياست داخلي آمريكا و انتخابات پيش رو در آمريكا نمي تواند تعيين كننده نتيجه گفت و گوها در وين باشد. آنها حقوق بين الملل را ناديده مي‌گيرند و سعي مي كنند مسائل را به مسائل داخلي كشورشان گره بزنند.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين در پاسخ به سوالي تاكيد كرد: ايران مسير فعاليت هاي صلح آميز هسته اي خود را با قدرت بدون توجه به شانتاژ هاي سياسي و رسانه اي و خرابكاري ها ادامه مي دهد.

مقالات ديگر:وكيل حقوقي اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۹:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

جزئيات دقيق افزايش حقوق بازنشستگان كشوري و بازنشستگان نيروهاي مسلح ۱۴۰۱

ميزان ضريب افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان ۱۴۰۱ تعيين شد. در ادامه به جزئيات حداقل حقوق وحداكثر حقوق سال ۱۴۰۱، افزايش حقوق بازنشستگان، وظيفه بگيران و مشتركان صندوق بازنشستگي كشوري و حقوق بازنشستگي نيرو‌هاي مسلح ۱۴۰۱ و ساير صندوق‌هاي بازنشستگي مي‌پردازيم.

به گزارش راهبرد معاصر، ميزان ضريب افزايش حقوق كارمندان و بازنشستگان ۱۴۰۱ تعيين شد. در ادامه به جزئيات حداقل حقوق وحداكثر حقوق سال ۱۴۰۱، افزايش حقوق بازنشستگان، وظيفه بگيران و مشتركان صندوق بازنشستگي كشوري و حقوق بازنشستگي نيرو‌هاي مسلح ۱۴۰۱ و ساير صندوق‌هاي بازنشستگي مي‌پردازيم.

با مصوبه روز يكشنبه هيئت وزيران، ضريب افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱ مشخص شد.

تصويبنامه مصوب جلسه مورخ ۱۴۰۱/۰۲/۱۱ هيات وزيران درخصوص “تعيين ضريب افزايش حقوق كاركنان و بازنشستگان دولت در سال ۱۴۰۱” لازم است توسط معاون اول رييس جمهور ابلاغ شود. با اين حال با توجه به اينكه اخبار منتشره از اين مصوبه كامل نيست و ابهاماتي را به وجود آورده است، مواردي را با مقايسه با مقررات سال قبل و قوانين جديد به تفصيل در محور‌هاي زير اعلام مي‌دارد.اين مطلب با ابلاغ تصويبنامه هيئت وزيران تكميل و به‌روزرساني خواهد شد.

مقالات بيشتر:شيشه بري غرب تهران

برخي محور‌هاي مصوبه تعيين ضريب حقوق سال ۱۴۰۱ هيئت وزيران

ضريب حقوق كارمندان در سال ۱۴۰۱:

– ضريب حقوق اعضاي هيئت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و قضات= چهل و هفت هزار و هفتصد و پنجاه و چهار (۴۷،۷۵۴) ريال.

– ضريب حقوق ساير شاغلين اعم از مشمول قانون مديريت خدمات كشوري، كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت – مصوب ۱۳۷۰- از جمله كارمندان وزارت اطلاعات و شاغلين پست‌هاي سياسي وزارت امور خارجه براي سال ۱۴۰۱= سه هزار و سيصد و پنجاه و سه (۳،۳۵۳) ريال.

– افزايش حقوق كاركنان مؤسسات انتفاعي وابسته به دولت و شركت‌هاي دولتي داراي مقررات خاص از جمله شركت‌ها و دستگاه‌هايي كه شمول قانون بر آن‌ها مستلزم ذكر و يا تصريح نام است از قبيل شركت ملي نفت ايران، سازمان انرژي اتمي ايران، سازمان‌هاي موضوع ماده (۵) قانون رفع موانع توليد رقابت پذير و ارتقاي نظام مالي كشور و همچنين بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران و نهاد‌ها و مؤسسات عمومي غيردولتي و ساير دستگاه‌هاي اجرايي موضوع ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران، در سال ۱۴۰۱= ده درصد (۱۰%).

حداقل حقوق سال ۱۴۰۱:

– حداقل حقوق و فوق العاده‌هاي مستمر شاغلين موضوع ماده (۷۶) قانون مديريت خدمات كشوري و حداقل حقوق بازنشستگان، وظيفه بگيران و مشتركان صندوق بازنشستگي كشوري و سازمان تأمين اجتماعي نيرو‌هاي مسلح و ساير صندوق‌هاي وابسته به دستگاه‌هاي اجرايي در سال ۱۴۰۱= بيست و چهار ميليون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ريال

 

– حداقل حقوق كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت در سال ۱۴۰۱= سيزده ميليون و سيصد و شصت دوهزار (۱۳،۳۶۲،۰۰۰) ريال تعيين مي‌شود.

نكته: حداقل حقوق كارمندان مشمول قانون نظام هماهنگ پرداخت كاركنان دولت در سال ۱۴۰۱ با احتساب فوق‌العاده‌هاي موضوع ماده (۶) قانون ياد شده، نبايد از بيست و چهار ميليون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ريال كمتر شود و مابه التفاوت آن تا مبلغ بيست و چهار ميليون و هفتصد و پانزده هزار (۲۴،۷۱۵،۰۰۰) ريال به سقف محاسبه‌شده، اضافه خواهد شد.

حداكثر حقوق سال ۱۴۰۱:

– حداكثر حقوق و فوق‌العاده‌هاي مستمر= هفت برابر حداقل حقوق و فوق العاده‌هاي مستمر.

حداقل دريافتي كاركنان دولت و والدين شهدا:

– پس از اعمال افزايش‌هاي بالا، مجموع مبلغ مندرج در حكم كارگزيني براي كاركنان رسمي و پيماني و كاركنان قرارداد كار معين (مشخص)، والدين شهدا و كاركنان طرح خدمت پزشكان و پيراپزشكان در وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به نسبت مدت كاركرد، نبايد از مبلغ پنجاه و شش ميليون (۵۶،۰۰۰،۰۰۰) ريال كمتر شود و مابه التفاوت آن با مبلغ پنجاه و شش ميليون (۵۶،۰۰۰،۰۰۰) ريال با عنوان “تفاوت تطبيق موضوع جزء (۱) بند (الف) تبصره (۱۲) ” در احكام درج مي‌گردد. اين ميزان ثابت نبوده و با هر گونه تغيير در حكم كارگزيني مشمولين، مجدداً محاسبه مي‌گردد.

تعيين تكليف بند‌هاي دوقلو (تفاوت تطبيق‌هاي سال ۹۷ و ۹۸):

– مبالغ ناشي از اجراي بند (۹) تصويب‌نامه شماره ۳۷۱۸/ت۵۷۵۹۳هـ مورخ ۳۰/۱/۱۳۹۹ معادل آخرين مبالغ تعيين شده در احكام كارگزيني بر مبناي مفاد تصويبنامه شماره۱۷۷۹۹/ت۵۸۷۰۸هـ مورخ ۲۱/۲/۱۴۰۰هيأت وزيران و اصلاحات بعدي آن بدون تغيير باقي مي‌ماند.

افزايش حقوق بازنشستگان و حداقل آن:

حقوق بازنشستگان، وظيفه بگيران و مشتركان صندوق‌هاي بازنشستگي كشوري و لشكري و ساير صندوق‌هاي بازنشستگي وابسته به دستگاه‌هاي اجرائي، ده درصد (۱۰%) نسبت به سال ۱۴۰۰ افزايش مي‌يابد به نحوي كه پس از اعمال اين افزايش، حكم حقوق بازنشستگان، وظيفه بگيران و مشتركان صندوق‌هاي بازنشستگي مذكور، متناسب با سنوات خدمت قابل قبول، نبايد از پنجاه ميليون (۵۰.۰۰۰.۰۰۰) ريال كمتر باشد.

سقف خالص پرداختي متوسط سالانه:

سقف خالص پرداختي متوسط سالانه از محل حقوق و مزاياي مستمر و غيرمستمر و ساير پرداختي‌ها (مجموع ناخالص حقوق و مزاياي مستمر و غير مستمر و ساير پرداختي‌ها پس از كسر كسورات بازنشستگي، بييمه بازنشستگي، بيمه خدمات درماني اصلي و تبعه درجه يك و ماليات) از هر محل و تحت هر عنوان در سال ۱۴۰۱= مبلغ سيصد و نود و دو ميليون (۳۹۲/۰۰۰/۰۰۰) ريال.

افزايش كمك هزينه عائله مندي و اولاد در سال ۱۴۰۱:

امتياز كمك هزينه عائله مندي مزدوجين جديد و حق اولاد فرزندان متولد سال ۱۴۰۱، شاغلين موضوع بند (۴) ماده (۶۸) قانون مديريت خدمات كشوري، به ترتيب (۲) و (۳) برابر افزايش مي‌يابد.

به استناد ماده (۱۶) قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت -مصوب ۱۴۰۰- كمك‌هزينه اولاد و حق عائله‌مندي كليه گروه‌هاي مختلف حقوق‌بگير در دستگاه‌هاي مذكور در ماده (۲۹) قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي جمهوري اسلامي ايران و همچنين نيرو‌هاي مسلح، وزارت اطلاعات، سازمان انرژي اتمي (به‌استثناي مشمولين قانون كار) از قبيل كاركنان كشوري و لشكري، اعضاي هيأت علمي دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالي و پژوهشي و قضات، در سال ۱۴۰۱، لازم است به ترتيب به ميزان صد درصد (۱۰۰%) و پنجاه درصد (۵۰%) افزايش يابد.

نكته پاياني:

موارد بالا اهم موارد افزايش حقوق سال ۱۴۰۱ مي‌باشد كه با توجه به اينكه در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بحث پلكاني بودن و فرمول‌هاي پيچيده افزايش وجود ندارد، تقريباً قطعي است. ساير موارد از جمله تعيين تكليف سقف مشاغل خاص (مثل عملياتي وزارت نفت) و احكام پرداختي‌هاي خاص ديگر، نيازمند ابلاغ تصويبنامه مربوط است.

مقالات ديگر:وكيل گيشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۷:۳۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

مردم ايران واقعا افسرده‌تر ازمردم ديگر كشورها هستند؟

اختلال افسردگي يك ناخوشي جهاني است. علل و عوامل متعددي در بروز و شيوع آن نقش دارد. از هر صد نفر جمعيت بالغ تا حدود ۲۵ نفر در زندگي ممكن است افسردگي را تجربه كنند. در زنان شايع‌تر است و بيشتر در سنين ميانسالي ايجاد مي‌شود. در كودكان و سالمندان نيز اين بيماري گزارش شده است. در ايران نيز بخشي از مردم از ناخوشي افسردگي رنج مي‌برند.

به گزارش «تابناك» به نقل از روزنامه شرق، نكته مهم در تبيين وضعيت افسردگي آحاد مردم اين است كه وقتي از افسردگي صحبت مي‌كنيم، مراد ما اختلال افسردگي است. شايد برخي‌ها نوسانات طبيعي خلقي را كه به ‌صورت غمگيني و غصه‌دارشدن گذرا، متعاقب از برخي حوادث ناخوشايند تجربه مي‌شود، با اختلال افسردگي اشتباه كنند و به همين دليل به‌ نادرست نتيجه بگيرند كه ميزان افسردگي در ايران از ميانگين جهاني بالاتر است؛ درحالي‌كه اين‌گونه نيست.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه شهرك غرب

اين مهم درمورد ساير اختلالات كه در قالب آسيب‌هاي اجتماعي طبقه‌بندي مي‌شوند نيز صادق است. مثلا ميزان «اقدام به خودكشي» يا «اقدام به خودكشي منجر به مرگ» كه با عنوان «خودكشي» در ادبيات علمي بيان مي‌شود، در ايران بالاتر از نرخ جهاني نيست.

هرچند به‌ دليل پرداختن به اين موضوع به‌ صورت غيرعلمي در رسانه‌ها اين ذهنيت ايجاد شده است كه گويا نرخ خودكشي در اين كشور بالاتر از معمول جهاني است. همچنين نرخ طلاق و اعتياد نيز از اين قاعده مستثنا نيستند. نكته ديگري كه درباره ميزان اختلال افسردگي در ايران اهميت دارد، اين است كه بسياري از مردم نمي‌توانند افسردگي را به‌درستي و به‌موقع بشناسند يا به‌ دليل انگ اجتماعي‌اي كه بي‌دليل بر اين نوع بيماري‌ها خورده است، براي درمان اقدام نمي‌كنند يا دير مراجعه مي‌كنند. دسترسي به خدمات درماني ارزان و خصوصا داروهاي ضدافسردگي نيز موضوع بااهميت بعدي است كه در پرداختن به مسئله افسردگي نبايد از ذهن دور بماند. بنابراين ادعاهايي كه مطرح مي‌شود، مبني بر اينكه نرخ افسردگي در مقايسه با ساير كشورها در ايران خيلي بالاتر است يا در سال‌هاي اخير بيشتر شده، از اساس نادرست است.

البته دلمردگي و بي‌انگيزگي و نااميدي و بيماري‌هاي روان‌تني و عدم مهارت حل مشكلات و تاب‌آوري، موضوعات متفاوتي هستند كه در جاي خودش بايد به آن پرداخته شود. بحث ما در اينجا اختلال افسردگي است.

ادعاي نادرست ديگر اين است كه آمار مربوط به افسردگي پنهان است و منتشر نمي‌شود. مراجعه به سايت‌هاي علمي و مراجع دانشگاهي آمارهاي به‌روزي را كه منتج از كارهاي پژوهشي دانشگاهي است، منتشر كرده و مي‌كنند. البته در پاسخ به اين سؤال كه چرا در رسانه‌هاي عمومي آمارها منتشر نمي‌شود يا اينكه اصولا تيتركردن اين آمار درست است يا نادرست، بايد گفت كه درصورتي‌كه مبتني بر دانش و فهم درست از تفسير نتايج مطالعات اين كار صورت گيرد، كمكي است به افزايش دانش و آگاهي مردم ولي اگر با هدف تيترسازي و جلب مخاطب به طمع اقتصادي و اغراض غيرعلمي باشد، تحقيقا نه‌تنها كمكي نمي‌كند بلكه مي‌تواند به غايت مضر نيز باشد.

اين امر درمورد ساير ناهنجاري‌هاي اجتماعي نيز صدق مي‌كند. در دوران كرونا و پساكرونا نيز احتمال افزايش شيوع افسردگي در همه‌جا و ازجمله ايران وجود دارد؛ چراكه عوامل تنش‌زا مي‌توانند شعله‌وركننده افسردگي در افراد مستعد باشند. بحران كرونا شايد استرس بي‌بديل قرن بود كه همه ابعاد زندگي بشر را تحت‌ تأثير قرار داد و متعاقب اين استرس بزرگ و مهيب انتظار بسياري از اختلالات و عواقب بهداشتي و رواني ازجمله افسردگي بسيار محتمل است.

مقالات ديگر:وكيل پايه يك دادگستري اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۶:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

دُز چهارم واكسن كرونا براي چه كساني تزريق مي‌شود؟

با توجه به اينكه هنوز سويه رايج كشور ما اميكرون است، توصيه اصلي ما تزريق دز سوم واكسن در افراد واجد شرايط و مشمول است.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت با اشاره به شرايط واكسيناسيون كرونا در كشور، گفت: اكنون كليه افراد بالاي ۱۸ سالي كه دچار ضعف سيستم ايمني باشند، افراد بالاي ۸۰ سال و كاركنكان نظام سلامت با اولويت شاغلان بيمارستاني مي‌توانند دز چهارم را بعد از گذشت ۴ ماه از دريافت نوبت سوم واكسن، تزريق كنند.

دكتر محسن زهرايي، درباره روند واكسيناسيون كشوري كرونا، گفت: در گروه سني بالاي ۱۲ سال كشور حدود ۹۱.۳ درصد واكسن نوبت اول، ۸۳.۱ درصد هم واكسن نوبت دوم را دريافت كردند. گروه سني ۱۲ تا ۱۸ ساله‌ها نيز استقبال خوبي از واكسيناسيون داشتند اما گروه سني ۵ تا ۱۲ ساله‌ها گروهي هستند كه كمترين مشاركت را تاكنون داشتند به شكلي كه تنها ۲۳.۹ درصد اين گروه سني واكسن نوبت اول و ۱۱ درصد نوبت دوم را دريافت كردند.

مقالات بيشتر:شيشه بري

او درباره آمار كلي واكسيناسيون در كليه سنين كشور، اظهار كرد: ۷۶.۵ درصد نوبت اول و ۶۸.۴ درصد نوبت دوم واكسن را دريافت كردند.

وي افزود: مطالعات وسيع بين‌المللي نشان داده است كه پس از سويه دلتا و آمدن سويه اميكرون براي اينكه كشورها بتوانند جلوي موارد بستري اميكرون را بگيرند، دو دز واكسن به تنهايي كفايت نمي‌كند و لازم است نوبت سوم واكسن نيز تزريق شود. مشخص شده است كه اگر دو نوبت واكسن در موج دلتا مي‌توانسته تا ۸۵ درصد از موارد بستري جلوگيري كند، اما در سويه اميكرون اثربخشي تزريق دو نوبت واكسن به ۵۰ درصد كاهش مي‌يافت؛ اما اگر افرادي نوبت سوم را تزريق مي‌كردند اثربخشي مجددا به ۸۶ درصد افزايش مي‌يافت.

زهرايي ادامه داد: با توجه به اينكه هنوز سويه رايج كشور ما اميكرون است، توصيه اصلي ما تزريق دز سوم واكسن در افراد واجد شرايط و مشمول است.

او در خصوص آخرين تصميمات براي تزريق دز سوم واكسن به گروه سني ۱۲ تا ۱۸ سال، ‌ تصريح كرد: در اين گروه سني براي افرادي كه به هر دليلي دچار ضعف سيستم ايمني هستند، ‌ تزريق دز سوم واكسن توصيه مي‌شود. اين افراد مي‌توانند نامه‌اي از پزشك معالج مبني بر ضعف سيستم ايمني بگيرند و اقدام به تزريق واكسن كنند. اگر هم كه در مركز بهداشتي مربوطه، از قبل پرونده داشته باشند، شناخته شده هستند و در صورتي كه واجد شرايط گفته شده، باشند، مي‌توانند دز سوم را دريافت كنند.

وي افزود: در خصوص دز چهارم هم اين شرايط صادق است و اكنون كليه افراد بالاي ۱۸ سالي كه دچار ضعف سيستم ايمني باشند، افراد بالاي ۸۰ سال و كاركنان نظام سلامت با اولويت شاغلان بيمارستاني مي‌توانند دز چهارم را بعد از گذشت چهار ماه از دريافت نوبت سوم واكسن، تزريق كنند.

رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت، تاكيد كرد: درباره اينكه آيا تزريق دز چهارم به جمعيت عمومي هم لازم است يا خير هنوز مستندات كافي نيست، ولي در حال رصد شرايط هستيم و در صورت تصميم‌گيري جديد در اين موضوع آن را به اطلاع خواهيم رساند.

او در پايان گفت: در شرايط فعلي ذخاير واكسن ما مكفي است و طبيعتا واردات واكسن‌ ماه‌ها است كه انجام نشده است. آخرين محموله‌هاي وارداتي واكسن مربوط به آبان ۱۴۰۰ بود و به جز موارد محدود كه واكسن آسترازنكا به صورت اهدايي وارد كشور شد كه مصرف آن هم محدود به كساني است كه قصد سفر بين‌المللي دارند، مورد ديگري واردات نداشتيم.

مقالات ديگر:شيشه بري سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

مردم در اين ۳ استان بيشتر دعوا مي‌كنند

در سال گذشته، تعداد ارجاعات نزاع به مراكز پزشكي قانوني سراسر كشور برابر با ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ نفر بود. اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن تغيير چنداني نداشته و تنها دو دهم درصد بيشتر شده است.

مردم در اين ۳ استان بيشتر دعوا مي‌كنند

به گزارش سلام نو به نقل از فارس، سازمان پزشكي قانوني كشور اعلام كرد: سال گذشته ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ مصدوم نزاع به مراكز پزشكي قانوني مراجعه كردند و استانهاي تهران، خراسان رضوي و اصفهان در صدر آمارهاي نزاع در كشور قرار دارند.

سازمان پزشكي قانوني كشور آمار نزاع را كه شامل درگيري‌هاي خياباني و خانوادگي مي‌شود، اعلام كرد و بر اساس آن بيش از ۳۰ درصد از كل ارجاعات به بخش معاينات باليني پزشكي قانوني مربوط به آسيب ديدگان «نزاع» است.

بررسي مراجعين نزاع در واحدهاي معاينات پزشكي قانوني نشان مي‌دهد كه بسياري از اين افراد از روي خشم و عصبانيت آني دست به عملي مي‌زنند كه عوارض ناشي از آن نه تنها زندگي فرد آسيب ديده بلكه زندگي فرد ضارب را نيز مختل و دچار بحران مي‌كند؛ حال آنكه در تعداد قابل توجهي از اين نوع ارجاعات مي‌شد مسئله به وجود آمده را بدون زد و خورد و تنها با صحبت كردن حل و فصل كرد. به اين آمار بايد شمار افرادي را كه به هر دليل از مراجعه به پزشكي قانوني خودداري كرده‌اند، اضافه كرد، آماري كه البته در دسترس نيست.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه سعادت آباد

تهران، خراسان رضوي و اصفهان در صدر آمارهاي نزاع در كشور

بر اساس اين گزارش در سال گذشته، تعداد ارجاعات نزاع به مراكز پزشكي قانوني سراسر كشور برابر با ۵۸۶ هزار و ۲۸۳ نفر بود. اين رقم در مقايسه با سال قبل از آن تغيير چنداني نداشته و تنها دو دهم درصد بيشتر شده است.

در اين مدت استان‌هاي تهران با ۹۶ هزار و ۴۹۶، خراسان رضوي با ۵۱ هزار و ۶۳۰ و اصفهان با ۴۱ هزار و ۶۴ نفر بيشترين و استان‌هاي ايلام با سه هزار و ۴۹۰، بوشهر با سه هزار و ۶۴۱ و خراسان جنوبي با چهار هزار و ۱۶۴ نفر كمترين آمار ارجاعات نزاع را داشته‌اند.

از نگاهي ديگر بيشترين نرخ نزاع بر اساس تعداد بر حسب جمعيت استان مربوط به استان‌هاي اردبيل، آذربايجان شرقي، همدان و زنجان بوده و كمترين نرخ نيز مربوط به استان‌هاي سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است.

همچنين ماه‌هاي خرداد با ۶۰ هزار و ۱۷۵ و شهريور با ۶۰ هزار و چهار نفر پر ارجاع ترين ماه‌هاي سال از جهت موارد نزاع در سال ۱۴۰۰ بوده است.

بر اساس اعلام پزشكي قانوني، از ميان مراجعه‌كنندگان نزاع در سال ۱۴۰۰، تعداد ۳۹۱ هزار و ۶۲۵ نفر مرد و ۱۹۴ هزار و ۶۵۸ نفر زن بوده‌اند.

مقالات ديگر:وكيل خوب اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۹:۵۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

هزينه حمل و نقل درون شهري ۵۰ درصد افزايش يافت

باشگاه خبرنگاران جوان:نرخ تاكسي‌هاي تلفني، اينترنتي و بي سيم شهر بيرجند در سال جديد، تا ۵۰ درصد افزايش يافت.

بذرافشان كارشناس حوزه حمل و نقل تاكسيراني سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بيرجند گفت: بر اساس نرخ نامه‌اي كه از آغاز سال ۱۴۰۱ از سوي اين سازمان به تمامي دفاتر تاكسي‌هاي تلفني، اينترنتي و بي سيم شهر بيرجند ابلاغ شده، ورودي اين تاكسي‌ها ۶ هزار تومان است و سپس به ازاي هر كيلومتر از مسير، ۷۵۰ تومان از مسافر اخذ مي‌شود.

او گفت: همچنين بر اساس اين ابلاغيه، ورودي تاكسي‌هاي گردشي و خطي سطح شهر، ۲ هزار تومان است و به ازاي هر كيلومتر از مسير، ۲۵۰ تومان از مسافر اخذ مي‌شود.

مقالات بيشتر:تشريفا ت مجالس تهران

بذرافشان گفت: همچنين تمامي اين نرخ‌ها براي تاكسي‌هاي تلفني، اينترنتي، بي سيم، گردشي و خطي از ساعت ۲۲ تا ۶ صبح، ۲۰ درصد افزايش دارد.

كارشناس حوزه حمل و نقل تاكسيراني سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بيرجند گفت: گشت‌هاي كنترل خطوط سازمان هر روزه بر عملكرد رانندگان نظارت دارند و همشهري‌ها مي‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را با ذكر كد و يا شماره پلاك تاكسي به شماره‌هاي ۳۲۳۳۸۰۳۴  و ۳۲۳۳۸۰۳۵  گزارش دهند.

مقالات ديگر:وكيل كيفري اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۲:۳۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

افزايش۵۷ درصدي حقوق بازنشستگان وعده يا واقعيت؟

دهقان كيا رئيس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي مي‌گويد: بازنشستگان نگران پرداختي‌هاي معوق خود نباشند. در بحث حداقل‌ها كه افزايش حقوق ۵۷ درصدي به بازنشستگان بود، مشكل خاصي وجود ندارد.

افزايش حقوق بازنشستگان

رويداد۲۴ هفته گذشته شاهد تجمع چندين و چند باره بازنشستگان بوديم، بازنشستگاني كه قشر آسيب پذير جامعه هستند، اين روزها مورد بي‌مهري دولت قرار گرفته‌اند و خبري از مستمري نا چيزشان نيست. اما سوال اينجاست كه چرا بر سر حقوق اين اقشار آسيب پذير جامعه تعلل مي‌شود؟ در رابطه با اين موضوع علي دهقان كيا رئيس كانون بازنشستگان تامين اجتماعي به گسترش نيوز مي‌گويد: در بحث حداقل‌ها كه افزايش حقوق ۵۷ درصدي به بازنشستگان بود، مشكل خاصي نيست. اما چطور مشكل خاصي نيست در حالي كه بازنشستگان براي مطالبات خود تجمع كرده اند؟!

مقالات بيشتر:باغ تالار جاجرود

ويرگول منحوس پرداختي‌ها را به تعويق انداخت!

دهقان كيا در ابتدا به برگزاري جلساتي درباره ديركرد پرداخت‌ها اشاره كرد و گفت: در جلساتي كه برگزار كرديم به اين نتيجه رسيديم كه در بحث حداقل‌ها كه افزايش حقوق ۵۷ درصدي به بازنشستگان بود، مشكل خاصي وجود ندارد. در يكي از همان جلسه بحثي مطرح شد كه براساس بند ۴ تبصره ۱۲ بودجه حقوق و دستمزد سال ۱۴۰۱ كه مجلس تصويب كرده بود، براي كلمه سازمان تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح ويرگول قرار داده بودند. اين خطاي نوشتاري باعث شد اين ابهام به وجود بيايد كه سازمان تامين اجتماعي نيز مشمول ماده خدمات كشوري مي‌شود و بايد ده درصد اضافه شود.

اين موضوع، مورد بحث قرار گرفت و طبق رايزني‌هاي صورت گرفته، قرار شد اين ويرگول از طرف مجلس، استعلام شود و رفع ابهام صورت بگيرد كه آيا اين ويرگول اضافه است يا براي جداسازي اين دونهاد قرار گرفته است؟ زيرا آنجا كه براي سازمان تامين اجتماعي و نيروهاي مسلح مي‌خواهند ۵ هزار ميليارد تومان همگان‌سازي صورت بگيرد ويرگول نگذاشته بودند. پيگيري‌هاي ما از طريق كانون شهر تهران و معاونت پارلماني و نماينده كارگري وكميسيون تطبيق قوانين و معاونت اجرايي رئيس مجلس انجام گرفت و نهايتا رفع ابهام شد.

معوقات در ارديبهشت ماه پرداخت مي‌شود

دهقان كيا ادامه داد: پس از حذف اين ابهامات، درخواست تشكيل جلساتي براي تعيين دستمزد ساير سطوح و احكامات مرتبط با آن انجام شد، زيرا مديرعامل در آن جلسه قول مساعد دادند كه حقوق بازنشستگان در ارديبهشت ماه با حقوق جديد و احكام جديد به همراه عقب افتادگي فروردين ماه پرداخت شود. همچنين با توجه به اين وعده مديرعامل كانون عالي بازنشستگان و رفع ابهام بايد جلسه‌اي تشكيل و از اين طريق نامه‌اي به هييت دولت فرستاده، تا احكام جديد اعلام شود. طبق قول مديرعامل در ارديبهشت ماه حقوق و احكام جديد ابلاغ مي‌شود و همچنين مابه والتفاوت فروردين ماه بازنشستگان نيز مشخص مي‌شود.

بدقولي‌ها به چه علت بود؟

دهقان كيا در پاسخ به علت بي‌توجهي به اقشار بازنشسته كشور و ديركرد معوقات آنها اظهار كرد: اغلب در فروردين ماه اين مشكل وجود دارد، زيرا بايد بحث افزايش حقوق‌ها در هييت مديره مصوب شود كه كمترين بدهي شاغلين و هر حقوقي كه دريافت مي‌كنند، بايد به حداقل دريافتي بازنشستگان تسري پيدا كند. در چند دهه گذشته هميشه ساير سطوح هر تصميمي در شوراي‌عالي كار گرفتند همان را در سازمان توسط هييت مديره مصوب شده است. به همين دليل در نهايت براي دولت فرستاده و دولت‌هاي گذشته نيز آن را امضا كردند. بعضي از سال‌ها حد اقل حقوق حتي چند درصد بالاتر هم تصويب شده است اما درحال‌حاضر بايد همين روند ادامه پيدا مي‌كرد كه اين جلسات ما بخاطر اشتباه نوشتاري پيش آمده و استعلام صحت وسقم اين مساله از مجلس به تاخير افتاد و به همين دليل در فروردين ماه احكام صادر نشد.

تامين اجتماعي، صندوقي مردم نهاد

اما مسئله‌اي كه وجود دارد صندوق‌هاي بازنشستگي هستند كه عاملان اصلي اين ديركرد به شمار مي‌آيند اين در حالي است كه دولت بايد در زمان ديركرد پرداختي‌ها راهي را در نظر بگيرد تا بازنشستگان شرايط بحراني را تجربه نكنند حميد حاج اسماعيلي اقتصاددان، در رابطه با اين موضوع به گسترش نيوز مي‌گويد: درحال‌حاضر در ايران صندوق‌هاي بازنشستگي بسياري وجود دارد، اما بزرگترين آنها صندوق تامين اجتماعي، شركت‌هاي سرمايه‌گذاري وابسته به سازمان تامين اجتماعي (شستا) و ديگري صندوق لشگري و كشوري است. به جز اين دو صندوق اصلي نزديك به ۱۱ الي ۱۲ صندوق ديگر نيز مربوط به بازنشستگي وجود دارد. البته اين صندوق‌ها كوچك تر از بقيه آنها هستند و براي گروه جمعيتي خيلي خاص و اصناف خاص مي‌باشند. دو صندوق بازنشستگي اصلي دولتي هستند كه تامين‌كننده منبع آنها هم هست. اين صندوق‌ها در صورتي كه دچار كسري در پرداخت شوند دولت براي تامين بايد راهي بيانديشد.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۱:۰۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

واريز عيدي جديد ماه رمضان؛ از ساعاتي ديگر | معترضان به پرداخت نشدن يارانه رمضان چه كار بايد كنند؟

به گزارش سلام نو، ساعت ۲۴ جمعه ۲۶ فروردين براي چهار دهك اول يارانه بگير، به ازاي هر نفر ۱۵۰ هزار تومان يارانه نقدي واريز شد. به گفته اميدحاجتي، مديرعامل سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها نحوه تخصيص اين يارانه را به اقشاري كه به نوعي سود سهام عدالت دريافت نكرده اند واريز مي‌كنند.

همچنين طبق اعلام سازمان هدفمندسازي يارانه ها، اين يارانه به ۱۱ ميليون خانوار يعني حدود ۳۲ ميليون نفر واريز شده است.

پيش از اين دو دوره يارانه مناسبتي از جمله يارانه به مناسبت ۲۲ بهمن و نوروز بر همين معيار به حساب سرپرستان خانوارها واريز شده بود كه همين موضوع منجر به نارضايتي عده‌اي از يارانه بگيران شد. حال اگر شما نيز از اين موضوع شكايتي داريد با درج شماره تلفن همراه و ارسال ويدئو به بخش شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان  مشكلات خود را به ما بگوييد.

واريز نشدن يارانه رمضان چند دليل عمده دارد:

واريز يارانه‌ها از شب گذشته آغاز شده و احتمالا تا ساعات مياني امروز شنبه ۲۷ فروردين ماه ادامه دارد. پس ممكن است بسياري از مشمولان در ليست واريز يارانه باشند اما هنوز بانك عامل واريز يارانه را آغاز نكرده باشد يا اينكه هنوز نوبت واريز به برخي از افراد نرسيده باشد.

دومين عامل اين است كه ممكن است افراد مشمول يارانه رمضان نباشند و از ابتدا نام آنها در ليست يارانه رمضان قرار نگرفته باشد.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم تهران

ابتدا گمان مي‌رفت كه مشمولان يارانه عينا همان افرادي باشند كه يارانه نوروز به حساب آنها واريز شده است. يعني مستمري‌بگيران كميته امداد و بهزيستي، افرادي كه يارانه معيشتي مي‌گيرند اما سهام عدالت ندارند و زنان سرپرست خانواري كه در دهك اول تا چهارم قرار دارند.

مجموع افرادي كه يارانه نوروز ۱۴۰۱ را دريافت كردند، ۱۲ ميليون و ۳۰۰ هزار نفر بودند. اما بعد از انتشار اطلاعيه سازمان برنامه و بودجه مشخص شد يارانه ۱۵۰ هزار توماني رمضان به ۱۱ ميليون نفر تعلق مي‌گيرد. يعني حدود يك ميليون نفر از ليست يارانه‌بگيران نوروز خط خورده‌اند و مشمول يارانه رمضان نشده‌اند.

بر اين اساس نمي‌توان مبناي واريز يارانه رمضان را الزاما دريافت يارانه نوروز دانست. ليست يارانه‌بگيران ۲۲ بهمن هم سه برابر افرادي بود كه يارانه رمضان براي آنها واريز شد. يعني يارانه ۲۲ بهمن ماه به حساب ۳۲ ميليون نفر واريز شد اما اين يارانه تنها به حساب سرپرستان ۱۱ ميليون نفر واريز مي‌شود.

اما براي اطمينان پيدا كردن از اينكه افراد مشمول يارانه رمضان شده‌اند يا نه بايد تا پايان امروز صبر كرد. چون دفعات قبل هم واريز يارانه از بامداد آغاز شد و تا ساعات مياني روز بعد ادامه يافت.

با دستور رئيس‌جمهور، يارانه كمك حمايت معيشتي ماه مبارك رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازاي هر يك از اعضاي خانواده به‌ حساب ۱۱ ميليون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واريز مي‌شود.به گزارش سازمان برنامه‌وبودجه كشور، به دستور رئيس‌جمهور و در راستاي حمايت از قشرهاي آسيب‌پذير، يارانه كمك حمايت معيشتي ماه مبارك رمضان به مبلغ ۱۵۰ هزار تومان به ازاي هر يك از اعضاي خانواده به‌حساب ۱۱ ميليون و ۳۸ هزار و ۵۲۰ سرپرست خانوار واريز مي‌شود.

 

بر اساس اين گزارش، ساعت ۲۴ يكشنبه (۲۸ فروردين‌ ۱۴۰۱) يارانه ۱۵۰ هزار توماني كمك ‌معيشت ماه مبارك رمضان به‌حساب سرپرستان خانوارهاي شناسايي‌شده واريز مي‌شود.اين مبلغ به مناسبت ماه مبارك رمضان به‌حساب سرپرستان شناسايي‌شده وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي كه اغلب از دهك‌هاي اول تا چهارم هستند، به انضمام افراد تحت پوشش و مستمري‌بگيران سازمان‌هاي حمايتي همچون كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي كشور كه به هر دليلي از سهام عدالت جا افتاده‌اند، واريز خواهد شد.

پيش از اين نيز دولت سيزدهم، يارانه كمك معيشتي به قشرهاي آسيب‌پذير و با درآمد كم در دو مرحله و در مناسبت‌هاي سالروز پيروزي انقلاب اسلامي و عيد نوروز به دهك‌هاي اول تا چهارم به انضمام افراد تحت پوشش و مستمري‌ بگيران سازمان‌هاي حمايتي نظير كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي كشور پرداخت كرده بود. يارانه سالروز پيروزي انقلاب، نفري ۱۰۰ هزار تومان و يارانه نوروز ۱۴۰۱ نفري ۱۵۰ هزار تومان بود.

مقالات ديگر:خانه سالمندان يوسف آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۲:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

همه چيز درباره واريانت XE كرونا / اُفت پيك ششم و فرصت طلايي تكميل واكسيناسيون

رييس مركز تحقيقات ويروس شناسي دانشگاه علوم پزشكي شهيد بهشتي با اشاره به ويژگي‌ها و منشاء واريانت XE كرونا، گفت: در موقعيت مناسب اُفت پيك ششم قرار داريم؛ در اين شرايط مردم بايد واكسيناسيون‌شان را تكميل كرده و دز بوستر را هم تزريق كنند. در عين حال بايد

همه چيز درباره واريانت XE كرونا / اُفت پيك ششم و فرصت طلايي تكميل واكسيناسيونواكسيناسيون كرونا

اصلاحات نيوز؛ دكتر عليرضا ناجي درباره سويه‌هاي جديد كرونا، گفت: از زمانيكه اُميكرون به وجود آمده، چندين نوتركيبي از آن داشتيم كه منشاء آن‌ها يا از خود اُميكرون است يا ناشي از تركيبي از اُميكرون با سويه‌اي ديگر است كه مهمترين آن‌ها XD، XF و XE هستند. بايد توجه كرد كه XD و XF تركيبي از اُميكرون BA۱ و دلتا بود كه به نام دلتاكرون هم شناخته مي‌شدند. زيرا در بازه‌اي از زمان شاهد گردش دلتا و اُميكرون به طور همزمان بوديم و در نتيجه اين نوتركيبي‌ها ايجاد شدند كه XD از همه وسيع‌تر بود و در دانمارك، هلند، آلمان و آمريكا و ... مورد شناسايي قرار گرفته است. XF هم در بريتانيا شناسايي شد. XE سومين نوتركيبي اُميكرون است كه نوتركيبي دو زير شاخه اُميكرون؛ يعني BA۱ و BA۲ ايجاد شده است و سه موتاسيون اضافه هم دارد كه از ۱۹ ژانويه در انگلستان شناسايي شد و بيش از ۶۰۰ مورد ابتلا به سويه XE در انگلستان گزارش شده است.

مقالات بيشتر:برگزاري مراسم ختم

از XE چه مي‌دانيم؟

وي افزود: درباره خصوصيات سويه XE اطلاعات زيادي وجود ندارد. با اين حال گزارشات اوليه نشان مي‌دهد كه ۱۰ درصد سرعت انتشار XE از BA۲ بيشتر است. بنابراين تاكنون آنچه كه درباره XE مي‌دانيم، اين است كه احتمالا سرعت انتشار بالاتري دارد، اما اينكه وضعيت بيماري‌زايي آن چگونه است يا چقدر گريز از ايمني دارد، فعلا نمي توانيم درباره‌اش اظهارنظر كنيم و بايد صبر كنيم تا اطلاعات بيشتري از آن ارائه شود.

ناجي ادامه داد: در عين حال بايد توجه كرد كه گزارش‌هاي مربوط به سويه‌هاي جديد، مربوط به كشورهايي است كه كارهاي ژنتيكي انجام داده و گزارش مي‌دهند. بنابراين ممكن است اين عدد واقعي نباشد و موارد ديگري هم در كشورهاي ديگر باشد كه شناسايي نشده است.

توان پايش كوويد ۱۹ در كشور قوي‌تر شد

وي درباره شرايط ايران و احتمال ورود سويه‌هاي جديد به كشور، گفت: ممكن است اين سويه‌ها وارد كشور ما هم شوند و هم در كشور ما ايجاد شوند. زيرا در كشور ما هم شاهد چرخش همزمان اُميكرون و دلتا بوديم و احتمال نوتركيبي وجود داشته، اما گزارشي در اين باره نداشته‌ايم. در عين حال بايد مطالعه بر روي سويه‌ها در كشور بيشتر شود. شايد به صورت وسيع كار توالي‌يابي را انجام نمي‌دهيم و اطلاعي از آن نداريم. بايد به صورت يك برنامه مدون و منظم بحث توالي‌يابي براي شناسايي سويه‌هاي جديد انجام شود. خوشبختانه با مساعدت وزارت بهداشت و سازمان جهاني بهداشت چندين دستگاه NGS كه سيستم‌هاي جديد توالي‌يابي هستند، وارد كشور شده و دارند عملياتي مي‌شوند. بر اين اساس توان علمي و تجهيزاتي پايش كوويد در كشورمان قوي شده است و به نظر مي‌آيد كه از اين به بعد در اين حوزه شرايط خوبي خواهيم داشت. در عين حال درباره خطرناك بودن اين سويه‌ها بايد صبر كرد تا ببينيم گزارش‌ها به چه صورت خواهد بود.

 

اُفت پيك ششم و موقعيت طلايي براي تكميل و افزايش سطح واكسيناسيون

ناجي در ادامه درباره وضعيت كرونا در كشور، گفت: ما در اُفت پيك ششم هستيم. رفت‌وآمدها و مسافرت‌هاي نورزي هم تاثيراتي داشت و احتمال افزايش در ميزان شيوع كرونا وجود دارد. در عين حال بازگشايي مدارس هم مي‌تواند در كنار اين موضوع باشد. معتقد بودم كه بايد صبر مي‌كرديم و مدارس را يكي دو هفته بعد از عيد باز مي‌كرديم تا ببينيم وضعيت كوويد به چه صورت خواهد شد و اگر در حال افزايش بود، بازگشايي مدارس و دانشگاه‌ها در اين افزايش ندمد. با اين حال بازگشايي اتفاق افتاد و انتظار داريم كه افزايش داشته باشيم.

پيشنهاد گسترش تزريق دز چهارم واكسن كرونا

وي گفت: ما در موقعيت مناسبي هستيم. زيرا در زمان اُفت پيك هستيم و تشويق به واكسيناسيون بسيار مهم است. مردم بايد واكسيناسيون‌شان را تكميل كرده و دز بوستر را هم تزريق كنند. افرادي هم كه تاكنون واكسن تزريق نكردند، حتما واكسن تزريق كنند. در عين حال بايد سطح واكسيناسيون محصلين را هم بالا ببريم. در حال حاضر تكميل واكسيناسيون و تزريق دزهاي بوستر بسيار مهم است. موقعيت مناسبي هم هست. زيرا شيوع بالايي از ويروس را نداريم و راحت‌تر مي‌توانيم واكسيناسيون را انجام دهيم. پيشنهادم اين است كه تزريق دز بوستر را براي افراد ۱۲ تا ۱۸ سال به بالا هم آزاد كنيم. همچنين تزريق دز چهارم واكسن را هم وسيع‌تر كنيم. در حال حاضر دز چهارم براي افراد بالاي ۶۰ سال كه ايمني ضعيف دارند، تزريق مي‌كنند كه بساير خوب است. ما با اين اقدامات و با استفاده از اين موقعيت‌ها مي‌توانيم سطح پوشش ايمني را بالا بريم.

ناجي گفت: در عين حال بايد بررسي‌هايمان را انجام دهيم، تعداد تست‌هايمان را افزايش دهيم تا بتوانيم اطلاعات لازم درباره روند بيماري را داشته باشيم تا بتوانيم افزايش‌ها را در راستاي انجام اقدامات لازم پيش‌بيني كنيم.

در آينده پيك بزرگي از كرونا خواهيم داشت؟

وي درباره احتمال مواجهه با پيك شديد ديگري از كرونا در كشور، گفت: اين موضوع به واريانت‌هايي كه مي‌آيد و ميزان واكسيناسيون‌مان بستگي دارد. پيك پنجم با دلتا نسبت به پيك ششم با اُميكرون از نظر تعداد كشته‌ها تفاوت داشت، اما از نظر شيوع و گسترش بيماري پيك ششم بسيار بالاتر از بقيه بوده است. در پيك ششم هيچ خانواده‌اي نداريم كه مبتلا نشده باشند، بسيار شيوع بالا بود. اينكه پيك‌هاي آينده چقدر مي‌تواند بلند باشد و ... بسته به ميزان واكسيناسيون است و همچنين وابسته به اين است كه چه واريانتي با چه خصوصياتي بيايد. باتوجه به ميزان واكسيناسيوني كه در كشور صورت گرفته و اگر مردم دزهاي بوسترشان را تزريق كنند، مي‌توانيم اميدوار باشيم كه خيلي پيك‌هاي بلندي در آينده وجود نداشته باشد و در صورت بروز پيك هم مي‌توان كنترل بهتري انجام داد.

مقالات ديگر:بهترين سراي سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۸:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

بشتابيد ؛ علت واريز نشدن يارانه رمضان براي اين افراد | اگر يارانه رمضان را دريافت نكرديد كليك كنيد

بر اساس وعده سازمان برنامه و بودجه قرار بود يارانه ۱۵۰ هزار توماني رمضان، ساعت ۲۴ امشب جمعه ۲۶ فروردين ماه به حساب سرپرستان خانوار واريز شود. اما برخي از مشمولان مي‌گويند واريزي‌ها از امروز صبح آغاز و يارانه رمضان به حساب آنها واريز شده است. اما آيا يارانه همه مشمولان واريز شد؟

بشتابيد ؛ علت واريز نشدن يارانه رمضان براي اين افراد | اگر يارانه رمضان را دريافت نكرديد كليك كنيد

پايگاه خبري تحليلي مثلث آنلاين:

يارانه رمضان شب گذشته واريز شد . برخي ها از عدم واريز يارانه رمضان خبر دادند و از اين موضوع ناراحت بودند . در ادامه جزئيات پرداخت يارانه رمضان را ميخوانيد .

برخي از مشمولان مي‌گويند يارانه رمضان امروز ۲۶ فروردين ماه به حساب آنها واريز شده است. برخي مي‌گويند يارانه رمضان امروز صبح به حساب آنها واريز شده است و برخي ديگر مي‌‌گويند حوالي ظهر جمعه يارانه ۱۵۰ هزار توماني را دريافت كرده‌اند.

مقالات بيشتر:تشريفات مجالس شمال تهران

بر اساس برنامه‌ سازمان برنامه و بودجه قرار بود ۱۱ ميليون نفر امشب يارانه ۱۵۰ هزار توماني رمضان را دريافت كنند. با توجه به اين وعده، واريز يارانه رمضان از همين لحظه آغاز شده و احتمالا واريزي‌ها تا فردا ظهر يا عصر ادامه دارد.

پس اگر هنوز مبلغي به حساب مشمولان واريز نشده، به معناي عدم واريز يارانه رمضان نيست. بلكه دليل آن اين است كه برخي از بانك‌ها واريز يارانه را به فردا صبح شنبه ۲۷ فروردين ماه موكول مي‌كنند و ممكن است واريزي‌ها تا ظهر يا حتي عصر هم به طول بينجامد.

اما برخي از مشمولان در پيام‌هايي كه ارسال كرده‌اند مدعي شده‌اند كه يارانه رمضان امروز براي آنها واريز شده است. از آن جمله برخي از دارندگان كارت صادرات مي‌گويند امروز صبح و ظهر يارانه رمضان را دريافت كرده‌اند. اما تنها برخي از دارندگان كارت صادرات از واريز يارانه رمضان خبر داده‌اند و دارندگان ديگر كارت‌ها هنوز وجهي دريافت نكرده‌اند.

۴ گروهي كه يارانه رمضان را مي‌‌گيرند

مشمولان يارانه رمضان و سال نو از لحاظ تعداد به هم نزديك هستند. پس مي‌توان گفت احتمالا همان افرادي كه يارانه سال نو را دريافت كرده‌اند، امشب يارانه رمضان را مي‌‌گيرند. اين يعني

۱-مستمري‌بگيران كميته امداد و بهزيستي

۲-مشمولان يارانه معيشتي كه به هر دليلي سهام عدالت دريافت نكرده‌اند

۳-زنان سرپرست خانوار كه در دهك‌هاي اول تا چهارم درآمدي قرار دارند

۴-افرادي كه در دهك‌هاي يك تا چهار درآمدي هستند و سهام عدالت ندارند مشمول يارانه رمضان مي‌شوند.

مقالات ديگر:وكيل پايه يك دادگستري آذربايجان غربي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۰:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع: