onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

عامل تيراندازي مراسم عروسي در آق قلا دستگير شد

فرمانده انتظامي آق قلا:

عامل تيراندازي مراسم عروسي در آق قلا دستگير شد

گرگان- فرمانده انتظامي آق قلا از دستگيري عامل تيراندازي منجر به مجروحيت پنج نفر از شركت كنندگان يك مراسم عروسي در يكي از روستاهاي شهرستان خبرداد.

مقالات ديگر: ظروف كرايه لواسان

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ اكبر سجادي عصر پنج شنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهاركرد: شامگاه گذشته (چهارشنبه) و در پي اعلام مركز فوريت هاي پليسي مبني بر تيراندازي منجر به مجروحيت تعدادي جوان در حاشيه يكي از روستاهاي بخش انبارالوم بلافاصله ماموران انتظامي به محل اعزام شدند.

مقالات ديگر: خريدار قالي

 

فرمانده انتظامي آق قلا افزود: در بررسي هاي انجام شده مشخص شد بعد از مراسم عروسي تعدادي جوان در حاشيه روستا به دليل اختلافات قبلي با هم درگير كه متاسفانه با تيراندازي يكي از طرفين درگيري پنج نفر مجروح شدند.

 

وي با اشاره به دستگيري عامل تيراندازي و كشف يك قبضه سلاح در اين عمليات بيان كرد: مجروحان اين حادثه به صورت سرپايي مداوا و حال آنها هم مساعد اعلام شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۰:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

اولويت مشاغل روستايي استان كرمان احصا شد

اولويت مشاغل روستايي استان كرمان احصا شد

حسني با بيان اينكه ۳۰ رسته فعاليت در كشور احصاء شده و در استان كرمان نخستين فراواني مربوط به دام سبك و سنگين و سپس فرش است؛ گفت: همه دستگاه ها تكليف دارند در زمينه دانش بنيان ها كمك كنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري شبستان از كرمان؛ محمدصادق حسني، سه شنبه(۸ آذر) در رويداد هم انديشي انتقال فناوري به روستاها(روستاي نوفن) با اشاره به سي امين سال فعاليت صندوق كارآفريني اميد گفت: فارغ از نام و رويكرد دولت ها در حوزه اشتغال، كليدواژه ما در اين سه دهه حمايت از كسب و كارهاي خرد بوده و تلاش شده به SME ها كمك كند.

روانشناس كودك و نوجوان مرزداران


مدير توسعه زيست بوم كسب و كار صندوق كارآفريني اميد كشور با بيان اينكه كرمان به عنوان دومين استان، طرح روستاي نوفن را اجرا مي كند؛ افزود: در مجموع تلاش هاي صندوق در همه استان ها صندوق توسعه روستائي و عشايري در چهار سال سه هزار و ۷۰۰ ميليارد تومان تسهيلات در كشور پرداخت كرده كه ۴۴ درصد تسهيلات به بخش كشاورزي اختصاص يافت و در كرمان بالاي ۸۰ درصد يعني دو برابر كشوري است.

قاليشويي ديباجي

وي با افزودن اين مطلب كه 30 رسته فعاليت در كشور احصاء شده و در استان كرمان نخستين فراواني مربوط به دام سبك و سنگين و سپس فرش است؛ اظهار كرد: كشت نهال و بذر، محصولات گلخانه اي، بوم گردي، گردشگري، صنايع دستي، طيور، زنبور عسل، پوشاك، صنايع تبديلي، بازاريابي و محصولات كشاورزي اولويت هاي مشاغل استان كرمان در روستاها است.

 

حسني خاطرنشان كرد: منابع مالي محدود است و از سوي ديگر امكان ارزش افزوده براي واحد كسب و كار وجود دارد و امسال همه دستگاه ها تكليف دارند در زمينه دانش بنيان ها كمك كنند و در رويداد امروز بايد نقش كاربردي براي سازمان ها تعيين شود و اميدواريم ما در صندوق به عنوان حلقه مياني و تسهيل كننده بتوانيم نقش ايفا كنيم.

 

مدير توسعه كسب و كار صندوق كارآفريني اميد كشور در پايان امنيت غذايي به دليل شرايط كشور و لزوم گسترش ديمزارها را مورد تأكيد قرار داد و افزود: 200 ميليارد تومان براي توليد بذر تسهيلات داديم.

 

گفتني است؛ اين رويداد، فرصت هم‌انديشي با حضور شركت­ هاي دانش‌بنيان و دستگاه ­هاي اجرايي مرتبط در حوزه فناوري را جهت يافتن راهكارهاي انتقال فناوري به روستاها به ويژه در بخش كشاورزي، فراهم مي كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۷:۰۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

لباس مناسب عروسي غريبه

لباس مناسب عروسي غريبه
يكي از دغدغه هاي همه خانم ها، لباس پوشيدن آن ها مي باشد، اينكه چه لباسي را در چه مراسمي بپوشند. در اين مقاله شما را با نحوه پوشيدن لباس مناسب عروسي غريبه آشنا كنيم.
راهنماي انتخاب لباس مناسب عروسي غريبه :
حتما براي شما پيش آمده است كه براي رفتن به مراسم عروسي دوستان و آشنايان چه لباسي بپوشيد. در ادامه شما را با نكاتي براي پوشيدن لباس مناسب عروسي غريبه ها آشنا مي كنيم.

همانطور كه مي دانيد لباس ها هر سال مدل و سبك آن ها تغيير مي كنند، دقت كنيد لباس ها به سبك كلاسيك هرگز قديمي نمي شوند و هميشه جذاب و زيبا هستند. بنابراين مي توانيد از اين سبك براي انتخاب لباس استفاده كنيد زيرا لباس هاي اين سبك را مي توانيد در هر سالي كه دوست داريد بپوشيد.

مقالات ديگر: ظروف كرايه ونك

بنابراين اگر لباس مجلسي شما به سبك كلاسيك است مي توانيد آن را در مراسم عروسي غريبه بپوشيد. در غير اينصورت از لباس هاي قديمي استفاده نكنيد.
لباس مناسب عروسي غريبه، بهتر است پوشيده باشد و بدن نما نباشد. به عنوان مثال از پيراهن ها و دامن هاي كوتاه براي عروسي غريبه استفاده نكنيد. اين لباس ها بيشتر مناسب عروسي افراد نزديك شما هستند.
نمونه هايي از لباس هاي مناسب عروسي افراد غريبه

از پوشيدن لباس سفيد خودداري كنيد، در مراسم عروسي چه از اقوام نزديك باشد و چه غريبه، از پوشيدن لباس سفيد، خودداري كنيد. فقط عروس مجاز به پوشيدن لباس سفيد مي باشد. البته بهتر است از پوشيدن لباس هايي به رنگ كرم، شيري، نباتي و رنگ هايي كه نزديك به رنگ سفيد هستند خودداري كنيد.
از لباس هاي دنباله دار براي عروسي غريبه ها استفاده نكنيد. از لباس هاي ساده و شيك و تك رنگ استفاده كنيد. دقت كنيد كه اين مراسم خودماني نيست و عروسي آشنايان و فاميل هاي نزديك شما نيست، بنابراين لازم نيست از لباس هاي كارشده و شب استفاده كنيد، كه بدرخشيد. براي انتخاب لباس مناسب عروسي غريبه از لباس سرتا پا پولكي و يا شايني استفاده نكنيد.
لباس ها و نوع پوشش خود را با توجه به مراسم عروسي و مكان برگزاري آن انتخاب كنيد. به عنوان مثال براي عروسي مختلط بايد لباس مناسب براي آن بپوشيد و يا براي عروسي مذهبي بهتر است موهاي خود را بپوشانيد
نكاتي براي انتخاب لباس مناسب عروسي

از شلوار جين استفاده نكنيد. شلوار جين يكي از پوشش ها در فعاليت هاي روزمره است و مناسب مراسم عروسي نمي باشد.

مقالات ديگر: قاليشويي در پيروزي
از تاپ و شلوارك براي مراسم عروسي استفاده نكنيد. تاپ و شلوارك براي عروسي مناسب نيست، حتي اگر عروسي اقوام نزديك شما باشد.

از لباسي كه سايز شما است استفاده كنيد. از لباس هاي خيلي تنگ و گشاد استفاده نكنيد. تا اندام خود را بد نشان ندهيد.

يكي از لباس هاي مناسب عروسي، كت و دامن و كت و شلوار ساده و شيك هستند. 
چند نمونه از مدل لباس عروسي افراد غريبه

يكي از لوازمي كه خانم ها علاقه ي بسياري دارند كه در مراسمات مخصوصا مراسم عروسي از آن استفاده كنند. زيورآلات يا اكسسوري هستند. از زيورآلات زياد استفاده نكنيد. بهترين روش، استفاده از جواهرات متناسب با لباس خود مي باشد. از جواهرات به صورتي استفاده كنيد كه شما را زيبا كند نه اينكه خود را به ويترين تبديل كنيد.
پيراهن ساده لباسي مناسب عروسي غريبه ها

از كيف هاي بزرگ براي مراسم عروسي خود استفاده نكنيد. زيرا اين كيف ها مناسب عروسي نيستند بنابراين از كيف هاي كوچك و شيك استفاده كنيد.

براي مراسم عروسي از كيف هاي كوچك استفاده كنيد

از كفش هاي پاشنه بلند مجلسي متناسب با لباس تان استفاده كنيد. از كفش هايي استفاده نكنيد كه نمي توانيد با آن ها راه برويد و اذيت شويد. بايد از كفش هاي متناسب با فصل برگزاري عروسي استفاده كنيد. براي فصول سرد از كفش هاي پوشيده تر استفاده كنيد. به عنوان مثال؛ اگر عروسي در فصل زمستان است، بوت هاي پاشنه بلند را با دامن يا پيراهن بلند نپوشيد.

 

منبع: خبر فوري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۹:۴۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

برگزاري اولين دوره ي تربيت مدرس پيشگيري از اعتياد در نجف آباد

نجف آباد | برگزاري اولين دوره ي تربيت مدرس پيشگيري از اعتياد در نجف آباد
نجف آباد | برگزاري اولين دوره ي تربيت مدرس پيشگيري از اعتياد در نجف آباد
جلسه ي آموزش تربيت مدرس پيشگيري از اعتياد با حضور دكتر ابراهيمي معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي استان اصفهان ويژه مشاورين مدارس، مسئولين فني مراكز مشاوره ي تحت نظارت بهزيستي و تسهيلگران مراكز اجتماع محور پيشگيري ازاعتياد شهرستان نجف آباد در سالن آموزش اداره ي آموزش و پرورش اين شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره بهزيستي شهرستان نجف آباد، طبق مصوبه ي شوراي مبارزه با مواد مخدر شهرستان و اعلام آمادگي بهزيستي در خصوص تربيت مدرس پيشگيري از اعتياد، اولين دوره ي آموزشي ويژه مشاورين مدارس، مسئولين فني مراكز مشاوره ي تحت نظارت بهزيستي و تسهيلگران مراكز اجتماع محور شهرستان در سالن آموزشي اداره آموزش و پرورش نجف آباد با حضور دكتر ابراهيمي معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي استان اصفهان برگزار شد.

مقالات ديگر: ترك اعتياد غرب تهران

در اين دوره ابراهيمي ابتدا به تعريف نوجواني پرداخت و با بيان ويژگي ها و خصائص اين دوارن، ناپايداري خلق، وفاداري كم در نوجوان، عدم جديت در تصميم گيري ها، واكاوي رواني، كسب استقلال و ناشكيبايي را از مهمترين ويژگي يك نوجوان ناميد.

معاون پيشگيري اداره كل بهزيستي استان، خانواده ي داراي محور را عامل اصلي رشد مثبت يك نوجوان دانست. وي خانواده ي داراي محور را اينگونه معرفي كرد و گفت: خانواده اي كه به رشد اعتماد به نفس نوجوان، افزايش ارتباط خود با نوجوان، ايجاد شفقت و مهرباني در وي، ايجاد استقلال و كفايت مندي، ايجاد منش و ايجاد روحيه ي تعاون و مشاركت در نوجوان بپردازد، يك خانواده ي داراي محور ناميده مي شود.

ابراهيمي در تاكيد نقش خانواده در تربيت نوجوان و در اهميت تربيت در دوران كودكي گفت: سه جمله از كودكي بايستي براي فرزندان تفهيم شود كه: آنها كه هستند؟ چه ويژگي هايي دارند؟ و چه توانايي هايي دارند؟ و از اين طريق با هويت خود، ويژگي هاي خود و توانمندي هاي خود آشنا شوند. وي در ادامه نيز دلايل اصلي گرايش نوجوانان به مواد مخدر را استرس، حمايت مالي بيش از حد و خلق پايين و بي حوصلگي آنها دانست.

ابراهيمي در پايان ويژگي والد خوب را، بي آزار بودن آنها اعلام كرد و افزود والدين با بازي با فرزندان، با وقف كردن وقت خود براي آنها و آموزش حل مسئله به فرزندان خود مي توانند از بروز  بسياري از آسيب ها در آينده ي  آنها جلوگيري كنند.

مقالات ديگر: رفوگري فرش چيست


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۵:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

يك مرد در مراسم عروسي دخترش، همسرش را طلاق داد!

يك مرد در مراسم عروسي دخترش، همسرش را طلاق داد!
فرارو نوشت: در يك اتفاق عجيب در مصر، يك مرد در مراسم عروسي دخترش و در حضور مهمانان، زنش را طلاق داد.

 در ويدئوي كه به صورت گسترده در شبكه‌هاي اجتماعي منتشر شده است، پدر عروس ميكروفون را براي تبريك به دخترش در دست گرفت، اما با يك اقدام غيرمنتظره، همه را شگفت زده كرد.

مقالات ديگر: ظروف كرايه ولنجك

باغ تالار با ظرفيت ۲۰۰ نفر

وي بعد از تبريك به عروس و داماد گفت: مادر عروس سه طلاق گرفته و از تالار به خانه خانواده‌اش مي‌رود.

كاربران شبكه‌هاي اجتماعي در مصر، اقدام پدر را نكوهش كردند و گفتند نبايد همسرش را در جشن عروسي دخترش طلاق مي‌داد.

برخي از آن‌ها درباره علت اقدام اين مرد گفتند ممكن است به دليل ازدواج دخترشان، اختلاف بين همديگر ايجاد شده باشد و مرد منتظر پايان مهماني نماند.

منبع: https://www.parsine.com/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۷:۴۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

5 روش طبيعي براي سم زدايي دهان و سفيد كردن دندان ها

5 روش طبيعي براي سم زدايي دهان و سفيد كردن دندان ها
ضرورت وجود باكتري هاي سالم روده به طور گسترده اي در بين دانشمندان و عموم مردم پذيرفته شده است. ايده اين است كه باكتري‌هاي به اصطلاح «بد» را محدود كنيم و در عين حال كلني‌هاي باكتري «خوب» روده را از طريق غذاهاي پروبيوتيك تقويت كنيم. همين اصول اوليه در مورد بهداشت دهان نيز صدق مي كند. با كمك به باكتري‌هاي «خوب» در دهان براي رقابت با دشمنان خود، از مزاياي تنفس بهتر و دندان‌هاي سالم‌تر و... بهره‌مند مي‌شويد.مهم است كه باكتري ها و سموم موجود در دهان را بررسي كنيد زيرا رشد باكتري ها يا عفونت ها به سرعت از آنجا به ساير قسمت هاي بدن منتقل مي شوند. در اينجا نحوه حفظ بوي تازه و عاري از سموم در دهان آورده شده است.

مقالات ديگر: لابراتوار دندانسازي در تهران

تراشيدن زبان يا تميز كردن زبان
وقتي صحبت از دهان سالم به ميان مي آيد، زبان شما به اندازه دندان هاي شما شايسته توجه است. همان ذرات غذا و باكتري هايي كه بين دندان هاي شما كمين مي كنند نيز مي توانند روي زبان شما ساكن شوند. از لحاظ تئوري، تراشيدن تمام ضايعات لزج از روي زبان با يك ليسه پلاستيكي يا فلزي مي تواند به سلامت دهان شما كمك كند. اين ممكن است به معناي ايجاد حفره هاي كمتر و كاهش احتمال ابتلا به بيماري لثه باشد.

تراشيدن زبان براي سم زدايي دهان

ماساژ لثه ها با روغن  
خواص ضد ميكروبي، ضد قارچي، ضد ويروسي، آنتي اكسيداني و ضد التهابي روغن درخت چاي به كاهش مشكلات دهان كمك مي كند. روغن چريش احتمال ايجاد پلاك و خونريزي لثه را كاهش مي دهد. چند قطره از هر يك از روغن ها را روي خط لثه خود بماليد و چند دقيقه ماساژ دهيد. مي توانيد آن را يك شب بگذاريد يا بعد از يك يا دو ساعت دهان خود را با آب سرد بشوييد.

مقالات ديگر: قاليشويي نائين شرق تهران

دهانشويه
در حالي كه خواص ضد عفوني كننده و ضد باكتري نعناع از رشد باكتري ها جلوگيري مي كند، ميخك و جعفري مي توانند به خلاص شدن از بوي بد دهان كمك كنند.شما مي توانيد يك دهانشويه طبيعي در خانه خود آماده كنيد، براي تهيه دهانشويه به دو تا سه حبه سير، يك مشت نعنا و مقداري برگ جعفري نياز داريد. اينها را با هم در دو ليوان آب بجوشانيد. حداقل دو بار در روز دهان خود را با آن بشوييد.
روغن كشي يا روغن گرداني
اين روش شامل تاب دادن حدود يك قاشق غذاخوري روغن نارگيل ارگانيك در دهان براي حدود 20 دقيقه است. اين روغن به كاهش باكتري‌هاي بد كمك مي‌كند، لكه‌ها را از روي دندان‌ها پاك مي‌كند و از شر سموم خلاص مي‌شود و نه تنها دهان، بلكه كل بدن را سم‌زدايي مي‌كند. مي توانيد حدود دو دقيقه با نصف قاشق چاي خوري شروع كنيد و سپس اين مقدار را بيشتر كنيد. روغن را دور بريزيد و دهان خود را با آب گرم بشوييد. اين كار را حداقل يك بار در هفته انجام دهيد.

سم زدايي دهان با روغن كشي دهان

مسواك زدن با جوش شيرين
جوش شيرين با نام مستعار بي كربنات سديم، جايگزين خميردندان محبوبي است. اين ارزان است، ساينده ملايم است وبراي پاك كردن پلاك دندان ها مفيد است. اما به خاطر داشته باشيد: ممكن است به خوبي خمير دندان هاي معمولي تميز نشود و ممكن است طعم و مزه آن را دوست نداشته باشيد. اما مسواك زدن ماهي‌ يك بار با جوش شيرين ممكن است به كاهش باكتري‌هاي مضر كمك كند. 

منبع: خبر فوري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۹:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

كدام مواد غذايي به تميزي دندان ما كمك مي‌كنند؟

كدام مواد غذايي به تميزي دندان ما كمك مي‌كنند؟
در اين مقاله ي كوتاه شما را با چند ماده غذايي آشنا ميكنيم كه بر خلاف اغلب مواد غذايي براي سلامتي دندان هاي انسان مفيد هستند.

به گزارش گروه اجتماعي ايسكانيوز، غذاهايي وجود دارند كه براي دندان‌ها مضر و در مقابل برخي هم براي دندان‌ ها مفيد هستند، اما آيا مي‌دانستيد كه غذاهايي هم وجود دارند كه هنگام مصرف، دندان‌ هاي شما را تميز مي‌كنند؟ در ادامه چند مورد از اين مواد غذايي و فوايد آن‌ها ارائه شده است.
سيب
مصرف سيب مي‌تواند به پاكسازي و تميزي دندان‌ ها و مبارزه با بوي بد دهان كمك كند.

محتواي فيبري سيب كارمسواك را انجام داده ودر پاكسازي پلاك ازدندان‌ها و ازبين بردن بقاياي موادغذايي،نقش مهمي دارد.

اسيديته موجود در سيب باعث از بين رفتن باكتري‌هاي بد شده و در نتيجه در رفع بوي بد دهان بسيار موثر است.

بهتر است سيب با پوست صرف شود زيرا سرشار از فيبر سالم براي دهان است كه به تميز نگه داشتن دندان‌ها و لثه‌ها كمك مي‌كند.

لابراتوار دندانساري

هويج و تميزي دندان
هويج نيز مانند سيب، پر از فيبر است و با شستشوي پلاك هنگام غذا خوردن دندان‌ها را تميز مي‌كند؛

هويج همچنين توليد بزاق را تحريك مي‌كند كه اين امر به طور طبيعي باعث پاكسازي دندان‌ها مي‌شود،

هويج علاوه بر تميز كردن دندان‌ها حاوي ويتامين B متعددي است كه با التهاب لثه مبارزه مي‌كند.

سبزيجات
سبزيجات برگ دار مانند كلم پيچ و اسفناج سرشار از فيبر بوده

و در عين حال كالري كمي دارند كه آن‌ها را تبديل به سبزيجاتي فوق‌العاده براي دندان مي‌كند!

مانند سيب و هويج، فيبر موجود در سبزيجات برگ دار به پاكسازي بقاياي غذا و پلاك هنگام مصرف آن‌ها كمك مي‌كند.

اما آيا مي‌دانيد كه كلم پيچ حاوي كلسيم و ويتامين‌هاي گروه B است؟ كلسيم دندان‌ها را تقويت مي‌كند

و ويتامين‌هاي گروه B به درمان و جلوگيري از التهاب لثه كه اغلب بيماري لثه ناميده مي‌شود، كمك مي‌كند.

سعي كنيد به جاي كاهو مقداري كلم پيچ يا اسفناج خرد شده به ساندويچ فرزند خود اضافه كنيد،

يا براي تميز دندان‌ها از كلم پيچ با هويج استفاده كنيد!

پنير و تميزي دندان
پنير خود به طور مستقيم نقشي در تميزي دندان‌ها ندارد،

اما مانع از آسيب رساندن ساير غذاها به دندان‌ها هنگام مصرف آن‌ها مي‌شود.

پنير سرشار از كلسيم است كه باعث استحكام دندان‌ها مي‌شود،

اما فوايد پنير به همين جا ختم نمي‌شود.

مقالات ديگر: سمپاشي ساس

اين ماده غذايي همچنين حاوي پروتئيني به نام كازئين است

كه ميناي دندان را تقويت كرده و به جلوگيري از ايجاد حفره كمك مي‌كند.

پنير همچنين به جلوگيري از تخريب ميناي دندان توسط اسيد كمك مي‌كند.

سعي كنيد هر روز چند برش پنير به ناهار كودك خود اضافه كنيد تا كلسيم و كازئين بيشتري به او بدهيد.

منبع:سايت خبري سلامت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۳:۱۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

قبل از عروسي تان اين كارها را انجام دهيد تا استرس تان كمتر شود

قبل از عروسي تان اين كارها را انجام دهيد تا استرس تان كمتر شود
برگزار كردن يك عروسي و چيدن سور و سات آن كار بسيار دشوار و استرس آوري است. جداي مسائل مالي، مسائل مربوط به لباس عروسي، تشريفات و آرايشگاه نيز استرس ها و تنش هاي خاص خودشان را دارد. ما در اين مطلب يك سري راه حل به شما پيشنهاد مي كنيم كه با استفاده از آن ها مي توانيد كمي از استرس هاي مراسم عروسي تان بكاهيد.

ظروف كرايه زعفرانيه
هر كسي براي مراسم عروسي خود يك بودجه اي را در نظر ميگيرد. شما هم بايد همين كار را بكنيد و با توجه به بودجه خودتان سه چيزي را كه خيلي برايتان اهميت دارد را در اولويت خودتان قرار دهيد و براي موارد ديگر سعي كنيد هزينه ي متوسطي را در نظر بگيريد.

pinterest و Instagram دو گزينه اي هستند كه ميتوانيد بهترين ايده ها را براي روز عروسيتان از آن ها بگيريد. بنابراين سعي كنيد كه با استفاده از تحقيق ايده خاص خودتان را داشته باشيد . يادتان باشد كه هيچ گاه مراسم و خواسته هايتان را با با مراسم اشخاص دور و نزديك خودتان قياس نكنيد.

براي برگزاري مراسم اختلاف نظرها هميشه پيش مي آيد. بنابراين در هنگام بروز اختلاف نظر سعي كنيد تا آرامش خودتان را حفظ كنيد و كم كم موارد را حل كنيد.

مقالات ديگر: قاليشويي نيروهوايي

براي اُپراتورهاي مختلف مراسم عروسي تان مثل آرايشگاه، آتليه، تالار، گل آرايي و غيره سعي كنيد كه مكان هايي را انتخاب كنيد كه قبلا كارشان را ديده ايد و با محيط آن جا آشنايي داشته ايد تا استرس كمتري از نا آشنايي بر روي شما وارد شود.

برنامه ريزي براي تشريفات مراسم از قبل يك امر بسيار ضروري و مهم است تا وقتي كه نزديك عروسي شده ايد، دچار فشار و گنگي زياد نشويد.

 

منبع: خبر فوري


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۰:۲۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

برگزاري آزمون سردفتري در 25 آذر

برگزاري آزمون سردفتري در 25 آذر/فرش هاي نفيس بزودي ثبت مالكيت مي شوند
رئيس كانون سردفتران و دفترياران با اشاره به برگزاري هفتمين دوره انتخابات اين كانون گفت: انتخابات به صورت الكترونيكي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار قضائي خبرگزاري فارس، علي خنداني، رئيس كانون سردفتران و دفترياران صبح امروز در نشست خبري خود اظهار كرد: انتخابات هيئت مديره كانون سردفتران و دفترياران هر سه سال، يك بار برگزار مي شود.  

وي ادامه داد: تا كنون ۶ دوره انتخابي هيئت مديره كانون سردفتران و دفترياران برگزار شده، متولي برگزاري اين انتخابات سازمان ثبت اسناد است. 

خنداني بيان كرد: انتخابات هفتمين دوره هيئت مديره كانون سردفتران و دفترياران به صورت الكترونيكي برگزار شد. احراز هويت در اين دوره انتخابات به صورت چشمي و آنلاين بود. 

وي افزود: يك‌ساعت  پس از برگزاري اين دوره از انتخابات، نتيجه آن مشخص شد. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران گفت: تا كنون ۶ دوره انتخابي را  پشت سر گذاشته ايم و هفتمين دوره آن در ۲۸ مرداد سال جاري با ۴۴ سردفتر و ۱۵ دفتريار و به صورت الكترونيكي برگزار شد. 

مقالات ديگر: خريدار فرش

قاليشويي در مجيديه

خنداني بيان كرد: مراسم توديع معارفه هيات مديره جديد سه شنبه هفته گذشته ۱۷ برگزار شد و رسما هيات مديره هفتم ما شروع به كار كرد.

وي افزود: در دوره گذشته با چالش هاي سنگيني مواجه بوديم از جمله سند خودرو. و قانون اصلاح فضاي كسب و كار. متاسفانه چالش اسناد خودرو دفاتر اسناد را تحت تاثير خود قرار داد. همچنين  قانون اصلاح فضاي كسب و كار نيز در دوره قبلي اين قانون مصوب شد و امسال عملياتي مي شود. اجراي اين قانون اخلال جدي ايجاد خواهد كرد ولي به هرحال تصويب شد. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران بيان كرد: جاي مركز پژوهشي در كانون خالي بود لذا تشكيل پژوهشگاه را شروع كرديم و در حال انجام است و ظرف چندماه و قبل از پايان سال،  پژوهشگاه كانون سردفتران و دفترياران تشكيل خواهد شد. 

خنداني درباره بحث تصاوير از دفاتر اسناد رسمي گفت: خدمات و اسناد ما از سال ۹۲ به بعد  به صورت الكترونيكي بوده اما قبل از آن به صورت سنتي اين خدمات ارائه مي شد.

وي افزود: ممكن است تخلفاتي در دفاتر دست نويس محقق شود و بحث جعل و اتفاقاتي مثل سيل، زلزله و... اسناد  از بين برود، از همين رو از اواخر بهمن سال گذشته به صورت سراسري اين كار آغاز شد.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران خاطرنشان كرد: در ۱۳ استان تصويربرداري دفاتر  تكميل شده است و   قريب به ۹۰ درصد تصويربرداري  و اسكن دفاتر دست نويس انجام شده است. 

وي با بيان اينكه ثبت نام در آزمون سردفتري تمام شده است، درباره تعداد ثبت نام كنندگان در اين آزمون گفت: آمار قطعي ثبت نام كنندگان اعلام نشده است اما يكي دو روز آينده تعداد نهايي اعلام مي شود. 

رييس كانون سردفتران و دفترياران افزود: ملاك جذب در آزمون نمره تراز است  و هر كس كه تراز نمره را كسب كرده باشد به عنوان پذيرفته شده آزمون كتبي به سازمان ثبت معرفي مي شود و بعد از آن فرايندهاي اختبار و كارآموزي و تعيين صلاحيت و ... طي مي شود. 

وي درباره برگزاري همايش روز سند رسمي به مناسبت روز دفاتر اسناد رسمي گفت: همايش ۶ دي  برگزار مي شود. دو سال به دليل كرونا آزمون را برگزار نكرديم، امسال احتمالا بين بازه زماني اول تا ۴ دي  برگزار مي شود. 

وي ادامه داد:  اكنون حدود ۱۸۰۰ دفتر اسناد رسمي در شهر تهران، ۲۲۰۰ دفتر در استان تهران و در مجموع ۸۴۱۶ دفتر اسناد رسمي فعال در سراسر كشور فعال است. البته تعداد دفاتر اسناد رسمي حدود ۹ هزار دفتر است كه برخي از آنها غيرفعال هستند. طبق  قانون قبلي ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر بايد جذب مي‌شدند كه اجرا و عملياتي نشد. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران تصريح كرد: قانون تسهيل صدور مجوز براي برخي كسب و كارها با توجه به سابقه تاريخي و از زماني كه در شوراي رقابت مطرح و سال گذشته تصويب شد و اكنون در حال اجرا است، آثار و پيامدهايي دارد كه حاكميت نظام حقوقي كشور را دچار اخلال جدي خواهد كرد.

وي ادامه داد: نحوه كار و جذب سران دفاتر طبق قانون تسهيل صدور مجوز براي برخي كسب و كارها خواهد بود اما در مورد كم و كيف آن بايد ببينيم به چه شكل پيش خواهد رفت. 

خنداني در پاسخ به سوال ديگري گفت: بحث تعيين سقف درآمدي دفاتر از اقدامات دوره گذشته كانون بود. اين سقف تا الان به يك پنجم هم نرسيده و بيش از ۸۰ درصد دفاتر نتوانستند سقف درآمدي را پر كنند، تا كنون افزايش سقف در كشور نداشتيم.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران افزود: بيش از ۶۰ دفتر ما در دهك‌هاي پاييني هستند و دفاتري هستند كه از حد استاندارد پايين ترند و ضررده هستند. از همين رو مسئله توزيع اسناد غير دولتي مطرح است كه به دنبال تأييد مصوبه از سوي هيأت دولت هستيم تا اسناد رهني بانك‌ها در قالب تنظيم اسناد قرار گيرند تا به صورت يكنواخت بين دفاتر توزيع شود. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران اظهار كرد: بر اساس قانون دفاتر هر چهار سال يك بار حق التحرير ها تغيير كند. درحال حاضر حق ثبت‌ها متعلق به سال ۹۹ است و با توجه به ميزان تورم سال ۹۹ در نظر گرفته شده است‌. 

وي با اشاره به تورم چند سال اخير افزود: دفاتر اسناد رسمي متأثر از اين تورم‌ها است اما حق ثبت‌ها براي سه سال گذشته است اين در حالي است كه سردفتران مشكلاتي را در رابطه با پرداخت هزينه‌ها و حقوق به كارمندان دارند. 

خنداني افزود: هزينه تحريري يك وكالت در سال ۹۹، صد هزار تومان بود، اكنون نيز در سال ۱۴۰۱ همين اندازه است، در اين خصوص جلساتي با سازمان ثبت برگزار كرده ايم، و رياست قوه قضاييه نيز اعلام كرده كه اين موضوع قابل تجديد نظر است.
وي افزود: در خصوص افزايش تحريرها در دفاتر اسناد منتظر تصويب و اجراي امضاي رئيس قوه قضائيه هستيم. خواسته ما از رئيس قوه قضائيه اين هست كه سرعت عملي در اين رابطه به خرج دهند چرا كه مشكل تمامي همكاران ما است‌. 

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه قرار بود خدمات جديد از جمله ثبت فرش‌هاي دستباف و طلا به دفاتر واگذار شود؟ گفت: يك سري برون سپاري‌هايي داريم كه در حال انجام است و يك سري مسائل خارج از قوه قضائيه در حال پيگيري است.

 رئيس كانون سردفتران و دفترياران بيان كرد: برخي از فرش ها همانند فرش هاي دستباف به اندازه يك ماشين و يا يك آپارتمان ارزش دارد. از همين رو لازم است  مسئله تثبيت مالكيت آنها پيگيري شود كه اين موضوع در حال پيگيري است. 

خنداني گفت: ثبت برخي اموال از جمله سهام، طلا و جواهرات و فرش در مرحله اقدام است و در آينده‌اي نزديك انجام مي‌شود. در مرحله اول بحث ثبت فرش‌هاي نفيس پيگيري و اجرا خواهد شد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۴:۳۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

برگزاري آزمون سردفتري در 25 آذر

برگزاري آزمون سردفتري در 25 آذر/فرش هاي نفيس بزودي ثبت مالكيت مي شوند
رئيس كانون سردفتران و دفترياران با اشاره به برگزاري هفتمين دوره انتخابات اين كانون گفت: انتخابات به صورت الكترونيكي برگزار شد.
به گزارش خبرنگار قضائي خبرگزاري فارس، علي خنداني، رئيس كانون سردفتران و دفترياران صبح امروز در نشست خبري خود اظهار كرد: انتخابات هيئت مديره كانون سردفتران و دفترياران هر سه سال، يك بار برگزار مي شود.  

وي ادامه داد: تا كنون ۶ دوره انتخابي هيئت مديره كانون سردفتران و دفترياران برگزار شده، متولي برگزاري اين انتخابات سازمان ثبت اسناد است. 

خنداني بيان كرد: انتخابات هفتمين دوره هيئت مديره كانون سردفتران و دفترياران به صورت الكترونيكي برگزار شد. احراز هويت در اين دوره انتخابات به صورت چشمي و آنلاين بود. 

وي افزود: يك‌ساعت  پس از برگزاري اين دوره از انتخابات، نتيجه آن مشخص شد. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران گفت: تا كنون ۶ دوره انتخابي را  پشت سر گذاشته ايم و هفتمين دوره آن در ۲۸ مرداد سال جاري با ۴۴ سردفتر و ۱۵ دفتريار و به صورت الكترونيكي برگزار شد. 

مقالات ديگر: خريدار فرش

قاليشويي در مجيديه

خنداني بيان كرد: مراسم توديع معارفه هيات مديره جديد سه شنبه هفته گذشته ۱۷ برگزار شد و رسما هيات مديره هفتم ما شروع به كار كرد.

وي افزود: در دوره گذشته با چالش هاي سنگيني مواجه بوديم از جمله سند خودرو. و قانون اصلاح فضاي كسب و كار. متاسفانه چالش اسناد خودرو دفاتر اسناد را تحت تاثير خود قرار داد. همچنين  قانون اصلاح فضاي كسب و كار نيز در دوره قبلي اين قانون مصوب شد و امسال عملياتي مي شود. اجراي اين قانون اخلال جدي ايجاد خواهد كرد ولي به هرحال تصويب شد. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران بيان كرد: جاي مركز پژوهشي در كانون خالي بود لذا تشكيل پژوهشگاه را شروع كرديم و در حال انجام است و ظرف چندماه و قبل از پايان سال،  پژوهشگاه كانون سردفتران و دفترياران تشكيل خواهد شد. 

خنداني درباره بحث تصاوير از دفاتر اسناد رسمي گفت: خدمات و اسناد ما از سال ۹۲ به بعد  به صورت الكترونيكي بوده اما قبل از آن به صورت سنتي اين خدمات ارائه مي شد.

وي افزود: ممكن است تخلفاتي در دفاتر دست نويس محقق شود و بحث جعل و اتفاقاتي مثل سيل، زلزله و... اسناد  از بين برود، از همين رو از اواخر بهمن سال گذشته به صورت سراسري اين كار آغاز شد.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران خاطرنشان كرد: در ۱۳ استان تصويربرداري دفاتر  تكميل شده است و   قريب به ۹۰ درصد تصويربرداري  و اسكن دفاتر دست نويس انجام شده است. 

وي با بيان اينكه ثبت نام در آزمون سردفتري تمام شده است، درباره تعداد ثبت نام كنندگان در اين آزمون گفت: آمار قطعي ثبت نام كنندگان اعلام نشده است اما يكي دو روز آينده تعداد نهايي اعلام مي شود. 

رييس كانون سردفتران و دفترياران افزود: ملاك جذب در آزمون نمره تراز است  و هر كس كه تراز نمره را كسب كرده باشد به عنوان پذيرفته شده آزمون كتبي به سازمان ثبت معرفي مي شود و بعد از آن فرايندهاي اختبار و كارآموزي و تعيين صلاحيت و ... طي مي شود. 

وي درباره برگزاري همايش روز سند رسمي به مناسبت روز دفاتر اسناد رسمي گفت: همايش ۶ دي  برگزار مي شود. دو سال به دليل كرونا آزمون را برگزار نكرديم، امسال احتمالا بين بازه زماني اول تا ۴ دي  برگزار مي شود. 

وي ادامه داد:  اكنون حدود ۱۸۰۰ دفتر اسناد رسمي در شهر تهران، ۲۲۰۰ دفتر در استان تهران و در مجموع ۸۴۱۶ دفتر اسناد رسمي فعال در سراسر كشور فعال است. البته تعداد دفاتر اسناد رسمي حدود ۹ هزار دفتر است كه برخي از آنها غيرفعال هستند. طبق  قانون قبلي ۱۵ تا ۲۰ هزار نفر بايد جذب مي‌شدند كه اجرا و عملياتي نشد. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران تصريح كرد: قانون تسهيل صدور مجوز براي برخي كسب و كارها با توجه به سابقه تاريخي و از زماني كه در شوراي رقابت مطرح و سال گذشته تصويب شد و اكنون در حال اجرا است، آثار و پيامدهايي دارد كه حاكميت نظام حقوقي كشور را دچار اخلال جدي خواهد كرد.

وي ادامه داد: نحوه كار و جذب سران دفاتر طبق قانون تسهيل صدور مجوز براي برخي كسب و كارها خواهد بود اما در مورد كم و كيف آن بايد ببينيم به چه شكل پيش خواهد رفت. 

خنداني در پاسخ به سوال ديگري گفت: بحث تعيين سقف درآمدي دفاتر از اقدامات دوره گذشته كانون بود. اين سقف تا الان به يك پنجم هم نرسيده و بيش از ۸۰ درصد دفاتر نتوانستند سقف درآمدي را پر كنند، تا كنون افزايش سقف در كشور نداشتيم.

رئيس كانون سردفتران و دفترياران افزود: بيش از ۶۰ دفتر ما در دهك‌هاي پاييني هستند و دفاتري هستند كه از حد استاندارد پايين ترند و ضررده هستند. از همين رو مسئله توزيع اسناد غير دولتي مطرح است كه به دنبال تأييد مصوبه از سوي هيأت دولت هستيم تا اسناد رهني بانك‌ها در قالب تنظيم اسناد قرار گيرند تا به صورت يكنواخت بين دفاتر توزيع شود. 

رئيس كانون سردفتران و دفترياران اظهار كرد: بر اساس قانون دفاتر هر چهار سال يك بار حق التحرير ها تغيير كند. درحال حاضر حق ثبت‌ها متعلق به سال ۹۹ است و با توجه به ميزان تورم سال ۹۹ در نظر گرفته شده است‌. 

وي با اشاره به تورم چند سال اخير افزود: دفاتر اسناد رسمي متأثر از اين تورم‌ها است اما حق ثبت‌ها براي سه سال گذشته است اين در حالي است كه سردفتران مشكلاتي را در رابطه با پرداخت هزينه‌ها و حقوق به كارمندان دارند. 

خنداني افزود: هزينه تحريري يك وكالت در سال ۹۹، صد هزار تومان بود، اكنون نيز در سال ۱۴۰۱ همين اندازه است، در اين خصوص جلساتي با سازمان ثبت برگزار كرده ايم، و رياست قوه قضاييه نيز اعلام كرده كه اين موضوع قابل تجديد نظر است.
وي افزود: در خصوص افزايش تحريرها در دفاتر اسناد منتظر تصويب و اجراي امضاي رئيس قوه قضائيه هستيم. خواسته ما از رئيس قوه قضائيه اين هست كه سرعت عملي در اين رابطه به خرج دهند چرا كه مشكل تمامي همكاران ما است‌. 

وي در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اينكه قرار بود خدمات جديد از جمله ثبت فرش‌هاي دستباف و طلا به دفاتر واگذار شود؟ گفت: يك سري برون سپاري‌هايي داريم كه در حال انجام است و يك سري مسائل خارج از قوه قضائيه در حال پيگيري است.

 رئيس كانون سردفتران و دفترياران بيان كرد: برخي از فرش ها همانند فرش هاي دستباف به اندازه يك ماشين و يا يك آپارتمان ارزش دارد. از همين رو لازم است  مسئله تثبيت مالكيت آنها پيگيري شود كه اين موضوع در حال پيگيري است. 

خنداني گفت: ثبت برخي اموال از جمله سهام، طلا و جواهرات و فرش در مرحله اقدام است و در آينده‌اي نزديك انجام مي‌شود. در مرحله اول بحث ثبت فرش‌هاي نفيس پيگيري و اجرا خواهد شد. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۴:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع: