onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

۶۳ اخلالگر ارز در پايتخت دستگير شد

تهران - ايرنا - فرمانده انتظامي تهران بزرگ از دستگيري ۶۳ اخلالگر ارزي خبر داد و گفت: از اين اخلالگران بيش از سه ميليون انواع ارز كشف و ضبط شد.

به گزارش خبرنگار ايرنا، سردار حسين رحيمي روز سه شنبه در حاشيه اجراي طرح كاشف در جمع خبرنگاران گفت: همكارانم در پليس امنيت اقتصادي به ۳۸ پرونده اقتصادي رسيدگي كرده و ۶۷ متهم را كه اقدام به ايجاد اخلال در نظام ارزي كرده بودند مورد شناسايي قرار دادند.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي در منزل پيروزي

وي تاكيد كرد: ماموران پليس ۷۳۳ ميليارد تومان از اموال را از سودجويان پس گرفته و به بيت‌المال بازگردانند همچنين به ۳ هزار پرونده فرار مالياتي رسيدگي شده و ۱۴ هزار ميليارد تومان از اين فرارهاي مالياتي پس گرفته شد.

رييس پليس پايتخت ادامه داد: همچنين ۱۰۴ متهم در حوزه جرائم اقتصادي و به دليل ارتكابي همچون قاچاق، رشوه و ارتشا دستگير شدند.

وي با بيان اينكه پليس در حوزه ارز ۲۴ پرونده گفت: در مجموع سه ميليون و ۱۴ هزار قطعه انواع ارز به ارزش بيش از ۳۶۰ ميليارد ريال از اين افراد كشف شد.

سردار رحيمي با بيان اينكه اقدامات پليس در حوزه ليزينگ خودرو همچنان ادامه دارد، گفت: در اين زمينه يك شركت كه از ۲۰۰ نفر كلاهبرداري كرده بودند شناسايي و اعضاي آن دستگير شده همچنين باندي كه ۴۵ فقره خودرو را به روش سند نمره به سرقت برده بودند و ۳۰ فقره موتورسيكلت را هم سرقت كرده بودند دستگير شدند.

وي تاكيد كرد: فردي كه دو قتل در طول يك سال انجام داده بود و بعد از قتل اول به تركيه فرار كرده و مجدد به كشور بازگشته بود توسط ماموران آگاهي شناسايي و دستگير شد.

به گفته رييس پليس پايتخت، در دو ماه گذشته ۱۰ درصد افزايش وقوع انواع جرايم را در تهران داشتيم و ۳۰ درصد كاهش كشفيات را نيز شاهد بوديم.

وي در خصوص پنجمين مرحله از طرح كاشف پليس آگاهي در سال جاري كه توسط ماموران پليس آگاهي تهران بزرگ به مرحله اجرا درآمد گفت: ۳۲۱ نفر از سارقين، زورگيران، كيف قاپان، موبايل قاپان، سارقان منازل و اماكن خصوصي، سارقان خودرو، جاعلان و كلاهبرداران دستگير شدند.

سردار رحيمي با بيان اينكه بخشي از اين متهمان در قالب ۶۸ باند فعاليت مي‌كردند، افزود: از اين افراد پنج قبضه سلاح جنگي كشف شد و همچنين آنها به بيش از ۲ هزار و ۱۲۸ فقره سرقت اعتراف كردند.

وي با بيان اينكه ۲۰۴ نفر از اين سارقان سابقه دار بودند، گفت: ۲ باند شركت‌هاي هرمي با ۳۰ عضو شناسايي و منهدم شدند همچنين ۲۴ نفر از محكومين فراري در حوزه سرقت نيز دستگير شدند همچنين ۶ باند سارق حرفه‌اي منزل ۴ باند سارق خودرو به ويژه خودروي مزدا ۳ در اين مرحله از طرح كاشف شناسايي و دستگير شدند.

به گفته فرمانده انتظامي تهران بزرگ يك باند سارق حرفه‌اي تلفن همراه دستگير شده اند كه يك ميليارد تومان تلفن همراه سرقتي را جمع آوري كرده بودند و قصد ارسال به كشور افغانستان داشتند.

مقالات ديگر:سالن عقد شيك تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۳:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

ايران توليد اورانيوم ۶۰ درصدي خود را افزايش داد

در دومين اقدام در واكنش به قطعنامه مذكور، ايران دو آبشار ديگر IR-۲m و IR-۴ را در سايت نطنز بازبيني و گازدهي كرد و دو آبشار ديگر از اين ماشين‌ها براي گازدهي آماده شده است.

براي اولين بار، ايران توليد اورانيوم ۶۰ درصد را در فردو آغاز و ميزان توليد اورانيوم ۶۰ درصدي خود را افزايش داد.

به گزارش ايسنا، سازمان انرژي اتمي در واكنش به قطعنامه شوراي حكام اقدام به توليد اورانيوم تا غناي ۶۰ درصد در سايت فردو كرد و صبح روز دوشنبه توليد آن به مرحله پايداري رسيد.

به نظر مي رسد سازمان انرژي اتمي به دنبال آن است تا از امكانات و فضاي سايت فردو براي تجهيز و توليد حداكثر استفاده را به كار گيرد.

 مقالات بيشتر:تعميرات حرفه اي ساز تهران

همچنين در دومين اقدام در واكنش به قطعنامه مذكور، ايران دو آبشار ديگر IR-۲m و IR-۴ را در سايت نطنز بازبيني و گازدهي كرد و دو آبشار ديگر از اين ماشين‌ها براي گازدهي آماده شده است.

ناصر كنعاني سخنگوي وزارت امور خارجه كشورمان روز يكشنبه اعلام كرده بود: در پاسخ به اقدام اخير سه كشور اروپايي و آمريكا در تصويب قطعنامه عليه ايران، در نخستين گام، چند اقدام در دستور كار سازمان انرژي اتمي ايران قرار گرفت و اجراي آنها از روز يكشنبه هفته جاري با حضور بازرسان آژانس بين امللي انرژي اتمي در مجتمع‌هاي غني سازي نطنز و فردو انجام مي شود.

شوراي حكام آژانس بين المللي انرژي اتمي روز پنجشنبه هفته گذشته در نشست فصلي خود تحت فشار شديد سياسي كشورهاي آمريكا، انگليس، فرانسه و آلمان قطعنامه اي عليه فعاليت‌هاي صلح آميز هسته‌اي كشورمان به تصويب رساند

اين سومين قطعنامه شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي عليه ايران پس از اجرايي شدن برجام و بسته شدن پرونده مسائل ادعايي پادماني است كه با فشار رژيم صهيونيستي در شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي صادر مي‌شود.

سي ام خرداد ۱۳۹۹ و هجدهم خرداد ۱۴۰۱ هم قطعنامه مشابهي توسط سه كشور اروپايي عضو برجام و حمايت آمريكا پيشنهاد و تصويب شده بود، اما قطعنامه سوم نسبت به دو قطعنامه قبلي لحن تاكيد و تندتري عليه ايران و همكاري‌هايش با اژانس داشت.

مقالات ديگر:ايمپلنت دندان شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۰۴:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

نماينده مجلس به صورت مشروط قانع شد

نماينده مردم تهران از توضيحات وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص اقدامات اين وزارتخانه براي توسعه شبكه ملي اطلاعات به صورت مشروط قانع شد.

به گزارش «تابناك» به نقل از خانه ملت، در نشست علني امروز (سه شنبه، ۲۴ آبان ماه) مجلس شوراي اسلامي سوال ملي مجتبي رضاخواه، احمد اميرآبادي فراهاني و تعدادي ديگر از نمايندگان از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات در خصوص اقدامات اين وزارتخانه براي توسعه شبكه ملي اطلاعات مطرح شد كه نهايتا نماينده مردم تهران به نمايندگي از سوال كنندگان از توضيحات زارع پور به صورت مشروط قانع شد.

مقالات بيشتر:وكيل پايه يك دادگستري تهران

رضاخواه گفت: از وزير ارتباطات و اطلاعات مي‌خواهم ظرف مدت سه ماه مشكلات كسب وكار‌هاي اينترنتي را برطرف كرده و شرايطي را فراهم كنند تا اين كسب و كار‌ها بتواند در شبكه ملي اطلاعات و پيام رسان‌هاي داخلي فعاليت كنند.

روح اله عباس پور در تشريح سوال مجتبي رضاخواه، احمد اميرآبادي فراهاني و ۷۴ نفر از نمايندگان از وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، گفت: اقدام وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات براي توسعه شبكه ملي اطلاعات محور سوال نمايندگان بوده است.

سخنگوي كميسيون صنايع و معادن مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: در اجراي ماده ۲۰۷ آئين نامه داخلي مجلس شوراي اسلامي سوال فوق در جلسه رسمي مورخ ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ و همچنين ۹ آبان سال جاري با حضور اعضاي كميسيون، نمايندگان سوال كننده و وزير مربوطه مطرح و پس از استماع نظرات طرفين و نظر به عدم اقناع نمايندگان سوال كننده از پاسخ‌هاي ارائه شده وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات كميسيون قلمرو سوال را ملي تشخيص داد.

مقالات ديگر:تعمير سه تار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۱:۴۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

حتي شربت سرماخوردگي و آنتي هيستامين نداريم

برترين ها:نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: علي‌رغم هشدارهاي داده شده، عدم مديريت به هنگام درون و برون‌سازماني منجر به وضعيت كنوني شده است. همه ما بايد از مردم عذرخواهي كنيم كه امروز حتي يك شربت ساده سرماخوردگي و آنتي هيستامين در دسترس نيست و مردم با مشكل مواجه هستند.

همشهري آنلاين: عبدالحسين روح‌الاميني در  جلسه علني امروز مجلس شوراي اسلامي و در جريان بررسي گزارش كميسيون بهداشت پيرامون اجراي طرح داروياري و علت كمبود دارو در بازار بيان كرد: بنده به عنوان دانشجوي ۴۴ ساله حوزه داروسازي و معلمي كه بيش از ۳۰ سال در اين حوزه تدريس داشته است بايد بگويم كه صنعت داروسازي يكي از پيچيده‌ترين و حساس‌ترين صنايع كشور است كه زنجيره‌اي از نهادهاي مختلف بايد در كنار هم قرار گيرد تا محصول نهايي به دست مردم برسد.

مقالات بيشتر:تعمير تار غرب تهران

وي در ادامه اظهار كرد: بدون برنامه ‌ريزي به هنگام و مديريت به هنگام و دخالت موثر و پيش بيني شده نمي‌توان محصول را به دست مصرف كننده رساند. از سال گذشته در تمام سطوح در جلساتي كه برگزار شد ما مطالب را به عالي‌ترين مقام‌ها منتقل كرديم. امروز صنعت داروسازي مظلوم واقع شده و بايد از آن دفاع شود چرا كه تيرماه امسال با ۱۰۰ امضاء به رياست جمهوري هشدار دادند كه اگر به اين مطالب رسيدگي نشود دچار مشكل اساسي خواهيم شد. اما به اين هشدارها توجهي نشد.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد: علي‌رغم هشدارهاي داده شده، عدم مديريت به هنگام درون و برون‌سازماني منجر به وضعيت كنوني شده است. همه ما بايد از مردم عذرخواهي كنيم كه امروز حتي يك شربت ساده سرماخوردگي و آنتي هيستامين در دسترس نيست و مردم با مشكل مواجه هستند.

مقالات ديگر:شيكترين دفتر ازدواج غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۱:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

آمريكا از زلنسكي خواسته با روسيه مذاكره كند

وال استريت ژورنال به نقل از منابع ديپلماتيك آشنا با گفتگوها گزارش داد كه جيك ساليوان، مشاور امنيت ملي بايدن به ولوديمير زلنسكي، رئيس جمهور اوكراين توصيه كرده كه در مذاكرات احتمالي با روسيه موضعي"واقع بينانه" داشته باشد.

به گزارش ايسنا به نقل از اسپوتنيك، به گفته ديپلمات‌ها،‌ ساليوان در سفر 4 نوامبر خود به كي‌يف اين پيام را به زلنسكي داد كه او و مقاماتش بايد خواسته‌ها و اولويت‌هاي واقع‌بينانه را براي گفتگوها تدوين كنند و احتمالاً در هدف اعلام‌شده خود براي بازگرداندن كنترل كريمه تجديد نظر كنند.

مقالات بيشتر:نقاشي ساختمان شمال تهران

واشنگتن همچنين پيشنهاد كرد كه كي يف بايد ايده مذاكره با روسيه را براي به دست آوردن اهرم فشار بپذيرد.

اوايل ماه جاري، زلنسكي شرايط مذاكرات صلح با روسيه را مطرح كرد و خواستار احياي تماميت ارضي اوكراين، احترام به منشور سازمان ملل، "غرامت تمام خسارات ناشي از جنگ" و تضمينعدم تكرار درگيري شد.

ندري رودنكو معاون وزير امور خارجه روسيه گفت كه مسكو هيچ پيش شرطي براي مذاكره با اوكراين ارائه نمي كند، اما كي يف بايد حسن نيت خود را نشان دهد. سخنگوي كرملين، ديميتري پسكوف گفت كه روسيه براي تماس‌ها آماده است اما اوكراين راه ادامه مذاكره را بسته است.

مقالات ديگر:وكيل كلاهبرداري غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۳:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

ايلان ماسك ۱۹.۵ ميليون از سهام تسلا خود را فروخت

بر‌اساس فرم‌هايي كه اخيراً در كميسيون بورس و اوراق بهادار آمريكا ثبت شده، ايلان ماسك ۱۹.۵ ميليون از سهام تسلا خود را فروخته است.

به گزارش گروه دانش و فناوري خبرگزاري آنا، بر‌اساس فرم‌هايي كه اخيراً در كميسيون بورس و اوراق بهادار آمريكا ثبت شده، ايلان ماسك ۱۹.۵ ميليون از سهام تسلا خود را به ارزش ۳.۴ ميليارد دلار فروخته است. با اين فروش، سهام فروخته‌شده ماسك از تسلا در سال جاري ميلادي به حدود ۲۰ ميليارد دلار مي‌رسد كه بخش عمده‌اي از آن براي تأمين مالي خريد ۴۴ ميليارد دلاري توييتر بوده است.

مقالات بيشتر:نقاشي ساختمان نياوران

ماسك در سال ۲۰۲۱ تقريباً ۲۲ ميليارد دلار از سهام تسلا را فروخت؛ سالي كه ارزش سهام اين شركت بيش از ۵۰ درصد رشد كرد. او در آوريل امسال نيز ۸.۴ ميليارد دلار و در ماه آگوست ۶.۹ ميليارد دلار از سهام تسلا را واگذار كرد. پس از فروش ماه آوريل، او در توييتي نوشت: «پس از امروز فروش ديگري براي TSLA برنامه‌ريزي نشده است.» او در ماه آگوست نيز يك‌بار ديگر ادعا كرده بود كه فروش سهامش تمام شده است.»

**سهام فعلي ايلان ماسك در تسلا

طبق گزارش گاردين، ماسك كه ثروتمندترين فرد جهان است، اكنون حدود ۱۳۵ ميليون سهام تسلا را در اختيار دارد.

اين گزارش در حالي منتشر شده است كه تسلا چند هفته پيش از سود ۳.۳ ميليارد دلاري و درآمد ۲۱.۴۵ ميليارد دلاري خود براي سه ماهه سوم خبر داد كه كمتر از انتظارات وال استريت بود. ارزش تسلا در سال جاري حدود ۴۶ درصد كاهش يافته و دارايي ماسك به كمتر از ۲۰۰ ميليارد دلار رسيده است.

معامله بين ماسك و توييتر ۲ هفته قبل نهايي شد و مديرعامل جديد اين شبكه اجتماعي، بلافاصله «پاراگ آگراوال» و چندين مدير ارشد آن را اخراج كرد. همچنين ماسك هزينه سرويس بلو اين پلتفرم را به ماهي ۸ دلار تغيير داد.

مقالات ديگر:ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۱:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

نحوه پيشگيري از آنفلوآنزا

بيماري آنفلوآنزا به طور كلي بيماري خفيف تا متوسطي محسوب مي‌شود، اما مي‌تواند شديد و در بعضي مواقع كشنده باشد. با اين حال بايد بدانيد كه اين بيماري، قابل پيشگيري است.

به گزارش ايسنا، بيماري آنفلوآنزا مي‌تواند شديد و در بعضي مواقع كشنده باشد، اما بايد بدانيد كه اين بيماري با واكسن قابل پيشگيري است. در عين حال بايد توجه كرد كه بين واكسن‌هاي ايراني و غير ايراني آنفلوآنزا هيچ تفاوتي وجود ندارد. همچنين دو هفته بعد از دريافت واكسن آنفلوآنزا، ايمني كافي در بدن ايجاد مي شود. اين در حاليست كه بهترين زمان تزريق واكسن، در آغاز فصل سرما است.

افراد واجد شرايط تزريق واكسن آنفلوآنزا

افراد واجد شرايط تزريق واكسن آنفلوآنزا، شامل كادر بهداشت و درمان، زنان باردار، افراد بالاي ۶۵ سال، افراد ‌داراي بيماري زمينه‌اي تنفسي و تنگي نفس مزمن، افراد داراي نارسايي و بيماري مزمن قلبي، افراد داراي نارسايي و بيماري مزمن كليه، افراد داراي نارسايي و بيماري مزمن كبد، افراد مبتلا به قند خون بالا (ديابت)، افراد داراي چاقي بسيار زياد، افراد داراي بيماري هاي مزمن عصبي، سكته مغزي، ام‌اس، سندروم داون، افراد مبتلا به كم خوني داسي شكل، پزشكان و پرستاران، ساكنين آسايشگاه‌ها و كاركنان اين مراكز، كساني كه در محل كار يا منزل از سالمند يا فرد دچار ضعف ايمني مراقبت مي‌كنند، كساني كه در سراي سالمندان يا معلولان زندگي مي‌كنند، كودكان در سنين پايين (به ويژه كمتر از ۵ سال) و ... است.

راه‌هاي انتقال بيماري آنفلوآنزا

افراد مبتلا به بيماري آنفلوآنزا مي‌توانند از يك روز قبل از شروع علايم تا پنج الي هفت روز بعد از آن، ساير افراد را آلوده كنند. كودكان به مدت طولاني‌تري مي‌توانند ويروس را منتشر كنند. بر همين اساس ترشحات تنفسي فرد بيمار، تماس با سطوح و اشياي آلوده به ويروس و سپس دست زدن به دهان، بيني و چشم‌ها از جمله راه‌هاي انتقال بيماري آنفلوآنزا محسوب مي‌شوند.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه پيروزي

چهار عامل مهم انتقال بيماري آنفلوآنزا عبارتند از:

- فضاهاي سرپوشيده با تهويه نامناسب و ناكافي

- شلوغي و تجمع افراد

- تماس نزديك (فاصله كمتر از دو متر، دست دادن و روبوسي)

- حضور فرد بيمار بدون ماسك در بين جمعيت

راه‌هاي پيشگيري از مهم‌ترين بيماري‌هاي تنفسي ويروسي مانند آنفلوآنزا، كرونا و...

براي پيشگيري از بيماري‌هاي تنفسي در فصل سرما موارد زير را رعايت كنيد:

- تزريق واكسن در افراد واجد شرايط

- رعايت بهداشت دست

- استفاده از ماسك در فضاي بسته

 

- برقراري تهويه و باز گذاشتن پنجره‌ها

- حفظ فاصله دو متري با افراد داراي علايم

- ماندن در خانه در صورت داشتن علايم

- رعايت بهداشت عطسه و سرفه به طوري كه در هنگام عطسه و سرفه از دستمال كاغذي استفاده كنيد و اگر به دستمال كاغذي دسترسي نداشتيد از قسمت بالاي آستين استفاده كنيد.

- تقويت سيستم ايمني با تغذيه مناسب و مصرف ميوه جات و سبزيجات قرمز و نارنجي مانند هويج، چغندر، مركبات و…

- مصرف مايعات كافي

- داشتن خواب كافي شبانه

- پرهيز از استرس طولاني

- داشتن فعاليت بدني منظم (۳ بار در هفته)

- گرم نگه داشتن فضاي خانه به ويژه‌ زمان خواب

- غرغره كردن آب نمك

افرد در معرض خطر ابتلا به فرم شديد آنفلوآنزا

به طور كلي آنفلوآنزا بيماري خفيف تا متوسطي محسوب مي‌شود، اما در برخي از افراد مي‌تواند بيماري شديد ايجاد كند. بر اين اساس افرادي مانند افراد داراي نقص ايمني، افراد داراي چاقي بسيار زياد، مبتلايان به ام اس و برخي بيماري هاي عصبي مزمن، كم خوني داسي شكل، مبتلايان به بيماري‌هاي مزمن تنفسي، كبدي، كليوي، افراد دچار سكته مغزي، مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي مزمن، افراد مبتلا به قند خون بالا، زنان باردار و كودكان خردسال در معرض ابتلا به فرم شديد آنفلوآنزا قرار دارند. در عين حال بايد توجه كرد كه فشارخون به تنهايي عامل خطر براي آنفلوآنزاي شديد نيست.

علايم شايع بيماري‌هاي تنفسي ويروسي آنفلوآنزا و كرونا

آبريزش بيني، عطسه، سرفه، تب و لرز، بدن درد، سردرد، گلودرد، گوش درد، ضعف و بي‌حالي، بي‌اشتهايي، در برخي موارد تهوع و اسهال جزو علائم شايع بيماري‌هايي نظير آنفلوآنزا و كرونا هستند. البته از روي علايم ظاهري فرد نمي‌توان نوع ويروس را تشخيص داد زيرا علايم كرونا، آنفلوآنزا و ساير ويروس‌هاي سرماخوردگي مشابه هستند.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، با اين حال در بيماري آنفلوآنزا يكسري علايم هشدار وجود دارد كه شامل تشنج، درد قفسه سينه، تنگي نفس، كم آبي شديد و تشديد بيماري زمينه‌اي است.

مقالات ديگر:خانه سالمندان خصوصي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۲۱:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

افزايش موج بازگشت نخبگان در دولت سيزدهم

علي بهادري جهرمي سخنگوي دولت، به بيان دستاوردهاي دولت در زمينه تجهيزات پزشكي، خودروسازي، توليد برق، توليد كشاورزي و ميزان رشد توليد ناخالص ملي پرداخت و گفت: آثار اين دستاوردها در سفر مردم هم نمايان مي شود.

به گزارش سلام نو به نقل از ايلنا، سخنگوي دولت گفت: در ۵ سال گذشته كشور فقط بيش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به كشور بازگشتند و موجي از بازگشت را داشتيم و در سال اول فعاليت دولت جديد اين موج هم بيشتر شده است، يك مورد آقاي سيد فريد معصومي بودند كه در حادثه تروريستي حرم حضرت شاهچراغ به شهادت رسيدند.

علي بهادري جهرمي ضمن تسليت حادثه تروريستي شيراز و همچنين درگذشتگان حوادث اخير كشور گفت: ان‌شاالله بتوانيم با بازگشت آرامش به كشور شاهد چنين حوادث تلخي نباشيم. اجتماعات پر شور در كشور براي تشييع پيكر شهداي حادثه تروريستي و اعتراضات نشان داد مردم دست رد به اقدامات آشوبگرانه زدند و اجازه نمي‌دهند اين اقدامات آشوبگرانه و تجزيه‌طلبانه به جايي برسد.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي شرق تهران

سخنگوي دولت با اشاره به سوال شعار بيان كرد: هنگامي كه از توليد داخل حمايت مي‌شود اشتغال رونق مي‌گيرد و در گذر زمان مي‌تواند كمك‌كننده رفاه مردم باشد كه آثارش در سفره مردم نشان داده مي‌شود.

وي ادامه داد: توليد ناخالص ملي در ۳ماه اول امسال مطابق مركز آمار رشد ۳/۵ درصد و رشد ما دربخش صنعت رشد ۵/۱ درصد است. در حوزه تجهيزات پزشكي در ۷ ماه اول امسال در توليد ۵۰۰ محصول تجهيزات پزشكي ۲۵ درصد افرايش پروانه توليد داشتيم. در بخش توليد فولاد در ۵ ماه ابتداي امسال تقريبا ۱۰ درصد رشد داشته است. در حوزه توليد خودروسازي توليد كامل ما رشد بسيار زيادي داشت و ديگر خودرو ناقص توليد نمي‌شود و تقريبا خودرويي در انبار خودروسازي وجود ندارد و تقريبا توليد خودرو كامل به مرز ۱۰۰ درصد رسيده است و رشد توليد خودرو به ۲۸۸ درصد رسيده است.

سخنگوي دولت ادامه داد: در صنعت كاغذ كه دولت وعده خودكفايي داده بود در ۵ ماه ابتدايي سال ما ۶/۸ درصد رشد داشته‌ايم، در توليد پتروشيمي ۶/۱ درصد رشد داشتيم و در توليد تلويزيوني ۲۱ درصد رشد داشتيم. در حوزه توليدات كشاورزي هم رشد داشتيم به طوري كه در برنج ۳۱ درصد، گندم ۳۷ درصد و جو ۳۰ درصد افزايش توليد داشتيم و در خريد تضميني گندم رشد ۶۰ درصدي همراه بوده است.

بهادري جهرمي افزود: ۶ هزار مگاوات توليد برق داشتيم كه در طول يكسال بي‌سابقه بوده است.

يك جوان ديگر به كابينه دولت اضافه شد

سخنگوي دولت درباره آغاز دور دوم سفرهاي استاني و انتخاب معاونت اجراي رئيس‌جمهور گفت: يك جوان ديگر به كابينه دولت اضافه شد و آقاي محسن منصوري استاندار تهران به عنوان معاون اجرايي رئيس‌جمهور و سرپرست نهاد رياست جمهوري انتخاب شدند.

وي درخصوص موج مهاجرت در كشور و مديريت دولت براي اين موضوع بيان كرد: در ۵ سال گذشته كشور فقط بيش از ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه به كشور بازگشتند و موجي از بازگشت را داشتيم و در سال اول فعاليت دولت جديد اين موج هم بيشتر شده است، يك مورد آقاي سيد فريد معصومي بودند كه در حادثه تروريستي حرم حضرت شاهچراغ به شهادت رسيدند.

 

اين ۲ هزار و ۷۰۰ نخبه‌اي كه به كشور بازگشتند الگوي جوانان ما هستند و دولت مصوبات بسياري براي به كارگيري نخبگان داشته است. بيش از ۱۰ هزار نخبه با شركت‌هاي دانش‌بنيان كار مي‌كنند و تصميمات متعددي با همكاري مراجع مختلف اتخاذ شد و تفاهم‌نامه‌اي با وزارت علوم داشتيم كه نخبگان المپيكي ما بورسيه شوند و همين امسال ۴۳ نفر بورسيه دانشگاه‌هاي كشور شدند و در رشته علوم پايه تحصيل مي‌كنند.

بهادري جهرمي افزود: قانون توليد جهش دانش‌بنيان ۶ آيين نامه‌اش تصويب شده و در حال اجرايي شدن است.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۴:۵۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

تصميم گيري در برجام اكنون با آمريكايي هاست/ ايران امروز قدرتمندتر از هر زماني است

 

خبرفوري:رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه جمهوري اسلامي ايران امروز قدرتمندتر از هر زماني است ، گفت: حضور بسيار موثري در منطقه داشته و بنا دارد اين حضور قدرتمندانه را براي حمايت از مظلومان عالم و مردم تحت ستم و آزاديخواهان ادامه دهيم.

تصميم گيري در برجام اكنون با آمريكايي هاست/ ايران امروز قدرتمندتر از هر زماني است

سيدابراهيم رئيسي  در جمع مديران ارشد رسانه هاي بين المللي عضو اتحاديه خبرگزاري هاي آسيا و اقيانوسيه (اوآنا) ، ماموريت اصحاب رسانه‌، را حفظ استقلال و هويت كشورها بخصوص در اين منطقه برشمرد.

مقالات بيشتر:مركز كشاوره كودك و نوجوان گيشا

وي يادآورشد: امروز امروز در دنياي اطلاعات و ارتباطات زندگي مي كنيم كه هجوم بسياري به فرهنگ ملت ها بويژه ملت هاي مستقل صورت مي گيرد، دشمنان مي خواهند كشورها را از هويت تهي كنند تا كشور مستقل در دنيا و منطقه نباشد.

رئيس جمهور بر نقش تعيين كننده رسانه ها تاكيد كرد و گفت: رسانه ها به عنوان جايگاهي كه مي توانند از چند خصوصيت برخوردار باشند كه اولين ويژگي رسانه براي اينكه بتواند براي مردم به عنوان يك جايگاه اميدبخش مطرح باشد، برخورداري از صدق و راستي و به هنگام عمل كردن است. رسانه بايد بتواند استقلال، هويت و آزادي ملت ها را حفظ و صيانت كند و ملت ها را در برابر هجوم ها حفظ كند، اين رسالت مهم براي رسانه هاست.

وي در ادامه سخنانش با بيان اينكه اقسام ترور وجود دارد، گفت: گاهي ترور شخصي است كه فردي را ترور مي كنند؛ گاهي هم ترور شخصيتي است و با تهمت افترا و ناسزا شخصيت ها را ترور مي كنند.گاهي اقتصاد يك ملت را ترور مي كنند و الان با تحريم به دنبال ترور اقتصاد كشور ها هستند، تحريم همان جنگ نظامي است.

وي همچنين به تروريسم فرهنگي پرداخت و اظهاركرد: تروريسم فرهنگي، تروريسمي است كه به حقايق نمي پردازد و تلاش مي كند حقايق حذف شود و دومين كار تروريسم فرهنگي پنهان كردن حقيقت با دروغ تهمت و افترا است. تروريسم فرهنگي حقايق كم اهميت و كم وزن را بيان مي كنند تا حقايق اصلي پنهان را پنهان مي‌كند. تروريسم فرهنگي نمي خواهد حقايق براي مردم روشن شود، بر اين اساس ماموريت خطيري بر عهده اصحاب رسانه است مبني بر اينكه هويت تمدني مردم در آسيا و اقيانوسيه را حفظ كنند.

رئيس جمهور گفت: رسانه مي‌تواند حفظ ارزش‌ها و كرامت انساني براي ملت‌ها انجام دهد؛ ماموريت اجراي عدالت و پيگيري آن را در جامعه به عهده بگيرد.

رئيسي همچنين با خاطرنشان كردن اين مساله كه حفظ كرامت انساني و اجراي عدالت از نكاتي است كه مي‌تواند به عنوان محور خواسته رسانه‌ها و پيگيري رسانه‌ها مطرح باشد، تاكيد كرد: در واقع قدرت رسانه اگر در خدمت كرامت انساني و در خدمت اجراي عدالت باشد، رسانه ذي‌قيمتي است.

رئيسي همچنين با بيان اينكه ممكن است رسانه يك موضوع را دنبال كند اما بايد ببينيم چه ادراكي به‌وجود مي‌آيد، تاكيد كرد: ادراك مخاطب بسيار مهم است اينكه شما چه اراده كرديد يك بخش قضيه است بخش ديگر اين است كه ادراك مخاطب هم همان ادراكي است كه بايد اتفاق بيفتد.امروز جنگ، جنگ روايت‌هاست؛ از يك حادثه يك خبرگزاري يك گونه روايت مي‌كند يك رسانه به يك گونه ديگر؛ گاهي ۲۰ روايت وجود دارد؛ كدام روايت درست است؟ اينجا بايد دنبال روايت و حقايق رفت.

 

وي با بيان اينكه  استكبار به‌دنبال عوض كردن ادراكات جامعه  و تحميل ادراكات خود به جوامع است گفت: از يك بازي كودكانه گرفته تا مطالبي كه مي‌خواهد با جوانان و نوجوانان و لايه‌هاي مختلف اجتماعي القاء كند بيانگر آن است كه مي‌خواهد در مخاطبان ادراكي كه خودش مي‌خواهد، اتفاق بيفتد. اينكه برداشت درستي از واقعيت‌ها اتفاق بيفتد و ادراك درست و دقيقي در مقابل مطالب ساختگي رسانه هاي غربي شكل بگيرد، وظيفه رسانه‌هاي مستقل است.

وي همچنين  نقش رسانه ها را در جلوگيري از ترويج خشونت، افراطي‌گرايي، جرايم سازمان يافته، مواد مخدر و به راه‌انداختن اختلافات قومي و مذهبي يادآورشد و گفت: امروز ادامه حيات برخي در دنيا به راه انداختن اينگونه اختلافات به‌ويژه در كشورهاي مستقل است.

رئيسي در ادامه اظهاراتش با اشاره به اينكه  فصل جديدي در جهان در حال پيدايش است، ادامه داد: قدرت‌هاي جديدي دارد در دنيا خلق مي‌شود و به اين قدرت‌ها بايد توجه شود.

وي با برشمردن ويژگي هاي منطقه آسيا و اقيانوسيه گفت: داشتن نيمي از جمعيت جهان و ذخاير و منابع بسيار و شكل گيري اتحاديه هاي منطقه‌اي مثل شانگهاي و اوراسيا به اين منطقه قدرت بخشيده و همكاري هاي كشورهاي منطقه نيز قدرت جديدي رقن در منطقه رقم زده است. قدرت غربي‌ها و آمريكايي ها كه در دنيا يكه تازي مي كردند، چه بخواهند و چه نخواهند رو به افول است.

رييس جمهور كشورمان همچنين به مذاكرات هسته‌اي ايران پرداخت و گفت: ما به دنبال حق جمهوري اسلامي هستيم آن چه در برجام بود با نقض از سوي آمريكايي‌ها مواجه شد، اروپا هم به تعهدات  خود عمل نكرد فقط جمهوري اسلامي به تعهداتش عمل كرد. آژانس بين المللي انرژي اتمي  ۱۵ بار به طور رسمي اعلام كرده كه فعاليت هاي هسته اي ايران هيچ انحرافي ندارد؛ در مذاكرات نيز ايران حرفهاي خود را با منطق و استدلال بيان كرد و  آمريكا بايد تصميم بگيرد اما تاخير مي كند و زمان را مي گذراند.

وي با تاكيد بر اينكه ما مصمم هستيم كه حقوق ملت را دنبال كنيم ، افزود: ايران رفع و خنثي كردن تحريم ها را همزمان در دستور كار دارد. آمريكايي ها در مواجهه با ايران براي چندمين بار دچار خطا و اشتباه در برداشت شدند،  جمهوري اسلامي ايران امروز قدرتمندتر از هر زماني است و حضور بسيار موثري در منطقه داشته و بنا دارد اين حضور قدرتمندانه را براي حمايت از مظلومان عالم و مردم تحت ستم و آزاديخواهان ادامه دهيم.

مقالات ديگر:دفتر عقد تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۴:۵۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

تشريح عوامل شكست پروژه تهديد امنيت ايران

رئيس قوه قضائيه گفت: در قضاياي اخير تلاش شد افراد و عناصر كم گناه و نادم و پشيمان با لحاظ ترتيبات قانوني، زودتر آزاد شوند.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از مركز رسانه قوه قضائيه، حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي، امروز در نشست شوراي عالي قوه قضائيه با اشاره به توطئه‌هاي طراحي شده از جانب دشمنان ايران اسلامي جهت ضربه زدن به امنيت كشور در قضاياي اخير، اظهار كرد: مردم متدين و با بصيرت ايران اسلامي يك بار ديگر دشمن را در رسيدن به هدفش كه همان ناامن كردن كشور بود، ناكام گذاشتند؛ اين ناكامي دشمن براي او گران تمام شد؛ در اين قضايا دشمن تمام قد آمده بود كه امنيت كشور و مردم ما را برهم بزند.

مقالات بيشتر:بهترين روانشناس كودك و نوجوان در آرياشهر

رئيس قوه قضائيه با اشاره به عوامل شكست و هزيمت دشمن در اجرا و پيشبرد پروژه تهديد امنيت ايران اسلامي در اتفاقات اخير، گفت: مردم بصير و هوشيار و ولايتمدار ايران اسلامي به سرعت به پشت‌پرده اتفاقات و قضاياي اخير پي بردند و متوجه شدند كه برخي مسائل مطرح شده صرفاً بهانه است و هدف دشمن و عوامل او مقوله و موضوع ديگري است؛ لذا به هيچ وجه با دشمن همراهي نكردند؛ همچنين مسئولان و متوليان انتظامي، امنيتي و قضايي نيز در اين قضايا به صورت مطلوب به وظايف خود عمل كردند.     

رئيس دستگاه قضا بيان داشت: در اين ميان نكته مهم‌تر، هدايت‌هاي مقام معظم رهبري بود كه نقشه‌هاي دشمنان را به درستي براي مردم تفهيم و تبيين كردند و با كلام نافذ و نافع خود، توطئه‌هاي دشمنان را خنثي گرداندند.

وي با اشاره به اقدامات احمقانه‌ و جاهلانه‌اي كه دشمنان و عوامل آنها در قضايا و اغتشاشات اخير انجام دادند، گفت: حماقت‌ها و سبك مغزي‌هاي دشمنان و عوامل آنها و انجام اقداماتي نظير آتش زدن قرآن و پرچم ايران و برداشتن حجاب از سر زن هموطن با زور و بيان الفاظ و عبارات ركيك و زشت از جمله مواردي بود كه سبب شد مردم فهيم و بصير ايران به سرعت به ماهيت اين قضايا پي ببرند و متوجه شوند كه عناصر حاضر در اين اتفاقات دوستدار و حامي زنان و مردان ايراني نيستند و با مفهوم و مقوله حقوق بشر هم بيگانه‌اند. 

حجت الاسلام محسني اژه اي از اقدامات مسئولان قضايي در مراجع و مراكز مختلف كه براي رسيدگي به اتفاقات اخير علي‌رغم حجم بالاي كار روزمره، تلاش شبانه‌روزي مصروف كردند، تقدير به عمل آورد و اظهار كرد: در قضاياي اخير تلاش شد افراد و عناصر كم گناه و نادم و پشيمان با لحاظ ترتيبات قانوني، زودتر آزاد شوند.

وي ادامه داد:  با وصف اينكه الزاماتي قانوني براي مقامات قضايي از حيث رسيدگي‌ها، ابلاغ‌ها، فاصله بين كيفرخواست و ارائه آن به دادگاه و تعيين وقت دادگاه وجود دارد، همكاران قضايي ما ضمن التزام به موارد قانوني، تلاش كردند تا در حدود كمتر از يك‌ ماه كيفرخواست بسياري از عناصر اغتشاشات و قضاياي اخير را صادر و به دادگاه ارسال كنند؛ اين پرونده‌ها در دادگاه تعيين وقت شده است و رسيدگي به برخي از آنها نيز شروع شده است؛ در هفته جاري نيز در محاكم تهران وبرخي استان‌ها نيز رسيدگي به پرونده برخي ديگر از عناصر اغتشاشات اخير شروع مي‌شود.   

رئيس قوه قضائيه تاكيد كرد: محاكمه كساني كه در قضاياي اخير مرتكب جنايت شدند و با عناصر ضدانقلاب در داخل و خارج و بيگانگان مرتبط بودند، با دقت و طبق قانون انجام خواهد گرفت و اين افراد وفق قانون مجازات خواهند شد و اين مجازات بازدارنده خواهد بود. 

 

حجت الاسلام محسني اژه‌اي در ادامه نشست امروز با اشاره به جلسه اخير خود با جمعي از متخصصين و نخبگان رشته‌هاي مختلف علمي، دانشگاهي، اقتصادي و صنعتي، به يكي از موارد مطروحه در جلسه مزبور ناظر بر ضرورت جذب و بكارگيري افراد متخصص براي سمت‌ها و مناصب تخصصي اشاره كرد و اظهار كرد: بايد امور و مديريت‌ها را به متخصصين واجدشرايط سپرد؛ بعضاً مشاهده مي‌شود كه برخي كارها و مديريت‌ها به افراد غيرمتخصص سپرده مي‌شود؛ قطعاً در اينصورت كار به درستي پيش نمي‌رود؛ لذا تخصص‌گرايي و بكارگيري و گماردن افراد متخصص در سمت‌ها و پست‌ها امري لازم و ضروري است و اين مهم نيز بايد بيش از پيش در دستگاه قضايي مورد توجه قرار گيرد.

رئيس قوه قضائيه با اشاره به حضور اخير خود در جلسه هيئت عمومي ديوان عالي كشور براي دومين بار طي يك سال اخير، ضمن تقدير از خدمات و زحمات حجت‌الاسلام والمسلمين مرتضوي‌مقدم رئيس اين ديوان و معاونان وي و قضات شريف اين مرجع معظم قضايي، بيان كرد: ورودي پرونده‌ها به ديوان عالي كشور رو به افزايش است.

وي افزود: براي اين موضوع بايد چاره‌جويي شود؛ يكي از تدابير و علاج‌ها در اين قضيه توجه هر چه بيشتر و اهتمام تام محاكم و دادگاه‌هاي بدوي در صدور آراء و احكام متقن و محكم است؛ بدون ترديد اتقان هر چه بيشتر آراء و احكام دادگاه‌هاي بدوي هم براي مردم سودمند و نافع است و هم موجبات تقليل ورودي پرونده‌ها به ديوان عالي را فراهم مي‌آورد.

حجت الاسلام محسني اژه اي افزود: در راستاي كاهش ورودي پرونده‌ها به ديوان عالي كشور اقداماتي انجام گرفته و از حيث نياز به قانون نيز پيشنهاداتي از سوي خود ديوان عالي واصل شده كه اين پيشنهادات به معاونت حقوقي قوه قضائيه ارسال شده است.

رئيس قوه قضاييه در ادمه با تبيين و تشريح مواد ۴۷۴ و ۴۷۷ قانون آيين دادرسي كيفري ناظر بر درخواست اعاده دادرسي و تجويز اعاده دادرسي و مشخصاً بند چ ماده ۴۷۴ ناظر بر درخواست اعاده دادرسي  پيرامون مواردي كه «عمل ارتكابي جرم نباشد و يا مجازات مورد حكم بيش از مجازات مقرر قانوني باشد»، گفت: در زمينه ماده ۴۷۴ و مشخصاً بند «چ» آن بايد با همفكري و هم‌انديشي مراجع و مقامات ذيربط قضايي، به نقطه نظر واحدي نائل آييم.

وي با اشاره به وظايف و مسئوليت‌هاي مهم و خطير ديوان عالي كشور از جمله نظارت بر اجراي صحيح قوانين در محاكم و ايجاد وحدت رويه قضايي، به كميسيون نقل و انتقال قضات دستور داد در انتخاب قضات براي ديوان عالي كشور نهايت شايسته‌گزيني را لحاظ كنند.

حجت الاسلام محسني اژه اي به معاونت منابع انساني قوه قضاييه نيز دستور داد تا نسبت به ارائه آموزش‌هاي لازم و مقتضي به قضات در راستاي هرچه متقن‌تر شدن آراء و احكام آنها، اهتمام لازم را داشته باشد.

رئيس قوه قضائيه گفت: در قبال قاضي‌اي كه صدور احكام ضعيف و خلاف بيّن شرع از جانب او زياد است و آراي صادره از ناحيه او به كرّات نقض مي‌شود و ترتيبات آموزشي نيز در قبال او منشأ اثر نيست نياز به انجام اقدامات انتظامي است؛ بر همين اساس دادسراي انتظامي قضات موارد ناظر بر تجويز اعاده دادرسي‌ها و اعمال ماده ۴۷۷ پيرامون احكام صادره از قضات را محاسبه و لحاظ كند.

حجت‌الاسلام محسني اژه‌اي در ادامه با اشاره به اهتمام و برنامه دستگاه قضايي در راستاي نخبه‌گزيني و كادرسازي و جذب نيروهاي شايسته، به معاون منابع انساني قوه قضائيه دستور داد تا در راستاي تسريع در فرآيند گزينش نيروي انساني دستگاه قضا اعم از قاضي و كارمند، اقدامات مقتضي و راهبردي را اتخاذ كند و با لحاظ ترتيباتي، فرآيند گزينش در عدليه را كوتاه گرداند.

 

رئيس قوه قضائيه در همين راستا به تعدادي از نيروهاي نخبه و شايسته اشاره كرد كه دستگاه قضايي آنها را طي يك برنامه مدوّن، براي تصدي مناصب قضايي گزينش كرده و اقدامات لازم را براي جذب و بكارگيري آنها بكار بسته است؛ وي در اين رابطه به معاون اول قوه قضاييه و معاون منابع انساني قوه قضائيه دستور داد تا در فرايند آموزش‌دهي و جذب و صدور ابلاغ‌ اين نخبگان گزينش شده تسريع داشته باشند. 

وي تصريح كرد: اينكه فرآيند گزينش و جذب نيروهاي متقاضي استخدام يك سال و نيم زمان ببرد، امر مطلوبي نيست و بايد اين فرآيند كوتاه و تسريع شود؛ چنانچه آن فرد متقاضي از نيروهاي نخبه كشور نيز باشد آيا يك سال و نيم معطل مي‌ماند كه آيا در دستگاه قضايي استخدام شود يا خير؟

مقالات ديگر:وكيل بلوارفردوس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۳:۵۶ توسط:onlinetabliq موضوع: