onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

سال گذشته ۲۰۰ هزار دلار فرش توليدي استان مركزي به خارج از كشور صادر شد

ساوه - ايرنا - معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت خارجي اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: در سال گذشته و با تلاش فرشبافان اين استان حدود ۲۰۰ هزار دلار درآمد ارزي حاصل از صادرات اين كالا به كشورهاي خارجي داشتيم.

«جعفر اصغري» روز چهارشنبه در گفت و گو با ايرنا، اظهار داشت: پارسال در مجموع يك هزار و ۴۱۴ مترمربع فرش بافته شده در استان مركزي به كشورهاي لوكزامبورگ، چين و ژاپن صادر شد.

مقالات بيشتر:قاليشويي سردارجنگل

وي افزود: در همين مدت ۹۶ فقره تسهيلات مشاغل خانگي به قاليبافان استان مركزي پرداخت شد كه از اين تعداد ۹۱ مورد به فرشبافان مستقل و پنج مورد هم براي پشتيباني از طرح هاي فرشبافي با مجموع كل ۱۰ ميليارد و ۷۰۰ ميليون ريال تسهيلات اعطايي بود.

اصغري همچنين از پرداخت ۷۱ ميليارد ريال تسهيلات روستايي و عشايري ويژه شرايط كرونا به فرشبافان استان مركزي در سال گذشته به عنوان يكي ديگر از اقدامات حمايتي از توليدكنندگان اين عرصه ياد كرد.

وي گفت: در سال گذشته همچنين ۳۲ هزار و ۷۴۳ فقره كارت موقت فرشبافي براي فعالان اين حوزه در سطح استان مركزي صادر شد و شمار فرشبافان بيمه شده تامين اجتماعي نيز به ۹ هزار و ۶۰۰ نفر افزايش يافت.

به گفته معاون اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان مركزي، اكنون ۶۰ كارگاه متمركز و غيرمتمركز داراي پروانه در شهرستان هاي مختلف فعال هستند ضمن اينكه ۴۳ كارگاه هم در انتظار تمديد مجوز قرار دارند.

معاون امور بازرگاني و توسعه تجارت خارجي اداره كل صنعت، معدن و تجارت استان مركزي گفت: شهرستان هاي ساوه و اراك در زمينه توليد فرش در سطح استان عملكرد قابل توجهي نسبت به ساير مناطق دارند و تاكنون ۴۷ فقره تسهيلات سامانه كارا به مبلغ ۱۰ ميليارد و ۶۳۰ ميليون ريال به فرشبافان فعال در سطح شهرستان ساوه و چهار فقره تسهيلات نيز به فعالان توليد فرش در شهرستان اراك به ارزش هفت و نيم ميليارد ريال پرداخت شده است.

وي مجموع تسهيلات پرداختي سامانه كارا به فرشبافان سراسر استان مركزي را ۶۵ فقره به مبلغ ۱۳ ميليارد و ۵۵۰ ميليون ريال عنوان كرد.

مقالات ديگر:دفتر عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۴۶:۲۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

مردم‌ها مقصرند يا بانك‌ها؟

اقشار ضعيف جامعه كه بيش از سايرين نياز به حمايت دارند، از امكان كمتري براي دريافت تسهيلات بانكي برخوردارند و همين مسئله باعث مي‌شود بيشترين ميزان تسهيلات در اختيار اقشار توانمند قرار گيرد.

به گزارش سرويس اقتصادي پايگاه 598، در يكي دو سال اخير گزارشاتي تحت عنوان "خريد و فروش وام ازدواج" در رسانه‌ها منتشر شده است، اين گزارش‌ها ناظر بر معاملاتي است كه آگهي آن به صورت عمومي در فضاي مجازي منتشر مي‌شود پس بدون شك اين مسئله در واقعيت عميق‌تر از آن چيزي است كه در رسانه‌ها اشاره شده و نياز به بررسي دارد.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج شيك غرب تهران

فروش وام ازدواج توسط يك زوج جوان كه در بدو زندگي مشترك‌شان هستند به اين معنا نيست كه نيازي به وام ندارند، جواني كه وام ازدواجش را مي‌فروشد بيش از ديگران نيازمند تسهيلات بانكي است اما شرايط به گونه‌ايست كه نمي‌تواند ضامن معتبر به بانك معرفي كند لذا از خير وام گرفتن مي‌گذرد.

عليرغم دستورالعمل هايي كه بانك مركزي صادر كرده است، بانك‌هاي عامل در پرداخت وام به سليقه خود عمل مي‌كنند و شرايطي قرار مي‌دهند كه مبادا اقساط‌شان به تعويق بيافتد، سخت‌گيري بانك‌ها شرايطي را بوجود مي‌آورد كه بخشي از متقاضيانِ وام از گردونه دريافت تسهيلات دولتي حذف شوند.

برخي بانك‌ها بنابه سليقه‌ي خود دريافت وام را مشروط به معرفي كارمند رسمي دولت به عنوان ضامن مي‌كنند و ارائه گواهي كسر از حقوق نيز بخش ديگري از شرايطي است كه مسير دريافت وام را براي متقاضيان ناهموارتر مي‌نمايد، البته اين مشكلات مربوط به همه متقاضيان نيست چراكه بسياري از افراد در بين اقوام و آشنايان خود كساني را دارند كه كارمند رسمي باشند اما هرچقدر به طبقات ضعيف جامعه وارد مي‌شويم نسبت كمتري از افراد را داريم كه كارمند باشند.

به زبان ساده‌تر اين موضوع دور از انتظار نيست كه اكثر اقوام و دوستان يك كارگر ساختماني مثل خودش كارگر باشند و اكثر اقوام يك معلم يا فرضا پرستار همچون خودشان معلم يا پرستار باشند؛ نمي‌توان انكار كرد كه شرايط و قوانين وام‌دهي به گونه‌اي وضع شده كه قشر كارگر با محدوديت‌هاي بيشتري روبرو است، كارمند دولت مي‌تواند حقوق خودش را ضامن وام قرار دهد يا اينكه با ساير همكارانش به صورت ضربدري ضامن يكديگر شوند اما يك كارگر روزمزد حقوق ثابت ندارد و اكثر هم‌قطارانش نيز در همين شرايط قرار دارند.

شيوه ارائه تسهيلات حمايتي در نهايت وضعيتي را بوجود مي‌آورد كه اقشار ضعيف جامعه كه بيش از سايرين نياز به حمايت دارند، از امكان كمتري براي دريافت تسهيلات برخوردارند و همين مسئله باعث مي‌شود بيشترين ميزان تسهيلات در اختيار اقشار توانمند قرار گيرد؛ به عبارتي قوانين در درون خود مويد يك بي‌عدالتي در سطح جامعه هستند، اين حكايت همان ضرب‌المثلي است كه "هر كه بامش بيش، برفش بيشتر"

مقالات ديگر:بهترين وكيل خانم در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۲:۱۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

اگر مي خواهيد كرونا نگيريد اين گياه را مصرف كنيد

محققان دريافتند تركيب موجود در سياه دانه مي تواند از ابتلا به كوويد ۱۹ و ايجاد عفونت ريه جلوگيري كند.

به گزارش بولتن نيوز،  محققان استراليايي دانشگاه فناوري سيدني دريافته اند كه سياه دانه مي‌تواند در درمان عفونت كوويد ۱۹ مورد استفاده قرار گيرد.

اين گياه گلدار، بومي شمال آفريقا و غرب آسيا، قرن هاست كه به عنوان داروي سنتي براي بيماري‌هاي متعدد، از جمله التهاب و عفونت‌ها مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

مقالات بيشتر:گل فروشي غرب تهران

«كانيز فاطيما شاد»، سرپرست تيم تحقيق، در اين باره مي‌گويد: «شواهد فزاينده اي از مطالعات مدل سازي وجود دارد كه نشان مي‌دهد تيموكينون، ماده فعال سياه دانه، كه بيشتر به عنوان گل رازيانه شناخته مي‌شود، مي‌تواند به پروتئين سنبله كروناويروس بچسبد و از ايجاد عفونت ريه جلوگيري كند.»

وي در ادامه افزود: «همچنين ممكن است توفان سيتوكيني را كه بر بيماران مبتلا به كوويد ۱۹ شديد بستري در بيمارستان تاثير مي‌گذارد، متوقف كند.»

به گفته محققان، تيموكينون مي‌تواند با جلوگيري از آزاد شدن مواد شيميايي پيش التهابي مانند اينترلوكين ها، سيستم ايمني بدن را به خوبي كنترل كند.

اين نتايج نشان مي‌دهد تيموكينون مي‌تواند نقش بالقوه اي براي درمان بيماري‌هاي آلرژيك مانند آسم، اگزما، بيماري‌هاي آرتريت از جمله روماتيسم و آرتروز و حتي احتمالاً بيماري ام اس داشته باشد.

در اين مطالعه مكانيسم‌هاي عملكرد اين گياه و تيموكينون و نحوه درمان آنها در آينده براي عفونت كوويد ۱۹ اميدوار كننده است. موانع زيادي براي اين گياه به عنوان يك عامل درماني به دليل جذب ضعيف طبيعي دستگاه گوارش وجود دارد.

پيشرفت در زمينه توسعه دارويي مانند فناوري نانو، شانس غلبه بر اين مانع را براي استفاده از آن به عنوان يك داروي خوراكي موثر فراهم كرده است.

ثابت شده است كه سياه دانه در درمان فشار خون بالا، كلسترول بالا و ديابت هم موثر است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۹:۱۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

۹ تالار باغ در خمين مهر و موم شد

خمين - ايرنا - سرپرست معاون بهداشتي و درماني خمين گفت: ۹ تالار باغ و رستوران در اين شهرستان به‌علت رعايت نكردن مصوبات ستاد مقابله با كرونا و تخلف بهداشتي مهر و موم شد.

دكتر « ابوذر صباغي» روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: بر اساس مصوبه ستاد مقابله با كرونا از ۱۴ مردادماه جاري فعاليت تالارباغ‌ها و رستوران‌ها در شهرهاي قرمز استان ممنوع بوده و با انجام ۱۴۰ بازديد از ۱۲ تالار باغ و رستوران ۹ واحد متخلف شناسايي و با آن‌ها برخورد شد.

وي بيان كرد: با وجود تذكر و  اخطارهاي لازم ، واحدهاي مهر و موم شده  اقدام به برگزاري مراسم و پذيرش مراجعان داشتند.

سرپرست معاون بهداشتي و درماني با اشاره به اينكه تجمعات كانون انتقال ويروس كرونا است، تاكيد كرد: خانواده‌ها به شدت از حضور در جشن هاي عروسي خودداري كنند چراكه سويه دلتاي كرونا  سرعت انتقال بالايي دارد و وضعيت شيوع بيماري در خمين وخيم گزارش شده است.

مقالات مشابه:باغ تالار شمال تهران

 صباغي گفت: امكانات محدود درماني خمين در شرايط قرمز كرونا پاسخگو نيست و اين روزها مدافعان سلامت شاهد صحنه‌هاي غم‌انگيز و تاسف بار جان باختن و يا شرايط جسمي نامناسب بسياري از همشهريان به ويژه جوانان به ‌ليل ابتلا به بيماري كوويد ۱۹ هستند.

بر اساس آخرين گزارش مراجع سلامت كشور ، ۳۴ هزار و ۹۱۳ بيمار جديد مبتلا به كوويد۱۹ نيمه مردادماه جاري در كشور شناسايي شدند كه ۴ هزار و ۳۸۱ نفر از آنان بستري شده‌اند.

مجموع بيماران كوويد۱۹ در كشور به چهار ميليون و ۹۲ هزار و ۶۷۱ نفر رسيد كه تاكنون سه ميليون ۴۹۲ هزار و ۴۶۸ نفر از بيماران، بهبود يافته يا از بيمارستان ها ترخيص شده‌اند.

۶ هزار و ۲۷۹ نفر از بيماران مبتلا به كوويد۱۹  كشور در بخش هاي مراقبت هاي ويژه بيمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

خمين واقع در جنوب استان مركزي زادگاه امام راحل است و در رنگ‌بندي وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي براي آن رنگ قرمز كرونا لحاظ شده است.

مقالات ديگر:مشاوره تلفني و حقوقي رايگان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۴:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

پيش‌بيني احتمال زايمان زودرس با آزمايش خون

به گفته‌ي محققان دانشگاه ايالتي ميشيگان، در ايالت متحده آمريكا از هر ۱۰ نوزاد يك نوزاد نارس متولد مي‌شود. آزمايش خون به همراه ويزيت‌هاي مداوم مي‌تواند به پيش‌بيني خطر زايمان زودرس كمك كند.

به گزارش ايسنا و به نقل از مديكال اكسپرس، هان هافمن(Hanne Hoffmann) استاديار دپارتمان علوم حيوانات در دانشكده كشاورزي و منابع طبيعي مي‌گويد: زايمان زودرس امري رايج است. مطلع شدن از احتمال رخ دادن زايمان زودرس به پزشك كمك مي‌كند تا مادر را بيشتر تحت نظر بگيرد.

هافمن و همكارانش ۱۵۷ مادر سالم را كه هيچ‌ كدام سابقه زايمان زودرس نداشتند مورد بررسي قرار دادند. از اين ۱۵۷ نفر ۵۱ نفر زايمان زودرس را تجربه كردند. محققان داده‌هاي سه‌ماهه دوم بارداري آن‌ها را براي يافتن نشانگرهاي زيستي مرتبط با زايمان زودرس مطالعه كردند.

مقالات بيشتر:بهترين متخصص زنان و زايمان تهران

هافمن مي‌گويد: در كمال تعجب ما دريافتيم كه سطح mRNA در ژن‌هاي CRY۲ و ژن ساعت(CLOCK) در زناني كه زايمان زودرس داشتند پايين‌تر بود.

اين دو ژن مسئول تنظيم ريتم ‌شبانه‌روزي سلول‌ها هستند.

به گفته‌ي هافمن، ‌هر سلول انسان ريتم ۲۴ ساعته خود را دارد. كاهش ميزان mRNA يا DNA پيامرسان در اين ژن‌ها با افزايش خطر زايمان زودرس مرتبط است و به نظر مي‌رسد اين ژن‌ها اطلاعاتي در مورد زمان شروع زايمان فراهم مي‌كنند.

كاهش سطح mRNA در سه ماهه دوم بارداري رخ داد.

قدم بعدي بررسي اين موضوع است كه ژن‌هاي CRY۲ و ساعت از مادر، جنين يا جفت مي‌آيند. محققان همچنين مي‌خواهند سطوح mRNA را در مادران سالم بررسي و با مادراني كه زايمان زودرس داشتند مقايسه كنند تا دريابند آيا آزمايش خون مي‌تواند به پيش‌بيني خطر زايمان زودرس كمك كند يا خير.

محققان همچنين مي‌خواهند ساير ژن‌ها مانند ژن PER۳ را بررسي كنند كه در كنار دو ژن CRY۲ و ساعت مي‌تواند بر روي ديابت بارداري و پري-اكلامپسيا اثر بگذارد. پري-اكلامپسيا از بيماري‌هايي است كه به مرگ و مير مادران باردار منجر مي‌شود و با فشار خون بالا همراه است.

تحقيقات هافمن در مجله‌ي "Biology of Reproduction" منتشر شده است.

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي تلفني رايگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۹:۱۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

بارداري در سنين زير ۱۹ سال و بالاي ۳۸ سال براي مادر خطرناك است

شيراز-ايرنا-متخصص زنان و زايمان و عضو هيئت علمي دانشگاه علوم پزشكي جهرم گفت: اخيرا  شاهد افزايش بارداري زير ۱۹ سال و بالاي ۳۸ در شهرستان جهرم هستيم در حالي كه بارداري در اين سنين خطري جدي براي مادر دارد و عوارض بارداري را تشديد مي‌كند.

نجمه السادات مصلي نژاد دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ايرنا افزود: بهترين زمان براي تصميم به بارداري در سنين ۲۰ تا ۳۵ سال است. بارداري زير ۱۹ سال و بالاي ۳۸ سال بسيار پر خطر و عوارضي مانند مسموميت بارداري، ديابت بارداري و رشد كم جنين به همراه دارد. در سنين ذكر شده مسموميت بارداري بسيار خطرناك و در مواردي كشنده است.

به گفته وي از عوارض ديگر بارداري براي مادر در سنين زير ۱۹ سال و بالاي ۳۸ سال ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و عروقي است.

مقالات بيشتر:بهترين متخصص زنان و زايمان تهران

وي بيان كرد: خانم‌ها در صورت امكان پيش از ۳۵ سالگي اقدام به بارداري كنند، زيرا  بارداري در سنين بالا مشكلاتي مانند افزايش ناباروري، تقاضاي بيشتر براي لقاح آزمايشگاهي (IVF)، مشكلات مربوط به جنين، سقط، اختلالات ژنتيكي، بارداري دوقلويي دوتخمكي و... به دنبال خواهد داشت.

اين متخصص زنان و زايمان گفت:توصيه نمي شود خانمي در سن بالاي ۳۸ سال تصميم به بارداري بگيرد، مگر اينكه هيچ فرزندي نداشته باشد يا به دلايلي در اين سن تصميم به بارداري دارد، اگر خانمي داراي فرزند دوم يا سوم است در سن بالاي ۳۸ سال از بارداري صرف نظر كند در غير اين صورت مي‌بايست تحت نظر پزشك متخصص باشد تا عوارض بارداري براي وي اتفاق نيفتد.

مصلي‌نژاد گفت: خانم‌هايي كه قبل از سن ۱۹ سالگي ازدواج كرده اند مي بايست منتظر شوند سنشان به بالاي ۲۰ سال برسد و در آن موقع اقدام به بارداري كنند.

او ادامه داد:‌بارداري در سنين زير ۲۰ سال مادر را با خطر زايمان زودرس، وزن‌گيري ناقص نوزاد و سقط جنين روبه‌رو مي‌كند. همچنين خانم‌ها در اين سنين از نظر رواني و عاطفي آمادگي لازم را براي پذيرش مسئوليت مادرشدن ندارند كه بي‌شك اين مسئله آنها را با چالش‌هاي خاصي پس از زايمان روبرو مي‌كند.

وي با بيان اين مطلب كه قدرت باروري زنان در ۲۴ سالگي در اوج است گفت: خطر سقط جنين در زنان ۲۰ تا ۲۴ ساله، فقط ۱۰ درصد است، در حالي كه بين سنين ۳۵ تا ۳۹ سالگي، به ۱۸ درصد افزايش پيدا مي‌كند. احتمال سقط جنين در زنان ۴۰ ساله، ۳۴ درصد است.

مقالات ديگر:سالن عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۴۶:۰۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

برگزاري مراسم ازدواج آسان و كمك به نيازمندان در هرمزگان

در آستانه عيد غدير خم مراسم ازدواج آسان ۱۱۰ زوج جوان در بندرعباس برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،سردار اباذر سالاري ،فرمانده سپاه امام سجاد (ع) هرمزگان با اشاره به برگزاري مراسم ازدواج آسان در بندرعباس گفت: براي ترويج ازدواج آسان، به 20 زوج به نمايندگي از 110 زوج  جوان جهيزيه اهداء شد.

سردار سالاري افزود: همچنين امروز در پانزدهمين مرحله رزمايش مواسات و همدلي  ۳۰ هزار بسته معيشتي نيز به نيازمندان استان اهداء شد.

بيشتر بخوانيد: دفتر عقد شيك سعادت آباد

اولويت‌ را بر ‌تامين آب ‌مناطق محروم قرار داديم

اوگفت: با توجه به نزديكي بازگشايي مدارس، پنج هزار بسته لوازم التحرير هم به دانش آموزان خانواده‌هاي كم بضاعت اهداء مي‌شود.

نماينده، ولي فقيه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس نيز در اين مراسم با قدرداني از حمايت سپاه پاسداران از حركت‌هاي فرهنگي مانند ازدواج آسان گفت: به پدر و مادر‌ها هم توصيه مي‌كنيم كه موانع ازدواج جوانان را كنار بگذارند.

حجت الاسلام و المسلمين محمد عبادي زاده افزود: مردم استان نيز بايد به ترويج فرهنگ همدلي و ياري به جوانان و افراد كم بضاعت، كمك كنند.

سردار حزني دبير قرارگاه محروميت زدايي سپاه پاسداران نيز در اين مراسم  با اشاره به اينكه طرح رزمايش مواسات و همدلي همچنان در سراسر كشور ادامه دارد گفت: مهمترين ماموريت سپاه پاسداران تامين امنيت پايدار و دفاع از نظام مقدس اسلامي است، اما در كنار اين ماموريت بحث محروميت زدايي و مردم داري نيز پيگيري مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۴:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

افراد سمي براي زندگي مشترك چه كساني هستند؟

ايسنا/همدان يك دكتري روانشناس در همدان گفت: برخي از افراد براي ازدواج و زندگي مشترك سمي هستند و در صورت انتخاب كردن چنين افرادي ، زندگي مشترك با مشكلات و تعارضات بسياري همراه خواهد شد.

دكتر ياسر عزيزي ‌سعيد در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه هيچ فردي كامل نيست و همه افراد داراي ويژگي‌ها و رفتارهاي نادرستي هستند، تصريح كرد: نمي‌توانيم اين افراد را دليل نابودي زندگي مشترك لحاظ كنيم اما برخي از رفتارها هستند كه مي‌تواند زندگي عاطفي و ازدواج را با خطرات و گرفتاري‌هايي مواجه كند.

وي افزود: افرادي كه داراي انواع مختلف اختلالات شخصيتي هستند به‌هيچ عنوان براي زندگي مشترك توصيه نمي‌شوند، اينگونه افراد به معناي واقعي كلمه زندگي رابراي همسر خود تلخ خواهند كرد.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك ستارخان

وي با اشاره‌اي به اعتياد نيز گفت: اعتياد يكي ديگر از انواع اختلالات است و هرگونه وابستگي شديد و افراطي فرد به هرعاملي كه باعث شود شخص بدون آن مورد آشفته شود، اين اعتياد مي‌تواند در هر زمينه‌اي شود و فرد را معتاد به خود كند كه از اين قبيل اعتيادها مي‌توان به اعتياد انواع مواد مخدرو مشروبات الكلي،بازي‌هاي اينترنتي،فيلم هاي پورن و... مي‌توان اشاره كرد.

مهم‌ترين معيارهاي يك ازدواج موفق چيست؟

عزيزي سعيد يكي از اصلي ترين معيار هاي ازدواج را جذابيت ظاهري دانست و اظهار كرد:تا اين مورد وجود نداشته باشد حتي اگر بقيه مواردهم حاضر است پس ازمدتي فرد دچار دل زدگي مي شود در واقع اين مورد هماني است كه طرف ميگويد "به دلم نشست" به دل نشستن در هرفرد فرق ميكند وممكن است فرد الف از نظر من زيبا است اما از نظر شما نه .

اين روانشناس در ادامه ياد آور شد: اين مورد به گونه‌اي نيست كه با گذر زمان حل شود، درست است كه زيبايي بعداز مدتي معمولي مي‌شود اما نازيبايي و به دل ننشستن هيچ‌گاه عادي نخواهد شد و چه بسا فكر مشغولي‌هايي براي فرد و مقايسه همسرش با ديگران در ذهنش ايجاد كند و در نهايت اين روند منجر به دلسردي از همسر مي‌شود.

عزيزي سعيد ديگر معيار ازدواج را تناسب داشتن و نزديك بودن به لحاظ خانوادگي،فرهنگي و جهان بيني برشمرد و گفت: اين موارد تاثير زيادي در ايجاد آرامش در زندگي مشترك دارد و اين تفكر كه من با خود فرد ازدواج مي‌كنم به اين معني است كه خودش برايم مهم است نه خانواده‌اش، ديدگاه اشتباهي است، زيرا در طول زندگي ناگزير ارتباطاتي با خانواده فرد وجود دارد و هرچند اين رابطه تنگاتنگ هم نباشد اما در زندگي زوجين اثر گذار خواهد بود.

وي از نزديك بودن شرايط وديدگاه‌هاي اقتصادي دختر و پسر بيان كرد: هنگامي كه زوجين از نظر شرايط مالي به يكديگر نزديكتر شوند و از نظر ديدگاهي كه نسبت به خرج كردن درآمد و حتي نحوه ايجاد درآمد و به نوعي نظرشان نسبت به دخل وخرج يكسان و يا نزدك به هم شود تنش كمتري را در زندگي مشترك تجربه خواهند كرد.

اين روانشناسي با اشاره به نزديك بودن خلق وخوي و ارتباط با اطرافيان ،افزود: هر چه تفاهم بيشتري در ميزان ارتباط و معاشرت با خانواده و دوستان بين زوجين ايجاد شود خشنودتر خواهند بود.

وي افراد را از نظر تيپ شخصيتي به برونگرا و ميان گرا و درونگرا تقسيم و اظهار كرد: افراد برونگرا تمايل زيادي به رفت وآمد دارند و در ارتباطات باهيجان و گرم هستند، حال تصور كنيد فردي برونگرا با شخصي كه درونگراست ازدواج كند، فرد درونگرا كه در خانه ماندن را به بودن در جمع ترجيح مي دهد و زودتر از زوج برونگرايش خسته مي‌شود چون به هيجانات كمتري براي برانگيخته شدن نياز دارد.

عزيزي سعيد در ادامه گفت: گذشته از اختلاف نظراتي كه اين دو فرد براي برقراري ارتباط با ديگران دارند،در رابطه با خودشان نيز دچار مشكلاتي مي‌شوند و هرچه اين دو نفر در دو طرف پيوستار درونگرايي و برونگرايي باشند به همان ميزان دنياي متفاوتي را تجربه مي‌كنند و ازهم دورتر مي‌شوند.وي در پايان به آخرين معيار ازدواج يعني داشتن موضوعات مشترك پرداخت و تصريح كرد: هر چه موارد مشترك بيشتر شود در نتيجه بهتر مي‌توان با يكديگر صحبت كرد و همكلام وهمراه شد در نتيجه صميميت عاطفي را به دنبال خواهد داشت‌ كه اين موارد مشترك مي‌تواند علاقه مندي‌هاي مذهبي،سياسي،ورزشي،و... شود.

مقالات ديگر:مركز سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۴:۰۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

درآمدزايي دفاتر ثبت طلاق در سايه جدايي زوج ها

رئيس كانون سردفتران ازدواج و طلاق گفت: برخي دفترخانه‌ها به بهانه پر شدن سقف ثبت طلاق از مراجعه كننده‌ها مبالغ اضافي دريافت مي‌كردند.

علي مظفري رئيس كانون سردفتران ازدواج و طلاق در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه حقوقي- قضايي گروه اجتماعي باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرين وضعيت اجراي بخشنامه رئيس قوه قضاييه مبني بر تعيين حد نصاب براي ثبت طلاق در دفترخانه‌ها گفت:در مراحل اجرايي اين قانون مشكلاتي جزئي وجود داشت كه در حال برطرف شدن است.

مظفري درباره كارآمدي اين قانون  اظهار كرد: قانون مذكور ۹۰ درصد از آسيب‌ها در اين حوزه را برطرف كرد، اما مشكلي كه به سبب خود اين قانون به وجود آمد اين است كه در شهر‌هاي بزرگ برخي از دفاتر ثبت طلاق  مبلغي را مازاد بر تعرفه  از مراجعه كننده ها به بهانه پر شدن سقف ثبت طلاق دريافت مي كردند.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك شهرك غرب

رئيس كانون سردفتران ازدواج و طلاق ادامه داد: برخي از دفترخانه‌ها به مراجعه كننده مي گفتند كه سهميه ما براي ثبت طلاق محدود است و اگر طلاق شما را ثبت كنيم سهميه تمام مي‌شود و با اين بهانه براي ثبت طلاق مراجعه كننده، اقدام به دريافت مبلغي بيش از تعرفه مي‌كردند.

مظفري با بيان اينكه اين مشكل در حال برطرف شدن است، گفت: سال ۹۹ براي برخورد با اين متخلفان، قانوني تصويب شد و بازرسي سازمان ثبت نيز به شدت با متخلفان برخورد كرد و اين نظارت ها ادامه دارد.

رئيس كانون سردفترداران ازدواج و طلاق تصريح كرد: مجازات در نظر گرفته شده براي دفترخانه هاي متخلف براي بار اول انفصال از خدمت به مدت ۶ ماه و براي بار دوم انفصال دائم از خدمت خواهد بود.

مظفري گفت: تعيين حدنصاب ثبت طلاق و ازدواج دفاتر همچنان مطابق همان فرمول گذشته انجام مي‌شود.

بيشتر بخوانيد:مشاوره حقوقي تلفني رايگان

خانواده كانون محبت و تعامل يا ميدان جنگ!/ ديدگاه قانونگذار درباره رياست خانواده چيست؟

گفتني است؛ يكي از مشكلاتي كه دفتر خانه‌ها با آن مواجه بودند توزيع نا عادلانه درآمد در پي عواملي مانند تعداد ثبت طلاق و ازدواج بود و اين اختلاف در تعداد ثبت طلاق و ازدواج به جايي رسيده بود كه حتي شاهد تفاوت هزار برابري آمار دفترخانه‌ها نسبت به هم بوديم.

 

در هر شهر تعداد طلاق‌هاي ثبت شده در سال نبايد از ميانگين طلاق‌هاي ثبت شده در سال گذشته به نسبت تعداد دفاتر ثبت طلاق ضرب در ۲۰ درصد بيشتر شود، به عنوان مثال هر دفتر ثبت طلاق در تهران مجاز است در سال فقط ۱۹۰ مورد طلاق را ثبت كند، در صورتي كه برخي از دفاتر متخلف حدود ۴ هزار طلاق در سال ثبت مي‌كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۲۴:۲۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

تخريب قدرت شنوايي با استفاده مكرر از هدفون

استفاده مكرر و بي‌وقفه از هدفون براي گوش‌دادن به موسيقي توسط نوجوانان و جوانان مي‌تواند با افزايش سن موجب كاهش قدرت شنوايي انها شود.

به گزارش جام جم آنلاين، شايد براي بسياري از ما گوش دادن به موسيقي يا صوت، با هدفون آنهم با صداي بلند جذاب و هيجان‌انگيز باشد. با اين حال، اين كار براي گوش‌ها و قدرت شنوايي نمي‌تواند مناسب باشد. بر اساس تجزيه و تحليل اخير، سطح بالاي سر و صدا مي تواند در كاهش شنوايي در آينده تأثير بگذارد.

در اين زمينه، كودكان، نوجوانان و جوانان به طور ويژه در معرض خطر هستند اگر ساعت‌هاي زيادي از موسيقي روزانه خود را با تن صداي بيش از حد مجاز تعيين شده توسط سازمان بهداشت جهاني (۷۰ دسي‌بل) گوش دهند.

مقالات مشابه:آموزشگاه تئوري غرب تهران

منبع معتبر در سازمان بهداشت جهاني (WHO) تخمين مي‌زند كه حدود ۵۰ درصد از افراد ۱۲ تا ۳۵ ساله به دليل قرار گرفتن طولاني‌مدت و بيش از حد در معرض صداهاي بلند، مانند موسيقي شنيده شده از طريق دستگاه‌هاي صوتي شخصي ، در معرض خطر كم شنوايي قرار دارند.

دكتر دانيل فينك، رييس مركز شنوايي‌سنجي در اين باره گفت: من فكر مي‌كنم در يك سطح گسترده تر، جامعه پزشكي و شنوايي شناسي و همچنين عموم مردم درك نمي‌كنند كه كاهش محسوس قدرت شنوايي بخشي از يك روند طبيعي پيري نيست، بلكه تا حد زيادي نشان‌دهنده كاهش سطح شنوايي ناشي از سروصداهاي بلند و مكرر است. براي درك بهتر اين سوء‌تفاهم مي‌توان از اين مثال استفاده كرد كه تصور مي‌شود چين و چروك‌هاي عميق پوست بخشي از روند طبيعي پيري است در حالي كه اين چروك‌ها تا حد زيادي نمايانگر آسيب‌هايي است كه خورشيد يا اشعه ماورا بنفش وارد كرده است.

اين متخصص معتقد است: به همين ترتيب، بدون قرار گرفتن در معرض سروصداي زياد ناشي از گوش دادن به موسيقي يا صوت با هدفون، مي‌توانيم در سن پيري به خوبي بشنويم؛ چيزي كه معمولاً در جوامع صنعتي اتفاق نميفتد.

پيامدهاي كاهش شنوايي براي سلامتي

در بررسي‌هاي دكتر فينك، نكته قابل توجه اين است كه افرادي كه از سيستم‌هاي صوتي شخصي (كه دستگاه‌هاي ام‌پي‌تري پلير يا پخش‌كننده موسيقي نيز ناميده مي شوند) متصل به هدفون يا هندزفري استفاده مي‌كنند - و مي توانند بدون مزاحمت ديگران فايل‌هاي صوتي را بشنوند - به شنوايي خود آسيب وارد مي‌كنند.

فينك مي‌گويد: به ويژه براي جوانان ... استفاده از سيستم صوتي شخصي منبع اصلي قرار گرفتن در معرض سروصداي زياد و دائمي به ويژه در اوقات فراغت است. چنين جواناني هنگامي كه به اواسط زندگي خود مي رسند -احتمالاً در اوايل تا اواسط ۴۰ سالگي- به اندازه پدربزرگ و مادربزرگ خود در سنين ۷۰ و ۸۰ سالگي، قدرت شنوايي خواهند داشت.

كاهش شنوايي علاوه بر از دست دادن برخي توانايي‌هاي ارتباطي، با كاهش شناختي نيز ارتباط دارد. طبق يك مطالعه معتبر در سال ۲۰۱۱، افرادي كه كم‌شنوا هستند در مقايسه با افرادي كه دچار كم‌شنوايي نيستند، به روش‌هاي زير در معرض خطر ابتلا به زوال عقل هستند: افراد با كم‌شنوايي خفيف تقريباً دو برابر سايرين خطر ابتلا به زوال عقل دارند، كساني كه سطح متوسطي از شنوايي خود را از دست داده ‌اند، سه برابر خطر داشته و افرادي كه مقدار زيادي از قدرت شنوايي خود را ندارند، پنج برابر در معرض آلزايمر هستند.

به گفته بسياري از كارشناسان و متخصصان، همواره پيشگيري حتي در مقادير اندك از هزاران هزار درمان بهتر است. اگر از اكنون شروع به بهبود عادت‌هاي سلامتي و شنيداري خود كنيد يك سرمايه گذاري در طولاني مدت براي خود كرده‌ايد؛ نه تنها با جلوگيري از كاهش شنوايي، بلكه خطر زوال عقل با افزايش سن نيز كاهش پيدا مي‌كند.

منبع: بهداشت نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۶:۰۵ توسط:onlinetabliq موضوع: