onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره راه‌اندازي مي‌شود

فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره راه‌اندازي مي‌شود

فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره راه‌اندازي مي‌شود

ايسنا/زنجان مديرعامل جمعيت هلال‌احمر استان زنجان گفت: در تلاش براي راه‌اندازي فيزيوتراپي هلال‌احمر خرم‌دره هستيم كه با تحقق اين مهم مي‌توانيم خدمات بهتري را در اين حوزه براي مراجعان ارائه دهيم.

 

سيدقاسم موسوي صبح امروز (۲۸ ارديبهشت‌ماه) در ديدار با فرماندار شهرستان خرم‌دره، با بيان اينكه در حال حاضر مشكل نيروي انساني براي فعاليت در فيزيوتراپي هلال‌احمر اين شهرستان رفع شده است، اظهار كرد: به زودي اين مركز در خرم‌دره فعاليت خود را آغاز خواهد كرد.

 

وي در ادامه به آموزش خانه‌هاي هلال‌احمر در شهرستان‌ها اشاره كرد و ادامه داد: مي‌توانيم براي علاقه‌مندان در سطح شهرها و روستاها حتي كارخانه‌هايي كه خانه هلال در آن راه‌اندازي شده، آموزش‌هاي همگاني و آمادگي در برابر مخاطرات را توسعه دهيم.

 

مديرعامل جمعيت هلال‌احمر با اشاره به اينكه با راه‌اندازي خانه هلال در كارخانه مينو خرم‌دره مي‌توان ۱۵۰۰ نيرو و خانواده‌هاي آن‌ها را تحت پوشش اين آموزش‌ها قرار داد، تاكيد كرد: علاوه بر اين مي‌توان خدمات فيزيوتراپي را به كاركنان اين كارخانه و ساير شهروندان ارائه داد.

 

فرماندار خرم‌دره نيز در ادامه اين ديدار با تاكيد بر اينكه خدمات جمعيت هلال‌احمر اين شهرستان از بدو تاسيس تاكنون بدون حاشيه بوده و از جايگاه ويژه‌اي برخوردار است، گفت: فرمانداري خرم‌دره نيز در هر شرايطي در كنار هلال‌احمر بوده و از هيچ تلاشي براي تحقق اهداف اين مجموعه كوتاهي نكرده است.

 

حجت محمدي با اشاره به نقش موثر ارتقاي آمادگي‌ها در مديريت بحران، اضافه كرد: با توجه به اين موضوع، بخشدار و دهياران در همه روستاهاي شهرستان خرم‌دره موظف به تعامل تنگاتنگ با هلال‌احمر هستند تا در صورت وقوع حادثه و بلاياي طبيعي در كنار اين مجموعه مردم‌نهاد همكاري و تعامل لازم را داشته باشند.

 

وي با يادآوري اينكه انسان از بدو خلقت هميشه در معرض آسيب‌هاي جدي ناشي از بلاياي طبيعي بوده و پديده‌هاي خطرآفرين طبيعي نظير سيل، زلزله، طوفان، صاعقه و غيره در طول تاخير زندگي انسان‌ها را تحت تاثير قرار داده است، خاطرنشان كرد: ايران به واسطه موقعيت جغرافيايي، تنوع و كستردگي اقليمي، يكي از كشورهاي آسيب‌پذير جهان است؛ به‌ طوري‌ كه تلاش براي شناخت پديده‌هاي پرخطر طبيعي و فراگيري راه‌هاي مقابله با آن‌ها و به كارگيري راه‌هاي مقابله با حوادث و نيز استفاده از اصول و ضوابط پيشگيري مي‌تواند خسارت ناشي از حوادث را به حداقل برساند.

 

مقالات ديگر: فيزيوتراپي تجريش


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۶:۱۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

انتقادات صريح يك تهيه‌كننده موسيقي از دولت «تدبير»/ كمرمان شكست!

انتقادات صريح يك تهيه‌كننده موسيقي از دولت «تدبير»/ كمرمان شكست!

مديرعامل مجمع صنفي ناشران موسيقي ايران با اشاره به روند فعلي برنامه‌ريزي براي كنسرت‌ها و اجراهاي زنده موسيقي، سياست‌هاي دولت و ستاد ملي مقابله كرونا در اين حوزه را تبعيض‌آميز ارزيابي كرد.

 

به گزارش گروه فرهنگي خبرگزاري دانشجو، محسن رجب‌پور تهيه كننده و مديرعامل مجمع صنفي ناشران موسيقي ايران ضمن انتقاد از برخي سياست‌هاي دولت و ستاد ملي مقابله با كرونا در مواجهه با فعاليت‌هاي اصناف مختلف حوزه موسيقي طي ماه‌هاي اخير تصريح كرد: اين يك واقعيت اجتناب‌ناپذير است كه پس از شيوع ويروس كرونا همه فعاليت‌هاي فرهنگي هنري دنيا به بن بست كامل رسيد.

 

از سوي ديگر در اين زمينه انتقاداتي هم به عملكرد دولت به ويژه وزارت بهداشت و ستاد كرونا وجود داشته كه در اين زمينه برخي تنبلي‌ها و تاخيرها در حوزه حمايت صورت گرفته كه مي‌توانيم به آن بپردازيم. اما به جز اين موارد نكته مهم ديگري كه مي‌تواند به شدت مورد توجه قرار گيرد بحث تسهيلات مالي است كه هم اكنون در بسياري از كشورها به صورتي گسترده به تمام اصناف هنري با نگاه ويژه پرداخت مي‌شود. وام‌هاي كم بهره‌اي كه هم به اشخاص حقيقي و هم به اشخاص حقوقي اعطا شده و به قدري دربرگيرنده شرايط درست و اصولي و آسان است كه دغدغه اهالي موسيقي را به حداقل رسانده است.

 

وي افزود: در همين كشورها اگر يك شركت توليد و تهيه آثار موسيقايي درخواستي براي تسهيلات داشته باشند، فضا به گونه‌اي مديريت شده كه در كوتاه‌ترين زمان ممكن اين تسهيلات به فرد يا موسسه درخواست‌كننده وام پرداخت مي‌شود تا اين چرخ معيوب موسيقي در روزهاي كرونايي به حركت خود ادامه دهد و حداقل با اين بودجه كارمندان آن موسسه حقوقي را دريافت كنند. اما در كشور ما ماجرا به گونه‌اي ديگر است. متاسفانه اكنون ما هنرمنداني در حوزه موسيقي كشورمان داريم كه در بدترين شرايط مالي قرار دارند اما متاسفانه دولت كمترين توجه را به اين عزيزان داشته است.

 

بر همين اساس طبق تازه‌ترين آمار، متاسفانه بايد گفت تنها سه درصد از هنرمندان ما در حوزه‌هاي مختلف موسيقي درآمد مالي داشته‌اند و بقيه در شرايط نامطمئني به فعاليت‌هاي شغلي خود پرداخته‌اند. اين موضوع حتي در حوزه موسيقي پاپ هم ديده مي‌شود و فعالان اين عرصه نه تنها از اين شغل درآمدي ندارند بلكه هيچ گونه حمايتي نيز از آنها نشده و ما در اين مدت شاهد تعطيلي بسياري از موسسات و شركت‌هايي هستيم كه بدون كوچك‌ترين حمايتي به طور كامل تعطيل شده‌اند.

 

 

دولت كمر بخش خصوصي را در موسيقي شكست

 

رجب‌پور گفت: موسيقي يكي از هنرهايي است كه مانند حوزه‌هايي چون سينما و تئاتر از هيچ حمايت مالي دولتي برخوردار نيست و بسياري از فعاليت‌هاي اين عرصه زير چتر حمايتي بخش خصوصي به حيات خود ادامه داده است. اما در همين چارچوب و با وجود تمام موانعي كه در اين زمينه وجود دارد، فضا به گونه‌اي شده كه دولت كمر بخش خصوصي را در حوزه موسيقي را شكسته و هيچ گونه حمايتي در روزهاي كرونايي انجام نمي‌دهد و اي كاش شرايط به گونه‌اي هدايت مي‌شد كه موانع اين چنيني از سر راه فعالان اين عرصه به ويژه در روزهاي كرونايي برداشته مي‌شد.

 

همين چند شركتي كه با هزار زور و بدبختي توانسته خود را سرپا نگه داشته و از كارمندانش عذرخواهي نكند، هيچ كمكي از نهادهاي دولتي ندارند و با اينكه بارها و بارها فرم‌هاي زيادي را پر كرديم اما به قدري با شرايط پيچيده‌اي مواجه شديم كه هم دربرگيرنده ميزان كم تسهيلات بود هم مجاري دريافت وام را به قدري سخت و دشوار كرده بود كه من فكر مي‌كنم كمترين تعداد از فعالان حوزه موسيقي موفق به دريافت اين تسهيلات شده باشند.

 

دولت كمر بخش خصوصي را در حوزه موسيقي را شكسته و هيچ گونه حمايتي در روزهاي كرونايي انجام نمي‌دهد و اي‌كاش شرايط به گونه‌اي هدايت مي‌شد كه موانع اين چنيني از سر راه فعالان اين عرصه به ويژه در روزهاي كرونايي برداشته مي‌شدمديرعامل مجمع صنفي ناشران موسيقي ايران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود به موضوع لغو معافيت‌هاي مالياتي نيز اشاره كرد و توضيح داد: توقع فعالان عرصه موسيقي در روزهاي كرونايي اين بود كه دولت به جاي اينكه باري را از دوشمان بردار، اين بار را سنگين‌تر نكند. واقعاً براي من جاي تعجب است كه چرا در اين شرايط كرونايي بايد معافيت مالياتي هنرمندان و شركت‌هاي موسيقي برداشته شود و به اين چارچوب تمام و كمال به عنوان يك محصول تجاري نگاه كنند.

 

رجب پور تصريح كرد: گل سرسبد اين نگاه تبعيض‌آميز هم در شرايطي اتفاق افتاده كه دوستان سينما و تئاتر را در گروه دو مشاغل قرار دادند اما موسيقي همچنان در گروه سه قرار گرفته است. پرسش من اين است با در نظر گرفتن رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي تالارهاي اجراي تئاتر و سينما، فرق مخاطبان موسيقي چيست كه اين صنف نبايد در گروه قرار گيرد؟ مگر مي‌شود آن عزيزي كه مشغول تصميم‌گيري در اين حوزه است اين تدبير را نداشته باشد كه موسيقي را از اين رده‌هاي هنري خارج كند؟ چرا مايي كه تاكنون باري روي دوش دولت نداشتيم بايد در معرض اين نگاه تبعيض‌آميز باشيم؟ چرا دوستان به اهالي موسيقي با نگاه متفاوت و توام بيگانگي مي‌نگرند؟ آيا ما غيرخودي هستيم؟

 

 

مي‌دانيد در اين دو سال چه بلايي سر هنرمندان آمده است؟

 

اين تهيه كننده شناخته شده موسيقي با اشاره به نزديك شدن به فضاي انتخاباتي گفت: اين روزها به تنور انتخابات نزديك شده‌ايم و فكر مي‌كنم اولين گروهي كه مورد توجه و توقع قرار مي‌گيرند، همين صنف موسيقي است. ولي آيا دولت و ستاد ملي مقابله با كرونا تا حالا به اين فكر كرده‌اند كه در اين دو سال كرونايي چه بر سر هنرمندان آمده است؟ آيا فكر كردند كه تا به امروز چه كارهايي را براي اهالي موسيقي انجام داده‌اند؟

 

آيا به اين موضوع فكر كرده‌اند كه براي پرداخت يك وام با بهره چه شرايطي را براي همكارانم ايجاد كرده‌اند؟ آيا دوستان تا به امروز به اين فكر كردند كه كدام از هنرمندان موسيقي برايشان از سوي دولت كاري انجام شده است؟ در هر صورت اين تبعيض‌ها براي ما بسيار ناخوشايند است و ما بارها از طريق نامه نگاري اعتراض خودمان را اعلام كرديم و اميدواريم دولت تدبير در روزهاي آخر فعاليت خود تدبير درستي را اتخاذ كند.

 

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود درباره ارزيابي خود پيرامون برگزاري كنسرت آنلاين و اجراهاي زنده در روزهاي كرونايي خاطر نشان كرد: برگزاري كنسرت اينترنتي در روزهاي ابتدايي كرونا مي‌توانست به عنوان يك تسكين دهنده و مرهم كوچك هم براي اندك فعاليت و انگيزه هنرمندان و هم مخاطبان دو آتشه موسيقي و خوانندگان مطرح مورد توجه قرار گيرد. ولي آنچه كه مي‌تواند به عنوان نقطه مقابل اين موارد مورد بررسي بيشتري قرار گيرد، بحث كنسرت‌هاي موسيقي است كه واقعاً مانند سينما نيست.

 

فرآيند برگزاري كنسرت يك فعاليت زنده و پوياست كه پويايي خود را از تماشاگر مقابلش دريافت مي‌كند. اين در حالي است كه آثار موسيقايي يك هنرمند يا گروه قبل از برگزاري كنسرت در قالب آلبوم، تك آهنگ يا نماهنگ پيش روي مخاطبان قرار گرفته است. پس مردمي كه براي تماشاي كنسرت مراجعه مي‌كنند، آمده‌اند تا اثر از قبل توليد هنرمند مورد علاقه خودشان را در هم جواري با خواننده مورد نظر ببينند و بشنوند. اما به اعتقاد من كنسرت آنلاين همانند گوش دادن يك موسيقي از روي سي دي است منتها با اين تفاوت كه آن موسيقي تصوير دارد. پس تفاوت جدي با خود آلبوم موسيقي ندارد و من فكر مي‌كنم فقط يك مسكن زود گذر بوده كه كاربرد جدي هم ندارد

مقالات ديگر: آموزشگاه موسيقي كودك شهرك گلستان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۴:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

مروري بر خودتحريمي‌هاي جريان غربگرا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰

مروري بر خودتحريمي‌هاي جريان غربگرا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰
انتخابات 1400
حوزه/ عدم اهتمام دولتمردان نسبت به رونق دهي به توليد كشور در حوزه پيشران‌هاي اقتصادي (نظير بخش مسكن، شركت‌هاي دانش‌بنيان، كشاورزي، خودرو، لوازم خانگي و نظاير آن) كه در كوتاه‌مدت مي‌تواند ميليون‌ها شغل ايجاد كند و ركود تورمي را مهار نمايد.
به گزارش خبرگزاري حوزه، حجت الاسلام رضايي از پژوهشگران حوزه علميه اصفهان طي يادداشتي مروري بر خودتحريمي‌هاي جريان غربگرا در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ داشته است كه بدين شرح است:
    
الف. سردمداران جريان غيرانقلابي در طول ۸ سال گذشته تلاش داشتند تا با لاپوشاني كم‌كاري‌ها و با كتمان سوء مديريت خود در عرصه داخلي،  تمام نابسامانيهاي اقتصادي را بر گردن تحريمهاي ظالمانه آمريكا انداخته ، با بزرگنمايي تحريم و ضريب دادن به آن،  خود را از تيغ تيز نقد افكار عمومي خلاصي بخشند.
اكنون كه در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ به سر ميبريم، طيف مزبور تلاش دارد با توسل به مذاكرات وين، اقدام به تنفس مصنوعي دادن به جنازه متعفن برجام كرده، باز هم نوك پيكان مشكلات را به خارج از مرزهاي ايران حواله داده، و اين بار در وين آلمان به دنبال كليد حل مشكلات اقتصادي بگردد.
 فهرستي طولاني از بي‌عملي و سوءمديريت‌ ليبرال‌هاي ايراني و اشرافيت مدعي اعتدال و اصلاحات را مي‌توان برشمرد كه هيچ ربط و نسبتي با مذاكره يا عدم مذاكره با آمريكا نداشته، و ثابت ميكند كه ريشه حقيقي نابساماني هاي اقتصادي كشور همين خودتحريمي‌ها و خيانت (آگاهانه يا ناآگاهانه) برخي مديران ناكارآمد، نفوذزده، منفعت طلب، رانت خوار، حقوق نجومي بگير، برجام زده و بيگانه از روحيه جهادي است. دانستن اين موارد بطور ويژه در آستانه انتخابات ۱۴۰۰ بر هر شهروند ايراني ضروري مي‌نماياند.
    
ب. نمونه هايي از اين دست بي تدبيري‌ها و خود تحريمي‌هاي داخلي كه نتيجه ضعف عملكرد مديران دولتي است را در زير مشاهده فرمائيد تا با بصيرت و آگاهي بيشتري در پاي صندوق هاي راي حاضر شويد و بدانيد كه چرا بايد كانديداي جريان انقلابي را بر كانديداي جريان غيرانقلابي ترجيح داد.
      
۱. عدم اهتمام دولتمردان نسبت به رونق دهي به توليد كشور در حوزه پيشران‌هاي اقتصادي (نظير بخش مسكن، شركت‌هاي دانش‌بنيان، كشاورزي، خودرو، لوازم خانگي و نظاير آن) كه در كوتاه‌مدت مي‌تواند ميليون‌ها شغل ايجاد كند و ركود تورمي را مهار نمايد.
   
۲.  اصرار بر تحميل ركود به بخش مسكن به مدت حداقل پنج سال بويژه در زمان مديريت جناب آقاي آخوندي؛ در حالي كه اهتمام به اين بخش مي‌توانست ضمن مهار نقدينگي سرگردان، چرخ اقتصادي حدود هزار شاخه صنعت را به گردش درآورده، در تيراژ ميليوني اشتغال آفريني كرده، و در كنار تامين نياز ضروري مردم، ترمز تورم را كشيده و بيكاري را كم‌رنگ نمايد.
    
۳.كوتاهي دولت در اصلاح نظام بانكي، پولي و مالي تورم‌ساز؛ سوءمديريت در حوزه نقدينگي و رساندن آن از ۴۳۰ هزار ميليارد به رقم افسانه‌اي سه هزار هزار ميليارد تومان!
    
۴. واگذاشتن امنيت كسب و كار و توليد، در معرض تاخت و تاز دلالان، سفته بازان، واردكنندگان اجناس لوكس تشريفاتي، قاچاقچيان و فرصت طلبان نفوذي
     
۵. كوتاهي و عدم قاطعيت در مقابل اقتصاد زيرزميني چند صد هزار ميلياردي و فرار مالياتي حداقل ۳۰ هزار ميليارد توماني.
     
۶. فرار دولتمردان از شفافيت و حذف سامانه‌هاي شفافيت‌ساز مانند «ايران‌كد و شبنم» كه مسير قاچاق به داخل و خارج را مي‌بست و مي‌توانست صدها هزار ميليارد تومان صرفه‌جويي به ارمغان داشته باشد. جالب اينجاست كه بعد از حدود هفت سال سير غلط، در اواخر سال گذشته ميگفتند مي‌خواهيم در مورخ ۹/۹/۹۹ از سامانه جامع تجارت رونمايي كنيم!
    
۷. اهمال در كنترل قاچاق و واردات بي‌رويه، موجب گرديد كه ده‌ها ميليارد دلار درآمد ارزي كشور به هدر رفته، و بطور غير مستقيم موجب از بين رفتن صدها هزار فرصت شغلي گردد.
    
۸. اقدام دولت در حذف كارت سوخت تا حدود دو سال پيش، كه موجب قاچاق ۱۴۴ هزار ميليارد توماني سوخت در طول چهار سال و سپس تحميل بحران امنيتي به كشور در آبان ۹۸ گرديد.
    
۹. واگذاري برخي مناصب مهم دولتي بدون رعايت شايستگي به نورچشمي‌ها و اطرافيان فعال در ستادهاي انتخاباتي
    
۱۰.  فساد ده‌ها هزار ميليارد توماني در واگذاري برخي شركت‌ها و كارخانه‌ها به آقازاده ها و وابستگان حزبي و حاميان تبليغاتي ، تحت عنوان فريبكارانه "خصوصي سازي" (نظير كشت‌وصنعت مغان، نيشكر هفت‌تپه، ماشين‌سازي تبريز، هپكو اراك، آلومينيوم المهدي، پالايشگاه كرمانشاه و...).
   
۱۱. ده‌ها هزار ميليارد تومان اختلاس (به قول خودشان: عدم بازپرداخت بدهي‌هاي كلان) در برخي بانك‌ها، صندوق ذخيره فرهنگيان، شركت سرمايه‌گذاري پتروشيمي و...
    
۱۲. ناكارآمدي و بي‌ثباتي مديريتي مانند پنج ماه بي‌وزير گذاشتن وزارت راهبردي صمت، يا بي‌سفير گذاشتن سفارت ايران در چين.
    
۱۳. تعطيلي ديپلماسي اقتصادي نسبت به برخي كشورها و مناطق دنيا.
     
۱۴. بي‌سر و ساماني شركت‌هاي دولتي (و بعضا زيان‌ده) كه ۷۵ درصد كل بودجه را به خود اختصاص داده‌اند اما كمترين بازدهي و بيشترين هدررفت بودجه‌اي را دارند.
    
۱۵. انحراف ۶۸ درصدي از احكام بودجه و اجرا نكردن ۱۸ درصد ديگر ؛ همچنين انحراف ۷۴ درصدي از اهداف خصوصي‌سازي حداقل به ميزان ۱۱هزار و ۷۵۰ ميليارد تومان (بنابر گزارش تفريغ بودجه ديوان محاسبات).
    
۱۶. پول پاشي و حراج ۱۸ ميليارد دلار از ذخاير ارزي در كمتر از دو ماه.
    
۱۷. قبول و اجراي مخفيانه ۳۷ خواسته FATF كه به لو رفتن برخي مجاري دور زدن تحريم و انسداد آنها منتهي شد.
مقالات ديگر: سمساري مشيريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۳۵:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

محدوديت تردد، چالش جدي صاحبان تالارهاي پذيرايي مشهد

ايلنا از خراسان رضوي گزارش مي‌دهد؛

محدوديت تردد، چالش جدي صاحبان تالارهاي پذيرايي مشهد/ يك رستوران‌دار: بر سر دوراهي مانده‌ايم ؛ بمانيم يا ببنديم

رئيس اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و ظروف كرايه مشهد با اشاره به اينكه هم‌اكنون ۸۶ تالار و ۵۱ باغ تالار داراي پروانه در مشهد فعاليت دارند گفت: به‌تازگي مجوز فعاليت تالارهاي مشهد صادرشده اما منع ترددهاي شبانه اجازه برپايي مجالس را نمي‌دهد.

 

به گزارش خبرنگار ايلنا از مشهد، به دليل شيوع ويروس كرونا و بر اساس تصميم ستاد ملي در ۱۰ ماه گذشته تمامي تالارهاي پذيرايي كشور به‌صورت صددرصدي تعطيل بودند.همين امر باعث شد بسياري از كارگران اين بخش اخراج و صاحبان تالارها يا ورشكست شوند و يا در شرايط مالي بسيار سختي قرار گيرند.

 

اگرچه بازگشايي مشروط آنها و صدور مجوز پذيرايي از ميهمان‌ها  با ظرفيت كنترل‌شده و رعايت دستورالعمل‌هاي بهداشتي   خبر خوبي براي صاحبان اين شغل است اما به گفته آن‌قدر مشكلات بر روي‌هم انباشت شده كه اين اتفاق خوب خيلي به چشم نمي‌آيد.

 

بر سر دوراهي مانده‌ايم

 

حسين حقيقت مدير يكي از تالارهاي پذيرايي در مشهد به ايلنا گفت: برفرض كه ما دوباره ده‌ها كارگر را سركار آورديم و نسبت به خريداري مواد اوليه و پر كردن يخچال‌ها اقدام كرديم ولي چه تضميني وجود دارد كه يك ماه ديگر وضعيت مشهد قرمز نشود و دوباره رأي به تعطيلي تالارها ندهند.

 

او عنوان مي كند: از طرفي كرونا هنوز بسياري از مردم را ترسانده و خيلي از افراد  حاضر نيستند در اماكن عمومي حاضر شوند، زيرا بعيد مي‌دانم تالارها مانند گذشته با استقبال مردم روبرو شود.همين موضوع  ما را بر سر دوراهي گذاشته كه آيا دوباره آنها را راه‌اندازي كنيم يا خير.

 

او بابيان اينكه هزينه‌هاي نگهداري تالارها و پرداخت حقوق نگهبانان يكي ديگر از مشكلات اين صنف در ايام كرونايي بود افزود: تعداد زيادي از تالار‌داران به دليل عدم توانايي مالي و نداشتن درآمد خواستار فسخ قرارداد هستند اما صاحبان ملك  قبول نمي‌كنند.

 

اميد رضوي متصدي يكي از باغ تالار هاي طرقبه شانديز با بيان اينكه تعداد زيادي از نيروهاي شاغل در تالار به دليل تعطيلي و عدم برگزاري مراسم تعديل شدند مي‌افزايد: تالار دارها به دليل پرداخت هزينه‌ها  مجبور به فروش خودرو و منازل خود شدند تا بتوانند بدهي‌هاي خود را پرداخت كنند.

 

او بيان مي‌كند: نزديك يكسال  است كه كار نكرديم،   ماشين زير پايمان را براي مخارج زندگي فروختيم اما نه تنها هيچ كمكي به ما نشد بلكه هرروز از طرف دولت و دستگاه‌هاي اجرايي و به‌ويژه بانك‌ها بابت بدهي‌هاي به تعويق افتاده نامه‌هاي تهديدآميز دريافت مي‌كنيم.

 

منع ترددهاي شبانه اجازه برپايي مجالس نمي‌دهد

 

رئيس اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و ظروف كرايه مشهد نيز در گفت‌وگو با ايلنا اظهار كرد: از اسفندماه سال گذشته در پي ابلاغ ستاد ملي مقابله با كرونا مبني بر تعطيل شدن اجباري صنوف، تالارهاي پذيرايي نيز تعطيل شدند كه تعطيلي تا دي‌ماه امسال به‌طور پيوسته ادامه داشت.

 

ابراهيم حقيقي بابيان اينكه هر يك از تالارهاي پذيرايي ۱۰ تا ۳۰ نفر كارگر و نيروي انساني دارد كه با احتساب افراد خانواده‌هاي آنان بين ۵۰ تا ۱۵۰ نفر از يك تالار ارتزاق مي‌كنند ادامه داد: متأسفانه در ايام شيوع كرونا علاوه بربسته شدن برخي تالارها و بيكار شدن تعدادي از كارگران، تعداد زيادي از تالارها به دليل عدم توانايي در تأمين هزينه‌هاي خود مجبور به تعديل نيروي انساني شدند.

 

حقيقي بابيان اينكه هم‌اكنون ۸۶ تالار و ۵۱ باغ تالار داراي پروانه در مشهد فعاليت دارند بيان كرد: به‌تازگي مجوز فعاليت تالارهاي مشهد صادرشده اما منع ترددهاي شبانه اجازه برپايي مجالس را نمي‌دهد.

 

او اظهار كرد: اين در حالي است كه متأسفانه به علت ممنوعيت تردد از ساعت ۲۱ الي ۴ صبح مشكل‌ساز است و فكر نمي‌كنم صاحبان مجالس و مهمانان از اين موضوع استقبال كنند و مجالس خود را برگزار كنند.‌

 

او  بابيان اينكه هيچ صاحب‌مجلسي حاضر به برپايي ميهماني خود در زمان صبح نيست و معمولاً مجالس از ساعت ۷ عصر به بعد برگزار مي‌شود افزود:  اين موضوع هيچ كمكي به جبران خسارت‌ تالارها نمي‌كند و تاكنون نيز هيچ استقبالي از اين بازگشايي نشده  و از طرفي صاحبان تالارها هنوز براي خريد اجناس موردنياز مرددند.

 

 محدوديت تردد، چالش جدي صاحبان تالارهاي پذيرايي

 

رئيس گروه سلامت محيط دانشگاه علوم پزشكي مشهد  نيز بابيان اينكه  در حال حاضر  مشهد و ۱۷ شهرستان خراسان رضوي در وضعيت آبي و ۱۵ شهرستان ديگر در وضعيت زرد قرار دارند اظهار كرد: وضعيت آبي كم‌خطرتر از زرد است و طبق دستورالعمل‌هاي كرونايي در شرايط زرد فعاليت مشاغل رسته‌هاي يك، ۲ و سه بلامانع است.

 

محمد باباخاني اظهار كرد: تالارهاي پذيرايي در گروه مشاغل سطح سه قرار دارند كه از زمان شيوع كرونا تاكنون جز براي‌ مدت كوتاهي اجازه فعاليت نداشتند.

 

او گفت:  طبق دستورالعمل‌هاي ستاد ملي مقابله با كرونا تالارهاي پذيرايي و عروسي در شرايط زرد امكان فعاليت دارند ولي بحث منع تردد شبانه وجود دارد كه امكان فعاليت به تالارهاي پذيرايي را نمي‌دهد.

 

باباخاني افزود: از سوي ديگر با كاهش تعداد مبتلايان به كرونا و قرار گرفتن شهرستان‌هاي خراسان رضوي در وضعيت آبي و زرد، تمام مشاغل به‌جز مشاغل سطح چهار اجازه فعاليت دارند اما مسئله منع تردد شبانه برقرار است و امكان فعاليت تالارها در اين شرايط وجود نخواهد داشت.

 

گزارش: محمدعلي ميرشكار

 

مقالات ديگر: تشريفات مجالس شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۶:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

آيا حافظه بشري از تاريخ و علاقه به تاريخ اشباع خواهد شد؟

بشر پيشتر، آنچنان كه امروز، علاقه‌اي به تاريخ نداشت. اشيا و باور‌هاي گذشتگان چنان كه امروزه جاذبه‌هاي موزه‌اي پيدا كرده اند، ارجمند، ممتاز و قيمتي نبودند. سمساري‌ها محل آمد‌وشد فقرا بود، نه فرهنگيان و عتيقه بازها. زندگي در لحظه جاري بود مگر اندكي فخرفروشي در چند نسل از آبا و اجداد متاخر، نه دورتر.

شعار سال : سعيد فلاح‌فر، دكترا پژوهش هنر در يادداشتي نوشت: بشر پيشتر، آنچنان كه امروز، علاقه‌اي به تاريخ نداشت. اشيا و باورهاي گذشتگان چنان كه امروزه جاذبه‌هاي موزه اي پيدا كرده اند، ارجمند، ممتاز و قيمتي نبودند. سمساري‌ها محل آمد‌وشد فقرا بود، نه فرهنگيان و عتيقه بازها. زندگي در لحظه جاري بود مگر اندكي فخرفروشي در چند نسل از آبا و اجداد متاخر، نه دورتر. گذشته كهنه‌اي بود براي پشت سر گذاشتن و البته غيرقابل استفاده. زمان و فرسودگي چيزي را قيمتي‌تر از آن كه بود نمي كرد. پتينه‌كاري هم معنا و جاذبه‌اي نداشت. اما در دهه‌هاي اخير، خصوصا بعد از تحولات فكري و اجتماعي ناشي از جنگ جهاني دوم، بشر به ماترك گذشته و گذشتگان به عنوان ميراث فرهنگي بي نظير و تكرار نشدني نگاه كرد. «تاريخ آگاهي» را لازمه تدوام پيش رونده زندگي مي‌دانست.

 

به ميراث گذشتگان افتخارآميز نگاه كرد، گاهي بيش از آنچه لازمه تجربه و عبرت كاربردي باشد. مشاغل، دانش، نهادها و قوانين حفاظت از تاريخ و فرهنگ موروثي و اشياء و ابنيه تاريخي شكل گرفتند و جهان براي آنچه وظيفه‌اي انساني و مهم مي‌پنداشت، متحد شد. جهانگردي مبتني بر بازديد از يادگارهاي تاريخي به همه طبقات اجتماعي سرايت كرد. حتي در اين اصالت نوظهور، آن‌چنان افراط شد كه بازار جعليات هم رونق گرفت. عده اي كاسب تاريخ و گذشته شدند. عده‌اي براي خانواده كوچك خود هم ميراث ساختگي خريدند. كشورها و دولت ها براي گذشته پروري، تا حد افسانه سرايي به رقابت مشغول شدند. موزه ها با تنوع موضوعي فراوان به مهمترين پايگاه هاي فرهنگي شهرها تبديل شدند. در اين رهگذر؛ باندهاي بزرگ تجاري و مافيايي، تجارت هاي تازه اي آغاز كردند.

 

اما آيا اين رويه براي هميشه باقي خواهد ماند؟ آيا براي نسل هاي آتي هم مثل اين نسل، شكل گذشته يك شهر و معماري هاي خارج از گردونه ي روز آن اهميت خواهد داشت؟ آيا قدمت يك تابلوي نقاشي يا كاسه و كوزه و اسلحه قديمي، عامل ارزش بيشتر مالي شيء و اثر خواهد شد؟ آيا آيندگان حاضر مي‌شوند بخشي از رفاه و راحتي زندگي و ذهن خود را به خاطر خريد يا حفظ يك اثر تاريخي به زعم ايشان ناكارآمد، مصرف و قرباني كنند؟ آيا در مقابل آنچه هستند يا بايد باشند، به گذشته و درازاي تاريخي خود ارج مي نهند؟ آيا سرعت تحولات تاريخي، با انگيزه و امكان صيانت و حفظ همه مقاطع اين تحولات تناسبي خواهد داشت؟ آيا موزه‌ها در نگهداري از آثار امروزين، به عنوان گذشته‌اي براي فردا، اهتمام خواهند كرد؟ آيا نيروهاي خلاق اجتماعي آينده، باور دارند براي زندگي روز يا طراحي معماري كاربردي، ساخت اسباب زندگي روزمره يا جهان بيني روز، به سوابق چندهزار ساله نيازي هست؟ مثلا ساخت يك ابزار الكترونيكي پيشرفته چه لزومي به دانش و تجربه ناقص چند قرن پيش دارد؟ آيا در قرون بعدي همچنان حفاظت از تاريخ، پديده‌اي مترقي و خردورزانه شمرده مي‌شود؟ آيا كنجكاوي براي آگاهي از گذشته در نسل هاي بعدي هم به قوت اكنون باقي مي ماند؟ تاريخ و دستاوردهاي تاريخ براي آيندگان چه تعريفي مي تواند داشته باشد؟ آيا آيندگان زحمات حفاظتگران امروزي را محترم مي شمارند و يا آن را كاري عبث، خرافه آميز، متعصبانه، از سر كهنگي و دور از عقلانيت مي دانند؟ آيا رفتارهاي احتمالا اغراق آميز امروز، موجب روي گرداني و تنفر آيندگان خواهد شد؟

 

بسياري از ارزش‌ها به مرور زمان و همراه با تحولات اجتماعي و فكري تغيير ماهيت داده‌اند و چه بسا به يك ضدارزش تبديل شده‌اند. آيا توجه و گرايش به حفظ تاريخ به تدريج مشمول چنين سرنوشتي خواهد شد؟ آيا بشر دوباره به روزمرگي پيشين خود و فرايند نوين تاريخ گريزي باز مي‌گردد؟ آيا حافظه بشري از تاريخ و علاقه به تاريخ اشباع خواهد شد؟ آيا مدرنيسم و پس از آن، بازتعريف خواهد شد؟

 

علي‌رغم تاييد و تاكيد همه اهل فن و اتفاق نظر احتمالي فرهنگيان، به نظر مي رسد كه نشانه هاي موجود ترديدهايي جدي براي پاسخ صريح اين سئوال ايجاد كرده‌اند. اگر به آينده (همچنان كه به گذشته علاقه منديم) اعتقاد داشته باشيم، وقت آن رسيده تا به اين سئوالات و نشانه‌هاي ترديد، دور از تعصب، پيش فرض‌ها و پاسخ‌هاي بديهي امروزي فكر كنيم. پيش از آن كه ناگهان دچار وضعيتي دور از ذهن شده باشيم.

مقالات ديگر: سمساري مرزداران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۱:۱۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

مشاوره رايگان تويوتا به اپل

مشاوره رايگان تويوتا به اپل
گروه بين الملل: تويوتا غول خودروسازي جهان در زمينه ساخت و فروش ماشين الكتريكي به اپل مشاوره رايگان مي دهد.
گروه بين الملل: تويوتا غول خودروسازي جهان در زمينه ساخت و فروش ماشين الكتريكي به اپل مشاوره رايگان مي دهد.
به گزارش خبرخودرو،آكيو تويودا مديرعامل و نوه بنيانگذار شركت تويوتا موتور به رسانه‌هاي ژاپني گفته كه مي‌ كوشد از نو‌پايان‌بخش خودرو استقبال كند.
با اين وجود آقاي تويودا در پيامي خطاب به اپل گفت: پس از ساخت خودرو مايلم اپل تا ۴۰ سال مهياي فروش و تغييرات مختلف باشد. تويوتا افزود: شركت‌هاي نوپاي فناوري جديد، همچون اپل توانايي دميدن روح تازه در صنعت خودرو و دادن انتخاب گسترده تر به مشتريان را دارند و در عين حال آقاي مدير عامل گفت: اين شركت ها بايد در برابر مصرف كنندگان عادلانه رفتار كنند و مسئوليت كليه وسايل نقليه خود، از جمله توليد، نگهداري و اسقاط نهايي در پايان عمر خودرو را به عهده بگيرند.
مقالات ديگر: مركز مشاوره ونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۷:۲۰:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان مركزي افتتاح شد

نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان مركزي افتتاح شد

 

گروه استان‌ها-مدير حوزه علميه خواهران استان مركزي با اشاره به افتتاح نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان مركزي گفت: راه‌اندازي مركز مشاوره و خدمت به مردم يكي از مهم‌ترين اقدامات حوزه علميه است و اين اقدام درواقع شجره طيبه‌اي است.

به‌گزارش خبرگزاري تسنيم از اراك ، حجت‌الاسلام فاضل حسامي ظهر امروز در مراسم افتتاح نخستين مركز مشاوره حوزه‌هاي علميه در استان با اشاره به افتتاح نخستين مركز مشاوره حوزه علميه استان مركزي گفت: براي راه‌اندازي و افتتاح اين مركز مشاوره تلاش‌ها و زحمات بسياري انجام شده اما زماني اين زحمات دلنشين است و به ثمر مي‌نشيند كه مراجعان و زوج‌ها با مراجعه به اين مركز مشاوره نتيجه ببينند.

 

وي افزود: اميدواريم با تلاش و حمايت مسئولان شاهد رونق اين مركز مشاوره باشيم اما توجه به اين نكته ضروري است كه اميدواريم مردم گرفتار مشكل نباشند.

 

مدير حوزه علميه خواهران استان مركزي با اشاره به ضرورت راه‌اندازي مراكز مشاوره گفت: مشاوره براي حل مشكل نيازمند تخصص است و هر فردي در فرآيند زندگي قبل از اينكه مشكل به وجود آيد بايد رويكرد پيشگيرانه داشته باشد اما زماني كه مشكل شكل گرفت و عمق پيدا كرد بايد كار را به كاردان سپرد.

 

حسامي تصريح كرد: اگر مشكل و نگراني در زندگي ايجاد شد بايد از فرد دانا و با تجربه كمك گرفت تا شاهد طلاق و جدايي نباشيم اما زماني كه مشكل عمق پيدا كرد بايد به مشاور و متخصص مراجعه كرد بنابراين حوزه علميه با اين رويكرد وارد ميدان شده است.

 

وي عنوان كرد: راه‌اندازي مركز مشاوره و خدمت به مردم يكي از مهم‌ترين اقدامات حوزه علميه است و اين اقدام درواقع شجره طيبه‌اي است كه ريشه‌هاي محكمي در زمين دارد و از ثمرات و بركات آن در جامعه مي‌توان بهره برد.

 

مدير حوزه علميه خواهران استان مركزي بيان كرد: دوره تخصصي و پيشرفته براي تربيت مشاوران تخصصي در جامعه روحانيت استان برگزار شده كه تاكنون 25 نفر از طلبه سطح مقدماتي خود را به پايان رسانده‌اند و وارد سطح متوسط شده‌اند.

 

21 هزار نفر در سطح استان مركزي آموزش‌هاي قبل از ازدواج را دريافت كردند

 

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره استان مركزي هم در اين مراسم با اشاره به افتتاح اين مركز مشاوره گفت: با توجه به اينكه سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشور تصميم دارد كه همه مراكز و نهادها به صورت نظام‌مند و قانون‌مند از مشاوره تخصصي استفاده كنند تاكنون تفاهم‌نامه‌هايي با سپاه، كميته امداد، نيروي انتظامي و حوزه علميه منعقد شده است.

 

منصور عبدي افزود: نخستين مركز مشاوره قانونمند با مجوز سازمان نظام روانشناسي و مشاوره كشوري شروع به كار كرده از استان مركزي با همكاري حوزه علميه استان بوده است.

 

وي ادامه داد: هدف از مشاوره ارائه خدمت به مردم و اطلاعات به آنها در زمينه‌هاي مختلف است و با توجه به اينكه بيشترين مراجعه‌كنندگان به اين مركز مشاوره زن هستند بايد از مشاوران حرفه‌اي زن و متخصص در اين مركز استفاده كرد.

 

عبدي تصريح كرد: تمركز اصلي مشاوران بايد بر ارائه خدمت درست و مشاوره تخصصي به مراجعان به ويژه زوج‌ها باشد تا شاهد طلاق و جدايي آنها و آسيب‌هاي پس از طلاق براي آنها نباشيم.

 

رئيس سازمان نظام روانشناسي و مشاوره استان مركزي عنوان كرد: بايد اين فرهنگ در جامعه نهادينه شود كه خانواده‌ها به جاي هزينه‌هاي جهيزيه و عروسي به گواهينامه همسرداري قبل از ازدواج فرزندان خود توجه داشته باشند كه تاكنون 21 هزار نفر با همكاري معاونت اجتماعي استانداري در سطح استان آموزش‌هاي قبل از ازدواج را دريافت كرده‌اند.

 

مركز مشاوره كودك و نوجوان در ستارخان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۵:۴۹:۰۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

وقتي كرونا مشكلات كودكان مبتلا به اوتيسم را زياد مي كند

يك روانشناس، با بيان اينكه اغلب كودكان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم از بيماري هاي زمينه اي رنج مي برند، گفت: رفتارهاي تغذيه اي نامناسب و داروهاي مصرفي مشكلات گوارشي متعددي را براي اين كودكان ايجاد مي كند و لذا كرونا نسبت به افراد آسيب پذير بي رحم تر است.

نيما حقيقي دانشجوي دكتراي روانشناسي در گفت وگو با ايسنا، اوتيسم را يك اختلال عصبي - رشدي دانست و اظهار كرد: اوتيسم از زمان تولد با فرد همراه بوده و درمان قطعي براي آن وجود ندارد.

وي با بيان اينكه در صورت تشخيص اوتيسم درمان ها و روش هاي توانبخشي و برنامه هاي آموزشي به پيشرفت كودك در فراگيري مسائل كمك مي كند، افزود: افرادي كه تشخيص اوتيسم دريافت مي كنند دو ويژگي بازر دارند كه نخستين ويژگي آنان عدم ارتباط اجتماعي يا ارتباط اجتماعي محدود است، يعني يك كودك اوتيسمي نمي تواند با ديگران وارد رابطه شود.

اين روانشناس، صحبت نكردن يا صحبت كردن محدود از يك كلمه تا يك جمله را يكي از مشكلات كودكان مبتلا به اوتيسم دانست و تصريح كرد: كودكان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم ارتباط اجتماعي شان بسيار ضعيف است و دوست صميمي ندارند. در واقع افراد داراي اين اختلال در برقراري ارتباط دوسويه ضعف دارند و ناپخته عمل مي كنند و معمولا ارتباط چشمي با اطرافيان ندارند.

حقيقي، با اشاره به علايق محدود و رفتارهاي تكراري كودكان مبتلا به اوتيسم، عنوان كرد: اين كودكان علاقه خاصي به برخي از اشياء و اسباب بازي هاي خود نشان مي دهند و يا رفتارهاي كليشه اي و تيك مانند همچون بال بال زدن، روي پنجه پا راه رفتن، پريدن و... دارند.

وي با بيان اينكه كودكان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم به سه سطح تقسيم مي شوند و هر سطح مشكلات خاصي در حيطه هاي شناختي(توانمندي هاي ذهني)، حركتي و حسي دارد، خاطرنشان كرد: سطح يك اوتيسم خفيف بوده و كودكان به حمايت كمتري نياز دارند، اما سطح دو نيازمند حمايت بيشتر و مداخلات درماني گسترده تري است. اين اختلال در سطح سه نيز به شكل شديد بروز مي كند.

اين روانشناس، اختلال اوتيسم را بعد از دو سال و نيم قابل تشخيص دانست و يادآور شد: علت بروز اختلال اوتيسم هنوز مشخص نيست، اما ۵۰ درصد وابسته به عوامل خانوادگي و ژنتيكي و ۵۰ درصد وابسته به عوامل محيطي است؛ البته اوتيسم قبل از تولد نوزاد قابل تشخيص نبوده و با توجه به شدت اختلال، زمان تشخيص آن نيز تغيير مي كند، يعني هرچقدر اختلال شديدتر باشد، زودتر امكان تشخيص آن وجود دارد و در موارد خفيف، تا دوران دبستان مي تواند تشخيص داده نشود.

وي با بيان اينكه كودكان مبتلا به اوتيسم با مشكلات مختلفي در حواس خود مواجه هستند، عنوان كرد: اين كودكان به دو گروه جستجوگري حسي و گريز حسي تقسيم بندي مي شود. در واقع گروه اول تمايل به دريافت محرك هاي حسي دارند و گروه دوم از دريافت محرك هاي حسي گريزانند. كودكاني كه مشكلاتي در حواس دارند، در دوران كرونا با مشكلات ويژه اي همچون ماسك زدن و استفاده از الكل و مواد شوينده مواجه هستند، زيرا ماسك و الكل نوعي محرك آزاردهنده براي آنان محسوب مي شود و لذا بيشتر ر معرض خطر آلودگي قرار دارند.

حقيقي، با اشاره به بالا بودن احتمال ابتلا به كرونا در كودكان مبتلا به اوتيسم، ادامه داد: اين كودكان به دلايل مختلفي عادت هاي بد رفتاري از قبيل مكيدن انگشت و بردن اشياء مختلف به دهان را دارند كه با توجه به شرايط كرونا، امكان آلودگي براي آنان بيشتر است و ممكن است بيمار شوند.

اين روانشناس، با بيان اينكه اغلب كودكان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم از بيماري هاي زمينه اي رنج مي برند، گفت: رفتارهاي تغذيه اي نامناسب و داروهاي مصرفي مشكلات گوارشي متعددي را براي اين كودكان ايجاد مي كند و لذا كرونا نسبت به افراد آسيب پذير بي رحم تر است.وي از خانواده ها خواست در صورت دريافت تشخيص اوتيسم هرچه زودتر فرايند درمان را آغاز كنند و متذكر شد: سنين دو تا پنج سالگي زمان طلايي درمان اوتيسم و اثرگذاري بيشتر و بهتر مداخلات روان درماني و آموزشي است. در واقع كودكان در اين سن آموزش ها را به خوبي دريافت مي كنند و مي تواند بسيار موثرتر از هر زمان ديگري باشد.

حقيقي، با بيان اينكه اوتيسم تا پايان عمر ادامه دارد، اظهار كرد: كار آموزشي و درماني اوتيسم به شكل يك تيم درماني است كه شامل گفتاردرمان گر، كاردرمانگر، روانپزشك و روانشناس مي باشد. آموزش مستمر مي تواند بسيار به كاهش مشكلات رفتاري و افزايش رفتارهاي مناسب كودكان كمك كند و اگر اين اقدامات صورت نگيرد، شاهد پس رفت در رفتارهاي اين كودكان هستيم.

اين روانشناس، به تعطيلي مراكز درماني و آموزشي ويژه كودكان مبتلا به اوتيسم در ايام كرونا اشاره كرد و يادآور شد: برخي از خانواده ها به واسطه مشكلات مالي توانايي تداوم جلسات درماني را ندارند و لذا مشكلات گفتاري و رفتاري و حسي اين كودكان مجددا پديدار مي شود.

وي حضور كودكان مبتلا به اوتيسم در خانه به ويژه در روزهاي كرونايي را موجب تحت فشار قرار گرفتن ساير اعضاي خانواده دانست و بيان كرد: خانواده هاي داراي كودك مبتلا به اوتيسم در شرايط عادي دچار فرسودگي هستند و ايام قرنطينه و تعطيلي مراكز درماني، آنان را فرسوده تر كرده است. همچنين اين خانواده ها از بازخوردهاي اجتماعي نسبت به فرزند خود گريزان هستند و سعي مي كنند كودك اوتسمي شان را از جامعه دور كنند و شيوع كرونا اين رفتار را تشديد كرده است، در حالي كه جامعه بايد نسبت به اين بيماري آگاهي لازم را داشته باشد به كودكان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم به چشم كم توان ذهني نگاه نكند.

حقيقي، با تاكيد بر لزوم دريافت مستمر مداخلات رفتاري و دارويي كودكان مبتلا به اوتيسم، عنوان كرد: هر فرد اوتيسمي راهكارهاي منحصر به فرد خود را دارد و روانشناسان و متخصصان براساس ارزيابي هاي اوليه اين راهكارهاي را مشخص مي كنند لذا توصيه مي شود در روزهاي كرونايي نيز از مشاوره هاي آنلاين بهره بگيريد و آموزش كودكان مبتلا به اختلال طيف اوتيسم را ادامه دهيد. دستگاه هاي حمايتي همچون بهزيستي، آموزش و پرورش استثنايي و انجمن هاي اوتيسم نيز مي توانند در اين روزها برنامه هاي ويژه اي داشته باشند تا خانواده ها با روانشناسان و متخصصان ارتباط برقرار كنند.

مقالات بيشتر:مركز مشاوره كودك و نوجوان در آرياشهر


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۳۳:۰۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

توقيف ۲ دستگاه كاميون حامل لوازم خانگي قاچاق در كوهدشت

توقيف ۲ دستگاه كاميون حامل لوازم خانگي قاچاق در كوهدشت
خرم‌آباد- فرمانده انتظامي لرستان از توقيف ۲ دستگاه كاميون و كشف مقاديري انواع لوازم خانگي قاچاق به ارزش بيش از ۱۰ ميليارد ريال در شهرستان كوهدشت خبر داد.
به گزارش خبرگزاري مهر، سردار حاجي محمد مهديان نسب امروز شنبه در سخناني اظهار داشت: در راستاي طرح برخورد با قاچاق كالا و حمايت از توليدات داخلي، مأموران انتظامي كوهدشت در سه راهي «زانوگه» اين شهرستان در يك عمليات پليسي ۲ دستگاه كاميون حامل بار را متوقف كردند.
وي افزود: در بازرسي از خودروهاي مذكور ۵۵ قلم انواع لوازم خانگي قاچاق شامل، كولرگازي، يخچال سايد، ماشين لباسشويي و ماشين ظرفشويي فاقد مجوز كشف شد.
فرمانده انتظامي لرستان با اشاره به اينكه در اين رابطه ۲ نفر دستگير شده اند، خاطرنشان كرد: كارشناسان ارزش محموله‌هاي كشف شده را بيش از ۱۰ ميليارد ريال برآورد كرده اند.
سردار مهديان نسب گفت: موضوع مبارزه با قاچاق كالا يكي از مأموريت‌هاي اصلي نيروي انتظامي است و پليس با جديت و قاطعيت هر چه بيشتر با اين پديده شوم برخورد قانوني مي‌كند.
مقالات مرتبط: سمساري مجيديه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۰:۱۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

گذر بي‌رمق دل‌باختگان عتيقه

عاشقان و دل‌باختگان عتيقه خيلي خوب مي‌دانند در تهران بايد به كدام خيابان سر بزنند.

همشهري آنلاين _ فاطمه عسگري‌نيا: عتيقه‌ترين خيابان تهران، در ميانه خيابان جمهوري و فردوسي، منوچهري است. خيابان منوچهري كه نام خود را از شاعر بلند آوازه مكتب خراساني گرفته است براي علاقه‌مندان اشيا قديمي و عتيقه محل دلپذير و جذابي است.

خيابان منوچهري يا خيابان موزه تهران، هرچه نامش باشد، چيزي از ارزش عتيقه‌هاي‌ريز و درشت پشت ويترين‌هاي خاك‌گرفته مغازه‌ها يا بساط عتيقه‌فروشان دستفروشش كم نمي‌كند. قصه قصه‌ راسته عتيقه‌فروشان گمنام تهران است. براي رسيدن به راسته عتيقه‌فروشان گمنام تهران بايد از ميدان فردوسي به سمت چهارراه استانبول سرازير شوي. بعد از گذر از بازار پرهياهوي اين روزهاي دلارفروشان و عبور از كنار معركه‌گيران ارزي وارد خيابان منوچهري مي‌شويم. از همان ابتداي خيابان، مغازه‌هاي رنگ‌ورورفته و پر از گرد و غبار عتيقه‌فروشي‌ها به چشم مي‌خورد. انگار هرچه بيشتر بوي كهنگي بدهد اين بساط، بيشتر براي مشتريانش دلبري مي‌كند.

سكه‌هاي عهد بوق پشت ويترين خاك‌گرفته مغازه‌ها خودنمايي مي‌كند و مجموعه اسكناس‌هاي قديمي پاي ثابت اغلب مغازه‌هاست. هرچه دلتان بخواهد در اين كهنه‌بازار عتيقه پيدا مي‌كنيد؛ از آفتابه و لگن مسي و قديمي گرفته تا آسياب سنگي و ساعت‌هاي جيبي، لگن‌هاي مسي و لوسترهاي رنگي و قديمي در كنار انگشترهاي زمخت و تسبيح‌هاي دانه‌درشت هم زينت‌بخش عمده ويترين‌ها هستند. همه اينها در روزگاري نه‌چندان دور مشتريان خاص خود را داشتند، اما اين روزها سايه سنگين رخوت و كسادي بدجور بر سر عتيقه‌فروشي‌ها چنبره زده است.

مقالات بيشتر:سمساري در پاسداران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۸:۲۴ توسط:onlinetabliq موضوع: