onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

زدن ۳ دز واكسن؛ شرط اجازه براي سفرهاي نوروزي

زندگي آنلاين :مهندس محسن فرهادي گفت: ستاد ملي كرونا ضوابط سفرهاي نوروزي را اعلام كرد. سفرهاي نوروزي جدا از دسته‌ رنگبندي‌هاي كرونايي شهرها قرار گرفت. سال گذشته سفر به شهرهاي قرمز و نارنجي ممنوع شد؛

ايسنا نوشت: معاون فني مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت شرايط مجاز براي سفرهاي نوروزي را تشريح كرد.

مهندس محسن فرهادي گفت: ستاد ملي كرونا ضوابط سفرهاي نوروزي را اعلام كرد. سفرهاي نوروزي جدا از دسته‌ رنگبندي‌هاي كرونايي شهرها قرار گرفت. سال گذشته سفر به شهرهاي قرمز و نارنجي ممنوع شد؛ اما امسال سفرهاي نوروزي به اين موضوع وابسته نيست و به جاي آن دو شرط اصلي براي انجام سفرهاي نوروزي در نظر گرفته شده است. رنگ‌بندي‌ها وضعيت بيماري را در كشور رصد مي‌كنند و ديگر مشاغل و نوع فعاليت مردم به اين رنگبندي‌ها وابسته نيست.

بليط‌فروشي نوروز تنها به واكسن‌زده‌ها

او در ادامه توضيح داد: كساني كه قصد سفر دارند چه با ناوگان حمل و نقل عمومي اعم از اتوبوس، قطار و هواپيما و چه با خودروي شخصي مي‌بايست واكسن تزريق كرده و همچنين بيمار نباشند. افرادي كه قصد سفر با وسايل حمل و نقل عمومي را دارند هنگام خريد بليط از طريق اتصال سامانه راه و شهرسازي به سامانه «ايران من»، رهگيري شده و وضعيت بيماري و واكسيناسيون‌شان استعلام مي‌شود تا بليط به كساني فروخته شود كه واكسيناسيون كامل داشته باشند. كساني كه واكسن نزده باشند يا با وجود تزريق واكسن بيمار باشند طبيعتا اجازه سفر نخواهند داشت.

سوار كردن مسافر بين‌راهي ممنوع

وي تاكيد كرد: از نظر قانوني خودروهايي كه در ترمينال‌ها بليط مي‌فروشند حق سوار كردن مسافر در بين مسير را ندارند و اگر مواردي از اين تخلف توسط پليس كشف شود، طبيعتا برخورد مقتضي صورت خواهد گرفت.

مقالات بيشتر:باغ تالار

كنترل خودروهاي شخصي با دوربين‌هاي پليس راهور

وي افزود: در خصوص خودروهاي شخصي نيز كنترل افراد از طريق دوربين كنترل پليس راهور اتفاق مي‌افتد؛ به اين صورت كه مشخصات صاحب خودرو از نظر واكسيناسيون و عدم ابتلا به بيماري از طريق پلاك ماشين استعلام مي‌شود. در سيستم پليس راهور و دوربين‌ها سيستمي وجود ندارد كه بتواند ساير سرنشينان خودرو را بررسي كند مگر اينكه پليس به شكل امتحاني برخي خودروها را در ورودي شهرها كنترل كند كه اين موضوع در دستور كارشان قرار دارد.

واكسيناسيون كامل يعني چه؟

فرهادي تاكيد كرد: معناي واكسيناسيون كامل آن است كه فرد در چرخه واكسيناسيون باشد. اگر فردي تازه واكسن دز دوم را تزريق كرده باشد طبيعتا تا ۳ ماه نمي‌تواند دز سوم را تزريق كند؛ پس اگر فردي امروز واكسن دز دوم را تزريق كرده باشد طبيعتا تا سفرهاي نوروزي به دز سوم نمي‌رسد؛ بنابراين معناي واكسيناسيون كامل براي او تزريق دو دز است؛ اين موارد استثناء هستند و نمي‌توانيد ممانعتي براي سفر او ايجاد كنيد.

 

تكليف افرادي كه واكسيناسيون دز سوم، در كارت ديجيتال واكسن‌شان ثبت نشده است

او درباره افرادي كه علي‌رغم تزريق دز سوم واكسن اما دز سوم در كارت واكسن ديجيتال‌شان ثبت نشده است، تصريح كرد: اين افراد بايد به مركزي كه تزريق را انجام دادند مراجعه كنند تا آنها مشكل را رفع كنند.

وي افزود: البته درست است كه جز دو مورد تزريق واكسن و عدم بيماري محدوديت ديگري براي سفرهاي نوروزي صورت نگرفته است، اما بايد بدانيم كه كماكان در شرايط اپيدمي كرونا هستيم و اگر بتوانيم سفر و دورهمي نرويم و تماس‌هاي نزديك را كاهش دهيم، خطر ابتلا به كوويد۱۹ هم كاهش مي‌يابد.

ابلاغيه طرح سلامت نوروزي از ۲۰ اسفندماه

وي درباره اقداماتي كه قرار است براي سفرهاي نوروزي در زمينه بازرسي‌ها از سوي بازرسان مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت انجام شود، تاكيد كرد: همكاران ما در زمينه كرونا دارند حداكثر تلاش خود را انجام مي‌دهند ولي از ۲۰ اسفندماه به بعد ابلاغيه سلامت نوروزي به همكاران داده مي‌شود تا با ۱۰۰ درصد توان پروتكل‌ها را رعايت كنند. همكاران ما از ۸ صبح تا ۸ شب كشيك حضوري و از ۸ شب تا ۸ صبح كشيك آنكال خواهند بود.

كنترل مترو و اتوبوس‌هاي درون شهري، آري يا خير؟

معاون فني مركز سلامت محيط و كار وزارت بهداشت در بخش ديگري از سخنان خود درباره اتصال مترو و اتوبوس درون شهري به سامانه ايران من، اظهار كرد: در اين بخش حتي اگر اتصال هم صورت گرفته باشد فعلا امكان كنترل دقيق وجود ندارد؛ زيرا مترو و اتوبوس درون شهري تهران آنقدر شلوغ است كه شما نمي‌توانيد گيت ورودي را ببنديد و بايد از راه ديگر اقدام كرد كه ربطي به نوروز هم ندارد و بايد كنترل كلي بر آن صورت گيرد. اكنون در سامانه مترو و سامانه ايران من در حال انتقال اطلاعاتي هستند كه كنترل ها از طريق شارژ و خريد كارت بليط انجام شود.

رعايت ۵۸ درصدي پروتكل‌هاي بهداشتي در كشور

فرهادي در خاتمه با اشاره به اينكه در حال حاضر ميانگين رعايت پروتكل‌ها در كشور ۵۸ درصد است، بيان كرد: حدود ۲۲۰ هزار بازرسي از هفته گذشته تا جمعه (۱۳ اسفندماه) انجام شده است و بيش از ۱۲۰۰ مكان كه پروتكل‌ها را رعايت نمي‌كردند، پلمب شده و حدود ۲۰ هزار واحد اخطار گرفته و پرونده قضايي برايشان تشكيل شده است.

مقالات ديگر:دفتر عقد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۶:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

شگرد دكتر جعلي براي ازدواج با زنان و تصاحب اموال آن‌ها!

مرد هندوستاني كه طي چند دهه با ۲۷ زن با هدف تصاحب اموال آن‌ها ازدواج دروغين انجام داده بود سرانجام به دام افتاد.

به گزارش سايت طلا - يك مرد محلي اهل ايالت اوديشا در شرق هند كه با معرفي خود به عنوان پزشك موفق و يك مقام مهم در وزارت بهداشت اين كشور اقدام به اغفال زنان و ازدواج با آن‌ها مي‌كرد بازداشت شد. بنا به گزارش ntv، «رامش چاندرا اسواين» ۶۶ ساله براي تصاحب اموال و دارايي قربانيان، در مدت ۴۳ سال با ۲۷ زن ازدواج كرده بود. رامش در حالي با اين عناوين دروغين اقدام به اغفال زنان و ازدواج با آن‌ها مي‌كرد كه تنها تا پايه دهم تحصيل كرده و داراي مدارك هويتي جعلي بود.

بيشتر زناني كه در دهه گذشته، رامش با آن‌ها ازدواج كرده بود تحصيلكرده بودند از پزشكان و حسابداران گرفته تا وكلاي ديوان عالي. اسواين با نخستين زن در سال ۱۹۸۲ ازدواج كرده و حاصل آن ازدواج دو دختر و يك پسر بود. از آن تاريخ گفته مي‌شود او ۹۰ زن ديگر را فريب داده كه به دليل ترس از بدنامي تنها عده‌اي از آن‌ها پذيرفته اند كه تحقيقات در اين باره به صورت رسمي انجام شود. با اين حال مقامات هندي تابحال مدارك دال بر ۲۷ ازدواج ثبت شده را جمع آوري و ۱۴ تن از همسران فريب خورده اتهاماتي را بر عليه اين مرد مطرح كرده اند.

مقالات بيشتر:باغ تالار شرق تهران

بنا به گفته منابع هندي، رامش چاندرا سواينريا، خود را به عنوان معاون مدير كل وزارت بهداشت و رفاه خانواده معرفي كرده و يك درخواست مرخصي رد شده در دفترش و عكس‌هاي از خود در كنار فانوس دريايي را نشان مي‌داد تا دوري طولاني مدت از خانه را توجيه كند.

اين مرد از چندين نام و شناسنامه جعلي از جمله دكتر بيجيشري رامش كومار، دكتر بيو پراكاش سواين و دكتر راماني رانجان سواين استفاده مي‌كرد، زنان مجرد و تنها را مورد هدف قرار داده و آن‌ها را متقاعد مي‌كرد تا مبالغ مهمي از پول و دارايي را به نام وي منتقل كرده و در نهايت آن‌ها را ترك مي‌كرد.

گفتني است؛ در صورتي كه اين مرد در دادگاه مجرم شناخته شود بايد هفت سال را در زندان سپري كند.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۹:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

اين واكسن در كودكان ايمني ايجاد نمي كند

نتايج تحقيق جديد نشان مي‌دهد كه محافظت در برابر ويروس كرونا با ۲ دوز واكسن كوويد ۱۹ فايزر در كودكان پنج تا ۱۱ ساله به سرعت از بين مي‌رود.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايسنا؛ ساينس نوشت، نتايج تحقيق اوليه در مورد ميزان محافظت واكسن فايزر كودكان نشان داد محافظت در برابر عفونت و بستري شدن در بيمارستان توسط واكسن كوويد ۱۹ فايزر در كودكان پنج تا ۱۱ ساله نسبتا سريع كاهش مي‌يابد.

مقالات بيشتر:لوازم پرده

محققان موارد ابتلا به كوويد ۱۹ و بستري شدن در بيمارستان را بين ۳۶۵ هزار و ۵۰۲ كودك بين پنج تا ۱۱ سال و ۸۵۲ هزار و ۳۸۴ فرد بين ۱۲ تا ۱۷ سال كه همگي در نيويورك زندگي و واكسينه شده بودند را تجزيه و تحليل كردند.

آنان داده‌ها را از ۱۳ دسامبر ۲۰۲۱ تا ۳۰ ژانويه ۲۰۲۲ در طول موجي از عفونت‌هاي سويه اميكرون بررسي كردند.

اين گروه دريافت كه براي كودكان بزرگتر محافظت واكسن فايزر در برابر بستري شدن در بيمارستان از ۸۵ درصد در اواسط دسامبر به ۷۳ درصد در پايان ژانويه كاهش يافته اما اين كاهش براي كودكان پنج تا ۱۱ ساله شديدتر بوده و محافظت در برابر بستري شدن در بيمارستان از ۱۰۰ به ۴۸ درصد كاهش يافته است.

براي محافظت در برابر عفونت اثربخشي در گروه سني ۱۲ تا ۱۷ سال از ۶۶ به ۵۱ درصد و در گروه سني جوان‌تر نيز از ۶۸ به ۱۲ درصد كاهش يافته است.

فلوريان كرامر، از دانشكده پزشكي آيكان(Icahn)، اظهار كرد: تفاوت بين ۲ گروه سني قابل‌توجه است. افرادي كه در گروه سني جوان‌تر هستند، دوز ۱۰ ميكروگرمي و افراد ۱۲ تا ۱۷ ساله‌ دوز ۳۰ ميكروگرمي دريافت مي‌كنند كه مي‌تواند برخي از اختلافات در اثربخشي واكسن را در طول زمان توضيح دهد.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان كرج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۶:۵۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

پشت پرده ماجراي سجاد غريبي، هالك ايراني| پاي پول در ميان است؟

پشت پرده ماجراي سجاد غريبي، هالك ايراني| پاي پول در ميان است؟مبارزه ابتدايي سجاد غريبي و مارتين فورد يك سؤال را در ذهن همه به وجود آورده است.

سيدزاده | شهرآرانيوز؛ همه دارند از آن با عنوان «آبروريزي» و «مضحكه» و «رسوايي» ياد مي‌كنند. دارند مي‌گويند همه‌چيز دروغ و دغل بوده است. دارند از اين مي‌گويند كه فتوشاپ چه كار‌ها كه نمي‌تواند بكند و در عوض، چه گنجشك‌هايي كه مي‌تواند رنگ كند و جايش قناري تحويل ملت بدهد! همه دارند از قدرت و نفوذ شبكه‌هاي اجتماعي مي‌گويند كه از يك جايي به بعد بالاخره جنس بنجل و تقلبي را از اصل تميز مي‌دهد و تنه به تنه فضاي حقيقي مي‌زند!

حتما تا امروز شما هم ويدئوي درگيري سجاد غريبي كه به دليل قد و قواره‌اش به «هالك و هركول ايراني» معروف است با مارتين فورد انگليسي ديده‌ايد. ويدئويي كه اين دو نفر را در دبي نشان مي‌داد كه بعد از كري‌خواني‌هاي فراوان رودر‌روي هم قرار گرفتند كه البته غريبي با يك ضربه فورد به عقب پرت شد. حالا بسياري از كاربران دارند به بهانه انتشار همين مبارزه نه چندان جذاب براي ما، ويدئو‌ها و فيلم‌هاي گذشته را هم به اشتراك مي‌گذارند و تجزيه و تحليل مي‌كنند.

مقالات بيشتر:فروش عمده پرده زبرا

فيلم‌هايي از مبارزات پيشين او كه حالا باعث شده خيلي‌ها بگويند همان‌ها هم الكي بوده و همه مشت ولگد‌هايي كه در تمريناتش نثارش مي‌شود بي‌خود و بي‌جهت است. به انضمام كلي سؤال و صحبت ديگر. اينكه اصلا سجاد غريبي چه كسي است وچطور شد هالك ايراني؟ اينكه آيا پاي پول در ميان است؟ چقدر؟ اينكه ما گول خورديم و فكر كرديم سجاد غريبي چيزي دست‌كم از هالك سبزرنگ و جنگجو و مبارز فيلم‌هاي هاليوودي ندارد؛ اما در واقعيت چه؟ قرار است با همين تمريني كه پيش‌بيني آن ديدار رسمي را هم ممكن مي‌كند، به مصاف رقيبش برود؟ زمان كمي نيست كه حرف از اين دو مبارز در فضاي مجازي به گوش مي‌رسد.

دليل آن هم ديداري است كه قرار است اين دو نفر در دوم آوريل، يعني حدود يك ماه ديگر، باهم داشته باشند. در ظاهر قرار است اين رقابت در چهار وقت دو دقيقه‌اي برگزار شود و اتحاديه بوكس حرفه‌اي بر آن نظارت كند. هالك ايراني، اما از اواسط دهه ۹۰ بود كه در اينستاگرام به شهرت رسيد. اينستاگرامي كه براي او حسابي آمد داشت و حتي بعد از مبارزه نچسب دو روز گذشته، دنبال‌كنندگان صفحه او را بيشتر كرد. او يك جوان متولد ۱۳۷۰ در اهواز است كه سابقه حرفه‌اي ورزشي ندارد و خودش گفته تنها دوره‌اي سابقه بدنسازي و فعاليت در رشته بوكس دارد. اين در حالي است كه فورد سال‌ها در حال تمرين در رشته هنر‌هاي رزمي تركيبي بوده است و يكي از علاقه‌مندان جدي اين رشته ورزشي محسوب مي‌شود. تناقضي كه حدس و گمان‌ها را درباره يك پول هنگفت به ميان آورده است.

روزنامه هفت صبح در اين‌باره نوشته است: «براي مسابقه دوم آوريل سجاد‌غريبي و مارتين فورد از مدتي پيش بليت‌فروشي شروع شده كه قيمت پايه هر بليت ۴۰ پوند معادل يك‌ميليون‌و ۵۰۰ هزار تومان است. محل برگزاري اين مبارزه يعني سالن o۲ arena حدود ۲۰ هزار نفر ظرفيت دارد و با فرض پر شدن تمام صندلي‌ها، ۳۰ ميليارد تومان بليت‌فروشي انجام مي‌شود. حتما درصدي از عوايد حاصل از برگزاري اين مبارزه نصيب او و اسپانسرهايش مي‌شود. ضمن اينكه صفحه اينستاگرام او هم به همين بهانه رونق بيشتري گرفته است.»

اين در حالي است كه برخي ادعا‌ها مي‌گويد او صرفا به واسطه حضور در اين رقابت پولي معادل ۳۰۰ هزار‌دلار دريافت مي‌كند.

مقالات ديگر:خانه سالمندان شبانه روزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۲:۵۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

روش‌هاي خانگي براي محو كردن جرم دندان

پارسينه: از بين بردن جرم دندان را مي‌توانيد در خانه و با استفاده از روش‌هاي خانگي انجام دهيد. رفع جرم و پلاك دندان در خانه با استفاده از مواد طبيعي، شما را از پرداخت هزينه‌هاي دندان پزشكي خلاص مي‌كند.

جرم دندان در حقيقت از تجمع محكم و سخت شده پلاك‌هاي ميكروبي تشكيل شده كه به دندان‌ها چسبيده‌اند و با مسواك زدن نيز تميز نمي‌شوند. اگر شخصي خوب مسواك نزند، پلاك‌هاي ميكروبي كاملا حذف نمي‌شوند و به‌تدريج بر ضخامت آن‌ها افزوده مي‌شود.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي تهران

جرم دندان چيست؟

جرم به رنگ زرد يا قهوه‌اي مايل به زرد است و به‌صورت سخت و شكننده است. اگر جرم دندان از بين نرود، به رشد و آهكي شدن خود ادامه مي‌دهد و مي‌تواند مشكلات زير را ايجاد كند:

پوسيدگي دندان

بيماري لثه

افتادن دندان

مسواك زدن

۵ روش رفع جرم دندان در خانه

در ادامه چند روش خانگي براي از بين بردن جرم دندان را توضيح داده‌ايم.

جوش‌شيرين و نمك

جوش‌شيرين يك ماده قدرتمند است كه خاصيت ضد باكتريايي دارد و در سفيد شدن دندان‌ها نقش موثري ايفا مي‌كند. ۱ قاشق غذاخوري جوش‌شيرين را با يك قاشق نمك مخلوط كنيد و اين مخلوط را روي مسواك خود بريزيد. همچنين مي‌توانيد مخلوط نمك و جوش‌شيرين را روي خميردندان خود بريزيد. توجه داشته باشيد كه بيش از يك بار در هفته از جوش‌شيرين براي دندان‌ها استفاده نكنيد، چرا كه اين امر مي‌تواند منجر به آسيب ميناي دندان شود.

پوست پرتقال موثر در رفع جرم دندان در خانه

مركبات به‌طور كلي براي از بين بردن پلاك دندان بسيار مناسب هستند، چرا كه خاصيت اسيدي دارند. شما مي‌توانيد به مدت ۲ الي ۳ دقيقه پوست پرتقال را روي دندان خود قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد از آن يك خميري به دست آوريد و آن را روي دندان‌هايتان قرار دهيد. پس از گذشت ۲ الي ۳ دقيقه دهان خود را با آب ولرم بشوييد. چندين بار در هفته اين عمل را تكرار كنيد.

آب‌ليمو

براي به‌دست‌آوردن نتيجه بهتر مي‌توانيد به‌جاي پرتقال از آب‌ليمو استفاده كنيد. اسيدهاي ليمو نه‌تنها پلاك را در خود حل مي‌كنند، بلكه موجب سفيد‌شدن دندان‌ها نيز مي‌شوند. مسواك خود را در آب‌ليمو تازه فرو كنيد و آن را به‌آرامي روي دندان‌هايتان بماليد. به مدت يك دقيقه صبر كنيد. توجه داشته باشيد كه ليمو يك ماده‌ بسيار قوي است و مي‌تواند باعث فرسايش دندان‌ها شود، به همين دليل با دقت از آن استفاده كنيد.

دانه كنجد مفيد براي رفع جرم دندان در خانه

دانه‌هاي كنجد به‌عنوان يك اسكراب طبيعي عمل كرده و همزمان دندان‌ها را صاف و تميز مي‌كنند. يك قاشق غذاخوري كامل دانه‌هاي كنجد را داخل دهان ريخته و به‌خوبي آن را بجوييد. بايد بتوانيد در دهان خود از دانه‌هاي كنجد يك خمير درست‌كنيد و توجه داشته باشيد كه در فرآيند جوييدن بلعيده نشود. حال دندان‌هايتان را با خمير و يك مسواك خشك تميز كنيد. اين عمل را دو بار در هفته انجام دهيد.

رفع جرم دندان در خانه با ميخك

اين ادويه از ديرباز به‌عنوان داروي ضد درد براي دندان‌درد مورد استفاده قرار مي‌گرفت. ميخك‌ها را خرد‌ كرده، كمي روغن‌زيتون به آن اضافه‌نماييد و مخلوط را روي قسمت‌هايي كه جرم تشكيل‌شده است، قرار دهيد. ايده ديگر اين است كه به‌طور منظم ميخك‌ها را بجوييد تا بوي بد دهانتان كاهش يابد و باكتري‌ها از بين بروند. ميخك را مي‌توانيد همچون آدامس بجويد.

مقالات ديگر:وكيل در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۲:۰۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

جرمگيري دندان با نمك صحيح است يا غلط؟

استفاده از نمك براي سفيدي دندان يك باور قديمي و نادرست است و به هيچ عنوان نمك نمي تواند جايگزين خمير دندان شود.

به گزارش گروه اجتماعي ايسكانيوز، يكي از متخصصان دهان و دندان در خصوص استفاده از نمك در مسواك زدن، عنوان كرد: اين يك باور قديمي و نادرست است و به هيچ عنوان نمك نمي تواند جايگزين خمير دندان شود زيرا در داخل خمير دندان مواد بسيار مؤثري مانند فلورايد، خوشبوكننده و ... براي پيشگيري از پوسيدگي است كه هيچ كدام در نمك وجود ندارد و اصلا استفاده از آن خوب نيست.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي

وي افزود:مشكلاتي كه براي افراد در حيطه دهان و دندان پيش مي آيد، براي ساختار دندان ها و براي بافت نگهدارنده دندان ها(لثه) بوده، همچنين رعايت بهداشت دهان و دندان شامل استفاده از مسواك، نخ دندان و استفاده از دهان شويه هاي ضد ميكروبي است.

استاديار دانشكده دندانپزشكي دانشگاه علوم پزشكي مشهد با بيان اينكه مسواك زدن بايد مؤثر باشد و تمام قسمت هاي دندان تميز شود، خاطرنشان كرد:به طور متوسط پيشنهاد مي كنيم كه حداقل اين كار پنج دقيقه طول بكشد، استفاده از مسواك و نخ دندان ميكروب دهان را كاهش مي دهد و سبب مي شود دهان نسبت به حالتي كه فرد بهداشت را رعايت نمي كند بوي مطبوعي بگيرد.

وي عنوان كرد:مسواك زدن و نخ دندان كشيدن كمك مي كند كه پلاك ميكروبي برداشته شود و سلامت دهان و دندان حفظ شود، اين پلاك ميكروبي عامل اصلي ايجاد پوسيدگي دنداني و ايجاد بيماري هاي پريودنتال است كه موجب التهاب لثه مي شود و زماني كه اين پلاك ميكروبي برداشته نشود به تدريج پوسيدگي پيشرفت مي كند و موجب مي شود دندان ها از بين بروند حتي دچار درگيري عصب شوند و درد، التهاب و عفونت رخ دهد.

وي در خصوص اينكه مسواك زدن چقدر پوسيدگي را عقب مي اندازد، تصريح كرد:كشورهاي توسعه يافته كه در اروپا، سوئد و ... هستند خيلي پوسيدگي دندان در آنها كاهش يافته و حتي افرادي هستند كه اصلا پوسيدگي دنداني ندارند زيرا پوسيدگي بيماري اي است كه فاكتورهاي متعددي در آن دخيل بوده كه يك فاكتور آن رعايت بهداشت دهان و دندان است و رعايت اصول تغذيه اي، تكرر در خوردن، رژيم غذايي و نوع مواد غذايي مورد استفاده نيز در آن مؤثر هستند.

وي عنوان كرد:اگر فرد بهداشت دهان و دندان را رعايت كند به ميزان زيادي موجب كاهش پوسيدگي دهان و دندان مي شود، همچنين در رژيم غذايي كه افراد مصرف مي كنند پوسيدگي زايي كمتري وجود داشته باشد و بعضي از غذاها مانند برنج و ... كه حاوي نشاسته هستند و به مقداري زيادي در داخل دهان و روي دندان ها قرار مي گيرند و اگر تميز نشود موجب پوسيدگي بيشتري مي شود، اما اگر ميوه هايي مانند انار، شاتوت، سبزي ها و مغزهايي مانند گردو و بادام در رژيم غذايي بيشتر باشد موجب مي شود پوسيدگي كمتري ايجاد شود و دهان و بافت نگهدارنده دندان سالم باشد.

مقالات ديگر:وكيل خوب در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۵۰:۵۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

بررسي تاثير كيفيت زندگي در گرايش به سرقت

سكونت در محلات جرم خيز، گروه دوستان و همسالان، بيكاري، گسترش نابرابرهاي اجتماعي، اعتياد، ميزان درآمد پائين، تحصيلات پائين، فقر فرهنگي و رواج مصرف گرايي از جمله كيفيت زندگي هستند كه در گرايش افراد به سمت ارتكاب جرم سرقت تاثير گذار هستند.

به گزارش خبرگزاري موج اصفهان، ﺳﺮﻗﺖ از ﺷﺎﯾﻊﺗﺮﯾﻦ و ﭘﺮﺳﺎﺑﻘﻪﺗﺮﯾﻦ ﺟﺮاﯾﻢ اﻧﺴﺎﻧﯽ اﺳﺖ ﮐﻪ در ﺟﻮاﻣﻊ ﻣﺨﺘﻠﻒ ﺑﻪ ﺷﯿﻮهﻫﺎي ﮔﻮﻧﺎﮔﻮن روي ﻣﯽدﻫﺪ. ﺑﺮرﺳﯽ و ﺷﻨﺎﺧﺖ ﻋﻮاﻣﻞ اﻓﺰاﯾﺶ ﺳﺮﻗﺖ، ﺑﻪ ﻣﻨﻈﻮر اﺻﻼح روشﻫﺎ و ﺳﯿﺎﺳﺖﻫﺎ در ﺟﻬﺖ ﻣﻬﺎر اﯾﻦ ﺑﺰﻫﮑﺎري ﺿﺮوري اﺳﺖ. ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﺟﺮم ﺑﻪ وﯾﮋه ﻫﺰﯾﻨﻪﻫﺎي ﻣﺠﺎزات سارقان، ﺑﺎر ﺳﻨﮕﯿﻨﯽ را ﺑﺮ ﺟﺎﻣﻌﻪ ﺗﺤﻤﯿﻞ ﻣﯽﮐﻨﺪ بنابر اين ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ و ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي از ﻋﻮاﻣﻞ گرايش و بروز اين ﺟﺮم، ﻣﯽﺗﻮان وﻗﻮع آن را ﮐﺎﻫﺶ داد.

مقالات بيشتر:ترك اعتياد شرق تهران

بررسيﻫﺎ ﻧﺸﺎن ﻣﯽدﻫﺪ ﻣﺠﺮﻣﺎن در اﻧﺘﺨﺎب زﻣﺎن و ﻣﮑﺎن بزهكاري ﮐﺎﻣﻼً ﻣﻨﻄﻘﯽ ﻋﻤﻞ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ و ﻣﻨﺎﺳﺐﺗﺮﯾﻦ و ﮐﻢ ﺧﻄﺮﺗﺮﯾﻦ ﻣﮑﺎنﻫﺎ و ﺷﺮاﯾﻂ را ﺑﺮاي اﻋﻤﺎل ﻣﺠﺮﻣﺎﻧﻪ ﺑﺮ ﻣﯽﮔﺰﯾﻨﻨﺪ. از ﻃﺮف دﯾﮕﺮ وﺟﻮد ﺑﺮﺧﯽ اﻣﮑﺎﻧﺎت و ﺗﺴﻬﯿﻼت ﺷﻬﺮي ﻣﺎﻧﻊ و ﺑﺎزدارﻧﺪه ارﺗﮑﺎب ﺑﺰﻫﮑﺎري اﺳﺖ و در ﻧﻘﻄﻪ ﻣﻘﺎﺑﻞ وجود ﺑﺮﺧﯽ اﻣﮑﺎنات زمينه گرايش افراد به بزهكاري را آﺳﺎنﺗﺮ مي كند. ﺣﺎل ﺑﺎ ﺷﻨﺎﺳﺎﯾﯽ عوامل ﻣﻨﺎﺳﺐ براي ﺑﺰﻫﮑﺎري و ﺑﺎ ﺗﻐﯿﯿﺮ اﯾﻦ ﺷﺮاﯾﻂ ﻣﯽﺗﻮان از ﺑﺮوز ﺑﺴﯿﺎري از ﻧﺎﻫﻨﺠﺎريﻫﺎ در ﺳﻄﺢ ﺷﻬﺮ ﭘﯿﺸﮕﯿﺮي ﻧﻤﻮد و ﯾﺎ اﻣﮑﺎن ارﺗﮑﺎب آن را دﺷﻮار ﺳﺎﺧﺖ.

عوامل زمينه ساز در گرايش به سرقت

عوامل زمينه ساز سرقت را مي توان به 5 دسته عوامل اقتصادي، عوامل روانشناختي، عوامل اجتماعي يا جامعه شناختي، عوامل زيست شناختي و عوامل فرهنگي تقسيم كرد.

عوامل بروزدهنده در گرايش به سرقت

مهمترين اين عوامل عبارتند از : 1- امكان: يعني جايي كه انجام سرقت در آن آسان و احتمال گير افتادن ضعيف باشد. 2- گمنامي: يعني شرايطي كه در آن احتمال شناخته شدن محدود باشد. 3-فرصت: يعني زمان و فرصتي كه دستبرد زدن را تسهيل كند. 4-سهولت: يعني شرايطي كه با فرصت كمتر بتوان به مال بهتر دست يافت (هزينه- فايده)5- قبح اندك: مالي كه دستبرد زدن به آن سرزنش اجتماعي كمتري را در پي داشته باشد، احتمال به سرقت رفتنش بيشتر است.6- برانگيختگي: افرادي كه به سبب مصرف مواد روانگردان سطح هوشياريشان مختل شده است، شانس بيشتري براي دست يازيدن به سرقت دارند.

رابطه سرقت و ساير پديده هاي اجتماعي

1-سرقت و بيكاري

بيكاري زياد و طولاني افراد، زمينه را براي ارتكاب به جرايم از جمله جرايم مالي هموار مي كند.در بسياري از پژوهش ها نتايج به دست آمده نشان مي دهند كه بين نرخ بيكاري با نرخ سرقت رابطه معني داري وجود دارد و با افزايش نرخ بيكاري، نرخ سرقت افزايش مي يابد يعني به ازاي هر 10 درصد افزايش در نرخ بيكاري، نرخ سرقت 2.2درصد افزايش مي يابد.

2-سرقت و اعتياد

 

فردي كه در دام اعتياد گرفتار شد، پس از مدتي شغل خود را از دست مي دهد و در نتيجه براي تأمين هزينه هاي خود مستأصل شده و بنابر اين دست به سرقت مي زند. در تحقيقي كه انجام شده، 86 نفر از 300 نفر سارقي كه مورد پرسش قرار گرفته اند در زمان ارتكاب آخرين سرقت خود معتاد بودهاند و 24 درصد از آنها اولين سرقت خود را در حالت اعتياد و يا براي فراهم آوردن پول لازم براي خريد مواد مخدر انجام داده اند.

3-سرقت و طلاق

رابطه سرقت و طلاق نيز، همانند رابطه سرقت و اعتياد، دوسويه است. يعني گاه سرقت موجب از هم پاشيدن كانون گرم خانواده ميشود. زماني نيز بچه هاي طلاق به علت بي سرپرست بودن به سرقت روي مي آورند.

عوامل دخيل در گرايش افراد به سرقت

به يقين مي‌توان گفت كه همانند تحقيقات صورت گرفته پيشين و ديدگاه هاي صاحب نظران امر در خصوص شناسايي عوامل موثر بر گرايش به سرقت مساله اي است چند بعدي كه عوامل مختلفي همچون روانشناختي، جامعه شناختي سياستگذاري و فرهنگي در آن دخيل ميباشند.

عوامل جامعه شناختي شامل سكونت در محلات جرم خيز، تاثير گروه دوستان و همسالان در گرايش فرد به جرم، پراكندگي شرايط وقوع جرم سرقت در سطح جامعه، بيكاري، صنعتي شدن و رشد شهرنشيني در جامعه، گسترش اعتياد در جامعه، گسترش نابرابرهاي اجتماعي در جامعه و گسترش مهاجرت در اجتماع است.

عوامل روانشناختي شامل تجربه هاي دوران كودكي در فرد، وجود حس خودنمايي و جلب توجه، اوضاع نابسامان خانوادگي، اعتياد فرد و نزديكان هستند كه زمينه را براي گسترش اين آسيب اجتماعي فراهم مي سازد.

عوامل سياستگذاري شامل شرايط بد اقتصادي، رشد و گسترش بيكاري در سطح محلات مختلف در اثر عدم برنامه ريزي مناسب، وجود و گسترش مشاغل كاذب در محلات جرم خيز در اثر سوء مديريت، نابرابري اقتصادي و درآمدي در اثر سوء مديريت، گرايش افراد به مشاغل كاذب در اثر سوء مديريت و توزيع ناعادلانه منابع درآمد هستند.

عوامل فرهنگي شامل ترك تحصيل، فقر فرهنگي، شكست تحصيلي، رواج فرهنگ مصرف گرايي در جامعه و همسو شدن افراد با يكديگر، تحصيلات پايين فرد، وجود تضاد فرهنگي، تبليغات سوء در زمينه مواد مخدر و هزينه هاي ناشي از سلامت و آموزش هستند.

براساس پژوهشي كه در اداره برآورد اجتماعي و افكارسنجي معاونت فرهنگي و اجتماعي فرماندهي انتظامي استان اصفهان انجام شده عوامل جامعه شناختي با 34 درصد از شاخص‌هاي استخراج شده مهمترين و بيشترين تاثير در وقوع سرقت را به خود اختصاص داده اند. پس از آن نيز عوامل روان شناختي با 31 درصد، سياستگذاري با 27 درصد و عوامل فرهنگي نيز با 7 درصد در جايگاه هاي بعدي قرار دارند.

نتيجه گيري

براساس مطالعه حاضر كه به بررسي تاثير كيفيت زندگي افراد جامعه بر جرم سرقت پرداخته شده نشان مي دهد ميزان درآمد افراد در گرايش به جرم سرقت تاثير دارد به طوري كه هرچه درآمد مردم از كار و فعاليت روزانه كاهش مي بابد زمينه بروز جرم سرقت نيز روند افزايشي به خود مي گيرد. درادامه نقش محل سكونت افراد در گرايش به سرقت تاثير دارد.

 

همچنين ميزان رضايت سارقان از وضع جامعه و پيروي فرد از آنها در گرايش به سرقت تاثير گزار است. اعتياد افراد و ميزان تحصيلات و سطح سواد افراد هم از جمله عواملي بودند كه در گرايش بسيار زياد آنان به سرقت نقش داشت.

پيشنهادات

1-با توجه به اينكه مهمترين عامل در اين مطالعه به موضوع كسب درآمد بيشتر از طريق كارهاي غير قانوني اشاره دارد لازم است كليه دستگاه هاي متولي امر بويژه اداره كار و رفاه اجتماعي برنامه ريزي مدوني را در جهت ايجاد فرصتهاي مشروع كاري در سطح مناطق جرم خير در دستور كار خود قرار داده ضمن شناسايي افراد در معرض آسيب اين مناطق و نسبت به جذب آنان در انجام اين مشاغل اقدام نمايد.

2-از ديگر عواملي كه زمينه را براي گرايش به سرقت در جامعه فراهم ساخته است رشد نرخ بيكاري به دليل تعطيلي كارخانجات و واحدهاي توليدي كوچك و بزرگ است. در اين خصوص لازم است مسئولان مربوطه ضمن شناسايي كليه واحدهاي در معرض تعطيلي و رفع موانع آنها از گسترش نرخ بيكاري در جامعه بكاهند.

3-بهسازي و نوسازي بافت هاي روستايي با هدف كاهش انگيزه مهاجرت روستا به شهرانجام گرفته تا افراد انگيزه بيشتري براي محل سكونت خود داشته باشند.

4-كيفيّت و سطح خدمات رساني به گروه هاي آسيب پذير و اقشار كم درآمد. ارتقاء ياب يابد تا همه افراد در محل سكونت امكانات براي زندگي بهتر را داشته باشند.

5-تغيير محيط اجتماعي مي تواند در تربيت بزهكاران موثر باشد، زيرا شرايط مساعد و محيط خانوادگي و تربيتي مناسب براي تحول و پيشرفت او از اهميت بسزايي برخوردار است.

6-با توزيع عادلانه ثروت در سطح مناطق كم برخوردار زمينه گرايش افراد اين مناطق به سرقت كاسته مي شود.

7-كنترل و مراقبت پدر و مادر در مورد دوستان ناباب و به طور كلي دوستان فرزندان به عنوان اهرم فشار، يك ضرورت است؛ زيرا عدم توجه پدر و مادر به چنين مسائلي به صورت مكرر از سوي سارقان عنوان شده است. لذا لازم است به اين امر توسط خانواده ها توجه ويژه شود.

8-نظر به اينكه اغلب معتادان به علت مصرف مواد مخدر از جامعه طرد مي شوند به خصوص در حوزه كار و بكار گيري آنان از جانب كارفرمايان، لازم است مسئولان با دادن امتيازات لازم به كارخانجات و واحدهاي توليدي در حوزه هاي مختلف بويژه در حوزه پرداخت ماليات، براي آنان سهم مشخصي را جهت جذب افراد پاك شده از گرداب اعتياد اخصاص دهند.

9-با توجه به اينكه اغلب معتادين به مواد مخدر در مناطق جرم خيز پس از مدتي بعلت برخي شرايط بعنوان متجاهر در سطح جامعه پراكنده مي گردند. لازم است پليس با همكاري شهرداري و بهزيستي نسبت به جمع آوري آنان اقدام و در جهت پاك سازي آنان از گرداب اعتياد اقدام نمايند.

10-تقويت اعتقادي و پرورش باورهاي مذهبي در افراد براي استحكام مباني ايماني در خانواده ها ضروري است. چرا كه پرورش اعتقادات و آموزش اصول مذهبي موجب جلوگيري از ارتكاب اعمال خلاف به ويژه سرقت مي شود.

مقالات ديگر:بهترين وكيل تهران

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۵:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

قهرمانان ليگ سرود كشور معرفي مي‌شوند

فصل اول ليگ سرود به همت مركز موسيقي «مأوا» با همكاري سازمان هنري - رسانه‌اي اوج و شهر سرود با رقابت ۳۳۷ گروه به پايان رسيد و مراسم معرفيِ قهرمانِ اين ليگ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاري مهر، فصل اول ليگ سرود به همت مركز موسيقي «مأوا» با همكاري سازمان هنري - رسانه‌اي اوج و شهر سرود با رقابت ۳۳۷ گروه به پايان رسيد و مراسم معرفيِ قهرمانِ اين ليگ ۲۹ بهمن ماه ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

مقالات بيشتر:آموزشگاه سنتور غرب تهران

رقابت‌هاي ليگ سرود با هدف ايجادانگيزه، استعداديابي، معرفي گروه‌هاي سرود خلاق و با كيفيت، ايجاد ارتباط مستمر و باكيفيت با همه گروه‌هاي سرود كشور، افزايش رشد و توان گروه‌هاي سرودي و ارتقاي سطح كيفي اجراي زنده سرود از شهريور ۱۳۹۹ آغاز و در مرداد ۱۴۰۰ به پايان رسيد.

قطعات «درياي آرامش» با موضوع ايام محرم، «دستم كوتاهه» با موضوع اربعين حسيني، «سلام بر محمد (ص)» با موضوع ولادت پيامبر، «يلدا» با موضوع ولادت حضرت زينب (س) و روز پرستار، «به وقت شهادت» با موضوع شهادت حاج قاسم سليماني، «تو بمان» با موضوع سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، «باركد ۶٢۶» با موضوع مطالبه گري از مسوولان و حمايت از توليدملي، «ترنم بهاري» با موضوع ولادت امام زمان (عج)، «بخشش» با موضوع ماه مبارك رمضان، «همراه» با موضوع عيد غدير و عيد قربان و «ما مي‌آييم» با موضوع حمايت از فلسطين از جمله قطعاتي بودند كه در رقابت‌هاي انجام شده در فصل اول «ليگ سرود» اجرا شدند.

در فصل اول ليگ سرود ۹ هزار و ۶۵۶ اثر در اين رويداد شركت كردند و داوري اين رقابت‌ها را «افشين كردستاني»، «احسان غلام نژاد»، «مهدي استخر» و «مهديار عقابي» برعهده داشتند.

جوايز مسابقات «ليگ سرود» در مجموع تمام رقابت‌ها به ترتيب زير به نفرات برتر اهدا مي‌شود:

گروه اول؛ ١٢ ميليون تومان

گروه دوم؛ ٨ ميليون تومان

گروه سوم؛ ۵ ميليون تومان

معيارهاي داوري براي انتخاب گروه‌هاي برتر براساس موارد زير بوده است:

١. كيفيت جمع خواني

٢. كيفيت تك خواني

٣. انتخاب محل مناسب

۴. تعداد اجرا

۵. كيفيت تصويربرداري

۶. خلاقيت و ايده‌پردازي

٧. رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي

 

٨. جمعيت گروه

مراسم اختتاميه «ليگ سرود» ۲۹ بهمن ۱۴۰۰ در پرديس تئاتر خاوران برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان براي شركت در مراسم اختتاميه نخستين دوره ليگ سرود مي‌توانند با سايت

http://soroudleague.ir

 و شماره ۰۲۱۸۸۹۹۶۷۵۹ تماس حاصل نمايند.

مقالات ديگر:وكيل خوب در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۸:۳۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

چه شباهت‌هايي ميان مقام‌العراقي و موسيقي ايراني وجود دارد؟

تهران- ايرنا- مقام‌العراقي كه در كافه‌هاي و قهوه‌خانه‌ها اجرا مي‌شد با موسيقي ايراني تفاوت و مشابهت هايي دارد كه براي نمونه«مقام دشت» مشترك ميان آنهاست كه خواننده با «تحرير» شروع مي‌شود وو و مي‌تواند از بالاترين نت تا پايين‌ترين آن نواخته شود.

به گزارش ايرنا، در نشست تخصصي سي و هفتمين جشنواره موسيقي فجر معني جهاد (از عراق)، محمد زرين‌مهر و عيسي زارعي (نوازنده و آهنگساز) و همچنين دبير اين نشست  بابك خضرائي  حضور داشتند و به وجه عملي موسيقي مقام‌العراقي و تفاوت‌ها و شباهت‌هاي ميان موسيقي ايراني و عراقي پرداخته شد.

در ابتداي اين نشست، زرين‌مهر به‌عنوان نخستين سخنران گفت: ما قرار است به شناخت مقدماتي اجزا و ساختار مقام‌العراقي بپردازيم كه در موسيقي به‌شكلي سنتي رواج دارد. خواستگاه مقام‌العراقي، كافه‌هاي و قهوه‌خانه‌ها اجرا مي‌شده است و قدمتي حدود ۴۵۰ سال دارد و به دوران خلافت عباسي و در پايتخت بغداد بازمي‌گردد؛ زماني كه در هرات، رژيم بعثي حكمراني مي‌كرد، فضا براي مطالعه بسيار بسته بود و البته گشايش‌ها از اوايل قرن ۲۰ اتفاق مي‌افتد؛ يوسف عمر، مشهورترين خواننده مقام‌العراقي است.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي غرب تهران

وي در مورد اصطلاح «چالقي يا جالقي» كه به نوازندگان اين حوزه اطلاق مي‌شود و يا به‌بيان ديگر، گروهي را كه شامل كمانچه، رباب و انواع سازهاي كوبه‌اي نظير تنبك و همچنين سنتور، مي‌شود، گفت: امروز سازهايي نظير قانون نيز وارد مقام‌العراقي شده اما در اجراهاي قديمي، سنتور و كمانچه نيز وجود داشته است. كلمات و ساختار موسيقي مقام‌العراقي، شباهت بسيار زيادي به موسيقي ايراني دارد.

زرين‌مهر افزود: هنگام اجراي مقام‌العراقي، به محض آغاز به‌كار خواننده، «تحرير» شروع مي‌شود كه به درآمد موسيقي شباهت دارد. پس از تحرير، بخش ديگري آغاز مي‌شود كه به شعوب معني مي‌شده است كه مسئله‌اي عجيبي شده با فرهنگ و گاهي قابل‌قياس با موسيقي ايراني است؛ يكي ديگر از اجزاي مقام‌العراقي، حالتي براي آماده‌سازي فضاست كه مي‌تواند از بالاترين نت تا پايين‌ترين آن نواخته شود.

وي تصريح كرد: ميانه، ديگر بخش مقام العراقي است كه هميشه اوج خوانده مي‌شود و خواننده بايد با بالاترين حجم صداي خود اجرا كند؛ پس از آن، فرودي براي رسيدن به مبناي مقام‌العراقي نواخته مي‌شود و در انتها، مقام‌العراقي با «تضمين» تمام مي‌شود؛ همچنين براي مثال، يكي از مقام‌ها، «مقام نوروز عجم» است كه خاصيت‌هاي «درآمد نوا» را دارد كه بسيار مقام زيبايي است.

 چه شباهت‌هايي ميان مقام‌العراقي و موسيقي ايراني وجود دارد؟

جهاد به‌عنوان دومين سخنران اظهار كرد: مقام‌العراقي مقام، موسيقي خاص بغداد است كه البته در بصره و برخي شهرهاي ديگر نيز اجرا مي‌شود. درست مانند مركز موسيقي رديفي كه تهران است اما در ديگر شهرهاي ايران نيز رواج دارد.

وي نمونه‌هايي اجرايي از مقام‌العراقي نواخت و افزود: در اينجا، توضيحات مختصري در مورد خانواده مقامات مي‌دهم؛ اين سبك نواختن البته مختص كشورهاي عربي نيست و در ديگر كشورها نيز ممكن است اين‌گونه نواخته شود.

 

جهاد با نشان‌دادن مثال عملي مقام‌العراقي، در پاسخ به اين پرسش كه آيا در عراق به صبا، منصوري ميگويند يا خير؟ تشريح كرد: خير، تفاوت دارد زيرا منصوري داراي جمله معيني است كه آن را از صبا متفاوت مي‌كند.

وي در ادامه با اشاره به موضوع پايان‌نامه خويش كه به بررسي نقاط مشابه موسيقي ايراني و موسيقي عراقي مي‌پردازد، نمونه عملي اين وجوه تشابه و تفاوت جزء به جزء و همچنين شباهت‌هاي اين دو نظام موسيقيايي را نواخت و اضافه كرد: نگاه مشتركي در ميان اين دو نظام وجود دارد. البته ممكن است صورتي ديگر داشته باشد اما در نگرش يكسان هستند. در هر صورت، برخي مقام‌ها خاص موسيقي عراق بوده و در هيچ‌كجاي ديگر ديده نمي‌شود.

در انتها، زارعي با اجراي مثالي عملي از «يوسف عمر» و نمونه رديفي از «استاد رضوي» به نشان‌دادن وجه‌تشابه موسيقي ايران و عراق و تشريح آراء خويش پرداخت و گفت: «مقام دشت»، مقامي مشترك ميان اين دو سبك موسيقي و همچنين وجه تمايز ساختارهاي موسيقيايي متفاوت است كه همين تفاوت‌ها را مي‌توان به‌عنوان عاملي براي به‌وجود آمدن وجوه‌ تشابه دو سبك موسيقي ايراني و عراقي برشمرد.

وي در انتها و در باب شباهت‌هاي موسيقي كشورهاي هم‌جوار از لحاظ جغرافيايي يا مشابه از لحاظ فرهنگي و با توجه به تشابه بسيار زيادي كه ميان موسيقي ايراني و موسيقي عراقي وجود دارد، اظهار كرد: موسيقي عراقي، به موسيقي ايران و آذربايجان شباهتي بيشتر از موسيقي ديگر كشورهاي عربي دارد. البته اين شباهت‌ها به‌دليل هم جواري، گاهي ميان برخي كشورها اتفاق مي‌افتد. مانند نظام «جورجينا-جورجينه» كه ميان موسيقي كردستان و عراق، مشترك است.

مقالات ديگر:هزينه خانه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۴۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

اولين شناور حامل پارچه در بندر شادگان لنگر انداخت

سرپرست فرمانداري شادگان گفت: امروز اولين شناور تجاري حامل پارچه در اسكله بندر شادگان لنگر انداخت.

به گزارش خبرگزاري صدا و سيما؛ مركز خوزستان، اميد صبري پور گفت: ورود شناور‌هاي تجاري حامل انواع كالاها، با پيگيري‌هاي صادق خليليان استاندار ويژه خوزستان، حجت الاسلام و المسلمين ناصري نژاد، نماينده مردم شادگان در مجلس شوراي اسلامي از ماه‌هاي گذشته آغاز شده است و امروز شاهد لنگر انداختن اولين شناور حامل پارچه در بندر شادگان هستيم.اولين شناور حامل پارچه در بندر شادگان لنگر انداخت

مقالات بيشتر:پخش عمده پارچه

وي با بيان اينكه موجودي اين شناور پس از دريافت مجوز‌هاي لازم تخليه و ترخيص خواهند شد، افزود: با هدف توسعه اشتغال و رونق بيشتر فعاليت‌هاي بازرگاني، شناور تجاري حامل انواع كالا‌ها شامل؛ لوازم يدكي، ابزار و يراق... در اين بندر لنگر انداخته اند.

به گفته صبري پور؛ شناور‌هاي تجاري از كشور‌هاي همسايه به مقصد بندر تجاري شادگان در حال حركت هستند و به زودي به محل مي‌رسند.

مقالات ديگر:قيمت خانه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۱۳:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع: