onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

پلمب يك مطب دندانپزشكي غيرمجاز و دستگيري دو برادر با جعل عنوان دندانپزشك در شهرستان رشت

معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان از پلمب يك مطب دندانپزشكي غيرمجاز و دستگيري دو برادر با جعل عنوان دندانپزشك در شهرستان رشت با دستور مقام قضايي توسط كارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه با همكاري پليس اماكن خبر داد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني ديارميرزا، حيدر علي بالو، معاون درمان دانشگاه علوم پزشكي گيلان در اين خصوص گفت: به دنبال گزارش‌هاي واصله مردمي و بررسي‌هاي صورت گرفته توسط كارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، طي بازديدي مشترك با مامورين پليس اماكن از محل كار افردي غير پزشك و فاقد صلاحيت فني، مهارت علمي و پروانه مطب در شهرستان رشت، واقع در خيابان آيت الله ضيابري فاز دوم كه با جعل عنوان دندانپزشك اقدام به مداخله در حيطه دندانپزشكي كرده بودند، افراد خاطي دستگير و محل مطب پلمب و پرونده به مراجع قضايي مربوطه ارجاع شد.

مقالات بيشتر:توليدكننده پرده زبرا

بالو، با اشاره به افزايش فعاليت افراد دكترنما در حيطه درماني، تاكيد كرد: شهروندان عزيز گيلاني در مراجعه به مراكز درماني از وجود پروانه طبابت و يا مجوز فعاليت معتبر صادره از وزارت بهداشت در اين مراكز اطمينان حاصل نمايند.

وي افزود: در حال حاضر بازرسين حوزه نظارت بر درمان دانشگاه در حال بازرسي و رصد فعاليت مراكز درماني، موسسات و مطب‌ها در سطح استان مي‌باشند، از اين رو با توجه به فعاليت مخفيانه اين افراد سودجو و فاقد صلاحيت، از شهروندان عزيز گيلاني درخواست مي‌شود در صورت مراجعه به مراكز درماني فاقد پروانه و يا برخورد با افراد مشكوك نسبت به اطلاع موضوع از طريق سامانه پاسخگويي به شكايات (سامانه ۱۹۰) و يا مراجعه حضوري به اداره نظارت بر درمان معاونت درمان دانشگاه اقدام نمايند.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد با آگاهي و همكاري مردم شريف استان با دانشگاه علوم پزشكي گيلان و گزارش‌دهي به موقع در برخورد با افراد فاقد صلاحيت در حيطه بهداشت و درمان، توقف فعاليت اين دست از افراد پزشك‌نما و غيرمتخصص در استان را شاهد باشيم.

مقالات ديگر:ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۰۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

اتهام آقاي تاج زاده مشخص است / حكم صادره عليه حميد نوري را نمي‌پذيريم

مسعود ستايشي سخنگوي قوه قضاييه، در نشست خبري امروز گفت: صدور حكم ناعادلانه عليه حميد نوري را نمي‌پذيريم و آقاي حميد نوري حق داشتن وكيل را نداشته است.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، سخنگوي قوه قضاييه گفت: حكم صادره عليه حميد نوري ناعادلانه است و ما آن را نمي‌پذيريم.

مسعود ستايشي در نشست خبري امروز ضمن تبريك روز يكشنبه ۲۶ تيرماه سالروز تاسيس شوراي نگهبان گفت: شوراي نگهبان در نظام جمهوري اسلامي يكي از مهمترين نهادهاي حاكميتي است. نقش شوراي نگهبان در قانون اساسي نقش ارزشي و قابل توجه است و وظيفه تفسير قانون اساسي را برعهده دارد.

مقالات بيشتر:شيشه بري در جنت آباد

وي در ادامه درباره صدور حكم صادره (حبس ابد) عليه حميد نوري گفت: پرونده غير حقوقي و مخدوش بوده است. حكم صادره با توجه به اينكه مراحل دادرسي منطبق با موازين قانوني نبوده يك رسوايي است و محل اعتراض شديد است. متهم از حقوق اوليه دادرسي و شهروندي محروم بوده است و منطبق با مقررات داخلي و كنوانسيون بين المللي نيست. وجدان جامعه بين المللي اين مورد را نخواهد پذيرفت.

سخنگوي قوه قضاييه افزود: صدور حكم ناعادلانه عليه تبعه ايراني ناظر بر تماميت اتباع كشور است و ما آن را نمي‌پذيريم و دولت سوئد تحت فضاسازي گروهك تروريستي منافقين راي صادر كرده است.

وي افزود: آقاي نوري حق داشتن وكيل را نداشته است. مطالعه كيفرخواست حق اوليه براي هر متهمي است كه آن را آقاي نوري نداشته است. هزار روز انفرادي بوده است و اجازه ملاقات به او با خانواده‌اش ندادند و دور از انصاف است. ۷۰ روز از آخرين جلسه دادگاه گذشت و هنوز محدوديت‌هاي قبلي ادامه دارد.

سخنگوي قوه قضاييه افزود: قوه قضاييه اعلام مي‌كند كه از اقدامات قاطع دولت در مقابله با سلب حقوق شهروندي آقاي نوري حمايت مي‌كند. بررسي پرونده آقاي نوري در دادگاه سوئد كاملا غير حقوقي بوده است. فشار روحي، رواني و جسمي به آقاي نوري وارد بوده است و اين فشارها استمرار دارد. تصور كنيد و اين فرد هنوز در مظان اتهام است و محكوم هم نشده است و صلاحيت دادگاه سوئدي نسبت به رسيدگي به اين پرونده محل خدشه است.

سخنگوي دستگاه قضا در پاسخ به سوالي درخصوص قانون دولت در خصوص افزايش ۲۵ درصدي اجاره‌بها و همكاري قوه قضاييه با دولت در اين زمينه گفت: افزايش اجاره‌بهاي اماكن مسكوني، فشار و مشكلاتي را براي جامعه هدف مستاجران ايجاد كرده است. دولت با استفاده از ظرفيت شوراي هماهنگي سران قوا و شوراي هماهنگي اقتصادي مصوبه‌اي را به تصويب رساند. بحث شوراي هماهنگي اقتصادي تمديد فوري اجاره‌نامه‌ها در سال ۱۴۰۱ با توجه به ۶ بند مورد توجه قرار گرفته است.

وي افزود: اين مصوبه به شوراي مركز توسعه حل اختلاف قوه قضاييه ابلاغ شد و از اين مركز رده‌هايي به دادگستري‌هاي استان ابلاغ شده است و اين شعب نظارت و توجه مي‌كنند و مصوبه را اعمال مي‌كنند. كساني كه مشمول اين مصوبه هستند قراردادهايشان به صورت خودكار تمديد مي‌شود و هرآنچه كه مشمول هنجارشكني باشد به طور قاطع و قانوني از طريق مراجع صالح، رسيدگي مي‌شود.

سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره آخرين وضعيت پرونده نيشكر هفت تپه و اميد اسدبيگي متهم اصلي اين پرونده، گفت: پرونده مورد بحث، ۲۵ محكوم دارد و از ميان اين محكومان تعداد هشت نفر مطابق قانون درخواست اعاده دادرسي داشتند. اعاده افرادي كه طبق قانون مورد پذيرش قرار گرفت، جهت رسيدگي به شعبه هم عرض در دادگاه ويژه جرايم اقتصادي ارجاع شده است. پنج نفر از ۲۵ نفر محكوم اين پرونده متواري و تحت تعقيب قرار دارند و مابقي در حال تحمل كيفر هستند.

وي درباره آخرين وضعيت متهم رديف اول پرونده نيز گفت: اميد اسدبيگي براساس دادنامه قطعي به ۲۰ سال حبس، ۷۴ ضربه شلاق، برخي محروميت‌ها محكوم شده و از ۲۵ مهر ۱۴۰۰ اين حكم اجرايي شده و اكنون تحمل كيفر مي‌كند.

سخنگوي قوه قضائيه در پاسخ به سوالي در مورد اعلام دولت در رابطه با محرز نشدن تخلف در وزارت جهاد كشاورزي گفت: دولت مسئول تشخيص جرائم نيست و ۲۶ تير ماه پرونده از سوي سازمان بازرسي كل كشور به مرجع قضايي ارسال شده است.

ستايشي در پاسخ به سوالي درباره اظهارات معاون دادستان مشهد مبني بر برخورد با بدحجابي گفت: مواضع كلي در قوه قضائيه از ناحيه رياست قوه قضائيه بيان مي‌شود و بر اساس اجازه رئيس قوه قضائيه، سخنگوي اين دستگاه هم در بيان مواضع كلي مي‌تواند ورود داشته باشد. ما اعتقاد داريم اگر نقصي در حجاب است بايد با فرهنگ سازي و آموزش برطرف شود و در مورد حجاب بايد انديشمندانه و بدون عجله و شتاب عمل كرد.

وي در پاسخ به سوالي درباره علت بازداشت مصطفي تاج زاده گفت: رسيدگي به پرونده آقاي تاج زاده در دستگاه قضايي مطابق موازين قانوني بوده و اتهام او اجتماع و تباني به قصد اقدام عليه امنيت كشور و فعاليت تبليغي عليه نظام بوده است و براساس رسيدگي‌ها، براي او در ۱۷ تيرماه سال جاري قرار تامين از نوع بازداشت موقت صادر شده و الان در بازداشتگاه اوين است.

مقالات ديگر:وكيل آيت الله كاشاني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۵:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

با ارزش ترين پول دنيا

لحظه آخر:با ارزش ترين واحد پول دنيا مطعلق به كدام كشور مي باشد؟ سازمان ملل 180 واحد پولي را به رسميت شناخته است، اما از اين 180 واحد كدام ارز، عنوان با ارزش ترين پول دنيا را به خود اختصاص داده است؟ ليست ارزش پول كشور ها به ترتيب در ادامه مطلب آورده شده است.

واحد پول هر كشور بخش بسيار مهمي از اقتصاد آن را شامل مي شود؛ از طرفي ارزش پول به كاهش يا افزايش نرخ ارز وابسته مي باشد. در واقع نرخ ارز ميزان پولي را مي گويند كه بايد در به ازاي خريد يك واحد پول مرجع (مانند يورو، دلار، پوند) پرداخت شود و اين نكته ارزش پول يك كشور را مشخص مي كند. هنگامي كه ارزش پول يك كشور كم مي شود و يا قيمت ارز خارجي گران مي شود صادرات از آن كشور براي اتباع خارجي ارزان مي گردد ولي در مقابل واردات براي اتباع داخلي گران مي شود. در نتيجه هر چه ارزش واحد پول يك كشور افزايش پيدا كند، قيمت اجناس وارداتي براي آن كشور ارزان مي شود و روند مثبتي در اقتصاد و زندگي مردم ايجاد مي كند. اما آيا مي دانيد باارزش ترين پول جهان متعلق به كدام كشور است؟ در اين بخش از وب سايت لحظه آخر همراه ما باشيد تا 10 مورد از مهم ترين واحدهاي پول دنيا را با يكديگر بررسي كنيم و ارزش پول كشورها را شرح دهيم.

مقالات بيشتر:تشريفات عروسي با قيمت مناسب

واحد پول كشورها - اگر زياد سفر مي كنيد و يا به پول كشورهاي مختلف علاقه مند هستيد بر روي لينك كليك كنيد.

گران ترين پول جهان متعلق به كدام كشور است؟

جالب است بدانيد كه در ليست با ارزش ترين پول هاي جهان رتبه اول تا چهارم اين ليست متعلق به قاره آسيا و همسايگان كشور ايران مي باشد كه در ادامه به طور مفصل به اين موضوع پرداخته ايم.

دينار كويت

رتبه اول با ارزش ترين پول دنيا به دينار كويت (KWD) تعلق دارد كه در سال 1961 ميلادي معرفي شده است. كويت كشوري با اقتصاد پايدار بوده كه در آن ماليات وجود ندارد و نرخ بيكاري هم بسيار ناچيز مي باشد. ارزش بالاي ديناركويت به انبوهي از ذخاير نفتي كه در اين كشور وجود دارد وابسته مي باشد. دينار كويت به پول ايران معادل با 911,700 ريال است. عكس دينار كويت را در ادامه مشاهده نماييد.

1 دينار كويت= 973,300 ريال ايران

1 دينار كويت= 3.30 دلار آمريكا

با ارزش ترين پول دنيا

دينار بحرين

بحرين دومين كشوري است كه باارزش ترين پول دنيا را دارد. اين كشور جزيره اي كه در خليج فارس واقع شده نيز ذخاير نفتي و فرصت هاي شغلي فراواني را دارا مي باشد كه سبب گشته موقعيتي بسيار خوب را در جهان پيدا كند. دينار بحرين (BHD) در سال 1965 ميلادي به جاي روپيه خليج فارس معرفي گشت و خيلي زود ارزش بالا پيدا كرد. اگر بخواهيم تبديل دينار به تومان را انجام دهيم و بگوييم هر دينار چند تومان است بايد ذكر كنيم 1 دينار بحرين برابر با حدود721,800 ريال است.

1 دينار بحرين= 775,100 ريال ايران

1 دينار بحرين= 2.65 دلار آمريكا

ريال عمان

كشور عمان اقتصادي توسعه يافته دارد و پول آن نيز جزء پول هاي ارزشمند دنيا به حساب مي آيد. واحد پول عمان در گذشته روپيه هند و ماريا ترزا بوده و بعدها ريال عمان (OMR) جايگزين آن ها شد. لازم به ذكر است كه بگوييم اين كشور نيز داراي ذخاير فراوان نفت مي باشد. قيمت پول عمان را به دلار آمريكا و ريال ايران مشاهده مي كنيد:

1 ريال عمان= 763,600 ريال ايران

1 ريال عمان= 2.60 دلار آمريكا

سومين پول با ارزش دنيا

دينار اردن

دينار اردن با كد ارزي (JOD) به 10 درهم، 100 قرش و 1000 فلس تقسيم مي شود. با وجود اين كه اردن از لحاظ ذخاير نفتي شرايط مشابه كشورهاي بالا را ندارد و از اقتصاد پر رونقي هم برخوردار نيست اما پول آن ارزش بالايي دارد و در بين پول هاي جهان مهم شمرده مي شود.

1 دينار اردن= 1.41 دلار آمريكا

پوند انگليس

بسياري از مردم گمان مي كنند كه پوند انگلستان بيشترين ارزش را در بين پول هاي دنيا دارد در حالي كه رتبه پنجم ليست با ارزش ترين پول دنيا به آن تعلق دارد. يك نكته جالب كه در رابطه با پوند انگليس (GBP) وجود دارد اين است كه قديمي ترين واحد پولي جهان به حساب مي آيد كه واحد كوچكتر آن پني نام دارد و هر پوند برابر با 100 پني مي باشد. عكس پوند انگليس و قيمت پوند انگليس در زير ديده مي شود:

1 پوند انگليس= 390,700 ريال ايران

1 پوند انگليس= 1.21 دلار آمريكا

دلار جزيره كيمن

دلار جزيره كيمن كه با كد ارزي (KYD) از آن ياد مي شود يكي ديگر از پول هاي ارزشمند دنيا مي باشد كه هيچ گونه مالياتي هم به آن تعلق نمي گيرد. اين واحد پول نخستين بار در سال 1972 رونمايي شد.

1 دلار كيمن= 1.20 دلار آمريكا

ششمين پول با ارزش دنيا

يورو اتحاديه اروپا

يورو به عنوان يكي از معتبرترين ارزهاي جهان شناخته مي شود كه كد ارزي آن (EUR) مي باشد. اين واحد پول كه در سال 1999 معرفي شده است، در كشورهاي اروپايي نظير بلژيك ، اسپانيا ، فرانسه ، آلمان ، پرتغال ، ايتاليا ، يونان  و هلند مورد استفاده قرار مي گيرد. يورو كه بزرگترين قدرت تجاري دنيا را شكل داده امروزه بيش از دلار ارزش دارد. پاسخ اين سوال كه يك يورو چند تومان است و تبديل يورو به تومان به شرح زير مي باشد:

1 يورو= 312,560 ريال ايران

1 يورو= 1.08 دلار آمريكا

فرانك سوئيس

سوئيس يكي از كشورهاي ثروتمند و البته توريستي دنيا است كه واحد پول معتبري هم دارد. فرانك (CHF) واحد پول كشورهاي سوئيس و ليخن اشتاين مي باشد كه يك تفاوت اساسي با ساير پول هاي دنيا دارد و آن عمودي بودن اسكناس هاي آن است. قيمت فرانك سوييس عبارت است از:

1 فرانك سوئيس= 319,700 ريال ايران

1 فرانك سوئيس= 1.03 دلار آمريكا

هشتمين پول با ارزش دنيا

دلار آمريكا

دلار آمريكا (USD) يكي ديگر از معتبرترين پول هاي جهان است كه در هر كجاي دنيا مي توانيد از آن استفاده كنيد. دلار در ايران هم اهميت بالايي دارد و افراد زيادي با تفكر سرمايه گذاري نسبت به خريد آن اقدام مي كنند و همين امر سبب مي شود كه قيمت دلار در ايران به صورت همه روزه توسط افراد بي شماري رصد مي گردد. هم اكنون قيمت دلار آمريكا به شرح زير مي باشد:

1 دلار آمريكا= 276,210 ريال ايران (تبديل دلار به ريال)

دلار استراليا

استراليا كه اقتصادي قدرتمند در دنيا دارد، يكي از با ارزش ترين واحدهاي پولي دنيا را در اختيار داشته كه با علامت اختصاري AU$ يا $.A شناخته مي شود. همچنين خوب است بدانيد كد ارزي دلار استراليا AUD مي باشد.

1 دلار استراليا= 210,100 ريال ايران

1 دلار استراليا= 0.65 دلار آمريكا

مقالات ديگر:دفتر عقد ميرزابابايي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۰:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

آغاز طرح دارويار از بامداد امروز/ پرداختي مردم ثابت مي ماند

صبح تهران:وزير بهداشت از آغاز طرح دارويار از بامداد ۲۳ تير ماه خبر داد و گفت: در اين طرح عليرغم افزايش قيمت دارو پرداختي مردم افزايش پيدا نكرده و ثابت مي ماند.

بهرام عين اللهي، در گفتگويي تلويزيوني گفت: اعياد قربان و غدير را تبريك مي گويم. بعد از موفقيتي كه در اجراي طرح كنترل بيماري كرونا توسط دولت مردمي اتفاق افتاد يكي از طرح‌هاي در دست اجراي ما ارتقاي سطح بيمه‌ها است.

وي افزود: اين طرح ارتقاي بيمه از بيمه همگاني شروع شد و در سال جاري شش هزار ميليارد تومان براي آن اختصاص يافت و بيش از شش ميليون نفر تحت پوشش بيمه قرار گرفتند.

مقالات بيشتر:متخصص تغذيه بلوارفردوس

وزير بهداشت گفت: از طرف ديگر پنج هزار ميليارد تومان براي تأمين بيماران خاص در اختيار وزارت بهداشت قرار گرفت.

وي ادامه داد: طرح پيش رو كه از امشب يعني بامداد ۲۳ تيرماه آغاز مي‌شود طرحي جامع و ادامه دار است و با نام طرح دارويار نامگذاري شده است.

عين اللهي خاطرنشان كرد: در اين طرح در كنار بيمه همگاني تعداد داروهاي تحت پوشش افزايش پيدا كرده و صد قلم داروي پر مصرف را جز بيمه قرار داده‌ايم نظير داروهاي سرماخوردگي و ايبوپروفن.

وزير بهداشت گفت: همچنين داروهايي كه قبلاً بيمه نبودند در اين طرح زير پوشش بيمه قرار مي‌گيرند و بيش از ۳۵۰ قلم داروي ضروري در مصرف براي بيماران مزمن تحت پوشش بيمه قرار مي‌گيرد.

وي ادامه داد: هدف اصلي ما اين است كه پوشش بيمه‌اي داروها بيشتر شود و بر اساس دستور رئيس جمهور مقرر شد طرح در كل كشور اجرا شده و هدف كاهش هزينه‌هاي بيماران است.

عين اللهي گفت: در ادامه اين طرح تلاش مي‌كنيم پوشش بيمه‌اي اكثر داروها را ايجاد كرده و مردم تغييري در پرداخت هزينه‌هاي دارويي نداشته باشند.

وي افزود: ثابت ماندن پرداختي از جيب بيماران هدف اصلي اين طرح است و در حوزه دارو تلاش مي‌كنيم مخارج مربوط به داروي بيماران توسط دولت تأمين شود.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۵:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

نيروي زميني بايد خودش را براي جنگ‌هاي آينده آماده كند

سردار تشكري با بيان اينكه نيروي زميني بايد خود را براي جنگ‌هاي آينده آماده كند، گفت: امروزه روش‌هاي نبرد در حال تغيير است و استفاده از پهپاد و جنگ الكترونيك حوزه‌هاي جديدي است كه بايد به آن‌ها توجه كرد

به گزارش ايلنا، سردار سرتيپ محمود تشكري دبير اشراف ستادكل نيرو‌هاي مسلح صبح امروز (چهارشنبه) در دوازدهمين جشنواره مالك اشتر نيروي زميني ارتش در سخناني اظهار داشت: امروز در صحنه‌هاي تقابل با دشمنان يكي از پايه‌هاي اصلي قدرت نيرو‌هاي مسلح هستند.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه سعادت آباد

سردار تشكري در ادامه افزود: در نيرو‌هاي مسلح نيرو‌هاي زميني نقش محوري بر عهده دارند. سال گذشته رهبر انقلاب اسلامي تاكيد كردند كه نيرو‌هاي زميني تثبيت كننده و به نوعي پايان دهنده جنگ‌ها هستند.

وي ادامه داد: مجموعه نيروي زميني ارتش امروزه در شرايط فعلي از يك مجموعه ارزشمندي برخوردار است كه نشاط و تحرك خوبي در آن ديده مي‌شود.

دبير اشراف ستادكل نيرو‌هاي مسلح عنوان كرد: بر اساس ابلاغ رهبر انقلاب اسلامي نيرو‌هاي مسلح دو ماموريت پيشروندگي و پيشبرندگي را دارند. تعبير ايشان اين است كه حوزه پيشروندگي به معناي ساخت دروني سازمان است تا بتواند در حوزه پيشبرندگي فعاليت كند.

وي تصريح كرد: در اين روند سرمايه انساني مزيت رقابتي ما در نيرو‌هاي مسلح است. در دفاع مقدس هم مزيت نسبي ما منابع انساني ما بودند و آنچه نقش ما را برجسته مي‌كرد همين موضوع بود. سرمايه انساني ما در نيرو‌هاي مسلح بسيار ارزشمند هستند كه بايد بخوبي از آن‌ها مراقبت كرد. امروز‌ه نيرو‌هاي مسلح ما و بخصوص نيروي زميني ارتش از فرماندهان و كاركنان توانمند و با اعتقاد برخوردار است. چند سالي هم است كه در جشنواره مالك اشتر در سطح نيرو‌هاي مسلح نيروي زميني ارتش حائز رتبه‌هاي برتر بوده است.

سردار تشكري با بيان اينكه روحيه جهادي، بسيجي و تعاملي در تمام نيروي زميني ساري و جاري است، گفت: كار‌هاي جديد و نوآورانه‌اي هم در حوزه فرهنگي در سطح نيرو انجام شده، اما بايد عمق بخشي اين فعاليت‌ها بالا برود.

دبير اشراف ستادكل نيرو‌هاي مسلح عنوان كرد: ارتقا توان و آمادگي رزم نيرو هم پيشرفت بسيار خوبي داشته است. همچنين كار اطلاعات برون مرزي خوبي هم در سطح نيروي زميني ارتش انجام شده و اين نيرو تجهيزات خوبي هم براي اين امر فراهم كرده است.

سردار تشكري گفت: در حوزه معيشت كاركنان، نيروي زميني ارتش هم اقدامات بسيار مشهودي انجام داده است و علي‌رغم همه مشكلات مالي امير حيدري با استفاده از منابع موجود كار‌هاي بسيار ارزشمند و جهادي انجام دادند كه آثار آن در حال نمايان شدن است.

وي ادامه داد: فعاليت نيرو در حوزه بهينه‌سازي و نگهداري و تعميرات تجهيزات هم اقدامات بسيار خوبي است. هوانيروز ارتش هم در حوزه ارتقا توان نگهداري و تعميرات تجهيزات گام‌هاي خوبي برداشته است كه در گزارش‌هاي اشراف هم به آن‌ها اشاره شده است.

 

دبير اشراف ستادكل نيرو‌هاي مسلح عنوان كرد: نيروي زميني بايد خودش را براي جنگ‌هاي آينده آماده كند. امروزه روش‌هاي نبرد در حال تغيير است و استفاده از پهپاد و جنگ الكترونيك حوزه‌هاي جديدي است كه بايد به آن‌ها توجه كرد

مقالات ديگر:محضر ازدواج با قيمت مناسب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۵:۲۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

تصميمي براي افزايش قيمت دارو نداريم

 

موسوي، مديرعامل سازمان تامين اجتماعي گفت: بناي ما افزايش قيمت دارو نيست و قصد داريم روش پرداخت اصلاح شود و مابه التفاوت افزايش دارو را دولت تقبل كند.

به گزارش بازار، ميرهاشم موسوي در نشست خبري در خصوص ساماندهي ارز دارو، گفت: بناي ما افزايش قيمت دارو نيست، وظيفه ما در بخش بيمه‌اي جبران اين مابه التفاوت است و قصد داريم روش پرداخت اصلاح شود و قرار است مابه التفاوت افزايش دارو را دولت تقبل كند. اين مابه التفاوت به شكل اتوماتيك اعمال خواهد شد و مردم هزينه بيشتري پرداخت نخواهند كرد.

وي اضافه كرد: تأمين اجتماعي يكي از بزرگترين دستگاه خدمت دهنده درماني و بهداشتي است و ۳۸۸ مركز درماني تخصصي، فوق تخصصي و بيمارستاني و درمانگاه را دارا است.

مقالات بيشتر:متخصص تغذيه بلوارفردوس

موسوي درباره خدمات اين سازمان به جامعه هدف خود، اظهار كرد: تأمين اجتماعي سازماني اجتماعي و اقتصادي است و با ۱۸ خدمت كلان در حوزه بيمه و درمان و بيش از ۱۴۰ هزار پرسنل فعاليت مي‌كند.

وي افزود: اين سازمان ۴۵ ميليون نفر را تحت پوشش قرار داده و امروز به عنوان بزرگترين دستگاه يا نهاد عمومي در حال خدمت رساني است و از ۷۰ درصد بيمه‌هاي اجتماعي تامين اجتماعي ۵۳درصد را پوشش مي‌دهد.

مديرعامل سازمان تامين اجتماعي ادامه داد: تأمين اجتماعي يكي از بزرگترين دستگاه خدمت دهنده درماني و بهداشتي است و ۳۸۸ مركز درماني تخصصي، فوق تخصصي و بيمارستاني و درمانگاه را دارا است و با بيش از ۵۰ هزار طرف قرارداد خريدار راهبردي بيمه سلامت خدمت مي‌كند و جا دارد از كادر درمان فعال در ايام كرونا كه ۳۰۰ هزار خدمت ارائه داده‌اند قدرداني كنيم.

وي تاكيد كرد: امسال در اين سازمان سياست‌هاي ابلاغي تامين اجتماعي از سوي رهبر انقلاب ابلاغ شد كه اين سياست‌ها، راهبردهاي كلان ما براي مواجهه با چالش‌هاي پيش روي ما را تجسم كرده و امسال تمركز راهبردي ما بر روي رفع بخشي از چالش‌ها است.

موسوي ادامه داد: بيش از ۵۰ درصد بازنشستگي‌هاي ما بازنشستگي‌هاي پيش از موعد را تشكيل داده و ضريب پشتيباني صندوق ۴.۲ بود و حد استاندارد آن ۶ تا ۶.۵ بود و نشان مي‌داد خروجي و مصارف ما بر در آمد پيشي گرفته بود.

وي به راهبردهاي سازمان براي برون از چالش‌هاي صندوق اشاره كرد و گفت: ما به ۸ راهبرد اصلي براي مقابله با مشكلات رسيده ايم. راهبرد بيمه همگاني يكي از آن موضوعات مطرح بود كه ۲ طرح تحولي را آغاز كرديم؛ نخست بيمه خانوار ايراني و دانشجويان بود كه در يك سال گذشته ۱ ميليون نفر تحت پوشش يمه‌هاي اجتماعي قرار گرفتند و ۷۰۰ هزار نفر در دوره دولت مردمي بوده است و ۳۰ هزار نفر تحت پوشش بيمه‌هاي اجتماعي قرار گرفتند. ۱۸۰ هزار نفرنيز در بيمه زنان خانوار نيز داريم و ضريب پشتيباني صندوق نيز افزايش خواهد يافت به طوري كه پايداري در منابع رقم مي‌خورد و هدف ما اين است كه امسال نيز يك ميليون نفر ديگر بيمه خواهند شد و تا پايان سال اين هدف محقق مي‌شود.

موسوي درباره افتتاح پروژه‌هاي درماني از سوي تامين اجتماعي، خاطرنشان كرد: در سال گذشته ۱۰ پروژه درماني را مناطق درماني را افتتاح كرديم و امسال نيز ۱۹ پروژه درماني در مناطق كمتر توسعه يافته افتتاح خواهد شد.

 

مدير سازمان تامين اجتماعي درباره افزايش وام قرص الحسنه به بازنشستگان، ابراز كرد: وام قرض الحسنه به بازنشستگان افزايش يافته و مبلغ آن امروز به ۱۲ ميليون تومان رسيده است، امسال بالغ بر ۵۰۰ هزار نفر را پرداخت مي‌كنيم. بيش از اين ۲۹۰ هزار وام بوده كه به بازنشستگان ۷ ميليون تومان پرداخت شده است.

وي به ديگر اقدامات براي رفاه بازنشستگان اشاره كرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار بازنشسته را به مشهد مقدس اعزام خواهيم كرد.

موسوي گفت: يكي از راهبردهاي ما مبارزه با فساد و صيانت از اموال سازمان بوده كه هميشه متاسفانه برخي‌ها نسبت به اموال سازمان دست درازي كرده اند مواجهه جدي صورت گرفته و زير ساخت‌هاي خوبي به سمت شفافيت و افشاكردن راه اندازي شده به طوري كه امروز ۱۰۰ پرونده حقوقي را بررسي كرديم و ۲۰ پرونده به مراجع قضايي ارجاع داده شده است.

وي با اشاره به ميزان تسويه بدهي سازمان، خاطرنشان كرد: امسال ۹۰هزار ميليارد تومان براي تسويه بدهي ما در بودجه پيش بيني شده وعزم دولت در وزارت اقتصاد و سازمان خصوصي سازي جدي است، اما اصرار ما بر اين است كه با توجه به شرايط حوزه نقدينگي شركت‌هاي داراي قدرت نقدشوندگي بالا و بررسي را به ما واگذار كنند تا بتوانيم اداي تعهد كنيم.

موسوي گفت: با همكاري خوبي توانستيم عنوان ابربدهكار بانكي از سازمان دور كنيم و با تسويه ۸۸ هزار ميليارد تومان از يكي از بانك‌ها خود را از ليست ابر بدهكاران بدهكاري خارج كنيم و تبديل به ابرطلب كار از كارفرمايان خصوصي و دولت تبديل شويم.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۲:۰۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

واژگوني اتوبوس با ۲ كشته و ۵۹ مصدوم در محور اراك

خبرآنلاين:تسنيم نوشت: رئيس سازمان اورژانس پيش بيمارستاني استان لرستان گفت: بر اثر واژگوني اتوبوس تهران- كوهدشت در محور اراك- بروجرد ۵۹ نفر مصدوم و دو نفر جان باختند. (عكس تزئيني)

مهدي غيبي صبح امروز در رابطه با تصادف يك دستگاه اتوبوس در محور اراك- بروجرد اظهارداشت: ساعت ۰۱:۴۷ دقيقه چهاردهم تيرماه يك دستگاه اتوبوس مسافربري كه از مبدا تهران عازم شهر رومشكان بود به خاطر نقص فني ترمز در ورودي مرز استان لرستان از سمت اراك واژگون شد.

مقالات بيشتر:باغ تالار

وي با اشاره به اينكه بر اثر واژگوني اين اتوبوس مسافربري دو نفر فوت و ۵۷ نفر مصدوم شدند افزود: متاسفانه دو فوتي اين حادثه در دم جان باختند و ۵۷ نفر ديگر توسط كاركنان اورژانس لرستان به بيمارستان‌هاي شهيد چمران بروجرد و شهداي عشاير خرم‌آباد منتقل شدند.

رئيس سازمان اورژانس پيش بيمارستاني لرستان عنوان كرد: سه نفر از بيماران توسط هلال احمر توره و يك نفر توسط هلال احمر بروجرد به بيمارستان انتقال يافتند.

مقالات ديگر:وكيل آذربايجان غربي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۷:۲۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

اگر تقلب اثبات شود بايد كنكور ۱۴۰۱ را دوباره برگزار كنند / به نتيجه اعتراض‌ها خوش‌بين نيستم

قادرزاده با اشاره به اعتراض‌هاي اخير به سازمان سنجش گفت: من چندان خوش‌بين نيستم كه اعتراض‌ها به جايي برسد،چون پذيريش اعتراض به معناي پذيرش خطا است.

سلام نو – سرويس اجتماعي: شايعه لو رفتن سوال‌هاي كنكور ۱۴۰۱ به خصوص در گروه علوم تجربي مسئله‌اي است كه آزمون سراسري امسال را حسابي با مشكل مواجه كرده است. داوطلبان معترض و خانواده‌ها نگران هستند.

معاون اجتماعي پليس فتاي فراجا اعلام كرد كه پليس به موضوع ادعاهايي مبني بر تقلب يا فروش سوالات كنكور ورود كرده و البته تاكنون اين پليس به موردي از فروش سوالات كنكور قبل از برگزاري آزمون نرسيده است.

مقالات بيشتر:متخصص تغذيه غرب تهران

عبدالرسوال پورعباس، رييس سازمان سنجش كشور هم قسم خورده كه خبري از لو رفتن سوالات نبوده است. او مي‌گويد كه تقلب در هر آزموني ممكن است رخ دهد، اما تقلب به معناي افشاي سؤالات يعني اينكه داوطلبان قبل از آزمون به سؤالات دسترسي داشته باشند، در كشور امكان ندارد.

براي بررسي دقيق‌تر كنكور امسال و حواشي آن خبرنگار سلام نو با جبار قاددرزاده، مشاور و كارشناس آموزشي گفت‌وگو كرد. قادرزاده كه در سال‌هاي اخير بيشتر در كنار دانش آموزان تجربي حضور داشته تاكيد دارد كه سازمان سنجش بايد تحقيقاتي جدي درباره شايعات اخير انجام دهد و اجازه خدشه‌دار شدن اعتبار خود را ندهد، چون همه به حفظ اعتماد سازمان سنجش نياز دارند.

اگر تقلب اثبات شود بايد كنكور ۱۴۰۱ را دوباره برگزار كنند / به نتيجه اعتراض‌ها خوش‌بين نيستم

وي درباره شايعات مختلفِ لو رفتن سوالات كنكور مي‌گويد: ما با چند شايعه مواجه هستيم. شايعه اول اين است كه سوالات كنكور تجربي شب قبل از آزمون لو رفته است. شايعه قوي‌تر آن است كه سوالات ساعت ۴ صبح روز برگزاري آزمون، يعني جمعه، لو رفته است. شايعه بعدي اين است كه سوال‌ها در آمل و بابل از ساعت ۴ صبح لو رفته است. در آخر هم گفته مي‌شود كه از طريق جابه‌جايي اين سوال‌ها ۲۵ هزار نفر آن را ديده‌اند يا حداقل پست سوال‌ها به اين اندازه بازديد داشته است.

اين كارشناس آموزشي ادامه مي‌دهد: نكته مهم‌تر اين است كه سازمان سنجش در يك اقدام بي‌سابقه قبل از پايان آزمون تجربي دفترچه شماره ۱ و ۲ آزمون را روي سايت خود منتشر مي‌كند. اين اقدام تنها به شايعه‌هاي دامن مي‌زند و يك شايعه جديد مي‌سازد مبني بر اينكه سازمان سنجش متوجه لو رفتن سوالات شده، پس با اين اقدام فرار رو به جلو كرده تا درز كردن سوالات به بيرون را طبيعي جلوه دهد.

قادرزاده در پاسخ به اين سوال كه شايعات اين چنين مختص امسال بوده يا خير، گفت: چنين شايعه تقلبي در كنكور سابقه نداشته است. در سال‌هاي گذشته آدم‌هايي كه در عرصه آموزش اهل «شومن» بازي و خودنمايي هستند با تقويت چنين شايعاتي دست به توجيه عدم موفقيت خود مي‌زنند. با اين همه، شايعات هم هيچ وقت در اين حد نبوده و امسال به اوج خود رسيده است.

وي ادامه داد: شايعه‌اي كه امسال پخش شده از نظر ضريب نفوذ و پخش شدن با سال‌ها قبل قابل مقايسه نيست. البته در سال‌هاي قبل هيچ وقت اين موضوع اثبات نشد كه تقلبي اتفاق افتاده است.

اين كارشناس آموزشي با توجه به سابقه مثبت سازمان سنجش در كمبود خطاهاي اين چنيني گفت: سازمان سنجش سازماني با كم‌ترين ضريب خطا است، اما بي‌خطا نيست. شايد بپرسيد چرا پس از چند دهه امسال اينطور شد؟ شايد بتوان بخشي از دليل آن را به گسترش فضاي مجازي مربوط دانست، فضايي كه توان زيادي براي انتشار آخرين اخبار و شايعات دارد. ضمن اينكه گسترش امكانات ارتباطاتي يكي از زمينه‌هاي هر تخلفي است و فضاي مجازي هم مي‌تواند در اين زمينه كمك كننده باشد.

وي با مطرح كردن اين پرسش كه آيا اصولا امكان لو رفتن سوالات كنكور وجود دارد يا خير، گفت: پاسخ من به اين سوال مثبت است. نمونه بارز آن لو رفتن سوالات آزمون دستياري در زمان وزارت خانم مرضيه وحيد دستجردي بود. آن زمان سوالات لو رفت و ايشان با شجاعتي كم نظير وارد صحنه شدند و آزمون را لغو كردند و آزمون را بعد از يك ماه مجدد برگزار كردند.

قادرزاده ادامه داد: معتقدم اگر به اين باور رسيديم كه سوال‌هاي كنكور لو رفته و گروه آزمايشي علوم تجربي كه رشته‌هاي پرطرفدار آن ۷ هزار ظرفيت دارد ۲۵ هزار بازديد سوال داشته، بايد به برگزاري مجدد كنكور ۱۴۰۱ فكر كرد. اين اقدام شجاعت مي‌خواهد و باعث افزايش اعتبار سازمان سنجش و سلامت آزمون‌هاي آينده مي‌شود.

وي ادامه داد: اگر چنين فرضي صحيح باشد قطعا بايد با برخورد جدي مواجه شود چون با اعصاب، روان و آينده تعداد زيادي از خانواده‌ها و دانش آموزان بازي شده است.

قادرزاده در پاسخ به اين پرسش كه چرا در كنكور هنر، زبان، انساني يا حتي رياضي اين شايعات وجود نداشت، گفت: دليل اين امر به فشار رقابت بسيار زياد رشته تجربي باز مي‌گردد. از ميان بيش از ۵۰۰ هزار داوطلب گروه علوم تجربه تنها بين ۱ تا ۱.۵ درصد آن‌ها مي‌توانند به رشته‌هاي پرطرفدار برسند. در نتيجه در اين فضا انگيزه براي خريد سوالات كنكور بالا مي‌رود و اهميت اقتصادي آن افزايش مي‌يابد. در چنين شرايطي امكان تحريك آدم‌ها براي لو دادن سوال‌ها بيشتر مي‌شود و اگر شايعه‌اي بخواهد پخش شود در اين گروه آزمايشي بيشتر تحريك كننده است.

وي افزود: از سوي ديگر قوت و ضريب نفوذ اين شايعه نشان مي‌دهد كه شايد و تنها شايد مشكلي وجود داشته است. در چنين شرايطي كم‌ترين وظيفه سازمان سنجش اين است كه خودش قبل از هر نهادي آستين بالا بزند و تحقيق كند و مسائل را براي مردم شفاف كند. تنها با اين اقدام اعتبار سازمان سنجش احيا مي‌شود.

اين كارشناس آموزشي درباره سرانجام اعتراض‌هايي كه اين روزها به سازمان سنجش مي‌شود، گفت: من چندان خوش‌بين نيستم كه اعتراض‌ها به جايي برسد، چون پذيريش اعتراض به معناي پذيرش خطا است.

وي با اشاره به برخي اظهارات مسئولين سازمان سنجش گفت: معاون سازمان سنجش به تازگي گفته كه نتايج كنكور بعد از تحقيقات منتشر مي‌شود و حتي امكان تقلب هم مورد بررسي قرار مي‌گيرد و پاسخ برگ‌ها با كليد تقلب مقايسه مي‌شوند. اين حرف، حرف صحيحي نيست چون سازمان سنجش بايد جلوي تخلف را بگيرد، نه اينكه صرفا بگويد اجازه منفعت بردن متخلفين را نمي‌دهد.

اين مشاور آموزشي ادامه داد: تخلف بدبيني مي‌آورد و دانش آموزان را نااميد مي‌كند. نتيجه اول اين بدبيني بي‌اعتباري سازمان سنجش و نتيجه بعدي آن افزايش ميل مهاجرت بين دانش آموزان است. من در تماس‌هايي كه طي روزهاي گذشته با دانش آموزانم داشتم هر دو مسئله را به وضوح مشاهده كردم.

قادرزاده با تاكيد بر اينكه دانش آموزان و والدين فعلا نبايد روح و روان خود را درگير مسئله كنند و اجازه دهند فعلا مسائل جلو برود، گفت: در اين فاصله دانش آموزان سعي كنند بدبيني به خرج ندهند و ذهن خود را آرام حفظ كنند تا نتايج كنكور و نتايج تحقيقات اعلام شود. اگر نتايج با سال‌هاي گذشته تفاوت فاحش داشت آن وقت مي‌توان به سازمان سنجش مراجعه كرد.

وي با تاكيد بر اينكه شخصا قضاوتي درباره وقوع يا عدم وقوع تقلب ندارد، افزود: اما آنچه كه مشخص است اين است كه شايعه‌ها امسال قوي‌تر از هر سال است و اين احتمال لو رفتن سوالات را افزايش مي‌دهد. در نتيجه سازمان سنجش بايد پاسخي شفاف به شايعه‌ها و سوال‌هاي داوطلبين و خانواده آن‌ها بدهد.

اين كارشناس آموزشي ادامه داد: چيزي كه مسلم است سازمان سنجش در كنترل ورود موبايل و وسائل هوشمند به حوزه‌ها موفق نبود چون درز سوالات از داخل حوزه به بيرون آن قطعي است. البته اين مسئله تاثيري روي نتايج كنكور ندارد چون همه در آن زمان سر جلسه حضور دارند، اما نشان دهنده اين است كه كنترل سازمان سنجش موثر و بازدارنده نبوده است.

قادرزاده در انتها گفت: من اميدوارم سازمان سنجش براي روشن شدن فضا و آرامش رواني داوطلبين تحقيقاتي گسترده و شفاف را تدارك ببيند و از خدشه‌دار شدن اعتبار خود به عنوان سازماني با قابليت برگزاري آزمون‌هاي صادقانه جلوگيري كند، چون همه‌ي ما به اين اعتماد نياز داريم. سازمان سنجش براي جلب اعتماد واطمينان مخدوش شده مسير تحقيق وصداقت و اقناع را در پيش بگيرد. قسم خوردن ابزار مناسبي براي جلب اعتماد مخاطبان نيست. اگر داوطلبان كنكور هم قسم بخورند كه سوالات لو رفته رياست سازمان چه پاسخي دارد؟

مقالات ديگر:بهترين خانه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۳:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

سورپرايز دولت براي مستاجران | پرداخت وام فوري وديعه مسكن به اين افراد

دومين فهرست از متقاضيان تاييد شده دريافت وام وديعه مسكن از سوي وزارت راه و شهرسازي به شبكه بانكي تحويل شد.

مقالات بيشتر:خانه سالمندان شرق تهران

سورپرايز دولت براي مستاجران | پرداخت وام فوري وديعه مسكن به اين افراد

به گزارش سلام نو؛ حدود شش ماه از تصويب  وام فوري ۲۰۰ ميليون توماني مسكن روستايي با نرخ سود ۵ درصد در شوراي عالي مسكن با حضور رييس جمهور مي‌گذرد. اما از آن زمان تا كنون هنوز سازمان برنامه و بودجه ضمانت‌نامه پرداخت مابه التفاوت سود تسهيلات تا ۱۸ درصد را ارايه نكرده است. در واقع اين سازمان بايد تضمين دهد كه ۱۳ درصد از سود اين وام فوري  توسط دولت پرداخت خواهد شد. وام فوري گرفتن يكي از راه هايي است كه از گذشته براي كمك به هزينه هاي زندگي گرفته مي شده. امروزه شرايط گرفتن وام فوري در هر بخشي متفاوت است.از اين وام ها مي توان به وام فوري مسكن ،ازدواج ،درمان و غيره اشاره كرد.متقاضيان هر كدام از اين وام ها با ارائه مدارك خاص ميتوانند به بانك و مراكز معرفي شده بروند و وام فوري خود را دريافت كنند. 

مقالات ديگر:تم تولد تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۳۵:۰۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

رئيس سازمان سنجش فورا عذرخواهي كرده و استعفا دهد

سازمان سنجش آموزش كشور، قانونا اجازه دارد تا پس از برگزاري كنكور، موارد مشكوك را دعوت به آزمون مجدد كرده و مورد ارزيابي قرار دهد. اين يعني هنوز روال سنجش تمام نشده ‌و مي‌توان در برابر تخلفات احتمالي ايستاد.

به گزارش سلام نو، روزنامه رسالت نوشت:در دو روز گذشته، گزارش‌ها و شكايت‌هاي متعددي از سوي داوطلبان كنكور سراسري تجربي و رياضي و خانواده‌هاي آنان به دست ما رسيده است. آنچه باعث به‌هم‌ريختگي اين عزيزان گشته، مشاهده تخلف و احتمال تقلب در آزمون و نگراني از تأثير آن بر نتايج كنكور بوده است.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه تهران

در اين زمينه گفتني‌هايي هست:

يك. سازمان سنجش آموزش كشور، قانونا اجازه دارد تا پس از برگزاري كنكور، موارد مشكوك را دعوت به آزمون مجدد كرده و مورد ارزيابي قرار دهد. اين يعني هنوز روال سنجش تمام نشده ‌و مي‌توان در برابر تخلفات احتمالي ايستاد. غير از كساني كه نتيجه كنكورشان با نتايج امتحان نهايي همخوان نيست، بايد سازمان سنجش امكاني را فراهم كند تا از طريق سايت رسمي سازمان و يا تلفن گويا، مردم اعتراضات خود و يا موارد مشكوكي كه سراغ دارند را گزارش دهند كه مورد رسيدگي واقع شود.

دو. چند روز پيش برخي همكاران رسانه‌اي ما گزارشي منتشر كرده‌اند كه حاكي از تقلب در كنكور ۱۴۰۰ در چند شهرستان كوچك است. موارد گزارش‌شده، حتي اگر در حال تحصيل در رشته‌هاي پزشكي و دندانپزشكي باشند، بايد فورا موردبررسي و ارزيابي مجدد قرار گيرند و اگر تخلف محرز شد، نه‌تنها اخراج شوند، بلكه بنا بر قانون تا ۱۰ سال از شركت در آزمون‌هاي ورودي دانشگاه‌ها محروم شوند. به‌علاوه چنانچه تخلف احراز شد، افراد دخيل نيز بايد محاكمه و مجازات شوند.

سه. تا اينجا كه ما ارزيابي كرده‌ايم، هيچ تقلب گسترده ‌و سازمان‌يافته‌اي در كنكور مشاهده نشده است، اما تخلفات، كم نيست. علي‌رغم مصاحبه رئيس سازمان سنجش، سؤالات كنكور حدود ساعت ۱۰ صبح در كانال هاي تلگرامي منتشرشده است كه قابل‌پذيرش نيست. در اين زمينه چند مسئله بايد فورا پيگيري شود:

الف. رئيس سازمان سنجش فورا عذرخواهي كرده و استعفا دهد.

ب. شرايط سخت‌گيرانه‌تري براي كليه عوامل دخيل در كنكور اعم از مراقبان و داوطلبان وضع شود. براي مثال، مراقبان آزمون هم نبايد اجازه استفاده از تلفن همراه در جلسه آزمون داشته باشند.

پ. نهادهاي امنيتي به مسئله ورود جدي كنند و اجازه ندهند اختلال در چنين موضوع مهمي، امنيت رواني خانواده‌ها و داوطلبان را دچار خدشه كند.

چهار. تا اطلاع ثانوي، از هرگونه تغييري در شيوه برگزاري آزمون‌هاي سراسري جلوگيري شود. تغيير در محتواهاي آزمون، مشكلي ندارد اما تغيير در روش همچون تأثير ۶۰ درصدي و قطعي سوابق تحصيلي با وضعيت فعلي قطعا نشدني است. هركس با اين حرف مخالف است، كافي است سري به يكي از حوزه‌هاي امتحان نهايي بزند.

مقالات ديگر:خانه سالمندان تهران نو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۱:۰۲ توسط:onlinetabliq موضوع: