onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

حفظ تناسب اندام در زايمان طبيعي قطعي است/ افزايش آمار زايمان‌هاي طبيعي در كشور

متخصص زنان و زايمان:
حفظ تناسب اندام در زايمان طبيعي قطعي است/ افزايش آمار زايمان‌هاي طبيعي در كشور

بهترين متخصص زنان و زايمان تهران

مائده زماني گفت: در گذشته، اقبال به سمت زايمان سزارين بسيار زياد بود اما خوشبختانه با آموزش‌هاي مراقبين سلامت مركز بهداشت امروز مادران بسياري زايمان طبيعي را انتخاب مي‌كنند.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ مائده زماني، متخصص زنان و زايمان در گفت‌وگو با خبرنگار "تيتريك" گفت: زايمان طبيعي به طور معمول يك روند فيزيولوژيك است، اين روند اگرچه با درد زيادي همراه است اما زماني كه سير طبيعي خود را طي كند، درد آن قابل تحمل است.

وي با بيان اينكه ترس، اولين و مهمترين دليل عدم تمايل مادران به زايمان طبيعي است، ادامه داد: مادر بايد مطمئن باشد كه در هر ساعتي زمان زايمان فرا رسيد مانند سزارين شرايط بيمارستان فراهم است.

زماني افزود: سزارين يك عمل جراحي بزرگ است كه طي آن خطر خونريزي، عفونت، نياز به تزريق خون و خطر ناشي از بيهوشي وجود دارد.

اين متخصص با اشاره به اينكه مدت زمان بستري مادر بعد از سزارين بيشتر است، تصريح كرد: افرادي كه زايمان طبيعي دارند شيردهي موفق تري دارند زيرا پس از زايمان درد كمتري دارند.

وي گفت: مادر در زايمان طبيعي، قبل از تولد جنين درد دارد و پس از تولد تمامي دردها به يك باره فروكش مي كند، اما در سزارين، مادر در لحظه تولد درد كمتري دارد اما با تولد، دردهاي مادر آغاز مي شود.

زماني با بيان اينكه مادران سزاريني شيردهي نوزادشان به دليل دردهاي ناشي از جراحي به تاخير مي افتد، ادامه داد: امكان تماس مادر و نوزاد در ساعات اوليه تولد نوزاد در سزارين به طول مي انجامد و شيردهي نيز به تعويق مي افتد.

اين متخصص تاكيد كرد: امروز يكي از دلايل عدم بارداري بانوان، از دست دادن تناسب اندام پس از زايمان است اما من به طور يقين به اين عزيزان توصيه مي كنم اگر دغدغه زيبايي تناسب اندام پس از زايمان دارند، زايمان طبيعي را انتخاب كنند زيرا برگشت سريع تغييرات ظاهري در اين زايمان تضمين شده است.

وي گفت: سزارين براي حاملگي هاي بعدي نيز ممكن است خطر چسبندگي جفتي و پارگي رحم را به همراه داشته باشد.

زماني در خاتمه خاطرنشان كرد: در گذشته، اقبال به سمت زايمان سزارين بسيار زياد بود اما خوشبختانه با آموزش هاي مراقبين سلامت مركز بهداشت امروز مادران بسياري زايمان طبيعي را انتخاب مي كنند.

قاليشويي بلوار ابوذر

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۴:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

نشانه‌هاي عشق واقعي چيست؟

نشانه‌هاي عشق واقعي چيست؟

روانشناس مرزداران

باشگاه خبرنگاران جوان

يك روانشناس مي‌گويد: انسان به طور طبيعي نيازمند دوست داشتن ديگران و دوست داشته شدن از سوي ديگران است.
عضو تيم تخصصي مهارت‌هاي زندگي در انجمن ازدواج و خانواده كشور با تاكيد بر اهميت ازدواج‌هاي صحيح و انتخاب همسر به دور از هيجان زدگي در تداوم زندگي مشترك و جلوگيري از طلاق، گفت: نمي‌توان ادعاي عاشقي كرد و در عين حال نسبت به طرف مقابل هيچ تعهدي نداشت. اغلب جوانان ذوق، شوق، ميل و كشش نسبت به طرف مقابل را با عشق اشتباه گرفته و بعضا بر همين اساس اقدام به ازدواج كرده و پس از فروكش كردن اين احساسات متوجه مي‌شوند انتخاب غلطي براي ازدواج داشته‌اند.

دكتر ربابه نور با بيان اينكه بيشتر اوقات افراد درباره مفهوم "عشق" تصورات اشتباهي دارند، اظهار كرد: عشق يك هيجان و عاطفه‌اي است كه وقتي انساني را دوست داريم آن را تجربه مي‌كنيم. در واقع وقتي فردي را دوست داريم به او جذب شده و اين كشش همراه با احساسات خوب و خوشايند است.

اين هيات علمي دانشگاه خوارزمي همچنين اين را هم گفت كه "عشق" در عين حالي كه يك "هيجان" است، نوعي "نياز" هم محسوب مي‌شود و به هنگام تجربه آن هورمون‌هاي خاصي در بدن ترشح مي‌شود.

به گفته اين روانشناس، انسان به طور طبيعي نيازمند دوست داشتن ديگران و دوست داشته شدن از سوي ديگران است و از اين رو افراد حتي با ضربه‌هاي عشقي فراوان مي‌توانند بار‌ها عاشق شده و اين احساس را مجددا تجربه كند.

"عشق" چيست؟

وي با تاكيد بر اينكه عشق پديده‌اي نيست كه بتوان به سادگي از كنار آن عبور كرد چراكه ريشه فيزيولوژيك دارد، درباره مفهوم "عشق" توضيح داد: "اريك فروم" (روانكاو آمريكايي- آلماني تبار) معتقد است انواع عشقي كه انسان‌ها به يكديگر نثار مي‌كنند (به اصطلاح عشق‌هاي برادرگونه) نظير عشق مادر و فرزند و يا عشق دو هم نوع به يكديگر "عشق عام" محسوب مي‌شوند. از نظر اريك فروم "عشق عام" بايد داراي چهار مولفه "فهم و درك"، "احترام"، "اعتماد" و "تعهد و مسئوليت پذيري" نسبت به طرف مقابل باشد و افراد نمي‌توانند ادعا كنند عاشق فردي شده‌اند در حالي كه در رابطه خود با ديگران اين چهار مولفه را رعايت نمي‌كنند.

عضو تيم تخصصي مهارت‌هاي زندگي در انجمن ازدواج و خانواده كشور در ادامه سخنان خود به نظريه "استرنبرگ" (روانشناس آمريكايي) درباره "عشق جنسي" نيز اشاره و تصريح كرد: اين نظريه براي عشق سه بعد را در نظر مي‌گيرد كه به آن نظريه "مثلثي عشق" نيز مي‌گويند. در اين نظريه عشق داراي سه مولفه "صميميت"، "شور و هيجان يا همان شهوت" و "تعهد" است. منطبق بر اين نظريه اينكه زوجين در رابطه عاشقانه خود تا چه اندازه همانند دو رفيق علايق، صميميت و فعاليت‌هاي مشترك دارند و از انجام دادن اين فعاليت‌هاي مشترك با يكديگر لذت مي‌برند، تا چه اندازه نسبت به يكديگر ذوق و هيجان و ميل با هم بودن دارند و تا چه اندازه نسبت به يكديگر و رابطه مشترك تعهد دارند، بسيار مهم است. يك زوج بايد با هم صميمي و متعهد باشند و اشتراكاتي داشته باشند تا اين صميميت ايجاد شود.

بدون "تعهد" نمي‌توان ادعاي "عاشقي" كرد

نوري با اشاره به اهميت "تعهد" در يك رابطه عاشقانه، تاكيد كرد: نقطه اشتراك دو نظريه ياد شده "تعهد" است. هم در نظريه "عشق عام" و هم در نظريه "عشق مثلثي" مولفه "تعهد" مشترك است و از اين رو بايد گفت نمي‌توان درباره "عشق" بدون وجود "تعهد" صحبت كرد و هيچ كس نمي‌تواند ادعاي عاشق بودن كند در حالي كه نسبت به طرف مقابل هيچ تعهدي ندارد.

گاهي شور و هيجان نسبت به طرف مقابل را با "عشق" اشتباه مي‌گيرند

به گفته اين روانشناس امروزه بسيار شايع است كه افراد شور، شوق، هيجان و كششي نسبت به طرف مقابل را با "عشق" اشتباه مي‌گيرند و تصور مي‌كنند صرف داشتن شوق و هيجان در رابطه به معناي "عاشق" بودن است حال آنكه عشق بدون تعهد بي معني است.

براي ازدواج وجود تمام ابعاد عشق لازم است

اين هيات علمي دانشگاه خوارزمي تصريح كرد: بعضا جوانان تصور مي‌كنند به صرف اينكه يك فرد را مي‌بينند، ناگهان ذوق مي‌كنند، قلبشان مي‌كوبد و نفسشان بند مي‌آيد يعني عاشق شده‌اند. اين احساسات را معادل با عشق مي‌دانند، بر اساس و به صرف همين احساسات نيز براي ازدواج اقدام مي‌كنند، در حالي كه اين حس شوق و هيجان و كشش نسبت به طرف مقابل تنها يكي از ابعاد عشق است. براي ازدواج لازم است ديگر ابعاد عشق نيز وجود داشته باشد كه مهم‌ترين آن تعهد است. افراد نمي‌توانند به كسي بگويند او را دوست دارند در حالي كه نسبت به او متعهد نيستند.

«عشق» يا «احتياج» به دوست داشته شدن

وي در پاسخ به اين سوال كه آيا مي‌توان گفت افراد به دليل احتياج به دوست داشته شدن از سوي ديگران و يا نياز به دوست داشتن ديگران، به اشتباه تصور مي‌كنند عاشق شده‌اند؟، خاطر نشان كرد: اين مورد بسيار وجود دارد. بسيار پيش مي‌آيد كه ما عشق را تجربه نمي‌كنيم، اما تصور مي‌كنيم كه عاشق شده‌ايم. شايع‌ترين آن نيز زماني است كه آن كشش، ميل، شوق و هيجان را نسبت به فردي داريم و اين احساسات را با "عشق" اشتباه مي‌گيريم. چراكه اين احساسات يك غريزه جنسي و زيربناي فيزيولوژيك دارند.

با در نظر گرفتن تمام ابعاد عشق براي ازدواج اقدام كنيد

به گفته اين روانشناس بسياري از اوقات افراد صرفا بر اساس ميل، كشش و ذوق و شوق كه زيربناي فيزيوژيك دارند و بدون در نظر گرفتن ساير ابعاد عشق براي ازدواج اقدام كرده و زماني كه پس از ازدواج آن شور و هيجان فروكش مي‌كند متوجه مي‌شوند تصميم و انتخاب درستي براي ازدواج نداشته‌اند.

تعريف مردم و روانشناسان از "عشق" متفاوت است

عضو تيم تخصصي مهارت‌هاي زندگي در انجمن ازدواج و خانواده كشور با بيان اينكه خيلي اوقات تعريف مردم از عشق با تعريفي كه روانشناسان از عشق ارائه داده‌اند متفاوت است، يادآور شد: خيلي اوقات افراد از عشق حرف مي‌زنند، اما در حقيقت نمي‌دانند درباره چه سخن مي‌گويند. بسيار پيش آمده افراد متاهل وارد روابط ديگري مي‌شوند و در عين حال ادعا مي‌كنند عاشق همسر خود هستند و به دليل تنوع طلبي همزمان روابط ديگري را نيز پيش مي‌برند، حال آنكه ادعاي عشق بدون داشتن تعهد بي معنا است. خيلي از اوقات نيز وقتي مشكلي براي طرف مقابل پيش مي‌آيد فردي كه ادعاي عاشقي مي‌كرد او را تنها مي‌گذارد و يا در برخي موارد فرد مدعي عاشقي طرف مقابل را آزار مي‌دهد و اين اقدامات بر خلاف عشق واقعي است.

نوري در پايان سخنان خود توصيه كرد: در موارد ياد شده به اشتباه شور، شوق، ذوق و ميل و كشش نسبت به طرف مقابل با عشق يكي در نظر گرفته مي‌شود. ما بايد مفهوم عشق را به درستي بشناسيم و بر اساس هيجان، كشش، ميل، شور و ذوق صرف براي ازدواج اقدام نكنيم چراكه عشق واقعي نياز به شناخت دارد.

قاليشويي نبرد

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۵:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

مشاور اسلامي در مقابل مشاوره غير اسلامي

مشاور اسلامي در مقابل مشاوره غير اسلامي

مركز مشاوره غرب تهران

خبرمهم: «با توجه به مرجعيت ديني حوزه‌هاي علميه و ضرورت استقلال آن‌، لازم است صلاحيت اعطاي مجوز مشاوره با رويكرد ديني و اسلامي، به صورت مستقل در اختيار مركز مديريت حوزه‌هاي علميه كشور قرار گيرد.



روانشناسي زرد روانشناسي زرد
به گزارش بخش اجتماعي سايت خبرمهم، «با توجه به مرجعيت ديني حوزه‌هاي علميه و ضرورت استقلال آن‌، لازم است صلاحيت اعطاي مجوز مشاوره با رويكرد ديني و اسلامي، به صورت مستقل در اختيار مركز مديريت حوزه‌هاي علميه كشور قرار گيرد. اين مهم با اضافه‌شدن يك تبصره، ذيل ماده ۱ قانون تشكيل سازمان روان‌شناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران محقق مي‌شود ان‌شاء‌الله»؛ اين بخشي از طرح توجيهي «اصلاح ماده يك قانون تشكيل سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره كشور» است كه از دو ماه پيش در مجلس شوراي اسلامي مطرح شده و اين روزها واكنش‌هاي مراكز علمي كشور را به همراه داشته است. خلاصه اين طرح اصلاحي اين است كه قرار است بر اساس آن «صلاحيت اعطاي مجوز مشاوره با رويكرد ديني و اسلامي به صورت مستقل در اختيار مركز مديريت حوزه‌هاي علميه كشور قرار گيرد»‌. اما چرا اين طرح با واكنش منفي جامعه علمي و دانشگاهي كشور مواجه شده است؟

چه ضرورتي دارد؟
يكي از اولين سؤال‌هايي كه در اين زمينه مطرح مي‌شود، اين است كه چه ضرورتي دارد مجلس شوراي اسلامي وارد بررسي چنين طرح‌هايي شود؟ فعاليت‌هاي آموزشي و تبليغي مذهبي و گسترش آموزه‌ها و ارزش‌هاي اسلامي از ديرباز و در سنت اجتماعي و تاريخي كشورمان بر عهده روحانيت بوده و حوزه‌هاي علميه در اين زمينه نقش محوري داشته‌اند. طبيعتا اين بخش از فعاليت‌ها كه از فعاليت‌هاي مذهبي روحانيت محسوب مي‌شوند، هيچ‌گاه نيازي به اخذ مجوز از سازمان‌ها و نهادهايي ديگر نداشته‌اند.

حوزه چه احساس نيازي در فضاي عمومي كرده كه حالا چنين اصلاحيه‌اي را در مجلس مطرح كرده است؟ چرا‌كه پيش از اين هم بنا به گفته رئيس سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره كشور، حدود صد روحاني با گذراندن مدارج دانشگاهي در رشته روان‌شناسي به عضويت اين سازمان درآمده و مشغول فعاليت بودند و ازاين‌رو ممانعتي براي حضور روحانيون در اين فضا نبوده و نيست. حميد پورشريفي، رئيس انجمن روان‌شناسي سلامت ايران، در گفت‌وگو با «شرق» در واكنش به اينكه اساسا چه اندازه براي صدور چنين مجوزي در فضاي مشاوره احساس نياز و ضرورت مي‌شد كه نمايندگان مجلس براي اصلاح آن اقدام كرده‌اند؟ مي‌گويد: «تا اينجا كه اساسا معلوم نيست اين كار چه ضرورتي دارد. نه‌تنها چنين ضرورتي احساس نمي‌شود، بلكه اجراي اين طرح ممكن است آسيب‌زننده نيز باشد؛ چراكه اساسا بايد ارزيابي‌‌اي توسط سازمان حرفه‌اي صورت بگيرد تا بفهميم يك واحد آموزش‌دهنده نمي‌تواند مجوز هم صادر كند. همچنين دلايل مطرح‌شده در طرح كه گفتند ما ۲۵ مركز داريم، آموزشمان وسيع است و‌… نيز به‌هيچ‌وجه توجيه‌كننده اين نيست كه بيايم به يك واحد آموزش‌دهنده اجازه دهيم ارزيابي‌كننده هم باشد. من هيچ دليل موجهي در توجيه اين دوستان نديدم و بدتر اينكه در اجراي آن آسيب‌هاي زيادي هم وجود دارد».

بهروز دولتشاهي، عضو هيئت‌مديره انجمن روان‌درماني ايران نيز در گفت‌وگو با «شرق» درباره ضرورت مطرح‌شدن چنين موضوعاتي در مجلس مي‌گويد: «اصلا مشخص نيست براي چه منظوري اين طرح يا اين لايحه به مجلس ارائه شده و متأسفانه ديديم كه ۶۹ نفر از نمايندگان مجلس هم اين لايحه‌ها را امضا كردند. من معتقدم اگر اين اتفاق بيفتد، هم وجهه روحانيت صدمه مي‌بيند و هم اينكه حقوق مراجعه‌كنندگان رعايت نمي‌شود و از نظر اخلاق حرفه‌اي، دادن چنين مجوزي به ضرر جامعه و همه مراجعه‌كنندگان است؛ چرا‌كه وقتي نظام آموزش‌دهنده و اعطاكننده مجوز را به يك سازمان مي‌دهيم، ممكن است خلط منافع پيش بيايد. در‌حال‌حاضر چنين نيست و سازمان نظام روان‌شناسي به همه فارغ‌التحصيلان دانشگاه‌هاي مختلف مجوز كار مي‌دهد، ولي وقتي اينها را يكي كنيم، منافع آنها نيز با هم درگير مي‌شود و منجر به تضييع حقوق مراجعه‌كنندگان مي‌شود. مسئله ديگر هم اين است كه روحانيت قبل از اينكه يك شغل باشد، يك وظيفه ديني است و حق ‌يا تعهدي هم به صرف اينكه يك نفر روحاني باشد، براي او ايجاد نمي‌كند؛ يعني نمي‌توان به صرف روحاني‌بودن حق يا تعهدي براي كسب امتيازهاي ويژه تخصصي در نظر گرفت. مثلا چون روحانيت در حوزه اقتصاد، پزشكي، روان‌شناسي و‌… نظر دارد، نمي‌توانيم بگوييم روحاني مي‌تواند پزشك، روان‌شناس يا اقتصاد‌دان باشد، بلكه بايد مدارج تحصيلي را بگذراند و از همان مجاري‌اي كه افراد ديگر پروانه شغلي مي‌گيرند اقدام كند».

مشاوره اسلامي در برابر مشاوره غيراسلامي؟
يكي ديگر از ايرادهاي اين طرح، آن است كه تأكيدش بر مشاوره اسلامي و حوزوي، اين انگاره را پديد مي‌آورد كه آنچه تاكنون در فضاي مشاوره روان‌شناسي كشور در جريان بوده از چه جنسي بوده و آيا اين خط‌كشي‌ها اساسا درست است؟

حميد پورشريفي، رئيس انجمن روان‌شناسي سلامت ايران، در گفت‌وگو با «شرق» در‌اين‌باره مي‌گويد: «يكي ديگر از نقدها به مطرح‌شدن چنين موضوعاتي، جداسازي فضاهاست. در واقع اين طرح دارد يك جداسازي بر اساس ديني و غيرديني انجام مي‌دهد. وقتي جداسازي بر اساس ديني و غيرديني انجام مي‌شود، معناي ضمني آن اين است كه اگر اينها صلاحيت ارزيابي ديني و آموزش مشاوره با رويكرد ديني را دارند، يعني دانشگاه‌ها صلاحيت آموزش روان‌شناسي با رويكرد ديني را ندارند. اين به نوعي زير سؤال بردن صلاحيت دانشگاه‌ها و در مقياس كلان‌تر سياست‌هاي جمهوري اسلامي در دانشگاه‌هاست؛ چرا‌كه تصور ما تا پيش از اين آن بود كه دانشگاه و حوزه با هم يكي هستند. اما اينجا يك جداسازي و تقدم‌بخشي اتفاق مي‌افتد كه اين تقدم‌بخشي طبيعتا به نفع كل جامعه نيست. به نفع خود آن نهاد هم نيست و همسو با سياست‌هاي كلي كشور هم نيست. اين هم يكي ديگر از نقدهاست».

نگراني بابت ادغام نهادها
طبق قوانين جاري كشور، مراكز دانشگاهي مختلف با توجه به ويژگي‌هاي فرهنگي، معنوي و مذهبي كشور به آموزش و تربيت روان‌شناسان در گرايش‌هاي گوناگون مي‌پردازند و در نهايت، دانش‌آموختگان اين رشته‌ها بر اساس حوزه‌هاي فعاليت حرفه‌اي، پروانه فعاليت خود در زمينه روان‌شناسي و مشاوره را از سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره دريافت مي‌كنند. صدور پروانه فعاليت در زمينه روان‌شناسي و مشاوره روان‌شناسي (licensure) فرايندي جدا از آموزش فراگيران است و صِرف وجود دوره‌هاي آموزشي يك رشته در يك سازمان يا مؤسسه آموزشي به معناي آن نيست كه اين سازمان‌ها و مؤسسات در زمينه صدور پروانه فعاليت نيز ورود كنند. كما‌اينكه در‌حال‌حاضر دانشگاه‌هاي سراسري و آزاد متعددي در سطح كشور در حال تربيت گرايش‌هاي مختلف روان‌شناسي هستند، اما طبيعتا و منطقا نه خودِ دانشگاه‌ها و نه حتي وزارت علوم به امر صدور پروانه فعاليت حرفه‌اي وارد نشده‌اند؛ بنابراين صِرف وجود دوره‌هاي دانشگاهي در يك نهاد، توجيه‌كننده اين نيست كه صدور پروانه فعاليت حرفه‌اي را نيز عهده‌دار شود.

حميد پورشريفي، رئيس انجمن روان‌شناسي سلامت ايران، در گفت‌وگو با «شرق» در‌اين‌باره مي‌گويد: حتي اگر فرض بگيريم آموزشي كه اكنون در حوزه علميه داده مي‌شود، همان آموزشي است كه وزارت علوم و وزارت بهداشت تعريف كرده و حتي به شكل بهتر هم انجام مي‌شود، باز هم نگراني‌هايي از جهت ادعاي استقلال وجود دارد. مسئله اينجاست كه مراكز حوزه علميه در بهترين شرايط جايي براي تربيت نيروي انساني هستند و درواقع ادغام اينكه يك مركز هم نقش تربيت نيروي انساني را داشته باشد و هم نقش بررسي صلاحيت آن افراد و هم نقش نظارت بر صلاحيت آنها را آسيب‌زننده است. هم به مراجعه‌كنندگان و هم به خود نهادي كه درگير آن مسئله است، آسيب مي‌زند. بنابراين اصلي‌ترين نقد واردشده اين است كه در اين طرح واحد برگزاركننده و آموزش‌دهنده تبديل مي‌شوند به واحد احراز صلاحيت و نظارت و ادغام نقش صورت مي‌گيرد.

اعتراض ۶ انجمن علمي حوزه سلامت روان
انجمن علمي حوزه سلامت روان هم با انتشار نامه‌اي مشترك نسبت به اين طرح اصلاحي اعتراض كردند. در بخشي از اين نامه كه از سوي شش انجمن‌ علمي «روان‌شناسي سلامت ايران»، «روان‌درماني ايران»، «روان‌شناسي ايران»، «روان‌پزشكان ايران»، «روان‌پزشكي كودك و نوجوان ايران» و «پزشكي روان‌تني ايران» تهيه شده، آمده است: «حيطه فعاليت سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره در زمينه صدور پروانه فعاليت حرفه‌اي به روان‌شناسان و مشاوران، حيطه‌اي مستقل از فعاليت‌هاي ترويجي، آموزشي، تبليغي و مشاوره‌اي مذهبي و اسلامي روحانيت و حوزه‌هاي علميه است و به دليل سوءبرداشت‌ها و تبعات منفي كه تبصره پيشنهادشده ايجاد خواهد كرد، مخالفت خود را با اين طرح و اضافه‌شدن تبصره مذكور به قانون سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره جمهوري اسلامي ايران اعلام مي‌كنيم و تقاضاي خارج‌شدن آن از دستور كار مجلس را داريم».

پيش‌تر هم انجمن روان‌شناسي ايران به اين طرح اعتراض كرده بود. در بخشي از متن نامه انجمن روان‌شناسي ايران به رئيس مجلس شوراي اسلامي آمده است: «دانشگاه‌ها و مراكز آموزش عالي مورد تأييد وزارتين علوم و بهداشت، وظيفه تربيت نيروي انساني و سازمان نظام روان‌شناسي و مشاوره، به‌عنوان سازمان حرفه‌اي روان‌شناسان و مشاوران كه مصوب مجلس شوراي اسلامي است، وظيفه احراز صلاحيت و نظارت بر عملكرد شاغلان در اين حرفه را بر عهده دارند. جدابودن مركز آموزشي از سازماني كه مجوز فعاليت را صادر مي‌كند، مبناي علمي و جهاني داشته و بر صحت و دقت امر مي‌افزايد. صرف اينكه يك مركز آموزشي (در اين مورد حوزه علميه)، بر رويكرد خاصي از روان‌شناسي و مشاوره تمركز يافته است و يا حتي آموزش را آن‌طوركه در طرح ذكر كرده‌اند، با دقت و وسعت به پيش مي‌برند، آن مركز را مجاز نمي‌سازد كه هم‌زمان، علاوه بر نقش تربيت نيروي انساني، به وظيفه صدور مجوز هم بپردازد؛ نقش‌هايي كه تجميع آنها در يك نهاد، آسيب‌هايي را پديد مي‌آورد كه برخي از آسيب‌ها حتي ممكن است متوجه خود آن نهاد شود».

قاليشويي خيابان استخر

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۴:۳۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

افتتاح مركز مشاوره و خدمات كارآفريني آكادمي موفقيت

با حضور مديران اشتغال و كارآفريني و تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان
افتتاح مركز مشاوره و خدمات كارآفريني آكادمي موفقيت

مركز مشاوره غرب تهران

اداره كل تعاون

با حضور مديران اشتغال و كارآفريني و تعاون اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان مركز مشاوره و خدمات كارآفريني آكادمي موفقيت افتتاح شد.

سرپرست معاونت اشتغال و كارآفريني اداره كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي استان اصفهان با اشاره به موضوع تحقق ۲۵ درصد سهم بخش تعاون در اقتصاد اظهار داشت: در اين مسير تعامل دولت، بخش خصوصي و تعاونيها براي بهبود شاخص‌هاي اقتصادي استان مهم است.

 

سيد مهدي قائم‌مقامي با تأكيد بر اين نكته كه شركت‌هاي دانش‌بنيان و مراكز كارآفريني نقش مهمي در توسعه اشتغال و ايجاد فرصت‌هاي شغلي دارند اضافه كرد: امروزه شرايط مطلوبي در حمايت از توسعه شركت‌هاي دانش‌بنيان و استارت‌آپ‌ها ايجاد شده كه لازم است از اين فرصت براي فعال سازي چرخه توليد، ثروت زايي از علم و فناوري و توليد و صادرات كالاهاي دانش‌بنيان در سطح استان استفاده كرد.

 

وي ادامه داد: استفاده از تسهيلات براي توسعه اشتغال و افزايش فرصت‌هاي شغلي لازم است ولي برنامه ريزي براي خوداتكايي و ارزش آفريني اقتصادي و مالي براي افراد و شركت ها امري ضروري است.

 

شايان ذكر است مركز مشاوره آكادمي موفقيت ابتدا در قالب شركت تعاوني كياپليمر آروند در منطقه حسن‌آباد جرقويه تأسيس شد كه پس از يك دوران تعطيلي، در سال ۱۳۸۸ با تغيير خطوط توليد و تغيير مديريت و سهامداران پاي در عرصه توليد لوله‌هاي پلي‌اتيلن گذاشت و مجددا فعاليت خود را آغاز كرد.

 

اين شركت در حال حاضر علاوه بر توليد لوله‌هاي پليمر با تاسيس مركز مشاوره خدمات كارآفريني آكادمي موفقيت گام‌هاي جديدي در به اشتراك‌گذاري تجربيات و دانش تخصصي موجود و توسعه فعاليت‌هاي تحقيقي، توسعه‌اي برداشته است.

 

اين مركز آمادگي ارايه خدمات مشاوره تخصصي براي نوشتن طرح توجيهي و طرح‌هاي كسب و كار در گرايش‌هاي شيمي، پليمر و مهندسي مواد به متخصصين و دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالي دارد.

 

در حال حاضر 60 مركز مشاوره و خدمات كارآفريني در استان اصفهان فعاليت مي كنند.


قاليشويي مجيديه

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۴:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي مختلف والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد

همزمان با ايام خجسته سالروز هفته ازدواج؛
از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي مختلف والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد

سالن عقد شيك ستارخان

همزمان با ايام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمي در شهرستان خلخال از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي ورزشي، اجتماعي، فرهنگي، قرآني، هنري، كارآفرين والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد.


به گزارش روابط عمومي اداره كل ورز و جوانان استان اردبيل، همزمان با ايام خجسته سالروز هفته ازدواج، در مراسمي در شهرستان خلخال از زوج‌هاي جوان، موفق و برتر درحوزه‌هاي ورزشي، اجتماعي، فرهنگي، قرآني، هنري، كارآفرين والگو ساز ازدواج آسان تجليل شد.

 

در اين مراسم كه به مناسبت گراميداشت سالروز ازدواج حضرت امام علي (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) در سالن مجتمع فرهنگي و هنري اداره ارشاد اسلامي خلخال برگزار شد، رئيس اداره ورزش و جوانان اين شهرستان در سخناني ضمن گراميداشت اين روز فرخنده، نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي و پيامدهاي سوء ناشي از افزايش سن ازدواج در بين جوانان جامعه هشدار داد.

 

سيد ناصر مير مرسلي اظهار كرد: مشكلات اقتصادي، بيكاري، افزايش اجاره و خريد مسكن، تهيه لوازم خانگي مورد نياز تشكيل خانواده از سويي و تشريفات زايد و اضافه عقد وعروسي از سوي ديگر مانع از ازدواج جوانان شده است.

 

دبير ستاد ساماندهي امور جوانان خلخال با تشريح برخي تلاش‌هاي صورت گرفته براي تشويق و ترغيب جوانان به امر مقدس ازدواج و تشكيل خانواده در اين شهرستان اظهار كرد: واقعيت اين است كه راهكارهايي همچون افزايش سقف تسهيلات ازدواج و ارائه آن به جوانان به تنهايي پاسخگوي حل مشكل ازدواج جوانان نيست.

 

وي گفت: به نظر مي رسد براي زمينه سازي ازدواج و تشكيل خانواده براي جوانان در آستانه سن ازدواج، در كنار ارائه تسهيلات ازدواج بسياري از تشريفات زائد عروسي‌ها بايد حذف و فرهنگ ازدواج آسان بايد در جامعه نهادينه شود.

 

ميرمرسلي اظهار كرد: در شرايط امروز بسياري از زوج‌هاي جوان قادر به پرداخت تسهيلات دريافتي وام ازدواج نيستند و برخي اوقات به خاطر مشكل پرداخت اقساط و بدهي تسهيلات دريافتي، زندگي مشترك آنها در معرض آسيب و فروپاشي قرار مي گيرد.

 

رئيس اداره ورزش و جوانان شهرستان خلخال در ادامه ازدواج را سفارش قرآن و اهل بيت(ع) عنوان كرد و با تاكيد بر لزوم تغيير نگرش خانواده‌ها به سمت ازدواج‌آسان اظهار كرد: تشريفات سنگين و هزينه بر عروسي، چشم هم چشمي و تجمل‌گرايي عامل خوشبختي زوجين و خانواده‌ها نيست و شروع زندگي زوجين با مراسم ساده و آسان، دوام وبقاي زندگي مشترك را به دنبال خواهد داشت.

قاليشويي فدك

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۹:۵۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي

برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي

سالن عقد شيك پونك

نو انديش

اگر به دنبال انتخاب يك مكان مناسب براي عقد و عروسي مانند سالن عقد تالار يا باغ تالار براي برگزاري مراسم عروسيتان هستيد، ابتدا بايد سلايق خود و همسرتان را كنار هم قرار داده و سپس با توجه به اولويت‌هايتان مناسب ترين سالن عقد و تالار را براي برگزاري مراسم عروسي خئد انتخاب كنيد. انتخاب يك سالن عقد شيك و مجلل را براي جشن گرفتن مراسم عقد نيز مي‌تواند به همين صورت انجام شود.

اگر به دنبال انتخاب يك مكان مناسب براي عقد و عروسي مانند سالن عقد تالار يا باغ تالار براي برگزاري مراسم عروسيتان هستيد، ابتدا بايد سلايق خود و همسرتان را كنار هم قرار داده و سپس با توجه به اولويت‌هايتان مناسب ترين سالن عقد و تالار را براي برگزاري مراسم عروسي خئد انتخاب كنيد. انتخاب يك سالن عقد شيك و مجلل را براي جشن گرفتن مراسم عقد نيز مي‌تواند به همين صورت انجام شود.



برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي




تصور كنيد در فضاي سبز و پر از گل‌هاي رنگارنگ يك باغ تالار يا در فضاي بسيار مجلل با يك معماري بي‌نظير يك تالار بهترين روز زندگيتان را به همراه عشقتان جشن مي‌گيريد و خاطرات اين روز به يادماندني را براي هميشه در چنين مكان زيبايي جاودانه مي‌كنيد. چه چيزي مي‌تواند از اين زيباتر باشد؟





تالارها يا باغ تالارها معمولاً در حومه يا حاشيه شهرها ساخته مي‌شوند و گزينه‌هاي هيجان انگيز بي‌شماري را براي زيباتر كردن شب عروسيتان در اختيار شما قرار مي‌دهند.



فضاي زيبا، لوكس و مجلل، اتمسفر صميمي، صرف شام با منويي متنوع حاوي غذاهاي سنتي و فرنگي، پذيرايي از مهمان‌ها با انواع دسرها و نوشيدني‌هاي گرم و سرد، گل‌آرايي، شمع‌آرايي، آتش بازي، نورپردازي، امكان اجراي موسيقي زنده، پاركينگ ويژه مهمان‌ها، همه و همه از جمله امكاناتي هستند كه تالارها و باغ تالارها در اختيار زوج‌ها قرار مي‌دهند. تنها كافي است بر اساس بودجه و سليقه تان مناسب‌ترين انتخاب را از اين بين داشته باشيد.



اگر مي‌خواهيد بدانيد كه از بين تالارها و باغ تالارهاي بيشماري كه وجود دارند و هر يك خدمات ويژه و اختصاصي خود را ارائه مي‌دهند، كداميك براي شما مناسب‌تر هستند تا انتهاي اين مقاله با ما همراه باشيد.



به هنگام انتخاب يك مكان مناسب براي برگزاري مراسم عقد يا عروسي بايد به چه نكاتي توجه داشته باشيم؟



هزينه برگزاري مراسم عقد يا عروسي در سالن‌ عقد يا تالار:


هزينه رزرو يك تالار يا سالن عقد، اغلب مهم‌ترين عامل در تعيين بودجه هزينه كلي مراسم است زيرا بيشترين بودجه در برگزاري مراسم عقد يا عروسي به رزرو تالار يا باغ تالار اختصاص دارد. اين موضوع معمولاً به نوع تالاري كه انتخاب مي‌كنيد، خدماتش، وسعتش، مكان و دسترسي آن بستگي دارد. براي صرفه جويي در هزينه اي كه به انتخاب يك تالار اختصاص داده‌ايد مي توانيد چند نكته را در نظر بگيريد. به عنوان مثال مي‌توانيد منوي غذايي ساده‌تري انتخاب كنيد. به عبارت ديگر درصورتيكه منو شامل دو نوع غذا باشد مي توانيد يك مورد را به دلخواه خودتان حذف كنيد. حتي مي‌توانيد از پيش غذا يا دسر نيز صرف نظر كنيد. به اين ترتيب هزينه‌هاي برگزاري مراسمتان به مراتب كاهش مي‌يابد. همينطور مي‌توانيد از تزئينات سالن بكاهيد يا از آنها تا حد زيادي صرف نظر كنيد و يا تزئينات را خودتان انجام دهيد.



برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي



همانطور كه مي دانيد معمولاً به هنگام فرارسيدن جشن ها و اعياد ملي و مذهبي، تعداد مراسم‌هاي عقد و عروسي نيز بيشتر مي شود و بديهي است كه در چنين روزهايي رزرو تالار مورد نظرتان دشوارتر خواهد بود. براي جلوگيري از مشكلات ناشي از ترافيك برگزاري مراسم‌هاي عروسي دو راه پيش رو داريد. يا مراسم خود را در تاريخي به جز اعياد ملي و مذهبي برگزار كنيد تا امكان رزرو تالار مورد نظرتان وجود داشته باشد و يا اگر اصرار به برگزاري مراسم در جشن‌هاي ملي و مذهبي داريد از چند ماه قبل از تاريخ مراسم تالار مورد نظر خود را رزرو كنيد.



پاركينگ ويژه مهمانان:


تالارها و باغ تالارها معمولاً در محل‌هايي واقع هستند كه وسعت زيادي دارند. بنابراين اين فضاي زياد در دسترس مي تواند به عنوان پاركينگ مورد استفاده قرار گيريد. بسياري از مهمان‌ها ترجيح مي دهند كه با ماشين‌هاي شخصي خودشان به مراسم عروسي بروند و معمولاً پيدا كردن جا پارك يكي از مشكلاتي است كه ممكن است با آن مواجه شوند. بنابراين در انتخاب يك تالار يا باغ تالار، حتماً به اين مورد توجه داشته باشيد تا مهمانانتان تجربه شيرين تري از حضور در مراسم عروسيتان داشته باشند و استرس كمتري را تجربه كنند.



زيبايي سالن يا فضاي باغ تالار:


باغ تالار و تالارهاي امروزي معمولاً براي برگزاري جشن‌هاي خاص و مجلل طراحي شده‌اند. معماري خيره كننده، طراحي داخلي بي‎نظير، منظره زيبا، فضاي سبط گل كاري شده، آب نما و حوض به شما امكان داشتن يك تم لوكس در مراسم عروسيتان را خواهند داد و خيال شما را از بابت دكوراسيون مراسمتان راحت خواهند كرد. با اين اوصاف كار زيادي نمي‌ماند كه بخواهيد براي دكوراسيون مراسمتان انجام دهيد.




برنامه ريزي عقد و عروسي در سالن عقد و باغ تالار را جدي بگيريد/ ۹ نكته كليدي



دسترسي مناسب به مراسم عقد و عروسي:



يكي از نكات مهم در حين انتخاب يك مكان مناسب براي برگزاري مراسم عروسي يا جشن عقد. در دسترس بودن و سادگي مسير براي رسيدن مهمانان است. از آنجايي كه معمولاً بسياري از تالارها در حاشيه شهر واقع شده اند، بهتر است از بين گزينه‌هاي موجود، تالاري را انتخاب كنيد كه براي اكثريت مهمان‌ها دسترسي بهتري دارد. در واقع هر انتخابي كه داشته باشيد قطعا تعدادي از مهمان‌ها براي دسترسي به محل با مشكل مواجه خواهند شد. لذا انتخاب هوشمندانه تر اين است كه آسايش ئ راحتي اكثريت مهمان‌ها را به دنبال داشته باشد.



در سايت تالاركده شما مي توانيد بر اساس موقعيت مكاني و يا ديگر فاكتورهاي دلخواه محل برگزاري مراسم عروسي خود را انتخاب كنيد. مثلا اگر در غرب تهران هستيد اين سايت سالن عقد غرب تهران را بصورت جداگانه اي تفكيك كرده است و شما به آساني مي تواند به مجموعه دلخواه خود دسترسي پيدا كنيد.



وسعت سالن عقد، تالار يا باغ تالار:


در صورتيكه براي جشن عقدتان تعداد كمي مهمان دعوت كرده ايد، منطقي تر اين است كه سالن عقد كوچكتري را براي برگزاري مراسم عقدتان انتخاب كنيدو اين موضوع در مورد انتخاب تالار نيز صدق مي‌كند. براي مديريت بهتر هزينه‌هاي جشن عروسي، بهتر است ابتدا تعداد مهمانان را مشخص كنيد، سپس با توجه به آن براي رزرو تالار مورد نظرتان اقدام كنيد.



منوي شام و پذيرايي:


يكي از مهم ترين بخش‌هاي يك مراسم عروسي پذيرايي از مهمانان و سرو شام است. اين مورد نيز تا حدود زيادي به بودجه شما بستگي دارد. تعيين تعداد مهمانان حاضر در مراسم در اينجا نيز اهميت بسياري خواهد داشت چرا كه از پرداخت هزينه اضافي براي تدارك ديدن شام پيشگيري خواهد كرد. حتماً از مديريت سالن يا تالار بخواهيد كه هزينه دقيق منوي شام را براي شما شرح دهد تا با آگاهي قبلي بتوانيد بهترين پذيرايي را با توجه به بودجه خود از مهمانانتان به عمل آوريد.



بهتر است در صورت امكان قبل از عقد قرارداد به آشپزخانه تالار برويد و طعم غذا و كيفيت آن را بررسي كنيد تا با خيال آسوده تري تالار مورد نظرتان را انتخاب كنيد. البته لازم به ذكر است كه برخي از تالارها به شما اين امكان را مي‌دهند كه شام را از خارج از مجموعه سفارش دهيد و در صورت تمايل مي توانيد اين مورد را مورد بررسي قرار دهيد.



گروه موسيقي و دي جي:
برخي از تالارها و باغ تالارها گروه موسيقي يا دي جي اختصاصي خود را دارند كه در حين عقد قرارداد با آنها مي توانيد اين مورد را جويا شويد. اگرچه بسياري از زوجين معمولاً گروه موسيقي مورد علاقه خودشان را ترجيح مي‌دهند اما در اين باره نيز بسياري از تالارها انعطاف به خرج مي دهند و به زوجين اجازه دعوت از گروه موسيقي يا دي جي مدنظر خود را خواهند داد. بنابراين بهتر است قبل از عقد قرار داد از اين موضوع اطمينان حاصل كنيد.



نورپردازي در تالار يا سالن عقد:
يكي از موارد تاثيرگذار در كيفيت عكاسي از مراسم عقد و عروسي نورپردازي مراسم است. بسياري از تالارها امروزه امكانات نورپردازي پيشرفته و مدرني را به خدمت گرفته‌اند كه تجربه عكاسي در فضاي بسته را براي زوج‌هاي جوان محيا كرده است. عكس‌هاي مراسم عروسي يكي از مهم‌ترين بخش‌هاي اين روز هستند زيرا قرار است سالهاي بعد يادآور شيرين‌ترين خاطراتتان باشند، بنابراين اطمينان از كيفيت بالاي نورپردازي سالن براي داشتن عكس‌هاي زيباتر از شب عروسيتان بايد يكي از اولويت‌هاي شما باشد.






هدف اصلي از برگزاري مراسم عروسي ساختن يك شب زيبا و به يادماندني است. با در نظر گرفتن تمام مواردي كه در اين مقاله ذكر شد مراسم عروسي شما بسيار باشكوه و به ياد ماندني خواهد شد. اگرچه تالارها بار زيادي را از دوش عروس و داماد و خانواده‌هايشان برداشته اند و سختي‌هاي برگزاري مراسم عروسي در خانه را ندارند اما اگر تامين هزينه هاي برگزاري مراسم در چنين مكان‌هايي براي شما دشوار است، مي‌توانيد مراسمتان را به شيوه سنتي و با هزينه كمتري برگزاري كنيد.



فراموش نكنيد كه تالارها و باغ تالارها تنها گزينه هايي براي برگزاري مراسم عروسي و جشن هاي اين چنيني هستند و الزامي براي برگزاري مراسم‌هايتان در اين مكان‌ها وجود ندارد.

قاليشويي در لواسان

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ مرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۲:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

۵ مزيت شيشه سكوريت

۵ مزيت شيشه سكوريت

شيشه بري بلوار فردوس

چه چيزي باعث مي­‌شود تا شيشه سكوريت به اين اندازه پرطرفدار بوده و اكثر افراد از اين محصول استفاده كنند؟ پاسخ به اين سوال، موضوع مقاله امروز ماست.


آفتاب‌‌نيوز :
شيشه سكوريت؛ شيشه امن؛ هر كجا را كه نگاه كنيد، اثري از شيشه‌ها به نحوي وجود دارد. پنجره ساختمان‌ها ساده‌ترين مثال از كاربرد شيشه هستند. ويترين مغازه‌ها، حمام­‌هاي شيشه‌اي، سقف شيشه‌اي، نرده شيشه‌اي و بسياري از محصولات ديگر، نمونه‌­هايي از كاربرد‌هاي شيشه هستند.

براي ساخت تمامي سازه­‌هايي كه با شيشه ساخته مي­‌شوند، مثل آلاچيق شيشه‌اي، از شيشه سكوريت استفاده مي­‌شود. اما دليل آن چيست؟ چه چيزي باعث مي­‌شود تا شيشه سكوريت به اين اندازه پرطرفدار بوده و اكثر افراد از اين محصول استفاده كنند؟ پاسخ به اين سوال، موضوع مقاله امروز ماست.

در اين مقاله قصد داريم تا شما را با هر آنچه كه در مورد شيشه سكوريت وجود دارد آشنا كنيم.

شيشه سكوريت چيست؟
ميخواي ماشين لوكس داشته باشي؟ زندگي لاكچري و درآمد بالا داشته باش!
ميخواي ماشين لوكس داشته باشي؟ زندگي لاكچري و درآمد بالا داشته باش!

پيشنهاد امروز
yektanet-logo-sign
شيشه سكوريت، به شيشه ايمن معروف است. چرا؟

شيشه سكوريت همان شيشه­‌هاي خام و معمولي است كه طي فرآيند خاصي مقاومت آن افزايش پيدا كرده و به زبان عاميانه «به اين راحتي‌ها نمي­شكند». برخي از سازندگان شيشه سكوريت ادعا مي­كنند كه مقاومت اين شيشه‌هاي امن تا ۷ برابر از شيشه معمولي بيشتر است.

دليل اين كه شيشه ­هاي سكوريت به شيشه امن معروف شدند اين است كه در صورتي كه شيشه پس از تحمل بالاي فشار و ضربات بشكند، تكه­هاي خرد شده شيشه تيز و برنده نيستند. لبه­‌هاي گرد، صيقلي و نرم خرده شيشه ­ها از رسيدن آسيب­هاي احتمالي به شما جلوگيري مي­كند.

وارد آمدن كمترين آسيب و همچنين افزايش امنيت افراد و در كنار همه اين‌ها مورد تاييد سازمان ملي مقررات ساختمان بودن، مهم‌ترين دليل براي به كارگيري شيشه سكوريت است.

چرا از شيشه سكوريت استفاده كنيم؟
از آن جا كه تأمين امنيت افراد، مهم‌ترين فاكتور در ساخت هر نوع ساختمان است، مهندسان مورد تأييد مسكن و شهرسازي لزوم استفاده از شيشه سكوريت نشكن در ساختمان‌ها را در دستور كار خود قرار داده اند. خوب است بدانيد كه شيشه سكوريت با كوچك‌ترين ضربه نخواهد شكست.

فرآيند صورت گرفته بر روي شيشه سكوريت، آن را در برابر سرما، گرما، سرقت و شكستگي مقاوم مي­كند. در ظاهر هيچ تفاوتي بين شيشه سكوريت و شيشه معمولي وجود ندارد. براي مثال فرآيند صورت گرفته بر روي شيشه، هيچ اثري بر روي شفافيت و رنگ شيشه نمي­گذارد.

فرض كنيد كه در يك رستوران، از سقف شيشه‌اي در بالاي سر مشتريان استفاده شده باشد. اگر از شيشه معمولي براي اين منظور استفاده شده باشد، آيا كسي جرئت نشستن زير آن سقف را دارد؟ مسلماً خير. چرا كه شيشه معمولي با كوچك‌ترين فشار و ضربه شكسته و بر سر افراد فرو مي­ريزد. همين موضوع لزوم استفاده از شيشه سكوريت را چندين برابر مي­كند.

شيشه سكوريت چگونه توليد مي‌شود؟
احتمالاً تا به اين جا متوجه اين موضوع شده ايد كه شيشه سكوريت از همان شيشه خام و معمولي ساخته و توليد مي­شود. فرايند كار به اين صورت است كه شيشه معمولي را پس از برش و هرگونه عمليات دلخواه، وارد كوره­هاي با حرارت بالا (۶۰۰ درجه سانتيگراد) كرده، سپس آن را از كوره خارج كرده و به سرعت به آن سرما مي­دهند. شوكي كه به طور ناگهاني به شيشه وارد مي­شود، باعث مي­شود تا لايه بيروني شيشه مقاومت بالايي پيدا كرده و به راحتي نشكند.

۵ مزيت شيشه سكوريت
استحكام و مقاومت بالا در برابر ضربه، حرارت، سرما و...
كاربرد بالا در انواع صنايع
قطعات خرد شده شيشه گرد و صيقلي بوده و آسيب نمي­زند.
عدم محدوديت در طرح، رنگ و مدل
كيفيت بالا و عدم تغيير رنگ در طول زمان
كاربرد‌هاي شيشه سكوريت
درب و پنجره ضد گلوله يا ضد سرقت در بانك­ها
درب پاساژ‌ها
شيشه و ويترين مغازه­ها
كاربرد در صنايع ماشين سازي به خصوص ساخت شيشه ماشين­ها
صفحه نمايش تلفن همراه
كاربرد در لوازم خانگي مثلا ساخت اجاق گاز‌هاي شيشه‌اي
ساخت انواع پارتيشن براي ادارات و دفاتر كار
اجراي كف شيشه اي، نرده شيشه‌اي و ديگر ايده‌ها براي دكوراسيون داخلي
آسانسور شيشه‌اي
شيشه‌هاي مغازه‌ها با كاربري حساس مثل صرافي­ يا طلا فروشي
شيشه سكوريت

انواع شيشه سكوريت
شيشه سكوريت را مي­توان از جهات مختلف مورد بررسي قرار داد و آن­ها را تقسيم بندي كرد.

از لحاظ شكندگي شيشه سكوريت مي­توان آن را به دو دسته تقسيم تموند.

شيشه سكوريت نشكن
شيشه لمينت
تنها تفاوتي كه بين اين دو شيشه وجود دارد اين است كه در هنگام وارد آمدن ضربه به شيشه لمينت و شكستن آن، خرده‌هاي شيشه پخش نشده و به دليل وجود يك لايه چسب در بين شيشه­ ها، خرده‌هاي شكسته شده در سر جاي خود باقي مي­مانند.

براي دريافت مشاوره، خدمات و سفارش كار با پشتيباني تيم حرفه‌اي نگين شرق در ارتباط باشيد.

در تقسيم بندي ديگر در مورد شيشه­‌هاي سكوريت، رنگ، طرح و مدل شيشه­‌ها قرار مي­گيرند.

شيشه­‌هاي سكوريت رنگي
شيشه مات
شيشه سند بلاست
شيشه رفلكس
شيشه سكوريت را مي­توانيم بر اساس ضخامت آن­ها نيز در يك دسته قرار دهيم:

شيشه سكوريت ۱۰ ميلي متر
شيشه سكوريت ۶ ميلي متر
شيشه سكوريت ۴ ميلي متر
و ...
قيمت شيشه سكوريت
پارامتر‌هاي زيادي بر قيمت نهايي شيشه سكوريت تأثير مي­گذارند. رنگ شيشه، طرح آن، ضخامت شيشه، نوع برش و مواردي از اين دست عوامل تأثير گذار بر قيمت شيشه سكوريت هستند.

كلام پاياني

تضمين امنيت مهم‌ترين چيزي است كه ادامه زندگي را براي انسان ممكن مي­كند. خانه‌اي ناامن به هيچ وجه امكاني براي زندگي ندارد. هر چقد يك خانه زيبا و شكيل باشد، اگر سيستم امنيتي آن تأمين نباشد طرفداري نخواهد داشت و مورد قبول كسي قرار نمي­گيرد.

استفاده از شيشه سكوريت در ساختمان­ها نيز يكي از پارامتر‌هايي است كه رعايت آن مهم و ضروري است.

كارخانه شيشه نگين شرق، مجري ساخت و اجراي صد‌ها پروژه شيشه محور، پيشرو در صنايع شيشه سازي مي­باشد. شيشه مدنظر شما توسط تيم فروش و پشتيباني سفارش گرفته شده و با كيفيت بالا توليد مي­شود. در ادامه كار، فرايند نصب و اجرا نيز توسط متخصصان باتجربه نگين شرق صورت خواهد گرفت. كارخانه شيشه نگين شرق مي­كوشد تا در كمترين زمان ممكن سفارشات شما را آماده و ارسال كند.

قاليشويي شميرانات

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۵:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

انواع كركره برقي و شيشه سكوريت

انواع كركره برقي و شيشه سكوريت

شيشه بري غرب تهران

همشهري آنلاين

قبلا ها وقتي از كنار مغازه اي رد مي شديم، شاهد كركره هاي دستي مغازه بوديم، كركره دستي هايي كه نوع آن ها آهن بوده و به دليل نوعي كه دارد خيلي زود در برابر باد و باران زنگ مي زنند و دائم بايد آن ها را رنگ زد.



همچنين اين مغازه ها نيز داراي شيشه هاي معمولي بوده اند اما امروزه با آمدن شيشه سكوريت (كه شيشه هاي بسيار مقاوم تري نسبت به شيشه معمولي هستند) از اين مدل شيشه استفاده مي كنند. دليل استفاده شيشه سكوريت نيز ايمن و بي ضرر بودن آن است.

در ادامه با ما همراه باشيد تا به توضيح اين دو محصول بپردازيم.

كركره برقي چيست؟
يكي از انواع درب اتوماتيك مي باشد كه در بسياري از مكان ها مانند مغازه ها، پاركينگ، مراكز تجاري و تفريحي و ... استفاده مي شوند. و امكان چاپ هر نوع اسم و يا تبليغاتي روي اين كركره برقي ها وجود دارد.

اولين دليلي كه شركت آراكس كركره برقي را به شما پيشنهاد مي كند داشتن امنيت بالاي آن بوده. به خصوص امروزه كه دزدي خيلي راحت شده و سارقان با تجيهزات كاملي به سراغ دزدي مي روند.
درب اتوماتيك برقي از جنس آلمينيوم ساخته شده كه داراي رنگ هاي مختلفي بوده و توجه خيلي ها را به خود جلب كرده است. مي توان به يقين گفت، هر امنيتي كه كركره هاي دستي براي شما ايجاد مي كند، كركره هاي برقي دو سه برابر آن امنيت را به وجود مي آورد.

با نصب كردن كركره برقي در پنجره و يا درب هاي منزلتان مي توانيد مديريت باز و بسته شدن را در دستان خود بگيريد.

انواع كركره برقي و شيشه سكوريت

نكات قبل از خريد كركره برقي
قبل از اينكه اقدام به خريد كركره برقي كنيد بايد از انواع آن اطلاع داشته باشيد. درب اتوماتيك برقي در اندازه و انواع مختلفي تهيه مي شود. كه شما با توجه به بودجه اي كه داريد، نوع كركره برقي مناسب خود را انتخاب كنيد. مشاوران ما در سايت آراكس به شما در انتخاب بهترين كركره برقي كمك مي كنند.

انتخاب رنگ كركره برقي
براي خريد كركره برقي بايد به رنگ آن نيز توجه داشته باشيد، بهتر است رنگ را با در نظر گرفتن نماي ساختماني انتخاب كنيد. كركره برقي هاي با كيفيت با رنگ الكترو استاتيك رنگ آميزي مي شوند كه از بهترين نوع رنگ در بازار خودرو و لوازم خانگي است.

تيغه هاي رنگي كركره برقي
تيغه هاي كرم و سفيد بيشتر مورد استفاده هستند و اگر به نماي ساختمان ها دقت كنيد متوجه رنگ اين تيغه ها مي شويد.

انواع و قيمت كركره برقي
پاركينگ
انواع كركره برقي و شيشه سكوريت

اين نوع كركره برقي ريزه كاري خاصي ندارد، اما براي اين كركره برقي نمي توان قفل آويز نصب كرد، و بايد با استفاده كردن از تيغه هاي خاص از باز شدن اين كركره برقي جلوگيري كنيم.

يكي از بهترين تيغه هاي پاركينگ، تيغه كركره غضروف دار است كه صداي كمي دارد و اگر كركره برقي ديلم نباشد، امكان باز و بسته كردن آن به راحتي نبوده.

بالكن
كركره برقي بالكن از دو نوع تيغه كركره آلمينيوم سايز 80 يا تيغه غضروف دار استفاده مي شود.

پنجره
اين كركره معمولا شبيه كركره برقي بالكن بوده و همان هزينه ها را هم دارد. معمولا رول كركره برقي بالكن به سمت داخل بوده و رول پنجره به سمت بيرون است.

مغازه
نرمال ترين نوع كركره برقي بوده. معمولا از تيغه آلمينيومي سايز 80 استفاده مي شود. موتور مورد استفاده در آن تيوبلار يا سايد بوده.

شيشه سكوريت چيست؟
انواع كركره برقي و شيشه سكوريت

امروزه از شيشه هاي سكوريت به خاطر مقاومت بالايي كه دارند در وردي ها و درب هاي مغازه، فروشگاه، نماهاي ساختماني و هر جايي كه نياز به امنيت بالا دارند استفاده مي شود.

اين شيشه برعكس شيشه هاي معمولي قابليت برش و سوراخ كردن را ندارند، به عبارتي اول شيشه ها در سايز هاي مدنظر برش داده مي شوند و بعد سوراخ هاي لازم روي آن ايجاد و سپس در كوره قرار مي گيرند و بعد از آن وارد مراحل مقاوم سازي مي شوند.

شيشه سكوريت اگر شكسته شوند به حالت پودري تبديل مي شوند ولي شيشه هاي معمولي حالت تيز و برنده اي دارند.

براي خريد شيشه سكوريت مي توانيد با مجموعه آراكس تماس حاصل فرماييد.

انواع شيشه سكوريت
شيشه سكوريت ها مي توان بر اساس رنگ، استفاده و اندازه تقسيم بندي كرد. انواع شيشه سكوريت در سايت آراكس به ترتيب زير بوده:

سندبلاست :

شيشه سكوريت سندبلاست از پاشيدن شن هاي مخصوص با فشار زياد روي شيشه ساخته مي شود. اين فرآيند باعث مي شود كه لايه نازك شيشه داراي نماي ماتي شود. مي توان شيشه ها را نيز طرح دار كرد كه اين بستگي به نظر مشتري دارد. يكي از پركاربرد ترين طرح ها سند بلاست روي شيشه ثبت كردن لوگوي شركت بوده.

رفلكس :

شيشه سكوريت رفلكس براي هر ساختمان و سازه اي كاربردي است. اين شيشه به دليل دوام و مقاومت بالايي كه دارد جزو پرفروش ترين ها محسوب مي شود. امنيت و هدايت حرارت شيشه هاي مغازه ها از اهميت ويژه اي برخوردار بوده.

مات :

شيشه سكوريت مات مزاياي زيادي دارد كه مي توان به ايمني در برابر خرد شدن، ضخامت بالا، محكم بودن و تحمل فشار اشاره كرد. اين شيشه عملكرد بهتري نسبت به شيشه هاي معمولي دارد. اگر مي خواهيد از نشت كردن آتش جلوگيري كنيد مي توانيد از اين شيشه سكوريت ها استفاده كنيد.

شيشه سكوريت سفيد :

شيشه سكوريت سفيد 10 ميل نوعي از انواع شيشه سكوريت ها بوده و همانطور كه از نام آن پيداست به رنگ سفيد است. اين شيشه به راحتي شكسته نشده و اگر هم شكسته شود حالت پودري شكل دارد. بايد گفت كه اين محصول طرح و رنگ خاصي ندارد.

شيشه سكوريت رنگي
انواع كركره برقي و شيشه سكوريت

نماي شيشه اي در معماري استفاده هاي زيادي مي شود. شيشه هاي رنگي نيز به دليل مقاومت بالايي كه دارند از پر استفاده ترين نوع شيشه حساب شده.

با كيفيت ترين شيشه سكوريت در ايران چيست؟
شيشه سكوريت را در ايران بر پايه چند نوع شيشه خام توليد مي كنند، كه به ترتيب از با كيفيت ترين برايتان مي گويم:

شيشه فلوت
سوپر كليير
كريستال
كليير
اين ها بهترين شيشه سكوريت مي باشند. براي اطلاع بيشتر با ما تماس بگيريد.

روش هايي براي تشخيص شيشه سكوريت
بايد مقاومت بالا در برابر ضربه را جزو شرط اصلي انتخاب قرار دهيد.
برش نخوردن با الماس كه همين موضوع آن را از تمامي شيشه هاي خام متفاوت ساخته
ديدن شيشه با عينك پلاريد، كه تشخيص سكوريت بودن شيشه در اين حالت با ديدن دايره هاي كوچك و بزرگ انجام مي شود
يك برنز قهوه اي را به گونه اي نگه داري كنيد كه مانند آيينه عمل كند و انعكاس شيشه سكوريت را بتوانيد در داخل آن ببينيد. اگر روي شيشه برنز اثرات رنگي به صورت نقاط با قطر 2 تا 5 سانت مشاهده كرديد نشان مي دهد كه آن شيشه سكوريت بوده.

قاليشويي منطقه 13

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۶:۵۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

ارزنده‏‏‌ترين سهام شيشه‏‏‌ساز كدامند؟

كمترين نسبت قيمت به درآمد آينده‏‏‌نگر در اختيار «كقزوي»
ارزنده‏‏‌ترين سهام شيشه‏‏‌ساز كدامند؟

شيشه بري جردن

دنياي اقتصاد

حميد غلامي سروش كارشناس بازار سرمايه

شيشه، نوعي ماده جامد غير‌بلوري يا آمورف است و به‌طور كلي به هر جامدي كه ساختار بلوري نداشته باشد و بتواند رفتاري مانند انتقال شيشه در برابر گرما و مذاب‌شدن را داشته باشد، شيشه گفته مي‌شود. شيشه‌‌‌ها عمدتا شامل سيليس، كربنات‌كلسيم (آهك)، كربنات‌سديم و زغال‌كك (گاه از فلدسپار و دولوميت هم استفاده مي‌شود) هستند. همچنين براي توليد شيشه‌‌‌هاي مرغوب و كريستال از سيليس خالص (كوارتز) استفاده مي‌شود. در شيشه‌‌‌هاي معمولي نيز حدود ۵/ ۰درصد آلومين و ۰۸/ ۰درصد اكسيدآهن وجود دارد. شيشه‌‌‌ها را مي‌‌‌توان از دو منظر جنس و كاربرد تقسيم‌بندي كرد. از لحاظ جنس، شيشه‌‌‌ها به سه دسته كريستال‌‌‌ها، بوروسيليكات‌‌‌ها و سودالايم‌‌‌ها و از نظر كاربرد در دو دسته كلي شيشه‌‌‌هاي تخت و ظروف تقسيم‌بندي مي‌‌‌شوند.
9

مصرف شيشه به طور كلي در پنج صنعت شامل صنايع ساختمان‌‌‌سازي، غذايي، لوازم‌خانگي، خودروسازي و داروسازي و آزمايشگاه است. انواع مختلف شيشه وجود دارد كه از جمله آنها مي‌‌‌توان شيشه جام (تخت)، انواع بطري‌‌‌ها، شيشه‌‌‌هاي ايمني بدون طلق، شيشه ضدگلوله، الياف شيشه‌‌‌اي، شيشه‌‌‌هاي نشكن نظير پيركس و ينا و كيماكس، شيشه‌‌‌هاي بلور، سرب‌‌‌دار، ضدپرتوها، جاذب نوترون، شفاف در مقابل IR، ضد اسيدفلوئوربدريك و شيشه‌‌‌هاي رنگي را نام برد.

پلتفرم تبليغات ويديويي طاووس

مهلت شركت در قرعه كشي 2 دستگاه تارا تا پايان تير تمديد شد (موتور، وانت، سواري)

الان ثبت نام كنيد
صنعت شيشه در ايران به‌طور كامل در اختيار بخش خصوصي است و تقريبا 60توليدكننده شيشه در كشور وجود دارد كه اين توليدكنندگان براي تامين مواد اوليه از داخل كشور و همچنين تامين انرژي موردنياز خود با مشكل خاصي روبه‌رو نيستند. ظرفيت اسمي توليد شيشه در ايران طي سال 1401، 850/ 2 تا 3ميليون تن انواع محصول است كه اين عدد در سال 1400 به ميزان 5/ 2ميليون تن بوده است. در سال 1401 به ظرفيت توليد كشور سه‌واحد توليدكننده شيشه تخت و دو واحد ظروف اضافه شده است. با توجه به اينكه توليد شيشه جار و بطري به سرمايه‌‌‌گذاري اوليه كمتري نياز دارد، تعداد شركت‌هاي توليدكننده اين دو نوع شيشه بيشتر است. در زمينه توليد شيشه در كشور 40درصد مازاد تقاضا معادل 2/ 1ميليون تن وجود دارد كه به كشورهاي همسايه به‌خصوص عراق صادر مي‌شود. ارزش صادرات شيشه كشور سالانه 300ميليون دلار است كه با توجه به تقاضاي موجود در منطقه تا 500 ميليون دلار نيز قابل ارتقاست كه معادل 5/ 1ميليون تن محصول است؛ اما با توجه به تقاضاي داخل كشور به صادرات 300ميليون دلاري اكتفا مي‌شود. از 3ميليون تن توليد شيشه، 5/ 1ميليون تن مربوط به شيشه تخت است كه 85درصد آن در صنعت ساختمان و 10درصد معادل 150هزار تن در صنعت خودرو‌ استفاده مي‌شود و در شرايط غير‌تحريمي تا 15درصد مي‌‌‌تواند افزايش داشته باشد و مابقي در موارد ديگر مصرف مي‌شود.

عوامل اصلي تاثيرگذار بر توليد شيشه انرژي، مواد اوليه و تكنولوژي است كه كشور ما صرفا به علت هزينه انرژي كمتر در حوزه توليد شيشه مزيت رقابتي دارد. همچنين در زمينه مواد اوليه در گذشته مشكل تامين كربنات‌سديم وجود داشت؛ اما امروزه كشور به صادر‌كننده اين ماده تبديل شده است و به طور كلي سيليس و كربنات‌سديم عمده بهاي تمام‌شده را شامل مي‌‌‌شوند. در ايران، ناحيه زاگرس مركزي و البرز از سيليس بسيار غني هستند و كارخانه‌‌‌هاي بزرگ توليدكننده شيشه در همين مناطق واقع شده‌‌‌اند. قيمت سيليس در گذشته در داخل كشور بسيار پايين بود كه با اجراي پروژه‌‌‌ها و طرح‌‌‌هاي مختلف با تقاضا همراه شد و با افزايش قيمتي كه به همراه داشت تا حدودي باعث افت حاشيه سود شركت‌ها شد. البته شركت‌هايي كه خود معدن سيليس دارند، از اين موضوع مستثني بوده‌‌‌اند.

شركت‌هاي توليدكننده بطري و جار در اين سال‌ها، هم افزايش يافته و هم طرح توسعه‌‌‌هاي متعددي را اجرا كرده‌‌‌اند، به طوري كه حدودا 600هزار تن طرح توسعه‌‌‌اي در اين سال‌ها اجرا كرده‌‌‌اند كه عموما هم با اعتبارات ارزي انجام شده‌‌‌اند. عمده صادرات اين شركت‌ها به مقصد عراق است كه مصرف 200هزار تني دارد. در حال حاضر، با توجه به جنگ در كشور اوكراين و افزايش قيمت انرژي در جهان براي صنعت شيشه ما مزيت رقابتي ايجاد شده است؛ اما در بلندمدت با تعديل قيمت انرژي، اين مزيت از بين مي‌رود. البته ظرفيت مازاد توليد شيشه در كشور كه حدود 5/ 1ميليون تن است كه قابليت صادرات دارد و در صورت رفع تحريم‌‌‌ها به‌راحتي قابل فروش بيشتر در بازارهاي جهاني خواهد بود.

يكي از ريسك‌‌‌هايي كه صنايع مختلف از جمله شيشه را در كشور تهديد مي‌كند، اين موضوع است كه عراق قصد دارد فروش نفت خود را به 8ميليون بشكه در روز برساند و در اين سال‌ها نيز بيش از ما فروش نفت داشته است. اين كشور در آينده نزديك قصد دارد در بسياري از صنايع سرمايه‌گذاري كند كه اين اقدام مي‌‌‌تواند به از دست رفتن بازار بسياري از محصولات ما منجر شود. ما در حوزه توليد شيشه تخت، تقاضاي صادراتي بسيار خوبي داريم و كشورهاي عربي حوزه خليج‌فارس با توجه به ساخت‌وسازهاي فراوان و تقاضا براي شيشه تخت ايران موجب رشد فروش صادراتي و افزايش سود اين شركت‌ها مي‌شوند. همچنين كيفيت شيشه فلوت ايران بسيار بالا بوده و حتي قابليت صادرات به بسياري از كشورها را دارد.

توليدكنندگان بورسي شيشه
از ميان 60شركت توليدكننده شيشه در كشور، 7شركت بورسي شامل شيشه همدان با نماد «كهمدا»، كارخانه‌ها توليدي شيشه رازي با نماد «كرازي»، شيشه و گاز با نماد «كگاز»، شيشه قزوين با نماد «كقزوي»، سايپا شيشه با نماد «كساپا»، شيشه‌سازي مينا با نماد «كمينا» و توليدي و صنعتي آبگينه با نماد «كابگن» در بازار سرمايه پذيرفته شده‌‌‌اند كه نمادهاي «كقزوي»، «كمينا» و «كابگن» در بازار پايه ‌‌‌فرابورس معامله شده‌اند و شركت «كابگن» عمليات توليدي ندارد. در جدول گزارش، عمليات توليدي اين شركت‌ها در سال مالي 1401 مورد بررسي قرار گرفته است و شركت شيشه قزوين پايين‌‌‌ترين نسبت قيمت به درآمد پيشرو را به خود اختصاص داده است.

قاليشويي منطقه 3

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۹:۰۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

اماكن ورزشي ايرانمال پلمب مي‌شود

مديركل ورزش و جوانان استان تهران از پلمب شدن اماكن ورزشي ايرانمال تا زمان «صدور مجوز و تعهد به اجراي قانون» خبر داد و گفت: اگر قرار باشد برخورد قانوني با مسئولين برگزاري همايش اخير صورت بگيرد در اين زمينه مراجع ذي صلاح بايد تصميمات لازم را اخذ كنند و اداره كل دخالتي ندارد.

روزنامه گل:علي جوادي در خصوص برگزاري همايش همگاني توسط ايرانمال كه حاشيه‌ساز شده است، اظهار كرد: در جريان برگزاري اين همايش نيستيم و مسئولين ورزش ايرانمال بدون هماهنگي و مكاتبه با اداره كل ورزش و جوانان استان تهران و دريافت مجوز اقدام به برگزاري چنين همايشي كرده اند. حتي مربيان اين همايش نيز براي اجراي ورزش همگاني مورد تاييد ما نبودند.

وي گفت: مربياني از طرف اداره كل ورزش و جوانان براي اجراي ورزش همگاني مورد تاييد هستند كه يكسري دوره‌هاي آموزشي را سپري كرده و در جريان پروتكل‌ها و شيوه‌هاي اجراي ورزش همگاني باشند، هر روز در بيش از 100 نقطه تهران ايستگاه‌هاي ورزش تندرستي و صبحگاهي با رعايت شيوه‌نامه‌ها برگزار مي‌شود و هيچ مشكلي ايجاد نمي‌شود.

مقالات بيشتر:باغ تالار رودهن

مديركل ورزش و جوانان استان تهران اضافه كرد: حضور زنان در فعاليت‌هاي ورزش همگاني در صورتي امكانپذير است كه عفت اجتماعي را رعايت كنند، اگر قرار باشد تداخل جنسيتي ايجاد شود، جمعيت زيادي از كساني كه علاقمند به ورزش صبحگاهي هستند، امكان استفاده از اين فضا را نخواهند داشت.

جوادي خاطرنشان كرد: اين اداره كل با كليه مكان‌هايي كه به صورت غيرقانوني فعاليت ورزشي انجام دهند، بشدت برخورد مي‌كند. بنابراين از امروز طي دستور استانداري تهران و با پيگيري‌هاي انجام شده، دو مكان ورزشي ايران مال كه اقدام به برگزاري چنين همايشي كرده است توسط اداره كل ورزش و جوانان استان تهران و با تاكيد دستگاه‌هاي نظارتي پلمب مي‌شود تا زماني كه نماينده ورزشي اين بخش از ايران مال حضور پيدا كند و متعهد شوند كه دستورالعمل ابلاغي را رعايت خواهند كرد.

وي پيرامون اين پرسش كه آيا با مديران مسئول ايرانمال كه برگزار كننده اين همايش بودند، برخوردي انجام خواهد شد يا خير؟ تصريح كرد: اداره كل ورزش و جوانان استان تهران هيچ دخالتي در بركناري مسئولين برگزاري همايش ورزش همگاني ندارد و در اين زمينه مديريت ايرانمال بايد تصميم بگيرد، زيرا شخصيت حقوقي دارد و موضوع درون دستگاهي است. البته اگر قرار باشد برخورد قانوني نيز صورت بگيرد در اين خصوص مراجع ذي صلاح بايد تصميمات لازم را اخذ كنند.

جوادي افزود: اين همايش يك ماه پيش برگزار شده كه فيلم آن در هفته عفاف و حجاب منتشر شده است، البته ما نيز اطلاعي از اين موضوع نداشتيم و بدون دريافت مجوز و هماهنگي با اداره كل چنين همايشي برگزار شده است.

مديركل ورزش و جوانان استان تهران گفت: فعاليت يك بخش خصوصي بدون رعايت دستورالعمل‌هاي شرعي و قانوني خلاف عرف جامعه است و به ورزش استان تهران لطمه مي‌زند و زحمات تمام كساني كه خالصانه براي سلامت جامعه تلاش مي‌كنند را زير سوال مي‌برد. اجازه نمي‌دهيم زحمات اين گونه افراد با بي‌قانوني يكسري افراد پايمال شود.

وي خاطرنشان كرد: به صورت قانوني فعاليت اين گونه اماكن ورزشي نه به صورت دائمي بلكه تا زماني كه مجوز برگزاري دريافت كنند و متعهد به اجراي قانون در برگزاري فعاليت‌هاي ورزشي باشند، گرفته خواهد شد.

 

جوادي در پايان افزود: استان تهران از تمام بخش‌هاي دولتي و خصوصي كه با ايجاد فضاهاي ورزشي به توسعه ورزش همگاني كمك مي‌كنند، حمايت لازم را خواهد داشت مشروط به اين كه قوانين را رعايت كنند.

مقالات بيشتر:آسايشگاه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۵:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع: