onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

خدمات سالن هاي زيبايي

خدمات سالن هاي زيبايي بسيار متنوع و متفاوت هستند و هر يك از آنها براي يك قسمت از بدن و يا صورت بانوان به كار برده مي شوند كه بسياري از آنها امروزه به ميزان زيادي مورد توجه قرار گرفته اند و به وفور توسط بانوان به كار برده مي شوند.  به عبارت ديگر روش هاي زيبايي زنانه رفته رفته جايگاه خود را به روش هاي جديدتري مي دهند و روش هاي قديمي را كنار مي زنند. از اين جهت با هم در اين مطلب به بررسي جديدترين خدمات آرايشي در سالن هاي زيبايي بانوان مي پردازيم تا شناخت كافي نسبت به برخي از اين روش هاي زيبايي كه بسيار محبوب واقع شده اند، به دست آوريد. براي كسب اطلاعات بيشتر در اين مورد به صفحه سالن زيبايي سعادت آباد برويد.
خدمات سالن هاي زيبايي
3 مورد از مهمترين خدمات سالن هاي زيبايي كه از پر درآمدترين و مهمترين خدمات زيبايي بانوان به حساب مي آيند، عبارتند از:
خدمات زيبايي دائمي
خدمات زيبايي ناخن از جمله كاشت ناخن
فيشيال پوست صورت
هر يك از اين روش ها بخش ها و شاخه هاي متعددي دارند و به يك قسمت كاملا جداگانه تقسيم بندي مي شوند و به شرح زير هستند.

 

خدمات زيبايي دائمي
خدمات زيبايي دائمي كه از جديدترين خدمات آرايشي محسوب مي شوند به منظور آرايش دائم صورت زنانه به كار مي روند و به كمك اين خدمات، بانوان مي توانند از آرايش دائمي بهره مند شوند تا ميزان استفاده از لوازم و تجهيزات آرايشي براي آنها كاسته شود؛ به صورت كلي آرايش دائم صورت زنانه باعث مي شود كه در تمامي مواقع شبانه روز اين عزيزان بتوانند زيبايي خود را حفظ كنند و در هر زماني بدون استفاده از لوازم آرايشي زيبايي خود را داشته باشند. همين موضوع موجب شده تا خدمات زيبايي دائمي بسيار مورد استقبال قرار بگيرند. اين روش براي ابرو، چشم و لب انجام مي شود كه مهمترين آنها ميكروبليدينگ ابرو است و بيشترين كاربرد را در بين انواع ديگر خدمات دائمي زيبايي در بين بانوان خواهد داشت.

ميكروبليدينگ ابرو
ميكروبليدينگ ابرو به عنوان جديدترين خدمات آرايشي به شكل كم تهاجمي و تحت بي حسي موضعي انجام مي شود و با درد بسيار كمي همراه است. در اين روش از دستگاهي به نام كارتريج بهره گرفته مي شود كه اين دستگاه مجهز به سوزن هاي نانو است و شيار هايي شبيه به تار مو را در قسمت ابرو ها ايجاد مي كند. نتيجه حاصل از ميكروبليدينگ ابرو بسيار نچرال و طبيعي است و رضايت بانوان را تا كنون به دست آورده است. لازم به توضيح است كه اين روش در حال حاضر نه تنها براي بانوان بلكه به منظور ترميم ابروهاي آقايان نيز به كار برده مي شود.

هاشور ابرو شهرك غرب

فوايد ميكروبليدينگ ابرو

مهمترين فوايد ميكروبليدينگ ابرو كه موجب شده تا توجه بانوان و حتي آقايان به آن جلب شود، از قبيل زير خواهند بود:

دائمي بودن اين روش و امكان استفاده از نتايج آن تا چند سال
ايجاد جلوه و ظاهر طبيعي و نچرال بودن نتيجه حاصل از ميكروبليدينگ
عدم نياز به بيهوشي كامل
ايجاد جراحت هاي بسيار جزئي
عدم ايجاد خونريزي
عدم وجود محدوديت سني و جنسي براي استفاده از اين روش
و...

خدمات زيبايي ناخن و انواع كاشت ناخن
انواع خدمات زيبايي ناخن در آرايشگاه هاي زنانه با استقبال خوبي مواجه گرديده اند و از پر متقاضي ترين خدمات سالن هاي زيبايي محسوب مي شوند. به عنوان مثال: كاشت ناخن پا، كاشت ناخن دست، پديكور و مانيكور از خدمات زيبايي ناخن محسوب مي شوند كه توجه ها به سوي انها جلب شده است اما با اين وجود انواع كاشت ناخن در مقايسه با پديكور و مانيكور بيشتر مورد توجه قرار دارند. كاشت ناخن همان طور كه مي دانيد روشي است كه در آن از مواد اوليه مخصوص يعني ژليش و يا ناخن مصنوعي براي كاشت استفاده مي شود.

كاشت ناخن در نوژا سعادت آباد

 در اين روش ناخن مصنوعي يا ژليش بر روي ناخن طبيعي بانوان قرار مي گيرد و عملياتي بر روي آن انجام مي شود تا ظاهر بسيار طبيعي و مناسبي پيدا كند. پس از پايان عمليات كاشت ناخن، آرايشگر طرح و رنگ دلخواه ناخن را براي بانوان بر روي ناخن كاشته شده طراحي مي كند. لازم به توضيح است كه كاشت ناخن به صورت يك روش دائمي شناخته مي شود كه نتيجه حاصل از آن در حدود يك ماه بر روي ناخن باقي مي ماند.

مهمترين انواع كاشت ناخن كه توسط بانوان در سالن زيبايي زنانه به كار برده مي شوند از قبيل زير هستند:

كاشت ناخن پا
كاشت ناخن دست
كاشت ناخن كوتاه
كاشت ناخن طبيعي
كاشت ناخن با ژل
كاشت ناخن پودري
و...

فيشيال پوست صورت
يكي از علل حضور بانوان در آرايشگاه ها به منظور دريافت خدمات سالن هاي زيبايي، بهره بردن از خدمات فيشيال پوست صورت است كه مزاياي بسيار زيادي براي پوست بانوان به همراه دارد و از سوي پزشكان توصيه مي شود كه بانوان و حتي آقايان از اين روش هر چند وقت يكبار براي افزايش سلامتي و زيبايي پوست خود استفاده كنند. فيشيال صورت كه به آن پاكسازي پوست نيز گفته مي شود، روشي كاملا غير تهاجمي است كه بدون هيچ درد و خونريزي يا جراحت در چند مرحله انجام مي شود و نتيجه حاصل از آن موجب مي شود كه بسياري از مشكلات پوستي برطرف شوند؛  با اين وجود مهمترين مزاياي فيشيال پوست صورت را ميتوان از قبيل زير نام برد:

جوانسازي پوست صورت
پاكسازي پوست صورت
از بين رفتن جوش هاي سر سياه و سر سفيد پوستي
تحريك ترشح كلاژن در پوست
برطرف شدن چروك هاي سطحي
از بين رفتن جوش و آكنه
آبرساني پوست
افزايش رطوبت و لطافت پوست صورت
لايه برداري عميق از پوست و برطرف شدن سلول هاي مرده سطح آن
و...

لازم به ذكر است كه در بسياري از سالن هاي زيبايي زنانه يا مردانه براي فيشيال پوست صورت از دستگاه هاي مختلفي نيز استفاده مي شود كه مهمترين انواع دستگاه فيشيال صورت عبارتند از: دستگاه ميكرودرم آبريژن، دستگاه هيدروفيشيال و دستگاه فيشيال كندلا.

علاوه بر اين دستگاه ها، به مواد ديگري نيز براي پاكسازي پوست با اين روش نياز خواهد بود كه مواد اوليه براي هر شخصي، متناسب با شرايط پوستي او به كار برده مي شوند؛ به نحوي كه براي اشخاص با پوست چرب از مواد اوليه متفاوتي در مقايسه با بانوان و يا آقايان با پوست خشك بهره گرفته مي شود.

كلام پاياني
خدمات سالن هاي زيبايي كه در اين مطلب به آنها اشاره شد، در اكثر سالن هاي زيبايي كشور براي بانوان ارائه داده مي شوند اما براي بهره بردن از آنها بهتر است تا سالن هاي زيبايي تخصصي و حرفه اي را انتخاب كنيد تا از نتيجه عمليات رضايت داشته باشيد و به بهترين شكل بتوانيد زيبايي و سلامتي خود را افزايش دهيد. در انتهاي اين مطلب، به خاطر داشته باشيد كه جديدترين خدمات آرايشي بايد براي هر كسي متناسب با شرايط و وضعيت او به كار برده شوند. در ميان خدمات زيبايي ذكر شده در اين مطلب، ممكن است كه برخي از آنها براي شما عزيزان بر حسب شرايط جسمي شما مناسب نباشند و بهتر است كه در اين زمينه از آرايشگر ها راهنمايي دريافت كنيد تا مطمئن شويد كه خدمات زيبايي مورد نظرتان براي شما بدون ضرر خواهد بود و يا خير. به عنوان مثال: خدمات زيبايي دائمي و مهمترين نوع آن يعني ميكروبليدينگ ابرو ممكن است تا براي كساني كه داراي ديابت، بيماري هاي قلبي و يا بيماري هاي خاص باشند، به عنوان يك روش مناسب در نظر گرفته نشود و خطراتي را براي آنها به همراه داشته باشد.

منبع: https://www.fardanews.com


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۰۸:۰۱:۰۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

معرفي بهترين سالن هاي زيبايي

معرفي بهترين سالن هاي زيبايي | معرفي بهترين سالن زيبايي در تهران و گيلان با رعايت استانداردهاي مربوط به حوزه‌هاي آرايشي و بهداشتي
مقدمه

براي انتخاب يك سالن زيبايي در گيلان فاكتورها و پارامترهاي مهمي مورد توجه قرار مي‌گيرد. اين روزها صنعت آرايشگاه به ويژه آرايشگاه‌هاي زنانه رونق بسيار زيادي پيدا كرده است.

به همين خاطر انواع سالن‌هاي زيبايي در سر تا سر شهرستان‌ها و كلان شهرها برپا شده‌اند كه خدمات زيبايي را به خانم‌ها و دخترخانم‌ها ارائه مي‌دهند. در صورتي كه بتوانيد سالن خود را به خوبي به مشتريان معرفي كنيد، بي شك رونق بيشتري در اين كسب و كار مشاهده خواهيد كرد.

 

ويژگي‌هاي يك سالن آرايشي استاندارد
انواع سالن زيبايي زنانه با ويژگي‌هاي به خصوصي راه اندازي مي‌شوند. هر يك از انواع سالن زيبايي در تهران و گيلان با رعايت استانداردهاي مربوط به حوزه‌هاي آرايشي و بهداشتي راه اندازي مي‌شوند. برخي از ويژگي‌هاي يك سالن زيبايي استاندارد به شرح زير هستند:

سالن زيبايي در گيلان و ساير شهرها با طراحي و دكوراسيوني شيك و لوكس راه اندازي مي‌شود. هر يك از اين سالن‌ها در ساختمان‌هايي مجهز و زيبا راه اندازي مي‌شوند و خانم‌ها از حضور در چنين محيط‌هايي لذت مي‌برند.
از ويژگي‌هاي مهم اين سالن‌ها مي‌توان به مهارت‌هاي بالاي آرايشگران و افراد مشغول به كار در اين حوزه اشاره كرد. در هر يك از اين سالن‌ها افراد مجرب و دوره ديده مشغول به فعاليت هستند و خدمات آرايشي مربوطه را به متقاضيان ارائه مي‌دهند. به همين خاطر استفاده از خدمات آن‌ها مزاياي بي شماري خواهد داشت.
يك سالن زيبايي استاندارد قيمت‌هاي مناسبي براي ارائه خدمات آرايشي مربوطه تعيين كرده است. به اين ترتيب اكثريت مردم قادر به حضور در اين سالن‌هاي آرايشي خواهند بود.
به علاوه تنوع در خدمات آرايشي ارائه شده در اين محيط‌ها نيز يكي از مهم‌ترين ويژگي‌هاي سالن‌هاي زيبايي محبوب به شمار مي‌رود. هر چه لاين‌هاي آرايشي ارائه شده بيشتر باشد، مشتريان بيشتري به اين مراكز جذب خواهند شد.
روش‌هاي پيشرفت سالن‌هاي آرايشي
يك سالن زيبايي با استفاده از روش‌هاي به خصوصي پيشرفت خواهد كرد. برخي از روش‌هايي كه باعث مي‌شوند در طولاني مدت يك مركز آرايشي موفق عمل كند، به شرح زير هستند:

بهبود روحيه كاركنان
در صورتي كه كاركنان و شاگردان سالن زيبايي شما روحيه خوبي داشته باشند، بدون شك عملكرد آن‌ها نيز بهتر و مطلوب‌تر خواهد بود. روحيه شاداب كاركنان به مشتريان شما نيز منتقل خواهد شد و سبب بهبود عملكرد آن‌ها در اجراي خدمات آرايشي و بهداشتي خواهد شد. در صورتي كه از اين مجموعه خدمات استفاده كنيد، بدون شك مشتريان رضايت بيشتري از سالن شما خواهند داشت.

رابطه خوب با مشتريان
در صورتي كه در سالن زيبايي خود با مشتريان خود ارتباط مؤثري برقرار كنيد و اعتماد آن‌ها را به دست بياوريد، بي شك آن‌ها به مشتريان دائمي مركز مورد نظر تبديل مي‌شوند. به اين ترتيب درآمد نسبتاً ثابتي در اين مراكز به دست مي‌آوريد. براي حفظ ارتباط مناسب با مشتريان بايد با كاركنان خود نيز گفت و گو كرده و راهنمايي‌هاي لازم را در اين زمينه به آن‌ها ارائه دهيد.

مقالات ديگر: كلاس پاك كردن تاتو در تهران

تميزي سالن زيبايي
از ديگر اركاني كه سالن شما را به موفقيت مي‌رساند، تميزي مركز آرايشي است. از آن جا كه اين مراكز اغلب پذيراي خانم‌ها هستند، تميز بودن يك مؤلفه مهم و بزرگ محسوب مي‌شود. در صورتي كه به نظافت اين مراكز اهميت داده شود، بدون شك نتايجي موفقيت آميزي در زمينه جذب مشتري و كسب درآمد بيشتر به دست مي‌آوريد.

در صورتي كه مشتريان با يك محيط نامنظم و آلوده روبه‌رو شوند، بهداشت كل فعاليت‌هاي آرايشي شما را زير سوال مي‌برند. از اين رو توصيه مي‌شود حتماً به بهداشت محيط توجه كرده و نظافت را در چنين مكان‌هايي رعايت كنيد.

استفاده از فناوري‌هاي جديد
هر چه فناوري‌ها و تكنولوژي‌هاي به كار رفته در محيط آرايشگاه به‌روزتر و پيشرفته‌تر باشند، بدون شك كيفيت خدمات آرايشي شما نيز افزايش پيدا مي‌كند. به علاوه مردم امروز به استفاده از لوازم به روز آرايشگاهي اهميت بيشتري مي‌دهند و استفاده از اين لوازم تأثير به سزايي در موفقيت كاري شما بر جاي مي‌گذارد. در صورتي كه در مركز آرايشي خود از اين فناوري‌ها استفاده كنيد، بدون شك مشتريان بيشتري به مركز شما جذب خواهند شد.

توجه به ترندهاي آرايشي
در هر سالن زيبايي با در نظر گرفتن ترندهاي آرايشي خدمات مورد نظر مشتريان ارائه مي‌شوند. در صورتي كه به اين ترندها دقت نداشته باشيد، بدون شك فعاليت‌هاي آرايشي شما مقبول نخواهند بود. در هر يك از مراكز پيشرفته آرايشگاهي با استفاده از ابزارهاي اطلاعاتي امروزي، مدل‌هاي جديد درست كردن عروس، آرايش مو، صورت و… به دست آمده و هر يك از آن‌ها با استفاده از ابزارهاي به روز بر روي مشتريان اجرا خواهند شد. به اين ترتيب مشتريان اين قبيل آرايشگاه‌ها را به عنوان يك مركز جديد با امكانات به روز و آپديت شده به شمار مي‌آورند و جايگاه خاصي براي خدمات آن‌ها قائل خواهند بود.

رعايت اين مسئله در هزينه‌ها و دستمزدهاي خدمات شما نيز تأثيرگذار خواهد بود. در هر سالن زيبايي با در نظر گرفتن اين مولفه‌هاي خاص مي‌توان به پيشرفت و رونق بيشتري در فعاليت‌هاي آرايشي دست پيدا كرد.

افزايش درآمد آرايشگاه
براي كسب درآمد بيشتر در آرايشگاه چند راه حل وجود دارد. در وهله اول مي‌توان برخي لاين‌هاي جانبي را به كل فضا اضافه كرد. براي اين منظور بايد سالن آرايشگاهي شما ظرفيت مورد نظر را داشته باشد تا خدمات رساني در حيطه‌هاي مختلف به مشكلي بر نخورد. اين كار به شدت بر درآمد سالن زيبايي تأثير مي‌گذارد. به علاوه مي‌توانيد با استفاده از خدمات تبليغاتي در اين حوزه بر تعداد مشتريان خود بيفزاييد.

در صورتي كه تعداد مشتريان شما براي استفاده از خدمات گسترده آرايشي و بهداشتي بيشتر شود، به نيروهاي بيشتري نياز پيدا مي‌كنيد. در نظر داشته باشيد، براي رونق بيشتر كسب و كار خود بايد به استخدام دقيق و اصولي نيروها نيز دقت داشته باشيد و اين فرايند را به صورت اصولي انجام دهيد.


جمع بندي

در اين صفحه در رابطه با خدمات سالن‌هاي زيبايي كه در سال‌هاي اخير به موفقيت بيشتري دست پيدا كرده‌اند، اطلاعاتي را بررسي كرديم. در صورتي كه مي‌خواهيد كسب و كار خود را در عرصه‌هاي آرايشي و زيبايي بيشتر معرفي كنيد، به وب‌سايت ايران مشاغل مراجعه كرده و از خدمات اين مركز در اين زمينه بهره‌مند شويد. در اين مرجع بزرگ اينترنتي به سادگي مي‌توانيد كسب و كار خود را به تعداد بالايي از مخاطبين معرفي كنيد.

 

منبع: https://fanooszagros.ir/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۱:۴۲:۳۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

پايگاه اطلاع رساني و خبري جماران -تهران

پاك كردن لكه از رو مبل، بهترين روش براي از بين بردن لكه
مبل ها و روفرشي كشدار يكي از مهم ترين وسايل در چيدمان اتاق نشيمن و پذيرايي هستند. امروزه اكثر خانه ها داراي يك مبل راحتي يا كلاسيك هستند كه بسته به سليقه و دكور اتاق از طرح ها و متريال هاي مختلفي ساخته مي شود. علاوه بر توجه به كيفيت و زيبايي مبل مورد نظر، يكي از دغدغه هاي مهم هنگام خريد مبلمان منزل يا حتي محل كار، نگهداري از آن است. يكي از نمونه‌هاي مراقبت از مبلمان، نحوه تميز كردن مبل از لكه و كثيفي است.
شناخت انواع لكه و كثيفي روي مبل
بيشتر اوقات، همه ما براي لكه هايي كه به دلايل مختلف ايجاد شده اند آه مي كشيم! فرقي نمي كند لكه روي لباس ما باشد يا روي وسايل منزل مثل خريد پرده آماده ، خريد روتختي ارزان ، پارچه مبل ،صندلي غذاخوري و روفرشي كشدار! تميز كردن و از بين بردن لكه مي تواند براي مدت طولاني ذهن ما را به خود مشغول كند و در بيشتر موارد از بين بردن لكه نااميد كننده است. ما به شما در اين مقاله از يزد نساج كمك مي كنيم اين مشكل را حل كنيد و لكه مبل را پاك كنيد.
جنس لكه و كثيفي ها مي تواند از روغن، جوهر خودكار، ريختن مايعات مثل آب ميوه، سوخته شدن، ريختن چربي و ... باشد. براي هر نوع لكه اي، يكي از مهم ترين اصول پاك كردن لكه از مبل، استفاده از آب سرد هنگام از بين بردن لكه است، در حالي كه آب گرم به بدتر شدن كثيفي كمك مي ‌كند.
نحوه پاك كردن لكه از رو مبل پارچه اي
نكته اصلي اين است كه كثيفي مبل ممكن است براي هر خانه يا محل كاري به وجود آيد. بنابراين، دانستن نحوه تميز كردن كثيفي روي مبل مي تواند كمك كننده باشد. ما در ادامه قصد داريم بهترين روش هاي موجود براي تميز كردن لكه از رو مبل را به شما توضيح دهيم. براي خريد روفرشي كشدار و خريد روتختي ارزان با بهترين كيفيت و تضمين اصالت كالا مي توانيد به وب سايت يزد نساج مراجعه كنيد.
پاك كردن لكه با جوش شيرين
جوش شيرين يكي از بهترين و طبيعي ترين موادي است كه براي از بين بردن لكه مبل و روفرشي كشدار بسيار موثر است. به عنوان مثال براي از بين بردن لكه هاي مبل كافي است مقدار كمي جوش شيرين روي محل مورد نظر بريزيد و پس از مدتي آن را با يك مسواك نرم تميز كنيد. راه از بين بردن لكه مبل معمولا با كمك جوش شيرين به تنهايي يا با كمك تركيب ديگري است. به طور مثال مي توانيد براي بهتر تميز شدن سركه را با جوش شيرين مخلوط كنيد و براي چند دقيقه اين تركيب را روي محل كثيفي بگذاريد و سپس با جاروبرقي روي مبل را تميز كنيد.
يكي از راه هاي تميز كردن لكه مبل، روتختي و پرده اين است كه جوش شيرين، الكل سفيد، كمي سركه سفيد و كمي آب گرم را با هم تركيب كنيد و روي لكه اسپري كنيد و بعد از مدتي آن را با يك پارچه خشك پاك كنيد. جوش شيرين در كنار تركيباتي مانند صابون هاي مايع و ضدعفوني كننده ‌هاي صنعتي نيز تركيبي توليد كرده اند كه براي از بين بردن لكه مبل بسيار موثر هستند.
تميز كردن لكه رنگ از رو مبل
اگر لكه روي مبل يا روفرشي كشدار به دليل رنگ است، سعي كنيد قبل از خشك شدن و دائمي شدن آن، هر چه زودتر محل كثيفي را پاك كنيد. با كمك محلول مواد شوينده ظرفشويي و آب سرد يا با كمك محلول شامپو فرش و آب و يا با كمك مقدار كمي استون ( حتما قبل از استفاده از ماده استون آن را در قسمت كوچكي از پشت مبل امتحان كنيد، تا آسوده خاطر شويد كه باعث رنگ پريدگي پارچه نمي شود) گاهي اوقات با الكل مي توان لكه هاي رنگ را از روي مبل پاك كرد.
شما عزيزان مي توانيد با خريد پرده آماده و خريد روتختي ارزان ظاهري شيك و جذابي به خانه يا اتاق خود بدهبد.
تميز كردن لكه آب از رو مبل
گاهي خود آب هاله اي از رطوبت در پارچه مبل ايجاد مي كند و به همين ترتيب خشك مي شود. براي اين كار بهترين روش اين است كه نمك و الكل را با هم مخلوط كنيد و به صورت اسپري روي محل كثيفي اسپري كنيد و با آب معمولي روي پارچه را تميز كنيد. چنانچه پس از خشك شدن لكه باقي ماند، اين كار را با يك شوينده ملايم تكرار كنيد تا اثر آن را ببينيد.
استفاده از اتو براي پاك كردن لكه و كثيفي از رو مبل
براي از بين بردن لكه هاي مبل پارچه اي مي توانيد از اتو استفاده كنيد. اما مراقب گرماي آن باشيد تا پارچه نسوزد. ابتدا مخلوطي از آب داغ و كمي ماده شوينده آماده كنيد. مقداري از آن را روي لكه بريزيد حال چند دقيقه منتظر بمانيد تا جذب شود. سپس يك پارچه تميز روي لكه قرار دهيد و آن را اتو كنيد تا لكه خشك شود.
تميز كردن لكه وايتكس از پارچه مبل
چگونه لكه مبل و روفرشي كشدار را در صورت آلوده شدن به وايتكس از بين ببريم. شما بايد به سرعت محل لكه را با آب سرد تميز كنيد تا آسيب به پارچه بيشتر نشود. معمولاً بازگرداندن رنگ به خصوص رنگ هاي ايجاد شده با وايتكس دشوار است. اما مي توانيد از محلول ايزوپروپيل الكل براي پاك كردن مقداري رنگ و كمتر ديده شدن لكه وايتكس استفاده كنيد.
پاك كردن لكه چربي و روغن
از بين بردن لكه هاي مبل ناشي از روغن و چربي كار سختي نيست. مي توانيد اين لكه ها را با پودر بچه، محلول آب و مايع شوينده، پودر ذرت، الكل سفيد، صابون چوب پاك كنيد .پاك كردن لكه شربت و ميوه
براي اين كار لازم است يك قاشق پودر صابون و يك قاشق غذاخوري سركه (سفيد) را با 2 ليوان آب سرد تركيب كنيد و روي لكه بريزيد حال صبر كنيد محلول به داخل پارچه نفوذ كند و آن را با يك حوله خشك تميز كنيد. در صورت نياز اين روش را تكرار كنيد و با آب بشوييد تا لكه از بين برود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۵۶:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

جزئيات برگزاري پنجمين جشنواره ملي موسيقي آواها‌ و‌ نواهاي محلي ليلاخ

جزئيات برگزاري پنجمين جشنواره ملي موسيقي آواها‌ و‌ نواهاي محلي ليلاخ
اقتصاد ايران: مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامي كردستان گفت: پنجمين جشنواره ملي موسيقي آواها‌ و‌ نواهاي محلي ليلاخ به ميزباني دهگلان برگزار مي‌شود.

به گزارش خبرگزاري فارس از سنندج، علي‌اصغر دريايي در جلسه هماهنگي برگزاري جشنواره ملي موسيقي آواها‌ و‌ نواهاي محلي ليلاخ اظهار داشت: پنجمين دوره اين جشنواره ملي خردادماه سال جاري به ميزباني شهرستان دهگلان برگزار مي‌شود.

وي افزود: جشنواره ملي موسيقي آواها‌ و‌ نواهاي محلي ليلاخ به همت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كردستان، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دهگلان، دفتر انجمن موسيقي در استان كردستان و موسسه هنري شنه‌ي ليلاخ در راستاي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و با هدف ايجاد شور و نشاط اجتماعي، چهارم و پنجم خردادماه برگزار خواهد شد.

 دريايي ضمن قدرداني از هنرمندان دهگلان و تاكيد بر شرايط ميزباني و ظرفيت‌هاي هنري اين شهرستان، اذعان داشت: برگزاري اين رويداد با توجه به برنامه‌ريزي‌هاي صورت گرفته باعث كاهش آسيب‌هاي اجتماعي و ايجاد شور و نشاط اجتماعي مي‌شود.

در ادامه جوانمردي رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي شهرستان دهگلان و دبير جشنواره نيز عنوان كرد: بخش‌هاي اصلي اين جشنواره شامل ارسال فراخوان به سراسر كشور و پذيرش چهار گروه موسيقي محلي از استان كردستان، چهار گروه موسيقي محلي از  شهرستان‌ دهگلان و منطقه ليلاخ و سه گروه از ديگر استان‌هاي كشور است.

وي افزود: علاقه‌مندان از سراسر كشور مي‌توانند در رشته موسيقي محلي نواحي در اين جشنواره شركت كنند.

مقالات ديگر: آموزشگاه موسيقي مهرآئين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ فروردين ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۰۴:۲۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

پُررنگ‌كردن نماد پهلواني به تقويت هويت جمعي كمك مي‌كند

شهردار كرمان در ديدار با اساتيد و نخبگان:
پُررنگ‌كردن نماد پهلواني به تقويت هويت جمعي كمك مي‌كند
شهردار كرمان گفت: در برگزاري جلسات با نخبگان شهر، درگير تشريفات نيستم و حضور اين افراد براي ما مغتنم است.
 سعيد شعرباف، در ديدار با اساتيد و نخبگان كه با حضور معاون برنامه‌ريزي و توسعه سرمايه انساني شهردار و مدير بازرسي شهرداري كرمان برگزار شد، هدف از برگزاري جلسات ماهانه با حضور اساتيد و نخبگان فعال حوزه شهري را مبتني بر بررسي عملكرد شهرداري در حوزه‌هاي مختلف شهري دانست و گفت: بخشي از پيشنهادها، كوتاه‌مدت است و مي‌تواند به شهرداري كمك كند و در بازه كم‌تر از يك سال اجرايي شود.

وي، بخش ديگر موضوعات را مبتني بر نقد و بررسي عملكرد‌هاي شهرداري دانست و گفت: بايد خودمان را به مورد انتقاد قرار گرفتن عادت دهيم و اينكه انتقاد ازسوي نخبگان يا افراد عادي مطرح شود، براي ما فرقي نمي‎كند.

شهردار كرمان افزود: در برگزاري جلسات با نخبگان درگير تشريفات نيستم؛ زيرا نه‌تن‌ها عملكرد شهرداري مورد نقد و بررسي قرار مي‌گيرد؛ بلكه گفتماني ايجاد مي‌شود و حضور اين افراد حتي اگر نتيجه‌اي نداشته باشد، در حد گفت‌وشنود، براي ما مغتنم است.

شعرباف، با بيان اينكه موضوع‌هاي مطرح‌شده ازسوي نخبگان بيشتر در زمينه فرهنگي است، به مدلي در مديريت شهري مبتني بر شش سرمايه اشاره كرد.

وي، اين مدل را معياري براي مقايسه و ارزيابي مديران شهري دانست و ادامه داد: در اين مدل مديريتي، سرمايه‌هاي شهري مبتني بر سرمايه‌هاي فرهنگي، هويتي و نخبگاني هستند كه به‌عنوان سرمايه‌هاي نامشهود تلقي مي‎شوند.

شهردار كرمان، سه سرمايه مادي، سرمايه‌هاي دست‌ساخته مانند پل و پارك و همچنين سرمايه‌هاي طبيعي و داشته‌هاي شهر را سرمايه‌هاي مشهود اعلام كرد و افزود: طبق اين مدل، مديري موفق است كه اين شش سرمايه را به حداكثر برساند و با نگاه اقتصادي، پيش برود.

شعرباف ادامه داد: در مدل مديريت شهري مبتني بر شش سرمايه، هدف سود اقتصاديِ صِرف نيست و منبع سرمايه‌هاي مشهود و منابع توليدي، سرمايه‌هاي نامشهود تلقي مي‌شوند.

وي، با بيان اينكه در سرمايه‌هاي نامشهود، تأكيد بر هويت است و هويت ريشه اصلي محسوب مي‌شود و در ساختار فرهنگي اين مقوله وجود دارد، ادامه داد: در قرن حاضر، به هويت و محوريت انسان، توجه بيشتري مي‌شود.

شهردار كرمان، از وجود چهار عنصر اصلي در مباني فرهنگي و هويتي شهر كرمان خبر داد و گفت: در اين خصوص چاره‌اي جز رجوع به اين عناصر نداريم؛ چراكه اين موارد تشكيل‌دهنده سرمايه‎هاي نامشهود ما هستند.

شعرباف، ازجمله سرمايه‌هاي شهري را حوزه گروه‌هاي مرجع و نخبگاني دانست و گفت: اين مورد مبتني بر نخبگان و خواصي است كه تأثيرگذاري عميقي در جامعه دارند.

وي، مورد دوم را گروه‌هاي مرجع و گَعده‌هاي تربيتي دانست و خاطرنشان كرد: در اين خصوص بايد به داشته‌هاي موجود در كرمان و اينكه چند گعده تربيتي و گروه مرجع در شهر وجود دارد و اين‌ها كجا هستند و شهرداري در اين زمينه چه نقشي مي‌تواند داشته باشد، توجه كنيم.

شهردار كرمان تأكيد كرد: در حوزۀ سرمايه‌هاي هويتي، كرمان ازجمله شهر‌هايي است كه توانسته هويت خويش را حفظ كند؛ زيرا يك پيمايش اجتماعي نشان مي‌دهد يك كرماني، هنوز از هويت، گويش و لهجه خود دفاع مي‌كند.

شعرباف افزود: هويت جمعي در كرمان، ريشه‌اي دارد كه از فرهنگ پهلواني، خوش‌خلقي و نجابت سرچشمه مي‌گيرد؛ بنابراين، فارغ از نماد‌هاي ديگر، پُررنگ‌كردن نماد پهلواني در كرمان، به تقويت هويت جمعي كمك مي‌كند.

وي، حوزه فرهنگي را مبتني بر كتاب و تفريح و ورزش دانست و گفت: در اين خصوص شهرداري مي‌تواند نقش مؤثري داشته باشد؛ چراكه هر نهاد عمومي و خصوصي در زمينۀ كتاب كار كند، شهرداري پاي كار است و با تبليغات محيطي، حتي از بخش خصوصي نيز حمايت مي‌كند.

شهردار كرمان، حوزۀ تفريح و ورزش را نيز مهم دانست.

مقالات ديگر: مهماندار براي پذيرايي

ظروف كرايه ازگل

وي همچنين خاطرنشان كرد: در صورتي كه اِلمان‌هاي داخلي خود را پُررنگ و تقويت كنيم، آسيب‌ها كمتر مي‌شود.

شعرباف، با بيان اينكه بخشي از موارد فرهنگي مطرح‌شده در اين جلسه، برعهده شهرداري است، افزود: بايد به تصوير مشترك فرهنگي برسيم و براي آن تلاش مي‎كنيم.

در ادامۀ اين جلسه، مدير بازرسي شهرداري كرمان، با اشاره به دستور شهردار مبني بر برقراري ارتباط و تعامل بيشتر با دانشگاه و استفاده از تجربيات اساتيد و نخبگان در حوزه‌هاي مختلف، گفت: از اساتيد دانشگاه شهيد باهنر و آزاد اسلامي و كساني كه در حوزه اقدامات محله‌محورحرفي براي گفتن داشتند، دعوت شده است.

مرتضي هوش‌هويدا، ضمن ابزار اميدوراي از اينكه اين جلسه، آغازگر تشكيل گروه‌ها و كميسيون‌هاي تخصصي شود، افزود: قصد داريم با جمع‌آوري نظرات مختلف، اين موارد در برنامه‌هاي شهري گنجانده شده و موضوعات شهري با نگاه علمي و دقيق‌تر پيگري شود.

عضو هيأت علمي دانشگاه نيز، با بيان اينكه برگزار‌ي جلسات با اساتيد طرح خوبي است و استفاده از نظرات كارشناسان در حوزه‎هاي مختلف، پيش از اين نيز وجود داشته است، گفت: طرح‌هاي شهري، بايد شناسنامه داشته باشد تا فوايد، ميزان هزينه، بودجه و دستگاه‌هاي مشترك در طرح ذكر شود و كارشناسان متعدد آن را امضا و تأييد كنند.

كازروني، بر توجه بيشتر به ورودي‌هاي شهر تأكيد كرد و ادامه داد: با وجود مرقد مطهر سردار بزرگ حاج‌قاسم سليماني، مهمانان زيادي داريم و بايد براي جبران كمبود سرويس‎هاي بهداشتي در شهر فكري كنيم.

وي همچنين پيشنهاد داد بر روي بيلبورد‌هاي شهري، از كلمات قصار شهيد سليماني بيشتر استفاده شود و فرهنگ كتابخواني نيز مورد توجه قرار گيرد.

ديگر عضو هيأت علمي دانشگاه هم، با اشاره به اهميت كاركردن در حوزه‌هاي اجتماعي به‌خصوص خانواده، گفت: اگر در حوزه خانواده به‌درستي عمل كنيم، مشكلات اجتماعي نيز كاهش مي‌يابد.

كريم‌زاده، با اشاره به افزايش آمار طلاق در استان به‌خصوص در شهر كرمان، گفت: در حوزۀ فرهنگي، كار خاصي انجام نمي‎شود؛ درحالي‌كه آموزش در اين زمينه مي‎تواند كمك‌كننده باشد.

وي، نه‌تن‌ها ارتباط زوجين، بلكه چگونگي تربيت فرزند را چالش ديگري دانست و ادامه داد: شهرداري با در اختيار داشتن فرهنگسراها، مي‌تواند در راستاي وظيفه اجتماعي خود، نقش پُررنگي داشته باشد.

يكي ديگر از اعضاي هيأت علمي دانشگاه نيز، با بيان اينكه برگزاري جلسات و داشتن نگاه نخبگاني، درنهايت بايد خروجي قابل قبولي داشته باشد، بزرگترين مسأله كرمان را ترافيك شهري و شبكه حمل‌ونقل عمومي دانست.

افضلي، با بيان اينكه هرچند كار‌هايي براي نوسازي و توسعه شبكه حمل‌ونقل عمومي انجام شده، اما با شبكه اصلي و آرماني يك كلان‌شهر، فاصله زيادي داريم، تأكيد كرد: اگر به‌جاي پراكنده‌كاري، هدفمند كار كنيم، بهتر به نتيجه مي‌رسيم.

ديگر عضو هيأت علمي دانشگاه هم، به اهميت جايگاه والاي مردمي‌بودن و مردم‌داري در شهرداري اشاره كرد و گفت: اين موضوع در كنار كار‌هاي عمراني، اجتماعي و فرهنگي، بايد ديده شود.

ميرزاده، با بيان اينكه نور مناسب در معابر شهر كرمان وجود ندارد و اين موضوع به زيبايي بصري و روحيه مردم لطمه وارد مي‌كند، بر ايجاد سازِكار مناسب براي نصب بيلبورد‌هاي شهري نيز تأكيد كرد.

وي، بر اصلاح ورودي‌هاي شهري، كاشت درختان مثمر و استفاده از ظرفيت فيلم براي جا انداختن گويش و فرهنگ كرماني نيز تأكيد كرد.

عضو ديگرِ هيأت علمي دانشگاه هم، مشكل بزرگ در اجتماع امروز را نبود هويت اجتماعي به‌خصوص در نسل جوان دانست و با بيان اينكه هويت از مليت عميق‌تر است، ادامه داد: بايد در مسير هويت‌بخشي بيشتر تلاش كنيم كه شهرداري در اين زمينه مي‌تواند نقش مؤثري داشته باشد.

همت‌پور بيان كرد: اگر هويت ايراني و اسلامي را براي خودمان تعيين كرده‌ايم، نياز است با چارچوب مشخص و با پيوندِ در گذشته براي نهادينه كردن آن تلاش كنيم و اجازه ندهيم تا جوانان ما به سمت غرب‌گرايي سوق داده شوند.

وي، بر لزوم وجود برنامه‎اي جامع درخصوص نماد‌هاي شهري و نوع ساخت‌و‌ساز‌ها كه به هويت برمي‌گردد، تأكيد و تصريح كرد: متأسفانه نما‌هاي ايراني در معماري و نما به فراموشي سپرده شده است.

در ادامۀ اين جلسه، شفيعي، عسكري و شيخ‌پور و ديگر اعضاي هيأت علمي و جامعه نخبگاني حاضر در جلسه، موضوعاتي ازجمله استفاده از تجربيات اساتيد در آموزش‎هاي فرهنگسراها، توجه به حوزه زنان، استفاده از ظرفيت طلاب در فرهنگسراها، رفع مشكلات محله‌هاي شهر با رويكرد محله‌محوري و تبديل پارك‌ها به فرصت‌هاي اجتماعي را مطرح كردند.

همچنين ارائه طرح مادرانه براي تولد حضرت زهرا (س) در پارك بانوان، كاشت گل‌ها و درختان مثمر و استفاده از ظرفيت پارك‌ها براي كاشت گل‌ها و گياهان دارويي، ازجمله پيشنهاد‌هاي مطرح‌شده ازسوي اساتيد بود.

منبع: https://www.yjc.news/


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۱۹:۴۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

ضرورت كاهش تشريفات و فرآيند اداري در اجراي پروژه‌هاي جاري بندرها

مديركل بندر اميرآباد بيان كرد؛
ضرورت كاهش تشريفات و فرآيند اداري در اجراي پروژه‌هاي جاري بندرها
عباسعلي كوشكي
مديركل بنادرودريانوردي اميرآباد بابيان‌اينكه سرعت در اجراي برخي از پروژه‌هاي جاري در بندرها همچون لايروبي از اهميت بالايي برخوردار است، بر ضرورت كاهش تشريفات و بروكراسي اداري در اجراي اين‌قبيل پروژه در بندرها تأكيد كرد. محمدتقي انزان‌پور در جلسه‌اي كه با حضور معاون امور دريايي و مديران كل ستادي اين معاونت در بندر اميرآباد برگزار شد، به جايگاه مهم و سهم ۵۸‌درصدي عمليات تخليه و بارگيري كالاي اين بندر در بندرهاي شمالي كشور اشاره و لايروبي بندر اميرآباد را باتوجه‌به رژيم رسوب‌گذاري شرقي به غربي و كاهش لحظه‌اي تراز آب درياي خزر ضروري عنوان كرد. 
مقالات ديگر: ظروف كرايه فرمانيه
وي بر ضرورت ايجاد يك پژوهشكده دريايي به‌عنوان پايگاه ارتباط صنعت و دانشگاه با سازمان بنادرودريانوردي جهت مطالعه علمي پروژه‌ها تأكيد و خاطرنشان كرد: سيستم قابل‌حمل در عمليات راهنمايي دريايي (PPU) براي نخستين‌بار در سطح بندرها كشور بااستفاده‌از توان كارشناسان داخلي در بندر اميرآباد راه‌اندازي شد. وي بابيان‌اينكه در سال جاري سانحه جدي دريايي در منطقه استحفاظي بندر اميرآباد رخ نداده است، بر تطويل موج‌شكن و تعريض دهانه كانال ورودي بندر اميرآباد طبق مطالعات طرح جامع تأكيد كرد. ايجاد ساختمان مرجع دريايي در بندر اميرآباد، تقويت سطح دانش كارشناسان دريايي ازطريق اعزام به دوره‌هاي تخصصي معتبر و برگزاري كارگاه سوانح دريايي از مواردي بود كه توسط انزان‌پور مطرح شد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

براي افتتاح پروژه منتظر تشريفات نمي مانيم

براي افتتاح پروژه منتظر تشريفات نمي مانيم
با توجه به شرايط كنوني كشور، مشاهده پيشرفت در حوزه هاي مختلف كوچكترين حق مردم است و مسئولين با تمام توان بايد در راستاي تحقق مطالبات بر زمين مانده و اميد بخشيدن به مردم تلاش كنند.
به گزارش روابط عمومي شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران؛ يكي از مهم ترين رويكردهاي دولت سيزدهم گره نزدن دستاوردها بر بهانه ها و مناسبات تقويمي است. پيش از اين رئيس جمهور نيز بارها در سخنراني هاي خود بر افتتاح سريع پروژه ها و در اختيار مردم قرار گرفتن آن ها تاكيد كرده است.

شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران، به منظور تحقق اهداف دولت مردمي مبني بر افزايش هرچه بيشتر بهره وري و ارائه خدمات به مردم، از تعريف پروژه هاي كم اهميت صرف نظر كرده و سياست خود را بر اتمام طرح هاي نيمه تمام و مطالبات بر زمين مانده معطوف كرده است. براي مثال پروژه باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد يك الگوي تمام عيار براي انجام كار جهادي، تخصصي، پر خطر و شبانه روزي بود كه توسط دولت سيزدهم و مديريت شركت فرودگاه ها به نفع مردم به سرانجام رسيد.

پروژه بهسازي باند 29 چپ فرودگاه مهرآباد نه تنها پايان كار شركت فرودگاه ها نبود بلكه مي توان آن را نقطه عطف طرح هاي عمراني اين شركت مادر تخصصي دانست؛ به گفته حميدرضا سيدي معاون وزير، رئيس هيات مديره و مديرعامل شركت فرودگاه ها و ناوبري هوايي ايران در فرودگاه هاي كشور بايد خدمتي متناسب با شان مردم و نظام جمهوري اسلامي ارائه شود.

مقالات ديگر: ظروف كرايه جردن

برگزاري مراسم ترحيم در منزل

در راستاي اجراي سريع و با كيفيت ديگر طرح هاي نيمه كاره فرودگاهي مي توان به اتمام پروژه توسعه ترمينال فرودگاه بيرجند اشاره كرد كه پيش از اين قرار بود در دهه مبارك فجر به بهره برداري برسد اما چند ماه زودتر در اختيار مردم قرار گرفت.

عظيم طهماسبي مديركل فرودگاه هاي استان خراسان جنوبي درخصوص پروژه توسعه و بهسازي ترمينال فرودگاه بيرجند گفت: اين طرح از ابتداي سال 98 آغاز شد و فاز نخست آن شامل پروژه توسعه ترمينال با حمايت شركت فرودگاه ها در آبان ماه سال جاري به اتمام رسيد و پس از نصب تجهيزات ترمينالي مورد استفاده قرار گرفت.

وي با بيان اينكه 60 درصد پروژه در دولت سيزدهم انجام شد، گفت: پروژه توسعه ترمينال با اعتبار 52 ميليارد تومان به اتمام رسيد.

مديركل فرودگاه هاي استان خراسان جنوبي ضمن اشاره به ظرفيت ترمينال جديد گفت: اين ترمينال براي اعزام و پذيرش حدود 700 هزار مسافر در سال در نظر گرفته شده و نسبت به قبل با توسعه 300 درصدي همراه است.

طهماسبي با اشاره به توسعه چهار هزار و 200 مترمربعي ترمينال فرودگاه بيرجند گفت: پروژه توسعه به اتمام رسيده و طرح بهسازي در مرحله تهيه اسناد مناقصه قرار دارد.

بدون شك با تلاش مديران شركت فرودگاه ها، داشتن روحيه جهادي و البته حمايت قواي سه گانه در آينده نزديك مي توان در حوزه فرودگاهي پيشرفت و توسعه محسوسي را شاهد بود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۰:۳۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

طلاق فوتباليست مشهور از همسرش بعد از گذشت سه هفته از مراسم عروسي

طلاق فوتباليست مشهور از همسرش بعد از گذشت سه هفته از مراسم عروسي
آدريانو، ستاره سابق تيم ملي برزيل، در حالي كه تنها سه هفته قبل ازدواج كرده بود از همسرش جدا شد.

طلاق فوتباليست مشهور از همسرش بعد از گذشت سه هفته از مراسم عروسي 
به گزارش سلام نو، آدريانو يكي از بازيكنان درخشان برزيل در سال‌هاي نه چندان دور است كه به خاطر تاثيرگذاري و اهميتش در زمين مورد توجه بسياري از باشگاه‌هاي بزرگ دنيا بود.

مقالات ديگر: ظروف كرايه ونك
اين بازيكن سابق اينتر و پارما در سال ۲۰۰۵ به عنوان بهترين مهاجم دنيا شناخته شد اما حتي در زمان اوج فوتبالش نيز بارها و بارها با رسوايي‌هاي بسياري بيرون از زمين روبرو شد. بسياري حتي معتقد هستند كه خداحافظي او از فوتبال در سال ۲۰۱۶ نيز به همين دليل بود.
آدريانو ماه گذشته پس از نامزدي طولاني مدت با ميكائلا مسكيتا ازدواج كرد اما اين ازدواج زياد دوام نياورد و او فقط در فاصله ۲۴ روز پس از ازدواج از همسرش جدا شد.
دليل اين طلاق بسيار عجيب بود. همسرش معتقد است كه او به جاي اين كه به فكر خوشحالي خانواده و لذت بردن از روزهاي اول ازدواج باشد، مدام در حال تماشاي فوتبال و بازي‌هاي تيم ملي برزيل است.

اين ستاره سابق برزيل براي تماشاي بازي اين تيم برابر سوئيس به ويلا كروزيرو در حومه ريو دو ژانيرو رفت تا اين بازي را با دوستانش تماشا كند و دو روز بعد به خانه برگشت اما ديگر خيلي دير شده بود.
همسر او به شدت از اين موضوع عصباني بود و آنها پس از دعواي شديدي ديگر يكديگر را در شبكه‌هاي اجتماعي دنبال نكردند و همچنين مسكيتا تمامي عكس‌هاي كه در كنار او منتشر كرده بود را پاك كرد و در نهايت آنها پس از تنها ۲۴ روز از يكديگر جدا شدند.

مقالات ديگر: قاليشويي تهرانپارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۵:۱۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

«جام‌جم» ميزان كارايي و شرايط اثربخش بودن مشاوره‌هاي پيش از طلاق را بررسي مي‌كند

«جام‌جم» ميزان كارايي و شرايط اثربخش بودن مشاوره‌هاي پيش از طلاق را بررسي مي‌كند
جدايي مشاوره از تشريفات
تغيير سبك زندگي به خيلي از داشته‌هاي ما رحم نكرده مثلا به كانون خانواده ها. جمع خانواده ايراني كه زماني حكم حلقه‌هاي زنجير را داشت، چند سالي است كه با اندك تكانه‌ها و تلنگرها به لرزه مي‌افتد و اوضاع كه كمي بيخ پيدا مي‌كند، چاره كار در طلاق جسته مي‌شود.
پاي طلاق‌ هاي توافقي اينچنين به زندگي ما ايراني‌ها باز شد، چون راهي بود براي زودتر خلاص شدن از شر زندگي‌هاي مشترك؛ زندگي‌هايي كه روان‌شناسان باور دارند به اين علت از هم مي‌پاشند چون با ازدواج‌هاي تغيير شكل يافته شروع شده‌اند، ازدواج‌هايي كه بزرگ‌ترها در آن نقش چنداني ندارند و طبعا هنگام جدايي نيز سهمي به آنها نمي‌رسد.

مقالات ديگر: ظروف كرايه الهيه

در دهه‌هاي قبل، جدايي توافقي فقط زحمتش حضور در دفترخانه و امضاي اسناد بود ولي چندسالي است براي كشيدن ترمز اين طلاق‌ها مرحله‌اي به نام مشاوره اجباري قبل از طلاق براي زوج‌ها طراحي شده تا با زماني كه به اين طريق خريده مي‌شود و پنجره‌هايي كه روي زوج‌ها باز مي‌گردد تعداد خانواده‌هايي كه با بدترين نوع توافق از هم مي‌پاشند، كمتر شود. 

حرف و حديث در مورد كيفيت اين مشاوره‌ها و ميزان اثربخشي شان در بازگشت زوج‌ها به زندگي مشترك و ترميم زخم‌هاي عاطفي اما همچنان زياد است به‌طوري كه عده‌اي اغلب جلسات مشاوره را تشريفاتي و برخي آن را سودمند توصيف مي‌كنند.

ساز ناكوك سبك زندگي

طلاق توافقي يعني خلاص شدن هرچه سريع‌تر از زندگي مشترك، حتي به بهاي از دست دادن برخي حقوق و حتي به قيمت بخشيدن مهريه كه اين همه خانواده‌ها براي سنگين‌تر كردنش تلاش مي‌كنند اما چرا زوج‌ها به جايي مي‌رسند كه دل از زندگي متاهلي مي‌برند و ديگر نمي‌خواهند بودن زير يك سقف را تحمل كنند؟ يك روي سكه پاسخ اين سؤال را دكتر فاضل الياسي، جامعه شناس نشان‌‌مان مي‌دهد. اين استاد دانشگاه كه معتقد است«جامعه ايراني به تعريف تازه‌اي از زندگي رسيده و جوان‌ها كه معتقد شده‌اند زندگي تكرار نشدني است و بايد از آن لذت ببرند و اگر تشكيل خانواده به نيازهاي‌شان پاسخ ندهد تصميم به جدايي مي‌گيرند».ولي بازهم يك سوال؛ چرا دوام زندگي‌ها تا اين حد كم شده وغالب زوج‌ها طلاق سريع (توافقي) را به طلاق زمانبر(غيرتوافقي) ترجيح مي‌دهند و به دنبال آزاد شدن هرچه سريع‌تر از قيد و بندها هستند؟ 

از يك سو به باور الياسي« ترغيب‌هاي زودهنگام و اشتباه براي ازدواج وعجله براي وصلت‌هاي بدون شناخت» در اين ماجرا دخيل است و از سوي ديگر طبق اطلاعات جمع آوري شده توسط سازمان بهزيستي و به اذعان زوج‌هايي كه فرم‌هاي نظرسنجي را پر كرده‌اند همه چيز زير سر« مسئوليت‌پذيرنبودن طرفين، كمبود مهارت‌هاي زندگي مشترك و تغيير مناسبات زناشويي است» كه البته مشكلات مالي و اعتياد را هم نبايد از نظر دور داشت. نتيجه اين كه به گفته دكتر زهره احمدي، روان‌شناس« چون حل اين قبيل مسائل زمانبر است، زوج‌ها تصميم به جدايي در سريع‌ترين زمان ممكن مي‌گيرند بدون اين كه فرصت بيشتري براي فكر كردن به يكديگر بدهند و بي آن كه به تبعات طلاق كه بچه‌ها و زنان را بيشتر از مردان مي‌آزارد، فكر كنند».

مقالات ديگر: برگزاري مراسم ختم

به كدام مشاوره‌ها اميدوار باشيم؟

نگفته پيداست كه در طلاق يك جنگ در حال وقوع است، جنگي كه در آن همسران قديم به دشمنان جديد تبديل شده‌اند و از هر جناح به يكديگر مي‌تازند. اجباري شدن مشاوره‌هاي قبل از طلاق نيز براي سرد كردن آتش اين جنگ تدارك ديده شده كه برخي كارشناسان مي‌گويند اثربخش است و عده‌اي خلاف اين را مي‌گويند. يك سال قبل معاون مشاوره و امور روان‌شناختي سازمان بهزيستي كشور اعلام كرد كه سامانه«تصميم» كه از سال ۹۲ ذيل ماده ۱۶ قانون حمايت از خانواده شكل گرفت تا سال ۱۴۰۰ باعث مختومه شدن ۴۹۰۰ پرونده طلاق توافقي و به سازش رسيدن زوج‌ها شد كه «آمار خوبي است» اما اكنون همان شخص، بهزاد وحيدنيا مي‌گويد: «ميزان اثربخشي جلسات مشاوره در طلاق توافقي بسيار پايين است».

 به گفته، او علت اين است كه «مشاوره در زمان طلاق ديرهنگام است و تحقيقات هم نشان داده كه مشاوره قبل از ازدواج مطلوب‌تر از مشاوره پيش از طلاق است».البته اعظم نژادي، مدرس دانشگاه به نقش مشاوران در اثربخشي جلسات مشاوره تاكيد دارد و مي‌گويد: «مشاور بايد لايه‌هاي پنهان زندگي را به مراجعه كننده نشان دهد، چراكه اكثر مراجعان در مهارت‌هاي ابتدايي زندگي مشكل دارند». پس معلوم است كه در مؤثر بودن جلسات مشاوره، توانايي شخص مشاور و فرماليته ندانستن اين جلسات تعيين كننده است. درمورد يك مشاوره استاندارد قبل از طلاق نيز دقيقا نقش مشاوران خانواده و زوج درمانگرها به‌‌خوبي احساس مي‌شود كساني كه مي‌توانند چيني شكسته زندگي‌ها را بند بزنند يا اين كه زير ظرف شكسته بكوبند و آن را متلاشي كنند. در يك مشاوره طلاق اصولي، زوج‌ها نحوه حل و فصل مناقشات را از راه‌هاي سالم و مؤثر ياد مي‌گيرند و مهارت‌هاي ارتباطي را مي‌آموزند. همچنين نحوه پردازش و حل مسائل حل نشده را ياد مي‌گيرند و تعليم مي‌بينند كه چگونه نيازهاي شريك زندگي‌شان را بهتر درك كنند. در واقع يك مشاور طلاق كاركشته كه هدفش پيوند دوباره قلب‌هاست با ايجاد يك محيط امن به زوج‌ها ياد مي‌دهد چگونه ميان نيازها و خواسته خود و شريك زندگي‌‌‌‌‌‌شان ارتباط برقرار كنند تا هيچ‌كدام حس بازنده بودن نداشته باشند و براي طلاق توافقي پيشقدم نشوند. 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۵:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

زن مشهدي پرده از زندگي شوم خود برداشت.

زندگي شوم زن مشهدي؛ عروسي كه در كمتر از 3 روز مطلقه شد!
زن مشهدي پرده از زندگي شوم خود برداشت.
با آن كه سه روز بيشتر از آغاز زندگي مشتركم نمي گذرد اما فقط به دليل تاخير در بازگرداندن ظروف امانتي آشپزخانه، درگيري شديد خانوادگي رخ داد و اكنون من و همسرم راهي دادگاه و پاسگاه شده ايم و ...

مقالات ديگر: ظروف كرايه سوهانك

اين ها بخشي از اظهارات زن جواني است كه در پي درگيري و نزاع خانوادگي وارد كلانتري طبرسي شمالي شده بود. او در حالي كه بيان مي كرد زندگي مشترك من فقط سه روز طول كشيد، به مشاور و مددكار اجتماعي كلانتري گفت: سه سال قبل و در حالي كه مدت زيادي از مرگ پدرم نمي گذشت «جلال» به خواستگاري ام آمد. هنگامي كه با هم به گفت و گو نشستيم در همان جلسه اول خواستگاري به او گفتم بيماري روماتيسم دارم و دارو استفاده مي كنم. حتي در چند جلسه بعدي آشنايي نيز اين موضوع را تكرار كردم. جلال كه مدعي بود با اين صداقت در گفتار و رفتار علاقه اش به من صد چندان شده است، مرا دلداري داد و گفت: همه مخارج بيماري ات را مي پردازم و تو را نزد بهترين پزشكان متخصص مي برم!

جلال كارگاه توليدي لباس داشت و چند كارگر برايش كار مي كردند. من هم وقتي علاقه او را ديدم، به خواستگاري اش پاسخ مثبت دادم و به عقد يكديگر در آمديم اما هنوز مدت زيادي از برگزاري مراسم عقدكنان سپري نشده بود كه شيوع بيماري كرونا شغل او را نيز تحت تاثير قرار داد. جلال مجبور شد كارگاهش را تعطيل كند و در فروشگاه مواد غذايي برادرش مشغول كار شود. بعد از اين ماجرا نامزدم منزلي را در نزديكي خانه پدرش اجاره كرد و قرار شد بعد از مهار بيماري كرونا در كشور، مراسم عروسي مان را برگزار كنيم اما زماني كه فهميديم اين بيماري به اين زودي ها از بين نمي رود، به ناچار تصميم گرفتيم مراسم كوچكي را برگزار و زندگي مشتركمان را آغاز كنيم. شوهر عمه من آشپزخانه داشت و دخترخاله همسرم نيز سالن آرايش و زيبايي راه اندازي كرده بود.

مقالات ديگر: قاليشويي نائين

به همين دليل با آن ها صحبت كرديم تا مقدمات جشن عروسي را فراهم كنيم. آن روز همه سنگ تمام گذاشتند و مراسم جشن و پذيرايي به خوبي برگزار شد. دو روز بعد شوهر عمه ام براي بازگرداندن ظروف آشپزخانه به جلال زنگ زده بود اما همسرم متوجه تماس نشده و پاسخ تلفنش را نداده بود، به همين دليل شوهر عمه ام به شماره تلفن ديگري كه از پدرشوهرم داشت زنگ زده بود اما خواهر 15ساله شوهرم تماس او را پاسخ داده و به طرز بي ادبانه و توهين آميزي با شوهر عمه ام برخورد كرده بود. آن روز وقتي من از خانه مادرم بازگشتم، جلال سر و صدا به راه انداخت كه چرا شوهر عمه ات با خواهرم برخورد زشت و ناشايستي داشته است؟ او همچنين مدعي شد كه چرا برادرانم در جشن عروسي شاباش كمتري داده اند و با همين بهانه جملات ركيكي به كار برد و با توهين و تحقير مرا كتك زد. من هم كه تجربه چنين شرايطي را نداشتم بلافاصله با برادرانم تماس گرفتم و از آن ها خواستم به منزلم بيايند تا با شوهرم صحبت كنند. از سوي ديگر هم به شوهر عمه ام زنگ زدم و از او گلايه كردم. در همين حال جلال هم ماجرا را به خانوده اش اطلاع داد. خلاصه طولي نكشيد كه افرادي خشمگين از هر دو طرف وارد منزلمان شدند. درون كوچه جلال و برادرانم با هم روبه رو شدند و با چوب و چماق به يكديگر حمله كردند. در اين هنگام ديگر افراد نيز با توهين و فحاشي وارد نزاع شدند و اين ماجرا به حدي شدت گرفت كه در نهايت كار به كلانتري كشيد. اكنون در حالي زندگي من و جلال در آستانه فروپاشي قرار گرفته است و راهي دادگاه و پاسگاه شده ايم كه سه روز بيشتر از جشن عروسي مان نمي گذرد و ...

منبع: اصلاحات نيوز


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۳۴:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع: