onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

يك مركز خريد كه اجناسش را به يورو مي‌فروشد!

يك مركز خريد كه اجناسش را به يورو مي‌فروشد!

يك مركز خريد كه اجناسش را به يورو مي‌فروشد!

مركزخريدي با نما و سقف شيشه‌اي و سازه هاي دكوراتيو استيل واقع در خيابان فرشته خودنمايي مي‌كند؛ بوتيكي براي مشتري با سبك و سليقه خاص.

 

به گزارش ايسنا، «شبستان» در ادامه نوشت: براي ورود به اين مركز خريد با  درهاي ورودي استيل كه تجمل و شكوه را با خود به همراه دارد مواجه مي‌شويد و بايد دستگيره‌ها فشار دهيد تا وارد شويد. اين مركز خريد برعكس بسياري از مراكز خريد در ورودي آن بسته است و تا از در گذر نكنيد نمي‌توانيد داخل اين بوتيك را برانداز كنيد.

 

مراكز خريد گران، زيبا و لوكس در شمال تهران كم نيستند و اين بوتيك هم يكي از لوكس‌ترين مراكز خريد به شمار مي‌آيد كه ويژه افراد مرفه جامعه ساخته شده است و عموم تنها مي‌توانند براي بازديد از زرق و برق فروشگاه‌ها و تماشاي ويترين از آنها بهره‌مند شوند.

مقالات ديگر: شيشه بري تهران

اين مركز خريد چهار طبقه دارد كه متشكل از  ۵۰ فروشگاه با برندهاي خارجي و لوكس ايراني شده است؛ فروشگاه‌هايي بزرگ با ويترين و اجناسي خاص. البته بسياري از محصولات محدود هستند و شايد يكي از دلايل آن قيمت‌هاي نجومي آنهاست. با وجود تحريم‌ها و خداحافظي خيلي از برندها هنوز فروشگاه‌هايي با اجناس گران‌قيمت و لوكس خارجي را در خود نگه داشته است.

 

يكي از اين برندها كه بيشتر با ادكلن‌هايش در ايران شناخته مي‌شود در يكي از طبقات اين مركز خريد چشم‌نوازي مي‌كند؛ برندي كه در اين پاساژ جداي از ادكلن‌هايش محصولات خانگي را به عرضه نمايش و فروش گذاشته است.

 

ويترين اين فروشگاه آنقدر جذاب است كه شما را وادار مي كند تا نگاهي به داخل آن بندازيد. به داخل فروشگاه مي روم، در ورودي فروشگاه يك مبلمان نيم ست گذاشته است كه با طرح پارچه كرم مشكي خود نمايي مي كند . با نگاه به اجناس فروشگاه متوجه خاص بودن آن ها مي شويد، صندلي هاي رنگي كه به نظر مير سد از پلاستيك مرغوب ساخته شده اند هم زيبايي خاصي به فروشگاه داده است اما مابقي محصولات از كريستال است. گلدان، شمعدان، مجسمه، ميوه خوري و غيره.

قاليشويي جشنواره

آرام و دقيق تر راه مي روم تا مبادا به ظروف شيشه اي برخورد كنم و موجب شكستن آن ها شوم و در نهايت مجبور به پرداخت خسارت شوم.

 

حدس مي زنم اجناس اين فروشگاه خيلي گران باشد و از روي كنجكاويي  قيمت كوچكترين مجسمه را مي پرسم و فروشنده كه خانم خوش برخوردي است مي‌گويد: ۲۴۰ يورو!

 

تعجبم را در چهره‌ام پنهان مي‌كنم و در ذهن قيمت يورو را معادل‌سازي به ريال مي‌كنم. قيمت اين مجسمه حدود ۷ ميليون تومان است و اجناس اين فروشگاه از آنچه من تصور مي‌كردم گران‌تر است و حتي با حقوق يك ماه هم نمي‌توانم بخرم.

 

ديگر با احتياط بيشتري در اين فروشگاه قدم مي‌گذارم و شروع به قيمت پرسيدن از فروشنده مي‌كنم. دوست دارم بدانم گران‌ترين محصول اين فروشگاه كدام است. چشمم به مبلمان نيم‌ست مي‌خورد و قيمت آن را هم مي‌پرسم. فروشنده دوباره با مهرباني مي‌گويد: ۶۸ هزار يوررو و اين ميز شيشه‌اي هم ۸۰۰۰ يورو!

 

دوباره با ماشين حساب گوشي‌ام معادل‌سازي مي‌كنم چيزي حدود ۲ ميليارد تومان يعني قيمت يك خانه در مركز شهر.

 

گلداني هم كه كنده‌كاري‌هاي مشكي روي آن نقش بسته است در مركز فروشگاه روي يك ميز خودنمايي مي‌كند و قيمت اين گلدان هم به واحد پول خودمان حدود ۸۰۰ ميليون تومان است.

 

اجناسي كه به نظر نمي‌رسد خيلي گران باشند مگر اينكه برندشناس باشيد و صرفا بدانيد فلان برند محصولاتش گران است.

 

اين فروشگاه محصولات يك برند فرانسويي را به فروش مي‌رساند و خيال افراد مرفه راحت است كه بدون سفر به فرانسه مي‌توانند آنها را خريداري كنند.

 

ناگفته نماند در اين فروشگاه هر آنچه را كه بخواهيد از نزديك ببينيد - براي نمونه مجسمه‌اي كه به اندازه يك كف دست است - نمي‌توانيد لمس كنيد و بايد فروشنده اجناس را در دست خودش به شما نشان دهد كه مبادا به محصولات خسارتي وارد شود.

 

شايد اين سوال پيش آيد چه كساني اين محصولات را مي‌خرند و اين افراد چه شغل و درآمدي دارند؟ چگونه دلشان مي‌آيد گلدان يك ميلياردي بخرند و نگران شكستن آن نباشند؟ ما هم نمي‌دانيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۱:۳۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

پلمب ۳ باغ تالار در مانه و سملقان به دليل عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي

پلمب ۳ باغ تالار در مانه و سملقان به دليل عدم رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي
فرمانده انتظامي شهرستان مانه و سملقان از پلمپ ۳ باغ تالار عروسي متخلف به دليل عدم رعايت پروتكل هاي بهداشتي در اين شهرستان خبر داد.
به گزارش خبرگزاري فارس از بجنورد، سرهنگ مهدي مهران‌فر در تشريح خبر اظهار كرد: طرح نظارت پليس بر تالارها با هدف پيشگيري از شيوع بيشتر بيماري كرونا با توجه به قرمز بودن وضعيت شهرستان، توسط ماموران پليس امنيت عمومي اين شهرستان به اجرا در آمد. 
وي گفت: در طي انجام اين طرح، ۳ باغ تالار عروسي اين شهرستان كه ضوابط و پروتكل‌هاي بهداشتي لازم را رعايت نكرده بودند برابر دستورالعمل صادره از ستاد ملي مبارزه با كرونا پلمپ شدند. 
مقالات مشابه: باغ تالار
فرمانده انتظامي شهرستان مانه و سملقان تصريح كرد: با توجه به شيوع گسترده اين بيماري و احتمال انتشار آن بين مردم نظارت‌هاي همگاني پليس در اين خصوص با جديت پيگيري مي‌شود و پليس بر اجراي دقيق مصوبات ستاد مبارزه با كرونا و آمادگي اعمال محدوديت هاي بيشتر اقدامات لازم را در دستور كار خود قرار داده است. 
مقالات ديگر: قاليشويي منطقه 4
سرهنگ مهران‌فر در پايان گفت: با توجه به اينكه اين ويروس بسيار خطرناك بوده و در صورت انتشار وسيع و عدم اقدامات فوري درماني مي‌تواند به سرعت، مرگ فرد مبتلا را رقم بزند از تمامي شهروندان و اصناف مي‌خواهيم هشدارهاي لازم و تدابير لحاظ شده را جدي بگيرند و با مأموران انتظامي نيز در امور نظارتي و پيشگيري همكاري لازم را داشته باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۱۳:۱۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

موسيقي نواحي ميراثي بي جان نيست

موسيقي نواحي ميراثي بي جان نيست
احمد صدري معتقد است كه موسيقي نواحي برآيندي از فرهنگ و زبان است كه حيات اجتماعي دارد و ميراثي بي‌جان نيست.
به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم، برنامه ارغنون با موضوع بررسي ضرورت برگزاري جشنواره‌هاي موسيقي نواحي، با حضور احمد صدري (پژوهشگر موسيقي نواحي) از شبكه راديويي گفت و گو روي آنتن رفت.
احمد صدري در برنامه «ارغنون» گفت: مطالعات اخير در حوزه موسيقي نواحي نشان مي‌دهند كه اين نوع از موسيقي در چند دهه‌ي اخير با تغييرات بسيار متعددي مواجه شده است. موسيقي نواحي برآيندي از فرهنگ و زبان است كه در طول تاريخ به عنوان يك ميراث معنوي به دست ما مي‌رسد.
اين پژوهشگر موسيقي نواحي تاكيد كرد: موسيقي نواحي حيات اجتماعي دارد و ميراثي بي‌جان نيست. شان و منزلت موسيقي نواحي در چند سال اخير ارتقا يافته است. در دهه‌هاي گذشته نوازندگان موسيقي نواحي در دسته اقشار پايين اجتماعي [مطربي] قرار مي‌گرفتند و خانواده‌ها رغبتي به شنيدن و فراگيري اين موسيقي نداشتند.
احمد صدري ادامه داد: در حال حاضر بسياري از نوازندگان موسيقي نواحي با افتخار شغل و حرفه‌ خود را به مردم معرفي مي‌كند. بسياري از موسيقي‌هاي منطقه‌اي جنبه‌هاي جديدي [كلاسيك] به خود گرفته‌اند. اكثر فارغ‌التحصيلان موسيقي با ورود به حوزه موسيقي منطقه‌اي ايران دستورالعمل‌هاي كاربردي و بسيار مفيدي را براي اين نوع از موسيقي تحرير كرده‌اند.
مقالات مشابه: قاليشويي هفت حوض
اين فعال موسيقي نواحي افزود: موسيقي منطقه‌اي ايران امروزه با متد‌هاي آموزشي نوين به هنرجوهاي جديد منتقل مي‌شود. اينترنت فرهنگ‌هاي مختلف را با يكديگر آشنا كرده است و فرهنگ امري زايشي است و به طور مستمر مورد تغيير و تحول قرار مي‌گيرد.
احمد صدري با بيان اين كه هنرهاي سنتي هميشه پويا هستند، گفت: حاج قربان سليماني با تكيه بر پويايي هنرهاي سنتي موسيقي، منطقه‌اي از ايران را به جايگاهي بين‌المللي ارتقا داد.
وي با اشاره به اين كه برخي از آهنگسازان معاصر از موسيقي‌هاي سنتي و منطقه‌اي گرته‌برداري مي‌كنند، تصريح كرد: حسين عليزاده يك پلي‌فني بسيار پيچيده به نام «آواي مه» را از موسيقي گيلان برداشت كرده است.
اين پژوهشگر موسيقي در پايان گفت: خوشبختانه امروزه سازمان صدا و سيما از موسيقي منطقه‌اي ايران حمايت‌هاي خوبي را انجام مي‌دهند، در حالي كه در چند دهه‌ي گذشته اين نوع از موسيقي مورد توجه راديو و تلويزيون نبود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۰:۰۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

افتتاح «انجمن يزد پژوهي» در مجموعه تالار شهر

افتتاح «انجمن يزد پژوهي» در مجموعه تالار شهر
انجمن يزد پژوهي با برنامه‌ريزي كميسيون فرهنگي شوراي شهر و به همت سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري يزد در مجموعه تالار شهر افتتاح شد.
به گزارش خبرگزاري خبرآنلاين از يزد؛ انجمن يزدپژوهي با حضور رئيس و برخي از اعضاي شوراي شهر، شهردار و رئيس سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري، اصحاب رسانه و جمعي از پژوهشگران تاريخ و فرهنگ استان و با برنامه ريزي هاي انجام شده در كميسيون فرهنگي شوراي شهر و با همت سازمان فرهنگي، اجتماعي ورزشي شهرداري آغاز به كار كرد.
ونوس عامري، نايب رئيس كميسيون فرهنگي شوراي پنجم شهر يزد در مراسم افتتاح انجمن يزد پژوهي با بيان اين‌كه هويت بخشي يكي از جدي‌ترين اقداماتي است كه مديريت شهري بايد براي توسعه فرهنگي در دستور كار خود قرار دهد، اظهار كرد: توسعه در هربعد و مكان در درجه اول به توسعه فرهنگي نياز دارد.
مقالات ديگر: باغ تالار شرق تهران
وي با اشاره به اهميت وجود مورخين، استاتيد برجسته علمي و پژوهشگران عالي در استان يزد، افزود: مديريت شهري بايد بيش از پيش استفاده از ظرفيت‌هاي بومي و داخلي را در دستور كار خود قرار دهد.
اين عضو شوراي شهر در ادامه تقويت حوزه انتشارات را از ديگر الزامات اجرايي براي توسعه فرهنگي دانست و بيان كرد: انجمن يزدپژوهي اين مهم را بايد در اولويت اجرايي خود قرار دهند.
عامري مطالبه گري اصحاب رسانه را يكي ديگر از ابزارهاي حائز اهميت در توسعه فرهنگي عنوان و خاطرنشان كرد: تاريخ يزد بايد براي آيندگان بماند و مسئولان در حوزه هاي مختلف بايد با تمام وجود از اين مهم حراست كنند.
جمال‌الدين عزيزي شهردار يزد نيز با بيان اين‌كه انجمن يزدپژوهي بعد از يك سال در اين شهر ميراث جهاني راه‌اندازي شده است، گفت: توسعه و مديريت شهري چون يزد بيش از هر چيز در مرحله اول به پژوهشي هاي ميداني و مستمر نياز دارد.
وي شناخت درست نيازهاي شهري و رفع سريع مطالبات مردم از مديريت شهري را در گرو انجام تحقيقات و مطالعات موثر دانست و بيان كرد: برخورداري از انجمن يزدپژوهي اقدامي موثر براي حراست از ظرفيت هاي مختلف اين شهر ميراث جهاني است.
عباس ملازينلي، رئيس سازمان فرهنگي اجتماعي ورزشي شهرداري يزد نيز با بيان اين كه انجمن يزد يزدپژوهي داراي يك هيأت امناي ۹ نفر از استادي مجرب و برجسته استان و كشور است، گفت: دكتر پاپلي يزدي، استاد اصغري، دكتر ماندگاري، استادحسين مسرت، استاد سيدعبدالعظيم پويا، ستاد جعفري ندوشن، استاد پيام شمس الديني، پرفسور سمسار يزدي و دكتر تشكري، اعضاي هيأت امناي انجمن يزدپژوهي هستند.
معاون فرهنگي شهردار يزد در ادامه با اشاره به اهميت جهاني شدن بافت تاريخي يزد، تأكيد كرد: فعاليت‌هاي پژوهشي هدفمند توسط اساتيد مجرب نيازهاي جدي شهر و مردم را احصاء كرده و آن طور كه بايد مديريت شهري را در اختيار رفع نياز جامعه قرار مي‌دهد.
وي افزود: محل اين انجمن در ساختمان سابق فرهنگي ورزشي شهرداري يزد بوده كه بعد از مرمت و بازسازي كامل با تخصيص ۳۵۰ ميليون تومان اعتباري موقت براي امسال فعاليت خود را در شهر ميراث جهاني يزد آغاز كرده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۱:۲۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

بودجه كنسرت‌هاي آنلاين تنها ۴۰۰ ميليون تومان است

بودجه كنسرت‌هاي آنلاين تنها ۴۰۰ ميليون تومان است / حضور كم‌رنگ موسيقي نواحي

بودجه كنسرت‌هاي آنلاين تنها ۴۰۰ ميليون تومان است / حضور كم‌رنگ موسيقي نواحيرويداد كنسرت‌هاي آنلاين در سال جاري با بودجه‌ي ۴۰۰ ميليون توماني برگزار شده و ۴۰ گروه توانسته‌اند در اين اجراها به صحنه بروند.

 شيوع ويروس كرونا تمامِ رويدادهاي موسيقي را به تعطيلي كشاند. اكنون حدود 17 ماه است كه هيچ كنسرتي در ايران برگزار نشده است. كنسرت‌هاي آنلاين اما كارشان رونق گرفته است. حدود يك سال است كه كنسرت‌هايي به صورت آنلاين و با حمايت دفتر موسيقي، انجمن موسيقي و بنياد رودكي در حال برگزاري است.

نخستين دوره از اين كنسرت‌هاي آنلاين با حاشيه‌هايي همراه بود. بستر پخشي كه براي اين كنسرت‌ها در نظر گرفته شده بود، محدوديت‌هاي تصويري براي اين اجراها اعمال كرد. از آن پس بود كه بستر پخش اين اجراها به اينستاگرام تغيير كرد.

بيشتر بخوانيد: آموزشگاه دف غرب تهران

در سال 1399 سه دوره از كنسرت‌هاي آنلاين ضبط و پخش شد. اين كنسرت‌ها با اينكه عنوانِ «آنلاين» را يدك مي‌كشد، اما در حقيقت آنلاين نبودند و نيستند. يعني اجراها در زمان مشخصي با حضور تيم تصويربرداري، ضبط مي‌شوند و در زمان ديگري و طبق جدولي كه اعلام مي‌شود، پخش مي‌شوند. اين كار البته موجبِ افزايش كيفيتِ تصوير و صدا مي‌شود.

از ابتداي سال 1400 تا كنون دوره‌هاي چهارم و پنجم اين كنسرت‌هاي آنلاين ضبط و پخش شده است.

 

علي نيكنام‌انزابي مديرعامل انجمن موسيقي ايران به عنوان متولي اصليِ اين كنسرت‌هاي آنلاين به خبرنگار تسنيم مي‌گويد: «اين كنسرت‌ها به همت انجمن موسيقي و با كمك‌هاي دفتر موسيقي برگزار مي‌شود. بنياد رودكي هم در كنار ماست و با در اختيار قرار دادنِ سالن‌هايش ما را كمك مي‌كند. البته بنياد رودكي قرار است از نظر مالي هم به ما كمك كند. چون هنوز كنسرت‌هاي آنلاين‌ به پايان نرسيده و دستمزد برخي از گروه‌ها پرداخت نشده، رقم‌هاي دقيقي كه هزينه شده، مشخص نيست و نمي‌توانم آمار دقيقي ارائه كنم.»

 

در هفته‌ي جاري، ششمين دوره از كنسرت‌هاي آنلاين در آستانه پخش شدن است. تا كنون هيچ آماري از هزينه‌هاي ماليِ اين كنسرت‌ها منتشر نشده است. در اين ميان مشخص نيست كه دفتر موسيقي وزارت ارشاد، بنياد رودكي و البته خودِ انجمن موسيقي ايران، چه مقدار در برگزاري اين كنسرت‌هاي آنلاين هزينه كرده‌اند.

 

نيكنام انزابي دراينباره مي‌گويد: «دفتر موسيقي براي ما سياست‌گذاري مي‌كند. ما پينشهاد برگزاري كنسرت‌‌هاي آنلاين را به دفتر موسيقي داديم. آنها براي ما سياست گذاري مي‌كنند و در حقيقت امكان بودجه‌اي ما را دفتر موسيقي تعيين مي‌كند. دفتر موسيقي خودش بودجه دارد و از رديف بودجه‌اي خودش در اختيار ما قرار مي‌دهد.»

اين درست است كه هنوز پخش دوره‌ي ششم كنسرت‌هاي آنلاين به پايان نرسيده است، اما به طور حتم مجموعه‌اي مانند انجمن موسيقي، براي برگزاري رويدادي مهم، حتما به داشته‌هاي مالي‌اش نگاه مي‌كند و محدوده‌ي مالي براي خودش و پروژه‌اي كه در دست دارد در نظر مي‌گيرد.

شستشوي فرش دستباف

نيكنام انزابي مي‌گويد: « تلاش شده تا در برگزاري اين رويدادها بيشترين صرفه‌جويي را داشته باشيم و نگاهِ ما كاملا حمايتي بوده است. بيش از هر چيز دنبال اين بوديم كه بچه‌هاي موسيقي كه در دوران كرونا آسيب ديده‌اند و اجرايي نداشته‌اند را حمايت كنيم. مردم هم در اوقات فراغت بتوانند از اين كنسرت‌هاي آنلاين استفاده كنند.»

 

همان‌طور كه از صحبت‌هاي مديرعامل انجمن موسيقي برمي‌آيد، رويداد كنسرت‌هاي آنلاين كه در سال جاري با عنوان «بر خط ماه و نوا» برگزار مي‌شود؛ به دنبال حمايت از هنرمندان موسيقي است. به خصوص هنرمنداني كه در دوران كرونا بيشترين آسيب را ديده‌اند.

 

نيكنام انزابي مي‌گويد: «ما براي برگزاري كل رويداد كنسرت‌هاي آنلاين رقمي در حدود 500 ميليون تومان در نظر گرفتيم. اما حدود 400 ميليون تومان هزينه شده است. در حال حاضر به جمع‌بندي نهايي نرسيده‌ايم و نمي‌توانم آمار دقيقي به شما بدهم. پرداخت دستمزد هنرمندان، هزينه‌ي اقامت و اياب و ذهاب و غذا و البته هزينه ضبط تصويري و ... همه اين‌ها بايد به طور دقيق جمع‌بندي شود تا در نهايت گزارش مالي دقيقي ارائه كنيم. محدوده‌ي كُليِ هزينه‌ها مشخص است و قطعا اين رنج عددي خيلي تغيير نمي‌كند. مشاركت بنياد رودكي را هم بايد در نظر گرفت؛ بنياد رودكي سالن را رايگان در اختيار ما قرار داده است.»

كنسرت‌هاي آنلاين در سه بخش موسيقي ايراني، موسيقي نواحي و موسيقي كلاسيك برگزار مي‌شوند. در اين ميان بر كسي پوشيده نيست كه هنرمندان موسيقي نواحي در دوران كرونا، بيشتر از هر بخش ديگري تحت فشار بوده‌اند. هنرمندان موسيقي ايراني و موسيقي كلاسيك؛ همچنان كلاس‌هاي آموزشي خود را دارند، هر چند به صورت آنلاين،  ضبط‌هاي استوديويي خود را هم دنبال مي‌كنند.

 

اما اهالي موسيقي نواحي بسيار تحت فشار هستند و درآمدشان تقريبا به صفر رسيده است. پس در برگزاري كنسرت‌هاي آنلاين به طور طبيعي و البته براساس صحبت‌هاي مسئولان برگزاري اين رويداد، بايد شاهد حضورِ حداكثريِ هنرمندان موسيقي نواحي باشيم. اما در عمل هرگز چنين نشد.

 

مديرعامل انجمن موسيقي مي‌گويد: «در سه دوره‌ي اخيرِ كنسرت‌هاي آنلاينِ «برخط ماه و نوا» حدود 40 گروه اجرا داشته‌اند. در اين ميان 5 يا 6 گروه از اهالي موسيقي نواحي بوده‌اند. ما براي انتخاب گروه‌ها هم فراخوان داشتيم و هم با اعلام آمادگيِ خود گروه‌ها سعي كرديم تناسب را در تعداد شركت‌كنندگان در سه بخش موسيقي نواحي، موسيقي ايراني و موسيقي كلاسيك رعايت كنيم.»

 

وقتي 40 گروه در رويدادي شركت مي‌كنند، اگر بخواهيم به نسبت مساوي سه بخش موسيقي نواحي، ايراني و كلاسيك را داشته باشيم، در هر بخش بايد 13 يا 14 گروه دعوت شده باشند. اما در سه دوره‌ي اخير كنسرت‌هاي آنلاين تنها 5 يا 6 گروه موسيقي نواحي حضور داشته‌اند. اين يعني نه تنها نگاه ويژه‌اي به موسيقي نواحي وجود نداشته، بلكه حتي حقوق آنها هم به شدت پايمال شده است.

 

شايد مسئولان برگزاري اين رويداد، بُعد مسافت و شيوع كرونا را علتِ دعوتِ اندك از اهالي موسيقي نواحي بيان كنند.

رويداد كنسرت‌هاي آنلاين در پلتفرم اينستاگرام پخش مي‌شود. اين اجراها در سه صفحه‌ي بنياد رودكي، انجمن موسيقي ايران و صفحه‌ي «هفدانگ» پخش مي‌شوند. در بين اين سه صفحه، تنها صفحه‌ي «هفدانگ»‌ است كه از نظر محتوا و تعدادِ مخاطب، كيفيت و اوضاع مناسبي دارد. دو صفحه‌ي ديگر به هيچ وجه بسترهاي مناسبي براي پخش اين آثار ارزشمند نيستند.

 

نيكنام انزابي مي‌گويد: «هر كدام از اين اجراها اگر به صورت حضوري برگزار مي‌شد، شايد بيشتر از 100 مخاطب نداشت. اما در اجراهاي ما ميانگين بازديدِ هر اجرا حدود 220 نفر است.»

 

شايد بهتر است با مخاطب‌شناسيِ دقيق‌تر، تبليغات وسيع‌تر و استفاده از صفحه‌هاي شخصي هنرمندان، بر تعداد مخاطبانِ اين رويداد افزود. رويدادي كه با بودجه دولتي برگزار مي‌شود و خروجيِ آن بايد در سطح گسترده‌اي در اختيار بازديدكنندگان قرار گيرد.

ششمين دوره از كنسرت‌هاي آنلاين از روز سه‌شنبه 12 مرداد 1400 پخش مي‌شود و تا جمعه 15 مرداد ادامه خواهد داشت.

 

منبع: تسنيم


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۲:۳۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

رهايي ۶۵۰۰ يزدي از دام اعتياد در انجمن معتادان گمنام

رهايي ۶۵۰۰ يزدي از دام اعتياد در انجمن معتادان گمنام
رهايي ۶۵۰۰ يزدي از دام اعتياد در انجمن معتادان گمنام 
ايسنا/يزد نماينده انجمن معتادان گمنام در استان يزد با اشاره به عضويت كاملاً رايگان و بدون هيچ شرط و شروطي براي معتادان در اين انجمن، تعداد اعضاي در حال بهبودي اين انجمن در استان يزد را بيش از شش هزار و ۵۰۰ نفر اعلام كرد.
«صادق عبدي زاده» در گفت‎وگو با ايسنا در اين رابطه اظهار كرد: هم اكنون جلسات انجمن معتادان گمنام كشورمان به ۸۰ زبان مختلف در بيش از ۱۳۹ كشور جهان از جمله كشورهاي مسلمان برگزار مي‌شود.
وي افزود: فعاليت انجمن معتادان گمنام در ايران از سال  ۱۳۶۹ با كمك چند عضو در حال بهبودي آغاز شد و اكنون با بيش از ۵۳۶۱ گروه در قالب ۲۳ هزار و ۳۱۲ جلسه در هفته و آمار تقريبي بيش از ۵۰۰ هزار نفر در سراسر ايران با پروانه فعاليت سازمان‌هاي مردم نهاد از هيات وزيران در سطح ملي به شماره ثبت ۲۱۰۶۵ در حال فعاليت است و تاكنون معتادان زيادي توانسته‌اند با كمك اصول روحاني اين انجمن از بيماري اعتياد رها شوند.
عبدي زاده گفت: اين انجمن در استان يزد از ديماه سال  ۱۳۷۹ فعاليت خود را آغاز كرد و بعد از گذشت ۱۹ سال فعاليت، هم اكنون در هفته بيش از ۴۶۵ جلسه در قالب ۱۱۴ گروه در سطح استان برگزار مي‌كند كه از اين تعداد، ۱۷ جلسه در قالب ۹ گروه مخصوص بانوان است.
به گفته وي، بنا بر آخرين آمار تقريبي، تعداد اعضاي در حال بهبودي اين انجمن در استان يزد بيش از شش هزار و ۵۰۰ نفر است كه تعداد ۲۵۰ نفر آنان را بانوان تشكيل مي‌دهند.
وي اظهار كرد: هدف اصلي انجمن ما رساندن اين پيام است كه «هر معتادي مي‌تواند قطع مصرف كند و تمايل به مصرف را از دست بدهد و راه تازه‌اي براي زندگي پيدا كند.»
مطالب ديگر: قاليشويي ازگل 
عبدي زاده با بيان اين كه انجمن معتادان گمنام(NA)، يك انجمن غير انتفاعي از زنان و مرداني است كه اعتياد به مواد مخدر مشكل اصلي زندگي‌شان بوده است، گفت: ما معتاداني هستيم كه در حال بهبوديم و اكنون به طور مرتب گرد هم مي‌آييم تا به كمك هم پاكي خود را حفظ كنيم.
به گفته وي، تنها لازمه عضويت در اين انجمن تمايل به قطع مصرف مواد مخدر است لذا عضويت در انجمن كاملا رايگان و فاقد هرگونه شرطي است لذا هر كسي كه مايل باشد بدون در نظر گرفتن سن، نژاد، جنسيت، اعتقاد و يا مذهب مي‌تواند به ما بپيوندد.
اين مسئول در مورد روش بهبودي انجمن اظهار كرد: روش بهبودي انجمن، كمك يك معتاد در حال بهبودي به معتاد ديگر است چرا كه بر اين باور هستيم كه مي‌توانيم با به كارگيري روش‌هايي ساده براي پاك ماندن به يكديگر كمك كنيم.
وي اضافه كرد: هسته اصلي برنامه انجمن معتادان گمنام دوازده قدم بهبودي است كه مجموعه‌اي از رهنمودهايي است كه بهبودي را ممكن مي‌سازد و با بكارگيري اين رهنمودها و تماس نزديك و دائم با اعضاي ديگر، معتادان مي‌آموزند كه چگونه از مصرف مواد خودداري كنند و وسوسه مصرف را از دست بدهند و از زندگي بدون مواد مخدر لذت ببرند.
 عبدي زاده تاكيد كرد: جلسات NA، كلاسهاي آموزشي يا گروه درماني نيست به عبراتي به كسي آموزش يا مشاوره نمي‌دهيم بلكه خيلي ساده، اعضاء از طريق بيان كردن تجربه‌هايشان در مورد چگونگي پاك شدن و پاك ماندن و اداره زندگي و لذت بردن از زندگي‌شان بدون بازگشت به مصرف مواد مخدر، به يكديگر كمك مي‌كنند.
وي ادامه داد: براي حفظ گمنامي تمامي اعضاي انجمن، ما از افرادي كه در جلسات شركت مي‌كنند درخواست مي‌كنيم در مورد اينكه اعضاي ما چه كساني هستند يا در جلسات در مورد چه چيزي صحبت مي‌كنند، بيرون از جلسه صحبت نكنند.
وي همچنين گفت: قطع مصرف يا پاكي پيش شرط شركت در جلسات نيست و حتي كساني كه مواد مصرف مي كنند، مي‎توانند در جلسات شركت كنند.
وي عنوان كرد: كليه هزينه‌هاي اين انجمن اعم از هزينه برگزاري جلسات از محل كمك‌هاي داوطلبانه اعضا در جلسات بهبودي تأمين مي‌شود.
 عبدي زاده در پايان شماره تلفن ۳۵۱۱ ۶۰۷ ۰۹۱۳ را جهت دسترسي به آدرس جلسات انجمن معرفي كرد و افزود: تلفن گوياي انجمن  ۴۱۵۳۹ -۰۲۱ و  نشاني سايت انجمن معتادان گمنام ايران WWW.NA***.ORG است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۱۹:۵۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

كمانچه و ديوان و تنبك ميهمان جشنواره موسيقي ايلام

دومين روز از ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام، به اجراي گروه موسيقي سيمره (از شهرستان دره شهر)، تكنوازي ديوان و تكنوازي تمبك اختصاص داشت.

 

به گزارش ايلنا، در دومين روز از ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام، اجراي گروه موسيقي سيمره (از شهرستان دره شهر) به سرپرستي خدامراد هنرمند و نيز تكنوازي ديوان از مصطفي كارگري و تكنوازي تمبك از محمد مبين جليليان و تكنوازي كمانچه از ميلاد مقدم در صفحات مجازي انجمن موسيقي استان ايلام پخش شد. 

 

در رپرتوار اجرايي گروه سيمره، تلفيقي از آواز عليدوستي، به زران، بينا بينا و هه لاو هه لاو و قطعه سيت بيارم با اجراي هنرمندان خدامراد هنرمند (كمانچه)، ابوذر هنرمند (كمانچه)، شايان هنرمند (سنتور)، اشكان هنرمند (تنبك) و امين خداياري (آواز) اجرا شد. 

ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام با محورهاي موسيقي دستگاهي ايران (گروه‌نوازي، تك‌نوازي)، موسيقي بومي و محلي استان ايلام (گروه‌نوازي، تك‌نوازي)، موسيقي كلاسيك جهاني (تك‌نوازي) و در بخش‌هاي گروه‌نوازي (رقابتي)، آفرينش خلاقانه در تك‌نوازي (غير رقابتي) و اجرا و تجليل از پيشكسوتان (جنبي) برگزار مي‌شود. 

مقالات ديگر: آموزشگاه پيانو غرب تهران

با توجه به تداوم وضعيت قرمز كرونا در ايلام و محدوديت‌هاي حضور مخاطبان در سالن‌هاي اجراي موسيقي و به جهت همراهي با مصوبات ستاد استاني كرونا، با تصميم شوراي سياست‌گذاري ششمين جشنواره موسيقي استان، اجراهاي اين دوره جشنواره به صورت مجازي پخش مي‌شود. 

 

اين فستيوال به مدت ۹ روز از روز دوشنبه ۴ مردادماه آغاز و تا سه شنبه ۱۲ مردادماه ادامه خواهد شد. 

مقالات ديگر: لمينت سراميكي دندان

بر همين اساس، صفحات مجازي انجمن موسيقي ايلام، جشنواره موسيقي ايلام و ايلام هنري به عنوان بسترهاي پخش مجازي معرفي شده‌اند و مخاطبان مي‌توانند براساس زمان‌بندي مشخص شده در جدول، به صورت رايگان اجراها را مشاهده كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۹:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

كمانچه و ديوان و تنبك ميهمان جشنواره موسيقي ايلام

دومين روز از ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام، به اجراي گروه موسيقي سيمره (از شهرستان دره شهر)، تكنوازي ديوان و تكنوازي تمبك اختصاص داشت.

 

به گزارش ايلنا، در دومين روز از ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام، اجراي گروه موسيقي سيمره (از شهرستان دره شهر) به سرپرستي خدامراد هنرمند و نيز تكنوازي ديوان از مصطفي كارگري و تكنوازي تمبك از محمد مبين جليليان و تكنوازي كمانچه از ميلاد مقدم در صفحات مجازي انجمن موسيقي استان ايلام پخش شد. 

 

در رپرتوار اجرايي گروه سيمره، تلفيقي از آواز عليدوستي، به زران، بينا بينا و هه لاو هه لاو و قطعه سيت بيارم با اجراي هنرمندان خدامراد هنرمند (كمانچه)، ابوذر هنرمند (كمانچه)، شايان هنرمند (سنتور)، اشكان هنرمند (تنبك) و امين خداياري (آواز) اجرا شد. 

ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام با محورهاي موسيقي دستگاهي ايران (گروه‌نوازي، تك‌نوازي)، موسيقي بومي و محلي استان ايلام (گروه‌نوازي، تك‌نوازي)، موسيقي كلاسيك جهاني (تك‌نوازي) و در بخش‌هاي گروه‌نوازي (رقابتي)، آفرينش خلاقانه در تك‌نوازي (غير رقابتي) و اجرا و تجليل از پيشكسوتان (جنبي) برگزار مي‌شود. 

مقالات ديگر: آموزشگاه پيانو غرب تهران

با توجه به تداوم وضعيت قرمز كرونا در ايلام و محدوديت‌هاي حضور مخاطبان در سالن‌هاي اجراي موسيقي و به جهت همراهي با مصوبات ستاد استاني كرونا، با تصميم شوراي سياست‌گذاري ششمين جشنواره موسيقي استان، اجراهاي اين دوره جشنواره به صورت مجازي پخش مي‌شود. 

 

اين فستيوال به مدت ۹ روز از روز دوشنبه ۴ مردادماه آغاز و تا سه شنبه ۱۲ مردادماه ادامه خواهد شد. 

مقالات ديگر: لمينت سراميكي دندان

بر همين اساس، صفحات مجازي انجمن موسيقي ايلام، جشنواره موسيقي ايلام و ايلام هنري به عنوان بسترهاي پخش مجازي معرفي شده‌اند و مخاطبان مي‌توانند براساس زمان‌بندي مشخص شده در جدول، به صورت رايگان اجراها را مشاهده كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۸:۱۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

جشن تولد كودك، 10 توصيه مفيد

جشن تولد كودك، 10 توصيه مفيد

در چند سال اخير درست كردن دكور تولد تبديل به يكي از سخت ترين كار هاي دنيا شده است به طوري كه بيشتر تمركز روي دكور خواهد بود تا روي خود جشن.

جشن تولد كودكان مراسمي شاد و لذت بخش است با اين حال نسبت به تولد بزرگسالان احتياج به دور انديشي بيشتري دارد. برنامه ريزي براي برگزاري تولد ممكن است هر خانم خانه داري را به يك گلوله ي استرس تبديل كنيد. تمام اين ها با رعايت نكته هاي خيلي كوچك رفع ميشود و شما ميتوانيد بدون دلشوره از جشن خود لذت ببريد. سخت ترين قسمت برگذاري جشن تولد انتخاب زمان و تم تولد است و بقيه آنها به راحتي آب خوردن حل ميشود.

تم تولد تهران

اين هم 9 توصيه مفيد براي تجربه ي يك تولد راحت و بدون استرس:

1. يك تم انتخاب كنيد:

اين گزينه ضروري نيست و من به تولد هاي خيلي زيادي رفتم كه بدون تم برگزار شده و بسيار عالي هم بوده اند. داشتن يك تم كمك زيادي به شما ميكند و باعث ميشود كه شما تمام كارهايتان را متمركز روي يك چيز بكنيد و تمام احتياجات تولد را با استفاده از اين تم مشخص كنيد.

با دانستن تم تولدتان ميتوانيد روز مناسبي را براي برگزاري مراسمتان انتخاب كنيد. در انتخاب اين روز موقعيت هاي مناسب براي خودتان و مهمانانتان را هم در نظر بگيريد. براي مثال اگر شما و مهمانانتان از طرفداران ورزش هستيد، روز جشن را با يك مسابقه مهم باهم برنامه ريزي نكنيد؛ مگر اينكه قصد داشته باشيد از اين مسابقه هم در كنار جشن تولد لذت ببريد.

 

2. روز جشن را به اطلاع مهمانانتان برسانيد:

6 تا 8 هفته قبل از جشن به مهمانان خود اطلاع دهيد كه در روز مشخصي جشن تولد گرفتيد. اين كار را با تلفن زدن،پيامك زدن و يا ايميل زدن ميتوانيد انجام دهيد. با اين كار شما مهمانان خود را از قبل اماده ميكنيد و اگر به دلايلي عده اي از آنها نتوانستند در جشنتان شركت كنند شما مطلع ميشويد و كسان ديگري را جايگزين آنها ميكنيد. با اين كار تعداد مهمان هايتان مشخص ميشود.

 

3. ليست مهمان ها را داشته باشيد:

دانستن اينكه چه كساني در جشن تولد حضور دارند باعث ميشود كه آماده باشيد. مثلا ميدانيد كه چه كسي به چه چيزي آلرژي دارد يا احتياج به مراقبت هاي خاص دارد و در صورت بروز مسئله اي با چه كسي بايد تماس گرفت. براي آماده بودن براي همه ي اين ها شما بايد ليست كامل مهمان هاي خود را كه شامل نام و نام خانوادگي، آلرژي يا چيزهاي ديگر، شماره تلفن و آدرس والدين را داشته باشيد تا از بروز هرگونه مشكلي بتوانيد جلوگيري كنيد.

 

4. كارت دعوت بفرستيد:

كارت هاي دعوت جشن تولدتان را ميتوانيد از 3 يا 4 هفته قبل براي مهمانانتان بفرستيد.اين كارت را با توجه به تم جشن تولدتان انتخاب كنيد تا به مهمان هايتان به نوعي اطلاع دهيد كه چه در پيش رو دارند.

 

5. راجع به دكور استرس نداشته باشيد:

در چند سال اخير درست كردن دكور تولد تبديل به يكي از سخت ترين كار هاي دنيا شده است به طوري كه بيشتر تمركز روي دكور خواهد بود تا روي خود جشن. براي جلوگيري از اين مورد منزل خود را با يك يا دو رنگ وسايل تزييني تزيين كنيد و چند مورد مرتبط با تم تولدتان به آن اضافه كنيد. به ياد داشته باشيد كه بچه ها توجه زيادي به دكوراسيون نمي كنند.

 

6. منوي غذا تهيه كنيد:

اگر براي يك مهماني نهار تدارك ميبينيد از غذاهاي سنگين تري استفاده كنيد تا مهمان هاي گرسنه ي خود را سير كنيد و برعكس, اگر براي يك عصرانه تدارك ديده ايد غذاهاي سنگين يا شيرين سرو نكنيد تا شام بچه ها را خراب نكند. هميشه در مهماني ها يك نفر هست كه به محض ورود خوردن را شروع ميكند پس در نظر داشته باشيد كه مقداري غذاهاي سالم يا ساندويچ هاي انگشتي داشته باشيد تا همه ي مهمان ها را خوشحال كنيد.

قاليشويي مجيديه

7. بازي و سرگرمي را فراموش نكنيد:

تولد بچه ها احتياج به كمي هيجان و سرگرمي دارد. در اين كار زياده روي نكنيد ولي حداقل يك يا دو بازي،چند سرگرمي و يك ليست موسيقي خوب رمز موفقيت شماست. بازي و سرگرمي مقداري از فشار و استرس را كم ميكند و به شما اجازه مي دهد كه همراه با مهمانان خود اوقات خوبي داشته باشيد.

 

8. نوشيدني تهيه كنيد:

اگر جشن تولد خود را داخل خانه اي با فرش سفيد برگزار ميكنيد از آبميوه هاي پاكتي و يا داخل قوطي استفاده كنيد تا روي فرشتان نريزد وشربت آلبالو يا آب پرتغال را براي يك مهماني خارج از خانه تدارك ببينيد و برعكس، اگر توي حياط يا جايي خارج از منزلتان تولد ميگيريد در انتخاب نوشيدني ها خلاق تر باشيد و آنها را در ليوان هاي زيبا و متنوع سرو كنيد. اگر شما يك مهماني دو ساعته بگزار ميكنيد براي هر مهمان 4 ليوان نوشيدني در نظر بگيريد.

 

9. زمان بندي قابل تغيير داشته باشيد:

يك برنامه ريزي بدون انعطاف باعث داشتن يك ميزبان پر استرس و كلي مهمان خسته ميشود. به جاي برنامه ريزي مو به مو و دقيق كمي انعطاف به زمان بنديتان اضافه كنيد. چند بازي يا سرگرمي اضافه در ذهن خود داشته باشيد تا در صورت خالي بودن وقت از آنها استفاده كنيد.

 

در شروع مهماني مهمانان خود را به محل تولد هدايت كنيد و نيم ساعت وقت استراحت به انها بدهيد تا اگر عده اي ديرتر به مهماني آمدند احساس نكنند كه از چيزي جا مانده اند.بعد غذاهاي سبك خود را سرو كنيد و بازي هايي را كه در نظر گرفته ايد انجام دهيد و در نهايت كيك را بياوريد و كادو ها را باز كنيد و نيم ساعت وقت استراحت بدهيد تا بچه ها بازي كنند وتمام شيريني هاي را كه خورده اند بسوزانند.

منبع: ني ني بان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۱:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

افراد سمي براي زندگي مشترك چه كساني هستند؟

افراد سمي براي زندگي مشترك چه كساني هستند؟
افراد سمي براي زندگي مشترك چه كساني هستند؟
ايسنا/همدان يك دكتري روانشناس در همدان گفت: برخي از افراد براي ازدواج و زندگي مشترك سمي هستند و در صورت انتخاب كردن چنين افرادي ، زندگي مشترك با مشكلات و تعارضات بسياري همراه خواهد شد. 
دكتر ياسر عزيزي ‌سعيد در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه هيچ فردي كامل نيست و همه افراد داراي ويژگي‌ها و رفتارهاي نادرستي هستند، تصريح كرد: نمي‌توانيم اين افراد را دليل نابودي زندگي مشترك لحاظ كنيم اما برخي از رفتارها هستند كه مي‌تواند زندگي عاطفي و ازدواج را با خطرات و گرفتاري‌هايي مواجه كند.
وي افزود: افرادي كه داراي انواع مختلف اختلالات شخصيتي هستند به‌هيچ عنوان براي زندگي مشترك توصيه نمي‌شوند، اينگونه افراد به معناي واقعي كلمه زندگي رابراي همسر خود تلخ خواهند كرد.
وي با اشاره‌اي به اعتياد نيز گفت: اعتياد يكي ديگر از انواع اختلالات است و هرگونه وابستگي شديد و افراطي فرد به هرعاملي كه باعث شود شخص بدون آن مورد آشفته شود، اين اعتياد مي‌تواند در هر زمينه‌اي شود و فرد را معتاد به خود كند كه از اين قبيل اعتيادها مي‌توان به اعتياد انواع مواد مخدرو مشروبات الكلي،بازي‌هاي اينترنتي،فيلم هاي پورن و... مي‌توان اشاره كرد.
مهم‌ترين معيارهاي يك ازدواج موفق چيست؟
مقالات ديگر:قاليشويي حكيميه
عزيزي سعيد يكي از اصلي ترين معيار هاي ازدواج را جذابيت ظاهري دانست و اظهار كرد:تا اين مورد وجود نداشته باشد حتي اگر بقيه مواردهم حاضر است پس ازمدتي فرد دچار دل زدگي مي شود در واقع اين مورد هماني است كه طرف ميگويد "به دلم نشست" به دل نشستن در هرفرد فرق ميكند وممكن است فرد الف از نظر من زيبا است اما از نظر شما نه .
اين روانشناس در ادامه ياد آور شد: اين مورد به گونه‌اي نيست كه با گذر زمان حل شود، درست است كه زيبايي بعداز مدتي معمولي مي‌شود اما نازيبايي و به دل ننشستن هيچ‌گاه عادي نخواهد شد و چه بسا فكر مشغولي‌هايي براي فرد و مقايسه همسرش با ديگران در ذهنش ايجاد كند و در نهايت اين روند منجر به دلسردي از همسر مي‌شود.
عزيزي سعيد ديگر معيار ازدواج را تناسب داشتن و نزديك بودن به لحاظ خانوادگي،فرهنگي و جهان بيني برشمرد و گفت: اين موارد تاثير زيادي در ايجاد آرامش در زندگي مشترك دارد و اين تفكر كه من با خود فرد ازدواج مي‌كنم به اين معني است كه خودش برايم مهم است نه خانواده‌اش، ديدگاه اشتباهي است، زيرا در طول زندگي ناگزير ارتباطاتي با خانواده فرد وجود دارد و هرچند اين رابطه تنگاتنگ هم نباشد اما در زندگي زوجين اثر گذار خواهد بود.
وي از نزديك بودن شرايط وديدگاه‌هاي اقتصادي دختر و پسر بيان كرد: هنگامي كه زوجين از نظر شرايط مالي به يكديگر نزديكتر شوند و از نظر ديدگاهي كه نسبت به خرج كردن درآمد و حتي نحوه ايجاد درآمد و به نوعي نظرشان نسبت به دخل وخرج يكسان و يا نزديك به هم شود تنش كمتري را در زندگي مشترك تجربه خواهند كرد.
اين روانشناسي با اشاره به نزديك بودن خلق وخوي و ارتباط با اطرافيان ،افزود: هر چه تفاهم بيشتري در ميزان ارتباط و معاشرت با خانواده و دوستان بين زوجين ايجاد شود خشنودتر خواهند بود.
وي افراد را از نظر تيپ شخصيتي به برونگرا و ميان گرا و درونگرا تقسيم و اظهار كرد: افراد برونگرا تمايل زيادي به رفت وآمد دارند و در ارتباطات باهيجان و گرم هستند، حال تصور كنيد فردي برونگرا با شخصي كه درونگراست ازدواج كند، فرد درونگرا كه در خانه ماندن را به بودن در جمع ترجيح مي دهد و زودتر از زوج برونگرايش خسته مي‌شود چون به هيجانات كمتري براي برانگيخته شدن نياز دارد.
عزيزي سعيد در ادامه گفت: گذشته از اختلاف نظراتي كه اين دو فرد براي برقراري ارتباط با ديگران دارند،در رابطه با خودشان نيز دچار مشكلاتي مي‌شوند و هرچه اين دو نفر در دو طرف پيوستار درونگرايي و برونگرايي باشند به همان ميزان دنياي متفاوتي را تجربه مي‌كنند و ازهم دورتر مي‌شوند.
وي در پايان به آخرين معيار ازدواج يعني داشتن موضوعات مشترك پرداخت و تصريح كرد: هر چه موارد مشترك بيشتر شود در نتيجه بهتر مي‌توان با يكديگر صحبت كرد و همكلام وهمراه شد در نتيجه صميميت عاطفي را به دنبال خواهد داشت‌ كه اين موارد مشترك مي‌تواند علاقه مندي‌هاي مذهبي،سياسي،ورزشي،و... شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۹:۳۶ توسط:onlinetabliq موضوع: