onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

تورم ماهانه مسكن كمتر شد

در ماه گذشته تورم سالانه و نقطه به نقطه آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران افزايش و تورم ماهانه آن كاهش پيدا كرد.

آفتاب‌‌نيوز :مركز آمار ايران در گزارش امروز خود با عنوان شاخص و متوسط قيمت آپارتمان هاي مسكوني مناطق ۲۲ گانه شهر تهران، نوشت: در آذر ماه امسال، شاخص قيمت آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به عدد ۱۷۴.۳ رسيده است كه نسبت به ماه قبل (۱۶۷.۴)، ۴.۱ درصد افزايش داشته است.

منظور از تورم ماهانه، درصد تغيير عدد شاخص قيمت ماه جاري، نسبت به ماه قبل است. در ماه گذشته، تورم ماهانه قيمت آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران ۴.۱ درصد بوده است. تورم ماهانه آذر ماه در مقايسه با همين اطلاع در ماه قبل (۵.۰ درصد)، ۰.۹ واحد درصد كاهش داشته است.

مقالات بيشتر:ايمپلنت كره اي

افزايش تورم نقطه به نقطه و سالانه

منظور از تورم نقطه به نقطه، درصد تغيير عدد شاخص قيمت نسبت به ماه مشابه سال قبل بوده و در آذر ماه سال جاري تورم نقطه به نقطه قيمت آپارتمان­ هاي مسكوني شهر تهران به عدد ۵۲.۱ درصد رسيده است. تورم نقطه به نقطه اين ماه در مقايسه با ماه قبل (۵۰.۰ درصد) ۲.۱ واحد درصد افزايش داشته است.

منظور از نرخ تورم سالانه، درصد تغيير ميانگين اعداد شاخص قيمت در يك سال منتهي به ماه جاري، نسبت به شاخص دوره مشابه سال قبل بوده و نرخ تورم سالانه آذر ماه ۱۴۰۱ آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به عدد ۳۷.۱ درصد رسيده است كه نسبت به همين اطلاع در ماه قبل(۳۵.۰ درصد)، ۲.۱ واحد درصد افزايش داشته است.

متوسط قيمت آپارتمان­ در تهران

متوسط وزني و حسابي قيمت آپارتمان‌هاي مسكوني فروش رفته در ماه گذشته در مناطق ۲۲گانه شهر تهران به ترتيب به ۵۰ ميليون و ۴۴۷ هزار تومان و ۴۸ ميليون و ۴۵۴ هزار تومان رسيده است. در همين ماه منطقه يك پايتخت با متوسط وزني قيمت ۱۰۷ ميليون و ۱۱۴ ميليون تومان بيشترين و منطقه ۱۸ با متوسط وزني قيمت ۲۵ ميليون و ۶۳۹ ميليون تومان كمترين قيمت را در بين مناطق ۲۲ گانه شهر تهران به خود اختصاص داده است.

مقالات ديگر:ظروف كرايه پيروزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۳۴:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

قاتل اعضاي خانواده اهوازي دستگير شد

رئيس پليس آگاهي خوزستان گفت: قاتلي كه سال گذشته چهار نفر از اعضاي يك خانواده را در اهواز به قتل رسانده بود، توسط پليس آگاهي خوزستان دستگير شد.

ايسنا: رئيس پليس آگاهي خوزستان گفت: قاتلي كه سال گذشته چهار نفر از اعضاي يك خانواده را در اهواز به قتل رسانده بود، توسط پليس آگاهي خوزستان دستگير شد.

سرهنگ سيروس دريكوند اظهار كرد: به دنبال وقوع يك فقره تيرانداري منجر به قتل چهار نفر از اعضاي يك خانواده در ۲۲ شهريورماه سال گذشته در يكي از مناطق اهواز بلافاصله موضوع به صورت ويژه در دستور كار كارآگاهان پليس آگاهي قرار گرفت.

وي با اشاره به اينكه كارآگاهان دايره مبارزه با قتل پليس آگاهي استان خوزستان از همان لحظات اوليه با انجام تحقيقات گسترده پليسي در اين ارتباط دو نفر كه در قتل معاونت داشتند را دستگير كردند، افزود: با تلاش مستمر و شبانه‌روزي ماموران پليس آگاهي، مخفيگاه قاتل در شهرستان شوش شناسايي شد.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه سعادت آباد

رئيس پليس آگاهي خوزستان گفت: كارآگاهان پليس آگاهي با اخذ نيابت قضايي و طي عمليات منسجم و غافلگيرانه، متهم را امروز در مخفيگاهش دستگير كردند.

سرهنگ دريكوند با بيان اينكه در اين عمليات يك قبضه سلاح كلاش به كار گرفته شده در صحنه قتل از محل اختفاي متهم به همراه ۲۸ تير جنگي كشف شد، افزود: در تحقيقات انجام شده و با توجه به مستندات جمع‌آوري شده متهم صراحتا به قتل چهار نفر و مجروحيت دو نفر ديگر اعتراف و انگيزه خود را اختلاف قبلي عنوان كرد.

وي گفت: متهم پس از تشكيل پرونده تحويل مراجع قضائي شد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج نازي آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۱۹:۰۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

درمان سوزش معده با خوردن نقاط سياه روي موز!

 

موزها ميزان زيادي فيبر دارند كه براي حفظ سلامت بدن مفيد است. موزهاي ظاهرا خراب و سياه شده بيش از موزهاي سالم و زرد رنگ خاصيت دارند.

به گزارش سلام نو به نقل از «همشهري آنلاين»، نقاط سياه روي موزهاي سالم داراي نوعي پروتئين است كه به كاهش رشد سلول‌هاي تومور و سرطان كمك مي‌كند. موزها ميزان زيادي فيبر دارند، افزون بر اين داراي فيبر بيشتري هستند كه براي حفظ سلامت بدن مفيد است.

ضد فشار خون

موزهاي لكه دار سياه مملو از پتاسيم هستند كه به طرز معجزه آسايي براي سلامت قلب موثر است. پتاسيم به تنظيم فشار خون كمك مي‌كند و مي‌تواند در جلوگيري از سكته و حملات قلبي اثر زيادي داشته باشد.

مقالات بيشتر:خدمات مجالس ختم

انرژي زا

موز يك ميوه بسيار انرژيك است. ميزان زيادي كربن و آب دارد وغني از كالري است و پتاسيم موجود در آن قند خون را نيز تنظيم مي‌كند.

درمان سوزش معده

موز در كاهش سوزش معده، حالت ترش كردن و رفلاكس موثر است. پتاسيم بالاي موجود در آن حالت اسيدي معده را با افزايش سطح (پ. هاش) خون خنثي مي‌كند.

ضد اضطراب و افسردگي

موز حاوي يك تركيب شيميايي به نام تريپتوفان است كه به تقويت حافظه كمك مي‌كند. علاوه بر اين خوردن موز باعث توليد سروتونين مي‌شود كه باعث تقويت روحيه شده انسان را از حالت افسردگي در مي‌آورد و اين خاصيت در موزهاي سياه بيشتر است.

هضم كننده غذا

به دليل ميزان بالاي فيبري كه موز دارد، بسيار در فرايند هضم غذا موثر است. همچنين به دليل داشتن پكتين (كربوهيدراتي محلول در آب كه در برخي ميوه‌هاي رسيده وجود دارد) موجب درست كار كردن سيستم گوارش مي‌شود.

كاهنده فشارهاي روحي و عصبي

به دليل غني بودن موز از ويتامين‌هاي گروه ب، خوردن موز مي‌تواند بعضي از اين احساسات و حالات روحي و عصبي را مهار كند و همچنين به دليل داشتن مقدار فراوان پتاسيم مي‌تواند در كنترل قند خون كه يكي از دلايل استرس و حالات عصبي است، بسيار كمك كننده باشد.

مقالات ديگر:رواشناس و مشاور خانواده


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۰۵:۲۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

رأي ديوان عدالت اداري درباره تراكنش‌هاي بانكي

هيات عمومي ديوان عدالت اداري اعلام كرد: واريز به حساب‌هاي بانكي از طريق ابزار پرداخت‌هاي بانكي از جمله دستگاه‌هاي كارتخوان امر تجاري تلقي نمي‌شود و اثبات غيردرآمدي بودن آن با مودي مالياتي است.

آفتاب‌‌نيوز :به دنبال شكايت از سازمان امور مالياتي كشور و درخواست ابطال بند ۴ بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۵۴۹/ص تاريخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ اين سازمان در مورد اينكه واريز به حساب هاي بانكي از طريق ابزار پرداخت هاي بانكي از جمله دستگاه هاي كارتخوان بانكي تجاري نبوده و اثبات غيردرآمدي بودن آن با مودي است و اين مقرره پس از بحث در هيات عمومي ابطال شد.

به گزارش ديوان عدالت اداري، در اين رأي آمده است: براساس رويه ديوان عدالت اداري كه در راي شماره ۹۹۰۹۹۷۰۹۰۶۰۱۱۵۱۱ تا ۹۹۰۹۹۷۰۹۰۶۰۱۱۵۲۱ تاريخ ۱۷ اسفند هيات تخصصي مالياتي بانكي ديوان عدالت اداري منعكس و به تاييد دستورالعمل شماره ۲۰۰/۹۹/۱۶ تاريخ ۳۱ فروردين ۱۳۹۹ سازمان امور مالياتي كشور منتهي شده است، صرف انجام تراكنش هاي بانكي جنبه درآمدي ندارد و بار اثبات در اين زمينه براساس بندهاي ۱۱ و ۱۸ دستورالعمل مزبور برعهده مامورين مالياتي است و نه مؤديان و برمبناي ماده ۹۵ قانون ماليات هاي مستقيم بايد اقدامات لازم درخصوص احراز و تحقق درآمد انجام شود.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم

همچنين استناد به مواد ۱۰ و ۱۱ قانون پايانه‌هاي فروشگاهي و سامانه مؤديان مربوط به زماني است كه قانون مذكور به نحو كامل اجرا و كد يكتا نيز صادر شود و سازمان امور مالياتي هم دليلي بر اينكه مؤدي اين ابزار پرداخت را براي پرداخت ها و تراكنش هاي اقتصادي خويش معرفي كرده باشد، ارائه نكرده است همچنين بند ۴ بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۵۴۹/ص تاريخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ سازمان امور مالياتي كشور به استناد بند (م) تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ كل كشور صادر شده و براساس بند قانوني يادشده، همه حساب‌هاي متصل به شبكه شاپرك به صورت پيش‌ فرض حساب فروش هستند و مفاد قانون دلالتي بر اين ندارد كه ساير ابزارهاي پرداخت نيز حساب فروش محسوب مي‌شوند و به خودي خود اقلام آنها به عنوان درآمد مشمول محسوب شده و اثبات غيردرآمدي بودن آنها برعهده مؤدي بوده و حكم مقرر در قانون نيز مربوط به سال ۱۴۰۰ به بعد است و بنا به مراتب فوق، بند ۴ بخشنامه شماره ۲۰۰/۵۵۴۹/ص تاريخ ۲۶ خرداد ۱۴۰۱ سازمان امور مالياتي كشور كه متضمن احكامي مغاير با قوانين مذكور است، خلاف قانون و خارج از حدود اختيار بوده و مستند به بند يك ماده ۱۲ و مواد ۱۳ و ۸۸ قانون تشكيلات و آيين دادرسي ديوان عدالت اداري مصوب سال ۱۳۹۲ از تاريخ تصويب ابطال مي‌شود.

مقالات ديگر:انواع ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۱۵:۱۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

وورد دادسراي نظامي به حادثه مرگ دختر ۱۲ در شهرستان بستك

دختر ۱۲ ساله اهل بستك در جريان تيراندازي و تعقيب و گريز خودرو مشكوك توسط پليس در شهرستان بستك استان هرمزگان جان باخت. در «دادسراي نظامي» براي بررسي فوت اين دختر پرونده تشكيل شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ميزان، دادستان نظامي استان هرمزگان اين حادثه هيچ ارتباطي به اغتشاشات اخير نداشته و در اين خصوص پدر متوفي هم بيانيه اي صادر كرده است.

دادستان نظامي استان هرمزگان از تشكيل پرونده قضايي براي فوت يك دختر در تعقيب و گريز پليس در شهرستان بستك خبر داد.

حيدري دادستان نظامي استان هرمزگان اظهار كرد: چند شب گذشته از طرف ماموران انتظامي شهرستان بستك در محور لار به ميستان تعقيب و گريزي انجام شده است.

مقالات بيشتر:ايمپلنت دندان فوري

جزييات مرگ دختر ۱۲ ساله در هرمزگان با تيراندازي پليس

وي افزود: طبق گفته ماموران حاضر در صحنه، ماموران در شب حادثه به يك دستگاه خودروي پژو پارس سفيد رنگ كه شيشه هاي آن كاملا دودي بوده مشكوك مي شوند و با تابلوي ايست و چراغ گردان اقدام به متوقف كردن خودرو مي كنند كه راننده خودرو پژو پارس توجهي به اخطار ايست نمي كند و به مسير خود ادامه مي دهد.

دادستان نظامي استان هرمزگان افزود: به گفته ماموران، انها براي متوقف كردن خودرو اقدام به تعقيب و گريز و شليك به لاستيك خودرو ميكنند و در نهايت چند تير به لاستيك و بدنه خودروي پژو پارس اصابت مي كند اما همچنان به مسير خود ادامه مي دهد.

دادستان نظامي هرمزگان بيان كرد: در نهايت با پنجر شدن لاستيك ها، خودروي پژو پارس متوقف ميشود و قادر به ادامه مسير نبوده است.

حيدري بيان كرد: طبق اظهارات ماموران حاضر در صحنه، خودرو پژو پارس ۴ سرنشين داشته كه با متوقف شدن خودرو متوجه مي شوند يكي از سرنشينان كه دختري ۱۲ ساله بوده از ناحيه كمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و خونريزي داشته كه بلافاصله توسط ماموران با مركز اورژانس ۱۱۵ تماس گرفته و تقاضاي امداد مي شود.

وي ادامه داد: فرد مجروح به سرعت به بيمارستان شهرستان بستك اعزام شود كه علي رغم انجام اقدامات درماني در طول مسير، مجروح حادثه فوت مي كند.

دادستان نظامي هرمزگان بيان كرد: همچنين پدر متوفي با حضور در دادسرا اعلام كرده است كه ساعت ۴ و نيم عصر روز گذشته همراه خانواده عازم شهرستان كوهيج بودند كه از طرف يك خودروي ۴۰۵ مورد تير اندازي قرار مي گيرند و چند تير به بدنه و لاستيك خودروي انها برخورد مي كند.

وي افزود: پدر متوفي در مورد قتل فرزندش شكايتي ثبت كرده است.

دادستان نظامي هرمزگان تاكيد كرد: به محض اطلاع از حادثه مقام قضايي به همراه اكيپ بررسي صحنه جرم شامل پزشكي قانوني، كارشناس اسلحه و بازپرس جنايي در محل حادثه حضور پيدا مي كنند و اقدامات قضايي لازم را انجام مي دهند.

 

حيدري گفت: فردي كه اقدام به تيراندازي كرده بود شناسايي شده و در حال حاضر پرونده در دادسراي نظامي هرمزگان در حال رسيدگي و تحقيقات با جديت ادامه دارد.

دادستان نظامي هرمزگان تاكيد كرد:دادسراي نظامي بدون توجه به حواشي و با دقت كامل و بر اساس مقررات و قوانين به موضوع رسيدگي و عدالت را اجرا خواهدكرد.

حيدري تصريح كرد: اين حادثه هيچ ارتباطي به اغتشاشات اخير نداشته و در اين خصوص پدر متوفي هم بيانيه اي صادر كرده است.

مقالات ديگر:تشريفات ترحيم پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۴:۵۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

وزير كار: انتخاب كالا در طرح كالابرگ يا دريافت يارانه نقدي اختياري است

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اعلام اينكه ۱۱ قلم كالا براي اجراي طرح كالابرگ آماده شده است، گفت: امكان انتخاب كالا و يا دريافت يارانه نقدي براي مردم فراهم شده است.

خبرگزاري ميزان _ صولت مرتضوي، وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي در حاشيه جلسه هيئت دولت در رابطه با اجراي طرح كالابرگ گفت: وزارت تعاون با همكاري بانك مركزي، وزارت اقتصاد و وزارت صمت سامانه‌اي براي اجراي طرح كالابرگ طراحي كرده است كه در چند شهرستان هرمزگان آزمايشي اجرا شدند.

وي اعلام كرد: اكنون اين آمادگي وجود دارد تا در گستره استان هرمزگان اين طرح به صورت اختياري انجام شود؛ يعني مردم مي‌توانند يارانه نقدي بگيرند يا كالا خريد كنند.

مقالات بيشتر:نقاشي ساختمان نياوران

مرتضوي در پايان تصريح كرد: حدود ۱۱ قلم كالا پيش‌بيني شده است كه انتخاب اين كالاها هم اختياري است. يعني يك فرد مي‌تواند با تمام يارانه‌اش برنج يا كالاهاي پروتئيني بخرد.

تعيين دستمزد كارگران در جلسه آينده شوراي كار

وي همچنين اعلام كرد: واريز حقوق بازنشتگان تامين اجتماعي به همراه يك ماه معوقه افزايش ساير سطوح، از ديگر اقداماتي بود كه توسط در وزارت كار، رفاه و تعاون اجتماعي انجام شد.

وزير كار گفت: براي تعيين حداقل دستمزد و حقوق كارگران، قرار بر اين شده است كه در جلسه آتي شوراي كار نسبت به انتخاب كميسيون تخصصي براي بررسي شرايط و موازين قانوني اين موضوع، اتخاذ تصميم شود.

جاماندگان يارانه به سايت سامانه هدفمندي‌يارانه‌ها مراجعه كنند

صولتي همچنين در رابطه با پرداخت يارانه به جاماندگان تصريح كرد: افرادي كه تحت هر شرايطي يارانه خود را دريافت نكرده‌اند و استحقاق دريافت يارانه هستند و يا در زمان مقرر ثبت نام نكرده بودند، مي‌توانند با مراجعه به سامانه سازمان هدفمندي يارانه‌ها در اين سامانه ثبت‌نام كنند.

مقالات ديگر:محضر عقد شيك تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۲:۱۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

دليل گراني خودرو از نظر وزارت صنعت؛ دلار مقصر است/ يك قدم تا ۶۰۰ ميليوني شدن پژوپارس

بازار خودرو بي‌توجه به اظهارات مقامات دولتي، به صورت ساعتي در حال تغيير است.

مريم فكري: با وجود افزايش عجيب قيمت خودرو در هفته هاي اخير كه گويي ترمز قيمت‌ها در بازار بريده است، سخنگوي وزارت صنعت، معدن و تجارت اعتقاد دارد كه قيمت‌ها در بازار خودرو تحت تاثير نرخ ارز افزايشي شده ‌ قيمت‌سازان (دلالان) با معاملات صوري قيمت‌سازي مي‌كنند.

اميد قاليباف در حساب توييتر خود نوشت: قيمت خودرو متاثر از نرخ ارز در بازار (نه در كارخانه) افزايش يافته اما چقدر؟ معتقدم با معاملات صوري قيمت‌سازي مي‌كنند.

به اعتقاد او، اثبات اين مدعا كشف قيمت ۴۰۰۰ دستگاه شاهين و هايما در بورس است كه به‌طور ميانگين ۲۰۰ ميليون تومان زير قيمت بازار بود، بنابراين مردم فريب قيمت‌سازها را نخورند؛ عرضه‌ها در بورس ادامه دارد.

اما در مقابل اين ادعا، برخي از تحليلگران معتقدند خودروسازان در بورس باعث افزايش قيمت خودرو شده‌اند ك با معاملات صوري و افزايش دادن قيمت خودرو عامل اصلي گراني و افزايش در بازار خودرو هستند.

مقالات بيشتر:نقاشي ساختمان شمال تهران

قيمت دلار با بازار خودرو چه كرد؟

در اين ميان، وزير صنعت نيز در اظهارنظري در خصوص علت افزايش قيمت خودرو در دو هفته گذشته گفت: آنچه كه در اين دو ماه خيلي در اين بازار آشفتگي ايجاد كرده، قيمت‌هاي بازار است. قيمت‌هاي بازار به دنبال افزايش قيمت قطعات بالا نرفته است، بلكه از آنجا كه عرضه و تقاضاي خودرو در بازار متوازن نيست، خودرو به نادرستي تبديل به يك كالاي سرمايه‌اي شده و افرادي كه مي‌خواهند ارزش پول خود را حفظ كنند، به سراغ خريد خودرو مي‌روند.

وي عنوان كرد: وقتي قيمت دلار افزايش پيدا مي‌كند، قيمت خودرو نيز بالا مي‌رود. اگر دلار نيز پايين بيايد، قيمت خودرو نيز كاهش پيدا مي‌كند. در سال‌هاي گذشته نيز دقيقا قيمت‌هاي بازار با قيمت ارز بالا رفته و با قيمت ارز نيز پايين آمده است.

وي تاكيد كرد: راه حل اين است كه ما در درجه نخست بين عرضه و تقاضا در بازار خودرو تعادل برقرار كنيم.

دليل گراني خودرو از نظر وزارت صنعت؛ دلار مقصر است/ يك قدم تا ۶۰۰ ميليوني شدن پژوپارس

مردم براي حفظ ارزش پول، خودرو مي‌خرند

در اين ميان، معاون دفتر صنايع خودروي وزارت صمت با بيان اينكه مردم براي حفظ ارزش پول خود در حوزه خودرو سرمايه‌گذاري مي‌كنند، گفت: با توجه به افزايش توليد ماهانه خودرو، ايران دهمين خودروساز دنيا شد.

ابوالفضل خلخالي در يك گفت‌وگوي راديويي بر ضرورت كاهش جذابيت سرمايه‌گذاري در بازار خودرو كشور تاكيد و اظهار كرد: درحال‌حاضر خودرو در ايران به يك كالاي سرمايه‌اي تبديل شده است و در نتيجه مردم براي حفظ ارزش پول خود در اين حوزه سرمايه‌گذاري مي‌كنند.

 

او با بيان اين‌كه قيمت خودرو متاثر از پارامترهاي مختلف تورمي و تغييرات نرخ ارز نوساني مي‌شود، عنوان كرد: هم‌اكنون قيمت خودرو در بازار آزاد متاثر از پارامترهاي مزبور است؛ از اين رو براي جلوگيري از اين موضوع روش‌هاي مختلفي را مي‌توان در پيش گرفت تا بتوان جذابيت سرمايه‌گذاري در بازار خودرو را كم كرد.

خلخالي گفت: در شرايط حاضر يكي از راهكارهاي مناسب براي كم شدن جذابيت بازار خودرو، عرضه خودرو در بورس كالاست. راهكار ديگر بحث افزايش عرضه خودرو است كه تمام تلاش وزارت صمت در سال جاري اين بوده كه بتواند عرضه خودرو را در كشور افزايش دهد.

در اين شرايط، آن‌طور كه در روند بازار حاكم است، بيم افزايش بيشتر قيمت‌هاست. گزارش ميداني خبرگزاري خبرآنلاين حاكي از آن است كه قيمت پژوپارس اتوماتيك مدل ۱۳۹۹ به مرز ۶۰۰ ميليون تومان رسيده است. در حال حاضر اين خودرو در بازار به قيمت ۵۹۰ ميليون تومان به فروش مي‌رود كه طي ۲۴ ساعت گذشته ۱۰ ميليون تومان گران شده است. پژو ۴۰۵ SLX نيز طي ۲۴ ساعت گذشته ۵ ميليون تومان گران شده و به ۴۲۰ ميليون تومان افزايش يافته است.

در اين ميان، پژو ۲۰۷ دنده‌اي مدل ۱۴۰۱ در بازار ۵۷۰ ميليون تومان قيمت پيدا كرده است. پژو۲۰۷ اتوماتيك مدل ۱۴۰۰ اما با افزايش حدود ۵ ميليون توماني قيمت، در بازار به قيمت ۷۳۰ ميليون تومان به فروش مي‌رود.

قيمت پژو ۲۰۶ تيپ ۲ نيز با افزايش ۲ ميليون توماني به ۴۳۰ ميليون تومان رسيد و قيمت پژو ۲۰۶ تيپ ۵ با افزايش ۵ ميليون توماني، به ۴۷۰ ميليون رسيد.

بنا به اين گزارش، قيمت سمند EF۷ نسبت به ديروز ۴۵۵ ميليون ثابت ماند و تارا دنده‌اي هم با افزايش ۵ ميليون توماني، در حدود ۵۷۰ ميليون تومان به فروش رفت.

قيمت دنا اتوماتيك توربوپلاس ۷۰۰ميليون شد و رانا پانوراماپلاس نيز با افزايش ۵ ميليوني به ۴۹۰ ميليون تومان رسيد.

در اين ميان، قيمت پرايد ۱۱۱ نسبت به روز گذشته ۲۴۵ ميليون تومان ثابت ماند. پرايد ۱۳۱ هم بدون تغيير به ۲۳۵ ميليون رسيد.

همچنين تيبا صندوق دار SX بنزيني با قيمت ۲۷۵ ميليون تومان، ساينا S دنده‌اي‌ ۲۹۰ ميليون تومان و كوييك دنده‌اي ۲۹۰ ميليون به فروش رفت.

مقالات ديگر:بهترين متخصص ايمپلنت تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۰۲:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

ويتامين D به حفظ عضلات دوران پيري كمك مي‎كند

يك راه براي حفظ قدرت عضلات با افزايش سن اين است كه به اندازه كافي ويتامين D مصرف كنيد.

به گزارش «تابناك» به نقل از مهر از هلث دي نيوز، محققان در برزيل و انگلستان دريافتند كه در افراد مسني كه با كمبود ويتامين D مواجه بودند، خطر از دست دادن قدرت عضلات ۷۸ درصد افزايش مي‌يابد.

مقالات بيشتر:نقاشي ساختمان تهران

«تياگو دا سيلوا الكساندر»، عضو تيم تحقيق از دانشگاه سائو كارلوس برزيل، مي‌گويد: «ويتامين D به خاطر نقشش در عملكردهاي مختلف شناخته شده است. نقش‌هاي بسيار آن شامل كمك به ترميم عضلات و آزاد سازي كلسيم براي سينتيك انقباض عضلات است. بنابراين انتظار مي‌رفت كه باعث ايجاد تغييرات عضلاني شود.»

براي اين مطالعه، محققان داده‌هاي بيش از ۳۲۰۰ نفر در ايالات متحده در رده سني ۵۰ سال به بالا را كه هنوز از دست دادن عضلات مرتبط با سن، معروف به Dynapenia برخوردار نبودند، تجزيه و تحليل كردند.

اين از دست دادن عضلات كه مي‌تواند تا حدودي توسط آتروفي توضيح داده شود، يك عامل مهم براي ناتواني جسمي در زندگي است و منجر به زمين خوردن، بستري شدن، و مرگ مي‌شود.

محققان به مدت چهار سال شركت كنندگان در مطالعه را تحت نظر داشتند. آنها قدرتِ گرفتن اجسام را ارزيابي كردند، كه نماينده‌اي از قدرت كلي عضلات در نظر گرفته شده است.

شركت كنندگان داراي كمبود ويتامين D (زير ۳۰ نانومول در ليتر) ۷۰ درصد بيشتر با خطر ابتلاء به از دست دادن عضلات در پايان مطالعه نسبت به كساني كه داراي سطح طبيعي ويتامين D كه بيش از ۵۰ نانومول در ليتر تعريف شده است، مواجه بودند.

الكساندر گفت: «اين يك يافته مهم است زيرا نشان مي‌دهد كه كمبود ويتامين D خطر ضعف عضلات را ۷۰ درصد افزايش مي‌دهد.»

وي در ادامه افزود: «اختلالات غدد درون ريز مانند كمبود ويتامين D مي‌تواند منجر به از بين رفتن تراكم مواد معدني استخوان و همچنين كاهش توده، قدرت و عملكرد عضلات شود.»

وي گفت: «اين يافته‌ها ثابت مي‌كند كه خطر ضعف عضلات با كمبود ويتامين D افزايش مي‌يابد.»

بدن فقط هنگامي كه مناطق بزرگي از پوست در معرض نور خورشيد قرار مي‌گيرد، ويتامين D را سنتز مي‌كند.

الكساندر تاكيد مي‌كند: «لازم است مردم بدانند در صورت عدم دريافت ويتامين D كافي، خطر از دست دادن قدرت عضلات را دارند. آنها بايد خود را در معرض آفتاب قرار دهند، غذاي سرشار از ويتامين D بخورند يا مكمل مصرف كنند و براي حفظ قدرت عضلات تمرينات مقاومتي انجام دهند.»

مقالات ديگر:بهترين خانه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۰:۰۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

دفاع تمام قد كيهان از دولت رئيسي

در طول ۳ ماه گذشته كشورمان شاهد رونمايي از دستاوردهاي شگفت‌انگيز متخصصان و دانشمندان ايراني آن هم در شرايط تحريم بود.

كيهان در مطلبي به دستاوردهاي دولت پرداخت و نوشت: در طول ۳ ماه گذشته كشورمان شاهد رونمايي از دستاوردهاي شگفت‌انگيز متخصصان و دانشمندان ايراني آن هم در شرايط تحريم بود.

در ادامه آمده است؛چند روز پيش در يكي از رسانه‌هاي منتسب به طيف مدعي اصلاحات كليپي حاوي سخنان آيت‌الله رئيسي رئيس‌جمهور درباره پيشرفت‌هاي كشور را بازنشر كرد.در آن كليپ، رئيسي مي‌گفت: «رئيس‌جمهور يكي از كشورها زماني كه پيشرفت‌هاي ما را ديد، سفر خود را يك روز ديگر تمديد كرد تا از پيشرفت‌ها و نوآوري‌هاي ما بيشتر بازديد كند»

در ذيل آن با لودگي عباراتي كنايه‌آميز در نفي سخنان رئيس‌جمهور نوشته بود.

جدا از اينكه خيل عظيمي از پيشرفت‌هاي بزرگ كشور در حوزه‌هاي مختلف در سال‌هاي پس از پيروزي انقلاب از نگاه اين طيف پيشرفت محسوب نمي‌شود، تنها در طول ۳ ماه گذشته كشورمان شاهد رونمايي از دستاوردهاي شگفت‌انگيز متخصصان و دانشمندان ايراني آن هم در شرايط تحريم بود كه تحسين دنيا را برانگيخت و انكار يا درست نديدن آنها تنها از فرد يا افرادي برمي‌آيد كه يا قادر به درست ديدن نيستند يا اساسا به دلايلي كه گفته شد نبايد اين دستاوردها را ببينند. بخوانيد:

مقالات بيشتر:ظروف كرايه ولنجك

۱- چند هفته پيش دانشمندان تحت تحريم ايراني توانستند با «ژن‌درماني» بيماري سرطان خون را درمان و دنيا را به تحسين وادار كنند.

۲- هفته قبل از آن صنايع دفاعي و نظامي تحريم شده ما به توان توليد موشك ‌هايپرسونيك به عنوان يك دستاورد فوق پيشرفته نظامي دست پيدا كرد و جمهوري اسلامي ايران را در اين زمينه به آمريكا و چين و روسيه رساند.

۳- چند روز قبل‌تر از آن صنعت فضايي تحت تحريم كشور ماهواره بر سوخت جامد قائم ۱۰۰ با قابليت حمل موك قاره‌پيما و پرتاب ماهواره‌هاي ايراني به فضا را با موفقيت آزمايش و دنيا را متحير كرد.

۴- يك هفته قبل‌تر تلسكوپ رصدخانه ملي ايران با قابليت رصد اجسام پر نور با فاصله ۷ميليارد سال، نورگيري شد و قدرت محققان و دانشمندان تحت تحريم ايران را به رخ دنيا كشيد.

۵- چند هفته قبل‌تر از آن مهندسان و محققان صنعت نفت تحت تحريم ايران اولين پالايشگاه فراسرزميني به نام ال‌پاليتو را در ونزوئلا با ظرفيت پالايش روزانه ۱۰۰هزار بشكه نفت خام ميدان‌هاي كشور و با هدف خنثي ‌سازي تحريم‌ها راه‌اندازي كردند.

۶- چند روز قبل‌تر از آن به طور همزمان ۶ نيروگاه برق حرارتي در آذربايجان شرقي‌، آذربايجان غربي‌، فارس و خراسان رضوي به دست مهندسان تحت تحريم ايراني ساخته و به شبكه سراسري برق اضافه شد و ظرفيت توليد برق كشور را به هزار و ۲۶مگاوات افزايش داد.

اين موارد در كنار دهها و صدها دستاورد بزرگ و عظيم متخصصان و دانشمندان ايراني كه حاكي از حركت پرشتاب قطار پيشرفت كشور است، درحالي است كه كمترين نمود و جلوه‌اي در اظهارات، مواضع و رسانه‌هاي طيف مدعي اصلاحات و جريان غربگرا ندارد و گويي هرآنچه مربوط به پيشرفت و اقتدار و سربلندي كشور است براي آنها قابل مشاهده و دريافت نيست اگر به انكار آنها مامور نباشند!

مقالات ديگر:نقاشي ساختمان در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۱۶:۴۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

كمبود پول نقد در كشور صحت دارد؟

عليرضا قيطاسي دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي و نيمه دولتي، با بيان اينكه مشكل نقدينگي در شبكه بانكي نداريم گفت: كمبود اسكناس را اعلام كنيد.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي و نيمه دولتي گفت: خودپردازها مشكلي از نظر تامين نقدينگي ندارند.

درپي مطرح شدن ادعاهايي مبني بر اينكه "دستگاه هاي خودپرداز در ارائه پول نقد با كمبود اسكناس مواجه هستند"، دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي و نيمه دولتي اعلام كرد كه در شبكه بانكي و خودپردازها مشكلي از نظر تامين نقدينگي و اسكناس وجود ندارد.

عليرضا قيطاسي اظهار كرد: اكنون در كشور و شبكه بانكي مشكلي از نظر نقدينگي نداريم و اگر كسي در بانك مشخصي با مشكل كمبود اسكناس و نقدينگي مواجه شده‌ است، اعلام كند تا پيگيري‌ها انجام شود.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه جردن

وي با بيان اينكه شعب بانك‌ها فعال و دستگاه‌هاي خودپرداز نيز فعال هستند و مشكلي از نظر ارائه اسكناس و تامين نقدينگي نداريم، گفت: موردي از بانك‌ها به شوراي هماهنگي بانك‌ها گزارش نشده كه با كمبود اسكناس مواجه باشند.

دبير شوراي هماهنگي بانك‌هاي دولتي و نيمه دولتي همچنان تاكيد كرد: هيچ مشكلي از نظر تامين مالي در كشور وجود ندارد و از خزانه‌هاي بانك مركزي هم پيگيري كرديم، مشكلي وجود ندارد.

مقالات ديگر:سالن عقد پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۰۶:۳۶ توسط:onlinetabliq موضوع: