onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

چگونه بهترين سرويس پارچ و ليوان را انتخاب كنيم؟

چگونه بهترين سرويس پارچ و ليوان را انتخاب كنيم؟

 

شيشه بري بلوار فردوس

پارچ و ليوان‌ها جنس‌هاي مختلفي دارند و براساس نياز و سليقه خريداري مي‌شوند. پارچ و ليوان كريستال، شيشه‌اي، سراميكي، پلاستيكي و پارچ و ليوان مسي، انواع سرويس موجود در بازار هستند.


به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، پارچ و ليوان به‌عنوان ظروفي كاربردي و حتي زينتي در ست ظروف آشپزخانه خودنمايي مي‌كند. اهميت انتخاب يك سرويس پارچ و ليوان جذاب، براي عروس خانم‌ها و خانم‌هاي خوش سليقه پررنگ‌تر است. بنابراين براي تزيين ميز ناهارخوري و سفره غذا از بهترين محصولات سرويس پارچ و ليوان بازار خريد مي‌كنند.


انواع جنس سرويس پارچ و ليوان، از پارچ و ليوان عروس تا پارچ و ليوان سراميكي


سرويس پارچ و ليوان از گذشته تا به امروز در وسايل آشپزخانه وجود دارد و جديدترين مدل‌هاي آن را مي‌تواني در بازار صالح آباد خريداري كنيم. علت تنوع زياد در جنس‌هاي توليدي اين سرويس، به‌واسطه استقبال افراد باسليقه از مدل‌هاي پارچ و ليوان جديد است.


پارچ و ليوان‌ها جنس‌هاي مختلفي دارند و براساس نياز و سليقه خريداري مي‌شوند. پارچ و ليوان كريستال، شيشه‌اي، سراميكي، پلاستيكي و پارچ و ليوان مسي، انواع سرويس موجود در بازار هستند.


چگونه بهترين سرويس پارچ و ليوان را انتخاب كنيم؟


پارچ و ليوان كريستال، به‌عنوان بهترين سرويس پارچ و ليوان عروس


پارچ و ليوان كريستال بدون شك بهترين جنس پارچ و ليوان موجود در بازار و مهمان سفره جهيزيه عروس خانم‌ها است. امروزه پارچ و ليوان كريستال در طرح‌هاي ظريف به‌عنوان شربت خوري طرفداران بسياري دارند.


قيمت پارچ و ليوان كريستال متناسب با جنس و مارك توليدكننده اين سرويس متفاوت است. اما قطعاً انتخاب هر فرد خوش ذوق خواهد بود. خرده فروش‌ها هميشه جديدترين نمونه‌هاي پارچ و ليوان كريستال را در بازار صالح آباد پيدا مي‌كنند.


پارچ و ليوان سراميكي، انتخاب خانم‌هاي خوش سليقه‌


پارچ و ليوان سراميكي قديمي با نام تُنگ و ليوان سراميكي هم شناخته مي‌شود كه يكي از قديمي‌ترين ست نوشيدني، به‌شمار مي‌رود. اين روزها بازار اين جنس از پارچ و ليوان‌ها بسيار داغ است. حتي زيباترين مجسمه‌هاي تزييني از جنس سراميك هستند و حضور آن‌ها در دكور خانه جذابيت خاصي به دكوراسيون مي‌دهد. هنگام خريد پارچ و ليوان سراميكي، حتماً سري به مركز فروش مجسمه در تهران بزنيد، اين مراكز در بازار صالح آباد تنوع زيادي در محصولات دارند، همچنين امكان مقايسه بين نمونه‌هاي متنوع، قدرت خريد شما را بالا مي‌برد.


سرويس پارچ و ليوان شيشه‌اي، بهترين نمونه پارچ و ليوان جديد و شيك


شايد تصور كنيد پارچ و ليوان شيشه‌اي و كريستال تفاوت زيادي باهم ندارند، اما سخت در اشتباهيد. ست پارچ و ليوان شيشه‌اي و بلور در طرح و رنگ مختلف در هر خانه ايراني حضور مستمر دارد.


براي ظروف دم دستي و حتي تفريحي، نمونه ساده ست پارچ و ليوان شيشه‌اي بهترين انتخاب خواهد بود. اما همين موضوع براي جهيزيه كمي متفاوت به‌نظر مي‌رسد، بهتر است از ست شيشه‌اي پارچ و ليوان تركيه‌اي خريداري كنيد.


چگونه بهترين سرويس پارچ و ليوان را انتخاب كنيم؟


قيمت پارچ و ليوان؛ مهم‌ترين فاكتور براي خريد بهترين سرويس پارچ و ليوان


خريد سرويس لوازم خانه و مخصوصاً پارچ و ليوان، به دليل تنوع زياد محصولات شامل قيمت‌هاي متفاوتي مي‌شود. يكي از معيارهاي مهم در قيمت‌گذاري سرويس پارچ و ليوان، تعداد پارچه‌ها است. براي مثال يك پارچ با ۶ ليوان قيمت متفاوتي نسبت به يك پارچ با ۱۲ ليوان دارد.


جنس پارچ و ليوان در قيمت گذاري اين محصولات موثر است، مثلاً پارچ و ليوان كريستالي و پارچ و ليوان ترك نسبت به پارچ و ليوان بلوري و ايراني، قيمت بالاتري دارند. پارچ و ليوان مسي هم به خاطر جنس مرغوب‌ش گران قيمت است. اما عروس‌ها به دليل زيبايي خيره كننده پارچ و ليوان كريستال و مسي آن‌ها را براي جهيزيه خود خريداري مي‌كنند.


بهترين ست پارچ و ليوان ارزان را به صورت آنلاين بخريد


شايد در فروشگاه حضوري امكان بررسي قيمت كليه اجناس فروشگاه را نداشته باشيد. اما در فروشگاه آنلاين امكان مقايسه قيمت محصولات به سادگي برايتان ميسر خواهد شد. اگر شما مالك يه فروشگاه خرده فروشي هستيد پيشنهاد مي‌كنيم براي صرفه جويي در زمان، محصولات مورد نظرتان را به صورت آنلاين، سفارش دهيد. بازار آنلاين صالح آباد بهترين امكان بررسي و مقايسه محصولات را به شما مي‌دهد.


استفاده از ست پارچ و ليوان، تزيين دكور و ميزناهارخوري تا پذيرايي از مهمانان


از نمونه‌هاي مرغوب و ظريف سرويس پارچ و ليوان براي تزيين دكور و ميز ناهارخوري استفاده مي‌شود. در واقع بهترين مارك پارچ و ليوان، به دليل رعايت اصول و ظرافت خاصي كه در توليد اين نمونه از ظروف به كار رفته، به عنوان اكسسوري كاربرد دارند.


نگران پيدا نكردن محصول خود نباشيد، بازار صالح آباد در تنوع محصولات حرف اول را ميزند. فقط هم محدود به لوازم و ظروف آشپزخانه نيست. با بررسي سامانه آنلاين صالح آباد با نمايندگي پخش لباس، نمايندگي پخش عمده لوازم دكوري، عمده فروشي لوازم آشپزخانه و ساير مراكز عمده فروشي آشنا خواهيد شد. يكي از امتيازهاي خريد از بازار صالح آباد، خريدي ارزان با قيمت حراجي است و حاشيه سود بالايي براي خرده فروشان به ارمغان مي‌آورد.


با خريد انواع سرويس پارچ و ليوان از عمده فروشي‌هاي صالح آباد سود خود را چندبرابر كنيد


خريد سرويس پارچ و ليوان نياز به بررسي و شناخت ويژگي‌هايي مانند جنس سرويس، برند سازنده، گنجايش و قيمت آن‌ها دارد. همچنين يكي از مهم‌ترين سوالاتي كه براي خرده فروشي‌ها وجود دارد، اين است كه چگونه بهترين سرويس پارچ و ليوان را انتخاب كنيم؟ براي انتخاب و خريد بهترين سرويس پارچ و ليوان بهتر است وارد وبسايت آنلاين صالح آباد شويد.

قاليشويي رسالت

متنوع‌ترين محصولات در فروشگاه‌هاي عمده فروشي زيادي در بازار آنلاين واسطه صالح آباد، گرد هم آمده‌اند. با اين كار در وقت و هزينه بيشترين صرفه جويي را خواهيد كرد. همچنين امكان مقايسه و بررسي انواع سرويس پارچ و ليوان جديد را به‌راحتي خواهيد داشت.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۱:۱۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

ايده هاي جذاب براي پذيرايي مراسم ختم

ايده هاي جذاب براي پذيرايي مراسم ختم

 

برگزاري مراسم ختم

ايلنا نيوز

ما در اينجا قصد داريم شما را با ايده هاي جذاب براي پذيرايي مراسم ختم آشنا كنيم.


همانطور كه مي دانيد زماني كه فردي مي ميرد و به رحمت خدا مي رود، براي آن فرد مراسم ختم و يا مراسم ترحيم مي گيرند. برگزاري مناسب مراسم ختم بسيار مهم تر از هر چيزي مي باشد. ما در اينجا قصد داريم شما را با ايده هاي جذاب براي پذيرايي مراسم ختم آشنا كنيم.


برگزاري مراسم ختم يكي از آداب و رسوم هايي است كه در همه ي فرهنگ ها وجود دارد و همه مي خواهند كه پذيرايي مراسم ختم آن ها به بهترين شكل ممكن انجام شود. اما خوب است بدانيد كه پذيرايي مراسم ختم نيز آئين خودش را دارد و بايد با توجه به آن پذيرايي را انجام داد.


اما به طور كلي پايه و اساس برگزاري مراسم ختم در همه ي كشور ها تقريبا يكسان مي باشد و فقط نحوه ي برگزاري آن در هر فرهنگي با توجه به آن فرهنگ متفاوت مي باشد.


همانطور كه مي دانيد در كشور ما نيز برگزاري مراسم ختم و پذيرايي آن از زمان گذشته تا به امروز وجود داشته است و امروزه به شكل جديدتري آن را انجام مي دهند. به دليل اهميت داشتن مراسم ترحيم ما قصد داريم در ادامه ي اين مطلب شما را با نكاتي كه در اين مراسم ها بايد به آن ها توجه كنيد و آن ها را رعايت كنيد آشنا كنيم.


در زمان هاي گذشته در كشور ما مراسم ترحيم از زمان به خاك سپردن متوفي آغاز مي شد و تا حدود يك سال آن خانواده عزادار بودند و در طي اين يك سال براي آن مرحوم خيرات نيز مي كردند . مثلا در زمان قديم در كشور ما رسم بوده است كه به مدت هفت روز در خانه ي كسي كه داغ ديده است، نبايد هيچ پخت و پزي صورت مي گرفت. اما امروزه تقريبا اين رسم ها كمرنگ تر شده است.


پذيرايي مراسم ترحيم بيشتر در مساجد برگزار مي شد و از مهمانان با حلوا، خرما و ميوه پذيرايي مي كردند.


چند ايده براي پذيرايي مراسم ختم عبارتند از:


1-استفاده از خدمه يكي از ايده هايي است كه در مراسم هاي عزا وجود دارد. در بسياري از مراسم هاي عزا اين كار شايع مي باشد و خيلي از خانواده هايي كه عزادار هستند، به دليل اينكه حال خوبي ندارند و مي خواهند كه مراسمشان به بهترين شكل ممكن پيش برود، اين كار را انجام مي دهند. اما گرفتن خدمه هزينه دارد و برخي از افراد كه نمي توانند هزينه كنند، اين كار را انجام نمي دهند.


2-حلوا و خرما :


248


همانطور كه مي دانيد حلوا و خرما از مهم ترين چيزهايي هستند كه در مراسم هاي عزا از آن ها بسيار استفاده مي شود. حلواي زعفراني، حلواي دو رنگ و حلواي خوراكي از حلواهايي هستند كه در پذيرايي مراسم ختم نيز از آن ها استفاده مي كنند.


پخش كردن خرما و تزئين آن با نارگيل و گردو نيز از ديگر ايده هاي پذيرايي مراسم ترحيم مي باشد. خرما خاصيت آرام بخش دارد و مي تواند صاحبان عزا را كمي آرام كند.


3-پك پذيرايي ترحيم:


خوب است بدانيد كه خريد پك ميوه ختم زحمت شما را در مراسم هاي عزا كم مي كند و ديگر نياز نيست كه شما ميوه ها و شيريني ها را جداگانه سلفون بكشيد و به مهمانان بدهيد. داخل اين پك ها، ميوه ها كاملا بهداشتي بسته بندي شده اند. به دليل شيوع ويروس كرونا يك پد الكلي بهداشتي نيز داخل آن پك قرار دارد. در اين پك ها همچنين نام عزيز از دست رفته و پيام خير مقدم بر روي پك نوشته شده است. بسته بندي و چيدمان اين پك ها، بسيار زيبا و اصولي انجام شده است.


به دليل شيوع ويروس كرونا امروزه بيشتر خانواده هاي داغدار براي برگزاري مراسم خود، از پك هاي پذيرايي استفاده مي كنند. زيرا علاوه بر بهداشتي بودن آنها، خانواده داغدار را به زحمت نمي اندازند. پك هاي مختلفي در بازار و سايت هاي مختلف وجود دارد كه شما مي توانيد براي مراسم خود آن ها را خريداري كنيد اما پك پذيرايي سبزينه يكي از پك هاي بهداشتي و پر طرفدار در بين مردم مي باشد كه كيفيت بالايي دارد و شما مي توانيد با خيال راحت اين پك را تهيه كنيد و در مراسم خود جهت خيرات به مهمانان بدهيد.


استفاده از پك سبزينه در مراسم عزاداري به با شكوه انجام شدن مراسم نيز كمك زيادي مي كند.

 


نحوه صحيح پذيرايي در مراسم ترحيم در ايام كرونا


براي اينكه يك پذيرايي مناسب و بهداشتي داشته باشيد، مي‌توانيد بعد از تحويل پك‌هاي پذيرايي، آنها را در پايان مراسم به مهمانان خود تقديم كنيد. پيشنهاد مي‌كنيم بسته هاي آماده را در نزديكي درب خروجي و روي يك ميز قرار دهيد.


سپس در هنگام خروج مهمانان، ضمن تشكر از حضور آنها، پك پذيرايي را با ادب و احترام به آنها تقديم كنيد. در اينجا بهتر است يكي از نزديكان درجه يك مرحوم بايستد و از حضور افراد صميمانه قدرداني كند.


سبزينه پك چه خدماتي ارائه مي‌دهد؟


. جهت سلامت مهمانان، تمامي ميوه ها داخل سلفون بسته بندي مي شوند و پد الكلي بصورت رايگان داخل تمام بسته ها قرار مي‌گيرد.


. امكان بازگشت پك هاي اضافه در صورت اضافه آمدن پكها و عدم حضور مهمانان، بعد از مراسم با ۸۰ درصد قيمت (اين خدمت فعلا فقط در نمايندگي مشهد ارائه مي‌شود)


. چاپ رايگان خير مقدم با نام عزيز از دست رفته روي پك ها


. با مشاوره تلفني بصورت تخصصي متناسب با زمان پذيرايي، نوع و تعداد مهمانان، بهترين پك به شما پيشنهاد مي‌شود.


4-اطلاع رساني درست و به موقع مهمانان:


زماني كه مراسم خاكسپاري به پايان مي رسدف صاحبان عزا بايد مسجدي را براي مراسم ختم انتخاب كنند و اطلاع رساني دقيق انجام بگيرد و به مهمانان گفته شود.


خوب است بدانيد كه انتخاب كردن مسجد در اين مراسم ها داراي اهميت زيادي مي باشد و شما براي انتخاب كردن مسجد بايد همه امكانات آن نظير صندلي و پله ها را نيز در نظر بگيريد.


5-تدارك براي غذا:


اگر خانواده داغدار بخواهند بعد از تمام شدن عزاداري به مهمانان خود غذا بدهند بايد سعي كنند سالني را انتخاب كنند كه به مسجد نزديك باشد و براي مهمانان زحمت و دردسر درست نكنند. همچنين بايد براي مراسم خود ظروف يكبار مصرف و دستمال و... را تهيه كنند.


6-استفاده از ميوه براي پذيرايي مراسم ختم:


علاوه بر حلوا و خرما در مراسم هاي عزا از ميوه هم استفاده مي شود. سيب هاي زرد و قرمز و پرتقال و همچنين سيب و موز از اصلي ترين ميوه هايي هستند كه در مراسم هاي عزا از آن ها استفاده مي كنند و به مهمانان جهت خيرات پخش مي كنند.


7-استفاده از شيريني:


برخي از شيريني ها مانند ميكادو، مخصوص مراسم هاي عزاداري مي باشند و شما براي خيرات بايد اين شيريني ها را از قنادي تهيه كنيد.


8-انتخاب مداح:

قاليشويي لواسان

هماهنگي با مداح نيز از مهم ترين كارهايي است كه خانواده داغدار بايد به آن بپردازند زيرا حضور مداح در مراسم هاي عزاداري الزامي مي باشد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۱:۰۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

درخشش ايران در جمع 5كشور توليدكننده پارچه‌هاي سه‌بعدي بافته‌شده از نخ شيشه

درخشش ايران در جمع 5كشور توليدكننده پارچه‌هاي سه‌بعدي بافته‌شده از نخ شيشه


شيشه بري جردن

يك شركت دانش بناين با بومي‌سازي فناوري بافت پارچه سه‌بعدي ازنخ شيشه‌اي، ايران را در جمع اندك كشورهاي دارنده اين فناوري قرار داد.


درخشش ايران در جمع 5كشور توليدكننده پارچه‌هاي سه‌بعدي بافته‌شده از نخ شيشه

به گزارش گروه علم و پيشرفت خبرگزاري فارس به نقل از معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري،بومي‌سازي اين فناوري، ايران را در شمار تا ايران ۵ كشور سازنده ماشين آلات و توليدكننده منسوجات پيشرفته و اجزاي پيشرفته ساختمان در سطح جهان قرار داده است.


با حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري و همكاري فعالان فناور يك دانش‌بنيان، پارچه سه بعدي بافته شده با نخ شيشه و انواع صفحات كامپوزيتي تقويت‌‌شده با اين نوع پارچه به شكل توخالي‌ يا پرشده با انواع ملات سبك و سنگين ساخته مي‌شود تا اين راه‌حل‌ نوآورانه و كاربردهاي گوناگونش، به ارتقاي صنعت ساختمان كمك كند.


اين پارچه‌ها و امكان توليد آن‌ها در تعداد محدودي از كشورهاي صنعتي، به عنوان يك فناوري سطح بالا شناخته مي‌شود. اكنون اما فعالان فناور شركت دانش بنيان نوآوران صنعت سيلك و پژوهشگران كشورمان پس از يك دهه، توانستند به بافت صنعتي اين نوع پارچه و ثبت اختراع آن در ايران برسند.


 


پركاربرد در ساختمان‌ها


كاربردهاي اين محصول در صنعت ساختمان، حمل و نقل، راه، و ترابري، صنعت آب و فاضلاب، نفت و پتروشيمي، ساخت كانكس‌ها، اتاقك‌ها و پناه‌گاه‌هاي كامپوزيتي، سازه‌ها و مستحكم‌ساري آن‌ها، گلخانه‌هاي صنعتي، عمران و تاسيسات شهري، محافظت از ديواره‌هاي بتني نمايان مي‌شود.


از آن‌جايي‌كه بافته‌هاي توليدشده وارداتي، فناوري پيشرفته‌اي دارند، گران هستند و قيمت پايين محصولات ايران‌ساخت موجب شده است تا كاربرد آن در امور ساختماني و به ويژه كف و سقف ساختمان‌ها كاملاً موضوعيت داشته باشد.


همچنين با ويژگي‌هاي منحصر به‌فرد آن مانند سبكي و تحمل بار بسيار بالا، سهولت شكل‌دهي، عايق خوب صوتي، حرارتي، و رطوبتي، مقاومت در مقابل خوردگي و پوسيدگي؛ سرعت بالاي اجرا؛ مقاوم در مقابل زلزله؛ كاهش شديد مصرف انرژي، زمينه تحولي در صنعت ساخت و ساز كشور فراهم شود.


 


نوآورانه اما ارزان


عرضه اين محصول در جهان كاملاً جديد است و عمر حضور اين محصولات در بازار جهاني، از دو دهه فراتر نمي‌رود. حدود 20 سال است كه فناوري آن، در اختيار چند كشور معدود قرار دارد و اين شركت دانش‌بنيان، تنها دارنده اختراع و مجوز اين محصول در ايران به شمار مي‌رود.


بازار جهاني اين محصولات تاكنون به واسطه قيمت بالاي اين محصول در دنيا بيشتر معطوف به كاربردهاي خاص و سطح بالا مانند صنايع هوا-فضا و دريايي و زيرسطحي، بدنه هواپيماهاي سبك رادارگريز و بدنه قايق‌هاي سبك و تندرو، پوشش براي زير سطحي‌ها و ماهواره‌ها بوده است، اما با افزايش حجم توليدات، كاربردهاي آن به ساير صنايع بزرگ نيز تعميم پيدا مي‌كند.


قيمت پارچه‌هاي توليدي اين شركت بر اساس نوع، معادل يك‌سوم تا يك‌چهارم رقباي خارجي آن است. بنابراين، بسياري از كاربردهاي پارچه‌هاي بافته‌شده از نخ شيشه به خصوص نوع سه‌بعدي آن كه در خارج از ايران پر هزينه است، با استفاده از پارچه‌هاي توليدي ايران‌ساخت بسيار باصرفه خواهد شد.


 


حجم بالاي تقاضاي صنعت ساختمان


بخش ساختمان كشور با توجه به اخذ تاييديه نظريه فني از مركز تحقيقات راه، مسكن و شهرسازي، همچنين انجام موفقيت آميز پروژه‌هاي نمونه، خواهد توانست تقاضاي گسترده‌اي را براي صفحات كامپوزيتي شركت فراهم آورد. تنها در حوزه ساختمان سالانه بيش از سيصد هزار مترمربع تقاضا در اين حوزه پيش‌بيني مي‌شود كه شركت با توجه به دانش فني خود كاملاً قادر به تامين آن است.


بخش ساختمان نيازمند تاييد مراجع استاندارد بين‌المللي براي كاربري ساختماني اين محصولات است، كه به واسطه بازار خاص اين محصولات در صنايع هوا-فضا و نظامي، تاكنون چندان به آن پرداخته نشده است.


 


حمايت معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري

بهترين قاليشويي تهران

معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري، با حمايت از فرآيند دريافت استانداردها و مجوزها براي محصولات شركت‌هاي دانش‌بنيان، اين مسير را هموار مي‌كند. وجود بازار سرمايه لازم اعم از سرمايه ثابت و درگردش در هر مرحله از چرخه حيات شركت‌هاي دانش‌بنيان، همچنين شركاي راهبردي كه قادر به بازارسازي و رونق بخش تقاضا هستند در توسعه محصولات دانش بنيان نقش دارند. در اين حوزه نيز معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري تلاش مي‌كند تا با ارائه سرفصل‌هاي حمايتي لازم، راه را براي توليد اين نوع محصولات و بومي‌سازي فناوري آنها هموار كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۱۷:۰۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

خدمات شيشه بري آنلاين تهران

 

خدمات شيشه بري آنلاين تهران



از آنجايي كه در خانه همه ما شيشه‌ها نقش حفاظ و يا زينتي را دارند حتما مي دانيد كه ممكن است مشكلاتي براي آن‌ها پيش آيد كه بارزترين آن‌ها شكشتن و به ترتيب ترك خوردن آن مي باشد.

البته فراموش نمي‌كنيم كه تعويض شيشه براي تغييرات نماي محيط هم جز خدمات شيشه بري سيار محسوب ميشود.

خدمات شيشه بري آنلاين تهران

استفاده از شيشه‌هاي رنگي كه اين روزها بسيار باب شده است و همچنين تعويض شيشه‌هاي شكسته و ترك خورده و يا قديمي ما را به اين فكر مي‌اندازد كه ساده‌ترين راه براي انجام اين كار چيست و هزينه اين خدمت چگونه محاسبه مي‌شود؟ در ادامه به شيشه بري سيار و چگونگي محاسبه هزينه‌ها و دستمزد شيشه بر به صورت كامل اشاره خواهيم كرد.

خدمات شيشه بري

فروش و نصب انواع شيشه
نصب و تعمير شيشه سكوريت
نصب درب شيشه‌اي
رگلاژ انواع درب شيشه‌اي
تعميرات درب شيشه‌اي
نصب پارتيشن شيشه‌اي
حمل شيشه به صورت تخصصي (حتي فاصله‌هاي كم)
ساخت ويترين شيشه‌اي
تعميرات شيشه ميرال
ارائه قيمت روز شيشه سكوريت
 

اقدام به شيشه بري چگونه صورت مي‌گيرد؟
همانطور كه مي دانيد امروزه دسترسي به هر امري بسيار ساده است و با كمترين زمان ميتوانيم خدمات آنلاين مربوط به مشكل خود را جستجو كنيم؛ بايد بگوييم كه براي اين امر نيز به راحتي ميتوانيم از شيشه بري سيار استفاده كنيم.

شيشه بر به مكان مورد نظر شما خواهد آمد و با اندازه گيري دقيق و نصب شيشه نياز شما را برطرف خواهد كرد. اما شايد كنجكاو باشيد كه شيشه برها چگونه اندازه‌گيري دقيق را انجام ميدهند؟! كافي است مبحث بعدي را نگاهي بيندازيد.

اندازه‌گيري دقيق شيشه
فرقي نميكند كه بخواهيد كدام قسمت از خانه خود را با شيشه تزيين كنيد و يا كدام قسمت را تعويض كنيد، فقط كافي است طول درب يا پنجره خود را در عرض آن ضرب كنيد.

اما در اين ميان اگر خودتان قصد اندازه‌گيري داريد بايد به چهارچوب درب و پنجره دقت كنيد كه اندازه دقيق را بدست آوريد.

طبق تجربه در نظر داشته باشيد كه اگر سررشته‌اي از اين امور نداريد بهترين كار درخواست خدمت از يك فرد متخصص ميباشد در غير اين صورت ميتوانيد خودتان به راحتي اقدام كنيد و در هزينه‌ها صرفه‌جويي كنيد.

حال به مهمترين قسمت يعني قيمت شيشه بري سيار مي‌رسيم به آن اشاره كاملي خواهيم كرد.

قيمت روز شيشه سكوريت
 

خدمات شيشه بري آنلاين تهران

يكي از رقابتي‌ترين موارد در صنعت شيشه و آينه، قيمت روز شيشه سكوريت است. از آنجايي كه شيشه سكوريت در خدمات نصب شيشه خيلي پرطرفدار است و مصرف بسيار زيادي در اين خدمت دارد، هزينه‌هاي شيشه سكوريت تاثير بسيار زيادي (بخوانيد عمده هزينه) در قيمت تمام شده نصب و يا ساخت شيشه (ويترين، شيشه رو ميزي، پارتيشن، درب و پنجره و...) دارد.

از طريق لينك بالا در سايت استاده امكان مشاهده ليست قيمت روز انواع شيشه سكوريت سكوريت 10 ميل، 6 ميل تا 12 ميل را خواهيد داشت.

هزينه شيشه بري به صورت سيار چقدر است؟
براي اين قسمت فرمولي را در نظر داشته باشيد تا هميشه به راحتي بتوانيد قيمت‌ها را محاسبه كنيد:

طبق مطلب قبل زماني كه براي اندازه‌گيري دقيق اقدام ميكنيد بايد قيمت شيشه مورد نظر را نيز در آن ضرب كنيد؛ درواقع به‌طور كلي طول، عرض و قيمت شيشه را در هم ضرب كنيد تا هزينه نهايي شيشه بري بدست آيد.

به چند مثال زير توجه كنيد:

فرض كنيد شيشه‌اي به ابعاد 10 متر در 4 متر داريد و شيشه‌اي با قيمت هر متر 110.000 تومان انتخاب كرده‌ايد براي محاسبه قيمت شيشه به اين صورت عمل نماييد:

4*10*110.000=4.400.000 تومان

اما توجه داشته باشيد كه اين مبلغ تنها هزينه شيشه است و بايد دستمزد شيشه بر را نيز به آن اضافه نمود كه در ادامه عواملي كه بر دستمزد شيشه بر تاثير ميگذارد خواهيم گفت.

دستمزد شيشه بر چقدر است؟
بايد در نظر داشته باشيد عوامل مختلفي ميتواند بر هزينه دستمزد تاثيرگزار باشد از جمله:

تمامي شيشه برها كه به صورت سيار ويا آنلاين فعاليت مي‌كنند، موظف هستند به صورت رايگان اقدام به بازديد از محل و اندازه گيري شيشه‌هاي شما بكنند.
طول محل رفت و آمد نصاب تا مقصد
نوع شيشه انتخابي از جانب مشتري (برخي از شيشه‌ها اجرت نصب بيشتري دارند چون ظريف‌تر مي‌باشند.)
ميزان تجربه شيشه بر (هرچقدر حرفه‌اي تر باشد ممكن است اجرت نصب بيشتري دريافت كند.)
ميزان سختي كار (هرچقدر مدل مكان مورد نظر براي نصب شيشه سخت‌تر باشد اجرت بيشتري دريافت ميگردد.)
نوع شيشه (لمينت و سكوريت بودن، دوجداره يا تك جداره بودن آن بسيار مهم است. به طور مثال براي شيشه‌هاي دوجداره هزينه بيشتري دريافت ميشود.)
حتما اين مورد را درنظر بگيريد زماني كه اقدام به انجام اين خدمت از جانب متخصص ميكنيد، قبل از شروع به كار در مورد ميزان دستمزد و هزينه نهايي آن به توافق برسيد و بعد از آن اجازه شروع دهيد.

چرا قيمت شيشه بري باهم متفاوت است؟
خدمات شيشه بري آنلاين تهران

اگر شما تجربه اين خدمت را داشته باشيد حتما از چند متخصص درخواست كمك كرده‌ايد اما با قيمت‌هاي متفاوتي مواجه شده‌ايد. دليل اين تفاوت قيمت به موارد مختلفي بستگي دارد كه در ادامه توضيح خواهيم داد:

با يك مثال به اين مبحث ميپردازيم فرض كنيد با يك شيشه بر سيار تماس گرفته ايد و درخواست خدمت داده‌ايد اما پس از قيمت گيري با هزينه نسبتا بالاتري روبرو شده ايد. بايد در نظر داشته باشيد اگر مسير رفت و آمد نصاب به محل مورد نظر شما دورتر باشد طبيعي است كه هزينه بيشتري را بايد پرداخت كنيد.

همچنين يراق آلاتي كه در حين نصب استفاده ميشود برروي هزينه تاثيرگزار است. به اين صورت كه اگر از يراق آلات درجه يك استفاده شود هزينه بيشتري از جانب نصاب دريافت ميشود.

نكته ديگر كه بسيار مهم است ابزاري است كه حين كار از آن‌ها بايد استفاده شود. نوع ابزار مصرفي در كاهش و افزايش هزينه‌ها موثر است. اما نبايد از اين نكته قافل شد كه اين تفاوت قيمت بين شيشه برها نبايد غير متعارف باشد و انصاف را بايد نظر داشته باشند.

چگونه شيشه برش داده مي‌شود؟
اگر قرار است شيشه اي را در منزل يا هرجاي ديگر برش دهيد و خودتان دست به‌كار شويد پيشنهاد ميكنيم اين قسمت را از دست دهيد. براي اين كار مراحل زير را در نظر بگيريد:

يك فضاي مناسب كه داراي كفپوش سراميك، پاركت يا موزاييك باشد تا به راحتي بتوان در پايان كار كف را تميز نمود.
ميز مناسب و صافي را داشته باشيد يا سطح صافي كه بتوانيد شيشه را برروي آن قرار دهيد.
به الماس شيشه بري احتياج داريد. اگر برش صافي را مد نظر داريد ميتوانيد نوع مدادي آن را تهيه كنيد و از آن استفاده كنيد. اما اگر قصد برش منحني را داريد ميتوانيد از الماس شيشه بر پيستولي استفاده كنيد.
حال در اين مرحله ميتوانيد سطح شيشه را با روغن شيشه بري چرب كنيد. دقت داشته باشيد كه به مقدار كمي اين چربي روي سطح تشكيل شود.
نوبت به اندازه گذاري دقيق روي سطح شيشه است كه ميتوانيد اين كار را با ماژيك‌هايي كه از روي شيشه پاك ميشوند انجام دهيد.
حالا سطح شيشه را با الماس برش دهيد. اين كار را از طرفي كه سطح را روغن كاري كرديد انجام دهيد.
به احتمال زياد كار تمام است و شيشه برش ميخورد اما اگر شيشه جدا نشد ميتوانيد چند ضربه بسيار آرام به شيشه وارد كنيد تا از هم جدا شود.
در مرحله آخر با استفاده از سمباده مناسب لبه‌هاي كار را صاف و بي‌خطر كنيد.
كار تمام است. مراقب شيشه‌هاي خرد شده باشيد و با جارو برقي آن‌ها را از كف و سطح ميز پاك جمع كنيد.
دقت داشته باشيد كه اين مراحل براي شيشه‌هاي سكوريت اصلا توصيه نميشود.

چه نوع شيشه اي بهتر است؟
براي پاسخ به اين سوال بايد بپرسيم شيشه را براي چه كاري ميخواهيد؟ اصولا براي هر قيمت از خانه يا محل كار نوع خاصي از شيشه را استفاده ميكنند كه در زير به برخي از آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

شيشه‌هاي سكوريت: اين شيشه‌ها نسبت به ساير شيشه‌هاي ديگر بسيار مستحكم مي‌باشند و با آرامش ميتوانيد از آن‌ها در محل‌هاي پر رفت و آمد نيز استفاده كنيد. امروزه از اين نوع شيشه براي طبقات يخچال نيز استفاده ميشود.

شيشه‌هاي لمينت: كه از چندين لايه تشكيل شده اند و از مقاومت بالايي برخوردار هستند. ويترين مغازه‌ها، درب فروشگاه‌ها و ...

شيشه‌هاي دوجداره: اين نوع شيشه‌ها بيشتر براي پمجره‌ها استفاده ميشوند تا از ورود صدا به فضاي داخلي جلوگيري شود. بايد متذكر شد كه از اين نوع شيشه براي عايق صوتي در شركت‌هاي مدرن بسيار استفاده ميشود.

شيشه‌هاي رنگي: از دسته شيشه‌هايي هستند كه حتما در خانه‌هاي قديمي آن‌ها را ديده ايد. ضخامت و ظرافت آن در دسته شيشه‌هاي لمينت قرار ميگيرد. از اين شيشه‌ها براي كافه‌ها و رستوران‌هايي كه به صورت سنتي كار ديزاين دارند استفاده ميشود. همچنين براي دكوراسيون داخلي منزل و محل كار طرفداران خاص خود را دارد.

شيشه‌هاي طرح‌دار: از اين شيشه‌ها براي قسمت‌هايي از خانه يا محل‌هايي كه نبايد ديد داشته باشند استفاده ميشود.


شيشه‌هاي ساده: كه از اين مدل در اكثر مكان‌ها ميتوان ديد و از لحاظ ضخامت بسيار ضعيف مي‌باشد.

 

 

خدمات شيشه بري آنلاين تهران



از آنجايي كه در خانه همه ما شيشه‌ها نقش حفاظ و يا زينتي را دارند حتما مي دانيد كه ممكن است مشكلاتي براي آن‌ها پيش آيد كه بارزترين آن‌ها شكشتن و به ترتيب ترك خوردن آن مي باشد.

البته فراموش نمي‌كنيم كه تعويض شيشه براي تغييرات نماي محيط هم جز خدمات شيشه بري سيار محسوب ميشود.

خدمات شيشه بري آنلاين تهران

استفاده از شيشه‌هاي رنگي كه اين روزها بسيار باب شده است و همچنين تعويض شيشه‌هاي شكسته و ترك خورده و يا قديمي ما را به اين فكر مي‌اندازد كه ساده‌ترين راه براي انجام اين كار چيست و هزينه اين خدمت چگونه محاسبه مي‌شود؟ در ادامه به شيشه بري سيار و چگونگي محاسبه هزينه‌ها و دستمزد شيشه بر به صورت كامل اشاره خواهيم كرد.

خدمات شيشه بري

فروش و نصب انواع شيشه
نصب و تعمير شيشه سكوريت
نصب درب شيشه‌اي
رگلاژ انواع درب شيشه‌اي
تعميرات درب شيشه‌اي
نصب پارتيشن شيشه‌اي
حمل شيشه به صورت تخصصي (حتي فاصله‌هاي كم)
ساخت ويترين شيشه‌اي
تعميرات شيشه ميرال
ارائه قيمت روز شيشه سكوريت
 

اقدام به شيشه بري چگونه صورت مي‌گيرد؟
همانطور كه مي دانيد امروزه دسترسي به هر امري بسيار ساده است و با كمترين زمان ميتوانيم خدمات آنلاين مربوط به مشكل خود را جستجو كنيم؛ بايد بگوييم كه براي اين امر نيز به راحتي ميتوانيم از شيشه بري سيار استفاده كنيم.

شيشه بر به مكان مورد نظر شما خواهد آمد و با اندازه گيري دقيق و نصب شيشه نياز شما را برطرف خواهد كرد. اما شايد كنجكاو باشيد كه شيشه برها چگونه اندازه‌گيري دقيق را انجام ميدهند؟! كافي است مبحث بعدي را نگاهي بيندازيد.

اندازه‌گيري دقيق شيشه
فرقي نميكند كه بخواهيد كدام قسمت از خانه خود را با شيشه تزيين كنيد و يا كدام قسمت را تعويض كنيد، فقط كافي است طول درب يا پنجره خود را در عرض آن ضرب كنيد.

اما در اين ميان اگر خودتان قصد اندازه‌گيري داريد بايد به چهارچوب درب و پنجره دقت كنيد كه اندازه دقيق را بدست آوريد.

طبق تجربه در نظر داشته باشيد كه اگر سررشته‌اي از اين امور نداريد بهترين كار درخواست خدمت از يك فرد متخصص ميباشد در غير اين صورت ميتوانيد خودتان به راحتي اقدام كنيد و در هزينه‌ها صرفه‌جويي كنيد.

حال به مهمترين قسمت يعني قيمت شيشه بري سيار مي‌رسيم به آن اشاره كاملي خواهيم كرد.

قيمت روز شيشه سكوريت
 

خدمات شيشه بري آنلاين تهران

يكي از رقابتي‌ترين موارد در صنعت شيشه و آينه، قيمت روز شيشه سكوريت است. از آنجايي كه شيشه سكوريت در خدمات نصب شيشه خيلي پرطرفدار است و مصرف بسيار زيادي در اين خدمت دارد، هزينه‌هاي شيشه سكوريت تاثير بسيار زيادي (بخوانيد عمده هزينه) در قيمت تمام شده نصب و يا ساخت شيشه (ويترين، شيشه رو ميزي، پارتيشن، درب و پنجره و...) دارد.

از طريق لينك بالا در سايت استاده امكان مشاهده ليست قيمت روز انواع شيشه سكوريت سكوريت 10 ميل، 6 ميل تا 12 ميل را خواهيد داشت.

هزينه شيشه بري به صورت سيار چقدر است؟
براي اين قسمت فرمولي را در نظر داشته باشيد تا هميشه به راحتي بتوانيد قيمت‌ها را محاسبه كنيد:

طبق مطلب قبل زماني كه براي اندازه‌گيري دقيق اقدام ميكنيد بايد قيمت شيشه مورد نظر را نيز در آن ضرب كنيد؛ درواقع به‌طور كلي طول، عرض و قيمت شيشه را در هم ضرب كنيد تا هزينه نهايي شيشه بري بدست آيد.

به چند مثال زير توجه كنيد:

فرض كنيد شيشه‌اي به ابعاد 10 متر در 4 متر داريد و شيشه‌اي با قيمت هر متر 110.000 تومان انتخاب كرده‌ايد براي محاسبه قيمت شيشه به اين صورت عمل نماييد:

4*10*110.000=4.400.000 تومان

اما توجه داشته باشيد كه اين مبلغ تنها هزينه شيشه است و بايد دستمزد شيشه بر را نيز به آن اضافه نمود كه در ادامه عواملي كه بر دستمزد شيشه بر تاثير ميگذارد خواهيم گفت.

دستمزد شيشه بر چقدر است؟
بايد در نظر داشته باشيد عوامل مختلفي ميتواند بر هزينه دستمزد تاثيرگزار باشد از جمله:

تمامي شيشه برها كه به صورت سيار ويا آنلاين فعاليت مي‌كنند، موظف هستند به صورت رايگان اقدام به بازديد از محل و اندازه گيري شيشه‌هاي شما بكنند.
طول محل رفت و آمد نصاب تا مقصد
نوع شيشه انتخابي از جانب مشتري (برخي از شيشه‌ها اجرت نصب بيشتري دارند چون ظريف‌تر مي‌باشند.)
ميزان تجربه شيشه بر (هرچقدر حرفه‌اي تر باشد ممكن است اجرت نصب بيشتري دريافت كند.)
ميزان سختي كار (هرچقدر مدل مكان مورد نظر براي نصب شيشه سخت‌تر باشد اجرت بيشتري دريافت ميگردد.)
نوع شيشه (لمينت و سكوريت بودن، دوجداره يا تك جداره بودن آن بسيار مهم است. به طور مثال براي شيشه‌هاي دوجداره هزينه بيشتري دريافت ميشود.)
حتما اين مورد را درنظر بگيريد زماني كه اقدام به انجام اين خدمت از جانب متخصص ميكنيد، قبل از شروع به كار در مورد ميزان دستمزد و هزينه نهايي آن به توافق برسيد و بعد از آن اجازه شروع دهيد.

چرا قيمت شيشه بري باهم متفاوت است؟
خدمات شيشه بري آنلاين تهران

اگر شما تجربه اين خدمت را داشته باشيد حتما از چند متخصص درخواست كمك كرده‌ايد اما با قيمت‌هاي متفاوتي مواجه شده‌ايد. دليل اين تفاوت قيمت به موارد مختلفي بستگي دارد كه در ادامه توضيح خواهيم داد:

با يك مثال به اين مبحث ميپردازيم فرض كنيد با يك شيشه بر سيار تماس گرفته ايد و درخواست خدمت داده‌ايد اما پس از قيمت گيري با هزينه نسبتا بالاتري روبرو شده ايد. بايد در نظر داشته باشيد اگر مسير رفت و آمد نصاب به محل مورد نظر شما دورتر باشد طبيعي است كه هزينه بيشتري را بايد پرداخت كنيد.

همچنين يراق آلاتي كه در حين نصب استفاده ميشود برروي هزينه تاثيرگزار است. به اين صورت كه اگر از يراق آلات درجه يك استفاده شود هزينه بيشتري از جانب نصاب دريافت ميشود.

نكته ديگر كه بسيار مهم است ابزاري است كه حين كار از آن‌ها بايد استفاده شود. نوع ابزار مصرفي در كاهش و افزايش هزينه‌ها موثر است. اما نبايد از اين نكته قافل شد كه اين تفاوت قيمت بين شيشه برها نبايد غير متعارف باشد و انصاف را بايد نظر داشته باشند.

چگونه شيشه برش داده مي‌شود؟
اگر قرار است شيشه اي را در منزل يا هرجاي ديگر برش دهيد و خودتان دست به‌كار شويد پيشنهاد ميكنيم اين قسمت را از دست دهيد. براي اين كار مراحل زير را در نظر بگيريد:

يك فضاي مناسب كه داراي كفپوش سراميك، پاركت يا موزاييك باشد تا به راحتي بتوان در پايان كار كف را تميز نمود.
ميز مناسب و صافي را داشته باشيد يا سطح صافي كه بتوانيد شيشه را برروي آن قرار دهيد.
به الماس شيشه بري احتياج داريد. اگر برش صافي را مد نظر داريد ميتوانيد نوع مدادي آن را تهيه كنيد و از آن استفاده كنيد. اما اگر قصد برش منحني را داريد ميتوانيد از الماس شيشه بر پيستولي استفاده كنيد.
حال در اين مرحله ميتوانيد سطح شيشه را با روغن شيشه بري چرب كنيد. دقت داشته باشيد كه به مقدار كمي اين چربي روي سطح تشكيل شود.
نوبت به اندازه گذاري دقيق روي سطح شيشه است كه ميتوانيد اين كار را با ماژيك‌هايي كه از روي شيشه پاك ميشوند انجام دهيد.
حالا سطح شيشه را با الماس برش دهيد. اين كار را از طرفي كه سطح را روغن كاري كرديد انجام دهيد.
به احتمال زياد كار تمام است و شيشه برش ميخورد اما اگر شيشه جدا نشد ميتوانيد چند ضربه بسيار آرام به شيشه وارد كنيد تا از هم جدا شود.
در مرحله آخر با استفاده از سمباده مناسب لبه‌هاي كار را صاف و بي‌خطر كنيد.
كار تمام است. مراقب شيشه‌هاي خرد شده باشيد و با جارو برقي آن‌ها را از كف و سطح ميز پاك جمع كنيد.
دقت داشته باشيد كه اين مراحل براي شيشه‌هاي سكوريت اصلا توصيه نميشود.

چه نوع شيشه اي بهتر است؟
براي پاسخ به اين سوال بايد بپرسيم شيشه را براي چه كاري ميخواهيد؟ اصولا براي هر قيمت از خانه يا محل كار نوع خاصي از شيشه را استفاده ميكنند كه در زير به برخي از آن‌ها اشاره خواهيم كرد:

شيشه‌هاي سكوريت: اين شيشه‌ها نسبت به ساير شيشه‌هاي ديگر بسيار مستحكم مي‌باشند و با آرامش ميتوانيد از آن‌ها در محل‌هاي پر رفت و آمد نيز استفاده كنيد. امروزه از اين نوع شيشه براي طبقات يخچال نيز استفاده ميشود.

شيشه‌هاي لمينت: كه از چندين لايه تشكيل شده اند و از مقاومت بالايي برخوردار هستند. ويترين مغازه‌ها، درب فروشگاه‌ها و ...

شيشه‌هاي دوجداره: اين نوع شيشه‌ها بيشتر براي پمجره‌ها استفاده ميشوند تا از ورود صدا به فضاي داخلي جلوگيري شود. بايد متذكر شد كه از اين نوع شيشه براي عايق صوتي در شركت‌هاي مدرن بسيار استفاده ميشود.

شيشه‌هاي رنگي: از دسته شيشه‌هايي هستند كه حتما در خانه‌هاي قديمي آن‌ها را ديده ايد. ضخامت و ظرافت آن در دسته شيشه‌هاي لمينت قرار ميگيرد. از اين شيشه‌ها براي كافه‌ها و رستوران‌هايي كه به صورت سنتي كار ديزاين دارند استفاده ميشود. همچنين براي دكوراسيون داخلي منزل و محل كار طرفداران خاص خود را دارد.

شيشه‌هاي طرح‌دار: از اين شيشه‌ها براي قسمت‌هايي از خانه يا محل‌هايي كه نبايد ديد داشته باشند استفاده ميشود.


شيشه‌هاي ساده: كه از اين مدل در اكثر مكان‌ها ميتوان ديد و از لحاظ ضخامت بسيار ضعيف مي‌باشد.

برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۶:۴۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

دوره قاجار اوج هنر نقاشي پشت شيشه ايران است

سعيد رضاخان:
دوره قاجار اوج هنر نقاشي پشت شيشه ايران است




يك هنرمند با اشاره به اوج گيري نقاشي پشت شيشه در دوره قاجار گفت: اين هنر براي استفاده در گچ بري ها و پرده خواني كشيده مي شد و در سقاخانه ها به عنوان نذر قرار مي‌گرفت يا اين كه در اطراف اماكن متبركه به عنوان سوغاتي فروخته مي‌شد.

به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري شبستان، تاريخ نقاشي پشت شيشه ايران در پشت قرن ها پوشيده مانده و هرازگاهي با ظهور چهره هاي شاخص خود را نشان داده است، چهره‌هايي كه هر يك به تنهايي نشانه اي از عمق فرهنگ و هنر اين سرزمين هستند؛ با وجود ريشه تاريخي و سابقه نقاشي پشت شيشه در ايران چراغ اين هنر نيز مانند بسياري از موارد رو به خاموشي رفت و با گذشت زمان بيشتر هنرپژوهان آن را يك هنر غربي معرفي كردند و به دنبال ريشه هاي آن در شهرهاي ونيز و باواريا گشتند. با اين حال استاداني عاشق اين راه را ادامه دادند و با خون دل آن را پيش بردند تا چراغ نقاشي پشت شيشه خاموش نشود، بررسي تاريخ و ريشه و خاستگاه هنر نقاشي پشت شيشه را با «سعيد رضاخان» از جمله هنرمندان «نقاش پشت شيشه» به گفتگو نشسته ايم كه در زير مي آيد.

 

خاستگاه هنر نقاشي پشت شيشه كجاست آيا اين هنر ايراني است يا به ايران وارد شده است؟

در مورد مبدا اين هنر بايد بگويم كه ما نمونه هاي متعددي از آثار پشت شيشه داريم كه در كشورهاي گوناگون وجود دارند. چين، هند، ايران، تركيه، ايتاليا، آلمان و... از اين جمله هستند. با اين حال به نظر مي‌رسد ايران و چين از نظر قدمت در راس ديگر كشورها قرار بگيرند.

 

قدمت اين هنر در ايران به چه زماني باز مي‌گردد؟

شواهدي در دست است كه اين هنر پيش از ساسانيان وجود داشته است.

 

چه شواهدي؟

ظروف بلوري كه در پشت آنها نقوشي كشيده شده بود و اين نقوش نشانگر وجود اين هنر در ايران باستان است اما متاسفانه نقاشي پشت شيشه در اواخر دوره ساساني وارد يك دوره نهفته گي طولاني شد و اين تا حدود قرن ۱۲ هجري ادامه يافت. شايد همين ظهور دوباره بود كه باعث شد بيشتر محققين اين هنر را وارداتي بدانند و به دنبال ريشه هاي آن در غرب بگردند، با اين وجود تحقيقات تكميلي براي چنين مطلبي الزامي به نظر مي‌رسد.

 

چرا از نقاشي پشت شيشه تا قرن ۱۲ هجري اثري نمي‌بينيم؟

اعتقاد برخي بر اين است كه پس از سقوط ساسانيان اين هنر به حاشيه مي رود و پس از طي يك دوره طولاني در اواخر دوره صفويان دوباره نمايان مي‌شود و در دوره زنديه براي استفاده در گچ بري هاي خانه‌هاي ثروتمندان آن زمان به كار مي‌رود اما دلايل اين كه چند قرن از آن اثري نمي‌بينيم متعدد است يك بحث به شكنندگي شيشه باز مي‌گردد و اينكه احتمال دارد در اين مدت آثاري از اين دست نقش شده باشند اما به دلايل مختلف شكسته باشند و حذف شده باشند، دليل مهمتر، منع صورتگري است كه باعث شد اين هنر از رونق بيفتد، دليل ديگر به ميزان عرضه شيشه تخت و شفاف باز مي‌گردد كه باعث مي‌شود در راستاي آن توليد نقاشي پشت شيشه نيز بسيار پايين باشد. يك دليل ديگر هم شايد بازار نداشتن نقاشي پشت شيشه باشد كه البته اين نيز يك حدس است. وقتي براي يك محصول بازاري نباشد؛ توليد هم صورت نمي گيرد و اگر هم بگيرد در حد كم و ناچيز است.

 

درايران در كدام دوره نقاشي پشت شيشه رونق بيشتري داشته است؟

دوره قاجار اوج اين هنر بوده زيرا براي استفاده در گچ بري ها كشيده مي‌شدند و از طرفي مورد مصرف نقالان و پرده خوان ها بودند. همچنين در سقاخانه ها به عنوان نذر قرار مي‌گرفتند يا اينكه در اطراف اماكن متبركه به عنوان سوغاتي فروخته مي‌شدند. نكته قابل توجه ديگر استفاده از پشت شيشه به منظور كشيدن چهره شاهزادگان قجري است كه يك ابداع و كار تازه بود. پيش از آن با تصويرگري انسان بصورت حقيقت گرايي روبرو هستيم اما اين نوع نقاشي تا حدود زيادي به فرنگي سازي شباهت داشت اما در دوره قاجار با نماي بسته از صورت شاهزادگان روبرو شديم كه ناخودآگاه بخش كمي از اثر به محيط پيرامون يا فضاي پشت سر مدل نقاشي اختصاص داشت.

 

به سقاخانه ها اشاره كرديد كمي هم از سقاخانه هاي بنام كه آثار نقاشي پشت شيشه در آنها به نمايش گذاشته مي‌شد؛ بگوييد؟

يكي از سقاخانه هاي به نام و معروف تهران سقاخانه «نوروزخان» بود. در آن زمان نمونه هايي از نقاشي پشت شيشه در آن وجود داشت. چند نمونه هم از آثار مرحوم اسماعيل گيلاني در اين سقاخانه وجود بود. با اين وجود در بسياري ديگر از سقاخانه ها اين روند ديده مي‌شد و مردمي كه نذري داشتند و حاجت روا شده بودند؛ نقاشي از شمايل معصومين يا آيات و روايات را در پشت شيشه به سقاخانه اهدا مي‌كردند، در اين ميان شيشه نگاران نيز ارج و قربي داشتند.

 

از نقاشان پشت شيشه نامدار به چه كساني مي‌توانيد اشاره كنيد؟

علي رشتي كسي بود كه از نقاط شمالي كشور بلند شد و شروع به نقاشي از زنان روستايي شمالي كرد. در نقاشي هايش لباس هاي محلي رنگارنگ آنها را نقش مي‌كرد و از اين نظر يك ساختار شكن در زمان خودش محسوب مي‌شد. از طرفي محمد باقر گلپايگاني را داريم كه مدت ها با توسل به يك داستان قديمي به دنبال پياله اي بود كه مي گفت متعلق به هماي بنت بهمن است و به همين دليل نقش را در پشت شيشه مي انداخت و از اين نظر يك نوآوري محسوب مي‌شد. عبدالجليل هم از افراد نام آشناي فعال در اين هنر بود كه در ميان آثارش با نقاشي هايي يك زن جنوبي همراه با چشماني سياه روبرو مي‌شويم و كليد آشنايي استاد گرانقدر سركار خانم مهين عظيما با اين هنر توسط آثار عبدالجليل زده مي‌شود.وي هم موضوع خاص خود را براي نقاشي دارد و از افراد مطرح در اين زمينه است. حسين صورتگر هم اهل شيراز بود و به دليل دوستي اش با كبوتربازها اين پرنده را در پشت شيشه مي كشيد كه البته در كارش زياد حقيقت گرايي را در نظر نمي‌گرفت و از رنگ هاي مختلف براي تزيين پرهاي كبوترهايي كه نقاشي مي‌كرد سود مي جست. حسين طاهرزاده، استاد رضا شيشه نگار، مهرعلي، استاد غضنفر و... افرادي بودند كه هر يك سهم ويژه‌اي در پيشبرد اين هنر داشتند.

 

پس بحث نوآوري پيش از شما هم وجود داشته و افرادي بودند كه خلاف امور رايج كار كرده باشند؟

بله. همين طور است. اما با اين تفاوت كه امروز برخي از دوستان نسبت به كارهاي من موضع مي‌گيرند و زياد دل خوشي از آثارم ندارند.

 

در گذشته وضعيت معيشتي نقاشان پشت شيشه به چه صورت بود؟

وضعيت جالبي نداشتند و اينكه بگوييم مرفه بودند به بيراهه رفته ايم. استاد غضنفر كه از شيشه نگاران قزويني بود در آخر عمر تنگدست شد. استاد رحيم شيشه نگار در فقر از دنيا رفت. اسماعيل گيلاني هم مانند دو نقاش ياد شده در فقر از دنيا رفت. سيد جعفر رشتيان هم به همين شرايط مبتلا شد و استاد عبدالجليل كه پيش تر از او ياد كرديم در اتاقكي گلي از دنيا رفت. حسين صورتگر هم در اواخر عمر شرايط بهتري نسبت به ديگر هنرمندان ياد شده نداشت. در كل اين هنر تنها با عشق به حيات خود ادامه داد و پيش رفت و گذشتگان ما بيشتر از دريچه دل به آن مي نگريستند.

 

در حال حاضر وضعيت معيشتي هنرمندان نقاش پشت شيشه چگونه است؟

الان هم شرايط تفاوت چنداني نكرده است و معدود افرادي هستند كه مخارج زندگيشان از راه ديگري تامين مي‌شود. در حال حاضر بيشتر فعالان اين رشته از روي ذوق به اين كار مي پردازند و به اين هنر به عنوان يك منبع درآمد نگاه نمي كنند.

 

پيش بيني شما براي آينده هنرنقاشي پشت شيشه چيست؟



وقتي حال حاضر را با سه سال پيش مقايسه مي‌كنم بسيار اميدوار مي‌شوم. زيرا امروز افراد زيادي وجود دارند كه با اين هنر آشنا شده اند و در اين راه قدم بر مي‌دارند و اين هنر با رشد بسيار چشمگيري روبرو شده است. در اين ميان برخي مديران نگارخانه ها هم هستند كه با اين هنر آشنا شده اند. به همين دليل سفارش هايي نيز براي خريد آثار پشت شيشه انجام مي‌شوند. از روي همين موارد مي‌توانم آينده خوبي را پيش‌بيني كنم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۵۰:۵۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

رفتار درماني ، روشي براي درمان اختلالات رواني

رفتار درماني ، روشي براي درمان اختلالات رواني


روانشناس مرزداران

رفتار درماني يكي از روش هاي اصلي روان درماني است كه امروزه بسياري از روش هاي درماني از تكنيك هاي آن براي درمان انواع مشكلات سلامت روان استفاده مي كنند. روانشناس در اين روش در تلاش است تا براي حل مشكلات فرد ، رفتار هاي ناسالم و خود ويرانگر اورا پيدا كند و روش هاي تغيير و اصلاح آن ها را هم به او آموزش دهد.

فاطمه زماني ، خبرگزاري دانا ، گروه سبك زندگي ؛ رفتار درماني يكي از روش هاي اصلي روان درماني است كه امروزه بسياري از روش هاي درماني از تكنيك هاي آن براي درمان انواع مشكلات سلامت روان استفاده مي كنند. روانشناس در اين روش در تلاش است تا براي حل مشكلات فرد ، رفتار هاي ناسالم و خود ويرانگر اورا پيدا كند و روش هاي تغيير و اصلاح آن ها را هم به او آموزش دهد.در واقع رفتار درماني بر رفتارهاي قابل مشاهده ي فرد تمركز دارد و كمتر به افكار و ريشه هاي رواني مشكلات پرداخته مي شود.


انواع رفتار درماني


درمان شناختي رفتاري


درمان شناختي رفتاري يكي از رايج ترين رويكرد هايي است كه با هدف تغيير الگوهاي فكري و رفتاري براي داشتن زندگي سالم تر انجام مي شود . در اين روش درمان رفتاري با درمان شناختي تركيب مي شود و بيشتر بر مشكلات زمان حال و برنامه ريزي براي حل و فصل آن ها تمركز دارد.


بيزاري درماني


از بيزاري درماني براي درمان اختلالات مصرف مواد مخدر استفاده مي شود. در اين روش درمانگر تلاش مي كند تا يك محرك بسيار ناخوشايند را با محرك آسيب رساني نظير مواد مخدر همايند كند. براي مثال استفاده از داروهاي تهوع آور همراه با مصرف مواد مخدر به مرور فرد را نسبت به آن شرطي كرده و باعث مي شود كه از آن بيزار شود. البته محرك ناخوشايند لزوما مي تواند فيزيكي نباشد. گاهي هم فكر كردن به يك خاطره ناخوشايند همراه با انجام رفتار ناسالم مي تواند دفعات تكرار آن را كاهش دهد.


حساسيت زدايي تدريجي


اين روش اغلب در درمان انواع فوبيا ها مورد استفاده قرار مي گيرد. افراد در اين روش به مرور مي آموزند كه چگونه به ترس شان با آرامش و ريلكسيشن پاسخ دهند. پس از اينكه فرد به خوبي در اين تكنيك ها مهارت پيدا كرد ، درمانگر به طور تدريجي اورا با عامل ترس مواجه مي كند. اين مواجهه مي تواند به طور واقعي اتفاق بيافتد يا از طريق روش هاي تصوير سازي ذهني انجام شود.


چه افرادي مي توانند از رفتار درماني استفاده كنند ؟


عموم افرادي كه از رفتار درماني براي بهبود خود استفاده مي كنند ، غالبا داراي يكي از مشكلات زير هستند :


افسردگي


اضطراب


اختلالات هراس


مشكلات مرتبط با خشم و عصبانيت


خود آزاري


اختلالات خوردن


اختلال وسواس فكري و عملي


بيش فعالي


اختلال دوقطبي


اختلال تنش زاي پس از رويداد


قاليشويي فدك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۴:۴۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

خانواده ميلياردري كه شيشه‌هاي واكسن تامين مي‌كند

خانواده ميلياردري كه شيشه‌هاي واكسن تامين مي‌كند


در اوج قرنطينه سراسري ايتاليا در ماه آوريل، كارخانه‌ها در اين كشور تعطيل شدند. اما در پيومبينو دسه، شهر كوچكي در ۳۰ كيلومتري حومه ونيز، دستگاه‌هاي بزرگ شيشه‌بري شركت استواناتو (Stevanato) پرسر و صدا كار مي‌كردند و ميليون‌ها آمپول و سرنگ توليد مي‌كردند. بر خلاف كسب‌وكارهاي ديگر، صدها كارمند اين شركت، ماسك به‌صورت، سر كار مي‌آمدند و شبانه‌روزي كار مي‌كردند تا هر چيزي- از سرنگ‌هاي مخصوص انسولين تا لوله‌هاي شيشه‌اي آزمايشگاهي- توليد كنند. از همه مهم‌تر، آنها مشغول توليد ميليون‌ها شيشه كوچك شدند تا يك روز براي پر كردن واكسن‌هاي كوويد-۱۹ از آنها استفاده شود.


خانواده ميلياردري كه شيشه‌هاي واكسن تامين مي‌كند
فرانكو استواناتو، مدير عامل ۴۶ ساله اين گروه و نوه بنيان‌گذار آن، جيوواني استواناتو، مي‌گويد: «همه تعطيلات آخر هفته و حتي روز عيد پاك، خودم در كنار كاركنان سر كار رفتم تا نشان دهيم خودمان هم به شدت درگير هستيم.»

واكسن، مثل همه داروهاي تزريقي ديگر، بايد در شيشه‌هاي استريل بسته‌بندي شود. شيشه اساسا در برابر گازهايي مثل اكسيژن كه باعث فساد مي‌شوند، نفوذناپذير است. حتي پلاستيك درجه يك هم باعث نفوذ هوا به داخل مي‌شود. ساختن اين شيشه‌هاي كوچك، حتي قبل از ظهور كوويد-۱۹ در ماه ژانويه هم يك كسب‌وكار بزرگ بود. سال گذشته، صنعت داروسازي جهاني، حدود ۱۲ ميليارد عدد از اين شيشه‌ها را خريداري كرد. گروه استواناتو كه يك شركت خانوادگي با ۷۱ سال سابقه است، بيش از ۲ ميليارد عدد از آنها را فروخته است. اين شركت همچنين بزرگ‌ترين توليدكننده سرنگ‌هاي مخصوص انسولين در دنيا است. واكسن كوويد-۱۹ كه احتمالا قرار است طي دو مرحله جداگانه تزريق شود، ميلياردها عدد شيشه اضافه نياز خواهد داشت. استواناتو انتظار دارد اين پاندمي، طي دو سال آينده، تقاضا براي شيشه‌هاي واكسن را تا ۲۰ درصد افزايش دهد. فرانكو مي‌گويد: «ما در اقدامي پيش‌دستانه، تامين نيازهاي مشتريان براي مبارزه با كوويد-۱۹ را شروع كرديم. استراتژي ما جادويي نبود. تلاش كرديم سريع حركت كنيم و با پيش‌بيني برخي سرمايه‌گذاري‌هاي لازم، ريسك‌هاي بزرگي انجام دهيم، چون بهترين زمان براي انجام اين كار بود.»

به جز ساخت خود شيشه، گروه استواناتو طراحي‌‌ دستگاه‌هاي توليد اين شيشه‌ها را هم انجام مي‌دهد. آنها دستگاه‌هايي دارند كه محفظه‌هاي شيشه‌اي را شكل مي‌دهند و استريل مي‌كنند. همچنين با قانون‌گذاران حوزه پزشكي در ۱۵۰ بازار مختلف در سراسر دنيا، همكاري دارند. و خيلي از مشتريان آنها از دستگاه‌هاي ساخت استواناتو براي بسته‌بندي داروها قبل از ارسال آنها به داروخانه‌ها و بيمارستان‌ها استفاده مي‌كنند.

اين دستگا‌ها يك عامل متمايزكننده كليدي هستند. در سال ۲۰۰۷، وقتي شركت سانوفي، غول داروسازي فرانسوي، به سرنگ‌هاي استريل نياز پيدا كرد تا آنها را به سرعت وارد بازار كند، استواناتو يكسري سرنگ‌هاي آماده مصرف توليد كرد كه به استريل‌سازي اضافه نياز نداشت. اين شركت دستگاه‌هاي مخصوص خودش را ساخته بود تا سرنگ‌ها را شست‌وشو دهد و استريل كند و امتياز انحصاري كل اين فرآيند را از آن خود كرد و خط توليدي ايجاد كرد كه حالا يكي از منابع درآمدي مهم ايتاليا محسوب مي‌شود.

ران وركليرن، از مديران شركت آمريكايي كورنينگ (Corning) كه از سال ۲۰۱۱ با استواناتو همكاري كرده، مي‌گويد: «آنها واقعا به كيفيت اهميت مي‌دهند و براي مشتريان خود ارزش قائل هستند و نيازهاي مشتري را با محصولاتشان پيوند مي‌دهند. اين موضوع آنها را در عرصه رقابت متمايز مي‌كند.»

ويژگي ديگر كسب‌وكار آنها، ثبات است. در سال ۲۰۱۹ استواناتو از ۶۷۵ ميليون دلار فروش خود، ۴۷ ميليون دلار سود كرد. طبق ارزيابي‌هاي مجله فوربس، ارزش ۶۸ درصد سهامي كه سرجيو استواناتو، رئيس هيات‌مديره ۷۷ ساله گروه و پسر بنيان‌گذار آن در اختيار دارد، به ۸/ ۱ ميليارد دلار مي‌رسد. در حال حاضر، فرانكو (مدير عامل) و ماركو (معاون مدير)، پسران سرجيو، شركت را اداره مي‌كنند. هر كدام از آنها ۱۶ درصد سهام دارند كه ۴۰۰ ميليون دلار ارزش دارد. تغييرات بزرگ در راه است. در ماه ژوئن، اين گروه براي اولين بار طي يك فرآيند تامين مالي خارجي، توانست ۵۹ ميليون دلار سرمايه جذب كند. آنها قصد دارند اين پول را براي توليد ابزارهاي پزشكي پوشيدني و همچنين دستگاه‌هايي كه به‌صورت اتوماتيك اين ابزارها را مونتاژ كند، استفاده كنند. همچنين خانواده برنامه‌هايي براي عرضه عمومي شركت ظرف سه سال آينده دارد.

استواناتو چند ماه است كه نرخ توليد خود را افزايش داده تا آماده واكسن كوويد-۱۹ باشد. اين شركت در ۶ ماه نخست ۲۰۲۰، بيش از ۵۸۰ نيروي جديد استخدام كرده است. در اواخر ماه ژوئن، استواناتو با گروه نروژي CEPI كه تحت حمايت بنياد گيتس است و به پروژه‌هاي توليد واكسن كوويد-۱۹ كمك مي‌كند، وارد همكاري شد تا ۱۰۰ ميليون شيشه بوروسيليكات براي بيش از ۲ ميليارد دوز واكسن تامين كند. شيشه‌هاي بوروسيليكات، نسبت به انواع شيشه‌هاي ديگر، دماي بالاتري را مي‌توانند تحمل كنند و نسبت به تغييرات شيميايي خارجي مقاوم‌تر هستند، بنابراين بهترين گزينه براي داروهاي حساس مثل واكسن، محسوب مي‌شوند.



گروه استواناتو در سال ۱۹۴۹ در حومه شهر ونيز و درجايي كه سابقه‌اي طولاني در توليد شيشه دارد، تاسيس شد و در ابتدا شيشه‌هاي مخصوص عطر و بطري نوشيدني توليد مي‌كرد. اين شركت كه ابتدا سوفيريا استلا نام داشت، با شكوفايي اقتصاد بعد از جنگ ايتاليا، رشد قابل‌توجهي كرد و در سال ۱۹۵۹، آنها به فضاي اضافه نياز پيدا كردند و مكان شركت را به شهر صنعتي پيومبينو دسه منتقل كردند. در دهه ۶۰ ميلادي كه بيشتر توليدكننده‌هاي موادغذايي به بسته‌بندي‌هاي پلاستيكي روي آوردند، جيوواني استواناتو ريسك كرد و دستگاهي را ساخت كه مي‌توانست لوله‌هاي شيشه‌اي به‌صورت انبوه توليد كند. بنابراين، شركت توانست يك بازار جديد را هدف قرار دهد: صنعت رو به رشد داروسازي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۰:۵۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

7 نكته مهم كه در طراحي سايت بايد رعايت كنيد

7 نكته مهم كه در طراحي سايت بايد رعايت كنيد

استخدام بازارياب تلفني

55 نيوز

هيچ سررشته‌اي از طراحي سايت ندارم و نمي‌دانم سايتم بايد چه قابليت‌هايي داشته باشد؟ اگر در فكر ساخت يك كسب و كار آنلاين هستيد، احتمالا اين سوال در ذهن شما هم وجود دارد. به طور كلي همه ما به دنبال يك سايت خوب با ظاهر جذاب هستيم كه براي مشتريان هم مناسب باشد و بتوانيم از آن به راحتي كسب درآمد كنيم.


7 نكته مهم كه در طراحي سايت بايد رعايت كنيد

هيچ سررشته‌اي از طراحي سايت ندارم و نمي‌دانم سايتم بايد چه قابليت‌هايي داشته باشد؟ اگر در فكر ساخت يك كسب و كار آنلاين هستيد، احتمالا اين سوال در ذهن شما هم وجود دارد.


به طور كلي همه ما به دنبال يك سايت خوب با ظاهر جذاب هستيم كه براي مشتريان هم مناسب باشد و بتوانيم از آن به راحتي كسب درآمد كنيم.


اگر قصد طراحي سايت داريد و نمي‌دانيد سايت‌تان بايد چه ويژگي‌هايي داشته باشد، حتما اين مقاله را تا انتها مطالعه كنيد. در اين مقاله تمامي ويژگي هاي يك طراحي سايت خوب و معتبر را به شما توضيح مي‌دهيم.


به اين ترتيب با فروشگاه ساز حرفه اي پرتال براي ساخت فروشگاه اينترنتي مي‌توانيد در كمتر از 1 روز و بدون نياز به دانش فني اقدام و كسب درآمد كنيد.


ويژگي هاي يك سايت خوب


روش ساخت سايت اينترنتي را در مقاله «آموزش ايجاد وب سايت» به طور كامل توضيح داديم كه مي‌توانيد آن را مطالعه كنيد. البته بهتر است قبل از اين كه دست به كار شويد، با ويژگي‌هاي يك سايت خوب آشنا باشيد. 7 فاكتوري كه در ادامه به شما توضيح مي‌دهيم، عملا فاكتورهاي بسيار مهمي هستند و حتي در صورت عدم وجود يكي از آنها، بدون شك در آينده به مشكل مي‌خوريد.


1. ريسپانسيو بودن


ريسپانسيو سايتي است كه به طور خودكار بر اساس دستگاه كاربران، طراحي‌اش تغيير كرده و به بهينه‌ترين شكل ممكن براي نمايش در مي‌آيد. اين يعني وقتي با تلفن همراه به آن مراجعه كنيد، تمامي اِلمان‌هاي صفحه جايگاه‌شان تغيير مي‌كند تا بتوانيد به راحتي همه چيز را مشاهده كنيد و وقتي با رايانه به آن برويد، همه چيز متناسب با اندازه صفحه نمايش تغيير خواهد كرد.

 


با توجه به اينكه از 5/6 سال پيش آمار كاربران موبايلي در سطح وب بيشتر از كاربران رايانه شده، عملا در صورت ريسپانسيو نبودن سايت‌تان، هم در بهينه سازي سايت در نتايج جستجو گوگل به مشكل مي‌خوريد و هم در جذب مخاطب و كسب درآمد. براي بررسي ريسپانسيو بودن و نبودن سايت، از ابزار responsivedesignchecker.com استفاده كنيد.


2. بهينه بودن سرعت


بعد از ريسپانسيو، مورد بسيار پراهميت بعدي، سرعت لود و عملكرد سايت شماست. منظور اين است كه وقتي آدرس سايت را در مرورگر وارد مي‌كنيد، چقدر طول مي‌كشد تا سايت به طور كامل نمايش داده شود؟ همينطور چقدر زمان مي‌برد تا بعد از كليك روي هر لينك در سايت، صفحه جديدي براي‌تان باز شود؟


سرعت هم مثل مورد قبلي، هم روي سئوي سايت تاثير دارد و هم روي جذب مخاطب و كسب درآمد. براي بررسي ميزان سرعت سايت، به سراغ سايت gtmetrix.com برويد. اين سايت علاوه بر بررسي سرعت سايت شما و دادن يك نمره حدودي، مشكلاتي كه باعث كاهش سرعت شده‌اند را هم به شما نمايش مي‌دهد.


3. دسترسي‌پذيري


فرقي ندارد پروژه طراحي سايت‌تان را يك شركت بزرگ انجام داده باشد يا يك طراح از داخل منزل خودش! در هر حال طرف مقابل وظيفه دارد نحوه كار كردن و مديريت محتوا در سايت را به مدير و صاحب سايت آموزش بدهد.


نكته مهمي كه وجود دارد، اين است كه سايت مورد نظر نبايد براي مديريت نياز به يادگيري مسائل خيلي پيچيده داشته باشد. اين يعني شما بايد نهايتا با 1 الي 2 ساعت ويديويي كه طراح در اختيارتان قرار مي‌دهد، با اصول و جزئيات مديريت وب سايت‌تان آشنا شويد.


اگر اين مورد براي شما اهميت دارد، يك راست به سراغ سرويس‌هاي سايت ساز برويد. سايت سازها ابزاري هستند كه كار با آن‌ها خيلي ساده است و نيازي هم به كدنويسي ندارند. به همين دليل زودتر كار با آن‌ها را ياد مي‌گيريد و مي‌توانيد كسب درآمد را شروع كنيد.


4. UI و نمايش جذاب محتوا


احتمالا شما هم بارها در سطح وب با سايت‌هايي برخورد كرده‌ايد كه فونت متن‌شان بسيار درشت است، متن مقالات‌شان بهم ريخته، تصاوير در آن به خوبي نمايش داده نمي‌شود و... . در صورت برخورد با چنين سايت‌هايي، چه رفتاري نشان مي‌دهيد؟


 

تا جايي كه ما مي‌دانيم، اغلب مخاطبان سريعا از اين سايت‌ها خارج شده و به سراغ سايت ديگري مي‌روند. بنابراين يكي ديگر از ويژگي‌هاي طراحي سايت خوب، ظاهر يا اصطلاحا رابط كاربري (UI) جذاب است.


5. داشتن صفحات اصلي


اينكه در آينده قرار است در سايت‌تان محتواهاي جديد و مقالات آموزشي منتشر شود يا نه، كاملا به خودتان بستگي دارد، اما زماني‌كه ‌سايت را از طراح دريافت مي‌كنيد، بايد يك‌سري صفحات اصلي را براي‌تان ساخته باشد. چه صفحاتي؟


صفحه اصلي سايت،

صفحه درباره ما،

صفحه تماس با ما،

صفحه وبلاگ،

صفحه فروشگاه.

دقت كنيد، اصولا طراحان سايت الزامي ندارند كه حتما محتواي اين صفحات را هم براي‌تان بنويسند، چراكه به غير از صفحه اصلي، شما خودتان بايد محتواي صفحات گفته‌شده‌ي بالا را نوشته و با توجه به جزئيات مورد نظر، آنها را تغيير بدهيد. اما خب اگر از قبل بر سر اين موضوع توافق داشته‌ايد، بايد محتواي صفحات گفته‌شده هم تامين شود.


6. امنيت و آموزش‌هاي لازم


اگر فقط يك حفره امنيتي كوچك در وب سايت شما باشد، هكرها مي‌توانند در مدت كوتاهي آن را هك كرده و تمامي هزينه‌ها و زحماتي كه برايش صرف كرده بوديد را يك‌شبه به باد بدهند. بنابراين حتما از طراح سايت بخواهيد به شما اطمينان بدهد كه سايت امنيت كامل دارد. در درجه دوم هم به او بگوييد تمامي نكات لازم براي امن نگاه داشتن سايت را به شما آموزش بدهد.

 


7. شركت معتبر!


شايد كمي عجيب باشد، اما مهم‌ترين ويژگي يك سايت موفق، اين است كه توسط يك شركت طراحي سايت معتبر يا حداقل طراح شناخته‌شده ساخته شده باشد. چون در اين شرايط:


هزينه نامعقولي براي طراحي سايت از شما دريافت نمي‌شود،

خدمات كامل ارائه مي‌شود،

در زمان نياز شما را پشتيباني كامل مي‌كنند،

تمامي آموزش‌هاي لازم را به شما مي‌دهند،

در صورت نياز راهنمايي‌تان مي‌كنند،

به موقع پروژه را تحويل‌تان مي‌دهند،

و...

يك سايت حرفه‌اي و كامل بسازيد


حالا كه فهميديد يك سايت خوب چه امكاناتي بايد داشته باشد وقتش رسيده كه آموزش ساخت سايت فروشگاهي را مطالعه كنيد كه يكي از بهترين راه هاي طراحي فروشگاه اينترنتي ، استفاده از پلتفرم پرتال است تا كسب و كار اينترنتي خودتان را بسازيد.


اگر مي‌خواهيد همه اين ويژگي‌ها را يكجا در سايت‌تان داشته باشيد، سايت ساز پرتال اين امكانات را در اختيار شما قرار مي‌دهد. علاوه‌بر اين موارد، پرتال پشتيباني دائمي و رايگان دارد كه در هر ساعت شبانه روز شما را راهنمايي مي‌كنند يا اگر تغييري نياز داشتيد روي سايت‌تان انجام مي‌دهند.


سمپاشي در پرند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۴:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترين پرده بازار تبديل شده است؟

چرا پرده زبرا به پرفروش‌ترين پرده بازار تبديل شده است؟

فروش عمده پرده زبرا

 

قاليشويي تهرانپارس

پرده زبرا به دليل ويژگي هايي كه دارد از محبوب ترين انتخاب هاي مشتريان است. اما چرا اين پرده در دكوراسيون منزل جزو انتخاب هاي اصلي افراد است؟ دلايلش را اينجا بخوانيد.


به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، پرده هاي مدرن عموماً ساده و بدون تزئين هستند و بيشتر در رنگ هاي خنثي ديده مي شوند. پرده هاي پارچه اي، شيد استاندارد و ساده، پرده پانچ، دو مكانيزم، كركره اي، مدرن مكانيزه و زبرا از انواع پرده هاي مدرن موجود در بازار هستند. يكي از دلايلي كه پرده زبرا بيش از ساير پرده هاي مدرن مورد توجه و استقبال قرار گرفته است امكان تنظيم نور با اين نوع پرده است. پرده هاي والان دار به امكان استفاده از نور را نمي دهد در صورتي كه با استفاده از پرده زبرا مي توانيد به هر ميزان كه بخواهيد از نور طبيعي ورودي بهره مند شويد. استفاده از اين نوع پرده راحت تر از ساير پرده ها بوده و از دوام بيشتري نيز برخوردار است. پرده زبرا نصب آساني دارد و شستشوي آن به نسبت ساير پرده ها راحت تر است. اين پرده ها قابليت مكانيزه شدن و هوشمند سازي دارند؛ يعني شما مي توانيد با استفاده از موبايل يا كنترل از راه دور پرده را جمع و يا باز كنيد.


پرده زبرا چيست؟


پرده زبرا شبيه پرده هاي كركره اي هستند و آنها را با نام هاي دبل رول يا پرده دوبل هم مي شناسند. جنس اين پرده از پارچه و داراي يك لايه تور و يك لايه پارچه است. تفاوت پرده زبرا و كركره اي جنس آن است. هرچند تنوع زيادي دارند و در انواع مختلف در بازار موجودند اما جنس پارچه آن سبب برتري بخشيدن پرده هاي زبرا به پرده هاي كركره اي شده و آن ها را بادوام تر مي دانند. انواع پارچه هاي پليسه، طرح دار، ساده، سيلويت و حتي چاپ طرح دلخواه شما روي پارچه مي توانند پارچه هاي تشكيل دهنده پرده زبرا باشند. همان طور كه از اسم اين نوع پرده پيداست خطوطي افقي شكل دارد و يكي در ميان رنگي است. يكي ديگر از عواملي كه باعث محبوبيت پرده هاي زبرا شده اين است كه قابليت هاي پرده هاي شيد و كركره اي را به صورت همزمان دارد.


زبرا چگونه كار مي كند؟


پرده هاي زبرا در سه نوع دستي، برقي و اتوماتيك در بازار عرضه مي شوند. در حالت دستي كنار پرده زنجير ها و طناب هايي وجود دارند كه تنظيمات پرده به وسيله آن ها صورت مي گيرند و بيشتر پرده هاي زبرا از اين نوع هستند. با كشيدن طناب هايي كه كنار پرده آويزان است ميتوان پرده را تا هر اندازه اي كه مايل باشيد جمع كنيد و براي دوباره باز كردن پرده از همين طناب استفاده مي كنيم. زنجيري كه كنار پرده وجود دارد براي تنظيم ميزان نور عبوري تعبيه شده است. شما مي توانيد ميزان نور ورودي را از ۱۹ تا ۹۰ درصد تنظيم كنيد. اگر بخواهيد از تمام نوري كه امكان ورود دارد استفاده كنيد مي توانيد با استفاده از طناب پرده را به طور كامل به بالا جمع كنيد و در صورتي كه مي خواهيد از وسايل خود در برابر نور محافظت كنيد و نور فيلتر شده را وارد محيط كنيد مثل زاويه دادن به ميله هاي پرده كركره اي نوار هاي موازي پرده ها را به هر ميزان كه مطلوب شماست كنار هم يا روي هم قرار دهيد.


انواع پرده زبرا و كاربرد ها و مزايا


رايج ترين انواع پرده هاي زبرا به دسته هاي ساده يا كلاسيك، سه بعدي و كودك تقسيم مي شوند. پرده زبرا ساده به صورت تك رنگ و يا طرح چوب در بازار در دسترس عموم قرار گرفته است و از اولين انواع پرده زبرا است. امروزه پرده هاي زبرا كلاسيك در انواع گل دوزي شده و پليسه يافت مي شود. پرده هاي زبرا كودك را طرح آن از ساير پرده هاي زبرا جدا مي كند. پرده هاي زبرا در اين نوع داراي طرح هاي كارتوني و عروسكي هستند كه مي توانند انتخاب مناسبي براي اتاق كودكان باشند. پرده هاي زبرا سه بعدي به دسته اي از پرده هاي زبرا گفته ميشود كه داراي طرح هاي سه بعدي هستند و بيشتر براي اتاق نوجوانان، آشپزخانه و فضاهاي اسپرت استفاده مي شوند. يكي از مزاياي پرده زبرا كم اشغال كردن فضاست و اينكه به راحتي مي توانند در فرورفتگي پنجره ها قرار بگيرند و در بيشتر سبك هاي دكوراسيون قابل استفاده هستند.

 


مقايسه نصب و قيمت زبرا با ساير پرده ها


پرده زبرا داراي يك بخش فلزي است كه در كارخانه مونتاژ مي شود و يك بخش اصلي نيز دارد. براي نصب پرده زبرا ابتدا بايد تصميم بگيريد كه مي خواهيد آن را به سقف وصل كنيد يا از روش مرسوم تر، يعني وصل كردن آن به ديوار بالاي پنجره استفاده كنيد. نصب را خودتان هم مي توانيد انجام دهيد؛ براي اين كار به وسيله اي براي علامت گذاري، متر، پيچ و رول پلاك و دريل و چكش نياز داريد. ۱۰ تا ۱۵ سانتي متر از لبه پرده به سمت داخل را علامت زده و پس از سوراخ كردن آن با پيچ و رول پلاك پايه ديواري را نصب كنيد. سپس با استفاده از شيار هاي پشتي، پرده را در آن چفت مي كنيم. نصب آن از ساير پرده ها آسان تر است و خودتان به راحتي مي توانيد از عهده انجام آن برآييد. همچنين به دليل دوام بالاي پرده هاي زبرا در هزينه هاي خود صرفه جويي كرده ايد و با توجه به اينكه پرده هاي زبرا با انواع مختلف پارچه در بازار موجودند از نظر قيمتي با طيف نسبتاً وسيعي روبرو هستيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

راهنماي تغذيه در واكسيناسيون عليه ويروس كرونا ابلاغ شد

راهنماي تغذيه در واكسيناسيون عليه ويروس كرونا ابلاغ شد


متخصص تغذيه تهرانپاراس

معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نامه‌اي به معاونان بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور، راهنماي تغذيه در واكسيناسيون عليه ويروس كرونا را ابلاغ كرد. به گزارش ايرنا از وبدا، عليرضا رييسي


قاليشويي مجيديه

تحريريه زندگي آنلاين : معاون بهداشت وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكي در نامه‌اي به معاونان بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور، راهنماي تغذيه در واكسيناسيون عليه ويروس كرونا را ابلاغ كرد. به گزارش ايرنا از وبدا، عليرضا رييسي در اين ابلاغيه با اشاره به تاثيرگذاري تغذيه در شرايط مختلف سلامت و بيماري و همچنين شرايط جديد كشور در واكسيناسيون گروه‌هاي مختلف جامعه تاكيد كرده است: راهنماي تغذيه در واكسيناسيون عليه ويروس كرونا در سطوح مختلف ارائه خدمات سرپايي و مراكز واكسيناسيون تحت پوشش به اطلاع عموم مردم رسانده شود.


در اين راهنما بر لزوم آشنايي با مواد غذايي كه به سلامت و افزايش كارايي سيستم ايمني بدن در زمان واكسيناسيون كمك مي‌كند تاكيد شده است تا بتوانيد علائم و عوارض احتمالي ناشي از واكسيناسيون را به حداقل رسانده و سيستم ايمني خود را تقويت كنيد. در بخشي از راهنماي تغذيه در واكسيناسيون توصيه شده است: زمان واكسيناسيون نبايد ناشتا باشيد و لازم است صبحانه يا ميان‌وعده ساده‌اي مصرف كنيد و شب قبل از واكسيناسيون نيز غذاي سبك مانند سوپ حاوي مرغ، سبزي‌هاي سبز تيره تازه (اسفناج، جعفري وكلم بروكلي) ميل كنيد. همچنين قبل و بعد از واكسيناسيون مقدار زيادي آب و مايعات بنوشيد، تأمين آب بدن به ميزان كافي قبل و بعد از تزريق واكسن كوويد ۱۹ بسيار مهم است. بر اساس توصيه‌هاي ذكر شده در اين راهنما رعايت طولاني‌مدت يك رژيم غذايي سالم، پاسخ ايمني بدن را بهبود مي‌بخشد و به ما كمك مي‌كند تا علاوه بر مبارزه بهتر با عفونت‌ها، پاسخ ايمني قوي‌تري به واكسيناسيون داشته باشيم. مصرف روزانه ۵-۳ واحد از گروه سبزي‌ها و ۴-۲ واحد از گروه ميوه‌ها، آنتي‌اكسيدان‌ها شامل روي، سلنيم، ويتامين A و ويتامين C را كه براي عملكرد بهتر سيستم ايمني لازم هستند، تأمين مي‌كند.


مصرف كافي سبزي، سالاد و ميوه قبل و پس از واكسيناسيون همراه با وعده‌هاي غذايي و در ميان‌وعده‌ها توصيه مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۲:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع: