onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

رئيسي: اقتصاد كشور به مذاكرات سياسي گره نمي‌زنيم

به دليل اينكه تاكيد روي نفت و گاز بوده ديگر توانمندي‌هاي كشور مورد غفلت قرار گرفته است.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، سيد ابراهيم رئيسي در نشست پنجمين نمايشگاه توانمندي‌هاي صادراتي جمهوري اسلامي ايران كه در سالن اجلاس سران برگزار شد، اظهار كرد: اين رويداد منشأ ارتباط اقتصادي و تجاري بين ايران و ديگر كشورها خواهد شد و سطح ارتباطات تجاري ارتقا خواهد يافت.

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران بيشتر به صنعت نفت و گازش شناخته مي‌شد اما ديگر توانمندي‌هاي كشور به دليل اينكه تاكيد روي نفت و گاز بود مورد غفلت قرار گرفته است؛ هم در معرفي و هم در ارتباطات با اين حوزه. به همين دليل سطح روابط اقتصادي ما با كشورها مي‌تواند به سطح بالاتري برسد.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه سعادت آباد

رئيسي يادآور شد: حتماً ظرفيت ديگر كشورها براي بازرگانان و فعالان ما بايد شناخته شود. يكي از وظايف مهم دفترهاي بازرگاني ما در كشورها همين امر است. در اين دوره تلاش كرديم با فعال كردن اين دفترها چنين ماموريتي را انجام دهيم.

رئيس جمهوري تاكيد كرد: برگزاري اين رويداد هم به شناخت اين ظرفيت‌ها كمك مي‌كند. بعد از شناخت ظرفيت‌هاي جمهوري اسلامي كه ابعادي مختلفي دارد، اينكه ۷۰۰ مجموعه بزرگ اقتصادي در اين نمايشگاه فعلي حاضر شوند زمينه‌اي براي كار تجاري در ايران است.

وي با بيان اينكه محصولات ما امروز در كشورهاي همسايه و دنيا قابل‌ رقابت با كشورهاي مدعي در آن محصولات محسوب مي‌شود، گفت: هم در حوزه دارو و هم در تجهيزات پزشكي كارهاي بزرگي در حوزه دانش‌بنيان انجام شده است. اينكه ۹۵ درصد داروهاي مورد نياز كشور در داخل توليد و صادر مي‌شود، افتخار است. در صنايع فولادي كارهاي بزرگي انجام شده و در حال انجام است. همچنين در پتروشيمي و معادن فعال در كشور هم كارهاي قابل‌توجهي در اين مدت انجام شده و در دست اقدام است.

رئيسي با اشاره به اينكه پارك‌هاي علم و فناوري مي‌تواند يكي از محل‌هاي بازديد تجار خارجي باشد، اظهار كرد: هيئت‌هاي اقتصادي ديگر كشورها و روساي جمهورشان از اين بخشها بازديد كردند و در شگفت بودند كه با همه تحريم‌ها ما به اين جايگاه دست يافته‌ايم. صنعت دفاعي و هسته‌اي كه به كنار اما دشمنان براي اينكه بسياري از ديگر بخش‌هاي دانش و علم و فناوري به دست ما نرسد تلاش‌هاي فراواني مي‌كنند ولي دانش در بسياري حوزه‌ها از جمله صنايع دفاعي و هسته‌اي بومي‌سازي شده است.

رئيس‌جمهوري ادامه داد: محققان ما در اين زمينه‌ها نه تنها به بومي‌سازي دانش صورت داده‌اند بلكه صاحب نظريه هم هستند و اين امر با كمك دانش‌بنيان‌ها پيش رفته است.

وي تصريح كرد: اينكه سخنگوي كاخ سفيد اعلام كرد فشارهاي حداكثري ما به ايران مفتضحانه شكست خورده است، نشان از اين دارد كه دانشمندان ما توانسته‌اند تحريم‌ها را دور بزنند و آن‌ها را خنثي كنند. اما به اين كارهايي كه انجام شده نبايد بسنده كرد بلكه بايد گام‌هاي بلندي براي آن برداشت.

رئيس‌جمهور با تاكيد بر اينكه از خام‌فروشي بايد جلوگيري كرد و به كار دانش‌بنيان اهميت داد، اظهار كرد: امروز شرايط خوبي براي توليد شكل گرفته و از توليدكنندگان مي‌خواهم به سمت توليد حركت كنند. زمينه بايد براي بالاترين كيفيت و كميت كه هم بازار داخلي و هم بازار خارجي را داشته باشد، فراهم شود. ارزان‌فروشي هم در اين زمينه تاثير خود را دارد و از همين جهت رغبت بيشتري براي صادرات كالا وجود دارد. نبايد كيفيت را فداي كميت كرد و بايد به اين نكته توجه داشت كه كيفيت كالا براي عرضه بهتر آن اهميت بسياري دارد.

 

رئيسي يادآور شد: ما رشد و توليد كشور را بند به مذاكرات سياسي نمي‌كنيم و نخواهيم كرد. ما از موضع عزت همه مذاكرات را دنبال مي‌كنيم و اين آمريكا است كه پيمان‌شكني كرد و ميز مذاكره را ترك كرد. اين اروپاست كه نقض تعهد كرده است و در عين حال آژانس بين‌المللي انرژي اتمي پانزده بار اعلام كرده كه ما به تعهدات خود عمل كرده‌ايم.

وي تصريح كرد: ما حرف منطقي و متين داريم، ما سخنان عقلاني داريم و خود اروپايي‌ها هم اعلام كرده‌اند كه حرف‌هاي قابل‌دفاعي داريد ولي ما كار اقتصادي و تجاري را به مذاكرات گره نزده‌ايم.

رئيس‌جمهوري اظهار كرد: صادرات بيش از ۵۰ ميليارد دلاري ركورد چهل ساله ماست و نشان مي‌دهد دولت در رونق دادن به توليد و حمايت از آن مصر است.

مقالات ديگر:خانه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۱۶:۵۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

محموله قاچاق گوسفند در ديلم به مزايده رفت

به نقل از «ايسنا»
محموله قاچاق گوسفند در ديلم به مزايده رفت
ايسنا/بوشهر مدير جهاد كشاورزي شهرستان ديلم گفت: اولين تشريفات محموله گوسفند ذبحي مكشوفه به ظن قاچاق از سوي مديريت جهاد شهرستان در استان به صورت مزايده حضوري برگزار و به فروش رسيد.

شاپور خشنو پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت اظهار كرد: در ابتداي سال جديد محموله‌اي شامل ۱۸۵ راس گوسفند ذبحي توسط واحد مبارزه با قاچاق كالا و ارز نيروي انتظامي شهرستان ديلم توقيف و جهت سير مراحل قانوني به جهاد كشاورزي شهرستان تحويل داده شد.
وي افزود: با توجه به واگذاري مسئوليت تشريفات قانوني برگزاري مزايده احشام توقيفي از سازمان اموال تمليكي به سازمان جهاد كشاورزي، مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ديلم به عنوان اولين شهرستان در استان اقدام به برگزاري تشريفات قانوني مزايده حضوري كرد.

مدير جهاد كشاورزي شهرستان ديلم تصريح كرد: در همين راستا كارشناسان مديريت جهاد كشاورزي شهرستان ديلم به همراه كارشناسان دامپزشكي ضمن رصد و پايش روزانه وضعيت دامها، پرونده مزايده‌اي را تكميل و جهت سير مراحل واگذاري به معاونت توسعه بازرگاني سازمان ارسال كرد.

خشنو بيان كرد: پس از برگزاري جلسه مزايده دام‌ها به فرد برنده در مزايده واگذار و مراتب جهت مراحل بعدي به اداره تعزيرات حكومتي شهرستان محول شد.

مقالات ديگر: خدمات مجالس ترحيم سعادت آباد

 

منبع: ايسنا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۰۴:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

هنيه در تماس تلفني با النخاله، شهادت شيخ خضر عدنان را تسليت گفت

براي افسانه بايگان و فاطمه معتمدآريا به دليل كشف حجاب و تشويش اذهان عمومي پرونده قضايي تشكيل و به مقامات قضايي ارسال شده است.

تسنيم: براي افسانه بايگان و فاطمه معتمدآريا از بازيگران سينما و تلويزيون به دليل كشف حجاب و تشويش اذهان عمومي پرونده قضايي تشكيل و به مقامات قضايي ارسال شده است.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه پيروزي

بر اساس اين خبر، در چند روز گذشته اين دو بازيگر در مراسم بزرگداشت يكي ديگر از بازيگران بدون حجاب حضور يافته و عكس‌هاي آنها به سرعت در فضاي مجازي منتشر شده بود و مردم خواهان برخورد با اين بازيگران شده بودند.

مقالات ديگر:دفتر عقد شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۳:۰۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

مراكز مشاوره نفس در ايلام راه‌اندازي مي‌شود

مديركل بهزيستي استان:
مراكز مشاوره نفس در ايلام راه‌اندازي مي‌شود
بازتاب/مديركل بهزيستي استان ايلام از انعقاد تفاهم نامه با سپاه اميرالمومنين(ع) استان ايلام با عنوان اجراي طرح نجات فرزندان سقط(نفس) خبر داد.

به گزارش بازتاب ايلام؛ حسين نورعليوند امروز (سه شنبه ۱۲ ارديبهشت‌ماه) با اعلام اين خبر، اظهار داشت: با توجه به اهميت و ضرورت تحقق مطالبات و تدابير مقام معظم رهبري در تحكيم بنيان خانواده و افزايش نرخ مواليد، يكي از ساده ترين راه هاي افزايش جمعيت و برون رفت از وضعيت فعلي با توجه به پايين بودن نرخ باروري، كمك به مادراني است كه بارور شده ولي به دليل مشكلات اقتصادي، تفكرهاي غلط عرفي، فرهنگي، علل روحي و رواني، ندانستن مسائل شرعي و غيره به سقط جنين خود رضايت مي دهند.

وي افزود: بر اساس اين تفاهم نامه با راه اندازي مراكز مشاوره نفس(نجات فرزندان سقط) و انجام مراحل شناسايي، فرهنگ سازي و حمايتي _ معيشتي ويژه اين طرح در استان و شهرستان ها مي توان آمار سقط جنين را به طور چشمگيري كاهش داد و كمك زيادي به باز شدن پنجره جمعيتي كشور كرد.

مديركل بهزيستي استان ايلام ادامه داد: بر اساس اين تفاهم نامه سپاه اميرالمومنين(ع) استان با اقدام قرارگاهي و كار جهادي و استفاده از ظرفيتهاي درون سازماني و برون سازماني نسبت به عملياتي نمودن طرح نجات فرزندان سقط(نفس) اقدام و پيگيري تاسيس مركز نفس در همه شهرستانهاي استان و نظارت بر حسن اجراي طرح در استان و شهرستانها توسط سپاه انجام خواهد گرفت.

نورعليوند تهيه بسته هاي معيشتي و بهداشتي و تجهيزاتي براي مادران بي بضاعت(مادران جامعه هدف بهزيستي و ساير مادران) كه به دليل فقر مالي قصد سقط جنين دارند، تامين هزينه هاي ويزيت، خدمات غربالگري، خدمات آزمايشگاهي و سونوگرافي از بدو بارداري تا پايان دو سالگي كودك با مراكز نفس و تامين تجهيزات، مربي و مشاوره روانشناسي و اجتماعي با مراكز نفس را تعهدهاي اين اداره كل در اين تفاهم نامه برشمرد.

وي مدت اين تفاهم نامه را پنج سال عنوان كرد و خاطرنشان ساخت: مسئول سازمان بسيج جامعه پزشكي استان به عنوان نماينده قانوني سپاه در اين تفاهم نامه معرفي شده است.

مديركل بهزيستي استان ايلام ابراز اميدواري كرد اجراي اين تفاهم نامه و اجراي حمايتهاي مربوطه از مادران تاثير مطلوبي در افزايش نرخ جمعيت داشته باشد.

گردآورنده: اميد محمدي

 

مقالات ديگر: روانشناس دولت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۴۸:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

چه كسي تاسيسات فردو را به انگليس لو داد؟

يك روزنامه آمريكايي در گزارشي درباره عليرضا اكبري، جاسوس بريتانيايي كه چندي پيش در ايران به اعدام رسيد، نوشت: وي فردي بود كه اطلاعات مربوط به تاسيسات فردو را به انگليس لو داد و اين اطلاعات به سرعت در اختيار سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي و آمريكا و به‌علاوه اسرائيل قرار گرفت.

ايسنا: يك روزنامه آمريكايي در گزارشي درباره عليرضا اكبري، جاسوس بريتانيايي كه چندي پيش در ايران به اعدام رسيد، نوشت: وي فردي بود كه اطلاعات مربوط به تاسيسات فردو را به انگليس لو داد و اين اطلاعات به سرعت در اختيار سرويس‌هاي اطلاعاتي غربي و آمريكا و به‌علاوه اسرائيل قرار گرفت.

روزنامه نيويورك تايمز در گزارش خود به‌طور مفصل به بررسي سابقه كاري و نحوه جذب و فعاليت عليرضا اكبري، جاسوس بريتانيايي براي سرويس‌هاي اطلاعاتي لندن پرداخت و نوشت كه ايران در ماه ژانويه يك مقام ارشد پيشين اين كشور را كه به گفته‌ي مقامات اطلاعاتي غرب در طول يك دهه اطلاعات ارزشمندي را در مورد برنامه‌هاي هسته‌اي و نظامي ايران در اختيار انگليس قرار داده بود، اعدام كرد.

به نوشته نيويورك تايمز، در آوريل ۲۰۰۸ يك مقام ارشد سرويس اطلاعاتي انگليس كه براي انتقال اخبار محرمانه‌ به همتايان اسرائيلي خود به تل‌آويو سفر كرده بود به آنها گفت كه لندن در ايران جاسوسي با سطح بالاي دسترسي به اسرار هسته‌اي و دفاعي اين كشور دارد.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه نياوران

به گفته مقامات اطلاعاتي، اين جاسوس اطلاعات ارزشمندي در اختيار آنان قرار داده بود و سال‌ها اين كار را ادامه داد. اين اطلاعات در ادعاي دولت‌هاي غربي نسبت به قصد ايران در دستيابي به سلاح‌هاي هسته‌اي و ترغيب آنها به اعمال تحريم‌هاي گسترده عليه تهران نقش حياتي داشتند.

هويت اين جاسوس تا مدت‌ها پنهان بود اما اعدام عليرضا اكبري، معاون پيشين وزير دفاع ايران در روز ۱۱ ژانويه  به جرم جاسوسي، رازي را آشكار كرد كه در نهايت مشخص شد وي همان جاسوس انگليس بوده است.

اين روزنامه آمريكايي در ادامه نوشت كه وي پس از نقل مكان به لندن وارد بخش خصوصي شد اما هرگز اعتماد مقامات ايران را از دست نداد. بر اساس گفته‌ مقامات اطلاعاتي، او افشاي اسرار هسته‌اي ايران به مقامات اطلاعاتي انگليس را از سال ۲۰۰۴ آغاز كرد.

عليرضا اكبري ظاهرا تا سال ۲۰۱۹ با مشكلي مواجه نشده است اما به گفته دو منبع ايراني نزديك به سپاه پاسداران، ايران با كمك روسيه كشف مي‌كند جاسوسي كه وجود سايت هسته‌اي زيرزميني ايران در دل كوه‌هاي اطراف تهران را افشا كرده، عليرضا اكبري بوده است.

ايران اكبري را علاوه بر افشاي اسرار هسته‌اي و نظامي به افشاي هويت و فعاليت‌هاي بيش از صد مقام دولتي، ازجمله محسن فخري‌زاده، دانشمند ارشد هسته‌اي كه در سال ۲۰۲۰ به دست اسرائيل ترور شد، متهم كرد.

لندن هرگز به‌طور علني به جاسوس بودن عليرضا اكبري كه در سال ۲۰۱۲ شهروند اين كشور شد، اذعان نكرد. تنها ويليام آرچر، سخنگوي وزارت خارجه انگليس گفت: سياست ديرينه ما اين است كه در مورد مسائل اطلاعاتي اظهار نظر نكنيم.

نيويورك تايمز پيشتر در سپتامبر ۲۰۱۹ گزارش داد كه منبع اطلاعاتي كه سايت هسته‌اي فُردو را لو داد، جاسوس انگليس است. به گفته سه مقام اطلاعاتي و امنيت ملي غربي، اطلاعات مربوط به سايت فردو تنها يكي از افشاگري‌هايي عليرضا اكبري بود كه مقام‌هاي اطلاعاتي انگليس در آوريل ۲۰۰۸ به همتايان اسرائيلي و غربي خود منتقل كردند.

 

وزارت امور خارجه و شوراي امنيت ملي آمريكا نيز گفتند كه در مورد سوالات مربوط به عليرضا اكبري نمي‌توانند اظهار نظر كنند.

نيويورك تايمز همچنين در گزارش خود با اشاره به ويژگي‌هاي ظاهري عليرضا اكبري تصريح كرد: وي در نوشته‌ها، سخنراني‌ها و مصاحبه‌هايش ديدگاه‌هاي سياسي افراطي خود را ابراز مي‌كرد و به گفته‌ي يك ديپلمات ارشد ايراني و از مشاوران دولت در جلسات رسمي ‌گفته بوده است كه ايران بايد به سلاح هسته‌اي دستيابي پيدا كند.

اين روزنامه در بخش ديگري از اين گزارش به ماجراي استخدام عليرضا اكبري براي جاسوسي طي يك ضيافت در سفارت انگليس در تهران پرداخت و نوشت كه انگيزه اكبري از جاسوسي مشخص نيست اما او در ويدئوها مربوط به اعترافاتش ضمن انكارِ داشتن مشكلات مالي، «طمع و قدرت» را محرك خود براي اين كار عنوان كرد.

دولت ايران مي‌گويد كه عليرضا اكبري به كشور خيانت كرده و اسرار حكومتي را در ازاي دريافت پول افشا كرده است.

بنابر اين گزارش، انگليس در آوريل سال ۲۰۰۸ اطلاعات سري تاسيسات غني‌سازي اورانيوم در يك مجتمع نظامي زيرزميني به نام فُردو را دريافت كرد و آن را با آژانس‌هاي اطلاعاتي غربي و اسرائيل به اشتراك گذاشت. كشف سايت فردو سبب شد تا رويكرد جهان نسبت به برنامه‌ هسته‌اي ايران تغيير كند و موجب آن شد كه اسرائيل و غرب براي مقابله با آن برنامه‌هاي نظامي و سايبري جديدي طرح كنند.

يوني كورن كه در آن زمان رئيس دفتر وزير جنگ اسرائيل بود در مصاحبه‌اي در سال ۲۰۱۹ گفت: سهم بزرگ انگليس در تلاش‌هاي تركيبي غرب براي جمع‌آوري اطلاعات از فعاليت‌هاي هسته‌اي ايران هميشه از طريق نيروي جاسوسي انساني تامين شده است. آن‌ها در جاهايي حضور فيزيكي داشتند كه نه ما و نه آمريكايي‌ها به آن دسترسي نداشتيم.

همچنين به گفته فردي كه در آن زمان از مقامات ارشد سازمان اطلاعات آلمان بود، اطلاعاتي كه لندن در سال ۲۰۰۸ با اسرائيل به اشتراك گذاشت، خيلي زود به آژانس‌هاي اطلاعاتي غربي منتقل شدند.

به گفته دو ايراني نزديك به سپاه پاسداران، ايران سرانجام متوجه مي‌شود كه افشاگر سايت فردو عليرضا اكبري است. او سپس توسط وزارت اطلاعات ايران بازداشت شد. مقامات ايراني در ماه ژانويه، كمي بيش از سه سال پس از دستگيري اكبري هويت اين جاسوس را اعلام كردند. او در نهايت در همان ماه به دار آويخته شد.

مقالات ديگر:دفتر عقد لوكس تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۲۵:۵۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

ضرورت تحقيق و تفحص از سازمان اوقاف توسط نمايندگان مجلس

ضرورت تحقيق و تفحص از سازمان اوقاف توسط نمايندگان مجلس/ آقاي مديركل؛ ما با اسناد حرف مي زنيم؛ شما هم با اسناد پاسخگو باشيد
درحالي كه انتظار مي‌رفت نهادهاي نظارتي و رئيس سازمان اوقاف با خاطيان احتمالي رانت‌خواري در اداره كل اوقاف مازندران برخورد كنند، اما در كمال تأمل مستنداتي به دست اين رسانه رسيده كه نشان مي‌دهد قرارداد خارج از مزايده (ن-الف) براي يك سال ديگر نيز خارج از مزايده و با ترك تشريفات تمديد شده است...

درحالي كه انتظار مي‌رفت نهادهاي نظارتي و رئيس سازمان اوقاف با خاطيان احتمالي رانت‌خواري در اداره كل اوقاف مازندران برخورد كنند، اما در كمال تأمل مستنداتي به دست اين رسانه رسيده كه نشان مي‌دهد قرارداد خارج از مزايده (ن-الف) براي يك سال ديگر نيز خارج از مزايده و با ترك تشريفات تمديد شده است.

به گزارش بصيرآنلاين؛ چندي پيش اين رسانه در گزارشي با مستندات موجود از پرونده عجيبي در اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران پرده برداشت كه يك شخص از مديران قضايي با ترك تشريفات و خارج از مزايده يك ملك اوقافي را به قيمت ناچيزي اجاره كرده است.
اين منزل مسكوني وقفي در يكي از بهترين نقاط مركز مازندران (خيابان فرهنگ ساري) قرار دارد كه با قيمت ناچيز ماهيانه يك ميليون و 500 هزار تومان بدون برگزاري مزايده در اختيار آن فرد قرار گرفته كه ابهامات فراواني را در اذهان عمومي مبني بر وجود رانت احتمالي در سازمان اوقاف و امور خيريه ايجاد كرده است.
سئوالي در اذهان مستاجران و نيازمندان استان مازندران كه فاقد خانه هستند ايجاد شده بود كه چطور مي‌شود افراد عادي بايد در مزايده املاك وقفي آن هم با قيمت نجومي شركت كنند، اما در مقابل برخي افراد خارج از مزايده به قيمت ناچيز ملك وقفي را تصاحب كنند؟

*تمديد پرونده رانت در اوقاف مازندران
درحالي كه انتظار مي‌رفت نهادهاي نظارتي و رئيس سازمان اوقاف با خاطيان اين رانت احتمالي برخورد كنند، اما در كمال تأمل مستنداتي به دست اين رسانه رسيده است كه نشان مي‌دهد قرارداد فرد مذكور براي يك سال ديگر نيز خارج از مزايده و با ترك تشريفات تمديد شده است.
نكته عجيب‌تر ماجرا اينكه ابهام در ويژه‌خواري و تفاوت گذاشتن بين مردم و افراد خاص از مبدا اداره‌كل اوقاف و امور خيريه مازندران صورت گرفته و با پيشنهاد مديركل اوقاف استان بحث ويژه‌خواري احتمالي از سوي رئيس سازمان اوقاف مورد موافقت قرار مي‌گيرد!
اگر سازمان اوقاف و امور خيريه متولي موقوفات است و بايد از تمامي موقوفات كشور در راستاي وظايف قانوني به يك شكل محافظت كند، پس چرا مردم ساده، مستضعفان و نهادهاي خيريه بايد در مزايده‌هاي املاك وقفي شركت كنند اما در مقابل افراد خاص خارج از مزايده و با ترك تشريفات املاك وقفي را تصاحب مي‌كنند؟
*ضرورت تحقيق و تفحص از سازمان اوقاف
با نمايان شدن وجود رانت در سازمان اوقاف و امور خيريه، ضرورت دارد نمايندگان مجلس شوراي اسلامي به‌عنوان وكيل مردم به وجود رانت‌هاي احتمالي در سازمان اوقاف و امور خيريه در واگذاري املاك وقفي به افراد خاص ورود كرده و با طرح تحقيق و تفحص به تخلفات احتمالي در اين سازمان بپردازند.
مسئله بعدي اينكه چرا نمايندگان مردم مازندران در مجلس شوراي اسلامي، دادستاني و مسئولان قضايي، استانداري مازندران، سازمان بازرسي، ائمه جمعه و نهادهاي نظارتي چشم بر تخلفات احتمالي موجود در اداره كل اوقاف و امور خيريه مازندران بستند و با مسئولان متخلف در ايجاد بدعت و تفاوت بين مردم و نورچشمي‌ها برخورد نمي‌كنند؟

*دهنكجي به افكار عمومي مازندران
تمديد قرارداد ملك وقفي (ن-الف) آن هم بدون برگزاري مزايده و با ترك تشريفات توسط اداره اوقاف و امور خيريه مازندران در واقع دهن كجي به افكار عمومي استان و نهادهاي نظارتي است كه با هر نوع ويژه‌خواري احتمالي پاسخگوي مردم و نهادهاي نظارتي نبوده و براي مسئولان سازمان اوقاف اهميتي ندارد كه با اينگونه رفتارها چه آسيبي به نظام جمهوري اسلامي و افكار عمومي وارد مي‌كنند.

*حرف حق جواب ندارد!
به راستي اداره كل اوقاف و امور خيريه استان مازندران و سازمان اوقاف و امور خيريه چه جوابي براي افكار عمومي استان و كشور دارند؟
باوجود روشن شدن ابعاد مختلف رانت‌خواري احتمالي در اوقاف مازندران چرا مسئولان اوقاف استان هيچگونه واكنشي نسبت به آن نشان نداده و حتي پاسخگوي افكار عمومي نيستند؟

بصيرآنلاين در راستاي شفاف سازي تنوير افكار عمومي و پيش داوري در خصوص موارد مطرح شده، آماده انتشار پاسخ مسئولان در اين زمينه مي باشد.

مقالات ديگر: ظروف كرايه مركز تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۹:۳۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

مانعي براي تشريفات گمركي در آبادان وجود ندارد

مديركل گمرك آبادان در گفتگو با بازار:
مانعي براي تشريفات گمركي در آبادان وجود ندارد
آبادان- پورحشمت، مديركل گمرك آبادان گفت: مانعي براي تشريفات گمركي در آبادان وجود ندارد ولي فرآيند بايد به گونه‌اي باشد كه همه دستگاه‌ها به يكديگر در راستاي منويات مقام معظم رهبري و شعار سال كمك كنند.

وحيد پور حشمت در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار كرد: روز پنجشنبه هشتم ارديبهشت ماه وزير اقتصاد و رئيس گمركات كشور از وضعيت كالاهاي در انبارهاي گمرك آبادان بازديد كردند.

وي افزود: در اين بازديد بر آمادگي كامل خدمات‌رساني گمرك تاكيد و اعلام كردم كه كاركنان گمرك آبادان و گمركات تابعه بي وقفه در حال خدمات‌رساني هستند.

مديركل گمرك آبادان تاكيد كرد: وزير اقتصاد بررسي و مشاهده كردند هيچ مانعي براي تشريفات گمركي در آبادان وجود ندارد ولي فرآيند بايد به گونه‌اي باشد كه همه دستگاه‌ها به يكديگر در راستاي منويات مقام معظم رهبري و تحقق شعار سال كمك كنند.

پور حشمت خاطرنشان كرد: خدمات‌رساني گمرك آبادان در زمينه صادرات براي بنادر شهرهاي آبادان، چوئبده و اروندكنار بدون وقفه در حال انجام است.

وي با بيان اينكه گمرك آبادان و گمركات تابعه آمادگي انجام تشريفات گمركي را در كمتر از ۲۴ ساعت دارند، خاطرنشان كرد: در گمرك آبادان و گمركات تابعه هيچگونه محدوديتي به منظور انجام فعاليت تجاري وجود ندارد و ارائه خدمات و تشريفات گمركي به صورت شبانه‌روزي در اين گمركات امكان پذير است.

مديركل گمرك آبادان در پايان از تجار و بازرگانان به منظور فعاليت هر چه بيشتر در زمينه صادرات و واردات در گمرك آبادان براي توسعه رونق اين شهر دعوت كرد.

به گزارش خبرنگار بازار، گمركات شهرستان آبادان يكي از موضوعاتي است كه همواره مورد توجه فعالان اقتصادي بوده و كاهش تشريفات گمرك در گروي همكاري ديگر ادارات مرتبط با اين موضوع است.

وزير امور اقتصادي و دارايي در بازديد از گمرك آبادان توضيح داده بود كه طبق مصوبه هيات مقررات زدايي مجوز ترخيص كالا بايد هفت روزه صادر شود و پس از اعلام نتيجه و صدور مجوز، گمرك بايد كمتر از ۴۸ ساعت كالا را ترخيص كند.

 

مقالات ديگر: ظروف كرايه جنوب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۱۰:۲۲:۳۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

ساخت و ساز دانشگاه تهران زير ذره بين شورا

ساخت و ساز دانشگاه تهران زير ذره بين شورا
رئيس كميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران گفت: تمام دستگاه‌ها موظف به رعايت قانون هستند، اما براساس گزارشات متوجه شديم دانشگاه تهران بدون هيچ‌گونه تشريفات قانوني اقدام به ساخت و ساز كرده است.

به گزارش خبرگزاري صدا وسيما، مهدي عباسي در يكصد و چهل و سومين جلسه شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه هرگونه ساخت و ساز در شهر‌ها بايد پس از كسب اجازه و اخذ پروانه ساختماني و طي مراحل قانوني در شهرداري‌ها صورت بگيرد، اظهار كرد: تمام دستگاه‌ها موظف به رعايت قانون هستند، اما بر اساس گزارشات متوجه شديم دانشگاه تهران بدون هيچ گونه تشريفات قانوني اقدام به ساخت و ساز كرده است.
رئيس كميسيون شهرسازي شوراي اسلامي شهر تهران با بيان اينكه پس از بررسي‌ها مشخص شد كه ملك فاقد مجوز‌هاي قانوني است، خاطرنشان كرد: همانطور كه در نقشه‌ها مشاهده مي‌شود در شرق ملك گذري موجود بوده كه به تصرف دانشگاه درآمده و مورد بهره برداري قرار گرفته كه البته فاقد استحكامات لازم است.
وي با بيان اينكه چگونه فونداسيون اين ساختمان اجرا شده كه شهرداري متوجه آن نشده است، تصريح كرد: آيا شهرداري فضاي پيراموني اين دانشگاه در منطقه ۶ را بررسي نمي‌كند و مسئولان اين منطقه كجا هستند؟
عباسي تأكيد كرد: اين دانشگاه كه دانشكده فني و مهندسي و حقوق دارد و به دانشجويان حقوق ياد مي‌دهد، چگونه رؤساي آن قانون را ياد نگرفته اند و آن را اجرا نمي‌كنند؟

مقالات ديگر: ظروف كرايه شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۰۹:۵۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

چگونگي حمايت‌ بيمه سلامت از درمان زوجين نابارور / ارايه خدمات كمك باروري تا ۴۹ سالگي

معاون دفتر خدمات تخصصي سازمان بيمه سلامت ايران، اهم اقدامات سازمان بيمه سلامت ايران در حمايت از زوجين نابارور را تشريح كرد.

چگونگي حمايت‌ بيمه سلامت از درمان زوجين نابارور / ارايه خدمات كمك باروري تا ۴۹ سالگي

به گزارش سلامت نيوز به نقل از ايسنا، مريم آزادي در تشريح اهداف سازمان بيمه سلامت ايران در راستاي حمايت از زوجين نابارور گفت: حمايت مالي و پوشش خدمات توسط سازمان هاي بيمه گر، افزايش رضايتمندي بيمه شدگان و تسهيل فرآيند ارايه خدمات كمك باروري در سطوح مختلف جامعه، تسهيل فرآيند دسترسي به اين خدمات براي بيماران در نقاط مختلف كشور، افزايش نرخ رشد جمعيت و عملياتي شدن سياست‌هاي جمعيتي بالادستي، برقراري دسترسي عادلانه به خدمات درمان ناباروري و كاهش پرداخت از جيب مردم براي درمان ناباروري از مهم ترين اقدامات است.

معاون دفتر خدمات تخصصي سازمان بيمه سلامت ايران، در خصوص اهم اقدامات سازمان متبوع خود در راستاي اجراي بند ۱ سياست هاي جمعيتي مقام معظم رهبري افزود: در اين باره اقداماتي انجام شده كه مي توان به پياده سازي نشان مديريت در سامانه هاي سازمان به منظور شناسايي و نشان دار نمودن زوجين نابارور، پيكربندي موسسات طرف قرار داد جهت ارايه خدمات كمك درمان ناباروري و ارسال اسناد به سازمان و پياده سازي تعرفه هاي درمان ناباروري در سامانه هاي سازمان جهت خريد خدمات از مراكز طرف قرار داد نمونه اي از اين اقدامات است.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه لواسان

وي با بيان اينكه اقدامات ديگري نيز توسط سازمان بيمه سلامت ايران در اين راستا انجام شده است، تصريح كرد: پياده سازي كدهاي تخصصي ناباروري خدمات آزمايشگاه، دارو، تجهيزات، تصويربرداري و جراحي‌هاي مرتبط با درمان ناباروري در سامانه‌هاي سازمان، تعداد ۵۶ خدمات آزمايشگاهي، ۶۳ قلم دارو، ۲۸ قلم تجهيزات، ۷ خدمت تصويربرداري و ۲۵ كد جراحي‌هاي كمك باروري براي اين بيماران با سهم ۹۰ درصد در بخش سرپايي و بستري در تعهد سازمان است.

آزادي ادامه داد: همچنين پوشش بيمه‌اي ۹۰ درصد هزينه هاي خدمات تخصصي كمك باروري شامل خدمات ميكروانجكشن، لقاح داخل رحمي، انتقال جنين فريز شده و IVF با تعرفه دولتي در مراكز درماني دولتي و ۹۰ درصد تعرفه عمومي غير دولتي در مراكز خصوصي، خيريه و دولتي غير دانشگاهي بخش ديگر ادامات بيمه سلامت ايران در خصوص حمايت از زوجين نابارور است.

معاون دفتر خدمات تخصصي سازمان بيمه سلامت ايران، با اشاره به اينكه پرداخت هزينه كمك باروري در قالب خسارت متفرقه به بيمه شدگان در صورت مراجعه فرد به مراكز غير طرف قرار داد جهت دريافت خدمت در تعهد سازمان بيمه سلامت ايران است اظهار داشت: عقد قرار داد با موسسات بخش خصوصي جهت تسهيل دسترسي به خدمات كمك باروري براي بيمه شدگان در صندوق هاي بيمه همگاني و روستايي، دريافت خدمات كمك باروري جهت زوجه نابارور تا سن ۴۹ سال تمام و بدون محدوديت سني براي زوج نابارور با پرداخت ۱۰ درصد هزينه از جيب بيمه شده، صدور مجوز به استان ها جهت عقد قرار داد با بخش خصوصي در صندوق بيمه سلامت همگاني و صندوق بيمه روستايي از جمله حمايت‌هاي بيمه سلامت از زوجين نابارور است.

بنابر اعلام روابط عمومي سازمان بيمه سلامت ايران، وي گفت: معافيت از رعايت سيستم ارجاع براي دريافت خدمات درمان ناباروري براي صندوق هاي مشمول نظام ارجاع، پوشش بيمه اي كليه زوجين نابارور، مادران باردار، شيرده و نوزادان و فاقد پوشش بيمه با ارزيابي وسع، تغيير view سامانه MDP مبتني بر نمايش داروهاي تخصصي درمان ناباروري با سهم سازمان مربوطه طبق قانون حمايت از خانواده و جواني جمعيت نمونه ديگري از حمايت ها از سياست هاي جمعيتي است.

آزادي با بيان اينكه در حال حاضر سهم يارانه ارزي و شمول ناباروري براي هر كد ژنريك دارو براي موسسات و بيمه شدگان قابل رويت است، افزود: برگزاري ۲ دوره آموزش در مرداد و بهمن ۱۴۰۱ براي ادارات كل استاني مطابق برنامه ارايه شده به اداره كل منابع انساني و پشتيباني نيز در اين خصوص قابل اهميت است.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۵۹:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

پيش‌بيني بازارهاي طلا در روزهاي آينده

بازار جهاني طلا همچنان با فشارهاي فروش مواجه است زيرا تورم پايدار همچنان در اقتصاد هست كه برخي از اقتصاددانان اظهار كردند كه فدرال رزرو را مجبور خواهد كرد كه سياست‌هاي پولي تهاجمي خود را بيش از حد انتظار حفظ كند.

به گزارش تابناك، قيمت‌هاي طلا و نقره پس از انتشار آمارهاي تورمي ايالات‌متحده كه اندكي بالاتر از انتظارات بازار بود، از پايين‌ترين حد معاملات روز جمعه آمريكا بازگشتند. افزايش شاخص دلار آمريكا در آخرين روز معاملاتي آوريل نيز براي بازارهاي فلزات منفي بود. طلاي ژوئن با افت ۵.۵ دلاري به ۱۹۹۳ دلار و ۵۰ سنت رسيد و نقره ماه مه با ۰.۰۶۸ دلار كاهش به ۲۴.۹۲ دلار رسيد.

وزارت بازرگاني ايالات‌متحده روز جمعه اعلام كرد كه شاخص قيمت اصلي هزينه‌هاي مصرف شخصي آن در ماه گذشته ۰.۳ درصد در مقايسه با افزايش ۰.۳ درصدي ژانويه افزايش يافته است و نرخ تورم مطابق با انتظارات اقتصاددانان افزايش يافت. با اين حال، هزينه مصرف شخصي در ۱۲ ماه گذشته، ۴.۶ درصد افزايش يافت كه بالاتر از حد انتظار بود و پيش‌بيني‌هاي اقتصاددانان به دنبال افزايش ۴.۵ درصدي بودند. در همان زمان، داده‌هاي تورم سالانه فوريه به ۴.۷ درصد افزايش يافت.

مقالات بيشتر:ظروف كرايه ازگل

معامله‌گران و سرمايه‌گذاران منتظر هفته آينده هستند كه كميته بازار آزاد فدرال رزرو (FOMC) تشكيل جلسه مي‌دهد و انتظار مي‌رود نرخ بهره كليدي ايالات‌متحده را ۰.۲۵ درصد افزايش دهد. بانك مركزي اروپا نيز هفته آينده تشكيل جلسه مي‌دهد و انتظار مي‌رود بانك مركزي اروپا نرخ بهره اصلي خود را يك چهارم واحد افزايش دهد.

بازار طلا در حال تلاش براي يافتن سود صعودي جديد است زيرا قيمت‌ها به طور ثابت زير ۲۰۰۰ دلار در هر اونس معامله مي‌شوند. هر اونس طلاي ژوئن آخرين بار با ۰.۲۷ درصد كاهش به ۱۹۹۲ دلار و ۷۰ سنت معامله شد.

فشارهاي تورمي همچنان بر فعاليت‌هاي اقتصادي تأثير مي‌گذارد زيرا مصرف‌كنندگان بيشتر درآمد خود را پس‌انداز مي‌كنند و هزينه كمتري مي‌كنند. در اين گزارش آمده است كه درآمد شخصي پس از افزايش ۰.۳ درصدي در ماه فوريه در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزايش يافته است. اين داده‌ها كمي قوي‌تر از حد انتظار بود زيرا اقتصاددانان به دنبال افزايش ۰.۲ درصدي بودند.

بر اساس گزارش رويترز، هزينه‌هاي شخصي در ماه گذشته به دنبال افزايش ۰.۱ درصدي كاهشي در ماه فوريه بدون تغيير باقي ماند و مصرف نيز كمي بهتر از حد انتظار بود. با اين حال، طلا با ادامه تعديل پيش‌بيني‌هاي نرخ بهره در كوتاه‌مدت با مشكل مواجه خواهد شد. بازارها براي هفته آينده قيمت‌ها را ۲۵ واحد افزايش داده‌اند.

مقالات ديگر:مركز مشاوره سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۰۹:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع: