onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

ارثيه و مهريه در ازدواج موقت چه شرايطي دارد؟

طبق ازدواج موقت با فوت هر يك از طرفين، طرف مقابل از او ارثي نمي‌برد، البته اگر صيغه منجر به تولد فرزند شود آن فرزند از پدر و مادر خود ارث مي‌برد.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاري آنا، مسعود عمراني، استاد دانشگاه و كارشناس مسائل حقوقي در ادامه سلسله مطالب وكالتنامه آنا، در يادداشتي كه به موضوع شرايط عقد ازدواج پرداخته است، در اين يادداشت شرايطي را براي ارث و مهريه در ازدواج موقت بيان كرده است.

مقالات بيشتر:تشريفات عروسي با قيمت مناسب

انواع ازدواج در قانون ايران:

ازدواج دائم:

به واسطه عقد ازدواج، زن و مرد به يكديگر حلال مي‏‌شوند، عقد دائم آن است كه مدّت زناشوئي در آن به هيچ وجه محدود نباشد و زني را كه به اين قِسم عقد مي‌كنند «دائمه» مي‌گويند، كه با طلاق خاتمه مي‌يابد.

ازدواج موقت:

در اين نوع نكاح مرد و زن مطابق با قانون نكاح، در حضور دو گواه با لفظ نكاح، ايجاب و قبول مي‌كنند ليكن صراحتا ابراز مي‌كنند كه اين عقد تا مدتي مشخص است و بعد از گذشت مدت، عقد خود به خود (بدون طلاق، خلع و غيره) به پايان مي‌رسد يا بذل مدت باقي مانده توسط زوج. اين صورت نيز از ديدگاه اهل سنت شرعا حرام است و نكاح منعقد نمي‌شود.

تعريف ازدواج موقت

ماده ۱۰۷۵ قانون مدني مقرر مي‌دارد: نكاح وقتي منقطع است كه براي مدت معيني واقع شده باشد،‌ بنابراين تفاوت ازدواج دائم با ازدواج موقت در اين است كه در ازدواج دائم براي ازدواج زماني تعيين نمي‌شود؛ ولي صيغه بايد براي مدت معلوم منعقد شود. البته بايد يادآوري كنيم كه اين مدت موقت از چند دقيقه تا چند سال مي‌تواند باشد و در اين‌ باره محدوديتي وجود ندارد. اما به‌ هرحال اين مدت بايد كاملا روشن و معين باشد و ابهامي در آن وجود نداشته باشد.

وضعيت ارث و مهر در ازدواج موقت

در ازدواج موقت ارث راهي ندارد. بنابراين با فوت هر يك از طرفين، طرف مقابل از او ارثي نمي‌برد. البته اگر صيغه منجر به تولد فرزند شود آن فرزند از پدر و مادر خود ارث مي‌برد. در خصوص مهريه بايد گفت كه احكام مهريه در عقد دائم و موقت كاملا مشابه با هم مي‌باشد، تنها تفاوت در اين است كه در نكاح موقت حتما بايد مهريه ضمن عقد مشخص باشد و عدم تعيين مهر موجب بطلان عقد مي‌شود. نكته ديگر اينكه پرداخت مهريه در صيغه حتي در صورت عدم نزديكي نيز بر مرد واجب است. يعني در صورتي‌ كه طرفين مدت نكاح موقت را يك سال تعيين كنند و در اين مدت بين آن‌ها نزديكي صورت نگيرد، مرد بايد كل مهريه را به زن بپردازد. اما در صورتي‌ كه مرد با زن خود در ازدواج موقت نزديكي نداشته باشد و مدت نيز به پايان نرسيده باشد و مرد مدت باقيمانده را بذل نمايد، مي‌بايست نصف مهريه را پرداخت نمايد.

توجه داشته باشيد مسائل مربوط به نكاح موقت داراي موارد ديگري است كه در روزهاي آتي به آن‌ها پرداخته مي‌شود.

مقالات ديگر:وكيل خوب در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۶:۳۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

خانواده‌ها چطور دانش آموزان را از آسيب‌هاي آموزش مجازي دور كنند؟

يك روانشناس كودك و نوجوان درباره رويكردهاي خانواده ها براي جلوگيري از آسيب هاي آموزش مجازي فرزندان خود توضيح داد.

روانشناس كودك و نوجوان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص آسيب‌هاي اجتماعي دانش آموزان در شرايط آموزش مجازي اظهار كرد: وضعيت فعلي براي تحصيل دانش‌آموزان  به ويژه در مقطع ابتدايي دشوار است البته اين شرايط ممكن است مزايايي از جمله كاهش نگراني هاي والدين بابت ايمني در برابر كرونا را در پي داشته باشد.

او افزود: تمام معايب و محاسني كه ورود انسان به اجتماعات مختلف دارد باعث رشد انسان در بسياري از ارتباطات او با افراد ديگر مي شود، كه متاسفانه كودكان به خصوص دانش آموزان ابتدايي در دوران آموزش‌هاي مجازي از اين موضوع محروم اند بنابراين ممكن است اين دانش آموزان دچار آسيب‌هاي اجتماعي بيشتري شوند.

روانشناس كودك و نوجوان ادامه داد: از جمله آسيب‌هاي اجتماعي دانش آموزان، آسيب هاي آموزشي آن هاست كه مي توان به تغيير روش‌هاي تدريس  اشاره كرد همچنين اين موضوع مشكلاتي را هم براي والدين كه روش تدريس آن ها با دانش آموزان متفاوت بوده، ايجاد كرده است.

مقالات ديگر:روانشناس در مرزداران

اين روانشناس كودك و نوجوان گفت: در بسياري از موارد ديده شده است كه دانش آموز سال تحصيلي را طي كرده، اما پيشرفت در درس‌هاي خود نداشته است و  اين موارد آسيب‌هايي هستند كه دانش آموزان با آن‌ها مواجه اند.

او ادامه داد: براي كاهش آسيب‌هاي اجتماعي دانش آموزان خانواده‌ها مخصوصاً مادران كه بيشتر به تحصيل فرزندان خود توجه مي‌كنند بايدشرايط مناسبي را براي دانش آموزان ايجاد كنند؛ به اين معني كه والدين بايد خود را همگام با دانش آموزان و روش‌هاي تدريس جديد پيش ببرند و سعي كنند نظم آموزشي را براي فرزندان خود به وجود آورد، همچنين كمك‌هاي بيجا والدين به دانش آموزان باعث آسيب‌هاي بيشتر به آن‌ها مي‌شود.

يزدي اظهار كرد: اگر به دانش آموزان در دوران آموزش مجازي اهميت داده نشود قطعاً اين دانش آموزان دچار آسيب‌هاي اجتماعي در بحث آموزشي، پرورشي،نظم و تعادل مي شوند.

مقالات ديگر:وكيل خوب اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۷:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

نكات مهم براي تزريق دُز سوم واكسن كرونا به متولدين۱۳۴۰ و ماقبل

رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت توضيحاتي درباره نحوه دريافت دز سوم واكسن كرونا ارائه كرد.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايسنا، محسن زهرايي درباره شرايط تزريق دز سوم واكسن به افراد بالاي ۶۰ سال و فراخوان داده شده در اين باره، گفت: افراد بالاي ۶۰ سالي كه در نوبت اول و دوم واكسن غيرفعال شده كووايران بركت و سينوفارم دريافت كردند و چهار ماه از تزريق دز دومشان گذشته باشد، مشمول اين طرح هستند و پس از مراجعه به مراكز مجددا همان نوع واكسن را در دز سوم دريافت خواهند كرد.

مقالات بيشتر:شيشه بري جنت آباد

وي گفت: فعلا براي ساير پلتفرم‌هاي واكسن‌ها (پروتئين نوتركيب، آدنوويروس و...) دستورالعمل تزريق دوز سوم نداريم و هر زمان لازم باشد دستورالعمل در اين زمينه هم ابلاغ خواهد شد.

زهرايي افزود: واجدين شرايط همانند دريافت دز دوم واكسن مي‌توانند با در دست داشتن كارت واكسن و مدارك شناسايي به مراكز واكسيناسيون مراجعه كنند ( ترجيحا مركزي كه دز يك و دو را تزريق كردند) و نوبت سوم را هم دريافت كنند.

زمان تزريق دوز سوم واكسن كرونا براي سالمندان

زهرايي با تاكيد بر اينكه دز يادآور واكسن با دز سوم متفاوت است، بيان كرد: دز سوم هم مانند دز دوم جزئي از فرايند واكسيناسيون است و مشخص شده است كه اين واكسن‌ها براي اينكه حداكثر اثربخشي را داشته باشند، بايد دز سومشان هم در گروه ياد شده تزريق شود.

وي ادامه داد: اما دز بوستر يا يادآور اكنون براي كادر درمان و كاركنان مراكز تجمعي مانند كاركنان آسايشگاه‌هاي سالمندان بدون محدوديت سني و شش ماه پس از دريافت دز دوم تزريق مي‌شود و اين افراد مي‌توانند بدون در نظر گرفتن نوع واكسن تزريق شده در نوبت اول و دوم، واكسن بوستر را انتخاب كنند.

وي در ادامه اظهار كرد: تاكنون نزديك به ۱۳۰ هزارنفر دز سوم‌ واكسن كرونا را دريافت كردند.

او درخصوص تزريق دز سوم واكسن به سالمندان، معلولين و جانبازان ساكن در آسايشگاه‌ها، گفت: در اين زمينه هم مكاتبات با دانشگاه‌هاي علوم پزشكي صورت گرفته است و با هماهنگي بهزيستي در حال انجام است.

رييس اداره بيماري‌هاي قابل پيشگيري با واكسن وزارت بهداشت درباره تزريق واكسن پاستوكووك پلاس، اظهار كرد: دز سوم اين واكسن فقط براي گروه سني بالاي ۱۸ نياز است و كساني كه نوبت اول و دوم پاستوكووك را دريافت كنند دوز سوم آن را هم دريافت مي كنند.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۹:۰۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

كدام دانش‌آموزان به مدرسه مي‌روند؟

سخنگوي وزارت آموزش و پرورش گفت: مدارس در دوره متوسطه دوم يعني پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم امروز فرصت بازگشت به آموزش‌هاي حضوري را پيدا مي‌كنند.

خليج فارس:طبق اعلام وزارت آموزش و پرورش مدارس متوسطه دوم از امروز، پانزدهم آبان ماه فعاليت خود را به صورت حضوري آغاز كرده‌اند، دانش آموزان دوره متوسطه اول هم از ابتداي آذرماه به مدرسه مي‌روند. درباره بازگشايي مدارس ابتدايي نيز در جلسه امروز ستاد ملي كرونا تصميم گيري نهايي اتخاذ و اعلام خواهد شد.

به گزارش «خليج فارس» به نقل از ايسنا، عليرضا كمرئي، سخنگوي وزارت آموزش و پرورش در امر بازگشايي مدارس در اين باره گفت: مدارس در دوره متوسطه دوم يعني پايه‌هاي دهم، يازدهم و دوازدهم امروز فرصت بازگشت به آموزش‌هاي حضوري را پيدا مي‌كنند.

مقالات بيشتر:شيشه بري الهيه

وي افزود: همه مدارس مناطق روستايي كه فعاليت‌شان را از مهرماه آغاز كرده بودند كه شامل متوسطه دوم هم مي‌شد اين روند را ادامه مي‌دهند. در مناطق شهري هم مدارسي كه مجوز‌هاي لازم را دريافت كرده‌اند امروز مي‌توانند بازگشايي را انجام دهند.

وي با اشاره به اطلاع‌رساني واحد‌هاي آموزشي به دانش‌آموزان براي زمان‌هاي رفتن‌شان به مدرسه گفت: چون شرايط متفاوتي از وضعيت عادي را در بازگشايي‌هاي اخير داريم، يكي از اساسي‌ترين مسائلي كه بايد رعايت شود فاصله گذاري فيزيكي است؛ بنابراين ممكن است كلاس‌ها گروه‌بندي شده باشند كه مستلزم آن است برخي دانش‌آموزان امروز و بخشي در روز‌هاي ديگر در مدرسه حضور يابند كه قبلاً از سوي خود مدارس اطلاع داده شده است.

وي تاكيد كرد: اگر هنوز اين اطلاع رساني از سوي مدارس انجام نشده، لزومي ندارد كه دانش آموزان و والدين نگران شوند و يا به صورت حضوري به مدرسه مراجعه كنند. آن‌ها بايد منتظر اعلام از سوي مدرسه باشند. اگر مدرسه‌اي همه فرايند‌هاي بازگشايي را طي كرده باشد حتماً اطلاع رساني كرده و دانش آموزان مي‌دانند كه كدام روز‌ها بايد به مدرسه بروند. اگر مدرسه‌اي فرايند‌ها را طي نكرده باشد دانش آموزانش همچنان در فضاي مجازي مانند سابق آموزش مي‌بينند تا اين امكان فراهم و اطلاع‌رساني در روز‌هاي آتي صورت بگيرد.

وي با بيان اينكه نكته مهم توجه به بهداشت مدارس است كه اصلي‌ترين حوزه توجه مديران مدارس خواهد بود و بايد دقيق رعايت شود گفت: تهويه كلاس‌هاي درس و فاصله گذاري ضروري است (فضاي دو متر و ۲۵ صدم سانتيمتر براي هر دانش آموز و فاصله يك و نيم متري از طرفين).

كمرئي در مصاحبه‌اي با راديو، درباره اينكه بنابراين همچنان آموزش‌ها تركيبي خواهند بود؟ اظهار كرد: بله، اگر جمعيت دانش آموزي در يك مدرسه به گونه‌اي است كه بايد گروه‌بندي شوند تا فاصله رعايت شود قطعاً آموزش تركيبي است، اما اگر تراكم در مدرسه‌اي بالا نبود مي‌توانند همه پنج روز هفته را فعاليت حضوري داشته باشند.

به گفته وي ۸۸.۸ درصد دانش آموزان تا كنون واكسن زده‌اند كه البته واكسيناسيون شرط و الزام براي حضور در مدرسه نيست.

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي تلفني رايگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۵۰:۳۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

ارائه پيشنهاد لغو منع تردد شبانه به ستاد كرونا

شهردار تهران از پيشنهاد شوراي ترافيك تهران براي لغو محدوديت تردد شبانه به ستاد ملي مقابله با كرونا خبر داد.

ايسنا: عليرضا زاكاني در پايان جلسه قرارگاه خدمات اجتماعي استان تهران در جمع خبرنگاران گفت: شهر تهران امروز از آسيبهاي جدي در حوزه اجتماعي رنج مي برد كه روح و روان مردم را جريحه دار كرده و چهره شهر را زشت كرده است. اين آسيب‌ها ريشه‌ها و زمينه‌هاي مختلفي دارد كه برخي از آنها به موضوعات كلان كشور مربوط مي‌شود.

وي ضمن قدرداني از استاندار تهران و فرماندار انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: امروز با تشكيل اين جلسه گامي در جهت تصميمي قاطع و جدي برداشته شده يعني حركت در مسير ساخت يك شهر الگو تا از اين طريق گره گشايي از زندگي مردم داشته باشيم؛ لذا شهرداري با افتخار يكي از رويكردهاي جدي خود را موضوع مقابله با آسيبهاي اجتماعي قرار داده تا از اين طريق توأمان روح و جسم شهر را تغيير دهيم.

مقالات بيشتر:شيشه بري يوسف آباد

مي‌توانيم در برنامه چهار ساله چهره شهر را از آسيب‌هاي اجتماعي منزه كنيم

زاكاني ادامه داد: يكي از موضوعات اساسي ما بررسي موضوعات اجتماعي است كه قطعا با هم افزايي دستگاه‌ها در برنامه ۴ ساله مي‌توانيم چهره شهر را از آسيب‌هاي اجتماعي منزه كنيم. بايد به التيام ريشه هاي به وجود آوردن آسيب، دقت جدي داشته باشيم و همه دستگاه ها دست به دست هم دهند تا اين معضلات را برطرف كنند.

شهردار تهران در پاسخ به سوالي درباره لغو محدوديت تردد شبانه نيز گفت: در جلسه شوراي ترافيك قائل به لغو اين موضوع بوديم چرا كه با توجه به شرايط امروز شهر تهران اين محدوديت موثر نيست؛ لذا شوراي ترافيك پيشنهاد حذف اين محدوديت را به ستاد مقابله با كرونا ارائه مي دهد.

مقالات ديگر:وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۲۶:۵۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

راه‌اندازي كارگاه خياطي به‌منظور ايجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار در كرمانشاه

كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه گفت: با كمك بانوان طرح نهضت پيشرفت استان قصد داريم تا كارگاه خياطي با هدف ايجاد اشتغال زنان سرپرست خانوار راه‌اندازي كنيم.

افسانه تيرانداز كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي كرمانشاه

افسانه تيرانداز، كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه در گفت‌وگو با ايكنا از كرمانشاه با اشاره به طرح ارائه شده از سوي نهضت پيشرفت بانوان استان به‌منظور راه‌اندازي كارگاه توليدي خياطي ويژه اشتغال بانوان سرپرست خانوار در كرمانشاه، اظهار كرد: اين طرح با هدف اشتغال و به كارگيري بانوان سرپرست خانوار توسط اعضاي نهضت پيشرفت بانوان در كرمانشاه اجرايي مي‌شود.

وي با اشاره به آسيب‌هاي اجتماعي ناشي از بيكاري و فراهم نبودن فرصت‌هاي شغلي، افزود: يكي از اهدافي كه سازمان تبليغات اسلامي دنبال مي‌كند مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي است و ما در جامعه مي‌بينيم كه بسياري از معضلات اجتماعي مانند اعتياد، طلاق و انواع بزهكاري نتيجه بيكاري است از اين روي سعي داريم تا با كمك اعضاي طرح نهضت پيشرفت بانوان در استان به اجراي طرح‌هايي كه منتج به اشتغال بانوان به ويژه بانوان بدسرپرست و سرپرست خانوار مي‌شود، اقدام كنيم.

مقالات بيشتر:پخش عمده پارچه

تيرانداز تصريح كرد: راه‌اندازي كارگاه‌هايي از اين دست علاوه بر ايجاد اشتغال و افزايش توليد موجب اميداوري در جامعه مي‌شود چرا كه بسياري از افراد در نتيجه بيكاري و نداشتن شغل به بزهكاري و جرائم روي مي‌آورند بر اين اساس بايد براي جلوگيري از بسياري از معضلات اجتماعي به فكر طرح‎‌هايي اينچنين در استان باشيم.

كارشناس امور بانوان تبليغات اسلامي استان كرمانشاه با اشاره به فعاليت‌هاي اين سازمان در مناطق حاشيه‌اي، افزود: به‌دنبال ايجاد روحيه تلاش و توليد و كار در جامعه بين جوانان و زنان بي‌سرپرست و سرپرست خانوار هستيم و قصد داريم تا با به كارگيري از ظرفيت مساجد و پايگاه‌هاي اجتماعي در اين مناطق طرح‌هايي اينچنين را به ثمر برسانيم و هدف ما از ايجاد اين طرح استفاده از توان و ظرفيت بانوان در مناطق محروم و حاشيه‌اي شهر كرمانشاه براي ايجاد زمينه اشتغال نيازمندان و توانمند شدن شهر خواهد بود.

وي تصريح كرد: بانوان سرپرست خانواري كه در كارگاه‌هاي توليدي خياطي به كارگيري مي‌شوند تحت آموزش قرار مي‌گيرند و پس از گذراندن آموزش‌هاي لازم در اين عرصه در طول زمان به توانمندي رسيده و از چرخه حمايتي خارج و خود كارآفرين خواهند شد.

تيرانداز در پايان اظهار كرد: با بهره‌گيري از طرح مهرواره اوج، اقدام به شناسايي افراد توانمند و مستعد انجام كار توليدي در مناطق محروم و حاشيه‌اي كرده و پس از شناسايي آنان با دادن آموزش‌هاي لازم براي ايجاد اشتغال اقدام مي‌كنيم و اميدواريم با انجام كار‌هاي حداقلي به توانمندي بانوان استان كمك كنيم.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان خصوصي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۳۲:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

آخرين محموله واكسن خريداري شده توسط هلال احمر وارد شد

رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به اينكه اين جمعيت به تعهدات خود در قبال ميزان واردات واكسن عمل كرد، از واردات بيش از ۱۱۲ ميليون دوز واكسن به كشور خبر داد.

به گزارش سراج24؛ كريم همتي رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به اين كه آخرين محموله واكسن كروناي خريداري شده توسط جمعيت هلال احمر وارد كشور شد، گفت: از ابتداي سال جاري و پس از صدور مجوز از سوي وزارت بهداشت، تلاش‌هاي جمعيت هلال احمر در راستاي واردات واكسن كرونا آغاز شد و امروز با واردات 6 ميليون دوز واكسن، به ميزان تعهد داده شده، عمل كرديم.

وي افزود: در اين مدت، جمعيت هلال احمر موفق شد 112 ميليون و 390 هزار دوز واكسن وارد كشور كند كه اين امر جز با تلاش كاركنان و سازمان‌هاي تابعه جمعيت هلال احمر محقق نمي‌شد و در همين راستا قدردان تلاش‌هاي تمامي پرسنل جمعيت هلال احمر و معاونين و مسئولين سازماني هستيم.

مقالات بيشتر:توليد كننده قطعات گيربكس پرده زبرا

همتي ادامه داد: تمامي اين زحمات و تلاش‌ها با هدف برداشته شدن باري از روي دوش نظام جمهوري اسلامي ايران و عمل به فرمايشات رهبر معظم انقلاب اسلامي به منظور تامين واكسن از منابع قابل اعتماد، صورت گرفت؛ خوشبختانه با عنايت به توفيقات الهي موفق به عمل به تعهدات خود شده و تا حدود زيادي در كاهش آمار مرگ و مير ناشي از كرونا موفق عمل كرديم.

وي افزود: واردات واكسن تنها قسمتي از اقدامات جمعيت هلال احمر در راستاي مقابله با كرونا بود و در حركتي بزرگ، كنترل مرزهاي كشور از اسفند سال 99 نيز توسط هلال احمر آغاز شد و بالغ بر 750 هزار نفر از مسافريني كه قصد ورود به كشور را داشتند، مورد پايش قرار گرفتند.

رئيس جمعيت هلال احمر با اشاره به ساير اقدامات جمعيت هلال احمر تصريح كرد: علاوه بر كنترل مرزها، در زمينه پايش اماكن، بستري و درمان بيماران كرونايي و تزريق واكسن نيز هلال احمر نقش‌آفريني كرد و در بيش از 200 مركز تزريق واكسن، نيروهاي هلال احمر به كار گرفته شدند تا روند تزريق واكسن تسريع شود و به كمك پروردگار موفق شديم در واكسيناسيون بيش از 40 درصد جمعيت كشور، همكاري كنيم.

همتي گفت: در 20 ماه گذشته كه توفيق خدمت به مردم در عرصه هلال احمر را داشتم، رسانه‌ها و صداوسيما مخصوصا شبكه بين‌المللي خبر نيز همراه ما در تمامي لحظات، در سخت‌ترين سوانح و حوادث حضور داشتند و به خوبي تلاش هاي جمعيت هلال احمر را منعكس كردند كه جا دارد از تلاش مجاهدانه اين عزيزان نيز تشكر كنم.

مقالات ديگر:وكيل حقوقي در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۵:۳۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

اطلاعيه درخصوص تغيير ساعت طرح ترافيك

روابط عمومي معاونت حمل و نقل وترافيك شهرداري تهران در اظلاعيه‌اي نحوه تغيير ساعت اجراي طرح ترافيك تهران را توضيح داد.

 ايسنا: روابط عمومي معاونت حمل و نقل وترافيك شهرداري تهران در اظلاعيه‌اي اعلام كرد: «در جلسه شماره ۷۰ شوراي حمل و نقل و ترافيك شهر تهران مقرر شد:

در مرحله اول و قبل از بازگشايي دانشگاه‌ها و مدارس از تاريخ ۱۰ آبان ۱۴۰۰ ساعت شروع اجراي محدوده‌هاي طرح ترافيك و كنترل آلودگي هوا ازساعت ۸:۳۰ به ۷:۳۰ و ساعت خاتمه آن از ۱۶ به ۱۷ تغيير يابد.

مقالات بيشتر:شيشه بري سعادت آباد

-در مرحله دوم و پس از بازگشايي دانشگاه‌ها و مدارس، ساعات اجراي محدوده‌هاي طرح ترافيك و كنترل آلودگي هوا مطابق با وضعيت قبل از شيوع كرونا (با توجه به مصوبات قبلي) تغيير مي‌يابد. براساس ساعات اجراي محدوده‌هاي طرح ترافيك و كنترل آلودگي هوا در شهر تهران در شش ماه اول سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۹ و در شش ماه دوم سال از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۸مي‌باشد.

ضمنا مقرر شد كه شوراي حمل و نقل و ترافيك تهران لغو منع تردد شبانه در تهران را از ستاد ملي مقابله با كرونا درخواست نمايد.»

مقالات ديگر:سالن عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۳۶:۲۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

زمان بازگشايي مدارس تغيير كرد

سرپرست وزارت آموزش و پرورش از تغيير زمان بازگشايي مدارس خبر داد و گفت: فرآيند بازگشايي مدارس شهري از ۱۵ آبان تا يكم آذر انجام مي‌شود.

خبرگزاري ميزان _ خبرگزاري صدا و سيما نوشت: عليرضا كاظمي در رابطه با بازگشايي مدارس گفت: فرآيند بازگشايي مدارس از يكم مهر آغاز شده و ۴۵ درصد مدارس كه شامل مدارس روستايي و عشايري مي‌شوند نيز بازگشايي شده اند.

وي افزود: فرآيند بازگشايي مدارس شهري از ۱۵ آبان تا يكم آذر انجام مي‌شود.

سرپرست وزارت آموزش و پرورش تأكيد كرد: مدارس ابتدايي در طرح اوليه ما شامل بازگشايي در آبان مي‌شدند، اما هم اكنون طرح بازگشايي مدارس ابتدايي مسكوت مانده است و اميدواريم ستاد ملي مقابله با كرونا در اين باره هرچه زودتر تصميم گيري كند.

مقالات بيشتر:توليد كننده پرده زبرا

وي تأكيد كرد: در صورتي كه ستاد ملي مقابله با كرونا تشخيص دهد كه مدارس ابتدايي به صورت مجازي ادامه دهند ما قائل به اين تصميم هستيم.

كاظمي خاطرنشان كرد: حضور دانش آموزان در مدارس كه بازگشايي مي‌شوند الزامي است و حضور نيافتن دانش آموز در مدرسه براي كلاس‌هاي حضوري به منزله غيبت است.

وي گفت: واكسيناسيون دانش آموزان ۱۲ تا ۱۸ ساله در حال انجام است و از اين بابت هيچ نگراني نداريم.

كاظمي تصريح كرد: ۱۱۷ كشور دنيا مدارس را بدون واكسيناسيون دانش آموزان بازگشايي كرده اند.

وي افزود: نامه‌اي به رئيس جمهور داده ايم و منتظر دستور ايشان براي بازگشايي مدارس هستيم.

سخنگوي وزارت آموزش و پرورش پيش از اين اعلام كرده بود مدارس زير ۳۰۰ دانش آموز در نيمه اول آبان و مدارس بالاي ۳۰۰ دانش آموز در نيمه دوم آبان بازگشايي خواهد شد.

مقالات ديگر:خانه سالمندان شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۲:۰۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

هشدار پليس فتا درباره سركيسه كردن مردم توسط فالگيران

كرونا باعث شده تا فالگيران مجازي افزايش پيدا كنند و حسابي كار و كاسبي‌شان سكه شود. آن‌ها حداقل روزي ۴۰۰ هزار تومان از اينستاگرام درآمد دارند.

به گزارش جامعه ۲۴ - هرچقدر اينستاگرام وقت گذرانده باشيد ممكن نيست تا حالا با صفحات فال‌هاي روزانه برنخورده باشيد. صفحه‌هايي با دنبال كننده زياد و زناني كه با صداي زيبا، سرنوشت هفتگي و ماه شما را مي‌گويند! كافي است چند روزي آن‌ها را دنبال كنيد تا جذب شويد. اول شايد براي سرگرمي جذب اين صفحات شويد، اما آن كسي كه پشت اين صفحه نشسته است خوب ذهن شما را مي‌خواند و گرفتارتان مي‌كند.

كرونا باعث افزايش رمالي مجازي شد

زن جوان براي گرفتن فال وارد صفحه‌اي با ۴۲ هزار دنبال كننده مي‌شود و هر روز فال را روي صفحه‌اش منتشر مي‌كند. بعد از دو روز جواب دايركت را مي‌دهد و مي‌گويد براي گرفتن فال اختصاصي قيمت‌ها متفاوت است. فال قهوه ۴۰ هزار تومان، فال تاروت ۵۰ هزار تومان و فال چايي ۳۵ هزار تومان. وقتي آدرس را درخواست مي‌كنيم مي‌گويد فال حضوري ندارند و به خاطر كرونا فقط تلفني يا اينترنتي فال مي‌گيرند.

وقتي اعتمادش جلب مي‌شود مي‌گويد اين صفحه براي جذب مشتري است و من روزي حداقل ۱۲ فال براي مخاطبان و مشتريانم مي‌گيرم و حداقل روزي ۴۰۰ هزار تومان از اين كار درآمد دارم.

زن ۳۳ ساله مي‌گويد ليسانس مديريت دارد و وقتي كار مناسبي پيدا نكرده است از طريق يكي از دوستانش با يك مربي فالگيري آشنا شده و با پرداخت ۱۰ ميليون تومان فالگيري را آموزش ديده است. خودش مي‌گويد ۶۰ درصد مواردي را كه مي‌گويد درست درمي‌آيد براي همين مشتريانش ثابت هستند و به او اعتماد دارند.

اين زن در مورد اينكه موكل دارد يا نه، مي‌گويد: من به اين چيز‌ها اعتقاد ندارم و كار را ياد گرفته ام. يك جورايي اين كار را سرگرمي مي‌دانم و قرار نيست هرچه من مي‌گويم درست در بيايد.

بيشتر بخوانيد: ادمين اينستاگرام

او در مورد اينكه چرا تلفني يا مجازي فال مي‌گيرد؟ مي‌گويد: كرونا است و ما هم بايد مراقب خودمان باشيم. كرونا باعث شده تا خيلي‌ها براي خودشان در مجازي فال روزانه مي‌گذارند و خودشان را پيشگو يا فالگير مي‌دانند، اما اين موضوع دروغ است و آن‌ها اين‌كاره نيستند. كرونا كار و كاسبي برخي‌ها را سكه كرده و همين موضوع باعث شده در يك سال اخير دست در كار ما زياد شود.

چگونه زن جوان ما را سركيسه كرد

زن جوان به همراه دوستش براي زندگي‌شان تصميم داشتند كار‌هاي ريادي را انجام دهند. دوستانشان آدرس زن ميانسالي را به او دادند كه در نياوران دفتر پيشگويي و فالگيري دارد. آن‌ها خوشحال بودند كه مشكلشان حل مي‌شود و پيشرفت مي‌كنند. آن‌ها هفته‌اي دو روز پيش زن فالگير مي‌رفتند و خوشحال بودند او چيز‌هايي را از زندگي آن‌ها مي‌داند. بعد از ۵ جلسه زن فالگير وقتي مي‌فهمد اين زنان ميلياردر هستند، براي آن‌ها كيسه مي‌دوزد و براي جلسات بعد مدعي مي‌شود اگر مي‌خواهيد بدانيد چه در انتظارتان است بايد ويژه پول دهند.

زنان جوان كه فكر مي‌كردند به آرزويشان رسيده اند در ۶ ماه دو ميليارد تومان به زن فالگير دادند، اما زن ميانسال چيز جديدي نداشت به آن‌ها بگويد و حتي آن‌ها را تهديد مي‌كرد. در اين زمان دو زن جوان تازه فهميدند كه چه كلاهي سرشان رفته است براي همين از او به اتهام اخاذي و كلاهبرداري شكايت كردند و زن فالگير دستگير شد. اين زن اعتراف كرد وقتي فهميدم آن‌ها پولدار هستند به فكر اخاذي و سركيسه كردن آن‌ها افتادم كه بعد يك مدت آن‌ها نيت من را فهميدند و از من شكايت كردند.

كلاهبرداري در پوشش فالگيري

سرهنگ رامين پاشايي، معاون اجتماعي پليس فتا در مورد كلاهبرداري در پوشش رمالي مي‌گويد: متهمان مجازي كه در پوشش رمالي در فضاي مجازي فعاليت مي‌كنند، به بهانه پيش بيني آينده، باز كردن بخت، فال و دعانويسي به افراد شماره حساب مي‌دهند و بعد با دروغ آن‌ها را سركار مي‌گذارند.

وي ادامه داد: عمده اين افراد كلاهبردار هستند و فقط به فكر سركيسه كردن افراد هستند.

به گفته پاشايي بهتر است افراد به سمت اينگونه كلاهبرداران نروند چرا كه ممكن است از لحاظ مالي از آن‌ها سوء استفاده كنند.

مقالات ديگر:قاليشويي مرزداران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۳:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع: