onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

ضرورت برخورد قاطع با قاچاقچيان كالا‌هاي سلامت محور

 

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شيراز بر برخورد قاطع با قاچاقچيان كالا‌هاي سلامت محور تاكيد كرد.

به گزارش خبرگزاري دانا "محمدجواد راعي" در نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا‌هاي سلامت محور دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شيراز با بيان پيامد‌هاي منفي ناشي از قاچاق كالا‌هاي سلامت محور، گفت: گسترش قاچاق كالا‌هاي سلامت محور يعني تهديد سلامت مردم كه از دست دادن آن هرگز قابل جبران نيست.

معاون غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي شيراز با اشاره به مصوبات پيشين كميسيون مبارزه با قاچاق كالا و ارز در استانداري فارس و دستور صريح رئيس جمهور و استاندار فارس مبني بر برخورد جدي با موضوع قاچاق، بر اهميت مشاركت نهاد‌ها با يكديگر به بهترين شكل ممكن و برخورد با متخلفان و سودجويان تاكيد كرد.

مقالات بيشتر:قاليشويي شرق تهران

"قاسم عسكري فر" معاون دادستان عمومي و انقلاب شيراز هم با اعلام حمايت كامل دستگاه قضايي از معاونت غذا و داروي دانشگاه در مبارزه با قاچاق كالا‌هاي سلامت محور گفت: لازم است با قاچاقچيان كالا‌هاي سلامت محور كه در يك محيط جغرافيايي مشخص، اقدام به فعاليت دارند و در همه استان نيز به عنوان يك مركز غير مجاز در سطح استان شناخته مي‌شوند، مقابله جدي شود.

"ابراهيم يگانه" رئيس پليس امنيت اقتصادي استان فارس نيز در اين نشست گفت: حفظ سلامت جامعه و جلوگيري از آسيب به جان مردم، وظيفه اصلي و ذاتي همه‌ي دستگاه‌ها است و بايد در كنار برخورد‌هاي قضايي و انتظامي، به كمك اطلاع رساني در صدا و سيما و رسانه‌هاي اجتماعي، آگاهي مردم در مورد خطر‌هاي كالا‌هاي قاچاق و غير مجاز افزايش يابد.

نشست كميسيون مبارزه با قاچاق كالا‌هاي سلامت محور دانشگاه علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني شيراز با حضور معاون غذا و داروي دانشگاه، نمايندگان ديگر سازمان ها، نمايندگان اتاق اصناف شيراز و مديران دانشگاه علوم پزشكي شيراز برگزار شد.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۰۵:۵۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

واريز ۸۰۰ هزارتومان به حساب همه يارانه بگيران | دهك‌هاي ۸ و ۹ يارانه‌بگير مي شوند

دولت يارانه دهك‌هاي ۸، ۹ و ۱۰ را قطع كرده بود در حالي كه فقط بايد يارانه دهك ۱۰ قطع مي‌شد. در اين خصوص به دولت تذكر داديم كه رويه اصلاح شود.

به گزارش سلام نو، عضو كميسيون برنامه و بودجه مجلس گفت: مردم بخشي از نيازهاي خودشان را با يارانه جبراني، مرتفع مي‌كنند.

مقالات بيشتر:قاليشويي جنوب تهران

دولت يارانه دهك‌هاي ۸، ۹ و ۱۰ را قطع كرده بود در حالي كه فقط بايد يارانه دهك ۱۰ قطع مي‌شد. در اين خصوص به دولت تذكر داديم كه رويه اصلاح شود.

از دولت خواسته‌ايم كه تكليف ۲-۳ ميليون افراد جامانده از يارانه را زودتر مشخص كند.

دولت نبايد هر گردش حسابي را به عنوان درآمد افراد به حساب بياورد.

مقالات ديگر:بهترين وكيل حقوقي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۲۸:۵۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

سقف و كف شهريه مدارس غيردولتي اعلام شد

احمد محمودزاده گفت: امسال "درصد افزايش" براي شهريه مدارس اعلام نكرديم، بلكه شهريه هر مدرسه متناسب با عملكردش افزايش پيدا كرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش از اعلام شهريه مدارس غيردولتي خبر داد و سقف و كف شهريه دريافتي مصوب در سه دوره ابتدايي، متوسطه اول و متوسطه دوم را اعلام كرد.

مقالات بيشتر:توليد كننده شيد

احمد محمودزاده در اين باره اظهار كرد: امسال در نظر داشتيم رويكردهاي تربيتي را در تعيين شهريه مدنظر قرار دهيم، به همين خاطر در كنار آيتم‌هايي چون امكانات، تجهيزات و فضاهاي آموزشي، حدود ۳۵ امتياز از ۱۰۰ امتياز را به فعاليت هاي پرورشي و رويكردهاي تربيتي مدارس اختصاص داديم.

وي افزود: امسال "درصد افزايش" براي شهريه مدارس اعلام نكرديم، بلكه شهريه هر مدرسه متناسب با عملكردش افزايش پيدا كرده است. طبيعتا اگر عملكرد مدرسه‌اي در ايجاد زمينه‌هاي سخت افزاري، امكانات، تجهيزات و نيروي انساني مناسب باشد مشمول افزايش بيشتري شده است. با موسسان در تهران و استان‌ها جلسه داشتيم و در شوراي نظارت به جمع بندي رسيديم و با سازمان حمايت از مصرف كنندگان نيز طرح موضوع شده و شهريه ها نهايي شدند.

رئيس سازمان مدارس و مراكز غيردولتي وزارت آموزش و پرورش با بيان اينكه بر اين اساس كمترين شهريه مصوب ثابت چهار ميليون تومان و بيشترين شهريه ۳۵ ميليون تومان خواهد بود كه در سامانه مشاركت ها براي هرمدرسه مشخص شده است. سقف شهريه مصوب براي دوره متوسطه دوم، ۳۴ ميليون تومان، براي دوره متوسطه اول، ۳۳ ميليون تومان و براي دوره ابتدايي ۲۶ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان است و شهريه‌اي بالاتر از رقم اعلام شده نخواهيم داشت.

محمودزاده ادامه داد: بار ديگر تاكيد مي‌كنم كه شهريه اعلامي، شهريه ثابت است كه مي‌تواند به آن افزوده شود. البته اين افزايش براي فوق برنامه‌ها بايد از شوراي نظارت منطقه و استان تاييديه گرفته و مصوبه انجمن اولياء و مربيان مدرسه را نيز داشته باشد. هزينه‌هايي چون اياب و ذهاب، تغذيه و لباس فرم جزو شهريه ثابت مدارس نيست.

مقالات ديگر:وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۳۵:۴۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

مصوبه كنكور به دنبال كاهش استرس و افزايش شانس قبولي است

دكتر اميرحسين بانكي‌پور عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: مصوبه كنكور به دنبال كاهش استرس و افزايش شانس قبولي است.

به گزارش مركز خبر شوراي عالي انقلاب فرهنگي، اميرحسين بانكي‌پور فرد، عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره مصوبه سنجش و پذيرش دانشجويان اظهار كرد: ساليان سال است كه صاحب‌نظران نگراني‌شان را از كنكور بيان مي‌كنند كه چرا سرنوشت يك دانش آموز بايد در چند ساعت رقم بخورد، يعني اگر دانش آموز در زمان برگزاري كنكور دچار مشكل شد بايد سرنوشتش تغيير كند؟ و همه پشتوانه آموزشي در آن چند ساعت سنجيده شود؟ در اين زمينه در حالي كه دانش آموزان شرايط دفاع نداشتند و فقط احساس عدالت مي‌كردند ولي واقعا عدالت نبود چراكه ما سرنوشت فردي را با يك امتحان رقم مي‌زديم.

مقالات بيشتر:توليد كننده پرده زبرا

وي افزود: به همين دليل بسياري از كارشناسان و متوليان اتفاق نظر داشتند كه بايد تحولي ايجاد شود البته اين تحول بايد برمبناي كاهش استرس و افزايش شانس قبولي صورت مي‌گرفت تا به عدالت نزديك شود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت: در اين ميان تنها نگراني اين بود كه معدل سال‌هاي قبل دانش‌آموز خوب نباشد چگونه مي‌تواند جبران كند؟ خوشبختانه اين امكان در مصوبه شوراي عالي انقلاب فرهنگي فراهم شد و فرصت جبران معدل به داوطلبان داده شده است. البته از سال 1402 تاثير معدل به تدريج به نمره كل كنكور اضافه مي‌شود و داوطلبان در اين زمينه نگراني نداشته باشند.

وي افزود: نگراني بعدي مربوط به ايمني امتحانات بود، اين موضوع نيز بررسي شد. خانواده‌ها و دانش‌آموزان آرامش خاطر داشته باشند كه امتحانات با ايمني كامل مانند كنكور برگزار خواهد شد.

بانكي‌پور فرد عنوان كرد: با مراقبت‌هايي كه شده تصميم خوبي اتخاذ شده است و جاي نگراني نيست. اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي تلاش كردند كه كنكور را به مسيري ببرند كه استرس‌ها كم شود و حتي از بين برود.

عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در ادامه بيان كرد: در اين مصوبه بر اين امر تاكيد شده كه افراد كه وضعيت مالي بهتري دارند فقط به موقعيت‌هاي خوبي دسترسي نداشته باشند. در بررسي‌هاي انجام شده مشخص شد كه فرصت‌هاي خوب دانشگاهي نصيب سه دهك خوب جامعه شده است. عملا دانش‌آموزاني كه در مناطق محروم هستند امكان كمي براي پذيرفته‌شدن در دانشگاه‌هاي خوب دارند چون نمي‌توانستند در كلاس‌هاي كنكور هزينه كنند.

وي اعلام كرد: بر اين اساس كنكور سالي دوبار برگزار مي شود تا استرس داوطلبان كم شود. اين مصوبه به تدريج از سال 1402 اجرا مي‌شود تا جامعه خودش را با اين شرايط وفق دهد. از طرفي تا زيرساخت‌هاي ايجاد نشود مصوبه اجرايي نخواهد شد بنابراين داوطلبان نگران نباشند.

مقالات ديگر:وكيل در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ تير ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۶:۵۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

واريز سورپرايز رئيسي به حساب مردم | اين افراد يارانه نقدي ۳ برابري دريافت مي كنند

با نزديك شدن به پايان خرداد ماه و ورود به ماه اول تابستان، براي بسياري از شهروندان كه معيشتشان به شدت به يارانه هاي نقدي وابسته است، اين پرسش ايجاد شده است كه يارانه تيرماه به چه صورت پرداخت خواهد شد؟

به گزارش سلام نو، جزئيات يارانه نقدي اعلام خواهد شد. يارانه معيشتي به همه ايراني ها براي تامين كالاهاي اساسي خود تعلق مي گيريد. يارانه نقدي در سال جديد افزايش مي يابد. يارانه نقدي بيش از بيست ميليون نفر فروردين ماه آخرين يارانه نقدي خود را دريافت كردند. كالابرگ جايگزين يارانه نقدي خواهد شد.

بر اساس اظهار نظر مقامات مسئول يارانه ها براساس دهك هاي درآمدي توزيع مي شود و هر چقدر خانواده اي درآمد كمتري داشته باشد يارانه بيشتري مي گيرد و در واقع تاثير مثبتي بر سبد معيشت آنها دارد.

مقالات بيشتر:بهترين روانشناس و مشاور تهران

پيشتر و در همين رابطه روح الله صلبي- مدير كل اقتصاد و دارايي استان گلستان به رسانه ها گفت: يارانه ها براساس دهك هاي درآمدي توزيع مي شود و هر چقدر خانواده اي درآمد كمتري داشته باشد يارانه بيشتري مي گيرد و در واقع تاثير مثبتي بر سبد معيشت آنها دارد.

وي افزود: قبل از اصلاح نرخ جديد يارانه‌ها، خانوارهاي تك نفره ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان يارانه و ۵۵ هزار تومان يارانه معيشتي دريافت مي كردند كه مجموع يارانه پرداختي در اين خانوار به ۱۰۰ هزار و ۵۰۰ تومان مي‌رسيد اما پس از اصلاح نظام پرداخت يارانه ها اين ميزان تغيير كرد و دريافتي خانواده هاي تك نفره تا پنج نفره از ۴۰۰ هزار تومان تا دو ميليون تومان افزايش يافت.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان گلستان در پاسخ به گلايه برخي افراد مبني بر اينكه چرا گراني به بيشتر از چهار قلم كالاي اساسي رسيد، پاسخ داد: از ابتداي امر قرار نبود كه همه افزايش قيمت ها از محل يارانه ها تامين شود و يارانه تنها مربوط به چهار قلم كالاي اساسي است، در سال ۹۷ هم ۲۵ قلم كالا مشمول يارانه بود كه اين مهم در سال جاري و با اجراي طرح اصلاح نظام پرداخت يارانه‌ها به چهار قلم كالا كاهش يافت.

 صلبي با بيان اينكه بخش زيادي از افزايش قيمت كالاها مربوط به تورم سالانه است، بيان كرد: تورم حتي در فقدان يارانه‌ها هم اتفاق مي‌افتد و علت آن ساختارهاي موجود در كشور است، به طور قطع اصلاح اين ساختار ها نياز به زمان دارد و همراهي مردم و مسئولان را مي‌طلبد و جراحي اقتصادي مي‌تواند سرعت اين اصلاحات را بهبود ببخشد.

وي به جزئيات پرداخت يارانه تيرماه اشاره كرد و گفت: مقرر شد تا زمان آزادسازي زيرساخت هاي توزيع كالابرگ، يارانه به صورت نقدي پرداخت شود لذا شيوه پرداخت يارانه در تير ماه سال جاري نيز به صورت نقدي خواهد بود، تمام دغدغه دولت اين است كه به اقشار ضعيف و آسيب پذير جامعه فشار وارد نشود.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان گلستان با بيان اينكه اجراي طرح مردمي سازي يارانه ها از بروز فساد و رانت گسترده جلوگيري مي كند، تاكيد كرد: عدم تحقق سياست‌ها و اهداف تخصيص ارز ترجيحي، روند افزايشي واردات، كاهش انگيزه براي توليد كالاهاي اساسي و غيره از جمله علل اجراي طرح مردمي‌سازي يارانه‌ها و جراحي اقتصادي دولت بوده است.

 

صلبي با اشاره به اينكه دولت با حذف ارز ترجيحي مبارزه با فساد و رانت خواري را در دستور كار خود قرار داده است، خاطرنشان كرد: با اجراي جراحي اقتصادي، دولت يارانه را به طور مستقيم بين مردم توزيع كرد در واقع با اجراي اين طرح يارانه حذف نمي شود.

وي با اشاره به اينكه به دليل سوء استفاده و رانت زياد ارز ۴ هزار و ۲۰۰ توماني يارانه به جاي آنكه در ابتداي زنجيره توليد پرداخت شود در انتهاي زنجيره توليد پرداخت شده و به دست مصرف كننده نهايي رسيده است، بيان كرد: با اين روش يارانه به طور مستقيم بين دهك هاي كم درآمد جامعه پرداخت مي شود و اين مهم به معناي افزايش عدالت در توزيع است.

مديركل امور اقتصادي و دارايي استان گلستان با بيان اينكه متصدي يارانه‌ها بيشتر وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي است، تصريح كرد: ما در حوزه وزارت اقتصاد بيشتر در حوزه نان نظارت مي كنيم.

گفتني است در همين باره به تازگي احسان خاندوزي- وزير اقتصاد به رسانه ها گفت: تا زماني كه گزارش نهايي دوره‌هاي آزمايشي سامانه‌هاي كالابرگ آماده نشود، دولت تصميم جديدي در مورد يارانه‌ها اتخاذ نمي‌كند. اميدواريم گزارش دوره‌هاي آزمايشي سامانه‌هاي كالابرگ در تير به دولت ارسال شود تا ستاد اقتصادي تصميم بگيرد كه براي ماه‌هاي بعد، به چه شكلي عمل كند.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس با اشاره به اجراي سياست اصلاح ارز ترجيحي و بركات اجراي اين طرح گفت: مردمي‌سازي يارانه‌ها دست سودجويان و رانت‌خواران را از بيت‌المال كوتاه مي‌كند.

حجت الاسلام محمد سبزي عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي اظهار داشت: همه كارشناسان اقتصادي و حتي خود مردم مخالف تخصيص ارز ۴۲۰۰ توماني بودند زيرا به اقتصاد كشور ضربه زد و متاسفانه منجر به افزايش كالاهاي اساسي و رانت و فساد شد.

وي افزود: متاسفانه با تخصيص ارز ۴۲۰۰ توماني آرد و بسياري از كالاهاي اساسي كشورمان نظير روغن و شكر و ... به كشورهاي همسايه قاچاق شد و قاچاق معكوس با پول مردم افزايش يافت.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس تصريح كرد: با اينكه دولت سابق متوجه سياست اشتباه تخصيص ارز ۴۲۰۰ توماني شده بود اما شجاعت حذف و عقب نشيني از اجراي آنرا نداشت ولي دولت سيزدهم براي نجات اقتصاد ايران دست به اقدام شجاعانه اصلاح ارز ترجيحي و عادلانه سازي يارانه‌ها گرفت تا از استمرار لطمات جبران ناپذير به اقتصاد و كشور جلوگيري كند.

سبزي گفت: هم اكنون مجلس اين اختيار را به دولت داده تا يك زيرساخت مناسب براي رساندن ارز ترجيحي باقي مانده در حوزه نهاده‌هاي دامي و دارو به دست مردم طراحي و ارائه كند كه بزودي اين زير ساخت عملياتي مي‌شود.

عضو كميسيون كشاورزي مجلس با بيان اينكه مردمي‌سازي يارانه‌ها دست سودجويان و رانت‌خواران را از بيت‌المال كوتاه مي‌كند، خاطرنشان كرد: اكنون دولت در نظر دارد يارانه‌ها را مستقيم از حلقه اول يعني وارد كننده به دست مردم يعني حلقه آخر زنجيره عرضه و تقاضا برساند. اين مساله با دو روش يارانه نقدي و كالابرگ مد نظر است اما مجلس كالابرگ را ترجيح مي دهد زيرا ما موافق يارانه نقدي نيستيم چون منجر به تورم شده و آثار و بركات آن به جامعه هدف نمي‌رسد.

مطابق آنچه دولت براي پرداخت يارانه نقدي مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ يارانه‌ها در نظر گرفته بود، براي مرحله ۱۳۷ نيز افراد حاضر در دهك اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دريافت خواهند كرد. اين مبلغ براي افراد حاضر در دهك چهارم تا نهم نيز به ۳۰۰ هزار تومان مي‌رسد.پس از حذف ارز ترجيحي، دولت ميزان پرداخت يارانه‌ها را تغيير داد. اما حالا برخي از رسانه‌ها ادعاي تغيير دوباره و افزايش ميزان يارانه‌ها را مطرح كرده اند. اين خبر در حالي است كه هنوز دولت هيچ تغييري در اين رابطه نداشته و بعيد به نظر مي‌رسد كه تصميمي هم براي افزايش يارانه‌هاي نقدي داشته است.

 

به گزارش فرارو، تنها موضوعي كه در شرايط حاضر در وزارت اقتصاد و دولت مطرح است، شيوه پرداخت يارانه‌ها است. در واقع دولت در تلاش است تا در آينده كالابرگ الكترونيكي را جايگزين پرداخت نقدي كند. اما وزير اقتصاد گفته كه سازوكار كالابرگ نهايي نشده است.

خاندوزي معتقد است كه اجرا كردن چنين سامانه‌اي به زمان نياز دارد؛ بنابراين به نظر مي‌رسد كه فعلا مرحله ۱۳۷ نيز به شكل نقدي به حساب سرپرست‌هاي خانوار واريز شود.

مطابق آنچه دولت براي پرداخت يارانه نقدي مرحله ۱۳۵ و ۱۳۶ يارانه‌ها در نظر گرفته بود، براي مرحله ۱۳۷ نيز افراد حاضر در دهك اول تا سوم مبلغ ۴۰۰ هزار تومان دريافت خواهند كرد. اين مبلغ براي افراد حاضر در دهك چهارم تا نهم نيز به ۳۰۰ هزار تومان مي‌رسد.

اما يارانه دهك دهم حذف شده و قرار نيست كه به اين گروه يارانه تعلق گيرد.

دهك بندي‌ها به چه صورت است؟

براساس اعلام سازمان هدفمندي يارانه ها، افراد تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي در دهك اول تا سوم قرار مي‌گيرند.

افرادي هم كه طي شش ماه اخير گردش مالي بيشتر از ۳۰۰ ميليون، پرواز خارجي و خريد خودرو بالاي ۳۰۰ ميليون داشته باشند در دهك دهم قرار مي‌گيرند. ساير افرادي كه چنين شرايطي نداشته باشند، براساس گردش مالي ساليانه آن‌ها در دهك چهارم تا نهم قرار مي‌گيرد.

برنامه جديد دولت براي يارانه نقدي

سخنگوي دولت با اشاره به بحث عادلانه‌سازي يارانه‌ها، بيان داشت: چندين سال بود كه در توزيع يارانه ها بي مديريتي و بي برنامگي وجود داشت و دولت سعي كرد تا اين اصلاحات را انجام دهد تا توزيع يارانه ها به صورت عادلانه پرداخت شود و تاكيد مي‌كنم ارز دارو و نان حذف نخواهد شد و دولت هيچ قصدي براي افزايش بنزين، نان و دارو ندارد.

بهادري جهرمي گفت: كالا برگ به صورت غير رسمي در چند استان كشور درحال اجرايي شدن است و تا نهايي نشود يارانه‌ها به همين صورت پرداخت خواهد شد.

كالابرگ جايگزين يارانه نقدي مي شود؟

۱ ـ اولين مطلبي كه در اينجا بايد به آن اشاره كرد و مي‌توان از مزاياي طرح كالابرگ الكترونيكي برشمرد، تأمين حداقل كالري استاندارد خانوار است كه با اجراي اين طرح مي‌توان از وصول آن اطمينان حاصل كرد چرا كه خانوار ما در طول يك ماه مواد غذايي مورد نياز خود را به‌قيمت مصوب مي‌تواند تهيه و استفاده كند.

البته يارانه نقدي برتري نسبي كه در اينجا نسبت به كالابرگ الكترونيكي دارد، اين است كه اختيار را به خود خانوار مي‌دهد كه چگونه يارانه دريافتي را هزينه كند چرا كه ممكن است براي خانوار خرج‌هاي ضروري‌تري وجود داشته باشد و بنا بر صلاحديد اين مبلغ صرف هزينه‌هاي ديگري شود كه عملاً اين اختيار در طرح كالابرگ الكترونيك از خانوار ما سلب مي‌شود.

۲ ـ از طرف ديگر دومين نكته‌اي كه قابل بحث است اين است كه دولت با كالابرگ الكترونيكي يارانه كمتري به‌لحاظ ارزش ريالي در اختيار مردم قرار مي‌دهد.

اگر مصرف يك خانواده چهارنفره در طول يك ماه را به‌طور متوسط، ماهانه ۸ ليتر شير (هفته‌اي ۲ ليتر)، يك شانه تخم‌مرغ، ۸ عدد مرغ دوكيلوگرمي (هفته‌اي دو عدد) و ۵ ليتر روغن در نظر بگيريم:

 

مابه‌التفاوت مبلغ پرداختي دولت كه به‌واسطه كالابرگ الكترونيكي در طول يك ماه قرار است پرداخت شود، عبارت است از:

۴۸۰ هزار تومان بابت مرغ با فرض مصرف ۱۶ كيلوگرم در ماه، ۵۰ هزار تومان بابت يك شانه تخم‌مرغ، ۳۰۰ هزار تومان بابت ۵ ليتر روغن و حدود ۱۰۰ هزار تومان بابت ۸ ليتر شير، مجموعاً حدود ۹۵۰ هزار تومان ميزان يارانه پرداختي دولت توسط كالابرگ الكترونيكي در طول يك ماه به مردم مي‌شود،

اين در حالي است كه يارانه نقدي كه بر مبناي ۳۰۰ هزار تومان به يك خانواده ۴نفره پرداخت مي‌شود، يك‌ميليون و دويست هزار تومان است يعني حدود دويست و پنجاه هزار تومان به‌ازاي هر خانواده ۴نفره در جيب دولت توسط كالابرگ الكترونيكي مي‌ماند.

۳ ـ نكته منفي كه پرداخت يارانه نقدي به مردم را هميشه مورد انتقاد كارشناسان قرار داده، رشد نقدينگي در جامعه و تشديد كسري بودجه است كه از اين زاويه كالابرگ الكترونيكي نسبت به يارانه نقدي برتري نسبي دارد.

۴ ـ اما جدي‌ترين اشكالي كه به طرح كالابرگ الكترونيكي وارد است و اين طرح را با چالش جدي مواجه كرده است هزينه راه‌اندازي و اجراي اين طرح است چرا كه طبق گفته مدير طرح هوشمندسازي، براي پيشبرد اجراي اين طرح ۹۰۰ ميليارد تومان به‌منظور خريد تجهيزات هزينه شده است،

اين درحالي است كه پرداخت يارانه نقدي هيچ هزينه اوليه‌اي براي تأمين زيرساخت‌هاي پرداخت براي دولت ندارد و از اين منظور پرداخت يارانه نقدي به‌منظور فراهم بودن زيرساخت‌ها، طرحي بسيار به‌صرفه‌تر براي دولت است.

۵ ـ آخرين مطلبي كه در اينجا بايد به آن اشاره كنيم، عدم وجود الزام قانوني براي پرداخت يارانه نقدي در مقابل كالابرگ الكترونيكي است چرا كه كالابرگ الكترونيكي الزام قانوني براي اجرا دارد.

از مجموع نكاتي كه در بالا ذكر شد، برداشت مي‌شود كه علاوه بر اينكه استقبال عمومي براي پرداخت يارانه نقدي ميان عموم جامعه بيشتر است شواهد و قرائن نشان مي‌دهد كه كالابرگ الكترونيك طرح پرچالشي براي دولت است و همچنين فراهم كردن زيرساخت‌هاي آن هم دولت را با هزينه‌هايي قابل توجه روبه‌رو مي‌كند، بنابراين مي‌توان گفت در اين شرايط حساس شايد بهتر باشد رويكرد دولت همان پرداخت يارانه نقدي باشد و اجراي طرح كالابرگ الكترونيكي به آينده منتقل شود.

موضوع بعدي كه تمام كارشناسان در مورد آن اتفاق نظر دارند اين است كه بايد برنامه‌اي علمي، حساب شده و دقيق به جاي ارز ترجيحي اجرا شود. دولت براي حل مشكلاتي كه بر اثر اجراي ارز ترجيحي ۴۲۰۰ توماني در كشور به وجود آمده، طرح جديد هدفمندي يارانه‌ها را به تازگي به اجرا گذاشته است كه مزيت اصل آن پرداخت يارانه به شكل نقدي است.

روز گذشته محسن رضايي اعلام كرد مبلغ يارانه جديد ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومان است. سه دهك اول جامعه يارانه ۴۰۰ هزار توماني دريافت مي‌كنند و دهك چهارم و پنجم مشمول يارانه ۳۰۰ هزار توماني مي‌شوند.

البته محسن رضايي گفته بود كه عدد نهايي يارانه‌ها هنوز نهايي نشده و منتظر نظرات كارشناسي هستند. گويا ظرف يك روز كارشناسان به نتيحه رسيدند و حالا قرار امشب نتيجه نظرات كارشناسي امشب توسط رئيس جمهور اعلام شود.

اما اگر مبلغ يارانه و دهك‌هاي مشمول آن بر اساس گفته محسن رضايي باشاد، تنها پنج دهك يارانه مي‌گيرند و يارانه پنج دهك بالاي جامعه قطع مي‌شود. بر اين اساس يك خانوار چهار نفره دهك اول، دوم و سوم ماهانه يك ميليون و ۶۰۰ هزار تومان و يك خانواده چهار نفره دهك چهارم و پنجم ماهي يك ميليون و ۲۰۰ هزار تومان يارانه مي‌گيرند.

 

اما ساير يارانه‌ها از جمله يارانه نقدي، معيشتي، يارانه نان و گوشت و …. حذف مي‌شود.

مقالات بيشتر:بهترين وكيل مواد مخدر در تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ تير ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۵:۵۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

سوابق تحصيلي و ترميم سوابق تحصيلي در كنكورهاي آتي

شفقنامعاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي درباره آخرين وضعيت و تصميمات اتخاذ شده در خصوص كنكور سال ۱۴۰۲ گفت: كنكور سال ۱۴۰۲ بدين شكل خواهد بود كه سوابق تحصيلي به ميزان ۴۰ درصد در قبولي تأثير قطعي دارد.

وي با بيان اينكه سوابق تحصيلي، تمام مواد آزمون امتحاني پايه دوازدهم را شامل مي‌شود، افزود: پس سال ۱۴۰۲ مواد آزمون امتحاني پايه دوازدهم به صورت كتبي و كشوري برگزار مي‌شود و معيار و ملاك در واقع ۴۰ درصد سوابق تحصيلي و ۶۰ درصد آزمون اختصاصي خواهد بود.

معاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: سال ۱۴۰۳ در واقع مجدد، آزمون سراسري فقط براي پايه دوازدهم برگزار مي‌شود و به جاي ۴۰ درصد قطعي ۵۰ درصد قطعي خواهد بود.

وي افزود: سال ۱۴۰۴، آزمون پايه دوازدهم و يازدهم به‌صورت سراسري و با تأثير ۶۰ درصد برگزار خواهد شد و سال بعدي پايه ۱۰، ۱۱ و ۱۲ با تأثير ۶۰ درصد قطعي خواهد بود.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج شيك غرب تهران

برزويي توضيح داد: يعني نمرات آزمون‌هاي هماهنگ كشوري، دو سال پي‌درپي فقط پايه دوازدهم خواهد بود و سال بعد از آن پايه يازدهم به آن اضافه مي‌شود و سال بعد از آن پايه دهم به آن اضافه مي‌شود.

پيش بيني شوراي سنجش و پذيرش درباره كساني كه سوابق ندارند

وي ادامه داد: يكسري از افراد مانند كساني كه در رشته هنر هستند و يا قصد دارند در رشته زبان خارجه شركت كنند و آن‌هايي كه رشته كار و دانش و فني‌حرفه‌اي هستند، ممكن است سوابق تحصيلي نداشته باشند براي هريك از اين افراد شوراي سنجش و پذيرش پيش بيني لازم را انجام داده است كه چگونه عمل كنند.

وي افزود: يك عده‌اي ممكن است به هر دليلي قبلاً سوابق داشتند ولي به آن اهميت نداده‌اند، اين مورد هم باز پيش‌بيني‌شده كه بتوانند ترميم سابقه تحصيلي خود را انجام بدهند.

معاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي ياد آور شد: يعني آموزش‌وپرورش اين پيش‌بيني را انجام داده تا داوطلبان بتوانند زماني را براي اين كار اختصاص دهند تا ترميم يك بار، دو بار و تعدادي كه شوراي سنجش و پذيرش آن را تأييد خواهد كرد، انجام شود.

برزويي افزود: يكي از دغدغه‌هايي كه اين روزها خيلي مطرح است، دروس عمومي بوده، اين خيلي مهم است كه همه بدانند كه نه‌تنها در اين مصوبه جايگاه دروس عمومي كاهش پيدا نكرده، بلكه افزايش نيز يافته است.

وي ادامه داد: در كنكور ما كساني را داريم كه در درس عربي و ديني بالاترين رتبه را اتخاذ مي‌كنند اما هيچكدام نمي‌توانند دو كلمه عربي بخوانند چرا كه فقط در دروس عمومي مهارت‌هاي تست زني را ياد گرفته‌اند.

معاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي افزود: لذا جايگاه دروس عمومي نه‌تنها كاهش نيافته‌است، بلكه جايگاه آن رفيع‌تر و جدي‌تر شده‌است، اين فضاسازي‌ها كه انجام مي‌شود، بيشتر توسط ذي‌نفعان كنكوري صورت مي‌گيرد كه از اين كسب‌وكار ممكن است مقداري عقب بمانند، بنابراين اين فضا را درست كرده‌اند كه دروس عمومي آسيب‌ديده است.

 

وي ياد آور شد: درحالي‌كه يكي از مهمترين بحث‌ها ما اين است كه دروس عمومي آسيب نبيند، و از همه مهم‌تر بحث ساعت‌هاي تربيتي آموزش‌وپرورش است، نظام فعلي آموزش‌وپرورش هيچ نقشي بر روي دانش‌آموز به‌ويژه در سه سال آخر ندارد

برزويي ادامه داد: درحالي‌كه با اين مدل، آموزش‌وپرورش مي‌تواند نظام‌هاي تربيتي، بحث‌هاي فرهنگي و همه را پياده و اجرا كند و من يقين دارم كه اين مصوبه به نفع عدالت آموزشي، به نفع ساعت‌هاي تربيتي، به نفع دروس عمومي، به نفع استرس و دغدغه خانواده و دانش‌آموزان است و يقين دارم كه ان‌شاءالله در آينده نقش بهتري داشته باشد.

معاون ستاد علم و فناوري شوراي عالي انقلاب فرهنگي در پاسخ به اين سوال كه يك انتقادي كه به اين موضوع مطرح است اين بوده كه گفته مي‌شود فقط دانش آموزاني كه معدل‌هاي نوزده و بيست دارند مي‌توانند در رشته‌هاي دندان‌پزشكي و پزشكي شركت كنند اين موضوع درست است يا خير افزود: اين گونه نيست، عرض كردم ما همه مقايسه‌ها را با وضع فعلي انجام مي‌دهيم، امتحانات آموزش‌وپرورش متفاوت خواهد بود، امتحانات بين صفر تا صد خواهد بود، واريانس بيشتر خواهد شد آزمون‌ها دقيق‌تر شده و همه اين‌ها معني‌دار خواهد شد. يقين بدانيد به نفع دانش‌آموزان خواهد بود.

وي در مورد اين‌كه چه زماني اين مصوبه ابلاغ مي‌شود گفت: ان‌شاءالله منتظر هستيم كه رئيس‌جمهور آن را ابلاغ كند.

مقالات ديگر:مركز مشاوره ونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۴۷:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

چه بر سر افزايش حقوق بازنشستگان آمد؟ | واريز افزايش حقوق بازنشستگان از فردا

نامه نيوز:رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: تلاش مي‌كنيم تا از ظرفيت‌هاي قانوني براي پيگيري مطالبات بازنشستگان استفاده كنيم و در مستندات ارسالي به هيات تطبيق مصوبات نيز آورديم كه با توجه به افزايش هزينه‌هاي زندگي، ماده ۹۶ قانون تامين اجتماعي كه بر بحث معيشت بازنشستگان عزيز تاكيد دارد، لحاظ نشده است.

چندي پيش خبر افزايش حقوق بازنشستگان منتشر شد. اما مديرعامل تامين اجتماعي خبر افزايش حقوق بازنشستگان را تكذيب كرد. افزايش حقوق بازنشستگان كماكان نامشخص است. هيچ ايده اي در خصوص افزايش حقوق بازنشستگان، از طرف دولت نداشتيم. به گفته مديرعامل سازمان تامين اجتماعي، خبر افزايش حقوق بازنشستگان شايعه بوده است.

مقالات بيشتر:خريدار فرش

رئيس كميسيون اجتماعي مجلس گفت: تلاش مي‌كنيم تا از ظرفيت‌هاي قانوني براي پيگيري مطالبات بازنشستگان استفاده كنيم و در مستندات ارسالي به هيات تطبيق مصوبات نيز آورديم كه با توجه به افزايش هزينه‌هاي زندگي، ماده ۹۶ قانون تامين اجتماعي كه بر بحث معيشت بازنشستگان عزيز تاكيد دارد، لحاظ نشده است.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۲۴:۰۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

ترك فعل مديران در حادثه قطار مشهد- يزد مشاهده نشد

دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان‌جنوبي به حادثه قطار مسافري مشهد - يزد اشاره كرد و گفت: در اين خصوص همه دستگاه‌هاي اجرايي از جمله استانداري، دستگاه قضا و ساير عوامل پاي كار بودند و در بررسي‌هاي انجام شده ترك فعلي توسط مديران مشاهده نشد.

به گزارش خبرگزاري فارس از بيرجند، حجت‌الاسلام علي نسايي‌زهان، دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان‌جنوبي ظهر امروز در نخستين نشست شوراي پيشگيري از وقوع جرم استان، اظهار داشت: شمار افراد معتاد در استان بيش از ۱۹ هزار نفر است كه اين آمار نسبت به جمعيت استان زياد است.

وي با تأكيد بر راه‌اندازي مركز ماده ۱۶ و نقش اين مهم در كاهش سرقت‌هاي خرد، بيان داشت: براي تسريع در راه‌اندازي مركز نگهداري مددجويان ماده ۱۶ قانون مبارزه با مواد مخدر در استان و جمع‌آوري معتادان متجاهر در اسرع وقت جلسه‌اي با مديران مربوطه برگزار و تعيين تكليف مي‌شود.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي تهران

دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان‌جنوبي متذكر شد: بايد بانك اطلاعاتي معتادان متجاهر در استان تهيه شود در اين خصوص مديراني كه به وظايف قانوني خود عمل نكنند براي آن‌ها پرونده ترك فعل تشكيل خواهد شد و در مقابل آن دسته از مديراني كه در صحنه بوده و كار عملياتي و كاربردي انجام مي‌دهند مورد تشويق قرار مي‌گيرند.

نسائي‌زهان به به حادثه قطار مسافري مشهد - يزد اشاره كرد و افزود: در اين خصوص همه دستگاه‌هاي اجرايي از جمله استانداري، دستگاه قضا و ساير عوامل پاي كار بودند و در بررسي‌هاي انجام شده ترك فعلي توسط مديران مشاهده نشد.

وي يادآور شد: تأكيد كرده بوديم اگر مديراني باشند كه نسبت به اين حادثه كم‌كاري كنند به عنوان ترك فعل موضوع پيگيري مي‌شود كه اين حادثه به‌خوبي مديريت شد.

دادستان عمومي و انقلاب مركز خراسان‌جنوبي با اشاره به ترك تحصيل برخي از دانش‌آموزان در دوران كرونا به دليل عدم دسترسي به اينترنت، مطرح كرد: اينكه گفته شده به خاطر شيوع كرونا و نبود اينترنت در سطح روستاهاي استان تعداد زيادي دانش‌آموز از تحصيل بازماندند، چرا بايد اينگونه باشد و بايد قبل از اين تدبيري انديشيده مي‌شد.

نسائي‌زهان خاطرنشان كرد: ستاد اجرايي فرمان حضرت امام (ره) اعلام كرده ۳۰۰ ميليون تومان در اين زمينه هزينه خواهد كرد كه بايد زودتر اختصاص يابد و چند ماه از سال جديد سپري شده و هرچه افراد بي‌سوادتري در جامعه باشند، مشكلات بزهكاري نيز افزايش خواهد يافت.

مقالات ديگر:وكيل آيت الله كاشاني


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۰۷:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

يارانه اين افراد قابل برداشت نيست

تا بررسي نهايي وزارت رفاه نهايي نشود، مسدودي از يارانه افراد متقاضي بازنگري رفع نمي‌شود.

به گزارش خبرگزاري رضوي، سخنگوي سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها با بيان اينكه يارانه افراد متقاضي بازنگري به حذف يارانه معيشتي هنوز مسدود است، گفت: فهرست ۲.۵ ميليون نفري متقاضيان جديد به وزارت رفاه ارسال شد.

سيده طيبه حسيني در مورد اينكه يارانه كمك‌معيشتي مرحله دوم از ديروز قابل برداشت شد، آيا يارانه افراد متقاضي بازنگري هم قابل برداشت شده است، گفت: فعلا يارانه كساني كه در ارديبهشت ماه حذف شده و تقاضاي خود براي برقراري مجدد يارانه معيشتي را در سامانه حمايتي وزارت تعاون، كار و رفاه ثبت كرده‌اند، هنوز قابل برداشت نشده است.

وي در مورد اينكه يارانه معيشتي خانوارهاي متقاضي بازنگري چه زماني قابل برداشت مي‌شود، گفت: تا بررسي نهايي وزارت رفاه نهايي نشود، مسدودي از يارانه افراد متقاضي بازنگري رفع نمي‌شود.

سخنگوي سازمان هدفمندسازي يارانه‌ها در مورد اينكه چه زماني بررسي وزارت رفاه به سازمان هدفمندي ابلاغ مي‌شود، گفت: طبق مذاكراتي كه شده و همچنين براساس دستور رئيس‌جمهور كه بايد ظرف يك‌ماه افراد متقاضي بازنگري تعيين تكليف شوند، اميدوارم بررسي وزارت رفاه به زودي انجام و به ما ابلاغ شود.

مقالات بيشتر:مركز مشاوره كودك و نوجوان در گيشا

وي تأكيد كرد: هنوز وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي نتيجه بررسي‌هاي خود را براي متقاضيان بازنگري يارانه كمك معيشتي ارائه نكرده است.

وي در مورد اينكه وزير رفاه اعلام كرده يك فهرست ۳ ميليون نفري ويك فهرست بيش از يك‌ميليون نفري و در مجموع بيش از ۴ ميليون نفر به يازمان هدفمندي يارانه‌ها ارسال شده است، گفت: ما براساس همان ليست، يارانه كمك معيشتي را به دستور رئيس‌جمهور براي اين افراد واريز كرديم، اما فعلا مسدود است و بايد بعد از بررسي وزارت رفاه اين مسدودي رفع شود.

سخنگوي سازمان هدفمندي يارانه‌ها در مورد اينكه بررسي اعتراض براي بعد خانوار و اطلاعات اقتصادي خانوار در كجا بايد انجام شود، گفت: كسي كه يارانه‌اش حذف شده است، اسم او در ليست مسدودي قرار مي‌گيرد و او نمي‌تواند در دفاتر پليس + ۱۰ ثبت‌نام كند و بايد از طريق سامانه حمايتي وزارت رفاه هم بعد خانوار و هم اطلاعات اقتصادي خانوار بررسي شود.

به گفته حسيني، براساس بند ب تبصره ۱۴ قانون بودجه ۱۴۰۱ به سازمان هدفمندي يارانه‌ها و وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام شده است كه بايد سازمان هدفمندي يارانه‌ها ثبت‌نام افراد جديد و جامانده يارانه را انجام دهد و در اين تبصره گفته شده است، شناسايي و دهك‌بندي خانوارها و شناسايي خانوارهاي پردرآمد توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي انجام شود و بعد از آن اعلام كرده است، نسبت به حذف يارانه افراد پردرآمد بايد اقدام شود، اما شناسايي و دهك‌بندي افراد بايد توسط وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي انجام شود.

حسيني گفت: سرپرستان خانوار مي‌توانند در سامانه حمايتي وزارت رفاه ثبت‌نام كنند. پرونده آنها بايد در پايگاه وزارت رفاه بررسي شود و بعد از آن در صورت داشتن شرايط، يارانه آنها برقرار مي‌شود و اين شرايط ناشي از بعد خانوار از قبيل اضافه شدن فرزند يا تأهل فرزند و يا هر اتفاق ديگري كه در خانواده مي‌افتد و همچنين اطلاعات اقتصادي خانوار خواهد بود.

سخنگوي سازمان هدفمندسازي يارانه در مورد اينكه وزارت رفاه مي‌گويد كه ليستي كه سازمان هدفمندي ارائه كرده، داراي اطلاعات تكرار است، گفت: ما با وزارت رفاه صحبت مي‌كنيم و در اين زمينه يك فهرست ۲.۵ ميليون نفري از افرادي كه تاكنون يارانه نگرفته‌اند و يا قبل از سال ۱۴۰۱ يارانه نمي‌گرفتند، اما اكنون متقاضي دريافت يارانه هستند، در سامانه my.gov.ir ثبت‌نام كرده كه اين فهرست را براي بررسي به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارسال كرده‌ايم.

حسيني اين نكته را هم گفت كه در اين فهرست تعداد محدودي افراد تكراري وجود داشت كه مثلاً هم پدر خانواده و هم مادر خانواده نام فرزند را ذكر كرده بود كه اين ليست هم اصلاح شد و ليست جديدي در بعدازظهر شنبه ۲۱ خرداد به وزارت رفاه اعلام شد.

حسيني در مورد فرزندان مجرد كه متقاضي تشكيل خانواده جديد يارانه‌اي هستند، گفت: مجرداني كه قبلاً نمي‌گرفتند مي‌توانند، به عنوان يك خانوار جديد تك‌نفره ثبت‌نام كنند، اما مجردي كه با خانواده يارانه مي‌گرفت، فقط از طريق ازدواج مي‌تواند از خانواده قبلي خود جدا شود و دستورالعمل فعلاً اين گونه است.

وي تأكيد كرد: اطلاعات تكميلي به روزرساني شده از طريق سازمان هدفمندي يارانه‌ها در روز شنبه ۲۱ خرداد به وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي ارسال شده است و ما منتظر بررسي آنها و ا علام نتيجه براي رفع مسدودي يارانه افراد هستيم.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۲:۲۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

مصوبه تغيير ساعات كار اداري در ايام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد

با امضاي معاون اول رئيس جمهور، مصوبه دولت درخصوص تغيير ساعات كار اداري در ايام گرم سال ۱۴۰۱ ابلاغ شد.

به گزارش ايسنا به نقل از «پايگاه اطلاع رساني دفتر هيئت دولت» هيئت وزيران در جلسه مورخ ۱۸ خرداد ۱۴۰۱، به منظور مديريت مصرف برق در ايام گرم سال جاري، ساعات شروع و خاتمه كار كليه دستگاه هاي اجرايي، بانك ها، نيروهاي مسلح و نهادهاي عمومي غيردولتي را از تاريخ ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ تا تاريخ ۳ شهريور ۱۴۰۱ از ساعت ۷ تا ۱۳:۳۰ تعيين كرد و استانداران موظفند ساعات كار كاهش يافته در اين مدت تا ميزان مقرر در ماده (۸۷) قانون مديريت خدمات كشوري را در ماه هاي باقيمانده سال جاري جبران نمايند.

مقالات بيشتر:مركز مشاوره غرب تهران

همچنين كليه دستگاه هاي اجرايي فوق الذكر مكلفند از يك ساعت قبل از خاتمه كار و در مناطق گرمسير همزمان با خاتمه كار، دستگاه هاي سرمايشي را خاموش نمايند.

مقالات ديگر:وكيل خوب اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۳:۳۳ توسط:onlinetabliq موضوع: