onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

ارتباط افسردگي با بيماري قلبي-عروقي

ارتباط افسردگي با بيماري قلبي-عروقي

مركز درمان افسردگي در آرياشهر

خبر خودرو

پژوهشگران "دانشگاه نيويورك" به يافته‌هاي جديدي در مورد ارتباط افسردگي و استرس بلندمدت با بيماري قلبي-عروقي دست يافته‌اند.

به گزارش ايسنا و به نقل از مديكال اكسپرس، نتايج ابتدايي ارائه‌ شده در يك پژوهش جديد كه روي يك مدل موش انجام شده است، مي‌توانند نشان دهند كه افزايش افسردگي و استرس بلندمدت و شديد چگونه خطر ابتلا به بيماري قلبي-عروقي را بالا مي‌برد.


"اوزلم توفانلي كايرسيباسي"(Özlem Tufanli ******eccibasi)، پژوهشگر دانشكده پزشكي "دانشگاه نيويورك"(NYU) و پژوهشگر ارشد اين پروژه گفت: پژوهش‌هاي پيشين نشان داده‌اند كه اختلالات افسردگي عمده و اضطراب ناشي از استرس بلند مدت و شديد، با افزايش ميزان بيماري‌هاي قلبي-عروقي مرتبط است. خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي-عروقي، با توجه به شدت افسردگي افزايش مي‌يابد.


پژوهشگران اظهار داشتند كه پژوهش آنها نخستين پروژه‌اي است كه از موش مبتلا به استرس و افسردگي مزمن براي بررسي اين موضوع استفاده مي‌كند كه آيا استرس مزمن ممكن است بر داروهاي كاهش‌دهنده كلسترول تأثير بگذارد يا خير.


پژوهشگران در اين پروژه، موش‌هايي را كه فاقد "گيرنده ليپوپروتئين با چگالي پايين"(LDLr) بودند، مورد بررسي قرار دادند. اين گيرنده براي پاكسازي كلسترول بد از بدن لازم است. موش‌هاي مورد استفاده در اين پژوهش، مانند افرادي كه فاقد گيرنده به دنيا مي‌آيند، مستعد تجمع چربي موسوم به "پلاك"(plaque) در شريان‌هاي خود هستند و در معرض بيماري‌هاي قلبي-عروقي زودرس و تهاجمي قرار دارند. پلاك‌هاي ناپايدار و مستعد پارگي مي‌توانند از هم جدا شوند و لخته‌هاي خون را پديد آورند كه جريان خون را متوقف مي‌كنند و به حمله قلبي يا سكته منجر مي‌شوند. براي تقليد از تشكيل پلاك‌هاي چربي در انسان، موش‌ها به مدت ۲۴ هفته با رژيم غذايي غني از كلسترول تغذيه شدند.


نيمي از موش‌ها طي ۱۰ روز، براي مدت كوتاهي در معرض استرس اجتماعي قرار گرفتند. پس از هر دوره استرس، موش‌ها از نظر اجتناب اجتماعي و رفتارهاي نشان‌دهنده افسردگي مانند اضطراب ارزيابي شدند. موش‌هايي كه اين رفتارها را نشان دادند، به عنوان مستعد افسردگي و بقيه به عنوان انعطاف‌پذير طبقه‌بندي شدند. نيمي ديگر از موش‌ها، در معرض استرس اجتماعي قرار نگرفتند.


هم موش‌هاي افسرده و هم موش‌هاي كنترل‌شده، با يك داروي كاهنده كلسترول بد به مدت سه هفته تحت درمان قرار گرفتند تا درمان كلسترول در انسان را تقليد كنند. پژوهش‌هاي پيشين نشان داده‌اند كه وقتي موش‌هاي فاقد LDLr با داروهاي كاهش‌دهنده چربي درمان مي‌شوند، پلاك شرياني در آنها التهاب كمتري پيدا مي‌كند و پايدارتر مي‌شود. پس از درمان، موش‌ها از نظر بروز تغييرات در تعداد سلول‌هاي التهابي پلاك‌هايشان، تعداد مونوسيت‌هاي التهابي در حال گردش در خون و تعداد سلول‌هاي مغز استخوان كه پيش‌ساز سلول‌هاي ايمني پلاك هستند، آزمايش شدند. موش‌هاي انعطاف‌پذير به طور مشابه مورد ارزيابي قرار گرفتند اما بررسي روي اين گروه از موش‌ها ادامه دارد.


بررسي‌ها نشان دادند كه موش‌هاي مستعد افسردگي در مقايسه با موش‌هايي كه در معرض استرس قرار نگرفته‌اند، داراي ويژگي‌هاي زير هستند.


افزايش ۵۰ درصدي سلول‌هاي ايمني در پلاك شريان‌ها

دو برابر شدن تعداد مونوسيت‌هاي در گردش كه پيش‌ساز سلول‌هاي التهابي هستند

افزايش ۸۰ درصدي تعداد پيش‌سازهاي سلول‌هاي ايمني در مغز استخوان

كاهش كلاژن در پلاك شريان‌ها كه نشان‌دهنده بي‌ثباتي است

كاهش مشابه سطوح ليپيد در مقايسه با واكنش گروه كنترل‌شده نسبت به داروهاي كاهش‌دهنده كلسترول بد

كايرسيباسي گفت: يافته اصلي ما اين است كه به نظر مي‌رسد استرس مكرر، اثرات فيزيولوژيكي و شكست اجتماعي، از بروز تغيير در پلاك‌ها كه بايد توسط داروهاي كاهش‌دهنده چربي ايجاد شود، جلوگيري مي‌كند.


همچنين، پژوهشگران بررسي كردند كه آيا تفاوت در مغز استخوان موش‌هاي افسرده ممكن است زمينه‌ساز تفاوت در اندازه و ويژگي‌هاي پلاك باشد يا خير. براي آزمايش اين موضوع، گروه ديگري از موش‌هاي مبتلا به كمبود LDLr، پيوند مغز استخوان را از موش‌هاي مستعد افسردگي يا گروه كنترل‌شده دريافت كردند. پس از پيوند مغز استخوان، موش‌ها به مدت ۲۴ هفته با رژيم غذايي غني از كلسترول تغذيه شدند.


در مقايسه با موش‌هايي كه مغز استخوان را از گروه كنترل‌شده و بدون استرس دريافت كردند، موش‌هايي كه مغز استخوان را از گروه حساس دريافت كرده بودند، ويژگي‌هاي زير را داشتند.


افزايش ۱۶ درصدي پيش‌سازهاي سلول ايمني در مغز استخوان

افزايش ۵۰ درصدي مونوسيت‌هاي التهابي در خون

بدون تغيير در اندازه پلاك اما ۲۳ درصد التهاب بيشتر درون پلاك

كايرسيباسي ادامه داد: ما با در نظر گرفتن همه نتايج باور داريم در شرايطي كه استرس مزمن وجود دارد، ممكن است اثرات نامطلوب كلسترول بالا افزايش و مزاياي كلسترول پايين كاهش يابد. اين امر نشان مي‌دهد كه استرس مزمن، برنامه‌ريزي مجدد در سطح ژنتيكي را كه به نام تغييرات اپي‌ژنتيك شناخته مي‌شوند، در پيش‌سازهاي مغز استخوان مونوسيت‌ها واسطه مي‌كند؛ به طوري كه وقتي سلول‌ها وارد پلاك‌ها مي‌شوند، التهاب بيشتري دارند.


بررسي موش‌هاي اين پژوهش ممكن است راهي را براي ارزيابي و بهبود درمان افسردگي و استرس بلندمدت ارائه دهد و به بهبود پيامدهاي قلبي-عروقي كمك كند.


كايرسيباسي خاطرنشان كرد: اين يافته‌ها ممكن است نشان‌دهنده لزوم توجه بيشتر به سلامت روان براي مبارزه با بيماري‌هاي قلبي-عروقي، به ‌ويژه براي افراد مبتلا به افسردگي يا استرس مزمن باشند. در دهه‌هاي آينده، درمان‌هاي جديد براي تصلب شرايين بايد بر تغيير واكنش‌هاي ايمني، مهار التهاب و ارتقاي مسيرهاي رفع پلاك تمركز كنند. اين درمان‌ها براي سود رساندن به افراد مبتلا به بيماري‌هاي قلبي-عروقي و به ‌ويژه افراد مبتلا به افسردگي، قابليت زيادي دارند.


پژوهشگران در حال حاضر در حال جمع‌آوري نمونه‌ از موش‌هايي هستند كه در معرض استرس مكرر قرار گرفته‌اند اما به نظر مي‌رسد در برابر آن انعطاف‌پذير هستند. كايرسيباسي افزود: ما همان تجزيه و تحليل‌هاي اين پژوهش را انجام خواهيم داد تا تعيين كنيم كه آيا قرار گرفتن در معرض استرس يا حساسيت به آن كه عامل ايجاد تغييرات در پلاك است، به كاهش يافتن يا بدتر شدن پلاك منجر مي‌شود يا خير.

قاليشويي فلكه سوم تهرانپارس

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۴:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

آموزش مجازي تئوري موسيقي و سلفژ در فرهنگسراي خانواده


آموزش مجازي تئوري موسيقي و سلفژ در فرهنگسراي خانواده

آموزشگاه سلفژ غرب تهران

ثبت نام آموزش مجازي «تئوري موسيقي و سلفژ» در دوسطح مبتدي و پيشرفته با حضور سعيد رضايت در فرهنگسراي خانواده آغاز شد.

 

به گزارش خبرگزاري برنا از تهران ؛ در اين دوره آموزشي مباحثي چون سلفژ گفتاري (سلفژ پارلاتي)، سلفژ آوازي (سلفژ كانتاتي)، وزن خواني (ريتم خواني)، شنوايي (ديكته موسيقي)، وزن خواني (ريتم خواني) و تئوري موسيقي به‌طور متناوب و جداگانه آموزش داده مي‌شود.

 

سُلفژ يعني اداي درست، كامل فركانس و ارزش زماني نت ها (ريتم) و تقويت شنوايي براي كوك شدن و نهادينه شدن فركانس هاي دقيق نت ها در گوش و از دروس مهم و هميشگي موسيقي است و تمام فعالان عرصه موسيقي بايد تسلط كامل بر روي اين درس را داشته‌ باشند.

 

رضايت دانش آموخته و مدرس رشته موسيقي؛ تدريس و همكاري با ده ها آموزشگاه موسيقي و مركز فرهنگي، موسس ، رهبر و سرپرست گروه هاي كر، كسب جوايز متعدد از مسابقات داخلي و بين‌المللي در كارنامه كاري خود دارد.

 

قاليشويي تهران نو

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۶:۰۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

چرا حمل پيانو را بايد به متخصص حمل پيانو سپرد؟

چرا حمل پيانو را بايد به متخصص حمل پيانو سپرد؟

آموزشگاه پيانو غرب تهران

آسيا نيوز

حمل پيانو يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي افرادي است كه با اين وسيله سر و كار دارند. پيانو از لحاظ مادي بسيار باارزش بوده و از لحاظ معنوي نيز براي نوازنده آن اهميت خاصي دارد. از اين رو، زخمي شدن بدنه پيانو يا آسيب ديدن ديگر بخش‌هاي آن، ضرر زيادي به فرد وارد كرده و باعث ناراحتي او مي‌گردد.

حمل پيانو



حمل پيانو يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي افرادي است كه با اين وسيله سر و كار دارند. پيانو از لحاظ مادي بسيار باارزش بوده و از لحاظ معنوي نيز براي نوازنده آن اهميت خاصي دارد. از اين رو، زخمي شدن بدنه پيانو يا آسيب ديدن ديگر بخش‌هاي آن، ضرر زيادي به فرد وارد كرده و باعث ناراحتي او مي‌گردد.
با توجه به اين موارد حمل پيانو و جابجايي آن يكي از مهم‌ترين دغدغه‌هاي دارنده آن مي‌باشد. در واقع مي‌توان گفت جابجايي و حمل پيانو يك تخصص محسوب مي‌شود كه بايد با دقت كامل انجام شود. بنابراين، به اين نكته توجه داشته باشيد كه وظيفه انتقال پيانو را به كه مي‌سپاريد و چقدر به او اطمينان داريد. اگر قصد جابجايي داريد، حمل پيانو را به افراد متخصص و مسئول بسپاريد تا آن را سالم و سلامت در مكان موردنظر خود تحويل بگيريد.



جابجايي پيانو



اگر با پيانو سروكار داريد، بايد بدانيد كه پيانو وسيله‌اي ظريف و شكننده است و جابجايي آن كاري سخت مي‌باشد. افرادي كه پيانو را جابجا مي‌كنند بايد در اين كار تجربه و تخصص كافي داشته باشند تا آسيبي را به دستگاه وارد نكنند.



حمل و نقل پيانو



پيانوها از لحاظ اندازه و سايز متفاوت هستند. پيانوهاي امروزي بين ۱۱۰۰ تا ۱۳۰۰ ميلي‌متر ارتفاع دارند و طول آن‌ها نيز بين ۱۴۰۰ تا ۲۱۵۰ ميلي‌متر مي‌باشد. قبل از اين‌كه اقدام به حمل و نقل پيانو كنيد، بايد اندازه آن را در نظر بگيريد و مقدار آن را با اندازه درب ورودي منزل، راهروها و … مقايسه نماييد. اگر نتوانيد پيانو را به راحتي از اين موانع عبور دهيد، بايد راهكار ديگري براي حمل آن پيدا كنيد.



حمل تخصصي پيانو



دقت داشته باشيد كه پيانو وسيله‌اي ظريف و حساس است. پس قبل از اقدام به حمل پيانو، سرپوش آن را ببنديد و پيانو را با دقت در پلاستيك‌هاي ويژه‎‌ي جابجايي بپيچيد. بسته‌بندي پيانو باعث مي‌شود تا اين وسيله در حين جابجايي آسيبي نبيند و در صورتي كه با ديوار يا راه‌پله برخورد كند، خدشه‌اي به آن وارد نشود.

جابجايي تخصصي پيانو

جابجايي پيانو

يكي از مهم‌ترين وسيله‌هايي كه براي جابجايي پيانو به آن نياز داريد، دوشبند حمل پيانوست. بسياري از افراد با طناب، ملحفه و … اقدام به جابجايي پيانو مي‌كنند و با اين كار آسيب جدي به آن وارد مي‌نمايند. پاره شدن طناب يا ملحفه از جمله بدترين اتفاقاتي است كه ممكن است حين جابجايي رخ دهد. علاوه بر اين، افرادي كه كار حمل پيانو را با طناب انجام مي‌دهند، نمي‌توانند تعادل خود را به درستي حفظ كنند
و به همين دليل در هنگام عبور از راه‌پله‌ها يا كنار ديوار دچار مشكل شده و با برخورد به اين موانع، آسيب بسياري را به پيانو وارد مي‌كنند. شركت‌هاي تخصصي حمل و نقل پيانو دوشبند حمل و ديگر تجهيزات لازم را در اختيار دارند و پيانو را با دقت بسيار بالايي انتقال مي‌دهند.



شركت حمل و نقل پيانو



شركت حمل و نقل پيانو بسيار تخصصي عمل مي‌كنند و افراد حرفه‌اي و ماهر را براي انجام اين كار در اختيار دارد. آن‌ها از تجهيزات مناسب براي انتقال استفاده مي‎كنند و پيانو را از هرگونه آسيبي در امان مي‌دارند. شما مي‌توانيد كار جابجايي پيانو را با اطمينان به اين شركت‌ها بسپاريد و از سالم ماندن آن در حين انتقال مطمئن باشيد.



هزينه حمل پيانو



دقت داشته باشيد كه حمل پيانو مهارت و تخصص ويژه‌اي مي‌طلبد و هرگونه آسيب به آن هزينه‌ي زيادي برايتان دارد. از اين رو، شرايط حمل پيانو با ساير اسباب اثاثيه متفاوت بوده و معمولا هزينه آن بيشتر از ديگر وسايل مي‌باشد.
در واقع به دليل حساس بودن اين وسيله، هزينه جداگانه‌اي براي آن در نظر گرفته مي‎شود كه قيمت جابجايي را گران‌تر مي‌كند. علاوه بر اين، مواردي چون وزن پيانو، مسير انتقال، شرايط جابجايي و … نيز در هزينه حمل پيانو نقش دارند. به عنوان مثال ممكن است بخواهيد پيانو را از شهري به شهر ديگر انتقال دهيد كه در آن صورت بايد هزينه بيشتري بابت آن بپردازيد.



هزينه حمل و نقل پيانو



همان‌طور كه گفتيم، هزينه حمل و نقل پيانو () به گزينه‌هاي مختلفي چون مسير جابجايي، وزن پيانو، تعداد طبقات ساختمان، شرايط راه‌پله‌ها و تعداد كارگران موردنياز بستگي دارد. هرچه پيانوي شما بزرگ‌تر و سنگين‌تر هزينه حمل و نقل آن بيشتر خواهد بود. برخي از دستگاه‌ها نيز قديمي‌تر هستند و ارزش بالاتري دارند كه در آن صورت خدمات ويژه‌اي براي انتقال آن‌ها انجام شده و باعث افزايش هزينه حمل و نقل پيانو مي‌شود.
تعداد طبقات ساختمان و شرايط جابجايي مانند عرض راه‌پله‌ها، امكان استفاده از آسانسور و … نيز در هزينه حمل پيانو تاثيرگذار است. هرچه تعداد طبقات بيشتر باشد، هزينه حمل نيز بالاتر خواهد بود. براي اطلاع از هزينه دقيق حمل پيانو، بايد با شركت‌هاي باربري تماس بگيريد و با يك كارشناس در اين مورد مشورت نماييد. كارشناسان شركت با در نظر گرفتن شرايط و دريافت اطلاعات كامل، هزينه انتقال را برآورد كرده و آن را به اطلاع شما مي‌رسانند.

قاليشويي لويزان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۵:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

استعداديابي در موسيقي، فراموش شده روزگار ما!

استعداديابي در موسيقي، فراموش شده روزگار ما!

 

آموزشگاه سنتور غرب تهران

تكليفمان با موسقي از خواندن و آواز تا نوازندگي و ساز، به هيچ وجه مشخص نيست. هيچ فصل الخطابي هم گويا وجود ندارد. اين در حالي است كه نظرات امامين انقلاب در اين خصوص و تبيين عقلي موضوع، نسبتا شفاف است. در چنين فضاي غبارآلودي، كسي به استعداديابي هم فكر نمي‌كند. استعداد سنتور در كف مترو كشف مي‌شود و صداي جانانه يك پيرمرد در صحرا!

شعار سال: گويا بعضي‌ها با خودشان و فقه پويا كلا قهر هستند. با وجود آنكه به تجربه و آزمون و خطا‌هاي مكرر صورت پذيرفته ثابت شده كه گرايشات افراطي به سمت فقه سنتي نمي‌تواند راهبري راهبردي جامعه را عهده دار شود، اما معلوم نيست اين همه تاكيد براي چيست؟

 

نظرات امامين انقلاب در خصوص موسيقي كاملا شفاف و روشن است، چرا بعضي‌ها كاسه داغ‌تر از آش شده و تا اين حد فضا را غبارآلود مي‌كنند؟

 

آيا انتظار داريم در چنين فضايي استعداديابي موسيقي پا بگيرد؟ چه انتظار بيهوده‌اي. طبيعي است كه در چنين فضايي، استعداد سنتور در كف مترو كشف مي‌شود و صداي جانانه يك پيرمرد در صحرا!

 

حسينعلي شبانپور مردي خونگرم و مهربان اگر اينگونه با سوز مي‌خواند از سوز سوگ فرزند جوان شهيدش است

 

من چه در پاي تو ريزم كه پسند تو بود
سر نه چيزيست كه شايسته پاي تو بود
ذره‌اي در همه اجزاي من مسكين نيست
كه نه آن ذره معلق به صفاي تو بود
از كجا مي‌آيد اين آواي دوست...؟!

 

شباني كه دردها، قصه‌ها و غصه هايش را با آوازي براي خدا مي‌خواند. خلوص و دلپاكي ايشان از رياضتيست كه در بيابان كشيده و مي‌كشد. دره به دره كوه‌ها و دشت‌هاي شهرضا با صداي گرم و دلنشين او آشناست. او عاشق شجريان است...


آدم مات و مبهوت ميمونه ازين صداي عشقي كه به رايگان در اختيار مردم گذاشته دستمريزاد

قاليشويي خواجه عبدالله

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۰:۵۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

كودكان ايراني با موسيقي و نمايش «سيمرغ‌نامه» را روايت كردند

براي تاكيد بر اهميت محيط زيست
كودكان ايراني با موسيقي و نمايش «سيمرغ‌نامه» را روايت كردند


آموزشگاه موسيقي مهرآئين

 

تعدادي كودك و نوجوان در قالب پروژه موسيقايي ـ نمايشي «سيمرغ نامه» كه در تالار وحدت برگزار شد، به بيان دغدغه‌هاي محيط زيستي با تكيه بر ادبيات كلاسيك و موسيقي پرداختند.

به گزارش ايسنا، پروژه موسيقي ـ نمايشي «سيمرغ نامه» با موسيقي مريم شريف زاده شيرازي و نويسندگي و كارگرداني ميترا كريم خاني توسط تعدادي كودك و نوجوان در تالار وحدت تهران روي صحنه رفت.

دست اندركاران اين اثر موسيقايي ـ نمايشي تلاش كرده بودند تا با استفاده از اثر منطق الطيرعطار نيشابوري، توجه مخاطبان را به موضوعات محيط زيستي، معرفي ميراث طبيعي و طبيعت كشورمان جلب كنند.

گروه اجرايي اين پروژه در توضيحات تكميلي اين اثر نوشته بودند:  

«منطق الطير روايت گروهي از پرندگان است كه در جستجوي شهريار سرزمينشان، به راهنمايي هدهد سليمان، پا در مسيري مي‌نهند و به اشتياق ديدار سيمرغ، در گذر از هفت وادي عرفاني طلب، عشق، معرفت، استغنا، توحيد، حيرت، فقر و فنا، به آينه‌اي در برابرشان در كوه قاف مي رسند و سيمرغ وجود خود را ملاقات مي كنند.
در شرايط سخت بيماري كرونا كه جهان و به ويژه كودكان و نوجوانان با آن مواجه هستند، منطق الطير استعاره اي براي گذر از وادي هاي سخت زندگي و مواجه شدن با بخشي از وجود و رسيدن به خودشناسي و خداشناسي است.كودكان و نوجوانان اين نمايش مانند پرندگان اين داستان، عبور از مسير سخت زندگي را در شرايطي كه با بحران

جهاني اين بيماري همه گير مواجه هستند، تجربه خواهند كرد و دنيايي بهتر را خواهند ساخت.

اين پروژه وراي تاكيد بر ارزش‌هاي ادبي و هنري يك اثر كلاسيك، قصد دارد احساس مسئوليت اجتماعي و ايجاد آشتي هر چه بيشتر كودكان و نوجوانان با طبيعت را نيز فراهم كند. نسلي كه آينده‌ساز كشورمان هستند. نسلي كه ديگر صداي پرندگان شهرهايشان را نشنيده اند و فرسنگ ها از اسطوره، شعر و طبيعت فاصله دارند. تك تك بازيگران نمايش منطق الطير با پرندگان قصه سفر كرده اند و مي خواهند راز اين سفر را با شما درميان بگذارند.»

قاليشويي نارمك

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۹:۵۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

كدام آموزشگاه خياطي براي يادگيري فنون خياطي مناسب تر است؟

كدام آموزشگاه خياطي براي يادگيري فنون خياطي مناسب تر است؟

آموزشگاه آنلاين خياطي

افكار نيوز


سابقه بالاي هر آموزشگاه دليل رضايت هنرجو هاي موسسه است. از طرفي آموزشگاه تازه تاسيس هم بي كيفيت نخواهد بود. حتي ممكن است روش هاي خوب و جديدي براي آموزش ارائه دهند.
كدام آموزشگاه خياطي براي يادگيري فنون خياطي مناسب تر است؟
سابقه بالاي هر آموزشگاه دليل رضايت هنرجو هاي موسسه است. از طرفي آموزشگاه تازه تاسيس هم بي كيفيت نخواهد بود. حتي ممكن است روش هاي خوب و جديدي براي آموزش ارائه دهند.

آموزشگاه خياطي خوب و معتبر آموزشگاهي است كه:

چگونه يك خياط ماهر شويد؟
فعاليت آموزشگاه‌هاي تعليم رانندگي متوقف مي شود؟
اهداي مدرك پايان دوره به هنرجو
سابقه كاري آموزشگاه و مربيان
مديريت معتبر و خبره با مديريت خوب برنامه كلاس هاي مربيان
كيفيت بالاي تجهيزات در رده هاي مختلف آموزشي
هزينه مناسب و متعادل آموزشي
تكميل دوره
به روز بودن تمامي متدهاي آموزشي

سابقه بالاي هر آموزشگاه دليل رضايت هنرجو هاي موسسه است. از طرفي آموزشگاه تازه تاسيس هم بي كيفيت نخواهد بود. حتي ممكن است روش هاي خوب و جديدي براي آموزش ارائه دهند.

مديريت آموزشگاه خياطي  بايد داراي گواهي معتبر آموزشي از سازمان فني حرفه اي باشد.

تجهيزات آموزشگاه بايد با كيفيت باشد. زماني آموزش ها كامل هستند كه بتوان همزمان به كمك تجهيزات خوب آموزش ها را اجرا كرد.

هزينه هايي كه آموزشگاه بابت آموزش خياطي ساده و آسان از هنرجوها طلب ميكند بايد متناسب با تجهيزات، امكانات و سطح آموزش باشد.

تمام دوره هاي آموزش خياطي بايد در آموزشگاه خياطي براي استفاده هنرجوها وجود داشته باشد.

متدهاي آموزشي بايد به روز باشد و طبق آموزش هاي نوين روز دنيا و صنعت مد پيش بروند.

امكان آموزش دوره هاي نرم افزاري در كنار هنر دوخت و دوز از استاندارهاي هر آموزشگاه خياطي است.

آموزش خياطي زماني مورد تاييد است كه هنرجو بعد از اتمام دوره هاي آموزش بتواند وارد بازار كار شود.

آموزش خياطي زماني براي هنرجو مفيد خواهد بود كه در كنار فنون خياطي بازاريابي را نيز بياموزد.

قبل از ثبت نام در هر آموزشگاه خياطي از هنرجويان قديمي درباره ميزان رضايتشان از نحوه آموزش و امكانات سوال كنيد.


 

بهترين راه انتخاب يك آموزشگاه خياطي خوب چيست؟
اگر تصميمتان براي گرفتن آموزش خياطي توسط مربيان حرفه اي در آموزشگاه خياطي جدي است و شرايط لازم كه همان استعداد، ذوق و فاكتورهاي لازم براي شروع آموزش است را داريد. حالا وقت آن است كه از بين تعداد زياد آموزشگاه هاي فعال در سطح شهر و مربيان بيشماري كه در اين آموزشگاه ها در حال تدريس هستند. بهترين آموزشگاه طراحي لباس و خياطي را با بهترين مربي انتخاب كنيد.

 تنها ملاك انتخاب آموزشگاه خياطي توسط شما نبايد معروفيت آنها در بين مردم شهر باشد. قبل از انتخاب حتما درباره نحوه آموزش و تجربه مربيان آموزشگاه تحقيق كنيد. شرايط آموزشي كه در هر آموزشگاه حاكم است با يكديگر متفاوت هستند.شما بايستي به همه جوانب دقت كنيد و مناسب ترين را براي دوره آموزشي خود برگزينيد.

توجه به شرايط آموزش از آن جهت مهم است كه زمان نسبتا طولاني را مي بايست مشغول به گرفتن آموزش باشيد. همچنين هزينه اي كه براي آموزش ها پرداخت مي كنيد بيهوده تلف نشود.

خياطي و طراحي لباس هنري است كه حتي اگر تمايلي به كسب درآمد از طريق آن را نداريد. مي توانيد بهره زيادي از آن در زندگي ببريد. به طور مثال تعمير لباس و دوخت لباس هاي اطرافيان هزينه هاي زندگي شما را كم مي كند.

با خياطي هاي ريز و درشتي كه براي اعضاي خانواده انجام ميدهيد مطمئنا توانايي هاي شما در خياطي بيشتر خواهد شد. در كنار افزايش توانايي اعتماد به نفس و حس غرور هم در شما تقويت خواهد شد و چه بسا كه ذوق خياطي در شما روز به روز بيشتر شده و به فكر گسترش فعاليت در زمينه هنر خياطي و طراحي لباس در شما شكوفا شود.

قبل از اقدام براي آموزش خياطي چه شرايطي لازم است تا تبديل به يك خياط ماهر شويم؟
با يادگيري اصولي فنون خياطي در آموزشگاه خياطي خوب و معتبر، شما مي توانيد صنعت پوشاك را دوباره احيا كنيد.

شرايط لازم براي تبديل شدن به يك خياط خوب عبارتند از:

شروع خياطي با گذراندن دوره هاي نازك دوزي
صبوري در راه آموزش
داشتن چرخ خياطي مناسب
انتخاب بهترين آموزشگاه خياطي
وسايل اوليه خياطي
انتخاب روش پروژه محور
توانايي خواندن الگو
پشتيباني آموزش
دقت در آموزش
شروع خياطي با گذراندن دوره هاي نازك دوزي: نازك دوزي مناسب افراد مبتدي است.

صبوري در راه آموزش: لازمه آموزش اصولي و دقيق هنر خياطي صبوري است. معمولا دوره هاي آموزش در آموزشگاه خياطي به صورت حرفه اي حدود سه تا پنج سال زمان لازم دارد تا بتوانيد در پايان دوره به يك خياط ماهر تبديل شويد.

داشتن چرخ خياطي مناسب: در ابتداي آموزش شما نيازي به چرخ خياطي حرفه اي نداريد. چرخ خياطي ساده نياز شما را مرتفع مي كند.

انتخاب بهترين آموزشگاه خياطي: آموزش هنر خياطي در آموزشگاه خياطي بايد با متدهاي روز همگام باشد. آموزشگاهي را انتخاب كنيد كه مربيان آن به روز باشند.

وسايل اوليه خياطي: براي شروع خياطي وسايل اوليه اي چون نخ، سوزن، قيچي و پارچه لازم است.

انتخاب روش پروژه محور: براي شيوه درست آموزش خياطي لازم است در كنار آموزش تئوري، آموزش عملي هم داشته باشيد و در همان روز آموزش را عملا روي پارچه پياده سازيد.

توانايي خواندن الگو: اگر توانايي خواندن الگو داشته باشيد در روند آموزش خياطي موفق تر خواهيد بود.

پشتيباني آموزشي: بهترين آموزشگاه خياطي آموزشگاه هايي هستند كه پس از پايان دوره هاي آموزشي در صورت بروز ايراد بتوانيد براي رفع اشكال از آنها كمك بگيريد.

دقت در آموزش: در روند آموزش خياطي نهايت دقت و حوصله را داشته باشيد تا زمان و هزينه اي كه صرف آموزش ميكنيد هدر نرود.

انواع روش هاي آموزش خياطي كدامند؟
به طور كل خياطي را در هر آموزشگاه خياطي و با هر روشي كه ياد بگيريد داراي دو مرحله است. براي دوخت لباس با هر شيوه اي دو مرحله الگو سازي و دوخت لازم و ضروري است.

اندازه گيري سايز
آموزش بدون الگو
قبل از انجام هر كاري اندازه گيري سايز مشتري با روش صحيح ، لازمه خياطي بدون ايراد خواهد بود. بعد از اندازه گيري دقيق است كه به راحتي مي توان براي مراحل بعدي دوخت به درستي عمل كرد.

 در آموزشگاه خياطي كلا خياطي به دو روش با الگو و بدون الگو آموزش داده مي شود. در روش با الگو كار بسيار دقيق تر انجام خواهد شد ولي كمي نسبت به روش بدون الگو سخت تر و زمانبر تر است.

 

قاليشويي استاد حسن بنا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۶:۵۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

درصد ناچيزي از مكمل‌هاي ورزشي، قابل اعتمادند

درصد ناچيزي از مكمل‌هاي ورزشي، قابل اعتمادند

باشگاه ورزشي بانوان سعادت آباد

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي اراك: بيش از نيمي از مكمل‌هاي مصرفي در باشگاه‌هاي ورزشي، به لحاظ كيفيت و كارايي قابل اطمينان نيستند.


درصد ناچيزي از مكمل‌هاي ورزشي، قابل اعتمادندبه گزارش خبرگزاري صداوسيماي مركز اراك؛ عباس عليمراديان با اشاره به اينكه ۷۰ درصد مكمل‌هاي ورزشي قابل اطمينان نيستند، بيان كرد: تنها محل مجاز توزيع و فروش انواع مكمل‌ها، داروخانه‌ها هستند و ساير مراكزي كه به عنوان محل فروش اين مكمل‌ها فعاليت مي‌كنند به هيچ عنوان داراي صلاحيت و مجوز قانوني نيستند.

او افزود: توسعه باشگاه‌هاي بدنسازي، حكايت از استقبال افراد جوان و نوجوان جامعه به اين رشته ورزشي دارد. اما، نكته‌اي كه نبايد از آن غافل بود، ورود مكمل‌هاي ورزشي از نوع تقلبي و قاچاق به محيط باشگاه‌هاي بدنسازي است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكي اراك با اشاره به اينكه مكمل‌هاي ورزشي به صورت نامطمئن در اختيار ورزشكاران قرار مي‌گيرد، تاكيد كرد: بازرسان معاونت غذا و دارو به صورت مداوم از داروخانه‌ها بازديد مي‌كنند؛ از همين رو ميزان تخلفات و كشفيات مكمل‌هاي ورزشي غير مجاز در داروخانه‌ها بسيار كم بوده به طوري كه طبق آمار موجود ميزان اين تخلفات كمتر از يك درصد است؛ در عين حال، ميزان مكمل‌هاي غيرمجاز كه در مكان‌هاي غيررسمي و باشگاه‌هاي ورزشي به فروش مي‌رسد، نسبتاً بالا است.

دكتر عليمراديان گفت: از روي ظاهر پودر‌هاي مكمل هم نمي‌توان سلامت آن‌ها را تشخيص داد؛ به همين خاطر هم افرادي كه اين قبيل محصولات را از مكان‌هايي غير از داروخانه‌ها تهيه مي‌كنند، حتماً بايد به وجود برچسب TTAC روي محصول دقت و كد UID يا كد اصالت را در سايت www.ttac.ir چك كنند تا مبادا به جاي پودر‌هاي مكمل واقعي به آن‌ها پودر‌هاي تقلبي فروخته شود و به جاي رشد و تقويت عضلاتشان به انواع و اقسام بيماري و مسموميت دچار شوند.

او در انتها از ورزشكاران به خصوص جوانان خواست در صورت مصرف مكملها، حتما ضمن تحقيق اوليه، با مربيان مجرب و البته پزشكان نيز مشورت بگيرند سپس اقدام به مصرف نمايند.

قاليشويي لويزان

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۳۵:۴۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

موارد استفاده از فيزيوتراپي چيست ؟

موارد استفاده از فيزيوتراپي چيست ؟
پايگاه خبري تحليلي مثلث آنلاين:

فيزيوتراپي قيطريه

فيزيوتراپي يك روش درماني بسيار مفيد براي آسيب، اختلال و بيماري است. با استفاده از روش هاي فيزيكي خاص، به بازيابي تحرك، عملكرد و حركت در ناحيه آسيب ديده كمك مي كند. فيزيوتراپي از اطلاعات آزمايش شده و تحقيق شده در مورد نحوه عملكرد بدن استفاده مي كند و از روش هاي تاييد شده پزشكي براي درمان استفاده مي كند.


فيزيوتراپي همچنين براي جلوگيري از آسيب يا گاها آسيب بيشتر در قسمتي كه قبلاً تحت فشار قرار گرفته است بسيار مفيد است. اين به طور گسترده اي مورد استقبال است زيرا افراد در هر سني مي توانند با مديريت و حفظ شكل و سلامت عالي از مزاياي آن بهره مند شوند و در نتيجه از آسيب يا بيماري جلوگيري كنند.

فيزيوتراپي يك شغل مبتني بر مدرك است كه در آن متخصصان به خوبي آموزش ديده، ماهر و با تجربه بهترين مراقبت و درمان را ارائه مي دهند.


فيزيوتراپيست‌ها به خوبي مورد تحقيق قرار گرفته‌اند و از مهارت‌ها و تجربيات گسترده خود براي بهبود موقعيت‌هاي پيچيده مانند تنفسي، عصبي، قلبي عروقي و عصبي-عضلاني استفاده مي‌كنند. اگر آسيبي داريد يا با مشكلي روبرو هستيد، بايد تحت درمان فيزيوتراپيست متخصص قرار بگيريد تا اين مشكلات رفع شود.

مراجعه به فيزيوتراپيست
فوايد فيزيوتراپي
ما در زير برخي از شرايطي كه فيزيوتراپي به ارائه بهترين نتايج ممكن كمك كرده است را فهرست مي كنيم.


از بين بردن يا كاهش درد
بيماراني كه از آرتريت، كشيدگي عضلاني / رگ به رگ شدن يا تاندونيت رنج مي برند از استفاده از تكنيك ها و تمرينات درماني مانند تحرك بافت نرم يا استفاده از روش هايي مانند TENS، IFC و سونوگرافي سود مي برند. اين درمان‌ها به كاهش درد كمك مي‌كنند و در نتيجه طبيعي بودن را تضمين مي‌كنند. براي اطلاعات بيشتر در اين مورد مي توانيد در دپارتمان تخصصي فيزيوتراپي احمدي گل ، مقالات در مورد فيزيوتراپي در منزل ،سكته مغزي ،سالمندان و آسيب هاي ورزشي را مي توانيد مطالعه كنيد.

به جلوگيري از جراحي كمك مي كند
بياييد با اين روبرو شويم. همه ما در دوران سختي همه گيري كرونا زندگي مي كنيم و هيچ كس نمي خواهد به بيمارستان مراجعه كند يا تحت عمل جراحي قرار گيرد. با اين حال، برخي شرايط اجتناب ناپذير وجود دارد كه جراحي آخرين راه حل است. فيزيوتراپي مي تواند با مديريت و درمان در مراحل اوليه به جلوگيري از اين امر كمك كند. همچنين در برنامه هاي توانبخشي قبل و بعد از آن براي كاهش عوارضي كه ممكن است در جراحي رخ دهد مفيد است. اگر در تهران ،كرج يا اطراف آن زندگي مي كنيد، مي توانيد از خدمات فيزيوتراپي در منزل بهره ببريد كه ديگر نيازي به مراجعه به مراكز درماني نخواهيد داشت.


بهبود قدرت و هماهنگي كلي
در حالي كه فيزيوتراپي براي كاهش درد در حين يا بعد از جراحي بسيار مفيد است، اما به بهبود قدرت و استحكام كلي بدن نيز كمك مي كند. آيا مي دانيد فيزيوتراپي شامل تمرينات و كشش هاي خاصي است كه به هماهنگي تجمعي بدن كمك مي كند؟ بنابراين، اگر با علائم سرگيجه يا سرگيجه مواجه هستيد، به شما پيشنهاد مي كنيم به فيزيوتراپيست جهت مشاوره مراجعه نماييد.

كاهش وابستگي به داروها
هر دارويي كه بيمار مصرف مي كند در مقطعي از زندگي عوارض جانبي دارد. شرايط خاصي از بيمار مي طلبد كه براي كنترل يا درمان بيماري خود داروهايي مصرف كند. با اين حال، مواردي مانند جراحي وجود دارد كه در آن بيمار براي تسكين درد به دارو وابسته است. ما فيزيوتراپي را به عنوان يك گزينه جايگزين براي رفع اين نگراني و كاهش وابستگي و عوارض جانبي ناشي از داروها پيشنهاد مي كنيم.

تقويت عملكرد قلب و عروق و ظرفيت ريه
جراحي پس از سكته مغزي نيازمند مراقبت شديد و برنامه ريكاوري است. فيزيوتراپي به بيماران پس از سكته قلبي كمك مي كند تا درجه و حس جهت، حركت و تعادل خود را بازيابند. فيزيوتراپيست هاي مجرب به بيماران كمك مي كند تا با سبك زندگي سالم روزانه خود سازگار شوند. مي‌توانيد براي برنامه‌هاي ويژه در مورد تمرينات تنفسي كه به بازيابي ظرفيت بهينه ريه و جريان خون در بدن كمك مي‌كند.


مديريت و پيشگيري از آسيب هاي مرتبط با ورزش
ما مي دانيم كه ورزش تماماً در مورد چابكي است و ورزش هاي مختلف مي توانند خطر را براي انواع خاصي از شرايط مانند پارگي ACL، آرنج گلف بازان، فشار همسترينگ افزايش دهند. فيزيوتراپي در چنين شرايطي بسيار مهم و مفيد است زيرا درمان بسيار خاصي را براي بهبود استقامت و رفع مشكل علامتي ارائه مي دهد. به غير از صدمات، ورزشكاران و ورزشكاران از جلسات منظم فيزيوتراپي بهره مند مي شوند. تيم فيزيوتراپيست ماهر به بهبود گردش خون و تقويت عضلات بدن كمك مي كند. اين انعطاف‌پذيري را افزايش مي‌دهد كه هر بازي را كه بازي مي‌كنيد بهبود مي‌بخشد.

تناسب اندام در تمام سنين و مراحل
پيري هميشه خوشايند نيست. اين عوارض خاصي را به همراه دارد كه سبك زندگي روزمره را مختل مي كند. اينها شامل آرتريت روماتوئيد RA، پوكي استخوان، سياتيك، زوال عقل، گردن درد، كمردرد، تعويض مفصل زانو و غيره است. همه اين بيماري ها را مي توان با فيزيوتراپي كنترل و مديريت كرد.

مديريت بيماري هاي قلبي و ديابتي
اغلب مشاهده شده است كه بيماران ديابتي از ناراحتي هايي مانند درد زانو، شانه و كمر رنج مي برند. اين اغلب به دليل سطح نامتعادل قند در بدن است. برنامه هاي فيزيوتراپي اختصاصي وجود دارد كه به مديريت درد ناشي از ديابت كمك مي كند. اين طرح ها همچنين به كنترل سطح قند كمك مي كند. فيزيوتراپيست هاي متخصص به راهنمايي بيماران در مورد نوروپاتي ديابتي، پاي ديابتي و غيره كمك مي كنند.

سهولت مراقبت از بارداري و پس از زايمان
بارداري سفر زيبايي است. با اين حال، بسياري از زنان در اين سفر با مشكل مواجه مي شوند زيرا بدن آنها دستخوش تغييرات اساسي مي شود كه بر سلامتي و سلامت كلي تأثير مي گذارد. بسياري از زنان با مشكلاتي مانند نوسانات هورموني، دشواري در انجام فعاليت هاي معمول به دليل افزايش وزن، تغيير عادات و غيره مواجه هستند

بهبود سلامت روان
از ميان تمام فوايد شگفت انگيز فيزيوتراپي، سلامت روان مهمترين آنهاست. ما اين را صرفاً از جهت "احساس شادي و سلامت" نمي گوييم. ما درك مي كنيم كه سلامت روان بسيار بيشتر از اين است. در يك متخصص فيزيوتراپي مجرب، اين واقعيت را تأييد و از آن حمايت مي كند كه احساس خوب در بدن شما نه تنها براي انجام كارهاي روزانه مهم است، بلكه براي بالا بردن اعتماد به نفس شما در هر كاري و هر كجا كه مي رويد، مهم است. به همين دليل است كه ما به شما كمك مي كنيم تا پتانسيل واقعي و كامل خود را درك كنيد.

قاليشويي دردشت

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۴:۵۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

چرا دانشجويان به دنبال بازگشايي دانشگاه‌ها با استرس مواجه شدند؟

چرا دانشجويان به دنبال بازگشايي دانشگاه‌ها با استرس مواجه شدند؟

مركز مشاوره ونك

ايسنا/خراسان رضوي مشاور تحصيلي و شغلي مركز مشاوره جهاددانشگاهي گفت: مهارت و آشنايي نداشتن دانشجويان با شرايط موجود بازگشايي دانشگاه‌ها باعث شده است دچار اضطراب يا استرس شوند.

دكتر نجمه آزادفر در برنامه گذر از واهمه به بررسي و ارائه راهكار در خصوص مشكلات تحصيلي و شغلي دانشجويان به دنبال بازگشايي دانشگاه‌ها پرداخت و اظهار كرد: با توجه به شرايط كرونا، كلاس‌هاي آموزشي دو سال به صورت مجازي برگزار شد و اكنون به دنبال بازگشايي دانشگاه‌ها در حال گذار از يك مرحله به مرحله ديگر هستيم؛ اين موضوع شكاف ايجاد مي‌كند و زماني كه به وجود آمد، دانشجويان در اين شكاف قرار مي‌گيرند.

وي افزود: براي عبور از اين گذار بايد تمهيداتي داشته باشيم تا بتوانيم به سلامت از يك مرحله به مرحله ديگر وارد شويم. مهارت‌ها و آشنايي‌ با شرايط موجود از جمله تمهيداتي است كه بايد به كار گرفت. شايد مهارت و آشنايي نداشتن دانشجويان با شرايط موجود باعث شده است دچار اضطراب يا استرس شوند. بنابراين اين مرحله گذار بيشتر استرس و يك فشاري را بر روي افراد ايجاد مي‌كند.

مشاور تحصيلي و شغلي مركز مشاوره جهاددانشگاهي با بيان اينكه اين استرس مي‌تواند مثبت يا منفي باشد، تصريح كرد: استرس براي افراد به اين دليل ايجاد مي‌شود كه با موقعيت ناآشنا هستند و راهكار اين است كه از آن موقعيت ناآشنا اطلاعاتي را به دست آوريم و مهارت و توانايي خود را در مواجهه با آن افزايش دهيم.

وي عنوان كرد: دانشجويان قبل از ورود به كرونا در كلاس‌هاي آموزشي به صورت حضوري حاضر بودند و اين تجربه‌ را داشتند اما اكنون به دليل كرونا دو سال به كلاس‌هاي مجازي عادت كردند و اين امر باعث استرس آن‌ها به دنبال بازگشايي دانشگاه‌ها شده است. اضطراب و استرس بيشتر از حد، فرد را با مشكل مواجه مي‌كند.

آزادفر خاطرنشان كرد: اما اين نكته را در نظر داشته باشيم كه دوره حضوري و مجازي مزايا و معايبي دارد و اگر از اين مرحله گذار آگاهي داشته باشيم و تمام جوانب مسئله را در نظر بگيريم خود به خود اضطراب و استرس كمتر مي‌شود. بنابراين بايد به جنبه‌هاي مثبت موضوع متمركز شويم تا دچار استرس نشويم. اضطراب‌ها ممكن است براي ما مشكل ايجاد كند و باعث شود كه از ديگران فاصله بگيريم و دچار افسردگي شويم.

وي بيان كرد: زماني كه كلاس‌هاي مجازي شكل گرفت، يكي از مشكلات دانشجويان تعامل بود و حجم زيادي از مسائل رواني ما را شكل داد زيرا بُعد اجتماعي افراد بيشتر از بُعد فردي است. در كلاس‌هاي مجازي آن رابطه اجتماعي به حداقل رسيد و حتي گاهي اساتيد، كلاس‌ها را به صورت آفلاين برگزار مي‌كردند و دانشجويان نمي‌توانستند به راحتي با استاد خود ارتباط برقرار كنند.

مشاور تحصيلي و شغلي مركز مشاوره جهاددانشگاهي اضافه كرد: براي اينكه دانشجويان در كلاس‌هاي حضوري با استرس مواجه نشوند بايد مجدد اهداف بلند مدت، ميان مدت و كوتاه مدت خود را بازنويسي كنند و بدانند كه چرا به دانشگاه آمدند و مي‌خواهند به كجا برسند. همچنين بايد ارزش‌هاي درس خواندن را براي خود ترسيم و سپس مسير را براي خود طراحي كنند.

آزادفر اظهار كرد: در دوران كرونا امتحانات هم به صورت مجازي بود و دانشجويان با كمك از ديگران و حتي باز كردن كتاب به سوالات پاسخ مي‌دادند و حضوري شدن كلاس‌ها ممكن است براي عده‌اي مشكل باشد اما توصيه مي‌كنم كه دانشجويان در كنار درس خواندن با كمك همديگر در دروسي كه مشكل دارند به رفع آن‌ها بپردازند تا در زمان امتحانات با مشكل مواجه نشوند. بنابراين دانشجويان با برنامه‌ريزي اين آمادگي رواني را براي موقعيت‌هاي جديد خود فراهم كنند تا با استرس مواجه نشوند.

نوار مغز

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۸:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

چرا بايد مثبت انديش و خوشبين باشيم؟

چرا بايد مثبت انديش و خوشبين باشيم؟

روانشناس جنت آباد

ايسنا/لرستان يك روانشناس گفت: با مثبت انديشي به جاي تمركز بر مشكلات و نقاط منفي فرصت‌هايي را پيش روي خود خواهيد ديد كه شما را به نتايج بهتري سوق مي‌دهد.

 

علي درخشان در گفت‌وگو با ايسنا، اظهار كرد: دلايل زيادي براي مثبت انديشي وجود داردٰ، اول از همه اين‌كه مثبت انديشي ميزان استرس را كاهش مي‌دهد و باعث مي‌شود شما احساس آرامش بيشتري داشته باشيد، در نتيجه شب‌ها خواب بهتري را تجربه كرده و در طول روز از آرامش روحي بيشتري برخوردار باشيد.

 

وي با اشاره به اين‌كه افراد مثبت‌انديش سريع‌تر با استرس كنار مي‌آيند، عنوان كرد: مثبت انديشان اگر در يك موقعيت ناخوشايند قرار بگيرند بيشترين تمركزشان روي اين است كه هرچه سريع‌تر خود را از اين موقعيت خارج كنند، در واقع آن‌ها چون عادت ندارند روي افكار منفي خود تمركز كنند كمتر در معرض استرس قرار مي‌گيرند.

 

درخشان ادامه داد: طي تحقيقات انجام شده افرادي كه افكار مثبت دارند از سلامت جسمي و عمر طولاني‌ با كيفيت‌تري برخوردار هستند، احساسات و افكار منفي به سرعت شروع به آسيب رساندن به اعضاي بدن مي‌كنند، استرس و افكار افسرده مشكلات جسمي فراواني را به وجود مي‌آورند كه عبارتنداز مشكلات خواب، گرفتگي ماهيچه‌ها، مشكلات قلبي عروقي، ديابت و ...

 

اين روانشناس تصريح كرد: افراد مثبت انديش در اولين برخورد احساس خوبي به طرف مقابل خود القاء مي‌كنند و بيشتر مورد توجه ديگران قرار مي‌گيرند، به همين علت معمولاً دوستان زيادي دارند و در زندگي اجتماعي خود فعال‌تر بوده و راحت با ديگران ارتباط برقرار مي‌كنند.

 

وي با اشاره به اين‌كه افراد مثبت انديش از روبرو شدن با مشكلات نمي‌ترسند و تمركزشان بيشتر روي حل مشكلات است در نتيجه در شرايط دشوار بهترين تصميم‌ها را مي‌گيرند، عنوان كرد: تفكر مثبت منجر به اعتماد به نفس بيشتر مي‌شود، مثبت انديشي باعث مي‌شود تا هرگز نخواهيد جاي كس ديگري باشيد و ياد مي‌گيريد كه خودتان را دوست داشته باشيد و هميشه خودتان باشيد.

 

درخشان با اشاره به اين‌كه اگر مي‌خواهيد مثبت‌انديش باشيد بايد ذهن خود را بازسازي كنيد، افزود: اگر سال‌هاست كه روي نقاط منفي تمركز كرده‌ايد نگران نباشيد هنوز هم اميد هست، شما با تمركز روي نقاط مثبت مي‌توانيد ذهنيت خود را تغيير دهيد، نمي‌دانيد از كجا شروع كنيد؟ خيلي ساده است كافيست به افكار خود توجه بيشتري داشته باشيد.

 

اين روانشناس افزود: با دانستن اينكه تفكر منفي مي‌تواند شما را از دستيابي به موفقيت‌ها باز دارد تلاشتان را بيشتر كنيد كه به دنبال نكات مثبت باشيد نه منفي، مثلاً هر روز صبح كه از خواب بيدار مي‌شويد به دنبال سه نكته مثبت در زندگي روزانه خود باشيد و از آن‌ها براي ايجاد انگيزه و توانمندسازي ذهن خود استفاده كنيد.

وي ادامه داد: زماني‌كه احساس كرديد مضطرب هستيد افكار خود را به سمت نتايج مثبت سوق دهيد، اجازه ندهيد در افكار منفي غرق شويد، از آن‌ها فاصله بگيريد به جاي آن روي افكار مثبت تمركز كنيد و نتايج مثبت بيشتري را پيش بيني كنيد، ذهنتان را وادار به مثبت انديشي كنيد به زودي خواهيد ديد كه به صورت كاملاً خودكار ذهنتان مثبت‌انديش شده است.

 

درخشان بيان كرد: با خوب بودن با ديگران خوشبختي خود را تضمين مي‌كنيد، سعي كنيد احساسات ديگران را بشناسيد و با آن‌ها به مهرباني رفتار كنيد، چراكه مهرباني درحق ديگران شما را از ذهنيت منفي باز مي‌دارد، با ابراز احساسات مثبت، تفكرات منفي به مثبت سوق داده خواهد شد.

 

اين روانشناس تصريح كرد: بيشتر تفكرات منفي ناشي از تخيلات اغراق‌آميز از يك خاطره آزاردهنده يا اتفاق بدي است كه در گذشته رخ داده است، گذشته تاريكي را كه داشته‌ايد فراموش كنيد درعوض مثبت بودن را در زندگي روزمره خود جاي دهيد، نگرشي را كه حتي پنج دقيقه پيش داشتيد فراموش كنيد و تمركزتان روي لحظه‌اي باشد كه در آن زندگي مي‌كنيد.

وي با اشاره به اين‌كه براي مثبت‌انديش شدن بايد به افكار منفي بي‌اعتنايي كنيد، عنوان كرد: ما روزانه بين ۶۰ تا ۷۰ هزار فكرهاي مختلفي مي‌كنيم كه اكثر آن‌ها منفي، سمي و مخرب هستند و اگر همه آن‌ها را جدي گرفته و مورد توجه قرار دهيم به زودي روانمان را تخريب خواهيم كرد، با علم بر اينكه ما مدير كنترل افكارمان هستيم از ورود و تخريب افكار منفي به ذهنتان جلوگيري كنيد.

درخشان با اشاره به اين‌كه ما بايد از مشكلات زندگي درس بگيريم، تصريح كرد: هر اتفاقي كه در زندگي براي ما مي‌افتد با خود درسي به همراه دارد، اگر تصميم داريد كيفيت زندگي خود را بهبود ببخشيد و زندگي مثبت‌ و خوش‌بينانه داشته باشيد عاقلانه است كه از هر اتفاقي كه برايتان مي‌افتد درس بگيريد و ديد مثبتي نسبت به تمام وقايع داشته باشيد.

 

اين روانشناس افزود: يكي‌از عالي‌ترين راه‌ها براي ايجاد تفكر مثبت ابراز قدرداني از هرچه كه برايتان اتفاق مي‌افتد و در اطرافتان مي‌گذرد است، زماني‌كه شادي حاصل از سپاس‌گزاري را بچشيد ديگر هرگز راضي نخواهيد شد كه زمان و انرژي خود را با افكار استرس‌زا و دردناك هدر دهيد.

 

وي تأكيد كرد: افرادي كه به صورت روزانه و مرتب ورزش مي‌كنند احساس مثبت‌تري نسبت به بقيه دارند، ورزش با تقويت ذهن كمك مي‌كند تا جلوي ورود افكار منفي را گرفته و نكات مثبت را بيشتر مورد توجه قرار دهيد.

دندانپزشكي اميرآباد

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۷:۱۱ توسط:onlinetabliq موضوع: