onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

آشنايي با مهم‌ترين روش‌هاي فيزيوتراپي و انجام آن در منزل

آشنايي با مهم‌ترين روش‌هاي فيزيوتراپي و انجام آن در منزل

فيزيوتراپي در منزل شهرقدس

 

فيزيوتراپي در منزل به افرادي كه به خاطر كرونا ترجيح مي‌دهند از خانه خارج نشوند، كمك مي‌كند تا مراحل درماني خود را با خيال راحت انجام دهند.
به گزارش مشهد فوري، فيزيوتراپي در منزل به افرادي كه به خاطر كرونا ترجيح مي‌دهند از خانه خارج نشوند، كمك مي‌كند تا مراحل درماني خود را با خيال راحت انجام دهند.

فيزيوتراپي يكي از مهم‌ترين حرفه‌هاي پزشكي است كه هدف اصلي آن درمان بيماران براي بازيابي يا حفظ تحرك و توانايي بدني و همچنين افزايش قدرت عملكردي آن‌هاست. فيزيوتراپي رشته‌هاي مختلفي را براي دستيابي به بهترين نتايج تركيب مي‌كند، از جمله بيومكانيك، حركت شناسي، درمان دستي، ورزش درماني، الكتروتراپي، آب درماني و ماساژ.

روش‌هاي فيزيوتراپي متفاوت است كه بر اساس نوع آسيب يا شرايط بيماري تعيين مي‌شود و مهم‌ترين روش‌هاي فيزيوتراپي عبارتند از:

۱- گرما درماني

در اين نوع درمان دماي بافت و سلول‌هاي بيولوژيكي به درجاتي از ۱۴ تا ۵۴ درجه سانتي‌گراد يا بيشتر افزايش مي‌يابد و شامل دو نوع است، يك نوع داراي اثر سطحي و يك نوع داراي اثر عميق. فيزيوتراپي به موارد زير كمك مي‌كند:

كاهش تنش عضلاني در صورت آسيب عضلاني
افزايش پمپاژ خون در ناحيه مورد فيزيوتراپي، كه باعث تسكين درد مي‌شود
افزايش محتواي اكسيژن در سلول‌هاي آلوده
افزايش خون رساني به ناحيه آسيب ديده و افزايش كارايي آن
درمان كمردرد و درد‌هاي مختلف مفصلي
افزايش راندمان كار عضلات

فيزيوتراپي با گرما شامل دو روش اصلي است:

محيط گرماي خشك: شامل درمان مادون قرمز
رسانه حرارتي مرطوب: شامل پد‌هاي حرارتي و پد‌هاي مومي درماني است.

۲- فيزيوتراپي به روش الكتروتراپي

الكترووتراپي يكي از موثرترين انواع فيزيوتراپي است. از آنجايي كه بدن انسان داراي بار‌هاي منفي و مثبت است، روشي براي فيزيوتراپي با امواج الكتريكي وجود دارد كه با تحريك الكتريكي عضلات و اعصاب براي تقويت عضلات مختلف مانند عضله چهار سر ران انجام مي‌شود. فيزيوتراپي با استفاده از امواج الكتريكي براي توانبخشي بيماران پس از جراحي زانو، جراحي برداشتن رباط صليبي و كشيدگي عضلات استفاده مي‌كند.

۳- فيزيوتراپي اولتراسوند

فيزيوتراپي اولتراسوند دو نوع است كه يكي از آن‌ها داراي اثر حرارتي است كه باعث افزايش خاصيت ارتجاعي رشته‌هاي كلاژن در بافت حياتي، افزايش پمپاژ خون، تسكين درد، كاهش تنش عضلاني و كمك به درمان سفتي مفاصل مي‌شود.

در مورد نوع دوم، داراي اثر غير حرارتي است كه علاوه بر فعال سازي و ترميم بافت سلولي، باكتري‌ها و ويروس‌هاي ناحيه آسيب ديده را از بين مي‌برد، همچنين براي از بين بردن اسكار‌هاي ناشي از زخم‌ها و عمل‌ها استفاده مي‌شود.

۴- فونوفورزيس

اين يكي از جديدترين روش‌هاي فيزيوتراپي محسوب مي‌شود و از اولتراسوند براي تسهيل درمان با مهاجرت دارو با استفاده از امواج صوتي استفاده مي‌كند، زيرا امواج به دارو اجازه مي‌دهند تا به سد پوستي ماهيچه‌ها نفوذ كند كه باعث افزايش انتشار دارو در داخل محوطه مي‌شود.

۵- ليزر درماني

ليزر فيزيوتراپي براي افزايش سرعت بهبود زخم استفاده مي‌شود و همچنين در تسكين درد و درمان عفونت‌هاي مزمن موثر است.

۶- يخ درماني

اين نوع درمان طبيعي براي تسكين جراحات و درد به خصوص براي درمان ورم بلافاصله پس از آسيب استفاده مي‌شود، زيرا يخ بلافاصله پس از آسيب درد را تسكين و تنش عضلاني را كاهش مي‌دهد.

مزاياي فيزيوتراپي

مسكن درد
گاهي اوقات جايگزيني براي جراحي
بهبود توانايي حركتي
كاهش وابستگي به دارو
بهبود گردش خون
تقويت كار قلب، رگ‌هاي خوني و ريه‌ها
كاهش خطر آسيب‌هاي ناشي از ورزش
حمايت از سلامت روان
كمك به بهبودي پس از سكته مغزي يا فلج
بهبود تعادل بدن
مديريت مشكلات مربوط به سالمندان

چرا انجام جلسات فيزيوتراپي در منزل بهتر است؟

حفظ حريم خصوصي كامل
دريافت كمك از اعضاي خانواده
راحتي بيشتر براي بيمار، كه از روند بهبودي سريعتر پشتيباني مي‌كند.
رهايي از مشكل تحرك، به ويژه براي برخي از موارد بيماري كه طاقت تلاش از خانه به درمانگاه را ندارند.

تكنيك‌هاي مورد استفاده در جلسات فيزيوتراپي:

دستگاه‌هاي القايي الكتريكي
امواج كوتاه و عميق
دستگاه‌هاي شاك ويو
انواع دستگاه‌هاي سفت كننده (براي گردن و پشت)

بهترين نوع لمينت دندان

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۹:۲۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي


ستون فقرات گردن از ۷ مهره ساخته‌شده است. بين اين مهره‌ها ديسك بين مهره‌اي قرار دارد كه وظيفه‌اش حفظ انعطاف استخوان‌هاي كمر است.
ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي
ستون فقرات گردن از ۷ مهره ساخته‌شده است. بين اين مهره‌ها ديسك بين مهره‌اي قرار دارد كه وظيفه‌اش حفظ انعطاف استخوان‌هاي كمر است. ديسك‌ها ساختارهاي انعطاف‌پذير و نرمي هستند و شامل يك پوسته سخت در بيرون و ماده نرم و ژل‌مانند در درون است. ديسك‌ها نوع خاصي از بافت غضروفي هستند كه استخوان‌هاي ستون فقرات را به همديگر وصل مي‌كنند و به‌عنوان ضربه‌گير عمل مي‌كنند. وظيفه ديگر ديسك جلوگيري از برخورد مهره‌ها روي يكديگر در هنگام راه رفتن است. با بالا رفتن سن تحليل ديسك شروع‌شده و اين اتفاق باعث ظهور درد و پارگي ديسك‌ها خواهد شد. درمان ديسك گردن با فيزيوتراپي يكي از راحت‌ترين، بي‌خطرترين و كم‌هزينه‌ترين روش است و استفاده از دستگاه فيزيوتراپي خانگي باعث مي‌شود اين كار به مراتب آسان‌تر شود.

فتق ديسك گردن چگونه به وجود مي‌آيد و چه علائمي دارد؟

ديسك گردن و علائم آن را جدي بگيريد!
هشدار درباره فعاليت فيزيوتراپيست‌هاي قلابي
پارگي ديسك به خاطر ترك خوردن و آسيب بخش خارجي ديسك به وجود مي‌آيد و سبب مي‌شود مواد نرم ديسك خارج‌شده و وارد ستون فقرات و فضاي بين مهره‌ها شوند. اين اتفاق سبب مي‌شود كه به اعصاب مركزي در ستون فقرات فشار واردشده و باعث بروز درد و فشار در گردن، كتف و بازوها شود.

يكي از علائم بسيار شايع بيرون‌زدگي ديسك گردن، درد گردن است. درد در قسمت گردن به وجود آمده اما فشرده شدن اعصاب در ناحيه ستون فقرات سبب مي‌شود كه درد به شانه و بازوها انتشار پيدا كند. درد بازو با تير كشيدن يك قسمت از بازو و انتشار آن به‌طرف دست احساس بروز مي‌يابد. همچنين زماني كه اعصاب بازو به خاطر فتق ديسك گردن فشرده مي‌شود سبب بروز ضعف عضلاني، سوزن سوزن شدن و بي‌حسي در بازو مي‌شود. اگر تنها يك ديسك درگير شده باشد درد حاصل از آن در يك بازو بروز در قسمتي حس مي‌شود كه اعصاب بيشتري داشته باشد و علتش اين است كه ديسك به يك‌طرف بيرون مي‌زند؛ اما زماني كه چند ديسك دچار فتق شوند درد در هر دو بازو حس خواهد شد. فتق ديسك در طرفين شيوع بيشتري از وسط گردن دارد. بيرون‌زدگي در ديسك‌هاي بزرگ به علت محدود شدن فضا براي طناب نخاعي باعث تنگ شدن كانال نخاعي گردن مي‌شود كه اين امر باعث بروز علائم ديگري شده و حتي ممكن است به طناب نخاعي فشار واردشده و سبب بروز نشانه‌هاي اسپاسم در بازو گردد و يا حتي بر عملكرد پاها و مثانه اثر بگذارد. اگر مدت‌زمان زيادي از بروز فتق ديسك گردن بگذرد باعث ضعف عضلاني و آرتروز عضلات درگير و درنهايت بي‌حسي پوست مي‌شود.

راه‌هاي تشخيص ديسك گردن
بيرون‌زدگي ديسك گردن را با معاينه فيزيكي گردن و بازوها مي‌توان تشخيص داد. پزشك گردن بيمار را ازنظر دامنه حركتي، انعطاف‌پذيري و واكنشي كه نشان مي‌دهد بررسي مي‌كند تا مشخص كند ريشه‌هاي عصبي و نخاع بيمار تحت تأثير بيرون‌زدگي ديسك گردن قرارگرفته است يا نه؟ همچنين پزشك ممكن است آزمايش پاراكلينيكي تجويز كند كه شامل راديوگرافي، سي‌تي‌اسكن و ام آر آي (MRI) است. همچنين امكان دارد پزشك الكتروميوگرام را هم‌جهت بررسي وضعيت عصب‌هاي آسيب‌ديده تجويز كند.

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي
]

فيزيوتراپي يكي از بهترين روش‌هاي درمان انواع مختلف فتق ديسك‌ها هستند. چند روش درماني فيزيوتراپي را به‌صورت خلاصه براي شما مي‌آوريم.

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي به روش ليزر (Laser Therapy)
ليزر سرد يا ليزر با سطح انرژي كم 70 درصد از دردهاي حاد گردني را درمان مي‌كند. ليزر سرد (LLLT) هم دردهاي خفيف و هم دردهاي مزمن گردن را تسكين مي‌دهد.

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي به روش تراكشن Traction
در اين روش درمان ديسك گردن، پزشك ستون فقرات بيمار را به حركت درمي‌آورد تا بيمار درد گردن كمتري را احساس كند. اين كار را ممكن است با دست يا با دستگاه مكانيكي تراكشن انجام شود.

كشش مفصل باعث مي‌شود كه فاست‌هاي بين مهره‌اي بر روي همديگر بلغزند و درنتيجه جريان خون افزايش‌يافته و فشاري كه بر روي نخاع آمده كم شود. همچنين تراكشن باعث كم شدن مواد شيميايي كه در اثر التهاب ديسك گردن به وجود آمده شده و درنهايت، باعث كاهش درد مي‌شود.

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي به روش ماساژ
مالش دادن، ماساژ و واردكردن ضربات كنترل‌شده باعث تحريك گردش خون شده و درنهايت باعث افزايش جريان اكسيژن و مواد مغذي به محل درد شده و باعث كمك به عضله‌ها در حذف مواد زائد اسيدلاكتيك مي‌شوند. اسيدلاكتيك باعث گرفتگي و گردن درد مي‌شود.

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي به روش اولتراسوند و دستگاه فيزيوتراپي خانگي
در اين روش درماني پوست ناحيه آسيب‌ديده به روش الكتريكي تحريك مي‌شود كه درنتيجه آن درد قطع‌شده و تبديل به حس سوزن سوزن شدن مي‌شود.

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي در منزل
فيزيوتراپي گردن بهترين روش درماني براي درد گردن است. فيوتراپيستيا يكي از اعضاي خانواده بيمار با آموزش صحيح استفاده از يخ، گرما، تحريك الكتريكي و ورزش‌هاي مختلف به كم شدن درد گردن بيمار كمك مي‌كند. براي اين كار بايد در مرحله اول پزشك به‌طور كامل مشكل را ارزيابي كند و سپس برنامه درماني مناسب را تجويز كند.

فيزيوتراپي ديسك گردن در خانه شامل: كشش مفاصل، ماساژ، روش ضربه‌اي، گردنبندهاي طبي، استفاده از الكتروتراپي و تمرين‌هاي ورزشي مناسب بيمار است.

اهداف فيزيوتراپي ديسك گردن در منزل شامل كاهش درد، تقويت عضلات سر و گردن، افزايش دامنه حركت، جلوگيري از عود مجدد ديسك است.

مدت‌زمان درمان ديسك گردن به روش فيزيوتراپي

ديسك گردن و درمان آن با فيزيوتراپي در عين بي‌خطر بودن و نداشتن عوارض ساير روش‌هاي درماني يك روش درماني زمان‌بر و طولاني بوده و بيمار بايد در طول درمان صبور بوده و به‌صورت مداوم و منظم درمان خود را پيگيري كرده و نصفه‌كاره آن را رها نكند. بزرگ‌ترين مزيت درمان ديسك گردن به روش فيزيوتراپي غيرتهاجمي بودن آن و بدون عارضه بودنش نسبت به درمان دارويي و جراحي است اما بايد بپذيريم كه هر روش خوبي ممكن است ايراد و اشكالي نيز داشته باشد. هرچند درمان‌هاي ديگر بيرون‌زدگي ديسك هم زمان‌بر هستند و هيچ روش صددرصدي در درمان آن نداريم.

نتيجه‌گيري


بيماري ديسك گردن يكي از بيمارهاي شايع حركتي به‌خصوص براي دندان‌پزشكان و آرايشگران بوده بهترين راه درمان آن درمان فيزيولوژي است. امروزه دستگاه‌هاي فيزيولوژي مناسب درمان بيمارهاي حركتي مشابه ازجمله ديسك كمر، زانو درد، آرتروز شانه، عوارض بعد از سكته قلبي و سكته مغزي به‌راحتي به بيماران عرضه مي‌شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۹:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

بازار داغ موسسات برگزار كننده ختم‌هاي تجملي

بازار داغ موسسات برگزار كننده ختم‌هاي تجملي



فيلمبرداري و عكاسي از مراسم ترحيم تنها يك نمونه از خدماتي است كه موسسات تشريفاتي برگزار كننده مراسم ختم ارايه مي‌دهند. اين موسسات علاوه بر خدمات معمولي چون بر عهده گرفتن كارهايي معمول مراسم مانند: ظروف كرايه و تجهيزات مراسم، وسيله اياب و ذهاب، تهيه غذا و حلوا خدمات ويژه‌تري هم ارايه مي‌دهند كه خدمات روانشناسي، پرستار كودك و پزشك سر مزار بخشي از آنهاست.

به گزارش ايسنا، روزنامه شهروند نوشت:

«سكانس اول

كاركنان موسسه دورتادور نشسته‌اند؛ كارمنداني يك‌دست سياه‌پوش. با چشماني بهت‌زده به حرف‌هاي صاحب موسسه گوش مي‌دهند: «گريه كردن هنره. گريه درست دل سنگ رو آب ميكنه. قدر كار خودتونو بدونين. شما هم تو مراسم مي‌شيد فاميل ميت. اگر شغل شما سختي كار داشت دو ساله بازنشسته مي‌شديد چون اون سختي‌اي كه تو شغل شما هست تو هيچ شغل ديگه‌اي نيست. اين شغل هنوز جانيفتاده پس تا دست زياد نشده بايد يه اعتباري واس خودمون كسب كنيم.»

اين سكانسي از فيلم «چند ميگيري گريه كني؟» است. داستان فيلم درباره رضا شايسته، پيرمرد تنهايي است كه مقيم آمريكاست و زماني كه مي‌فهمد در آستانه مرگ قرار گرفته، به ايران مي‌آيد تا در وطن خود بميرد. پيرمرد چون دوست و فاميلي در كشورش ندارد، سراغ آدم‌هايي را مي‌گيرد تا پس از مرگش برايش گريه و زاري كنند و بنابراين برگزاري مراسمش را به يكي از موسسات تشريفات مجلس مي‌سپرد كه به قول خودش: «سنگ تموم بگذارن و شكوهمندترين مراسم ختم ممكن رو براش بگيرن.»

اين فيلم‌ سال ٨٤‌ ساخته شده و زماني كه اكران شد علاوه بر قصه فيلم - كه شخصي تصميم مي‌گيرد براي خود مراسم ختم بگيرد - نوع رفتار موسسات برگزار كننده اين مراسم هم براي خيلي‌ها جذاب و حتي خنده‌دار بود. اين‌ كه موسساتي در اين شهر باشند كه كارشان «لاكچري»برگزار كردن مراسم ختم باشد، آن زمان موضوعي عجيب و دور از ذهن بود اما فقط يازده سال زمان لازم بود تا اين سوژه فيلم كمدي «شاهد احمدلو» به امري عادي تبديل شود. امروز هر چند موسسه تشريفاتي برگزار كننده مراسم، حداقل يكي به‌ طور تخصصي كارهاي مرتبط با مراسم ختم را انجام مي‌دهد و باقي موسسات هم در كنار خدمات عروسي، تولد و جشن‌هاي ديگر خدمات مربوط به مراسم ختم را هم انجام مي‌دهند. همين هفته بود كه خبري از قول رئيس اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران پخش شد كه بنا بر آن فيلمبرداري از مجالس عروسي ٥٠ درصد كم شده ودر عوض فيلمبرداري مراسم ختم، جايگزين آمار تصويربرداري مراسم عروسي شده.

باستاني، رئيس اتحاديه عكاسان و فيلمبرداران در گفت‌وگو با ايلنا گفته بود: «با توجه به وضع اقتصادي كشور و ناهنجاري‌هاي اجتماعي كه مشخصا در حوزه ما چشم و هم چشمي است، سبب شده كه ميزان درخواست فيلمبرداري و عكاسي براي مراسم ازدواج نزديك به ٥٠‌ درصد كاهش پيدا كند و پديده‌هايي همچون فيلمبرداري از مراسم ختم و تشييع جنازه جايگزين شود.» موضوعي كه باستاني در گفت‌وگو با «شهروند» اين گونه بيان كرد كه: «اين طور نيست كه آمار فيلمبرداري از مراسم عروسي كم شده و فيلمبرداري از مراسم ختم جاي فيلمبرداري از عروسي را گرفته باشد اما به هر حال مجلس ختم هم يكي از مراسمي است كه شايد افراد دلشان بخواهد از آن فيلمي تهيه كنند و اين به خودشان مربوط است. من نگفتم كه آمار فيلمبرداري از ختم بيشتر از عروسي شده اما به هر حال سن ازدواج بالاتر رفته و مجلس‌هاي عروسي كم‌تر شده‌اند و در اين اوضاع آمار فيلمبرداري از مجالس ختم بيشتر به چشم مي‌آيد.»

سكانس دوم

آقا رضا، پيرمرد فيلم «چند ميگيري گريه كني؟» در ماشين نشسته و گوش به حرف‌هاي پسر جواني مي‌دهد كه قول داده مراسم ختم پيرمرد را آبرومندانه برگزار كند. پسر همين‌ طور كه در حال رانندگي است، با يك دست كارت ويزيتي را مقابل چشمانش مي‌گيرد و شروع به خواندن مي‌كند: «موسسه خدمات ترحيم «اشك‌پور». بعد از روي برگه كوچكي كه در دستش نگه داشته، ادامه مي‌دهد: «تشييع، تدفين، حلوا، مداح و فيلمبردار. وسيله اياب و ذهاب و حتي سفارش اعلاميه.» مي‌خندد و رو به پيرمرد ادامه مي‌دهد: «از رفقاي قديميه، هر كي رفته پيشش مشتري شد. ناكس طوري مراسم برگزار مي‌كنه كه آدم هوس مي‌كنه همين الان بميره.»

امروز پيدا كردن موسساتي كه حاضر باشند، مراسم ختم را با خدماتي مانند آن چه موسسه «اشك‌پور» فيلم احمدلو وعده مي‌دهد، برگزار كنند، كار سختي نيست؛ موسساتي كه اولين گزينه پيشنهادي‌شان براي برگزاري مراسم فيلمبرداري حرفه‌اي از مراسم ختم است.

طاهري صاحب يكي از موسساتي است كه حدود سه‌ سال است كارهاي مراسم ختم را انجام مي‌دهد و به گفته خودش صفر تا صد مراسم را حرفه‌اي برگزار مي‌كند: «فيلمبرداري اولين آپشن موسسه براي پيشنهاد به مشتريامونه. هزينه فيلمبرداري بستگي به اين داره كه شما خودتون انتخاب كنين كه با چه كيفيتي از مراسمتون فيلمبرداري شه و با انتخاب هر كدومشون قيمت فرق مي‌كنه. منوي فيلمبرداري مراسم ختم از منوي شماره يك شروع ميشه كه با يه دوربين از مراسمتون فيلمبرداري مي‌كنيم تا مي‌رسه به منوي آخر كه حرفه‌اي‌ترين منوي موجوده، از فيلمبرداري با دوتا دوربين فول اچ‌دي تا گرفتن تصويرهاي هلي‌شات از مراسم.» يكي از گزينه‌هاي پيشنهادي مراسم ختم كه در كنار فيلمبرداري از مراسم به صاحبان عزا پيشنهاد داده مي‌شود، عكاسي از مراسم است: «عكاسي از مراسم هم قيمت‌ها و منوهاي مختلفي داره اما معمولا بيست تا عكس از مراسم مي‌گيريم كه رو فايل تحويل مي‌ديم. حالا اگه صاحب عزا عكس‌هاي بيشتري از اقوام بخواد باز يه‌ درصدي رو مبلغ اضافه ميشه.»

يكي از آپشن‌هاي فيلمبرداري از مراسم ختم، ساخت كليپي در مورد متوفي و پخش آن در مراسم است: «الان همه تو مراسمشون كليپ پخش مي‌كنن كه مي‌برن سر خاك مرحوم پخش مي‌كنن يا اين‌ كه بعد از مراسم خاكسپاري توي تالار قبل غذا دادن نشون مي‌دن. كليپ هم مثل فيلمبرداري قيمت يكساني نداره و باز اونم بستگي به نوعش، هزينه و قيمتش متفاوته. يك كليپ معمولي مي‌شه براي مراسم ساخت كه خيلي هزينه‌اش بالا نميشه، حدود ٥٠٠تومن. كليپ‌هاي حرفه‌اي‌تر كه آبرومندانه‌تر باشه مسلما هزينه ساختش بالاتره و مي‌ره تا نزديك يه تومن. البته يه نوع كليپ «اسپرت» هم داريم كه عكس‌هاي تك نفره مرحوم رو مي‌گيريم و با آهنگ‌هاي مناسب براش يه كليپ چندرسانه‌اي خيلي خوب مي‌سازيم حالا مي‌تونيم تصاوير خاكسپاري همون روز رو هم مونتاژ كنيم توش، ديگه اين بستگي به سليقه سفارش دهنده داره.»

در ميان كليپ‌هاي پيشنهادي اين موسسات يك نوع كليپ به نام «كليپ ويژه» هم به چشم مي‌خورد كه طاهري، مسئول موسسه آن را اين گونه توضيح مي‌دهد: «كليپ ويژه همون كليپه اسپرته با اين تفاوت كه از اقوام نزديك و دوستاي صميمي مرحوم مصاحبه گرفته ميشه و مونتاژ ميشه لابه‌لاي صحنه‌هاي ديگه كليپ. كليپ ويژه مسلما قيمتش از كليپ‌هاي ديگه بالاتره چون اولا پيدا كردن آدم‌ها تو ختم و مصاحبه گرفتن در مورد مرحوم كار خيلي سختيه، دوما هم اين‌كه خب قطعا ساختش كار خيلي بيشتري مي‌بره و بايد زمان بيشتري بذاريم براي تدوينش.» در ميان انواع خدمات تصويري اين موسسات براي مراسم ختم، شايد شگفت‌آورترين و غير قابل قبول‌ترين قسمت كار ساخت كليپ و فيلمبرداري از آخرين لحظات زندگي شخصي باشد كه هنوز نمرده است اما اميد چنداني به زنده بودنش نيست: «عمر كه دست خداست اما خب خيلي‌ها هستن كه دكترها جوابشون كردن يا حالشون خيلي وقته كه بده. اقوام نزديك و خانواده اين آدم‌ها كه دوست دارن از آخرين لحظات زندگي عزيزشون تصوير داشته باشن به ما زنگ مي‌زنن كه بريم و فيلم بگيريم ازشون بعدش اين فيلم‌ها رو نگه مي‌داريم و مي‌چسبونيم به فيلم مراسم ختم.»

سكانس سوم

فيلمبرداري و عكاسي از مراسم ترحيم تنها يك نمونه از خدماتي است كه موسسات تشريفاتي برگزار كننده مراسم ختم ارايه مي‌دهند. اين موسسات علاوه بر خدمات معمولي چون بر عهده گرفتن كارهايي معمول مراسم مانند: ظروف كرايه و تجهيزات مراسم، وسيله اياب و ذهاب، تهيه غذا و حلوا خدمات ويژه‌تري هم ارايه مي‌دهند كه خدمات روانشناسي، پرستار كودك و پزشك سر مزار بخشي از آنهاست: «هميشه چيزي كه يه مراسم رو متمايز از مراسم‌هاي ديگه مي‌كنه جزيياته. مراسم ختم به خاطر اين‌ كه خيلي شلوغ هستند و جو غم‌انگيزي دارند فضاي مناسبي براي بچه‌ها نيست اما خب خيلي‌ها مجبورند كه با بچه كوچيكشون بيان به اين مراسم براي همين ما يه پرستار كودك هم مي‌فرستيم سر مزار كه از بچه‌ها مراقبت كنه. پزشك هم سر مزار و هم در مراسم مسجد حضور داره كه اگه خدايي نكرده يكي حالش بد شد بتونه بهش خدمات بده. از نظر من حضور روانشناس هم اصلا يه امر لازم براي اين جور مراسم‌هاست كه بشه حجم غم اين اتفاق رو تحمل كرد.» قيمت حضور پزشك و پرستار كودك در مراسم هم بستگي به موسسه تشريفاتي مورد نظر دارد و بسته به آن، قيمتي را به فاكتور هزينه‌هاي مراسم اضافه مي‌كند.

تلخ مثل كيك ترحيم!

حالا چند سالي است كه عادت كرده‌ايم مزه كيك‌ها در دهان‌مان تلخ باشد. شيريني‌هايي كه زماني نمودي از بساط شادي و حال خوشمان بود، امروز به پاي ثابت مراسم غم‌انگيزمان تبديل شده، از جشن طلاق تا مجلس ترحيم. «كيك ترحيم رو معمولا تو خونه مرحوم سرو مي‌كنيم اما خيلي‌ها دوست دارن سر خاك كيك پخش كنن كه مشكلي نيست.»

به گفته موسسات برگزار كننده مراسم ترحيم اين كيك‌ها در ميان صاحبان مجالس خيلي پرطرفدار است و حالا به يكي از اجزاي ثابت ختم‌هاي لاچكري تبديل شده. كيك‌هاي تلخي كه گويا رنگ سياهشان نمودي از غم و اندوه مراسم است: «اين كيك‌ها رنگشون سياهه كه براي رنگش از شكلات تلخ استفاده مي‌كنيم. تزيين روي كيك هم بستگي به سليقه سفارش‌دهنده‌ها داره، مي‌تونه ساده با چند تا شاخه گلايل تزيين بشه يا مي‌تونه عكس مرحوم روي كيك چاپ بشه و كيك تصويري باشه.»

دوربين زوم مي‌كند روي عكس صاحب موسسه روي ديوار. عكسي با پيراهن مشكي و چشمان اشكبار و بعد همين‌طور صاحب موسسه تسبيح مي‌چرخاند و مي‌گويد: «حقيقتا براي ما مقدور نيست. اين جوري ما بايد هي گوش به زنگ باشيم ببينيم خداي ناكرده كي بالاخره شما مي‌خواي چيز باشي. اونم تو اين شرايط كه قيمت داره همينجوري مي‌ره بالا.»

آقا رضا شايسته لبخند مي‌زند: «براي من قيمت مهم نيست.» رئيس موسسه يكي ديگر از دانه‌هاي تسبيحش را مي‌اندازد و با لبخند مي‌گويد: «حرفي نيست آقا رضا. فقط اين‌كه ما ١٠، نه ببخشيد! پونزده‌ درصد از فاكتور خدمات ارايه شده رو برمي‌داريم.» پيرمرد با همان لبخند روي صورتش ادامه مي‌دهد: «مشكلي نيست فقط مي‌خوام قبل مراسم اصلي، يه بار مراسم برام اجرا بشه كه از شكوهمنديش مطمئن شم. فيلم هم گرفته شه براي خانواده‌ام.»

«يعني يه مراسم صوري؟» رئيس موسسه اين را مي‌پرسد و بعد بدون اين‌ كه منتظر جواب بماند مي‌گويد: «باور كنين اگه يه موسسه ديگه‌اي بود امكان نداشت ولي شعار ما اينه: «چو عضوي به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار. درست بر عكس اون موسسه‌هاي ديگه كه مي‌گن: جهنم دگر عضوها را چه كار» مي‌زند زير خنده و دانه آخر تسبيح را مي‌اندازد.»





برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۷:۲۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

نكاتي درباره راهنماي خريد پرده اداري و پرده شيد

نكاتي درباره راهنماي خريد پرده اداري و پرده شيد



يكي از لازمه هاي هر شركت و اداره اي است و در ابتدا بايد اطلاعاتي در رابطه با اين محصول به دست آوريد تا بتوانيد نسبت به خريد پرده اداري باكيفيت اقدام كنيد. پرده ها در انواع اقسام مدل ها و طرح هاي مختلف ارائه شده اند كه هر يك از آنها ويژگي هاي منحصر به فرد خود را خواهند داشت. پرده هاي اداري از جنبه هاي مختلفي از يكديگر تفكيك مي شوند و به همين دليل خواهيد توانست متناسب با خواسته خود نسبت به خريد آن اقدام كنيد. انتخاب مركز خريد پرده از اهميت ويژه اي برخوردار است چرا كه در صورت انتخاب مركز خريد مطمئن، بهترين پرده ها را تحويل خواهيد گرفت. در ادامه توضيحات كامل تري از اين قبيل ارائه نموده ايم
پرده اداري از نيازهاي اصلي يك اداره

پرده اداري؛ يكي از مهمترين خريد‌هايي است كه براي تزيين و زيباسازي بخش‌هاي مختلف اداره بايد انجام دهيد. فضاي اداره تاثير بسيار زيادي از نظر عاطفي بر روي مشتريان، ارباب رجوع و حتّي خود كارمندان خواهد گذاشت و داشتن فضايي آرام و دل انگيز، ميزان محبوبيت شركت يا اداره شما را نيز افزايش مي دهد. انتخاب طرح در زمان خريد پرده اداري از اهميت ويژه اي برخوردار هست و هرچه از مدل هاي به روز تر و مدرن‌تري براي پوشاندن پنجره هاي خود استفاده كنيد زيبايي محيط را نيز افزايش خواهيد داد. اندازه گيري و نصب پرده نيز يكي از مهمترين مراحلي است كه بر ظاهر پرده شما تاثير خواهد گذاشت و از اين رو حتما بايد اين كار را به افراد ماهر در اين زمينه بسپاريد. در ادامه توضيحات كامل‌تري از اين قبيل ارائه نموده ايم.



پرده اداري همانطور كه از نام آن پيداست جهت استفاده در ادارات و سازمان ها خريداري مي شود. پرده ها نه تنها از نظر ظاهر، بلكه از نظر جنس نيز انواع اقسام مختلفي دارند. برخي پرده ها كاملا يكنواخت و از جنس پارچه هستند اما پرده هايي از جنس چوب و فلز نيز براي ادارات ارائه شده است. پرده هاي اداري بايد به گونه اي باشند كه امكان تنظيم نور داخل فضا را داشته باشند چرا كه ازدياد و يا كم بودن نور باعث ايجاد مشكلات متعددي مي شود. پرده هايي كه براي ادارات انتخاب مي شوند بايد علاوه بر زيبايي، امكان تميزكاري ساده اي نيز داشته باشند چرا كه بي شك درآوردن پرده براي تميزكاري وقت زيادي را از مسئولين شركت خواهد گرفت.

انواع پرده اداري
پرده هاي اداري در انواع اقسام مدل هاي مختلف ارائه شده اند و از اين رو خواهيد توانست با توجه به شرايط محل مورد استفاده، بهترين پرده ها را انتخاب و خريداري كنيد. از جمله مهمترين انواع پرده اداري مي توان به موارد زير اشاره كرد:

پرده كركره اي: پرده هاي كركره اي تا چندي پيش تنها در اماكن تجاري و اداري استفاده مي شدند اما به دليل زيبايي و مزيت هاي اين پرده، شاهد استفاده از آن در منازل نيز هستيم. اين نوع پرده ها در دو نوع افقي و عمودي عرضه شده اند كه هريك ويژگي هاي متفاوتي با يكديگر دارند. پرده هاي كركره اي در انواع اقسام جنس هاي مختلف عرضه مي شوند و انتخاب آن كاملا بستگي به شما خواهد داشت.
پرده هاي كركره اي چوبي: به عنوان يكي از زيباترين انتخاب ها هستند چرا كه زيبايي منحصر به فردي داشته و فضايي لوكس برايتان به ارمغان مي آورند. پرده هاي كركره اي فلزي نيز پرفروش ترين نوع اين پرده ها هستند چرا كه هم مقاومت بالايي داشته و هم مي توان در كوتاه ترين زمان آنها را تميزكاري كرد.
پرده زبرا اداري: پرده هاي زبرا به عنوان يكي از محبوب ترين انواع پرده هاي اداري شناخته مي شوند چرا كه هم كار كردن با آن ساده بوده و هم ظاهر بسيار آراسته اي دارند. پرده زبرا در انواع اقسام طرح ها و رنگ هاي مختلف عرضه شده و معمولا براي فضاهاي بزرگ مناسب خواهد بود. اين پرده از دو نوع پارچه توري و زبر تشكيل شده كه به صورت نوار افقي كار مي كند و مي توانيد فضايي خصوصي با آن داشته باشيد.
پرده شيد چيست؟ پرده شيد؛ نوعي از پرده محسوب مي شود كه با يك مكانيزم ساده مي توان آن را به سمت بالا جمع كرد و به سمت پايين باز كرد. در گذشته براي توليد اين پرده از ميله چوبي و پارچه‌ي نخي ساده استفاده مي‌شد اما امروزه براي توليد پرده از مصالح خاصي استفاده مي‌شود و پرده‌ي شيد تنوع بسيار بالايي دارد. اين نوع پرده را مي توان در تمام فضاهاي خانه به ويژه آشپزخانه به دليل نورگيري مناسب و نظافت آسان استفاده كرد شكل رسمي تر آن نيز كاملا متناسب فضاهاي تجاري و اداري مي باشد.


پردهاي شيد رول بسيار شفاف بوده و زيبايي منحصر به فردي دارند. اين پرده ها امكان چاپ تصوير اختصاصي نيز دارند و مي توانيد بهترين طرح را بر روي آن اجرا كنيد. پس اين پرده علاوه بر جلوگيري از تابش نور، يك تابلو درخشان در ديوارتان خواهد بود.

كيفيت پرده هاي اداري
يكي از مهمترين مواردي كه در هنگام خريد پرده بايد در نظر داشته باشيد كيفيت پرده ها است. پرده ها از پارچه ها و مواد اوليه مختلفي ساخته مي شوند كه متاسفانه برخي شركت ها به منظور پايين آوردن قيمت از مواد اوليه نامرغوب استفاده مي كنند. چنانچه كيفيت برايتان مهم است حتما به دنبال مراكز معتبر فروش پرده اداري باشيد تا خريدي مطمئن به انجام برسانيد. شركت ما با بهره گيري از علم و دانش كارشناسان خود و با استفاده از بهترين و مرغوب ترين دستگاه ها توانسته محصولاتي مرغوب و باكيفيت روانه بازار نمايد و از اين رو رضايت بسياري از مشتريان خود را جلب كرده است.

قيمت پرده هاي اداري
قيمت يكي از مهمترين مواردي است كه حتما بايد به آن توجه داشته باشيد. در رابطه با قيمت پرده هاي اداري نمي توان به يك رقم ثابت اشاره كرد چرا كه عوامل متعددي در تعيين قيمت پرده اداري تاثيرگذار خواهند بود. نوع پرده انتخابي شما اصلي ترين دليل تعيين قيمت آن خواهد بود چرا كه برخي پرده ها قيمت بالاتري نسبت به ساير پرده ها خواهند داشت.



براي مثال؛ پرده هاي كركره اي چوبي قيمت بسيار متفاوتي با پرده هاي زبرا يا شيد دارند. ابعاد پنجره شما نيز در تعيين ميزان قيمت تاثيرگذار خواهد بود چرا كه ميزان قيمت پرده بر حسب متراژ محاسبه خواهد شد. شركت ما به منظور جلب رضايت مشتريان خود اقدام به ارائه بهترين و باكيفيت ترين محصولات با نازلترين قيمت ها كرده است و با مراجعه به وب سايت اين شركت مي توانيد انواع اقسام پرده ها را با ذكر جزئيات دقيق مشاهده كرده و نسبت به خريد بهترين مورد اقدام كنيد.

خريد پرده هاي اداري
خريد پرده اداري از مراكز مختلفي امكان پذير است و در حالت كلي دو روش حضوري و غيرحضوري را براي خريد پرده مي توان پيشنهاد كرد. منظور از خريد حضوري مراجعه به مراكزي است كه در سطح شهر فعاليت مي كنند كه خريد از اين مراكز به دليل وقت گير بودن كمتر مورد توجه قرار گرفته و جاي خود را به مراكز اينترنتي فروش پرده داده است. وب سايت هاي متعددي اقدام به ارائه خدمات فروش پرده نموده اند كه هريك از آنها خدمات منحصر به فرد خود را ارائه مي كنند.

پردينه به عنوان يكي از بهترين ها در اين ميان است كه به دليل ارائه محصولات با كيفيت توانسته به يكي از محبوب ترين ها تبديل شود. يكي از مهمترين ويژگي هاي شركت ما ارائه كليه انواع پردهاي مدرن اداري است. كليه امورات اندازه گيري و نصب پرده هاي اداري نيز توسط كارشناسان متخصص پردينه به صورت رايگان انجام خواهد شد.

نتيجه گيري

خريد پرده اداري يكي از اصلي ترين مراحلي است كه در آن بايد به نكات مختلفي توجه داشته باشيد. قيمت پرده اداري اصلي ترين نكته اي است كه بايد مورد توجه قرار گيرد. پرده هاي اداري انواع مختلفي دارند و از اين رو انتخاب هاي مختلفي پيش رو خواهيد داشت و مي توانيد از ميان انواع مدل پرده اداري بهترين نوع را متناسب با خواسته خود انتخاب و خريداري كنيد.وب سايت پردينه يكي از مراكز معتبر ارائه كننده انواع اقسام پرده هاي مختلف است كه امكان خريد در كوتاه ترين زمان را ميسر كرده و پس از خريد، محصول خريداري شده را در كوتاه ترين زمان ممكن جلوي درب منزل تحويل خواهيد گرفت. امكان نصب حضوري پرده توسط كارشناسان شركت ما نيز وجود دارد و هيچگونه هزينه اي از مشتريان دريافت نخواهد شد.





برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۱۳:۱۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

۹۰ درصد موارد درد كمر و گردن ناشي از ضعف عضلاني است

يك جراح مغز و اعصاب:
۹۰ درصد موارد درد كمر و گردن ناشي از ضعف عضلاني است
ايسنا/كردستان يك جراح مغز و اعصاب گفت: ۹۰ درصد موارد درد كمر و گردن ناشي از ديسك نيست، بلكه ضعف عضلاني است؛ ضعف عضلات ناحيه پشت باعث مي شود كه هنگام فشار زياد، درد زيادي در اين ناحيه احساس شود كه براي تسكين اين دردها بهترين درمان ها شامل فيزيوتراپي، ورزش ويليامز، پيلاتز، TRX و آب درماني است.


دكتر سيد محمد سردار ظاهرياني جراح مغز و اعصاب، ديسك و ستون فقرات در گفت و گو با ايسنا اظهار كرد: ديسك يك ماده ژلاتيني با ساختار خاص بوده كه در بين مهره هاي كمر وجود دارد كه براي جابه جايي و انتقال نيرو موثر بوده و باعث انعطاف پذيري در بين مهره هاي كمري مي شود و كمر انتقال دهنده وزن سر و تنه به لگن و اندام تحتاني است.
وي افزود:۹۰ درصد افراد در طول عمرشان حداقل يكبار دچار درد كمر مي شوند و مهم ترين و شايع ترين علت مراجعه به درمانگاه هاي جراحي اعصاب و نورولوژي و ارتوپدي ديسك كمر و درد كمر است.

دكتر ظاهرياني گفت: يكي از مهم ترين ريسك فاكتورهاي ديسك كمر، عوامل ژنتيكي است به اين صورت كه اختلالات در يك سري از ژن هاي مرتبط با ساختار ديسك كمر در اين افراد وجود دارد، از ديگر عوامل مي توان به چاقي، ورزش نكردن، عدم پياده روي، بلند كردن اجسام سنگين و خم و راست شدن هاي فراوان اشاره كرد.

وي عنوان كرد: ۹۰ درصد موارد درد كمر و گردن ناشي از ديسك نيست، بلكه ضعف عضلاني است؛ ضعف عضلات ناحيه پشت باعث مي شود كه هنگام فشار زياد، درد زيادي در اين ناحيه احساس شود كه براي تسكين اين دردها بهترين درمان ها شامل فيزيوتراپي، ورزش ويليامز، پيلاتز، TRX و آب درماني است.

اين جراح مغز و اعصاب گفت: تفاوت ميان ديسك كمر و درد عضلاني اين است كه بيماران ديسك كمر درد شديد و تيركشنده را در اندام تحتاني به صورت يك طرفه يا دوطرفه دارند و اين درد خطرناك بوده و نيازمند مداخلات درماني است.
وي در ادامه عنوان كرد: راه هاي پيشگيري از ديسك كمر شامل تقويت عضلات ناحيه پشت، وزن متناسب، عدم استفاده از پله و استفاده از توالت فرنگي، حمل كردن وسايل طبق اصول ارگونومي است.


ظاهرياني اعلام كرد: در ۹۵ درصد موارد درمان ديسك كمر غير جراحي است و با اصلاح الگوي زندگي بهبود مي يابد.
وي افزود: پنج تا ۱۰ درصد از بيماران نيازمند عمل جراحي هستند و اين بيماران كساني هستند كه درد شديدي دارند و به درمان هاي دارويي جواب نمي دهند، دچار نقص عصبي پيشرونده هستند و نمي توانند روي نوك پا و پنجه پا بايستند و نيزاحتباس ادرار و مدفوع دارند.

وي افزود: كساني كه كانديد جراحي مي شوند بايد قبل از عمل بررسي هاي قلبي و در سنين بالاي ۴۰ سال حتما مشاوره بيهوشي صورت گيرد، تا از داشتن بيماري هاي زمينه اي مانند بيماري هاي ريوي اطلاع پيدا كرد، بعد از عمل اين بيماران بايد ۲ تا ۳ ماه از كمربندهاي طبي استفاده كنند واز بلند كردن اجسام سنگين و خم و راست شدن به شدت پرهيز كنند و حتما پياده روي نيز انجام دهند.


وي ادامه داد: در اين بيماران چيزي به نام استراحت مطلق وجود ندارد و بايد حتما روزانه در فضاي منزل چندين قدم پياده روي كنند و به مدت دو هفته هر روز پانسمان بيمار تعويض شود؛ بعد از ۵تا ۷ روز پس از عمل جراحي اتصال لبه هاي پوستي صورت مي گيرد و بيمار مي تواند استحمام كند.


اين جراح مغز و اعصاب يادآور شد: براي ديسك كمر چندين نوع عمل جراحي وجود دارد كه شامل ليزر، آندوسكوپي و عمل جراحي باز است كه ليزر و آندوسكوپي به دليل اينكه ميزان عود آن بسيار بالا است به هيچ وجه توصيه نمي شود و بهترين راه براي اين بيماران عمل جراحي باز بوده و كمترين ميزان عود را داراست.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۳:۰۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

فيزيوتراپي بعد از جراحي

فيزيوتراپي بعد از جراحي


پارسينه: دنبال كردن پروتكل هاي فيزيوتراپي بعد از جراحي و عمل براي رسيدن به نتيجه در براي بيماراني كه تحت جراحي ارتوپدي قرار مي گيرند بسيار مهم است.
اغلب پس از انجام جراحي هاي متداول مانند تعويض مفصل ران و مفصل زانو و يا بازسازي رباط صليبي قدامي يك دستورالعمل يا پروتكل تعيين شده براي فيزيوتراپي وجود دارد.

متخصص فيزيوتراپي بايد با اين پروتكل ها آشنا باشد و برنامه را بر اساس شرايط خاص شما تنظيم كند.

به طور كلي فيزيوتراپي بعد از عمل در سه مرحله بهبود اوليه، افزايش قدرت و دامنه حركت و در نهايت مرحله بازيابي عملكرد انجام مي شود.

مرحله بهبود اوليه در فيزيوتراپي بعد از جراحي
اين مرحله بلافاصله پس از جراحي شروع شده و تا زمان بهبود كلي بافت ها، كاهش تورم ناشي از جراحي و از بين رفتن درد ادامه مي يابد.

متخصص فيزيوتراپي در طول اين زمان بر روي موارد زير تمركز مي كند:

تسكين درد
كاهش تورم
درمان دستي ملايم براي بازگرداندن دامنه حركت مفاصل
كمك براي راه رفتن زود هنگام
تجويز وسايل كمكي براي راه رفتن مانند واكر يا عصا و آموزش استفاده از آن ها
تمرينات ساده براي شروع بازيابي عملكرد عضلات بدون ايجاد اختلال در بهبودي
استفاده از تجهيزات فيزيوتراپي همانند ليزر پرتوان، مگنت درماني، شاك ويو و…
تمرينات فيزيوتراپي در منزل
مرحله قدرت و محدوده حركت در فيزيوتراپي
پس از جراحي و قرار گرفتن در وضعيت مناسب و كاهش درد و تورم ناشي از عمل، برنامه فيزيوتراپي بر بازگرداندن دامنه حركت، مكانيك و قدرت بدن به حالت عادي متمركز مي شود.

برنامه فيزيوتراپي پس از عمل در اين مدت احتمالا شامل موارد زير است:

تمرينات قدرتي سخت تر
معرفي برخي تمرينات تعادل و حس عمقي
درمان دستي تهاجمي تر براي بازگرداندن كامل دامنه حركت مفاصل
درمان بافت نرم براي اطمينان از بازيابي كامل تحرك
مرحله بازيابي عملكرد در فيزيوتراپي
بعد از بهبود محل جراحي و بازيابي قدرت به حدي كه بتوانيد با خيال راحت تمرينات پيچيده تر را انجام دهيد وارد مرحله بازيابي عملكرد برنامه فيزيوتراپي خواهيد شد.

عملكرد بدن هر شخص متفاوت بوده و سبك زندگي افراد با توجه به نيازهاي جسمي متفاوت است.

لازم است برنامه فيزيوتراپي براي هر بيمار طوري طراحي شود كه اهداف جسمي آن ها را برآورده كند.

شايد يك بيمار به دنبال بازگشت به سطح عالي ورزش باشد و يك بيمار ديگر تنها بخواهد براي بازي با نوه هاي خود روي زمين بنشيند.

بنابراين برنامه بايد با توجه به اهداف بيمار پيشرفت كند. در اين دوره زماني برخي از اقدامات زير را انجام خواهيد داد:

تمرينات پيشرفته كه براي رسيدن به يك هدف كاربردي پيچيده طراحي شده اند
تمرينات پيچيده تر تعادل و حس عمقي
درمان دستي براي بازيابي كامل دامنه حركت مفاصل (در صورتي كه دامنه حركت تا اين زمان بطور كامل باز نگشته باشد)
 

ملاحظات مهم مرتبط با فيزيوتراپي بعد از جراحي و عمل
محدوديت ها و زمان بندي هاي خاصي براي جراحي وجود دارد كه لازم است براي بهبودي صحيح رعايت شوند.


به عنوان مثال بيماراني كه تحت عمل جراحي بازسازي رباط صليبي قدامي قرار گرفته اند معمولا تا ۱۲ هفته پس از جراحي نمي توانند بدوند (با فرض اينكه در اين زمان به مراحل باليني مورد انتظار رسيده اند).


به افرادي كه تحت عمل جراحي تعويض مفصل لگن قرار گرفته اند معمولا توصيه مي شود براي چند ماه از خم كردن لگن به ميزان ۹۰ درجه و انجام برخي فعاليت هاي پرخطر مانند اسكي و دويدن خودداري كنند.


اين محدوديت ها توسط تيم جراحي يا متخصص فيزيوتراپي ارائه شده و براي اطمينان از دريافت بهترين نتايج ممكن لازم است رعايت شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۱۶:۰۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

بانوي فوتساليست گناوه‌اي لژيونر شد

بانوي فوتساليست گناوه‌اي لژيونر شد


بهاره سالخورده " ورزشكار مستعد و فوتساليست بندرگناوه به تيم فوتسال باشگاه "السويق" عمان كه در ليگ برتر اين كشور حضور دارد، پيوست.


به گزارش روابط عمومي اداره كل ورزش و جوانان استان بوشهر؛رئيس اداره ورزش و جوانان گناوه اظهار داشت: اين ورزشكار گناوه‌اي كه در ليگ دسته دوم فوتسال كشور با تيم ايراندخت كنگان حضور د اشت، قراردادي ۲ ساله با تيم السويق عمان منعقد كرده است.
رحمان عمادي افزود: اين ورزشكار هم اينك در عمان بسر مي برد.


بهاره سالخورده در مصاحبه با خبرنگار ايرنا گفت: در روز گذشته وارد عمان شدم و در باشگاهي كه قرارداد منعقد كردم حضور يافتم و درحال مقدمات كاري براي هماهنگي با اين تيم هستم.


وي اظهارداشت: باتوجه به اينكه بازيكن تيم ايرانداخت كنگان بودم، از اين باشگاه رضايت نامه اخذ و با تيم عماني قرارداد ۲ ساله امضا كردم.


اين بانوي فوتباليست گناوه اي گفت: تيم عماني كه در ليگ برتر اين كشور حضور دارد، با بررسي وضعيت آمادگي و حضور در تيم هاي ايراني براساس فيلم و تحقيقات صورت گرفته پس از تائيد، ويزا و دعوت نامه برايم ارسال كردند.


سالخورده بيان كرد: اميدوارم بتوانم شايستگي‌هاي يك دختر ايراني را در خارج از مرزهاي كشور نشان دهم.


وي افزود: قصد دارم با درخشش در تيم عماني، علاوه بر پيوستن به تيم هاي معروف و مطرح ديگر خارجي، به عضويت تيم ملي در آيم.


بانوي ورزشكار گناوه‌اي گفت: باتوجه به علاقه زيادي كه به اين رشته دارم و هدفم رسيدن به جايگاه بالاتر است به علت نداشتن نماينده‌اي از گناوه به تيم ايراندخت كنگان پيوستم تا استعداد خود را بروز دهم.


وي بيان كرد: در شهرستان گناوه بانوان مستعد زيادي در رشته هاي ورزشي از جمله فوتسال وجود دارد كه در صورت حمايت و پشتيباني مي توانند نماينده شايسته‌اي در ميادين داخلي و خارجي باشند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۳۷:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

علت پيچ خوردگي تخمدان، نحوه درمان با لاپاراسكوپي

علت پيچ خوردگي تخمدان، نحوه درمان با لاپاراسكوپي



پيچ‌ خوردگي تخمدان به شرايطي گفته مي‌شود كه در آن تخمدان در اطراف ليگامن‌هايي كه آن را نگه داشته‌اند، بپيچد.

پيچ‌ خوردگي تخمدان به شرايطي گفته مي‌شود كه در آن تخمدان در اطراف ليگامن‌هايي كه آن را نگه داشته‌اند، بپيچد. اين پيچ‌خوردگي مي‌تواند باعث عدم رسيدن خون به تخمدان و لوله‌هاي فالوپ شود.
پيچ‌خوردگي تخمدان داراي علائم مختلفي از جمله درد شديد است، زيرا تخمدان ديگر به اندازه كافي خون دريافت نمي‌كند. اگر براي مدت طولاني به آن خون نرسد، ممكن است اين بافت بميرد.
پيچ‌خوردگي تخمدان معمولا براي يك تخمدان اتفاق مي‌افتد كه به آن ovarian torsion و يا adnexal torsion هم مي‌گويند.

احتمال رخ‌دادن پيچ‌خوردگي تخمدان چقدر است؟
احتمال رخ‌دادن پيچ‌خوردگي تخمدان دقيقا معلوم نيست ولي به نظر پزشكان اين يك اتفاق نادر است. زماني كه خانمي داراي كيست‌هاي تخمدان باشد، شانس پيچ‌خوردگي تخمدان در آن بيشتر است.

علائم پيچ‌خوردگي تخمدان چيست؟
پيچ‌خوردگي تخمدان مي‌تواند باعث موارد زير شود:
- درد ناگهاني و شديد در زير شكم
- حالت تهوع
- استفراغ
- تب
- خونريزي غيرطبيعي
تشخيص دادن پيچ‌خوردگي تخمدان مشكل است زيرا علائم آن شبيه به علائم سنگ كليه، آپانديس، عفونت دستگاه ادراري، التهاب روده و معده و … مي‌باشد.

دلايل ايجاد پيچ‌خوردگي تخمدان چيست؟
خانم‌هايي كه بين سن ۲۰ تا ۴۰ سال را دارند، بيشتر احتمال دارد به پيچ‌خوردگي تخمدان دچار شوند. اگرچه كه در همه سنين، از خردسالگي تا پس از يائسگي هم ممكن است اتفاق بيفتد.
در برخي مواقع، وجود كيست يا توده در تخمدان مي‌تواند تخمدان را جابه‌جا كند. اين وزن اضافه يا وجود توده (سرطان) در تخمدان مي‌تواند باعث شود كه تخمدان در اطراف ليگامان‌هايي كه آن را نگه داشته‌اند، بپيچد.
يكي ديگر از دلايل رايج پيچ‌خوردگي تخمدان، ليگاماني است كه اندازه آن از حد معمول بزرگتر است و تخمدان را به رحم متصل مي‌كند. همچنين تكنولوژي‌هايي جديدي كه به توليدمثل كمك مي‌كنند همانند روش‌هاي ايجاد تخمك‌گذاري از ديگر عوامل افزايش احتمال پيچ‌خوردگي تخمدان است.
علاوه بر خانم‌هايي كه باردار نيستند، خانم‌هاي باردار هم ممكن است به اين عارضه دچار شوند. در اوايل دوره بارداري، خانم‌ها ممكن است به كيست‌هاي كورپوس لوتئوم دچار شوند كه باعث ايجاد پيچ‌خوردگي تخمدان مي‌شوند.
از ديگر دلايل اين عارضه مي‌توان به افزايش سطح هورمون در دوره بارداري اشاره كرد كه باعث شل شدن بافت‌هاي بدن از جمله ليگامان‌هايي مي‌شود كه تخمدان‌ها را در محل خود نگه مي‌دارند.

استفاده از روش لاپاراسكوپي جهت درمان پيچ‌خوردگي تخمدان
در صورتي كه دچار پيچ‌خوردگي تخمدان هستيد، ممكن است پزشك پيشنهاد كند كه عمل جراحي انجام دهيد. اين عمل جراحي مي‌تواند توسط لاپاراسكوپي انجام شود. اين روش در محيط بيمارستان انجام مي‌شود كه ممكن است نياز باشد يك روز در بيمارستان بستري شويد.
مراحل انجام عمل لاپارسكوپي به صورت زير است:
- در ابتدا ماده بيهوشي به شما تزريق مي‌شود تا حين عمل دردي را احساس نكنيد.
- جراح شكاف‌هاي كوچكي را بر روي شكم شما ايجاد مي‌كند تا به اندام‌هاي تناسلي شما دسترسي داشته باشد.
- سپس تيوپي كه در انتهاي آن چراغي متصل است (لاپاراسكوپ) را از طريق يكي از اين شكاف‌ها به داخل بدن مي‌فرستد. بدين وسيله جراح مي‌تواند داخل بدن شما را مشاهده كند.
- جراح ابزارهاي كوچك كمكي ديگري را جهت رفع پيچ‌خوردگي تخمدان، از طريق شكاف‌هاي ايجاد شده وارد بدن مي‌كند.
- در حين عمل جراح ممكن است عامل ايجاد كننده پيچ‌خوردگي چون كيست‌ها را از بدن خارج كند.
- سپس جراح ميزان جريان خون بازگشتي به تخمدان را بررسي مي‌كند.
- در نهايت تمامي ابزارهايي كه جهت عمل جراحي به داخل بدن وارد شده‌اند را خارج مي‌كند.

عوارض پيچ‌خوردگي رحم
يكي از عوارض پيچ‌خوردگي تخمدان نكروزيس است. نكروزيس يعني مرگ بافت تخمدان به دليل عدم رسيدن خون به آن. در حين عمل جراحي، جراح ممكن است اين بافت تخمدان مرده را از بدن خارج كند كه مي‌تواند باعث ناباروري شود. زيرا تخمدان‌ها وظيفه آزادسازي تخمك جهت باردارشدن را دارند. با اين حال، اگر جراح بافت تخمدان مرده را از بدن خارج نكند، ممكن است فرد به عفونت‌هاي تخمدان دچار شود كه مي‌تواند باعث آبسه يا پريتونيت شود.
در نتيجه در صورتي كه دچار پيچ‌خوردگي تخمدان هستيد، ضروري است كه اقدامات لازم را انجام دهيد تا مطمئن شويد كه بافت تخمدان‎ به درستي كار مي‌كند و به اندازه كافي خون دريافت مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۵:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

علت پيچ خوردگي تخمدان، نحوه درمان با لاپاراسكوپي

علت پيچ خوردگي تخمدان، نحوه درمان با لاپاراسكوپي



پيچ‌ خوردگي تخمدان به شرايطي گفته مي‌شود كه در آن تخمدان در اطراف ليگامن‌هايي كه آن را نگه داشته‌اند، بپيچد.

پيچ‌ خوردگي تخمدان به شرايطي گفته مي‌شود كه در آن تخمدان در اطراف ليگامن‌هايي كه آن را نگه داشته‌اند، بپيچد. اين پيچ‌خوردگي مي‌تواند باعث عدم رسيدن خون به تخمدان و لوله‌هاي فالوپ شود.
پيچ‌خوردگي تخمدان داراي علائم مختلفي از جمله درد شديد است، زيرا تخمدان ديگر به اندازه كافي خون دريافت نمي‌كند. اگر براي مدت طولاني به آن خون نرسد، ممكن است اين بافت بميرد.
پيچ‌خوردگي تخمدان معمولا براي يك تخمدان اتفاق مي‌افتد كه به آن ovarian torsion و يا adnexal torsion هم مي‌گويند.

احتمال رخ‌دادن پيچ‌خوردگي تخمدان چقدر است؟
احتمال رخ‌دادن پيچ‌خوردگي تخمدان دقيقا معلوم نيست ولي به نظر پزشكان اين يك اتفاق نادر است. زماني كه خانمي داراي كيست‌هاي تخمدان باشد، شانس پيچ‌خوردگي تخمدان در آن بيشتر است.

علائم پيچ‌خوردگي تخمدان چيست؟
پيچ‌خوردگي تخمدان مي‌تواند باعث موارد زير شود:
- درد ناگهاني و شديد در زير شكم
- حالت تهوع
- استفراغ
- تب
- خونريزي غيرطبيعي
تشخيص دادن پيچ‌خوردگي تخمدان مشكل است زيرا علائم آن شبيه به علائم سنگ كليه، آپانديس، عفونت دستگاه ادراري، التهاب روده و معده و … مي‌باشد.

دلايل ايجاد پيچ‌خوردگي تخمدان چيست؟
خانم‌هايي كه بين سن ۲۰ تا ۴۰ سال را دارند، بيشتر احتمال دارد به پيچ‌خوردگي تخمدان دچار شوند. اگرچه كه در همه سنين، از خردسالگي تا پس از يائسگي هم ممكن است اتفاق بيفتد.
در برخي مواقع، وجود كيست يا توده در تخمدان مي‌تواند تخمدان را جابه‌جا كند. اين وزن اضافه يا وجود توده (سرطان) در تخمدان مي‌تواند باعث شود كه تخمدان در اطراف ليگامان‌هايي كه آن را نگه داشته‌اند، بپيچد.
يكي ديگر از دلايل رايج پيچ‌خوردگي تخمدان، ليگاماني است كه اندازه آن از حد معمول بزرگتر است و تخمدان را به رحم متصل مي‌كند. همچنين تكنولوژي‌هايي جديدي كه به توليدمثل كمك مي‌كنند همانند روش‌هاي ايجاد تخمك‌گذاري از ديگر عوامل افزايش احتمال پيچ‌خوردگي تخمدان است.
علاوه بر خانم‌هايي كه باردار نيستند، خانم‌هاي باردار هم ممكن است به اين عارضه دچار شوند. در اوايل دوره بارداري، خانم‌ها ممكن است به كيست‌هاي كورپوس لوتئوم دچار شوند كه باعث ايجاد پيچ‌خوردگي تخمدان مي‌شوند.
از ديگر دلايل اين عارضه مي‌توان به افزايش سطح هورمون در دوره بارداري اشاره كرد كه باعث شل شدن بافت‌هاي بدن از جمله ليگامان‌هايي مي‌شود كه تخمدان‌ها را در محل خود نگه مي‌دارند.

استفاده از روش لاپاراسكوپي جهت درمان پيچ‌خوردگي تخمدان
در صورتي كه دچار پيچ‌خوردگي تخمدان هستيد، ممكن است پزشك پيشنهاد كند كه عمل جراحي انجام دهيد. اين عمل جراحي مي‌تواند توسط لاپاراسكوپي انجام شود. اين روش در محيط بيمارستان انجام مي‌شود كه ممكن است نياز باشد يك روز در بيمارستان بستري شويد.
مراحل انجام عمل لاپارسكوپي به صورت زير است:
- در ابتدا ماده بيهوشي به شما تزريق مي‌شود تا حين عمل دردي را احساس نكنيد.
- جراح شكاف‌هاي كوچكي را بر روي شكم شما ايجاد مي‌كند تا به اندام‌هاي تناسلي شما دسترسي داشته باشد.
- سپس تيوپي كه در انتهاي آن چراغي متصل است (لاپاراسكوپ) را از طريق يكي از اين شكاف‌ها به داخل بدن مي‌فرستد. بدين وسيله جراح مي‌تواند داخل بدن شما را مشاهده كند.
- جراح ابزارهاي كوچك كمكي ديگري را جهت رفع پيچ‌خوردگي تخمدان، از طريق شكاف‌هاي ايجاد شده وارد بدن مي‌كند.
- در حين عمل جراح ممكن است عامل ايجاد كننده پيچ‌خوردگي چون كيست‌ها را از بدن خارج كند.
- سپس جراح ميزان جريان خون بازگشتي به تخمدان را بررسي مي‌كند.
- در نهايت تمامي ابزارهايي كه جهت عمل جراحي به داخل بدن وارد شده‌اند را خارج مي‌كند.

عوارض پيچ‌خوردگي رحم
يكي از عوارض پيچ‌خوردگي تخمدان نكروزيس است. نكروزيس يعني مرگ بافت تخمدان به دليل عدم رسيدن خون به آن. در حين عمل جراحي، جراح ممكن است اين بافت تخمدان مرده را از بدن خارج كند كه مي‌تواند باعث ناباروري شود. زيرا تخمدان‌ها وظيفه آزادسازي تخمك جهت باردارشدن را دارند. با اين حال، اگر جراح بافت تخمدان مرده را از بدن خارج نكند، ممكن است فرد به عفونت‌هاي تخمدان دچار شود كه مي‌تواند باعث آبسه يا پريتونيت شود.
در نتيجه در صورتي كه دچار پيچ‌خوردگي تخمدان هستيد، ضروري است كه اقدامات لازم را انجام دهيد تا مطمئن شويد كه بافت تخمدان‎ به درستي كار مي‌كند و به اندازه كافي خون دريافت مي‌كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۴:۴۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

برخورد با عوامل برگزاري مراسم عروسي در ايام فاطميه مدنظر قرار گيرد

امام جمعه دزفول:

برخورد با عوامل برگزاري مراسم عروسي در ايام فاطميه مدنظر قرار گيرد

تشريفات مجالس تهران

دزفول-ايرنا- امام جمعه دزفول با تاكيد بر لزوم حفظ حرم ايام فاطميه گفت: بايد با عوامل برگزاري مراسم عروسي و موسيقي در ايام فاطميه برخورد شود.


به گزارش ايرنا، حجت الاسلام سيد محمدعلي قاضي دزفولي روز شنبه در نشست شوراي فرهنگ عمومي در دفتر امام جمعه ضمن تسليت ايام فاطميه و شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: موسيقي در دزفول وضعيت نامناسبي دارد كه لازم است پليس اماكن در اين خصوص فعال و تالارهاي متخلف تعطيل شوند.


وي خواستار اعلام ممنوعيت برگزاري مراسم عروسي و موسيقي در ايام فاطميه از طريق راديو شد و ادادمهه داد؟: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي گروه‌هاي موسيقي را كنترل كند.


امام جمعه دزفول همچنين درخصوص سگ گرداني نيز گفت: لايحه‌اي در كشور درخصوص سگ گرداني و نگهداري از ساير حيوانات در حال تنظيم است كه به زودي ارائه مي‌شود.

وي با انتقاد از وضعيت حجاب اين موضوع را يك مشكل سراسري دانست و از نبود اراده جدي براي برخورد با اين معضل اظهار تاسف كرد.

حجت الاسلام قاضي دزفولي بيان كرد: بايد در هواپيما و فرودگاه‌ها درخصوص حجاب تذكر داده شود.


امام جعه دزفول همچنين درخصوص نكوداشت فرهيختگان دزفول نيز گفت: نكوداشت دانشمند فرهيخته حجت الاسلام عبدالحسين خسروپناه باب خوبي است كه در دزفول باز مي‌شود.


وي با تاكيد بر لزوم تجليل از علماي دزفول تا زماني كه در قيد حيات هستند، افزود: اميدواريم بتوانيم اين فرهيختگان را به خوبي به مردم معرفي و از آنها براي مقابله با جنگ فرهنگي و نرم دشمن استفاده كنيم.

حجت الاسلام قاضي دزفولي در آستانه ۹ دي و روز بصيرت، سالگرد حاج قاسم سليماني و آيت اله مصباح يزدي را گرامي داشت.


رئيس اداره تبليغات اسلامي دزفول نيز در اين نشست گفت: امسال دهه بصيرت با شهادت حضرت فاطمه مقارن شده و مورد توجه شيعيان قرار گرفته است.

حجت الاسلام احسان خاكي با اشاره به همزماني شهادت حاج قاسم سليماني و آيت آله مصباح يزدي با شهادت حضرت فاطمه (س) افزود: بايد در دهه بصيرت امسال جوش وخروش بيشتري ايجاد شود.


وي ادامه داد: برگزاري نشستي پيرامون افكار علامه مصباح يزدي، ترويج مكتب حاج قاسم، شب شعر مقاومت و محافل قرآني از جمله برنامه‌هاي دهه بصيرت در شهرستان دزفول است.


حسن پوركياني دبير ستاد دهه فجر دزفول نيز گفت: ۱۸ كميته براي اجراي برنامه‌هاي دهه فجر تشكيل خواهد شد كه همه نهادها در آن مشاركت خواهند داشت.

وي افزود: راهپيمايي ۲۲ بهمن نيز طبق نظر ستاد كرونا اجرا خواهد شد.


رضا جوروند رئيس اداره كتابخانه‌هاي عمومي شهرستان دزفول نيز گفت: در حالي كه تعداد كافه‌ها و رستوران‌هاي دزفول روز به روز در حال افزايش است فقط سه كتابفروشي معراج، رشد و وارثين در دزفول فعالند.

وي افزود: براي حمايت از كتابفروشي‌ها پيشنهاد شد هر ساله نمايشگاه بزرگ كتاب برگزار شود.

مرتضي بدخشان مدير موسسه دزفول شناسي نيز در اين نشست اظهارداشت: ۹۰ پژوهشگر در اين موسسه وجود دارد و تاكنون بيش از ۱۰۰ عنوان كتاب در موضوع دزفول چاپ شده است.


وي با بيان اينكه موسسه دزفول شناسي، كتاب‌ها يا مطالبي كه درخصوص دزفول شناسي منتشر مي‌شوند را رصد مي‌كند، افزود: متاسفانه در ۲ دهه گذشته اتفاقات نامطلوبي در اين حوزه افتاده و كتاب‌هايي چاپ شده كه هيچ منبع علمي ندارند.


مدير موسسه دزفول شناسي بيان كرد: اين كتاب‌ها براي افرادي كه اطلاعات كافي ندارند در آينده منبع نادرستي مي‌شوند كه بايد جلوي چاپ آنها گرفته شود.


وي گفت: در شرايط كرونايي، در حالي كه زمينه و زيرساخت حضور كودكان در فضاي مجازي فراهم نبود كودكان وارد اين فضا شدند كه همين امر فردا براي خانواده‌ها مشكل ساز خواهد شد؛ لازم است مديران فرهنگي در اين خصوص چاره انديشي كنند.


قاليشويي لويزا

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۷:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع: