onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

اجراي طرح عملياتي پليس فتا بر عليه شايعه سازي در فضاي مجازي

معاون فرهنگي اجتماعي پليس فتا انتظامي كشور از اجراي طرح عملياتي پليس فتا بر عليه شايعه سازي در فضاي مجازي در كليه واحد‌هاي انتظامي پليس فتا در سراسر كشور خبر داد و گفت: با عوامل توليد و يا منتشركنندگان اينگونه محتوا‌ها برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گزارش سايت طلا ، سرهنگ رامين پاشايي با اشاره به شايعه‌هاي كذب در كشور با اهداف مغرضانه گفت: در راستاي مقابله با اين پديده مجرمانه طرح عملياتي در كليه واحد‌هاي انتظامي پليس فتا در سراسر كشور آغاز شده است. بر اساس رصد‌هاي صورت گرفته در فضاي مجازي كاملا مشخص است سطح توليد و انتشار شايعات با اهداف مغرضانه، توطئه، تخريب روابط بين المللي، ايجاد جو بي‌اعتمادي و القا حس نااميدي در هموطنان صورت گرفته است.

به گفته معاون فرهنگي اجتماعي پليس فتا انتظامي كشور تمامي جريانات خبري منتشره در اين خصوص در فضاي مجازي مرتبط با كشور ايران، در كارگروه‌هاي ويژه رصد و پايش پليس فتا مورد تجزيه و تحليل قرار مي‌گيرد و در صورت مواجه با موارد خلاف واقعه و انتشار اخبار جعلي و كذب برخورد قضائي با شايعه سازان در دستور كار قرار مي‌گيرد.

مقالات بيشتر:تشريفات مجالس غرب تهران

سرهنگ پاشايي گفت: اولويت اصلي پليس فتا در برخورد با هر گونه محتواي كذب و جعلي در فضاي مجازي پاكسازي و بر طرف كردن آلودگي‌هاي مربوطه و در مرحله اول توجيه مرتكبان اينگونه جرايم است وليكن در صورت تكرار و يا انتشار به نحوي كه داراي ضرر و زيان مادي، معنوي و خسارات روحي و رواني فراوان در جامعه باشد با عوامل توليد و يا منتشر كنندگان برابر قانون برخورد خواهد شد.

به گفته اين مقام مسئول تاكنون تعدادي افراد در اين حوزه مورد شناسايي قرار گرفته اند و ضمن هماهنگي با مراجع قضائي پس از احضار ضمن تكميل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع ذي صلاح ارسال شده اند.

سرهنگ پاشايي گفت: برابر بررسي‌هاي فني و تخصصي صورت گرفته مشخص شده است حجم وسيعي از محتواي شايعه و كذب از سوي معاندان و مغرضان در خارج از مرز‌هاي آبي و خارجي كشور عزيزمان با تكنيك خاص از جمله تقطيع و تحريف واقعيت توليد و منتشر مي‌شود كه متاسفانه تعدادي افراد در داخل كشور نيز به صورت عمدي و سازمان يافته و يا غير تعمدي نسبت به انتشار آن اقدام مي‌كنند.

به گفته اين مقام سايبري برابر واكاوي انجام شده مشخص شد اين گونه محتوا‌ها هيچ گونه سنخيت و تعلق مكان و زماني به كشور ايران نداشته و اهداف اصلي انتشار اين محتوا‌هاي توليدي غير واقعي كه در زمان‌هاي خاص منتشر مي‌شود صرفا پيگيري اهداف مغرضانه معاندين نظام است.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۶:۴۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

كروناي XE به ايران رسيد؟

با وجود تعطيلات سال نو، مسافرت‌ها و بازگشايي مدارس كه همگي عوامل خطر انتشار ويروس هستند، طبيعتا انتظار ازدياد تعداد ابتلا وجود داشت.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، عضو كميته علمي كرونا با اشاره به جهش XE سويه اميكرون و با بيان اينكه به احتمال زياد اين سويه‌هاي تركيبي هنوز به كشور ما نيامده است، گفت: اكنون از ديدگاه سرايت پذيري سويه‌هاي تركيبي از جمله سويه XE بين ۱۰ تا ۴۰ درصد سرايت بيشتري دارند، اما از نظر كشندگي و افزايش شدت بيماي خوشبختانه هنوز گزارشي نداشتيم كه بگويد شدت در اين زمينه بيشتر است.

دكتر مجيد مختاري، با اشاره به اينكه روند كاهشي كرونا را تا حدود دو هفته قبل در كشور شاهد بوديم، گفت: اما آرام آرام روند صعودي موارد ابتلا كه پيش‌بيني مي‌كرديم را شاهديم ولي از نظر مرگ و مير خوشبختانه شرايط كاهشي است؛ هرچند كه حتي يك مرگ هم براي ما زياد است اما نسبت به حدود دو ماه قبل، اكنون تعداد مرگ و مير خيلي كمتر است و اين موارد مرگ و مير نيز بازتاب بيمارانِ دو الي سه هفته قبل هستند. اگر در حال حاضر روند ابتلا صعودي باشد، احتمال دارد طي هفته‌هاي آتي مرگ و مير هم افزايش يابد اما اميدواريم به اعداد بالاي قبلي نرسيم.

وي افزود: با وجود تعطيلات سال نو، مسافرت‌ها و بازگشايي مدارس كه همگي عوامل خطر انتشار ويروس هستند، طبيعتا انتظار ازدياد تعداد ابتلا وجود داشت. بنابراين براي روزهاي آتي نوسانات ادامه خواهد داشت و به نظر نمي‌رسد رفتار ويروس با وجود سويه‌هاي جديد و تركيبي تغيير كرده باشد كه به دنبال اين موضوع هم در سطح جهاني پيش‌بيني نمي‌شود كه دچار جهش وحشتناك جديدي شده باشيم.

مقالات بيشتر:باغ تالار

وي همچنين تاكيد كرد: نبايد با اسم امواج بيماري، جامعه را تهييج كنيم؛ اگر پروتكل‌هاي بهداشتي رعايت شود، مهماني‌ها و دورهمي‌ها كاهش يابد، احتياطات لازم در وسايل حمل و نقل عمومي صورت گيرد، زدن ماسك در اماكن سربسته اجباري باشد و... احتمالا نوسانات را خواهيم داشت، ولي اينكه آيا موج هفتم بروز خواهد كرد يا خير، نياز است تا زمان بگذرد كه بتوان نظر داد.

او درباره گسترش شيوع بيماري به دنبال تغيير رفتارها در نوروز از جمله سفرها، افزود: احتمالا افزايش موارد، ناحيه‌اي خواهد بود و اگر همين روند رشد بيماري طي شود، شرايط آنچنان هشدار دهنده نخواهد بود.

مختاري در خصوص سويه در گردش كرونا در كشور، اظهار كرد: به طور كلي بر اساس اطلاع بنده سويه BA۲ در كل دنيا غالب است و به نظر نمي‌رسد ما هم از دنيا مجزا باشيم. اينطور نيست كه تمام سويه‌ها را پيگيري كنيم، ما با اپيدميولوژي ناحيه‌اي و جهاني هم جلو مي‌رويم و نمونه برداري‌ها براي سويه‌هاي متفاوت انجام مي‌شود ولي نه به طور دائم و تمام نمونه‌ها؛ بر اساس اطلاعات بنده از هر ۱۰۰۰ نمونه يك نمونه براي توالي يابي ژنتيكي فرستاده مي‌شود. تا جايي كه اطلاع دارم تا پيش از سال جديد سويه BA۲ غالب بوده است كما اينكه در دنيا هم شرايط چنين است.

وي درباره شيوع يا عدم شيوع سويه تركيبي از دو زيرواريانت BA۲ و BA۱ تحت عنوان XE در ايران، تصريح كرد: خيلي زود است كه در اين مورد صحبت كنيم. برخي كشورهاي اروپايي از جمله انگلستان كه توالي‌يابي ژنتيكي زيادي از ويروس انجام مي‌دهند، اين موضوع را اعلام كردند. تعداد سويه‌هاي تركيبي كه تركيب‌هاي متفاوتي از خود اميكرون يا دلتا با اميكرون است توسط اين كشورها اعلام شده است، اما هنوز در حدي نيست كه حتي سازمان بهداشت جهاني نظر دهد. تعداد موارد بسيار پايين است و به احتمال زياد اين سويه‌ها در كشور ما نيامده است مگر اينكه طي ماه‌هاي آتي با افزايش سفرهاي خارجي اين سويه هم وارد كشور شود.

مختاري گفت: اكنون از ديدگاه سرايت پذيري سويه‌هاي تركيبي از جمله سويه XE بين ۱۰ تا ۴۰ درصد سرايت بيشتري دارند اما از نظر كشندگي و افزايش شدت بيماي خوشبختانه هنوز گزارشي نداشتيم كه بگويد شدت در اين زمينه بيشتر است.

عضو كميته علمي كرونا درخصوص آموزش حضوري در مدارس نيز به ايسنا،‌ گفت: قطعا در جلسه آتي كميته علمي كرونا در اين زمينه صحبت خواهيم كرد و جهت‌گيري لازم هم صورت مي‌گيرد. بايد ببينيم نظر جمعي كميته چه خواهد بود. البته به طور كلي ما پيش‌بيني از افزايش ابتلا در ميان كودكان را داريم و اين افزايش نه تنها در كودكان كه در بزگسالان هم مشاهده مي‌شود. اميدواريم در بازبيني اين موضوع از بار بيماري در كودكان هم كاسته شود. همواره پيشگيري و احتياط، تاكيد اصلي ما است. اينكه فكر كنيم كرونا تمام شده و به زندگي عادي برگرديم صدمه زيادي به بسياري از كشورهاي دنيا زده است و تمام رعايت‌ها از جمله فاصله فيزيكي،‌ زدن ماسك و... همواره ضروري است.

مقالات ديگر:دفتر وكالت غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۵۸:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

شرايط و راهنماي دريافت وام ازدواج در سال ۱۴۰۱

تشكيل زندگي براي زوج هاي جوان در اين روزها يكي از دغدغه هاي مهم جامعه است. دولت براي كاهش فشارهاي ايجاد شده براي ازدواج جوانان، وامي را به عنوان وام ازدواج براي زوج هاي جواني كه ازدواج كرده اند پرداخت مي كند.

 همه افرادي كه در سال جاري و يا سال هاي گذشته ازدواج كرده اند؛ اما اقدام به دريافت وام ازدواج نكرده اند، مي توانند مراحل ثبت نام وام ازدواج را انجام دهند و وام خود را طبق تعرفه جديد دولت دريافت كنند.

 نحوه ثبت نام وام ازدواج در سال ۱۴۰۱ براي زوجين جوان را در ادامه شرح مي دهيم.

مراحل ثبت‌نام و اخذ تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج

۱. مطالعه دقيق شرايط و دستورالعمل اخذ وام ازدواج، قبل از ثبت‌نام

۲. ثبت‌نام و تكميل فرم مربوطه از طريق سامانه تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به آدرس ve.cbi.ir براي هر يك از زوجين به صورت جداگانه

۳. دريافت كد رهگيري ۱۰ رقمي

۴. مراجعه به سايت پس از تعيين شعبه، جهت اطلاع از شعبه عامل اعطاي وام ازدواج. (مدت زماني تعيين شعبه از سوي بانك‌ها با توجه به ميزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطاي بانك، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.)

۵. مراجعه به شعبه معرفي شده ظرف حداكثر ۱۲ روز كاري، با به همراه داشتن مدارك لازم

۶. اتمام مراحل اخذ وام در شعبه مربوطه

مقالات بيشتر:باغ تالار شرق تهران

شرايط دريافت تسهيلات ازدواج

۱. دارا بودن تابعيت كشور جمهوري اسلامي ايران

۲. به هر يك از زوجين مبلغ ۱۲۰ ميليون تومان تسهيلات ازدواج تعلق مي‌گيرد.

تبصره ۱. به استناد مفاد جز (۱) بند (الف) تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ كل كشور، به هر يك از زوجين مبلغ ۱۲۰ ميليون تومان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق مي‌گيرد.

تبصره ۲. به متقاضياني كه سن ازدواج آنها در زوج‌ها زير ۲۵ سال و در زوجه‌ها زير ۲۳ سال است، مبلغ ۱۵۰ ميليون تومان تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق مي‌گيرد.

تبصره ۳. كليه شهروندان ايراني خارج از كشور كه گواهي ازدواج آن‌ها توسط سفارت جمهوري اسلامي ايران در خارج از كشور صادر شده، قادر به ثبت‌نام بوده و گواهي ازدواج آن‌ها كه ممهور به مهر كنسولگري ايران در كشور مذكور مي‌باشد، به عنوان سند ازدواج تلقي مي‌شود.

تبصره ۴. اقرارنامه ازدواج يا هر مدرك مشابه كه در ساير اديان رسمي توسط مراكز اقليت‌هاي ديني در داخل كشور مورد تأييد قرار گيرد، معادل عقدنامه تلقي گرديده و اين متقاضيان نيز قادر به ثبت‌نام خواهند بود.

۳. دارا بودن كارت ملي (موقت يا دائم) و كد پستي محل سكونت متقاضي.

۴. با توجه به امكان اعطاي تسهيلات ازدواج به هر ايراني، چنان‌چه متقاضي وام ازدواج قبلاً از تسهيلات موصوف استفاده نكرده باشد، (علي‌رغم ازدواج دوم يا بيشتر) مي‌تواند از تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج بهره مند شود. (توجه: به هر يك از متقاضيان صرفاً يك مرتبه تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج تعلق مي‌گيرد. )

۵. تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به زوج‌هايي كه تاريخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷ باشد و تاكنون وام ازدواج دريافت نكرده‌اند، پرداخت مي‌شود.

۶. افرادي كه از سال گذشته متقاضي دريافت وام ازدواج بودند و در صف دريافت وام ازدواج قرار دارند، در صورتي كه تاريخ عقد آن‌ها بعد از ۰۱/‏۰۱/‏۱۳۹۷ باشد و تاكنون وام ازدواج دريافت نكرده‌اند، مي‌توانند در سقف‌هاي مصوب بودجه ۱۴۰۱ از تسهيلات فوق‌الذكر بهره‌مند شوند.

۷. تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج به افراد بالاي ۵۰ سال تعلق نمي‌گيرد.

مدارك مورد نياز وام ازدواج

۱. اصل و كپي سند ازدواج

۲. اصل و كپي كليه صفحات شناسنامه‌هاي زوجين

۳. اصل و كپي شناسنامه‌هاي ضامن

۴. اصل و كپي كارت ملي (موقت يا دائم) زوجين

۵. اصل و كپي كارت ملي (موقت يا دائم) ضامن

۶. كد پستي ده رقمي و آدرس كامل محل سكونت زوجين

۷. كد رهگيري ده رقمي دريافتي از سايت پس از مرحله ثبت نام

شرايط پرداخت وام ازدواج

تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج براي هريك از زوج‌ها، مبلغ يكصد و بيست ميليون (۱۲۰.۰۰۰.۰۰۰) تومان با دوره بازپرداخت ده ساله با اخذ يك ضامن معتبر و سفته است.

بانك‌ها مكلف‌اند مبتني بر اعتبارسنجي متقاضيان، حداكثر با اخذ سفته از متقاضي و يا يك ضامن معتبر به پرداخت تسهيلات اقدام كنند.

ثبت‌نام تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج

كليه متقاضيان وام ازدواج كه واجد شرايط فوق هستند، ابتدا بايد با مراجعه به سامانه تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج سايت ثبت‌نام كرده و فرم مربوطه را تكميل كنند؛ بر اين اساس و در صورت موفقيت‌آميز بودن مراحل ثبت‌نام، يك كد رهگيري ۱۰ رقمي كه كاملاً محرمانه بوده و مربوط به متقاضي است، به شخص ثبت‌نام كننده داده مي‌شود.

متقاضيان موظف هستند جهت اطلاع از وضعيت ثبت‌نام خود و نام شعبه مربوطه، جهت مراجعه براي اخذ وام ازدواج، به سامانه تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج مراجعه كنند و در صورتي كه شعبه عامل اعطاي وام براي متقاضي تعيين شده باشد، بايد با در دست داشتن مدارك مورد نياز، ظرف مدت زماني كه از طرف سايت اعلام مي‌شود، به شعبه مربوطه مراجعه كرده و نسبت به اتمام مراحل اخذ وام اقدام كنند. بديهي است در صورت عدم مراجعه متقاضيان در زمان تعيين شده، ثبت نام آن‌ها كان لم يكن تلقي مي‌شود.

 

ذكر اين نكته ضروري است كه مدت زمان تعيين شعبه از سوي بانك‌ها با توجه به ميزان منابع قرض‌الحسنه قابل اعطاي بانك، مورد اقدام قرار خواهد گرفت.

متقاضي دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج پس از تعيين شعبه ظرف حداكثر ۱۲ روز كاري، فرصت دارد با به همراه داشتن مدارك لازم به شعبه معرفي شده، مراجعه كند. همچنين در صورت عدم مراجعه به شعبه مربوطه در مدت زمان تعيين شده، اطلاعات ثبت نامي متقاضي حذف خواهد شد.

متقاضيان دريافت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج، پس از پذيرش توسط شعب بانك‌ها، حداكثر ظرف مدت ۴۵ روز كاري بايد نسبت به تكميل مدارك مورد نياز اقدام كنند و در صورت عدم تكميل مدارك، نام متقاضي از سامانه مربوطه حذف مي‌شود تا امكان بهره‌مندي ساير متقاضيان در صف از تسهيلات مذكور و شفافيت عملكرد بانك‌ها به عمل آيد.

مدت بازپرداخت تسهيلات و كارمزد وام ازدواج

مدت بازپرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج ۱۰ ساله و نرخ كارمزد ۴ درصد است.

اقساط مربوطه ۱۲۰ ماهه بوده و سررسيد اولين قسط و كارمزد آن، يك ماه پس از پرداخت تسهيلات ياد شده است.

در پايان يادآور مي‌شود كه بانك‌ها در سال ۱۴۰۰ نسبت به پرداخت بيش از ۸۰ هزار ميليارد تومان به ۹۲۴ هزار متقاضي تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج اقدام كردند و از ابتداي سال جاري تا روز شانزدهم فروردين‌ماه حدود ۶۵ هزار فقره ثبت‌نام تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج در سامانه مربوطه انجام شده است. بر اين اساس، بانك مركزي و شبكه بانكي كشور، خود را ملزم به اجراي قوانين در راستاي تكريم مردم و جوانان دانسته است و در سال جاري نيز به روال سال‌هاي گذشته نسبت به انجام وظايف و تكاليف خود به ويژه درخصوص پرداخت تسهيلات قرض‌الحسنه ازدواج، اقدام خواهند كرد.

منبع: ايمنا

مقالات ديگر:دفتر عقد غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۰۵:۵۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

جزئيات وام ۱۰۰ ميليون توماني بانك ملي + مقدار اقساط

بانك ملي ايران به منظور متنوع سازي خدمات خود و براي كمك به بهبود سطح اشتغال جامعه و همچنين در راستاي اهداف اجتماعي‌اش، به مستمري بگيران سازمان بهزيستي، بنياد شهيد و امور ايثارگران و كميته امداد امام خميني وام خوداشتغالي پرداخت مي‌كند. مبلغ اين تسهيلات حداكثر ۱۰۰ ميليون تومان است.

به گزارش كاماپرس، تسهيلات خوداشتغالي به صورت قرض الحسنه و با كارمزد ۴ درصد به مشتريان پرداخت مي‌شود. متقاضياني كه خواهان اين تسهيلات هستند بايد از كميته امداد يا بنياد شهيد و امور ايثارگران يا سازمان بهزيستي نامه دريافت كنند و آن را به يكي از شعب بانك ملي ارائه دهند. ضمنا اين افراد بايد در يكي از شعب بانك ملي حساب قرض الحسنه داشته باشند يا اين سپرده را تشكيل دهند. در اين تسهيلات، موجودي سپرده قرض الحسنه وام گيرنده مسدود نخواهد شد و افراد قبل از تسويه اقساط، امكان استفاده از مبلغ حساب خود را دارند.

مقالات بيشتر:خريدار فرش دستباف

افرادي كه خواهان دريافت اين نوع تسهيلات تا سقف ۵۰ ميليون تومان هستند، بايد دو ضامن رسمي به بانك ارائه دهند. در صورتي كه به فردي ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات تعلق بگيرد، علاوه بر ضامن، بايد سند ملكي هم به شعبه بانك ارائه شود. حداكثر مدت زمان بازپرداخت اين وام ۸۴ ماه اعلام شده است.

ديگر شرايط وام خود اشتغالي بانك ملي ايران

طبق قانون بانكي، وام‌گيرنده نبايد در سيستم بانكي بدهي يا چك برگشتي داشته باشد. در صورتي كه وام‌گيرنده اقساط را به موقع نپردازد، بايد بدهي خود را با نرخ وجه التزام ۱۲ درصد بدهد. پرداخت هزينه جانبي تشكيل پرونده و كارمزد هم برعهده وام‌گيرنده است.

اگر بانك به متقاضي ۱۰۰ ميليون تومان تسهيلات را با نرخ كارمزد ياد شده و تعيين مدت زمان بازپرداخت ۸۴ ماهه، اعطا كند، مبلغ اقساط براي وي يك ميليون و ۱۹۰ هزار و ۴۷۶ تومان خواهد بود.

مقالات ديگر:وكيل خوب در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۲۷:۳۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

"دوز چهارم" واكسن در راه است؟

 

معاون مركز بهداشت استان كرمانشاه از شروع تزريق دوز چهارم واكسن كرونا براي افراد داراي بيماري زمينه‌اي خبر داد.

ناطقان: دكتر سارا شاه آبادي در گفت و گو با ايسنا، با اشاره به استمرار بيماري كرونا و احتمال ورود سويه هاي جديد و تركيبي، گفت: در همين راستا قبل از نوروز امسال تزريق دوز چهارم واكسن كرونا براي افراد داراي بيماري زمينه اي شروع شد.

شاه آبادي خاطرنشان كرد: اين دوز جديد، چهار ماه پس از دوز سوم، تزريق مي شود.

معاون مركز بهداشت استان كرمانشاه افزود: در خصوص تزريق دوز چهارم براي ساير افراد هنوز دستورالعملي ابلاغ نشده و همه چيز بسته به شرايط ويروس كرونا و وضعيت آن در سطح جامعه دارد.

مقالات بيشتر:قاليشويي غرب تهران

شاه آبادي با بيان اينكه تاكنون بيش از 40 درصد جمعيت هدف استان (افراد بالاي 18 سال) دوز سوم واكسن كرونا را دريافت كرده اند،گفت: در حال حاضر تاكيد بسياري بر تزريق دوز سوم وجود دارد، چرا كه بدون تزريق اين دوز ايمني لازم در برابر ويروس كرونا  ايجاد نمي شود.

وي افزود: با توجه به احتمال ورود سويه هاي جديد و امكان جهش دوباره ويروس كرونا و شيوع سويه هاي تركيبي،در حال حاضر تزريق دوز سوم از اهميت بسياري بر خوردار است.

معاون مركز بهداشت استان كرمانشاه با اشاره به بازگشايي مدارس بر واكسيناسيون هرچه سريعتر دانش آموزان تاكيد كرد و افزود: ضروري است با توجه به خطراتي كه سويه اميكرون براي سنين پايين دارد، حتما والدين نسبت به واكسيناسيون دانش آموزان خود اقدام كنند.

شاه آبادي گفت: در حال حاضر حدود 15 درصد كودكان پنج تا 9 سال و حدود 30 درصد كودكان 9 تا 12 سال واكسن تزريق كرده اند كه نياز است اين ميزان افزايش يابد.

وي افزود: سويه "اميكرون" براي سنين پايين با خطرات بيشتري نسبت به سويه هاي قبلي همراه است و والدين بايد بحث واكسيناسيون فرزندان خود را جدي بگيرند.

مقالات ديگر:بهترين وكيل در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۲:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

مسكن امسال ارزان مي‌شود/ قيمت ملك در سراشيبي سقوط؟

مسوولان مي‌گويند امسال قطعا نرخ مسكن در تهران و ساير شهرها كاهش مي‌يابد و دولت ومجلس و شهرداري‌ها در اين زمينه برنامه‌ دارند.

به گزارش مشرق، افزايش نرخ مسكن طي سال‌هاي اخير در كشور بسياري از خانواده‌ها را با چالش‌هاي بزرگ اقتصادي همراه كرده و گران شدن اجاره‌بها و رشد نرخ مسكن سبب شده بخش اعظم درآمد خانواده‌ها به ويژه زوج‌هاي جوان به اين موضوع اختصاص يابد.

برخي رشد مسكن را ناشي از تورم و برخي ناشي از قفل شدن ساخت و ساز در كلانشهرها مي‌دانند مشكل هرچه هست دولت جديد تصميم براي تغيير و تحول در اين موضوع دارد. شهرداري تهران هم همسو با برنامه‌ دولت قرارگاه مسكن راه اندازي كرد و اواخر سال پيش تفاهم نامه‌هايي هم در اين راستا بين شهرداري، بنياد و مسكن و ... منعقد شد تا گرهي از مشكل مسكن در پايتخت كه جمعيت زيادي را در دل خود جاي داده است، باز شود. خانواده‌هاي زيادي در كشور اكنون برايشان اين سوال مطرح است كه مسكن امسال ارزان مي‌شود يا گران؟ يا  اصلا نرخ آن ثابت مي‌شود و تغييري نخواهد داشت؟

حتما نرخ مسكن كاهش مي‌يابد

درباره موضوع نرخ مسكن در سال جديد به سراغ احسان متوليان دبيركل مجمع شهرداران كلانشهرهاي ايران رفتيم. وي در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا در سال جاري نرخ مسكن تعديل مي‌شود يا خير و شهروندان منتظر كاهش نرخ مسكن در شهرها باشند يا خير، گفت: حتماً ان‌شاءالله اين موضوع محقق مي‌شود همايشي اواخر سال پيش معاونت شهرسازي شهرداري تهران با مشاركت انبوه‌سازان برگزار كرد و از معاونين كلانشهرها نيز دعوت به عمل آمد در اين همايش موضوع برنامه‌ها براي تعديل و كاهش نرخ مسكن و باز شدن قفل ساخت و ساز مورد بحث و گفت‌وگو و بررسي قرار گرفت.

مقالات بيشتر:خريدار فرش

وي افزود: تفاهم‌نامه‌اي هم اواخر سال پيش شهرداري تهران با بنياد مسكن و وزارت راه و شهرسازي برگزار كرد كه بر اين اساس برنامه ساخت و ساز در سال جاري گسترش مي‌يابد و جهش ساخت و ساز را شاهد خواهيم بود كما اينكه در كنار اين موضوع تشكيل قرارگاه مسكن در شهرداري تهران فعال شده است.

كاهش نرخ مسكن در تهران بر روي كاهش نرخ مسكن در شهرهاي ديگر هم تأثيرگذار است

دبيركل مجمع شهرداران كلانشهرهاي ايران ادامه داد: قطعا كاهش نرخ مسكن در تهران بر روي كاهش نرخ مسكن در شهرهاي ديگر هم تأثيرگذار است و هر زمان قيمت مسكن در تهران تغيير كرده به تدريج در ساير شهرها هم اثر گذاشته است.

با همكاري دولت موضوع ساخت و ساز را در شهرهاي مختلف بسط مي‌دهيم

متوليان خاطرنشان كرد:‌ برنامه‌هايي داريم كه با همكاري دولت موضوع ساخت و ساز را در شهرهاي مختلف بسط دهيم و با مشاركت مردم و دولت ان‌شاءالله جهش ساخت و ساز و بهبود وضعيت مسكن را در سال جاري شاهد خواهيم بود و نرخ مسكن كاهش بر همين اساس كاهش مي‌يابد.

 ساخت و ساز رونق مي‌يابد

 

مهدي چمران رئيس شوراي شهر تهران هم پيش از ابتلاي خود به كرونا و بستري در بيمارستان اظهارداشت: به هر حال مسأله ساخت و ساز با شرايط اقتصادي ارتباط مستقيم دارد و با توجه به اينكه شرايط اقتصادي را نسبت به قبل بازتر و روشن‌تر مي‌بينيم احساس مي‌كنيم به طور كلي نه در تهران بلكه در كل كشور موضوع ساخت و ساز رونق مي‌يابد تجربه نشان داده زمان‌هايي كه ساخت و ساز در تهران رونق مي‌گيرد اين موضوع به شهرهاي ديگر هم سرايت مي‌كند بنابراين با توجه به اين مسأله به نظر ما آينده روشن‌تري در مورد ساخت و ساز در تهران وجود دارد.

 در دوره پنجم مديريت شهري ساختمان سازي را قفل كردند

از طرفي بايد برنامه‌ريزي‌ها را به سمت بافت فرسوده پيش ببريم جلساتي با وزير مسكن و راه و شهرسازي برگزار شده و مديريت شهري و شورا بنا دارد كه رويكردها و سرمايه‌گذاري‌ها به سمت بافت فرسوده رود. متاسفانه در دوره پنجم مديريت شهري ساختمان سازي را قفل كردند و يك خود تحريمي ايجاد كردند و مشكلاتي در زمينه مسكن فراهم شد.در حال حاضر عقب‌ماندگي‌هاي جدي در زمينه نوسازي بافت فرسوده داريم و بايد در زمينه نوسازي كار را سرعت دهيم. بافت فرسوده در مواقعي مانند زلزله و ساير حوادث بسيار خطرساز است و بايد حتما فكري براي آن كرد. در زمينه مسكن در شهرهاي اطراف تهران البته بحث‌هاي ديگري مطرح است ولي در خود تهران بيشتر بايد سرمايه‌گذاري را به سمت بافت فرسوده ببريم.

مسكن امسال ارزان مي‌شود/ قيمت ملك در سراشيبي سقوط؟

چمران بيان داشت: ببينيد اين مسأله ابعاد پيچيده‌اي دارد به هر حال با رونق ساخت و ساز گره‌ها در اين زمينه باز مي‌شود دولت هم برنامه‌ريزي كرده كه سالانه حدود يك ميليون مسكن در اختيار مردم قرار دهد و بسازد و شهرداري هم همراستا با دولت اقداماتي را آغاز كرده زماني كه ساخت و ساز رونق يابد اين موضوع براي شهرداري‌ها هم اميدبخش است و اگر قفل ساخت و ساز باز شود قاعدتاً وضعيت مسكن بهتر مي‌شود و مي‌توان از رشد بيجا و بي‌محابا مسكن جلوگيري كرد و واحدهاي مسكوني راحت‌تر و سريع‌تر در اختيار شهروندان قرار گيرد به هر  حال زماني كه قفل ساخت و ساز باز شود و مصالح هم با قيمت متعادل باشد قيمت مسكن هم متعادل خواهد شد و ان‌شاءالله در اين راستا هم وضعيت بهتري در سال جديد خواهيم داشت.

در سال جديد شاهد اتفاقات مثبتي در حوزه مسكن خواهيم بود

كمال عليپور خنكداري عضو كميسيون عمران مجلس شوراي اسلامي هم در اين زمينه، اظهار داشت: در سال جديد شاهد اتفاقات مثبتي در حوزه مسكن خواهيم بود؛ زيرا هم دربودجه امسال مجلس تسهيلات خوبي براي مسكن در نظر گرفته است و هم دولت اقدامات سازنده اي انجام داده است.

اختصاص حدود ۴۵۰ ميليون تومان براي ساخت مسكن براي شهرها و كلانشهرها

وي افزود: در بودجه حدود ۴۵۰ ميليون تومان براي ساخت مسكن براي شهرها و كلانشهرها و حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ ميليون تومان هم براي روستاها ديده شده است همچنين دولت در ساخت مسكن اقدامات خوب و مثبتي را رقم زده است يعني حدود هفتصد و پنجاه هزار واحد مسكن را در سال جديد در دستور كار دارد.

عضو كميسيون عمران مجلس تاكيد كرد: قطعاً امسال شاهد كاهش قيمت مسكن خواهيم بود كه اين يك اتفاق مثبت و خبر خوبي براي مردم است.

 روند نزولي قيمت مسكن در كشور

عليپور تصريح كرد: در اواخر سال گذشته شاهد ركود در بازار مسكن بوديم كه اين ركود با اقدامات دولت و مجلس در سال جديد ادامه دار خواهد بود و شاهد روند نزولي قيمت مسكن در كشور خواهيم بود.

 

اين نماينده مردم در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به افزايش اجاره بهاي مسكن، بيان داشت: متاسفانه در كشور نظارت هايي بر روي بازار مسكن وجود ندارد يا اگر هم است بسيار ضعيف عمل مي كند. يعني اتحاديه‌ها كه با هدف بازوي كمكي دولت تشكيل شده اند يا تعزيرات حكومتي هر دوي آن ها بسيار ضعيف عمل مي‌كنند.

عزم‌ها براي كاهش نرخ مسكن جزم شد

خبرهاي خوش حوزه مسكن حالا يكي پسي از ديگري در راه است. به نظر مي‌رسد عزم شهرداري، دولت و مجلس براي كاهش نرخ مسكن جزم شده و حالا بايد منتظر ماند و بايد ديد نتيجه چه خواهد شد. آيا نرخ مسكن در سراشيبي سقوط است؟ و امسال چند خانواده صاحب خانه مي‌شود.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۷:۴۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

احتمال بارداري «ايران» بالاست

تيمي براي تغذيه « ايران» همچنين توله‌هاي احتمالي در صورت نخوردن شير مادر و پس زدن مادر درنظر گرفته شده است.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، سرپرست معاونت محيط زيست طبيعي سازمان حفاظت محيط زيست گفت: شواهد نشان مي‌دهد كه احتمال بارداري «ايران» - يوزپلنگ تحت اسارت در استان سمنان - بالاست.

حسن اكبري با اشاره به آخرين وضعيت «ايران» و «فيروز» اظهار كرد: جفت‌گيري در شرايط طبيعي انجام شد و برنامه ما اين است كه كمترين استرس را به ايران وارد كنيم. مي‌توان با روش سونوگرافي به‌طور دقيق از حاملگي مطلع شد اما چون اين روش نيازمند بيهوشي است از آن صرف نظر مي‌كنيم. علائم ظاهري نشاندهنده حاملگي «ايران» هستند.

مقالات بيشتر:روانشناس سعادت آباد

وي افزود: تا ۱۰ ارديبهشت ماه مي‌توان به طور دقيق درباره حاملگي ايران اظهار نظر كرد. در اين مدت تغذيه «ايران» كنترل مي‌شود اما رفت و آمد كاهش يافته تا كمترين فشار و استرس به گونه وارد شود همچنين بيماري‌هاي احتمالي با كمك تيم متخصصان و دامپزشكان استان سمنان كنترل مي‌شود.

اكبري اضافه كرد: يوزپلنگ گونه خاصي محسوب مي‌شود و در كشور ما تا كنون زاداوري در اسارت را تجربه نكرده است. در آفريقا نيز كه تجربه اين اتفاق وجود دارد احتمال موفقيت خيلي بالا نيست. لذا نبايد انتظار بيجايي ايجاد شود و ممكن است توله‌ها سقط شوند يا مرده به دنيا بيايند. نبايد انتظار داشت كه همه توله‌ها زنده متولد شوند و به بلوغ برسند.

وي در ادامه اظهاركرد: تيمي براي تغذيه « ايران» همچنين توله‌هاي احتمالي در صورت نخوردن شير مادر و پس زدن مادر درنظر گرفته شده است. براي نحوه بزرگ شدن و تغذيه اين گونه نيز سناريوهاي مختلفي توسط ما در نظر گرفته شده است. 

احمدي در پايان تاكيد كرد: تمركز هزينه‌هاي ما در ارتباط با يوز براي زيستگاه‌هاي توران و اطراف مانند مياندشت است. گونه‌هاي يوز كه به صورت طبيعي در اين زيستگاه حضور دارند بسيار مهمتر از گونه‌هاي تحت اسارت هستند. مركز تكثير در اسارت يوز در سمنان براي ذخيره ژنوم اين گونه است كه به آن نيز توجه كافي مي‌شود.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ فروردين ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۰۱:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

ماهي قرمز نخريم

ماهي قرمز هيچ ارتباطي با آداب و رسوم ايران باستان و سفره هفت سين ندارد بلكه تنها دليل استقبال از آن رنگ قرمز و زنده اي است كه دارد و مورد استقبال ايرانيان قرار گرفته است.

شفاآنلاين>سلامت>ماهي قرمز كه چند سالي است مهمان سفره هفت سين ايرانيان شده جايگاهي در آداب و رسوم باستاني ما ندارد و فقط به علت رنگ قرمز مورد توجه ايرانيان قرار گرفته، از سوي ديگر در پايان نوروز بعد از رهاسازي در طبيعت به گونه اي مهاجم تبديل مي شوند كه موجب نگراني دوستداران محيط زيست شده است.

به گزارش شفاآنلاين:نزديك عيد كه مي شود خيابان هاي شهرها به ويژه تهران پر مي شود از ظرف هايي كه مملو از ماهي هاي قرمز و بازيگوشي است كه براي زنده ماندن در تقلا هستند، تلاش مي كنند تا خود را به شيلنگ آب كه بهانه زنده ماندشان است نزديك كنند، رنگ قرمز، صورتي، حجم زياد  و ولوله اي كه در آن ظرف ايجاد مي كنند در نگاه اول شايد براي هر بيننده اي جذاب باشد اما كارشناسان معتقدند كه اين ماهي بومي كشور ما نيست و حتي تا چند سال پيش جايي بر سر سفره هاي هفت سين ايرانيان نداشت.

مقالات بيشتر:تشريفات عروسي با قيمت مناسب

ماهي قرمز هيچ ارتباطي با آداب و رسوم ايران باستان و سفره هفت سين ندارد بلكه تنها دليل استقبال از آن رنگ قرمز و زنده اي است كه دارد و مورد استقبال ايرانيان قرار گرفته است. اين ماهي هاي قرمز و پرجنب و جوش بومي كشور چين هستند كه از حدود ۸۰ سال پيش همراه با دانه چاي وارد ايران شدند و به مرور جايگاه خود را بر سفره هاي هفت سين باز كردند و اكنون عضو ثابت اين سفره باستاني هستند اين در حالي است كه ماهي قرمز هيچ ارتباطي با آداب و رسوم ايران باستان و سفره هفت سين ندارد بلكه تنها دليل استقبال از آن رنگ قرمز و زنده اي است كه دارد و مورد استقبال ايرانيان قرار گرفته است.

شايد قدمت ماهي قرمز در كشور ما حدود ۸۰ سال باشد اما اين گونه ماهي در چين داراي قدمتي بيش از ۱۶۰۰ سال است كه به مرور به نقاط مختلف دنيا معرفي شد و اكنون بيش از ۱۰۰ نوع مختلف از اين ماهي در دنيا وجود دارد، ماهي قرمز يا ماهي حوض، يكي از نخستين ماهياني است كه به دست بشر اهلي شده است، اين ماهي جزو خانواده كپور ماهيان است و در زمان امپراطوري تانگ در چين (۹۰۷-۶۱۸ ميلادي) اصلاح نژاد و در زمان امپراطوري سانگ پرورش داده شد.

گفته مي شود كه در سال ۱۵۰۲ اين ماهي زيبا به ژاپن و سپس به اروپا (۱۶۱۱)، آمريكاي شمالي (۱۸۵۰) و تمامي نقاط دنيا معرفي شد و اكنون در ايران به دليل رنگ زيباي قرمز به عنوان نماد شادي، سرزندگي و بركت وارد سفره هاي هفت سين شده است در حالي كه تا چند سال پيش جايي در ميان سفره هفت سين نداشت، به طوري كه برخي به نقاشي معروف سفره هفت سين كمال المك به عنوان سندي گويا اشاره مي كنند و مي گويند از وجود ماهي قرمزرنگ در سفره هفت سين اين نقاش بزرگ خبري نيست، آنان مي‌گويند كه حتي در دوره قاجار نيز مردم در سفره هفت سين از ماهي قرمز استفاده نمي كردند و اين نشان مي دهد كه ماهي قرمز در چند دهه اخير بر اين سفره راه يافته است.

مساله مهم در زمينه ماهي قرمز غير بومي بودن آن است كه ممكن است با ورود به طبيعت به گونه اي مهاجم تبديل و عرصه را براي گونه هاي بومي تنگ كند. حال مساله مهم در مورد ماهي قرمز و مخالفت دوستداران محيط زيست با آن اين است كه اين يك گونه غير بومي است كه ممكن است با ورود به طبيعت به گونه اي مهاجم تبديل و عرصه را براي گونه هاي بومي تنگ كند چون توان رشد اين ماهي در طبيعت زياد است و همين دليل نگراني محيط زيستي ها است.

 

سرهنگ جمشيد محبت خاني فرمانده يگان حفاظت محيط زيست دراين باره گفته بود كه ماهي قرمز جزو گونه هاي بومي كشور نيست از اين رو بنا به گفته متخصصان اگر در طبيعت رها شود به عنوان يك گونه مهاجم موجب آسيب به محيط زيست مي شود بنابراين شهرداري ها مكاني را براي رها سازي ماهي قرمز در نظر مي گيرند و بهتر است هموطنان ماهي قرمز خود را در آن مكان ها رها كنند.

حسين عبيري گلپيايگاني فعال محيط زيست دراين باره گفت: شواهد نشان مي دهد فقط در كشور چين مردم در مراسم عيد خود از ماهي قرمز استفاده مي كردند و در پايان مراسم نيز ماهي ها را در آبهاي روان رها مي كردند اما از حدود ۸۰ سال پيش همزمان با ورود چاي از چين به ايران استفاده از ماهي قرمز در جشن هاي نوروزي كه يكي از اعياد مخصوص ايرانيان است، شايع شده است.

وي افزود: مساله مهم درباره ماهي هاي قرمز بومي نبودن آنها است و از آنجا كه بسياري از ايرانيان هم بعد از ايام نوروز آن را در رودخانه ها و نهرها رها مي كنند جاي نگراني دارد چون مي توانند به گونه اي مهاجم تبديل شوند و موجب تنگ شدن عرصه براي گونه هاي بومي شوند. اين در حالي است كه شهرداري ها مكاني هايي را براي رها سازي ماهي هاي قرمز تعيين مي كنند بنابراين خوب است كه هموطنان به جاي رها كردن ماهي در طبيعت به اين مكان ها تحويل دهند.

اين فعال محيط زيست اظهار داشت: مساله مهم ديگر در مورد ماهي قرمز نحوه تكثير و پرورش آن است، ممكن است در هنگام تكثير و پرورش آنها از آب هاي آلوده و غيربهداشتي استفاده شود كه عامل انتقال بيماري هاي ويروسي، انگلي و يا باكتريايي باشند و يا هنگامي كه زمان پرورش ماهي ها كامل شد و بايد براي فروش جابجا شوند در هنگام حمل و نقل به بدن ماهي ضربه زده شود كه موجب مجروح شدن ماهي و انتقال باكتري به فرد شود.

عبيري ادامه داد: اگر بخواهيم به جنبه اقتصادي آن نيز نگاه كنيم مي بينم كه مقرون به صرفه نيست، فرض كنيد كه حدود ۱۰ ميليون خانوار ايراني تصميم به خريد ماهي قرمز بگيرند و به طور ميانگين هر خانواده دو ماهي بخرد حدود چند ميليارد تومان پول براي آن هزينه مي شود كه مبلغ چشمگيري است كه متاسفانه بيشتر آنها تا پايان تعطيلات نوروزي زنده نخواهند ماند، اين در حالي است كه عمر طبيعي ماهيان قرمز بين ۱۲ تا ۲۰ سال است اما در تنگ هاي بلورين حداكثر ۲ ماه بيشتر زنده نمي مانند.

وي درباره انتقال ويروس كرونا از طريق ماهي قرمز گفت: درباره اينكه ماهي هاي قرمز ويروس كرونا را منتقل مي كنند يا نه جاي تامل دارد اما ممكن است ظرفي كه اين ماهي ها در آن قرار دارند به ويروس آلوده شده باشد و يا فردي كه به اين حيوان دست زده ناقل ويروس باشد بنابراين بهتر است كه رعايت كنيم و به دلايلي كه گفته شد از خريد ماهي قرمر خودداري كنيم.ايرنا

مقالات ديگر:بهترين سراي سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۰:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

آمار وحشتناك تصادفات جاده‌اي در نوروز

سازمان پزشكي قانوني اعلام كرد: بر اساس آمارهاي موجود در نوروز سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند در حالي كه اين رقم در نوروز سال قبل۵۳۴ نفر بود و اين يعني رشد ۹۲.۶ درصدي كشته هاي تصادفات، پس نوروز امسال با احتياط بيشتري سفر كنيد.

ناطقان: سازمان پزشكي قانوني كشور، تلفات حوادث رانندگي در يك سال اخير روندي افزايشي داشته و به نظر مي رسد كاهش محدوديت هاي كرونايي كه در مقطعي از زمان آمار كشته هاي تصادفات را به حداقل رسانده بود، يكي از دلايل رشد تصادفات و قربانيان ناشي از آن در سال جاري بوده است.

از سويي با توجه به لغو كامل محدوديت هاي سفر در تعطيلات نوروز پيش رو و داشتن تنها شرط سفر يعني گواهي تأييد تزريق واكسن، پيش بيني مي شود در ايام نوروز ۱۴۰۱ با حجم قابل توجهي از سفرها در مقايسه با ۲ سال گذشته مواجه باشيم. ۲ سالي كه به دليل اعمال محدوديت ها به ويژه در نوروز ۱۳۹۹، با كاهش قابل توجه آمار تصادفات و تلفات ناشي از آن مواجه بوديم.

مقالات بيشتر:روانشناس سعادت آباد

در نوروز گذشته(۱۴۰۰) نيز با وجود آنكه همچنان محدوديت هاي اندكي براي مسافرت اعمال شد، اما آمار كشته هاي تصادفات رشد ۹۲.۶ درصدي را نسبت به سال قبل از آن تجربه كرد.

با اين وصف به طور قطع در نوروز پيش رو كه محدويت هاي كرونايي سفر به حداقل ممكن رسيده است، تنها رعايت قوانين و مقررات رانندگي، حركت با سرعت مطمئنه وتوجه به نكات ايمني مي تواند از رشد فزاينده تصادفات و آمار قربانيان و مصدومان ناشي از آن جلوگيري كند.

بر اساس آمارهاي موجود در نوروز سال ۱۴۰۰، هزار و ۸۰ نفر در حوادث رانندگي جان خود را از دست دادند در حالي  كه اين رقم در نوروز سال قبل از آن ۵۳۴ نفر بود و اين يعني رشد ۹۲.۶ درصدي كشته هاي تصادفات.

در سال هاي اخير كمترين تعداد كشته هاي تصادفات نوروزي مربوط به سال ۱۳۹۹ بوده كه علت اصلي آن ممنوعيت سفر در ماه هاي اوليه شيوع كرونا بود.

سازمان پزشكي قانوني كشور بار ديگر به هموطنان توصيه مي كند در صورت اقدام به سفر، حتما رعايت نكات ايمني و توجه به توصيه ها و هشدارها را مد نظر قرار دهند تا ايام تعطيلات نوروزي با سفرهايي ايمن و اوقاتي خوش در كنار خانواده و با خاطراتي شيرين به پايان برسد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۰۵:۲۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

اين شهر ايتاليايي، هديه ازدواج مي‌دهد!

افرادي كه تا پايان سال ۲۰۲۲ در منطقه لاتزيو ايتاليا ازدواج كنند، دو هزار يورو هديه دريافت مي‌كنند.

به گزارش سرويس ترجمه ايمنا، لاتزيو منطقه بزرگي است كه در بخش مركزي ايتاليا قرار دارد و شهر رم، پايتخت اين كشور را در خود جاي داده است. چنانچه فردي در اين منطقه ازدواج كند، دو هزار يورو هديه دريافت مي‌كند تا براي مراسم عروسي خود خرج كند.

آمارها نشان مي‌دهد كه ۸۵ درصد از عروسي‌هاي ايتاليايي‌ها و ۹ هزار گردشگر خارجي كه قرار بود در ايتاليا برگزار شود، به دليل همه‌گيري ويروس كرونا به تعويق افتاده است؛ اين اقدام شهرداري، يك پرتو اميد براي افرادي است كه قصد ازدواج دارند.

مقالات بيشتر:تالار شمال تهران

ابتكار جديد "Nel Lazio con amore" نام دارد و شامل حال ايتاليايي‌ها و گردشگران خارجي كه از تاريخ يكم ژانويه تا سي‌ويكم دسامبر ۲۰۲۲ در منطقه لاتزيو ازدواج كنند، مي‌شود.

اين شهر ايتاليايي هديه ازدواج مي‌دهد

مراسم ازدواج در نزديكي كولوسئوم، يكي از بهترين جاذبه‌هاي گردشگري ايتاليا برگزار مي‌شود. كولوسئوم يك ساختمان بيضي شكل به طول ۱۸۹ متر، عرض ۱۵۶ متر و ارتفاع ۴۸ متر است كه ظرفيت جمعيت ۵۰ هزار نفري را دارد.

بيشتر جمعيت منطقه لاتزيو را مهاجران كشورهاي ديگر تشكيل مي‌دهند و جاذبه‌هاي گردشگري نظير پلكان اسپانيايي، آمفي‌تئاتر كلوسئوم و فواره تروي در اين ناحيه قرار دارد.

طبق گزارش گاردين، ۱۰ ميليون يورو براي كمك‌هزينه زوج‌هاي ايتاليايي و خارجي‌هايي كه در منطقه لاتزيو ازدواج مي‌كنند، اختصاص داده شده است. اين مبلغ به منظور هزينه گل‌فروشي‌ها، برنامه‌ريزان عروسي و موارد ديگر براي زوج‌ها در نظر گرفته شده است.

كمك‌هزينه ويژه ممكن است هزينه‌هاي عكاسي و حتي ماه عسل را نيز پوشش دهد. بنابراين افراد نه تنها مي‌توانند در يكي از زيباترين و رمانتيك‌ترين مقاصد دنيا ازدواج كنند، بلكه مي‌توانند براي اين مراسم دو هزار يورو نيز پول دريافت كنند.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۱۱:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع: