onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

برگزاري مجالس ترحيم در مساجد با رعايت پروتكل‌‎هاي بهداشتي

رئيس اداره تبليغات اسلامي شهرستان خلخال از برگزاري مجالس ترحيم در مساجد شهرستان خلخال با رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي خبرداد.

مقالات بيشتر:خدمات مجالس ختم تهران

حجت الاسلام طهماسبي در گفتگوي كوتاه با خلخاليم افزود: با توجه به قرار گرفتن خلخال در وضعيت آبي كرونايي و بنا به تصميم ستاد ملي مبارزه با كرونا برگزاري مراسمات در مساجد بلامانع است،

وي تاكيد كرد: تمامي مجالس ترحيم بايد با رعايت تمامي پروتكل‌هاي بهداشتي (استفاده از ماسك، رعايت فاصله‌گذاري، و …) برگزار شود و هرگونه پذيرايي ناهار و يا شام و توزيع چايي و پذيرايي باز ممنوع است.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۵۳:۳۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

آيا مهريه بيشتر از ۱۱۰ سكه قابل دريافت است؟

مهريه حق زوجه و تكليف زوج است يعني شوهر مكلف به پرداخت مهريه به زن است اما نحوه پرداخت مهر تابع مقررات خاصي است.

به گزارش پايگاه 598، به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهيم ياقوتي استاد و عضو هيات علمي دانشگاه، آخرين قوانين مهريه را مطرح و تحليل كرد.

قانون ناظر بر مهريه در اصل قانون مدني مصوب ۱۳۱۳ است كه مقررات آن در خصوص مهريه با اصلاحاتي مواجه بوده است؛ مانند محاسبه مهريه به نرخ روز درباره مهريه‌هايي كه به وجه رايج تعيين شده‌اند.

در حال حاضر صحبت از طرح‌هايي درباره مهريه بين نمايندگان مجلس مطرح است. اما ظاهرا آخرين قانون و اصلاحات صورت گرفته در خصوص مهريه همان عدم امكان بازداشت زوج در قبال مهريه‌هايي زائد بر ۱۱۰ سكه تمام بهار آزادي است.

مقالات بيشتر:خدمات مجالس ترحيم

آيا مطابق با اين قانون زوجه مي‌تواند مهريه بالاي ۱۱۰ سكه را دريافت كند يا خير؟

ياقوتي تصريح كرد: مطابق اين قانون مهريه با هر ميزاني قابل تعيين و دريافت است يعني طرفين مي‌توانند مهريه را با توافق به هر ميزاني تعيين نمايند و زوج در قبال زوجه تعهد به پرداخت كل مهريه با هر ميزاني دارد فقط تفاوت آن است كه نمي‌توان در قبال ۱۱۰ سكه بيشتر زوج را بازداشت كرد يا به عبارتي مهريه مازاد بر ۱۱۰ سكه فاقد ضمانت اجراي كيفري است.

ماده ۳ قانون نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي به محكوم له اجازه مي‌دهد با دستور دادگاه محكوم عليهِ مستنكف از اجراي حكم را (كسي از حكم دادگاه سرباز مي‌زند) تا زمان پرداخت و اجراي حكم محكوميت يا تا زمان رضايت محكوم له يا اثبات اعسار (ناتواني از پرداخت) بازداشت كند.

اين قانون در خصوص مهريه‌هايي تا ۱۱۰ سكه قابل اجرا مي‌باشد بنابراين زوجه نسبت به مهريه‌هاي بيش از ۱۱۰ نمي‌تواند اعمال اين ماده را تقاضا و زوج را بازداشت كند.

اعسار از پرداخت مهريه چگونه اثبات مي‌شود؟

اين استاد دانشگاه بيان كرد: اعسار از پرداخت مهريه همانند ساير محكوميت‌هاي مالي صورت مي‌گيرد يعني محكوم عليه يا زوج با استشهاديه و معرفي شهود و معرفي اموال خود مطابق مواد قانون اجراي محكوميت‌هاي مالي دادخواست اعسار خود را به دادگاه صالح يعني دادگاه خانواده تقديم مي‌كند.

دادگاه جهت بررسي و احراز امر از مراجع مرتبط به منظور كشف واقع و اين كه زوج مال دارد يا خير استعلام مي‌كند. زوجه هم مي‌تواند با معرفي اموال زوج و اعلام تمكن درخواست كند اعسار زوج رد شود.

با توجه به اين كه مهريه ديني بر عهده زوج و حق زوجه است و با توجه به اين كه هنگام تعيين ميزان مهريه زوج با آگاهي مسئوليت پرداخت دين را مي‌پذيرد آيا قوانين جديد ناظر بر پرداخت مهر تضييع كننده حقوق زوجه نيست؟

مهريه تعهدي بر عهده زوج است و طبق قانون مدني به مجرد عقد زن مالك مهر شده و مي‌تواند هر تصرفي بخواهد در آن انجام دهد.

 

آن چه در جامعه ديده مي‌شود آن است كه مرد غالب اوقات تعهد گزاف و خارج از توان خود بر عهده مي‌گيرد يعني تعيين ميزان مهر بدون توجه به دارايي مرد و بدون توجه به استطاعت مالي زوج صورت مي‌گيرد.

در حال حاضر نيز با توجه به اين كه در قبال مهريه به ميزان ۱۱۰ سكه مي‌توان زوج مستنكف از پرداخت مهر را زنداني كرد و اين ۱۱۰ سكه با توجه به تورم موجود و كاهش ارزش پول مبلغ نسبتا بالايي محسوب مي‌شود، از طرفي زوجه مي‌تواند در صورتي كه زوجه اموال داشته باشد (حتي بيش از ۱۱۰ سكه) آن را توقيف نمايد قانون از جهت تأمين حقوق زنان با مشكل خاصي مواجه نيست هر چند كه بعضا از جهت فرار از پرداخت دين يعني مهريه تعيين شده و صدور حكم اعسار زوج گلايه‌هايي مي‌شود.

نقطه ضعفي كه در اين قانون وجود دارد چيست؟

ياقوتي اظهار كرد: شايد نقطه ضعف اين قانون قانون زير بنايي‌تر از صرف قانون و مقررات است لذا نياز است فرهنگ سازي انجام شده و و عموم مردم به تعيين مهريه‌هايي با مبالغ پايين‌تر و واقعي قانع شوند.

متاسفانه ديدگاهي وجود دارد كه  ارزش زنان را به ميزان مهريه بالا گره زده! و به نوعي مسابقه تعيين مهر با مبالغ بالاتر درحال جريان است. در اين ميان تعيين مهر هيچ تناسبي با دارايي و استطاعت مالي و شغل زوج ندارد و اگر اين ديدگاه تغيير كند استحكام خانواده نيز بيشتر تضمين خواهد شد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج شهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۹:۵۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

حذف وام ازدواج شيطنت برخي رسانه‌ها است

عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در توئيتي تاكيد كرد؛ دولت درخصوص وام ازدواج و بطور كلي تسهيلات تكليفي درخواست اختيار كلي كرده است.

محمدرضا احمدي

به گزارش خبرگزاري خانه ملت؛ محمدرضا احمدي سنگري نماينده مردم رشت و عضو كميسيون آموزش و تحقيقات مجلس شوراي اسلامي در توئيتي نوشت:

مقالات بيشتر:تشريفات مجالس شمال تهران

حذف وام ازدواج شيطنت برخي رسانه‌ها است.

دولت درخصوص وام ازدواج و بطوركلي ‎ تسهيلات تكليفي درخواست اختيار كلي كرده است.

در صورتي كه منافع وام گيرندگان خُرد رعايت شود اين اختيار موجب نگاه اقتصادي به جاي سياسي به تسهيلات شده و از حجم ابربدهكاران بانكي خواهد كاست.

مقالات ديگر:خانه سالمندان شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۰۲:۲۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

منتظر ابلاغ سند ازدواج دانشجويي از سوي رئيس جمهور هستيم/ اين سند مي‌تواند جهشي در تسهيل و آسان‌سازي ازدواج دانشجويي ايجاد كند

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: سند ازدواج دانشجويي در راستاي قانون جواني جمعيت مي‌تواند در حوزه ازدواج‌هاي دانشجويي مورد اهميت باشد كه در حال حاضر منتظر ابلاغ آن از سوي رئيس جمهور هستيم.

به گزارش برنا؛ با گوشزد كردن بحران‌هاي جمعيتي در ايران؛ مسئولان امر در قالب تصويب و اجراي قوانيني كمر همت بستند و با جمع كردن افكار نخبگان و صاحب نظران سعي كردند در قالب، يك سند راهبردي مشكل كاهش جمعيت ايران را حل كنند. در اين راستا قانون جواني جمعيت و تعالي خانواده در مجلس شوراي اسلامي تصويب و براي اجراي آن توسط رئيس جمهور ابلاغ شد. يكي از موارد مورد تأكيد اين قانون توجه به موضوع ازدواج بهنگام جوانان؛ خصوصا در دوران دانشجويي است كه لازم است در اين قالب حمايت‌ها و تشويق‌هايي از سوي دانشگاه براي اين قشر انجام شود.

حجت‌الاسلام و المسلمين مصطفي رستمي، رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها، در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعي برنا درباره اجراي قانون جواني جمعيت در دانشگاه‌هاي كشور گفت: طبيعتا ما منتظر ابلاغ قانون و مراحل اجراي آن هستيم كه توسط مجلس و دولت تعيين مي‌شود.

مقالات بيشتر:تشريفات مجالس غرب تهران

وي با بيان اينكه  براساس ظرفيتي كه بر اساس اين قانون به وجود مي‌آيد ما مي‌توانيم در مرحله اصلي توسعه ازدواج‌هاي دانشجويي و تأمين زيرساخت‌هاي لازم براي تسهيل ازدواج دانشجويي را داشته باشيم، افزود: سند ازدواج دانشگاهيان هم در شوراي عالي انقلاب فرهنگي تصويب شده است.

حجت‌الاسلام و المسلمين رستمي تصريح كرد: مي‌توانيم با استفاده از اين سند جهشي را در تسهيل و آسان‌سازي ازدواج در دوران دانشجويي فراهم كنيم.

رئيس نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه‌ها گفت: از همسان گزيني تا موضوع تسهيل مقررات آموزشي، اشتغال و خوابگاه سازي در سند ازدواج دانشجويي وجود دارد.

وي ادامه داد: ما فكر مي‌كنيم استفاده از اين ظرفيت‌ها اگر در فضاي دانشگاهي رونق پيدا كند مي‌توانيم اتفاقات خوبي را در اين بخش داشته باشيم.

حجت‌الاسلام و المسلمين رستمي تأكيد كرد: منتظر هستيم سند ازدواج دانشجويي توسط رئيس جمهور ابلاغ شود كه شايد به زودي اين اتفاق بيفتد؛ همچنين ابلاغ سند ازدواج دانشجويي جريان كلان آموزش عالي است و به همه دانشگاه‌هاي كشور ابلاغ مي شود.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۵:۳۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

روند اجراي طرح توسعه كارخانه شيشه همدان

به گزارش خبرنگار بازار، رئيس كارخانه شيشه همدان پيرامون طرح توسعه اين كارخانه با بيان اينكه طرح اجرا شده بسيار بزرگ و در كشور منحصر به فرد است، اظهار كرد: طرح توسعه كارخانه شيشه فرصتي براي صادرات به عراق فراهم مي‌كند.

مقالات بيشتر:شيشه بري تهران

خسرو فخيم هاشمي با بيان اينكه اين طرح، پيوست هاي زيست محيطي هم دارد، عنوان كرد: مي خواهيم با سه خط در دهه فجر اين طرح را افتتاح كنيم اما اين مهم در صورتي ممكن است كه مشكلاتمان برطرف شود.

وي با بيان اينكه در شركت شيشه همدان تعداد ۴۵ هزار سهام دار وجود دارد، اظهار كرد: اين طرح ۲۰۰ اشتغال جديد ايجاد مي كند.

مقالات ديگر:آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۴:۳۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

كشف ۳۰ كيلو شيشه قاچاق در بانه

خارگ نيوز:فرمانده انتظامي كردستان گفت:۳۰ كيلو مواد مخدر از نوع شيشه كه از مرز‌هاي غربي كشور وارد شده بود در شهرستان بانه كشف شد.

 سردار علي آزادي فرمانده انتظامي كردستان اظهار داشت: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان كردستان و آذربايجان غربي با اشراف اطلاعاتي از انتقال محموله مواد مخدر توسط سوداگران مرگ مطلع شدند و بلافاصله بررسي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

 مقالات بيشتر:شيشه بري

سردار آزادي افزود: مأموران پليس مبارزه با مواد مخدر استان كردستان محل تردد خودرو ال ۹۰ قاچاقچي مواد مخدر را در محور‌هاي مواصلاتي شهرستان بانه شناسايي و در عملياتي ضربتي با مأموران انتظامي بانه خودرو را متوقف كردند.

او با بيان اينكه در بازرسي از اين خودرو ۳۰ كيلو شيشه كه از مرز‌هاي غربي كشور وارد شده بود كشف شد، تصريح كرد: مبارزه با قاچاقچيان مواد مخدر همواره در دستور كار پليس كردستان است و با سوداگران مرگ برابر قانون قاطع رفتار خواهد شد.

مقالات ديگر:وكيل شهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۲۳:۲۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

بهترين دندان ها را مردم اين كشورها دارند!

مردم در بعضي از كشور ها داراي دندان هاي بسيار خوب و سالمي هستند، جالب است بدانيد كه كشور ها از نظر سلامت دندان به دسته هاي مختلف تقسيم مي شوند.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از نمناك؛ مطالعه جديدي در كشور هاي اروپايي انجام شده است و نتايج را به ديگران اعلام كرده اند كه در مورد سطح پوسيدگي دندان در بين مردم صحبت مي‌ كند. آن ها تقريباً روي 26 كشور اين تحقيقات را انجام دادند و سپس اعلام كردند كه كدام كشور ها نسبت به ديگران بهترين دندان ها را دارند و ميزان پوسيدگي دندان در آن ها كمتر است كه قاعدتاً مراجعه به دندانپزشكي هم در اين كشور ها كم تر خواهد بود.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي

زيبايي دندان

معمولاً براي آمارگيري؛ تعداد دندانپزشك ها را در يك كشور مشخص مي كنند و آن را براي هر 100 هزار نفر در نظر مي‌ گيرند و مي‌ بينند كه در هر 100 هزار نفر چند دندانپزشك در آن كشور وجود دارد و  چقدر مراجعه به آن ها صورت مي‌ گيرد و سپس ميزان مصرف قند و شكر و همچنين وضعيت دنداني افراد 12 ساله كه بيشتر در معرض خطر هستند را مورد بررسي قرار مي دهند و در نتيجه با اين تفسيرها مي توانند تعيين كنند كه كدام كشور ها به ترتيب بهترين دندان ها را دارند، در اين بخش از بهداشت و سلامت دهان و دندان  اين ليست را با هم ميخوانيم كه شامل:

1-  ايتاليا

2-  آلمان

3-  اسپانيا

4-  سوئد

5-  پرتغال

6-  بريتانيا

7-  دانمارك

8-  فرانسه

9-  اسلووني

10-  فنلاند

اما بهتر است كه به يافته هاي زير هم دقت داشته باشيد:

 فقط 22 درصد مردم بريتانيا سيگاري هستند و در مورد فرانسه هم اين مقياس 32 درصد است.

كودكان در بريتانيا دندان هاي كاملاً سالمي دارند و ميزان خرابي و پوسيدگي دندان در افراد 12 ساله انگلستان فقط نيم درصد است.

دولت بريتانيا نيز همچنين از امكانات بهداشتي دهان و دندان براي آنها استفاده مي‌ كند و آن ها برنامه هاي مناسبي براي فلورايد دارند.مردم دانمارك هم كمترين ميزان مشكلات و مراجعه به دندانپزشكي را دارند.

منبع: نمناك

مقالات ديگر:دفتر ازدواج


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۴۵:۵۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

۲ مركز دندانپزشكي و دندانسازي متخلف در خوي پلمب شد

اروميه- ايرنا- معاون درمان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني خوي گفت: ۲ مركز دندانپزشكي و دندانسازي متخلف در راستاي مراقبت از سلامت شهروندان شناسايي و پلمب شد.

محمد ارزنلو روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين‌گونه مراكز بدون داشتن تخصص و مهارت لازم و رعايت موازين بهداشتي ضمن دخالت غيرقانوني در امور درمان باعث شيوع بيماري هاي واگيردار، عفوني و مسري مي شوند.

وي اضافه كرد: شهروندان نيز از حضور در اين گونه مراكز جهت دريافت خدمات خودداري كرده و براي دريافت خدمات درماني دندانپزشكي مورد نياز، به مراكز داراي پروانه مجاز فعاليت مراجعه كنند.

مقالات بيشتر:دندانسازي در تهران

معاون درمان دانشكده علوم پزشكي و خدمات بهداشتي درماني دانشكده خوي ادامه داد: مردم مي توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف به اداره نظارت بر درمان دانشكده خوي اطلاع دهند.

فرزاد صيادي سرپرست اداره فراورده هاي طبيعي ، سنتي و مكمل معاونت غذا و داروي دانشگاه علوم پزشكي آذربايجان غربي هم بيان كرد: طي بازرسي هاي مشترك كارشناسان اين معاونت و پليس نظارت بر اماكن عمومي، نماينده اتاق اصناف و با حضور مسوول حراست، يكي از مراكز توليد و عرضه داروي دست ساز با عنوان امام موسي كاظم (ع) در اروميه پلمب شد.

به گزارش ايرنا، خوي از شهرهاي شمالي آذربايجان غربي است.

مقالات ديگر:دفتر عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۹:۱۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

دعوت از گروه‌هاي موسيقي مجلسي

بنياد فرهنگي هنري رودكي به گروه‌هاي موسيقي مجلسي براي اجراي موسيقي فراخوان داد.

دعوت از گروه‌هاي موسيقي مجلسي

بنياد فرهنگي هنري رودكي به گروه‌هاي موسيقي مجلسي براي اجراي موسيقي فراخوان داد.

مقالات ديگر:آموزشگاه پيانو غرب تهران

به گزارش روابط عمومي و امور بين‌الملل بنياد رودكي، بر اساس فراخوان اين بنياد، به منظور ارتقاي فرهنگ شنيداري موسيقي كلاسيك و در راستاي حمايت از گروه‌هاي مجلسي موسيقي كلاسيك و نيز همزمان با افتتاح تالار استاد حسين دهلوي‌ با پيشنهاد و هدايت هنري شوراي اركستر سمفونيك و حمايت اين بنياد، از تمامي گروه‌هاي سازي يا آوازي كلاسيك (۳ تا ۸ نوازنده يا خواننده) دعوت مي‌شود آمادگي خود را براي اين دوره‌ اجرايي در تالار دهلوي اعلام كنند.

شوراي اركستر سمفونيك با بررسي سوابق، توان اجرايي و نيز رپرتوار پيشنهادي ارسالي، گروه‌هاي منتخب را در يك چيدمان اجرايي بر اساس دوره‌هاي زماني، تركيب‌سازي و ... سازمان‌دهي خواهد كرد.

رپرتوار پيشنهادي مي‌تواند به شكل كامل به آثار آهنگسازان ايراني و يا تركيبي از آهنگسازان ايراني و غيرايراني بپردازد.

بر اين اساس گروه‌هاي منتخب از تسهيلات ويژه‌ اجرايي و امكان در اختيار گرفتن سالن براي يك برنامه به صورت رايگان برخوردار خواهند بود. آرشيو و كتابخانه بنياد مي‌تواند آثاري از آهنگسازان ايراني و خارجي را در اختيار گروه‌هاي منتخب قرار دهد.

گروه‌هاي علاقه‌مند مي‌توانند تا ۱۵ دي ماه ۱۴۰۰ با مراجعه به سايت بنياد رودكي در نشاني https://new.bonyadroudaki.com/فراخوان-دعوت-از-گروه-هاي-موسيقي-مجلسي-ب/  نسبت به تكميل فرم فراخوان و ارسال مدارك اقدام كنند.

مقالات ديگر:وكيل كيفري اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۵۳:۳۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

ورود آلات موسيقي به ايران ممنوع شد! + جزئيات جديد

 جزييات تازه از پرونده يازده كانتينر آلات موسيقي، در آستانه خروج از گمرك بوشهر نشان مي‌دهد، بازرسي گمرك از ارديبهشت ماه سال جاري نسبت به ترخيص اين محموله هشدار داده بود

ورود جدي بازرسي گمرك به ماجراي ترخيص محموله بزرگ آلات موسيقي

بعد از افشاي جزييات اوليه از چالش ترخيص محموله يازده‌ كانتينري آلات موسيقي، حالا با وجود سكوت محض خبري، بازرسي گمرك ايران به‌صورت تمام‌قد به اين ماجرا ورود كرده است.

پيگيري خبرنگار تسنيم نشان مي‌دهد در حالي اين محموله اواخر فروردين ماه به گمرك اظهار شده بود كه بازرسي گمرك ايران در ارديبهشت ماه سال جاري با توجه به ممنوعيت ورود و قرار گرفتن كالا در گروه چهار، نسبت به ادامه تشريفات ترخيص محموله به مقامات محلي هشدار داده بود.

مقالات بيشتر:آموزشگاه سه تار غرب تهران

با وجود اين هشدار صريح بازرسي گمرك ايران چند ماه بعد با دستور از يك بالاي مقام گمركي ادامه تشريفات گمركي محموله از سر گرفته مي‌شود و حتي حقوق ورودي نيز از صاحب كالا اخذ مي‌شود.

در اين بين در روزهاي اخير بازرسي گمرك ايران در مكاتبه‌اي با ناظر گمركات بوشهر ابهامات تازه‌اي را در اين خصوص مطرح كرده است.

چالشهاي جدي در خصوص ماده 108 قانون امور گمركي با بررسي از حيث قاچاق كالا، بحث دريافت مابه‌التفاوت و مغايرتهاي اسنادي از جمله مهمترين سرفصلهاي اين پرونده مي‌باشد. از همه اين موارد مهم‌تر اين‌كه آيا با وجود دپوي ميليونها تن كالاي اساسي رسوبي در گمركات بهتر نبود انرژي و توان مسئولان گمركي صرف حل‌وفصل مشكلاتي از اين جنس شود تا نگراني درباره آسيب ديدن محموله آلات موسيقي در شرايط آب‌وهوايي گمرك بوشهر!

در پايان ذكر اين نكته بسيار ضروري است؛ آيا مقامات ستاد گمرك ايران متوجه تناقضات اسنادي اين پرونده نشده بودند؟ اين ابهامات عجيب و غريب بار ديگر چالش پرونده لوازم خانگي و صدور مجوز ديوان عدالت اداري و حواشي درگيري وزارت صمت و گمرك را در اذهان زنده كرده است.

گفتني است، اين محموله آلات موسيقي شامل 11 كانتينر ادوات موسيقي است كه از سال 1398 وارد گمرك شده است ولي به‌دليل ممنوعيت واردات اقلام گروه چهار و مغايرت كد تعرفه و شرح كالا در ثبت سفارش، گمرك مانع از ترخيص آن شده است.

گردآوري: گروه فرهنگ و هنر سيمرغ

مقالات ديگر:محضر عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۵۱:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع: