onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

با كاهش اين ۱۵ ماده غذايي مصرف نمك را كم كنيد

محققان كانادايي در بيانيه‌اي اعلام كردند ۱۵ گروه غذايي كه در مصرف سديم رژيم غذايي نقش دارند، بيش از ۵۰ درصد از كل سديم دريافتي را براي بزرگسالان تشكيل مي‌دهند. پيتزا، نان‌ها، غذاهاي سرد، سوپ و بوريتوها پنج عامل اصلي در افزايش مصرف سديم هستند.

همشهري آنلاين: محققان كانادايي در بيانيه‌اي اعلام كردند ۱۵ گروه غذايي كه در مصرف سديم رژيم غذايي نقش دارند، بيش از ۵۰ درصد از كل سديم دريافتي را براي بزرگسالان تشكيل مي‌دهند. پيتزا، نان‌ها، غذاهاي سرد، سوپ و بوريتوها پنج عامل اصلي در افزايش مصرف سديم هستند.

مقالات بيشتر:بادكنك آرايي غرب تهران

با كاهش اين ۱۵ ماده غذايي مصرف نمك را كم كنيد

در صدر اين ليست پيتزا با ۵.۳ درصد از كل سديم دريافتي رژيم غذايي قرار دارد و پس از آن نان‌ها و رول ها با ۴.۷ درصد قرار دارند.

سپس غذاهاي سرد و گوشت‌هاي پخته شده با ۴.۶%؛ سوپ با ۴.۴٪؛ بوريتو و تاكو با ۴.۳%؛ تنقلات شور با ۴.۱%؛ و طيور ۴% قرار دارند.

نيمه انتهايي ليست كه بين ۱.۵ تا ۳.۱ درصد سديم مصرفي را شامل مي‌شود، پنير؛ غذاهاي همراه با پاستا؛ برگر؛ غذاهاي مخلوط گوشت؛ كوكي ها، براوني ها و كيك‌ها؛ بيكن و سوسيس؛ سبزيجات؛ و ناگت مرغ هستند.

براي اين مطالعه، محققان دانشگاه تورنتو از داده‌هاي نظرسنجي سلامت ايالات متحده براي سال‌هاي ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ استفاده كردند. در اين نظرسنجي از پاسخ‌دهندگان خواسته شد آنچه را كه خورده‌اند گزارش كنند.

به گفته نويسندگان اين مطالعه، كمپين‌هاي آموزشي و برچسب‌گذاري مواد غذايي براي ترغيب مردم به كاهش مصرف نمك تأثير كمي داشته است.

سازمان جهاني بهداشت توصيه مي‌كنند مصرف سديم را محدود كنيد تا خطر ابتلاء به بيماري‌هاي قلبي كاهش يابد.

مقالات ديگر:محضر ازدواج روف گاردن


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۵۱:۱۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

مسموميت عجيب ۳۰ دانش‌آموز در تهران

روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران از مسموميت ۳۰ دانش آموز در اثر استنشاق اسپري حشره كش خبر داد و گفت: همه دانش آموزان در صحت و سلامت هستند.

فارس: به نقل از روابط عمومي آموزش و پرورش شهر تهران، ساعت  ۱۰ صبح امروز ٢۵ بهمن ماه، در پي كنجكاوي دو دانش آموز يكي از مدارس منطقه ١١ تهران،  اسپري حشره كش در فضاي كلاس، منتشر و حدود ٣٠ دانش آموز دچار مشكل تنفسي شدند كه  اين امر موجب ايجاد استرس شديد در ميان دانش آموزان شد.

مقالات بيشتر:اجاره ميز ال اي دي غرب تهران

در ادامه با اقدام سريع عوامل مدرسه، دانش آموزان از فضاي كلاس خارج شده و تعدادي از آنها كه دچار استرس شده بودند توسط اورژانس به بيمارستان منتقل شدند.

بر اساس پيگيري هاي انجام شده از سوي مسئولان مربوطه، اين اقدام در نتيجه كنجكاوي كودكانه رخ داده است و همه دانش آموزان در صحت و سلامت به سر مي برند.

مقالات ديگر:موسسه حقوقي غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۲۲:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

ديدار رئيس‌جمهور با رهبر انقلاب اسلامي در آستانه سفر به چين

حجت‌الاسلام والمسلمين رئيسي رئيس‌جمهور كشورمان در آستانه سفر به چين، امروز با رهبرانقلاب اسلامي ديدار كرد.

مقالات بيشتر:كلينيك ترك اعتياد مرزداران

رئيس جمهور در اين ديدار گزارشي از برنامه‌هاي كاري اين سفر و جلسات و ملاقات‌هاي درنظر گرفته شده بيان كرد.

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي با ابراز خرسندي از برنامه‌ريزي‌هاي انجام گرفته، براي رئيس‌جمهور آرزوي موفقيت كردند.

مقالات ديگر:تفاوت انواع ايمپلنت


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۲۱:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

قاليباف دو قانون مصوبه مجلس درباره بيمه كارگران و ماليات بر ارزش افزوده را به دولت ابلاغ كرد

رئيس مجلس شوراي اسلامي، طي دو نامه جداگانه به رئيس جمهور، قانون اصلاح ماده (5) قانون بيمه‌هاي اجتماعي كارگران ساختماني و قانون اصلاح بند «ب» ماده (39) قانون ماليات بر ارزش افزوده را ابلاغ كرد.

مقالات بيشتر:متخصص ارولوژي تهرانپارس

قاليباف دو قانون مصوبه مجلس درباره بيمه كارگران و  ماليات بر ارزش افزوده را به دولت ابلاغ كرد

به گزارش گروه سياسي خبرگزاري فارس، محمدباقر قاليباف، رئيس مجلس شوراي اسلامي، طي دو نامه جداگانه به سيد ابراهيم رئيسي، رئيس جمهور، قانون اصلاح ماده (5) قانون بيمه هاي اجتماعي كارگران ساختماني و قانون اصلاح بند «ب» ماده (39) قانون ماليات بر ارزش افزوده را ابلاغ كرد.

به گزارش فارس، هادي طححان نظيف، سخنگوي شوراي نگهبان در نشست خبري امروز از تاييد اصلاح قانون بيمه هاي اجتماعي كارگران ساختماني توسط شوراي نگهبان خبر داد و ، اظهار كرد: طرح اصلاح ماده (۵) قانون بيمه‌هاي اجتماعي كارگران ساختماني كه با اصلاحاتي به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود، در جلسه اخير شورا مورد بحث و بررسي قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغاير با موازين شرع و قانون اساسي شناخته نشد.

مقالات ديگر:بهترين دفتر ازدواج تهرانپارس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۰۱:۵۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

حداقل و حداكثر قيمت قبر در تهران براي سال آينده

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) درباره قيمت قبور براي سال آينده گفت: در ناحيه يك قيمت هر قبر مبلغ ۳۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در ناحيه دو مبلغ ۲۳ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و در ناحيه ۳ مبلغ ۱۴ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

تسنيم: جواد تاجيك؛ مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) امروز در حاشيه برگزاري نوبت عصر يكصد و بيست و نهمين جلسه شوراي شهر تهران، با اشاره به بهاي خدمات بهشت زهرا(س) گفت: نسبت به بهاي خدماتي كه در آرامستان‌هاي كشور وجود دارد مجموعه بهشت زهرا(س) به صورت ميانگين ۷۰ درصد كمتر از آرامستان‌هاي سراسر كشور از مردم نرخ بهاي خدمات دريافت مي‌كند.

وي ادامه داد: در حوزه خدمات هيچ مورد جديدي براي سال آينده اضافه نشده است و ميانگين افزايش نرخ خدمات بهشت زهرا ۳۷ درصد است.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: هزينه تغسيل كمتر از ۷ سال براي سال آينده رايگان ديده شده است. همچنين در قبرهاي سه طبقه نيز يك طبقه رايگان است و براي دو طبقه ديگر الزامي به ذخيره قبر وجود ندارد.

تاجيك با اشاره به نرخ آمبولانس گفت: تصميم بر آن شد تا براي آمبولانس‌هاي شهرستان‌ها نرخ‌گذاري نشود و بر اساس نرخ مصوب وزارت بهداشت اقدام شود.

مقالات بيشتر:بهترين موسسه تجهيز مجالس كدام است؟

وي با بيان اينكه در بهشت زهرا(س) دچار فرسودگي شده‌ايم، گفت: تقريباً در مديريت متوفي و بحران وضعيت بسيار ناگواري داريم و اگر اتفاقي در تهران رخ دهد امكانات ما جوابگو نخواهد بود.

تاجيك با اشاره به آرامستان خاوران گفت: پيشنهاد داده‌ايم تا نرخ خدمات اين آرامستان مطابق با بهاي ناحيه ۳ باشد.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا با اشاره به قيمت هر قبر در سال جاري گفت: مبلغ قبر در ناحيه يك براي هر طبقه ۲۷ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان، براي ناحيه دو مبلغ ۱۶ ميليون و ۸۰۰ هزار تومان و براي ناحيه ۳ مبلغ ۱۲ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان است.

وي درباره قيمت قبور براي سال آينده گفت: در ناحيه يك قيمت هر قبر مبلغ ۳۸ ميليون و ۵۰۰ هزار تومان در ناحيه دو مبلغ ۲۳ ميليون و ۷۰۰ هزار تومان و در ناحيه ۳ مبلغ ۱۴ ميليون و ۳۰۰ هزار تومان خواهد بود.

تاجيك با اشاره به قبور رايگان گفت: بخشي در بهشت زهرا(س) وجود دارد كه هيچ امكاناتي ندارد و با عنوان دفن روز محسوب مي‌شود كه قبر در آنها رايگان است و اگر بخواهد هر خانواده‌اي يك طبقه اضافه كند مبلغ ۳ ميليون و ۹۰۰ هزار تومان براي هر طبقه اضافه بايد پرداخت كند و اگر كسي دو طبقه اضافه را نخواهد ممكن است فردي ديگر روي متوفي خاك شود.

وي درباره پيش‌خريد قبور نيز بيان كرد: براي پيش‌خريد ۳۰ درصد به قيمت قبرها اضافه مي‌شود.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) گفت: تا سه سال آينده بهشت زهرا(س) با توجه به شرايط دفن روز تكميل مي‌شود و در قطعه ۱۶ بهشت زهرا(س) نيز محلي از گذشته براي سرويس بهداشتي در نظر گرفته ‌شده بود كه حدود ۵ سال پيش خراب و پس از گذشت اين مدت اين محل براي دفن اموات آماده شده است.

 

تاجيك در خصوص احداث آرامستان جديد در تهران گفت: مطالعات اين كار صورت پذيرفته است و با توجه به ترافيك شديد جنوب شهر و موقعيت جغرافيايي بهشت زهرا نمي‌توان ديگر در اين محل آرامستان را توسعه داد و در اين زمينه ۴ پهنه از شهر تهران از شمال شرق، جنوب غرب، شمال غرب، جنوب شرق براي احداث آرامستان در نظر گرفته شده است و پس از تملك در اين چهار پهنه ۴ آرامستان جديد احداث شود.

وي ادامه داد: پيش‌بيني مي‌شود نخستين آرامستان تهران با ظرفيت ۴۰۰ هزار نفر سال آينده در محدوده خاوران و جنوب شرق به بهره‌برداري برسد.

مديرعامل سازمان بهشت زهرا(س) همچنين در ارتباط با زميني در اطراف بهشت زهرا(س) جهت دفن اموات گفت: در زمان كرونا دولت زميني حوالي كهريزك براي شرايط بحران در نظر گرفت كه مساحت آن ۳۰۰ هكتار است و قرار نيست به عنوان آرامستان جديد مورد استفاده قرار گيرد و همانطور كه گفته شد در بحران از دين زمين براي دفن افراد استفاده شود.

مقالات ديگر:وكيل پايه يك دداگستري غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۶:۴۳:۰۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

واكنش جبلي به سخنان طالبي و توهين به زنان

پيمان جبلي در واكنش به انتقادات نسبت به سخنان ابوالقاسم طالبي در برنامه زنده «هفت» به ارائه توضيحاتي پرداخت.

مهر نوشت: پيمان جبلي در واكنش به انتقادات نسبت به سخنان ابوالقاسم طالبي در برنامه زنده «هفت» به ارائه توضيحاتي پرداخت.

پيمان جبلي در حاشيه مراسم تجليل از خانواده‌هاي شهدا درباره آثاري كه در حال حاضر در مرحله توليد براي قهرمانان ملي و شهدا هستند بيان كرد: كارهاي متنوعي توليد شده نه فقط در تبيين سيره شهداي انقلاب بلكه درباره همه بزرگمرداني است كه در تاريخ معاصر به قهرمان تبديل شده‌اند.

مقالات بيشتر:تم تولد غرب تهران

وي درباره سريال «ترور» و وضعيت اين سريال توضيح داد: سريال «ترور» درباره حاج قاسم سليماني است كه به سالگرد شهادت وي در سال آينده خواهد رسيد.

جبلي اضافه كرد: درباره شهداي ديگر، سريال‌هاي ديگري در دست تهيه است كه برخي در مرحله تبديل فيلمنامه است حجم انبوهي هم طرح داريم كه همه اينها بررسي مي‌شود و تاكيد ماست كه هرچه زودتر به مرحله قرارداد برسند و دوربين اينها روشن شود.

جبلي درباره اظهارات ابوالقاسم طالبي در برنامه زنده هفت «هفت» و واكنش‌هاي انتقادي نسبت به آن در خانواده سينما هم بيان كرد: ما در فضاي غبارآلودي كه در ماه‌هاي اخير با آن روبرو بوديم شاهد موضع‌گيري‌هاي غلطي از سمت برخي چهره‌ها و هنرمندان بوديم كه تصورات و تحليل‌ها و روايت‌هاي غلط آن‌ها باعث شد اينها به عرصه‌اي وارد شوند كه شايد بخش زيادي از واقعيت را نتوانستند ببينند و سخناني بيان كردند كه احساسات بخش عمده‌اي از جامعه را جريحه‌دار كرد.

رئيس صداوسيما افزود: واكنش‌ها به اين رفتارها، عكس‌العمل‌ها و كنش‌ها طبيعتاً متفاوت بوده است و آنچه كه توسط مهمان و كارشناس برنامه‌ها مطرح مي‌شود طبيعتاً موضع و نظر خودشان است.

وي درباره ادبيات به كار رفته در اين برنامه هم تصريح كرد: آنچه كه بايد به آن توجه كرد اين است كه در فضايي كه به مقدس‌ترين مقدسات ما در طول ماه‌هاي گذشته توهين شده و فتنه‌اي كه پشت سر گذاشته‌ايم، طبيعي است كه واكنش‌ها و عكس‌العمل‌هايي صورت بگيرد كه البته بعضي از اين نظرات با ادبيات بهتري مي‌توانست بيان شود. شايد با ادبيات مناسبي بيان نشد اما واكنشي به آن رفتارها و اظهارنظرهايي است كه در طول اين چند ماه بيان شده بود.

مقالات ديگر:وكيل كلاهبرداري تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۳۵:۲۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

هيچ پزشكي از ماليات معاف نيست

معاون فني و نظارت سازمان نظام پزشكي كشور با بيان اينكه تخلفات مالياتي در جامعه پزشكي كمتر از ساير اقشار است، ضمن تشريح درخواست‌هاي مالياتي جامعه پزشكي براي تعيين ضرايب مالياتي، تاكيد كرد كه براي هيچ يك از گروه‌هاي پزشكي معافيت مالياتي نداشته‌ايم.

دكتر علي سالاريان در گفت‌وگو با ايسنا، درباره وضعيت تعيين ماليات‌ جامعه پزشكي، گفت: همه ساله درباره ماليات پزشكان و درصدي از آن كه درآمد خالص محسوب مي‌شود، تصميم‌گيري‌هايي مي‌شود و انصافا سازمان امور مالياتي هم همكاري خوبي با جامعه پزشكي دارد و جلسات متعددي با رييس سازمان امور مالياتي داشته‌ايم و حرف‌هايمان را در زمينه مشكلات جامعه پزشكي شنيده‌اند و درباره ضريب مالياتي اقشار مختلف جامعه پزشكي، باتوجه به اينكه درآمدها و حاشيه سودها در سال‌هاي اخير تغيير كرده، حرف‌هاي ما را شنيده‌اند و تغييراتي در آن اعمال كرده‌اند كه بايد از اين سازمان تشكر كنيم.

تخلفات مالياتي در جامعه پزشكي كمتر از ساير اقشار است

وي افزود: برخي با ادعاهايي مبني بر عدم استفاده پزشكان از كارتخوان، پزشكان را به گريز مالياتي متهم مي‌كنند. در حالي كه چنين چيزي درست نيست. بررسي‌هاي انجام شده، نشان داده است كه اولا طي سال‌هاي اخير ضريب استفاده از كارتخوان در جامعه پزشكي بسيار بالا رفته و تقريبا نزديك ۱۰۰ درصد شده است. در شرايط فعلي هم كه گردش پول نقد در جامعه كم است، فعاليت اقتصادي اصولا بدون كارتخوان ممكن نيست. عجيب است كه فردي بدون كارتخوان بخواهد روزانه ۱۰ بيمار ببيند. اينكه پزشكي از كارتخوان ديگري استفاده كرده يا به بهانه خرابي كارتخوان از بيمار بخواهد كه پول را به شماره كارتي واريز كرده يا پول نقد بياورد هم به عنوان تخلفات معدودي وجود دارد و در همه اقشار هم اين تخلفات ديده مي‌شود و تنها محدود به جامعه پزشكي نيست. ما هم اگر چنين مواردي مشاهده كنيم، ‌برخورد كرده و هميشه هم توصيه مي‌كنيم كه باتوجه به اينكه جنس كار پزشكي متفاوت است و با بيمار سروكار داريم، به هيچ وجه نبايد به خودمان اجازه دهيم كه چنين تخلفات و رفتارهايي از سوي معدود افرادي ديده شود و اعتبار و منزلت جامعه پزشكي زير سوال رود.

مقالات بيشتر:متخصص اورولوژي در ونك

سالاريان ادامه داد: به هر حال اين موارد از گذشته وجود داشته، اما خوشبختانه روزبه‌روز در حال كمرنگ‌تر شدن است و سازمان نظام پزشكي هم حساس است كه اين اتفاق نيفتد. اگر همكاري را ببينيم و مسجل شود كه از كارتخوان استفاده نكرده و همين موضوع باعث ايجاد زحمت بيمار يا همراه بيمار شده است، ‌ بخش انتظامي سازمان نظام پزشكي قطعا برخورد مي‌كند. بايد توجه كرد كه تخلف مالياتي در همه اقشار وجود دارد. در جامعه پزشكي هم وجود دارد، اما قطعا اين قضيه بيش از اقشار ديگر نيست، بلكه كمتر هم هست. زيرا همكاران ما تعهد بيشتري دارند و جنس كار ما متفاوت است.

وي با بيان اينكه در عين حال تخلفات مالياتي در سال‌هاي اخير در جامعه پزشكي بسيار پايين آمده و روزبه‌روز در حال كمرنگ‌تر شدن است، گفت: در عين حال خواهشم از مسئولان سازمان امور مالياتي اين است كه با ارتباط خوبي كه بين سازمان امور مالياتي و سازمان نظام پزشكي وجود دارد، مقداري در اظهارنظرها درباره جامعه پزشكي و ماليات‌شان، مهربانانه‌تر، با دقت و سنجيده‌تر عمل كنند. البته حق مي‌دهم كه باتوجه به اينكه جنس كار پزشكي متفاوت است، مردم وقتي تخلفي از پزشك مشاهده كنند، حساسيت بيشتري داشته و اين تخلفات انعكاس بيشتري داشته باشد، اما نبايد به اين موضوع دامن زد و اين كار زيبنده نيست.

درخواست‌هاي مالياتي جامعه پزشكي

لزوم توجه به «افزايش قيمت‌ها» و «كاهش درآمدها» در ماليات پزشكان

سالاريان درباره درخواست‌هاي مالياتي براي جامعه پزشكي در تعيين ماليات سال گذشته، گفت: بسياري از پزشكان در روزهاي بحراني كرونا، از جان گذشتگي كردند. جامعه پزشكي مشكلات زياد و امكانات كمي داشت. به ويژه در اوايل كرونا كه حتي دسترسي به لوازم حفاظتي وجود نداشت، اما همه ما معترفيم كه هيچكس نتوانست جامعه پزشكي را به كم‌كاري متهم كند و جامعه پزشكي از اين آزمون سربلند بيرون آمد. بايد توجه كرد كه در پاندمي كرونا برخي رشته‌ها آسيب ديدند، مانند دندان‌پزشكان كه مراجعه به آنها در زمان كرونا به شدت كاهش يافته بود و ... همچنين برخي از اعمال جراحي الكتيو (غيرضرور) و انتخابي كنسل شد و درآمد پزشكان مرتبط با اين اعمال، بسيار كم شد. بر اين اساس سازمان نظام پزشكي درخواست داشت كه ضرايب مالياتي‌شان مورد توجه قرار گرفته و به اين پزشكان كمك شود. همچنين باتوجه به شرايط اقتصادي فعلي كه قيمت اقلام مصرفي، تجهيزات و دستگاه‌هاي پزشكي، باتوجه به قيمت دلار، بسيار گران شده است، كارشناسان ما با كارشناسان سازمان امور مالياتي در حال تعامل هستند كه بتوانيم شرايط عادلانه‌تري براي اخذ ماليات از جامعه پزشكي برقرار كنيم.

وي با بيان اينكه در ضرايب مالياتي براي گروه‌هاي مختلف، اعداد مختلفي منظور مي‌شود، گفت: باتوجه به اجاره‌بها، وضعيت پرسنلي، مواد مصرفي و ... ضرايب مالياتي براي رشته‌هاي مختلف متفاوت است.

براي پزشكان «معافيت مالياتي» نداريم

سالاريان درباره معافيت مالياتي برخي گروه‌هاي پزشكي نيز گفت: در زمينه قوانين مالياتي براي تعيين ماليات‌هاي سال گذشته براي هيچ يك از گروه‌هاي پزشكي معافيت مالياتي نداشته‌ايم. در سال گذشته هم اين معافيت وجود نداشت، اما سعي شد كه با گروه‌هايي كه در كرونا آسيب ديدند، با اعتدال مالياتي بيشتر برخورد شود.

وي تاكيد كرد: بايد توجه كرد كه پرداخت ماليات وظيفه هر شهروندي است و بايد سهم خودش را براي ايجاد نظم و آباداني مملكت ايفا كند، اما اين موضوع را هم مدنظر داشته باشيم كه نوع برخورد دولت با گروه‌هايي كه دارند به جامعه ارائه خدمت مي‌كنند، متفاوت باشد. به ويژه جامعه پزشكي كه خدمت استراتژيك ارائه مي‌دهند. از طرفي گران شدن خدمات درمان باعث شده كه حاشيه سود جامعه پزشكي كاهش يابد كه اين موضوع نشان مي‌دهد بايد مقداري در اخذ ماليات از جامعه پزشكي كارشناسانه‌تر برخورد كرد كه همين باعث شود ترس از ماليات دادن و گريز مالياتي در برخي همكاران كمتر شود.

جامعه پزشكي؛ از خوش‌حساب‌ترين موديان مالياتي

سالاريان گفت: در عين حال رييس سازمان امور مالياتي اعلام كرده بودند كه پزشكان از خوش‌حساب‌ترين موديان مالياتي هستند و از طرفي آمارها هم نشان مي‌دهد كه خوداظهاري مالياتي پزشكان، از دقيق‌ترين، درست‌ترين و نزديك به واقع‌ترين خوداظهاري‌ها در ميان اقشار مختلفي بوده كه ماليات‌شان را خوداظهاري مي‌كردند. بنابراين اين مسائل بايد عنوان شود تا اعتبار و سرمايه‌ اجتماعي جامعه پزشكي به خطر نيفتد.

مقالات ديگر:هزينه آسايشگاه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۱۶:۰۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

باكو هشدار سفر به ايران صادر كرد

اين وزارتخانه در اطلاعيه‌اي ضمن اشاره به حمله اخير در سفارت باكو در تهران، مدعي شد به دليل «وضعيت ناپايدار» در جمهوري اسلامي ايران و «حمله تروريستي» عليه ماموريت ديپلماتيك جمهوري آذربايجان، به شهروندان توصيه مي‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ايران بپرهيزند.

در ادامه اقدامات اخير باكو به دنبال حمله يك فرد به سفارت جمهوري آذربايجان در تهران با انگيزه شخصي، اين كشور به شهروندانش توصيه كرد از سفر به ايران پرهيز كنند.

مقالات بيشتر:دفترازدواج غرب تهران

به گزارش فارس، جمهوري آذربايجان هشدار سفر به ايران صادر كرد. اين در حالي است كه باكو اعلام كرده كنسولگري خود را در شهر تبريز باز نگه مي‌دارد.

اين وزارتخانه در اطلاعيه‌اي ضمن اشاره به حمله اخير در سفارت باكو در تهران، مدعي شد به دليل «وضعيت ناپايدار» در جمهوري اسلامي ايران و «حمله تروريستي» عليه ماموريت ديپلماتيك جمهوري آذربايجان، به شهروندان توصيه مي‌شود جز در صورت لزوم از سفر به ايران بپرهيزند.

باكو افزود: به كساني كه سفر مي‌كنند توصيه مي‌شود احتياط بيشتري را به كار ببندند.

در اين اطلاعيه همچنين به شهروندان جمهوري آذربايجان كه در حال حاضر در ايران حضور دارند، توصيه شده مقررات ايمني و امنيتي را رعايت كنند.

مقالات دبگر:مركز مشاوره سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۴۲:۰۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

بازداشت وزير دولت روحاني صحت دارد؟

مسعود ستايشي سخنگوي قوه قضاييه، بازداشت وزير دولت روحاني در پرونده عليرضا اكبري را تكذيب كرد و درباره آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني توضيحاتي داد.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، نشست خبري مشترك محمد كاظمي فرد رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه و مسعود ستايشي سخنگوي قوه قضاييه در محل مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضاييه برگزار شد.

مقالات بيشتر:دفترازدواج شمال تهران

مسعود ستايشي سخنگوي قوه قضاييه در پاسخ به سوالي درباره اينكه طبق گفته برخي نمايندگان در خصوص ارتباط يكي از وزراي دولت روحاني كه با عليرضا اكبري جاسوس انگيس مرتبط بوده بازداشت شده است؟ گفت: تا اين لحظه وزيري كه در پرونده مورد بحث ارتباط داشته باشد نداريم و هيچ پرونده‌اي در اين زمينه تشكيل نشده است و آن را تكذيب مي‌كنيم. كما اينكه راجع به موضوع ۹۰ هزار ميليارد هم مطالبي گفته شد كه فضا را متشنج كرد لذا در بيان اين گونه موضوعات دقت كنيد.

سخنگوي قوه قضائيه: بابك زنجاني همچنان در زندان است

ستايشي درباره آخرين وضعيت پرونده بابك زنجاني گفت: حدود ۵۰۰ ميليون يورو از محل اموال داخل و خارجي اش به شركت ملي نفت واگذار شده است. هم چنان متهم در اختيار ضابط و در زندان است. با همكاري خوب و موثر وزارتخانه‌هاي نفت و امور خارجه و وزارت كشور و بانك مركزي، از ساير اموالي كه متهم در خارج كشور دارد، موضوع انتقالي اموال به داخل كشور و به وزارت نفت در دستور كار است.

سخنگوي قوه قضائيه افزود: مستحضريد كه اموالي در داخل كشور دارد و بايد تاديه شود و به بيت المال بازگردد لذا محكوم عليه در زندان به سر مي‌برد.

وي درباره اينكه اگر متهم مدكور همكاري كند تخفيف شاملش مي‌شود يا خير؟ گفت: بايد بگويم تخفيف با قاضي صادر كننده و مرجع قضايي ذير بط است.

سخنگوي قوه قضائيه درباره اينكه او همكاري مي‌كند يا خير؟ گفت: بايد اصل را بر اين بگذاريم كه همكاري مي‌كند و كارها انجام مي‌شود.

محمد كاظمي فرد رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه در جريان نشست خبري سخنگوي دستگاه قضا درباره مبارزه با پولشويي گفت: سامانه انتشار محكوميت‌هاي قضايي پولشويي در گذشته توسط مركز امار فعال شده است و انتشار احكام محكوميت‌هاي قطعي صادر شده در خصوص پولشويي در وبگاه مجتمع تخصصي رسيدگي به جرايم اقتصادي به صورت عمومي فعال است و احكام صادر شده به صورت عمومي قابل رويت است.

وي افزود: بيش از ۲۵ استعلام مختلف را در اختيار قضات قرار داديم كه ميتوانند در لحظه از وضعيتي كه ميخواهند مطلع شوند و مهمترين سامانه‌اي كه براساس سند تحول قضايي شكل گرفته سامانه هوشمند استعلامات مالي يا سها است و اين سامانه در اجراي احكام و براي شخصي كه محكوم شده است استفاده ميشود و يكي از خبرهاي خوبي كه به زودي اعلام ميكنيم بحث مسدودي حساب‌هاي بانكي محكومان است.

 

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه افزود: هموطنان خارج از كشور هم مي‌توانند از خدمات قضايي استفاده كنند و از انجا كه مردم و وكلا و كارشناسان با ما در ارتباطند، ۱۲۰۰ دفتر خدمات قضايي در تمامي كلانتري‌ها هست و داده‌ها به صورت به رخط ارسال مي‌شود و يكسال در حال اجراست.

وي افزود: راهكارهاي كوتاه مدت مركز به طور كامل اجرا شده است و راهكارهاي بلند مدت و ميان مدت زمانبندي شده است و تا هفته قوه قضائيه سال آتي اقدامات تحولي اين مركز در حوزه هوشمند سازي را ان شالله مي‌بينيم. انجام ابلاغ الكترونيكي، دستيار هوشمند قاضي، انتشار آراي قضايي، پنجره واحد قضايي، بانك مجرمان متواري، خدمات جهادي و. توسط مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه راه اندازي شده است.

رئيس مركز آمار و فناوري اطلاعات قوه قضائيه درباره دادرسي الكترونيك گفت: ۸۰ درصد جلسات تحقيق زندانيان به صورت الكترونيك انجام مي‌شود و ۲۰ درصد زندانيان بصورت فيزيكي جابجا مي‌شوند.

وي ادامه داد: ملاقات زندانيان با خانواده هايشان بصورت الكترونيكي يكي ديگر از دستاوردهاي فناوري اطلاعات است. كاري كه از سال گذشته شروع كرديم امكان ملاقات در دفاتر خدمات در ۱۵ استان را فراهم كرديم و خانواده زنداني به دفترخدمات مراجعه ميكند و با زنداني در زندان هماهنگ شده و ملاقات انجام مي‌شود. در استان‌هايي كه فاصله زياد دارند اين امكان فراهم شده است.

مقالات ديگر:ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۶:۰۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

اجراي طرح اينترنت طبقاتي / اين گروه از افراد اينترنت بدون فيلتر دريافت مي كنند

معاون حقوقي وزارت علوم در نامه اي از روساي دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواست ليست اعضاي هيئت علمي خود را براي دسترسي به اينترنت باز به اين معاونت ارسال كنند.

به گزارش سلام نو به نقل از مهر، معاون حقوقي وزارت علوم در نامه اي از روساي دانشگاه ها و پژوهشگاه ها خواست ليست اعضاي هيئت علمي خود را براي دسترسي به اينترنت باز به اين معاونت ارسال كنند.

مرتضي فرخي، معاون حقوقي و امور مجلس وزارت علوم تحقيقات و فناوري در خصوص دسترسي اعضاي هيات علمي دانشگاه ها به اينترنت باز نامه اي به روساي دانشگاه ها، مراكز آموزش عالي، پژوهشي و فناوري ارسال كرد كه به شرح زير است:

مقالات بيشتر:خدمات مجالس ترحيم غرب تهران

با عنايت به مصوبه يكصدو بيست و نهمين جلسه كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه دستور فرماييد نسبت به تهيه ليست اعضاي محترم هيئت علمي آن موسسه براساس فرم پيوست در قالب فايل اكسل جهت دسترسي به اينترنت باز به منظور استفاده از سكوها و تارنماهاي بين المللي با محتواي علمي، آموزشي، پژوهشي و فناوري به قيد فوريت جهت اقدامات بعدي به اين معاونت ارسال فرماييد

مقالات ديگر:قيمت ايمپلنت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۰:۰۷ توسط:onlinetabliq موضوع: