onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

محكوم شدن قاچاقچيان لوازم خانگي

محكوم شدن قاچاقچيان لوازم خانگي

قاچاقچيان لوازم خانگي و قطعات خودرو در شهرستان ايذه به بيش از يك ميليارد ريال محكوم شدند.

 

به گزارش خبرگزاري صداوسيما مركز خوزستان ، مدير كل تعزيرات حكومتي استان خوزستان گفت: پس از ارسال گزارشي از سوي نيروي انتظامي شهرستان ايذه مبني كشف تعدادي لوازم خانگي و قطعات خودرو، اين گزارش به اداره تعزيرات حكومتي ايذه ارسال گرديد.محكوم شدن قاچاقچيان لوازم خانگي

 

بيرانوندي گفت: رئيس تعزيرات حكومتي ايذه پس از استعلامات لازم و اخذ دفاعيات متهمن و بلاوجه بودن دفاعيات علاوه بر ضبط كالا مكشوفه آنان را به مبلغ يك ميليارد و ۵۰۳ ميليون و ۶۵۴ هزار ريال محكوم نمود.

 

مديركل تعزيرات حكومتي در پايان خاطر نشان كرد: اين راي پس از قطعي شدن جهت اجرا به اجراي احكام تعزيرات حكومتي شهرستان ايذه ارسال و ميزان محكوميت متهمين وصول گرديد.

 

مقالات مرتبط ديگر: سمساري اكباتان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۷:۰۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

هفتمين قهرماني شهرداري ورامين در ليگ برتر تكواندو

هفتمين قهرماني شهرداري ورامين در ليگ برتر تكواندو

تيم شهرداري ورامين پيش از پايان رقابت فينال موفق به برد قاطع برابر لوازم خانگي كن شد و عنوان قهرماني را از آن خود كرد.

به گزارش ايسنا، در جريان ديدار فينال رقابت‌هاي ليگ برتر تكواندو، تيم‌هاي شهرداري ورامين و لوازم خانگي كن به مصاف هم رفتند كه در پايان تيم شهرداري ورامين در ۵ مبارزه نخست به برتري رسيد و جام قهرماني را بالاي سر برد.

 

شهرداري در اوزان ۵۴-، ۵۸-، ۶۳-، ۸۷- و ۸۷+ كيلوگرم صاحب بدتري شد تا به ۵ برد در ۸ مبارزه برسد و قهرماني زودهنگام پيش از پايان ديدار فينال را از آن خود كند.

 

در اين ديدار تيم شهرداري ورامين با استفاده از نفرات مطرحي هم‌چون ميرهاشم حسيني چهره المپيكي تكواندوي ايران، سروش احمدي و سعيد رجبي با سرمربيگري پيام خانلرخاني موفق به شكست حريف و كسب عنوان قهرماني ليگ نوزدهم شد.

 

پولادگر، رييس فدراسيون تكواندو به همراه رييس فدراسيون تكواندوي بلغارستان و اعضاي كادر فني تيم ملي ايران نيز با حضور در سالن نظاره‌گر اين رقابت‌ها بودند.

 

نتايج مبارزه‌هاي انفرادي ديدار دو تيم شهرداري ورامين و لوازم خاگي كن به شرح زير است: (اسامي نفرات تيم شهرداري ورامين ابتدا آمده است)

 

وزن ۵۴- كيلوگرم: علي توكلي ۳۳ - راستين خواجوي ۲۲

 

وزن ۵۸- كيلوگرم: حميدرضا صدري ۲۷ - ايمان اكبرزاده ۱۵

 

وزن ۶۳- كيلوگرم: محمدحسن پلنگ افكن ۱۲ - عرفان مرادي ۶

 

وزن ۶۸- كيلوگرم: سروش احمدي ۳۱ - حامد اصغري ۲۳

 

وزن ۷۴ - كيلوگرم: ميرهاشم حسيني چهره المپيكي ايران با تشخيص كادر فني و تشريفاتي بودن نتيجه، حاضر به مبارزه نشد - اميرمحمد بخشي (برنده)

 

وزن ۸۰- كيلوگرم: محمدحسين يزداني ۳ - مهران برخورداري ۲۳

 

وزن ۸۷- كيلوگرم: شهاب روزبهاني ۱۸ - اميرعلي پرويني ۱۷

 

وزن۸۷+ كيلوگرم: سعيد رجبي (برنده) - نماينده‌اي از لوازم خانگي كن حضور نداشت.

 

مقالات مرتبط: سمساري جنت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ اسفند ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۵:۴۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

فناوران براي توليد قطعات و تجهيزات گلوگاه لوازم خانگي دعوت شدند

اقتصاد ايران: با برگزاري رويدادي نيازمندي‌هاي فناورانه صنعت لوازم‌خانگي از سوي تيم‌هاي فناور و شركت‌هاي دانش بنيان پاسخ داده مي‌شود.

 

به گزارش ايسنا، نخستين رويداد ارائه نيازمندي‌هاي فناورانه صنعت لوازم‌خانگي از سلسله رويدادهاي ارتقاي تاب‌آوري و رقابت‌پذيري زنجيره‌هاي ارزش است كه با هدف شبكه‌سازي بين شركت‌هاي دانش‌بنيان و صنايع استراتژيك كشور برگزار مي‌شود.

 

در اين رويداد نيازمندي‌هاي فناورانه صنايع و متوليان صنعت لوازم‌خانگي ارائه مي‌شود. محورهاي مدنظر اين رويداد شامل «مواد اوليه»، «قطعات و تجهيزات گلوگاهي»، «هوشمندسازي و تكنولوژي ساخت»، «زنجيره ارزش» و «مصرف انرژي» است.

 

علاوه بر ارائه نيازهاي فناورانه صنعت لوازم‌خانگي، جلسات پرسش و پاسخ زنده و تشريح نحوه تعامل خريداران محصولات مرتبط اين حوزه با شركت‌هاي دانش‌بنيان، مذاكرات تجاري رو در رو، برگزاري «پنل سياستي و ارائه برنامه تاب‌آوري و رقابت‌پذيري»، «ارائه نيازهاي حوزه صنايع لوازم‌خانگي» و معرفي حمايت‌هاي مركز شركت‌ها و موسسات دانش‌بنيان و به‌هم‌رساني عرضه و تقاضاي فناوري نيز برگزار خواهد شد.     

 

بر اساس اعلام معاونت علمي، اين رويداد از سوي معاونت علمي و فناوري رياست جمهوري در روزهاي ۳ و ۴ اسفندماه جاري برگزار مي‌شود.   

مقالات ديگر: سمساري مرزداران 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۰:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

تعمير لوازم خانگي جايگزين خريد شد / شوك قيمت در بازار كالاهاي ايراني

تعمير لوازم خانگي جايگزين خريد شد / شوك قيمت در بازار كالاهاي ايراني
به گزارش تجارت‌نيوز، اواسط آذر بود كه اكبر پازوكي، رئيس اتحاديه لوازم خانگي گفته بود: « به دليل كاهش قدرت خريد برخي از واحدهاي صنفي، لوازم خانگي را به مردم اقساطي مي‌فروشند.» اما حالا فعالان بازار مي‌گويند كه طرح فروش قسطي لوازم خانگي مورد استقبال مردم قرار نگرفته و به جز خريد جهيزيه تقريبا تقاضاي جدي براي لوازم خانگي نو وجود ندارد.
محمد حسين اسلاميان، نايب رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي با اعلام اين خبر از باب شدن تعمير لوازم خانگي به تجارت‌نيوز مي‌‌گويد.  به گفته نايب رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم خانگي، به دليل گراني بيش از حد قيمت كالاها، تعمير لوازم خانگي جايگزين خريد لوازم جديد شده است، چرا كه هزينه تعمير از خريد كالا كمتر است.
محمد حسين اسلاميان درباره موجودي انبار فروشندگان لوازم خانگي هم توضيح مي‌دهد: لوازم خانگي ايراني در بازار فراوان است اما از سه سال گذشته به دليل ممنوعيت لوازم خانگي خارجي واحدهاي صنفي برخي اجناس را ندارند.
او جهش قيمت را منحصر به لوازم خانگي خارجي نمي‌داند و مي‌گويد كه در بازار لوازم خانگي ايراني هم شوك قيمتي وجود دارد. به گونه‌اي كه قيمت يك ماشين لباسشويي ايراني ۱۲ ميليون تومان آب مي‌خورد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۵۸:۱۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

بخت‌هاي نو كه با كالاهاي دست دوم شروع مي‌شود/ آن روي سكه فروش جهيزيه‌ها در فروشگاه‌هاي اينترنتي

بخت‌هاي نو كه با كالاهاي دست دوم شروع مي‌شود/ آن روي سكه فروش جهيزيه‌ها در فروشگاه‌هاي اينترنتي

افزايش قيمت لوازم خانگي موجب افزايش فشار اقتصادي بر خانواده‌ها و جوانان شده به‌طوري‌كه تهيه جهيزيه را براي دختران جوان و نوعروسان به يك كابوس مبدل كرده و از طرف ديگر سمساري‌ها پاتوق تهيه لوازم خانگي براي نوعروس‌ شده است.

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ به نقل از كُردتودي، از سال گذشته قيمت همه كالاها روند صعودي به ‌خود گرفته است و ديگر با جيب مردم همخواني ندارد؛ همين موضوع زوج‌هاي جوان را ناچار كرده است كه از خريد برخي كالا دست بكشند؛ كار به جايي رسيده است كه در برخي از مناطق استان كردستان خانواده‌ها جهيزيه دست دوم براي تازه عروس خود تهيه مي‌كنند.

 

با افزايش سرسام‌آور قيمت‌ها، خريد جهيزيه به يكي از دغدغه‌هاي اصلي جوانان تبديل‌ شده است و مانع بسيار بزرگي براي شروع زندگي مشترك بسياري از افراد محسوب مي‌شود. در چنين شرايطي، افراد از راه‌هاي مختلفي مثل حذف وسايل غيرضروري يا خريد لوازم دست‌دوم سعي مي‌كنند تا هزينه‌هاي شروع يك زندگي مشترك را كاهش دهند.

 

يكي از مهمترين اخباري كه اين روزها به گوش مي رسد حدود دو برابر شدن وام ازدواج است كه در مجلس مصوب و دولت موظف به اجراي آن است.

مصوبه‌اي كه بر اساس آن قرار شد، وام ازدواج براي هر يك از زوجين در سال جاري 70 ميليون تومان باشد و زوجين در مجموع 140ميليون تومان وام ازدواج بگيرند.

 

دو برابر شدن وام ازدواج شايد در ظاهر اقدامي براي كمك به تسهيل ازدواج آسان باشد اما اگر نگاهي به قيمت لوازم خانگي بياندازيم متوجه خواهيم شد كه حتي وام 70 ميليون توماني نيز كفاف هزينه‌هاي ازدواج جوانان را نمي‌دهد.

 

موضوعي كه اين روزها باعث شده بازار سمساري‌ها  گرم و جان تازه‌اي بگيرند، جايي كه تمام وسايل مورد نياز يك زندگي مشترك را در خود جاي داده است.

 

وام 70ميليون توماني كفاف هزينه‌هاي خريد جهيزيه را نمي‌دهد

 

برخي از خانواده‌ها معتقدند كه پرداخت تسهيلات 50 يا نهايتاً 70ميليون توماني كفاف هزينه‌هاي خريد جهيزيه را نمي دهد و همين امر باعث شده است كه  زوج هاي جوان و خانواده هايشان از سر ناچاري مجبور به خريد جهيزيه دست دوم باشند.

 

ناديا و جمال يكي از هزاران زوج هاي  هستند كه در آستانه رفتن به خانه مشتركان  اين روزها مشغول تهيه جهيزيه هستند ، آنها وام ۱۰۰ ميلون توماني ازدواجشان را براي خريد لوازم خانه كنار گذاشته‌اند و تصميم گرفتند تا حدود 50ميليون توماني را كه قرار بود صرف برگزاري مراسم عروسي بكنند و مابقي را هم به اجاره يك خانه اختصاص دهند.

 

جمال نادري مي گويد: اين روزها همه‌گيري كرونا مراسم ازدواجمان را به تاخير انداخت تا جايي كه قيمت خريد جهيزيه سر به فلك كشيد و ما با پولي كه داشتيم توانستيم چند رقم از جهيزيه را كامل كنيم و امروز تصميم گرفته ايم كه براي جمع كردن بقيه وسايل مورد نياز زندگي به سمسار فروشي سري و در ديوار بزنيم تا شايد در اين مكان بتوانيم وسايل مورد نيازمان را با قيمت مناسبتر تهيه كنيم.

 

وي ميگويد: يخچال معمولي كه ما مي‌خواستيم و قبلا 9 ميليون تومان بود حالا نزديك به 22 ميليون تومان شده بود و به گفته فروشنده اگر امروز از خريد آن منصرف شويد فردا مطمئناً قيمت بالاتر خواهد رفت و بايد آن را با قيمت بيشتر تهيه كنيد.

 

 

اين زوج جوان در ادامه عنوان داشت: زندگي اين روزها بسيار به سختي مي گذرد و اگر زوج هاي جوان از طرف خانواده هايشان مورد حمايت قرار نگيرند قطعا زير بار اين همه مشكلات له خواهند شد.

 

بازارگرمي سمساري‌ها در داغي بازار قيمت لوازم خانگي

 

آقاي خالدي يكي از فروشندگان لوازم خانگي در راسته خيابان چهار باغ است  كه در اين خصوص مي‌گويد: «اوضاع براي ما فروشندگان هم اين روزها خوب نيست، چرا كه هم كرونا و هم گراني اجناس دربازار باعث شده تا قيمت لوازم خانگي سير سعودي خود را طي كند.

 

اين فروشنده در ادامه عنوان داشت: بازار فروش جهيزيه تا قبل از گراني بازار حسابي داغ بود، اما از پارسال بازار كساد شد و فروش كم.

مقالات ديگر: سمساري در صادقيه

اين فروشنده اظهار داشت: قبلا در بعضي از روزها تمام فروش ما مربوط به فروش در امر جهيزيه بود اما حالا اكثرا زوج هاي جوان وقتي وارد مغازه مي شوند قيمت مي پرسند و رد مي شوند و اين نشان از اين واقعيت است كه ديگر كسي قدرت خريد جهيزيه نو را ندارند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۲۴:۴۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

قرچك|اجراي دوره آموزشي ويژه مسئولان و مددجويان مراكز اقامتي ترك اعتياد

قرچك|اجراي دوره آموزشي ويژه مسئولان و مددجويان مراكز اقامتي ترك اعتياد

رئيس اداره بهزيستي شهرستان قرچك گفت: مقرر است دوره آموزشي مهارت آموزي براي مسئولان و مددجويان مراكز اقامتي ترك اعتياد در سطح استان تهران(تحت نظارت بهزيستي استان تهران) توسط بهزيستي قرچك اجرا شود.

 

به گزارش روابط عمومي بهزيستي استان تهران به نقل از پايگاه اطلاع‌رساني فرمانداري شهرستان قرچك، اردشير بهرامي افزود: اداره بهزيستي با استفاده از رويكردهاي اجتماع محور و خانواده محور توانسته است در سال ۹۸ تعداد ۲۵۰۰ نفر و در شش ماه اول سال جاري تعداد ۱۸۰۰ نفر از شهروندان قرچك در زمينه كاهش آسيب هاي اجتماعي با تأكيد بر پيشگيري از اعتياد و خشونت ها را اجرا كند.

 

وي گفت: يكي از فعاليت هاي جدي بهزيستي كه در مراكز و مؤسسات تحت نظارت خود انجام مي دهد، برنامه هاي فرهنگي، آموزشي، ورزشي، تئاتر و نقاشي كودكان، هنر، فيلم برداري و ... است و همچنين براي كاهش اعتياد در محلات حاشيه نشين شهري(محله پوئينك) برنامه هايي را به اجرا درآورده است.

 

مقالات ديگر: كمپ ترك اعتياد در جنوب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۲۸:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

كشمكش بر سر متادون، داروي مخدر قوي!

كشمكش بر سر متادون، داروي مخدر قوي!

فعاليت 10هزار مركز ترك اعتياد بدون توزيع متادون مختل خواهد شد اما داروسازان معتقدند اين دارو فقط بايد در داروخانه ها توزيع شود؛ دعوا بر سر چيست؟

 

فعاليت 10هزار مركز ترك اعتياد بدون توزيع متادون مختل خواهد شد اما داروسازان معتقدند اين دارو فقط بايد در داروخانه ها توزيع شود؛ دعوا بر سر چيست؟

 

به گزارش شفاآنلاين: خانواده‌هاي معتادان نامش را زياد شنيده‌اند؛ «متادون». يك داروي مخدر قوي كه طي سال‌هاي اخير به عنوان دارويي رسمي و موردتاييد پذيرفته شده است تا جايگزين موادمخدر معتادان شود و همواركننده راه درمان آن‌ها. حالا دعوا بر سر اين است: «چه كسي مسئول توزيع متادون‌هاست».

 

هم‌اكنون توزيع متادون توسط كلينيك‌هاي ترك‌اعتياد انجام مي‌شود؛ به اين شكل كه اين كلينيك‌ها طبق سهميه مبتني بر تعداد معتادان تحت‌درمان، ميزان داروي موردنياز را از دانشگاه‌هاي علوم پزشكي دريافت و از آن در روند بهبود و ترك اعتياد معتادان استفاده مي‌كنند. حالا اما اين شيوه كار، منتقداني جدي دارد كه خواستار تغيير فرايند موجود و توزيع متادون در داروخانه‌ها به جاي كلينيك‌ها هستند.

 

11 هزار داروخانه؛ 10 هزار مركز ترك اعتياد!

نايب رئيس انجمن داروسازان ايران، از جمله اين منتقدان است و براي مخالفت خود با شيوه فعلي، استدلال‌هايي دارد. دكتر «سيدعلي فاطمي» در گفت‌وگو با خراسان مي‌گويد: «از همان سال 1380 كه قرار شد براي درمان معتادان، داروي مخدر جايگزين مواد مصرفي آن‌ها شود، در آيين‌نامه وزارت بهداشت تخلفي رخ داد و به مراكز درمان اعتياد اجازه دادند اين داروهاي مخدر را تحويل بگيرند و بين معتادان توزيع كنند. البته در آن زمان به دليل كم‌بودن تعداد اين مراكز، حساسيت زيادي وجود نداشت و تصور نمي‌شد به شرايط امروز برسيم كه 11 هزار داروخانه در كل كشور داشته باشيم و در مقابل تعداد مراكز ترك اعتياد حدود 10 هزار مركز باشد كه در واقع 10 هزار مركز فروش داروي مخدر است».

 

جاي دارو در داروخانه است

وي تصريح مي‌كند: «اگر نسبت جمعيت را در نظر بگيريم، در هيچ‌كجاي جهان تعداد مراكز درماني اعتياد به تعدادي كه در كشور ما وجود دارد نيست و اين نشان مي‌دهد كه روند طي‌شده درست نبوده است. ضمن آن‌كه خروجي آمار اعتياد هم تاييد مي‌كند كه اجراي برنامه‌هاي اين حوزه و عملكرد مراكز درمان اعتياد موفقيت‌آميز نبوده است. علاوه بر اين، در هيچ‌كجاي جهان اجازه فروش دارو به چنين مراكزي داده نمي‌شود، چراكه جاي دارو در داروخانه است». نايب رئيس انجمن داروسازان كشور مي‌افزايد: «اگر قرار باشد توزيع داروي مخدر در اين مراكز ادامه داشته باشد، ساير صنف‌ها هم چنين درخواستي خواهند داشت، مانند مراكز شيمي‌درماني كه اعلام كرده‌اند مي‌خواهند داروهاي بيماران‌شان را خودشان توزيع كنند، يا مراكز زيبايي كه سهميه بوتاكس خواسته‌اند، يا خيلي گروه‌هاي ديگر. در حالي كه ما به اين رويه انتقاد داريم؛ چراكه تجربه جهاني هم چنين اقداماتي را رد مي‌كند و اجازه آن را نمي‌دهد».

 

ادعاهاي عجيب يك كارشناس

با يكي از كارشناسان حوزه ترك‌اعتياد كه تجربه‌اي چندساله در اين زمينه دارد هم گفت‌وگو مي‌كنم كه البته درخواست مي‌كند نامش را در گزارش ذكر نكنم. او ادعاهايي را مطرح مي‌كند كه فعاليت كلينيك‌هاي ترك‌اعتياد را زير سوال مي‌برد و اتهاماتي را متوجه آن‌ها مي‌سازد: «اگر ميزان درآمد كلينيك‌هاي درمان اعتياد را بررسي كنيد، متوجه مي‌شويد كه در حالت طبيعي درآمد زيادي ندارند اما اگر اين‌طور باشد، چرا امتياز فعال‌كردن اين مراكز بيش از 500 ميليون تومان است؟ داروهايي كه اين مراكز به صورت سهميه‌اي دريافت مي‌كنند به چندين برابر قيمت در بازار آزاد به فروش مي‌رسد. مثلا قيمت يك بسته متادون 100 تايي، 30 هزار تومان است اما در بازار آزاد، هر يك قرص متادون 12 هزار تومان فروخته مي‌شود». ادعاي او اين است كه در صورت توزيع متادون در داروخانه‌ها، امكان تخلفات كاهش مي‌يابد و توزيع آن به معتادان منطقي خواهد شد.

 

نظارت‌هاي چند لايه روي فعاليت مراكز

اما اين سكه روي ديگري هم دارد و فعالان كلينيك‌هاي درمان اعتياد، با رد ادعاي مطرح‌شده، از عملكرد خود دفاع مي‌كنند.

 

با دكتر «عباس محدث‌حكاك» رئيس انجمن صنفي درمانگران اعتياد در خراسان رضوي گفت‌وگو مي‌كنم. دكتر محدث مي‌گويد: «آن‌قدر كه روي فعاليت همكاران ما نظارت وجود دارد، روي هيچ حوزه كاري ديگري نظارت نيست. سازمان بهزيستي، معاونت درمان و معاونت غذا و دارو در دانشگاه علوم پزشكي و همچنين شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر به صورت مستقيم و غيرمستقيم روي فعاليت ما نظارت دارند و علاوه بر اين برخي نظارت‌ها و بازرسي‌ها هم توسط بازرسان پيماني ديگر سازمان‌ها انجام مي‌شود. بنابراين تخلفات مطرح‌شده در حد ادعاست».

 

وي درباره روند استفاده از متادون در اين مراكز هم توضيحاتي مي‌دهد كه پاسخي به موضع انجمن داروسازان است: «روند درمان معتاد در كلينيك‌هاي ما، مطابق پروتكل‌هاي جهاني است كه به صورت تيمي و با همكاري يك پزشك دوره‌ديده، پرستار، مشاور و ... انجام مي‌شود.

شايد بخواهيد بخوانيد: كمپ ترك اعتياد شمال تهران

توزيع داروي متادون كه خيلي‌ها آن را برجسته مي‌كنند، فقط يك كار كوچك و اقدام اوليه ماست كه از آن براي جذب معتاد و وارد‌كردنش به چرخه درمان استفاده مي‌كنيم؛ اما اين روند با مشاوره‌هاي فردي، خانوادگي، تست‌هاي مختلف و ارتباط مستمر با او ادامه مي‌يابد. نكته مهم‌تر اين‌كه متادون مرگ و مير بالايي دارد و اگر مصرف آن خودسرانه و بدون نظارت پزشك و پرستار باشد، تبعات گسترده‌اي خواهد داشت اما در مراكز ما به هنگام مصرف متادون، تمامي اقدامات مراقبتي و كمك‌هاي اوليه پيش‌بيني شده است تا در صورت بروز مشكل براي فرد مصرف‌كننده، مورد استفاده قرار بگيرد».

 

دكتر محدث مي‌افزايد: «با توزيع متادون در كلينيك‌هاي درماني، بسياري از بيماران از چرخه سيستم قاچاق خارج شده‌اند و شبكه قاچاق هم از اين برنامه لطمه خورده است، علاوه بر آن با مصرف متادون، بيماران از حالت مجرم‌بودن خارج مي‌شوند و خلق و خوي آن‌ها تلطيف مي‌شود كه بستر ادامه درمان و طي‌شدن مراحل بعدي را هموار مي‌كند». وي به اين نكته هم اشاره مي‌كند كه : «در صورت توزيع متادون در داروخانه و ممنوع‌شدن انجام اين كار در كلينيك‌هاي درماني اعتياد، عملا كار همكاران ما مختل خواهد شد؛ چراكه اولين مرحله روند درماني ما از بين مي‌رود و طبيعتا ادامه آن با مشكل مواجه خواهد شد».

 

با اين اوصاف بايد ديد، تصميم نهايي مسئولان سازمان غذا  و دارو، ستاد مبارزه با مواد مخدر و ديگر دستگاه‌هاي مرتبط درباره نحوه توزيع متادون در كشور چه خواهد بود؛ آيا داروخانه‌ها متولي توزيع اين داروي مخدر خواهند شد يا كلينيك‌هاي ترك اعتياد همچنان مي‌توانند با توزيع آن، روند درماني بيماران خود را ادامه دهند. روزنامه خراسان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۴۰:۱۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

قرص ترك اعتياد پدر جان كودك ۴ ساله را گرفت

قرص ترك اعتياد پدر جان كودك ۴ ساله را گرفت

فرمانده انتظامي شهرستان مانه و سملقان از مرگ پسربچه ۴ ساله به دليل خوردن قرص ترك اعتياد پدرش خبر داد.

به گزارش همشهري آنلاين به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سرهنگ مهدي مهران‌فر گفت: در تماس با مركز فوريت‌هاي ۱۱۰ مبني بر فوت مشكوك پسربچه ۴ ساله، واحد گشت كلانتري ۱۱ در محل حاضر شد و اقدامات فني و پليسي خود را آغاز كرد. در بررسي‌هاي اوليه مشخص شد در يكي از روستاهاي بخش مانه پسربچه‌اي با خوردن قرص‌هاي ترك اعتياد پدرش مسموم شده و والدين كودك او را به بيمارستان منتقل كرده‌اند اما بچه علائم حياتي را قبل از رسيدن به بيمارستان از دست داده و فوت كرده بود.

 

سرهنگ مهران فر با بيان اين‌كه والدين بايد با دقت بيشتري از كودكان خردسال خود مراقبت كنند عنوان كرد: از شهروندان انتظار مي‌رود از قرار دادن داروها و مواد سمي در دسترس كودكان خودداري كنند تا شاهد تكرار چنين مواردي نباشيم.

 

 

مقالات ديگر:

ترك كوكائين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۵۴:۴۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

ترك اعتياد با جراحي مغز؛ محال و ممكن

ترك اعتياد با جراحي مغز؛ محال و ممكن

طبق ادعا‌هاي مطرح شده گويا در آمريكا، يك روش جديد براي ترك اعتياد پيشنهاد شده است تا با جراحي مغز، آن حالت اعتياد ذهني فرد معتاد به مواد مخدر را از بين ببرد. همين موضوع بهانه‌اي شد تا امروز در اين مطلب، به روش‌هاي ترك اعتياد بپردازيم.

برترين‌ ها: به تازگي عكسي در فضاي مجازي منتشر شده است، كه خبر از ترك اعتياد به‌وسيله جراحي را مي‌دهد. طبق ادعاهاي مطرح شده گويا در آمريكا، يك روش جديد براي ترك اعتياد پيشنهاد شده است تا با جراحي مغز، آن حالت اعتياد ذهني فرد معتاد به مواد مخدر را از بين ببرد. همين‌طور ادعا شده يك مرد كه ۱۸ سال گرفتار اعتياد بوده، تحت عمل جراحي قرار گرفته است و آزمايشات نشان مي‌دهد كه اين مرد كاملا پاك شده و ديگر تمايلي براي مصرف مواد مخدر ندارد. همين موضوع بهانه‌اي شد تا امروز در اين مطلب، به روش‌هاي ترك اعتياد بپردازيم. با ما همراه باشيد

چه عواملي باعث اعتياد مي‌شوند؟

 

محرك‌هاي متنوعي مي‌توانند افراد را به سمت اعتياد سوق و يا در معرضِ بازگشت به الگوهاي مخرب قديمي قرار بدهند. دلايل يا زمينه‌هاي اعتياد براي هر فردي متفاوت از ديگري است. برخي از دلايل رايج آن عبارتند از:

 

احساسات منفي (خشم، غم، آسيب روحي يا استرس)

احساسات مثبت (اينكه بخواهيد حال‌تان از آن‌چه كه هست بهتر بشود)

ناراحتي جسمي (عوارضِ ترك اعتياد يا درد فيزيكي)

آزمودنِ خويشتن‌داري («من مي‌تونم فقط يك نخ سيگار بكشم و وسوسه نشم»)

مشاجره با ديگران (جروبحث با همسر، خانواده يا دوستان نزديك)

فشارهاي جامعه براي مصرف (تصور اينكه مصرف مواد مخدر چيز غير معمولي نيست)

مهماني‌ها و اوقات خوش با خانواده با دوستانچه عواملي باعث اعتياد مي‌شوند؟

 

محرك‌هاي متنوعي مي‌توانند افراد را به سمت اعتياد سوق و يا در معرضِ بازگشت به الگوهاي مخرب قديمي قرار بدهند. دلايل يا زمينه‌هاي اعتياد براي هر فردي متفاوت از ديگري است. برخي از دلايل رايج آن عبارتند از:

 

احساسات منفي (خشم، غم، آسيب روحي يا استرس)

احساسات مثبت (اينكه بخواهيد حال‌تان از آن‌چه كه هست بهتر بشود)

ناراحتي جسمي (عوارضِ ترك اعتياد يا درد فيزيكي)

آزمودنِ خويشتن‌داري («من مي‌تونم فقط يك نخ سيگار بكشم و وسوسه نشم»)

مشاجره با ديگران (جروبحث با همسر، خانواده يا دوستان نزديك)

فشارهاي جامعه براي مصرف (تصور اينكه مصرف مواد مخدر چيز غير معمولي نيست)

مهماني‌ها و اوقات خوش با خانواده با دوستانبهترين روش‌ ترك اعتياد

 

علاوه بر اينكه روش تدريجي و كنار گذاشتن آهسته مواد مخدر يكي از اصولي‌ترين روش هاست، اما معمولا به تنهايي جواب نمي‌دهد. درواقع مي‌توان گفت كه بهترين انتخاب، اين است كه همه روش‌ها در كنار هم و تحت نظر كلينيك‌هاي تخصصي ترك اعتياد به كار گرفته شوند. فرقي ندارد كه ترك الكل است يا ترك مواد مخدر سنگين مثل هروئين. اين كار روند درمان را اصولي پيش مي‌برد و انگيزه فرد بيمار را بالا برده و مي‌تواند به اثر گذاري فرآيند ترك اعتياد كمك كند.

 

مقالات مرتبط:

ترك سيگار


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۵۴:۱۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

رهگيري كرونا در كمپ‌هاي ترك اعتياد كنگاور آغاز شد

رهگيري كرونا در كمپ‌هاي ترك اعتياد كنگاور آغاز شد

كرمانشاه- رييس مركز بهداشت كنگاور گفت: اين مركز انجام تست سريع ويروس كرونا در كمپ‌هاي ترك اعتياد را در جهت رهگيري و كنترل بيماري كوويد ۱۹ آغاز كرد.

 

كاميار رستم آبادي روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا اظهار داشت: در اجراي طرح كنترل بيماري كوويد۱۹ بصورت محله محور شهيد حاج قاسم سليماني، تيم رهگيري و مراقبت مركز بهداشت شهرستان كنگاور به كمپ ترك اعتياد سلطان آباد اعزام شد.

او افزود: با انجام ۳۵ مورد تست سريع كرونا، سه بيمار كوويد ۱۹ تشخيص داده شد كه بلافاصله اقدامات لازم براي آنها انجام شد.

رستم آبادي همچنين اضافه كرد: اين مركز در نظر دارد در هفته آتي از رانندگان تاكسي داخل شهري و كاركنان بانك ها كه مواجهه زيادي با مردم دارند نيز تست سريع كرونا بعمل آورد.

اين مسول ادامه داد: آموزش، يادآوري همراه با اطلاع‌رساني قوي به طور قطع تاثير مثبتي در كنترل و كاهش اين بيماري به همراه دارد چرا كه بايد بارها خطرات اين بيماري را به مردم بيان كرد و در واقع  باور آنان را اصلاح كرد، چرا كه اگر بدانند سلامتي‌ شان به جد در خطر است از حضور در دورهمي شب يلدا و آيين هاي عروسي و عزا اجتناب مي كنند.

وي اضافه كرد: همكاري ساير دستگاه هاي متولي امر براي نظارت بر رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي اصناف و جلوگيري از برگزاري آيين هاي مختلف اهميت بسزايي دارد و اين مهم بايد تا كنترل و مديريت كامل بيماري تداوم داشته باشد.

رستم آبادي ابراز ميدواري كرد كه با اجراي طرح شهيد قاسم سليماني و همكاري دستگاه هاي متولي امر بتوان اقدامات خوبي را در راستاي قطع زنجيره انتقال كرونا در شهرستان انجام داد.

تاكنون هزار و ۴۰۲ در كنگاور به ويروس كرونا مبتلا شده اند و از اين تعداد ۸۲ نفر فوت كرده و ۱۵ نفر نيز اكنون در بيمارستان بستري هستند.

 

شهرستان كنگاور در ۹۰ كيلومتري شرق كرمانشاه قرار دارد.

 

كمپ ترك اعتياد در شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۴:۴۸:۰۷ توسط:onlinetabliq موضوع: