onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

مجلس قانون تسهيل ازدواج جوانان را بازنگري كند

«فريبرز نجفي مهر» روز يكشنبه به ايرنا افزود: مهمترين مشكل صندوق اندوخته ازدواج جوانان را خلاء ضمانتي اعلام كرد و افزود: متاسفانه هنوز آيين نامه اي تدوين نگرديده و طرحي براي اصلاح آن از سوي مجلس به منظور رفع موانع اجرايي آن ارايه نشده ‌است.

‌وي هدف از اين قانون را ايجاد صندوقي تحت عنوانِ صندوق اندوخته ازدواج جوانان براي كمك به زوج هاي نيازمند، دادن تسهيلات اجاره مسكن و يا وديعه مسكن به آنان و حتي پرداخت كمك هزينه به زوج هاي فاقد شغل تا ۲ سال از محل همين صندوق دانست. 

نجفي مهر اضافه كرد: همچنين در قانون تسهيل ازدواج جوانان مقرر بود براي تامين مسكن جوانان؛ بر روي زمين هايِ دولتي، مسكنِ موقت ايجاد و با قيمت مناسب به جوانان اجاره داده شود و حتي ادارات و سازمان ها نيز مكلف بودند كه امكانات و تالارهاي خود را بصورت رايگان به مراسم ازدواج جوانان اختصاص دهند.

مديركل دفتر امور اجتماعي و فرهنگي استانداري كرمانشاه با بيان اينكه يكي از مهمترين دغدغه هاي اين روزها در خانواده ها، هراس جوانان از تشكيل زندگي و نبود مشوق هاي مناسب براي آنها است از نمايندگان مجلس شوراي اسلامي استان خواست در اصلاح و بازنگري اين قانون پيشقدم شده و به شعارهاي انتخاباتي خود درباره رفع مشكلات جوانان عمل كنند.

 نجفي مهر،  ازدواج نكردن جوانان را باعث افزايش دوران تجرد و پايين آمدن امنيت رواني در جامعه و بروز برخي از آسيب هاي اجتماعي دانست. 

مقالات بيشتر: ليست دفاتر ازدواج شمال تهران به همراه تلفن و آدرس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۱:۲۰:۲۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

جشن ازدواج به سبك كرونا

به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، تازه عروس و داماد البرزي كه با تصميم زيبا و تاثيرگذار خود در روز پرستار موجب دلگرمي  پرستاران بيمارستان كمالي شدند و با برپايي مراسمي به  براي تقدير و تجليل از پرستاران زندگي مشترك خود آغاز كردند.

اين مراسم با حضور مسئول دفتر نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه علوم پزشكي البرز و خادمين آستان قدس رضوي برپاشد .

اين زوج جوان تصميم گرفتند زندگي مشترك خود را  بدون برگزاري هيج مراسمي به دليل شيوع بيماري كرونا با تقدير و تكريم از پرستاران در روز پرستار آغاز كنند.

مقالات بيشتر :ليست دفاتر ازدواج در شرق تهران به همراه شماره تلفن و آدرس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۱۰:۵۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

۲۳۴ هزار نفر در صف انتظار وام ازدواج ۵۰ ميليوني

معاون دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: بازپرداخت وام ۵۰ ميليون توماني ازدواج ۷ ساله ا

است. هر زوج براي هر قسط ماهيانه ۶۵۰ هزار تومان با سود ۴ درصد پرداخت مي‌كند. ضمن اينكه بايد يك ضامن معتبر هم معرفي كند

نوشين نبئي معاون دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان در گفتگو با برنامه سعادت آباد راديو تهران درباره آمار متقاضيان وام ازدواج گفت: بر اساس آخرين آمار بانك مركزي در ۸ ماهه اول سال جاري ۷۸۷ هزار نفر متقاضي داشته ايم كه ۵۵۲ هزار نفر وام را دريافت و ۲۳۴ هزار نفر در صف انتظار هستند. حدود ۷۰ درصد زوجين متقاضي وام ازدواج در سال جاري، وام خود را دريافت كرده اند.

وي درباره شرايط ثبت نام و دريافت وام اظهار داشت: زوجين پس از مراجعه به سامانه ثبت نام ve.cbi.ir و تعيين شعبه، ۴۵ روز كاري فرصت دارند تا مدارك خود را تحويل دهند و پس از تكميل مدارك مورد نياز در نهايت طي دو ماه مي‌توانند وام را دريافت كنند.

نبئي اشاره كرد: بسياري از زوجين مشكل ضامن دارند و منابع تامين اعتبار بانك‌هاي هر استان براي تخصيص وام ازدواج هم متفاوت است بنابراين در برخي شهر‌ها اگر سقف منابع به اتمام برسد؛ تحويل وام به ماه آينده موكول مي‌شود. بازپرداخت اين وام ۵۰ ميليون توماني ۷ ساله است. هر زوج براي هر قسط ۶۵۰ ماهيانه هزار تومان با سود ۴ درصد پرداخت مي‌كند. ضمن اينكه بايد يك ضامن معتبر هم معرفي كند.

معاون دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تسهيلات ديگري به جز وام ازدواج براي جوانان گفت: مجامع خيرين ازدواج در اغلب استان‌ها راه اندازي شده است. اين مجامع در تهيه جهيزيه و اجراي مراسم ازدواج كمك شاياني به جوانان داشته اند. با راه اندازي سامانه مجمع خيرين ازدواج دسترسي به تسهيلات اين مجامع راحت‌تر و در دسترس‌تر خواهد بود. ضمن اينكه راهكار‌هاي بلندمدت مثل تامين اشتغال پايدار و تامين مسكن زوجين از ديگر پيشنهاداتي است كه مشاركت نهاد‌هاي مسئول را مي‌طلبد.

وي با اعلام اين خبر كه پيشنهاد داديم تا وام هر زوج به ۷۰ ميليون تومان افزايش پيدا كند گفت: در صورت تخصيص بودجه وام ازدواج افزايش مي‌يابد، اما احتمال آن كم است. افرادي كه چك برگشتي دارند هم نمي‌توانند وام ازدواج دريافت كنند.

مقالات بيشتر:ليست دفاتر ازدواج در غر ب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۲:۴۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

ضرورت تفسير دقيق راديوگرافي در درمان‌هاي فيزيوتراپي

ضرورت تفسير دقيق راديوگرافي در درمان‌هاي فيزيوتراپي

شاهين گوهرپي روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ايرنا افزود: معاينه بيمار بدون مشاهده تست هاي پاراكلينيك ممكن است فيزيوتراپيست را از مسير اصلي درمان خارج سازد و همانطور كه آزمايش هاي باليني، نوار عصب و عضله، سنجش تراكم استخوان داراي اهميت هستند، راديوگرافي نيز از ارزش بسيار بالايي برخوردار است.

وي اظهار داشت: راديوگرافي يا تصويربرداري از مهم ترين بخش‌ هاي پاراكلينيك است كه از طريق آن مي توان به نكاتي پي برد كه در معاينه باليني شايد امكان نداشته باشد و علاوه بر راديوگرافي ساده، سي تي اسكن و ام آر آي نيز جايگاه ويژه اي دارند. 

گوهرپي در مورد اينكه چرا يك فيزيوتراپيست بايد به خوبي بتواند راديوگرافي را بررسي كند، گفت: فرض بر اين است كه بيمار با تاريخچه تروماي گردن مراجعه كرده و راديوگرافي ساده چيزي را نشان نمي دهد، اما فيزيوتراپيست مجرب بايد شك به بي ثباتي مهره ها كند و تقاضاي تصويربرداري مجدد در وضعيت هاي ديگر را بدهد. 

وي افزود: تفسير دقيق كليشه هاي راديوگرافي، سي تي اسكن و ام آر آي براي فيزيوتراپيست ها بسيار مهم بوده و به برنامه ريزي درمان و گرفتن بهترين نتيجه درماني كمك خواهد كرد.

به گفته اين فيزيوتراپيست، راديوگرافي يكي از روش هاي تصويربرداري پزشكي است كه به كمك آن مي توان به نحوي درون بدن انسان را ديد و از اين طريق به تشخيص درست بيماري كمك زيادي كرد، اين تصويربرداري به وسيله تابش اشعه ايكس انجام مي شود.

وي افزود: اشعه ايكس از پوست و عضلات عبور كرده و به صفحه حساس برخورد مي كند. رنگ اين قسمت ها بعد از ظاهر شدن سياه ديده مي شود و برعكس، استخوان مانع عبور اشعه ايكس شده و آن نواحي بعد از ظاهرشدن سفيد ديده مي شود. به همين علت در يك عكس راديوگرافي بعضي استخوان ها كه متراكم تر و محكم ترند، سفيدتر و بعضي ديگر كمتر سفيد هستند.

به گزارش ايرنا، سالانه بيش از يك ميليون مورد راديوگرافي در كشور انجام مي شود و استفاده بي‌رويه از آن بي‌خطر نبوده و ممكن است در طولاني مدت فرد با مشكلاتي مواجه شود و البته اغلب، انجام بيشتر اين اقدامات پزشكي بر اثر چانه‌زني بيماران صورت مي گيرد.

بيشترين آمار درخواست هاي غيرمنطقي خدمات تصويربرداري پزشكي مربوط به سي‌تي اسكن مغز و راديوگرافي است و بيشتر بيماران ارجاعي به ام آر اي از سوي متخصصين مغز و اعصاب، داخلي اعصاب، ارتوپدها و گوش و حلق و بيني صورت مي گيرد و آماري كه در دنيا وجود دارد، بين ۲۵ تا ۳۵ درصد است.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي در منزل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ آذر ۱۳۹۹ساعت: ۰۳:۲۵:۰۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

آخرين وضعيت محموله ترانزيتي افغانستاني در گمرك

آخرين وضعيت محموله ترانزيتي افغانستاني در گمرك
ناظر گمركات خراسان رضوي در خصوص آخرين وضعيت محموله ترانزيتي افغانستان گفت:‌ اين محموله هنوز به گمرك مرزي جهت طي تشريفات اظهار نشده است.
به گزارش خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، پيگيري وضعيت محموله ترانزتيي افغانستان به تركيه نشان ميدد هنوز محموله مذكور به گمرك ورودي اظهار نشده است.

ناظر گمركات خراسان رضوي در خصوص اخرين وضعيت محموله ترانزيتي افغانستان گفت:‌اين محموله هنوز به گمرك مرزي اظهار نشده است و تا زمان عدم اظهار كالا به گمرك نميتوان درخصوص وضعيت آن اظهار نظر كرد.

وي با اشاره به اينكه محموله مذكور شامل 22 واگن بوده كه تا كنون به گمرك اظهار نشده ، گفت: هم اكنون (روز سه شنبه) نماينده صاحب كالا به گمرك دوغارون در خراسان رضوي براي انجام تشريفات گمركي مراجعه كرده است.

به گفته جعفري، بعد از انجام تشريفات گمركي(شامل پلمب كالا) و اظهار آن طبق قوانين و مقررات گمرك ايران، مشكلي براي ادامه مسير اين كالاي ترانزيتي وجود نخواهد داشت.

همچنين در اين خصوص راه آهن جمهوري اسلامي اعلام كرده است، عليرغم طي نشدن روال قانوني و عدم اخذ مجوز از سوي كنسرسيوم توسعه ريلي افغانستان، با توجه به رويكرد توسعه‌اي راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران در حوزه كريدورهاي بين‌المللي ريلي، راه‌آهن از روز دوشنبه سوم ارديبهشت ماه آمادگي خود جهت اعزام 10 واگن موجود در مرز شمتيغ به تركيه را اعلام كرد. متاسفانه پس از گذشت 7 روز كنسرسيوم مذكور هنوز مجوز  گمرك را براي ترانزيت واگن‌هاي مذكور اخذ نكرده است.

 

مقالات ديگر: ظروف كرايه مركز تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۲:۰۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

جدال شورا با شهرداري بر سر ابهامات قرارداد ۲.۷ ميليارد يورويي با چيني‌ها

ايلنا گزارش مي‌دهد:

جدال شورا با شهرداري بر سر ابهامات قرارداد ۲.۷ ميليارد يورويي با چيني‌ها
در حالي كه شهرداري تهران اخيرا قراردادي ۲.۷ ميليارد يورويي را براي خريد وسايل نقليه برقي و تجهيزات ديگر در حوزه هوشمندسازي و ... با يك شركت فعال در زمينه ساختمان‌سازي در چين امضا كرده است، اعضاي شوراي شهر تهران علاوه بر اين كه ابهاماتي را نسبت به اين قرارداد وارد مي‌دانند و خواستار شفافيت شهرداري با شورا و شهروندان درباره جزئيات آن هستند، به اين نكته اعتراض دارند كه چرا قرارداد مذكور كه با ترك تشريفات ميان طرفين به امضا رسيده، پيش از اين كه به دست اعضاي شوراي شهر برسد، به بيرون درز پيدا كرده است؟

به گزارش خبرنگار ايلنا، از ۱۵ اسفند سال گذشته پس از دو مرتبه سفر شهردار و تيم مديريت شهري تهران به چين و حضور مسئولان شركت‌هاي چيني در ايران، شوراي شهر با تصويب لايحه‌اي يك‌فوريتي، به شهرداري تهران مجوز داد كه با هدف توسعه، نوسازي و برقي‌سازي ناوگان حمل‌ونقل عمومي تهران به ميزان ۲ ميليارد و ۶۸۱ ميليون يورو خريد خارجي داشته باشد، مي‌شد حدس زد كه اين مصوبه كه با عجله و اصرار معاون مالي شهرداري، مديرعامل بانك شهر و برخي اعضاي شوراي شهر به تصويب رسيد، مشكلاتي را براي مديريت شهري پايتخت ايجاد خواهد كرد؛ البته هيچ‌كس پيش‌بيني نمي‌كرد كه روزي اين مشكلات به حدي بالا خواهد گرفت كه هفت نفر از اعضاي شوراي شهر در حين ارائه توضيحات شهردار درباره اين قرارداد در صحن علني شورا، در اقدامي بي‌سابقه جلسه پارلمان شهري پايتخت را ترك كنند. 

صبح ديروز (يكشنبه ۹ اردبيهشت ۱۴۰۳) پس از تشكيل جلسه هيات امناي محلات تهران در صحن شوراي شهر، محسن هرمزي، معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران پشت تريبون شورا رفت تا گزارشي را درباره آخرين اقدامات انجام‌شده براي توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومي پايتخت ارائه كند. پس از صحبت‌هاي او نيز اعضاي شوراي شهر پرسش‌هايي را مطرح كردند و تعدادي از آن‌ها درباره به ثمر نرسيدن وعده‌هاي شهرداري در زمينه حمل‌ونقل عمومي گلايه كردند. از جمله نرجس سليماني، رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شورا كه تاكيد كرد «پس از گذشت نزديك به سه سال از دوره كنوني مديريت شهري، به اندازه هزينه‌هاي سفر به چين، وسايل حمل‌ونقل عمومي به تهران اضافه نشده است». همچنين ناصر اماني كه با كنايه به احتمال بروز تاخير در واردات واگن‌هاي متروي خريداري‌شده از چين، گفت كه «اين واگن‌هاي مترو چه زماني از چين پرواز مي‌كنند و به تهران مي‌رسند كه ما به چشم ببينيم تا قلبمان مطمئن شود.» 

اما بيش از آن كه طرح اين پرسش‌ها و گلايه‌ها، جلسه ديروز شوراي شهر تهران را كه از قضا با «روز ملي شوراها» مصادف بود، به پرحاشيه‌ترين جلسه دوره ششم پارلمان شهري پايتخت تبديل كند، اعتراض برخي اعضاي شوراي شهر به اين نكته اساسي بود كه قرارداد حدود ۲.۷ ميليارد يورويي شهرداري تهران با يك شركت چيني براي خريد اتوبوس، ون، تاكسي برقي و ... ، بدون آن كه به دست اعضاي شوراي شهر برسد، توسط يك فعال رسانه‌اي در فضاي مجازي منتشر و ابهامات متعددي درباره آن مطرح شده است. از جمله اين كه اين قرارداد كه مربوط به تامين وسايل حمل‌ونقلي برقي است، با شركتي بسته شده كه فعاليت اصلي آن در حوزه ساختمان‌سازي است. همچنين قرارداد مديريت شهري تهران با طرف چيني با ترك تشريفات يعني بدون برگزاري مناقصه منعقد شده كه البته اين مساله نيز به اختياري بازمي‌گردد كه در مصوبه ۱۵ اسفند توسط شورا به شهرداري داده شده است. 

ابهامات و ايرادات اعضاي شورا به قرارداد شهرداري با شركت چيني 
با وجود رقم بسيار بالا و بي‌سابقه قرارداد شهرداري تهران با يك شركت خصوصي چيني براي خريد وسايل حمل‌ونقل عمومي برقي و تجهيزات ديگري در حوزه هوشمندسازي، دوربين‌هاي كنترل ترافيك و دستگاه زباله‌سوز، علاوه بر ابهامات مطرح‌شده توسط برخي فعالان رسانه‌اي درباره اين قرارداد، اعضاي شوراي شهر نيز در جلسه ديروز شورا ايرادات مهمي را به نحوه عقد قرارداد با طرف چيني وارد كردند. از جمله اين كه نرجس سليماني، رئيس كميسيون نظارت و حقوقي شورا، نحوه انتخاب شركت تامين‌كننده مالي قرارداد مذكور را داراي ابهام دانست و از مسئولان شهرداري پرسيد كه «چرا از ميان اين همه تامين‌كننده منابع مالي در چين، شركتي با مسئوليتي محدود در جايگاه تامين‌كننده مالي در نظر گرفته شده است؟ همچنين كارمزد تامين‌كننده مالي و مكان امضاي قرارداد به شكل مكتوب مشخص نشده است كه بي‌توجهي به اصول بديهي حقوقي در قراردادهاي بين‌المللي است.» 

سيد جعفر تشكري هاشمي، رئيس كميسيون عمران و حمل‌ونقل شوراي اسلامي شهر تهران نيز كه در جلسه ديروز شورا، تاكيد كرد كه قرارداد منعقدشده در حوزه حمل‌ونقل عمومي با شركت چيني به كميسيون مربوطه در شورا تحويل داده نشده است، بعد از بيان صحبت‌هاي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران، درباره اصل موضوع امضا شدن يا نشدن قرارداد در حوزه اتوبوسراني ترديد كرد و گفت كه «هنوز متوجه نشده‌ايم كه در حوزه اتوبوسراني با طرف خارجي قرارداد بسته شده است يا خير. اين موضوع، صفر و يكي است و هيچ حد وسطي ندارد. بايد صراحتا گفته شود. اگر قراردادي بسته شده، برنامه زمان‌بندي آن به چه ترتيب و شكلي است و اگر هنوز منعقد نشده است، بايد مشكلات آن گفته شود. آقاي زاكاني گفته بود كه ظرف چهار ماه اتوبوس‌ها را مي‌آورد، اما با گذشت زمان زيادي از اين صحبت، ترديد داريم كه آيا اين قراردادها منعقد شده است يا خير؟» 

در جلسه ديروز شوراي شهر، پس از بيان اين اظهارات تشكري هاشمي، تعداد ديگري از اعضاي منتقد شهردار تهران نيز صحبت‌هاي مشابهي را در انتقاد به قرارداد ميان مديريت شهري پايتخت با شركت چيني مطرح كردند و البته بعضي اعضاي شورا كه معمولا در حمايت از شهرداري تهران و برنامه‌هاي آن صحبت مي‌كنند، اين‌بار هم به دفاع از عملكرد شهرداري پرداختند و صحبت‌هايي را درباره همكاران خود يعني نمايندگان طيف مقابل شوراي شهر مطرح كردند كه به مذاق آن‌ها خوش نيامد. در چنين شرايطي بود كه تعدادي از اعضاي شورا در تذكرات خود، علاوه بر صحبت‌هايي كه درباره قرارداد بين شهرداري تهران با شركت خصوصي چيني مطرح كردند، در ميان اظهارات خود، پاسخ گروه مقابل را نيز دادند و كار به جايي رسيد كه مهدي چمران، رئيس شوراي شهر از اعضاي شورا خواست كه صرفا درباره مسائل تخصصي مربوط به حوزه حمل‌ونقل صحبت كنند و جواب يكديگر را ندهند. 

در چنين شرايطي بود كه تعدادي از اعضاي شوراي شهر از قرائت تذكراتي كه به صحبت‌هاي معاون حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري داشتند، دست كشيدند و در حالي كه جلسه شوراي شهر حدود نيم ساعت بيش از زمان عادي طول كشيده بود، عليرضا زاكاني پشت تريبون شورا حاضر شد تا پاسخ ابهامات مطرح‌شده توسط اعضاي شورا را بدهد. سپس مهدي چمران خواست براي تمديد وقت جلسه از اعضاي شورا راي‌گيري كند، اما هفت نفر از اعضاي شورا شامل مهدي اقراريان، سيد جعفر شربياني، سيد جعفر تشكري هاشمي، مهدي عباسي، ناصر اماني، علي اصغر قائمي و سوده نجفي، در اقدامي بي‌سابقه در انتقاد به نوع مواجهه برخي همكاران خود با تذكرات آن‌ها و همچنين در اعتراض به آنچه تكراري خواندن صحبت‌ها و وعده‌هاي شهردار دانستند، نه‌ تنها با تمديد زمان جلسه شورا موافقت نكردند، بلكه صحن علني شوراي شهر را دقيقا در هنگام شروع صحبت‌هاي شهردار ترك كردند. 

انتقاد از برچسب‌زني سياسي بابت انتقاد از شهرداري توسط برخي اعضاي شورا
در همين راستا از «مهدي اقراريان» رئيس كميته نظارت شوراي اسلامي شهر تهران پرسيديم كه در جلسه جنجالي ديروز، آيا اعتراض اعضاي منتقد به خود قرارداد امضاشده با طرف چيني بود يا نحوه درز پيدا كردن آن به برخي رسانه‌ها، پيش از آن كه قرارداد مذكور به دست اعضاي شوراي شهر برسد؟ اقراريان نيز در پاسخ به خبرنگار ايلنا توضيح داد: متاسفانه شاهد آن هستيم كه در صحن شورا، وقتي برخي اعضا نسبت به عملكرد تخصصي آقاي زاكاني نقد يا پرسشي را مطرح مي‌كنند، بعضي ديگر از اعضاي شورا با آن‌ها برخورد تندي مي‌كنند. در اين برخوردها نيز بعضا از تاكتيك برچسب‌زني سياسي استفاده مي‌شود، آن هم در حالي كه تمام ۲۱ عضو دوره كنوني شوراي شهر تهران، از يك فهرست واحد كه به تعبيري به ليست جريان انقلابي معروف است، به شورا راه پيدا كرده‌اند. 

عضو شوراي شهر تهران با تاكيد بر اين كه وقتي تمام اعضاي شورا در انتخابات اخير پارلمان شهري پايتخت در يك فهرست مشترك قرار داشته‌اند، نمي‌توان از برچسب‌هاي سياسي عليه برخي اعضاي شورا كه سوالاتي را از شهردار تهران مطرح مي‌كنند، استفاده كرد، اظهار داشت: متاسفانه چند نوبت مشاهده كرده‌ايم كه وقتي برخي اعضاي شورا نقدي را به شهرداري وارد مي‌كنند، بعضي ديگر از اعضا به‌جاي اين كه اجازه دهند، مجموعه شهرداري پاسخ نقد مطرح‌شده را ارائه كند، به ساير اعضاي شورا برچسب مي‌زنند و طرح پرسش از شهردار تهران را سياسي مي‌دانند. همچنين شاهد آن هستيم كه برخي رسانه‌ها در يك عمليات هماهنگ با جمعي از نمايندگان شورا، هرگونه طرح پرسش از شهردار را سياسي جلوه مي‌دهند و طبيعتا در اين شرايط، نمايندگان منتقد شهردار تهران نيز به اين شيوه برخورد همكاران خود اعتراض دارند. 

مقالات مرتبط:

ظروف كرايه پونك

عدم شفافيت شهرداري با اعضاي شورا در بستن قرارداد با طرف‌هاي چيني 
اقراريان همچنين با انتقاد از عدم شفافيت شهرداري تهران با اعضاي شوراي شهر در زمينه نحوه بستن قرارداد اخير با طرف‌هاي چيني، يادآور شد: از ماه‌هاي قبل تاكيد كرده بوديم كه براي پرهيز از ايجاد هرگونه شائبه، شهرداري بايد تمام مستندات و پيوست‌هاي همه قراردادهاي خود با طرف‌هاي چيني را در اختيار اعضاي شورا قرار دهد، اما با وجود سپري شدن چند ماه از اين درخواست و در حالي كه شهرداري طبق مجوز اعطاشده توسط شورا، وارد فاز بستن قرارداد با طرف‌هاي چيني شده، مديريت شهري هيچ مستنداتي را به اعضاي شوراي شهر ارائه نداده است. اين در حالي است كه قراردادهاي مذكور مي‌تواند تا سال‌هاي سال براي شهرداري تهران بار مالي و بدهي ايجاد كند و حتما اعضاي شوراي شهر به عنوان نمايندگان اهالي پايتخت بايد از جزئيات آن مطلع باشند. 

عضو شوراي اسلامي شهر تهران تاكيد كرد: وقتي هيچ متني به عنوان قرارداد يا تفاهم‌نامه در اختيار اعضاي شوراي شهر قرار نگرفته، طبيعي است كه برخي اعضا نسبت به اصل بسته شدن قرارداد ترديد داشته باشند، چون نمي‌دانند كه شهرداري درباره چه مسائلي با طرف‌هاي چيني تفاهم كرده يا به آن‌ها تعهد داده است. در چنين شرايطي، براي ما جاي سوال است كه چطور قرادادي كه هنوز در اختيار اعضاي شوراي شهر تهران قرار نگرفته، به بيرون درز پيدا كرده و توسط برخي فعالان رسانه‌اي در فضاي مجازي منتشر شده است؟! اين اتفاق، ابهامات مربوط به قرارداد شهرداري با طرف‌هاي چيني را بيشتر كرده است و با وجود اين كه پيش از رسانه‌اي شدن مسائل اخير از شهرداري درخواست كرده بوديم كه ابهامات مطرح‌شده درباره اين قرارداد را براي اعضاي شورا برطرف كند، مديريت شهري هيچ‌گاه به اين خواسته ما پاسخ نداده است. 

تعداد اعضاي منتقد شهرداري تهران در شورا ۹ نفر است 
اقراريان در پاسخ به سوال ديگري مبني بر اين كه چرا در نيمه اسفند ۱۴۰۲، شوراي شهر بدون بررسي كافي جوانب موضوع، با عجله به شهرداري اجازه داد كه با اختيار كامل قراردادهايي با مجموع رقم بسيار كلان نزديك ۲.۷ ميليارد يورو را در حوزه حمل‌ونقل منعقد كند، توضيح داد: افكار عمومي بايد توجه داشته باشند كه يك مصوبه با نصف بعلاوه يك به تصويب صحن شورا مي‌رسد، يعني با توجه به اين كه تعداد اعضاي شوراي شهر تهران ۲۱ نفر است، اگر ۱۱ نفر از اعضا به يك مصوبه راي بدهند، آن مصوبه به تصويب خواهد رسيد و ساير اعضا نمي‌توانند جلوي اين كار را بگيرند. تعجيل شهرداري در تصويب لايحه يك‌فوريتي صدور مجوز بيش از ۲ ميليارد يورويي براي انجام خريدهاي خارجي در روزهاي پاياني سال گذشته نيز جزو موضوعاتي است كه منتقدان شهردار در صحن شورا نسبت به آن اعتراض كردند، اما چون تعداد كافي را نداشتند، نتوانستند جلوي صدور اين مجوز براي شهرداري را بگيرند. 

رئيس كميته نظارت شوراي اسلامي شهر تهران تصريح كرد: شهروندان تهراني بايد توجه داشته باشند كه تعداد افراد منتقد آقاي زاكاني در شوراي شهر ۹ نفر هستند و در طرف مقابل، عزيزان ديگري قرار دارند كه موضوعات شهري را به شكل ديگري كه خودشان صلاح مي‌دانند، پيگيري مي‌كنند. البته ما از معاونت حمل‌ونقل و ترافيك شهرداري تهران درخواست كرده‌ايم كه اسناد مربوط به قراداد يا قراردادهاي اخير با طرف‌هاي چيني را در اختيار كميته نظارت شورا قرار دهند تا بتوانيم فرآيندهاي بسته شدن اين قراردادها را به طور دقيق بررسي و براي مردم شفاف كنيم. پيشنهاد من به شهردار تهران و همراهان ايشان در شوراي شهر اين است كه از نقد ناراحت نشوند و وقتي نمي‌توانند به وعده‌هاي مطرح‌شده عمل كنند، انتقادات مطرح‌شده را به مسائل سياسي گره نزنند و از بهانه‌گيري‌هاي غيرتخصصي پرهيز كنند. 

مبلغ قرارداد ۲.۷ ميليارد يورويي چين معادل دو سال درآمد شهرداري است 
سيد جعفر شربياني، عضو هيات‌رئيسه شوراي اسلامي شهر تهران هم از جمله اعضايي بود كه در جلسه ديروز به‌هنگام شروع سخنراني شهردار پايتخت، صحن شورا را ترك كرد. او در گفت‌وگو با خبرنگار ايلنا تاكيد كرد: ابهاماتي درباره قرارداد منعقدشده بين شهرداري با طرف‌هاي چيني وجود دارد كه حتما بايد براي رعايت اصل شفافيت و پرهيز از ايجاد شائبه در افكار عمومي برطرف شود.

شربياني در توضيح بيشتر در اين زمينه گفت: كاركرد شورا اساسا سه مفهوم دارد؛ قانون‌گذاري، سياست‌گذاري و نظارت و كنترل. در اين ميان، نظارت و كنترل يك بخش اصلي و اساسي تحت عنوان صيانت از حوزه تخصيص منابع مالي و اقتصادي دارد كه شوراي شهر تهران به‌شدت نسبت به آن حساس است. 

وي افزود: قرارداد ۲.۷ ميليارد يورويي (نزديك ۲۰۰ هزار ميليارد تومان) از منابع مالي و اقتصادي شهر است. حال اگر براساس درآمد حاصل‌شده شهرداري در سال ۱۴۰۲ محاسبه كنيم و آن را معادل صد هزار ميليارد تومان بگيريم و فرض كنيم كه هزينه و خرج شهر تهران در دو سال آتي صفر ريال باشد و نرخ تورم هم صفر باشد، اگر معادل سال ۱۴۰۲ درآمد داشته باشيم، مبلغ اين قرارداد دقيقا معادل دو سال تمام درآمد شهرداري تهران است. در انتهاي سال گذشته، شهرداري تهران با اين استدلال كه زماني كافي در اختيار مجموعه اجرايي شهرداري قرار ندارد، لايحه‌اي را به شورا آورد و شورا هم در يك اقدام همدلانه و براي رفع مشكلات درازمدت حوزه حمل‌ونقل شهر تهران پذيرفت كه اين قرارداد كلان بدون تشريفات و با ترك تشريفات مناقصه منعقد شود، اما حالا شاهد ايجاد شائبه‌هايي درباره قرارداد مذكور هستيم. 

ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۴:۰۰:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

نهايي شدن نصب سامانه نظارتي سپهتن

نهايي شدن نصب سامانه نظارتي سپهتن
معاون حمل و نقل وزير راه و شهرسازي از نهايي شدن نصب سامانه نظارتي سپهتن بر روي ۳۸۶ هزار كاميون و تانكر فعال در كشور خبر داد. به گفته هاديان فر: اين سامانه همچنين براي  ۱۱ هزار اتوبوس مسافري برون شهري نصب شده است تا بر عملكرد و پيمايش رانندگان نظارت شود. به گفته معان وزير راه، ۱۴۲ ميليون دلار در برنامه پيش بيني شده براي ۳۸۶ هزار كاميون و تانكرها كه به اين سامانه مجهز شوند كه هفته گذشته با مساعدت سازمان برنامه و بودجه كشور با جلسه ترك تشريفات آن انجام شد و راه اندازي آن به يك شركت دولتي واگذار شد و بزودي ابلاغ خواهد شد كه هم نرم افزار و هم سخت افزار اين سامانه آماده است. اين مبلغ كه در قانون پيش بيني شده از محل صرفه جويي سوخت اتفاق خواهد افتاد.

منبع: اقتصاد آنلاين

 

مقالات ديگر:ظروف كرايه پارك وي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ساعت: ۰۸:۴۶:۰۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

طلاق مي‌گيرم چون شوهرم قبل از عروسي خيانت كرد

طلاق مي‌گيرم چون شوهرم قبل از عروسي خيانت كرد
زني جوان كه مهريه‌اش را اجرا گذاشته است مي‌گويد شوهرش به او خيانت كرد و به همين دليل طلاق خواهد گرفت.
ليلا زن جواني است كه هنوز زندگي مستقل را شروع نكرده ‌است. او كه يك سال از عقدش با رضا گذشته تصميم به جدايي گرفته ‌است.
ليلا براي اعتمادآنلاين درباره اين تصميم مي‌گويد:
 
*برايمان از زندگي‌ات بگو. چطور شد كه كار به دادگاه و طلاق كشيد؟
فعلاً مهريه‌ام را مي‌خواهم. براي مهريه آمده‌ام اما جدايي من و رضا قطعي است.
*چرا مي‌خواهي جدا شوي؟
چون به من خيانت كرد، آن هم با نزديك‌ترين دوستم.
*چطور ممكن است؟ شما به گفته خودت تازه عقد كرده‌ايد.
بله. من يك سال قبل عقد كردم. ما هنوز عروسي نكرده‌ايم اما رضا با دوستم هانيه به من خيانت كرد.
*چطور با شوهرت آشنا شديد؟
ما در پارك آشنا شديم و مدتي هم دوست بوديم. من با هانيه خيلي دوست بودم و با هم به پارك مي‌رفتيم. هانيه هم از همان ابتدا با ما بود. رضا خواستگاري كرد و مادر من هم قبول كرد و عقد كرديم. در عقد بوديم تا بتوانيم خودمان را جمع‌وجور و ازدواج كنيم كه اين‌طوري شد.
*شغل همسرت چيست؟
شغل خاصي ندارد وقتي ماشين پدرش دستش باشد تاكسي اينترنتي مي‌شود.
*چطور قبول كردي با يك آدم بيكار ازدواج كني؟
عاشقش شده‌ بودم. رضا خيلي خوش‌تيپ است. از او خوشم آمد اما فكر نمي‌كردم همچين آدمي باشد.
*چطور فهميدي شوهرت خيانت كرده ‌است؟
رفتارش تغيير كرده ‌بود. كمتر با من قرار مي‌گذاشت و بيرون مي‌رفت. وقتي مي‌گفتم هانيه بيايد قبول نمي‌كرد. يك روز كه با هم به يك كافي‌شاپ رفته‌ بوديم گارسون رضا را شناخت. در حالي كه ما قبلاً آنجا نرفته ‌بوديم. رضا رنگش پريد و من فهميدم مسئله‌اي هست. چند روز بعد گوشي رضا را چك كردم و چت‌هايش را ديدم. با فردي به نام بهمن چت كرده بود؛ اما وقتي شماره را چك كردم ديدم شماره متعلق به هانيه است.
*به هانيه درباره اين خيانت گفتي؟
با هانيه كه حرف نمي‌زنم. دعواي شديدي كرديم و قهر كرديم. حالا هم از رضا مهريه مي‌خواهم و پرونده طلاقم را هم به جريان مي‌اندازم. فعلاً مي‌خواهم مهريه بگيرم.
*بعد از طلاق چه مي‌كني؟
در يك شركت منشي هستم و كار مي‌كنم. مشكلي نيست. مي‌خواهم زودتر از دست اين مرد خيانتكار رها شوم.
مقالات ديگر: ظروف كرايه منطقه 1


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۵:۳۷:۳۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

چند درصد مردم اروپا بعد از توالت دست‌هايشان را مي‌شويند؟

انتشار آمار رعايت نظافت دست‌ها بعد از استفاده از سرويس بهداشتي در كشورهاي اروپايي خبرساز شد.

در بين كشورهاي بررسي شده فقط ۵۰ درصد از مردم هلند دستهاي خود را بعد از بيرون آمدن از توالت مي‌شويند، اين در حالي است كه ۹۶ درصد از مردم بوسني دستهاي خود را مي‌شويند.

در بررسي انجام شده توسط WIN/Gallup در حوزه اروپا، مردم تركيه نيز با ۹۴ درصد در رتبه دوم بعد از بوسني قرار دارند.

۵۷ درصد از مردم پرتغال، ۸۴ درصد از مردم روماني،۷۸ درصد از مردم ايسلند،۷۸ درصد از مردم سوئد و ۷۸ درصد از مردم آلمان نيز دستهاي خود را بعد از توالت مي‌شويند.

مقالات بيشتر: قاليشويي در تهرانسر

چند درصد مردم اروپا بعد از توالت دست‌هايشان را مي‌شويند؟

در انگليس ۷۵ درصد از مردم ، در سوئيس ۷۳ درصد از مردم، در روسيه ۶۳ درصد ، در فرانسه ۶۲ درصد،در اسپانيا ۶۱ درصد و در ايتاليا ۵۷ درصد دستهاي خود را بعد از خروج از توالت با صابون مي‌شويند.

در نمودار زير نيز مي‌توان ديد چند درصد از مردمان اين كشورها در اروپا روزانه استحمام مي‌كنند.

چند درصد مردم اروپا بعد از توالت دست‌هايشان را مي‌شويند؟

منبع:اطلاعات آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۱:۴۱:۲۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

رسم غلط تيراندازي در مراسم عروسي و عزا برچيده شود

ايسنا/ايلام امام جمعه شهرستان دهلران تيراندازي در مراسم عزا و عروسي را مردود دانست و گفت: مي‌طلبد ريش سفيدان و معتمدان كه نقش تاثيرگذاري در بين عامه مردم دارند اهتمام ويژه‌اي در راستاي برچيده شدن اين رسم غلط داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمين «سيدمحسن موسوي» در جلسه هم‌انديشي با معتمدان و ريش سفيدان بخش دشت عباس، اظهار كرد: خوشبختانه رسم غلط تيراندازي در مراسم عزا و عروسي كه بعضا باعث بروز خسارات جبران ناپذيري براي خانواده‌ها مي‌شود به صورت محسوسي كاهش يافته است.

وي با بيان اينكه نقش معتمدان و ريش سفيدان در كاهش تيراندازي‌ها تاثيرگذار بوده است، گفت: هر چند مهارت تيراندازي عملي مستحب است ولي جاي تيراندازي در مجالس عزا و عروسي نيست و ساز وكارهاي مربوط به خود را دارد.

امام جمعه شهرستان دهلران تصريح كرد: مي‌طلبد ريش سفيدان و معتمدان كه نقش تأثيرگذاري در بين عامه مردم دارند اهتمام ويژه‌اي در راستاي برچيده شدن اين رسم غلط داشته باشند.

مقالات ديگر: ظروف كرايه فرمانيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ فروردين ۱۴۰۳ساعت: ۰۳:۰۴:۲۳ توسط:onlinetabliq موضوع: