onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

دانش‌آموزان ۱۱ منطقه آذربايجان‌ غربي از تغذيه رايگان بهره‌مند مي‌شوند

دانش‌آموزان ۱۱ منطقه آذربايجان‌ غربي از تغذيه رايگان بهره‌مند مي‌شوند
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان‌ غربي گفت: طرح تغذيه رايگان دانش‌آموزان مناطق كم‌برخوردار در ۱۱ منطقه از استان اجرا مي‌شود.
جواد جنگي در گفت‌وگو با خبرنگار تسنيم در اروميه، با اشاره به اجراي طرح تغذيه رايگان براي دانش‌آموزان مناطق كم‌برخوردار، اظهار داشت: اين طرح در مدارس شهرستان‌ها و مناطق نوار مرزي و داراي مرز 20 تا 30 كيلومتري اجرا مي‌شود.
وي افزود: دانش‌آموزان مناطق محروم در شهرستان‌هاي سردشت، ماكو، اشنويه، پيرانشهر، خوي، پلدشت، سلماس، چالدران، شوط، سيلوانا و انزل شامل اجراي اين طرح هستند كه در طول سال تحصيلي آتي از تغذيه رايگان بهره‌مند مي‌شوند.
مديركل آموزش و پرورش آذربايجان‌ غربي، عنوان كرد: اعتبار مربوط به تامين اين تغذيه‌ها، از محل اعتبارات استاني است و مقرر شده از كارخانجات بومي داراي بهترين كيفيت تامين و توزيع شود.
وي ادامه داد: برآورد ريالي مربوط به طرح تغذيه رايگان دانش‌آموزان مناطق محروم در آذربايجان‌ غربي، بالغ بر 5 ميليارد و 600 ميليون تومان است كه در دستور كار قرار گرفته است.
جنگي در مورد نوع تغذيه‌هاي مدنظر براي توزيع ميان دانش‌آموزان نيز گفت: شير پاكتي، بيسكويت و كيك به منظور توزيع در اين طرح در نظر گرفته شده و رايزني‌هاي لازم در خصوص تامين آن نيز انجام شده است.
مقالات ديگر: قاليشويي در نارمك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۵۷:۳۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

نكات مهم در خريد فرش دستباف

نكات مهم در خريد فرش دستباف
اكثر اوقات افراد هميشه از فرش ها، موكت ها و… براي پوشاندن كف منزل استفاده مي كنند. فرش ها انواع مختلفي دارند فرش هاي ماشيني، فرش هاي ابريشمي، فرش هاي كنفي، فرش ها دستبافت و … شامل انواع فرش ها مي باشد ولي بيشترين فرشي كه ارزش بيشتري دارد فرش هاي دستبافت مي باشد. فرش هاي دستبافت جزء كالاي نفيس و گران بهايي مي باشند و نگهداري و حفظ كيفيت آن ها بسيار مهم است. فرش هاي دستبافت طرح و نقش هاي متفاوتي دارند و افراد مي توانند طبق چيدمان و دكوراسيون منزل خود طرح فرش خود را انتخاب كنند. براي خريد فرش هاي دستبافت بهتر است به نكاتي دقت كنيد تا بهترين فرش را براي منزل خود خريداري كنيد.
۱- توجه به گره هاي پشت فرش
فرش هاي دستبافت به دليل اين كه مراحل بافت آن ها با دست انجام مي شود گره هاي آن ها در پشت فرش مقداري بي نظم هستند ولي هنگام خريد فرش ها به پشت فرش دقت كنيد تا تمامي گره ها سالم باشند. پاره بودن گره ها باعث از بين رفتن فرش مي شود.
۲- توجه به رنگ فرش
براي خريد فرش دستباف حتما به رنگ هاي الياف و تار و پود آن ها توجه كنيد. مرغوب بودن و با كيفيت بودن رنگ الياف فرش باعث مي شود كه ظاهر و نماي فرش براق تر باشد.
۳- توجه به ريشه فرش
در فرش هاي دستبافت ريشه ها از ادامه تارو پود فرش مي باشد اما در فرش هاي ديگر مانند ماشيني ريشه ها به صورت جدا به فرش وصل شده اند‌.
۴- توجه به طرح هاي به كار رفته در نقش فرش
فرش هاي دستبافت طرح هاي متفاوتي دارد به طور مثال طرح هاي گل و گلدان، حيوانات، جنگل، آجري و… در طرح گل و گلدان فرش هاي دستبافت رنگ هاي به كار رفته براي بافت فرش بايد با يك ديگر هم خواني داشته باشند به طور مثال طرح گل و گلدان از رنگ هاي قرمز، آجري، قهوه اي و… استفاده مي شود. در طرح جنگل فرش هاي دستبافت بيشتر از رنگ هاي سبز، قهوه اي، انواع طيف رنگ هاي سبز استفاده مي شود. همچنين طرح حيوانات بايد براي بافت آن ها از رنگ هاي متناسب هم استفاده شود.
۵- توجه به متراژ فرش
فرش هاي دستبافت داراي متراژ هاي مشخصي هستند ولي فرش هاي ديگر مانند ماشيني مي توانند در تمامي ابعاد مورد سفارش مشتري توليد شوند. فرش هاي دستبافت را با توجه به مكاني كه براي فرش در نظر گرفته ايد بايد نزديكترين متراژ به ان را بايد تهيه كنيد. هر چقدر متراژ فرش هاي دستبافت بزرگ تر باشد فرش سنگين‌ تر مي شود و حمل و نقل آن به سختي انجام مي شود.
۶- بررسي كردن شانه و تراكم فرش
هر چقدر شانه هاي فرش بيشتر و پر تراكم تر باشد جنس و كيفيت فرش بيشتر مي شود و بر كيفيت و مقاومت و دوام فرش مي افزايد. فرش هاي دستبافت مقدار شانه هاي متفاوتي دارند و هر چقدر شانه هاي آن بالا تر و بيشتر شود بر ارزش فرش مي افزايد. پر تراكم بودن فرش هاي دستبافت باعث مي شود كه سطح فرش محكم شود و نسبت به ضربه هاي احتمالي از خود محافظت كند. استاندارد بودن شانه ها و تراكم فرش نيز اهميت زيادي دارد و بر ارزش فرش مي افزايد.
۷- پرز دهي كم سطح فرش
فرش هاي دستبافت پس از تمام شدن مراحل بافت، به دليل تازه بودن الياف و نخ پنبه ها و تار و پود ها احتمال پرز دادن آن ها زياد است. فرش هايي كه پرز هاي كم تري داشته باشند با كيفيت تر هستند و جنس و نوع الياف آن ها بهترو مرغوب تر است.
پرز دهي زياد فرش ها باعث آزار افراد منزل، آلرژي و حساسيت هاي آن مي شود و هميشه به دنبال اين هستند كه پرز هاي فرش خود را كم كنند. براي كم كردن پرز هاي فرش مي توانيد روش هاي مختلفي را امتحان كنيد. بهترين راه حل كمك گرفتن از يك قاليشويي در تجريش مي باشد.
۸- شيرازه دوزي
غالبا فرش هاي دستبافت به دليل حساس بودن و نوع بافتي كه توسط دست انجام مي شود شيرازه دوزي كناره هاي ان انجام مي شود در هنگام انتخاب فرش دقت كنيد فرش داراي شيرازه دوزي باشد.
۹- توجه به رنگدهي و تثبيت رنگ
فرش هاي دستبافت از رنگ هاي طبيعي ساخته شده و اگر پس از تمام شدن مراحل بافت اقدام به تثبيت رنگ آن نشود فرش دچار رنگ پس دادن مي شود. به طور مثال اگر فرش هاي دستبافت رنگ هاي آن تثبيت نشده باشد اگر فرش را در يك محيط گرم پهن كنيد فرش دچار رنگ پس دادن مي شود يا هنگام شستشو رنگ هاي آن تركيب مي شوند و زيبايي خود را از دست مي دهد.
رنگ هاي فرش دستباف طبيعي هستند و عمليات رنگ رزي آن ها كاملا طبيعي و كمك نيروي هاي انساني انجام مي شود و از دستگاه هاي ماشيني و مكانيزه به هيچ عنوان كمك نمي گيرند به همين دلايل امكان رنگ پس دادن فرش هاي دستبافت هنگام شستشو زياد است و بايد از تثبيت بودن رنگ هاي آن اطلاع داشته باشيد. تثبيت بودن رنگ هاي فرش به كيفيت و ارزش فرش هاي دستباف مي افزايد و باعث مي شود فرش هاي دستبافت پس از شستشو كاملا تميز، براق و سفيد شود. تثبيت شدن رنگ هاي فرش هاي دستبافت در قاليشويي ها يا مركز هاي معتبر انجام مي شود و تثبيت كردن رنگ ها يك كار تخصصي است و توسط هر فردي انجام نمي شود و بايد به متخصص اين كار مراجعه كنيد. به همين دلايل هنگام خريد فرش هاي دستبافت فرش را كاملا بررسي كنيد و سالم بودن آن مطمئن شويد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۱:۵۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

ايسكانيوز گزارش مي‌دهد؛

ايسكانيوز گزارش مي‌دهد؛

سهم ۱۰ درصدي دانشجويان انتقالي از خارج در رشته‌هاي پرطرفدار/ انتقال بي‌ضابطه دانشجويان به داخل خلاف عدالت آموزشي است

سهم ۱۰ درصدي دانشجويان انتقالي از خارج در رشته‌هاي پرطرفدار/ انتقال بي‌ضابطه دانشجويان به داخل خلاف عدالت آموزشي است

نسبت دانشجويان انتقالي رشته‌هاي پرطرفدار پزشكي، دندانپزشكي و داروسازي از خارج به داخل به كل ثبت‌نام‌شدگان همين رشته‌ها در دانشگاه‌هاي كشور، حدود ۱۰ درصد است.

 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ايسكانيوز، مشكلات اقتصادي و گراني نرخ ارز در سال‌هاي اخير سبب افزايش درخواست‌ها براي انتقال دانشجويان خارج از كشور به ايران شده و شيوع بيماري كرونا و اخيرا جنگ روسيه و اوكراين هم بر اين مشكلات افزوده است.

مقالات ديگر: قاليشويي در نظام آباد

انتقال اين دانشجويان به داخل كشور بدون توجه به سطح علمي و توانايي‌هاي افراد، به خصوص در رشته‌-محل‌هاي پرمتقاضي، مي‌تواند كيفيت آموزش در برخي رشته‌هاي پراهميت مانند پزشكي را به خطر بياندازد.

 

ايسكانيوز در گزارش سهم ۵۲ درصدي دانشگاه‌هاي برتر از دانشجويان ايراني متقاضي انتقال به داخل به ارائه آمارها و بررسي نتايج انتقال دانشجويان ايران خارج در وزارت علوم، تحقيقات و فناوري پرداخته است. در اين گزارش هم به ارائه آمار و بررسي عملكرد وزارت بهداشت در زمينه انتقال دانشجويان خارج به داخل مي‌پردازيم. 

مقالات ديگر: لابراتوار دندانسازي

گزارش عملكرد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي حاكي از آن است كه از سال ۱۳۹۶ تا ۱۴۰۰ حدود ۶ هزار و ۲۰۰ نفر از دانشجويان ايراني شاغل به تحصيل در ساير كشورها درخواست انتقال به دانشگاه‌هاي ايران داشته‌اند كه با درخواست انتقال حدود پنج هزار و ۲۰۰ نفر (۸۴ درصد) از آنها موافقت شده است.

 

ادامه مطلب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۴۹:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

حدنصاب قبولي در پنج آزمون گروه علوم پزشكي اعلام شد

از سوي مركز سنجش پزشكي؛

حدنصاب قبولي در پنج آزمون گروه علوم پزشكي اعلام شد

حدنصاب قبولي در آزمون هاي پيش كارورزي پزشكي، علوم پايه (پزشكي - دندانپزشكي)، جامع داروسازي (۱۸۰ واحدي) و ارزشيابي دانش آموختگان داروسازي خارج از كشور در نوبت شهريور ۱۴۰۱ اعلام شد.

 

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاري دانشجو، آزمون‌هاي پيش كارورزي، علوم پايه (پزشكي و دندانپزشكي)، جامع داروسازي (۱۸۰واحدي) و ارتقا و ارزشيابي دانش آموختگان داروسازي خارج از كشور نوبت شهريورماه همزمان در دانشگاه‌هاي علوم پزشكي مجري آزمون روز پنجشنبه ۳ شهريور ۱۴۰۱ برگزار شدند.

 

مركز سنجش آموزش پزشكي حدنصاب قبولي و تغييرات كليد نهايي اين آزمون‌ها را اعلام كرد.

مقالات ديگر: لابراتوار دندانسازي در تهران

بر اساس اعلام مركز سنجش آموزش پزشكي داوطلبان تحصيلكرده در خارج از كشور كه در مركز خدمات آموزشي تشكيل پرونده داده اند، براي دريافت نمره و نتيجه آزمون به مركز سنجش آموزش پزشكي يا مركز خدمات آموزشي (وزارت بهداشت و درمان آموزش پزشكي مراجعه كنند).

مقالات ديگر: قاليشويي عباس آباد

پذيرفته شدگان آزمون جهت ادامه روند ارزشيابي به سامانه edd.behdasht.gov.ir مراجعه و در صورت عدم مشاهده پيام از كارشناس مسئول پرونده، تقاضاي بررسي مجدد كنند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۴۵:۰۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

كارشناسان نهاد رهبري در دانشگاه‌ها در مراكز مشاوره فعال مي‌شوند

از سال تحصيلي جديد؛

كارشناسان نهاد رهبري در دانشگاه‌ها در مراكز مشاوره فعال مي‌شوند

مدير كل دفتر مشاوره و سلامت وزارت علوم گفت: از سال تحصيلي جديد مركز مشاوره دانشجويي دانشگاه‌ها تحت عنوان مركز مشاوره و سبك زندگي فعاليت خواهند كرد.

 

دكتر ابراهيم نعيمي در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اصلاح آئين نامه تأسيس مراكز مشاوره دانشجويي افزود: آئين نامه تأسيس مراكز مشاوره اصلاح شده و در اختيار وزير علوم قرار دارد و به زودي ابلاغ مي‌شود.

 

وي ادامه داد: از سال تحصيلي جديد در همه دانشگاه‌ها مراكز مشاوره دانشجويي تحت عنوان «مركز مشاوره و سبك زندگي» فعاليت خواهند كرد.

 

مديركل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان افزود: اين مراكز ساختار تشكيلاتي و ادراي روشن و مشخصي دارند و در يك بخشي از آن هم همكاران نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها، براي اجراي سبك زندگي ايراني اسلامي كمك مي‌كنند.

 

وي درباره حوزه كاري دو كارشناس نهاد نمايندگي رهبري در دانشگاه‌ها افزود: اين دو كارشناس نهاد، كار درمان انجام نداده بلكه به ترويج سبك زندگي ايراني اسلامي به صورت كارگاهي خواهند پرداخت.

 

تغيير رويكرد از درمان به پيشگيري در دستور كاري مراكز مشاوره

مركز مشاوره كودك و نوجوان آرياشهر

نعيمي درباره برنامه‌هاي مراكز مشاوره دانشجويي در سال تحصيلي جديد گفت: در سال تحصيلي جديد با توجه به اين موضوع كه تغيير رويكرد از درمان به پيشگيري در دستور كاري مراكز مشاوره دانشجويي قرار دارد، لذا به صورت فعالانه در برگزاري دوره‌ها، كارگاه‌هاي مختلف آموزشي، جذب دانشجويان و جشنواره ملي سلامت، تلاش مي‌كنيم، يك فضاي شاداب، پويا و با نشاط برقرار شود تا دانشجويان در دوره‌هاي ما شركت كنند تا هدف از توانمندي سازي دانشجويان كه بر اصل پيشگيري بنا نهاده شده است، محقق شود.

مقالات ديگر: لوكس ترين باغ تالار تهران

اجراي طرح ملي پات يا همان پيشگيري از افت تحصيلي در سال تحصيلي جديد

 

وي در ادامه به اجراي طرح ملي پات يا همان پيشگيري از افت تحصيلي در سال تحصيلي جديد اشاره كرد و افزود: بر اساس اين طرح طي ۴ ترم مي‌توانيم تعداد دانشجوياني كه داراي افت تحصيلي هستند را به كمتر از نصف كاهش دهيم.

 

مديركل دفتر مشاوره و سلامت سازمان امور دانشجويان وزارت علوم عنوان كرد: در تابستان كارشناسان مراكز مشاوره دانشگاه‌ها را دعوت كرديم و برايشان دوره‌هاي آموزشي گذاشتيم تا اين همكاران از اول مهر ماه فرايند عملكردي‌شان را به گونه‌اي شروع مي‌كنند كه بعد از ۴ ترم به هدف مورد نظر طرح پات برسيم.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۸:۴۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

ناگفته‌هايي از كلينيك روانشناسي كه بهتر است بدانيد

ناگفته‌هايي از كلينيك روانشناسي كه بهتر است بدانيد
به گزارش بازرگاني خبرگزاري مهر، امروزه با توجه به رشد و پيشرفت تكنولوژي و يكجا نشيني انسان‌ها، استرس و اضطراب در جوامع افزايش يافته و راهكارهاي مختلفي براي كاهش اين اضطراب وجود دارد، علاوه بر اين مسئله افزايش و بروز برخي بيماري‌هاي روحي و رواني باعث شده نظم و آرامش خانواده‌ها و جامعه برهم ريخته شود، نبود ارامش در خانواده و ديگر محيط‌ها، حتي با بهترين امكانات خوشايند نيست پس سلامت روان و همچنين داشتن آرامش نسبي براي هر فردي لازم و ضروري است، اما به نظر شما راه حل يافتن اين آرامش دروني چگونه است؟
سلامت رواني بسيار مهم است و دست يافتن به آن نياز به دانستن و داشتن برخي مطالب و مسائل دارد، برخي اوقات به دلايل مختلفي همچون فضاي خانواده يا شرايط رشد در كودكي و يا محل زندگي، شرايط مالي، ژنتيك و … ممكن است اين سلامت روان دچار ضعف شود و مشكلاتي را به وجود آورد، اين مسائل مي‌تواند مواردي همچون اضطراب، استرس، اختلالات رواني و… را پديد آورد كه همه اين موارد نياز به رسيدگي و درمان دارد، در درمان بيماري‌هاي رواني و بدست آوردن سلامت روان روش‌هاي مختلفي وجود دارد كه متخصصين مربوط به خود را دارد و افراد با توجه به مشكل پيش آمده و مسائل مختلف مي‌تواند اين مسائل را براي شخص رفع كرده تا او و خانواده او بتوانند به خوبي به زندگي خود بپردازند و آرامش را در زندگي خود پر رنگ تر كنند، تمامي مشكلات و رفع آنها را مي‌توان در يك كلينيك روانشناسي بررسي و رفع كرد، چرا كه در كلينيك روانشناسي بخش‌هاي مختلفي وجود دارد كه افراد با تخصص‌هاي مختلف در بخش‌هاي مختلف اين مجموعه حضور دارند.مقالات ديگر: شيشه بري شهرك غرب


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۸:۲۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

اعزام جديد زائران اربعين، مطابق سهميه‌بندي مرزها

وزير كشور با بيان اينكه تاكنون دو و نيم ميليون زائر به عتبات عاليات در عراق مشرف شده‌اند، گفت: اعزام‌هاي جديد زائران اربعين، تدريجي و متناسب با ظرفيت ساختارهاي عراق به صورت سهميه‌بندي مرزها انجام مي‌شود.

به گزارش «تابناك» به نقل از ايسنا، احمد وحيدي در گفت‌وگويي تلويزيوني درباره آخرين وضعيت مرزها اظهار داشت: از مرز تمرچين در استان آذربايجان غربي بازديد كرديم كه در اين مرز يك فضاي معنوي قوي حاكم است و برادران اهل سنت در حال پذيرائي از زايران حسيني هستند.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي تهران

وزير كشور خاطر نشان كرد: اين اتفاق مبارك اولين بار با همت استاندار و همكاري اقليم كردستان صورت گرفت و موجب شد شرايط خوبي در اين مرز فراهم شود.

وزير كشور درباره وضعيت خروج زائران از كشور هم گفت: عزيمت به مرزها وضعيت متفاوتي دارد؛ در مرز تمرچين اين آمادگي وجود دارد كه حدود چند ده هزار زائر را به عراق راهي كنيم اما بايد حساب شده عمل كرد.

وحيدي با بيان اينكه در حال حاضر اعزام زائران از مرزها روان است، گفت: مرز شلمچه با ازدحام مواجه است و زائران اتباع خارجي بايد به تدريج و با توجه به هماهنگي صورت گرفته با دولت عراق به عتبات اعزام شوند.

وزير كشور درباره تعداد زائراني كه به كشور بازگشتند هم گفت: تاكنون بيش از ۲ و نيم ميليون نفر به عتبات اعزام شده‌اند كه قريب به ۷۰۰ هزار نفر از آن‌ها به كشور بازگشته‌اند.

وحيدي در تشريح اقدامات انجام شده براي بازگشت زائران عنوان كرد: حدود يك چهارم زايراني كه اعزام شده بودند، به كشور برگشته‌اند و اين روند ادامه دارد.

وي گفت: در پايانه‌هاي مرزي اتوبوس‌ها و وسايل نقليه پيش‌بيني شده و قطارهايي هم در نظر گرفته شده است تا از خطوط ريلي زائران را به نزديك‌ترين شهرها راهي كنند تا از آنجا به شهرهاي ديگر توزيع شوند.

وي گفت: اعزام‌هاي جديد به تدريج و طبق سهميه آغاز مي‌شود، اگر مجددا هجوم جمعيت به مرزها صورت بگيرد قطعا با مشكل مواجه خواهيم شد چرا كه ‌ظرفيت‌هاي عراق پاسخگو نيست ولي مردم مطمئن باشند با اطلاع‌رساني ‌و طبق سهميه اقدام خواهيم كرد.

مقالات ديگر:محضر عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۱۰:۱۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

۱۲۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگير شد

۱۲۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اصفهان دستگير شد

اصفهان- فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان از دستگيري ۱۲۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اجراي طرح پاكسازي نقاط آلوده توسط مأموران فرماندهي انتظامي شهرستان اصفهان خبرداد.

 

به گزارش خبرگزاري مهر، سرهنگ حسين بساطي با اشاره به دستگيري ۱۲۹ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر در اصفهان گفت: به منظور پيشگيري از جرايم و به منظور ارتقا سطح امنيت عمومي درنقاط جرم خيز، آلوده و پيشگيري از گسترش كانون‌هاي جرم، طرح جمع آوري معتادان متجاهر و خرده فروشان مواد مخدر در سطح كلانشهر اصفهان به اجرا در آمد.

مركز مشاوره كودك و نوجوان در آرياشهر

وي با بيان اينكه مأموران در راستاي اجراي اين طرح تعداد ۸۴ نفر از معتادان متجاهر را دستگير و جهت درمان به كمپ‌هاي ترك اعتياد تحويل دادند افزود: دستگيري ۴۵ خرده فروش مواد مخدر و كشف ۶ كيلو انواع مواد مخدر از ديگر نتايج اجراي اين طرح بود.

 

فرمانده انتظامي شهرستان اصفهان در پايان با بيان اينكه متهمان پس از تشكيل پرونده جهت انجام اقدامات قانوني به مرجع قضائي تحويل داده شدند خاطر نشان كرد: بررسي‌ها از نقش اعتياد در وقوع بسياري از جرايم و آسيب‌ها حكايت دارد و لذا خانواده‌ها مي‌بايست با نظارت بيشتر بر فرزندان خود و ارائه آموزش‌هاي لازم در خصوص تبعات مصرف مواد مخدر از ابتلاي جوانان به اين بلاي خانمان سوز پيشگيري كنند.

 

كمپ ترك اعتياد جنوب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۶:۱۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

جوانان به كدام مخدر گرايش بيشتري دارند؟

جوانان به كدام مخدر گرايش بيشتري دارند؟
ايسنا نوشت: دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان زنجان گفت: جوانان فريب تبليغات نادرست در رابطه با مخدر گل را نخورند.
فاطمه رضايي با بيان اينكه ترياك بيشترين ميزان مصرف موادمخدر در استان زنجان را دارد، اظهار كرد: ميانگين سني مصرف موادمخدر در كشور ۲۵ تا ۴۰ سال است اما اين رده سني به اين معني نيست كه در رده‌هاي سني پايين‌تر، مصرف موادمخدر وجود ندارد.
وي با اشاره به اينكه بيشترين گرايش مصرف موادمخدر، گل در بين جوانان است، افزود: با توجه به تبليغات نادرست در زمينه موادمخدر گل در فضاي مجازي مبني بر اينكه مخدر گل اعتيادآور نيست، جوانان ناآگاهانه از آن استفاده مي‌كنند.
اين مسئول با بيان اينكه موادمخدر تدخيني علاوه بر آسيبي كه به خود فرد وارد مي‌كند به اطرافيان نيز آسيب مي‌رساند، تصريح كرد: فضاي مجازي به صورت مرتب در خصوص موادمخدر كنترل مي‌شود و در راستاي پيشگيري از اعتياد در مدارس، دانشگاه، محيط كاري و كارگري و فضاي مجازي توسط نهادهاي مختلف آموزش‌هاي لازم داده مي‌شود.
دبير شوراي هماهنگي مبارزه با موادمخدر استان با بيان اينكه شهروندان مي‌توانند در صورت مشاهده استعمال موادمخدر و خريد و فروش اين ماده خانمان‌سوز با سامانه ۱۲۸ تماس بگيرند، گفت: گشت‌هاي مبارزه با موادمخدر ۲۴ ساعته در شهر مشغول گشت‌زني هستند و در صورت اطلاع سريعاً براي حفظ امنيت به محل اعلام شده مراجعه مي‌كنند.
رضايي با بيان اينكه اكنون در خصوص ظرفيت در كمپ‌‍‌هاي ترك اعتياد زنجان مشكلي وجود ندارد، خاطرنشان كرد: افراد خطرآفرين (معتادان متجاهر) روزانه جمع‌آوري و به كمپ‌هاي ترك اعتياد منتقل مي‌شوند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۴۷:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

تكميل پياده روسازي جنب مدرسه شيشه بري

تكميل پياده روسازي جنب مدرسه شيشه بري

مدير منطقه دو شهرداري يزد از تكميل پياده روسازي جنب مدرسه شيشه بري با اعتباري بالغ بر دو ميليارد ريال خبر داد.

به گزارش روابط عمومي منطقه دو شهرداري يزد – سيد ابوالفضل كشفي از تكميل پياده روسازي جنب مدرسه شيشه بري با اعتباري بالغ بر دو ميليارد ريال خبر داد و گفت: برقراري عدالت در سهم پياده‌روها در معابر از اولويت هاي منطقه دو در سال جديد است.

شيشه بري مرزداران

مدير منطقه دو شهرداري يزد تسهيل در تردد عابرين پياده، كاهش تصادفات و ايمني بيشتر در تردد شهروندان را از مهم ترين دغدغه و اولويت هاي برنامه هاي اين منطقه در سطح شهر دانست و اظهار كرد: برخي از معابر سطح شهر فاقد پياده رو مناسب بوده و همين امر باعث بروز گله مندي و حوادث ناگوار براي شهروندان شده است.

وي افزود: اجراي پياده رو سازي جنب مدرسه شيشه بري با اعتباري بالغ بر دو ميليارد ريال به اتمام رسيده است كه اين عمليات شامل زيرسازي، آسفالت نصب سنگ جدول، كف سازي، واش بتن، نصب مبلمان و فضاي سبز بوده است.

قاليشويي در سهروردي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۸:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع: