onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

اقدامي جهادي و خداپسندانه در خراسان جنوبي؛ هزينه مراسم ترحيم اموات براي بازسازي و احياي قنوات اختصاص يافت

اقدامي جهادي و خداپسندانه در خراسان جنوبي؛ هزينه مراسم ترحيم اموات براي بازسازي و احياي قنوات اختصاص يافت

گروه استان‌ها- رئيس سازمان بسيج سازندگي خراسان جنوبي گفت: يكي از موضوعاتي كه در بحث نهضت كمك مومنانه پيگيري مي‌شود كمك مجموعه نهادها و خيران در بحث پروژه‌هاي عمراني محروميت‌زدايي است و مردم مي‌توانند هزينه مراسم ترحيم را به پروژه‌هاي محروميت بدهند.

به گزارش خبرگزاري تسنيم از بيرجند ، ديگر كمتر كسي است كه از كرونا ضربه‌اي نخورده باشد، يا به آن مبتلا و يا فوتي و قرباني از اين بيماري نداشته باشد.

كرونايي كه هر از گاهي در قالب پيك جديد جولان مي‌دهد و از روزي كه وارد كشور شد، خواب آسوده را از چشمان خيلي از افراد جامعه از جمله مدافعان سلامت ربوده است، كرونايي كه در پيك پنجم به هيچ كس رحم ندارد و پير و و جوان را درگير خود مي‌كند.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم شهرك غرب

با شروع پيك پنجم كرونا از اوايل تيرماه اكنون هفته‌ هشتم آن در حالي سپري مي‌شود كه همچنان روند موارد ابتلا و بستري در استان صعودي است تا جايي كه بيش از 90 درصد ظرفيت تخت‌هاي بيمارستاني تكميل شده است و در كنار اين آمار قربانيان از هزار نفر عبور كرده است و حالا روزانه خانواده‌هاي زيادي داغدار عزيزان خود مي‌شوند.

مسئولان دانشگاه علوم پزشكي بيرجند معتقدند در پيك‌هاي قبلي كرونا سه تا چهار هفته بعد از شروع پيك، روند نزولي بيماري رخ مي‌داد اما در اين پيك همچنان روند كاهشي مشاهده نمي‌شود و هم اكنون تعداد شهرستان‌هاي قرمز كرونايي در خراسان جنوبي افزايش يافت آن گونه كه  در حال حاضر 9 شهرستان بيرجند، زيركوه، فردوس، قائنات، نهبندان، طبس و بشرويه، درميان و سرايان در وضعيت قرمز (خيلي پُرخطر)، سربيشه در وضعيت نارنجي (پُرخطر) و خوسف در وضعيت زرد (خطر متوسط)  قرار دارند.

در اين بين عادي انگاري‌ها، فرصت را براي انتشار سريع سويه خطرناك دلتا فراهم كرده است و اين را مي توان در آمارهاي ابتلا و فوتي‌هاي كرونا در استان به وضوح ديد، اما آنچه اين روزها  كمتر برگزار مي‌شود، مراسم ترحيم وختم براي قربانيان و افرادي كه عزيزي از دست مي‌دهند، است يكي از اقدامات خوبي كه براي مردم كه عزيزانشان را در اثر كرونا از دست دادند  مي‌توانند انجام دهند اين است كه هزينه مراسم را براي كمك‌هاي مومنانه و در قالب پروژه‌هاي عام المنفعه و عمراني بدهند.

  احيا و مرمت قنوات با كمك هزينه ختم قربانيان كرونا

رئيس بسيج سازندگي خراسان جنوبي صبح امروز در جمع خبرنگاران با توجه به اينكه يكي از موضوعاتي كه در بحث نهضت كمك مومنانه پيگيري مي‌شود  كمك مجموعه نهادها و خيران در بحث پروژه‌هاي عمراني محروميت‌زدايي است اظهار داشت: با رايزني‌هايي كه همراه با مجموعه‌هاي خيران خارج از استان شده است، بخشي از هزينه‌هاي مراسم  ترحيم به بحث احياي قنات اختصاص يافته است.

مهدي هنري افزود: در شهرستان قاين با كمك بخش‌هاي مختلف و با توجه به هماهنگي با مجموعه جهاد و اهالي روستا سه پروژه احياي قنات با اعتبار 450 ميليون تومان انجام شد.

 

رئيس بسيج سازندگي خراسان جنوبي گفت: از مبلغ 450 ميليون تومان 60 درصد يعني نزديك به 270 ميليون تومان كمك مجموعه اين خيران بود و از آنجايي كه با توجه به كرونا مراسمات مربوط به ترحيم انجام نمي‌شود هزينه‌ها براي كمك به احيا  و مرمت قنوات اهدا شد.

هنري با بيان اينكه اهداي هزينه‌هاي مربوط به ختم و ترحيم براي احياي قنوات كشاورزي كاري  جديدي بود افزود: با توجه به كار خوبي كه شد مردم استان مي‌توانند نذورات خود را در ماه محرم و صفر  و هزينه‌هاي مراسم در بحث كمك پروژه‌هاي زير ساخت اشتغال اختصاص دهند و چون پروژه‌هاي آب و كشاورزي اولويت استان است اين اقدامات خيرخواهانه مي‌تواند كمك بزرگي باشد.

وي بيان داشت: از ابتداي سال با رايزني كه با مجموعه‌هاي خيران و مجموعه‌ها در قالب كمك‌هاي مومنانه نيز صورت گرفت 500 ميليون تومان كمك خيران براي كمك به منابع آب و كشاورزي بود كه 10 پروژه را آغاز كرديم و اميد است با ترويج اين سنت حسنه بتوانيم مبالغ بيشتر در اين مسير براي كمك به اجراي پروژه‌هاي محروميت‌زدايي سوق دهيم و باعث كمك به عمران و آباداني روستاهاي استان شويم.

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي تلفني رايگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۰۰:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

ممنوعيت درج تاريخ و ساعت در آگهي ترحيم

سرهنگ جمالي از ممنوعيت درج تاريخ و ساعت در آگهي ترحيم اموات برابر مصوبات ستاد كرونا خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از ايلام ، سرهنگ علي جمالي ، رئيس پليس فتا استان ايلام ، گفت: به منظور پيشگيري از شيوع ويروس كرونا و برابر مصوبات ستاد كرونا ، درج تاريخ  و ساعت در آگهي ترحيم اموات ممنوع است.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم سعادت آباد

او اظهار كرد: پليس فتا با رصد فضاي مجازي برابر مصوبه ستاد كرونا ، رسانه‌هايي كه در فضاي مجازي اقدام به درج آگهي ترحيم اموات مي‌كنند به مرجع قضايي معرفي خواهند شد.

او بيان كرد: به منظور پيشگيري از انتشار ويروس كرونا انتظار مي‌رود رسانه‌ها در اجرايي نمودن مصوبات ستاد كرونا ، مسئولان استان را همراهي كرده و مردم را از مراسم و تجمعات منع كنند و اطلاع رساني‌هاي لازم را در خصوص مصوبات ستاد كرونا به منظور آگاه سازي عمومي مد نظر قرار دهند.

مقالات ديگر:قاليشويي پاسداران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۰۲:۳۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

دولت جديد بايستي توجهي ويژه به جوانان داشته باشد

داور چندين دوره جشنواره ملي موسيقي جوان،اين جشنواره را رويدادي در جهت اعتلاي هنر و ترويج موسيقي فاخر و ريشه‌دار دانست و در آستانه دولت جديد مطرح كرد كه هميشه اميد هر كشوري به جوان‌هاست؛ جوان‌هايي كه با فكر و ايده خوب براي افق‌هاي روشن تربيت شوند.

به گزارش خبرگزاري شبستان و به نقل از روابط عمومي پانزدهمين جشنواره ملي موسيقي جوان، «داوود گنجه‌اي»، نوازنده باسابقه كمانچه حضور جوان‌ها در كنار پيشكسوتان را از نقاط قوت جشنواره دانست و گفت: داوران اين جشنواره كه از ميان افراد پيشكسوت و جوان انتخاب مي‌شوند، با خرد جمعي تصميم‌گيري مي‌كنند و تجربه و دانش را در كنار هم براي هدايت جوانان شركت‌كننده به كار مي‌بندند.

مقالات بيشتر:آموزشگاه گيتار غرب تهران

وي ادامه داد: جشنواره شورايي دارد كه در راستاي اعتلاي هنر عمل مي‌كند و تا امروز عملكرد قابل دفاعي داشته، بخصوص براي رشد جوانان و نوجوانان مستعد كشور. به نظرم اين جشنواره بخصوص در اين برهه از زمان بسيار مفيد و آموزنده است.

به اعتقاد اين نوازنده كمانچه، آنچه باعث قدرت و تاثيرگذاري جشنواره شده، ساختار درست و اصولي آن است. گنجه‌اي در اين باره توضيح داد: از روز اول ساختار جشنواره درست پايه‌ريزي شده، به عملكرد آن فكر شده و طراحان جشنواره به آينده نگاه كرده‌اند. به همين دليل عملكرد آن خوب بوده و براي جوانان پايگاهي است كه آنها را به سمت آينده روشن سوق مي‌دهد. البته به شرط آنكه جشنواره و برگزيدگانش از سوي دولت مورد حمايت قرار بگيرند.

گنجه‌اي پيشنهادهايي براي حمايت‌هاي دولتي ارائه كرد و گفت: اگر برگزيدگان اين جشنواره، كساني كه ممتاز هستند و رتبه گرفته‌اند، از سوي دولت و نهادهاي دولتي مورد حمايت قرار بگيرند يا تسهيلاتي به آنها اعطا شود از جمله امكاناتي براي حضور در دانشگاه،  اين جشنواره مي‌تواند جايگاه محكم‌تر و بهتري پيدا كند و از اين هم تاثيرگذارتر باشد به شكلي كه رقابت در آن، اتفاق بسيار مهمي تلقي شود چرا كه اين جشنواره مي‌تواند جايي براي تبادل انديشه و هنر باشد و نتايج اخلاقي و تربيتي نيز به دنبال داشته باشد.

از ديگر پيشنهادات اين استاد كمانچه، راه‌اندازي يك شبكه تلويزيوني مخصوص موسيقي است. او در اين باره گفت: جوان‌ها در اين جشنواره خيلي خوب ظاهر شده‌اند و مي‌شود آنها را به جامعه معرفي كرد. كاش صدا وسيما كانالي راه‌اندازي مي‌كرد كه در آن به موسيقي فاخر توجه مي‌شد، بخشي از آن هم به جشنواره‌هاي موسيقي مانند جشنواره جوان اختصاص پيدا مي‌كرد. توسعه جشنواره و معرفي برگزيدگان آن در چنين وسعتي مي‌تواند علاقمندان را به اعتلاي هنر و پيشرفت فرهنگ و هنر اين مرز و بوم علاقمند كند.

اين استاد پيشكسوت موسيقي با توجه به روي كار آمدن دولت جديد، درباره نقش اين دولت در توسعه جشنواره موسيقي جوان گفت: هميشه اميد هر كشوري به جوان‌هاست؛ جوان‌هايي كه با فكر و ايده خوب براي افق‌هاي روشن تربيت شوند. جشنواره موسيقي جوان در درجه اول نياز به حمايت مادي و معنوي دارد. بايد بتوان بقاي اين جشنواره و كيفيت برگزاري آن را تضمين كرد و بعد در مرحله بعدي وقتي به عنوان يك جشنواره جدي و تاثيرگذار تداوم پيدا كرد، مي‌شود از آن توقع داشت كه جوانان را به مسير درست علمي و هنري هدايت كند.

داوود گنجه‌اي داور چندين دوره جشنواره موسيقي جوان، اين جشنواره را ثمره حركت خودجوش هنرمندان پيشكسوت و جوان توصيف كرد و تاكيد كرد: اگر در زمينه فرهنگ و برگزاري چنين جشنواره‌هايي برنامه‌ريزي صورت بگيرد، نتايجي در بر خواهد داشت كه از برنامه‌ريزي در حوزه اقتصاد ريشه‌اي‌تر و موثرترخواهد بود.چون رونق زماني اتفاق مي‌افتد كه فرهنگ يك جامعه رو به جلو حركت بكند، افراد بتوانند هم اعتماد كنند، اعتقاد داشته باشند و مطمئن ‌شوند كاري كه دارند انجام مي‌دهند در زمينه پيشرفت كشورشان است. در نهايت مسئولان هم از اين شرايط نفع خواهند برد و براي امور مملكت راهگشا خواهد بود.  

اين استاد موسيقي برگزاري جشنواره موسيقي جوان در شاخه‌هاي مختلف را جامع‌نگري دانست و آن را يكي از نقاط قوت جشنواره برشمرد. گنجه‌اي در اين باره گفت: يكي از مولفه‌هاي مهم تربيت براي من كه در كسوت معلمي هستم و 60 سال در زمينه آموزش فرهنگ و هنر فعاليت كرده‌ام اين است كه آموزش شاداب و با طراوت باشد و هنر موسيقي مثل شاخه‌هاي ديگر هنر، طراوت و شادابي ايجاد مي‌كند، در راستاي همبستگي و صلح و همدلي است، انرژي سازنده ايجاد مي‌كند كه اگر هدايت شود مي‌تواند بسيار اثرگذار باشد.

اين داور بخش كمانچه پانزدهمين جشنواره ملي موسيقي جوان در خاتمه خاطر نشان كرد: جشنواره موسيقي جوان يك رقابت سالم ترتيب مي‌دهد. بچه‌ها ياد مي‌گيرند و در همان زمينه حركت مي‌كنند و اعتقاداتشان ريشه‌دار مي‌شود. دوران ما وقتي دوره 5 يا 6 ابتدايي را پشت سر مي‌گذاشتيم، مي‌توانستيم يك نامه اداري درست و بدون ايراد بنويسيم چون دروسي كه به ما ارائه كردند، محكم و ريشه‌اي و پايدار بود.  امروز هم بايد همين طور باشد. كشور ما هنرخيز است، تاريخ و تمدنش از قديمي‌ترين‌هاي جهان است و به همين دليل بايد روي هنر و تاريخ و تمدنش سرمايه‌گذاري‌هاي مادي و معنوي صورت بگيرد چون تعليم و تربيت مانند بذري است كه امروز كاشته مي‌شود و سال‌ها بعد به بار مي‌نشيند.

‎پانزدهمين جشنواره ملي موسيقي جوان پاييز امسال به دبيري هومان اسعدي و مشاركت گسترده استادان موسيقي ايران با حمايت دفتر موسيقي و معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،توسط انجمن موسيقي ايران و با همكاري بنياد رودكي برگزار مي‌‌شود.

مقالات ديگر:مشاوره حقوقي و تلفني رايگان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۲۰:۲۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

شركت‌كنندگان جشنواره موسيقي جوان حرفه‌اي‌تر شده‌اند

تهران- ايرنا- داوران بخش سه‌تار پانزدهمين جشنواره ملي موسيقي جوان معتقدند سطح توانايي شركت‌كنندگان جشنواره موسيقي جوان افزايش يافته و حرفه‌اي تر شده‌اند و به دليل جايگاه اين جشنواره نبايد بگذاريم متوقف شود.

به گزارش گروه فرهنگي ايرنا از پانزدهمين جشنواره ملي موسيقي جوان، مسعود شعاري نوازنده پيشكسوت سه تار كه حضور پررنگ در بخش داوري دوره‌هاي مختلف جشنواره موسيقي جوان داشته، معتقد است: ايجاد و برپايي چنين جشنواره‌اي درمملكت ما ضرورت و نياز است و با توجه به اينكه دراين سال ها خط مشي صحيح و اصولي را طي كرده، توانسته بين جوانان رقابتي درست و سازنده به وجود آورد، به ويژه افرادي كه ابتداي راه هستند و نياز است مسيري درست و استاندارد برايشان تعريف شود.

جشنواره ملي موسيقي جوان داراي قابليتي است كه مي‌تواند آرام آرام سطح آموزش و كيفي نوازندگان را ارتقا بدهد زيرا شركت كنندگان جشنواره عملا ناچارهستند مواردي را تعليم ببينند كه درآيين نامه جشنواره تعريف شده و بايد اجرا شود. براين اساس يادگيري اين موارد هدفمند به نوعي آموزش حرفه اي موسيقي محسوب مي‌شود ومي‌تواند راهي روشن براي جوانان باشد به اين دليل كه درآموختن آن كنجكاوي و تلاش بيشتري خواهند داشت. به عنوان مثال درآموزش بداهه نوازي يا موسيقي دستگاهي و كلاسيك ايراني، گروه‌هايي هستند كه اين موسيقي درست و ريشه‌اي را در ژانرهاي مختلف براي جوان ها تشريح مي كنند.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي غرب تهران

وي افزود: البته نبايد فراموش شود درهمه جاي دنيا جشنواره‌ها يكسان نيستند و با توجه به مسائل روزدنيا و موسيقي عصرحاضر همچنين مسائل علمي و سليقه زيباشناسي، موسيقيدانان نياز است يك سير تكاملي را طي كنند و به همين دليل در برخي موارد تغييراتي را در اين زمينه شاهد هستيم علي الخصوص كه در حال حاضر جشنواره‌ها با دوره كرونا همراه شده‌اند و در چنين روزگاري ضرورت دارد هنر و موسيقي خود را با مسائل روز دنيا پيوند بزنند و حتي جلوتر هم حركت كنند. براين اساس نياز است از رسانه ها و امكانات علمي در اين زمينه براي چنين جشنواره‌هايي بهره ببرند تا اين رويداد بزرگ متوقف نشود.

اين نوازنده درباره تاثيرگذاري جشنواره ملي موسيقي جوان درجامعه گفت: طي سال ها تجربه دراين زمينه به اين نتيجه گيري رسيده ام جواناني كه درسنين پايين دراين جشنواره شركت مي‌كنند آرام آرام يك نوازندگي حرفه‌اي را آموزش مي‌بينند و تجربه مي‌كنند.

اين آهنگساز تاثيرگذاري جشنواره ملي موسيقي جوان در نسل جوان را مثبت ارزيابي كرد و گفت: درحال حاضر كودكان و نسل نوجوان موسيقي ايران در سطح بسيار خوبي ظاهر شده اند و اين موضوع اتفاق بسيار مهمي است؛ زيرا درمقايسه با ۳۰-۴۰ سال قبل و رده سني نوازنده‌ها، امروزه اين سطح  نوازندگي به لحاظ كيفي، ارتقا بسياري پيدا كرده است و اين نگاه از وجود همين جشنواره‌ها برخاسته و در كنار آن حضور استادان بنام كشوراست كه در رشته‌هاي مختلف موسيقي در يك جا جمع شده اند و براي هم خط مشي درست تعريف خواهند كرد.

البته براي بهترشدن جشنواره نيازبه زمان بيشتري است زيرا مي تواند خيلي از اين بهتر باشد و همچنان وضعيت ايده آلي ندارد اما همين كه در شرايط فعلي شاهد برگزاري اين جشنواره هستيم و اساتيد با انگيزه و عشق حضور دارند، مي‌تواند خوب باشد.

 

شعاري ايده آل بودن جشنواره ملي موسيقي جوان را توجه به خلاقيت بيشترعنوان كرد و افزود: بايد اتفاق نظر بيشتري درخصوص مبحث خلاقيت صورت بگيرد و به سمتي حركت كنيم كه صرفا از تكرار مكررات جلوگيري شود و در نسل جوان انگيزه بيشتري ايجاد شود. تاكيد اين است كه روي خلاقيت بيشتر جوانان و پايه رهنگي درست، توجه بيشتري شود.

او درباره تفاوت و دستاورد جشنواره ملي موسيقي جوان با ديگر جشنوارها نيز بيان كرد: جشنواره ملي موسيقي جوان صرفا يك جشنواره رقابتي نيست كه فقط ارائه موسيقي مد نظر باشد، بلكه بستري كاملا علمي دارد و رقابت‌ها در بستري درست و كارشناسانه برگزار مي شود به همين دليل آيين نامه آن هم نسبت به جشنوارهاي ديگر متفاوت است.

بهروز همتي: سطح توانايي شركت كنندگان جشنواره موسيقي جوان حرفه‌اي تر شده است

بهروز همتي داور بخش تار و سه تار پانزدهمين جشنواره موسيقي نيز با مثبت ارزيابي كردن چهارده دوره جشنواره موسيقي جوان گفت: سطح نوازندگي وانگيزه جوانان بسيارخوب است. به خصوص درشهرستان‌ها بسياربا انگيزه ظاهرشده‌اند و به عقيده من برخي ازشركت كنندگان شهرها و شهرستان‌هاي مختلف كشور حتي از تحصيل كرده‌هاي موسيقي كه عضو رسمي آكادمي‌هاي موسيقي هستند جدي‌تر و حرفه‌اي‌تر كار كرده‌اند و در بخش تار و سه تار كه داوري آن را بر عهده دارم به لحاظ نوازندگي، درسطوح بالايي قراردارند.

به گفته اين نوازنده تجربه سال ها حضوردراين جشنواره بيانگراين است كه حضور تعداد گروه هاي سني پايين بيشتربوده و با جديت بيشتري درجشنواره فعاليت مي‌كنند و علاقه‌مندي بيشتري نشان مي‌دهند. اما درگروه‌هاي سني بالاتر بخصوص «ج» به دليل مشغله كاري و گرفتاري‌هاي زندگي يا شرايط سني براي شركت درجشنواره دچار ترديد هستند و نسبت به گروه‌هاي ب و الف تعداد كمتري حضوردارند.

در مجموع ارزيابي خوب ومثبتي از جشنواره دارم وخوشبختانه سال به سال سطح نوازندگي شركت كنندگان بالاترمي رود. به گونه اي كه گاهي بنا به تدبيردبيرجشنواره وبرگزار كنندگان آن مجبورمي شويم مواد آزمون را كمي سخت‌تركنيم تا درسطح بالاتري ظاهر شوند. البته اين نگاه به اين دليل است كه سطح توانايي شركت كنندگان حرفه‌اي تر شده است.

همتي درباره تاثيرگذاري جشنواره ملي موسيقي جوان درنگاه جامعه و نسل جوان بيان كرد: جشنواره ملي موسيقي جوان، يك جشنواره غيرمناسبتي است ومتفاوت با ديگرجشنواره‌هايي است كه دركشور برگزار مي‌شود و براين اساس جامعه هم نسبت به كارهاي حرفه‌اي‌تر،انگيزه بيشتري دارد و اين نگاه درمنظرشركت كنندگان وخانواده‌هاي آنها تاثيرگذاي بسياري داشته است.

هنربه خصوص موسيقي نسبت به ديگرهنرها عرصه كمتري براي هنرنمايي دارد البته جالب است بدانيد برخي ازهنرمندان عزيزي كه امروزدرجشنواره‌هاي مختلف خوش مي درخشند و موسيقي را بصورت آكادميك و درسطوح دانشگاهي دنبال مي كنند برخاسته از همين جشنواره موسيقي جوان هستند و اين امر موجب شده ارزيابي بهتري از خود داشته باشند و تصميماتي بگيرند كه درآينده موسيقي ايران اثر گذار باشد.

وي در پايان درباره حمايت ۱۰۰ داور شناخته شده موسيقي ايران كه به نوعي اعتبار اين جشنواره محسوب مي شوند، گفت: بخشي از اين حمايت و دلسوزي برخاسته ازاحساس مسئوليتي است كه نسبت به موسيقي داريم زيرا درون هر كدام از ما اين احساس وجود دارد كه يك قدم كوچك براي موسيقي برداريم تا جوانان انگيزه و اشتياق بيشتري داشته باشند و آنها را به موسيقي علاقه‌مند كند.

وقتي به عنوان داور نظاره‌گر اجراي شركت كنندگان هستم از ديدن اين همه استعداد و شوق و ذوق خانواده‌ها و بچه‌ها انرژي مي‌گيريم و بيشتر از اينكه ما دراين زمينه آموزش بدهيم از نظر روحي درس مي گيريم .نكته ديگر اينكه داوري كردن امر ساده اي نيست اگر دقت نظر لازم و احساس مسئوليت نداشته باشيد مي تواند اثر منفي بگذاريد. سعي ما اين است  با تمام حوصله فيلم‌هاي ارسال شده را ببينيم و بعد تصميم گيري كنيم.

پانزدهمين جشنواره ملي موسيقي جوان پاييز امسال به دبيري هومان اسعدي و مشاركت گسترده استادان موسيقي ايران با حمايت دفتر موسيقي و معاونت هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي،توسط انجمن موسيقي ايران و با همكاري بنياد رودكي برگزار مي‌شود.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ شهريور ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۴۰:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

مهلت ثبت نام وام بازنشستگان

اقتصاد نيوز : بازنشستگان كشوري فقط تا پايان امروز (31 ارديبهشت) براي ثبت نام وام ازدواج فرزندان خود فرصت دارند.

مهلت ثبت نام وام بازنشستگان

به گزارش اقتصادنيوز ، بنابر اعلام صندوق بازنشستگي كشوري اين وام تا پايان شهريور ماه سال جاري به حساب متقاضيان واريز خواهد شد.

مقالات بيشتر:سالن عقد شيك

متقاضيان مي‌توانند طي امروز و فردا براي دريافت وام ازدواج ۲۵ ميليون توماني فرزندان بازنشستگان به آدرس http://www.sabasrm.ir مراجعه و اطلاعات خود را در اين سامانه ثبت كنند

ثبت‌نام وام ازدواج فرزندان بازنشستگان  كه از پنج‌شنبه ۱۴ مرداد ماه آغاز شده و امروز (۳۱ مرداد ماه) به پايان مي‌رسد.

مقالات ديگر:سالن عقد شيك غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۱ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۵۷:۵۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

5 گياه تنظيم‌كننده هورمون‌هاي بدن

تهران (پانا) - برخي گياهان مي‌توانند بر سطح هورمون‌ها در بدن و همچنين ساير عملكردهاي مرتبط با سيستم غدد درون ريز تأثير بگذارند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اگر اهل آشپزي باشيد احتمالا بيشتر با استفاده از گياهان در انواع غذاها آشنايي داريد. هزاران سال است كه گياهان در مراقبت هاي بهداشتي، مناسك معنوي و ساير موارد مورد استفاده قرار مي گيرد. به طور سنتي، برخي از گياهان حتي براي متعادل سازي سطح هورمون‌ها در بدن استفاده مي شده است. اگرچه تحقيقات دقيق در مورد اين موضوع محدود است، اما برخي شواهد نشان مي دهد كه برخي گياهان مي توانند بر سطح هورمون ها در بدن و همچنين ساير عملكردهاي مرتبط با سيستم غدد درون ريز تأثير بگذارند.

مقالات بيشتر:گل فروشي آنلاين

با اين وجود، جدا كردن واقعيت از داستان هنگام استفاده از گياهان براي كاربردهاي پزشكي يا بهداشتي، مي تواند دشوار باشد. به همين دليل ما اين علم را الك كرده و ليستي از 5 گياه را گردآوري كرده ايم كه همه آنها داراي استدلال قوي براي حمايت از برخي ادعاهاي متعادل كننده هورمون مي باشند.

بي ترديد مطمئن ترين و م موثرترين روش هاي استفاده از گياهان دارويي براي متعادل سازي سطح هورمون ها همچنان نامشخص است. در بعضي مواقع، اطلاعات نادرست پيرامون داروهاي گياهي و تغذيه، شناخت اينكه كدام ادعا در مورد گياهان دارويي معتبر است و شواهد آن قابل تأييد است، دشوار مي باشد. برخي از داروهاي گياهي ممكن است براي برخي از افراد ايمن و مفيد بوده و براي برخي ديگر خطرناك باشد. خانم هاي باردار و شيردهي كه از هورمون درماني استفاده مي كنند، با اختلالات غدد درون ريز يا سلامت رواني زندگي دست و پنجه نرم كرده يا مبتلا به سرطان هستند، به طور ويژه در معرض خطر عوارض جانبي و خطرناك مصرف سرخود داروهاي گياهي هستند.

ارتباط هورمون ها با سلامتي

هورمون ها پيام رسان هاي شيميايي هستند كه به سلول هاي بدن كمك مي كنند تا ارتباط برقرار كرده و اقدامات مختلفي را تحريك كنند. آنها بستر سيستم غدد درون ريز بدن شما به حساب مي آيند كه رشد، توليد مثل، متابوليسم، دما و حتي روحيه شما را تنظيم مي كند. هورمون ها و سيستم غدد درون ريز بدن شما را در حالت متعادل هموستاز نگه مي دارند. بنابراين، عدم تعادل هورموني - هورمون خاصي بسيار كم يا زياد باشد – مي تواند عوارض جانبي مضر به همراه داشته باشد.

استرس، ناباروري و اختلالات غدد درون ريز مانند بيماري تيروئيد تنها تعدادي اندك از مواردي است كه مي تواند ناشي از عدم تعادل هورموني باشد. زنان در دوره هاي مشخصي از چرخه زندگي خود، به ويژه در دوران بلوغ ، بارداري و يائسگي، دچار تغييرات طبيعي در سطح هورمون هاي خود مي شوند. به همين ترتيب، مردان نيز ممكن است علائم عدم تعادل هورموني را در دوران بلوغ يا با افزايش سن تجربه كنند، اگرچه اغلب با سرعت بسيار كندتر و كمتر از زنان است.

سياه دانه

گل نيجلا به كالونجي يا سياه دانه نيز معروف است. گلهاي آن دانه هاي ريز سياه و غني از آنتي اكسيدان توليد مي كنند. اين دانه ها داراي خواص دارويي بوده زيرا حاوي تيموكينون - نوعي ماده مغذي گياهي يا تركيب گياهي هستند.درمان سندروم تخمدان پلي كيستيك كه زنان در سن باروري را درگير مي كند يكي از تاثيرات مصرف سياه دانه است.

 

تنظيم انسولين، استروژن، تستوسترون، هورمون لوتئين ساز و هورمون تيروئيد از جمله موارد ديگري است كه از سياه دانه كمك گرفته مي شود.

جينسينگ

جينسينگ در داروهاي گياهي بسيار مورد توجه است و بسياري از مكمل ها، چاي ها و پودرهاي ريشه آن به طور گسترده در دسترس هستند. گفته مي شود اين گياه با تعديل محور هيپوتالاموس-هيپوفيز-آدرنال (HPA) مغز به بدن شما كمك مي كند تا بر استرس غلبه كند. محور HPA چندين هورمون - از جمله كورتيزول - را توليد و آزاد كرده و پاسخ بدن شما به استرس را آغاز مي كند.

ريشه كوهوش سياه

كوهوش سياه از خانواده سياه دانه محسوب مي شود. ريشه اين گياه معمولا به صورت چاي، كپسول يا عصاره تهيه مي شود. هم از نظر تاريخي و هم در حال حاضر، كوهوش سياه براي حمايت از مشكلات زنانه مانند بي نظمي قاعدگي ، سندرم قبل از قاعدگي (PMS) و علائم يائسگي استفاده مي شود.

پنج انگشت

اين ماده اغلب با گياهان ديگري مانند كوهوش سياه تركيب شده و به عنوان دارويي براي درمان علائم يائسگي و حمايت از سلامت باروري زنان به بازار عرضه مي شود.

مرزنجوش

مرزنجوش و انواع ديگر درختچه هاي گياهي از تيره Origanum مانند پونه كوهي، در طب سنتي براي بيماري هاي مختلف مورد استفاده قرار مي گيرد. يك مطالعه اخير نشان داد كه موشهاي القا شده با Pغير مجاز مي باشد پس از درمان با عصاره مرزنجوش، سطح استراديول - هورمون توليد شده توسط تخمدان ها - را بهبود بخشيده اند.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۷:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

حق پرستاري از معلولان براي تمامي افراد به صورت ماهيانه واريز خواهد شد

در ماه سه خدمت تخصصي توانبخشي مانند فيزيوتراپي، كار درماني، پرستاري، روانشناسي مدد كاري و... به افراد داراي معلوليت تعلق مي‌گيرد

شفاآنلاين>سلامت>سراج گفت: حدود ۱۷ هزار و۵۰۰نفر از خدمات توانبخشي در منزل استفاده مي‌كنند و حدود۷ هزار و ۶۰۰ نفر نيز از خدمات مراقبت در منزل استفاده مي‌كنند.

به گزارش شفاآنلاين:مصطفي سراج مديركل دفتر امور مراكز توانبخشي و مراقبتي در رابطه با حق پرستاري براي معلولان شديد روان مزمن سرپرست خانوار اظهار اظهار كرد: حق پرستاري براي افراد، چه سرپرست خانوار باشند و چه نباشند با توجه به افزايشي كه در تيرماه داشتيم مبلغ ۱ ميليون تومان به صورت ماهيانه واريز مي‌شود.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي در منزل شرق تهران

وي افزود: چند درصد از كمك هزينه افراد داراي معلوليت سازمان بيماران رواني مزمن پرداخت شده البته حق پرستاري كه در ماده ۷ قانون حمايت از حقوق افراد داراي معلوليت ذكر شده است شامل افراد داراي معلوليت شديد و خيلي شديد نيازمند و افراد داراي معلوليت‌هاي چندگانه نيازمند كه در خانواده حضور دارند شامل اين افراد مي‌شود.

سراج بيان كرد: بيش از ۵۰ درصد افراد داراي معلوليت، داراي معلوليت شديد و خيلي شديد هستند كه تعداد اين افراد حدود۸۰۰ هزار نفر است هرچند طبق برآورد‌هاي ما و با توجه به صراحتي كه در ماده ۷ ذكر شده است حدود ۵۰۰هزار نفر مشمول دريافت حق پرستاري مي‌شوند كه مجدد الويت بندي صورت مي گيرد.

وي در ادامه تصريح كرد: به طور مثال معلولين خيلي شديد كه در دهك‌هاي در آمدي پايين‌تر هستند در الويت قرار مي‌گيرند به همان نسبت افراد دهك‌هاي درآمدي بالاتر در الويت‌هاي بعدي قرار مي‌گيرند؛ در حال حاضر حدود۳۲ هزار نفر افرادي كه در خانواده هستند تحت پوشش حق پرستاري هستند و حدود۲۸ هزار نفر هم افراد داراي آسيب نخاعي كه در مجموع به حدود۶۰هزار نفر از افراد حق پرستاري تعلق مي‌گيرد.

سراج همچنين گفت: از اين ۶۰ هزار نفر افراد داراي آسيب نخاعي كه داراي معلوليت شديد و خيلي شديد باشند عمدتاً پشت نوبت قرار نمي‌گيرند و افرادي كه تحت پوشش قرار مي‌گيرند معمولا در يك پروسه چند ماهه براي اين افراد برقرار ميشود.

وي در ادامه بيان كرد: براي افرادي كه جزء ساير گروه‌هاي معلولين هستند سال گذشته سازمان به ۱۲ هزار نفر ۲۰ هزار نفر اضافه كرد و مجموع تعداد به۳۲ هزار نفر رسيد و پيش‌بيني ما بر اين است كه بيش از۴۰۰هزار نفر مشمول دريافت حق پرستاري مي‌شوند كه اميدواريم با اعتباري كه از ناحيه دولت و حمايت مجلس در نظر گرفته مي‌شود ان شاءالله اين افراد نيز مشمول دريافت حق پرستاري شوند.

سراج همچنين در خصوص ارائه خدمات توانبخشي و مراقبتي در منزل اظهار كرد: در حال حاضر ۲۵هزار نفر تحت پوشش اين دو فعاليت هستند كه حدود ۱۷ هزار و۵۰۰نفر از خدمات توانبخشي در منزل استفاده مي‌كنند و حدود۷ هزار و ۶۰۰ نفر نيز از خدمات مراقبت در منزل استفاده مي‌كنند.

وي در ادامه گفت: در ماه سه خدمت تخصصي توانبخشي مانند فيزيوتراپي، كار درماني، پرستاري، روانشناسي مدد كاري و... به افراد داراي معلوليت تعلق مي‌گيرد همچنين يارانه‌اي كه دولت پرداخت ميكند مبلغ پانصد هزار تومان به ازاي هر فرد است كه به مراكز ارائه دهنده اين خدمات پرداخت ميشود.

 

سراج تاكيد كرد: در زمينه مراقبت در منزل هر فرد ۳۲ ساعت خدمات مراقبتي دريافت مي‌كند كه در ماه اين مبلغ حدود ۱ ميليون تومان است.

مقالات ديگر:عروس سرا غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۵:۲۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

خطرات جدي نگاه كردن مداوم به گوشي همراه

يك متخصص فيزيوتراپي درباره اختلالات ناشي از نگاه كردن مداوم به صفحات الكترونيك و تلفن همراه توضيحاتي داد.

به گزارش خبرنگار حوزه كلينيك گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از وب سايت البيان، دكتر مدونا نعيم، متخصص فيزيوتراپ با بيان اينكه استفاده نادرست از فناوري بر ما تأثير منفي مي‌گذارد، تأكيد كرد: برخي افراد به مدت طولاني به تلفن همراه نگاه مي‌كنند كه منجر به بي حسي بازو و انگشتان مي‌شود.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي قيطريه

مدونا افزود: هنگام استفاده از تلفن همراه بايد آن را به سمت بالا برد؛ زيراهنگام استفاده از گوشي، نگاه كردن به پايين بسيار خطرناك است.

او توضيح داد: استفاده اشتباه از تلفن همراه باعث ايجاد درد شديد در قفسه سينه و منجر به مشكل در تنفس مي‌شود.

اين متخصص به فيزيوتراپ‌ها و كاربران دستگاه‌هاي الكترونيكي توصيه كرد و گفت: اين كاربران روي صندلي بنشينند، بازو‌ها را صاف كرده و دستگاه الكترونيكي را مقابل چشم خود نگه دارند.

مدونا تاكيد كرد: هرچه كج شدن گردن هنگام استفاده از تلفن همراه بيشتر باشد، فشار وارد بر مهره‌ها تا ۲۰ درصد بر روي گردن بيشتر مي‌شود. اين نشان مي‌دهد كه بي حسي بازو‌ها در نتيجه اين وضعيت ممكن است باعث افزايش طول گردن و درد گرفتن انگشتان شود.

مقالات ديگر:وكيل خوب اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۹:۲۳:۵۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

تقويت صنعت فرش، خروج از بنگاه‌داري و رفع موانع توليد؛ مطالبه نمايندگان از فاطمي

نايب رئيس كميسيون قضايي مجلس، تقويت صنعت فرش، خروج از بنگاه داري، رفع موانع توليد و انتصاب نيروهاي سالم را از جمله مطالبه اعضاي اين كميسيون از وزير پيشنهادي راه دانست.

گراف كميسيون قضايي و حقوقي مجلس شوراي اسلامي

حسن نوروزي در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري خانه ملت، در تشريح نشست امروز ( يكشنبه، 24 مردادماه) كميسيون قضايي و حقوقي مجلس با سيدرضا فاطمي امين وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت، گفت: نمايندگان در اين نشست موضوعاتي مانند توجه به تجارت داخلي و خارجي، بازرگاني داخلي و خارجي، تقويت صنعت فرش، خروج از بنگاه‌داري، تقويت شهرك‌هاي صنعتي، انتصاب نيروهاي سالم، رفع موانع توليد از طريق مسئولان محلي را مورد تاكيد قرار دادند.

مقالات بيشتر:بهترين قاليشويي شهران

وي افزود: همچنين تقويت برند در وزارت صمت، توجه به اقتصاد درون زا و برون زا، تقويت صنعت داخلي، جذب صنايع هايتك از خارج، جهت دادن به بخش خصوصي براي سرمايه گذاري در صمت، تقويت و كنترل معادن از جمله مطالبات نمايندگان دانست كه بايد در كانون توجه وزير صمت آينده قرار گيرد.

نماينده مردم بهارستان و رباط كريم در مجلس يازدهم ادامه داد: نمايندگان تاكيد داشتند كه دولت نبايد مديرعامل شركت‌هايي كه سهام آنها مربوط به بخش خصوصي است را تعيين و انتخاب كند بلكه بخش خصوصي خودش بايد انتخاب كند به عنوان مثال انتخاب مديرعامل خودروسازان توسط بخش خصوصي كاهش قيمت خودرو را در پي دارد.

وي يادآور شد: وزير پيشنهادي هم برنامه‌هاي كوتاه مدت خود در حوزه تجارت بين المللي، تقويت وضعيت صمت در استان‌ها و شهرستان‌ها و پروژه‌هاي تحولي را ارائه كرد و همچنين تكميل سامانه اطلاعات كسب و كار، سامانه جامع تجارت، گسترش تامين مالي زنجيره اي، راه‌اندازي صندوق‌هاي ارزي، تقويت سكوهاي خدمات كسب و كار، شركت‌هاي بازرسي، هماهنگي بين بنگاه‌هاي صنايع غذايي، بنگاه‌هاي خودروسازي، لوازم خانگي، تجهيزات ماشين آلات، صنايع معدني، نساجي و پوشاك و شيميايي و توجه به پروژه مديريت بخش سازماني، تعريف مديران گام دوم انقلاب، پروژه اصلاح ساختار بنگاه خدمات و اشتغال مرزنشينان و مناطق محروم را از جمله اولويت هايي دانست كه در صورت راي اعتماد مجلس در سرلوحه برنامه خود قرار خواهد داد./

مقالات ديگر:وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۳:۲۲:۵۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

«قانون پيمان ارزي» صادرات صنايع دستي را به صفر رسانده است

عباس شيردل گفت: قانون پيمان ارزي به نوعي به حوزه فرش و صنايع دستي تحميل شده و صادرات را تا حد زيادي كاهش داده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، عباس شيردل رئيس اتحاديه صنايع دستي اصفهان در تشريح وضعيت نامناسب كارگاه‌هاي صنايع دستي پس از همه‌گيري بيماري كرونا، اظهار داشت: خيلي از كارگاه‌هاي ما تعطيل و يا نيمه تعطيل شده‌اند، بدين معنا كه اكنون هيچ كارگاهي نيست كه با ظرفيت كامل خود فعاليت كند چراكه خروجي و صادرات فرش و صنايع دستي ما به موجب قانون پيمان ارزي كه ايجاد شد به صفر رسيده است.

او افزود: متأسفانه مسئولان سازمان صنايع دستي با دادن آمار دروغ در كل كشور كه منظور معاونت صنايع دستي كل كشور است، ديگر مسئولان را به گمراهي مي‌كشانند و آماري پيرامون ميزان صادرات چمداني اعلام مي‌كنند، درحاليكه در زمان كرونا ما اصلاً ميزبان مسافر چمداني در كشور نبوده‌ايم كه بخواهيم آمار صادرات چمداني در پي آن داشته باشيم.

مقالات بيشتر:بهترين قاليشويي شهرك آزادي

رئيس اتحاديه صنايع دستي اصفهان با بيان آنكه متأسفانه اين آمار‌هاي دروغ و اين چندميليون صادراتي كه مطرح كرده‌اند موجب شكل‌گيري خيال نادرستي پيرامون صادرات محصولات صنايع دستي از سوي مسئولان نسبت به اين حوزه شده، بيان كرد: ما به موجب قانون پيمان ارزي صادراتي نداريم و بسيار اندك است و بهترين راهكار آن است كه قانون پيمان ارزي كه به نوعي به حوزه فرش و صنايع دستي تحميل شده را لغو كنند.

او با بيان آنكه ۷ سال است كه در دولت آقاي روحاني يك نفر هم از هنرمندان جديد بيمه نشده‌اند، ادامه داد: در نهايت با فشاري كه در دو سال پيش آوردند مبني بر آنكه بيمه كساني كه فوت شده‌اند يا بازنشست شده‌اند را به ديگران واگذار كنند، در نهايت موجب شد حدود ۴۰۰ نفر بيمه شوند، متأسفانه سازمان صنايع دستي كه خود يكي از بازوان دولت است بيمه شدگي جديدي را انجام نداده و تمام كساني كه بيمه هستند پيش از اين ۷ سال بيمه شده‌اند.

وام با سود ۱۲ درصد توجيه اقتصادي ندارد

شيردل پيرامون تسهيلات اختصاص داده شده به اقشار فعال در حوزه صنايع دستي و عمل به وعده‌ها از سوي مسئولان ذي‌ربط، گفت: تسهيلاتي كه دولت آقاي روحاني گذاشتند اين بود كه به هركارگاهي كه كارگاهش را تعطيل نكند و همچنان نيز كارگرانش بيمه‌شان را پرداخت كنند، وام ۱۵ ميليوني با سود ۱۲ درصد پرداخت شود. حال سوال آن است كه اين مبلغ جوابگوي يك ماه يك كارگاه هست؟ به اينكه اصلاً وام نمي‌گويند، چرا كه وام را بايد با سود زير ۴ درصد ارائه دهند تا توجيه اقتصادي داشته باشد.

او ادامه داد: ما هر چه كه اكنون توليد مي‌كنيم بايد آن‌ها را انبار كنيم و در صورتي كه زير ۴ درصد و به صورت طويل‌المدت اين تسهيلات را ارائه مي‌دادند براي ما معنا و مفهوم داشت. اما متأسفانه به اين نوع تسهيلات هيچ توجهي نشد.

تمام حرف‌هاي ارائه تسهيلات، شعار بود

رئيس اتحاديه صنايع دستي اصفهان با بيان آنكه تمام وعده‌هايي كه براي تسهيلات دادند تنها حرف در باد بود، خاطرنشان كرد: هيچ بخششي در كار نبود، حتي فريب هم دادند و گفتند آن‌هايي كه وام‌هايشان در حال عقب افتادگي‌است با اين افراد سازگاري صورت مي‌گيرد و بانك بايد پيرامون مباحث ضامن و اين موارد همراهي كند، اما تمام اين‌ها شعار بود و همه بانك‌ها ضمن آنكه اخطار دادند هزينه ديركردشان را نيز دريافت كردند.

 

او با اشاره به آنكه تمام شعار‌ها تنها در تلويزيون براي زيبايي بود، ادامه داد: در اين ۷ سال هيچ هنرمند جديد و هيچ بيمه‌شدگي جديدي نتوانست بيمه شود و سازمان ميراث فرهنگي مي‌گويد كه ما در اصفهان در بخش‌هاي مختلف ۶۰ هزار توليد كننده صنايع دستي در عرصه‌هاي مختلف داريم، و اين تعدادي كه اعلام مي‌كند بايد آمار دقيق بيمه‌شدگان را از سازمان ميراث فرهنگي دريافت كرد.

مقالات ديگر:مركز توانبخشي سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۰۷:۲۵ توسط:onlinetabliq موضوع: