onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

مجازات ۴۸۰ ميليون ريالي براي فروشنده اشيا عتيقه در خراسان شمالي

ملك‌‌حسين قويدل چوكانلو،مسئول حقوقي و املاك اداره‌كل ميراث‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي خراسان شمالي در گفتگو با خبرنگار عصر اترك با اعلام اين خبر اظهار كرد: «اين متهم، دو قطعه مجسمه نمونه تقلبي انسان يكي به‌ تقليد از دوره خاور نزديك و ديگري به تقليد از هنر روم، همچنين دو عدد صندوقچه تقلبي به تقليد از دوره هخامنشي را به‌قصد عرضه و فروش به‌صورت غيرمجاز نگهداري كرده بود.»

وي گفت:  با توجه به ماده ۵۶۶ مكرر از قانون مجازات اسلامي كه اشعار مي دارد هركس نمونه تقلبي آثار فرهنگي-تاريخي اعم از ايراني وخارجي را به جاي اثر اصلي بسازد يا آن را به قصد عرضه، قاچاق و يا فروش ،معرفي ، حمل يا نگهداري كند  جرم محسوب شده و به حبس از 91 روز تا شش ماه و جزاي نقدي معادل نصف ارزش اثر اصلي با اخذ نظر كارشناس ميراث فرهنگي محكوم مي‌شوند.

مسئول حقوقي و املاك اداره‌كل ميراث ‌فرهنگي، گردشگري و صنايع‌دستي خراسان شمالي افزود:  كشف جرم و دستگيري مجرمان، تشكيل پرونده و معرفي به مراجع قضايي به‌منظور رسيدگي و اجراي حكم ازجمله اقدامات لازم در راستاي پيشگيري از وقوع جرايم عليه ميراث‌فرهنگي و صيانت از اماكن، تجهيزات و اموال منقول و غيرمنقول است.

مقالات بيشتر:سمساري در گيشا


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۰۹:۵۶:۵۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

ضعف اقتصادي مردم باعث رونق استوك فروش‌ها

دنياي‌‌اقتصاد- ايمان مهدي‌زاده : بيش از يك دهه از شهرت سامانه‌اي جهاني براي خريد و فروش كالاي دست دوم مي‌گذرد كه يك ايراني آمريكايي آن را در ينگه دنيا راه‌اندازي كرد. گرچه پيش از آن خريد و فروش كالاهاي دست دوم در ايران وجود داشت. روزهايي كه پيله‌وران در روستاها مي‌گشتند و كالاهاي نو و دست دوم را مي‌خريدند و مي‌فروختند و در شهرها صرفا سمساري‌ها خريدار و فروشنده كالاهاي دست دوم بودند. بخش مرفه‌تر مي‌فروخت و قشر پايين‌دستي مي‌خريد.

ضعف اقتصادي مردم باعث رونق استوك فروش‌ها

امروز اما شرايط تغييراتي كرده است: خريد و فروش كالاهاي مختلف، روز به روز رونق بيشتري پيدا مي‌كند كه اقتصاد خانوار مهم‌ترين دليل آن است. بهره‌مندي از تنوع با كمترين هزينه نيز يكي از دلايل اين رونق به‌حساب مي‌آيد. نزديك به سه دهه پيش البسه و بوت‌ و انواع كفش كتاني كه مرجوعي انبارهاي همسايه‌هاي شرقي (پاكستان) و غربي (تركيه) بود يا به‌عنوان كالاي دورريختني با قيمت بسيار ارزان به مرزها رسيد، كركره فروشگاه‌هايي با عنوان تاناكورا بالا رفت و استفاده از كالاي مصرفي معمول در فرهنگ جامعه ايراني جا خوش كرد. گرچه اين فروشگاه‌ها نه نيازي به گرفتن جواز از اتحاديه و صنفي داشتند و نه ضمانتي براي محصول فروخته شده اما تنوع و قيمت ارزان نسبت به كالاي نو باعث افزايش ريسك‌پذيري مشتريان مي‌شد و در فروش خوب و موفق آنها تاثيرگذار بود. اين رويه چنان در جامعه رشد كرده كه فروشنده و خريدار از قبل بيشتر شده اما نه فروشندگان از سر بي‌نيازي مي‌فروشند و نه خريداران ديگر فقط اقشار ضعيف جامعه هستند. همه مردم به‌طور همزمان هم خريدارند و هم فروشنده. يك تغيير مهم ديگر هم رخ داده است؛ امروز ديگر فقط مغازه‌هاي سمساري‌ نيستند كه معامله‌ها را جوش مي‌دهند. زمانه، زمانه سمساري‌هاي آنلاين است؛ از پوشاك تا لوازم خانگي و الكترونيكي در فضاي مجازي رونق خوبي دارد.

مقالات بيشتر:سمساري در تهران نو


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۷:۳۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

تأمين ويژه ارز براي توليد لوازم خانگي/ ذخاير استراتژيك گوشت، نو و كهنه مي‌شوند

به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ محمدرضا كلامي در خصوص  مصوبات ستاد تنظيم بازار در روز دوشنبه 99/03/19 اظهار داشت: بخش مهمي از مواد اوليه لوازم خانگي مرتبط با ورق فولاد و يا متأثر از آن است؛ وقتي ارز نيمايي تغيير كند در قيمت ورق فولادي اثر داشته و نهايتاً در قيمت تمام‌شده لوازم خانگي تأثيرگذار است.

اين مقام مسئول ادامه داد: بنابراين توليدكنندگان لوازم خانگي بر اساس اين پارامترها، هزينه‌ها و اسناد خود، قيمت را محاسبه و پس از هماهنگي با سازمان حمايت و درج قيمت در سامانه124، قيمتهاي خود را اعمال كنند.

وي با اشاره به اينكه تقاضاي لوازم خانگي تا قبل از سال 97 حدود ١٣.٦ميليون دستگاه لوازم خانگي مختلف بود، خاطرنشان كرد: در حال حاضر با توجه به نرخ ارز، افزايش مؤلفه‌هاي بهاي تمام‌شده و رشد قيمت لوازم خانگي، اين نياز به 12ميليون دستگاه كاهش يافته است.

كلامي تصريح كرد: ميزان توليد لوازم خانگي سال 98 نسبت به سال 97 حدود 8 درصد افزايش داشته كه در برنامه توليد سال 99 قرار است توليدات نسبت به سال 98 حدود 34 درصد رشد پيدا كند كه معادل 11.6 ميليون دستگاه لوازم خانگي در انواع مختلف است.

تأمين ويژه ارز براي توليد لوازم خانگي

وي در خصوص تصميمات امروز ستاد تنظيم بازار براي بازار لوازم خانگي گفت: با توجه به برنامه توليد سال 99 در جلسه امروز مصوب شد كه بانك مركزي نسبت به تأمين ويژه ارز قطعات يدكي و لوازم مورد مصرف در توليد لوازم خانگي بزرگ و كوچك اقدام كند.

وي ادامه داد: همچنين، كارگروه تنظيم بازار در راستاي تعادل عرضه و تقاضا مصوب نمود معاونت امور صنايع وزارت صمت، ضمن برنامه‌ريزي افزايش توليد سال جاري، طبق برنامه تعيين‌شده (افزايش توليد 34درصدي نسبت به سال گذشته)، به برنامه‌ريزي توليد سال 1400 و 1401 به‌گونه‌اي اقدام نمايند كه كل تقاضاي داخل از محل توليد داخلي تهيه و تأمين شود.

ادامه مطلب:سمساري در ستارخان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۲:۲۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

اعلام موانع كاهش قيمت لوازم‌خانگي

 

دنياي اقتصاد : روز جمعه بيستمين نمايشگاه بين‌المللي لوازم‌خانگي در محل دائمي نمايشگاه‌هاي بين‌المللي تهران آغاز شد. اين در شرايطي است كه اين بازار در كشور مدت‌ها است كه در ركود قرار گرفته و افزايش شديد قيمت‌ها باعث شده مصرف‌كننده يا چشم از نياز‌هاي خود بپوشاند يا به سمت تعمير لوازم موجود خود برود. اين درحالي است كه بسياري نيز ترجيح دادند لوازم قاچاق يا دست دوم را تهيه كنند تا به اين شكل از اين افزايش قيمت‌ها مصون بمانند. سعيد شيركوند، معاون هماهنگي امور اقتصادي و زيربنايي معاون اول رئيس‌جمهوري در مراسم افتتاح اين نمايشگاه به «ايرنا» گفت‌: «انجمن لوازم‌خانگي به‌عنوان يكي از بزرگ‌ترين تشكل‌هاي بخش‌خصوصي كشور بايد بيش از پيش نزد مسوولان ديده شود. اين انجمن و اعضاي هيات‌مديره آن بايد به‌گونه‌اي با مسوولان ارتباط برقرار كنند كه بتوانند به‌طور مستقيم با دولت سخن گفته و منافع خود را مطالبه كنند، چرا كه صنايع لوازم‌خانگي از ظرفيت بسيار خوبي براي تامين نياز داخل و صادرات برخوردارند.»

اما عباس هاشمي، دبيركل انجمن لوازم‌خانگي كشور نيز در اين مراسم اعلام كرده صادرات متوسط لوازم‌خانگي۱۷۰ ميليون دلار است و در صورت بهبود شرايط اين رقم افزايش چشمگيري خواهد داشت. او گفت: «ارزش صادرات محصولات لوازم‌خانگي به‌طور متوسط سالانه ۱۷۰ ميليون دلار است، اما در برخي سال‌ها تا ۲۴۰ ميليون دلار نيز به ثبت رسيده است. در اين زمينه با توجه به ممنوعيت واردات لوازم‌خانگي، برنامه‌ها بيشتر بر تامين نياز داخل متمركز است.»

اين مقام صنفي اظهار كرد: «سازمان توسعه تجارت نسبت به برپايي ميزهاي تخصصي صادرات اقدام كرده، به‌طوري‌كه براي هر كشور يك ميز طراحي شده است. انجمن لوازم‌خانگي به‌عنوان بزرگ‌ترين تشكل صنعت لوازم‌خانگي كشور، اكنون مورد مشورت با سازمان توسعه تجارت بوده و در زمان حضور نمايندگان ساير كشورها در ايران، مشاركت فعالانه در برگزاري ميزها دارد.»

 تورم مانع كاهش قيمت لوازم‌خانگي است

از سوي ديگر اما رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم‌خانگي تهران نيز با تشريح وضعيت فعلي اين صنف دليل عدم كاهش قيمت اين محصولات را عنوان كرده است.

اكبر پازوكي گفت: «با وجود افت قيمت ارز، تورم مانع كاهش قيمت توليدات لوازم‌خانگي شده است. مردم قدرت خريد ندارند و به همين دليل بازار لوازم‌خانگي راكد است. كالا به وفور در بازار موجود است اما قيمت تمام شده بالا است و اين قيمت‌ها نيز ناشي از قيمت بالاي مواد اوليه توليد است.»

رئيس اتحاديه فروشندگان لوازم‌خانگي تهران افزود: «۷۰ درصد از مواد اوليه توليد لوازم‌خانگي داخلي و ۳۰ درصد وارداتي است و بنابراين وقتي ۷۰ درصد قيمت مواد اوليه توليد داخلي بر اثر تورم با قيمت بالاتر به دست توليد‌كننده مي‌رسد نمي‌توان انتظار داشت كه يك شبه نيز قيمت محصولات توليدي كاهش يابد، اما به هر حال كاهش قيمت ارز بر ۳۰ درصد مواد اوليه وارداتي تاثيرگذار است. با توجه به بازار راكد و كسادي حاكم بر بازار اميدواريم دولت در سال آينده در مورد ميزان اخذ ماليات از شرايط مالي و اقتصادي اصناف را در نظر بگيرد.»

مقالات بيشتر:معرفي سمساري در پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۴۸:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

سرقت ساعت رئيس جمهور سابق آمريكا از يك عتيقه فروشي در لندن

به گزارش گروه بين‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سي ان ان، يك ساعت جيبي به ارزش ۲۷ هزار دلار كه هديه «وودرو ويلسون» رئيس جمهور سابق آمريكا بود، از يك عتيقه فروشي در لندن به سرقت رفت.

طبق اعلام پليس كلانشهر لندن، اين ساعت كه در حدود ۱۷ هزار تا ۲۰ هزار پوند (معادل ۲۲ هزار و ۸۰۰ تا ۲۶ هزار و ۸۶۰ دلار) ارزش دارد، در حدود ساعت ۱۲:۳۰ بعد از ظهر شنبه هفته گذشته به وقت محلي به سرقت رفته است.

پليس گفته است وارد اين عتيقه فروشي در منطقه «ايلزينگتون» واقع در شمال لندن شده است. به گفته پليس، مردي كه اين ساعت را سرقت كرده است، در ابتدا ادعا كرده بود كه مي‌خواسته يك گلدان بخرد.

پس از عدم پذيرش كارت اعتباري او، در حالي كه شاگرد مغازه داشت گلدان را سر جايش بر مي‌گرداند، سارق ساعت جيبي را از پشت ويترين برمي‌دارد.

بر اساس اين گزارش، اين ساعت كه از ۱۴ قيراط طلا ساخته شده هديه «وودرو ويلسون» رئيس جمهور سابق آمريكا بوده است.

همچنين بر روي اين ساعت نام «چارلز لورنسون» كاپيتان كشتي «نوبيان» (Nubian) بخاطر خدمات انساني اش در انجام عمليات نجات در تاريخ هفتم مارس ۱۹۱۴ حك شده است. پليس خواهان انتشار تصاوير اين ساعت، علاوه بر تصاوير مردي كه به دنبال ان هستند، شده است.

همچنين بر اساس اين گزارش، صاحب ساعت بسيار از اين مسأله ناراحت شده است.

«وودرو ويلسون» بيست و هشتمين رئيس جمهور آمريكا از سال ۱۹۱۳ تا ۱۹۲۱ بوده است. او پيش از اين، رئيس دانشگاه پرينستون و فرماندار نيوجرسي بود.

مقالات بيشتر:سمساري در پيروزي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۳ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۴:۰۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

سارق دلارها و عتيقه‌هاي سمساري دستگير شد

ماموران پليس آگاهي فردي را كه اقدام به سرقت مقادير قابل توجهي دلار و يورو و تعدادي عتيقه از يك مفازه سمساري كرده بود، دستگير كردند.

به گزارش ايسنا،  در تاريخ بيست و پنجم ارديبهشت امسال پرونده اي با موضوع سرقت از يك مغازه سمساري با شكايت مردي ميانسال در كلانتري 148 انقلاب تشكيل شد كه اين پرونده در ادامه روند رسيدگي و به دستور بازپرس پرونده براي رسيدگي تخصصي به پليس آگاهي ارجاع شد.

با ارجاع پرونده به پليس آگاهي، شاكي براي تحقيقات بيشتر به پايگاه سوم دعوت شد كه اين فرد در مورد جزئيات سرقت از مغازه اش به ماموران گفت:  صاحب يك مغازه سمساري هستم و در مغازه ام اشياي قديمي و زينتي فراواني نگه داري مي كنم. مدتي پيش متوجه سرقت هزار يورو، دو هزار دلار و 300 ميليون ريال وجه نقد به همراه عتيقه جات شامل يك جفت شير، يك جفت غزال، يك جفت گوزن ويك جفت فاخته استيل شده و موضوع را به پليس گزارش كردم.

با كسب اين اطلاعات ماموران پليس تحقيقات خود را در چند بخش انجام دادند كه در جريان آن مدتي بعد با آگهي فروش همان اقلام مسروقه عتيقه در يكي از سايت اينترنتي فروش كالا مواجه شدند كه در همين راستا هماهنگي با مقام قضايي انجام شد و دو متهم كه اقدام به انتشار اين آگهي كرده بودند در محدوده ميدان حسن آباد دستگير شد.

با انتقال متهمان به مقر پليس آنان تحت بازجويي قرار گرفتند كه در جريان آن اعتراف كردند كه اموال عتيقه را از فردي به نام جمشيد خريداري كرده‌اند و اطلاعي از سرقتي بودن آن ندارند . در ادامه تحقيقات مخفيگاه جمشيد نيز شناسايي شد و اين فرد در عملياتي با مجوز مقام قضايي دستگير و به مقر پليس منتقل شد.

همچنين با توجه به اينكه در بازرسي از مخفيگاه متهم تعدادي ديگر از اموال سرقت شده از اين سمساري كشف و ضبط شد، او چاره اي جز اعتراف نداشت و به جرم خود مبني بر سرقت از مغازه سمساري اعتراف كرد.

مركز اطلاع رساني پليس پايتخت با تاييد اين خبر اعلام كرد كه براي اين فرد پرونده اي تشكيل و او براي ادامه روند رسيدگي به جرم و سير مراحل قانوني روانه دادسرا شد.

مقالات بيشتر:بهترين سمساري در سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۱۲:۳۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

اكبر پازوكي، رييس اتحاديه لوازم خانگي در گفت‌وگو با ايلنا در مورد وضعيت بازار لوازم خانگي اظهار داشت: بازار لوازم خانگي راكد است، آنقدر قيمت‌ها بالا است كه خريداران قدرت خريد خود را از دست دادند، از همين روي خريد و فروشي انجام نمي‌شود. در يك تا دو ماه گذشته حدود 50 درصد كاهش تقاضاي خريد لوازم خانگي داشتيم. وي با اشاره به افزايش آمار تعميرات لوازم خانگي تصريح كرد: تمايل به خريد كالاهاي دست دوم نيز بالا نرفته است اما تعميرات دستگاه‌هاي خانگي در اين مدت حداقل بين 30 تا 35 درصد افزايش پيدا كرده است. مقالات بيشتر:ليست سمساري در شمال تهران

اكبر پازوكي، رييس اتحاديه لوازم خانگي در گفت‌وگو با ايلنا در مورد وضعيت بازار لوازم خانگي اظهار داشت: بازار لوازم خانگي راكد است، آنقدر قيمت‌ها بالا است كه خريداران قدرت خريد خود را از دست دادند، از همين روي خريد و فروشي انجام نمي‌شود. در يك تا دو ماه گذشته حدود 50 درصد كاهش تقاضاي خريد لوازم خانگي داشتيم.

وي با اشاره به افزايش آمار تعميرات لوازم خانگي تصريح كرد: تمايل به خريد كالاهاي دست دوم نيز بالا نرفته است اما تعميرات دستگاه‌هاي خانگي در اين مدت حداقل بين 30 تا 35 درصد افزايش پيدا كرده است.

مقالات بيشتر:ليست سمساري در شمال تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ بهمن ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۱۰:۴۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

شرايط اقتصادي امروز باعث شده بعضي‌ها براي خريد جهيزيه سري به راسته وسايل دسته دوم بزنند

اجبار شايد بهترين كلمه‌اي باشد كه بتوان براي كسي كه پايش به خيابان كاظمي مي‌رسد، به كار برد. براي تازه عروس‌ها اين موقعيت سخت‌تري است. تازه عروس‌ها دوست دارند زندگي‌شان را با وسايل نو شروع كنند، اما گاهي اجبار باعث مي‌شود پاشنه كفششان را بالا بكشند، كيفشان را بيندازند بر دوششان و سر از خيابان كاظمي درآورند، خياباني كه پر از سمساري است، سمساري‌هايي كه وسايل خانه، نو و كهنه مي‌فروشند.

شرايط اقتصادي امروز باعث شده بعضي‌ها براي خريد جهيزيه سري به راسته وسايل دسته دوم بزنند. به گفته سمساري‌هاي اين منطقه، روزي يكي دو تازه عروس براي نگاه كردن به اجناس مراجعه مي‌كنند.

از پل كه مي‌پيچيم، انگار اشتباه آمده باشيم صحنه به شكل عجيبي تغيير مي‌كند. اول از همه يخچال‌ها به استقبال مي‌آيند و بدون لك، تميز و نو ايستاده‌اند ابتداي خيابان. انگار آنها را براي خوشامدگويي آنجا گذاشته‌اند. برخي يخچال‌ها هم كهنه، زخم‌خورده و كثيفند. دل و روده بعضي‌هايشان، كشو، سيم و حتي موتورشان جايي در كنارشان نشسته‌اند.

در ميان يخچال‌ها، كمدها، جاكفشي‌ها و مبل‌ها بازديدكننده‌ها را تماشا مي‌كنند. آن طرف هم، فرش‌ها و گليم‌ها دورهمي تشكيل داده‌اند.

اينجا خيابان كاظمي تهران است، جايي پر از وسايل دست دوم، نو و كهنه. جايي كه به جاي درخت، از زمين وسايل كهنه روييده است.

مقالات بيشتر:ليست سمساري غرب تهران به همراه آدرس و شماره تماس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۰:۳۱:۰۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

رونق خريد جهيزيه از بازار سمساري‌ها

ميدان امام حسين(ع)، خيابان مازندران، راسته سمساري‌ها. خيابان شلوغ است اما پياده‌رو خلوت. تك‌وتوكي مشتري به داخل مغازه‌ها مي‌روند و دست خالي برمي‌گردند. بعضي از اين مغازه‌ها مبل‌هاي به ظاهر نو و تميز را بيرون از مغازه چيده‌اند و بعضي ديگر وسايلي همچون يخچال و تلويزيون را داخل مغازه رديف كرده‌اند. حسيني يكي از فروشندگان مبل به «دنياي اقتصاد» مي‌گويد كه نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد كاهش فروش داشته‌ است. به گفته او كه جواني تقريبا ۳۰ ساله است و روي يكي از مبل‌هاي پياده‌رو نشسته است «وضع جيب مردم خراب است. اختلاف قيمت مبل اينجا تا يافت‌آباد در بعضي از وسايل به ۵۰ درصد هم مي‌رسد. يعني مبلي كه يافت‌آباد ۱۰ ميليون به فروش مي‌رسد اينجا ۵ ميليون است. درسته كه استفاده شده و دست دوم است اما وسيله از كار افتاده نيست.» يكي از فروشندگان اين بازارچه به «دنياي اقتصاد» مي‌گويد كه فروش او نيز حداقل ۵۰ درصد كاهش داشته است: «مشكل اينجاست كه فروشنده‌ها هم قيمت‌ها را بالا مي‌برند. يكي قصد مهاجرت دارد يا خريد وسايل نو، مثلا ۵ سال پيش هم اين وسايل را خريده اما بر اساس قيمت دلار نرخ‌گذاري مي‌كند. خب وقتي ما گران بخريم مجبوريم گران هم بفروشيم. مردم همه زندگي‌شان را بر اساس دلار چيده‌اند.» به گفته مهدوي، او از ابتداي سال نزديك به ۶۰ درصد افزايش قيمت داشته است. او به يكي از مبل‌هاي كنار خود اشاره مي‌كند: «مبلي كه ۴ ميليون مي‌ارزد را مردم مي‌فروشند ۸ ميليون چون دلار بالا رفته. ما هم دست به سر و رويش مي‌كشيم و ۱۰ ميليون مي‌فروشيم. اين مبل ۱۰ ميليون تومان نمي‌‌ارزد ولي خب با توجه به بازار قيمتش همين است. همين دو ماه پيش شاگرد يكي از هم‌چراغ‌ها مي‌خواست ازدواج كند، نمي‌توانست بخرد. مگر همه مردم دكتر و مهندس هستند كه درآمد آنچناني داشته باشند، پس تكليف كارگر چيست؟» به گفته مهدوي تعداد زوج‌هاي جواني كه براي خريد جهيزيه به بازار اجناس دست دوم سر مي‌زنند نسبت به پارسال۵۰ درصد بيشتر شده اما قيمت‌ها آنقدربالا است كه حتي به خريد كالايي كه ايراد دارد هم راضي مي‌شوند.

مقالات بيشتر: ليست سمساري شرق تهران به همراه تلفن و آدرس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۹ساعت: ۰۲:۰۳:۰۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

منازلي كه در كاشان براي جشن‌هاي عقد زوجين تبديل به محضر مي‌شوند

ويروس كرونا شرايط هاي ويژه اي را براي ما اهالي كاشان به وجود آورده است.

شيوع گسترده آن و ارقام خروجي از بيمارستان شهيد بهشتي كاشان نشان مي دهد كه بي تفاوتي نسبت به اين بحران مي تواند عواقب جبران ناپذيري براي زندگي حال و آينده ما در پي داشته باشد.

رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي يك ايده و يا تز روشنفكرانه براي مقابله با اين ويروس ناشناخته نيست بلكه يك اصل براي مبارزه با آن است تا بتوان زنجيره شيوع اين ويروس را قطع كرد.

از شنبه هفته پيش بنا به تصميم ستاد ملي مبارزه با كرونا بسياري از مشاغل محدود و يا تعطيل شد تا با اميد به اين محدوديت ها شاهد كاهش بار مراجعه و يا بستري بيماران مبتلا به مراكز درماني و در پي آن كاهش آمار متوفيان باشيم.

خوشبختانه اين موضوع در كاشان با همكاري مردم و اصناف شهرستان كاشان به خوبي انجام شد و نتايج آن را مطمئنا در آينده نزديك شاهد خواهيم بود.

در حاليكه بسياري از اصناف كاشان به تصميمات ستاد ملي مبارزه با كرونا مقيد بودند در اين بين شاهد پديده اي بوديم كه كمتر پيش از اين با آن برخورد كرده بوده و حتي شنيده بوديم.

به صورت خيلي اتفاقي متوجه شديم كه در كاشان منازلي وجود دارد كه براي مثال زيرزمين خود را با تجهيز وسائل عقد و تزيين به شكل يك سالن عقد درآورده و مشغول كاسبي هستند و از اين راه درآمدهاي خوبي نيز به دست مي‌آورند.

يكي از شهروندان كاشاني در گفت و گو با پايگاه خبري اهل كاشانم در باب اين موضوع با اشاره به اينكه برخي از افراد با توجه به محدوديت هاي ايجاد شده و تعطيلي تالارهاي پذيرايي و همچنين لزوم عدم اجتماع در دفاتر ازدواج و طلاق با تجهيز زيرزمين منازل خود به نوعي از عروس و داماد و خانواده هاي آنها ميزباني مي كنند، اظهار داشت: متاسفانه فعاليت اين افراد در نبود نظارت كافي از طرف مسئولين بسيار پررونق نيز شده‌است.

وي با بيان اينكه اين مكانها كه براي مراسم عقد در نظر گرفته شده است بدون مجوز از اداره اماكن نيروي انتظامي است، ابراز داشت: اين افراد هيچ گونه مجوزي هم از صنف تالارداران نگرفته و موضوع بعدي اين است كه منزل مسكوني خود را تبديل به يك مكان براي درآمدزايي كرده اند و عملا تغيير كاربري به تجاري داده‌اند.اين شهروند كاشاني با اشاره به اينكه اين افراد متاسفانه از مهمانان به صورت مختلط و بدون رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي پذيرايي مي كنند، تصريح كرد: از هزينه هاي آنچناني كه بايت پذيرايي از مهمانان اخذ مي كنند اگر بگذريم متاسفانه عدم رعايت دستورالعمل هاي بهداشتي به نوعي به خطرانداختن بهداشت عمومي است.وي افزود: اين اماكن بيشتر از طريق فضاي مجازي و اينستاگرام مشغول تبليغ سالن خود و خدماتي كه ارائه مي‌دهند هستند.

و اما رئيس اتحاديه تالارداران و سالن هاي پذيرايي كاشان با اشاره از نفس افتادن تالارداران و اينكه بسياري از آنها كار و اشتغال آنها به صورت كامل تعطيل شده است، اظهار داشت: تالارداران حدود ۴۰ درصد نيروهاي خود را تعطيل كرده و اكثر همكاران ما كه مستاجر بودند كار و كاسبي خود را تعطيل كردند.

مقالات بيشتر:ليست دفاتر ازدواج در مركز تهران به همراه شماره تماس و آدرس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ دى ۱۳۹۹ساعت: ۱۲:۰۶:۱۳ توسط:onlinetabliq موضوع: