onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

توصيه ها و الزامات عقد در محضر

توصيه ها و الزامات عقد در محضر

سالن عقد شيك شهرك غرب

 

در اين مقاله سعي مي‌كنيم با كليه نكات و جزپيات برگزاري مراسم عقد در سالن و محضر عقد و همچنين آداب و رسوم آن بپردازيم و كليه سؤالات و ابهامات برگزاري اين مراسم را مورد بررسي قرار دهيم.
به گزارش شبكه اطلاع رساني راه دانا؛ ممكن است بسياري از خانواده‌ها نسبت به اين آداب و رسوم آگاهي لازم را داشته باشند ولي جهت يادآوري و اينكه مراسمي مناسب و در خور داشته باشيد بهتر است با جزئيات برگزاري مراسم در محضر عقد و سالن عقد آشنا باشيد.

اگر شما كليه جزئيات برگزاري يك مراسم عقد را بدانيد مي‌توانيد با برنامه ريزي مناسب و دقيق شيرين ترين لحظات زندگي خود را به بهترين شرايط برگزار نماييد.

در اين مقاله سعي مي‌كنيم با كليه نكات و جزپيات برگزاري مراسم عقد در سالن و محضر عقد و همچنين آداب و رسوم آن بپردازيم و كليه سؤالات و ابهامات برگزاري اين مراسم را مورد بررسي قرار دهيم.

محضر عقد شيك

در بيشتر خانواده‌ها تاريخ مراسم عقد در زمان بله برون معين مي‌شود و معمولاً در ايام و روزهاي خاص اين مراسم را تعيين مي‌كنند.

چنانچه قصد داريم مراسم عقد شما در ايام خاص مذهبي باشد مي‌بايست مدتي قبل دفتر عقد مورد نظر خود را رزرو نماييد. اگر قصد داريد در كنار ثبت رسمي عقد يك مراسم هم داشته باشيد بهتر است ابتدا تعداد مهمانان و همچنين نوع پذيرايي را مشخص كرده و سپس اقدام به انتخاب و رزرو مجموعه دلخواه خود نماييد.

در مراسم عقد بهتر است از بزرگترها دعوت شود و از آوردن كودكان خودداري شود. سعيد كنيد در زمان مقرر در دفتر ازدواج حاضر شويد.

در خصوص هزينه‌هاي عقد بايد بدانيد كه هر سالن عقد ممكن است هزينه‌هاي خاصي را از شما مطالبه كند. مانند هزينه سفره عقد، عكاسي و فيلم برداريد، عقد آريايي و يا پذيرايي و ديگر موارد كه ممكن است بسته به نوع سالن متفاوت باشد.

مدارك مورد نياز براي ثبت عقد محضر
اولين مرحله در سالن عقد و ثبت عقد رسمي آماده كردن مدارك مورد نياز دفترخانه است. مدتي قبل از زمان برگزاري مراسم زوجين مي‌بايست با شناسنامه‌هاي خود به دفتر ازدواج مراجعه نموده و برگه آزمايش معتبر جهت معرفي به آزمايشگاه دريافت نمايند و بعد از مراجعه به آزمايشگاه و انجام آزمايشگات و مشاوره برگه‌هاي مورد نياز را به دفتر خانه ارائه مي‌دهند.

بهتر است دو هفته قبل از مراسم عقد اين كار انجام شود كه در صورت وجود مشكل كم خوني مشكلاتي براي تاريخ انتخابي شما در سالن و محضر عقد پيش نيايد.

ديگر مدارك مورد نياز براي ثبت عقد در دفاتر ازدواج شامل: اصل شناسنامه و فتوكپي آنها، اصل كارت ملي و فتوكوپي آن، عكس 3×4 از زوجين و برگه آزمايشي كه از آزمايشگاه دريافت كرده‌ايد. (در نظر داشته باشيد كه برگه آزمايش تنها 1 ماه فرصت دارد)

در صورتي كه عروس ازدواج اولش باشد پدر عروس همراه را كارت شناسايي (شناسنامه يا كارت ملي) مي‌بايست همراه باشد و اگر پدر عروس در قيد حيات نباشد برگه گواهي فوت همراه شناسنامه جد پدري ارائه مي‌شود.

همچنين حضور سه نفر مرد عاقل و بالغ جهت شهود و امضاي عقدنامه ضروري است.

آشنايي با وظايف خانواده‌ها در سالن عقد و محضر
اگر خانواده‌هاي زوجين با وظايف خود در سالن عقد آشنا باشند باعث مي‌شود كه مراسم عقد به بهترين شكل و با نظم برگزار شود.

از آنجا كه عروس و داماد با تجربه كافي چنين مراسمي را ندارند، وظيفه خانواده‌ها در اين مراسم اهميت بسزايي دارد.

يكي از سؤالاتي كه ممكن است براي زوجين پيش آيد اين است كه هزينه‌هاي مراسم عقد، پذيرايي و تشريفات آن به عهده كدام خانواده است؟

در واقع برگزاري مراسم، پذيرايي و شام عقد و ديگر امور تشريفات عقد از ديرباز بر عهده خانواده عروس بوده است و برگزاري مراسم عروسي بر عهده داماد و خانواده او.

در برخي از رسومات هزينه‌هاي عقد برعهده خانواده عروس بوده و تهيه گل و شيريني بر عهده خانواده داماد است. در برخي از مناطق ايران شام مراسم عقد بر عهده خانواده داماد است و با خود به منزل پدر عروس مي‌آورند.

البته اين مسائل عموماً در مراسم خواستگاري و بله برون مشخص و تعيين مي‌شود و بهتر از اين موارد جزئي و نه چندان با اهميت با توافق انجام گيرد و باعث كدورت در بين خانواده‌ها نشود.

هزينه‌هاي عقد در محضر عقد
يكي از عوامل تأثير گذار در قيمت سالن عقد موقعيت مكاني آن است. برخي از سالن‌ها به دليل مخارج بيشتر و اجاره‌هاي سنگين به دليل موقعيت، مجبور هستند هزينه‌هاي بيشتري را براي اجراي مراسم دريافت نمايند. همچنين وجود اكسسوري ها و تزيينات خاص در مراسم در افزايش قيمت‌ها تأثير گذار است.

يكي از ديگر از مواردي كه ممكن است در قيمت‌ها تأثير گذار باشه نوع سفره عقد است. برمي از مجموعه‌ها ممكن است سفره عقدهاي مناسب با قميت هاي گوناگون داشته باشند كه بر اساس سليقه و بودجه خود مي‌توانيد آنها را انتخاب نماييد.

پذيرايي در محضر مي‌تواند به دو شكل عصرانه و يا ناهار و شام انجام شود. عصرانه مي‌تواند شامل پذيرايي چاي، نسكافه نوشيدني‌هاي مناسب فصل، ميوه و شيريني و انواع فينگر فود ها باشد.

پذيرايي به‌صورت شام يا نهار مي‌تواند شامل انواع دسر، ميوه و شيريني، و سرو غذا به‌صورت سلف سرويس يا ديس پرس باشد.



برگزاري عقد در فضاي باز
برخي از سالن هاي عقد امكان برگزاري مراسم عقد فضاي باز و روف گاردن را دارند. برگزاري چنين مراسمي در ايام همه گيري ويروس كرونا مورد توجه بسياري از خانواده ها بوده است. عقد در فضاي باز هزينه‌هاي به مراتب بيشتري براي ميزبانان چنين مراسمي به همراه دارد كه باعث ميشود هزينه هاي شما نيز افزايش يابد.

انجام عقد آريايي در محضر
برخي از زوجين ممكن است در كنار ثبت رسمي ازدواج خود در محضر تمايل داشته باشند تا عقد آريايي نيز انجام دهند. خواندن جملاتي زيبا موسوم به عقد آريايي به تازگي در بين زوجين، مورد توجه قرار گرفته است و بسياري از دفاتر بصورت جداگانه اي اين مراسم را انجام مي دهند. ممكن از برخي از محضرها هزنيه اي جداگانه بابت اجراي چنين مراسمي دريافت نمايند.

از عكاس و فيلم بردار خوب و با كيفيت غافل نشويد
مراسم عقد زيبايي هاي خاص خود را به همراه دارد. ثبت لحظات شيرين و به يادماندني خود را به يك عكاس و فيلم بردار تخصصي بسپاريد و با رزرو يك مجموعه حرفه اي مراحل اجراي عقد خود را ثبت نماييد. اگر محل برگزاري مراسم شما فضاي باز مثل باغ تالار باشد لوكيشن هاي بسيار مناسب و ايده آلي را براي عكاسي براي شما فراهم مي سازد.

سخن آخر

اجراي مراسم عقد در يك سالن عقد تخصصي باعث مي‌شود زيباترين لحظات زندگي‌تان به‌صورت حرفه‌اي و زيبا ثبت شود و خاطره زيبايي را براي شما و خانواده‌هاي شما باقي بگذراد. از طرفي استرس شما را نسبت به برگزاري يك مراسم خوب و با كيفيت برطرف نموده و لحظات به يادماندني‌اي را تجربه خواهيد كرد.

برخي توصيه‌هاي كلي در مراسم عقد در سالن عقد

يكي از رسومي كه در بين ايرانيان رواج دارد گذاشتن عسل توسط عروس و داماد در دهان يكديگر بعد از جاري شدن خطبه عقد است. پس حتماً مقداري عسل همرا با يك ظرف زيبا جهت قراردادن در سفره عقد همراه خود داشته باشيد.

از ديگر رسومي كه از گذشته باقي مانده قراردادن سبزي داخل سفره عقد است. به دليل اينكه سبزي ماندگاري ندارد در سفره‌هاي عقد قرار نمي‌دهند. از اين جهت خانواده‌ها در صورت تمايل سبزي با خود به همراه بياورند.

باغ تالار بدون ورودي در تهران

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

وضعيت شهرستانهاي داراي طلاق بالا و ازدواج پايين به شكل دقيق رصد مي شود

وضعيت شهرستانهاي داراي طلاق بالا و ازدواج پايين به شكل دقيق رصد مي شود

دفتر ازدواج شيك غرب تهران

سرپرست دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: اولويت ما در سال 1401 بررسي وضعيت شهرستانهاي داراي طلاق بالا و ازدواج پايين است تا بتوانيم به صورت دقيق و متمركز مناطقي كه اين مشكل را دارند به صورت نقطه اي رصد كرده و برايشان برنامه ريزي و اقدامات عملياتي انجام دهيم.

 

به گزارش خبرگزاري برنا از استان البرز؛ حجت الاسلام والمسلمين متقي فر سرپرست دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان عصر امروز سه شنبه در مراسم اختتاميه " كارگاه توانمندسازي كارشناسان برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان به ميزباني البرز " اظهار كرد: اين دوره با حضور كارشناسان ادارات كل ورزش و جوانان سراسر كشور با موضوعات بررسي آيين نامه ها و شيوه نامه هاي كارگاه هاي آموزشي، مراكز مشاوره و توليد محصولات فرهنگي و رسانه اي و همچنين مجمع خيرين كه جزو مهم ترين و محوري ترين كارهاي ما در دفتر برنامه ريزي توسعه اجتماعي جوانان است، برگزار شد.

 

وي با اشاره به ابلاغ قانون جواني جمعيت توسط رئيس جمهور گفت: در راستاي اجرايي شدن اين قانون لازم بود همكاران ما در استانها نسبت به آن و عملياتي شدنش تسلط پيدا كنند.

 

حجت الاسلام والمسلمين متقي فر ادامه داد: در اين نشست خوشبختانه با توجه به تجربه و دغدغه كارشناسان در استانها توانسته ايم به محتواي بسيار خوبي در زمينه تدوين آيين نامه ها و شيوه نامه ها براي سال 1401 دست پيدا كنيم.

وي اضافه كرد: اميدواريم با اين خروجي بتوانيم در تدوين شيوه نامه ها و در اجراي آن به خوبي و با كيفيت بيشتري عمل كنيم.

 

بيشتر بخوانيد:
وحيد يامين پور: ازدواج و جواني جمعيت از مسائل اصلي كشور است

60درصد ازدواج ها در البرز منجر به طلاق مي‌شود

سرپرست دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي جوانان وزارت ورزش و جوانان عنوان كرد: اولويت ما در سال 1401 بررسي وضعيت شهرستانهاي داراي طلاق بالا و ازدواج پايين است تا بتوانيم به صورت خيلي دقيق و متمركز مناطقي كه اين مشكل را دارند صورت نقطه زن رصد كرده و برايشان برنامه ريزي و اقدامات عملياتي انجام دهيم.

 

وي در پايان تصريح كرد: از تمام كارشناساني كه از سراسر كشور در اين دوره شركت داشتند به ويژه از استان البرز به جهت ميزباني بسيار خوب و مطلوبي كه رقم زدند، تشكر و قدراني مي نمايم.

شستشوي فرش دستباف

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۷:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

اين روزها مراقب جولان واحدهاي غيرمجاز قاليشويي باشيد!

اين روزها مراقب جولان واحدهاي غيرمجاز قاليشويي باشيد!

قاليشويي شهران

 

ايسنا/مركزي خانه‌تكاني پايان سال يكي از روزنه‌هاي اميد براي قاليشويي‌ها و شركت‌هاي خدمات نظافتي و تزئينات ساختمان‌ به منظور كسب درآمد بيشتر است.

مي توان گفت كه اسفند براي بسياري از مشاغل از جمله قاليشويي ها ماه سرنوشت‌سازي است. تكاپوي مردم در اين روزها بيشتر از روزهاي ديگر سال است و شلوغي خيابان‌ها و ترافيك‌هاي سنگين پايان سال و مغازه‌هاي شلوغ و ... شاهدي بر اين موضوع است و آنچه در اين روزها دغدغه همه بانوان است، شستشوي تمامي اجزاي خانه بويژه فرش هاست.

اصلا شستن قالي و فرش در كوچه ها و خيابان ها و حياط منازل توسط اهالي هر منزل و همسايه ها يكي از عواملي است كه باعث مي شود بوي عيد را استشمام كنيم.

البته اينروزها شستشوي فرش ها در خانه ها كمتر به چشم مي خورد و مردم اينكار را به قاليشويي ها مي سپرند و با نزديك شدن به ايام پاياني سال، وانت‌هاي قاليشويي ها يكي از پس از ديگري در خيابان ها به چشم مي خورند كه فرش هاي لوله شده را تحويل گرفته و تحويل مي دهند.

به گزارش ايسنا، به خانه تكاني‌هاي عيد كه نزديك مي شوي يكي از كارهاي مهم پيدا كردن يك قاليشويي خوب است و البته يكي از سوالات مهم، هزينه شستن قالي هاست.

علي مهاجراني، رئيس اتحاديه فرش دستباف و ماشيني و تزئييات اراك در اين خصوص بيان كرد: تنها ۲۲ قالي‌شويي در اراك مجوز دارند و البته تعدادي نيز بدون مجوز اقدام به فعاليت مي كنند و اتحاديه در قبال هرگونه آسيب و ايرادي كه از سوي اين قالي‌شويي‌هاي بدون مجوز به قالي وارد شود هيچگونه مسئوليتي ندارد. برخي واحدهاي غيرمجاز فاقد مكان هستند و حتي ممكن است كلاهبرداري توسط آنها صورت گرفته يا به فرش آسيب بزنند.

وي افزود: شهروندان بايد فرش‌هاي خود را به قالي‌شويي هاي معتبر بسپارند و تنها با تماس با اتحاديه مي‌توانند از مجوزدار بودن يك قالي‌شويي اطمينان حاصل كنند. بسياري از واحدهاي مبل شويي در سطح شهر فاقد مجوز هستند و ممكن است كالاهاي مردم توسط آنها دچار آسيب شود، بر اين اساس از مردم تقاضا داريم جهت اطمينان از مجوزدار بودن يك واحد قاليشويي در اراك با شماره اتحاديه ۳۲۲۴۲۰۵۵۰-۳۲۲۴۲۰۵۵۱ تماس حاصل كنند.

مهاجراني اضافه كرد: بازرسي و بررسي عملكرد و فعاليت قالي‌شويي ها نيز آغاز شده و تلاش اتحاديه بر اين است كه خدمات با كيفيت مناسب به شهروندان ارائه شود.

رئيس اتحاديه فرش دستباف و ماشيني و تزئييات اراك عنوان كرد: براساس تعرفه تعيين شده، شست‌وشوي معمولي هر مترمربع فرش دستبافت با مواد درجه يك متري ۲۰ هزار تومان و با پرداخت، ۲۵ هزار تومان و شست‌وشوي هر مترمربع فرش ماشيني متري ۱۰ هزار تومان تعيين شده است. متاسفانه برخي واحدهاي غيرمجاز براي شستن فرش ماشيني تا متري ۶۵ هزارتومان نيز دستمزد دريافت مي كنند كه اين كاملا غيرقانوني است.

مهاجراني بيان كرد: بر اساس تبصره مشخص شده تمامي قالي‌شويي‌ها موظف به نصب نرخ‌نامه در واحد صنفي خود هستند و هزينه شستشوي پتو، موكت و كارهاي رفوگري و تعميرات با توافق طرفين البته به صورت عرف مشخص مي شود. هزينه حمل و نقل نيز ۳۰ هزارتومان برآورد شده است.

وي خاطرنشان كرد: حتما پس از تحويل فرش به قالي‌شويي بايد رسيد حاوي ابعاد و قيمت فرش به مشتري تحويل شود و پس از شست‌وشو و بازگشت فرش نيز فاكتور صادر شود. هر اقدامي براي فرش انجام مي شود بايد به درخواست مشتري باشد و قاليشويي نمي تواند بنابر سليقه خود كار كند.

بهترين قاليشويي تهران از نظر مردم

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۲۷:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

با فوت و فن حرفه خياطي آشنا شويد

با فوت و فن حرفه خياطي آشنا شويد

آموزش آنلاين خياطي

با فوت و فن حرفه خياطي آشنا شويدخياط زنانه‌دوز محله رضاييه مي‌گويد: با اينكه هنر خياطي باهمه‌گيري كرونا از سكه افتاده است، اما مي‌توان با يك سرمايه مناسب اين حرفه را راه‌اندازي كرد.
ميترا صدر| شهرآرانيوز؛ بيش از آنكه حرفه يا شغل باشد، هنر است. در اين هنر صبر، علاقه و خلاقيت حرف اول را مي‌زند. كسي كه با قيچي و كاغذ گراف به‌سراغ پارچه مي‌رود و بعد از بُرش آن با نخ و سوزن و چرخ خياطي لباسي زيبا تحويل مشتري مي‌دهد. خياط محله رضاييه يكي از همان افرادي است كه از حدود ۱۳ سالگي با هنر خياطي آشنا مي‌شود و زير نظر استادان خياطي شاگردي مي‌كند تا فوت و فن كار را ياد بگيرد. هاشم بصيرت ۱۵ سال اخير را در همين محله رضاييه بوده و اينجا براي هم‌محلي‌ها خياطي مي‌كند. حالا خودش كارگاه خياطي كوچكي دارد و مستقل كار مي‌كند. زنانه‌دوز است و همسر و خواهرش همكاران او هستند و كار اندازه‌گيري را انجام مي‌دهند.

ناراحتي مادر؛ جرقه ورود به دنياي خياطي
روي تابلو كارگاه كوچكش نوشته شده است زنانه‌دوزي بصيرت، فضايي ۳۰ متري و كوچك كه به دو قسمت تقسيم شده است. ورودي را براي تحويل پارچه و انتخاب مدل لباس مشتري در نظر گرفتند و انتهاي مغازه، با ديوار پيش‌ساخته، فضايي براي اندازه‌گيري و پرو مهيا شده است. چهار چرخ خياطي وجود دارد كه هر كدام مخصوص يك كار است. ميز برش و اتو نيز در اينجا قرار دارد. هاشم بصيرت متولد ۱۳۶۰ در محله رضاييه بزرگ شده است. او از حدود ۱۳ سالگي با هنر خياطي آشنا مي‌شود.

هاشم آقا خاطره‌اي از دوران نوجواني‌اش دارد كه باعث شده به‌سراغ حرفه خياطي برود. مي‌گويد: در دوره نوجواني زياد دوچرخه‌سواري مي‌كردم و معمولا پاچه شلوارم به زنجير دوچرخه گير مي‌كرد و پاره مي‌شد و هربار مادرم مجبور بود آن را درست كند. آن موقع مثل امروز در همه خانه‌ها چرخ خياطي نبود و بيشتر مادر‌ها با دست رفوي لباس را انجام مي‌دادند. تكرار اين اتفاق و ناراحتي مادر باعث شد تا به‌سراغ يادگيري خياطي بروم. بعد از اتمام اول راهنمايي ترك تحصيل كردم و از سال ۷۳ به سراغ استادان قديمي خياطي در بولوار طبرسي رفتم. ابتدا زنانه‌دوزي را پيش مهدي فروتن استاد برادرم شروع كردم و دو سال آنجا شاگرد بودم، اما زنانه‌دوزي را دوست نداشتم. بعد سراغ حيدر نوروزي رفتم كه او هم از استادان قديمي بولوار طبرسي است و از او مردانه‌دوزي را ياد گرفتم. حدود ۱۰ سال، پيش ايشان بودم و كت وشلوار و پيراهن مردانه مي‌دوختم.

مدتي هم پيش اسماعيل هاشمي، استاد آقاي نوروزي كار كردم. هاشم آقا ۱۵ سال اخير را در محله رضاييه كاسب بوده و اينجا براي هم‌محلي‌ها خياطي مي‌كند. حالا خودش كارگاه كوچكي دارد و مستقل كار مي‌كند و زنانه‌دوز است. اندازه‌ها را همسر يا خواهرش مي‌گيرند.

درباره نحوه گرفتن جواز كسب از او سؤال مي‌كنم. مي‌گويد: خواهرم دوره‌هاي لازم را در فني و حرفه‌اي پشت سرگذاشت و مجوز به نام او ست و خودم كارت مباشرت دارم. روي برگه مجوز، به رنگ قرمز نوشته شده مباشر. هاشم آقا در اين باره توضيح مي‌دهد: به علت علاقه زيادم به اين حرفه اتحاديه صنف بانوان خياط كارت مباشرت را برايم صادر كرد. شرط اتحاديه اين بود كه آقايان اينجا رفت و آمد نداشته باشند و شاكي هم نداشته باشيم.

او شرط اول راه‌اندازي براي اين حرفه را علاقه مي‌داند و بعد كسب تجربه. هاشم آقا مي‌گويد: در سال‌هاي اخير آموزشگاه‌هاي زيادي در شهر خياطي را به علاقه‌مندان اين هنر آموزش مي‌دهند علاوه بر آن دوره‌هاي آموزشي خياطي در هنرستان و فني‌وحرفه‌اي نيز براي دانش‌آموزان وجود دارد. با اين همه اگر كسي مي‌خواهد با ظرافت‌هاي اين هنر آشنا شود. بايد حداقل يك‌سال پيش خياط‌هاي قديمي كار كند.

پيشرفت با ممارست و صبوري
او صبر، دقت و خلاقيت را از ويژگي‌هاي يك خياط موفق مي‌داند و معتقد است يك خياط خوب بايد آموزه‌هايش را به‌روز كند و پيش استادان مختلف آموزش ببيند و مهم‌ترين راه را براي پيشرفت، تمرين مي‌داند. او مي‌گويد: اگر كسي عاشق اين‌كار نباشد در آن دوام نمي‌آورد. اين‌كار نياز به صبر و دقت زيادي دارد. زمان كار به‌ويژه موقع بُرش پارچه، بايد تمام حواس و تمركز خياط بر روي پارچه باشد. هر پارچه قِلق خاص خودش را دارد و يك اشتباه كوچك در اندازه‌گيري مي‌تواند نتيجه كار را خراب كند. خلاقيت يكي ديگر از ويژگي‌هاي خياط است و بايد بتواند با توجه به تجربيات خود و با ديدن مشتري بهترين پارچه و طرح را براي او انتخاب كرده و الگوي مناسب را روي پارچه اجرا كند.

برخورد خوب با مشتري، بخش مهم ديگري در حرفه خياطي است كه بايد توسط خياط رعايت شود و هاشم‌آقا تأكيد زيادي روي آن دارد. او براي زدن جادكمه به سمت چرخ خياطي مخصوص اين‌كار مي‌رود. متر، صابون خياطي، نخ، سوزن، انگشت دانه، قيچي، چرخ‌هاي راسته‌دوزي، سردوز، پس‌دوز و جادكمه، اتو و ميز برش، جزو مهم‌ترين ابزار كار است.

راه‌اندازي خياطي با سرمايه اندك
بيشتر مشتري‌هاي او اهالي محله رضاييه و محلات اطرافش هستند. هاشم آقا مي‌گويد: يكي از امتيازات حرفه ما تبليغ از طريق مشتري است اگر كار خوب و تميزي به مشتري تحويل دهيم، هرجا برود كارمان را تبليغ مي‌كند. اما اگر لباس خراب شود، خودش ضدتبليغ است. هاشم آقا از برخورد مشتري‌ها زمان حساب و كتاب و پرداخت هزينه گله دارد و معتقد است زمان حساب و كتاب، مشتري‌ها دائم چانه مي‌زنند و تخفيف مي‌خواهند.

مي‌گويد: خياط وقت و سلامت جسمش را براي اين‌كار مي‌گذارد. از جمله مشكلاتي كه بيشتر خياط‌ها بعد از سال‌ها كار با آن روبه‌رو مي‌شوند ديسك كمر و گردن و ضعف چشم‌هاست كه البته در سال‌هاي اخير با به‌روز شدن تكنولوژي و چرخ‌هاي خياطي امروزي كه قيمت بيشتري دارند، مشكلات جسمي كمتر شده است. او درباره مقدار سرمايه اوليه براي شروع اين كار مي‌گويد: اين كار را مي‌توان با ۱۰ ميليون تومان هم راه انداخت.

لباس براي كدام مهماني؟

به اين راحتي كارم را از دست نمي‌دهم
كرونا بر روي كار خياط‌ها تأثير زيادي گذاشته است و باعث شده تا بيشتر خياط‌ها سراغ حرفه ديگري بروند. هاشم آقا مي‌گويد: اگر عاشق اين‌كار نبودم دوسال پيش جمع مي‌كردم و مي‌رفتم سراغ كار ديگري. براي رسيدن به اين جايگاه زحمت زيادي كشيده‌ام و دوست ندارم آن را به‌راحتي از دست بدهم. كرونا باعث شد تا مهماني و دورهمي كمتر شود. مجالس عروسي و عزا تعطيل شد و مردم به دوري و دوستي عادت كرده‌اند. ديگر نيازي به لباس ندارند. از طرفي با افزايش قيمت پارچه در سال‌هاي اخير ديگر كسي حاضر نيست براي دوخت يك دست مانتو و شلوار يك ميليون تومان پول پارچه بدهد و تازه دستمزد خياط هم داشته باشد علاوه بر اينكه ديگر پارچه‌ها كيفيت قديم را هم ندارند. تا پيش از كرونا و با آمدن هر مناسبتي مشتري داشتيم، اما حالا بايد براي عيد نوروز منتظر مشتري‌هاي اندك باقي‌مانده بمانيم و كار‌هاي تعميري انجام دهيم تا چرخ زندگي بچرخد.

قاليشويي افسريه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۰:۴۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

حقيقت ها و رازهاي گل رز كه احتمالا تاكنون نمي‌دانستيد!

حقيقت ها و رازهاي گل رز كه احتمالا تاكنون نمي‌دانستيد!

گل فروشي جنت آباد

گلستان

رزها، فارغ از اينكه بخش جدا نشدني ولنتاين هستند، به عنوان محبوب‌ترين گل‌ در سراسر جهان شناخته شده و به گلي بي‌رقيب تبديل شده‌اند. حتي وقتي واژه گل را بيان مي‌كنيم، در اغلب اوقات تصوير يك رز قرمز در ذهنمان ظاهر مي‌شود! رز داراي تنوع بسيار زيادي در رنگ، طرح، شكل و اندازه است. استفاده از آن نيز محدود به فضاي خاص و مراسم ويژه‌اي نيست. به‌عنوان گل شاخه بريده در يك گلدان قديمي در خانه يا كاشته شده در كنار پله‌هاي ورودي و حتي در باغ‌هاي بزرگ و پر از سرسبزي… خلاصه رز محدود به هيچ‌ مكان و هيچ زماني نيست. به لطف اطلاعات زيادي كه قبل‌تر در گل‌ستان منتشر كرده‌ايم، امروز اطلاعات خوبي در خصوص انواع مختلف رز و نحوه نگهداري از آنها داريد، اما چطور است كه امروز از مواردي پرده‌برداري كنيم كه كمتر به آن‌ها پرداخته‌ايم؟ اگر جواب‌تان بله است، با اين مطلب از گُل‌سِتان و حقيقت ها و رازهاي گل رز كه احتمالا تاكنون آن‌ها را نشنيده‌ايد همراه باشيد.

فهرست مطالب:

رازهاي جالب اما واقعي در مورد گل رز
رازهاي جالب در باره گل رز
نكات تكميلي
سوالات پرتكرار شما درباره حقيقت ها و رازهاي گل رز

رازهاي جالب اما واقعي در مورد گل رز
اولين راز از رازهاي گل رز ؛ رزها يكي از قديمي‌ترين گل‌هاي سراسر جهان هستند
حقيقت اول اين است كه باستان‌شناسان، فسيل‌هايي از گل رز يافت كرده‌اند كه قدمت آن‌ها به 35 ميليون سال قبل باز مي‌گردد! بر اساس كتاب ثبت ركوردهاي جهاني گينس، رزها قديمي‌ترين نوع گياهاني هستند كه براي مصارف زينتي پرورش داده شده‌اند. رز (گونه Rosa از خانواده Rosaceae)، قديمي‌ترين گياه كشت شده است و از ديرباز براي مصارف تزئيني مختلف به كار گرفته مي‌شده است. شواهد و مدارك متعددي وجود دارد كه بيان مي‌كنند حدود 50 سال قبل از ميلاد مسيح، روميان باستان به پرورش رز در گلخانه‌ها و مزارع خود مي‌پرداختند تا در تمام طول سال از عصاره‌هاي درماني، بخش‌هاي خوراكي و جلوه زيباي آن بهره‌مند شوند. مردم روم باستان از گل رز براي تزئين ساختمان‌ها، لوازم منزل و حتي زيباسازي خودشان استفاده كرده و از گلبرگ‌هاي آن نيز براي تشكيل فرشي از گل و زيباسازي زمين بهره مي‌بردند.

مطلب پيشنهادي: راهنماي انتخاب گل رز براي روز ولنتاين

شواهد ديگري نيز از 5000 سال پيش باقي مانده است كه نشان مي‌دهد چيني‌ها و ژاپني‌ها باغ‌هاي وسيعي از گل رز ساخته بودند؛ البته دقيق نمي‌دانيم كه هدف از كاشت وسيع رز در آن مناطق به علت زيبايي آن بوده است يا خير، اما اين موضوع خوب به‌خوبي در مورد اين حقيقت كه گل رز يكي از قديمي‌ترين گل‌هاي روي زمين است خبر مي‌دهد. ضمنا تئوفراستوس (فيلسوف و بناينگذار دانش گياه شناسي، 382-287 ق.م) نيز كه در سال‌هاي زندگي خود كه به خيلي سال پيش برمي‌گردد درباره تركيب و پيوند انواع مختلف رز در يونان نوشته است؛ در اين نوشته‌ها هم علت اصلي علاقه مردم يونان به رز ذكر نشده است، اما براين راز از رازهاي گفته شده در مورد گل رز صيحه مي‌گذارد.

اولين راز از رازهاي گل رز ؛ رزها يكي از قديمي‌ترين گل‌هاي سراسر جهان هستند
گل رز سفيد نارنجي
حقيقت دوم درباره گل رز ، رزها قادرند براي مدت طولاني زندگي كنند
شايد برايتان تعجب‌آور باشد، اما جالب است بدانيد كه قديمي‌ترين رز جهان اكنون 1000 ساله است! اين رز روي ديوار كليساي جامع هيلدس‌هايم در كشور آلمان رشد مي‌كند و وجود آن از 815 سال پس از ميلاد مسيح به ثبت رسيده است.

طبق افسانه‌ها، اين بوته گل رز نماد موفقيت و آينده روشن هيلدس‌هايم است؛ گويي تا زماني كه اين رز شكفته مي‌شود، هيدس‌هايم هرگز سقوط نكرده و رو به افول نخواهد رفت. نكته جالبي كه در مورد اين رز وجود دارد اين است كه در سال 1945، كليساي جامع در طي بمباران‌ها تخريب شد، اما اين بوته گل رز نجات پيدا كرد و سالم ماند! ضمن اينكه ريشه‌هاي آن در زير زمين دست نخورده و بدون هيچ آسيبي باقي ماند و بلافاصله باقدرت به رشد خود ادامه داد. جالب است، نه؟

حقيقت دوم درباره گل رز، رزها قادرند براي مدت طولاني زندگي كنند
رز نارنجي
حقيقت سوم، رزها قابل خوردن هستند!
با اينكه بسياري از مردم گل رز را تنها به‌علت زيبايي آن در باغچه‌ها و منازل خود مي‌كارند، اما كاربردهاي ديگري نيز براي اين گل جذاب وجود دارد. در طول تاريخ، گل رز به‌عنوان غذا مورد مصرف قرار گرفته و فوايد پزشكي متعددي نيز براي آن به ثبت رسيده است.

رز در طبقه “گياهان خوراكي و دارويي” قرار مي‌گيرد و اين نوع گياهان همگي مفيد هستند. گلبرگ‌هاي رز خوراكي است و گلاب (تهيه شده از خيساندن گلبرگ‌ها در آب) به وفور در ژله‌، پاستيل، مربا و همچنين به عنوان طعم‌دهنده به‌خصوص در غذاهاي ايراني، هندي و چيني مورد استفاده قرار مي‌گيرد.

خريد گل رز
دراين باره يادتان باشد كه اگر قصد داريد از رز در غذاهاي خود استفاده كنيد، رز انتخابي حتما بايد فاقد هرگونه مواد شيميايي باشد و بايد از استفاده از رزهايي كه با آفت‌كش، حشره‌كش يا هر گونه مواد شيميايي ديگر اسپري شده‌اند اجتناب كنيد. همچنين به فكر خوردن رزهايي كه از گل‌فروشي‌ها تهيه مي‌كنيد نيز نباشيد! زيرا آن‌ها نيز با مواد شيميايي مختلفي پرورش پيدا كرده‌اند. بهترين كار اين است كه خودتان به كاشت رز بپردازيد و با خيال راحت از آن براي مصارف پزشكي، خوراكي يا هر مورد ديگري بهره ببريد. پس بايد خودتان دست به كار شويد و از هر گونه ماده شيميايي در روند پرورش رز دوري كنيد.

ميوه بعضي از رزها، به‌عنوان منبع غني از ويتامين سي شناخته مي‌شود.

رزها ميوه‌اي توت مانند به نام “Rose hips” توليد مي‌كنند. اين ميوه در رنگ‌هاي مختلفي مثل نارنجي، قرمز، بنفش تيره يا حتي سياه رشد مي‌كند. ميوه رز غني از ويتامين سي است و مي‌تواند پس از خشك شدن، به يك چاي خوش طعم تبديل شود. ضمن اينكه از اين ميوه براي تهيه مربا، ژله و مارمالاد نيز استفاده مي‌شود. همچنين مي‌توانيد پس از فشرده سازي آن، به يك سيروپ رز خوش طعم برسيد! ميوه گل رز نيز مثل خود آن مزاياي پزشكي دارد، اما مزاياي پزشكي كمي براي آن به ثبت رسيده است!

گل هاي رز نارنجي
رزهاي نارنجي
راز چهارم از رازهاي گل رز ، از رايحه رز براي تهيه عطرهاي مختلف استفاده مي‌شود
تقريبا امكان ندارد كه از كنار يك بوته رز عبور كنيد و متوجه عطر دلپذير آن نشويد. رايحه رز يكي از محبوب‌ترين رايحه‌ها در دنياي گل‌هاست و از آن براي توليد عطرهاي مختلف استفاده مي‌شود. اين رايحه يكي از ارزشمند‌ترين ويژگي‌هاي اين گل است. يوناني‌ها و روميان از اين گل عطر توليد مي‌كنند و تا به امروز اين رايحه يك عضو بسيار حياتي در بسياري از موفق‌ترين و بهترين تركيب‌هاي عطر جهان است.

رز “سنتيفوليا” و رز “داماسك” رايج‌ترين رزها براي توليد عطر هستند. گلبرگ‌ اين رزها در شب جمع‌آوري مي‌شود، زيرا ميزان رايحه آن‌ها تا قبل از طلوع خروشيد به اوج خود مي‌رسد. ضمن توليد عطر از اين گلبرگ‌ها روغن آن نيز استخراج شده و براي تركيب شدن براي ساخت عطر و ساير صنايع مشابه مورد مصرف قرار مي‌گيرد.

راز چهارم از گل هاي گل رز كه بايد آن را بدانيد اين است كه روغن رز قرن‌هاست كه به‌عنوان يكي از اساسي‌ترين عنصرهاي صنعت عطرسازي تلقي مي‌شود. حقيقت بعدي در مورد گل رز كه در دل راز چهارم از رازهاي گل رز قرار دارد، روند استخراج روغن رز از گل آن است كه به مقدار بسياري زيادي از گل رز نياز دارد، به‌طوري‌كه براي تهيه تنها يك گرم از اين روغن به 2000 گل رز نياز است! روغن رز از غده‌هاي عطري ميكروسكوپي موجود در گلبرگ‌ها به دست مي‌آيد. جالب است بدانيد كه “دره رز” در كشور بلغارستان، حدود 85 درصد از روغن رز سراسر جهان را توليد مي‌كند.

بحث از روغن گل رز شد و بايد بگوييم كه گلاب، يك فرآورده فرعي است كه در مسير توليد روغن رز حاصل مي‌شود. از گلاب در صنايع عطرسازي استفاده شده و به‌عنوان طعم‌دهنده و عرق دارويي نيز مصارف گوناگوني دارد. علاوه‌براين اين مايع جادويي در خوراك و آشپزي خاورميانه نيز جايگاه ويژه‌اي را به خود اختصاص داده است. براي مثال، در كشورمان ايران گلاب داراي ارزش ويژه‌اي است و مراسم گلاب‌گيري نيز يكي از جاذبه‌هاي فرهنگي ما به‌شمار مي‌رود. حتي پخت بعضي غذاهاي سنتي مثل شله زرد نيز بدون گلاب طعم فوق‌العاده خود را ندارد.

علاوه‌بر ايران فرانسه نيز از ديگر كشورهايي است كه گلاب را به فرهنگ غذايي خود وارد كرده است. اين مايع به‌عنوان طعم‌دهنده رز در دسرها، مرنگ‌ها، مارشمالو و نوشيدني‌هاي مختلف حضور داشته و طعمي بي‌نظير خلق مي‌كند.

بيشتر مطالعه كنيد: هرآنچه در باره گل رز ايراني بايد بدانيد

راز چهارم از رازهاي گل رز ، از رايحه رز براي تهيه عطرهاي مختلف استفاده مي‌شود
گل رز زرد
راز پنجم از رازهاي گل رز ، هر رنگ از گل رز داراي معني متفاوتي است
همه ما مي‌دانيم كه از ديرباز، گل رز نماد بي‌قيد و شرط عشق بوده است، اما رنگ انتخابي شما مي‌تواند پيام ديگري را به گيرنده منتقل كند. اين حقيقت بعدي درباره گل رز است كه بايد به آن توجه داشته باشيد. همچنين توجه داشته باشيد كه معني اين رنگ‌ها ممكن است در فرهنگ‌هاي گوناگون، متفاوت باشد.

خريد باكس گل رز
رنگ‌ها و معاني كه در زير مي‌خوانيد، در دنياي غرب متداول است:

قرمز: عشق و عاشقي
صورتي: ظرافت و ملاحت
زرد: دوستي و تشويق
سفيد: خلوص، بي‌گناهي و معنويت
نارنجي: انرژي و اشتياق
مطلب مرتبط: معني رنگ هاي گل رز

بد نيست بدانيد كه چيزي به نام رز سياه يا رز آبي وجود ندارد. متاسفيم كه باورهاي شما را به هم مي‌ريزيم، اما حقيقت اين است كه چيزي تحت عنوان رز “سياه” وجود ندارد! گلي كه معمولا به‌عنوان رز سياه ارائه مي‌شود، تنها يك رز قرمز بسيار تيره است. بگذاريد يك مثال خوب بزنيم: “رز سياه تركيه”،گونه‌اي از رز است كه اگرچه به رنگ سياه ديده مي‌شود، اما در واقعيت يك رز قرمز- زرشكي بسيار تيره است.

در مورد رز آبي نيز بايد بگوييم كه رنگدانه‌هاي واقعي آبي، به‌طور طبيعي در رز وجود ندارد. به‌جاي آن انواع زيبايي از رزهاي بنفش در گونه‌هاي قديمي وجود داشته و صدها رز ارغواني و ياسي نيز در سال‌هاي 1950 و 1960 به جهان معرفي شده است. براي مثال Rhapsody in Blue، يك بوته تنومند با رزهايي به رنگ بنفش دودي است. اين گل، به‌عنوان يكي از مدرن‌ترين رزهاي حال حاضر شمرده مي‌شود. اما اين رنگ، آن آبي نيست كه ما به دنبالش هستيم.

حقيقت اين است كه تنها راه براي دستيابي به رز واقعا آبي، انجام دستكاري‌هاي ژنتيكي در آزمايشگاه است. عده زيادي مخالف اين امر هستند، اما گويا فراموش كرده‌اند كه تاريخچه پيوند و كاشت گياهان تماما بر پيشرفت ژنتيكي استوار است. در سال 2004، دانشمندان با استفاده از تغييرات ژنتيكي توانستند رزهايي با رنگدانه نوعي از آبي توليد كنند، اما چنين رزهايي هنوز در دسته رزهاي بنفش و ارغواني قرار گرفته و راه درازي براي رسيدن به رنگ آبي واقعي در پيش دارند.

راز پنجم از رازهاي گل رز ، هر رنگ از گل رز داراي معني متفاوتي است
گل رز هلويي
حقيقت پنجم، گل رز گل ملي ايالات متحده آمريكا است
از ديگر حقيقت هاي جالب در مورد گل رز اين است كه در تاريخ 20 نوامبر سال 1986، رئيس جمهور زمان يعني رونالد ريگان به‌طور رسمي رز را به‌عنوان نماد گل ملي ايالات متحده معرفي كرد. او هنگامي اين اعلاميه را مطرح كرد كه در باغ رز معروف كاخ سفيد ايستاده بود. حاصل اين معرفي نيز اين است كه امروزه انواع مختلف رز به‌عنوان گل ايالتي در جورجيا، نيويورك و واشنگتن شناخته مي‌شوند.

گل هاي رز هلويي زرد
رزهاي هلويي زرد
راز ششم، جورج واشنگتن و آبراهام لينكولن، ارتباط خاصي با گل رز دارند؛ هم مستقيم و هم غيرمستقيم!
جرج واشنگتن اولين پرورش‌دهنده گل رز در ايالات متحده بود؛ او حتي نام يكي از گونه‌هاي رز را به افتخار مادرش Mary Washington نام گذاري كرد. ژنرال واشنگتن از 1789 تا 1797 به رياست جمهوري ايالات متحده مشغول بود و پس از اين مدت با اشتياق فراوان به مزرعه خود در Mount Vernon بازگشت تا بالاخره به شغلي بپردازد كه هميشه آرزوي آن را داشت: باغباني!

در ويرجينيا، او دستي به سر و روي خانه خود كشيد و يك گلخانه بسيار زيبا در آنجا بر پا كرد و به نظارت بر كشت غذا و ساير محصولات پرداخت. واشنگتن نزديكي زيادي با دنياي كشت و باغباني داشت، چيزي كه خود از او به عنوان “باغ‌هاي لذت بخش” (يا باغ‌هاي تفريحي) ياد مي‌كرد. در اين باغ‌ها، گل‌هايي در تمامي رنگ‌ها يافت مي‌شدند و رزها نيز هميشه موجود بودند. او رزهاي بومي منطقه را نيز مي‌كاشت، مثل رز داماسك، Old Blush و Eglantine. در آن زمان از گلبرگ‌ها و ميوه‌هاي رز براي مصارف خوراكي، تزئين ظروف غذا و تهيه گلاب استفاده مي‌شد. طبق اعلاميه پرزيدنت ريگان، جرج واشنگتن يك رز را پيوند زده و آن را به ياد مادرش، رز “ماري واشنگتن” نامگذاري كرده است. اين رز هنوز هم در آنجا موجود است.

در سال 1865، فروشگاه گياهان Moreau-Robert در آنژه فرانسه، يك رز جديد را به افتخار رئيس جمهور اسبق يعني آبراهام لينكولن آمريكا رونمايي كرد. آنها نام اين رز را “Souvenir du President Lincoln” گذاشتند. به‌طور شگفت آوري، اين رز هنوز رشد مي‌كند و در دسترس است! گل آن بسيار پرتراكم و 4 قسمت است و عطر بي‌نظيري دارد. اين گل رشد كرده، بزرگ مي‌شود، شاخه‌هايش به حالت كماني خميده مي‌شوند و عطر مست‌كننده‌اش مثل يك آبشار بنفش به اطراف پخش مي‌شود. اين رز بسيار مقاوم است و گلدهي خود را در طول فصول مختلف تكرار مي‌كند.

و در نهايت، بايد به رز ديگري اشاره كنيم كه توسط Swim و Weeks پيوند زده شده و با نام “Mister Lincoln” به صورت گسترده عرضه مي‌شود. اين گل، تركيبي مرتفع از چاي با ساقه‌هاي بلند و يك شكوفه بزرگ است. رنگ گل‌هاي آن قرمز پررنگ است و عطر بسيار قوي دارد؛ به گونه‌اي كه مي‌توان رايحه آن را از سوي ديگر باغ به راحتي استشمام كرد.

عكس گل هاي رز صورتي
گل‌هاي رز صورتي
حقيقت هفتم، گران‌ترين رز جهان به قيمت چندين ميليون دلار به فروش رسيده است
David Austin پرورش دهنده رز در طول 15 سال مبلغي برابر 5 ميليون دلار براي ساخت گونه‌اي رز به رنگ زرد آلو هزينه كرد. اين رز با نام “رز ژوليت” در سال 2006 در شوي گل چلسي به نمايش گذاشته شد و نه‌تنها به دليل رنگ زيباي خود، بلكه به اين علت كه ژوليت گران‌ترين رزي بود كه تا كنون در جهان ارائه شده بود طوفاني در جهان برپا كرد؛ رز ژوليت در همان سال به مبلغ 25.8 ميليون دلار به فروش رسيد و به گران‌ترين نوع رز در جهان تبديل شد.

با رز ايراني آشنا شويد: هرآنچه در باره گل رز ايراني بايد بدانيد

حقيقت هاي گل رز
گل رز رنگين كمان

رازهاي جالب در باره گل رز
گل رز نه‌تنها گل ملي ايالات متحده است، بلكه در پشت بعضي از سكه‌هاي اين كشور نيز خودنمايي مي‌كند.
نگهداري از رزها تقريبا آسان است، كافيست آن‌ها را در مكاني نوراني كاشته و به قدر كافي آبياري كنيد؛ به گونه‌اي كه خاك همواره مرطوب بماند.
در يونان باستان، گل رز ارتباط بسيار نزديكي با آفروديت داشته است. (آفروديت، الهه عشق است.)
در تاريخ انگلستان، سري جنگ‌هايي در سال 1455 الي 1485 شكل گرفته بود كه آن را “جدال رزها” نامگذاري كرده بودند. آن‌ها اين نام را براي جنگ برگزيدند، زيرا هر طرف از اين جدال با يك رز نشان داده مي‌شد. House of York با رز سفيد، و House of Lancaster با رز قرمز!
خريد دسته گل
تا به اينجا، رازهاي جالبي درباره گل رز گفتيم، اما چند حقيقت جالب ديگر نيز وجود دارد كه در تكميل حقيقت هاي گل رز در ادامه به شما خواهيم گفت.

رنگ و نوع رزها، بحثي مفصل است، اما آيا اين حقايق ساده و جالب را مي‌دانستيد؟
گل رز از سرده گياهان Rosa حاصل مي‌شود و به خانواده Rosaceae تعلق دارد.
گونه Rosa به دو زير مجموعه تقسيم مي‌شود: Hulthemia، Hesperrhodos، Platyrhodon و Rosa.
بيش از 300 گونه از گل رز وجود داشته و ده‌ها هزار نوع از آن كاشته مي‌شود. (هيبريدي و پيوندي)
اغلب گونه‌هاي رز متعلق به آسيا هستند، به نسبت آسيا تعداد كمتري نيز بومي آمريكاي شمالي بوده و باقي نيز به اروپا و شمال‌غربي آفريقا تعلق دارند.
رزها تنها به‌عنوان يك گل تك شاخه رشد نمي‌كنند، بلكه انواع بوته‌اي، درختچه‌اي، رونده و سنگ‌فرشي آن‌ها نيز موجود است.
رزها در تمامي رنگ‌هاي رنگين‌كمان يافت مي‌شوند؛ از قرمز، صورتي و زرد گرفته تا نارنجي، سفيد و حتي آبي! (البته به اصطلاح آبي چون همان‌طور كه كمي قبل‌تر گفتيم، رز به‌رنگ آبي مطلق وجود ندارد.)
رز وحشي تنها يك بار در سال گل مي‌دهد و به‌طورطبيعي توسط حشرات گرده افشاني مي‌شود.
در اغلب گونه‌ها، طول گل رز بين 5 الي 15 سانتي‌متر است.
گل بيشتر گونه‌هاي رز، 5 گلبرگ دارد.
اغلب رزها برگريز هستند و پس از گلدهي، گلبرگ‌هاي خود را مي‌ريزند.
بخش‌هاي سفت و نوك تيز روي ساقه رزها در اصل خار هستند، با اينكه ما عموما آن‌ها را تيغ مي‌ناميم؛ آن‌ها معمولا قلاب‌هاي داسي شكل بوده به رز كمك مي‌كنند تا پس از رسيدن به رشد كافي به ساير گياهان تكيه دهد.
يك رز معمولي مي‌تواند تا 35 سال زندگي كند، اما اين طول عمر در صورت رسيدگي صحيح مي‌تواند بيشتر از مقدار شود.

قاليشويي خيابان بهار

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۰۴:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

25 گياه آپارتماني زيبا را بشناسيد !

25 گياه آپارتماني زيبا را بشناسيد !

گل فروشي اندرزگو

ايران درخت

اسم گل هاي آپارتماني
21
مرد
در اين مقاله ميخواهيم شما را با تعدادي از انواع گياهان آپارتماني با تصوير آشنا كنيم تا اگر به دنبال گياهان آپارتماني زيبا براي منزلتان هستيد ،بتوانيد راحت تر تصميم گرفته و انتخاب كنيد.تعدادي از اين گياهان را انتخاب كنيد و در منزلتان نگهداري كنيد و ببينيد كه چه تغيير زيبايي را در دكوراسيون منزلتان ايجاد ميكنند.با ما همراه باشيد تا با اسامي گياهان آپارتماني آشنا شويد:

با گياهان زيباي آپارتماني آشنا شويد
1. فيتونيا
اين گياه اپارتماني پر طرفدار با برگ هاي پر نقش و نگارش بسيار زيبا به نظر ميرسد.اين گياه در مورد آبياري و هواي خشك داخل منزل حساس است و بايد تعادل را در آبياري برقرار كنيد.

فتونيا
فتونيا

2. كروتون
گياه آپارتماني برجسته و چشم گيري است كه به نگهداري كمي احتياج دارد.تركيبي از رنگ هاي زرد و نارنجي و كهربايي با خط هايي بر روي شاخ و برگ هايي با رنگ سبز تيره باعث شده اين گياه فوق العاده به نظر برسد. اين گياه را در محل روشني قرار دهيد كه نور غير مستقيم خورشيد دريافت ميكند و گهگاهي آن را آبياري كنيد.

كروتون
كروتون

3. كالاتيا
گياهي دوست داشتي كه نگاه كردن به ان بسيار دل انگيز است.گونه هاي بسيار متنوعي با تركيب رنگ و نقش هاي دل فريب و زيبايي دارد. اين گياه استوايي با نور كم هيچ مشكلي ندارد.آن را در محلي گرم با دماي معمولي اتاق نگهداري كنيد و از محل هاي سرد دور نگه داريد.اين گياه رطوبت و آبياري منظم را دوست دارد.

كالاتيا
كالاتيا

4. كاكتوس قلمي
اين گياه با ظاهر غير عادي اش بسيار جالب و زيبا به نظر ميرسد.اين گياه به خاطر شيره ي سمي اش شناخته شده است پس هنگام كار با ان مراقب باشيد و از دستكش استفاده كنيد. به هر حال استفاده از اين گياه به عنوان گياه آپارتماني در حال رايج شدن است اين گياه به نور متوسط تا زياد و ابياري كم نياز دارد.همچنين هواي خشك اين گياه را آزار نميدهد.ابياري 2 الي 3 با در ماه كافي است.

4.كاكتوس قلمي
كاكتوس قلمي

5. ايكميا فاسكياتا
گياه نامعمول اما زيباي آپارتماني است.اين گياه به خانواده ي bromeliad تعلق دارد. در مورد آبياري مراقب باشيد و آن را در محلي روشن با نور غير مستقيم قرار دهيد.

5.ايكميا فاسكياتا
ايكميا فاسكياتا

6. فيكوس ليراتا
ما نميتوانستيم اين ليست را بدون بردن نامي از اين گياه تكميل كنيم.اين گياه بسيار بلند است. گياه آپارتماني جذاب و برجسته با شاخ و برگ هايي چرمي كه ميتواند ظاهر هر اتاقي را با وجودش زيبايي بخشد.

6.فيكوس ليراتا
فيكوس ليراتا

7. گياه پيله آ
اين گياه به خاطر نوار هاي نقره اي روي برگ هايش كه مانند آلومينيوم به نظر ميرسد معروف شده است.اين نوار ها بر روي رنگ سبز درخشان برگ ها نمايان ميشود و آن را به يكي از گياهان آپارتماني زيبا با نگهداري كم تبديل ميكد.آن را در محلي خنك و سايه دار قرار دهيد.

7.گياه پيله آ
گياه پيله آ

8. آگلونما قرمز
اين گياه اپارتماني زيبا با رنگ سبز تيره و رگه هايي از قرمز و صورتي بسيار زيبا و دوست داشتني به نظر ميرسد.پرورش ونگهداري اين گياه بسيار آسان است و نور كم و خشكي را به خوبي تحمل ميكند.

8.آگلونما قرمز
آگلونما قرمز

9. آنتوريوم
آنتوريوم گياه اپارتماني زيبايي است كه گل هاي قشنگي به رنگ هاي سفيد ،صورتي و يا قرمز ميتواند داشته باشد.رنگ هاي غني ، عمر طولاني و نگهداري آسان همه و همه آن را به گياهي بسيار مناسب براي افرادي كه مشغوليت زيادي دارند تبديل كرده است. آنتوريوم وقتي كه در نور كمي قرار دارد برگ هاي بيشتري توليد ميكند.آن را درمعرض نور غيرمستقيم قرار دهيد.

9.آنتوريوم
آنتوريوم

10. آلوكازيا (بابا آدم)
اين گياه با برگ هاي سبز تيره و رگه هاي نقره اي و سفيد به راحتي منيتواند با گياهان مصنوعي اشتباه گرفته شود. آلوكازيا به ابياري منظم و محل روشني با نور غيرمستقيم خورشيد نياز دارد.برگ ها را هر چند روز يكبار تميز كنيد تا گياه سالم و جذاب به نظر برسد.

10.آلوكازيا(بابا آدم)
آلوكازيا (بابا آدم)

11. مارانتا لوكونورا
اين گياه با برگ هاي كشيده و نقاشي شده ئ تيره اش بسيار زيبا به نطر ميرسد. اين گياه عجيب و غريب ميتواند زيبايي بسياري را به هر خانه اي هديه كند. اين گياه به محلي روشن و آبياري محدود و متوسطي نياز دارد.يك حقيقت جالب در مورد اين گياه اين است كه در شب و يا مكان هاي تاريك برگ ها يش را بالا ميبرد.

11.مارانتا لوكونورا
مارانتا لوكونورا

12.سرخس لانه پرنده
سرخس بومي جنوب شرقي آسيا ميباشد.اين گياه پرورش آساني دارد اگر شرايط مناسب آن فراهم باشد كه بيشترين آن گرما و رطوبت است.نور غير مستقيم خورشيد و دماي حدود 70 درجه فارنهايت شرايط دلخواه اين گياه است.

12.سرخس لانه پرنده
سرخس لانه پرنده

پيشنهاد خريد انواع گياهان آپارتماني زيبا
13. آدنيوم
گر شما در منطقه ي آب و هوايي گرمي قرار داريد و نور جنوبي و يا شرقي داريد اين همان گياهي است كه به آن نياز داريد.به جز نياز بالا به نور خورشيد آدنيوم نگهداري راحتي دارد و گل ها بدون شك در طول سال در آب و هواي بدون سرما خود نمايي ميكنند.

13.آدنيوم
13. آدنيوم

ا

14. گياه كرديلين
شاخ و برگ بنفش با رگه هايي ازصورتي باعث ميشود كه اين گياه بسيار زيبا به نظر برسد.اين گياه تحمل خشكي را دارد اما به نور بسيار زيادي احتياج دارد و در دلخل منزل بايد در جايي قرار داده شود كه هر دوي نور مستقيم و غير مستقيم را دريافت كند.

14. گياه كرديلين
گياه كرديلين

15. اكساليس
اين گياه به گونه ي edible تعلق دارد و به خاطر برگ هاي ارغواني رنگش كه شيه ببه پروانه هستند به گياهي قابل توجه تبديل شده است.شكوفه هاي اين گياه به رنگ هاي صورتي و سفيد ميباشند.اين گياه مكان هايي با نور متوسط تا روشن را دوست دارد و در خاك مرطوب بهتر رشد ميكند.

15. اكساليس
اكساليس

16. ليندا
ليندا يك نوع ساكولنت عجيب و غريب است.اين گياه بسيار جالب به نطر ميرسد و به نگهداري كمي احتياج دارد.آب كمي احتياج دارد و به آرامي رشد ميكند كه به اين معناست كه مجبور نيستيد مرتبا گلدان آن را عوض كنيد.

16. ليندا
ليندا

17. بنت قنسول يا گل كريسمس
اين گياه از جمله تزيينات تعطيلات كريسمس است.گل كريسمس با يا بدون شكوفه به خاطر برگ هاي رنگي اش زيبا به نظر ميرسد. براي اينكه اين گياه را سالم نگهداريد به يك نقطه ي روشن احتياج داريد با چند ساعت نور صبح خورشيد و گل روزنور غيرمستقيم. تنها زماني كه خاك خشك ميشود نياز به آبياري دارد.

17. بنت قنسول يا گل كريسمس
بنت قنسول يا گل كريسمس

18. بگونيا ركس
بگونيا ركس زيباترين گونه ي بگونياست.اگر ميخواهيد به دكوراسيون داخلي خود جلوه ببخشيد ،اين گياهي است كه بايد آن را پرورش دهيد.آن را در نقطه اي سايه روشن قرار دهيد و مطمئن شويد كه خاك آن زهكشي مناسبي دارد و آب به خوبي تخليه ميشود.مهم است كه بيش از اندازه به اين گياهان آب ندهيد.


بگونيا ركس

19. برگ انجيري
برگ انجيري از زيباترين گياهان آپارتماني است.اين گياه با برگ هاي بزرگ و سبز تيره اش بسيار شگفت انگيز است.آن را تصور كنيد كه ميتواند چه جلوه ي فوق العاده اي به منزلتان بدهد.ميتوانيد آن را در نور كم نگهداري كنيد اما براي گرفتن نتايج بهتر آن را كنار پنجره اي نگهداري كنيد كه كل روز نور غيرمستقيم دريافت كند.

19. برگ انجيري
برگ انجيري

20. شفلرا
اگر شمابه دنبال گياه آپارتماني بلندي ميگرديد كه دكوراسيون داخلي منزلتان را بهبود بخشيد شفلرا ميتواند گزينه ي مناسبي باشد. اين گياه نسبت به احتياجاتش حساس است و نور مستقيم خورشيد را دوست ندارد پس بهتر است آن را در مكاني با نور كم قرار دهيد.اين مكان همچنين بايد گردش هواي مناسبي داشته باشد.آبياري بايد به صورت محدود و متوسط انجام شود.

20. شفلرا
شفلرا

21. كاكتوس غوره اي
كاكتوس غوره اي نوعي ساكولنت با نگهداري آسان است.اين گياه در سبد و به صورت آويز بسيار زيبا ميشود.اين گياه خشكي را دوست دارد و به آب زيادي احتياج ندارد.يك بار در هفته ميتواند كافي باشد.

21. كاكتوس غوره اي
كاكتوس غوره اي

22. دراسنا
دراسنا مانند ديگر گونه هاي اين نوع نگهداري آساني دارد.اين گياه يكي از انواع زينتي دراسناست .برگهايي با سبز خالص در قسمت وسط و رنگ زرد در حاشيه دارد. اين گياه رشد كندي دارد.

22. دراسنا
دراسنا

23. اسپاتي فيلوم
اسپاتي فيلوم گياهي زيبا ، با نگهداري اسان و تصفيه كننده ي هواست.اين گياه برگ هاي سبز براق و شكوفه هاي سفيد كوچكي دارد.اين گياه در سايه بهترين رشد را دارد و حتي در نبود نور هم دوام مي آورد.

23. اسپاتي فيلوم
اسپاتي فيلوم

24. پاچيرا (درخت پول)
بلند با ساقه ي پهن و برگ درشت در واقع اين گياه جايگزيني براي گياه فيكوس ليراتا باشد.تنها تعداد محدودي از گياهان آپارتماني ميتوانند تا اين حد بلند شوند.اين گياه همچنين نگهداري كمي نياز دارد.

24. پاچيرا(درخت پول)
پاچيرا (درخت پول)

25. بنفشه ي آفريقايي
بنفشه ي آقريقايي در ميان آسان ترين گياهان در نگهداري قرار دارد.اين گياه برگ هايي ظريف با گل هايي به رنگ ارغواني روشن دارد.

قاليشويي سيدخندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۴ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۵:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

معرفي انواع گل

معرفي انواع گل

گل فروشي قيطريه

ويرگول

اسامي انواع گل و آشنايي با ويژگي انواع گل‌ در خريد و نگهداري گل‌ها بسيار اهميت دارد. شما ميتوانيد با كليك بر روي لينك با انواع گل به صورت كامل آشنا شويد. اسامي انواع گل رز، انواع گل گلداني، انواع گل قرمز و حتي عكس انواع گل هاي خانگي و آپارتماني براي افرادي كه تمايل به پروش و نگهداري گل را دارند، جمع آوري شده و وجود دارد. امروزه علاقه به كاشت و پروش گل و گياه به مكان خاصي اختصاص ندارد، مي توان با فراهم آوردن شرايط پروش گل و گياه، انواع و اقسام گلها را در فضاي زندگي خود جاي داد.


گل آلسترومريا:

گلي است زيبا و با دوام كه به سرما حساس است .از اين گل به عنوان گل شاخه بريده ميتوان در تزيين دسته گل و سبد گل استفاده كرد.اين گل شيرابه اي دارد كه اگر با پوست تماس داشته باشد احساس سوزش به همراه مي آورد . اين گل رنگهاي مختلف و زيبايي دارد ,همين تنوع رنگي و شكل ظاهري زيبا آن را جزو محبوب ترين گلها در بين گل آراها و مردم عادي كرده است و مي توان انواع آن را در گل فروشي ها ديد. گتهاي شاخه بريده السترومريا حدودا” ٢١ روز عمر مي كند اگر در دماي مناسب قرار داشته باشد و هر روز انتهاي ساقه ها بريده شود و آب گلدان نيز تعويض شود.




گل آفتابگردان:

گل‌هاي آفتابگردان اولين بار در آمريكاي مركزي و جنوبي پرورش داده شدند و تركيبي منحصر به فرد از زيبايي و سودمندي هستند. آن‌ها با مقاصد تزئيناتي استفاده مي‌شوند و براي توليد روغن و غذا نيز به كار گرفته مي‌شوند. چهره‌هاي خندان گل‌هاي آفتابگردان نماد خورشيد، گرما، شادماني، ستايش، و طول عمر است.


گل رز:

اين گل كه طرفداران زيادي دارد در بسياري از مناطق ايران پرورش داده ميشود. رز به عنوان ملكه گل ها نيز شهرت دارد.اين گل براي عطر سازي,تهيه چاي, مربا و بسياري از مواد خوراكي ديگر مورد استفاده قرار ميگيرد و حدود ١۵٠ گونه دارد براي رنگ آميزي رز سفيد ريشه آن را به چند قسمت تقسيم ميكنند و ريشه هاي آن را در محلول رنگي ميگذارند.


گل كوكب:

گل كوكب گل ملي كشور مكزيك است و از روي نام آندره دالي (Dahlia = كوكب) اسم گذاري شده است. اين گل زيبا به تيره‌ي كاسنيان تعلق دارد كه خانواده‌اي با بيش از ۳۰ گونه‌ي گياهي است. كوكب طيف وسيعي از رنگ‌ها را در بر مي‌گيرد از برنزي گرفته تا قرمز و سفيد تا بنفش و در سرتاسر سال نيز مي‌رويد.




گل آنتوريوم:

آنتوريوم در اواخر فصل بهار مي رويد و دركل دوام گل آنتوريوم زياد است حدود دو تا سه ماهدوام دارد و در واقع يك گل تزييني با رنگ هاي متداول قرمز, سفيد و صورتي كه براي نشان دادن مهمان نوازي و شادي, خيلي زياد نيز استفاده ميشود و در گل آرايي كارايي زيادي دارد. تكثير اين گل نياز به رطوبت دارد .برگ ها و ساقه ي اين گياه سمي هستند و خوردن آنها ميتواند باعث درد,سوزش دهان و يا حتي متورم شدن و تاول زدن آن بشود.


گل اركيده:

اركيده‌ها گل‌هايي زيبا و با ظرافت هستند با حدود ۸۸۰ سرده و ۲۵۰.۰۰۰ گونه‌ي مختلف. آن‌ها با گلبرگ‌هاي هندسي شكل‌شان كه به آن‌ها ظاهري حتي مطلوب‌تر و عجيب‌تر مي‌بخشد؛ بيشتر شبيه يك ضد-گل به نظر مي‌رسند. اين گياهان تزئيني بسيار خواستني نشانه‌ي عشق، لوكس بودن، زيبايي و قدرت هستند.




گل نرگس:

در برخي نواحي ايران نظير استان فارس, كردستان و بوشهر اين گياه به صورت خودرو وجود دارد.گل هاي نرگس رنگ هايي نظير سفيد,زرد و نارنجي دارد.برگ هاي اين گياه زيبا از ريشه به صورت شيار دار يا صاف مي رويد.




گل ميخك:

ميخك صد پر انتخابي محبوب براي قرارها و رويدادهايي جهت ابراز همدردي است. ميخك صد پر رنگ‌هاي مختلفي دارد، اما نوع استاندارد آن بنفش متمايل به صورتي است و هر رنگي هم معني خودش را دارد.




گل زنبق:

زنبق حدود سيصد نوع دارد و در نيمكره شمالي پراكنده است.دو نوع زنبق وجود دارد زيدوم دار و سوخ دار كه اكثرشان زيدوم دار هستند كه عمدتا در باغ ها مورد استفاده قرار ميگيرند.




گل استرليتزيا (مرغ بهشتي):

اين گل عجيب شبيه پرنده‌اي با رنگ روشن در آسمان است. اين گل‌ها را با نام گل‌هاي مرغ ماهيخوار هم مي‌شناسند كه به خاطر شكل خاص آن است كه شبيه منقار و پرهاي زينتي يك پرنده است.


گل ليليوم:

ليليوم از خانواده ليلياسه است گل ليليوم گلي بسيار زيبا به رنگهاي سفيد صورتي و نارنجي كه براي مراسم هاي خاص از آن استفاده ميشود.


گل ژربرا:

گل نام سرده‌اي از كاسنيان است كه اولين بار توسط كارل لينه‌ توصيف شد. مهمترين گونه اين سرده ژربرا است. اين گل زيبا با رنگ‌هاي شاد و سرزنده‌اي مانند صورتي، قرمز، سبز، و زرد آفتابي شناخته مي‌شود. اين گل‌ها نماد پاكي، بي‌گناهي و شادماني و شعف هستند.


گل گلايول:

گلايول‌ها گل‌هاي بلند قامتي هستند كه از گل‌هاي متعددي تشكيل شده‌اند. آن‌ها تا ارتفاع ۱.۲ متر رشد مي‌كنند. اين گل زيبا در آفريقاي جنوبي، اروپا و منطقه‌ي مديترانه‌اي اروپا مي‌رويد. گلايول انواع مختلفي از رنگ‌ها دارد كه عبارت است از: رنگ سفيد، صورتي، بنفش، زرد، نارنجي و سبز.


گل ليسيانتوس:

اين گل جزو گلهاي بسيار محبوب زينتي است . گل ليسيانتوس در رنگهاي سفيد,آبي,بنفش,صورتي و ارغواني به صورت تكي و يا چند تايي را روي يك شاخه مي توان ديد .غنچه هاي اين گل شبيه گل رز هستند.

قاليشويي رسالت

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ اسفند ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۱:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

راه‌اندازي نخستين مركز غربالگري سرطان در بيمارستان اميد مشهد

راه‌اندازي نخستين مركز غربالگري سرطان در بيمارستان اميد مشهد

بهترين متخصص كولپوسكوپي تهران

رييس بيمارستان اميد از مراكز زير پوشش دانشگاه علوم پزشكي مشهد با اشاره به راه‌اندازي نخستين مركز غربالگري سرطان در اين بيمارستان اظهار كرد: در اين مركز خدماتي همچون آندوسكوپي، كولونوسكوپي، كولپوسكوپي و ماموگرافي به مراجعين ارائه مي‌شود.


راه‌اندازي نخستين مركز غربالگري سرطان در بيمارستان اميد مشهد
به گزارش خبرگزاري فارس از مشهد به نقل از وبدا، دكتر سودابه شهيد ثالث با بيان اينكه نخستين مركز غربالگري سرطان در بيمارستان اميد مشهد با حمايت خيران سلامت با هزينه‌اي بيش از ۸ ميليارد ريال راه‌اندازي شده است، خاطرنشان كرد: در اين مركز مراجعان مي‌توانند از حضور متخصصين راديوانكولوژي، گوارش، انكولوژي زنان، راديولوژيست بهره‌مند شوند.

 

رييس بيمارستان اميد با بيان اينكه درمان مساله‌اي پرتنش و هزينه‌بر خواهد بود بنابراين راه‌اندازي مراكز غربالگري در پيشگيري و تشخيص زودهنگام سرطان نقش مهمي دارد، تصريح كرد: با تشخيص زود هنگام سرطان از پيشرفت بيماري كه مستلزم درمان‌هاي پيچيده و طولاني مدت است جلوگيري مي‌شود و همچنين بار هزينه‌اي درمان براي بيماران و جامعه كم مي‌شود.

 

وي افزود: ارائه خدمات پيشگيري و تشخيص زود هنگام بيماري‌هاي غيرواگير و سرطان و ايجاد دسترسي عادلانه از طريق ارائه خدمات باليني، تشخيصي و درماني سرپايي و ارتقا كيفيت اين خدمات، از جمله وظايف تعيين شده براي حوزه سلامت است.

 

شهيد ثالث اظهار كرد: اميدوارم با افزايش ارتباط دوسويه بين سطح يك و مركز غربالگري و تشخيص زودهنگام بيماري‌هاي غيرواگير در سطح دو و رعايت نظام ارجاع شاهد انسجام بيشتر در ارائه خدمات پيشگيرانه و مراقبتي و درماني در حوزه بيماري‌هاي غيرواگير باشيم و در جهت پيشگيري و كنترل اين بيماري‌ها و كاهش بار ناشي از ابتلا به عوارض آنها و نهايت كاهش ميزان مرگ و مير زودهنگام ناشي از اين بيماري‌ها گامي بزرگ برداشته شود.

 

گفتني است؛ مركز غربالگري و تشخيص زودهنگام بيماري‌هاي غيرواگير و سرطان دانشگاه علوم پزشكي مشهد در بيمارستان اميد تاسيس شده است. هدف از تاسيس اين مراكز ارائه خدمات سطح دو پيشگيري و تشخيص زودهنگام بيماري‌هاي غيرواگير و سرطان از طريق ارائه خدمات باليني(ويزيت‌ها، مشاوره عمومي و تخصصي) تشخيصي و درماني سرپايي با استفاده از نيروهاي تخصصي ذي‌ربط و با رعايت تعرفه‌هاي مصوب، سامان‌دهي نظام ارجاع، ايجاد دسترسي عادلانه و تامين خدمات مرتبط و ارتقا كيفيت اين خدمات است.

لمينت سراميكي دندان

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۵۰:۰۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

اتفاقات اخير رشته‌هاي مختلف ورزشي بانوان از برنامه امروز «باشگاه بانوان»


اتفاقات اخير رشته‌هاي مختلف ورزشي بانوان از برنامه امروز «باشگاه بانوان»

باشگاه ورزشي بانوان پونك

 

برنامه «باشگاه بانوان» راديو ورزش امروز با در خصوص آخرين رخدادهاي رشته فوتبال، جودو و تنيس بانوان در برنامه خود صحبت مي‌كند.

 

به گزارش جهاني پرس از راديو ورزش؛ تيم سارگل بوشهر تنها نماينده زنان فوتباليست اين استان در ليگ برتر از سوي سازمان ليگ فوتبال از جدول مسابقات كنار گذاشته شد.

 

برنامه «باشگاه بانوان» امروز ميزبان افسانه سيف‌زاده معاون توسعه ورزش بانوان استان بوشهر است كه جزئيات اين موضوع را مطرح مي‌كند.

 

همچنين افسانه دهقان نائب رئيس بانوان فدراسيون هندبال هم از ديگر ميهمانان برنامه است كه مطالبي را از هندبال جوانان و نوجوانان دختر عنوان مي‌كند.

 

در جلسه روساي فدراسيون‌هاي جودو تفاهم ‌نامه همكاري‌هاي بلند مدت بين دو كشور ايران و عراق به امضا رسيد.

 

مائده علاقه‌مند در گزارش خود با مريم بهاروندي نائب رئيس بانوان فدراسيون جودو درباره اين تفاهم‌نامه صحبت مي‌كند.

 

 

مسابقات پيش مقدماتي جهاني در منطقه آسيا و در رده سني زير ۱۴ سال به ميزباني شهر كلمبو در سريلانكا از امروز آغاز شد. با انجام مراسم‌ قرعه‌كشي دختران ايران با كشورهاي پاكستان و عراق هم گروه شدند.

 

معصومه كياني در بسته گزارشي خود با مهرافزا منوچهري نائب رئيس بانوان فدراسيون تنيس در اين خصوص گفتگو مي‌كند.

 

برنامه «باشگاه بانوان» كاري از گروه تفريحات و سرگرمي راديو ورزش به تهيه كنندگي فتانه سوزنده، گويندگي زهرا محمودوند، گزارشگري معصومه كياني و مائده علاقه‌مند امروز ۲۵ بهمن ماه از ساعت ۱۱:۳۰ به مدت ۳۰ دقيقه از راديو ورزش موج اف ام رديف ۹۲ مگاهرتز پخش مي‌شود.

قاليشويي مدائن

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۳۹:۰۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

مراسم مختلط در تالارها ممنوع/ نه تالار لاكچري داريم نه سِرو ميگو و خرچنگ

مراسم مختلط در تالارها ممنوع/ نه تالار لاكچري داريم نه سِرو ميگو و خرچنگ

ظروف كرايه شمال تهران

 

مراسم مختلط در تالارها ممنوع/ نه تالار لاكچري داريم نه سِرو ميگو و خرچنگ
رئيس اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و ظروف كرايه تهران با تأكيد بر برخورد جدي اتحاديه و پليس با برگزاري جشن‌هاي مختلط در تالارها و باغ‌تالارهاي تهران گفت: نه تالار لاكچري داريم نه گل‌آرايي، شمع‌آرايي و سرو غذاهاي خاص مثل ميگو و خرچنگ.

 

خسرو ابراهيمي‌نيا در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادي خبرگزاري تسنيم، با اشاره به برخورد جدي نيروي انتظامي و اتحاديه تالارهاي پذيرايي تهران با هرگونه مراسم مختلط در باغ‌تالارها و تالارهاي پايتخت اظهار كرد: برگزاري مراسم مختلط عروسي در تالارها ممنوع است و اتحاديه با همكاري نيروي انتظامي به‌شدت با چنين مواردي برخورد خواهد كرد.

 

وي با تأكيد بر اينكه گزارشي از برگزاري مراسم مختلط در تالارهاي شهر تهران وجود ندارد گفت: خوشبختانه نه در تالارها و نه در باغ‌تالارهاي شهر تهران چنين مواردي وجود ندارد ولي بر اساس شنيده‌هاي بنده، اين موارد در حاشيه تهران و در اطراف كرج، شهريار، لواسانات، رودهن و بومهن بيشتر است.

 

وي در پاسخ به سؤالي درباره گرفتن هزينه‌هاي سنگين براي برخي تالارها تحت عنوان مراسم لاكچري، اظهار كرد: اگر منظور از مراسم لاكچري، پول‌هاي خاص براي گل‌آرايي خاص، شمع‌آرايي خاص يا سرو غذاهايي خاص مثل ميگو و خرچنگ باشد، چنين مراسماتي به هيچ وجه در تالارهاي شهر تهران برگزار نمي‌شود.

 

رئيس اتحاديه صنف تالارهاي پذيرايي و ظروف كرايه افزود: ولي اگر لاكچري به‌معناي شيك بودن سالن، تميزي، زيبايي و آراستگي باشد، تمام تالارهاي تهران حتي در جنوبي‌ترين نقاط پايتخت هم بهترين شرايط برگزاري مراسم را از اين لحاظ دارا هستند.

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ بهمن ۱۴۰۰ساعت: ۱۲:۴۷:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع: