onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

جناب رامبد، نمك به زخم اين مردم نپاشيد

رامبد جوان از پاردوكسيكال‌ترين موجودات حاضر كره زمين است، وجودش اصلا و اساسا پر از تناقض است، مثلا از يك طرف برنامه‌اي مي‌سازد با محتوايي به اصطلاح «شادي‌آور»، «دو و دو» مي‌كند و از حضار مي‌خواهد قهقهه بزنند و از طرف ديگر براي فرزندآوري به كانادا مي‌رود!

برترين‌ها - ايمان عبدلي: رامبد جوان از پاردوكسيكال‌ترين موجودات حاضر كره زمين است، وجودش اصلا و اساسا پر از تناقض است، مثلا از يك طرف برنامه‌اي مي‌سازد با محتوايي به اصطلاح «شادي‌آور»، «دو و دو» مي‌كند و از حضار مي‌خواهد قهقهه بزنند و از طرف ديگر براي فرزندآوري به كانادا مي‌رود!

يعني برخلاف آن چه كه در برنامه‌اش تبليغ مي‌كند، شادي با قهقهه و خشك خشك و هردمبيلي ايجاد نمي‌شود، شادي با اقامت در يك كشور درست و حسابي با سطح رفاه مناسب، با بستر اقتصادي قابل پيش‌بيني و با درصد قابل توجهي از حق حيات اجتماعي ايجاد مي‌شود، شادي با زور زدن در استوديو خندوانه و چهار تا توصيه فزرتي به اصطلاح روانشناسانه كه نه! با توسعه متوازن، با شرايط زيست‌محيطي پايدار و ايجاد اين زيربناها ايجاد مي‌شود.

مقالات بيشتر:آموزشگاه گيتار غرب تهران

حالا رامبد در عنفوان گراني كشنده اين روزها و در شديدترين تورم دوران، جلوي دوربين رفته و با «رژيم»، «لاغري» و «گراني» نمك ريخته و از گراني به اين رسيده كه خب رژيم بگيريد. به عبارتي گفته كه خب چه اشكالي دارد كه گران است، اتفاقا خوب هم هست، كمتر مي‌خوريد و لاغر هم مي‌مانيد! البته اين‌ها را در توجيه و تبليغ يك موسسه لاغري گفته! اما خب رامبد عزيز اگر دو كلام از حرف‌هاي همان مهمانانش در خندوانه را اگر در گوش داشت، مي‌دانست كه با هر چيزي و هر پديده‌اي آن هم در اين دوران نمك نريزد و اساسا چرا بايد پول را از واژه‌هاي دردناك درآورد؟

همين دو هفته پيش بود كه بهاره كه رهنما هم نيست، در نكوهش آدم‌هاي ناكام، نسخه‌اي تجويز كرد كه هنوز جايش درد مي‌كند، حالا رامبد هم نمكدان را از دست بهاره گرفته و نمك به زخم مردمي مي‌پاشد كه اين روزها تند و تند زخم برمي‌دارند و هي عميق‌تر و امان از آن‌ها كه تا نوك بيني را مي‌بينند! رامبدك نوجوان، اين روزها مي‌گذرد و... مراقبت كن برادر.

اين روزها با تمام روزهاي قبل فرق مي‌كند، شما يك دقيقه افاضات مي‌كني و ملت از ديروز عصر تا همين حالا تند و تند در رد شما مي‌نويسند، اين خشم انباشته شده دائم راهش را پيدا ميكند و هر چه و هر كه «خودي» نباشد را نوازش مي‌كند. اين ساعات متعلق به شماست كه زير فرياد خشمگين جماعت بهت‌زده باشي، تا ساعات و روز بعد كه نوبت ديگري شود.

اصلا بيا منفعت‌طلبانه تفسير كنيم ماجرا را، يعني همان‌طور كه احتمالا مي‌پسنديد؛ به پير، به پيغمبر، اين مردم با تكرار چنين افاضاتي حتي «جناب خان» را هم پس مي‌زنند، هر چيزي كه نام و نشان تو را داشته باشد، انكار مي‌كنند، اصلا اين مردم و اين «ما» در اين سال‌ها يك چيز را خوب ياد گرفته؛ «بايكوت» كردن، اين‌ها حواسشان را جمع كرده‌اند، ديگر نه فيلم‌هايت خواهد فروخت و نه برنامه‌هايت ديده‌ مي‌شود و دلار هم روز به روز بالا مي‌رود، زندگي در كانادا سخت اگر شود؟

والا كه ما راضي نيستيم، پس عجالتا زبان به كام بگير،بي‌خيال اين خرده پول تبليغات شو و كمي محبوبيت حفظ كن و محض رضاي جيبت دو تا هشتگ بزن، كه مثلا حواست به مردمت هست، كه گر چه زمانه دلبري با هشتگ هم گذشته، نه! همان زبان در كام گرفتن هم به نفع اعصاب ماست و هم به نفع جيب شما، دوسر برد فعلا!

مقالات ديگر:پذيرش خانه سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۵:۲۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

مجبور شدند سازشان را بفروشند

دنياي‌اقتصاد : علي حسين‌زاده، آهنگساز جواني است كه با چهره‌هاي سرشناس بسياري همكاري كرده و برخي قطعاتش به حافظه مردم راه يافته است. اين آهنگساز معتقد است، در موسيقي ايران، خواننده‌سالاري وجود دارد و ديگر عوامل توليد اصلا ديده نمي‌شوند. آنچه مي‌خوانيد گفت‌وگوي كوتاهي است با اين آهنگساز.

  شما از آهنگسازان فعال موسيقي پاپ در سال‌هاي اخير به حساب مي‌آييد و با خواننده‌هاي زيادي سابقه همكاري داريد. چرا آ‌ن‌قدر كه كار كرده‌ايد، ديده نشده‌ايد؟

اين پاسخ را به چند بخش تقسيم مي‌كنم. بخش اول اينكه متاسفانه ما مشكل خواننده‌سالاري داريم. اين اتفاق باعث شده است تا هيچ‌گاه عوامل تهيه به‌درستي معرفي نشوند و تنها به خواننده‌ها توجه شود، در صورتي كه خواننده نيز بخشي از مرحله توليد را پيش مي‌برد و نمي‌توان تعيين كرد كه نقش چه كسي مهم‌تر و پررنگ‌تر است؛ چون از آهنگساز و ترانه‌سرا كه شروع‌كننده يك اتفاق موسيقايي هستند تا نوازندگان كه به قطعه جان مي‌دهند و تنظيم‌كننده كه وظيفه هدايت تمام پارت‌هاي ملودي را در مسير درست دارد، يك نقش را براي اجراي درست يك قطعه ايفا مي‌كنند. بخش دوم به جاي خالي رسانه حرفه‌اي در عرصه موسيقي برمي‌گردد. وقتي رسانه‌ حرفه‌اي وجود نداشته باشد، نقدي هم وجود نخواهد داشت. در اين صورت، آثار ضعيف با محتواي نامطلوب هم مي‌توانند ميدان‌داري كنند و به سليقه موسيقايي مردم هجوم ببرند. بخش سوم هم به جفاي برخي از خوانندگان برمي‌گردد؛ يعني وقتي آهنگ موفقي را مي‌خوانند، براي معرفي آهنگساز و عوامل تلاشي نمي‌كنند.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي غرب تهران

  موسيقي در دوران كرونا از لحاظ اقتصادي با چه چالش‌هايي روبه‌رو شد؟

موسيقي از لحاظ اقتصادي در اين سال‌ها با مشكلات فراواني روبه‌رو بود، اما كرونا تير خلاص را زد. تعدادي از فعالان عرصه موسيقي مي‌توانستند با برگزاري كنسرت امرار معاش كنند، اما در اين دوسال، همان هم از بين رفت. موزيسين‌ها هم مثل خيلي‌هاي ديگر كه كار هنري انجام مي‌دهند، شرايط سختي را مي‌گذرانند. من در اين مدت دوستاني را ديده‌ام كه براي گذران زندگي مجبور شده‌اند سازشان را بفروشند تا زندگي‌شان در يك مقطع بگذرد. اين شايد براي يك موزيسين تلخ‌ترين اتفاقي باشد كه مي‌تواند رخ دهد.

  حيات موسيقي مثل خيلي چيزها اكنون در فضاي مجازي جريان دارد؟ آسيب‌ها و مزاياي اين اتفاق چيست؟

يكي از مزاياي فضاي مجازي، زودتر پخش شدن و شنيده شدن آهنگ است. حالا ديگر مخاطب‌ها موزيسين‌ها را در شبكه‌هاي مجازي دنبال مي‌كنند و به محض اينكه يك اثر منتشر مي‌شود، آن را دانلود مي‌كنند. متاسفانه در ايران قانون كپي‌رايت رعايت نمي‌شود و همين مساله باعث پايمال شدن حقوق ناشر و هنرمند مي‌شود. در اين ميان، باز هم نبود رسانه حرفه‌اي خيلي به موسيقي ضربه زده است.  با اين حال، فضاي مجازي فرصت ارتباط با مخاطبان را به وجود آورده و همين خيلي اتفاق مهمي است و موزيسين مي‌تواند به‌طور مستقيم خودش را در معرض قضاوت مردم قرار دهد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

توانمندسازي ايثارگران جوياي شغل از اهداف مهم بنياد است

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان هرمزگان گفت: توانمندسازي و برگزاري كلاس‌هاي آموزشي ويژه ايثارگران جوياي شغل، از اهداف مهم اين نهاد است.

توانمندسازي ايثارگران جوياي شغل از اهداف مهم بنياد است

به گزارش ايثار واحد هرمزگان، عطا ناوكي عصر يكشنبه ۳۰ آبان در نشست با غلامعلي داورپناه معاونت منابع انساني شركت فولاد كاوه جنوب كيش و اسماعيل علي ياس رييس اداره كار منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج‌فارس، ضمن گرامي داشتن ياد و خاطره شهدا، گفت: رويكرد مهدي دوستي استاندار هرمزگان قبل از جذب ايثارگران در صنايع، آموزش و توانمندسازي اين عزيزان است كه در اين راستا بنياد نيز آمادگي لازم را دارد تا از همه ظرفيت‌ها براي تقويت اين هدف مهم استفاده كند.

مديركل بنياد شهيد و امور ايثارگران استان هرمزگان با اشاره به اينكه ايثارگران متقاضي شغل در رشته‌هاي فني پس از گذراندن دوره‌هاي آموزشي به صنايع معرفي مي شوند، افزود: براي اين كار نيازمند تعامل، مشاركت، همكاري و مشاوره‌هاي مديران صنايع هستيم كه بتوانيم دغدغه اشتغال جامعه هدف را رفع كنيم.

مقالات بيشتر:شيشه بري

وي توانمندسازي فرزندان شاهد و ايثارگر جوياي شغل را از اهداف مهم بنياد دانست و عنوان كرد: با برنامه‌ريزي هدفمند تمام تلاش خود را به كار مي‌گيريم تا مشكلات درماني، رفاهي، مسكن، معيشت و اشتغال ايثارگران را آن‌گونه كه در شان آنان است برطرف كنيم.

معاونت منابع انساني شركت فولاد كاوه جنوب كيش نيز ضمن تبريك به مناسبت هفته بسيج، ياد و خاطره شهداي اين عرصه را گرامي داشت و گفت: از هيچ تلاشي در خصوص رفع مشكل اشتغال و به كارگيري جامعه شاهد و ايثارگر در اين مجموعه دريغ نمي كنيم.

پايان اين نشست مصوب شد با هماهنگي اداره كار منطقه ويژه صنايع معدني و فلزي خليج فارس، شركت فولاد كاوه جنوب كيش و بنياد شهيد و امور ايثارگران هرمزگان در راستاي جذب جامعه ايثارگري در طرح توسعه جديد شركت فوق‌الذكر اقدامات و همكاري‌هاي لازم صورت بگيرد.

گفتني است اين نشست با حضور غلامرضا باقرزاده معاون تعاون و امور اجتماعي بنياد هرمزگان و قاسم صادقي رئيس اداره اشتغال اين نهاد برگزار شد.

مقالات ديگر:خانه سالمندان غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۴:۱۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

جنبه‌هاي حقوقي مستمري زنان بعد از فوت همسر

يكي از حمايت‌هاي مقنن از زنان برقرار نمودن دريافت مستمري در صورت فوت بيمه شده مي‌باشد. اين در حالي است كه پيش‌تر ازدواج مجدد همسر بيمه شده مانع استحقاق وي از دريافت اين مستمري مي‌گرديد.

تحريريه زندگي آنلاين : يكي از حمايت‌هاي مقنن از زنان برقرار نمودن دريافت مستمري در صورت فوت بيمه شده مي‌باشد. اين در حالي است كه پيش‌تر ازدواج مجدد همسر بيمه شده مانع استحقاق وي از دريافت اين مستمري مي‌گرديد. ماده ۸۰ قانون تأمين اجتماعي بيان داشته بازماندگان متوفي با احراز شرايط اين ماده مي‌توانند از مستمري بازماندگان بهره‌مند گردند. قانونگذار در ماده ۸۱ همين قانون و در بند ۱ آن عيال دائم بيمه شده متوفي را كه شوهر انتخاب نكرده در زمره بازماندگان واجد شرايط وي جهت بهره‌مندي از مستمري بازماندگان دانسته است.

در قانون جديد حمايت خانواده مصوب ۱۳۹۱ و در بند ۱ ماده ۴۸ آن ازدواج مجدد بيمه شده متوفي را نه تنها مانع برخورداري وي از اين مستمري ندانسته، بلكه در تبصره آن، حكم اين ماده به افرادي كه قبل از اجرا شدن اين قانون فوت شده‌اند نيز تسري داده شده است. به عبارت ديگر در مورد دامنه شمول اين امتياز نسبت به زنان بايد بيان داشت كساني كه همسر آن‌ها قبل از لازم‌الاجرا شدن قانون حمايت خانواده فوت نموده و ازدواج كرده‌اند از تاريخ لازم‌الاجرا شدن اين قانون (۷/۲/۱۳۹۲) از مستمري بازماندگان برخوردار خواهند بود و به گذشته تسري نمي‌يابد؛ بنابراين بر اساس اين مقرره بند ۱ ماده ۸۱ قانون بيمه تأمين اجتماعي نسخ و بند ۱ ماده ۴۸ قانون حمايت خانواده مرعي و لازم الاتباع مي‌باشد.

 بيشتربخوانيد:تشريفات مجالس تهران

در ادامه مقنن در ماده ۸۰ همان قانون به بيان شرايط بهره‌مندي از اين مستمري به شرح ذيل پرداخته است:

بازماندگان واجد شرايط بيمه شده متوفي در يكي از حالات زير مستمري بازماندگان دريافت خواهند داشت:

در صورت فوت بيمه شده بازنشسته

در صورت فوت بيمه شده از كار افتاده كلي مستمري‌بگير

در صورت فوت بيمه شده‌اي كه در ۱۰ سال آخر حيات خود، حداقل حق بيمه يك سال كار، مشروط بر اينكه ظرف آخرين سال حيات حق بيمه ۹۰ روز كار را پرداخت كرده باشد.

بر اساس اين ماده چنانچه بيمه شده متوفي از مصاديق هر يك از بندهاي سه‌گانه گفته شده ماده ۸۰ باشد، پس از فوت او بازماندگان واجد شرايط وي مي‌توانند از مستمري بازماندگان برخوردار گردند.

درخصوص شرايط بهره‌مندي دختران متوفي از اين مستمري بايد بيان داشت، مطابق بند ۲ ماده ۸۱ قانون تأمين اجتماعي، فرزندان متوفي درصورتي‌كه سن آن‌ها كمتر از هجده سال تمام باشد و يا منحصراً به تحصيل اشتغال داشته باشند يا به علت بيماري يا نقص قادر به كار نباشند مستحق دريافت مستمري خواهند بود. از همين روي بند ۳ ماده ۴۸ قانون حمايت خانواده در خصوص فرزندان اناث نداشتن شغل و شوهر را ملاك دانسته و در خصوص فرزندان ذكور تا بيست‌سالگي و بعد از آن را منحصراً درصورتي‌كه معلول از كار افتاده نيازمند باشند يا مشغول به تحصيل باشند مشمول دريافت مستمري مي‌داند.

 

فرزندان اناثي كه به‌واسطه ازدواج مستمري آن‌ها قطع شده است، پس از فوت همسر يا طلاق مجدداً از تاريخ فوت يا طلاق مشمول دريافت مستمري قرار مي‌گيرند. فرزندان اناث درصورتي‌كه شاغل باشند و بيكار شوند در اين صورت نيز مستمري برقرار خواهد شد. به شرطي كه بيمه بيكاري و دستمزد ديگري نداشته باشد. اما درصورتي‌كه فرزندان اناث خود داراي درآمد باشند، از شمول پرداخت مستمري خارج هستند.

براي پرداخت حقوق مالي زن، منزل شوهر هم مي‌تواند فروخته شود

قانونگذار با رويكردي حمايتي نسبت به زنان اقدام به اتخاذ تدابيري جديد و هوشمندانه در خصوص اين موضوع نموده است تا امكان مطالبه حقوق مالي زنان بيش از گذشته سهل گردد؛ بنابراين مي‌توان يكي از ابداعات بسيار مفيد قانون جديد نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي را همين امر يا به عبارتي لحاظ نمودن مستثنيات دين با توجه به شأن عرفي و جايگاه محكوم در زمان اعسار وي، نه با شأن عرفي يا وضعيت وي در حالت پيش از اعسارش دانست.

مطابق بند الف. ماده ۲۴ قانون جديد نحوه اجراي محكوميت‌هاي مالي، مقرر داشته قرار گرفتن منزل مسكوني در زمره مستثنيات دين، با توجه به شأن محكوم‌عليه در حالت اعسار او مي‌باشد. به عبارت ديگر دادگاه در تشخيص مستثنيات دين به شأن عرفي يا وضعيت سابق محكوم توجهي نمي‌نمايد بلكه به وضعيت و شأن وي در حالت اعسار توجه خواهد داشت؛ بنابراين در دعواي مطالبه مهريه توسط زوجه، منزل پانصد متري زوجي كه پيش‌تر متمول بوده به فروش خواهد رسيد و متناسب با شأن فعلي‌اش منزلي براي وي در نظر گرفته خواهد شد.

 به عبارتي ديگرشان عرفي وي در فروش خانه تأثير گذار نخواهد بود، بلكه ملاكشان وي در حالت اعسارش مي‌باشد.

امتياز مقرر ديگر براي زوجه محدود شدن دايره شمول مستثنيات دين در بعضي موارد مي‌باشد. مطابق بند الف. ماده ۲۴ و ۲۹ قانون موصوف و نيز نسخ ماده ۵۲۴ قانون آئين دادرسي مدني، بايد بگوييم قانونگذار با خارج نمودن افراد تحت تكفل محكوم‌عليه از دايره مستثنيات دين در خصوص منزل مسكوني، دايره آنرا نسبت به گذشته محدودتر نموده است كه اين امري است به نفع زوجه. به عبارتي ديگر پيش از اين منزل مسكوني درشان محكوم و افراد تحت تكفل وي جز مستثنيات دين بوده است، اين در حالي است كه در حال حاضر افراد تحت تكفل از شمول مستثنيات دين خارج شده‌اند.

مقالات ديگر:وكيل در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آذر ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۸:۲۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

هزينه دياليز براي يك بيمار كليوي چند است؟

رييس مركز مديريت پيوند و بيماري‌هاي وزارت بهداشت با بيان اينكه سالانه حدود ۳ هزار پيوند كليه در ايران انجام مي‌شود، گفت: اقدام‌هاي مربوط به تخصيص كليه زير نظر مستقيم وزارت بهداشت اتفاق مي‌افتد و پيوند كليه از فرد زنده هم كاملا مشخص و نظام‌مند شده است.

به گزارش اقتصاد آنلاين به نقل از  ايسنا، مهدي شادنوش،  رييس مركز مديريت پيوند و بيماري‌هاي وزارت بهداشت  همزمان با هفته حمايت از بيماران كليوي، درباره وضعيت بيماران كليوي در كشور، گفت: تاكنون تعداد ۵۲هزار و ۳۸۳ بيمار دچار نارسايي كليه، تحت عمل پيوند كليه قرار گرفته‌اند. همچنين در حال حاضر در كشور ۳۷هزار و ۱۸۵ بيمار در كشور تحت درمان به روش دياليز داريم. از بين اين بيماران ۳۶هزار و ۲۸۵ بيمار تحت دياليز خوني و ۹۰۰ بيمار نيز تحت دياليز صفاقي قرار دارند.

وي افزود: بايد توجه كرد كه هزينه يك بيمار دياليز خوني معادل ۷۵ ميليون تومان و هزينه يك بيمار دياليز صفاقي بالغ بر ۱۲۴ ميليون تومان است كه البته اين هزينه‌ها در كشورمان تحت پوشش بيمه قرار دارند.

شادنوش با بيان اينكه در حال حاضر ۸۴۰۰ ماشين دياليز فعال در كشور وجود دارد، گفت: البته توزيع دستگاه‌هاي دياليز در كشور به صورت متوازن انجام نمي‌شود، بلكه توزيع دستگاه‌هاي دياليز در هر دانشگاه بسته به تراكم بيماران متفاوت است. بايد توجه كرد كه به ازاي هر يك دستگاه دياليز در كشور ۴.۳ بيمار وجود دارد. در حال حاضر ۶۴۲ بخش دياليز خوني در كشور وجود دارد. در عين حال براي توسعه بخش‌هاي دياليز برنامه سالانه در وزارت بهداشت وجود دارد و حداقل سالانه ۵۰۰ دستگاه دياليز به ناوگان دياليز كشور افزوده مي‌شود.

مقالات بيشتر:شيشه بري مرزداران

وي با اشاره به خدمات وزارت بهداشت براي بيماران كليوي، اظهار كرد: خدمات دياليز خوني و صفاقي براي بيماران كليوي در كشور به صورت رايگان انجام مي‌شود. همچنين خدمات مربوط به پيوند كليه نيز به صورت رايگان است. در عين حال داروهاي اساسي و مورد نياز بيماران كليوي هم به صورت رايگان در دسترس‌شان قرار مي‌گيرد. براي اين بيماران در معاونت درمان بسته‌هاي حمايتي وجود داشته و هزينه‌هاي مرتبط با بيماري‌هاي زمينه‌اي در بيماران كليوي تحت پوشش سازمان‌هاي بيمه‌گر قرار دارد.

شادنوش با بيان اينكه حدود ۹۰ درصد بيماران كليوي نيازمند پيوند كليه هستند، گفت: البته اين موضوع شرايطي دارد و بيمار كليوي تحت شرايطي مي‌تواند عمل پيوند كليه را انجام دهد. شرايطي مانند نداشتن مشكلات قلبي و گوارشي، بدخيمي‌ها، آنرمالي‌هاي شكمي و دستگاه ادرار و سن بالا در انجام پيوند كليه مورد توجه قرار مي‌گيرند. بايد توجه كرد كه تقريبا سالانه حدود ۳۰۰۰ پيوند كليه در كشور انجام مي‌شود.

اقدامات وزارت بهداشت براي پايان كليه‌فروشي

وي گفت:‌ در سال گذشته ۴۲۰ مورد پيوند كليه از اهداكننده زنده و ۸۲۲ مورد پيوند كليه از اهداكننده مرگ مغزي انجام شده است. بنابراين در مجموع ۱۲۴۲ مورد پيوند كليه در سال ۱۳۹۹ انجام شده است.

شادنوش درباره اقدامات وزارت بهداشت براي جلوگيري از خريد و فروش كليه، گفت: بايد توجه كرد كه از سال ۱۳۹۸ دستورالعمل اجرايي پيوند كليه از اهداكنندگان زنده در بيمارستان‌هاي مجاز ابلاغ شد. همچنين ليست انتظار اهداكنندگان زنده و گيرندگان كليه راه‌اندازي شد و تخصيص عضو كليه از اهداكنندگان زنده و مرگ مغزي در وزارت بهداشت متمركز شد. بر اين اساس اقدامات مربوط به تخصيص كليه در كشور مستقيما تحت نظر وزارت بهداشت اتفاق مي‌افتد. پيوند كليه از فرد زنده هم كاملا مشخص و نظام‌مند شده است. مردم هم اگر ادعايي در اين زمينه مي‌شنوند، با ديد ترديد به آن نگاه كرده و بدانند كه كلاهبرداري است؛ چراكه راهي غير از مسير تعيين شده از سوي وزارت بهداشت براي پيوند كليه وجود ندارد.

شادنوش همچنين گفت: اقدام ديگر وزارت بهداشت اين است كه اطلاعات بيماران پيوند اعضاي دريافت‌كننده دارو، در سامانه بيماري‌هاي نادر وزارت بهداشت ثبت شده است. بايد توجه كرد كه تاكنون ثبت ۱۱ نوع بيماري در اين سامانه تمام شده كه مجموعا و همراه با بيماران دريافت‌كننده انسولين بيش از ۸۰۰ هزار نفر در اين سامانه ثبت شده‌اند. در عين حال برنامه‌ريزي‌ كرده‌ايم كه  ۲۰ نوع بيماري  در سامانه بيماري‌هاي نادر وزارت بهداشت ثبت شود.

مقالات ديگر:مراقبت از سالمند


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۲۰:۳۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

جزييات ثبت‌ نام مجردها در طرح مسكن حمايتي

محمود محمودزاده گفت: با هدف ازدواج مجردها و حل مشكل پيري جمعيت، اكنون پنج گروه از افراد، فارغ از اينكه متاهل يا سرپرست خانوار باشند مي‌توانند در نهضت ملي مسكن ثبت‌نام كنند.

به گزارش اقتصادآنلاين به نقل از ايرنا، «محمود محمودزاده» امروز (شنبه) درباره جزييات ثبت‌نام مجردها در طرح نهضت ملي مسكن افزود: در گذشته فقط زنان ۳۵ سال و نخبگان علمي و معلولان جسمي حركتي امكان ثبت‌نام در طرح مسكن را داشتند، اما در مصوبه اخير مردان مجرد ۴۵ سال و بيماران خاص هم مي‌توانند براي داشتن مسكن در سامانه «ثمن» ثبت‌نام كنند.

معاون وزير راه و شهرسازي گفت: رشد جمعيت كاهش زيادي يافته و ما اكنون در طرح‌هاي مسكن به دنبال ايجاد مكانيزمي براي تشكيل خانواده و حل پيري جمعيت هستيم.

وي بيان‌داشت: بر اين اساس اكنون پنج گروه از افراد فارغ از اينكه متاهل يا سرپرست خانوار باشند مي‌توانند در طرح نهضت ملي مسكن شركت كنند.

محمودزاده توضيح‌داد: يكي از نكات مهم در رابطه با قانون جمعيت اين است كه بتوانيم فضايي ايجاد كنيم تا افرادي كه در سن ازدواج هستند (كه البته خود اين سن بايد تعريف شود) انگيزه‌اي برايشان ايجاد شود تا اگر مشكل آنها براي تاهل، مسكن است حل شود.

وي تصريح‌كرد: تصميم براي ورود مردان مجرد ۴۵ ساله به طرح نهضت ملي مسكن نيز در راستاي همين سياست است.

معاون وزير راه و شهرسازي اضافه‌كرد: مجردان ۴۵ ساله دو بخش هستند،  افرادي كه قصد ازدواج ندارند اما در اين سن نيازمند داشتن مسكن هستند و بخشي ديگر هم افرادي هستند كه فقدان مسكن دليل عدم اصلي ازدواج آنان است.

به گفته محمودزاده، افراد ۴۵ ساله بعد از ۲۰ سال كار پس‌اندازي دارند اما شايد نتوانند در بازار مسكن كه اكنون در شرايط تورمي به سر مي‌برد خانه‌اي پيدا كنند، بر اين اساس دولت با مشاركت اين گروه در نهضت ملي مسكن به دنبال خانه‌دار شدن و در نهايت حل مشكل ازدواج آنان است.

مقالات بيشتر:شيشه بري غرب تهران

معاون مسكن و ساختمان وزارت راه و شهرسازي با اشاره به موافقت شوراي عالي مسكن با كليات ثبت‌نام ساير مجردها در طرح نهضت ملي مسكن، گفت: اين پيشنهاد هنوز وارد بررسي جزييات نشده و در حال تهيه آن هستيم، اما ثبت‌نام ساير مجردها در نهضت ملي مسكن مشروط است به اين معني كه موقع تحويل واحد مسكوني بايد متاهل باشند.

وي در پاسخ به اين سوال كه ساير مجردها در كدام مرحله از ثبت‌نام واحد مسكوني بايد تاهل خود را به دولت اثبات كنند، ادامه‌داد: اين گروه بايد هنگام تحويل مسكن متاهل باشند و اگر در زمان تحويل واحد مسكوني خود متاهل نباشند خانه به آنان تحويل داده نمي‌شود.

 قصد دولت سيزدهم بر اين است كه با ساخت چهار ميليون واحد مسكوني، كسري مسكن در كشور را جبران كند. اكنون ثبت‌نام از طريق سامانه «ثمن» به آدرس saman.mrud.ir انجام مي‌شود و متقاضيان از  ۲۷ مهرماه ثبت‌نام در سامانه ثمن را آغاز كرده‌ و تا ۱۵ آذر فرصت دارند براي ثبت‌نام در اين سامانه اقدام كنند. تشكيل بانك زمين، راه‌اندازي صندوق توسعه مسكن، افزايش رقم تسهيلات و امكان ثبت‌نام بدون محدوديت هم‌زمان با آغاز شروع ساخت ۱۶۰ هزار واحد مسكوني، بخشي از تلاش ۱۰۰ روزه دولت سيزدهم براي تبديل كشور به كارگاه عمراني مسكن است كه انجام آنها توانست در توقف رشد قيمت‌ها در فصل پاييز تاثير بگذارد.

مقالات ديگر:رنگ و مش كار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۷:۰۳:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

ساخت يكي از بزرگترين پيانوهاي زميني در اصفهان

عصر ايران:پيانوي زميني ما حدود ۹ متر طول دارد و ساخت آن سه ماه طول كشيده است. اين پيانو به‌زودي در گنجينۀ موسيقي ارمنيان جلفاي نو نصب مي‌شود و در مراسمي از آن رونمايي خواهد شد.

دو جوان طراح ايراني، به سفارش شوراي خليفه گري ارامنه اصفهان، يك پيانوي زميني ساخته‌اند.

فريد خيري، يكي از طراحان و سازندگان اين پيانو به ايسنا مي‌گويد: ايدۀ اوليه ساخت پيانوي زميني از سوي مهندس معطري كه امر طراحي و معماري اين بخش از  گنجينه موسيقي را بر عهده داشتند به ما داده شد.

او ادامه مي‌دهد: بعد از پذيرش اين پيشنهاد با همراهي همكارم احمد بينا، فاز نخست، يعني تحقيق و پژوهش را شروع كرديم و با بررسي نمونه‌هاي مشابه خارجي به يك طرح اوليه رسيديم.

خيري تصريح مي‌كند: در گام بعدي نمونۀ اوليه را ساختيم. چند ماه وقت صرف اين نمونه شد تا در نهايت به خروجي نهايي پيانو برسيم.

به گفتۀ طراح يكي از نخستين هاي پيانوي زميني در ايران، ساخت اين پيانو دو چالش بزرگ داشته؛ يكي داشتن تمامي اكتاوها و ديگري قابليت خاموش شدن. او دراين‌باره توضيح مي‌دهد: اصرار مسئول گنجينه موسيقي ارمنيان جلفاي نو اين بود كه پيانو، در حد امكان پيانوي واقعي باشد و تمام اكتاوها با پرده‌ها و نيم‌پرده‌هاي آن كار كنند. به دليل همين سخت‌گيري، پيانويي كه ساخته‌ايم از معدود پيانوهاي زميني جهان است كه در آن هم نت سفيد كار مي‌كند و هم نت مشكي.

مقالات بيشتر:آموزشگاه پيانو غرب تهران

خيري مي‌افزايد: از آنجا كه اين پيانو قرار است در ابتداي ورودي حياط گنجينه موسيقي نصب شود، بايد طوري آن را طراحي مي‌كرديم كه هم توان بالايي براي تحمل عبور مداوم افراد داشته باشد و هم در مواقعي كه كسي از روي آن عبور نمي‌كند، خاموش شود كه خوشبختانه اين چالش را هم با موفقيت پشت سر گذاشتيم.

سازندۀ اين پيانوي زميني، مي‌گويد: پيانوي زميني ما حدود ۹ متر طول دارد و ساخت آن سه ماه طول كشيده است. اين پيانو به‌زودي در گنجينۀ موسيقي ارمنيان جلفاي نو نصب مي‌شود و در مراسمي از آن رونمايي خواهد شد.

مقالات ديگر:محضر عقد شيك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۱۷:۱۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

جشنواره موسيقي نواحي ايران صاحب دبيرخانه دائمي مي‌شود

تفاهم‌نامه ايجاد دبيرخانه دايمي و برگزاري سالانه جشنواره موسيقي نواحي ايران بين معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي و استانداري كرمان امضا شد.

به گزارش ايسنا به نقل از روابط عمومي معاونت امور هنري وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، محمود شالويي (سرپرست معاونت امور هنري) و علي زيني‌وند (استاندار كرمان) صبح روز دوشنبه ۲۴ آبان‌ماه تفاهم‌نامه ايجاد دبيرخانه دايمي و برگزاري سالانه جشنواره موسيقي نواحي ايران در كرمان را امضا كردند.

محمود شالويي در مراسم امضاي اين تفاهم‌نامه گفت: جشنواره موسيقي نواحي ايران در دوره‌هاي مختلف در كرمان برگزار شده است و استانداري و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان در برگزاري جشنواره همكاري و تلاش كرده‌اند كه شرايط مناسبي را براي جشنواره و حضور و اجراي هنرمندان فراهم كنند. با توجه به سابقه جشنواره در كرمان، پيشنهاد شهروندان، جامعه هنري و استانداري كرمان مقرر شد دبيرخانه دايمي جشنواره در كرمان راه‌اندازي شود تا برنامه‌هاي جشنواره به نحو مناسب‌تر و منسجم‌تري ادامه يابد.

مقالات بيشتر:آموزشگاه دف غرب تهران

سرپرست معاونت امور هنري ادامه داد: انتظار اين است كه براي رفع نواقص تلاش شود و شرايط مناسبي براي ميزباني اين رويداد و هنرمندان و همچنين رضايت هنرمندان موسيقي نواحي فراهم شود. تفاهم نامه اين امكان را فراهم مي‌كند كه از امروز دبيرخانه دايمي فعال و برنامه ريزي جشنواره انجام شود و براي ارتقاي كيفي جشنواره با استفاده از نظرات تخصصي هنرمندان و كارشناسان تلاش شود.

استاندار كرمان هم گفت: با تشكيل دبيرخانه دايمي، برنامه‌ريزي جشنواره با زمان‌بندي مشخص و منظم انجام مي‌شود و استان كرمان سعي مي‌كند با رفع نواقص، زمينه و امكان برگزاري جشنواره به نحو شايسته فراهم شود. با تشكيل دبيرخانه دايمي جشنواره، انتظارت از اين رويداد هم افزايش مي‌يابد و ضرورت دارد براي برگزاري يك جشنواره مناسب تلاش شود.

زيني‌وند ادامه داد: استانداري كرمان در بودجه ساليانه اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، بخش ثابتي را براي دبيرخانه دايمي جشنواره موسيقي نواحي ايران اختصاص مي‌دهد و از ظرفيت‌هاي مختلف و نهادهاي استان براي تقويت جشنواره استفاده مي‌شود.

محمدرضا عليزاده ـ مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان كرمان ـ نيز در اين جلسه گفت: دايمي شدن دبيرخانه، برنامه ريزي منسجم‌تري براي جشنواره را موجب مي‌شود و سعي مي‌شود كاستي‌ها برطرف شود و همه نهادهاي استان در برگزاري جشنواره همكاري كنند.

در اين جلسه محمد اله‌ياري؛ سرپرست دفتر موسيقي، احمد صدري؛ دبير شوراي ارزشيابي هنرمندان، نويسندگان و شاعران كشور و دبير چند دوره جشنواره موسيقي نواحي و سيدامين مؤيدي اصفهاني؛ مشاور برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي معاونت امور هنري حضور داشتند.

مقالات ديگر:بهترين وكيل سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۰۶:۲۹:۵۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

صبحانه‌اي كه كاهش وزن را ۲ برابر مي‌كند

نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد مصرف پروتئين‌هاي با كيفيت بالا مانند تخم‌مرغ، ماست يوناني و گوشت بدون چربي در وعده صبحانه مي‌تواند كاهش وزن را افزايش دهد.

ايسنا: نتايج تحقيقات نشان مي‌دهد مصرف پروتئين‌هاي با كيفيت بالا مانند تخم‌مرغ، ماست يوناني و گوشت بدون چربي در وعده صبحانه مي‌تواند كاهش وزن را افزايش دهد.

به نقل از نيوز، نتايج تحقيق جديد نشان مي‌دهد مصرف كالري بيشتر براي صبحانه با كاهش وزن بيش از ۲ برابر و كاهش دور كمر مرتبط است.

در تحقيقات پيشين مشخص شد حتي خوردن يك دسر در صبحانه مانند يك كلوچه يا تكه كيك شكلاتي با سطوح پايين‌تر انسولين در آينده و سطوح سالم‌تر تري گليسيريد مرتبط است.

به‌ طور كلي افرادي كه كالري روزانه خود را در ساعات اوليه روز دريافت مي‌كنند، مي‌توانند كاهش وزن را ۲ برابر كنند.

به گفته محققان با وجود اين موارد بيش از نيمي از جوانان صبحانه را حذف مي‌كنند.

مقالات بيشتر:متخصص تغذيه تهرانپارس

دكتر هدر ليدي، يكي از محققان اين تحقيق، اظهار كرد: در اين تحقيق بررسي شد آيا نوع صبحانه مصرفي مي‌تواند مديريت وزن را در جواناني كه معمولا صبحانه را حذف مي‌كنند، بهبود بخشد يا خير.

عموما عادات غذايي افراد در دوران نوجواني ايجاد مي‌شود. اگر نوجوانان قادر به ايجاد عادات غذايي خوب مانند خوردن صبحانه باشند، احتمالا تا پايان عمر اين عادت ادامه خواهد يافت.

اين تحقيق شامل ۲۸ نوجوان داراي اضافه وزن بود كه نيمي از آنان صبحانه با پروتئين بالا(۳۵ گرم) و نيمي از آنان صبحانه با پروتئين معمولي(۱۳ گرم) مصرف مي‌كردند.

صبحانه‌هاي پروتئيني معمولي شامل شير و غلات و صبحانه‌هاي با پروتئين بالا شامل تخم‌ مرغ، لبنيات و گوشت بدون چربي بود.

همه نوجوانان شركت‌كننده در اين مطالعه گزارش كردند كه تقريبا هر روز هفته از وعده صبحانه صرف‌ نظر كرده‌اند.

دكتر ليدي گفت: گروهي از نوجواناني كه صبحانه‌ با پروتئين بالا مصرف كردند، ۴۰۰ كالري دريافتي روزانه خود را كاهش و توده چربي بدنشان را از دست دادند؛ اين در حالي است كه گروه‌هايي كه صبحانه با پروتئين معمولي مصرف كردند يا به حذف صبحانه ادامه دادند، چربي بيشتري در بدن داشتند.

اين نتايج نشان مي‌دهد وقتي افراد صبحانه با پروتئين بالا مصرف كنند، در بقيه روز غذاي كمتري مصرف مي‌كنند. علاوه بر اين نوجواناني كه صبحانه با پروتئين بالا مي‌خوردند، سطح گلوكز پايدارتري نسبت به ساير گروه‌ها داشتند.

مقالات ديگر:فيزيوتراپي ريه در منزل


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۷:۵۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

دوري دانش‌آموزان از اجتماع موجب توقف يا كاهش رشد اجتماعي آنان مي‌شود

شيراز (پانا) - يك روانشناس و استاد دانشگاه با اشاره به پيامدهاي رواني دوران شيوع بيماري كرونا بر دانش‌آموزان، گفت از ابتداي شيوع كرونا و قرنطينه و كنارهم قرار گرفتن طولاني مدت اعضاي خانواده و مشكلات اقتصادي و كسادي كسب و كارها، همانطور كه پيش‌بيني مي‌شد، فشار رواني بر اجتماع و وارد شدن صدمات روحي به خانواده‌ها و دانش‌آموزان افزايش يافت.

وي، افزود: آسيب‌هاي رواني دوران كرونا بيشتر متوجه نوجواناني است كه در حال گذر از مرحله كودكي و ورود به نوجواني هستند، اين دسته از دانش‌آموزان آسيب بيشتري ديده‌اند كه مي‌توان گفت در پساكرونا مشكلات آنان بيشتر بروز مي‌كند.

وي تفكيك عمده دوران كودكي از نوجواني را صميميت فرد با گروه همسالان خود دانست و افزود: كرونا موجب شد جامعه نسبتا امن آموزشي كه ارتباط با همسالان را تسهيل مي‌كرد، تعطيل شود و نداشتن حضور فيزيكي در فضاي آموزشي به ويژه براي افراد برون‌گرا موجب بروز كج خلقي‌ شده است و از طرفي سوق دادن افراد به فضاي مجازي و پناه بردن آنان به اين فضا، تبديل به يك اعتياد شد كه توجه به آن ضروري است.

اين پزشك روانشناس، آسيب‌هاي پناه بردن به فضاي مجازي را غيرقابل جبران برشمرد و افزود: دوري دانش‌آموزان از اجتماع موجب توقف يا كاهش رشد اجتماعي آنان مي‌شود كه عوارض آن در پساكرونا به طور كامل بروز مي‌كند.

مقالات بيشتر:روانشناس جنت آباد

رفاهي با تاكيد بر اينكه كودكان و نوجوانان به دليل خصوصيات فردي و رشدي خود، توان مراقبت از خود را ندارند و قدرت درك و تحليل آنان نسبت به بزرگسالان كمتر است، گفت: در تحقيقات اخير نشان داده شده است كه در دوران كرونا و افزايش فشارهاي رواني آن و استفاده از فضاي مجازي «وسواس، ترس و اضطراب» را براي نوجوانان به همراه داشته است.

وي ادامه داد: نتايج تحقيقات روي ۵۹ هزار دانش‌آموز ايسلندي نشان داد كه دختران در اين فضا آسيب‌پذيرتر بوده‌اند و در همين راستا پيش‌بيني روانشناسي كودك و نوجوان اين است كه جوامع با يك پاندوني رواني در بين نوجوانان مواجه مي‌شوند كه يكي از نشانه‌هاي آن «نفي» و پرخاشگري و عصيان‌گري در بين نوجوانان است.

اين استاد دانشگاه افزود: دو گروه نقش مهمي در پيشگيري يا مزمن شدن اين شرايط براي افراد دارند كه يكي از آنها خانواده است كه از طريق آشنايي با مشكلات و جدي گرفتن نشانه‌ها در فرزندانشان و اقدام به موقع مشاوره‌اي مي‌توانند در پيشگيري و جلوگيري از مزمن شدن حالات روحي و رواني اين فشارها نقش داشته‌ باشند.

رفاهي ادامه داد: خانواده‌ها مي‌توانند با مشاركت دادن دانش‌آموزان در كلاس‌هاي هنري و كلاس‌هاي غيردرسي، خودداري از طعنه زدن و نصيحت كردن مداوم و مقاومت فرزند خود در عصيان‌گري را كاهش دهند.

وي، آموزش مهارت حرف زدن، كنترل احساسات و عواطف، كنترل خشم را مواردي دانست كه آموزش و پرورش مي‌تواند با آموزش آن نقش مهمي در كاهش فشار رواني دانش‌آموزان داشته باشد.

رئيس دفتر مبارزه با مواد مخدر بهزيستي فارس نيز در ادامه با اشاره به تعريف‌ سواد رسانه، به بحث آسيب‌هاي رواني در رسانه پرداخت و گفت: اعتياد بر سه نوع آشكار، پنهان و اينترنتي است و در اعتياد آشكار فرد به مصرف مواد گرايش دارد و در اعتياد پنهان فرد با خوردن يك سري قرص‌ها معتاد است، ولي اعتياد او براي سايرين مشخص نيست.

قدرت‌اله محكم با اشاره به ويژگي‌هاي اعتياد اينترنتي و مجازي گفت: در آينده معتاداني داريم كه مصرف آنان به جاي مواد «گيگ» است.

وي علايم اعتياد اينترنتي را 5 مورد برشمرد و افزود: «تحمل» نشانه اول آن است كه افزايش مدت زمان استفاده از فضاي مجازي نشانه آن است و اگر ميزان مصرف فرد در طول زمان افزايش يابد، نشانه اعتياد است.

وي پرخاشگري و ناله كردن در زمان قطع اينترنت را نشانه دوم اعتياد مجازي عنوان كرد و افزود: «جايگزين» به اين معنا كه اگر فرزند ما براي كاهش احساس ياس و نااميدي و استرس خود از رايانه استفاده كند از نشانه‌هاي رفتن به سمت اعتياد است و در واقع او اينترنت و فضاي مجازي را جايگزين پدر، مادر، مشاوره گرفتن و ساير مهارت‌هاي ارتباطي خود كرده است كه مي‎‌توان اين را از نشانه‌هاي سوم برشمرد.

وي «شروع به دروغ گفتن» و «زدن» از وقت خواب، بيرون رفتن، زندگي و غيره را از نشانه‌هاي چهارم و پنجم اعتياد به فضاي مجازي در افراد عنوان و اظهار كرد: اگر فرزند ما چند علائم از اين علامت‌ها را داشته باشد، به دور از برچسب زدن و انگ معتاد زدن به او، بايد براي كمك به وي و مشاوره گرفتن اقدام كنيم.

مقالات ديگر:وكيل خوب در اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ آبان ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۲:۳۵ توسط:onlinetabliq موضوع: