onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

واكسن‌ آنفلوآنزا ۲۱۰ تا ۲۱۳ هزار تومان / لزومي ندارد كه همه افراد واكسن را تزريق كنند

مدير تحقيقات انستيتو پاستور ايران معتقد است افرادي كه بيماري‌هاي زمينه‌اي مزمن مانند مشكلات كبدي، ديابت و سابقه سكته‌مغزي دارند، همچنين در زنان باردار كه ريسك ابتلا به نوع شديد آنفلوآنزا بالاست، بهتر است واكسن آنفلوآنزا بزنند.

آميتيس رمضاني، مدير تحقيقات انستيتو پاستور ايران در گفت و گو با آنا گفت: لزومي ندارد كه همه افراد واكسن آنفلوآنزا را تزريق كنند، تنها گروه‌هاي خاص كه در معرض گرفتن نوع شديد آنفلوآنزا قرار دارند، بايد اين واكسن را تزريق كنند. اين بيماري در همه افراد سخت و شديد ظاهر نمي‌شود و در بيشتر افراد علايم بهبودي بعد از يك هفته ظاهر مي‌شود، اما در برخي از افراد آنفلوآنزا مي‌تواند عملكرد فرد را كاملاً تغيير دهد، طول مدت بيماري به يك هفته منتهي نمي‌شود و مي‌تواند عوارض پيچيده‌اي مانند ذات‌الريه و درنهايت مرگ را به‌همراه داشته باشد.

مقالات بيشتر:بهترين مركز نوروفيدبك آرياشهر

وي تاكيد مي‌كند: بايد توجه كرد كه حداقل بايد ۱۵ تا ۲۰ روز فاصله بين تزريق واكسن آنفلوآنزا با تزريق واكسن كرونا وجود داشته باشد.

مدير تحقيقات انستيتو پاستور ايران درباره وضعيت توزيع واكسن آنفلوآنزا در داروخانه‌ها، گفت: به طور كلي امسال يك برند ايراني واكسن آنفلوآنزا توزيع شده و دو برند فرانسوي و هلندي واكسن آنفلوآنزا نيز وارد و در داروخانه‌ها توزيع شده است كه همه اين واكسن‌هاي آنفلوآنزا هم چهار ظرفيتي هستند. واكسن ايراني آنفلوآنزا هم از كيفيت خوبي برخوردار بوده و چهار ظرفيتي است. 

رمضاني افزود: معمولاً هر سال يك سوم واكسن‌هاي آنفلوآنزاي تأمين شده در كشور به معاونت بهداشتي داده مي‌شود تا براي جمعيت پرخطر و جامعه هدف خودشان به صورت رايگان واكسن را تزريق كنند در ساير موارد مردم مي‌توانند براي خريد واكسن آنفلوآنزا به داروخانه‌هاي سطح شهر مراجعه كنند. بر اين اساس ۵۰۰ هزار واكسن آنفلوآنزا به مراكز بهداشتي داده شده كه ۳۰۰ هزار از اين واكسن‌ها ايراني و ۲۰۰ هزار واكسن نيز وارداتي بوده است و به صورت رايگان به جمعيت هدف تزريق مي‌شود.

مدير تحقيقات انستيتو پاستور ايران درباره قيمت واكسن‌هاي آنفلوآنزا نيز گفت: رنج قيمتي هر سه برند واكسن‌هاي آنفلوآنزا براي مصرف كننده بين ۲۱۰ تا ۲۱۳ هزار تومان است.

خدمات متنوع دندانپزشكي غرب تهران(دندانپزشكي آرامش: arameshdental.com)شامل:ايمپلنت دندان،لمينت دندان و كاشت دندان مي باشد. 

هزينه ايمپلنت دندان در تهران نسبت به شهرهاي ديگر ايران مثل:اصفهان يا تبريز تفاوت چنداني ندارد بلكه هزينه ايمپلنت دندان بستگي به كشور سازنده پايه implant و روكش آن دارد.

وي در پايان خاطر نشان كرد بهتر است بهتر است واكسن آنفلوآنزا در اواسط شهريورماه تا اوايل آبان تزريق شود.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۵۰:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

موشك‌باران مقرهاي تروريستي در اقليم شمال عراق از سر گرفته شد

تهران- ايرنا- دور جديد حملات قرارگاه حمزه سيدالشهداء(ع) نيروي زميني سپاه بر عليه مواضع و مقرهاي گروهك‌هاي تروريستي مستقر در اقليم شمال عراق از صبح امروز آغاز شده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي ايرنا، دور جديد حملات قرارگاه حمزه سيدالشهداء(ع) نيروي زميني سپاه بر عليه مواضع و مقرهاي گروهك‌هاي تروريستي مستقر در اقليم شمال عراق از صبح امروز آغاز شده است.

مقالات بيشتر:مركز نوروفيدبك آرياشهر

بنابر اين گزارش در اين عمليات‌ها از موشك‌هاي نقطه‌زن ۳۶۰ نيروي زميني سپاه و همچنين پهپادهاي انتحاري موجود در سازمان رزم اين نيرو براي هدف قرار دادن مقرها و اماكن تجمع تروريست‌ها استفاده شده است.

گفتني است نيروي زميني سپاه در پي تلاش گروهك‌هاي تروريستي و تجزيه‌طلب مستقر در اقليم شمال عراق براي ايجاد آشوب و ناامني در كشور، از دوم مهرماه سال جاري سلسله عمليات‌هايي را عليه اماكن استقرار عناصر اين گروهك‌ها آغاز كرده است كه بنابر اطلاعات واصله اين عمليات‌ها كماكان ادامه خواهد داشت.

مقالات ديگر:وكيل غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۰:۰۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

سرنخي از يك موميايي گمشده در مصر باستان

كشف «هيروگليف‌هاي پنهان» در مقبره «توت عنخ آمون» به اين نظريه كمك مي‌كند كه موميايي «نفرتيتي»، ملكه مشهور مصر در اتاقك مخفي در مجاورت اتاق دفن پسرخوانده‌اش قرار دارد.

ايسنا: كشف «هيروگليف‌هاي پنهان» در مقبره «توت عنخ آمون» به اين نظريه كمك مي‌كند كه موميايي «نفرتيتي»، ملكه مشهور مصر در اتاقك مخفي در مجاورت اتاق دفن پسرخوانده‌اش قرار دارد.

به نقل از گاردين، «نيكلاس ريوز» ـ مصرشناس مشهور بريتانيايي و متصدي سابق دپارتمان آثار باستاني مصر موزه بريتانيا ـ مي‌گويد اين نظريه با اسكن‌هاي راداري اثبات نشده است، اما سرنخ‌هاي جديدي به‌دست آمده كه انگيزه جديدي به آن‌ها براي يافتن موميايي ملكه «نفرتيتي» داده است.

مقالات بيشتر:مركز مشاوره كودك و نوجوان آرياشهر

اين باستان‌شناس متوجه شده است كتيبه‌هايي كه نشان دهنده دفن «توت عنخ آمون» توسط جانشينش «آي»  بود، حاوي نقاشي‌هايي است كه نشان‌ مي‌دهد «توت عنخ آمون» در حال دفن «نفرتيتي» ملكه مصر و همسر پادشاه آخناتون است. 

«ريوز» در اين باره به گاردين مي‌گويد: «اكنون مي‌توانم نشان دهم كه زير كتيبه‌هاي مربوط به «آي»، كتيبه‌هايي از خود «توت عنخ آمون» وجود دارد و ثابت مي‌كند كه آن صحنه در ابتدا توت‌ عنخ آمون را در حال دفن «نفرتيتي» نشان مي‌داده است. بررسي دقيق كتيبه‌هاي «آي» رگه‌هاي واضح و زيرين يك نام قبلي را نشان مي‌دهد كه نام «توت عنخ آمون» است و نسخه اصلي كتيبه توت عنخ آمون را در حال انجام مراسم تشييع جنازه صاحب اصلي مقبره ملكه «نفرتيتي» نشان مي داد.

مقبره «توت عنخ آمون» كه دقيقا يك قرن پيش توسط «هاوارد كارتر» كشف شد، مملو از صندلي‌ها و ارابه‌ها و همچنين گنجينه‌هاي خيره‌كننده‌اي بود كه پادشاه پسر در زندگي پس از مرگ به آن نياز داشت.

«نيكلاس ريوز» استدلال مي‌كند كه مرگ غيرمنتظره «توت عنخ آمون» در سال ۱۳۲۴ قبل از ميلاد در سن ۱۹ سالگي، پس از تنها ۹ سال حضور بر تخت سلطنت، به اين معني بود كه او بايد به سرعت دفن شود و يك دهه بعد مقبره دوباره باز مي‌شود و بيروني‌ترين عناصر آن خالي مي‌شود و براي دفن «نفرتيتي» آماده مي‌شود.

اين مصرشناس تاكيد مي‌كند كه شواهد جديد مؤيد اين نظريه است كه مقبره توت عنخ آمون صرفاً بخش بيروني يك مقبره بسيار بزرگ‌تر است كه براي نفرتيتي ساخته شده و توالي اتافك‌هاي دفن فراتر از چيزي است كه در حال حاضر ديده مي‌شود.

او در سال ۲۰۱۵ نيز استدلال كرده بود كه تصاوير با وضوحِ بالا از مقبره «توت عنخ آمون» خطوطي را در زير سطوح گچ‌كاري شده ديوارهاي رنگ‌آميزي نشان مي‌دهد كه نشان‌دهنده درهاي ناشناخته در اين اتاقك است. اگرچه كارشناسان احساس كردند كه اسكن‌ها بي‌نتيجه هستند، اما مطالعات جديد از جمله تصويربرداري حرارتي و تجزيه و تحليل رشد قالب، اطلاعات بيشتري را در مورد نظريه دفن موميايي «نفرتيتي» در فضايي مجزا در كنار «توت عنخ آمون» را در اختيار قرار خواهد داد. 

«نفرتيتي» ‌به همراه همسرش فرعون «آمن‌هوتپ چهارم» حدود سه‌هزار و سيصد سال پيش بر مصر حكومت كرد. «آمن‌هوتپ چهارم» ‌كشور را از چند خداپرستي به كشور پرستنده «آتون»، ايزد مصر باستان تبديل كرد و نامش را از «آمن‌هوتپ چهارم» ‌به «آخناتون»، به معناي «نافع آتون» ‌تغيير داد. پس از درگذشت «آخناتون» فرهنگ سنتي مصر بار ديگر احيا شد و بيشتر بناهاي يادبود «آخناتون» تغيير داده شدند و يا ويران شدند. نام او از فهرست فرمانرواياني كه در اين قلمرو نگهداري مي‌شد خط زده شد و جزئيات درباره مكان دفن او و «نفرتيتي» نيز نامشخص ماند.

مقالات ديگر:وكيل در پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۶:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

اطلاعيه قوه قضائيه درباره زندان اشنويه

برترين ها:قوه قضائيه هجوم اغتشاشگران به زندان مركزي شهر اشنويه و آزاد كردن زندانيان را تكذيب كرد.

مهر نوشت: قوه قضائيه هجوم اغتشاشگران به زندان مركزي شهر اشنويه و آزاد كردن زندانيان را تكذيب كرد.

به گزارش قوه قضائيه، طي روزهاي گذشته و به طور ويژه شب گذشته بود كه رسانه‌هاي وابسته به جريان معاندين مدعي بروز اتفاقاتي از جمله از دست خارج شدن كنترل شهر اشنويه شدند.

مقالات بيشتر:مركز مشاوره كودك و نوجوان مرزداران

در همين رابطه پيگيري‌هاي مركز رسانه قوه قضائيه از دادگستري آذربايجان غربي نشان مي‌دهد، در روزهاي اخير اغتشاشگران به ۳ پايگاه بسيج در شهر اشنويه حمله كرده‌اند كه در پي اين اقدامات ضد امنيتي چندين نفر دستگير شده‌اند و كنترل شهر به صورت كامل با نيروهاي انتظامي بوده و شرايط كاملاً عادي است.

همچنين صبح امروز ادعاي ديگري با عنوان هجوم اغتشاشگران به زندان مركزي شهر اشنويه و آزاد كردن زندانيان در فضاي مجازي منتشر شده كه پيگيري‌ها نشان مي‌دهد اين خبر عاري از صحت است و در حال حاضر شهرستان اشنويه و زندان مركزي اين شهرستان در امنيت كامل به سر مي‌برند.

مقالات ديگر:وكيل كلاهبرداري تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۲۲:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

پوتين اعلام بسيج عمومي كرد

رئيس جمهور روسيه با اعلام بسيج نظامي محدود، گفت كشورهاي غربي به‌دنبال تضعيف، تجزيه و نابودي كامل روسيه هستند.

به گزارش مشرق،«ولاديمير پوتين» رئيس جمهور روسيه امروز (چهارشنبه) براي مناطقي از شرق اوكراين و دونباس كه خواستار برگزاري همه‌پرسي جهت پيوستن به فدراسيون روسيه هستند، به سخنراني تلويزيوني پرداخت.

طبق گزارش‌ها،‌ پوتين در اين سخنراني ضمن اعلام بسيج نظامي محدود، گفت فقط شهرونداني كه دوره‌هاي آموزش‌هاي پايه نظامي را گذرانده‌اند به حضور اجباري در ارتش فراخوانده مي‌شوند و سپس آموزش‌هاي بيشتري مي‌بينند.

به نوشته خبرگزاري «اسپوتنيك»، وي با بيان اينكه فرايند بسيج نظامي و فراخواني شهروندان به ارتش از همين امروز شروع مي‌شود، اعلام كرد كه اين سخنراني او در مورد حفاظت از حاكميت و يكپارچگي روسيه و حمايت از تمايل شهروندان براي تصميم‌گيري در مورد آينده خود خواهد بود.

رئيس جمهور روسيه با اشاره به سياست تهاجمي بخشي از نخبگان غربي كه با تمام توان براي حفظ هژموني خود تلاش مي‌كنند، توضيح داد: «غرب در تلاش است تا مراكز توسعه مستقل را سركوب كرده تا كشور ما را ويران كند».

مقالات بيشتر:روانشناس كودك و نوجوان آرياشهر

طبق اين گزارش، پوتين با بيان اينكه هدف غرب تضعيف، تجزيه و نابودي روسيه است، اظهار داشت: «آنها مستقيماً مي‌گويند كه در سال ۱۹۹۱ توانستند اتحاد جماهير شوروي را از بين ببرند و اكنون زمان روسيه است».

وي با بيان اينكه رژيم كي‌يف شهرك‌سازي در منطقه دونباس را رها كرده و مدعي دستيابي به سلاح اتمي و حمله به شبه‌جزيره كريمه است، ادامه داد: «اهداف عمليات ويژه بدون تغيير باقي مي‌ماند، زيرا جمهوري لوهانسك به‌طور كامل آزاد شده و جمهوري دونتسك نيز تا حدي آزاد شده است».

رئيس جمهور روسيه درباره برگزاري همه‌پرسي الحاق مناطق دونباس به اين كشور، اضافه كرد: «روسيه نمي‌تواند افراد نزديك به خود را تحويل دهد تا توسط جلاد تكه تكه شوند و به تمايل آنها براي تعيين سرنوشت پاسخ نمي‌دهد».

به نوشته وبگاه «ريانووستي»، پوتين با بيان اينكه فرمان بسيج بخشي از نيروهاي نظامي را امضا كرده، گفت:‌ «فرمان بسيج جزئي تدابير بيشتري براي دفاع از كشور در نظر گرفته است. به دولت دستور داده شد تا حمايت‌ها از ارتش را بيشتر كرده و بودجه نظامي را افزايش دهد».

وي در ادامه اظهاراتش درباره رويكرد روس‌هراسانه كشورهاي غربي اضافه كرد: «غرب از تمام خطوط قرمز عبور كرد و سياستمداران غيرمسئول در مورد تامين سلاح و تجهيزات تهاجمي به اوكراين براي حمله به خاك روسيه صحبت مي‌كنند. غرب با استفاده از سلاح‌هاي كشتار جمعي عليه روسيه، باج‌گيري اتمي مي‌كند».

رئيس جمهور روسيه ادامه داد: «نقشه‌هاي ضد روسي در اوكراين وجود داشت و مردم اوكراين را عليه مسكو برانگيختند. آنها قصد داشتند عليه دونباس عمليات انجام دهند و به كريمه حمله كنند، بنابر اين ما عملياتي را در دونباس انجام داديم».

 

طبق اين گزارش، پوتين درباره عمليات نظامي ويژه روسيه در شرق اوكراين توضيح داد: «كساني كه در دونباس مي‌جنگند قهرمانان حرفه‌اي و داوطلباني هستند كه از روسيه و دونباس دفاع مي‌كنند. نيروهاي ما بر اساس برنامه تعيين‌شده، بخش بزرگي از سرزمين‌هاي خرسون و زاپروژيا را آزاد كرده‌اند».

وي با بيان اينكه رژيم كي‌يف از غرب دستورهايي براي تضعيف پيشنهادات مسالمت‌آميز گرفته، اظهار داشت: «شهروندان مناطق آزادشده نمي‌خواهند تحت حاكميت نازي‌ها باشند. ما نمي‌توانيم مردم سرزمين‌مان را رها كنيم، به همين دليل است كه پارلمان دونباس تصميم گرفت به همه‌پرسي براي تعيين سرنوشت و الحاق به روسيه متوسل شد».

رئيس جمهور روسيه ضمن اشاره به اينكه آمريكا، آلمان و ديگر كشورهاي غربي دستوراتي عليه روسيه به كي‌يف مي‌دهند، تاكيد كرد: «تهديد كردن نيروگاه زاپروژيا[با حمله به اين منطقه] يك تهديد اتمي است و مسكو هم داراي سلاح اتمي است؛ ما از همه ابزارها براي محافظت از خاك روسيه استفاده خواهيم كرد».

به نوشته وبگاه «راشاتودي»، پوتين با بيان اينكه هركسي سرزمين و وحدت روسيه را تهديد كند، با آنها مقابله خواهد شد، افزود: «روسيه به برگزاري همه‌پرسي در مناطق دونتسك، لوهانسك، خرسون و زاپروژيا كمك خواهد كرد و امنيت آنها را تضمين مي‌كند».

وي درباره ادعاهاي مقامات غربي مبني بر نزديك‌بودن رويارويي اتمي با روسيه هشدار داد: «ما به كساني كه از سلاح اتمي دم مي‌زنند هشدار مي‌دهيم كه ممكن است باد به سمت آنها بوزد! اگر تماميت ارضي روسيه به خطر بيافتد از همه ابزارهاي موجود استفاده خواهد شد و اين يك دروغ نيست.».

طبق گزارش‌ها، رئيس جمهور روسيه با بيان اينكه عمليات نظامي در شرق اوكراين يك حمله پيشگيرانه بود، تصريح كرد: «ما تضمين مي‌كنيم كه همه پرسي در مناطق اوكرايني كه مي‌خواهند به روسيه بپيوندند برگزار شود. داوطلبان در اوكراين بايد سلاح‌هاي لازم را داشته باشند».

پوتين با تكرار اين مسئله كه غرب مي خواهد كشور روسيه را كاملا نابود كند، خاطرنشان كرد: «كي‌يف از مزدوران و ساير داوطلبان به رهبري ناتو استفاده مي‌كند. غرب خواهان صلح بين روسيه و اوكراين نيست».

وي همچنين افزود: «من از دولت خواستم كه به داوطلباني كه در دونباس مي‌جنگند، وضعيت قانوني بدهد. روسيه در معرض تهديد سلاح‌هاي اتمي [غرب و ناتو] است ولي ما هم سلاح‌هاي كشتار جمعي عليه تسليحات غربي داريم».

مقالات ديگر:ايمپلنت دندان

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۵:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

پس از «جدايي» عاطفي، «پروفايل» طرف مقابل را چك نكنيد!

خبرفوري:يك روانشناس گفت: گاهي افراد با اتمام يك رابطه عاطفي همچنان پروفايل و آنلاين بودن يا نبودن طرف مقابل در شبكه‌هاي اجتماعي مجازي را چك مي‌كنند، پيشنهاد مي‌كنيم شماره طرف مقابل را حذف كنند تا دائما با چك كردن پروفايل، خاطرات پيشين را زنده نگه ندارند.

دكتر محمد ابراهيم تكلو با بيان اينكه پس از پايان يك رابطه عاطفي نگه داشتن متعلقاتي كه از آن فرد داريم منجر به درگيري ذهني با خاطرات يك رابطه تمام شده مي‌شود، اظهار كرد: پس از جدايي و پايان رابطه معمولا اشياء، وسايل و يادگاري‌هاي رابطه تمام شده و حتي عكس‌هاي طرف مقابل مي‌تواند براي افراد درگيري ذهني و فكري بيشتري ايجاد كند و از اين رو حتي اگر افراد دوست ندارند آن وسايل و اشياء را از بين ببرند بهتر است آنها را براي مدتي از مقابل چشمان خود دور نگه دارند تا شرايط برايشان عادي شود.

مقالات بيشتر:ترك اعتياد شمال تهران

اين روانشناس تصريح كرد: بهتر است پس از جدايي حداقل براي مدتي اشياء و وسايل و حتي تصاوير و موزيك‌هايي كه ما را به ياد آن فرد مي‌اندازد از چشم و گوش خود دور نگه داريم تا روند جدايي طي شود و اينگونه در پروسه جدايي افراد كمتر اذيت شوند.

وي با بيان اينكه پس از اتمام يك رابطه عاطفي ابتدا بايد تحليلي درست از خود و رابطه داشته باشيم، ادامه داد: پس از اتمام يك رابطه عاطفي بايد به اين سوالات پاسخ دهيم كه دليل انتخاب اين فرد چه بوده است؟، چرا وارد اين رابطه شديم؟، اين رابطه از اول درست بوده است يا خير؟، اگر درست بوده چرا به پايان رسيد؟، اگر اين رابطه از ابتدا درست نبود پس چرا اين رابطه را شروع كرديم؟، مسائل و مشكلات خود و طرف مقابل در اين رابطه و علت به پايان رسيدن رابطه چه بوده است؟. با اين سوالات مي‌توان به بينشي درباره رابطه پيشين و رفتار خود و طرف مقابل برسيم.

به گفته تكلو، حدود شش ماه زمان مي‌برد تا افراد پس از جدايي بتوانند رابطه پيشين را فراموش كنند و اگر براي سپري كردن اين مدت از كمك روانشناسان و مشاوران استفاده كنند اين فرآيند با كيفيت و سرعت بيشتري انجام مي‌شود.

اين روانشناس همچنين به ضرورت تحليل رابطه عاطفي پايان يافته براي عدم تكرار اشتباهات در ارتباطات بعدي تاكيد كرد و افزود: تا زماني كه به يك بينش و خودشناسي درباره خود و ارتباط با جنس مخالف نرسيم احتمال اينكه در ارتباطات بعدي خود يعني چه در هنگام آغاز رابطه و انتخاب فرد و چه در ادامه رابطه و در دل رابطه اشتباه و خطا كنيم زياد است چراكه نداشتن مهارت و سواد ارتباطي مي‌تواند براي افراد آسيب رسان باشد.

وي در پايان سخنان خود تاكيد كرد: گاهي بايد يك رابطه را به اتمام برسانيم اما خود را گول زده و آن رابطه آسيب رسان را ادامه مي‌دهيم و خود را وارد بازيهاي رواني و ذهني مي‌كنيم. بايد اين واقعيت را بپذيريم كه تمام رابطه‌ها قرار نيست به سرانجام برسند.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج نازي آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۰۱:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

سردار رحيمي: شلوار مهسا اميني مشكل داشت/ هيچ مشاجره‌اي نبوده/ سال‌هاست گشت ارشاد نداريم!

فرمانده انتظامي تهران بزرگ توضيحات جديدي درباره ماجراي مهسا اميني ارائه كرد و گفت: گشت ارشاد به ۹۰ درصد كساني كه ارشاد مي‌شوند فقط تذكر مي دهد، ۹ درصد داخل ون تذكر گرفته و يك درصد هم به مقر منتقل مي‌شوند.

آفتاب‌‌نيوز :

رئيس پليس پايتخت در مورد حادثه رخ داده براي مرحوم مهسا اميني توضيحاتي ارائه كرد.

سردار حسين رحيمي رئيس پليس تهران بزرگ در نشست خبري با اصحاب رسانه ضمن ابراز همدردي با خانواده اميني توضيحاتي در خصوص حادثه رخ داده براي مرحوم مهسا اميني ارائه كرد.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي تهران

سردار حسين رحيمي رئيس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ضمن تسليت به مناسبت فوت مهسا اميني گفت: اين حادثه براي پليس نيز ناگوار بود و ما هميشه به دنبال اين بوديم تا اينگونه اتفاقات رخ ندهد.

وي ادامه داد: در تهران بزرگ ۱۵ الي ۱۷ هزار مراجعه كننده به مقر‌هاي مختلف پليس از آگاهي، كلانتري‌ها و راهنمايي رانندگي و… وجود دارد و ممكن است اين گونه حوادث براي مراجعه كنندگاني كه داراي كسالت هستند رخ دهد.

رحيمي با بيان اينكه پليس يكي از مجموعه‌هايي است كه بيشترين ارتباط را با مردم دارد گفت: مردم براي تأمين خواسته‌هاي خود به طور مرتب و با توجه به تنوع مأموريتي كه بر عهده پليس است به مجموعه آن مراجعه مي‌كنند.

سال هاست گشت ارشاد نداريم

رئيس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ با اشاره به شرح حادثه براي مهسا اميني گفت: سال‌ها است كه گشت ارشاد نداريم بلكه گشت‌هاي امنيت اجتماعي و اخلاقي در تهران وجود دارد و اين‌ها به معناي كنترل اخلاق و امنيت هستند و مطابق با وظيفه ذاتي و قانون بر عهده پليس گذاشته شده است.اين نيرو‌ها در نقاط مختلف تهران وظايفي را بر عهده دارند و مأموريت‌هاي خود را انجام مي‌دهد و شكل كار اين مأمور هابه گونه‌اي است كه بخشي را همان ابتدا تذكر مي‌دهند كه اين عدد بالغ بر ۹۰ درصد است و معمولاً افراد رعايت مي‌كنند.

رحيمي اظهار كرد: از ۱۰ درصد باقيمانده ۹ درصد در ون‌ها سوار مي‌شوند و در آنجا تذكرات لازم به آن‌ها داده مي‌شود و آن‌ها نيز معمولاً تمام اين موارد را رعايت مي‌كنند. يك درصد باقي مانده نيز به عنوان مصاديق بدپوششي در حدي كه قابل تردد در خيابان‌ها نيست به مقر پليس امنيت اخلاقي انتقال داده مي‌شوند.

رئيس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ بيان كرد: در مقر پليس امنيت اخلاقي نيز ديگر بحث بازداشت وجود ندارد و اين افراد همگي در سالني وارد مي‌شوند و تعدادي از همكاران خانم ما به عنوان مشاور با مدرك تحصيلي ليسانس و فوق ليسانس و دكترا آموزش كوتاه ۳۰ دقيقه‌اي براي دختران برگزار مي‌كنند و در اين آموزش قانون را به آن‌ها يادآور مي‌شوند.

 

وي ادامه داد: اين قانون درباره چگونگي تردد در شهر‌ها است و اين مشاوران مطابق با قانون توضيح مي‌دهند كه اين افراد خطايي انجام داده‌اند و برايشان كلاس آموزشي برگزار مي‌شود.

تهمت زنندگان را به آن دنيا واگذار مي‌كنيم

سردار رحيمي تصريح كرد: اميدواريم آن‌هايي كه اين تهمت‌هاي ناجوانمردانه را به پليس مي‌زنند را به آن دنيا واگذار مي‌كنيم، اما تمامي كار پليس و گشت پليس امنيت اجتماعي و اخلاقي ايجابي است و حتي اين نكته را گفتيم كساني كه شئونات اسلامي و عرفي را در جامعه رعايت نكرده‌اند خلافي را مانند خلاف راهنمايي و رانندگي مرتكب شده‌اند.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ ادامه داد: ممكن است هر فردي پشت فرمان بنشيند حواسش نباشد و خطايي را انجام دهد و در آن زمان جرمي مرتكب نشده است بنده شخصاً ساعت‌هاي طولاني با همكاران خود موارد توضيحي را به تك تك افرادي كه در خيابان‌ها در حال فعاليت هستند گفته‌ام و حتي بيان كرده‌ام تمامي افرادي كه براي توضيح و آموزش منتقل مي‌شوند خواهران و دختران ما هستند.

وي با بيان اينكه اين روز‌ها مشاهده مي‌كنيم موارد و حرف‌هايي گفته مي‌شود، اظهار كرد: اگر ما اقداماتي را انجام مي‌دهيم مطابق با وظايف قانوني است كه بر عهده پليس گذاشته شده است، مگر مي‌شود در ابعاد مختلف امنيت جامعه را تعطيل كرد؟ حتي يك تعلل كوچك در ابعاد و سطوح مختلف امنيتي تمام جامعه را تحت تأثير قرار مي‌دهد و امنيت را بر هم مي‌زند امنيت تهديد بردار نيست و داراي سطوح مختلفي است.

سردار رحيمي گفت همانطور كه در عرض ۴۸ ساعت بزرگترين سرقت تاريخ كشور را كشف كرده و سارقين آن را دستگير مي‌كنيم و به همان صورت كه قمه كش و خفتگير بزرگراه نيايش را در كمتر از ۲۴ ساعت و هم دست او را دو روز پيش دستگير كرديم و به همان شكلي كه سالي هزار تن مواد مخدر را كشف مي‌كنيم و به همان شكل كه پليس با ركن اصلي مقابله با قاچاق كالا كه صنايع كشور و مراكز كالاي كشور را دچار چالش مي‌كند مبارزه مي‌كند درباره امنيت اجتماعي هم اقدام مي‌كند.

خانم اميني در ون تا رسيدن به مقر پليس چند بار شوخي و خنده داشته است

وي با اشاره به مرحوم مهسا اميني گفت: وي در پارك طالقاني در حال قدم زدن بوده است كه با گشت امنيت اخلاقي پليس روبرو مي‌شود و از نظر تيم پليس اين چهار خانوم داراي وضعيت مناسبي نبوده‌اند به سه نفر تذكر داده شده كه مشكلشان برطرف شده است.

رئيس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ ادامه داد همراه خانم اميني سه خانم و دو آقاي ديگر حضور داشته‌اند و پليس به آن‌ها اعلام كرده است كه بايد به پليس امنيت اخلاقي مراجعه كنند و يك نفر بايد لباس مناسب براي خانم اميني بياورد و و چند دقيقه در محل پليس امنيت اخلاقي بنشيند تا تذكرات و آموزش‌هاي قانوني به او داده و سپس به خانواده تحويل داده شود.

رحيمي با بيان اينكه سه نفر مشكل‌شان در همان محل و لحظه برطرف شد، گفت: فقط خانم اميني به مقر پليس امنيت اخلاقي در ساعت شش و نيم روز سه شنبه هفته پيش مراجعه مي‌كند. وي توسط ۵ خانم ديگر و يك همكار خانم ما كه در ون بوده‌اند به پليس امنيت اخلاقي منتقل مي‌شوند. با دو نفر از خانم‌هايي كه در كنار مهسا اميني نشسته بودند صحبت كرده‌ايم و گفتند كه خانم اميني تا رسيدن به مقر پليس نيز درون ون چندبار شوخي و خنده داشته است. حتي چينش صندلي‌هاي ون به گونه‌اي است كه بتوان در همانجا كلاس آموزشي برگزار كرد، اما اين خانم‌ها وارد كلاس مقر شده‌اند و تا زماني كه كلاس كامل بشود و استاد وارد كلاس شود كمي زمان مي‌برد و در طول روز چندين كلاس برگزار مي‌كنيم و اين خانم‌ها گروه گروه در كلاس‌ها وارد مي‌شوند و تا زمانيكه كلاس برگزار شود و خانواده براي شما لباس بياورند. وي از جاي خود بلند مي‌شود و با يكي از همكاران خانم ما كه نظم و انضباط سالن را تأمين مي‌كند صحبت مي‌كند و سوالي مي‌كند و به يكباره حالش به هم مي‌خورد.

 

شلوار يا ساپورتي كه پايش بوده داراي ايراد بوده است

رئيس فرمانده انتظامي تهران بزرگ گفت: خانم اميني از همكار ما سوال كرده كه وضع ظاهري او چه مشكلي دارد و همكار ما به او مي‌گويد شلوار يا ساپورتي كه پايش بوده است داراي ايراد بوده و زماني كه مانتويش باز مي‌شود مشكل دارد و بر همين اساس بايد تعويض شود و در همان زمان خانم اميني حالش به هم مي‌خورد و كمتر از يك دقيقه پرستار و بهيار پليس كه مقيم سالن بوده‌اند بالاي سر خانم اميني حاضر مي‌شود و كار رسيدگي به وضعيت او را شروع مي‌كنند.

سردار حسين رحيمي فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سوال خبرنگاري درباره اينكه معيار پليس براي بدحجابي يك نفر چيست، گفت: ملاك حجاب براي خانم‌هايي كه در خيابان حاضر مي‌شوند را خانم‌ها بايد بدانند آن‌ها نمي‌توانند با يك ساپورتي كه اگر مانتويش باز شود چهره قشنگي نخواهد داشت در خيابان حاضر شوند. ممكن است خانم‌ها و آقايان در منزل لباسي بپوشند كه آن اشكالي ندارد، اما آن‌ها نمي‌توانند در مكان عمومي با آن پوشش حاضر شوند. همانطور كه در فرانسه اگر روسري بر سر خانم‌ها باشد از خدمات اجتماعي و تحصيل بهره‌مند نخواهند شد. من زماني كه در راهنمايي و رانندگي حضور داشتم يك دختر و پسر جواني به من مراجعه كردند و گفتند كه ماشين آن‌ها به دليل خلاف‌هايي توقيف شده است و تخلف نيز به معناي توقيف خودرو است.

فرماندهي انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به سوال ديگري درباره مجهز شدن البسه نيرو‌هاي گشت امنيت اخلاقي به دوربين گفت: پيش از اين حادثه نيز نيرو‌هاي پليس به دوربين البسه مجهز بوده‌اند، اما ممكن است گاهي تعلل كنند. در اين حادثه، اما نيرو‌هاي پليس مجهز به دوربين البسه نبوده‌اند.

پليس حتي يك تلنگر هم به خانم اميني نزد

فرمانده انتظامي تهران بزرگ در پاسخ به اين سوال كه آيا در لحظه دستگيري نيز لباس خانم اميني مناسب بوده است يا خير، گفت: نه لباس او مناسب نبوده است همانطور كه گفتم در لحظه دستگيري چهار خانم و دو آقا حضور داشته اند كه سه نفر از آن‌ها در لحظه دستگيري موضوعشان برطرف شده و بايد بگويم كه هيچ بحثي بين خانم اميني و ديگر خانم‌ها و آقايان با پليس رخ نداده است.

وي گفت: فيلم نيم ساعت است و تيكه‌اي از فيلم كه خانم اميني اعتراض مي‌كند و حرف خود را ميزند را نشان داده ايم، اما تمامي فيلم‌ها را به خانواده وي از لحظه‌اي كه در پليس امنيت اخلاقي وارد مي‌شود نشان داده‌ايم.

سردار رحيمي گفت: خانواده مهسا اميني براي ما محترم هستند و ما در مراسم وي شركت كرده‌ايم و شخص فرمانده انتظامي كل كشور اولين نفري بود كه با خانواده مرحوم اميني همدردي كرد و با هماهنگي پليس بود كه خانم اميني به نزديكترين بيمارستان در مقر پليس امنيت اخلاقي منتقل شد.

فرمانده انتظامي تهران بزرگ تصريح كرد: ما هر چه در توان داشتيم براي نگه داشتن مهسا اميني به كار برديم و او را به نزديك ترينبيمارستان و حتي بيمارستان خصوصي منتقل كرديم. تمام صحبت‌هايي كه در فضاي مجازي درباره علت مرگ مهسا اميني منتشر مي‌شود كذب محض است و از مردم مي‌خواهيم به اين شايعات توجه نكنند و اجازه دهند پزشكي قانوني نظر علمي و رسمي خود را منتشر كنند.

رئيس فرماندهي انتظامي تهران بزرگ گفت: ما به عنوان پليس هيچ قصور تقصيري نداشتيم و حتي تلنگر نيز به خانم اميني زده نشده است.

مقالات ديگر:سالن عقد شيك

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۱۴:۵۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

ارسال پيامك جعلي و تبليغات كذب كلاهبرداران در ايام اربعين

رئيس پليس فتا استان كردستان در خصوص ارسال پيامك جعلي به زائران اربعين و شايعات بي پايه و اسال در اين ايام هشدار داد

پايگاه اطلاع رساني پليس فتا : سرهنگ مهدي دانش پور، رئيس پليس فتا استان كردستان اظهار داشت مجرمان سايبري در ايام اربعين اقدام به ارسال پيامك جعلي حاوي لينك براي شهروندان با موضوعات مختلفي اعم از ثبت نام قطعي، اخذ بيمه با بالاترين تعهد مالي ، فروش لوازم ارزان قيمت سفر و دريافت نذورات مي نمايند  و با كليك كردن روي اين لينك ها، بدافزارهايي روي گوشي افراد فعال كه با وارد كردن اطلاعات بانكي، حساب آن‌ها خالي مي‌شود.

رئيس پليس فتا كردستان ضمن بيان اين مطلب كه  شهروندان هرگونه خروج از كشور را از طريق مبادي قانوني و معتبر انجام دهند، گفت: لازم است شهروندان وجه مربوط به نذورات را نيز به شماره حساب هيئت‌هاي مذهبي و مؤسسات خيريه معتبر و شناخته شده واريز نمايند و براي پيشگيري از سرقت يا هرگونه سوءاستفاده از اطلاعات كارت‌هاي بانكي شان ،  از مراجعه به لينك‌هاي درگاه پرداخت بانكي منتشر شده در فضاي مجازي اكيدا" خودداري كنند

مقالات بيشتر:مركز مشاوره كودك و نوجوان آرياشهر

وي افزود : زائران  صرفاً به اطلاعيه هاي ستاد مركزي اربعين و شرايط تعيين شده توسط سازمان حج و زيارت در سامانه سماح استناد كرده و از توجه به شايعات بي پايه و اساس و اخبار منابع غير رسمي اجتناب كنند

رئيس پليس فتا كردستان بيان داشت: مركز فوريت‌هاي سايبري پليس فتا به شماره 096380 و سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir به صورت ۲۴ ساعته آماده دريافت گزارش‌هاي شهروندان در حوزه فضاي مجازي مي‌باشد.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۱۹:۱۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

مدارس نوبتي خواهند شد

بنابر گفته يوسف نوري وزير آموزش و پرورش، در مهرماه ، كل مدارس و تمام مراكز پيش از دبستان، دانشگاه‌هاي فرهنگيان و شهيد رجايي فعاليت خود را به صورت حضوري آغاز خواهند كرد.

به گزارش سلام نو به نقل از ايسنا، يوسف نوري ، توضيحاتي پيرامون ميزان آمادگي وزارت آموزش و پرورش براي بازگشايي مدارس در مهرماه ارائه و اظهار كرد: پروژه مهر از چندماه گذشته كليد خورده است و همكارانم ساماندهي مدارس و نيروي انساني را انجام داده‌اند.

وي افزود: يك سري مشكلات در طول مسير داشتيم، به عنوان مثال سامانه‌هاي خوبي  نداريم، سامانه‌هايي كه از اول، نبودشان از بودشان بهتر بود. پورتال آموزش و پرورش، مناسب نبود كه به‌تدريج در حال بهبود است.

مقالات بيشتر:ترك اعتياد شمال تهران

تمهيدات درسي آماده شده‌اند

وزير آموزش و پرورش با بيان اينكه كلاس‌هاي درس آماده شده‌اند گفت: به نظر مي‌رسد كمبود فضاي آموزشي نداشته باشيم، اما خب همچنان در بين همين مدارس موجود مدرسه كانكسي و فضاي نيازمند مقاوم‌سازي و بازسازي هم داريم اما در مجموع تمهيدات به گونه‌اي فراهم شده است كه ابتداي سال تحصيلي مشكل فضاي دانش‌آموزي نداشته باشيم.

نوري ادامه داد: اگر هم مشكل فضا وجود داشته باشد از طريق دونوبتي كردن مدارس بايد مشكل حل شود. 

وي درباره تامين نيروي آموزشي نيز اظهار كرد: براي تامين نيروي انساني تمهيد مقدمات شده است تا مشكلي در اين زمينه نداشته باشيم. امسال را با كلاس بدون معلم شروع نخواهيم كرد.

چالش ۷۵۰ هزار دانش‌آموز بازمانده از تحصيل

وزير آموزش و پرورش افزود: از جمله مشكلاتي كه داريم مي‌توان به بازماندگان از تحصيل اشاره كرد. از ۹۰۸ هزار بازمانده، در سال گذشته ۱۶۴ هزار نفر به مدرسه برگشتند. اكنون هم دوستانم تلاش مي‌كنند با همكاري معاونت محروميت‌زدايي كه در معاونت اول رياست جمهوري مستقر است ساير دانش آموزان را به مدرسه برگردانند.

كتاب‌هاي درسي به موقع به دست دانش‌آموزان مي‌رسند

نوري با بيان اينكه كتاب‌هاي درسي چاپ شده‌اند و به موقع در اختيار دانش‌آموزان قرار مي‌گيرند گفت: فعاليت‌هاي مربوط به رتبه‌بندي معلمان نيز در حال انجام است و به نظر مي‌رسد مشكل حادي براي بازگشايي نداشته باشيم. هرچند بررسي‌ها و لكه‌گيري‌ها همچنان در حال انجام است تا اگر مشكلي وجود داشت در مدت باقي مانده مرتفع شود.

وي درباره آمار دانش‌آموزان در سال تحصيلي جديد اظهار كرد: چون بازماندگان را وارد چرخه كرديم امسال حدود ۱۶ ميليون دانش‌آموز خواهيم داشت. البته با مشخص شدن آمار دقيق دانش‌آموزان اتباع احتمالا آمار كمي بيشتر از ۱۶ ميليون خواهد شد. 

وزير آموزش و پرورش همچنين اعلام كرد كه جامعه معلمين رسمي و پيماني ما حدود ۹۷۰ هزار نفر هستند. علاوه بر آن حدود ۲۰ هزار خريد خدمات و ساير داريم و مجموع آمار پرسنل به حدود يك ميليون نفر مي‌رسد كه البته به جز مدارس غيردولتي است. پيش‌بيني مي‌شود در مدارس غيردولتي حدود ۲۰۰ هزار نفر مشغول خدمت و تدريس باشند. در دوره پيش از دبستان و مهدكودك‌ها نيز تعدادي از همكاران مشغول به كار هستند.

مدارس امسال حضوري خواهند شد

نوري همچنين با تاكيد بر اينكه مدارس امسال حضوري هستند تاكيد كرد: خيلي از بنده سوال مي‌كنند كه آيا مدارس حضوري است يا خير. بنده تعحب مي‌كنم؛ از روزي كه آمدم گفتم مدارس بايد حضوري باشد. اين گفته برآمده از مطالعات مختلف بود. ما دو مرتبه هم براي بازگشايي حضوري خيز برداشتيم كه موفق نشديم و جامعه آماده نبود اما در نهايت و در خيز سوم، همه با هم متفق بوديم و بازگشايي حضوري بعد از عيد انجام شد و خوشبختانه بعد از اينكه مدارس را باز كرديم، كرونا هم كم شد.

وي تصريح كرد: بنابراين در مهرماه دانشگاه‌هاي فرهنگيان و شهيد رجايي، كل مدارس و تمام مراكز پيش از دبستان فعاليت خود را به صورت حضوري آغاز مي‌كنند.

توصيه به معلمان براي تزريق دوز يادآور واكسن كرونا

وزير آموزش و پرورش درباره ضرورت انجام واكسيناسيون جهت حضور در مدرسه نيز گفت: واكسيناسيون دانش آموزان اجباري نبود اما خب درصد بسيار بالايي واكسن را تزريق كردند و تا آخرين گزارشي كه داشتم تا ۹۶ درصد دز اول را گرفته بودند و حالا هم با توجه به اينكه منوط شده بود واكسن بزنند و بعد وارد مدرسه شوند تا همكارانم كنترل بيشتري را به جهت سلامت خود دانش آموزان داشته باشند.

نوري ضمن بيان اين توصيه كه همكاران دز يادآور تزريق كنند گفت: بنده خودم دز چهارم را تزريق كردم و به همكارانم سفارش مي‌كنم حتما تزريق دز يادآور را انجام دهند. معلمان جزو اقشاري بودند كه بالاترين ميزان تزريق واكسن را داشتند.

وي با اشاره به اينكه قبلا نسبت هر مراقب سلامت به ازاي دانش‌آموزان، يك به ۷۵۰ بود كه با مجوز جذب مربيان بهداشت اين نسبت به يك به ۴۸۰ رسيده است گفت: امسال هم ۳۵۰ نفر ورودي دانشگاه به عنوان معلم بهداشت مدارس خواهيم داشت. اين دو اقدام اساسي از جهت شاخص ها و تربيت معلم بود. هرچند همچنان كسري معلم بهداشت خواهيم داشت. 

وزير آموزش و پرورش افزود: اعتبارات سرانه‌اي هم براي مدارس داريم كه از طريق معاونت تربيت بدني به مدارس ابلاغ خواهد شد.  ستاد كرونا ۱۸۰ ميليارد تومان تخصيص داد و خود ما هم اعتباراتي را ابلاغ كرديم كه زمينه ضدعفوني و تهيه ملزومات بهداشتي لازم فراهم شود.

مقالات ديگر:سالن زيبايي پرديس


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۹:۲۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

دادگاه زورگير بزرگراه نيايش برگزار شد

جزئيات برگزاري دادگاه متهم زورگير بزرگراه نيايش با حضور ۴۰ شاكي برگزار شد و نماينده دادستان در اين جلسه گفت: متهم به ۱۰۰ فقره سرقت زورگيري اعتراف كرده است.

به گزارش سلام نو به نقل از مركز رسانه قوه قضائيه، قاضي صلواتي در دادگاه متهم زورگير بزرگراه نيايش گفت: براساس قانون، مجازات كشيدن سلاح به قصد جان و مال مردم محاربه‌ خواهد بود و حكمش اعدام است

امروز «شنبه ۱۹ شهريور» جلسه دادگاه رسيدگي به پرونده خفت‌گيري و سرقت مقرون به آزار با استفاده از سلاح سرد در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب و به رياست قاضي ابوالقاسم صلواتي برگزار شد.

مقالات بيشتر:دندانسازي در تهران

قاضي صلواتي با اشاره به اينكه اين جلسه از دادگاه با حضور مستشار، نماينده دادستان، شكات، متهم و وكيل وي برگزار مي‌شود، از نماينده دادستان خواست با حضور در جايگاه كيفرخواست متهم حبيب‌اللهي تبعه كشور افغانستان را قرائت كند.

نماينده دادستان با تشريح اتهامات متهم اظهار كرد: محاربه از طريق كشيدن سلاح سرد براي بردن اموال مردم و ناامن كردن جامعه، مباشرت در چند فقره سرقت مقرون به آزار، مشاركت در چندين فقره سرقت تلفن همراه در بزرگراه‌هاي آيت‌الله هاشمي (نيايش)، رسالت، شهيد چمران، شيخ فضل الله نوري، شهيد همت، شهيد باقري و محله‌هاي هلال احمر، يوسف‌آباد، پاسداران، ميدان كاج، تهرانپارس، شوش، خيابان‌هاي خيام جنوبي، حافظ، جانبازان، فلكه اول و دوم تهرانپارس و همچنين جنب چند ايستگاه مترو و بي‌آرتي؛ از اتهامات متهم پرونده است.

نماينده دادستان با بيان اينكه متهم به همراه همدست خود اقدام به سرقت تلفن همراه شهروندان مي‌كرده است، گفت: اقدامات متهم به نحوي بوده كه علاوه بر ايجاد رعب و وحشت با استفاده از سلاح قمه و چاقو عليه اموال مردم اقدام كرده و با ايجاد ناامني در سرقت تلفن‌هاي همراه شهروندان داشته است.

وي با بيان اين كه ۵۶ نفر از شكات متهم پرونده را شناسايي كرده‌اند، گفت: متهم در اقارير خود به ۱۰۰ فقره سرقت اعتراف كرده است.

در ادامه جلسه قاضي صلواتي از شكات براي اداي توضيحات به حضور جايگاه دعوت كرد.

يكي از شاكيان پرونده در توضيحات خود بيان كرد: در حال تردد در بزرگراه آيت الله هاشمي (ره) بودم، شيشه خودرو كمي پايين بود، در ترافيك گير كرده بودم كه لحظه‌اي ديدم كه يك نفر با قمه به درب خودروام ضربه مي‌زند.

شاكي ادامه داد: متهم از من تلفن همراهم را طلب كرد، از آنجايي كه در شوك بودم هيچ كاري نمي‌توانستم انجام دهم و ديدم كه متهم دست برد به سمت محفظه‌اي كه تلفن همراهم را در آن گذاشته بودم و آن را برداشت.

وي افزود: در ادامه متهم چند ضربه به خودروام وارد كرد كه بعدها زماني كه از شوك‌خارج شده بودم فهميدم كه جاكليدي خودروام شكسته و نصف كليد خودرو در داخل جايش باقي مانده است.

شاكي ديگري در خصوص نحوه سرقت تلفن همراهش گفت: ساعت ۲۲:۳۰ دقيقه در حال بازگشت از محل كار به خانه بودم كه ديدم دو نفر موتور سوار من را تعقيب مي‌كنند، ترسيدم و تلفن همراهم را داخل كيف گذاشته و كيفم را محكم گرفته بودم.

 

وي افزود: وارد ايستگاه اتوبوس سرسبز شدم، موتورسوارها هم من را رد كردند و رفتند كه همان لحظه تلفنم‌ زنگ خورد همين كه خواستم جواب دهم، ديدم همان موتورسوارها كه پشت ايستگاه پنهان شده بودند، تلفن همراهم را سرقت كردند.

در ادامه جلسه دادگاه چندين نفر ديگر از شكات نيز با حضور در جايگاه بيان كردند كه به وسيله سلاح سرد قمه تلفن‌هاي همراهشان توسط متهم به سرقت رفته است و از رياست جلسه دادگاه اعمال اشد مجازات عليه متهم را تقاضا كردند.

در ادامه جلسه قاضي صلواتي از متهم خواست تا با حضور در جايگاه از اتهامات وارده نسبت به خود دفاع كند.

قاضي صلواتي خطاب به متهم گفت: اتهام شما محاربه از طريق كشيدن سلاح سرد به قصد بردن اموال مردم و ايجاد ناامني و همچنين سرقت مقرون به آزار است، از اتهامات خود چه دفاعي داريد؟

متهم ضمن معرفي خود مدعي شد شكات را نميشناسد كه قاضي خطاب به وي گفت: تمام شكات در مواجهه حضوري در دادسرا جنابعالي را شناسايي كرده‌اند، همچنين فيلم‌هاي ارتكاب سرقت‌هاي شما موجود است!

در ادامه جلسه دادگاه، قاضي سوالاتي را از متهم نحوه انجام سرقت‌ها را پرسيد و وي نحوه انجام سرقت‌هاي خود و فروش اموال مسروقه با مشاركت همدستش را تشريح كرد.

پس از اخذ دفاعيات متهم، با اعلام قاضي صلواتي وكيل متهم با حضور در جايگاه از موكل خود دفاع و اظهارات خود را مطرح كرد.

در پايان جلسه نيز متهم مجددا با دستور قاضي در جايگاه قرار گرفت و گفت: از اقدام و اعمال مجرمانه‌اي كه مرتكب شده‌ام، پشيمان هستم و تقاضاي بخشش دارم.

قاضي صلواتي در اين جلسه دادگاه به كساني كه اقدام به جرايم خشن و سرقت‌هاي مقرون به آزار مي‌كنند و امنيت رواني جامعه را برهم مي‌زنند هشدار داد: براساس ماده ۲۷۹ قانون مجازات اسلامي، مجازات كشيدن سلاح به قصد جان، مال و ناموس مردم يا ارعاب آن‌ها به نحوي كه موجب ناامني در محيط شود، محاربه‌ خواهد بود و حكم محاربه نيز اعدام است.

قاضي صلواتي در پايان با اعلام ختم جلسه دادگاه بيان كرد حكم پرونده ظرف يك هفته آينده صادر و اعلام خواهد شد.

مقالات ديگر:روانشناس سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ شهريور ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۲:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع: