onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

برنامه هاي اموزشي اتي مهارت محور مي شوند

مديركل دفتر برنامه ريزي وتوسعه اجتماعي وزارت ورزش و جوانان خبرداد:
برنامه هاي اموزشي اتي مهارت محور مي شوند
مديركل دفتر برنامه ريزي وتوسعه اجتماعي با تاكيد بر برگزاري دوره هاي اموزشي و دانش افزايي مهارت محور از تداوم اين كلاس ها براي مديران ، روانشناسان ومشاوران حوزه ازدواج و خانواده خبرداد.
به گزارش پايگاه خبري وزارت ورزش و جوانان، اعظم كريمي كه در آيين اختتاميه دوازدهمين دوره ي ملي دانش افزايي مديران ، روانشناسان و مشاوران مراكز تخصصي ازدواج وخانواده سخن مي گفت ، اين نكته را متذكر شد در پايان هر دوره تلاش شده با نياز سنجي و بهره گيري از نقطه نظرات اساتيد اين حوزه ، دوره هاي جديد بامحتوايي متفاوت و كاربردي تر ار دوره هاي قبل برگزار شود.
وي توضيحاني را درخصوص فلسفه برگزاري دوره هاي دانش افزايي ارائه كرد و افزود : احساس كرديم مسائل مربوط به خانواده كاملا رو به تغيير است موضوعاتي كه شما مشاوران عزبزدر مراكز خود بسيار با ان مواجه هستيد كه شايد پيش از ان وجود نداشت.
مقالات ديگر: قاليشويي حكيميه
مديركل دفتر برنامه ريزي وتوسعه اجتماعي ياداور شد : زندگي متعير جهان امروز ،تاثير رسانه ها، تغيير سبك خانواده و شبكه هاي اجتماعي ، مسائل نوظهور را به وجوداورده است، اگر امروز به عنوان فعالان اين حوزه به موقع از آنها آگاه نشويم و نتوانيم تجربيات خودمان را به اشترتك بگذاريم مشكلات مرتفع نخواهد شد.
وي ادامه داد: بنابراين با يك نظر سنجي گسترده و نياز سنجي از سراسر كشور دوره هاي دانش افزايي شكل گرفت و هرباربه موضوع جديدي پرداخته شد و نويد اين راخواهيم داد كه درآينده تمركز دوره هاي دانش افزايي ما برروي مسايل كابردي و مهارت محور خواهدبود.
مقالات ديگر : محضر عقد شيك پونك
اعظم كريمي با اشاره به محدوديت هاي فضاي مجازي در برگزاري دوره هاي اموزشي برخط اظهار اميدواري كرد اين دوره هاي آموزشي بتواند بخشي از نيازهاي كارشناسان ، متخصصان، روانشناسان و مشاوران حوزه ازدواج وخانواده را فراهم ساخته باشد.
وي در بخشي ديگر از سخنانش بهره مندي از رسانه هاي نوين و فضاي مجازي توسط مشاوران و روانشاسان را مورد توجه قرار داد و گفت : متاسفانه خلا روانشناسان متخصص در فضاي مجازي و دربخش توليد محتواي كشور وجود دارد كه بايد اين مهم مورد توجه قرار بگيرد.
مديركل دفتر برنامه ريزي و توسعه اجتماعي استقبال از دوره هاي اموزشي و دانش افزايي به ميزباني آذربايجان شرقي را قابل توجه توصيف كرد و ادامه داد: حدود چهارصد وبيست مركز تخصصي در سراسر كشور فعال هستند كه بيش از ۳۵۰ نفر در اين دوره اموزشي و دانش افزايي شركت كردند .
وي اين استقبال را بيانگر علاقمندي اين قشر فرهيخته به دانش افزايي دانست و تصريح كرد : اين اقبال عمومي به ما انگيزه تداوم برگزاري اين دوره هاي دانش افزايي را با نگاه تخصصي تر داد.
كريمي خاطر درپايان از تمامي همكاران و فعالان برگزاركننده اين دوره هاي آموزشي قدرداني كرد.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲ مرداد ۱۴۰۰ساعت: ۰۱:۰۳:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

ضرورت حمايت از هنرمندان حوزه موسيقي در دوران كرونا

مشهد- ايرنا- رييس انجمن موسيقي خراسان رضوي گفت: هنرمندان و فعالان حوزه موسيقي استان در دوران سخت كرونا نيازمند حمايت و مديريت بحران در اين بخش هستند.

 

مجتبي خان قيطاقي روز سه‌شنبه در گفتگو با خبرنگار ايرنا افزود: شيوع كرونا شرايط بسيار سخت به فعالان موسيقي اين استان تحميل كرده بطوريكه همه آنان خانه نشين شده و درآمدي ندارند.

 

وي ادامه داد: هرچند برخي كمكهايي از صندوق اعتباري هنر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به هنرمندان موسيقي انجام شده اما اين كمكها كفايت نكرده و نتوانسته خسارت زياد ناشي از توقف فعاليتهاي آنان در دوران كرونا را جبران كند.

 

رييس انجمن موسيقي خراسان رضوي گفت: ورود فعالان موسيقي به فضاي مجازي نيز كمكي به اقتصاد اين بخش نكرده و حمايتي از فعاليتهاي موسيقي در فضاي مجازي هم انجام نشده است چرا كه ساخت برنامه در اين فضا و ارايه خدمات استوديويي بسيار گران است و فعالان موسيقي بضاعت مالي براي ساخت چنين برنامه هايي را ندارند.

 

وي افزود: بيش از ۲۰ هزار نفر فعال موسيقي سنتي، مقامي و پاپ در استان وجود دارند كه كسب و كارشان به دليل شيوع كرونا مختل شده و نيازمند حمايت هستند.

 

خان قيطاقي با اشاره به فعاليت بيش از ۴۰ آموزشگاه فعال موسيقي در خراسان رضوي ادامه داد: صاحبان آموزشگاه ها نيز در اين دوران ناگزير به پرداخت اجاره و هزينه هاي جانبي بسيار بودند و براي اينكه چراغ آموزشگاه را روشن نگه دارند، از جيب خود هزينه كرده اند.

 

وي گفت: تقويت اقتصاد موسيقي، مستلزم تشكيل يك كارگروه حرفه اي و مديريت بحران فرهنگي و هنري است چرا كه آسيب فعالان موسيقي در اين دوران متوجه خانواده آنان و ميراث موسيقي خطه خراسان مي شود، اينكه از محل كارت هنرمندي خود سالي يكي دوبار كمك نقدي دريافت كنند، كافي نيست بلكه بايد حمايت همه جانبه براي تقويت اقتصاد موسيقي انجام گيرد.

 

رييس انجمن موسيقي خراسان رضوي افزود: شرايط فعالان موسيقي اين استان به هيچ وجه خوب نيست و حداقل انتظار آنان از مسوولان فرهنگي، اتخاذ سياستهايي براي رونق كسب و كار آنها است.

ساخت تار غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۴۲:۱۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام مجازي شد

ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام مجازي شد

ايلام _ ايرنا _ دبير اجرايي ششمين جشنواره استاني موسيقي ايلام گفت: با توجه به شرايط كرونا و محدوديت هاي حضور مخاطبان در سالن هاي اجراي موسيقي و به جهت همراهي با مصوبات ستاد استاني كرونا، با تصميم شوراي سياست گذاري ششمين جشنواره موسيقي استان، اجراهاي اين دوره جشنواره به صورت مجازي پخش مي شود.

 

جواد يعقوبي روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: برگزاري جشنواره موسيقي استان در فضاي مجازي نقطه اي عطف و تجربه اي در اين دوره خواهد شد.

آموزشگاه سلفژ غرب تهران

وي ادامه داد: بر همين اساس ضبط حرفه اي اجراي گروه هاي حاضر در جشنواره با رعايت پروتكل هاي بهداشتي بر اساس جدول زمانبندي‌ آغاز و به زودي از سوي دبيرخانه جشنواره جدول اجراهاي ششمين جشنواره موسيقي استان و بسترهاي پخش منتشر و معرفي خواهند شد.

 

وي با ذكر اينكه همچنين بررسي آثار توسط هيات داوران غير حضوري است افزود: پيش از اين قرار بود ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام از تاريخ ۳۰ تيرماه الي يكم مردادماه در سالن سينما فرهنگ واقع در مجتمع بزرگ فرهنگي و هنري ايلام برگزار شود.

 

يعقوبي يادآور شد: ششمين جشنواره موسيقي استان ايلام با ️محورهاي موسيقي دستگاهي ايران (گروه نوازي - تكنوازي)، موسيقي بومي و محلي استان ايلام (گروه نوازي - تكنوازي)،️ موسيقي كلاسيك جهاني (تكنوازي) و در بخش هاي گروه نوازي (رقابتي)، ️آفرينش خلاقانه در تكنوازي (غيررقابتي) و ️اجرا و تجليل از پيشكسوتان (جنبي) برگزار مي شود.

 

 

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۴:۳۷:۲۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

دستكش بيونيك قدرت انگشتان يك پيانيست را احيا كرد

در برزيل؛

دستكش بيونيك قدرت انگشتان يك پيانيست را احيا كرد

به گزارش خبرگزاري مهر به نقل از ديلي ميل، «ژوآو كارلوس مارچينس»، پيانيست و رهبر اركستر مشهور با كمك دستكشي بيونيك بالاخره مي‌تواند دوباره پيانو بنوازد.

 

اين پيانيست برزيلي پس از چند دهه مبارزه با جراحت‌ها و بيماري‌هاي مختلف، قادر به نواختن پيانو نبود. اما اكنون مي‌تواند با كمك دستكش به راحتي پيانو بنوازد. او پيش از اين فقط مي‌توانست با شست‌ها و گاهي اوقات با انگشت اشاره اش پيانو بنوازد.

 

او يكي از مترجمان بزرگ موسيقي به حساب مي‌آيد و اكنون قرار است به مناسبت شستمين سالگرد حضورش در سالن «كارنگي هال» نيويورك، دوباره در اين سالن پيانو بنوازد. ابتلاي او به يك بيماري دژنراسيون مغزي و جراحت در بازو هنگام بازي فوتبال مهارتش در نواختن پيانو را از بين برد. او ۲۴ عمل جراحي انجام داد تا توانايي حركت انگشتانش را بازپس گيرد اما در نهايت سال گذشته مجبور به بازنشستگي شد.

در اين ميان اوبراتا بيزارو كاستا، طراح و نوآور يك جفت دستكش بيونيك با پوشش نئوپرن (نوعي لاستيك) به طور خاص براي اين موسيقيدان ساخت.

 

پس از آنكه انگشتان مارچينس به كليدهاي پيانو فشار وارد مي‌كند، دستكش بيونيك انگشتان او را به سمت بالا مي‌كشد. كاستا مي‌گويد: نخستين نمونه دستكش را براساس تصاويري از انگشتان مارچينس ساختم اما اين نمونه اصلاً ايده آل نبود. در پايان يكي از كنسرت‌ها به مايسترو نزديك شدم. كاستا به سرعت متوجه شد اين دستكش اصلاً كارآمد نيست اما در نهايت مارچينس را به خانه اش دعوت كرد تا اين پروژه را توسعه دهد.

 

كاستا و مارچينس چندماه را صرف آزمايش نمونه‌هاي مختلف كردند. در ماه دسامبر دستكش فعلي با هزينه ۱۲۵ دلار ساخته شد. اكنون مارچينس اين دستكش‌ها را حتي موقع خواب از دستش بيرون نمي‌آورد.

آموزشگاه پيانو غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۷ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۳:۳۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

استرس را با شنيدن موسيقي آرام از خود دور كنيد

استرس را با شنيدن موسيقي آرام از خود دور كنيد / بهترين پيشنهاد تكنوازي تار و سه‌تار

مريم اخوان توكلي معتقد است كه گوش دادن به موسيقي آرامي مانند تكنوازي تار يا سه‌تار مي‌تواند زمينه ترشح هورمون‌هاي آرام‌بخش در بدن را فراهم كند.

به گزارش خبرنگار فرهنگي خبرگزاري تسنيم، برنامه «ارغنون» با موضوع بررسي نقش موسيقي در سلامت جامعه، با حضور دكتر مريم اخوان توكلي (دكتراي علوم تشريح و آناتومي و كارشناس موسيقي كودك و نواحي) از شبكه راديويي گفت و گو روي آنتن رفت.

اخوان توكلي در برنامه «ارغنون» گفت: «آناتومي» شاخه‌اي از علوم پايه‌ي پزشكي است و دانشجويان اين رشته بايد در دو سال ابتدايي تحصيل از «آناتومي» به طور كامل مطلع باشند. هر پزشك يا پرستار موفق براي كار در رشته‌ي تخصصي خود بايد به آناتومي بدن انسان اشراف كامل داشته باشد.

بيشتر بخوانيد: آموزشگاه تار غرب تهران

اين كارشناس موسيقي با اشاره به ارتباط رشته آناتومي و موسيقي، توضيح داد: حنجره يكي از ارگان‌هاي اصلي بدن انسان است كه وظيفه‌ي تنفس و دم و بازدم را بر عهده دارد. حنجره جعبه‌ي صوت [موسيقي] انسان است. ذات بشر به نيكي و طبيعت و مهرباني و پاكي گرايش دارد و صوت يا موسيقي هم جزء مهمي از اركان طبيعت و پاكي است.

 

مريم اخوان توكلي گفت: تمام افراد ذاتا به موسيقي گرايش دارند. در حال حاضر علم پزشكي به سمت درمان‌هاي بدون دارو حركت مي‌كند. درمان‌هاي نگه‌دارنده يا بدون دارو با استفاده از طب مكمل [طب سوزني و سنتي و غيره] بيمار را در فرآيند درمان قرار مي‌دهند.

 

اين كارشناس موسيقي با بيان اين كه موسيقي در تقويت سيستم ايمني بدن موثر است، بيان كرد: هر شخص در طول روز به تناسب فعاليت‌ها و شغل خود سطح استرس متفاوتي را تجربه مي‌كند و در نهايت بايد بتواند آخر شب با شنيدن موسيقي استرس‌هاي مختلف را فراموش كند.

 

وي گفت: بسياري از هورمون‌هاي بدن، انسان را براي تعقيب و گريز آماده مي‌كنند. انسان‌هاي اوليه در اولين اقدام بعد از برخواستن از خواب بايد از جان خود در برابر حمله حيوان‌هاي وحشي مراقبت مي‌كردند و از طرفي ديگر به شكار مي‌رفتند.

بيشتر بخوانيد: لمينت دندان اقساطي

مريم اخوان توكلي با اشاره به اين كه زندگي مدرن چالش‌ها و استرس‌هاي متعددي را به انسان تحميل مي‌كند، افزود: گوش دادن به يك موسيقي آرام مانند تكنوازي تار يا سه‌تار مي‌تواند زمينه ترشح هورمون‌هاي آرام‌بخش در بدن را فراهم كند.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۵:۱۸:۵۵ توسط:onlinetabliq موضوع:

آزمون آنلاين تئوري موسيقي برگزار شد

آزمون آنلاين تئوري موسيقي برگزار شد
رئيس انجمن موسيقي همدان از برگزاري آزمون آنلاين تئوري موسيقي خبر داد
آزمون آنلاين تئوري موسيقي برگزار شد
به گزارش روابط عمومي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان همدان، علي آقامحمدي با بيان اينكه اين آزمون به صورت سراسري برگزار شد، اظهار كرد: بيش از 200 هنرمند همداني در آزمون آنلاين تئوري موسيقي شركت كردند.

وي با تأكيد بر اينكه از اين تعداد، 60 هنرمند موفق به كسب نمره قبولي شدند، گفت: اين آزمون در ره‌هاي سني تا 12 سال، 12 تا 16 سال و بالاتر از 16 سال برگزار شده بود و شركت‌كنندگان هم از اساتيد موسيقي استان و هم از هنرجويان بودند.

آقامحمدي با بيان اينكه 9 نفر از استان موفق به كسب نمره كامل در اين آزمون شدند، تصريح كرد: در هر رده سني سه نفر برگزيده داشتيم كه از آنها تجليل خواهد شد. افرادي هم كه در اين آزمون موفق به كسب نمره قبولي شده‌اند، گواهي شركت در آزمون دريافت مي‌كنند.

آموزشگاه تنبور غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۲ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۱۴:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

پنجمين جشنواره «كهن آواهاي تنبور و موسيقي كُردي» تمديد شد

پنجمين جشنواره «كهن آواهاي تنبور و موسيقي كُردي» تمديد شد

كرمانشاه – ايرنا – دبيرخانه پنجمين جشنواره «كهن آواهاي تنبور و موسيقي كردي» با توجه به درخواست مكرر هنرمندان و همچنين همه‌گيري كرونا، مهلت ارسال آثار به اين جشنواره را تا ۲۵ تير ماه ۱۴۰۰ تمديد كرد.

 

به گزارش خبرنگار ايرنا، بر اساس اطلاعيه اعلامي از سوي دبيرخانه پنجمين جشنواره كهن آواهاي تنبور، هنرمندان علاقه‌مند به شركت در اين جشنواره حداكثر تا ۲۵ تيرماه سال جاري نمونه ي اجراي خود را (تصويري) با كيفيت صوتي مناسب بر روي لوح فشرده به همراه يك برگ كپي كارت ملي، فرم تكميل شده درخواست شركت در جشنواره به نشاني استان كرمانشاه، شهرستان دالاهو، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي با كد پستي ۶۷۶۶۱۱۴۴۴۱  ارسال و براي كسب اطلاعات بيشتر با شماره تلفن ۴۳۷۲۳۵۵۸-۰۸۳ تماس بگيرند.

 

پنجمين دوره از اين جشنواره با هدف حفظ و اشاعه موسيقي مقامي تنبور و ديگر آواهاي كُردي، شناسايي استعدادهاي جوان؛ تشويق و هدايت آنها به سوي فرهنگ و هنر بومي و مقابله با فرهنگ‌هاي بيگانه، قدرداني از اساتيد و خدمتگزاران به فرهنگ و هنر كشور، تشويق و ترغيب خانواده‌ها در راستاي توجه هر چه بيشتر به مسائل فرهنگي و هنري و ايجاد روحيه و نشاط اجتماعي در جامعه، برگزار و سوم مرداد ۱۴۰۰ اسامي برگزيدگان اعلام و هفتم مرداد هم جوايز آنها اهدا مي‌شود.

 

پنجمين جشنواره كهن آواهاي تنبور و موسيقي كردي در ۲ بخش مقامات تنبور و آواهاي كردي برگزار مي‌شود كه بخش اول شامل مقام‌نوازي، مقام‌خواني و بداهه‌نوازي و بخش دوم شامل سياه‌چمانه، هوره و ترانه‌هاي كردي كرمانشاهي است.

 

لازم به ذكر است انتخاب مقامات پيچيده و سخت‌تر در تمام رده‌هاي سني در هر دو بخش از امتياز بيشتري برخوردار است.

 

تنبور، سازي با ۶ هزار سال قدمت

 

تنبور يكي از قديمي‌ترين سازهاي ايران است كه جنبهٔ عرفاني و مقامي دارد. اين ساز از ۱۳ الي ۱۴ پرده تشكيل و ۲ الي سه سيم دارد؛  جنس كاسه و صفحهٔ آن از چوب توت و دسته‌اش از چوب گردو است. تنبور در مناطق يارسان‌نشين داراي تقدسي خاص است چنانچه نوازندگان قبل از شروع و در خاتمه دستانش را مي‌بوسند.

 

اوج شكوه و عظمت تنبور در قرن پنجم هجري يعني حضور در سپاه معروف و متشكل از نهصده شاه‌خوشين بوده و از آن زمان تاكنون در جاي‌جاي ايران، تنبور را ساز شاه‌خوشيني نيز ناميده‌اند؛  از يافته‌هاي باستان‌شناسان مي‌توان ادعا كرد كه اين ساز قدمتي شش هزار ساله دارد و از اسناد مهم تاريخي مجسمه‌اي است در حوالي مقبره دانيال نبي (ع)  واقع در شوش. شايد نتوان دقيقاً زمان اختراع اين ساز را معين نمود، اما مي‌توان گفت ساخت تنبور از قرن‌ها پيش از ظهور اسلام رواج داشته‌است.

شايد بخواهيد بخوانيد: تعمير ساز تهران

تنبور كهن‌ترين ساز زهي زخمه‌اي است، به اين معنا كه اولين سازي مي‌باشد كه دسته‌اي بلند به همراه كاسه و وتر داشته‌است؛  در كارنامه اردشير بابكان يكي از متون‌هاي پهلوي آمده كه روزي اردشير در ستورگاه نشسته بود و تنبور مي‌زد و مي‌سرود. در روايت‌هاي افسانه‌اي آمده كه رستم در خوان چهارم تنبور مي‌نواخته و مقام ته رز را به وي و مقام باريه را به باربد موسيقيدان دربار ساسانيان نسبت مي‌دهند.

 

فارابي كه در موسيقي الكبير به‌طور گسترده در مورد تنبور و انواع آن و فواصل و كوك‌هاي آن توضيحات مفصل داده‌اند. ابن سينا، عبدالقادر مراغي و صفي الدين ارموي نيز از اين جمله‌اند. در آثار شاعران بزرگ فارسي‌زبان از جمله شيخ جنيد بغدادي، فردوسي، مولوي، منوچهري دامغاني، نظامي گنجوي، موسوي، حافظ، وحيد قزويني، بيدل دهلوي و وفا كرمانشاهي به كرات از تنبور سخن به ميان آمده‌است.

 

شهرستان دالاهو با حدود ۴۰هزار نفر جمعيت در ۱۰۰ كيلومتري غرب كرمانشاه واقع شده است.


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۰:۴۸:۳۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

معاوضه پسماند خشك با گل و كتاب درقم

معاوضه پسماند خشك با گل و كتاب درقم

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم: شهروندان قمي مي توانند با تحويل پسماند خشك كتاب، گل و اسباب بازي هديه بگيرند.

 

به گزارش خبرگزاري صداوسيما؛ مركزقم، معاوضه پسماند خشك با گل و كتاب درقمميرابراهيمي با اشاره به فعاليت ۴۹ غرفه در جمع آوري پسماند خشك در سطح شهر هدف از اجراي اين طرح را افزايش مشاركت شهروندان در تحويل و تفكيك پسمان خشك دانست و گفت: غرفه‌هاي جمع آوري پسماند از ساعت ۸ تا ۱۹ آماده تحويل پسمان خشك هستند.

 

وي افزود: ۵۰ عنوان كتاب در اين غرفه‌ها هديه داده مي‌شود و برخي كتب ديگر با ۷۰ درصد تخفيف پشت جلد فروخته مي شوند. 

شايد بخواهيد بخوانيد: گل فروشي قيطريه

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم گفت: در راستاي اين طرح دوغرفه ثابت در خيابان آل ياسين كلهري و بلوارامام علي (ع) پرديسان گل وگياه به شهروندان هديه مي‌دهند.

 

مدير عامل سازمان مديريت پسماند شهرداري قم ابراز اميدواري كرد تاپايان سال با راه اندازي خط دوم پردازش پسماند در سايت كوه سفيد بازيافت به صد درصد برسد.

گفتني است: كل پسماند استان قم ۶۳۵ تن در روز است كه فقط ۵۰ درصد آن بازيافت مي‌شود و روزانه بيش از ۳۵ تن كود كمپست توليد مي‌شود.

مقالات ديگر: قاليشويي تجريش


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۲:۰۰:۵۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

علت آتش سوزي در گل فروشي خميني شهر مشخص نيست

مديرعامل سازمان آتش‌نشاني خميني شهر:
علت آتش سوزي در گل فروشي خميني شهر مشخص نيست
مديرعامل سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمني شهرستان خميني شهر گفت: آتش سوزي يك باب فروشگاه گل فروشي در ميدان آزادي خميني شهر تلفات و صدمات جاني نداشت و علت حادثه هنوز مشخص نشده است.
به گزارش گروه استان هاي باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهدي مراديان مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان خميني شهر گفت: آتش‌سوزي در ساعت ۲۱ و ۵۷ دقيقه و ۵۸ ثانيه ديشب در يك گل فروشي در ميدان آزادي خميني شهر به وقوع پيوست و تا ساعت ۲۳ و ۴۰ دقيقه آتش بطور كامل اطفا شد و هيچگونه تلفات و صدمات جاني نداشته است.
او ادامه داد: با توجه به اطلاعات تماس گيرنده گروه‌هاي امداد و نجات در كمتر از يك دقيقه با تجهيزات كامل به محل اعزام شدند و شاهدان اعلام مي‌كنند به دليل وجود اسپري‌هاي براق كننده، گلدان‌هاي پلاستيكي و مواد اشتعال‌زا آتش با سرعت شعله ور شد.
مديرعامل سازمان آتش نشاني و خدمات ايمني شهرستان خميني شهر افزود: علت حادثه هنوز تعيين نشده و در حال حاضر كارشناسان در محل حادثه در مورد علت آن تحقيق مي‌كنند، ولي شواهد تا اين لحظه احتمال بروز آتش در اثر وقوع اتصالي را نشان مي‌دهد و نتيجه كارشناسي تا ظهر امروز اعلام مي‌شود.
خميني شهر با حدود ۳۰۰ هزار نفر جمعيت در ۱۰ كيلومتري غرب اصفهان واقع شده است.
منبع: ايرنا
مقالات ديگر: گل فروشي غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ تير ۱۴۰۰ساعت: ۱۱:۳۳:۴۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

اجراي سامانه جامع بليت فروشي الكترونيك در باغ گل‌ها

اجراي سامانه جامع بليت فروشي الكترونيك در باغ گل‌ها
معاون خدمات شهري شهردار اصفهان گفت: سامانه جامع بليت فروشي الكترونيك در محل باغ گل‌ها نصب و راه‌اندازي شد.
حسين اميري در گفت و گو با خبرنگار ايمنا، با اشاره به افزايش ارائه خدمات الكترونيك در شهرداري اصفهان، اظهار كرد: الكترونيكي كردن فعاليت‌ها موجب افزايش سرعت در كار خدمت‌رساني، ارتقاي بهره‌وري و بهبود كيفيت خدمات مي‌شود و عملياتي كردن اين فرآيند، ظرافت كار و فعاليت هر سازمان در امر خدمت‌رساني به شهروندان را نشان مي‌دهد.
وي به لزوم اجرايي شدن ارائه تمام خدمات شهروندي به صورت الكترونيك، تصريح كرد: با توجه به شرايط حادث شده از شيوع بيماري كرونا همچنين لزوم كاهش مراجعات حضوري شهروندان و متقاضيان خدمات، شهرداري اصفهان بر آن شد تا با توان حداكثري همه خدمات حضوري خود را كه پتانسيل الكترونيكي شدن دارند به منظور رعايت حال شهروندان و سهولت كار آن‌ها همچنين رعايت پروتكل‌هاي بهداشتي، الكترونيكي كند.
معاون خدمات شهري شهردار اصفهان تصريح كرد: در اين راستا حوزه معاونت خدمات شهري به عنوان يكي از حوزه‌هاي پيشگام در اين زمينه با كمك و همكاري معاونت برنامه‌ريزي و توسعه سرمايه انساني زيرساخت‌هاي ارائه خدمات خود به شهروندان و متقاضيان در موضوعات مختلف، به صورت الكترونيكي پياده‌سازي كرده و پس از طي مراحل پالايش و ارزيابي نهايي بيش از ۴۴ خدمت را به صورت الكترونيكي ارائه كرد.
وي ادامه داد: الكترونيكي كردن خدمات، پويايي سازمان را در پي خواهد داشت در همين راستا تلاش شده است به سرعت و با دقت به سمت ارائه خدمات از راه دور قدم برداريم.
اميري با اشاره به اجرايي شدن سامانه جامع بليت فروشي الكترونيك در باغ گل‌ها، گفت: با توجه به لزوم ايجاد سامانه فروش الكترونيك بليت اماكن تفريحي و تفرجي جهت ارائه خدمات سريع‌تر و با كيفيت بهتر همچنين حذف تماس‌هاي انساني در ايام شيوع بيماري كرونا اين سامانه در محل باغ گل‌ها نصب و راه اندازي شد.
وي ادامه داد: اين سامانه با همكاري اصفهان كارت و شركت توسعه سياحتي سپاهان پياده سازي شده و امكان لينك با ساير اماكن تفريحي و خدماتي كه از بستر كارت شهروندي اصفهان استفاده مي‌كنند (مانند باغ پرندگان، مجموعه تفريحي صفه، شهر روياها و…) را دارا است به نحوي كه كاربر امكان استفاده از بليت الكترونيك را با يك بار شارژ اصفهان كارت در كليه اماكن ياد شده دارد.
مقالات ديگر: گل فروشي سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۴ تير ۱۴۰۰ساعت: ۰۸:۳۰:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع: