onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

آخرين وضعيت بازار رمزارزها در جهان؛ نوسانات بيت كوين ركورد زد

خبرفوري:در حال حاضر بيت‌كوين نسبت به شاخص‌هاي سهام، نزدك و اس اند پي ۵۰۰ در واكنش به تورم، دلار قوي، افزايش نرخ بهره و بحران انرژي نوسان كمتري دارد.

به نقل از كوين، ارائه‌دهنده داده‌هاي ارز ديجيتال كايكو (Kaiko) اظهار كرد كه بيت‌كوين نسبت به نزدك و  اس اند پي ۵۰۰ ناپايدارتر شده است. شركت داده‌هاي كريپتو روز جمعه توضيح داد كه نوسانات ۲۰ روزه بيت‌كوين براي اولين بار از سال ۲۰۲۰ به زير نوسانات دو شاخص سهام رسيده است.

كلارا مدالي، رئيس تحقيقات كايكو گفت: نوسانات بيت‌كوين در پايين‌ترين سطح چند ساله خود قرار دارد در حالي كه نوسانات سهام تنها در پايين‌ترين سطح خود از ماه جولاي است.

مقالات بيشتر:خدمات مجالس ختم

وي ادامه داد: «بازارهاي سهام مطمئناً در چند ماه گذشته به دليل تورم بالا، افزايش ارزش دلار، افزايش نر‌هاي بهره، جنگ و بحران انرژي در حال نوسان بودند».

تحليلگران انتظار دارند كه فدرال رزرو براي چهارمين جلسه متوالي در ماه نوامبر نرخ بهره را ۷۵ واحد افزايش دهد. با اين حال، مري دالي، رئيس فدرال رزرو سانفرانسيسكو گفت: زمان آن رسيده است كه كاهش نرخ بهره را بررسي كنيم.

داده‌ها نشان مي‌دهد كه بازارهاي ارزهاي ديجيتال نسبت به اوايل سال نسبت به رويدادهاي كلان بي‌ثبات واكنش كمتري نشان مي‌دهند، در حالي كه بازارهاي سهام بسيار حساس باقي مانده‌اند.

علاوه بر اين، كايكو روز دوشنبه گفت: «شكاف بين بيت‌كوين و نوسانات ۳۰ روزه و ۹۰ روزه سهام نيز از نيمه دوم سپتامبر با وجود حساسيت شديد بيت‌كوين به انتشار داده‌هاي اقتصاد كلان كاهش يافته است».همچنين توضيح داد كه بيت‌كوين در برابر تقويت دلار و افزايش بازدهي خزانه‌داري مقاومت نشان داده است و در محدوده مشخصي معامله مي‌شود.

مجموع ارزش بازار جهاني ارزهاي ديجيتالي در حال حاضر ۹۲۳.۹۱ميليارد دلار برآورد مي‌شود كه اين رقم نسبت به روز قبل ۰.۶۱ درصد بيشتر شده است. در حال حاضر ۳۹.۸۹ درصد كل بازار ارزهاي ديجيتالي در اختيار بيت‌كوين بوده كه در يك روز ۰.۱۴ درصد كاهش داشته است.

حجم كل بازار ارزهاي ديجيتال در ۲۴ ساعت گذشته ۳۲.۹۷ ميليارد دلار است كه ۳۸.۱۶ درصد كاهش داشته است. حجم كل در امور مالي غير متمركز در حال حاضر ۲.۶۳ ميليارد دلار است كه ۷.۹۹ درصد از كل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهاي ديجيتال است. حجم تمام سكه‌هاي پايدار اكنون  ۲۹.۶۰ ميليارد دلار است كه ۸۹.۷۹ درصد از كل حجم ۲۴ ساعته بازار ارزهاي ديجيتال است.

به‌روزرساني قيمت ارزهاي ديجيتالي

 اين رده حاوي تغييرات قيمتي ۱۰ ارز ديجيتالي بزرگ از نظر ارزش بازار است.

۱- بيت‌كوين

قيمت: ۱۹ هزار و ۲۰۱.۶۱ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۰.۲۴ درصد افزايش

 

۲- اتريوم

خريد

قيمت: ۱۳۱۲.۴۹ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد كاهش

 

تغييرات قيمتي يك هفته اخير:  ۱.۰۸ درصد افزايش

 ۳- تتر

قيمت: ۱.۰۰ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۰ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۰.۰۲ درصد كاهش

۴- يو اس دي كوين

قيمت:يك دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۱ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۰.۰۰ درصد افزايش

۵- بايننس كوين

قيمت: ۲۷۰.۵۲ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۰۳ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۰.۵۹ درصد افزايش

۶-  ريپل

قيمت: ۰.۴۶۱۲ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۷ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير ۰.۵۳ درصد افزايش

۷-  كاردانو

قيمت: ۰.۳۵۳۹ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۳۶ درصد كاهش

 

خريد

yektanet-logo-signتبليغ

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۲.۱۳ درصد افزايش

۸-  سولانا

قيمت: ۲۸.۳۶ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۴۷ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۱.۹۸ درصد افزايش

۹ - دوج كوين

قيمت: ۰.۰۵۹۶۱ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۱۵ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۰.۳۹ درصد افزايش

۱۰- پولكا دوت

قيمت: ۵.۸۶ دلار

تغييرات قيمتي ۲۴ ساعت گذشته: ۰.۲۲ درصد كاهش

تغييرات قيمتي يك هفته اخير: ۰.۹۵ درصد افزايش

مقالات ديگر:وكيل كلاهبرداري تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۳۵:۱۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

شاخص كل بورس قرمز شد

حركت ناهمسوي شاخص كل بورس و شاخص كل با معيار هم‌وزن همچنان ادامه دارد و درحالي كه شاخص كل روند نزولي داشت، شاخص هم‌وزن توانست صعود كند.

آفتاب‌‌نيوز :شاخص كل بورس امروز (شنبه) با ۱۲۱۹ واحد كاهش در رقم يك ميليون و ۳۰۸ هزار واحد ايستاد. اين درحالي است كه شاخص كل با معيار هم‌وزن با رشدي ۴۰۰ واحدي به رقم ۳۷۸ هزار و ۹۹۴ واحد رسيد.

در اين بازار ۲۲۱ هزار معامله به ارزش ۲۹ هزار و ۱۴۷ ميليارد ريال انجام شد.

معدني و صنعتي گل‌گهر، معدني و صنعتي چادرملو، فولاد مباركه اصفهان و پتروشيمي نوري نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير منفي و در مقابل پالايش نفت تهران، پالايش نفت اصفهان و كشتيراني جمهوري اسلامي ايران نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير مثبت را روي بورس گذاشتند.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم تهران

شاخص كل فرابورس امروز با بيش از يك واحد افزايش در رقم ۱۷ هزار و ۸۵۴ واحد ايستاد.

در اين بازار ۱۶۷ هزار معامله انجام شد كه ۱۵۳ هزار و ۱۷۸ ميليارد ريال ارزش داشت.

پليمر آرياساسول، پالايش نفت لاوان و بهمن ديزل نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير مثبت و در مقابل پتروشيمي زاگرس، پالايش نفت شيراز، داروسازي دانا و سنگ آهن گهرزمين نسبت به ساير نمادها بيشترين تاثير منفي را روي فرابورس گذاشتند.

مقالات ديگر:كاشت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۳:۴۸:۳۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

واكنش وزير خارجه آمريكا به حوادث زندان اوين

بلينكن خواستار آزادي زندانيان دوتابعيتي در سريع‌ترين زمان ممكن شد.

ايلنا: «آنتوني بلينكن» وزير خارجه آمريكا در ادامه مواضع مداخله‌جويانه خود در ارتباط با ناآرامي‌هاي اخير در ايران، به حوادث زندان اوين واكنش نشان داد.

وي گفت كه در پي اين حوادث، آمريكا بلافاصله با كشور‌هاي مختلف از جمله سوئيس به عنوان حافظ منافع خود درباره زندانيان دو تابعيتي در اوين، تماس گرفته است.

 مقالات بيشتر:برگزاري مراسم ختم

بلينكن خواستار آزادي اين زندانيان دوتابعيتي در سريع‌ترين زمان ممكن شد.

اين مقام آمريكايي با تكرار دخالت‌هاي كشورش در امور داخلي ايران، ناآرامي‌هاي اخير را قابل توجه دانست.

مقالات ديگر:دفتر ازدواج سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۴۱:۱۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

آنچه در اوين به دست عوامل دشمن رخ داد جنايت بود

رئيس قوه قضاييه با بيان اينكه آنچه در زندان اوين رخ داد جنايتي بود كه به دست عده معدودي از عوامل دشمن صورت گرفت، به مسئولان سازمان زندان‌ها و مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه دستور داد تا با همكاري نيروهاي امنيتي عوامل اصلي جنايت رخ داده در زندان اوين را شناسايي و به دادسرا معرفي كنند و مسئولان دادسرا نيز به سرعت به پرونده آنها رسيدگي كنند.

به گزارش ايسنا به نقل از مركز رسانه قوه قضاييه، حجت‌الاسلام والمسلمين محسني اژه‌اي امروز دوشنبه (۲۵ مهر) در جريان جلسه شوراي‌عالي قوه قضاييه، با اشاره به "اظهارات مداخله‌جويانه اخير رئيس‌جمهور آمريكا عليه مردم و نظام ايران"، اظهار كرد: بسيار خنده‌دار و مضحك است كه رئيس‌جمهور آمريكا با سوابق گسترده و چندين دهه‌اي جنايت عليه انسان‌ها در اطراف و اكناف دنيا و به ويژه جنايت عليه مردم ايران، اين چنين عليه ايران سخن مي گويد.

رئيس قوه قضاييه در ادامه به شرح مختصري از جنايت‌ها و اقدامات تروريستي آمريكا و صهيونيست‌ها و برخي كشورهاي غربي عليه مردم منطقه غرب آسيا و مردم ايران پرداخت و مشخصاً در اين زمينه به ترور دانشمندان كشورمان به دست عوامل صهيونيستي با پشتيباني آمريكا اشاره كرد. 

مقالات بيشتر:ظروف كرايه تهران

وي در ادامه نشست امروز با اشاره به حادثه رخ داده در بخشي از زندان اوين، اظهار داشت: آنچه در زندان اوين رخ داد جنايتي بود كه به دست عده معدودي از عوامل دشمن صورت گرفت؛ در جريان اين جنايت شاهد بوديم كه عده قليلي اقدام به آتش زدن كارگاهي كردند كه به منظور اشتغالزايي زندانيان و كمك به خانواده آنها داير شده بود؛ در جريان اين حادثه، سالن اجتماعاتي را آتش زدند كه با هدف شكوفايي استعدادها و آموزش زندانيان ايجاد شده بود.

رئيس قوه قضاييه ادامه داد: عوامل دشمن در واقع دست روي نقاطي گذاشتند كه نقاط قوت سازمان زندان‌ها در امر بازاجتماعي كردن زندانيان است؛ طي مدت يك سال و نيم اخير اقدامات بسياري در حوزه ارتقاء و بهبود وضعيت زندانيان و زندان‌هاي كشور در ابعاد مختلف صورت گرفته است؛ از اشتغالزايي و مهارت‌آموزي زندانيان و كمك به خانواده‌هاي آن‌ها تا ارتقاء وضعيت بهداشتي و درماني مددجويان بويژه در ايام كرونا؛ بنابراين در جنايت اخير رخ داده در زندان اوين، دقيقاً به آتش‌زدن مراكزي مبادرت كردند كه سبب ارتقاء وضعيت زندانيان و كمك به خانواده‌هاي آن‌ها مي‌شد و با اين كار ضمن انجام اقدامي كه سبب جان‌باختن و مجروحيت تعدادي از زندانيان شد موجبات اضطراب خانواده‌هاي زندانيان را نيز فراهم كردند.

رئيس قوه قضاييه در ادامه تاكيد كرد: قطعاً كارگاهي كه محل اشتغالزايي زندانيان و كمك به خانواده‌هاي آنها در زندان اوين بود، مجدداً داير مي‌شود؛ به مسئولان سازمان زندان‌ها نيز تكليف كرده‌ام كه نسبت به تكميل درمان مجروحان حادثه زندان اوين حتي مجرمي كه دستانش در اين قضيه آلوده است اهتمام داشته باشند؛ همچنين مسئولان سازمان زندان‌ها موظفند كمك‌ها و حمايت‌هاي لازم را از خانواده‌هاي متوفيان اين حادثه به عمل آورند و هيئت‌هايي را نيز براي ملاقات با آنها اعزام كنند.  

وي همچنين تصريح كرد: در همان ساعات نخستين حادثه آتش‌سوزي در بخشي از زندان اوين، ترتيبات تماس همه زندانيان اين ندامتگاه با خانواده‌هاي‌شان فراهم گرديد؛ با اين حال مجدداً دستور مي‌دهم چنانچه فردي در زندان اوين هنوز با خانواده خود تماس برقرار نكرده، هر چه سريعتر مقدمات مكالمه او با خانواده‌اش فراهم شود.

 

رئيس قوه قضاييه با اشاره به اضطراب خانواده‌هاي زندانيان زندان اوين طي دو شب گذشته گفت: اين خانواده‌هاي مضطرب مي‌خواهند با فرد زنداني خود صحبت كنند و تا صداي او را نشنوند، آرامش نمي‌گيرند.

محسني اژه‌اي در همين رابطه گفت: ما در قبال قضايايي نظير اغتشاشات و يا همين حادثه اخير زندان اوين نبايد به صورت هيجاني و احساسي عمل كنيم و همه اعم از مردم، مأموران و زندانبانان بايد اصول اسلامي و اخلاقي و انساني و قانوني را لحاظ و مراعات كنند و بدانيم كه هدف و خواست دشمن آن است كه ما قانونمداري و اخلاقمداري را زيرپا بگذاريم كه قطعاً چنين نخواهد شد.  

رئيس قوه قضاييه در ادامه به مسئولان سازمان زندان‌ها و مركز حفاظت و اطلاعات قوه قضاييه دستور داد تا با همكاري نيروهاي امنيتي عوامل اصلي جنايت رخ داده در زندان اوين را شناسايي كنند و آنها را به دادسرا معرفي كرده و مسئولان دادسرا نيز به سرعت به پرونده آنها رسيدگي كنند.

وي افزود: بدون‌ترديد عوامل جنايت رخ داده در زندان اوين، زمينه را براي مراكز و دفاتر جنگ‌افروزي و اغتشاش‌آفريني صهيونيستي و آمريكايي و انگليسي فراهم آوردند و همگان مشاهده كردند كه در همان شب وقوع اين جنايت، صداي آمريكا و صداي انگليس و ساير مراكز و دفاتر ضدايراني همچون ايام اغتشاشات، همچون اتاق جنگ عمل كردند.

رئيس قوه قضاييه در ادامه به موضوع "اغتشاشات اخير" نيز پرداخت و ضمن توصيه مجدد درخصوص جداسازي معترضين با عناصر اغتشاشگر كه مرتكب قتل شده‌اند و قرآن و پرچم ايران و اموال عمومي و خصوصي را به آتش كشيده‌اند، گفت: عناصر اصلي اغتشاشات اخير بايد هرچه زودتر محاكمه شوند  و در صورت تشخيص قاضي و رعايت مقررات قانوني، دادگاه‌هاي آن‌ها علني برگزار گردد تا جنايت‌هاي اين عناصر اغتشاشگر به سمع و نظر مردم برسد؛ در اين زمينه نيز مركز رسانه قوه قضاييه همكاري‌ها و هماهنگي‌هاي لازم را با دادگستري‌ها و صداوسيما به عمل آورد.

محسني اژه‌اي در ادامه نشست امروز ضمن اشاره به اولويت‌ها و برنامه‌هاي تحولي دستگاه قضا از جمله «مبارزه همه‌جانبه با فساد در داخل و خارج از قوه قضاييه»، «حمايت از توليد داخلي و رفع موانع كسب و كار»، «ايجاد امنيت براي سرمايه‌گذاران داخلي و خارجي و فعالان اقتصادي»، «احياي حقوق عامه» و «كوتاه كردن فرآيند جذب و بكارگيري نخبگان» تاكيد كرد: به هيچ وجه پرداختن به قضاياي اخير و رسيدگي سريع و دقيق به پرونده عناصر اغتشاشات نبايد ما را از پيگيري اولويت‌ها و برنامه‌هاي تحولي خود بازدارد.

رئيس قوه قضاييه ضمن تبيين و تشريح برخي جهات اولويت‌ها و برنامه‌هاي تحولي دستگاه قضا، تصريح كرد: قطعاً دشمن و اذناب او نمي‌خواهد و نمي پسندد كه ما به صورت مجدانه اولويت‌ها و برنامه‌هاي تحولي خود را به پيش ببريم؛ دشمن از اينكه ما با مظاهر مختلف فساد از جمله فساد مالي و سياسي و…مقابله كنيم و با كساني كه در اين شرايط جنگ اقتصادي سعي در تنگ كردن عرصه بر معيشت مردم دارند برخورد كنيم، ناراحت مي‌شود؛ چه بسا يكي از اهداف دشمن از طراحي اغتشاشات اخير سد كردن مسير پيشرفت كشور بود لذا حمايت همه‌جانبه و مستمر ما از توليد داخلي و رفع موانع كسب و كار و مستغني شدن كشور در بسياري از عرصه‌ها، مقوله‌اي است كه مطلوب دشمن نيست؛ دشمن قدم‌هاي بلند ما در زمينه احياي حقوق عامه را نمي‌پسندد و از جهد و كوشش ما براي تأمين امنيت سرمايه‌گذاران ناخشنود و مكدر مي‌شود.

وي تاكيد كرد: بنابراين ما بايد برنامه‌هاي تحولي و اولويت‌هاي خود را در دستگاه قضايي با قوت و قدرت به پيش ببريم و قدر مسلم اين توطئه‌هاي دشمنان از جمله طراحي اغتشاشات نيز ما را براي پيشرفت و تعالي مصمم‌تر مي‌گرداند.

رئيس دستگاه قضا در ادامه نشست امروز با اشاره به موضوعي كه در هفته گذشته مبني بر اعلام آمادگي براي گفت‌وگو با همه گروه‌ها و جريان‌هاي معترض و منتقد مطرح كرده بود، به ذكر چند نكته مهم در باب اين اعلام آمادگي و فراخوان پرداخت و اظهار كرد: اولاً اين اعلام آمادگي براي گفت‌وگو با گروه‌ها و جريان‌هاي معترض و منتقد، تاكتيكي و مقطعي نيست اين دعوت براي شنيدن صداي منتقد و گفتگو در ابتداي شروع كار به عنوان رييس قوه قضائيه هم اعلام شده بود و موضوعي متّخذ و برگرفته از وظايف و مسئوليت‌هاي ذاتي و قانوني قوه قضاييه و فرمايشات و دستورات مقام معظم رهبري است؛ كمااينكه رهبر انقلاب در حكم انتصاب اينجانب بر اهتمام جدّي به مأموريت‌هاي اساسي دستگاه قضا در قانون اساسي يعني گسترش عدالت، احياء حقوق عامّه، تأمين آزادي‌هاي مشروع، نظارت بر حسن اجراي قوانين، پيشگيري از وقوع جرم و نيز مبارزه‌ي قاطع با فساد ، تاكيد فرمودند؛ ثانياً اين گفت‌وگو نيازمند سازوكاري با مباني مشخص عقلاني و رعايت نزاكت و اخلاقمداري است؛ در اين گفت‌وگو كسي در پي بر كرسي نشاندن نظر خود و تنازع نيست.

محسني اژه‌اي افزود: در يك گفت‌وگو گاهي در باب مفاهيم و مصاديق و گاهي در باب اهم و مهم اختلاف‌نظر وجود دارد؛ اين اعتقاد را نداريم كه كار ما بدون نقد است و مدعي به نقطه مطلوب رسيدن نيز نيستيم؛ لذا از همه صاحبنظران كه داراي ايده هستند براي گفت‌وگو و مفاهمه و ارائه نقطه‌نظرات و پيشنهادات در باب مسائل و مسئوليت‌هاي قوه قضاييه دعوت به عمل مي‌آوريم؛ ما از اين مهم استقبال مي‌كنيم كه يك فرد صاحبنظر در حوزه مبارزه با فساد، روش‌ها و راهكاري‌هاي كارشناسانه مدنظر خود را براي هر چه مطلوب‌تر شدن مقوله مبارزه با فساد بيان و ارائه كند؛ ما از اين مهم كه نخبگان حوزوي و دانشگاهي در باب تعارف و مصاديق آزادي‌هاي مشروع، نقطه نظرات خود را ارائه دهند، استقبال مي‌كنيم.

رئيس قوه قضاييه در همين راستا ضمن بيان اينكه همه مسئولان ارشد دستگاه قضايي آمادگي گفت‌وگو با گروه‌ها و جريان‌هاي معترض و منتقد را دارند، به تماس‌ها و پيام‌هاي عده‌اي از اشخاص كه خود را منتسب به جريان‌ها و گروه‌هاي مختلف مي‌دانستند و متقاضي گفت‌وگو با وي بودند اشاره كرد و گفت: طبيعتاً من امكان و وقت ملاقات و گفت‌وگو با تك‌تك متقاضيان و صاحبان ايده را ندارم؛ البته طي روزهاي گذشته با افراد ، نخبگان و گروه هاي مختلف گفتگو شده است و به طور مثال در روز پنجشنبه گذشته نيز با ۴ نفر از افراد متقاضي به نمايندگي از ۴ جريان سياسي ، اقتصادي گفت‌وگو كردم كه با توجه به محتواي پيام‌هاي‌شان به نظر ايده مطلوبي داشتند و نقطه‌نظرات‌شان در باب محورهاي سياسي و فرهنگي و اقتصادي بود، و مقرر شد طرح‌ها و ايده‌هاي خود را ارائه دهند.  

رئي قوه قضاييه بيان داشت: اعلام آمادگي و پيشنهاد ما براي گفت‌وگو با گروه‌ها و جريان‌هاي معترض و منتقد طبيعتاً مرتبط با مسائل و مسئوليت‌هاي قوه قضاييه است؛ با اين حال ما از انجام گفت‌وگو ميان بخش‌هاي مختلف حكومت با افراد منتقد و معترض نيز استقبال مي‌كنيم.  

مقالات ديگر:وكيل صادقيه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۳۴:۴۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

گزارش‌ مراجع رسمي درباره مهسا اميني منتشر شده و جاي ابهام نيست

سخنگوي قوه قضاييه گفت: گزارش‌ مراجع رسمي درباره مهسا اميني منتشر شده و جاي ابهام نيست.

مقالات بيشتر:شيشه بري الهيه

مسعود ستايشي در نشست خبري خود با رسانه‌ها گفت: امروز از هم گسيختگي مسلمانان در اثر فراموشي دستورات موكد رسول اكرم (ص) صورت گرفته است، چنانكه پيوستگي برخي از دولت هاي اسلامي با دشمنان باعث ضربات بدون جبران به پيكره امت اسلامي شده است.

وي افزود: نيازمندي فعلي امت اسلامي براي تمسك به اخلاق حسنه، امانتداري، صدق گفتار و شيوه حكومت داري خاتم الانبيا از جمله بسط عدالت است.

ستايشي ادامه داد: امروز مطالبه مرزبندي و جبهه گيري با دشمنان رسول الله از جمله امريكا توسط دولت هاي اسلامي مطالبه منطقي ملت هاي مسلمان است كه بايد به آن پاسخ داده شود لذا اميد داريم هفته وحدت سرآغازي براي تجلي وحدت باشد.

وي با اشاره به وقايع پس از مرگ مهسا اميني گفت: هر آنچه كه در اين زمينه تاكيد شود براي روشن شدن اذهان افراد جامعه موثر است‌. ما مجددا با خانواده ايشان ابراز همدردي مي كنيم و به كليه كساني كه در اين حوادث اخير صدماتي ديدند و مشكلاتي برايشان پيش آمد مي گوييم جامعه اسلامي و حكومت اسلامي و رافت و محبت و توجه به جامعه است و براي همه كساني كه نااگاهانه به ميدان آمدند ارزوي رفع مشكل و سلامت را داريم. توجه داريد عده اي در اين ايام توسط اراذل و اوباش و بي توجه به حاكميت مورد تعرض واقع شدند و افرادي براي حفظ جان و مال مردم به ميدان آمدند و دفاع كردند. اينكه بگوييد نيروي انتظامي بودند مي گويم كه آنها از خود مردم بودند كه دفاع كردند.

ستايشي تصريح كرد: الان صحنه شفاف و روشن است و جايي براي ابهام نيست و گزارش‌هاي علمي از سوي مراجع رسمي (سازمان پزشكي قانوني) نسبت به موضوع خانم مهسا اميني منتشر شده است‌.

وي ادامه داد: نسبت به اعلام نظريه پزشكي قانوني بعضي ها تقاضايي مطرح كرده بودند كه زودتر مطرح شود اما ديديد كه قوه قضاييه با دقت و براساس وعده اي كه داده بود دقت را فداي سرعت نكرد و با تمسك به خرد جمعي و تشكيل يكي از بي نظيرترين و قوي ترين سطح كميسيون هاي تخصصي با حضور ۱۹ از صاحب نظران رشته هاي مختلف در اين عرصه و با اختصاص وقت موسع و با مداقه موضوع را بررسي كردند و هيچ گزارشي نبود كه مطرح نشده باشد و چيزي كه مغفول باشد در اين قصه ديده نشد.

ستايشي تاكيد كرد: نهايتا نظريه پزشكي قانوني منتشر شد. گزارش شفاف و روشن و در كمال صداقت به آگاهي افكار عمومي رسيد و براي دستگاه قضايي رعايت عدالت حد و مرزي ندارد و قوه قضاييه محل تظلم خواهي عموم افرادي است كه از اين ناحيه متضرر شدند. كساني كه ظلمي به ملت وارد كردند بايد عملكرد خود را جبران كنند.

وي تاكيد كرد: ظلم بزرگ به مردم از سوي دشمنان و اصحاب داخلي آنان صورت گرفت كه به طور قطع قابل پيگرد است. قوه قضاييه پيرو فرامين رهبري بيانيه‌اي به ملت ايران تقديم كرد و گفتيم قائل به دسته بندي متهمان در اين زمينه هستيم و از كساني كه عناصر اصلي هستند و زمينه ساز بودند، نمي گذريم ولي كساني كه احساسي بودند و هيجاني عمل كردند و با تحريك صورت گرفته وارد ميدان شدند و مرتكب قتل و جنايت نشدند، قطعا با رافت اسلامي با آنها برخورد خواهد شد.

 

سخنگوي قوه قضائيه تصريح كرد: هجمه رسانه‌اي و سياسي از سوي رسانه‌هاي بيگانه و دعوت به آشوب و اغتشاش و آشوب طلبي و كشته سازي و درگير كردن مردم يكي از بزرگترين ظلم‌هايي بود كه عليه ملت ايران صورت گرفت و بايد تا استيفاي حقوق مردم ايران، پيگيري شود.

مقالات بيشتر:دفتر ازدواج نازي آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۵۵:۵۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

اكثر افرادي كه در اغتشاشات به خيابان مي‌آيند تماشاچي هستند

جانشين فرماندهي كل انتظامي با بيان اينكه اكثر افرادي كه در اغتشاشات به خيابان مي‌آيند تماشاچي هستند، گفت: برخي از اين افراد مزدور و تروريست هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار قاسم رضايي جانشين فرماندهي كل انتظامي صبح امروز در مراسم چهاردهمين نشست فرماندهي انتظامي جمهوري اسلامي ايران با وابستگان نظامي و افسران رابط پليس كشورهاي خارجي مستقر در تهران گفت: ما در كشوري زندگي مي‌كنند كه پايه آن اسلام است و سكاندار اين نظام ولي فقيه است. به فرموده بزرگواران ولايت فقيه همان ولايت رسول الله است.

مقالات بيشتر:شيشه بري غرب تهران

وي افزود: جمهوري اسلامي ايران سه قوا دارد، ارتش، سپاه و فرماندهي انتظامي كه هر قوا وظايف مشخصي دارد اما همه با هم پيوستگي دارند و در راستاي آرامش جامعه و امنيت داخلي پيوستگي دارند.

رضايي گفت: تنها كشوري كه هم مأموريت پليسي و هم مأموريت مرزباني را يك واحد انجام مي‌دهد انتظامي جمهوري اسلامي است و به همين دليل به مجموعه انتظامي فقط پليس گفته نمي‌شود.

پليس محبوب ترين سازمان از سوي مردم انتخاب شده است

جانشين فراجا گفت: يكي از سازمان‌هايي كه بالاترين رتبه در نظرسنجي را از سوي مردم دارد، انتظامي است. انتظامي كل كشور محبوب ترين سازمان از نظر مردم است.

رضايي بيان كرد: مرزبانان در بخشي از عملكرد خود به مقابله با تروريست‌ها مي‌پردازد و در اين راه شهداي زيادي را هم تقديم كرده است؛ زماني كه طالبان در افغانستان روي كار آمد و ترددهاي غيرمجاز زياد شد، برخي از خانم‌هاي باردار افغانستاني در مرزهاي ايران وضع حمل كردند و داروهاي بهداشتي و امكانات مرزبانان در اختيار اين افراد قرار گرفت.

اعتراض در ايران آزاد است اما شورش خط قرمز پليس است

وي ادامه داد: اعتراض در ايران آزاد است اما برخي از افراد هستند كه مي‌خواهند از اعتراض سو استفاده كنند، اعتراض حق مردم است اما زماني كه به شورش تبديل مي‌شود آن زمان مي‌شود خط قرمز پليس؛ جمعيتي كه به خيابان‌ها مي آيند اكثراً تماشاگر هستند و تعداد كمي مزدور و تروريست هستند.

جانشين فراجا تصريح كرد: برخي از كشورها تحت تأثير آمريكا و صهيونيسم غاصب قرار مي‌گيرند و مي‌گويند حقوق بشر در ايران رعايت نمي‌شود! اما رسانه‌هاي بيگانه وارونه اخبار را منتقل مي‌كنند، چرا زماني كه پليس آمريكا زانوي خود را بر گلوي افراد بي گناه مي‌گذارد و آنها را خفه مي‌كنند حرفي از حقوق بشر نمي‌زنند؟

وي افزود: اگر پليس ايران مي‌خواست در تجمعات صرفاً نظامي عمل كند جور ديگري رفتار مي‌كرد اما در كشور آزادي بيان براي اعتراض است اما برخي از افراد از اين اعتراضات سوءاستفاده مي‌كنند و هنجارهاي جامعه را برهم مي‌زنند.

پيام مردم ايران "درود بر پليس" است

رضايي گفت: زماني كه مردم ايران در روز رحلت پيامبر خودجوش به ميدان آمدند پيام آنها درود بر پليس بود؛ شعار مردم ايران اين است نه حرف‌هايي كه يك عده مزدور و تروريست مي‌زنند.

 

جانشين فراجا گفت: حاكميت و حكومت ايران مردمي است و ايران يك كشور خشك نظامي نيست، اما سلطه استكبار اين را وارونه جلوه مي‌دهد.

رضايي بيان كرد: ايران هيچ محدوديتي براي تعامل با كشورها ندارد البته با برخي از كشورهاي استكباري و يا رژيم صهيونيسمي اسرائيل حرفي ندارد؛ ما به عنوان پليس آمادگي تجارب را داريم.

مقالات ديگر:مركز سالمندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۵۹:۴۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

نيروهاي مسلح پيشمرگ ايران و ايراني‌اند/ با آمريكا و صهيونيست‌ها تسويه حساب مي‌كنيم

فرمانده كل ارتش گفت: نيروهاي مسلح يك حقيقت واحدند، تحت يك فرماندهي واحد اجراي ماموريت مي‌كنند و براي يك هدف پيشمرگ يكديگر و پيشمرگ ايران و ايراني هستند.

به گزارش گروه سياست خبرگزاري آنا، امير سرلشكر عبدالرحيم موسوي، فرمانده كل ارتش، در صبحگاه مشترك "عهد سربازي" كه با حضور سردار سرتيپ پاسدار محمدرضا نقدي معاون هماهنگ كننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامي، امير سرتيپ عليرضا صباحي فرد فرمانده نيروي پدافند هوايي ارتش، سردار سرتيپ محمد شرفي معاون اجرايي فرماندهي انتظامي در دانشگاه خاتم الانبيا (ص) نيروي پدافند هوايي ارتش با تبريك ايام آغاز امامت و ولايت حضرت صاحب‌الزمان (عج)، هفته وحدت و گراميداشت هفته انتظامي اظهار داشت: انتظار و اعتقاد به ظهور منجي يكي از مفاهم ريشه‌دار بشري در همه مكاتب، اديان و فرق در طول تاريخ بوده است.

وي افزود: ظهور انسان كامل كه جهان را پر از عدل و داد و بصيرت مي‌كند، هم ريشه در فطرت، هم ريشه در اديان و هم ريشه در تاريخ انديشه بشر دارد.

مقالات بيشتر:شيشه بري جردن

فرمانده كل ارتش گفت: انقلاب شكوهمند اسلامي ايران كه در دوران بلوك‌بندي ايدوئولوژي‌هاي الحادي به پيروزي رسيد، پس از قرن‌ها طليعه حاكميت الهي بر زمين را نويد داد و با توجه به خواست و اراده مردم و در پرتو آموزه‌هاي اسلامي، در حوزه انديشه‌هاي سياسي، الگو‌هاي جديد مردم سالاري ديني را ارائه كرد و انديشه‌هاي الحادي، التقاطي، ارتجاعي و افراطي را به چالش كشيد.

وي افزود: انقلاب اسلامي در شناساندن اهداف و مفهوم صحيح انتظار، الگوسازي براي نسل منتظر، اميدواري به انقلاب جهاني مهدوي و آماده‌سازي آحاد جامعه در ابعاد فردي و اجتماعي براي عصر ظهور، ايفاي نقش كرده است. انقلاب اسلامي آغازي بر تشكيل تمدن نوين اسلامي است كه با ظهور آخرين ذخيره الهي در زمين تحقق خواهد يافت.

امير سرلشكر موسوي با اشاره به بيانيه گام دوم انقلاب، گفت: از منظر رهبر حكيم و فرزانه انقلاب در بيانيه گام دوم؛ آرمان بزرگ انقلاب اسلامي، ايجاد تمدن نوين اسلامي و آمادگي براي طلوع خورشيد ولايت عظمي (ارواحنا فداه) است. در واقع بيانيه گام دوم نقشه راه رسيدن به اين آرمان‌هاي بزرگ است.

وي مراسم صبح‌گاه عهد سربازي را لبيك به فرمان مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) دانست و اظهار داشت: طبيعتا نيرو‌هاي مسلح، از جمله ارتش كه تحت فرماندهي مستقيم مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) هستند بايد در پياده‌سازي و اجراي اين نقشه راه نسبت به سايرين، پيشرو و پيشگام باشند، برنامه‌هاي بسياري خوبي براي اين وظيفه در نيرو‌هاي مسلح و ارتش طراحي و اجرايي شده و ادامه دارد و اين تجمع كه امروز در همه محل‌هاي استقرار ارتش در سراسر كشور و از جمله در اين دانشگاه و همين ميدان در حال اجراست، لبيك به فرمان مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) است كه تحت عنوان عهد سربازي، آحاد رزمندگان ارتش جمهوري اسلامي ايران انتظار، اشتياق و آمادگي خود را براي سربازي در ركاب آن يگانه منجي عالم بشريت تحت فرماندهي نايب آن حضرت، مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) اعلام و بر پايبندي به الزامات اين آمادگي براي ظهور تاكيد مي‌كنند.

فرمانده كل ارتش به هجمه‌هاي گسترده و تركيبي دشمنان كشور اشاره و بيان كرد: در مسير حركت انقلاب به سوي تمدن نوين اسلامي و فراهم‌سازي زمينه ظهور، هجمه گسترده و تركيبي دشمنان، در هر برهه‌اي به شكلي قابل مشاهده است. شيطان و طاغوت همواره سد راه انبيا، اوصيا و اوليا بوده‌اند كه نگذارند انسان‌ها به سعادت هدف‌گذاري شده خداوند برسند. در طول تاريخ هر بار به شكلي آن را نشان داده‌اند.

 

وي ادامه داد: در عصر انقلاب اسلامي ايران كه با شواهد بسيار، دوران وصل به ظهور حضرت مهدي (عج) است، نماد برجسته طاغوت و نظام سلطه، شيطان بزرگ آمريكا و فرزند نامشروع آن‌ها رژيم جعلي صهيونيستي، سردمدار مبارزه با راه سعادت بشر كه در نقشه راه انقلاب اسلامي ايران متجلي شده است، هستند.

امير سرلشكر موسوي گفت: مهمترين راهبرد آن‌ها هم نا اميدسازي، شكستن استقامت ملت بزرگ ايران، برهم زدن امنيت و اخلال در استقلال و پيشرفت ايران است. آن‌ها به دنبال آن هستند كه امنيت و اميد را از اين ملت بگيرند و مقامت او را در هم بشكنند، اما ملت با بصيرت ايران هم دست آن‌ها را خوب خوانده است و عليرغم همه دشمني‌ها، اميدوار و مستقل و مقاوم به پيش مي‌رود. پرچم سه رنگ مزين به لا اله الا الله بر بام ايران عزيز، در اهتزاز خواهد بود و ايران و ايراني سربلند و استوار از آب و خاك خود، از كشور، از نظام و از انقلاب خود، از استقلال و امنيت خود و از ارز‌ش‌ها و آرمان‌هاي خود دفاع خواهد كرد.

سرلشكر موسوي ضمن تاكيد بر سربلندي ملت ايران در آزمايش‌ها و سختي‌ها اظهار داشت: ‎ملت فهيم، صبور و فداكار ايران در اين سال‌ها آزمايش‌هاي بسياري را تجربه كرده و از همه آن‌ها سربلند بيرون آمده است. البته زخم‌هايي بر پيكر اين ملت رشيد وارد شده است. زخم‌ها ترميم خواهد شد و همه اين شرارت‌ها و خباثت‌ها به طومار سياه كارنامه آمريكاي جنايتكار و‌‎ رژيم كودك كش صهيونيستي اضافه خواهد شد و روزي خواهد رسيد كه يكجا تسويه حساب خواهيم كرد و شما جوانان عزيز آن روز را به چشم خود خواهيد ديده و شما خود مردان آن ميدان خواهيد بود.

فرمانده كل ارتش، نيرو‌هاي مسلح را همرزم و حامي يكديگر دانست و اظهار داشت: ارتش، سپاه، بسيج و فراجا؛ برادر، همرزم، همسنگر، حامي و پشتيبان يكديگر و در خط مقدم ملت براي حفظ امنيت كشور و مقابله با تهديدات هستند. نيرو‌هاي مسلح يك حقيقت واحدند، تحت يك فرماندهي واحد اجراي ماموريت مي‌كنند و براي يك هدف پيشمرگ يكديگر و پيشمرگ ايران و ايراني هستند.

وي افزود: نيرو‌هاي مسلح در راه پاسداري از استقلال، تماميت ارضي، حفظ دستاورد‌هاي انقلاب، دفاع از مستضعفان عالم، مقابله با ظالمان و مستكبران و حفظ امنيت و آرامش و سربلندي ملت بزرگ ايران و براي برافراشته نگه داشتن پرچم ايران جان خود را فدا خواهند كرد. ما براي حفظ اين ارزش‌ها به خداوند بزرگ و قرآن كريم سوگند ياد كرده‌ايم و تا آخرين قطره خون، دست در دست هم، در خط مقدم ملت، متحد و يكپارچه ايستاده‌ايم.

امير سرلشكر موسوي اظهار داشت: دشمنان ما پيشرفت اين ملت و اين انسجام و يكپارچگي ملت و نيرو‌هاي مسلح را برنمي‌تابند، مي‌بينند كه ملت نيرو‌هاي مسلح را دوست دارند و نيرو‌هاي مسلح مردم را دوست دارند و در كنار هم يكپارچه از كشور دفاع مي‌كنند، لذا يكي از اهدافشان در تضعيف امنيت، سرگرم سازي، هزينه سازي و نهايتاً تضعيف قدرت دفاعي كشور است.

وي افزود: عمق راهبرد دشمن در ناامني‌ها اين است كه با جنگ تركيبي و با شيوه‌هاي نوين، قدرت دفاعي كشور را تضعيف و از آن مسير، مقاومت مردم ايران را بشكند و با تضعيف انسجام داخلي، نقشه‌هاي شوم خود را عملي سازد و برايشان ارتش، سپاه و انتظامي فرقي نمي‌كند. اما ما ايراني هستيم، متعصب نسبت به دين، نسبت به وطن و مردم و اجازه هيچگونه دخالت و تعرض به هيچ بيگانه‌اي را نمي‌دهيم.

فرمانده كل ارتش با اشاره به امتحانات عصر غيبت گفت: عصر غيبت، عصر امتحانات سنگين است، ريزش‌ها و رويش‌هاي بعضاً غيرمنتظره دارد. در دوران غيبت، در آزمايش‌ها و فتنه‌ها، انسان‌ها آنقدر در كوره حوادث آبديده مي‌شوند كه ديگر در هيچ فتنه‌اي زمين نمي‌خورند، سقوط نمي‌كنند و راه را گم نمي‌كنند و اين‌ها شايسته و مستحق ظهورند و بهره‌مند از عصر ظهور خواهند شد.

 

وي افزود: دوران غيبت، دوران تمييز و تمحيص است؛ دوران بازشناسي است، دوران تفكيك و جدا كردن است، يعني منتظران واقعي با اعمال خود از سايرين تفكيك و جدا و بازشناسي مي‌شوند؛ آنقدر در آتش ابتلائات و فتنه‌ها آزمايش مي‌شوند كه ناخالصي‌ها از آن‌ها زدوده مي‌شود و مي‌شوند آن كه شايسته ظهور است.

فرمانده كل ارتش ادامه داد: كليدي‌ترين ويژگي اين افراد و محكم‌ترين ريسماني كه آن‌ها را از ريزش نجات مي‌دهد و شايسته ظهور و پا در ركابي آقا امام زمان (عج) مي‌كند، تمسك به ريسمان ولايت است.

امير سرلشكر موسوي در پايان با تاكيد بر اينكه خورشيد روشنگر ولايت كه امروز در چهره مبارك نايب آقا امام زمان مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي) متجلي است و بزرگترين نعمت عصر ماست، اهار داشت: از خداوند بزرگ مي‌خواهيم توفيق و شايستگي سربازي اين سلاله پاك حضرت زهراي اطهر (س) را به ما عطا فرمايد.

در پايان اين مراسم، امير سرلشكر موسوي بمناسبت گراميداشت هفته انتظامي با اهداي لوح به سردار سرتيپ شرفي، اين هفته را به آحاد فرماندهان و كاركنان فرماندهي انتظامي تبريك گفت.

مراسم صبحگاه مشترك «عهد سربازي» بمنظور تجديد ميثاق با حضرت صاحب‌الزمان (عج) و تبيين و تشريح جايگاه امامت و ولايت، صبح امروز در تمامي يگان‌هاي ارتش جمهوري اسلامي ايران به صورت همزمان برگزار شد.

مقالات ديگر:وكيل پونك

 


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۸:۱۵:۳۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

وزارت ارتباطات برنامه‌اي براي فيلترينگ اينستاگرام نداشته و ندارد

وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه برنامه‌اي براي فيلترينگ اينستاگرام نداشتيم و نداريم، گفت: براي جبران خسارت به كسب و كارها تعاملاتي با وزارت اقتصاد داريم.

به گزارش ايسنا عيسي زارع‌پور در حاشيه مراسم افتتاح مركز كنترل و عمليات ماهواره‌هاي سنجشي در جمع خبرنگاران با بيان اينكه امروز شاهد افتتاح اولين مركز كنترل و عمليات ماهواره‌هاي سنجشي كشور هستيم، افزود: اين مركز اين امكان را براي ما فراهم مي‌كند كه بتوانيم تصاوير با كيفيتي كه از ماهواره خيام در اختيار جمهوري اسلامي ايران قرار مي‌گيرد، دريافت كنيم و در اختيار بخش‌هاي مختلف كشور قرار دهيم.

مقالات بيشتر:شيشه بري

وي ادامه داد: اولين ماهواره‌اي كه امروز تصاوير آن دريافت مي‌شود، ماهواره خيام است كه تقريبا ۲ ماه قبل از طريق پايگاه فضايي بايكونور قزاقستان پرتاب شد و از اين مركز تصاوير با كيفيت آن دريافت شد و از اين پس سرمايه اي براي بخش‌هاي مختلف كشور خواهد بود.

زارع پور، كاربرد داده‌هاي اين ماهواره را در بخش‌هاي كشاورزي، مديريت شهري و ساير بخش‌ها دانست و ادامه داد: از امروز بهره‌برداري عملياتي از از تصاوير خيام از طريق اين مركز فراهم شده است و از طريق سازو كاري كه سازمان فضايي فراهم كرده در اختيار بخش‌هاي دولتي و شركت‌ها قرار خواهد گرفت.

وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات از تهيه و تدوين بسته حمايتي براي كسب و كارهايي كه به پلتفرم‌هاي داخلي مهاجرت كنند، خبر داد و گفت: برنامه‌اي براي فيلترينگ اينستاگرام نداشتيم و نداريم.

وي در خصوص جبران خسارت وارد شده به كسب و كارها، اظهار كرد: تعامل خوبي با وزارت امور اقتصادي و دارايي در اين خصوص ايجاد شده است و در اين راستا ما يك برنامه براي كسب و كارهايي كه به پلتفرم‌هاي داخلي مهاجرت كنند، در نظر گرفته‌ايم و با كمك وزارت اقتصاد يك بسته حمايتي مانند معافيت مالياتي و اعطاي تسهيلات، براي آنها پيش‌بيني شده است.

وزير ارتباطات همچنين در خصوص فيلترينگ اينستاگرام، اعلام كرد: چنين برنامه‌اي نداشتيم و نداريم. در شرايط عادي فيلترينگ نداشتيم، ولي با توجه به اينكه به قواعد پايبند نبودند، در سياست‌ها تجديد نظر شده است.

زارع پور در خصوص تحريم وي گفت: شخصا از اين امر خوشحال هستم و اقداماتي كه آمريكا در طي ۴۳ سال گذشته با ايران انجام داده، راه به جايي نبرده و اين اقدامات قطعا راه به جايي نخواهد برد.

وي ادامه داد: اين امر براي من عجيب بود كه بهانه‌اي كه براي آن اعلام كردند، از سوي كساني هست كه خودشان با ادعاي امنيت ملي حتي اكانت رييس‌جمهور خود را مسدود مي‌كنند و مدعي شده‌اند كه حقوق بشر را رعايت مي‌كنند.

ماهواره‌هاي دانشگاهي

وزير ارتباطات يكي از موضوعات جدي در دستور كار اين وزارتخانه را حمايت‌ از فعاليت‌هاي بخش‌هاي مختلف در حوزه ساخت ماهواره دانست و گفت: همه فعاليت‌هاي حوزه‌هاي ماهواره‌سازي بايد در راستاي برنامه فضايي كشور باشد كه اين برنامه را تدوين كرده‌ايم.

 

وي با تاكيد بر اينكه به زودي اين برنامه در شوراي عالي فضايي مطرح و مصوب خواهد شد، اظهار كرد: در اين برنامه نياز كشور در حوزه‌هاي سنجشي و مخابراتي و ساير ماهواره‌ها مشخص شده است و بر اساس آن هر مجموعه‌اي كه بخواهد در اين حوزه فعاليت كند، به منظور جلوگيري از موازي‌كاري و تمركز منابع مالي در راستاي نياز واقعي كشور، بايد در راستاي برنامه و نقشه راه فضايي ۱۰ ساله كشور باشد.

زارع‌پور اضافه كرد: از اين رو هر مجموعه‌اي كه ظرفيتي براي ساخت ماهواره دارد، مي‌تواند به سازمان فضايي ايران مراجعه و از خدمات اين سازمان بهره‌مند شود.

وزير ارتباطات با تاكيد بر اينكه اين گفته به معناي توقف پروژه‌هاي ساخت ماهواره‌ها در دانشگاه ها نيست، افزود: ما از ساخت ماهواره و هر گونه فعاليت فضايي حمايت مي‌كنيم، ولي به اين صورت نبايد باشد كه ۱۰ دانشگاه بر روي ساخت ماهواره سنجشي متمركز شوند و از ساخت ماهواره مخابراتي غافل شوند. به همين دليل است كه برنامه كاملي براي ۱۰ سال آينده با كمك بخش‌هاي گوناگون كشور تهيه شده است كه به زودي مصوب خواهد شد.

مقالات ديگر:بهترين خانه سالمندان تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۱:۳۱ توسط:onlinetabliq موضوع:

جزئيات حمله تروريستي زاهدان/ درگيري‌هاي جمعه سياه چگونه آغاز شد؟

عصر جمعه برخي خيابان‌هاي زاهدان وارد درگيري مسلحانه‌شدند و عده‌اي قصد تصرف يك كلانتري را داشتند، اما اين درگيري‌ها چگونه آغاز شد؟

به گزارش فارس، ۸ مهر ماه جملات پاياني خطبه‌هاي مولوي عبدالحميد امام جمعه مسجد مكي زاهدان با ادعاي تجاوز يك افسر پليس به دختر ۱۵ ساله در چابهار به پايان رسيد.

مقالات بيشتر:فيزيوتراپي شرق تهران

ادعايي كه حدود ۴۰ روز قبل مطرح شد و همان موقع نيز توسط پليس تكذيب شده و قوه قضائيه اعلام كرده پرونده را بدون اغماض بررسي مي‌كند.

نمازگزاران كه از اين قضيه ناراحت هستند در مقابل كلانتري ۱۶ زاهدان كه در خيابان رازي و نزديكي مسجد مكي است تجمع مي‌كنند و به اذعان خود مولوي عبدالحميد به‌ سمت كلانتري سنگ پرتاب مي‌كنند.

فرماندار زاهدان مي‌گويد بعد از سنگ پراكني يك نفر با اتوبوس شركت واحد به سمت درب كلانتري حمله مي‌كند. او تاكيد مي‌كند از نوع حمله و سرعت و شدت آن مسلم است كه مهاجم قصد تصرف كلانتري را دارد.

حتي بعد از حمله اتوبوس هم از سمت كلانتري گلوله‌اي شليك نشده است.

نخعي فرماندار زاهدان ادامه مي‌دهد: « پس از حمله اتوبوس از ساختمان‌هاي مجاور به سمت كلانتري تيراندازي مي‌شود.

پس آغاز تيراندازي به سمت كلانتري نيروهاي نظامي متعاقبا شروع به تيراندازي مي كنند كه در اين درگيري عده اي از نيروهاي نظامي و مردم نيز به شهادت‌مي‌رسند يا زخمي مي شوند.

عده اي از همين اغتشاشگران به نقاط مختلف شهر مي روند آنجا هم درگيري مسلحانه شكل‌ مي‌گيرد.»

يكي از اغتشاشگران اعتراف كرده است يك خودروي پژو در ميان جمعيت قرار گرفته و از صندوق عقب كلت و كلاشينكف در ميان معترضان پخش كرده است‌.

پس از پايان اعتراضات خسارات اين اقدام تروريستي وراي تصور بود. ۱۹ جان‌باخته و ۲۰ زخمي آمار اعلامي استاندار بود. ۵ تن از پاسداران و نيروهاي بسيج به شهادت رسيدند.

معاون سازمان اطلاعات سپاه سيستان و بلوچستان مورد هدف تير تك‌تيرانداز قرار گرفت و در بين درگيري‌ها ترور شد.

۳ كلانتري، دو مدرسه، خودروهاي آتش‌نشاني و اورژانس و ده‌ها مغازه به آتش كشيده شد.

شامگاه جمعه دو جسد شناسايي شد تا فضا روشن‌ شود، عبدالمجيد ريگي و ياسر شه بخش دو عضو گروهك تجزيه طلب جيش الظلم در ميان‌ كشته‌شدگان درگيري‌‌هاي خياباني بودند.

ظهر جمعه چند صد كيلومتر آن‌ طرف‌تر اقدام تروريستي مشابهي نيز در افغانستان شكل گرفت و كودكان بيگناه كشته‌ شدند.

 

جمعه شب آرامش به زاهدان بازگشت اما بيانيه ديگري از دفتر مولانا عبدالحميد جو شهر را ملتهب كرد. در اين  بيانيه كه از لحن آن مشخص است براي تهييج مخاطبان تهيه شده، مدعي شد از كلانتري به سمت نمازگزاران شليك شده، انتشار اين بيانيه مردم را دوباره عصباني كرد.

شنبه و يك‌شنبه نيز درگيري‌هاي محدودي در حاشيه زاهدان ادامه‌ داشت. تعدادي از اشرار يكشنبه شب دستگير شدند. اينترنت زاهدان نيز قطع شده است.

در اين اغتشاشات به تاسيسات شبكه برق و آب هم خسارت وارد شده و امروز آب در برخي مناطق زاهدان از جمله خيابان دانشگاه  قطع است.

از امروز دوشنبه نيز كودكان به كلاس‌هاي درس در مدارس زاهدان مي‌روند تا صداي خنده‌هايشان دوباره به خيابان‌هاي شهر باز گردد.

مقالات ديگر:وكيل سعادت آباد


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۱ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۳۸:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

توليد خودروي پرطرفدار ايراني متوقف شد

برترين ها:مراسم ويژه پايان توليد خودرو سمند معمولي و ال ايكس و پژو ۴۰۵ در سايت ايران‌ خودرو تبريز با حضور مديرعامل گروه صنعتي ايران‌ خودرو و استاندار آذربايجان شرقي برگزار شد.

ايرنا: مراسم ويژه پايان توليد خودرو سمند معمولي و ال ايكس و پژو ۴۰۵ در سايت ايران‌ خودرو تبريز با حضور مديرعامل گروه صنعتي ايران‌ خودرو و استاندار آذربايجان شرقي برگزار شد.

خودروهاي سمند و پژو ۴۰۵ به ترتيب پس از حدود ۳۰ و ۲۰ سال توليد به موزه خودرو و حافظه تاريخ پيوست، خودروهايي كه خودباوري در توليد خودرو را براي نخستين بار به عنوان خودروي ملي براي كشورمان به ارمغان آوردند تا اكنون به نسل دنا و تارا برسيم. 

استاندار آذربايجان شرقي در آيين پايان توليد خودروي سمند در تبريز خطاب به مديرعامل ايران خودرو، گفت: توان تكميل زنجيره توليد در شركت ايران خودروي تبريز وجود دارد و با راه اندازي خط رنگ و بدنه اين هدف محقق مي‌شود.

مقالات بيشتر:بهترين روانشناس غرب تهران

عابدين خرم اظهار كرد: آذربايجان شرقي قابليت آن را دارد كه قطب دوم قطعه سازي پس از تهران در كشور شود و استفاده از ظرفيت شركت هاي دانش بنيان در استان براي تحقق اين هدف موثر است. 

وي با اشاره به اينكه در آذربايجان شرقي ۴۵ شركت قطعه ساز دانش بنيان وجود دارد كه مي تواند به توانمندسازي بيشتر اين صنعت در استان كمك كند، افزود: ظرفيت هاي خودروسازي در تبريز بالاست.

خرم با بيان اينكه آذربايجان شرقي توان توليد بيش از ۳۰درصد قطعات مورد نياز خودروي كشور را دارد،  افزود: ۱۷۰ واحد قطعه سازي با پنج هزار نفر اشتغال در استان فعال هستند و اكنون ۳۵ ميليون قطعه خودرو در اين استان توليد مي كنند.

وي افزود: در كنار اين ظرفيت ها هشت واحد خودروسازي با ظرفيت توليد ۱۵۰ هزار دستگاه اتوبوس، ميني بوس و غيره وجود دارد. 

خرم ادامه داد: براي ساخت موتور، گيربكس اتوماتيك، اكسل و ساير قطعات خودرويي آمادگي لازم در اتان وجود دارد. 

و با بيان اينكه عدالت محوري شعار دولت سيزدهم است، گفت: در ايران خودرو نيز بايد اين شعار محقق شود و در خصوص آذربايجان شرقي نيز نياز هست ايران خودرو، توان خودروسازي تبريز را دريابد تا ايران خودروي تبريز تبديل به محوري ترين ايران خودروي كشور شود. 

وي با اشاره به توليد خودروي سورن در ايران خودروي تبريز به جاي سمند، از مديرعامل ايران خودرو خواست تا خط توليد دنا را در تبريز راه اندازي كند. 

استاندار آذربايجان شرقي همچنين با اشاره به ضرورت ارتقاي كيفيت خودروسازي در ايران، گفت: بايد براي رفع گلايه ها از مشتريان و مردم اقداماتي انجام شود چون انتقاداتي در خصوص كيفيت خودروهاي ايران خودرو مطرح مي شود. 

خرم ادامه داد: تيراژ توليد خودرو مهم است اما بايد رضايتمندي مشتري را به دنبال داشته باشد تا با مشتري مداري تناقضي پيش نيايد در واقع اتهام كم كيفيتي براي محصولات ايران خودرو مطرح مي شود كه بايد آن را با قدرت از خود مبرا سازد.  

 

استاندار آذربايجان شرقي با بيان اينكه خودرو در تمام دنيا كالاي مصرفي است و نبايد كالاي سرمايه اي باشد، گفت: مردم ايران مي خواهند خودروي ايراني بخرند كه قيمت و كيفيت مناسبي داشته باشد. 

مديرعامل ايران خودروي تبريز نيز در اين آيين گفت: از سال ۱۳۸۶ تاكنون ۳۴۶هزار دستگاه سمند در ايران خودروي تبريز توليد شده است كه از اين تعداد ۲۱هزار و ۸۵۱ دستگاه در سال جاري بوده است. 

اصغر خوش فهم اظهار كرد: با ارتقاي بهره وري در ايران خودروي تبريز تعداد خودروي هاي سواري توليد شده از ۱۹دستگاه در ساعت به ۲۳دستگاه افزايش يافته و بر اساس هدف گذاري انجام شده اين تعداد به ۲۸ دستگاه در ساعت خواهد رسيد. 

وي افزود: شركت ايران خودروي تبريز از بدو تاسيس تاكنون يك ميليون و ۲۱هزار و ۱۹ دستگاه خودرو سمند، آريسان و سورن توليد كرده است.

مقالات ديگر:كاشت دندان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ مهر ۱۴۰۱ساعت: ۰۷:۳۸:۰۹ توسط:onlinetabliq موضوع: