onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

جمشيد عندليبي نوازنده پيشگام ني درگذشت

بر اثر ايست قلبي؛
جمشيد عندليبي نوازنده پيشگام ني درگذشت
به گزارش خبرنگار مهر، جمشيد عندليبي نوازنده پيشگام عرصه ني نوازي روز پانزدهم اسفند ماه در سن ۶۶ سالگي براثر ايست قلبي دار فاني را وداع گفت.
سيد عباس سجادي پژوهشگر موسيقي در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اين خبر را تاييد كرد.
مرحوم جمشيد عندليبي از جمله نوازندگان شناخته شده عرصه ني نوازي بود كه نواختن ساز ني را ابتدا بدون استاد فرا گرفت و سپس با حضور در دانشگاه تهران و آشنايي با حسين عمومي به ادامه فراگيري تكنيك هاي اين ساز پرداخت. وي رديف موسيقي ايراني را نزد هنرمنداني چون نصرالله ناصح پور ، نورعلي برومند و محمدرضا لطفي فرا گرفت و در سال ۱۳۶۰ بود كه براي تكميل تكنيك هاي پيشرفته نوازندگي ني به نزد حسن كسايي در اصفهان رفت.
اين هنرمند فقيد موسيقي ايراني در طول زندگي خود علاوه برتوليد چندين اثر موسيقايي در پروژه هايي چون «بيداد»، «نوا»، «دستان»، «دود عود»، «آسمان عشق»، «ياد ايام»، «رسواي دل»، «پيام نسيم»، «دل مجنون»، «سروچمان» همكاري داشته است. وي علاوه بر نوازندگي در كار آهنگسازي نيز فعال بود و آلبوم‌هاي «ميهمان تو»، «پاييز نيزار» و «مونس جان» از جمله فعاليت‌هاي او در زمينه آهنگسازي است.
عندليبي همچنين قطعات ابوالحسن صبا را با ني و به صورت رديف آموزشي تنظيم و نواخته‌است. اين در حالي است كه تك نوازي ني پروژه ماندگار «ني نوا» اثر حسين عليزاده هم به عهده مرحوم عندليبي بوده كه بسياري از مخاطبان موسيقي اين هنرمند را با چنين اثر معتبري مي شناسند.
موسيقي «ني نوا» از جمله ملودي‌هاي معتبر و ارزشمند تاريخ موسيقي ايران زمين است كه به واسطه حضور هنرمنداني چون حسين عليزاده با خلاقيت و استادي منحصر به فرد و جمشيد عندليبي با تك نوازي سحرانگيزي كه در حوزه ني نوازي انجام داده و همچنين جمعي ديگر از نوازندگان شاخص موسيقي كشورمان توانست جايگاه رفيعي ميان مخاطبان پيدا كند.
خبرگزاري مهر درگذشت اين هنرمند را به خانواده وي و جامعه هنري تسليت مي‌گويد.
كد خبر 6046978


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۳۲:۴۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

دختر ترامپ، بيل گيتس، ريانا و زاكربرگ در عروسي پسر ثروتمندترين مرد آسيا

دختر ترامپ، بيل گيتس، ريانا و زاكربرگ در عروسي پسر ثروتمندترين مرد آسيا
اين جشن پيش عروسيِ 3 روزه در قصري مجلل در بزرگ ترين باغ انبه آسيا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار مي شود. در اين مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا براي مهمانان سرو مي‌شود.
مراسم جشن پيش عروسيِ 3 روزه ثروتمندترين مرد آسيا با حضور چهره هاي سرشناس بين المللي برگزار مي شود.

به گزارش عصرايران به نقل از رويترز، در جشن پيش عروسيِ پسر " موكش آمباني" سرمايه دار هندي و ثروتمندترين مرد آسيا، چهره هايي چون ايوانكا ترامپ و جارد كوشنر، بيل گيتس، مارك زاكربرگ و ريانا (براي اجراي برنامه) حضور يافته اند.


در عروسي "آنانت آمباني" پسر " موكش آمباني" رييس شركت صنايع " ريلاينس " (بزرگ ترين شركت خصوصي هند) كه با دارا بودن 114 ميليارد دلار، ثروتمندترين مرد آسيايي لقب گرفته، علاوه بر چهره هاي سرشناسي از جهان بسياري از ستاره هاي سينمايي باليوود هند نيز حضور يافته اند.

شركت صنايع "ريلاينس" در بخش‌هاي مختلفي از جمله نفت، گاز، پتروشيمي و منسوجات،مخابرات تا رسانه فعاليت مي‌كند.

مراسم عروسي اصلي قرار است در ماه ژوئيه 2024 برگزار شود، اما جشن 3 روزه قبل از عروسي از روزهاي بين 4 تا 6 مارس ( دوشنبه تا چهارشنبه) در حال برگزاري است.

اين جشن پيش عروسيِ 3 روزه در قصري مجلل در بزرگ ترين باغ انبه آسيا در شهر "جامناگار" (جام نگار) در گجرات هند برگزار مي شود. در اين مراسم 3 روزه حدود 2500 پرس غذا براي مهمانان سرو مي‌شود.

آنانت آمباني 28 ساله با "راديكا مرچنت" 29 ساله، دختر رئيس يك شركت بزرگ داروسازي هند به نام "آنكور هلث‌كر" ازدواج مي كند.

عروسي دختر موكش آمباني نيز كه در سال 2018 برگزار شد بسيار مجلل بود و بيش از 100 ميليون دلار هزينه داشت.

در هند سالانه بيش از 75 ميليارد دلار صرف برگزاري جشن هاي عروسي مي شود و برگزاري مراسم عروسي پرزرق و برق به ويژه در بين قشر مرفه هندي چهارمين صنعت بزرگ پردرآمد در اين كشور محسوب مي شود.

با اين حال جمعيتي بيش از 600 ميليون نفر از مردم هند در فقر مطلق به سر مي برند و با درآمد بين 1 تا 2 دلار در روز زندگي مي كنند.

لينك هاي مرتبط: ظروف كرايه نياوران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۵ اسفند ۱۴۰۲ساعت: ۰۵:۰۹:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

روايتي از ورود به رشته‌اي ناشناخته تا دانشمند برتر جهان شدن

روايتي از ورود به رشته‌اي ناشناخته تا دانشمند برتر جهان شدن/ پروفسور نمازي: با وقوع انقلاب، بازگشت و خدمت به كشور را وظيفه دانستم
پروفسور محمد نمازي يكي از اين دانشمندان فرهيخته ايراني است كه با تلاش و پشتكار فراوان در ليست نام آوران جهان قرار گرفته و امروزه در زمينه حسابداري دانشمندي شاخص به حساب مي آيد و معتقد است خواست خدا بوده كه در اين راه قرار بگيرد.
به گزارش خبرگزاري فارس از شيراز، همواره افراد زيادي وجود دارند كه روزانه با اعداد و ارقام زيادي سر و كار دارند و از هنر نظم بخشيدن به ساختار هاي عددي نامتقارن بهره برده اند. 
در ميان اين افراد؛ اشخاصي همه فن حريف با تمام توان و پشتكار تلاش كرده اند تا سهم خود را هرچه تمام تر در زمينه هاي مختلف گسترش علم به دنيا عرضه كنند و توانسته اند كه سهم درخور توجهي در پيشرفت چشمگير علم و دانش را از آن خود كنند.
يكي از اين دانشمندان فرهيخته ايراني كه با تلاش و پشتكار فراوانش در ليست نام آوران جهان قرار گرفته و امروزه در زمينه حسابداري دانشمندي شاخص به حساب مي آيد؛ پروفسور محمد نمازي است.
 او با دانش و اطلاعات خود توانسته است خدمات بزرگي به دنياي حسابداري ارائه دهد و به همين سبب طرفداران زيادي در سراسر جهان دارد. 
امروز افتخار آشنايي با اين استاد دانشمند را داشتم و مفتخر بودم تا بيشتر با ايشان و رمز موفقيتشان آشنا شوم. 
پس از سلام و احوالپرسي با استاد نمازي و شنيدن صداي گرمشان كه بيانگر مهربانيشان بود از ايشان خواستم خودشان را معرفي كنند: صبورانه گفت: محمد نمازي، متولد سال ۱۳۳۳ اهل شيراز هستم و در حال حاضر استاد  تمام حسابداري دانشگاه شيراز و صاحب دو فرزند دختر و پسر مي‌باشم كه پسرم همكار بنده  و استاد حسابداري دانشگاه شيراز و دخترم  پزشك زنان و زايمان است. 
پس از آشنايي از پروفسور خواستم تا مدارك و سوابق تحصيليشان را شرح دهند. در پاسخ گفت: در دبيرستان رشته رياضي را در شيراز خواندم، پس از آن در سال ۱۳۵۴ ليسانس بانكداري را از دانشگاه تهران دريافت كردم و پس از آن  عازم آمريكا شدم و  فوق ليسانس mbm  با گرايش مديريت و حسابداري و پس از آن دكتري حسابداري را  در همانجا دريافت كردم و پس از گذراندن اين مراحل در ايالت پنسيلوانيا استاد دانشگاه شدم. 
اگر بار ديگر به دنيا بيايم باز هم حسابداري را انتخاب مي كنم
استاد چي شد كه رشته حسابداري را انتخاب كرديد؟ نمازي پاسخ داد: به صورت كاملا اتفاقي وارد اين رشته و دنياي حسابداري شدم.
در سال ۵۰ كه من ديپلم رياضي را گرفته بودم اصلا نمي‌دانستم حسابداري برگ چه درختي است و رشته حسابداري هنوز خيلي شناخته شده و گسترده نشده بود، فقط  دانشگاه تهران اين رشته را داشت؛ تا اينكه يكي از دوستان ما كه نسبت به اين رشته آگاه بود به من اين رشته را پيشنهاد داد و گفت حاضري ريسك كني و در اين رشته تحصيل كني؟
تا آن زمان من هيچ شناختي نداشتم نسبت به اين رشته كه پس از بررسي هاي مختلف بالاخره ريسك كردم و به اين رشته آمدم؛ خدا را شكر پشيمان نيستم و اگر بار ديگر به دنيا بيايم باز هم اين رشته را انتخاب و در اين مسير تحصيل مي كنم‌. 
در معرفي فرزندانتان گفتيد كه پسرتان همكار شما است آيا اجباري در تحصيل ايشان در اين رشته بوده است؟ چه باعث شد كه پسرتان نيز وارد اين رشته شود؟ پرفسور  پاسخ داد: انتخاب خودش بود كه وارد اين رشته و حرفه شود.
به ياد مي‌آورم زماني كه مي خواست انتخاب رشته كند به او گفتم كه وارد هر رشته اي كه علاقه دارد شود چرا كه وقتي انتخابي هوشمندانه و از روي علاقه باشد با سختي هاي آن نيز به راحتي مي‌توان كنار آمد و در آن راه موفق شد. بنابراين به پسرم گفتم كه دقيق فكر هايش را بكند و خودش از روي علاقه براي آينده اش  انتخاب كند‌.
هيچ جا وطن نمي‌شود 
از دكتر نظرشان را درباره مهاجرت پرسيدم كه پاسخ دادند: از نظر من هر كاري خوبي ها و بدي هاي خود را دارد. من به فرزندانم نيز  مرتب عرض مي كنم  هيچ جا وطن نمي‌شود؛ من اين را تجربه  و مدت ها دور از وطن زندگي كردم.
رفتن به كشوري ديگر تمام مشكلات را حل نمي‌كند و كار آساني نيست
استاد بعد از گفتن اينكه خودشان نيز زماني مهاجرت كرده اند اما دلشان در ايران مانده بود ادامه داد: در ايالت پنسيلوانيا استاد دانشگاه بودم اما دلم در ايران بود، انقلاب شده بود و من نيز وظيفه خود دانستم كه به ايران بازگردم و به كشور خودخدمت كنم. لذا تصميم گرفتم علي رغم شرايط خوبي كه در آنجا داشتم به كشورم بازگردم و به مردم و كشور خود خدمت كنم، در واقع هدفم از اول رفتن براي تحصيل بود و قصد داشتم بالاخره روزي به ايران بازگردم.
خواست خدا بود كه در اين مسير قرار بگيرم 
شما جزء دانشمندان برتر جهان شده ايد دليل اين موفقيت چيست؟ اين سوالي است كه هميشه در همه همايش ها و ديدار ها از من پرسيده مي‌شود؛ حقيقت مسئله  اين است كه واقعا خواست خدا بود كه من وارد رشته اي شدم كه هيچ  اطلاعي راجع به آن نداشتم و در اين مسير قرار گرفتم.
همه موفقيت هايم را از وجود خداوند مي دانم و علاقه و پشتكاري كه داشتم نيز در اين زمينه بسيار تاثيرگذار بود
لازمه رسيدن به موفقيت داشتن علاقه است
او در ادامه بيان رمز موفقيتش  توصيه اي نيز كرد و گفت : براي رسيدن به موفقيت اولا بايد عاشق رشته اي كه انتخاب ميكني باشي در اين صورت هيچ چيز مانع تو نمي‌شود و اگر علاقه باشدحاضري تمام سختي ها را به جان بخري و پيش بروي و پيشرفت كني.
ثانياً بايد پشتكار داشته باشي، براي مثال من خودم بسيار به مسائل جديد علاقه مند هستم و مدام دوست دارم مطالعه كنم و اطلاعات جديد كسب كنم و علمم را بيفزايم شما نيز بايد اينگونه عمل كنيد و البته يك مورد مهم ديگر اين است كه اساتيد نيز در اين راه بايد از دانشجو ها حمايت كرده و آنها را تشويق كنند.
فرموديد كه تشويق و حمايت كردن يكي از راه هاي رسيدن به هدف و موفقيت است، شما چطور به دانشجوهايتان و افراد علاقه مند به اين رشته كمك مي كنيد؟
پروفسور نمازي گفت: افراد زيادي از دانشجو ها يا علاقه مندان از شهرها و كشور هاي مختلف با من در ارتباط هستند و سوال مي‌پرسند و من نيز سعي مي كنم آنها را راهنمايي و تشويق كنم تا به هدف هايشان دست پيدا كنند. 
بسيار خوشحالم كه توانسته ام تحفه اي به دنياي حسابداري عرضه كنم
آقاي دكتر در خصوص فعاليت ها، كتاب ها و مقاله هايتان بگوييد. حدود ۲۲۰ مقاله منتشر شده  و ۱۵ كتاب دارم. ۳ تا از كتاب ها را در زماني كه آمريكا بودم نوشته شد كه يكي از آنها در صنايع آنجا آموزش داده مي‌شود و پس از بازگشتم به ايران چند كتاب  به زبان فارسي نوشتم كه برنده سال در دانشگاه تهران شد.
اخيرا كتاب جديدي با همكاري همكارم در مدت ۵ سال نوشته ام كه به زودي منتشر خواهد شد در ضمن اين كتاب توانست كتاب سال در جمهوري اسلامي شود.
در كنار اين مواردي كه ذكر شد سيستم جديدي نيز به دنيا عرضه كردم كه حتي در آمريكا از آن استفاده مي‌شود.
نمازي در ادامه در خصوص مشوق خود صحبت كرد و گفت: طبيعتا در مرحله اول خانواده، پدر و مادر مشوق من بودند و بعد از آن همسرم، فرزندانم، دانشجويان و همكاران عزيزم ياري دهنده بودند.
واقعا يكي از نيرو هاي محركه همين دانشجويان و همكاران هستند كه به من لطف دارند و مدام تشويق و تمجيد مي‌كنند و خانواده كه به‌ خوبي درك مي‌كنند و من را در اين راه همراهي مي‌كنند و باعث انگيزه براي ادامه راه مي‌شوند؛ از اين بابت خداوند را شاكر هستم.
ما نيز مي توانيم پيشرو علم در جهان باشيم
محمد نمازي در آخر توصيه اي به جوانان كرد و گفت: توصيه مي كنم هميشه در ابتداي راه قلباً به خداوند متعال توكل كنند و باور داشته باشند كه هرچه او بخواهد رخ مي دهد و دركنار آن پشتكار‌‌ و تمرين و استمرار را در پيش بگيرند و با سختي هاي پيش رو در راه اهدافشان دلسرد نشوند و بدانند هميشه نبايد در زمينه علم وارداتي فكر كرد و منتظر عوامل خارجي براي كشف موارد جديد شد؛ ما نيز مي توانيم در علم با انديشه و پشتكار پيشرو علم و ورود آن به جهان باشيم.
اميدوارم مسؤولين زمينه ها را آنقدر فراهم كنند تا نخبگان و دانشمندان ما مجبور به مهاجرت نشوند و بتوانند مهارت هايشان را در كشور خود عرضه كنند.
گزارش از: صبا بنكي


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۱:۱۳:۲۳ توسط:onlinetabliq موضوع:

مصرف دخانيات توسط والدين و احتمال سيگاري شدن فرزندان

به گفته يك روانشناس باليني، مصرف دخانيات توسط والدين مي‌تواند شانس سيگاري شدن فرزندانشان در بزرگسالي را افزايش دهد.

رضا فريدي در گفت‌وگو با ايسنا، با بيان اينكه آموزش قبل از سن ۱۵ سالگي، تلاش براي كاستن فشارهاي رواني، تشويق و تقويت به موقع موفقيت‌ها، فراهم كردن تفريحات سالم و سازنده و دروني كردن ارزش‌ها در پيشگيري از روي آوردن نوجوان به سيگار تأثير زيادي دارد، اظهار كرد: تغييرات در رشد جسماني، جنسي، رواني، شناختي و نيز تغيير در الزامات اجتماعي در دوران نوجواني موجب شده تا اين دوران به دوراني پر كشمكش و اغلب دشوار در زندگي هر فرد تبديل شود.

اين روانشناس باليني ادامه داد: عدم وجود شرايط مناسب بهداشتي، تربيتي، فرهنگي و اجتماعي براي گذر از چنين مرحله حساسي موجب به وجود آمدن برخي آسيب‌ها و بزه‌هاي اجتماعي از جمله مصرف سيگار و مواد مخدر مي‌شود به همين دليل در تمام جوامع مختلف دنيا نوجوانان، آسيب پذيرترين قشر در برابر پديده مهلك اعتياد هستند.

مقالات بيشتر:دكتر روانشناس شهرري

وي مصرف دخانيات توسط والدين را از جمله عوامل مهم سيگاري شدن و اعتياد نوجوانان بر شمرد و دراين‌باره توضيح داد: والديني كه سيگار مي‌كشند، نه‌تنها اين پيام را به كودكان مي‌فرستند كه سيگار كشيدن اصلا كار نامطلوبي نيست، بلكه كودكان را درباره مضر بودن سيگار به شك مي‌اندازند. درواقع، كودكان و نوجوانان از ديگران مي‌شنوند كه سيگار كشيدن و اعتياد به آن مطلوب نيست، اما در خانه مي‌بينند كه والدين خودشان بدون هيچ مشكلي سيگار مي‌كشند.

فريدي خطاب به والدين تاكيد كرد: بنابراين مصرف دخانيات توسط والدين مي‌تواند شانس سيگاري شدن فرزندانشان در بزرگسالي را افزايش دهد و سيگار كشيدن را براي آنها تبديل به امري طبيعي كند از اين رو حتي اگر در ترك سيگار مشكل داريد، بايد به فرزندتان بگوييد كه قصد ترك كردن سيگار را داريد ولي اين كار براي شما بسيار سخت است.

به گفته اين روانشناس باليني، بازگو كردن اين نكته به كودكان نشان مي‌دهد كه شما سيگار كشيدن را به‌عنوان يك عادت قابل قبول تلقي نمي‌كنيد و خودتان مي‌دانيد كه سيگار كشيدن به سلامتي آسيب مي‌رساند.

فريدي با يادآوري اين نكته كه بچه‌ها از رفتار پدر و مادرشان پيروي و الگوبرداري مي‌كنند، عنوان كرد: ضمن اينكه دسترسي آسان به سيگار ممكن است موجب وسوسه فرزندان حتي از روي كنجكاوي به مصرف سيگار به ويژه در دوران نوجواني شود.

وي خطاب به والدين توصيه كرد: به والدين تاكيد مي‌كنم كه حتما حداقل روزانه ۳۰ دقيقه از وقت خود را براي ارتباط موثر با فرزندان مخصوصا آنهايي كه در سن و سال نوجواني هستند اختصاص دهند و علاوه بر گفتگو در مورد مسائل مختلف و روزمره‌ي زندگي، درباره عوارض و پيامدهاي ناشي از سوء مصرف سيگار و حتي موادمخدر و روانگردان‌ها با فرزند خود صريح و بي‌پرده گفت و گو كنند.

اين روانشناس باليني معتقد است كه وجود صميميت و محبت بين اعضاي خانواده مانع از گرايش نوجوانان به مصرف سيگار و موادمخدر مي‌شود.

 

فريدي با بيان اينكه حفظ روابط محبت‌آميز ميان اعضاي خانواده يكي از موارد مهم در پيشگيري از اعتياد است، يادآور شد: فراموش نكنيم كه نوجواناني كه با والدين خود رابطه صميمي و عميق تري دارند، كمتر به سمت سوء مصرف موادمخدر و دخانيات گرايش پيدا مي‌كنند.

وي در پايان سخنان خود خاطر نشان كرد: دوره نوجواني، دوره‌اي حساس و شگرف و حد فاصل كودكي و جواني است. خانواده‌هاي هوشيار بايد با آگاهي از شرايط ويژه اين دوره، همواره مراقب فرزندان نوجوان خود باشند و موقعيت حساس‌شان را درك كنند و هرچه بيشتر آنها را در پناه خود بگيرند.

مقالات ديگر:روانشناس ستارخان


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۴:۵۱:۱۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

اگر شب‌بيداريد، با عوارض خطرناك آن آشنا شويد

درحالي كه خطر ابتلا به بيماري قلبي در افراد سحرخيز ۳۰ درصد بود، اين رقم در افراد شب زنده دار به حدود ۵۵ درصد مي رسيد.

بهداشت نيوز: درحالي كه خطر ابتلا به بيماري قلبي در افراد سحرخيز ۳۰ درصد بود، اين رقم در افراد شب زنده دار به حدود ۵۵ درصد مي رسيد. در همين حال، خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ در افراد سحرخيز حدود ۹ درصد و در افراد شب زنده دار تقريباً ۳۷ درصد بود.

اگرچه چاقي به خودي خود مي‌تواند خطر ابتلا به بيماري قلبي را افزايش دهد، اما تحقيقات جديد نشان مي‌دهد خطر ابتلا به ديابت و بيماري‌هاي قلبي به ويژه در افرادي كه تا ديروقت شب بيدارند، بسيار زياد است.

مقالات بيشتر:متخصص اورولوژي در ونك

اگر شب‌بيداريد، با عوارض خطرناك آن آشنا شويد

اين يافته حاصل از مقايسه الگوي خواب و بيماري در ۱۷۲ فرد ميانسال است كه به عنوان بخشي از يك مطالعه پيشگيري از چاقي در ايتاليا انجام شده است

«جيونا موسكوگيري» استاديار بخش غدد درون ريز دانشگاه «ناپل فدريكو II» در ايتاليا گفت: چرخه خواب و بيداري يكي از مهمترين ريتم هاي رفتاري در انسان‌ها است.

محققان در اين مطالعه، افراد مورد بررسي را  بر اساس الگوي خواب آنها گروه بندي كرد. تقريباً از هر ۱۰ نفر، شش نفر سحر خيز بودند. اين فراد صبح زود بيدار مي شوند و بيشترين فعاليت را دارند.

حدود ۱۳ درصد «شب زنده دار» بودند. اين افراد دير از خواب بيدار مي شوند و اواخر بعد از ظهر يا عصر بيشتر فعال هستند. بقيه كه حدود سه نفر از هر ۱۰ نفر بودند، بين اين دو گروه بودند كه به آنها «نوع متوسط» گفته مي شد.

اگرچه افراد هر سه گروه مورد مطالعه، شاخص جرم بدن( BMI) مشابه داشتند، اما افراد شب زنده دار بيشتر احتمال داشت كه وعده هاي بزرگ شام صرف كنند و عادات ناسالم ديگري مانند استفاده از دخانيات و عدم فعاليت ورزشي داشته باشند. همه اين عوامل اين افراد را در معرض خطر بيشتر ابتلا به مشكلات سلامتي قرار مي دهد.

بر اساس نتايج اين مطالعه، درحالي كه خطر ابتلا به بيماري قلبي در افراد سحرخيز ۳۰ درصد بود، اين رقم در افراد شب زنده دار به حدود ۵۵ درصد مي رسيد. در همين حال، خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ در افراد سحرخيز حدود ۹ درصد و در افراد شب زنده دار تقريباً ۳۷ درصد بود.

موسكوگيري خاطرنشان كرد: مطالعات قبلي تخمين زده اند كه خطر ابتلا به فشار خون و كلسترول بالا در افراد شب زنده دار در مقايسه با افراد سحرخيز ۱.۳ برابر بيشتر است. همچنين افراد شب زنده دار كمتر احتمال دارد از رژيم غذايي مديترانه اي كه براي سلامت قلب مفيد است، پيروي كنند. رژيم غذايي مديترانه اي حاوي مقادير زيادي، ميوه، سبزيجات و ماهي است .

در مجموع تمام اين ويژگي ها افراد شب زنده دار را در معرض خطر بيشتري براي ابتلا به بيماري هاي قلبي و ديابت نوع ۲ قرار مي دهد.

يافته هاي اين مطالعه در نشست مجازي «كنگره اروپا در مورد چاقي» ارائه شد.

مقالات ديگر:ايمپلنت شرق تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۷:۲۸:۲۲ توسط:onlinetabliq موضوع:

تاج گل اروپايي به بازار آمد! سفارش با ارسال فوري و بهترين قيمت

تاج گل اروپايي به بازار آمد! سفارش با ارسال فوري و بهترين قيمت
تاج گل اروپايي نمونه اي از انواع تاج گل ولي با ديزاين و گل آرايي متفاوت است كه تيم گل فروشي رضوان اين دسته از محصولات خود را با قيمتي مناسب عرضه و سفارش تاج گل مراسم ترحيم و خريد تاج گل اينترنتي با مدل مدرن و لوكس اروپايي براي شما مشتريان عزيز فراهم ميكند
تاج گل اروپايي با قيمت ويژه در مدل هاي جديد
تاج گل اروپايي نمونه اي از انواع تاج گل ولي با ديزاين و گل آرايي متفاوت است كه تيم گل فروشي رضوان اين دسته از محصولات خود را با قيمتي مناسب عرضه و سفارش تاج گل مراسم ترحيم و خريد اينترنتي تاج گل اينترنتي با مدل مدرن و لوكس اروپايي براي شما مشتريان عزيز فراهم ميكند . خريد تاج گل بصورت آنلاين يكي از خدمات گل فروشي رضوان مي باشد كه با راه اندازي فروش اينترنتي تاج گل با به صرفه ترين و ارزان ترين قيمت ، آمادگي خود را جهت پذيرش سفارش تاج گل و ارسال رايگان آن در شهر تهران ، خدمت شما عزيزان اعلام مي داريم.

فروش و خريد تاج گل ترحيم و يا تاج گل براي عرض تبريك بصورت اينترنتي با اين هدف راه اندازي شده است تا در وقت و هزينه شما مشتريان گرامي صرفه جويي شود تا در صورتي كه تمايل داشته باشيد سفارش خود را بصورت آنلاين ثبت كرده و تاج‌گل ها بدون حضور شما و با نهايت دقت و توجه حمل و تحويل مقصد داده شده و پيام تسليت يا تبريك شما به گيرنده اعلام شود.

تاج گل جهت مراسم هاي متفاوت و گوناگوني سفارش داده مي شود. در گل فروشي ها عموما براي مراسم ترحيم و سوگواري و يا مراسم عروسي و افتتاحيه سفارشات بيشتر است.ما براي شما نمونه هاي متنوع و زيبايي از انواع تاج گل و پايه گل اروپايي را در نظر گرفته ايم كه نسبت به سليقه و بودجه شما گل آرايي و تزيين ميشوند.

تاج گل اروپايي و مدرن به علت ديزاين متفاوت با مدل هاي ديگر تاج گل و گل آرايي هنرمندانه آن ، استقبال و فروش بيشتري دارد كه دليل آن هم سادگي و در عين حال شيك بودن و قيمت بسيار مناسب نسبت به چيدمان و تعداد گل هاي استفاده شده در تاج گلهاست.

تاج گل فروشي رضوان با بهترين قيمت انواع تاج گل اروپايي را كه مناسب مراسم ترحيم و ختم و همچنين براي همايش ها و مراسمات و غرفه آرايي نمايشگاه بوده به شما مشتريان عزيز عرضه مي كند.

بهترين و پرفروش ترين تاج گل ترحيم اروپايي و پايه گل تبريك مدرن جهت عرض تسليت و يا شادباش را به همراه قيمت و عكس در ادامه قرار داديم تا انتخاب و خريد تاج گل راحت تري داشته باشيد :

 پايه گل اروپايي مجلل خاص و شيك گل فروشي رضوان (rezvanflower.ir) تاج گل فوق العاده جهت ابراز همدردي شما

گل هاي استفاده شده در اين تاج گل اروپايي عبارتند از : گل ليليوم, گل داوودي

گل هاي ليليوم استفاده شده در اين تاج گل باعث زيبايي اين تاج گل شده است و همچنين زيبايي و پر پشتي گل داوودي زيبايي حلقه گل را بيشتر كرده است .

گل هاي استفاده شده : گل ليليوم و گل داوودي

مشخصات :

يك طبقه

ارتفاع يك متر و 40 سانت

پايه فلزي
تاج گل ختم اروپايي گرد

تاج گل ختم اروپايي گرد شماره 175 از خاص ترين نمونه هاي تاج گل ختم گرد جديد كه بعنوان تاج گل اروپايي نيز شناخته مي شود و مناسب براي عرض تسليت در مراسم ترحيم و عزاداري مي باشد. پايه گل ترحيم گرد و شيك كه انتخاب افراد خاص پسند است با گل آرايي منحصر به فرد و هنرمندانه اي توسط گل فروشي رضوان تقديمتان خواهد شد. گل آرايي حلقه اي و باشكوه اين پايه گل ختم توجه همگان را به خود جلب خواهد كرد. تاج گل فروشي رضوان اين پايه گل ترحيم را با قيمت ارزان و مقرون به صرفه نسبت به بازار گل و همراه با ارسال رايگان به آدرس مورد نظرتان تقديم خواهد كرد.

در اين پايه گل مراسم ختم بيشتر گلهاي به كار رفته به رنگ سفيد و روشن انتخاب شده اند كه باعث مي شود نمايي مليح و عرفاني داشته باشد و تركيب گل رز زرد در كنار باقي گلها جلوه كار را دو برابر نمايان مي كند.

گل هاي استفاده شده : گل داوودي – گل ژربرا – گل رز

مشخصات :

يك طبقه

ارتفاع 130-150 سانتي متر

پايه فلزي

مقالات ديگر: تشريفات ترحيم پونك
سفارش تاج گل ترحيم لوكس – شماره 205

تاج گل اروپايي براي عرض تسليت كه به شكل متفاوت و خاص بصورت حلقه گل ، گل آرايي شده يكي از پر طرفدارترين نمونه هاي تاج گل مراسم ختم است كه با قيمت مناسب در تاج گل فروشي اينترنتي رضوان عرضه مي شود.

در اين حلقه گل زيبا، گل هاي داوودي سفيد به شكل گرد بر روي اين پايه گل به صورت كاملا فشرده و حجيم چيده شده اند.سمت راست اين پايه گل اروپايي با تركيب گلهاي رز و ليليوم سفيد مزين شده است و اين گلها به شكل آبشاري و انباشته در اين قيمت گل آرايي و ديزاين مي شوند تا نمايي چشمگيرتر و خاص تر به اين تاج‌گل ببخشند.استفاده از گل ليليوم به علت درشت بودن در اكثر تاج گلها مرسوم است تا باعث شود فضاي پايه گل زيباتر و حجيم تر به نظر بيايد.

گل هاي استفاده شده : گل داوودي ، گل رز ، گل ليليوم

مشخصات :

حلقه گل يك طبقه

ارتفاع يك متر و 50 سانتي متر

پايه فلزي

تاج گل تبريك مدل اروپايي و شيك گل فروشي رضوان كه به شكل قلب با استفاده از گل رز هلندي قرمز خوشرنگ و درشت و همچنين گل زنبق ، گل آرايي و برگ آرايي شده است . اين تاج گل اروپايي رز جلوه اي بسيار متفاوت و خاص دارد كه تكراري نبوده و چشم همگان در هر مجلس و مراسمي به اين پايه گل خيره خواهد ماند.اين تاج گل رز بسيار شكيل و منحصر به فرد است بطوري كه شكوه خاصي به مجلس شما خواهد داد.

 

گل هاي استفاده شده : گل رز – گل زنبق

مشخصات :

يك طبقه

ارتفاع يك متر و 40 سانتي متر

پايه فلزي

پيشنهاد خريد مجموعه تاج گل اروپايي مراسم ترحيم

يكي از رسوم مهم ايرانيان تقديم تاج گل به بازماندگان شخص درگذشته به نشانه يادبود و بزرگداشت است كه مي‌تواند احساسات شما را به سادگي نسبت به وي بيان كند.همچنين از مهمترين برنامه هاي در نظر گرفته شده براي اموات، مجالس يادبود مي باشد كه تحت عنوان مجالس سوم، هفتم، چهلم و سالگرد تعريف شده است.

پيشنهاد ما به شما اينست كه با انتخاب مجموعه گل فروشي رضوان (rezvanflower.ir) كه تركيبي از گل هاي گلايل، زنبق و گل رز است خاطره اي زيبا و خوش براي اداي احترام به بازماندگان رقم بزنيد.اين مجموعه تركيبي از تاج گل ، پايه گل و سبد گل ترحيم بسيار خاص و شيك مي باشد و مجلس ترحيم شما بي نهايت باشكوه و زيباتر خواهد شد. جهت سفارش خريد تاج گل از سايت ما بازديد نماييد.

 

منبع: سايت اعتدال


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۹:۳۹:۴۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

تغييرات تازه در تراكنش‌هاي بانكي

انتقال وجه از حساب سپرده يك شخص حقيقي به ساير حساب‌هاي سپرده آن شخص به هر ميزان از طريق درگاه هاي پرداخت غيرحضوري منوط به آن كه هر دو سپرده، انفرادي ( نه مشترك) باشند، مجاز است.

ايسنا: انتقال وجه از حساب سپرده يك شخص حقيقي به ساير حساب‌هاي سپرده آن شخص به هر ميزان از طريق درگاه هاي پرداخت غيرحضوري منوط به آن كه هر دو سپرده، انفرادي ( نه مشترك) باشند، مجاز است.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم جنت آباد

تغييرات تازه در تراكنش‌هاي بانكي

بانك مركزي اعلام كرد كه پيرو بخشنامه ۱۱ بهمن ۱۴۰۰ موضوع ابلاغ اصلاحيه «دستورالعمل شفاف‌سازي تراكنش‌هاي بانكي اشخاص» مصوب جلسه شوراي پول و اعتبار، آن شورا در يك‌هزار و سيصد و پنجاه و پنجمين جلسه مورخ ۲۷‌/۱۲‌/۱۴۰۱، با پيشنهاد الحاق يك تبصره‌به شرح ذيل به ماده (۸) دستورالعمل مذكور موافقت كرد:

تبصره ۳‌- تراكنش‌هاي انتقال وجه غيرحضوري كه مبدأ و مقصد آن يكسان و از نوع انفرادي متعلق به يك شخص حقيقي است، از رعايت حدود مقرر در اين ماده مستثني است."

 بر اين اساس، انتقال وجه از حساب سپرده يك شخص حقيقي به ساير حساب‌هاي سپرده آن شخص به هر ميزان، منوط به آن كه هر دو سپرده، انفرادي (و نه مشترك) باشند، در آستانه‌هاي مذكور در ماده (۸) دستورالعمل يادشده، مورد احتساب قرار نخواهد گرفت. به موجب بند (۱۰) جدول مندرج در ماده (۶) اصلاحيه «دستورالعمل نحوه اخذ مستندات موضوع تبصره (۲) ماده (۱۱) و تبصره (۱) ماده (۱۲) دستورالعمل شفاف‌سازي تراكنش‌هاي بانكي اشخاص» ابلاغي طي بخشنامه شماره ۵۷۴۶‌/۰۲ مورخ ۱۶‌/۰۱‌/۱۴۰۱ نيز، انتقال وجه بين حساب‌هاي سپرده اشخاص، مستلزم اخذ مستند نيست.

ماده ۸ «دستورالعمل شفاف‌سازي تراكنش‌هاي بانكي اشخاص» به شرح زير است:

 ماده ۸ ـ مؤسسه اعتباري موظف است، آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طريق درگاه‌هاي پرداخت غيرحضوري، از كليه حساب‌هاي سپرده متعلق به مشتري حقيقي در آن مؤسسه اعتباري را به روزانه مبلغ يك ميليارد ريال محدود نمايد.

تبصره ۱ـ آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طريق درگاه‌هاي پرداخت غير حضوري براي مشتري حقيقي فاقد سپرده تجاري، ماهانه مبلغ پنج ميليارد ريال است.

تبصره ۲- آستانه مجاز مجموع مبالغ برداشت از طريق درگاه‌هاي پرداخت غيرحضوري در مورد اشخاص حقوقي بر مبناي سطح ريسك پولشويي توسط هيئت عامل بانك مركزي تعيين مي‌شود.

تبصره ۳- تراكنش‌هاي انتقال وجه غيرحضوري كه مبدأ و مقصد آن يكسان و از نوع انفرادي متعلق به يك شخص حقيقي است، از رعايت حدود مقرر در اين ماده مستثني است.

مقالات ديگر:محضر عقد رستوران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۱۶:۰۰ توسط:onlinetabliq موضوع:

ارزاني بنزين عامل مصرف بالاي آن در كشور است

يك روزنامه دولتي از رشد مصرف بنزين به دليل ارزن بودن قيمت آن انتقاد كرده است.

ارزاني بنزين عامل مصرف بالاي آن در كشور است؟

به گزارش سلام نو به نقل از اعتماد آنلاين، روزنامه دولتي ايران در گزارشي رشد مصرف بنزين در كشور انتقاد كرده و در كنار آن دليل عدم استقبال مردم از سوخت سي‌ان‌جي را قيمت پايين بنزين دانسته است.

به گزارش ايران، افزايش 12.7 درصدي متوسط مصرف بنزين در 45 روز ابتدايي سال‌جاري نسبت به مدت زمان مشابه سال قبل در كشور، با متوسط مصرف 110 ميليون ليتر بنزين در روز نشان از روند صعودي شتاباني دارد. افزايشي چشمگير و فراتر از حد انتظار در ميزان مصرف بنزين در مدت زمان مورد اشاره در كشور. به طور معمول و باتوجه به مؤلفه‌هاي اثرگذار بر ميزان مصرف سوخت، پيش‌بيني مي‌شدكه رشد ميزان مصرف بنزين در كشور در سال‌جاري در محدوده‌ ۷ تا ۱۰ درصد باشد، هر چند كه رشد 12.7 درصدي در ميزان مصرف بنزين به امري غافلگيركننده بدل شد.

مقالات بيشتر:تشريفات ترحيم

اين روزنامه در ادامه نوشته است: چرا ميزان مصرف سي‌ان‌جي در كشور چندان مورد توجه قرار نمي‌گيرد؟ محمدحسين باقري مدير طرح سي‌ان‌جي شركت ملي پخش فرآورده‌هاي نفتي اعلام كرده در حال حاضر توزيع 35 ميليون مترمكعب سوخت سي‌ان‌جي در كشور وجود دارد اما به دليل ارزان بودن قيمت بنزين استقبال از اين نوع سوخت ضعيف است. به گفته وي، راه‌حل جلوگيري از ايجاد ناترازي در سوخت بنزين، توليد خودروي دوگانه سوز و استفاده از سوخت سي‌ان‌جي توسط مردم بوده كه نه تنها خودروسازان نسبت به اين امر جديت لازم را ندارند، بلكه به دليل ارزان بودن قيمت بنزين، توجه كافي به استفاده از سي‌ان‌جي وجود ندارد.

مقالات ديگر:بهترين مركز ايمپلنت تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۵۶:۱۴ توسط:onlinetabliq موضوع:

برنامه اولين شركت خصوصي فضايي براي ارائه تشريفات ازدواج

برنامه اولين شركت خصوصي فضايي براي ارائه تشريفات ازدواج
خدمات عروسي در فضا!
يك شركت فضايي خصوصي قصد دارد اولين شركتي باشد كه خدمات ازدواج در فضا را ارائه مي‌دهد و مي‌خواهد اين مراسم را در يك فضاپيما به نام «نپتون» برگزار كند.

 

به گزارش صبح ساحل و به نوشته ايسنا، جين پوينتر(Jane Poynter) يكي از بنيانگذاران شركت فضايي اسپيس پرسپكتيو (Space Perspective) ادعا مي‌كند كه شركتش مي‌تواند اولين شركتي باشد كه خدمات ازدواج را در فضا ارائه مي‌دهد.

وي روز شنبه در يك مصاحبه گفت: ما افرادي را سراغ داريم كه مي‌خواهند اولين كساني باشند كه در فضا ازدواج مي‌كنند، بنابراين بايد منتظر بمانيم ببينيم چه زوجي اولين مي‌شوند.

وي افزود: اولين مراسم ازدواج در فضا احتمالاً در فضاپيماي تاريخي «نپتون»(Neptune) شركت ما برگزار مي‌شود. سفينه فضايي نپتون به عنوان قابل دسترس‌ترين، پايدارترين و ايمن‌ترين فضاپيماي بالاي سياره زمين ساخته شده است.

پوينتر ادامه داد: برخلاف ساير فضاپيماها كه به موجب آن محفظه خدمه از يك سيستم پروازي در اواسط پرواز جدا مي‌شود و به سيستم پروازي ديگر منتقل مي‌شود، كپسول فضايي نپتون در تمام طول پرواز از بلند شدن تا فرود، بر روي بالون فضايي متصل مي‌ماند و يك پرواز بي‌وقفه و آرام را رقم مي‌زند.

 

پيشران بدون كربن

اين پرسش پيش مي‌آيد كه «نپتون» چگونه مي‌تواند خود را به طور پايدار پيش ببرد؟ اين شركت يك راه حل براي اين موضوع انديشيده است.

شركت اسپيس پرسپكتيو در وب‌سايت خود آورده است: سفينه فضايي نپتون توسط بالون فضايي ما با سوخت هيدروژن تجديدپذير، بدون موشك و هيچ ردپاي كربني مرتبط به فضا بلند مي‌شود. ما به جاي پرتاب كردن، با سرعت ۱۲ مايل در ساعت به آرامي بالا مي‌رويم و اين تجربه را براي هر كسي كه از نظر پزشكي براي پرواز با يك هواپيماي تجاري مشكلي ندارد، در دسترس قرار مي‌دهيم. بالون ما يك فناوري اثبات شده است كه براي چندين دهه توسط گروه ما در ماموريت‌هايي با ناسا و ساير سازمان‌هاي دولتي براي فرستادن تلسكوپ‌هاي تحقيقاتي و ساير ابزارهاي سنگين و حساس استفاده شده است.

اما در مورد بازگشت اين سفينه فضايي به زمين چطور؟ اين شركت مي‌گويد «نپتون» علاوه بر سيستم پرواز اوليه، مجهز به سيستم فرود پشتيبان نيز هست كه شامل چهار چتر نجات بين كپسول و بالون فضايي مي‌شود. اين چترها مي‌توانند سيستم‌هاي اصلي ما را به ‌طور يكپارچه و بي‌درنگ در صورت بروز حوادث غيرمترقبه در اختيار بگيرند و فرودي ايمن را تضمين كنند. اين نوع چتر نجات توسط آژانس‌هاي فضايي در بيش از هزار پرواز طي دهه‌ها با موفقيت ۱۰۰ درصدي آزمايش و استفاده شده است.

شركت اسپيس پرسپكتيو توسط دو عضو سابق پروژه پژوهشي «بيوسفر ۲» تأسيس شده است. اين شركت با تمايل به اشتراك‌گذاري قدرت دگرگون كننده سفرهاي فضايي با تعداد هرچه بيشتري از مردم هدايت مي‌شود.

بيوسفر ۲(Biosphere ۲) يك سيستم اكولوژيكي بسته‌ است كه براي شبيه‌سازي و پژوهش‌هاي علمي درباره آن ساخته‌ شد. اين پروژه در طول فعاليت خود، دو مأموريت آزمايش محيط‌بسته داشته‌ است كه به نام ماموريت‌هاي ۱ و ۲ شناخته مي‌شوند. در طول اين ماموريت‌ها، محيط آن مهر و موم شده و پژوهشگران به دور از دنياي بيرون در آن زندگي كرده‌اند. از سال ۲۰۱۱ دانشگاه آريزونا آن را به عنوان مركز پژوهشي-آموزشي بكار گرفته و از آن براي يادگيري سيستم‌هاي زيستي زمين و شناخت جايگاه زمين در جهان استفاده مي‌كند. بيوسفر ۲ بزرگترين ويواريوم و سامانه اكولوژيكي بسته است كه با هدف بررسي امكان حيات در فضاي بيروني ساخته شد.

بنيان‌گذاران شركت اسپيس پرسپكتيو مي‌گويند ما به تجربه مي‌دانيم كه نگاه كردن به سياره زمين از فضا، درك فرد از جهان و جايگاه ما در آن را به شدت تغيير مي‌دهد.

مقالات ديگر: خدمات مجالس ترحيم غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۳:۲۹:۵۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

دولت لايحه ضدتورمي به مجلس ارسال كرد

دولت لايحه ضدتورمي به مجلس ارسال كرد/ پيشنهاد كاهش نرخ ماليات بر ارزش افزوده كالا‌هاي اساسي

رئيس‌جمهور در نامه‌‍‌اي لايحه الحاق يك بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ كل كشور را براي انجام تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.

مقالات بيشتر:خدمات مجالس ختم

به گزارش مشرق، رئيس‌جمهور در نامه‌اي لايحه الحاق يك بند به تبصره (۶) قانون بودجه سال ۱۴۰۲ كل كشور كه به پيشنهاد معاونت اقتصادي توسط هيئت وزيران با قيد دو فوريت به تصويب رسيده است را براي انجام تشريفات قانوني به مجلس شوراي اسلامي ارسال كرد.

با عنايت به فرمان مقام معظم رهبري مبني بر انجام اقدامات لازم براي مهار تورم و رشد توليد در سال ۱۴۰۲ و در راستاي كاهش نرخ ماليات بر ارزش افزوده كالاهاي اساسي جهت جلوگيري از افزايش قيمت اين كالاها و مديريت هزينه سبد ،خانوار لايحه زير كه مفاد آن در هشتاد و سومين جلسه شوراي عالي هماهنگي اقتصادي مورخ ۱۴۰۲/۱/۶ به تصويب رسيده است، براي انجام تشريفات قانوني مربوط تقديم ميشود.

به موجب اين لايحه دولت در سال ۱۴۰۲ نرخ ماليات بر ارزش افزوده براي واردات داروهاي ضروري و تجهيزات پزشكي كه فاقد مشابه توليد داخل ،باشند، گندم، برنج دانه‌هاي روغني انواع روغن خام، حبوبات (شامل عدس، نخود لوبيا و ماش، قند، شكر، گوشت، مرغ،گوشت ،قرمز، چاي و همچنين نرخ ماليات بر ارزش افزوده قند و شكر توليد داخل به يك درصد تقليل مي يابد.

مقالات ديگر:مشاوره و روانشناس آنلاين


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۲ساعت: ۰۲:۳۴:۰۹ توسط:onlinetabliq موضوع: