onlinetabliq onlinetabliq .

onlinetabliq

سامانه يكپارچه خودرو و وعده‌هاي اجرا نشده

قرعه كشي سامانه يكپارچه تخصيص خودرو با هدف شفاف سازي فرآيند فروش خودرو آغاز شد، اما وعده‌هاي معاون وزير عملي نشد.

به گزارش راديو پيام از خبرگزاري صداوسيما؛ پس از اينكه فاطمي امين وزير صمت دلالي خودروسازان در شيوه قبلي فروش خودرو را قبول كرد، وزارت صمتي‌ها تصميم گرفتند كه فرآيند ثبت نام و فروش خودرو در سامانه‌اي يكپارچه و زير نظر سازمان حمايت صورت گيرد.

مقالات بيشتر:شيشه بري جردن

طبق گفته توكلي مديركل دفتر خودرويي وزارت صمت ۴ ميليون و ۱۷۵ هزار و ۳۵۲ نفر در سامانه يكپارچه تخصيص خودرو، ثبت نام كردند كه از اين ميزان ثبت نام سه ميليون و ۸۷۸ هزار و ۳۰۱ نفر در طرح عادي و ۲۹۷ هزار و ۵۲ نفر در طرح حمايت از خانواده بوده است.

براساس قانون حمايت از جواني جمعيت مادران بيش از دو فرزند از اواخر آبان ماه سال ۱۴۰۰ بايد خودرو دريافت مي‌كردند، اما با چندماه تاخير، اين قانون به خودروسازان ابلاغ شد؛ منوچهر منطقي معاون صنايع حمل و نقل وزارت صمت تاخير در اجراي اين قانون را پذيرفته و وعده داده بود كه براي جبران آن، سهم مادران در سامانه يكپارچه فروش خودرو وزارت صمت بيشتر خواهد شد.

وعده معاون صنايع حمل و نقل در اين مرحله از تخصيص عملي نشد و از اين ۱۷۶ هزار خودروي اختصاص يافته تنها ۵۰ درصد آن به مادران تعلق گرفت.

عبدالله توكلي لاهيجاني مديركل صنايع خودرويي وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: اين دوره ۲۹۷ هزار و ۵۱ نفر در طرح حمايت از خانواده و جواني جمعيت ثبت نام كردند كه بعد از استعلام از نهاد ذيربط و ثبت احوال كشور‏، ۱۴۵ هزار نفر واجد اين شرايط شناخته شدند.

حالا كه وزارت صمت تخلف خود را در اجراي كامل قانون جواني جمعيت پذيرفته بايد ديد چه زماني وعده‌هاي وزير و مسئولان اين وزارت خانه در جبران تاخير اختصاص خودرو به مادران اجرايي مي‌شود؟

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۱:۴۴:۱۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

انتظار بازنشستگان براي دريافت حقوق سال جديد در خردادماه

رئيس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري گفت: اصولاً حقوق ما بازنشستگان كارگري ربطي به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داري كل مربوط است و نه از منابع دولتي استفاده مي‌كند؛ حقوق ما بازنشستگان از جيب خودمان پرداخت مي‌شود.

به گزارش گروه اقتصادي ايسكانيوز، بازنشستگان كارگري با بي‌تابي در انتظار تصويب افزايش مستمري‌ها در هفته جاري هستند؛ دقيقاً يك ماه و يك روز از ارسال مصوبه‌ي هيات مديره سازمان تامين اجتماعي به دولت گذشته است؛ با اين حال به نظر مي‌رسد هنوز مخالفت‌هايي با اين مصوبه وجود دارد چراكه برخلاف رويه سال‌هاي قبل، هنوز دولت افزايش مصوب سازمان تامين اجتماعي را امضا نكرده است و تا اين امضاي نهايي نباشد، امكان اجراي مصوبه وجود ندارد.

مقالات بيشتر:شيشه بري غرب تهران

حسن صادقي (رئيس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري) در ارتباط با اين تاخير و مخالفت احتمالي دولت مي‌گويد: اصولاً حقوق ما بازنشستگان كارگري ربطي به دولت ندارد؛ نه به خزانه‌داري كل مربوط است و نه از منابع دولتي استفاده مي‌كند؛ حقوق ما بازنشستگان از جيب خودمان پرداخت مي‌شود؛ بازنشستگان كارگري ميهمان جيب خودشان هستند اما برخي همين را هم روا نمي‌دارند!

او اضافه مي‌كند: اين تاخير بي‌سابقه موجب نگراني گسترده‌ي بازنشستگان شده است؛ به نظر مي‌رسد نوعي غرض‌ورزي با بازنشستگان تامين اجتماعي دارند و به سرنوشت اين جمعيت كم درآمد بي‌توجهند؛ چراكه اگر غير از اين مي‌بود در اين يك ماه گذشته مصوبه‌ي سازمان تامين اجتماعي را امضا مي‌كردند و كار را به سرانجام مي‌رساندند.

اول برابرسازي كنيد بعد بياييد مخالف باشيد!

صادقي در ارتباط با مخالفت مقامات دولتي با افزايش مستمري بازنشستگان كارگري به اندازه‌ي مصوبات شورايعالي كار مي‌گويد: اگر دولتي‌ها و مقامات سازمان برنامه و بودجه با افزايش مستمري ما به اندازه‌ي مصوبات مزدي شورايعالي كار مخالفند، ما فقط يك حرف داريم: سقف و ميانه و كف مستمري ما را برابر با مستمري بازنشستگان دولت بپردازند و بعد بيايند مخالفت كنند؛ تقريباً دو ميليون تومان فاصله ميان سطوح مستمري ما با دولتي‌هاست؛ اول برابرسازي كنند و بعد بيايند ساز مخالف بزنند؛ به نظر مي‌رسد مي‌خواهند با فريز كردن حقوق ناچيز بازنشستگان كارگري به تصميمات بودجه‌اي غلط خود مشروعيت بدهند و به نوعي فضاي استتار درست كنند وگرنه چرا با افزايش حقوق بازنشسته‌اي مخالفند كه ميهمان جيب خودش است و هيچ باري براي دولت ندارد؟

رئيس اتحاديه پيشكسوتان جامعه‌ي كارگري با بيان اينكه «ما از منابع دولت استفاده نمي‌كنيم اما دولت‌ها هميشه در انجام تعهدات خود در قبال بيمه‌شدگان تامين اجتماعي قصور كرده‌اند» اضافه مي‌كند: سازمان برنامه و بودجه طي سال‌هاي متوالي قانون‌گريزي داشته و هيچ زمان به تعهدات خود در قانون تامين اجتماعيِ مصوب سال ۵۴ عمل نكرده؛ امسال هم اگر در زمان بستن لايحه بودجه مطالبه‌گري نمي‌كرديم اسم تامين اجتماعي را در رديف ثابت و متغير بودجه حذف مي‌كردند. ما بايد به چه زباني به دولتي‌ها بگوييم كه پرداخت حقوق ما هيچ ربطي به دولت ندارد و از محل اندوخته‌ي خودمان است؛ شما فقط متولي خانواده دولت هستيد؛ به جاي دخالت در امور يك سازمان غيردولتي، به تعهدات خود در قبال سازمان تامين اجتماعي و ميليون‌ها بيمه شده‌ي آن عمل كنيد.

تعهداتِ بر زمين مانده/ هيچ زمان سه درصد را نپرداختند

دولت‌ها به تعهدات قانوني خود در قبال سازمان تامين اجتماعي هرگز عمل نكرده‌اند؛ به گفته‌ي صادقي، بعد از مطالبه‌گري فراوان در بودجه ۱۴۰۰ فقط ۸۹ هزار ميليارد تومان بابت طلب دولت به سازمان گنجانده شد كه از اين رقم فقط پرداخت ۷۲ هزار ميليارد تومانِ آن محقق شد؛ امسال نيز در قانون بودجه ۹۰ هزار ميليارد تومان بابت پرداخت طلب دولت به سازمان تامين اجتماعي پيش‌بيني شده كه تا امروز كه يك فصل از سال گذشته، هنوز يك ريال از اين اعتبار قانوني به حساب سازمان واريز نشده است.

وي اضافه مي‌كند: دولت به تعهدات خود عمل نكرده؛ هيچ زمان سه درصد حق بيمه سهم دولت را به سازمان نپرداخته؛ علاوه بر اين، در منابع و مصارف سازمان و افزايش حقوق بازنشستگان آن نيز مداخله مي‌كنند؛ گاردي كه سازمان برنامه و بودجه در مقابل تامين اجتماعي و بازنشستگان آن دارد، اصلاً خوب نيست؛ گويا صداي ما شنيده نمي‌شود؛ ما براساس قانون سخن مي‌گوييم و تمام مطالبات‌مان نيز قانوني است؛ مي‌گوييم آنچه مديرعامل و هيات مديره سازمان مصوب كرده‌اند را امضا كنيد. تعيين حقوق بازنشستگان دولت برعهده‌ي شماست كه آن را در قانون بودجه مصوب كرده و به اجرا رسانده‌ايد؛ شما اگر بدهي‌هاي سازمان را سر وقت بپردازيد، افزايش حقوق بازنشستگان هيچ مشكلي ايجاد نمي‌كند، كما اينكه منابع اين افزايش حقوق به طور خودكار از محل افزايش دستمزد كارگران شاغل تامين مي‌شود.

يك بام و دوهوايِ ناعادلانه!

صادقي تاكيد مي‌كند: سازمان تامين اجتماعي متعلق به يك جامعه‌ي بيش از ۴۳ ميليون نفري است؛ منابع مالي ما از دولت مجزاست؛ بنابراين عادلانه نيست كه بدون استدلال و منطق قانوني ما را از حقوق بديهي‌مان محروم سازند. دولتمردان از يك طرف در رابطه با بحث بازنشستگان و افزايش حقوق آن‌ها تعلل مي‌كنند و از سوي ديگر، در ارتباط با تعهدات قانوني خودشان نوعي بازيِ گرگم به هوا درمي‌آورند. اين يك بام و دو هوايِ ناعادلانه چه معنايي دارد؟

به گفته‌ي اين فعال صنفي بازنشستگان، موضوع افزايش مستمري‌ها بايستي نهايتاً تا اواسط خرداد و قبل از موعد واريز مستمري‌ها حل شود؛ بازنشستگان اين ماه مستمري سال جديد به اضافه‌ي مابه‌التفاوت دو ماه قبل را بگيرند.

صادقي اضافه مي‌كند: يك ماه تمام است كه مصوبه در هيات دولت معطل مانده؛ اين مخالفت‌هاي بدون پشتوانه مي‌تواند موجب فاصله گرفتن بازنشستگان از تصميم‌سازان شود؛ روا نيست اين زحمتكشانِ كم درآمد و عموماً زير خط فقر از حقوق قانوني‌شان محروم شوند. بايستي مصوبه سازمان در همين هفته امضا و براي اجرا به سازمان برگردانده شود تا زمان براي پرداخت وجود داشته باشد.

لطفاً خود را به جاي بازنشستگان بگذاريد!

او در پايان مي‌گويد: دولتمردان خودشان را جاي بازنشسته‌اي بگذارند كه نان‌آور يك خانواده سه يا چهار نفره است و با اين گراني‌ها فقط ۴ ميليون تومان حقوق ماهانه مي‌گيرد؛ اين بازنشسته كه در دوران كهولت با بيماري‌ها و دردهاي بسيار دست و پنجه نرم مي‌كند، چطور با حقوقي كه از نصف خط فقر هم كمتر است، روزگار بگذراند؛ براي يكبار هم كه شده، يك دقيقه خود را به جاي اين بازنشسته بگذارند؛ آن وقت مي‌بينند كه اين تاخير چه آسيبي به ميليون‌ها خانواده در كشور مي‌زند و چطور مناسبات اقتصادِ خانوار را به هم مي‌ريزد.

مقالات ديگر:بهترين وكيل تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۹ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۱۲:۱۶:۴۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

افزايش حقوق بازنشستگان منتفي شد؟

تقريباً يك ماه از ارسال مصوبه‌ي افزايش حقوق بازنشستگان به هيات دولت گذشته است؛ مصوبه‌اي كه به امضاي مديرعامل و هيات مديره سازمان تامين اجتماعي رسيده، هفته‌ها در راهروهاي هيات دولت در انتظار تصويب نهايي و ابلاغ مانده است.

به گزارش سلام نو، ​علي اكبر عيوضي گفت: مصوبه هيات مديره سازمان تامين اجتماعي، كاملاً قانوني است؛ دولت نه سهمي در پرداخت آن دارد و نه اجراي آن بار مالي براي دولت دارد؛ مديرعامل و هيات مديره سازمان و وزير كار با آن موافقت كرده‌ و خواستار اجراي آن شده‌اند.

در روز هاي پاياني سال، تصميمات و جلسات زيادي براي افزايش حقوق بازنشستگان توسط دولت انجام شده بود.اما تمام اين جلسات بي نتيجه ماند و تاكنون افزايش حقوق بازنشستگان كارگري مشخص نشده است. حقوق بازنشستگان همواره از تبصره‌هاي پرچالش در جريان بررسي لوايح بودجه بوده است. حقوق بازنشستگان براي سال ۱۴۰۱، با افزايش ۱۰ درصدي ۵ ميليون تومان تعيين شده است. در ادامه به آخرين جزييات از افزايش حقوق بازنشستگان مي پردازيم.

تقريباً يك ماه از ارسال مصوبه‌ي افزايش حقوق بازنشستگان به هيات دولت گذشته است؛ مصوبه‌اي كه به امضاي مديرعامل و هيات مديره سازمان تامين اجتماعي رسيده، هفته‌ها در راهروهاي هيات دولت در انتظار تصويب نهايي و ابلاغ مانده است.

علي اكبر عيوضي (دبير كانون بازنشستگان تامين اجتماعي استان تهران) در اين رابطه مي‌گويد: در آخرين پيگيري‌هايي كه داشتيم، قرار شد مصوبه افزايش حقوق بازنشستگان همين روزها به تصويب هيات دولت برسد اما باز خبرهايي از مخالفت برخي مقامات در سازمان برنامه و بودجه به گوش مي‌رسد.

وي در ارتباط با مخالفت برخي مقامات دولت با افزايش حقوق بازنشستگان كارگري گفت: بودجه و اعتبار سازمان تامين اجتماعي ربطي به دولت ندارد؛ مديريت منابع و مصارف در اين سازمان غيردولتي، برعهده دولت نيست و دولت هيچ نقشي در پرداخت حقوق بازنشستگان اين سازمان ندارد. در واقع دولت هيچ پولي بابت مستمري‌ها به سازمان تامين اجتماعي نمي‌پردازد و اتفاقاً بابت تعهدات انجام نشده به اين سازمان و بيمه شدگان آن بدهكار است؛ بزرگ‌ترين بدهكار سازمان، امروز دولت است؛ حالا بدهكاري كه به تعهداتش عمل نمي‌كند، مانع افزايش حقوق بازنشستگان شده و براي سازمان تعيين تكليف مي‌نمايد، آيا اين رويه درست است؟

مقالات بيشتر:ظروف كرايه سعادت آباد

عيوضي با بيان اينكه «اين سنگ اندازي‌ها جديد است و تاكنون سابقه نداشته و اصولاً در حيطه‌ي كار دولت و سازمان برنامه و بودجه نيست» مي‌گويد: سازمان برنامه و بودجه مسئول تخصيص اعتبار و نظارت بر خرج كرد آن در نهادهاي دولت و زيرمجموعه‌هاي آن است؛ مديريت منابع و مصارف سازمان برعهده مديرعامل و هيات مديره آن است؛ و اين درحاليست كه اين مقامات مسئول پاي مصوبه‌ي افزايش مستمري بازنشستگان امضا گذاشته‌اند و آن را يك ماه پيش براي تصويب به دولت فرستاده‌اند. به عنوان نماينده بازنشستگان مي‌گويم؛ بيش از ۱۲ ميليون نفر از جمعيت كشور بي‌صبرانه در انتظار تصويب اين مصوبه هستند.

دبير كانون بازنشستگان كارگري استان تهران به نشست نمايندگان بازنشستگان در مجلس با حضور اعضاي كميسيون اقتصادي اشاره مي‌كند و مي‌گويد: در اين نشست، نمايندگان مجلس توجيه شدند و اذعان داشتند كه حق با بازنشستگان است؛ بايد هرچه زودتر افزايش حقوق سال جديد اعمال شود؛ ميليون‌ها نفر از جمعيت كم درآمد كشور نبايد گرفتار يك بدعت فراقانوني شوند؛ از قضا رئيس كميسيون اقتصادي مجلس در نامه‌اي خطاب به رئيس جمهور و دولت، خواستار اجرايي شدن افزايش حقوق بازنشستگان كارگري شده است؛ برخي ديگر از نمايندگان مجلس نيز در همين زمينه به دولت نامه زده‌اند و خواستار پاسخگويي شده‌اند.

او تاكيد مي‌كند: مصوبه هيات مديره سازمان تامين اجتماعي، كاملاً قانوني است؛ دولت نه سهمي در پرداخت آن دارد و نه اجراي آن بار مالي براي دولت دارد؛ مديرعامل و هيات مديره سازمان و وزير كار با آن موافقت كرده‌اند و خواستار اجراي آن شده‌اند؛ ما از دولت مصرانه مي‌خواهيم همين هفته افزايش مستمري بازنشستگان را تصويب و براي اجرا ابلاغ كند تا مستمري‌بگيران از نگراني نجات يابند و بتوانند مستمري خردادماه را با افزايش قانوني دريافت كنند. براي اين منظور، هفته‌هاست كه در حال رايزني هستيم؛ با تمام مقامات و مسئولان از جمله نمايندگان مجلس صحبت كرده‌ايم؛ بازنشستگان چيزي فراتر از قانون نمي‌خواهند؛ مي‌گويند انتظار داريم مثل هر سال، افزايش مستمري‌ها توسط دولت امضا شود.

اين فعال صنفي بازنشستگان تصريح مي‌كند: دولت از يكسو دست به جراحي اقتصادي و آزادسازي قيمت‌ها زده و مهار قيمت‌ها را به دست بازار سپرده و از سوي ديگر، بخشي از آن با افزايش حقوق بازنشستگان كم درآمد مخالفت مي‌كند؛ امروز يك بازنشسته چطور با حقوق پارسال از پس مخارج سنگين امسال بربيايد؛ بازنشستگان كارگري اندوخته و سرمايه‌اي ندارند كه با آن شكاف سنگين دستمزد و هزينه‌هاي زندگي را پر كنند؛ عادلانه نيست در اين شرايط، بازنشستگان از حق قانوني خود محروم باشند؛ همين هفته مصوبه را براي اجرا ابلاغ كنند تا مستمري خردادماه با افزايش سال جديد پرداخت شود و علاوه بر اين، مابه التفاوت دو ماه قبل هم واريز گردد.

او در پايان تاكيد مي‌كند: وقتي مصوبه را هيات مديره و مديرعامل سازمان امضا كرده‌اند يعني تامين اعتبار مالي انجام شده و همه زيرساخت‌ها فراهم است؛ تامين اجتماعي زيرمجموعه‌ي دولت نيست؛ بنابراين اجازه بدهند همين استقلال نيم بند سازمان پابرجا بماند.

مقالات ديگر:وكيل ملكي تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۸ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۵۹:۵۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

خبر خوش رئيس جمهور درباره حقوق بازنشستگان | افزايش حقوق حداقل بگيران اعلام شد

علي اكبر عيوضي گفت: وزير اقتصاد قول دادند در جلسه امروز انشاء الله موافقت نهايي با مصوبه افزايش مستمري سازمان تامين اجتماعي صورت بگيرد.

به گزارش سلام نو، با توجه به روال هر سال  حقوق بازنشستگان اوايل سال جديد كمي افزايش مي يابد. حقوق بازنشستگان همانند ساير حقوق به صورت ماهانه پرداخت مي شود. مجلس با افزايش حقوق بازنشستگان در سال ۱۴۰۱ موافقت كرده است و طبق خبر هاي اخير به دست آمده درباره حقوق بازنشستگان و ميزان افزايش آن مشخص شده است. اخبار منتشر شده از كميسيون تلفيق حاكي از آن است كه حقوق بازنشستگان بالاخره امسال افزايش و همسان‌سازي اجرايي خواهد شد.

پس از كش و قوس‌هاي فراوان بحث افزايش حقوق بازنشستگان اعم از مستمري‌بگيران حداقل‌بگير و متوسط‌بگيران (ساير سطوح حقوقي) به‌نظر مي‌رسد بالاخره پرونده تاييد مصوبه‌ي هيئت مديره سازمان تامين اجتماعي در تاييد افزايش حقوق ۵۷.۴ درصدي حداقل‌بگيران و ۳۸درصدي ساير سطوح توسط هيئت دولت بزودي تعيين تكليف مي‌شود.

مقالات بيشتر:خدمات مجالس تهران

علي‌اكبر عيوضي (دبير كانون بازنشستگان تامين اجتماعي استان تهران) با تاكيد بر بحث مواد قانوني ۹۶ و ۱۱۱ قانون تامين اجتماعي و ضرورت قانوني تاييد مصوبه شوراي عالي كار در اسفند سال گذشته مبني بر افزايش ۵۷.۴ درصدي حقوق حداقل‌بگيران و ۳۸ درصدي ساير سطوح كارگران و بازنشستگان بيمه شده سازمان تامين اجتماعي اظهار كرد: دولت بايد در بحث افزايش حقوق مستمري بازنشستگان به قانون عمل كند و منابع آن نيز موجود است.

حقوق بازنشستگان هر ساله با تصميم دولت تغيير مي كند و افزايش مي يابد. حقوق بازنشستگان يكي از دغدغه هاي اصلي بازنشستگان است. حقوق بازنشستگان با نوسان تورم بايد تغيير كند و متناسب با آن بايد بيشتر شود تا امرار معاش بازنشستگان دچار مشكل نشود . حسين سوري (فعال صنفي بازنشستگان كشوري) از دو فقره افزايش حقوق بازنشستگان كشوري در سال جاري خبر داد. افزايش حقوق بازنشستگان همچنان در بلاتكليفي است و اين نگراني مستمري بگيران را بيشتر از قبل كرده است .

به گزارش روز سه شنبه ايرنا از سازمان تأمين‌ اجتماعي، مطابق اطلاع‌رساني گذشته؛ پيشنهاد مربوط به افزايش حقوق مستمري بگيران در سال ۱۴۰۱ بر اساس مواد ۹۶ و ۱۱۱ قانون تأمين‌اجتماعي جهت طرح و تصويب در هيأت وزيران ارسال شده و به محض تصويب و ابلاغ قانوني در ماه جاري نسبت به واريز حقوق و مستمري بر اساس مصوبه اقدام مي‌شود.

مقالات ديگر:دفتر عقد شيك غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۷ خرداد ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۲۵:۰۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

چهار توصيه پيشگيرانه در هنگام خريد از دستفروش ها

كرج رسا:معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان البرز براي محافظت از موجودي حساب بانكي در هنگام خريد از دستفروش‌ها چهار توصيه را ارائه كرد.

فريد نجف نيا با اشاره به اينكه در نتيجه سهل انگاري شهروندان و عدم رعايت توصيه هاي پيشگيرانه، متاسفانه هر ساله هزاران نفر درگير موضوع كپي كارت بانكي و خالي شدن حساب بانكي آن ها توسط كلاهبرداران در كشور هستند گفت: ضرورت دارد در اين خصوص با افزايش هوشياري و آگاهي‌هاي عمومي از پيشامدهاي مشابه پيشگيري شود تا وجوه و پس انداز مردم در معرض دست درازي باندهاي بزهكار قرار نگيرد.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان البرز با بيان اينكه يكي از شيوه‌هاي كلاهبرداري نوين با توجه به توسعه فن آوري، اسكيمر يا دستگاه كپي كارت بانكي است متذكر شد: در اين روش، هنگام خريد، خريدار براي پرداخت پول، كارت بانكي خود را تحويل فروشنده مي‌دهد و فروشنده در لحظه‌اي از غفلت صاحب كارت سوءاستفاده كرده و كارت را داخل دستگاه مخصوص كپي مي‌كشد.

مقالات بيشتر:فروش عمده پرده زبرا

وي افزود: در اين فرايند بسيار كوتاه، كليه اطلاعات كارت بانكي خريدار در دستگاه كپي شده و سپس با توجه به اين كه رمز كارت هم از وي پرسيده است با كپي كارت بر روي يك كارت خام، حساب فرد در اختيار فرد بزهكار قرار گرفته و آن را خالي مي‌كند.

معاون اجتماعي و پيشگيري از وقوع جرم دادگستري كل استان البرز بر ضرورت رعايت برخي نكات پيشگيرانه در اين خصوص تاكيد كرد و گفت: شهروندان از مغازه‌هايي كه تحت نظارت اتحاديه اصناف هستند خريداري كنند و توصيه اكيد بر عدم خريد از دست فروش‌ها و ماشين‌هاي مستقر در معابر است.

وي اضافه كرد: ديگر توصيه اين است كه در هنگام خريد، به فروشنده اعلام كنند كه خودشان شخصا مي‌خواهند كارت را بكشند و رمز را وارد كنند كه حتما دقت شود وارد كردن رمز دور از ديد فروشنده باشد.

نجف نيا متذكر شد: چنانچه به دو توصيه اول توجه نكرديد و از دستفروش يا از مغازه خريد كرديد و كارت بانكي خود را در اختيار آنها قرار داديد به هيچ وجه رمز كارت را به فروشنده نگوييد و شخصا رمز را به صورتي كه بدن خود را حائل ديد فروشنده قرار دهيد وارد كنيد.

وي در پايان گفت: يك توصيه ديگر اين است كه يك كارت بانكي را با شارژ مبلغ پايين به خريدهاي خرد از مغازه و دستفروش يا حتي اينترنتي اختصاص دهيد و پس انداز يا مبالغ عمده را در كارت‌هاي ديگر خود نگهداري كنيد تا در صورتي كه مشكلي پيش آمد همه سرمايه شما در معرض خطر قرار نگيرد.

روابط عمومي دادگستري البرز

مقالات ديگر:سالن عقد غرب تهران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۹:۲۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

براي ثبت اعتراض‌ به يارانه، بايد با اين «سايت، سامانه و تلفن گويا» در ارتباط باشيد | طريقه پاسخ به سوالات يارانه‌اي خانوارها

آن دسته از افراد كه يارانه نگرفتند افرادي هستند كه به دلايل ديگر از قبل يارانه نداشتند يا به هر دليلي يارانه آن‌ها قطع شده بود كه ممكن است جزو دهك دهم باشند يا نباشند كه اين افراد جاماندگان يارانه هستند و بايد به سامانه سازمان هدفمندي يارانه‌ها كه بزودي شروع به كار مي‌كند مراجعه كنند.

براي ثبت اعتراض‌ به يارانه، بايد با اين «سايت، سامانه و تلفن گويا» در ارتباط باشيد | طريقه پاسخ به سوالات يارانه‌اي خانوارها

به گزارش سايت 55آنلاين، آن دسته از افراد كه يارانه نگرفتند افرادي هستند كه به دلايل ديگر از قبل يارانه نداشتند يا به هر دليلي يارانه آن‌ها قطع شده بود كه ممكن است جزو دهك دهم باشند يا نباشند كه اين افراد جاماندگان يارانه هستند و بايد به سامانه سازمان هدفمندي يارانه‌ها كه بزودي شروع به كار مي‌كند مراجعه كنند.

حجت الله عبدالملكي وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: در چهار روز اجراي طرح جديد يارانه اي دولت ۲ ميليون تماس و مراجعه به سايت انجام شده و اعتراضات يك ميليون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده كه در حال بررسي است.

مقالات بيشتر:لابراتور دندانسازي تهران

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي گفت: گروه‌هاي پاسخگويي وزارت مردم به صورت شبانه‌روزي پاسخگوي درخواست‌ها و سوالات خانوارها درباره عدالت‌بخشي به پرداخت يارانه‌ها هستند.

«حجت الله عبدالملكي» درخصوص بازديد روز گذشته «محمد مخبر» معاون اول رئيس جمهور از سامانه تلفني رسيدگي به شكايات و سوالات مردمي در اجراي طرح «مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه ها»، اظهار داشت: اجراي اين طرح ملي سوالات و دغدغه‌هايي را براي مردم به وجود آورد كه نيازمند شفاف‌سازي و همراهي همه‌جانبه است.

وي افزود: عدالت در توزيع يارانه‌ها و كاهش فاصله طبقاتي مورد تاكيد رئيس جمهور است كه تلاش مي شود اين مهم محقق شود.

وزير تعاون، كار و رفاه اجتماعي با اشاره به آثار مثبت اجراي اين طرح براي اقشار و دهك‌هاي پايين جامعه، ادامه‌داد: پس از اجراي اين طرح «ضريب جيني» در كشور وضعيت مناسبي پيدا مي كند و شاخص هاي اقتصادي بهبود مي يابد

عبدالملكي بيان‌داشت: همزمان با پرداخت اين يارانه براي مردم، تيم‌هاي پاسخگويي به سوالات مردم در سامانه تلفني مستقر شدند.

وي بر به‌روز رساني و پشتيباني از سامانه تاكيد كرد و گفت: در چهار روز اجراي طرح ۲ ميليون تماس و مراجعه به سايت انجام شده و اعتراضات يك ميليون و ۵۰ هزار نفر ثبت شده كه در حال بررسي است.

در جريان اين بازديد معاون اول رئيس جمهور و وزير رفاه ضمن گفت و گوي صميمي و قدرداني از زحمات اپراتورهاي سامانه هاي تلفني وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، به تماس تلفني چند نفر از هموطنان كه با اين سامانه تلفني تماس گرفته بودند، درخصوص طرح مردمي سازي و توزيع عادلانه يارانه ها پاسخ دادند.

 

 

سامانه ۶۳۶۹ وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي براي راهنمايي و پاسخگويي مردمي كه از دريافت يارانه ها در طرح جديد دولت جا مانده اند و ساير سوالات يارانه اي، در سه شيفت و با ۱۲۰ اپراتور كه از جامعه معلولان كشور هستند.

افراد مي توانند براي ثبت شكايت ها به سايت حمايت معيشتي به آدرس https://hemayat.mcls.gov.ir و تلفن گوياي ۰۹۲۰۰۰۰۶۳۶۹ مراجعه كنند.

مقالات ديگر:وكيل پايه يك دادگستري اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۴:۳۵:۳۹ توسط:onlinetabliq موضوع:

بيشترين فوتي‌هاي كرونا در تهران در كدام منطقه است؟

فرارو:عليرضا زالي گفت: منطقه ۴ تهران نزديك به يك ميليون و ۱۰۰ هزار نفر جمعيت دارد و در ايام كرونا همواره نقطه داغ ما محسوب مي‌شد، به طوري كه در بخش بستري و چه در حوزه مرگ و مير بيشترين آمار اين منطقه را به خود اختصاص مي‌داد.

فرمانده عمليات مقابله با كرونا با تاكيد بر اينكه شرايط فعلي اين بيماري، به معناي پايان كرونا نيست، بر لزوم ادامه مقابله با اين بيماري و برنامه‌ريزي و طراحي لازم در اين زمينه تاكيد كرد.

به گزارش ايسنا، عليرضا زالي در شصت وسومين جلسه علني شوراي شهر تهران كه به مناسبت هفته سلامت حضور يافت، با اشاره به اينكه نبايد شرايط فعلي را پايان كرونا ويروس دانست افزود: اين اشتباهي راهبردي است كه بگوييم كرونا به پايان رسيده و برهمين اساس بايد براي ادامه مقابله با اين بيماري برنامه ريزي و طراحي‌هاي لازم را داشته باشيم.

وي افزود: اصولا بحران در تهران به ويژه بحران‌هاي از جنس نرم افرازي، با چالش‌هايي همراه است و يكي از چالش‌هايي كه ما در بيماري كوويد ۱۹ با آن روبه رو بوديم تمركز جمعيتي در تهران بود؛ به شكلي كه در برخي از مناطق ما با تمركز جمعيتي بالاي رو به رو بوديم.

مقالات بيشتر:آموزشگاه گيتار غرب تهران

وي ادامه داد: به عنوان نمونه منطقه ۴ تهران نزديك به يك ميليون و ۱۰۰ هزار نفر جمعيت دارد و در ايام كرونا همواره نقطه داغ ما محسوب مي‌شد، به طوري كه در بخش بستري و چه در حوزه مرگ و مير بيشترين آمار اين منطقه را به خود اختصاص مي‌داد.

وي با بيان اينكه متاسفانه زيرساخت‌هاي حوزه درماني در تهران در سال‌هاي اخير متناسب با جمعيت توسعه و رشد پيدا نكرده، افزود: بي ترديد در اين بخش با محروميت‌هايي روبه‌رو هستيم، به شكلي كه سرانه تخت‌هاي دولتي در تهران بسيار پايين‌تر از ساير استان‌ها است. از آغاز بيماري كوويد ۱۹، ۱۱۸ بيمارستان در تهران درگير اين بيماري شدند، ۶۷ درصد از خدمات در ارتباط با بيماري كوويد ۱۹ در بيمارستان‌هاي دانشگاهي و مابقي در بيمارستان‌هاي تامين اجتماعي، ارتش و... ارائه شده است كه اين مسئله مي‌تواند به عنوان يك ركورد ملي و حتي بين المللي محسوب شود.

وي در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به راه اندازي بيمارستان صحرايي در ايام كرونا و در كمتر از ۲۴ ساعت و در محل نمايشگاه بين المللي تهران گفت: ۵ ميليون و ۴۰۰ هزار نفر از آغاز كرونا به بيمارستان با عنوان اين بيماري مراجعه كردند كه در اين بخش دو ميليون و ۷۰۰ هزار نفر خدمات لازم را دريافت كردند.

وي با بيان اينكه پيك پنجم كه از سخت‌ترين امواج كرونا بود، ادامه داد: بي ترديد بايد ديد در ايام كرونا هيچ يك از مراجعه كنندگان با مشكل مواجه نشدند و تمام افراد خدمات مناسبي دريافت كردند. تا روز گذشته ۲۶ ميليون دز واكسن كرونا تزريق شد، ۱۰ ميليون و ۸۰۰ هزار نفر دز اول و حدود ۹ ميليون دز دوم و حدود ۵ ميليون نفر دز سوم را دريافت كردند.

مقالات ديگر:وكيل كلاهبرداري اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۲۶:۳۷ توسط:onlinetabliq موضوع:

افزايش حقوق بازنشستگان در هيات دولت تاييد نشد ! / چه كسي پاسخگوست ؟

اعتراض شديد به عدم تصويب افزايش حقوق بازنشستگان در هيات دولت ! / وزير كار كوتاهي كرده است

به گزارش فرتاك نيوز،

رئيس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري گفت: انتظار داريم در نشست چهارشنبه‌ي هيات دولت حتماً افزايش مستمري بازنشستگان تصويب شود.

عليرغم آنچه بازنشستگان تامين اجتماعي انتظار داشتند، هيات دولت در نشستِ يكشنبه هجدهم ارديبهشت، تصويب نهاييِ افزايش حقوق بازنشستگان كارگري را در دستور كار قرار نداد و اين در حاليست كه از شامگاه هفدهم ارديبهشت، فيش‌هاي حقوقي مستمري‌بگيران سازمان تامين اجتماعي بدون اعمال افزايش و اضافات سال جديد در سامانه‌ي مربوطه قرار گرفته است.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي غرب تهران

حسن صادقي (رئيس اتحاديه پيشكسوتان جامعه كارگري) در اين رابطه مي‌گويد: بايد وزير كار به اين سوال پاسخ بدهد كه چرا افزايش مستمري بازنشستگان در نشست ديروز هيات دولت تصويب نشد؛ آيا مساله‌اي مهم‌تر از افزايش حقوق چند ميليون بازنشسته‌ي كارگري وجود دارد؛ چرا وزير كار نتواسته هيات دولت را مجاب كند كه تصويب و ابلاغ افزايش مستمري‌ها را در اولويت قرار دهند و روز گذشته به سرانجام برسانند.

او با بيان اينكه «بي‌توجهي و ناديده گرفتن خواسته‌هاي بازنشستگان توسط وزارت كار، جاي انتقاد بسيار دارد» ادامه مي‌دهد: هيات دولت در هر هفته دو نشست دارد، يكي يكشنبه و ديگري چهارشنبه؛ فعلاً ناگزيريم تا آخر هفته و نشست چهارشنبه صبر كنيم؛ اما اگر تا پايان هفته افزايش مستمري بازنشستگان تامين اجتماعي تصويب و ابلاغ نشود، اطمينان داشته باشند كه بازنشستگان ناراضي خواهند شد؛ همه مقامات قول داده‌اند افزايش حقوق از ارديبهشت اعمال مي‌شود و حالا اين تعلل و تاخير را نمي‌توانيم بپذيريم.

به گفته صادقي، دولت بايد متوجه اهميت موضوع باشد و به گونه‌اي رفتار نكند كه بازنشستگان كارگري كه امروز در تامين نيازهاي اوليه زندگي درمانده‌اند، بيش از اين مايوس شوند.

او تاكيد مي‌كند: آخرين مهلت تا پايان هفته است؛ اگر قرار است افزايش حقوق به ماه ارديبهشت برسد، بايد در نشست چهارشنبه حتماً مصوبه سازمان تصويب شود.

صادقي در پايان مي‌گويد: بازنشستگان از فيش‌هاي حقوقي كه مبلغ آن مشابه فروردين ماه است، ناراضي هستند؛ دولت هرچه سريعتر افزايش مستمري‌ها را ابلاغ كند تا سازمان به سرعت احكام حقوقي جديد را صادر نمايد

مقالات ديگر:وكيل پونك


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۰۵:۰۹:۴۶ توسط:onlinetabliq موضوع:

جاماندگان سهام عدالت صاحب سهام مي‌شوند

باشگاه خبرنگاران جوان:با توجه به اين كه دولت قصد دارد به جاماندگان سهام عدالت هم سهام دهد در اولين فراخوان جاماندگان سهام عدالت براي ثبت نام فراخوان خواهند شد.

ملااسماعيلي سرپرست  اداره كل اقتصادي و دارايي استان مركزي در اين مورد مطالبي به شرح زير بيان كرد.

بر اساس مواد قانوني و اراده مجلس و دولت و قانون اصل ۴۴ بازماندگان سهام عدالت با جمع آوري اطلاعات صاحب سهام عدالت مي‌شوند.

مقالات بيشتر:آموزشگاه موسيقي شهرك گلستان

در استان مركزي بيش از ۸۰۰ هزار نفر داراي سهام عدالت هستند و پيش بيني مي‌شود در نيمه اول امسال جاماندگان شناسايي و در نيمه دوم سال صاحب سهام شوند.

اولويت پرداخت سهام عدالت دهك‌هاي پايين است و در ابتدا جاماندگان تحت پوشش كميته امداد امام خميني (ره) و بهزيستي و سپس دهك‌هاي ديگر صاحب سهام مي‌شوند.

مقالات ديگر:بهترين وكيل اروميه


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۱:۱۰:۵۸ توسط:onlinetabliq موضوع:

بيمه شدن رايگان بيش از ۵ ميليون نفر از هموطنان

نقدينه - مدير عامل سازمان بيمه سلامت ايران از معرفي سه دهك پايين جامعه از سوي وزارت رفاه، و بيمه شدن رايگان آنها در اين هفته خبرداد.

 به گزارش پايگاه خبري نقدينه ، محمد مهدي ناصحي با بيان اينكه سه دهك پايين جامعه يعني حدود پنج ميليون و 350 هزار نفر از هموطنان بدون پرداخت هيچ هزينه اي، به صورت رايگان تحت پوشش بيمه سلامت قرار مي‌گيرند، گفت: نيازي به مراجعه حضوري اين افراد نيست، ولي اگر شماره تلفن يا اطلاعات برخي افراد اشكالاتي داشته باشد، به صورت فراخوان از آن‌ها خواسته مي‌شود كه موارد را اصلاح كنند.

وي افزود: براساس آخرين آمار، حدود شش ميليون و 200 - 300 هزار نفر بيمه نداشتند كه با اين طرح بيشتر آن‌ها بيمه مي‌شوند.

مقالات بيشتر:شيشه بري بلوارفردوس

ناصحي در ادامه افزود: حدود 700 - 800 هزار نفر باقي مانده نيز در سامانه‌ها يا با مراجعه به پيشخوان‌هاي دولت در شهرستان‌ها كه مربوط به بيمه سلامت است نام نويسي كنند.

وي با بيان اينكه بيمه شدگان از امكانات بيمه سلامت در بخش دولتي و خصوصي بهره‌مند خواهند شد، گفت: پوشش بيمه در بخش دولتي مناسب‌تر خواهد بود و 90 درصد هزينه‌هاي بستري و 70 درصد هزينه‌هاي سرپايي پرداخت مي‌شود.

مديرعامل سازمان بيمه سلامت ايران افزود: براي ساماندهي اختصاص ارز به دارو لازم است كه همه افراد بيمه شوند تا مشكلاتي در تأمين دارو، خدمات بهداشتي و پزشكي وجود نداشته باشد.

مقالات ديگر:شيشه بري مرزداران


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ساعت: ۱۰:۲۷:۳۰ توسط:onlinetabliq موضوع: